[RTS] Supreme Commander (opvolger van Total Annihilation) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.374 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://img221.echo.cx/img221/6633/logo1hs.gif

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/UEFCommander_1120182840.jpg

Supreme Commander

Welkom in het eerste deel van het officieuze Supreme Commander topic. Dit spel komt hopelijk in 2006 uit en is de onofficiële opvolger van de hit 'Total Annihilation'. Er is inmiddels iets meer over het spel bekend, maar dat kan allemaal nog veranderen, omdat de releasedatum nog ver in de toekomst ligt!

Introductie
In de nieuwste editie van het magazine PC Gamer wordt het spel Supreme Commander uit de doeken gedaan. Deze RTS wordt ontwikkeld door Gas Powered Games, de ontwikkelstudio opgericht door Chris Taylor, de man achter het legendarische Total Annihilation.

Het hoeft dan ook niet te verbazen dat Supreme Commander behoorlijk wat overeenkomsten met Total Annihilation vertoont, sterker nog: het spel begon ooit als Total Annihilation 2. Uitgever Atari, dat de rechten op Total Annihilation in zijn bezit heeft, wilde het spel echter niet aan de man brengen waardoor Gas Powered op zoek moest naar een nieuwe naam en uitgever. Deze uitgever vond men in de vorm van THQ, dat met Relic al op weg is een grote speler in het RTS genre te worden.

Supreme Commander biedt, net als Total Annihilation, een uitstekend overzicht over het speelveld en weet grote aantallen eenheden tegelijk op het scherm te toveren, waarbij het verschil in afmeting tussen de eenheden enorm is. Hoewel het spel waarschijnlijk 3D is, is de look van Total Annihilation, dat 2D achtergronden met 3D eenheden combineerde, nog steeds aanwezig. Bekijk hier wat scans. Total Annihilation fans zullen hun speeksel niet binnen weten te houden!

Bron: Gamer.nl
Algemene Informatie

Spel zelf
GameSpy heeft een interview met Chris Taylor gehad. Op deze site staat diverse informatie en screenshots. http://archive.gamespy.com/landing/supremecom/

Fracties
Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/UEFLogo_1120180241.jpgUnited Earth Federation Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/CybranLogo_1120180269.jpgCybran Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/AeonLogo_1120180299.jpgAeon

Verhaallijn
In TA was de verhaallijn behoorlijk zwak, maar een afdoende excuus om je in het spel te storten. Nu is de verhaallijn iets uitgebreider. In het kort komt het op het volgende neer:
"Historians make 2819 as the beginning of the Infinite War.

Storyline
It is during this time that 28th-century combat takes on a new face. A single man in a self-sufficient commander suit can arrive alone on a distant world and create a massive army of robots, tanks, ships and planes within hours of arrival, using only the native mass and energy of the planet. Whole worlds are laid to waste in battles between these commanders and robotic armies. It is believed the Infinite War is lasting as long as it is because of the inexhaustible nature of these "Supreme Commanders" and the fact that they were never envisioned on such a massive scale."
Volledige verhaallijn
Iets alternatieve verhaallijn

Systeemvereisten
We're still a long way off from knowing target and minimum system specs. I don't anticipate having those numbers for another year.
Jeremy Snook
Distributie
In tegenstelling tot eerdere berichten is het niet Electronic Arts, maar THQ.
THQ AND GAS POWERED GAMES TEAM UP TO CREATE NEW FRANCHISE - SUPREME COMMANDER FAMED PC DEVELOPER CHRIS TAYLOR SETS SIGHTS ON REVOLUTIONIZING RTS GENRE

CALABASAS HILLS, Calif., June 20 -- THQ Inc. (Nasdaq: THQI) today announced that it has entered into a worldwide publishing agreement with Gas Powered Games, founded by game design visionary, Chris Taylor. The two companies will work together on the Windows PC Real-Time Strategy (RTS) game Supreme Commander. With Supreme Commander, Taylor, an early pioneer in the RTS category, will mark his return to a genre that he helped popularize.

"Selecting a partner for Supreme Commander meant finding a publisher with our same commitment to developing innovative, high quality PC games," said Chris Taylor, founder and creative director, Gas Powered Games. "THQ is a clear global leader and we look forward to building the Supreme Commander franchise with them in the years to come."

"We strive to partner with the brightest and most creative development studios in the interactive industry," said Dan Kelly, senior vice president of business development, THQ. "The track record of Gas Powered Games places them among an elite class of developers and we are confident that together we will deliver a product that will make gamers across the world stand up and take notice."

"Our goal with this franchise is to take the RTS experience into the future," Taylor added. "Supreme Commander will deliver an exciting, accessible gaming experience on a huge scope and scale that will allow players to wield unprecedented control over the entire theater of war."

More details on Supreme Commander will be revealed this summer.

Bron: Gas Powered Games
Geruchten

Meeste geruchten zijn van TA Universe. Sommige mensen daar hebben wat contact met Gas Powerd Games. Daarnaast is er veel te lezen op het forum van Gas Powered Games. Houdt vooral Jeremy Snook in de gaten, hij is een developer. De volgende geruchten kan je voor een deel voor waar aannemen:
Resources are mass and energy. Wrecked units will be able to be reclaimed, but that was not in the demo we saw. It will be there, though.

A lot will be happening in the next 12-15 months. We'll be following this closely throughout its development and Chris promised that gameSpy would always be first with the online updates. Helps to have old TA ties
One other tidbit: Terran will not be the name of the Earth faction in the game. They are getting rid of it and thinking of something new. So right now it is Earth, Aeon and Cybran. As part of our coverage, we have the whole story on how the three factions came into being. The story is a lot more flushed out than the original game was.
The tactical nuke explosion is unbelievable. Picture the mushroom cloud and waves of energy radiating from the blast. As the wave hits enemy (and friendly) units, they explode and pretty much disintegrate.

In the early days of TA community, a well-done 256x256 map was a thing of awe and beauty. Now think 4000x4000.
From the GameSpy article "Supreme Commander: Warfare on Land"
"If you are making the long trek across the land with a huge ground force, you'll need to protect it. A whole array of support vehicles will be available to all factions. Radar jammers will obscure your radar signature, mobile flak cannons can provide protection against aerial assaults, and mobile shield generators can deflect incoming fire."
Uit de Warfare at Sea sectie: The original game design called for both minelayers and minesweepers, but the team recently removed them from the game because they slowed down the action too much. Supreme Commander is about grand strategy and over-the-top destruction, not slowly clearing a channel of explosives before moving in.
Nieuwe units
"Taylor: It's a little early to say exactly what our plans are, but we definitely want to keep making new units after the game is released. The big question for us is, do we promise a new unit at some time interval or do we just surprise players with something every now and again. We certainly welcome everyone's input on our forums."
-Chris Taylor in het GameSpy interview
Bij TA zou er elke week een nieuwe unit verschijnen, maar dit bleek bijna onmogelijk te zijn. Hoe dit bij Supreme Commander wordt vormgegeven is nog de vraag.

Modden
Bij TA is een grote community ontstaan omdat TA zo goed was aan te passen. Er zouden meer dan 2500 units zijn gemaakt. Ook bij Dungeon Siege is het mogelijk om te modden. Een citaat van Jeremy Snook:
We haven't announced our mod support plans for SupCom yet. That announcement is likely still months off.
Jeremy Snook
Maar er is al wel een mod-sectie op het forum van Gas Powered Games...
Een ander gerucht is dat de scriptingtaal LUA zal worden gebruikt.

PPU
I've heard CT comment that he finds the PhysX chip "interesting" so i'm kinda hoping that SUPCOM will be PhysX aware and use it to handle the physics for all of the units on the screen. Just a guess though.
En iets meer over de PPU:
For the sake of due diligence – and to shed some different perspective, we asked leading developers the following:

“Have you seen Ageia's pending PPU (Physics Processing Unit)?

If so, what do you think the long-term impact of having a dedicated PPU inside a PC will be?”

Here are the following comments we received back as of press time:
"I think it’s awesome. I think we’ll see a lot more of this in the future."

Chris Taylor
Gas Powered Games
Het is niet zeker dat Supreme Commander PPU ondersteund, maar aangezien Chris dit loslaat en dat Gas Powered Games eigenlijk alleen Dungeon Siege I & II heeft uitgebracht... :)

Muziek
Jeremy Soule heeft de muziek voor TA gedaan en zal dit ook doen voor Supreme Commander. Dat belooft wat!

Beta
Een beta is nog niet uit en er is nog niks over bekend, maar Gas Powered Games heeft bij de beta van Dungeon Siege 2 de lezers van de niewsbrief de mogelijkheid gegeven om de beta te testen. Onder welke voorwaarden is onbekend, maar hier kan je er meer over lezen.

Het is goed mogelijk dat dit weer gebeurd met Supreme Commander. Je kan je hier in ieder geval alvast inschrijven voor de niewsbrief: Voor het geval dát :) .

Een citaat van Jeremy bevestigt deze speculaties:
Our community is important to us. We recoginize your committment to us and will of course look here first when it comes time to beta-test our games. When we launched the DSII beta, our members received 10-day free memberships to Fileplanet and a beta key!
Jeremy Snooker
Screenshots

De meeste screenshots zijn hier bij GameSpy te vinden.

De eerste concrete informatie verscheen in een artikel van PC Gamer, de cover is met toestemming overgenomen.
Afbeeldingslocatie: http://img279.echo.cx/img279/3424/pcgamercoversmall3uq.jpg
Met dank aan Aap in "Total Annihilation, wie speelt het nog? ..."

Interessante artikelen

Uiteraard GameSpy

How will Supreme Commander compare to TA?

