[RTS] Supreme Commander (opvolger van Total Annihilation) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.410 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legion schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:32:
[...]

Hoe kun je rushen een taktiek noemen?
Je bouwt zo snel mogelijk zoveel mogelijk units om de vijand te verslaan terwijl ie nog geen units heeft. Is dat nou leuk?
Zoals ook iemand al eerder zei, de supreme commander unit zal erg sterk zijn en waarschijnlijk elke rush kunnen weerstaan. Ze zijn goed voor de verdediging, maar slecht voor de aanval zoals ik het begrepen had.
En brandstof is er wel degelijk, lees eens wat previews zou ik zeggen, is namelijk al een aantal maal gezegd geworden dat vliegtuigen zichzelf moeten bevoorraden. Je kunt dus simpelweg niet van de ene kant van de map naar de andere kant vliegen.

http://pc.gamespy.com/pc/supreme-commander/632421p2.html

[...]
Weet jij uberhaupt wel wat tactiek is?

tac·tiek (de ~ (v.), ~en)
1 aan de omstandigheden aangepaste, met beleid en overleg gepaard gaande wijze van doen om een doel te bereiken => politiek
2 [mil.] leer van de gevechtsvoering

doe er wat mee zou ik zeggen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:27:
Weet jij uberhaupt wel wat tactiek is?

tac·tiek (de ~ (v.), ~en)
1 aan de omstandigheden aangepaste, met beleid en overleg gepaard gaande wijze van doen om een doel te bereiken => politiek
2 [mil.] leer van de gevechtsvoering

doe er wat mee zou ik zeggen
Rushen is een tactiek zoals elk ander, maar in de meeste RTS'en wordt het als lame aanzien.

Terwijl het in Starcraft door de Koreanen tot wereldstandaard afgedwongen is. Koreanen bouwen units/bouwsels volgens een stricte timing zodat het wiskundig bewezen dat je in de kortste tijd het krachtigste leger kan opbouwen en de units blijven maar naar je toe stromen. Het gaat zover dat men het "ideale script" gevonden heeft en die moet je maar van buiten leren, anders wordt je ondergelopen door de Koreanen. Toestanden zoals, bouw zoveel drones en als de zoveelste keer dat een drone resources naar je base binnen brengt, dan moet dat gebeuren... Na verloop van tijd doet de AI dankzij patches ook aan rushtactiek.

Dus je snapt waarom rushtactiek als lame wordt ervaren, je hebt nog eens geen base opgebouwd en het is al gameover. Het is helemaal niet meer leuk als er een pro-gamer volgens een 1 of ander voorgekauwd patroon/script werkt en de gewone spelers default ownt.

Grote mappen beperken het rushprobleem, als de map zo groot is dat tanks een half uur erover doen om tot de andere kant te rijden. Dan heb je ongeveer een half uur tijd om een base te bouwen, tegen dan moet je defense hebben en er zullen al hopen vliegtuigen rondvliegen. Zo'n grote map is maar 30km op 30km en als je 155mm houwitsers bezit, dan kan je met voldoende upgrades ook gewoon tot de andere kant schieten.

Dan kan je mappen nog oprekken naar 50km, hier heb je minder last van gewone artillerie, maar schepen blijven nog ver genoeg schieten en vliegtuigen zijn snel ter plaatste.

Oprekken naar 1000km zorgt ervoor dat straaljagers net tot de andere kant kunnen vliegen, de meeste tanks kunnen niet meer dan 500km rijden en moeten dus onderweg van brandstof voorzien worden.

De gemiddelde nuclear aangedreven vliegdekschip en onderzeeër vaart 20 jaar lang voordat men zo'n schip met refeulen, dus deze units hebben naar game-normen geen brandstofproblemen.

Die kilometers geven de verhouding aan van mapgrootten tov de actieradius van units. Grote afstanden zorgen ervoor dat "forward bases" nut hebben, dat je onderweg op strategische punten bases bouwt, vooral als er resources te rapen valt. Het wordt pas leuk als je supply lines en convooien kan bestoken zodat je een vijandelijke base kan verzwakken voordat je het echt aanvalt.

[ Voor 39% gewijzigd door rapture op 19-07-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een manier om je doel te bereiken, dus een tactiek. Dat wou ik even aantonen. Verder begrijp ik natuurlijk wel dat sommige mensen het als "lame" beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
rapture schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:45:
[...]

Rushen is een tactiek zoals elk ander, maar in de meeste RTS'en wordt het als lame aanzien.

Terwijl het in Starcraft door de Koreanen tot wereldstandaard afgedwongen is. Koreanen bouwen units/bouwsels volgens een stricte timing zodat het wiskundig bewezen dat je in de kortste tijd het krachtigste leger kan opbouwen en de units blijven maar naar je toe stromen. Het gaat zover dat men het "ideale script" gevonden heeft en die moet je maar van buiten leren, anders wordt je ondergelopen door de Koreanen. Toestanden zoals, bouw zoveel drones en als de zoveelste keer dat een drone resources naar je base binnen brengt, dan moet dat gebeuren... Na verloop van tijd doet de AI dankzij patches ook aan rushtactiek.

Dus je snapt waarom rushtactiek als lame wordt ervaren, je hebt nog eens geen base opgebouwd en het is al gameover. Het is helemaal niet meer leuk als er een pro-gamer volgens een 1 of ander voorgekauwd patroon/script werkt en de gewone spelers default ownt.

Grote mappen beperken het rushprobleem, als de map zo groot is dat tanks een half uur erover doen om tot de andere kant te rijden. Dan heb je ongeveer een half uur tijd om een base te bouwen, tegen dan moet je defense hebben en er zullen al hopen vliegtuigen rondvliegen. Zo'n grote map is maar 30km op 30km en als je 155mm houwitsers bezit, dan kan je met voldoende upgrades ook gewoon tot de andere kant schieten.

Dan kan je mappen nog oprekken naar 50km, hier heb je minder last van gewone artillerie, maar schepen blijven nog ver genoeg schieten en vliegtuigen zijn snel ter plaatste.

Oprekken naar 1000km zorgt ervoor dat straaljagers net tot de andere kant kunnen vliegen, de meeste tanks kunnen niet meer dan 500km rijden en moeten dus onderweg van brandstof voorzien worden.

De gemiddelde nuclear aangedreven vliegdekschip en onderzeeër vaart 20 jaar lang voordat men zo'n schip met refeulen, dus deze units hebben naar game-normen geen brandstofproblemen.

Die kilometers geven de verhouding aan van mapgrootten tov de actieradius van units. Grote afstanden zorgen ervoor dat "forward bases" nut hebben, dat je onderweg op strategische punten bases bouwt, vooral als er resources te rapen valt. Het wordt pas leuk als je supply lines en convooien kan bestoken zodat je een vijandelijke base kan verzwakken voordat je het echt aanvalt.
Hey!
Eindelijk iemand die snapt hoe "Real Time Strategy" gespeeld moet worden.
Dat is dus ook mijn kritiek op rushen, het gaat binnen snelle tijd in een soort van automatisme volgens een script. Potjes duren dan maar enkele minuten... taktiek komt er nog nauwelijks bij kijken, laat staan strategie.

Daarom wordt Supreme Commander een super spel. De mensen die alleen kunnen rushes worden gescheiden van de mensen die echte strategie toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Even een nieuwe update van de startpost, de volledige startpost staat in een TR, zou een mod hier wat aan kunnen doen? :). In ieder geval de belangrijkste wijzigingen hieronder neergezet:

Algemene informatie

Spel zelf
GameSpy heeft een interview met Chris Taylor gehad. Op deze site staat diverse informatie en screenshots. http://archive.gamespy.com/landing/supremecom/

Fracties
Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/UEFLogo_1120180241.jpgUnited Earth Federation Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/CybranLogo_1120180269.jpgCybran Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/AeonLogo_1120180299.jpgAeon

Verhaallijn
In TA was de verhaallijn behoorlijk zwak, maar een afdoende excuus om je in het spel te storten. Nu is de verhaallijn iets uitgebreider. In het kort komt het op het volgende neer:
"Historians make 2819 as the beginning of the Infinite War.

