[RTS] Supreme Commander (opvolger van Total Annihilation) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.411 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
anandus schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:51:
Waarom denken mensen dat dit een zwaar spel gaat worden?
Van wat ik in het filmpje zag viel best mee qua grafische geweld.
De units hebben een relatief lage polygonen-count, en volgens mij heb je niet echt een 7900 ofzo hiervoor nodig, maar kom je al een heel end op een 6x00, of X600/X800 :)
Jij kan de polygon count zien op een low res shacky cam? :D
TA was altijd al grafisch top en redelijk heavy op de pc + der zijn altijd honderden units in beeld dus volgens mij kan dit wel ff een zwaar spel worden ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

TA, was toen het uitkwam wel een zwaar spel. Alleen lag de nadruk toen op je processor en je internegeheugen. (dat heb ik ervarentoen). Had je 32mb intern (jaja :p) kon je allene maar de 16mb of de 32mb mappen spelen en de 48 of 64mb mappen niet. Verder maakte dit voor je grafische kaart allemaal niet zo gek veel uit. Als je veel units op je beeld had misschien, maar dat had kan je ook op een kleine map hebben :) (en de limit van 250units zat er toen nog op).

Ook dit spel zal grafisch niet top of the hill zijn, maar who cares :D het groot.... je hebt veel units... units krijgen waarschijnlijk een betere AI dan welke huidige RTS dan ook :D en de unit limit cap hebben ze een nul achtergezet (2500) Zoveel units zie je ook bijna niet in een RTS.

Nu nog wachten op het spel en een nieuwe ini met de unitcap verlengt naar 10.000 B)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dafz0r schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:56:
[...]

Jij kan de polygon count zien op een low res shacky cam? :D
TA was altijd al grafisch top en redelijk heavy op de pc + der zijn altijd honderden units in beeld dus volgens mij kan dit wel ff een zwaar spel worden ja
Nou, ik kan wél zien dat het geen Oblivion is ;)
Als je bijvoorbeeld naar de schepen en vliegtuigen kijkt dan zie je dat het best meevalt met de polygon-count.
Ook als je naar de screens kijkt op de site, en de units, dan zie je dat het een relatief lage polygon-count is. Denk aan Homeworld2.

Daarnaast is TA juist niet zwaar geweest vergeleken met wat het liet zien (3D met honderden units op relatief simpelere grafische kaarten).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Wat ik van de screenshots heb ik gezien is het grafisch zeker geen hoogvlieger, maar daar draait het bij deze game ook niet om. Deze game gaat om de brute 'over the top' actie.
Overigens had men gezegd dat je vooral bezig bent met 'macromanagement', dus zal de AI een groot deel van je troepen kunnen regelen. Zo kun je bijvoorbeelde je transportvoertuigen automatisch laten vliegen tussen je fabrieken en het slagveld om zo je aandacht optimaal te kunnen richten op het gevecht zelf.

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Grafisch geen hoogvlieger? Noem eens 1 andere RTS waarbij je helder water hebt of bomen die er ook uitzien als bomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Okee, Age Of Empire III
en ik heb er eventjes 1 uitgekozen:

Afbeeldingslocatie: http://www.ageofempires3.com/ScreenshotsMedia/ScreenshotView.aspx?ss=Bayoucrossing_1600x1200.jpg
(plaatje moet je maar even copy&pasten, want met [img] werkt het niet 8)7 )

De nieuwe Command&Conquer ziet er dus ook mooier uit. En zeker, als je kijkt dat je zulke graphics gaat krijgen in 2007. Kijk, mij hoor je er niet over klagen (ik vind Supreme Commander er nu al super mooi uit zien en voldoet ook aan mijn eisen) maar grafisch... had het hoger gekund, maar is voor SC totaal niet nodig. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchie! op 12-05-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:24:
Grafisch geen hoogvlieger? Noem eens 1 andere RTS waarbij je helder water hebt of bomen die er ook uitzien als bomen?
Ace of Empires 3 komt in de buurt, maar vind ik zelf inderdaad iets minder op dit vlak.
Maargoed de graphics waren ook voor Total Annihilation niet DE bepalende factor waarom het spel zo ownde, de gameplay was gewoon vet.