Total Annihilation: Alive and Kicking

Links

Officiële site
Officiële forum

GameSpy: Interview, screenshots en meer.
Supreme Commander HQ
Planet Supreme Commander
Supreme Command

Topic van Total Annihilation op GoT: Total Annihilation, wie speelt het nog? [Deel 2]

Opmerkingen

Houdt het topic netjes :)
Lay-out overgenomen van DroogKloot in "Total Annihilation, wie speelt het nog? ..."

Changelog

18-06-2005
Naar de links moet ik nog even kijken :) Fixed
Ik heb al een TR aangevraagd om de titel te wijzigen :X Tnx mod :)
Nieuwsbrief en beta test mogelijkheid toegevoegd
Mogelijke distributie via EA toegevoegd Niet waar, het is THQ geworden
Aantal geruchten toegevoegd

19-07-2005
Van alles aangepast.

[ Voor 255% gewijzigd door een moderator op 23-10-2006 16:31 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Linkjes naar grotere afbeeldingen werken niet echt, maar damn, dat ziet er bruut uit :D
moet het btw geen Total Annihilation wezen @ titel :+

[ Voor 28% gewijzigd door GeforceDDQ op 18-06-2005 13:22 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Nette startpost :D hopelijk komt er nu steeds meer duidelijkheid over deze game wat meer informatie kunnen we wel gebruiken :)

Als je zo de screenshot/scans bekijk is het niet super mooi 3D met alles erop en eraan en ik moet zeggen dat het van mij ook niet hoeft :) het ziet er nual super cool uit. Vooral de grote van units en nog belangrijker het overzicht wat je nog houd :) tegenwoordig heb je geen 1 RTS meer met een fatsoenlijk overzicht en moet je streeds over je beeld scrollen en dat is vervelend en het overzicht is moeilijker te handteren (?).

Ik hoop dat er snel een demo van komt :9

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
hehehe.... kom maar op met die game, als ik die screenies zo bekijk dan kan dit wel eens een heel erg vet spel worden

hou zelf ook wel aardig van die extreme high-tech units, het heeft zo wel iets weg van star wars met mechwarrior ofzo :P

ook erg vet om te zien dat er gewoon units in voorkomen die 10x groter zijn dan andere units

en sowieso total annaliation was toch wel 1 van de beste RTS spellen in mijn mening, nu maar hopen dat dit spel net zo goed is over beter is dan de orginele TA

heb iig weer iets om naar uit te kijken, zelf eigenlijk al vrij lang geen RTS spel meer gedaan want in mijn mening is er nu niet echt iets goeds op de markt (en wat ik wel goed vind is erg oud) maar met een beetje mazzel gaat dit spel daar verandering in brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:54

Geckoo

Good news, everyone!

ik ben echt rete benieuwd naar dit spel.
hoop dat het echt binnen een jaar draait, whoe kan nu al niet wachten *bookmarked!!*

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107502

Een opvolger voor de oude TA, cool. Hopen dat het de oude TA eer aan doet, dus oorlog op het land, ter zee en in de lucht :). En heel veel verschillende units ook. De achtergronden, het terrein lijkt echter wat 2D. Maar ja, het is waarschijnlijk nog een alpha versie.

In de tussen tijd kunnen we ons vermaken met TA Spring, de gratis open source versie van de oude TA met een grafische upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

De screenies van SC zien er nog steeds aardig TA-alike uit, iets wat een grote pré is imo.
Het is dus echt waar dat chris bezig was met een TA² _/-\o_ _/-\o_

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
TA was de enige RTS die echt moeilijk was, in de positieve zin... (tenminste IMHO) ...

Ik hoop dat de opvolger ook zo chaotisch wordt (weer in de positieve zin) als de originele...man o man o man o man o man... wat waren dat veldslagen zeg in TA....

Met je schip gewoon dwars door het land kunnen schieten!!....een kanon maken die met gemak de ander kant kon bereiken!!! "i'm drooling.." ...

_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door guardian-spirit op 18-06-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:19

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Mjah, ik kan serieus en wil echt NIET wachten op deze game!
IK WIL EM NU!!!

heb zoveel zin in deze game, ik heb zo ontzettend genoten van alle veldslagen in TA!

de missies waren iets minder, maar toch best wel vet.

Ik denk dat Chris taylor toch wel een grote overeenkomst gaat maken met TA, dus ik denk dat het wel goed zit.

DS1 was ook een lache spel, deel 2 belooft meer van hetzelfde, dus opzich heb ik er het volste vertrouwen in!

Vind de titel van de game trouwens wel weer geniaal, voor de kenners is het wel beetje duidelijk dat het wat met TA te maken heeft ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
In the early days of TA community, a well-done 256x256 map was a thing of awe and beauty. Now think 4000x4000.
:o
Holy *bliep*!
Het begint nu echt op m'n droomspel te lijken.
Hopen dat de pathfinding en AI heel goed zijn en dat er duizenden units gebouwd kunnen worden.
Ik tril al helemaal van opwinding :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56
Ik weet dat je ze niet mag vergelijken, maar ik hoop dat ik eindelijk een opvolger vind voor StarCraft, want ik ben toch bijna aan mijn latijn qua spel :) Wel 7 jaar genot aan gehad!

ziet er waanzinnig goed uit

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Legion schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:19:
[...]

Holy *bliep*!
Hopen dat de pathfinding en AI heel goed zijn en dat er duizenden units gebouwd kunnen worden.
Hoe geweldig :) mappen zo groot dat je echt gewoon dagen kan spelen omdat het zo groot is :D Vroeger ook wel eens enkele maps gemaakt, die ontzettend groot waren. Je had 8minuten nodig ofzo om van boven naar bene te lopen met een PeeWee, zonder obstakels :D wel jammer dat de map(overzicht) ontiegelijk klein was :) maar goed, je kon tenminste overal bouwen en lekker verspreid e.d. :) maar als het nog groter word :D :D _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07 19:30

drice

Loading...

En dan massive peewees en brawlers bouwen op gigantische mappen.

Vond het echt een geweldig spel. Vooral de soundtrack was echt geweldig

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Legion schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:19:
[...]

Holy *bliep*!
4K x 4K O_o
Aan de andere kant mag dat ook wel met die gigantische units ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

vanwegen

-:|:-

't heeft misschien niet alles met Supreme Commander te maken maar er is ondertussen wel een extreem goede mod voor TA te downloaden die je tot het moment dat deze op de markt komt aardig bezig kan houden.

Daarom is er ook een apart TA topic ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 20-06-2005 23:53 ]

En toen was m'n signature weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:30

Stewie!

Keen must die!

En toen was de startpost plots gestript van alle relevante informatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nadat eerder via een magazine het bestaan van Supreme Commander, de nieuwe RTS van Gas Powered Games al aan het licht kwam, heeft uitgever THQ vandaag het spel ook officieel aangekondigd. Supreme Commander kan worden gezien als de opvolger van het legendarische Total Annihilition, het spel dat werd bedacht door Gas Powered oprichter Chris Taylor.

"Our goal with this franchise is to take the RTS experience into the future," Taylor added. "Supreme Commander will deliver an exciting, accessible gaming experience on a huge scope and scale that will allow players to wield unprecedented control over the entire theater of war."

Veel details over het spel worden in de aankondiging niet genoemd, wel mogen we deze zomer meer informatie en screenshots van het spel verwachten. Samen met THQ hoopt Gas Powered Games een heuse franchise te maken van Supreme Commander, wat inhoudt dat we sowieso meerdere delen of spin-offs mogen verwachten. Supreme Commander: Kingdoms, anyone?
Bron

Toch goed nieuws dat het nu officeel is :D en als het goed is, krijgen we gelijk (goede?) opvolgers in de jaren erna :D maar dat moet ik eerst zien en dan geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Supreme Commander: Kingdoms :/

Verheug me toch al op deze topper! B)

[ Voor 42% gewijzigd door Stewie! op 21-06-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
DaMorpheus schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:04:
En toen was de startpost plots gestript van alle relevante informatie :P
Nou... :( ;)

Ik zal vanavond eens kijken of ik meer relevante dingen kan vinden op het web. Ik had ergens gelezen dat het domein supremecommander.com was geregistreerd. Verder is er op diverse fora van TA het e.e.a. te vinden en uiteraard wat Aap aandraagt :)
StarLite schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:42:
[...]

4K x 4K O_o
Aan de andere kant mag dat ook wel met die gigantische units ;)
Ik heb liever geen grote mappen, maar complexere mappen en dat de units er beter mee omgaan. Shieten om een heuvel heen, line of sight, enz enz. Ik hoop dat Taylor dit ook bedoeld met dat RTS naar een hoger niveau wordt gebracht.

Ik denk dat iedereen nog wel kan herinneren met TA dat er missies waren waar alles vernietigd moest worden van de tegenstander. Tot de laatste Peewee toe... technisch gezien had je dan al gewonnen, maar moest je nog 20 minuten zoeken naar één kbotje... :P (of nog erger: een submarine).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hahaah idd, dan had ik een gigantische vloot van hawks (as usual) moest je nog naar paar subs gaan zoeken... erg vervelend :)

Ik gok wel dat onze chris er wat moois van maakt. zoals ik eerder al zei, hij maakt kwalitatief echt goeie games! Hij had ten tijde van TA een geniaal idee om een GOEIE RTS te maken, en dat heeftie nu weer. Bedoel, kijk naar het resultaat van zen 1e geniale idee ;)

offtopic:
beste vanwege, je hebt nu al 4 keer aangegeven dat die mod super is enzo, en 2 keer heeft een mod je er op aangesproken, vervuil ff een ander topic aub... (sorry, maar vind het strontvervelend)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
De website is up :)
http://www.gaspowered.com/supcom/
http://www.supremecommander.com

Niet veel meer dan een wallpaper, newsletter (nu specifiek voor Supreme Commander).