Storyline
It is during this time that 28th-century combat takes on a new face. A single man in a self-sufficient commander suit can arrive alone on a distant world and create a massive army of robots, tanks, ships and planes within hours of arrival, using only the native mass and energy of the planet. Whole worlds are laid to waste in battles between these commanders and robotic armies. It is believed the Infinite War is lasting as long as it is because of the inexhaustible nature of these "Supreme Commanders" and the fact that they were never envisioned on such a massive scale."
Volledige verhaallijn
Iets alternatieve verhaallijn

Systeemvereisten
We're still a long way off from knowing target and minimum system specs. I don't anticipate having those numbers for another year.
Jeremy Snook
Distributie
In tegenstelling tot eerdere berichten is het niet Electronic Arts, maar THQ.

Geruchten

Meeste geruchten zijn van TA Universe. Sommige mensen daar hebben wat contact met Gas Powerd Games. Daarnaast is er veel te lezen op het forum van Gas Powered Games. Houdt vooral Jeremy Snook in de gaten, hij is een developer. De volgende geruchten kan je voor een deel voor waar aannemen:

Modden
Bij TA is een grote community ontstaan omdat TA zo goed was aan te passen. Er zouden meer dan 2500 units zijn gemaakt. Ook bij Dungeon Siege is het mogelijk om te modden. Een citaat van Jeremy Snook:
We haven't announced our mod support plans for SupCom yet. That announcement is likely still months off.
Jeremy Snook
Maar er is al wel een mod-sectie op het forum van Gas Powered Games...
Een ander gerucht is dat de scriptingtaal LUA zal worden gebruikt.

PPU
I've heard CT comment that he finds the PhysX chip "interesting" so i'm kinda hoping that SUPCOM will be PhysX aware and use it to handle the physics for all of the units on the screen. Just a guess though.
En iets meer over de PPU:
For the sake of due diligence – and to shed some different perspective, we asked leading developers the following:

“Have you seen Ageia's pending PPU (Physics Processing Unit)?

If so, what do you think the long-term impact of having a dedicated PPU inside a PC will be?”

Here are the following comments we received back as of press time:
"I think it’s awesome. I think we’ll see a lot more of this in the future."

Chris Taylor
Gas Powered Games
Het is niet zeker dat Supreme Commander PPU ondersteund, maar aangezien Chris dit loslaat en dat Gas Powered Games eigenlijk alleen Dungeon Siege I & II heeft uitgebracht... :)

Muziek
Jeremy Soule heeft de muziek voor TA gedaan en zal dit ook doen voor Supreme Commander. Dat belooft wat!

Beta
Een beta is nog niet uit en er is nog niks over bekend, maar Gas Powered Games heeft bij de beta van Dungeon Siege 2 de lezers van de niewsbrief de mogelijkheid gegeven om de beta te testen. Onder welke voorwaarden is onbekend, maar hier kan je er meer over lezen.

Het is goed mogelijk dat dit weer gebeurd met Supreme Commander. Je kan je hier in ieder geval alvast inschrijven voor de niewsbrief: Voor het geval dát :) .

Een citaat van Jeremy bevestigt deze speculaties:
Our community is important to us. We recoginize your committment to us and will of course look here first when it comes time to beta-test our games. When we launched the DSII beta, our members received 10-day free memberships to Fileplanet and a beta key!
Jeremy Snooker
Interessante artikelen

Uiteraard GameSpy

How will Supreme Commander compare to TA?

Total Annihilation: Alive and Kicking

Links

Officiële site
Officiële forum

GameSpy: Interview, screenshots en meer.
Supreme Commander HQ
Planet Supreme Commander
Supreme Command

Topic van Total Annihilation op GoT: Total Annihilation, wie speelt het nog? [Deel 2]

Ik wil me nog even in de discussie mengen van tactiek, rushen en grote maps. Rushen is een tactiek, maar vrij rot, omdat het een soort script wordt wat gevolgd moet worden. Door grote maps wordt dit onder andere voorkomen. Bij kleine maps is het een natuurlijk proces dat er wordt gerushed. Wat je bij grote maps ziet is dat transport een onderdeel gaat vormen van je tactiek. Daar waar je bij TA de moeite niet nam om Atlassen te bouwen, zal je nu meer aandacht moeten besteden aan het vervoer. Bij TA deed je die moeite nauwelijks om Atlassen te bouwen, omdat het gruwelijk micromangement werd. Chris Taylor gelovende zal dit met Supreme Commander anders zijn en op een andere schaal. Gelukkig is hier het e.e.a. over losgelaten:

Uit Warfare on land:
As Chris Taylor puts it, "you can't just build in Moscow and click on Paris." Air units and even certain naval units can traverse the massive Supreme Commander maps quickly, but the biggest guns that you can produce in bulk will have to travel across the land. So the question becomes: how to get them there?

Transporting your heavy units is a big part of Supreme Commander. The huge flying transports we mentioned in our preview can carry over a dozen small infantry robots or a pair of heavy tanks each -- you'll have to build a whole wing of them to quickly move an entire squadron of tanks, but the ability to transmit that much force all over the board will be worth it.
Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/632/632399/isupreme-commanderi-warfare-on-land-20050708033718881.jpg
Air transport is the primary way to get your heavy land forces across the map. A fully loaded Terran trasport, like this one, is an army onto itself...
Is deze trouwens al een keer voorbij gekomen?
Afbeeldingslocatie: http://images.tauniverse.com/albums/userpics/10003/DY_sc_toon.jpg

[ Voor 130% gewijzigd door Motrax op 19-07-2005 19:01 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Vorig jaar ben ik bij Gaspowered en Valve op bezoek geweest, in Seattle. Valve was uiteraard duidelijk, het ging daar om HalfLife2.

Echter bij Gaspowered waren ze druk bezig met Supreme Commander. Alhoewel het spel toen nog aardig in de ontwikkelingsfase was, zag het er erg indrukwekkend uit. Volgens mij mocht ik echter van Chris een aantal foto's niet publiceren (en de naam Supreme Commander geheim houden voor een jaar..), ik ben echter benieuwd of dat nog steeds geldt. Zo heb ik bijvoorbeeld een prikbord met allerlei concepten van units, wat wel leuk is om te zien. Vandaar dat ik al eens in het TA draadje verwees dat er een interessante 'opvolger' komt (kwam).

Maar goed, de demonstratie video was zeer indrukwekkend, en sinds die dag wacht ik al op dit spel. Zoals Chris destijds zei is het de bedoeling dat men over een gigantisch terrein oorlog voert, waar men heel erg ver kan uitzoomen e.d.

Chris heeft echter nu een andere functie in het bedrijf dan dat hij eerst was (meende ik dat hij dat vertelde), en ik vraag me af wat voor invloed dat heeft. Bij de vorige spellen zat hij zelf ook nog aan de code... (dacht ik)

PS: Een geheim kan ik verklappen: Het bedrijf leeft op koffie :D. 0.5 liter bekers :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixelz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 13:21
Sponge schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:21:
Vorig jaar ben ik bij Gaspowered en Valve op bezoek geweest, in Seattle. Valve was uiteraard duidelijk, het ging daar om HalfLife2.

Echter bij Gaspowered waren ze druk bezig met Supreme Commander. Alhoewel het spel toen nog aardig in de ontwikkelingsfase was, zag het er erg indrukwekkend uit. Volgens mij mocht ik echter van Chris een aantal foto's niet publiceren (en de naam Supreme Commander geheim houden voor een jaar..), ik ben echter benieuwd of dat nog steeds geldt. Zo heb ik bijvoorbeeld een prikbord met allerlei concepten van units, wat wel leuk is om te zien. Vandaar dat ik al eens in het TA draadje verwees dat er een interessante 'opvolger' komt (kwam).
Wow dat wil ik ook wel ;) enige voordeel dat wij hadden is dat wij minder lang hoeven te wachten :).