Hoe gaaf was het om je commander 1000 opdrachten te geven, vervolgens een krat bier in de tuin op te zuipen, en weer bovengekomen stond een gigantische basis klaar met tig verschillende units :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 21:40
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:46:
[...]

Ace of Empires 3 komt in de buurt, maar vind ik zelf inderdaad iets minder op dit vlak.
Maargoed de graphics waren ook voor Total Annihilation niet DE bepalende factor waarom het spel zo ownde, de gameplay was gewoon vet.

Hoe gaaf was het om je commander 1000 opdrachten te geven, vervolgens een krat bier in de tuin op te zuipen, en weer bovengekomen stond een gigantische basis klaar met tig verschillende units :D
Oh wat herken ik me hier erg in :D
Erg goed vond ik dat je precies kon zien waar al een gebouw in de 'queue' stond, zodat je een basis mooi kunt indelen zonder dat er nog maar 1 gebouw staat!
Als je de basis eenmaal goed had staan was het ook een kwestie van een aantal construction bots (bots waren lekker klein en snel, wel de advanced types nemen uiteraard) en die een patrol door je kamp laten lopen, heerlijk die auto repair!

Paar Big Berta's om het volk op afstand te houden, en mocht dat niet genoeg zijn dan maakten die 'short' range kanonnen het wel af (ben de naam ff kwijt).

Dit spel gaat het weer helemaal worden heb ik het gevoel, hopelijk wordt het een waardige opvolger van de beste RTS allertijden!

[ Voor 8% gewijzigd door Mevius op 12-05-2006 13:54 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CoolyBoy schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:52:
[...]

Oh wat herken ik me hier erg in :D
Erg goed vond ik dat je precies kon zien waar al een gebouw in de 'queue' stond, zodat je een basis mooi kunt indelen zonder dat er nog maar 1 gebouw staat!
Als je de basis eenmaal goed had staan was het ook een kwestie van een aantal construction bots (bots waren lekker klein en snel, wel de advanced types nemen uiteraard) en die een patrol door je kamp laten lopen, heerlijk die auto repair!

Paar Big Berta's om het volk op afstand te houden, en mocht dat niet genoeg zijn dan maakten die 'short' range kanonnen het wel af (ben de naam ff kwijt).
Ja, leuk is dat.

En dan kan het spel (lees: massa-battles) beginnen :Y)

Jammere is wel dat het dan gewoon een uithoudingsvermogens-spel wordt, wie heeft het langst de meeste resources :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:02:
[...]

Het idee alleen al _/-\o_ Ik vraag me af of de vliegtuigen met brandstof werken. Zou grappig zijn. Ook vraag ik me of hoe ver ze gaan met het techlevel. Het is ver in de toekomst, dus teleportatie zou niet onmogelijk zijn, zou wel practisch zijn opzich :). Can't wait for more info
Er waren geruchten over een beperkte actie-radius van de vliegende units. Kan geen bron geven, maar meen het me te herinneren.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Aap schreef:
Okee, Age Of Empire III
en ik heb er eventjes 1 uitgekozen:

[afbeelding]
(plaatje moet je maar even copy&pasten, want met [img] werkt het niet 8)7 )

De nieuwe Command&Conquer ziet er dus ook mooier uit. En zeker, als je kijkt dat je zulke graphics gaat krijgen in 2007. Kijk, mij hoor je er niet over klagen (ik vind Supreme Commander er nu al super mooi uit zien en voldoet ook aan mijn eisen) maar grafisch... had het hoger gekund
Als jij het detailniveau van een AoE3 denkt te kunnen combineren met de schaal van een SupCom op zo'n manier dat het ook zonder quad-SLI speelbaar is dan horen ze bij GPG vast erg graag van je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Trouwens even over Total Annihilation, die had 2 extra pack's. Bij 1 van de packs kreeg je er een super unit bij. Als je deze had dan had je al gewonnen. Hoe heet deze ook alweer? Ik weet ook nog dat je er een speciaal gebouw voor moest zetten. Hij was wel leuk maar veel te sterk, is dit ook in de nieuwe versie zo?