Ik ben nog op zoek naar meer niews :)

Edt: 10 juli schijnt er meer te komen, omdat er dan een nda voor die diverse sites afloopt :)

En iets over de PPU:
http://www.gdhardware.com/interviews/agiea/005.htm
For the sake of due diligence – and to shed some different perspective, we asked leading developers the following:

“Have you seen Ageia's pending PPU (Physics Processing Unit)?

If so, what do you think the long-term impact of having a dedicated PPU inside a PC will be?”

Here are the following comments we received back as of press time:
"I think it’s awesome. I think we’ll see a lot more of this in the future."

Chris Taylor
Gas Powered Games
Het is niet zeker dat Supreme Commander PPU ondersteund, maar aangezien Chris dit loslaat en dat Gas Powered Games eigenlijk alleen Dungeon Siege I & II heeft uitgebracht... :)

Goed, een oplettend persoon op tauniverse heeft eens naar de wallpapers gekeken en linksbovenin staan er drie symbolen. Laten er nu net 3 partijen zijn :)
Afbeeldingslocatie: http://img285.echo.cx/img285/5868/symbols0ut.jpg
De onderste is waarschijnlijk het logo voor de Terrans. Overigens is het nog zeker of deze drie groeperingen worden aangehouden (aliens, mensen en cyborgs).

[ Voor 92% gewijzigd door Motrax op 29-06-2005 13:12 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

wel leuke achtergrond opzich :)

heb em maar ff installed :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

GameSpy heeft na hun eerdere SC features nu ook een preview plus een zwik nieuwe screenshots online gezet, en ik denk dat we inmiddels GERUST kunnen zeggen dat 2006 een heel goed jaar gaat worden. :D :D

[ Voor 44% gewijzigd door DroogKloot op 08-07-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Damn, ik krijg steeds meer zin in die game :D

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 20:18
Hmz, de reviews so far lokken wel een beetje een "eerst zien, dan geloven" houding uit. Ten eerste vraag ik me af of alles soepel genoeg draait om het lekker te kunnen spelen (dat verpestte C&C Generals o.a. voor mij) en ten tweede wordt er (bijvoorbeeld in die GameSpy preview) heel erg gefocust op allerlei irrelevante dingen zoals dat de units groot zijn en heel veel schade doen.

Mijn twijfels worden ook nog eens gevoed door het feit dat de GameSpy reviewer wel heel enthousiast is maar het spel zelf nog niet eens heeft mogen spelen; als ik het goed gelezen heb dan heeft 'ie alleen iemand een beetje rond zien klikken! Wat mij betreft mag zo'n reviewer zich wel wat terughoudender opstellen tot 'ie het spel tenminste heeft kunnen proberen.

Ik hoop dat er een goede demo komt waarmee we het spel op z'n waarde kunnen schatten voordat het in de winkels ligt. Zeker bij RTS games gaat het tenslotte om hoe het speelt en niet hoe het er uit ziet (denk aan lelijke spellen als Starcaft die tóch ontzettend goed zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 09:37
Je vergeet wel 1 ding, en dat is het feit dat de voorganger van deze game ook erg goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kijk eerst even of iets al een keer gepost is :)

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 09-07-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29
die screens.. omg omg omg omg OMG :9~ :9~
Beste nieuwe vind ik nog dat ze niet het rock paper siccors idee gebruiken.
Volgens mij worden de battle in dit spel niet in uren maar echt in dagen gespeeld. zo groot en zoveel units.. drool :9~ eindelijk echt allout warfare

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 23:17
Denk ik niet, het mag dan wel zo groot en zoveel units zijn; de wapens zijn evenredig dodelijk. Als je bijv. de nukes ziet, daarmee kan je wel een leger mee wegvagen van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heb net het verhaal zitten lezen, toch wel redelijk sterk verhaal, zowiezo beter als TA, maarja, das ook niet moeilijk :P
hopelijk gooien ze veel missies der in, met veel verhaallijn enzo :)
niet dat je na 10 missies al klaar bent met 1 faction...

holy shit zeg, die screenies...

ONWIJZE vet1

check ook het water op deze: http://media.pc.gamespy.c...5/755287/img_2897699.html

ook de art voor de 3 verschillende commanders zit er volgens mij tussne, ook ERG koel :)

ohja van deze: http://media.pc.gamespy.c...5/755287/img_2897695.html
ga ik ff background proberen te breien :)

[ Voor 45% gewijzigd door TepelStreeltje op 09-07-2005 20:43 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

TepelStreeltje schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 20:36:
heb net het verhaal zitten lezen, toch wel redelijk sterk verhaal, zowiezo beter als TA, maarja, das ook niet moeilijk :P
:?
Niet moeilijk? Tot op heden nog niemand gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

DaMorpheus schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 20:45:
[...]

:?
Niet moeilijk? Tot op heden nog niemand gelukt :)
om een beter verhaal te verzinnen dan het verhaal van TA?!

mwjah, kan ik zelfs beter :) (iets men een konijntje en 3 biggetjes :P )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

TepelStreeltje schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:01:
[...]

om een beter verhaal te verzinnen dan het verhaal van TA?!

mwjah, kan ik zelfs beter :) (iets men een konijntje en 3 biggetjes :P )
Ah sorry, ik doelde op de game zelf, ik zie nu dat jij over het verhaal sprak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 21:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hielko schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 01:04:
Denk ik niet, het mag dan wel zo groot en zoveel units zijn; de wapens zijn evenredig dodelijk. Als je bijv. de nukes ziet, daarmee kan je wel een leger mee wegvagen van de kaart.
Low-tech-nukes kan je afweren met zwaar opgefokte luchtafweer, dat kan in het game integreren en balanceren maar. Als de nukes zeldzaam zijn, dan mag het rakettenafweersysteem traag werken (bv reloadtijd van 10 seconden). Hoe dan ook zal men de groepen moeten balanceren.

Van mij mag het lekker complex worden met enorme diversiteit van units en grote mappen. Liefst lekker veel rariteiten zoals het in 't leger bestaat.
bv een stuk artillerie voederen met landmijnen ipv HE granaten, daarmee kan je ff snel mijnenvelden aan de andere kant van de map leggen. Maar de vijand kan voor een tank een mijnenvegend module hangen en een proper pad in het mijnenveld maken, dan moet je konvooi wel slim genoeg zijn om netjes in dat pad te blijven. Erg lame wapens mogen van mij erin, zolang er efficiënte counter-measures in het spel bestaan.

Mappen mogen ook wat complexer worden:
bv Carentan was in WOII een lastige map voor de geallieerden. Vlakke landbouwgronden die met heggen afgebakend worden, je kan zelfs met tanks niet door dat lame vorm van plantengroei rijden. Hier en daar is er een gat, uiteraard staat er een ontvangstcomitie klaar.

Grote mappen is interessant voor gewoon die afstand al, zo merk je tenminste nog het verschil tussen landmacht en luchtmacht (bij Tiberian Sun is de snelheid van luchtmacht niet zoveel beter dan die van de landmacht). Het bereik van de kanonnen mogen ook wat ver gaan, beetje artillerie mag de afstand kunnen halen, waar je met een tank/unit minstens een kwartier moet rijden (dus verder schieten dan de mapgrootte van de huidige RTS'en)

[ Voor 20% gewijzigd door rapture op 09-07-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Zie je het al voor je? Twee vulcan's die continu mijnen de map over schieten? 8)7
Liever gewoon harde actie ipv 1 miljoen verschillende soorten aanvalsmanieren waarop voor elk maar 1 soort verdediging is

mbt de mappen: mee eens. Dan krijg je tenminste echt voordeel met snelle units tov trage big-ass mega-kanon units

[ Voor 24% gewijzigd door Stewie! op 09-07-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41252

Hi guys

Als speler van TA ja na 8 jaar nog steeds dagelijks online zitten we allemaal met smart te wachten.
Zelfs de americanen die hebben de god ganze dag erover op ZONE en PW :p

Hoop alleen dat er ookk een recorder voor dit game komt.

Voor de rest zien de graphics er zeer mooi uit.Ja ok die vette dikzak van een commander :)

WIL HET NU!!!!!!!!!! hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik geef misschien niet zo om 101aanvals methoden :p al kun je die altijd maken zolang je maar veel en gevarieerde units heb :) wel hoop ik idd dat je sommige dingen sneller kan doen.

Zoals hierboven gezegt is, een mijnenveld is nu bijna niet aante leggen. Niet 1 die een half leger sloopt, misschien wel enkele units e.d. maar het is nog niet echt geweldig.

Ook hoop ik dat ze met contructies komen, zoals een betonnen muur, waar je kanonnen voorkan zetten en dan op de muur ook weer kannonnen kan plaatsen. Als je nu 2rijen achter elkaar zet, schieten ze soms op elkaar :( erg vervelend. En laat het Groot zijn, erg groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 11:03
Ik speelde TA altijd als ik aan het logeren was erg vet spel :9 . Dit lijkt me ook wel vet maar als het maar niet zo 3d gericht is als Act of war wil nl wel dat mn Gpu t nog trekt. v
Op naar 2006 O-)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

Damm dit word volgens mij echt een gruwelijke RTS game. Werd weer eens tijd ook, act of war was wel leuk, battle of middle earth ook wel, maar ik was op beiden snel uitgekeken. Ik heb veel plezier gehad met TA, en ook met Generals. Tijd voor wat nieuws. Ik kan niet wachten (age of empires 3 lijkt me ook erg goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmm mjah AoW en ook warhammer 40K doen het nog steeds aardig op een LAN, generals nog iets beter maar ik hoop dat SC daar (heel) ver overheen gaat :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 14:35
Ik heb me altijd tijden vermaakt met Total Annihilation. Altijd lekker klote in die levels. Nooit echt helemaal afmaken die potjes. Maar het was wel een leuk spel. Alleen jammer. Ik heb het weggegeven, maar weet niet meer aan wie ik dat heb gedaan. Maar als die opvolger ook even grappig of juist leuker word ga ik hem miskien halen via de duistere kanten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whoah... net ook alle info en screens op Gamespy gecheckt.... :o

Ik denk dat Supreme Commander echt keihard de vloer aan gaat vegen met iedere andere RTS!