Misshien is een mailtje sturen naar Chris om te vragen of wij die plaatjes nu zouden mogen zien ;)? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik zal eens kijken.. hij reageert niet echt op e-mail. Een amerikaanse vriendin (waarmee ik samen bij Gaspowered en Valve ben geweest) heeft nog een extra interviewtje gedaan per e-mail, dat heeft nogal.. lang geduurt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er in 1 team zoveel gedaan moet worden kwa resource, opbouwen en stratagy. Waarom bouwt men dan geen multi team support ofzo. Dat je dus 2 a 3 man per team hebt die toegekende taken heeft. Dan kan je als team volop bezig zijn met verdedig opbouwen, ontwikkeling en aanvallen. Dus MRPG Multi dus :P ?
Is dat geen idee kwa mod? Je moet dan wel goed afspraken maken en goed teams verband hebben. Maar als het bijvoorbeeld een "OPTIE" is in het spel dan zal dat wel erug gaaf wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:12:
Als er in 1 team zoveel gedaan moet worden kwa resource, opbouwen en stratagy. Waarom bouwt men dan geen multi team support ofzo. Dat je dus 2 a 3 man per team hebt die toegekende taken heeft. Dan kan je als team volop bezig zijn met verdedig opbouwen, ontwikkeling en aanvallen. Dus MRPG Multi dus :P ?
Is dat geen idee kwa mod? Je moet dan wel goed afspraken maken en goed teams verband hebben. Maar als het bijvoorbeeld een "OPTIE" is in het spel dan zal dat wel erug gaaf wezen!
Ik denk dat je erg veel last gaat hebben van die anderen, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixelz
Sponge schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:43:
Ik zal eens kijken.. hij reageert niet echt op e-mail. Een amerikaanse vriendin (waarmee ik samen bij Gaspowered en Valve ben geweest) heeft nog een extra interviewtje gedaan per e-mail, dat heeft nogal.. lang geduurt :).
Naja we hebben toch alle tijd ;).
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat je erg veel last gaat hebben van die anderen, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :+
Zou kunnen ja :), maar als het goed is uitgewerkt, met VoIP erbij (en veel oefenen met je teammates) zou dat echt vet zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:12:
Heb dit ooit in TA geprobeerd, met share all op de resources...

Ging niet echt goed :P

steeds units weg geven enzo...
Zou wel HEEEL erg koel zijn als dit wordt toegevoegt.
team van 3 man, 1 volledig aan de resources base uitbreiding en 2 aant aanvallen :)
complete chaos! (en dan wel iedereen vrije control over alle units van jouw team)

iemand had toch mailadres van chris ergens? :+

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mixelz schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:27:
[...]

Naja we hebben toch alle tijd ;).

[...]

Zou kunnen ja :), maar als het goed is uitgewerkt, met VoIP erbij (en veel oefenen met je teammates) zou dat echt vet zijn :).
Doen we bij ta ook met teamspeak en je kunt je parnters zien.Plus het sharen van recources en units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixelz
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:30:
[...]

Doen we bij ta ook met teamspeak en je kunt je parnters zien.Plus het sharen van recources en units.
Ok ik wist niet dat dat kon :), ik heb TA pas net 2 dagen :P. Moest hem wel uit UK halen want hier in NL was hij nergens meer te vinden. Nu heb ik hem via ebay in super goede kwaliteit voor in totaal 10 euro. (Met een mooie kartonnen doos zoals het eigenlijk hoort ipv die dvd hoesjes waar tegenwoordig geen eens meer een manual bij zit 8)7 behalve in pdf formaat op de cd/dvd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Er was recentelijk een vraag over de nieuwsbrief van Gas Powered Games, of iemand deze al had ontvangen. Ik heb vanochtend de eerste binnengekregen. Qua inhoud niets nieuws. Het is nieuwsbrief #8, maar ik kan nog geen link geven naar hun website, de meest recente is #7 :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik heb #8 ook gekregen inmiddels... met de aankondiging dat DS2 gold is en een stukje over de PC gamer voor wat betreft SC :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Ik kwam erachter dat er een verkeerde startpost stond, wat er nu staat waren alleen de onderdelen die veranderd waren, niet de gehele startpost. Hieronder wél de complete, wil een mod even zijn truukjes uithalen :)

Afbeeldingslocatie: http://img221.echo.cx/img221/6633/logo1hs.gif

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/UEFCommander_1120182840.jpg

Supreme Commander

Welkom in het eerste deel van het officieuze Supreme Commander topic. Dit spel komt hopelijk in 2006 uit en is de onofficiële opvolger van de hit 'Total Annihilation'. Er is inmiddels iets meer over het spel bekend, maar dat kan allemaal nog veranderen, omdat de releasedatum nog ver in de toekomst ligt!

Introductie
In de nieuwste editie van het magazine PC Gamer wordt het spel Supreme Commander uit de doeken gedaan. Deze RTS wordt ontwikkeld door Gas Powered Games, de ontwikkelstudio opgericht door Chris Taylor, de man achter het legendarische Total Annihilation.

Het hoeft dan ook niet te verbazen dat Supreme Commander behoorlijk wat overeenkomsten met Total Annihilation vertoont, sterker nog: het spel begon ooit als Total Annihilation 2. Uitgever Atari, dat de rechten op Total Annihilation in zijn bezit heeft, wilde het spel echter niet aan de man brengen waardoor Gas Powered op zoek moest naar een nieuwe naam en uitgever. Deze uitgever vond men in de vorm van THQ, dat met Relic al op weg is een grote speler in het RTS genre te worden.

Supreme Commander biedt, net als Total Annihilation, een uitstekend overzicht over het speelveld en weet grote aantallen eenheden tegelijk op het scherm te toveren, waarbij het verschil in afmeting tussen de eenheden enorm is. Hoewel het spel waarschijnlijk 3D is, is de look van Total Annihilation, dat 2D achtergronden met 3D eenheden combineerde, nog steeds aanwezig. Bekijk hier wat scans. Total Annihilation fans zullen hun speeksel niet binnen weten te houden!

Bron: Gamer.nl
Algemene Informatie

Spel zelf
GameSpy heeft een interview met Chris Taylor gehad. Op deze site staat diverse informatie en screenshots. http://archive.gamespy.com/landing/supremecom/

Fracties
Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/UEFLogo_1120180241.jpgUnited Earth Federation Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/CybranLogo_1120180269.jpgCybran Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/AeonLogo_1120180299.jpgAeon

Verhaallijn
In TA was de verhaallijn behoorlijk zwak, maar een afdoende excuus om je in het spel te storten. Nu is de verhaallijn iets uitgebreider. In het kort komt het op het volgende neer:
"Historians make 2819 as the beginning of the Infinite War.

Storyline
It is during this time that 28th-century combat takes on a new face. A single man in a self-sufficient commander suit can arrive alone on a distant world and create a massive army of robots, tanks, ships and planes within hours of arrival, using only the native mass and energy of the planet. Whole worlds are laid to waste in battles between these commanders and robotic armies. It is believed the Infinite War is lasting as long as it is because of the inexhaustible nature of these "Supreme Commanders" and the fact that they were never envisioned on such a massive scale."
Volledige verhaallijn
Iets alternatieve verhaallijn

Systeemvereisten
We're still a long way off from knowing target and minimum system specs. I don't anticipate having those numbers for another year.
Jeremy Snook
Distributie
In tegenstelling tot eerdere berichten is het niet Electronic Arts, maar THQ.
THQ AND GAS POWERED GAMES TEAM UP TO CREATE NEW FRANCHISE - SUPREME COMMANDER FAMED PC DEVELOPER CHRIS TAYLOR SETS SIGHTS ON REVOLUTIONIZING RTS GENRE

CALABASAS HILLS, Calif., June 20 -- THQ Inc. (Nasdaq: THQI) today announced that it has entered into a worldwide publishing agreement with Gas Powered Games, founded by game design visionary, Chris Taylor. The two companies will work together on the Windows PC Real-Time Strategy (RTS) game Supreme Commander. With Supreme Commander, Taylor, an early pioneer in the RTS category, will mark his return to a genre that he helped popularize.

"Selecting a partner for Supreme Commander meant finding a publisher with our same commitment to developing innovative, high quality PC games," said Chris Taylor, founder and creative director, Gas Powered Games. "THQ is a clear global leader and we look forward to building the Supreme Commander franchise with them in the years to come."