Hij had trouwens lasers, gun en nog meer. Ik speelde hem altijd in het lave-level met 4 hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Versteegrob schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:58:
Trouwens even over Total Annihilation, die had 2 extra pack's. Bij 1 van de packs kreeg je er een super unit bij. Als je deze had dan had je al gewonnen. Hoe heet deze ook alweer? Ik weet ook nog dat je er een speciaal gebouw voor moest zetten. Hij was wel leuk maar veel te sterk, is dit ook in de nieuwe versie zo?

Hij had trouwens lasers, gun en nog meer. Ik speelde hem altijd in het lave-level met 4 hoeken.
Krogoth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ja dat was hem! Zekers bedankt. Ik moety dit spel ook echt hebben, Heb zo vaak TA gespeeld, echt jammer dat je hem nu niet meer ergens kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat me opvalt is dat ze inderdaad flink hebben gestrooid met de mega-units in dit spel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guardian-spirit schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:46:
Zou dit niet een game kunnen worden die heel veel zou kunnen profiteren van die physics kaart?

Natuurlijk is de kaart bedoeld om natuurkundig gedrag van objecten op scherm realistisch weer te kunnen geven, maar zou het niet de AI van heel veel vehicles aankunnen bijvoorbeeld?
Naar wat ik gehoort heb worden alle kogels, missiles e.d. realtime berekend, dat lijkt me toch wel iets dat onder physics valt, dus ondersteuning lijkt me niet vreemd. Heb ik nog niets over gehoord though.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:49:
[...]
Rushen... naar waar?
Probeer eerst maar eens de basis te vinden in een oppervlakte van 80x80 km.
Een mooie legerbasis + vliegveld is misschien maximum 3x3 km of 9km² op een totale oppervlakte van 6400 km²
Ja dat ook, maar zo serieus was die opmerking niet bedoeld eigenlijk. :X :+
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:02:
Het idee alleen al _/-\o_ Ik vraag me af of de vliegtuigen met brandstof werken. Zou grappig zijn.
Voor zover ik weet werken vliegtuigen inderdaad met brandstof, in één keer de map over vliegen is er dus niet bij. Je moet tussendoor bijtanken. Maar het is al weer een tijdje geleden dat ik dat gelezen heb, en het maakt de opmerking over "in 7 minuten de map over vliegen" wel wat vreemd, want waarom zou je dat zeggen als dat door brandstofbeperking onmogelijk is? Mja, misschien is het wel gewoon een voorbeeld om aan te geven hoe groot de map is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo super is hij helemaal niet. Ok, hij sloopt veel. Maar tegen 200 fatsoenlijke tanks, of 400 hawks begint hij niets. Zowieso heb je altijd radar targeting aanstaan en een stuk of 20 Big Bertha's.. Hij komt niet eens heel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop wel dat SC net zo (of zelf meer) gefocussed is op base defense als TA. Het aanvallen was altijd maar van secundair belang bij mij, ik wou een perfecte bases met 5 dubbele rijen verdedeging bestaande uit 'losse stukken muur om de opmars te vertragen -> buitenmuren -> goedkope laser turrets -> zware kanonnen en lichte artilery -> luchtverdedeging -> zware artilery'. 8) 8)
En om de fog of war open te houden vlogen er constant snelle verkenningsvliegtuigen rond zodat de Big Bertha's constant aan het vuren waren (dat geluid!). Daarnaast natuurlijk zwermen reparatievliegtuigen om schade gelijk te repareren en een squad van 30 Brawlers op standby als iets toch door 'de vulkaan' kwam

Vond het geweldig om te zien hoe de aanvalsmacht van de vijand compleet aan stukken werd geblazen in de vooropgezette kilzones. Ik had eens over de 2000 kills in een map. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Filmpje was echt men stoutste dromen...
theyre comming true!!!

wat meer kan ik zeggen, behalve dat ik dat spel zo graag wil hebben!
lekker online rellen, HEERLIJK!

teleports? hebben ze wel, alleen niet op een map (*hoop ik) wel van wereld naar wereld.