Vooral onderzeese vliegdekschepen lijken mij erg stoer!

Verder zijn de verbeteringen in de besturing van je units, zoals in dat interview met Taylor wordt besproken, erg welkom. Wat vind ik het toch irritant als al mijn bommenwerpers zich dom gedragen en een metal extractor met zijn allen mollen in TA Spring.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 107502 op 12-07-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ik een hekel aan heb is dat de units zichzelf soms helemaal klem kunnen lopen.Heeft ook wel met de andere spelers te maken kwa connectie en zo maar het is wel storend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Anoniem: 107502 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:54:
Whoah... net ook alle info en screens op Gamespy gecheckt.... :o

Ik denk dat Supreme Commander echt keihard de vloer aan gaat vegen met iedere andere RTS!

Vooral onderzeese vliegdekschepen lijken mij erg stoer!

Verder zijn de verbeteringen in de besturing van je units, zoals in dat interview met Taylor wordt besproken, erg welkom. Wat vind ik het toch irritant als al mijn bommenwerpers zich dom gedragen en een metal extractor met zijn allen mollen in TA Spring.
:9~ :9~ het is maar goed voor RA3 dat die eerder uitkomt want als ik het zo bekijk word deze game SC toch echt wel beter dan RA3 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

Heb gisteravond weer TA gespeeld, gameplay blijft vet, maar de graphics zijn aan vervanging toe. SC is op dat opzicht wel beter, hopelijk is de gameplay hetzelfde of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
spyros schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 08:29:
[...]

:9~ :9~ het is maar goed voor RA3 dat die eerder uitkomt want als ik het zo bekijk word deze game SC toch echt wel beter dan RA3 :9
RA3... krijg je waarschijnlijk weer mannetje die even groot zijn als tanks.... en tanks die maar 10 meter ver kunnen schieten.

RA1 was leuk... maar daarna is et allemaal dezelfde rotzooi gebleven, komt misschien omdat TA me zo verwend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Legion schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:05:
[...]

RA3... krijg je waarschijnlijk weer mannetje die even groot zijn als tanks.... en tanks die maar 10 meter ver kunnen schieten.

RA1 was leuk... maar daarna is et allemaal dezelfde rotzooi gebleven, komt misschien omdat TA me zo verwend heeft.
jup EA probeert een suc6 formule echt uit te melken. Het principe van even groot als de tank was nog leuk in de tijd van RA1 maar dat vind ik nu niet meer kunnen. Dus ik hoop dat SC het een stuk beter aan gaat pakken.
4k*4k omg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceXuick
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04-2024
Review & Preview:

dit weekend voor het eerst echte screenies gezien van TA2, oftewel Supreme commander. Had 1,5 week terug al gehoord dat deze even tijdelijk op het web hebben gestaan, waarnaar ze er weer vlug vanaf zijn geplukt.

Samen met 3 vrienden heb ik de afgelopen jaren naast veel FPS-ers ook veel RTS games gespeeld. Inderdaad er zijn maar weinig actuele RTS games die ik goed vind. Dune 2 was goed, C&C was beter... Red alert was zelfs nog iets beter... Heb nog wel wat Earth 2150 gespeeld en Starcraft, best wel coole features hier en daar, maar ik moet zeggen, het overtrof Total Annihilation niet... wat ik al die jaren ben blijven spelen. Zelfs C&C generals... die ik eigenlijk erg slecht vond, iedere faction had basicly maar 1 of 2 verschillende units per categorie.. 1/2 tanks.. paar infantry, paar vliegtuigjes... damn, en het liep altijd hetzelfde.. Zero Hour... hadden ze gelijk moeten uitbrengen ipv de basic C&C generals, en daar een verbeterde uitbreiding op los moeten laten... Zero Hour was niet slecht... best leuke gameplay, bood een lange speelduur... Vergeleken met TA uiteraard betere graphics... maar toch... het gaat mij persoonlijk om gameplay... steengoede gameplay!!!

Enfin, ik vind het persoonlijk niet goed, als je alleen maar commentaar kunt leveren op een game. Daarom ben ik begonnen een community op te richten om te gaan brainstormen over nieuwe RTS elementen, die tot nu toe niet of veel te weinig worden toegepast. Op de community site: http://www.icexuick.dagdief.nl/ta2/ heb ik geprobeerd een conversatie/brainstorm sessie op te starten om alle mogelijke ideeen te sperren, en te bespreken. Denk hierbij aan alles wat mogelijk (en zelfs bijna onmogelijk) is. Dag nacht cycles (verschillend per planeet) de daarbij behorende temperaturen/weeromstandigheden, tunnels, maps zo groot dat een airplane scout er 4 uur over doet om naar de andere kant te vliegen, research van betere bewapening, AI, pantsering, snelheid, damage..., radar/communicatie.. waardoor je units buiten je comm. bereik niet meer kunt aansturen, sattelieten die daarbij helpen, automatische scripts voor units, die retreaten bij zoveel damage...

Check de site dus een keer, als je wilt lezen wat er zoal naar boven is gekomen. Helaas moet ik wel zeggen dat het forum toch rond maart is gestopt kwa activiteit... eigenschuld beetje... studie moest ff tijd krijgen van mij... alweer 6de jaars... met een 4 jarige opleiding...

Over Supreme Commander kan ik tot nu toe alleen maar positief zijn. Ze hebben eigenlijk best een aantal van onze brainstorm ideeen opgepikt.

De maps die ontzettend groot zijn. Geweldig!! :D
Meer meer units... in real warfare heb je ook geen 250 unit limit (ok 500 dan.. maar dan nog)
En hopelijk is de interface om al deze honderden units te besturen gericht op efficientie... waardoor het 'ontwerpen' van een grootschalige aanval, makkelijk en snel is te doen. Als ze het lukt om deze interface dusdanig goed te maken, dan neemt de tijd af die je nodig hebt om alles aan te klikken, en de tijd om tactisch en strategisch bezig te zijn alleen maar toe!! En dat is, denk ik, waar het in een RTS om gaat.

AI, inderdaad, mag een 70% van je cpu gaan opeisen. En niet alleen de AI van een mogelijke AI/Bot tegenspeler, maar ook die van je eigen units. Vastgelopen units, ronddraaiende bots (can't reach destination) (cannot get there)... etc.. werken op de zenuwen, en zorgen voor een vertragende factor. Moet zeggen dat TA Spring daar al redelijk wat welbesteede aandacht aan heeft geschonken (hoewel ik nog maar 2 potjes heb gedaan.) Het zou natuurlijk leuk zijn, om units, zoals echte AI betaamd, slimmer te laten worden. Of door ze zelf aanval maneuvres te leren, en die later in battle toe te passen. Of de mogelijk heid om de AI te upgraden... en te kiezen uit verschillende type AI's, die op je units kunt toepassen.

Verder hoop ik dat de toevoeging van een derde faction vruchten afwerpt. Een ding is wel zeker, de balancering van 2 factions is al erg moeilijk. Opzich heeft TA zich daarin nog redelijk beperkt, door veel units van verschillende factions +/- dezelfde damage ratio mee te geven. (snelschieten/weinig damage per bullet, of vice versa) Vergeleken met andere RTS games zie je dat TA ook een van de best gebalanceerde games is. Een derde faction kan hier roet in het eten gooien. Ik hoop dat ze eigenlijk op veel fronten veel tijd gaan stoppen in SC. De belangrijkste hiervan vindt ik gameplay, waaronder dus ook balancering en een degelijke interface vallen. Graphics, audio, physics... zijn natuurlijk vet als deze heel erg geil zijn, maar ik prefereer liever een lelijke super addictive RTS met oneindige gameplay, dan een Helemaal geil ogende, super realistisch uitziende RTS die je na 3x spelen hebt gezien... (beetje black/white, maar de point is duidelijk)

Van mij mogen ze dus nog wel een jaartje bezig zijn, om allerlei facetten van de game te perfectioneren. Ik hoop snel op een Beta.. en niet op 1000-en gamers die dan gaan peeuwen over het feit dat nog niet alles werkt, of dat hij buggie is... dat is juist GOED! als ze het mogelijk maken om online al je bevindingen te posten, en eventueel met je eigen oplossing/idee hierover, lijkt me dit een goed plan. De beta mag van mij nog heel erg beta zijn, zo kan GasPoweredGames namelijk ook meer input van het publiek verwerken in de afronding en tweaking van de game.!!

Playtesting is what's its all about!! (kan me nog nachten achtereen herinneren dat ik de rules.ini van Red Alert 1 heb zitten tweaken... nou na een week waren mijn rules echt heel erg fijn, en vond persoonlijk de gameplay 150% beter dan het orgineel... :9~

Dan is het nu afwachten op meer info/screenshots en hopelijk snel een speelbare beta/demo.

grtz,

Martijn

www.icexuick.dagdief.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Hmm leuk verhaaltje martijn... lees ook eens de faq ;)

maar daar hadden we het niet over... we hadden het over SC :P en jij dus ook... ik hoop uiteraard ook op meer info maar stiekem hoop ik daar ook bij dat ze het heel minimaal en beperkt houden, zodat de game er 'ineens' staat en dat ze zelf de boel al hebben uitgezocht..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceXuick
Jaja, sorry voor de eventuele overbodige info...