"We strive to partner with the brightest and most creative development studios in the interactive industry," said Dan Kelly, senior vice president of business development, THQ. "The track record of Gas Powered Games places them among an elite class of developers and we are confident that together we will deliver a product that will make gamers across the world stand up and take notice."

"Our goal with this franchise is to take the RTS experience into the future," Taylor added. "Supreme Commander will deliver an exciting, accessible gaming experience on a huge scope and scale that will allow players to wield unprecedented control over the entire theater of war."

More details on Supreme Commander will be revealed this summer.

Bron: Gas Powered Games
Geruchten

Meeste geruchten zijn van TA Universe. Sommige mensen daar hebben wat contact met Gas Powerd Games. Daarnaast is er veel te lezen op het forum van Gas Powered Games. Houdt vooral Jeremy Snook in de gaten, hij is een developer. De volgende geruchten kan je voor een deel voor waar aannemen:
Resources are mass and energy. Wrecked units will be able to be reclaimed, but that was not in the demo we saw. It will be there, though.

A lot will be happening in the next 12-15 months. We'll be following this closely throughout its development and Chris promised that gameSpy would always be first with the online updates. Helps to have old TA ties
One other tidbit: Terran will not be the name of the Earth faction in the game. They are getting rid of it and thinking of something new. So right now it is Earth, Aeon and Cybran. As part of our coverage, we have the whole story on how the three factions came into being. The story is a lot more flushed out than the original game was.
The tactical nuke explosion is unbelievable. Picture the mushroom cloud and waves of energy radiating from the blast. As the wave hits enemy (and friendly) units, they explode and pretty much disintegrate.

In the early days of TA community, a well-done 256x256 map was a thing of awe and beauty. Now think 4000x4000.
From the GameSpy article "Supreme Commander: Warfare on Land"
"If you are making the long trek across the land with a huge ground force, you'll need to protect it. A whole array of support vehicles will be available to all factions. Radar jammers will obscure your radar signature, mobile flak cannons can provide protection against aerial assaults, and mobile shield generators can deflect incoming fire."
Uit de Warfare at Sea sectie: The original game design called for both minelayers and minesweepers, but the team recently removed them from the game because they slowed down the action too much. Supreme Commander is about grand strategy and over-the-top destruction, not slowly clearing a channel of explosives before moving in.
Nieuwe units
"Taylor: It's a little early to say exactly what our plans are, but we definitely want to keep making new units after the game is released. The big question for us is, do we promise a new unit at some time interval or do we just surprise players with something every now and again. We certainly welcome everyone's input on our forums."
-Chris Taylor in het GameSpy interview
Bij TA zou er elke week een nieuwe unit verschijnen, maar dit bleek bijna onmogelijk te zijn. Hoe dit bij Supreme Commander wordt vormgegeven is nog de vraag.

Modden
Bij TA is een grote community ontstaan omdat TA zo goed was aan te passen. Er zouden meer dan 2500 units zijn gemaakt. Ook bij Dungeon Siege is het mogelijk om te modden. Een citaat van Jeremy Snook:
We haven't announced our mod support plans for SupCom yet. That announcement is likely still months off.
Jeremy Snook
Maar er is al wel een mod-sectie op het forum van Gas Powered Games...
Een ander gerucht is dat de scriptingtaal LUA zal worden gebruikt.

PPU
I've heard CT comment that he finds the PhysX chip "interesting" so i'm kinda hoping that SUPCOM will be PhysX aware and use it to handle the physics for all of the units on the screen. Just a guess though.
En iets meer over de PPU:
For the sake of due diligence – and to shed some different perspective, we asked leading developers the following:

“Have you seen Ageia's pending PPU (Physics Processing Unit)?

If so, what do you think the long-term impact of having a dedicated PPU inside a PC will be?”

Here are the following comments we received back as of press time:
"I think it’s awesome. I think we’ll see a lot more of this in the future."

Chris Taylor
Gas Powered Games
Het is niet zeker dat Supreme Commander PPU ondersteund, maar aangezien Chris dit loslaat en dat Gas Powered Games eigenlijk alleen Dungeon Siege I & II heeft uitgebracht... :)

Muziek
Jeremy Soule heeft de muziek voor TA gedaan en zal dit ook doen voor Supreme Commander. Dat belooft wat!

Beta
Een beta is nog niet uit en er is nog niks over bekend, maar Gas Powered Games heeft bij de beta van Dungeon Siege 2 de lezers van de niewsbrief de mogelijkheid gegeven om de beta te testen. Onder welke voorwaarden is onbekend, maar hier kan je er meer over lezen.

Het is goed mogelijk dat dit weer gebeurd met Supreme Commander. Je kan je hier in ieder geval alvast inschrijven voor de niewsbrief: Voor het geval dát :) .

Een citaat van Jeremy bevestigt deze speculaties:
Our community is important to us. We recoginize your committment to us and will of course look here first when it comes time to beta-test our games. When we launched the DSII beta, our members received 10-day free memberships to Fileplanet and a beta key!
Jeremy Snooker
Screenshots

De meeste screenshots zijn hier bij GameSpy te vinden.

De eerste concrete informatie verscheen in een artikel van PC Gamer, de cover is met toestemming overgenomen.
Afbeeldingslocatie: http://img279.echo.cx/img279/3424/pcgamercoversmall3uq.jpg
Met dank aan Aap in "Total Annihilation, wie speelt het nog? ..."

Interessante artikelen

Uiteraard GameSpy

How will Supreme Commander compare to TA?

Total Annihilation: Alive and Kicking

Links

Officiële site
Officiële forum

GameSpy: Interview, screenshots en meer.
Supreme Commander HQ
Planet Supreme Commander
Supreme Command

Topic van Total Annihilation op GoT: Total Annihilation, wie speelt het nog? [Deel 2]

Opmerkingen

Houdt het topic netjes :)
Lay-out overgenomen van DroogKloot in "Total Annihilation, wie speelt het nog? ..."

Changelog

18-06-2005
Naar de links moet ik nog even kijken :) Fixed
Ik heb al een TR aangevraagd om de titel te wijzigen :X Tnx mod :)
Nieuwsbrief en beta test mogelijkheid toegevoegd
Mogelijke distributie via EA toegevoegd Niet waar, het is THQ geworden
Aantal geruchten toegevoegd

19-07-2005
Van alles aangepast.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

* kickje ;)

In de PC Gameplay van september staat ook wel een aardig stukje over Supreme Commander :) niet echt iets nieuws maar wel leuk :)

Dat wilde ik even melden ;)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mooie startpost, hij past alleen niet in de standaar layout...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:00:
mooie startpost, hij past alleen niet in de standaar layout...
Tnx, maar wat past er niet? Qua afmetingen, tabel, plaatjes? Ik kan nog wel het e.e.a. aanpassen, als dat het wat duidelijker maakt. Of qua kleuren? Ik gebruik nightlife en daar kleurt het goed bij :)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

de balkies enzo zijn te breed... plaatje ook btw ;) dus de helft valt er rechts naast (naja, helft, 1/5 denk ik...)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aap schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:18:
Ik heb poosje geleden op mirc nog gespeeld tegen Orange samen met DaMorpHeus enzo en ja, Orange is f*cking goed :( In mijn ogen speelde hij onmogelijk of als cheater maar hij doet het echt. Hebben zelfs nog een instructie gehad van hem :p en nu snap ik hoe hij het zo snel kan en goed doet. Hij weer precies waar, hoeveel en wanneer hij iets moet maken. Best vervelend om zo'n tegenstander te hebben maar ok het hoort erbij.