Weet wel dat het weer verdomde lastig gaat worden om een basis te slopen, je krijg met die 7 mins toch best wel wat tijd om een basis op te bouwen en je in te graven... (wat je bij TA ook vaak hebt, goed gegevraven basissen)
Kan je weer nukes gaan gooien bij het leven (10 tegelijk enzo) of UBER grote legers bouwen...
mjah, opzich, was ook wel het koele aan TA :D

Hoop wel dat vliegtuigen gewoon non stop door kunnen vliegen, net als de tanks met kogels/brandstof en bootjes idem...

(2000 kills is niets ;P, zet maares een vulcan neer :P )

[ Voor 13% gewijzigd door TepelStreeltje op 12-05-2006 18:31 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Voledig filmpje van die .mov bestand:
http://www.youtube.com/watch?v=0ACN-SDoDXk

of check... http://www.downloads.game...com_e3_supcom_preview.zip

OMG DIE NUKE OP HET LAATSTE!!!!!

En dan die gigantische units :9~

Ik zit hier gewoon in een poel van m'n eigen lichaamssappen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legion schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:31:
thats just dirty... :X :|

Ontopic verder:

Superaaf filmpje en ik ben nu al fan. Graphics intereseren me echt geen drol .Als het met dezelfde graphics als toen uit zou komen ben ik al blij. Ik heb vaker gezien dat 3D kut was dan dat het een positieve speel ervaring gaf bij RTS dus van mij mag alles rustig bij het oude blijven :)

Wat een spel mensen... wat een spel... _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow dat ziet er echt vet uit. Eindelijk weer een spel dat me kan gaan boeien. Ik wacht er echt al lang op. Wat een gevechten zeg, en ze schieten allemaal door elkaar heen op verschilllende units in plaats van met zijn allen op 1 unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
die veldslagen in deze game zijn echt bruut om te zien, ik ga supreme commander zeker kopen _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit word De Rts _/-\o_
Lijkt me ook wel dat dit spel online wreed wordt, kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:40:
[...]

thats just dirty... :X :|

Ontopic verder:

Superaaf filmpje en ik ben nu al fan. Graphics intereseren me echt geen drol .Als het met dezelfde graphics als toen uit zou komen ben ik al blij. Ik heb vaker gezien dat 3D kut was dan dat het een positieve speel ervaring gaf bij RTS dus van mij mag alles rustig bij het oude blijven :)

Wat een spel mensen... wat een spel... _/-\o_
*kuch* TA was ook al 3D *kuch* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impressive, intens, ... hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:36:
[...]

*kuch* TA was ook al 3D *kuch* O-)
beetje niet zo 3D als nu hé ;)

Je weet best wat ik bedoel neem ik aan. Ik bedoel, generals vond ik tegenvallen, earth 2160 was niet zo best en zo kan ik er nog wel wat noemen. Misschien hang ik teveel vast aan de oude meuk, maar ik vind het toch leuker en alles.

Maar ik heb goede hoop voor Supreme Commander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Legion schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:31:
:D :D

Naja, ik weet wat je bedoelt :P

Heerlijk, een RTs die rush-vrij is.
* anandus heeft een hekel aan rushen.

Een RTS moet minstens 3 uur duren, niet 15 minuten.

Maar Supreme Commander ziet er goed uit. Heb de site al uitgeplozen. Staat niet heel veel op, al is de tijdslijn wel geinig.

Weet iemand waar ik de rest van dat IGN-filmpje kan zien? Hij houdt halverwege op bij mij, en die linkjes van Legion die zijn een beetje brakke kwaliteit :P

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 12-05-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik hoop dat het geen rush game wordt, daar heb ik een uber hekel aan (vandaar dat ik Dawn of War haast niet online speel, enkel tegen vrienden), en ik hoop dat ej die uber units uit kan zetten, net als naval units, allemaal niet mijn pakkie an.
De rest is wel uber cool, de nuke is gaaf gedaan, units zijn cool, lekker zoomen met die zooi (waarom deden de laatste RTS-en dat niet meer...) en ook lekker grote maps, echt big battles... heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
anandus schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:25:
[...]
:D :D

Naja, ik weet wat je bedoelt :P

Maar Supreme Commander ziet er goed uit. Heb de site al uitgeplozen. Staat niet heel veel op, al is de tijdslijn wel geinig.