Het was bedoeld als extra info over de geschiedenis van RTS en TA... en ook de daarbij behorende pro's en cons... Helemaal eens met je... kom maar op met een Demo/Beta...

* IceXuick i'm out...

full of beer...

laturzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

maar ja... vergelijken met oude(re) of toekomstige RTS's lijkt me nog een beetje not-done... zoveel units, daar vraag ik me dan toch vanaf hoe ik dat in godsnaam moet gaan managen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
KeeZ schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 08:48:
maar ja... vergelijken met oude(re) of toekomstige RTS's lijkt me nog een beetje not-done... zoveel units, daar vraag ik me dan toch vanaf hoe ik dat in godsnaam moet gaan managen...
wat dacht je van op je beeld krijgen :| heb je wel een dikke kaart voor nodig denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-07 00:20
Ben geen fan van RTSen, maar damnation, deze MOET ik hebben
Qua systeemeissen.. naja, zie ik dan wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

spyros schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 09:05:
[...]

wat dacht je van op je beeld krijgen :| heb je wel een dikke kaart voor nodig denk ik
een dynamisch systeem voor het renderen zou daar al een hoop verandering in brengen... en vergeet niet dat ze dan in 2006 zitten... zal mij benieuwen wat ze voor poly limit op gaan leggen voor zichzelf...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

KeeZ schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 08:48:
Tijd om "legersysteem" in te voeren? Tanks rijden in divisies, soldaatjes in peletons, vliegtuigen in squadrons,... Dan nog (AI)officieren inschakelen die zo'n groepjes units moeten commanderen op het slagveld. Default moet je de officieren commanderen en zij doen hun ding, je kan natuurlijk ook bepaalde dingen manueel overriden, zoals bv dat stuk artillerie moet daar staan en nergens anders. Zolang er communicatie is met de officier van een groep units, dan kan je het commanderen, als ze bv buiten de radar en datacom range gaan, dan werken ze zelfstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceXuick
Idd, datacom range kan.

Hoe je grote groepen kunt managen, ja uitzoomen ala M.A.X. (mechanized assault & exploration) helemaa tegek.. en niet een uitzoom limit.. gewoon tot je de hele map ziet... en dat dan ook op dual monitoren!! dat zou helemaal top zijn.. Links grote radar/map + order + bouw menus + research..+ etc.. of een breedbeeld scherm...

en idd de systeem specs in 2006... ik ga wel een nieuw pctje aanschaffen tegen die tijd... hoop trouwens wel voor juli 2006... dan kunnen we mooi lannen op DROME in de expo... huge map met 20 spelers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117217

Na het lezen van alle artikels op gamespy kan ik maar tot één besluit komen... ziet er goed uit! :D

Waar ik mij wel zorgen over maak is het aantal verschillende units... ik heb TA nooit echt veel gespeeld maar daar vond ik het al moeilijk om te weten welke units goed waren om andere te counteren... en nu lees ik over aircraft carriers, submarine aircraft carriers, flying aircraft carriers, ... een 6 tal verschillende air units (voor elk van de 3 fracties) een 5 tal verschillende schepen, een 5 tal verschillende submarines... dan weet ik veel hoeveel verschillende ground units... neem nu 10...
Dat maakt in totaal een 80 tal units... pfew... dat is een sleile learning curve

Wat ik verlang van een RTS is dat het S gedeelte (strategy) het belangrijkste is... micro managen, APM en dat soort stuff is niet aan mij besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceXuick
Het mooie van TA is, dat je zelf kunt aangeven hoe een aanvals troep/force eruit ziet. Stel je weet dat er veel base defense zal staan, dan kun je in je force 10-20 tanks bouwen, 10 voor close range, 5 voor artilerry backup, 5 met rockets, en daarnaast een paar (niet veel) anti air voor het geval dat. Dit is met 3-4 klikken gebeurd. (het zou dan ook een fijne optie zijn dat je productie gebouw deze forces blijft bouwen)

Maar stel je gaat een lange trek tocht houden, om te proberen een outpost van je nme te annihilaten, en je weet dat hij sterk is in de lucht, dan zorg je juist voor snelle units, en veel anti air eenheden. Een beetje alternatieve route uitzetten, zodat het niet opvallend wordt... en klaar is kees.

Voor water geld ook dit principe. Naast dat je op water ook met vliegtuigen te maken zult krijgen, en dus de nodige anti-air schepen moet bouwen, is het handig om ook te zorgen voor een degelijke anti-submarine force. Submarines zijn erg cool, maar kunnen ook tegen je werken. Als je dus met je convoy een stuk gaat varen over open water, dan is het dus verstandig ook schepen te hebben die submarines uit de weg kunnen ruimen...

Het mooie is dus dat je al deze troepen/convoys, kunt 'orderen' en je bouwproductieding zal ze allemaal voor je gaan maken. Na 10-20 min heb jij een mooi gebalanceerde aanvals kracht, die je als geheel kunt gaan inzetten. Hopelijk komen er in SC dan degelijke features, zodat je alle afzonderlijke type eenheden (attack, anti-air/ anti-sub, long range) de opdracht kunt geven hun specialiteit te laten uitvoeren, en zo de rest van je force te verdedigen, terwijl zij op hun beurt weer hun ding kunnen doen...

Het mooie van veel eenheden vind ik, dat er voor elke denkbare tactiek, aanval of verdediging, wel een unit geschikt is. Je zit dus nooit met het C&C generals dilemma... dat je enige tank die je kunt bouwen, en moet defenden, en moet aanvallen, maar ook snel moet zijn, en ook sterk...

En het is natuurlijk gewoon cool, dat er in het verloop van het spel steeds grotere sterke, betere/afwisselendere units komen, en er daardoor dus ook anders uitzien!

80 units is goed! 100 is beter... 150.. maybe over the top...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
IceXuick schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:45:
Idd, datacom range kan.

Hoe je grote groepen kunt managen, ja uitzoomen ala M.A.X. (mechanized assault & exploration) helemaa tegek.. en niet een uitzoom limit.. gewoon tot je de hele map ziet... en dat dan ook op dual monitoren!! dat zou helemaal top zijn.. Links grote radar/map + order + bouw menus + research..+ etc.. of een breedbeeld scherm...
Dat is een ontzettend goed idee.... de mogelijkheid om op een 2e scherm enkel de minimap/radarmap te laten zien. En op je hoofdscherm alle normale zaken zoals HUD en slagveld enzo.

Lijkt me ontzettend stoer om de optie te hebben om 2 schermen voor je te hebben waarvan er 1 helemaal besteed is aan de minimap/radarmap.

Dan hebben die dual-uitgangen eens eindelijk zin.

Research zou ik overigens niet willen zien in een game als TA en SC. Gewoon de opbouw zoals die bij TA was is perfect. Je hebt betere units nodig om betere dingen te bouwen.
Alleen meerdere levels zou wel idd fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

idd. ik heb geen zin om tanken te gaan samenstellen e.d. :p gewoon lekker bouwen en massa produceren :D nu jullie toch zo aan het speculeren zijn ik denk dat er "niks"met een dual mlonitor opstelling rekening word gehouden :) Zo zeker wel uber vet zijn :9 maar ik zou er maar niet op hopen ;) . Wat ik altijd zo fijn vind aan een grote map is dat je niet binnen 10seconden gevonden bent. Als je erg grote mappen hebt, zal een "begin"rush ook niet meer zobelangrijk worden vanwege de grote afstanden en dar hou ik wel van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik ben ook iemand die anti-rush is.. behalve als het om resources gaat dan :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Stel je voor als ze dit Hollands schip in het spel steken
Afbeeldingslocatie: http://www.naval-technology.com/projects/dezeven/images/DeZeven_1.jpg-.jpg
http://www.kitsune.addr.com/LCF/

Dat ding is gewoon "too lame for games", anti-air-range tot 80km (afstand dat je 1,5uur moet rijden met een tank), krachtige anti-missile systemen, schiet zelf met torpedo's terug naar de onderzeeiers, schiet zelf met anti-scheepsmissiles en het kanon kan dienen als artilleriestuk, heeft een heel radar-winkel (oa een radar dat stealth units ziet binnen een range van 55km) aanboord, een helicopter om bommen op onderzeeers te droppen, vijandelijke torpedo's worden naar een luidspreker achter het schip afgeleid, fire controls om missiles achter 30 vijandelijke vliegtuigen tegelijkertijd te kunnen locken en 16 missiles tegelijkertijd in de staart van vliegtuigen te rammen,... Kortom zelfs Amerikanen zeggen dat het bijna "undefeatable" is.
Aap schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:29:
idd. ik heb geen zin om tanken te gaan samenstellen e.d. :p gewoon lekker bouwen en massa produceren :D
Geef mij maar een soort Autocad-scherm waarin je eigen units kan ontwerpen, daarmee kan je leuk combinaties maken, bv Leopard 2 tank chassis met een 120mm kanon erop, firecontrols (inclusief infrarood wallhack), decoys om gelockte missiles af te leiden, Mistrals aan de achterkant plakken als short-range-luchtafweer (om helicopters op veilige afstand te houden),... Daarnaast zullen er ook wat default designs erin steken voor de mensen die geen tijd willen verspillen aan units ontwerpen.

Moeten de units ook bevoorraad worden zoals in Earth 2150? Dat er helicopters en andere tuig zit rond te vliegen om je units van munitie te voorzien.

[ Voor 76% gewijzigd door rapture op 15-07-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

rapture schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:28:
Moeten de units ook bevoorraad worden zoals in Earth 2150? Dat er helicopters en andere tuig zit rond te vliegen om je units van munitie te voorzien.
Dat weet ik niet precies. Wat ik wel weet is dat vliegtuigen wel moeten bijtanken en herladen dus dat je niet zomaar je luchtvloot naar de andere kant van de map kan sturen (vliegdekschepen hebben dus werkelijk nut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-07 00:20
Pfoeei!. En ik vergeet met C&C generals al soms genoeg supply centers te bouwen.. Vraag me af of dit spel voor mij meer lol opleverd dan frustratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je niet moeilijker moet gaan denken dan dat het spel is,daar bedoel ik mee dat bij ta heb je al veel units en ik weet van elke wat die kan.