Verder hoop ik dat het topic weer beetje meer over Supreme Commander gaat want we zijn nu grotendeels over TA aan het praten terwijl die een eigen topic heeft ;)

Stel als de mappen echt zo groot worden als ze zeggen, wie gaat dat dan online spelen? op een LAN kan ik wel 10uur TA spelen maar ik heb geen zin om thuis achter mijn pc te zitten en online even een potje van 9uur te gaan spelen, dan is me nachtrust kapot of kan het spel alleen spelen in het weekend :+
orage wil je die technieken niet eens met ons delen ?

en verder de vraag om dat ik maar wijnig tegen standers kan vinden kunnen we elkaar niet toevoegen aan msn?

mijn msn is jpderidder77@hotmail.com

voeg me maar toe en zeg er ff bij dat het om TA gaat aap jou krijg ik nog wel !!!
we moeten binnen kord maar weer eens een potje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
*kick*

Er staan heel wat nieuwe screenshots op http://www.worthplaying.c...28789&mode=thread&order=0

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 07:53
Deze game wordt echt zo vet. Ik game steeds minder maar deze is toch wel iets waar ik naar uit kijk. Mijn huidige pc zal dit spel wel voor geen meter trekken (ben heel benieuwd naar de specs) gelukkig duurt het nog een hele tijd voordat deze game uit komt dus kan ik nog ff sparen.
Ook wil ik een tft gaan kopen maar ik twijfel nog tussen een 20 of een 24" inch widescreen maar ik denk dat ik mijn geld beter kan uitgeven aan een 20" en de rest bewaren voor eerdergenoemde pc :)

[ Voor 6% gewijzigd door MonkeySandwich op 04-10-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de vorige screenshots dacht ik naar 2d units te kijken, op de nieuwe blijken dat dus gewoon volledig in 3d gerenderde units te zijn. _/-\o_ Ik vind trouwens het water in het screenshot met de gele onderzeeër ook erg mooi, doet me denken aan het water van Silent Hunter 3. :*)
Ik denk dat deze game wel eens heel vet zou kunnen gaan worden, mooie graphics en super gameplay. :z Helaas moeten we nog tot eind 2006 wachten, maar daar krijgen we dan wel wat voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:52:
Bij de vorige screenshots dacht ik naar 2d units te kijken, op de nieuwe blijken dat dus gewoon volledig in 3d gerenderde units te zijn. _/-\o_ Ik vind trouwens het water in het screenshot met de gele onderzeeër ook erg mooi, doet me denken aan het water van Silent Hunter 3. :*)
Ik denk dat deze game wel eens heel vet zou kunnen gaan worden, mooie graphics en super gameplay. :z Helaas moeten we nog tot eind 2006 wachten, maar daar krijgen we dan wel wat voor terug.
zelfs in Total Annihalation waren de units al 3d hoor ;)
Ik zag trouwens al ergens een fimpje van de game maar ik kan em nergens meer terugvinden. Het zag er wel erg vet uit. Iemand die misschien deze ook al heeft gezien (naar ik mag aannemen dat er niet zoveel van die filmpjes zijn :P) en die een linkje heeft oid?

[ Voor 17% gewijzigd door ravenger op 05-10-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:52:
2D units wordt een beetje lastig in een 3D omgeving ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:10
Bosmonster schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:41:
[...]

2D units wordt een beetje lastig in een 3D omgeving ook :)
In Age of Empires II is het toch heel aardig gelukt :)
(in Rise of Nations trouwens ook, maar dan alleen de gebouwen/bomen).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:05
Sponge schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:43:
Heb je er nog iets van gehoord of was het tevergeefs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Las laatst dat er "maar" 1000units kwamen, per speler.... tis wel veel :p maar had op meer gehoopt :D (2000~3000),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:05
Ja het is te hopen dat er meer in kunnen maar wat ik vooral hoop is wat filmpjes oid, iig iets meer info en eigenlijk zou ik ook graag willen dat de game al uit was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er staat een uitgebreide preview op http://games.telenet.be/previews.php?act=one&rid=980

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Mooie preview. Bied een hoop leuke spelmomenten op! ik kan echt niet wachten om dit spel te spelen... vooral het zoom gedeelde vind ik erg intressant... volgens mij, kan je als je lekker inzoomt, je land units selecteren, zonder je vliegtuigendie er dan boven zouden vliegen. Dat is enorm handig :D Bij TA, was het altijd zo fijn, allemaal verschillende units bij elkaar en dan alleen de units selecteren die jij wilt...

Ben benieuwd wanneer de game uitkomt + wat de specifikaties zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

release Q4 2006? wtf?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Maakt mij niks uit :) zolang ze maar voldoende tijd nemen om het in orde maken, want in een gerushde game zit niemand te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 01-09 11:43
mja dat was al bekend hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Vind het maar erg stil rond deze game. Dat terwijl dit weer eens een topper van formaat kan worden in RTS land!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Legion schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:27:
Vind het maar erg stil rond deze game. Dat terwijl dit weer eens een topper van formaat kan worden in RTS land!
Stilte voor de storm :) zodra de E3 komt, weet de hele wereld het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Legion schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:27:
Is helaas ook gebeurd met Dungeon Siege, kwam ook veel later dan verwacht uit, ook met een lange stilteperiode. Maar E3 zou natuurlijk ook kunnen...

In ieder geval zijn we het jaar 2006 een stuk dichterbij en is het nog even afwachten :)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Motrax schreef op zondag 25 december 2005 @ 02:19:
[...]
Is helaas ook gebeurd met Dungeon Siege, kwam ook veel later dan verwacht uit, ook met een lange stilteperiode. Maar E3 zou natuurlijk ook kunnen...

In ieder geval zijn we het jaar 2006 een stuk dichterbij en is het nog even afwachten :)
Beter nog, welkom in 2006 ;-) Het aftellen is begonnen!

Deze week las ik zelf ergens de verwachtingen ivm de meest roemruchte games van 2006, SupCom zei me niets, totdat ik "Chris Taylor" zag staan en dacht aan een game die die ooit had gemaakt en ik vele uren had gespeeld. Gauw gelezen kris-kras wat er stond, bleek dit niet TA2 te worden, maar Chris zei op subtiele wijze wel via de eerste link die ik koos dat dit niet 'mag' wegens bepaalde uitgeversrechten.

Ik hoop écht dat dit even lekker en massaal als TA zal zijn, en dat je van die lekkere Metal Heck mappen kan spelen en gewoon bruut geweld, uren lang kan aanhouden zo. De muziek, goh, die was ook FANTASTISCH BOMBASTISCH. Ik herinner me dat die ook veranderde naargelang situatie. De vele units, de commando's voor routes uit te stippelen, heerlijk.

De AI van de computer was wel een beetje triestig soms, en ook de units van je eigen waren niet zo bijster intelligent. Occasioneel ook eens een crash :-(

Meer van hetzelfde zeg ik toch :p En dat die ook mag draaien op een iets 'trager' systeem; dat was toen ook zo, door de instellingen kon je voor kleinere mappen kiezen (8*8 of 16*16) die op een pentium 100 32mb RAM toch nog goed te draaien vielen. Enkel bij het scrollen over 100 unites in combat met elkaar ging het minder snel, maar stotterde niet !

Afbeeldingslocatie: http://www.fileuniverse.com/images/Total%20Annihilation.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Mizitras op 04-01-2006 23:56 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Inmiddels naar 2007...
During THQ’s financial conference call to discuss their latest results, company execs revealed that two of their main PC titles, the Gas Powered Games RTS title Supreme Commander and the long-in-development GSC Gameworld first person shooter STALKER, will now be released during THQ’s 2007 fiscal fourth quarter which means they are now targeted for release between January and March of 2007.
Duurt nog wel erg lang :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11
Hmz, '2007 fiscal fourth quarter' is het eerste kwartaal op de kalender? Betekent dat dat het fiscale jaar 2007 op 1 April 2006 begint :?