Weet iemand waar ik de rest van dat IGN-filmpje kan zien? Hij houdt halverwege op bij mij, en die linkjes van Legion die zijn een beetje brakke kwaliteit :P
Ben ook op zoek naar filmpjes van betere kwaliteit, liefst direct van de feed opgenomen zonder shakey cam ofzo, maar gewoon ingame beelden.
Verwacht dat deze nog wel uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:23:
[...]

beetje niet zo 3D als nu hé ;)

Je weet best wat ik bedoel neem ik aan. Ik bedoel, generals vond ik tegenvallen, earth 2160 was niet zo best en zo kan ik er nog wel wat noemen. Misschien hang ik teveel vast aan de oude meuk, maar ik vind het toch leuker en alles.

Maar ik heb goede hoop voor Supreme Commander :)
Mja ik weet wat je bedoelt ja, maar dat komt denk ik meer doordat er om die mooie plaatjes op het scherm te toveren concessies gedaan moesten worden, o.a. aan de gameplay, en daarom is men niet enthousiast. Want als het 2D kan, moet het 3D toch ook kunnen? Misschien dat Supreme Commander dat gaat bewijzen. ;)
Legion schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:05:
[...]

Ben ook op zoek naar filmpjes van betere kwaliteit, liefst direct van de feed opgenomen zonder shakey cam ofzo, maar gewoon ingame beelden.
Ik heb ergens gelezen dat THQ (de uitgever) gezegd zou hebben dat na de E3 het filmpje gereleased zal worden, helaas weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb. Misschien op de GPG Forums ofzo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Legion schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:05:
[...]

Die van IGN (eerder in dit topic, zoek maar naar IGN :P ), die is wel een betere kwaliteit, maar is maar de helft van het filmpje, helaas. Maar een stuk beter dan die phone-cams :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hier nog een korte impressie: insidegamer.

En wel grappig is ook deze screenshot gallerij. Begint bij nummer1 en klik zo door naar nummer 19. Kun je erg goed de ontwikkelingen zien (ik wist niet eens dat er zoveel verschil in zat :o )

Nummer 1 is dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Jaap_van_Nes/200605/1147392157_8_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een positief punt van het spel: (lucht)transport dat zowaar nuttig is. Geen transporten meer die traag in- en uitladen, zoals in Total Annihilation.

De omvang van het spel spreekt me wel aan. Ik ben een groot fan van grote veldslagen (zowel in films als in spellen). Helaas is betekent bij veel spellen grote veldslagen ook weinig overzicht, maar gezien de zoommogelijkheden heb ik er al wat meer vertrouwen in.

Het enige wat ik me wel afvraag is hoe de bouwinterface is. Die vond ik bij TA ietswat slecht. Je had geen goed overzicht van queues en, zeker als je wat extra units had gedownload, moest je een hoop browsen in het unitoverzicht om bij de juiste unit of gebouw uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

SupComUniverse heeft een torrent geupload van de door Taylor gehostte presentatie over SC (hiernaast zijn er ook nog vier verschillende scripted previews in omloop, oa. die waar Wezz en Legion naar linkten) waarin allerlei interessants te zien is, let vooral op de bommetjes op het eind. ;)

Verder bekend geworden info:
Er is geen kunstmatige unit-limit. Niet 500, niet 5000, GEEN. :P
Wrakken zijn terug!
Dual-monitor ondersteuning. :9~
Naar eigen smaak in te richten GUI.
Nukes hebben een missile-cam. :D

[ Voor 14% gewijzigd door DroogKloot op 14-05-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
zijn de systeem eisen nu wel al bekend van sc ?? ik wil toch weten of ie het op mijn pc zal doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooo shiihiit zie die nuke explosie en schokgolf! nou DAT zijn pas nukes, niet die zielige CC-Generals rommel. En die zeeslagen gaan ook heel mooi worden. 8)

Ik krijg gelijk weer dat TA gevoel bij dit shotje btw:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/CosmicFire/200601/1137931162_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
DroogKloot schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:41:
SupComUniverse heeft een torrent geupload van de door Taylor gehostte presentatie over SC (hiernaast zijn er ook nog vier verschillende scripted previews in omloop, oa. die waar Wezz en Legion naar linkten) waarin allerlei interessants te zien is, let vooral op de bommetjes op het eind. ;)

YES!!!!!!
Wrakken zijn terug!
YES!!!!!!!!!! Gelukkig maar, want dit was echt een superfeature van TA!
KUT!!!! Daar gaan m'n spaarcenten :/
Altijd leuk natuurlijk! Tis de eerst RTS (die ik ken) die dit implementeert
Een echte missle-cam in de neus? Of gewoon weer zo'n trackingmogelijkheid wat ook in TA zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
anandus schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 00:56:
[...]