Ook bij TA gebruik je lang niet alles wat er is het gaat er namelijk om om je tegenstander strategisch zo snel mogelijk uit te schakelen en niet om het spel zo lang mogelijk te rekken.

Als chris een beetje naar zijn eerste spel gaat kijken dan zal SC niet veel meer zijn dan TA in een mooiere jasje maar met meer units beter gameplay mooire graphics maar met hetzelfde doel vernietig je tegenstander snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Anoniem: 41252 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:52:
Ik denk dat je niet moeilijker moet gaan denken dan dat het spel is,daar bedoel ik mee dat bij ta heb je al veel units en ik weet van elke wat die kan.

Ook bij TA gebruik je lang niet alles wat er is het gaat er namelijk om om je tegenstander strategisch zo snel mogelijk uit te schakelen en niet om het spel zo lang mogelijk te rekken.

Als chris een beetje naar zijn eerste spel gaat kijken dan zal SC niet veel meer zijn dan TA in een mooiere jasje maar met meer units beter gameplay mooire graphics maar met hetzelfde doel vernietig je tegenstander snel :)
Laat dat "snel" maar weg.
Ik vond et in TA perfect dat je over sommige skirmish maps DAGEN kon doen.
Hopelijk is dat ook zo et geval bij SC.

Doordat de map nu zo groot is heeft het ook nut om meerdere basisen te bouwen.

Wat ik vooral hoop is dat er ook maps tussen zitten met een aantal steden op.
Dus 1 map met 2 of meer steden erop die ieder zo groot zijn als de grootste map in TA :P
Dat geeft weer es een hele andere draai aan Urban warfare. Uiteraard ziet iedere stad er anders uit. Kan bijvoorbeeld een Terran stad zijn... maar ook een Cybran stad... of een onderwaterstad in zo'n dome. Of een stad op een maan half ondergronds en sommige delen in een dome.

Laten we het hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 23:17
Je kan over elk spel dagen doen; maar als je ook maar enigzins fatsoenlijk speelde dan duurde ook in TA een potje (meestal) niet lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceXuick
Anoniem: 41252 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:52:

Ik denk dat je eerst maar eens moet kijken in de interviews en alle beschikbare informatie via het GPG forum. Daarna zul je ongetwijfeld je bovenstaande post als onzin beschouwen.

Het mooie is dat SupCom juist niet TA in een mooier jasje is, maar een complete warfare RTS, met de nadruk op S(trategy).

SupCom wordt, als ze de nu gemaakt beloftes nakomen, een zwaar vernieuwende RTS, ipv de tegenwoordig veel voorkomende RTT (Realtime Tactic). Een heel erg goeie weg om in te slaan imho. Had al 2 jaar eerder gemogen!

zodra de sys req. uit zijn koop ik me een nieuwe pc. wel of geen food.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben het niet met je eens.

Jij hebt leuke theorieen over 10 - 20 min om je aanval op te bouwen of een mooie verdediging maken als iemand komt met vliegtuigen of anti sub forces tegen submarines.

Maar en hier komt het als jij 10 tot 20 min nodig hebt om een verdediging of aanval op te bouwen heb ik met 1 bomber of met 1 tot 3 groundunits al dood of vleugellam net als met TA.

Het blijft een strat game fast recources fast raid,fast kill.

Bijv bij TA neem de map cometcatcher jij maakt 2 solar 2 mex 1 lab en voila units dan expanden.
Ik maak 2 solar dan lab dan 5 weasels tijdens dat jij bouwt val ik je al aan met mijn 5 weasles en vernietig jou recources en je bent dood of het geeft mij tijd om in 5 min de halve map strategisch te bezetten en je verliest als nog.

Ga nou niet zeggen ja zal allemaal wel maar er zijn hier denk ik genoeg jongens op dit forum die dat kunnen bevestigen.

En als SC maar 30 % van TA heeft en wij weten dat het allemaal meer is dan zal de gameplay niet veel verschillen maar wel kwa units en kwa graphics maar toch wel met dezelfde strategieen en misschien met wat nieuwe.

Misschien eens spelen met TA?? :*) :9 >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Orange: dan heb je buiten de commander gerekend, een unit waar je juist in het begin heel goed mee kan verdedigen (maar praktisch niet aanvallen). Jouw kleine rush wordt dus gemakkelijk afgeslagen en dan heb je een ontwikkelingsachterstand in te halen.

Hoe Supreme Commander speelt weet niemand nu nog; natuurlijk, het wordt een RTS en het is waarschijnlijk dat het meer op TA lijkt dan op WC3, maar dat betekent niet dat het noodzakelijkerwijs een TA-in-een-nieuw-jasje wordt. Juist het rushen wat jij noemt is één van de dingen die de makers wilden vermijden, dus het lijkt me aannemelijk dat dat nu ook niet meer uitkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soultaker schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:20:
Orange: dan heb je buiten de commander gerekend, een unit waar je juist in het begin heel goed mee kan verdedigen (maar praktisch niet aanvallen). Jouw kleine rush wordt dus gemakkelijk afgeslagen en dan heb je een ontwikkelingsachterstand in te halen.

Hoe Supreme Commander speelt weet niemand nu nog; natuurlijk, het wordt een RTS en het is waarschijnlijk dat het meer op TA lijkt dan op WC3, maar dat betekent niet dat het noodzakelijkerwijs een TA-in-een-nieuw-jasje wordt. Juist het rushen wat jij noemt is één van de dingen die de makers wilden vermijden, dus het lijkt me aannemelijk dat dat nu ook niet meer uitkan.
Ik wil niet vervelend gaan doen maar ik zou jou best wel eens willen zien als ik jou met een flashie aanval en jij met je commander verdedigt. :p

En wat het rushen betreft een snelle rush is bij elke vorm van oorlog voeren belangrijk om je tegen stander een hak te zetten.

Zelfs de ai in de story van TA rushed and peept met een peewee of weasel gevolgd door sams en flashies , nature of the game!!

Commander kan verdedigen maar niet snel lopen en zijn d gun is niet echt doelzeker met een flash weasel of peewee ben ik de commander in 90 % van de gevallen te snel af.

Zoals ik al zei ik speel het elke dag nog en elke dag maak ik het wel weer mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 41252 op 16-07-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 12:20

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ziet er wel goed uit. Ik hoop dat er mooie mod tools komen voor om van die groot robots te maken. Hier op GoT loopt ook een topic over Hardwarematige physics processor van Ageia

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Anoniem: 41252 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:03:
[...]

Ik wil niet vervelend gaan doen maar ik zou jou best wel eens willen zien als ik jou met een flashie aanval en jij met je commander verdedigt. :p

En wat het rushen betreft een snelle rush is bij elke vorm van oorlog voeren belangrijk om je tegen stander een hak te zetten.

Zelfs de ai in de story van TA rushed and peept met een peewee of weasel gevolgd door sams en flashies , nature of the game!!

Commander kan verdedigen maar niet snel lopen en zijn d gun is niet echt doelzeker met een flash weasel of peewee ben ik de commander in 90 % van de gevallen te snel af.

Zoals ik al zei ik speel het elke dag nog en elke dag maak ik het wel weer mee.
Dat rushen kun je in SC waarschijnlijk wel vergeten met die grote maps. In TA vind ik rushers overigens ook zwak. Ja wow je hebt iemand verslagen in 5 minuten... heb je dan een leuk postje gespeeld? Nee.
Je voelt je pas trots wanneer je je tegenstander na 5 uur eindelijk verslagen hebt.
Rushen kan iedere aap, maar echt winnen over de langere termijn kan niet iedereen.

Ik hoop dat SC het einde van rushers inluidt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rushen kan niet iedere aap en is moeilijker dan je denkt een ik noem jou tock ook geen kloothommel O-)

Dus ff beetje dimmen voordat je mensen een naampje gaat geven.

De meeste die ik hier zie posten zeggen ja gaaf heb ik ook gespeeld en bla bla bla maar ik speel nog elke dag en het rushen of spelen zoals het nu gaat is niet meer zoals 4 jaar geleden of langer.

Tegen woordig win je ook niet snel meer met aanval units,Cons zijn namelijk de keyword
veel cons snelle expanzie map controle games van een uur is normaal,en af en toe heb je snelle games meestal 1vs1.

En als jij denkt dat rushen easy is dan zou ik zeggen kom eens op zone laat het mij maar eens zien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Rushen in SC wordt nog lastig denk ik. Ten eerste zijn de maps heel groot en je kunt niet zomaar ff je vliegtuigen naar de andere kant van de map sturen (te weinig brandstof). Ten tweede is het heel belangrijk om de locatie van je basis geheim te houden. Het is dus heel dom om bijvoorbeeld met een groep tanks in een rechte lijn vanuit je basis te rijden door een bos, want dan ziet je tegenstander die rechte lijn ook en kunnen ze de locatie van je basis wel raden. Door de enorm krachtige wapens in het spel ben je dan enorm in het nadeel.
Het is op zich ook wel logisch, met SC proberen ze veel meer strategie in het spel te brengen en rushen is nou niet echt strategisch te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar ben ik het niet mee eens rushen is wel degelijk strategissh te noemen alleen als je tegenstander er op is voorbereid maakt die een kans om aan de doode te ontsnappen.