Maar inderdaad erg jammer dat het zo lang gaat duren. De screenshots deden vermoeden dat het spel al redelijk ver ontwikkeld was. Zou dit uitstel strategisch zijn? Zijn er concurrenten voor 2006 geplanned? Of is het spel simpelweg nog verre van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Chris nee :(
En ik hoopte dit spel nog met april te kopen (paasvakantie) of ten laatste met de grote vakantie van juli en augustus. Waarom nou? :(

[ Voor 86% gewijzigd door Mizitras op 07-02-2006 01:27 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:31
Laat ze nog maar een jaar knutselen, als het spel maar goed wordt! In de tussentijd is er nog warcraft en civilization :)

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Het is jammer dat het uitgesteld is... maar inprinciepe kan het alleen maar ten goede komen voor de game :) Heb ik ook meer tijd om geld te sparen voor een nieuwe pc :p er komt tenslotte ookal were een nieuwe Total War game uit die ik wel wil spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Mizitras schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 01:26:
Chris nee :(
En ik hoopte dit spel nog met april te kopen (paasvakantie) of ten laatste met de grote vakantie van juli en augustus. Waarom nou? :(
Ik denk dat je die tijd best kunt gebruiken om te sparen voor een leuke pc want de systeem spec zullen er niet om gaan liegen.
een Oude TA map van 64x64 daarvan werd al 64MB aanbevolen nu is straks 4000x4000 mogelijk en dan ook zeker beter graphics van zowel units als map dus ik weet wel zeker dan mijn 1500+ cpu met 512MB het niet gaat trekken.
Alleen kwa cpu verwacht ik al dat je rond de 3000+ (of Mhz bij pentium ;) ) moet zitten en dan minimaal 1024MB Ram + een goede videokaart (256MB ram :? )
Maar ja je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben :Y)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hun forum kun je in de wishlist nog wat toevoegingen doen... wellicht ls het een goed idee is dat ze het gebruiken.

http://garage.gaspowered.com/?q=forum/110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kickje :p Op http://games.telenet.be/index.php?act=screen&nid=22042 staan 15 :9 ingame screenshots :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Holy sh*t het ziet er nog beter uit dan ik had gedacht :D vooral de view distance vind ik enorm goed. Nu kan je tenminste zien als er wat aankomt en de mogelijkheid om super ver uit te zoomen e.d. Daar heb ik dus nu een goed beeld van gekregen :D wow dit is echt bruut.

Eindelijk weer een leuke RTS game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Dit game word fantastisch, maar weet er nu al iemand wat ze effectief bedoelen met "2007 fiscal fourth quarter" ?

moeten we echt nog zo lang wachten? Het ziet er nu al vrij goed uit ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Apache schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:25:
Dit game word fantastisch, maar weet er nu al iemand wat ze effectief bedoelen met "2007 fiscal fourth quarter" ?

moeten we echt nog zo lang wachten? Het ziet er nu al vrij goed uit ;)
hun fiscaal jaar loopt van maart-maart (of april-april). De game zal dus uitkomen, eerste kwartaal 2007. Daar moet je aan denken en is het eerder... dan is dat mooi meegenomen :P

offtopic:
s.t.a.l.k.e.r. is ook uitgesteld tot die periode, zelfde uitgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

http://www.supremecommander.com/

de officiele site is gelanceerd, staan enkele prachtige nieuwe screenshots op.

Het ziet er al zoooo goed & leuk uit, zou em veel liever nog dit jaar zien ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Ik hoop zo erg dat ze de zelfstandigheid van je eigen units verder uitbouwen! Het was verre van perfect bij het origineel, maar nog altijd veel beter dan ik elders heb gezien. Dat maakte voor mij het spel zo goed. Je zette allerlei patrols op in combinatie met turrets, builders die op patrols automatisch repairs uitvoerden en wrecks opzogen etc.
Ik speel tegenwoordig eigenlijk nog maar zelden RTS. Je moet overal tegelijk klikken en 5 verschillende special moves gebruiken waarvan de AI kennelijk niet zelf kan bedenken wanneer dat slim zou zijn, dat irriteert mij mateloos. Zeker omdat het uiteindelijk toch weer in een massale veldslag zonder overzicht eindigt.
Ideaal voor mij persoonlijk zou zijn als je je eigen routines zou kunnen leren aan je units en dan eigenlijk alleen maar hoeft aan te geven welke ze moeten gebruiken. Als er zich dan een onbekende situatie voordoet, moet je ingrijpen en leren ze daarvan. Maar dat is voorlopig een utopie ben ik bang.

Ik hoop iig dat het accent daarop zal liggen bij SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:13
Ik heb TA echt enkele jaren gespeelt zonder dat het echt saai werd. Het spel is toen nooit echt groot geworden volgens mij, ,wist niet eens dat er addons waren:). Maar ben blij dat EA Games er met hun vette vingertjes van afblijven, als zij iets uitbrengen(geven) kan het nog vol met bugs zitten die nooit worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

die site ziet er ook ERG goed uit.

mis alleen nog tellertje tot de launch van de game

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:38:
die site ziet er ook ERG goed uit.

mis alleen nog tellertje tot de launch van de game
Die is nu al zo vaak uitgesteld / verzet dat ze het zelf ook niet meer weten ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Mja, die site is natuurlijk wel leuk en aardig, maar er staat bijzonder weinig op dat we niet al wisten, wat overigens bij de meeste "officiele" pagina's opvallend vaak het geval is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

kannie wachten om weer samen met je online te rellen drooklootje :)

en voor de rest QFT :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review en screenies op gamespot

[url]http://http://uk.gamespot.com/pc/strategy/supremecommander/news.html?sid=6148537[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:46:
Review en screenies op gamespot

[url]http://http://uk.gamespot.com/pc/strategy/supremecommander/news.html?sid=6148537[/url]
Eh... iedere keer als ik op die link klik zit ik tegen de site http://microsoft.com aan te kijken :( Anyway, http://uk.gamespot.com en het artikel staat nog op de hoofdpagina.

Pagina 2 is wel boeiend over de A.I. Verder ook een aantal opmerkingen over de grootte van de kaarten.
While the map that Taylor showed us was easily larger than most anything we had seen before in a real-time strategy game, it was only one-sixteenth the size of the largest map in the game. In fact, it wasn't even average size, as most maps will be up to four times larger. We're talking about maps that will easily be hundreds of square kilometers in size.
But what's really helpful is that the artificial intelligence is going to be smart enough to do things without your input. For example, if you give multiple groups the order to attack a certain point on the map, those groups will adjust their speeds so that they arrive at that point at the same moment, a key military concept known as synchronization. This means that they'll more likely to overwhelm the enemy, rather than arrive at separate times and be carved up piecemeal.
Verder valt het me op dat er nog steeds over wordt gesproken dat Gas Powered laat zien wat het spel kan, maar er is nog geen enkele reviewer die zelf heeft rond mogen klikken in het spel. Ook nog steeds geen screenshots met de interface van het spel zelf, alleen prachtige plaatjes van enorme gevechten. Ik wacht wel de demo of beta af, tot nu toe zijn het de verkoperspraatjes... ook dat van het gelijktijdig aankomen van de units: hebben ze dat nu gezien of hebben ze dat alleen maar gehoord...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
While the map that Taylor showed us was easily larger than most anything we had seen before in a real-time strategy game, it was only one-sixteenth the size of the largest map in the game. In fact, it wasn't even average size, as most maps will be up to four times larger. We're talking about maps that will easily be hundreds of square kilometers in size.
Ben ik de enige die zojuist een droom waarheid zag worden en orgasmische gevoelens kreeg? :o

Eindelijk het antwoord tegen de idiote rush "strategie" (je kunt het niet echt een strategie noemen).
Veel spelers die het online vooral moeten hebben van rushen en "winnen" (je bent eigenlijk nog steeds een loser) binnen 5 minuten, vallen nu eindelijk door de mand.

Bij dit soort gigantische maps is het base-building en logistics waar je mee kunt winnen. Kan haast niet wachten, heb me inmiddels ook ff aangemeld op hun website.

[ Voor 3% gewijzigd door Refragmental op 01-05-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Mensen die beweren dat rushen geen strategie is moeten zich eens in de Blitzkrieg verdiepen. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door DroogKloot op 01-05-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 05:18
Eindelijk het antwoord tegen de idiote rush "strategie" (je kunt het niet echt een strategie noemen).
Veel spelers die het online vooral moeten hebben van rushen en "winnen" (je bent eigenlijk nog steeds een loser) binnen 5 minuten, vallen nu eindelijk door de mand.
Ja, nu wordt je gerusht na 30 minuten... ik durf te wedden dat er binnen 1 dag mensen beginnen te zeuren over rushers.... "mama, hij pest me; hij komst na 20 minuten al met een bad-ass atoombom"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Hielko schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:34:
[...]