Die van IGN (eerder in dit topic, zoek maar naar IGN :P ), die is wel een betere kwaliteit, maar is maar de helft van het filmpje, helaas. Maar een stuk beter dan die phone-cams :P
Dat IGN filmpje heb ik al vanaf dag 1 zeker zo'n 20 keer bekeken :P
Ik wil gewoon zo snel mogelijk de originele filmpjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wrakken zijn terug!
Erg vet, ik krijg meer en meer zin in dit spel :D

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
HOLY MOTHERF***!!!

Iemand de 11minuten durende presentatie al gezien??
http://www.supcomuniverse.com/forum/showthread.php?t=421

Als je geen torrent programma hebt is het nu echt wel de tijd om die te downloaden en te installen.

Wat een superstoere presentatie!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de 11 min. presentatie:

"We dont want just tanks on the water, we want ships... dammit, real ships! We want to protect there capital ship with cruisers, destroyers, frigates, with submarines!"

Ook heel cool zijn de reacties van het publiek als alle nukes tegelijk gelanceert worden..
Ik kan hier nu wel iets van zeggen maar dat kan pas als de kleintjes al naar bed zijn! 8)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
De scale is ook echt geweldig!

Een paar leuke getalletjes.
De map in die presentatie is 400km2, dat is dus 20kmx20km. Één 16e van de grootste map mogelijk (6400km2, 80kmx80km).
Grote artillerie (althans die in de presentatie) kan 10km ver schieten.
Een nuke ontploft 80m boven de grond en schiet ook echt eerst de ruimte in.

Nouja, kijk maar naar de presentatie en sta versteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus wat een vette video, het publiek is ook helemaal in extase, af en toe hoor je "woooeehooee" en op het laatst, tja wat kun je anders doen dan een staande ovatie geven.

Als deze game wordt voorzien van voldoende mappen, en wat publiciteit wordt dit de online kaskraker voor 2007. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:29:
Jezus wat een vette video, het publiek is ook helemaal in extase, af en toe hoor je "woooeehooee" en op het laatst, tja wat kun je anders doen dan een staande ovatie geven.

Als deze game wordt voorzien van voldoende mappen, en wat publiciteit wordt dit de online kaskraker voor 2007. :)
Voldoende mappen??

SupCom wordt standaard geleverd met modding tools incl een mapeditor. _/-\o_
Denk dus niet dat dat een probleem zal zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

echt te koel die sterkere units, gaan ze stuk, DIKKE explosie, en lekker traag en veel dmg doen enzo :D

Vet van die rooie walker/spinnen, VETTE laser, schroeit gewoon lekker de grond voor zen neus aan gort.

na een paar battles is er echt geen drol meer over van de omgeving, geen bomen, geen grash, briljant!!
en dat dual screen is echt TE GRUWELIJK!
gewoon 2 dingen tegelijk in de gaten houden :D
ik moet echt gaan sparen voor een DIKKE pc, dit MOET ik op zen mooiste spelen, met dual monitor!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:39:
Ook een positief punt van het spel: (lucht)transport dat zowaar nuttig is. Geen transporten meer die traag in- en uitladen, zoals in Total Annihilation.
Met Skyhooks viel t imho best mee, standaardtactiek met AA 6.0, 5 skyhooks met elk een krogoth de map rond laten vliegen en droppen, beschermd door die vtol dingen :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
...
...
krijg een beetje een "Have a nice day :) " gevoel hierbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Wauw, dual monitor setup support. Das echt gaaf :D Volgens mij 1 van de eerste games die er functioneel gebruik van gaat maken.

Woei, heb er nu al zin in.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Legion schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:55:
HOLY MOTHERF***!!!