Geen brandstof lijkt me raar,denk niet dat je telkens moet gaan tanken als ik met 100 hawks aankom word dat een lange wachtrij bij de pomp B)

TA heeft ook grote mappen lijkt me dat bij SC chris toch wel degelijk kleine mappen gaat bij doen zoals hij al eens heeft verteld een een interview als hij een opvolger mocht gaan maken.

Sterker nog dat interview is door PARADOX en UC5 2 ex medewerkers van cavedog boneyards gehouden toen noemde hij zlefs al de naam Supreme Commander. Er is toen zelfs een toernooi gehouden op boneyards waarbij de prijs Supreme Commander Rang werd weggegeven.

Geloof me je hoeft niet te tanken en kleine en grote mappen zullen er zijn.

Rush mappen en lange warmappen ook voor ieder wat wils.

Sommige mappen haalt die zelfs uit de TA community en waarschijnlijke ook wel een aantal units.

Maar we zullen zien en wachten af tot die tijd ga ik lekker spelen op Zone of mirc en toch nog ff lekker rushen of lange potjes spelen.

Laters een dedicated TA player since '97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Anoniem: 41252 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:38:
Daar ben ik het niet mee eens rushen is wel degelijk strategissh te noemen alleen als je tegenstander er op is voorbereid maakt die een kans om aan de doode te ontsnappen.

Geen brandstof lijkt me raar,denk niet dat je telkens moet gaan tanken als ik met 100 hawks aankom word dat een lange wachtrij bij de pomp B)

TA heeft ook grote mappen lijkt me dat bij SC chris toch wel degelijk kleine mappen gaat bij doen zoals hij al eens heeft verteld een een interview als hij een opvolger mocht gaan maken.

Sterker nog dat interview is door PARADOX en UC5 2 ex medewerkers van cavedog boneyards gehouden toen noemde hij zlefs al de naam Supreme Commander. Er is toen zelfs een toernooi gehouden op boneyards waarbij de prijs Supreme Commander Rang werd weggegeven.

Geloof me je hoeft niet te tanken en kleine en grote mappen zullen er zijn.

Rush mappen en lange warmappen ook voor ieder wat wils.

Sommige mappen haalt die zelfs uit de TA community en waarschijnlijke ook wel een aantal units.

Maar we zullen zien en wachten af tot die tijd ga ik lekker spelen op Zone of mirc en toch nog ff lekker rushen of lange potjes spelen.

Laters een dedicated TA player since '97
Hoe kun je rushen een taktiek noemen?
Je bouwt zo snel mogelijk zoveel mogelijk units om de vijand te verslaan terwijl ie nog geen units heeft. Is dat nou leuk?
Zoals ook iemand al eerder zei, de supreme commander unit zal erg sterk zijn en waarschijnlijk elke rush kunnen weerstaan. Ze zijn goed voor de verdediging, maar slecht voor de aanval zoals ik het begrepen had.
En brandstof is er wel degelijk, lees eens wat previews zou ik zeggen, is namelijk al een aantal maal gezegd geworden dat vliegtuigen zichzelf moeten bevoorraden. Je kunt dus simpelweg niet van de ene kant van de map naar de andere kant vliegen.

http://pc.gamespy.com/pc/supreme-commander/632421p2.html
All aircraft have a limited range and ammo. In between attacks they'll have to land at a friendly airbase. And the maps are huge! For this reason, if you want to use airpower, you can't just click on the enemy base far away and wait for victory. You'll want to build a series of airbases moving closer and closer to his territory. Naturally, this is where aircraft carriers come in handy: a mobile airstrip that you can park in his back yard? Hook me up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Legion schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:32:
[...]

Je bouwt zo snel mogelijk zoveel mogelijk units om de vijand te verslaan terwijl ie nog geen units heeft. Is dat nou leuk?
Zoals ook iemand al eerder zei, de supreme commander unit zal erg sterk zijn en waarschijnlijk elke rush kunnen weerstaan. Ze zijn goed voor de verdediging, maar slecht voor de aanval zoals ik het begrepen had.
En brandstof is er wel degelijk, lees eens wat previews zou ik zeggen, is namelijk al een aantal maal gezegd geworden dat vliegtuigen zichzelf moeten bevoorraden. Je kunt dus simpelweg niet van de ene kant van de map naar de andere kant vliegen.

http://pc.gamespy.com/pc/supreme-commander/632421p2.html

[...]
Ten eerste kun je met een strategische rush je viand lam maken door zijn recources te vernietigen of zijn lab te jammen dat is strategie ja!!

Als jij dat niet vind dan is dat jou mening,mijne is duidelijk anders en met mij de hele NOG spelende TA community maar ok wie zijn wij :? :?

Dat de SCommander sterk zal zijn geloof ik best is de TA commander ook maar wel traag en een flash peewee en een weasel of flea zijn toch sneller wij hadden het hier over de commander van TA niet die van SC.

Misschien ook beetje beter lezen?

Maar ik kap maar want wij worden het toch niet eens beiden hebben wij een andere mening.

Laters

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 41252 op 18-07-2005 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Anoniem: 41252 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 17:38:
Rushen kan wel een leuke tactiek zijn, mits het spel de verdediger in gelegenheid stelt zich er tegen te verdedigen. Er is altijd reistijd voor de aanvaller, waardoor de verdediger iets meer tijd heeft om zich klaar te maken. Als je helemaal geen verdediging bouwt, tja, dan verdien je het ook om in een rush te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123052

Soultaker schreef op zondag 17 juli 2005 @ 17:51:
[...]

Rushen kan wel een leuke tactiek zijn, mits het spel de verdediger in gelegenheid stelt zich er tegen te verdedigen. Er is altijd reistijd voor de aanvaller, waardoor de verdediger iets meer tijd heeft om zich klaar te maken. Als je helemaal geen verdediging bouwt, tja, dan verdien je het ook om in een rush te verliezen.
Mee eens, rushen is gewoon tactiek, maar het kan wel behoorlijk irritant zijn als je zit te lannen en er staat binnen enkele minuten een leger voor je deur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar zoals ik al zei het is all in the game.

Een ander vind van niet ik vind van wel zoals ik ookal eerder zei ik speel het spel al 8 jaar en in het begin was er niemand die er aan dacht om 50 veh cons te bouwen of te rushen,maar dat is nu wel normaal.

Ik maak bijvoorbeeld ook 100 con air ten eerste het bouwt supersnel en ze geven energy en metaal :)

Rushen is iets wat ik wel eens doe maar dan is dat meer in 1 vs 1 en wij noemen het eigenlijk meer raiden maar ok het is wel irritant als je geen verdediging hebt maar dan verdien je het ook.

Soultaker speel jij nog steeds? Want er is namelijk iemand die heet COD_Soultaker ben jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soultaker schreef op zondag 17 juli 2005 @ 17:51:
[...]

<-----dit heb ik gequote van bovenstaand poster was ik dus niet. :) maar Legion schreef datte.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41252 op 17-07-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental

Ten eerste kun je met een strategische rush je viand lam maken door zijn recources te vernietigen of zijn lab te jammen dat is strategie ja!!

Als jij dat niet vind dan is dat jou mening,mijne is duidelijk anders en met mij de hele NOG spelende TA community maar ok wie zijn wij :? :?
Oh ja spanned en stoer! Een potje winnen binnen 5 minuten... heb je dan plezier gehad?
Ik igg niet. Wie zijn jullie idd? Zegt helemaal niks dat de "hele community" dat ook doet.
Er zijn ook zat mensen die FPS'ers spelen met brightskins en gamma's vol open.
En bij CounterStrike bestaat bijna de gehele community uit cheaters.
Ik zou ook vertrekken uit een RTS community als er alleen maar gerushed werd.
Dat de SCommander sterk zal zijn geloof ik best is de TA commander ook maar wel traag en een flash peewee en een weasel of flea zijn toch sneller wij hadden het hier over de commander van TA niet die van SC.

Misschien ook beetje beter lezen?
Sorry, ik zal beter leren lezen. Dacht dat et over de Commander van SC ging.
Maar helaas zal je rush "strategie" in SC niet werken, gelukkig maar.
Eindelijk moet je je gaan bedienen van echte strategie.

Je zegt overigens "Geloof me, je hoeft niet te tanken", maar ik geloof dat niet zo. En dat heb ik ook laten zien waarom.
Maar ik kap maar want wij worden het toch niet eens beiden hebben wij een andere mening.

Laters
Laters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 06:57

Mach

[END]Avengers

Ach, 66 jaar geleden noemden ze rushen gewoon Blitzkrieg, en dat was een bijzonder effectieve tactiek.......:)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mach schreef op maandag 18 juli 2005 @ 06:48:
[...]

Ach, 66 jaar geleden noemden ze rushen gewoon Blitzkrieg, en dat was een bijzonder effectieve tactiek.......:)
Ja klopt en als je beter leest zie je dat ik die regel heb geqoute van LEGION maar ok,kijk maar ff terug naar die post van mij heb het al veranderd.

[quote]Legion schreef op maandag 18 juli 2005 @ 03:59:
[...]

Oh ja spanned en stoer! Een potje winnen binnen 5 minuten... heb je dan plezier gehad?
Ik igg niet. Wie zijn jullie idd? Zegt helemaal niks dat de "hele community" dat ook doet.
Er zijn ook zat mensen die FPS'ers spelen met brightskins en gamma's vol open.
En bij CounterStrike bestaat bijna de gehele community uit cheaters.
Ik zou ook vertrekken uit een RTS community als er alleen maar gerushed werd.

[...]

Hmm wij zijn of ik ben iemand die al TA speelt vanaf het begin dat het er is,en al heel lang wacht op TA2.
Die er nu dus ok komt in de vorm van SC.En ja wij spelen dit spel nog steeds elke dag online met american-brazilianen-australliers-canadezen-duitsers en ga zo maar door.