Ja, nu wordt je gerusht na 30 minuten... ik durf te wedden dat er binnen 1 dag mensen beginnen te zeuren over rushers.... "mama, hij pest me; hij komst na 20 minuten al met een bad-ass atoombom"
Dat is geen rushen meer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
DroogKloot schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:24:
Mensen die beweren dat rushen geen strategie is moeten zich eens in de Blitzkrieg verdiepen. ;)
Is ook geen rushen.

Blitskrieg is het blijven pushen van een aanval zonder te rusten.
Voor de Blitskrieg had hitler een groot gevarieerd leger opgebouwd en getrained... iets wat bij rushen dus absoluut niet het geval is.

Rushen is wat ik zie als het meteen zonder enige base-building binnen 5 minuten zoveel units (meestal ook nog allemaal dezelfde) uitpoepen en zo snel mogelijk de vijand aan te vallen hopende dat deze nog geen uitgebreide base-defence en units heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Legion schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:56:
[...]

Is ook geen rushen.

Blitskrieg is het blijven pushen van een aanval zonder te rusten.
Voor de Blitskrieg had hitler een groot gevarieerd leger opgebouwd en getrained... iets wat bij rushen dus absoluut niet het geval is.

Rushen is wat ik zie als het meteen zonder enige base-building binnen 5 minuten zoveel units (meestal ook nog allemaal dezelfde) uitpoepen en zo snel mogelijk de vijand aan te vallen hopende dat deze nog geen uitgebreide base-defence en units heeft.
blitzkrieg is helemaal geen pushen zonder te rusten
blitzkrieg: Hierbij wordt de vijand door een verrassingsaanval op zijn centrale commandocentrum lamgeslagen en gedwongen tot een bijna onmiddellijke capitulatie

oftwel zo snelmogelijkl units rushen naar de vijand zijn basis en die overnemen.
dus blitzkrieg is rushen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Hubert schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:02:
[...]

blitzkrieg is helemaal geen pushen zonder te rusten
blitzkrieg: Hierbij wordt de vijand door een verrassingsaanval op zijn centrale commandocentrum lamgeslagen en gedwongen tot een bijna onmiddellijke capitulatie

oftwel zo snelmogelijkl units rushen naar de vijand zijn basis en die overnemen.
dus blitzkrieg is rushen :)
Blitskrieg is geen rushen aangezien de vijand al een basis en verdediging opgebouwd heeft, iets wat bij een RTS dus niet het geval is. Blitskrieg is een aanval pushen tot je je objective bereikt hebt, de vijand overrompelen met een overmacht aan firepower.

Als Hitler zou rushen dan had hij in 1 week tijd een tiental tanks gebouwd en snel proberen polen over te nemen.

Overigens is rushen een echte gameplay killer. Een online potje van 5-10 minuten is gewoon niet leuk. In mijn ogen ben je pas een winnaar wanneer je na een evenwichtig potje van 5 uur ofzo eindelijk door de verdediging weet te breken van je tegenstander en dan eindelijk z'n basis in as legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik vind rushen ook niet leuk. Er word vaak 1 of 2 soorten units gebouwd, die snel, goedkoop & toch goed werken enzo iemand kapot maken. Een RTS is hier ook niet gemaakt voor.

Toen ik regelmatig TA speelde (en andere RTSen) op een (mini)LAN met vrienden speelden, deden we bijna altijd, eerst 1uur bouwen ofzo. Dan had iedereen een aardig leger, verdediging en dan begon het pas leuk te worden.

Ik ben blij dat de velden lekker groot zijn en dus rushen uitgesloten word. Wel kan je nu een Blitskrieg uitvoeren of een Kriegelslacht (vijand helemaal omsingelen) en daarna naar het binnen optrekken, dus val je van alle kanten aan, terwijl de vijand niet kan terugtrekken of nieuwe units erbij trekken. ja ik weet ook wat van de duitse oorlogsvoering :p

Ik hoop dat er met de E3 veel meer info komt.. en vooral een (multiplayer)demo :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Blitskrieg is een aanval pushen tot je je objective bereikt hebt, de vijand overrompelen met een overmacht aan firepower.
En wat doe je bij een rush dat niet aan die definitie voldoet? Of je tegenstander nu wel of geen verdediging heeft staan is totaal irrelevant, het gaat erom z'n capaciteit tot productie zo snel mogelijk uit te schakelen zodat je niet meer units verliest of resources verbruikt dan absoluut noodzakelijk. Dat heet ook wel strategie.
Een rush op zo'n manier uitvoeren in TA staat gelijk gratis metal voor je tegenstander.
Overigens is rushen een echte gameplay killer. Een online potje van 5-10 minuten is gewoon niet leuk. In mijn ogen ben je pas een winnaar wanneer je na een evenwichtig potje van 5 uur ofzo eindelijk door de verdediging weet te breken van je tegenstander en dan eindelijk z'n basis in as legt.
Jaja, dat weten we onderhand wel. Maar dat jij rushen geen leuke vorm van gameplay vindt impliceert ten eerste niet het geen strategie is, en ten tweede niet dat het concept in TA (wat de beste abstractie van oorlogsvoering is die ik tot nu toe ben tegengekomen, en waar SC nog veel sterker in zal zijn) geen plaats heeft. De aanval is de beste verdediging enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Mensen ! de E3 staat voor de deur en ik zag dat Donderdag Supreme Commander op het programma staat... dus ik reken op filmpjes, screenshots, wat dan ook :9 binnenkort (veel) meer info dus :D olee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al wat nieuwe info binnen. :)
Previews van IGN en Gamespy met weinig nieuwe info, wel wat nieuwe screenshots.
Op de offciële site staat onder Game info -> Scope & Scale een filmpje met spectaculaire beelden, helaas wel wat klein.
IGN heeft een filmpje van de e3 presentatie online gezet. IGN link of Torrent link als IGN slecht bereikbaar is. (ca. 40 MB)
Hier staan nog wat screenshots van diezelfde presentatie.

offtopic:
Voor mij is het filmpje op ign slecht bereikbaar, mij is verteldt dat het hetzelfde is als de torrent maar ik kan dat niet met 100% zekerheid zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:01
Ik heb het filmpje gewoon opslaan als gedaan en dan werkt het perfect, ziet er heel spectaculair uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

:9~ :9~ :9~ @ filmpje, dit spel MOET ik gewoon hebben :o

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

IceStorm

This place is GoT-like!!!

OMG :X
Ik denk dat het simpel is, als het spel ook maar 20% van dat filmpjes waar kan maken hebben we gewoon een nieuw niveau in RTS.

Spel staat dus absoluut op mijn 'buy-list', al was het maar vanwege 1 feature die ik al jaren wens en nooit gezien heb, ongelimiteerd in en uitzoomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Woot ! Dit is veel beter dan ik verwacht had :D die boten die ook gewoon het land op kunnen rijden :o

Die explosies bij die tankgevecht, precies zoals TA er ook uitzag boem boem boem overal enorm mooi. Gamespot komt vanavond om 6 of 7uur ook met info. Weet niet of dit dan nog nieuw is, maar hou het wel in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Dit is een enorm slagveld....sjezus...in het begin van het filmpje dacht ik

eerste 5 sec van het filmpje:

"mwaaah ... ok"

:/

na 6e secone (de 1e in en uitzoom):

Afbeeldingslocatie: http://www.macinplay.de/yabbse/Smileys/classic/shocked.gif

na de 48e seconde (2e inzoom)

Afbeeldingslocatie: http://www.southfloridaracing.com/forums/images/smilies/jawdrop.gif

Dit is gewoon ...gigantic

[ Voor 3% gewijzigd door guardian-spirit op 11-05-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
OMG!!!!

Dat filmpje is gewoon orgasmic!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Maar weer.... geen interface, gewoon een filmpje. Iemand een muis zien rond gaan die de units commando's gaf? Filmpje gaf niks weg over hoe ver het spel nu ontwikkeld is :'(

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

OMG, heb hier gewoon geen woorden voor. Zo mooi dit :9~

Kan niet meer wachten :(

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Motrax schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:02:
Maar weer.... geen interface, gewoon een filmpje. Iemand een muis zien rond gaan die de units commando's gaf? Filmpje gaf niks weg over hoe ver het spel nu ontwikkeld is :'(
Dat had het met een interface natuurlijk ook niet ;) En verder, ik zou er van uit gaan dat het nog een tijdje duurt. De site geeft aan early 2007 dus op zijn minst nog 1 jaar wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Weet iemand of brokstukken en kapotte unit nog blijven liggen op de map?
Dat vond ik echt super in TA.