En wie ben jij?

Nou ook heel simpel iemand die ta heeft gespeeld in deze forum alleen maar zijn beklag doet over dat Openings post niet goed zijn of dat de verkeerde screenies gebruikt,en alleen commentaar geeft en dan niks meer.In de hele andere TA topic heb je 1 of misschien 2 keer gepost maar je wil ons of mij wel vertellen hoe goed je bent in mapen maken welke units je moet gebruiken en hoe alles een beetje werkt en als expert overkomen over TA en SC.

Hier nog zo'n qoute van jou.
Legion schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:18:
Die screens in de OP zijn dus echt waardeloos, sorry.
Iedereen die voor het eerst van TA hoort en deze screens ziet laat et meteen al links liggen.
Van de 200+ verschillende units zijn er op de screens misschien 10 verschillende te zien, en dan ook nog eens in grote hoeveelheden.
Tevens zijn het ook nog eens maps waar alleen air units op gebruikt kunnen worden.

De beste screens zijn die waar land, lucht en water samenkomen. Waarop je gevechten (tussen velen verschillende units) en explosies ziet.
Tis dat ik em weer heb geuninstalled en geen webspace heb, anders had ik wel een paar goeie gemaakt. Maar dit is echt waardeloos |:(
Alleen maar klagen en zeuren.
Wie ben jij dan dat jij een paar goeie mappn maakt?
Welke naam heb je gebruikt als author voor je mappen en waar post jij ze dan.

Ik heb mappen gemaakt met exploderende bomen en dergelijke desertmappen met 3 hoogte levels en hele goeie reviews met gemiddelde cijfers van boven de 8.
Staan op tamec.Oftewel www.TAMEC.org.

Maar ik heb hier met een blaaskaak te maken die ons of teminste mij wil vertellen welke of in wat voor hoeveelheid ik mijn units moet gaan maken.Terwijl jezelf waarschijnlijk flink zuigt met dit spel.

Ook zonder rushen hoor ik toch bij de top 20 van de wereld met TA2 en dat zeg ik nu niet om op tescheppen of zo maar het geeft toch aan dat ik er goed in ben,en dat zal bij SC ook zo zijn.

Als jij je kennis over dit spel weer een beetje wil ophalen install hem install de recorder en ga dan op deze site games downloaden en bekijken http://tadrs.tauniverse.com/index.php?go=all en dan zul je zien wat ik bedoel met rushen fast expanding e noem maar op.

Ik hoef ook helemaal geen aanvalunits te maken.
Bij TA neem de map Gasplant Plai daar kan ik met alleen maar construction units je dood maken door je heel langzaam in te bouwen game duurt dan een uur maar het speelt super.dus zoiets kan ook.

Maar dat ben ik en de nog spelende TA spelrs in de wereld (de meesten dan)

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 41252 op 18-07-2005 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik heb poosje geleden op mirc nog gespeeld tegen Orange samen met DaMorpHeus enzo en ja, Orange is f*cking goed :( In mijn ogen speelde hij onmogelijk of als cheater maar hij doet het echt. Hebben zelfs nog een instructie gehad van hem :p en nu snap ik hoe hij het zo snel kan en goed doet. Hij weer precies waar, hoeveel en wanneer hij iets moet maken. Best vervelend om zo'n tegenstander te hebben maar ok het hoort erbij.

Verder hoop ik dat het topic weer beetje meer over Supreme Commander gaat want we zijn nu grotendeels over TA aan het praten terwijl die een eigen topic heeft ;)

Stel als de mappen echt zo groot worden als ze zeggen, wie gaat dat dan online spelen? op een LAN kan ik wel 10uur TA spelen maar ik heb geen zin om thuis achter mijn pc te zitten en online even een potje van 9uur te gaan spelen, dan is me nachtrust kapot of kan het spel alleen spelen in het weekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

De toon waarop sommige mensen elkaar menen te moeten aanspreken is niet zo gunstig voor de sfeer in dit topic. Mag je een bepaald persoon niet? Stuur hem dan een mailtje of iets in die richting. Ga niet hier het topic lopen verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vroeg me af, zijn er meer mensen die zich hebben ingeschreven voor de e-mail nieuwsbrief van SC, maar nog geen e-mail ontvangen hebben? Intussen staan er wel allerlei previews op Gamespy, maar er is nog geen nieuwsbrief verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan nog moet de hele discussie buiten GoT om gevoerd worden :)
Aap schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:18:
Ik heb poosje geleden op mirc nog gespeeld tegen Orange samen met DaMorpHeus enzo en ja, Orange is f*cking goed :( In mijn ogen speelde hij onmogelijk of als cheater maar hij doet het echt. Hebben zelfs nog een instructie gehad van hem :p en nu snap ik hoe hij het zo snel kan en goed doet. Hij weer precies waar, hoeveel en wanneer hij iets moet maken. Best vervelend om zo'n tegenstander te hebben maar ok het hoort erbij.

Verder hoop ik dat het topic weer beetje meer over Supreme Commander gaat want we zijn nu grotendeels over TA aan het praten terwijl die een eigen topic heeft ;)

Stel als de mappen echt zo groot worden als ze zeggen, wie gaat dat dan online spelen? op een LAN kan ik wel 10uur TA spelen maar ik heb geen zin om thuis achter mijn pc te zitten en online even een potje van 9uur te gaan spelen, dan is me nachtrust kapot of kan het spel alleen spelen in het weekend :+
Ben ik helemaal met je eens online kunnen de mappen niet te groot zijn om 10 uur te spelen je wil een aantal potjes doen en geloof me anders maak ik of iemand anders wel weer kleine mapjes ervoor met de editor die er waarschijnlijk ook voor gaat komen.

En bedankt dat je me goed vind :)

Ik vroeg me af, zijn er meer mensen die zich hebben ingeschreven voor de e-mail nieuwsbrief van SC, maar nog geen e-mail ontvangen hebben? Intussen staan er wel allerlei previews op Gamespy, maar er is nog geen nieuwsbrief verstuurd?

Heb wel een bevestigings mail gehad maar verder nog niks :(

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 18-07-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 17:54

Geckoo

Good news, everyone!

heb me ook ingeschreven op SC maar ook nog niets ontvange.
btw Orange zou je mij kunnen toevoegen op msn ivm problemen met zone. ik kom daar dus niet op, hoe hebjij dat op gelost?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Massa multiplayer? Massive unit count online RTS :) Hopelijk wordt de opvolger net zo gaaf, toen ik deze topictitel zag dacht ik " !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "

Hopelijk volgens er snel nog dikke screenshots, ik kan echt niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Zoals ik al zei: Praat dit buiten GoT om uit.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 18-07-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mensen, rustig aan, iedereen heeft zijn strategie ok :)
Maar dat doe je niet van in het begin neem ik aan, maar pas nadat je flink wat gebouwd hebt? Ik zorg eerst altijd voor recources & defensie, daarna pas ga ik nadenken over attacken. Het is altijd leuk om je eigen "basis" te zien :)

Snel units bouwen & aanvallen om binnen de 5min te winnen, probeer maar :) Ik zorg er wel voor dat je een dik uur bezig bent ;) (ik stoor mij daar dus niet aan, aangezien ik je die kans zelf niet gun :p)

[ Voor 23% gewijzigd door XWB op 18-07-2005 16:58 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Hacku dan verlies jij het :) 9/10keer geld, "de beste verdediging, is de aanval" Want als jij iemand aan het aanvallen bent, krijgt hij het druk en kan minder lekker bouwen terwijl jij makkelijk een kamp kan opbouwen en das een tactiek.

Ik hou zelf ook meer van een potje, eerst 30min bouwen (dan word het pas leuk) en daarna spelen. Het rush idee gaat dan weg en kun je lekker bouwen en na de 30min breekt de hel los >:)

Ik hou ook van een metaal map en dan hoeft er van mij niks op te staan, zolang het maar groot is :D heb zelf ook grote mappen gemaakt, alleen metaal en zo groot mogelijk. Nou, dan is het ook ECHT groot. Zijn alle normale mappen van TA + uitbreidingen niks bij. Alleen is het wel 1 kale vlakte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zei dus, ik zorg ook altijd voor defensie :) die bestaat uit units & turrets. Die units plaatst ik vooral aan het front, daarna de turrets, en dan daarachter de basis. Lukt meestal wel hoor :) Het aanvallen zelf hou ik als het laatst.

Metaal mappen zijn idd zalig, ik speel veel metal heck, maar die van jou wil ik ook wel eens proberen :p (heb je ze nog?)

[ Voor 22% gewijzigd door XWB op 18-07-2005 18:00 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Maar natuurlijk :) of de spawnpoints nog goed staan weet ik niet, maar loop maar eens diagonaal over het veld en dan zie je hoelang het duurd ;) Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik al zei: Doe dit buiten GoT om. Ik waarschuw niet meer.

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 18-07-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IRC iemand vanaaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

TR plaatsen is genoeg. Nu vervuil je het topic ook alleen maar.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 18-07-2005 20:34 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Welja, we zouden eens een uur moeten afspreken, ik heb wel zin om hier tegen een aantal mensen te spelen. Het mag alleen niet te laat worden, want ik moet iedere dag vroeg op om te gaan werken.
Aap schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:23:
Maar natuurlijk :) of de spawnpoints nog goed staan weet ik niet, maar loop maar eens diagonaal over het veld en dan zie je hoelang het duurd ;) Klik
Thx, morgen probeer ik ze :)

Trouwens, als we over TA blijven verder praten, kunnen we dat best in [rml]Total Annihilation, wie speelt het nog? [ Deel 2][/rml] doen, want hier gaan we off-topic.

[ Voor 47% gewijzigd door XWB op 18-07-2005 23:25 ]

March of the Eagles

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.