Daar had je echt het gevoel alsof je veldslagen had geleverd. Sommige stukken map waren dan gewoon bezaaid met brokstukken, en die brokstukken bleven daar gewoon voor altijd liggen.
Zo kon je dus goed een oorlog zien evolueren en speelvelden bezaaid zien raken met puin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Filmpje is gewoon _/-\o_
Hopelijk wordt het spel zelf ook zo übergoed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik moet toegeven dat het er erg gaaf uit ziet.

Maar...

Wat een totale chaos is het, lijkt me erg moeilijk om overzicht te houden bij een veldslag als het echt zo wordt, veels te veel om je mee bezig te houden, zeker als je die tankbattle ziet, gebeuren 50 dingen tegelijk..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:43:

Maar...

Wat een totale chaos is het, lijkt me erg moeilijk om overzicht te houden bij een veldslag als het echt zo wordt, veels te veel om je mee bezig te houden, zeker als je die tankbattle ziet, gebeuren 50 dingen tegelijk..
ach, daar heeft je vijand ook last van :P (tenzij je tegen AI speelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Maar...

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Lijkt me dat dit soort slagveld ideaal is voor multiple commanders en een supreme commander (hense the titel). Zou me niks verbazen als het er online zo aan toe ging. Net als bij BF2 in het begin een uber-commander kiezen (al naar gelang je rank) en dan onder-commanders die op hun beurt weer taken krijgen van de uber-commander.

:9~

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Maar...

Ach, als je TA een beetje kent, ben je het wel gewent ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Filmpje is best geil, maar eerst eens zien hoe het geheel uitpakt, te vaak zijn we toch nog teleurgesteld.
Het ziet er vet uit, EINDELIJK ZOOMEN !!! zoals het hoort, en dit spel gebruikt nou eens echt grote maps en echt sneller vliegtuigen enz.
Dat speelt echt anders en je hebt meer het idee dat je om een groter gebied vecht.
Het enige was ik weer minder vind is het design, en uberhaupt aanwezigheid van water units, blijf ik niets vinden, sorry, en die uber units, gatver.
Maar daar kan ik verder allemaal mee leven, als het zo speelt en er zo goed uit ziet als in dit slechte kwaliteit filmpje, EN nog eens te spelen is zonder een dual 7900GTX config dan is het meesterlijk.
Hoop als-jes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wow, leuk filmpje!

TA in een lekker vers jasje :9
Ik kreeg gelijk het 'TA-gevoel', toen ik het filmje zag! :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk geil filmpje,

Eindelijk merk je de verschillen in formaat van de units. Ik kan me nog herrineren dat toen ik de mamoet mk2 in tiberian sun filmpje zag ik "JEEHAA". Maar toen ik het zielige ding ingame zag. damn wat een afgang. Maar hier.... formaat is alles _/-\o_ super grote maps, de chaos van true war... heerlijk...

Nu gaat er alleen dit door mijn hoofd:

Als je dit filmpje al ziet, kan je je voorstellen hoe de nuke eruit ziet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 07:10:
Nu gaat er alleen dit door mijn hoofd:

Als je dit filmpje al ziet, kan je je voorstellen hoe de nuke eruit ziet :Y)
Wit beeld? Of, in het geval van een bezwijkende videokaart, zwart :+

Als ik dit zo zie, is het eindelijk weer eens tijd om aan RTSes te beginnen. De meeste laat ik altijd links liggen, maar TA had inderdaad hele leuke features. En als ik dan deze video bekijk, omg (vooral die tankbattle en dan dat schip dat zo mooi bovenkwam _/-\o_ )!

Dit lijkt me overigens een enorm goeie stresstest worden voor je videokaart. Veel explosies, veel pixels en misschien zelfs Ageia physics (toegegeven, die worden of door de PPU, of door de CPU gedaan), dit moet gewoon een toppertje worden. Nu alleen nog even hopen dat ze een goeie friendly AI bakken, dat is toch vaak weer bagger in RTS-land. Ik bedoel, een soort van preferred target zou alleen al erg veel gedoe schelen (anti-aircraft die vliegunits voorrang geeft op de rit die dood heet). Dan wel graag gewoon op type unit, dus iets in de trand van "flying, tank, infantry, naval, anti-aircraft, defense, etc".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Supreme commander alles is wat ze beloven dat ie is dan zal dit een echte RTS zijn. Dan voor je een echte oorlog in een game, ipv een battle. meerdere battles tegelijk voeren op een super map. Ik hoop dat je deze keer eens echt strategish te werk kan gaan, dat het niet zomaar tankjes gooien is. Dat is generals wel overduidelijk zo. daar maakt het niet uit wat je hebt, maak een legertje van vele sterke tanks en je wint automatisch. Ik hoop dat dit in Supreme commander wel iets anders werkt. Zoals het eruit ziet lijkt het idd het geval te zijn. Maar tijd zal het leren. Supreme Commander belooft de rts van tijden te worden... (tenzei Starcraft 2 komt opduiken :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de GPG fora kan je nog wat extra info vinden:

- De grootste mappen zijn 6400 km² groot :9~ Dat betekend een map van 80 km x 80 km.
- Het snelste vliegtuig doet er 7 minuten over om van de ene kant naar de andere kant te vliegen.
- Er is support voor dual screen! _/-\o_

Can't wait to get my hands on this one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:06:
Op de GPG fora kan je nog wat extra info vinden:

- De grootste mappen zijn 6400 km² groot :9~ Dat betekend een map van 80 km x 80 km.
- Het snelste vliegtuig doet er 7 minuten over om van de ene kant naar de andere kant te vliegen.
- Er is support voor dual screen! _/-\o_

Can't wait to get my hands on this one!
Ben benieuwd of mijn pc dit wel gaat trekken, vooral m'n 6800 zal het moeilijk krijgen. Zeker als ik 1920x1200 ga draaien :X
/me begint met sparen voor een upgrade wanneer het spel uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Metal schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:28:
[...]

Ben benieuwd of mijn pc dit wel gaat trekken, vooral m'n 6800 zal het moeilijk krijgen. Zeker als ik 1920x1200 ga draaien :X
/me begint met sparen voor een upgrade wanneer het spel uitkomt :P
Moet je nagaan hoe zwaar 'ie het krijgt als je er 2 zou hebben :P

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:06:
Probeer dan nog maar eens met wat tankjes te rushen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Zou dit niet een game kunnen worden die heel veel zou kunnen profiteren van die physics kaart?

Natuurlijk is de kaart bedoeld om natuurkundig gedrag van objecten op scherm realistisch weer te kunnen geven, maar zou het niet de AI van heel veel vehicles aankunnen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:42:
[...]

Probeer dan nog maar eens met wat tankjes te rushen. :+
Rushen... naar waar?
Probeer eerst maar eens de basis te vinden in een oppervlakte van 80x80 km.
Een mooie legerbasis + vliegveld is misschien maximum 3x3 km of 9km² op een totale oppervlakte van 6400 km²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:49:
[...]
Rushen... naar waar?
Probeer eerst maar eens de basis te vinden in een oppervlakte van 80x80 km.
Een mooie legerbasis + vliegveld is misschien maximum 3x3 km of 9km² op een totale oppervlakte van 6400 km²
Het idee alleen al _/-\o_ Ik vraag me af of de vliegtuigen met brandstof werken. Zou grappig zijn. Ook vraag ik me of hoe ver ze gaan met het techlevel. Het is ver in de toekomst, dus teleportatie zou niet onmogelijk zijn, zou wel practisch zijn opzich :). Can't wait for more info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waarom denken mensen dat dit een zwaar spel gaat worden?
Van wat ik in het filmpje zag viel best mee qua grafische geweld.
De units hebben een relatief lage polygonen-count, en volgens mij heb je niet echt een 7900 ofzo hiervoor nodig, maar kom je al een heel end op een 6x00, of X600/X800 :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.