Iemand de 11minuten durende presentatie al gezien??
http://www.supcomuniverse.com/forum/showthread.php?t=421

Als je geen torrent programma hebt is het nu echt wel de tijd om die te downloaden en te installen.

Wat een superstoere presentatie!! _/-\o_
Bandwidth Limit Exceeded, toegang geweigerd op de torrent... gaat goed :'(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Motrax schreef op zondag 14 mei 2006 @ 05:02:
[...]

Bandwidth Limit Exceeded, toegang geweigerd op de torrent... gaat goed :'(
Probeer deze maar, werkte perfect bij mij: http://taspring.clan-sy.c...600d0a888a29d7640.torrent

met dank aan Gordijnstok in het C&C3 topic..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

MaDLiVe schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:59:
Wauw, dual monitor setup support. Das echt gaaf :D Volgens mij 1 van de eerste games die er functioneel gebruik van gaat maken.

Woei, heb er nu al zin in.
Ik dacht dus eerst dat ze meer zo'n gemakkelijke dual-screen ondersteuning zouden doen (oftewel alleen maar het beeld splitsen over meerdere monitoren), maar toen ze dat voorbeeld lieten zien van een 2e monitor die ze gebruikten als "minimap", damn! Vooral omdat je ook bij de 2e monitor gewoon lekker de camera in kon stellen (en volgens mij ook commands geven), zonder dat de 1e monitor werd gewijzigd, gewoon heerlijk functioneel. Dat helpt zeker voor het overzicht.

Alleen hoorde ik hem dan wel weer zeggen dat het veel geheugen vreet, dus ik ben bang dat ik m'n rekening mag plunderen. Daarbij twijfel ik of 1 videokaart dit aan kan (in feite moet hij dan 2x zo veel op t scherm poepen). Het blijft echter wel enorm vet, 2 monitoren gebruiken voor overzicht/commands wanneer je maar wilt, dat is echt een verrijking voor het genre!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49
Wowwww, wat een orgasmisch filmpje! (de E3 presentatie met uitleg erbij dus)

Aan de ene kant wel goed dat we nog tot 2007 moeten wachten. Kan ik tegen die tijd een mooi dual-core systeempje aanschaffen met veel RAM, Windows Vista, en een grafische kaart die nu nog op de tekentafel staat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik vond trouwens wel cool, hoe je nu de waypoint/patrouiles kan aangeven :) en vooral even perfectioneren d.m.v. de punten te slepen... GEWELDIG. Dat vind ik ook een uitkomst. Ik heb namelijk bij TA altijd Hawks vliegen als patrouile.

Edit: die spinnen met de laser, moest ik meteen denken aan War of the worlds :) tgeeft er wel wat weg van ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Dutchie! op 14-05-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

BTW, ik kijk net ff opnieuw t filmpje van 11 minuten en hoorde iets erg interessants aan t eind (als hij meerdere nukes afvuurt). Ze spreken over bepaalde commanders die bepaalde aspecten voor hun rekening nemen, zoals een basecommander die repairs voor zn rekening neemt. Mits het ook slim gedaan is, is dat echt een enorme opluchting. RTS-en hebben nogal snel last van micromanagement waarbij je 10 dingen tegelijk moet doen en anders zwaar de lul bent.

En hoewel menselijke tegenstanders daar ook last van hebben, vindt ik het toch altijd maar een gekloot van niks. Ik wil gewoon me (tijdelijk) kunnen focussen op een zware assault of zo, zonder dat mn hele basis in de fik ligt als ik terug kom (oh, wie herinnert zich niet die altijd irritante meldingen van "Base under fire" o.i.d. terwijl je net midden in een zware assault zit, wetende dat je straks geen basis meer hebt).

Al met al lijkt me dit in ieder geval een zwaar vette game, dé RTS waar ik (en velen met mij) zo lang op hebben gewacht. Veel vette actie, veel verschillende units, fatsoenlijke maps (en dus ruimte voor tactische nederzettingen/manouvres), fucking zware superunits en te veel om op te noemen. Ook die dynamic waypoints zijn trouwens zwaar vet, ik gebruikte altijd maar zelden waypoints juist omdat t zo bagger was als je net ff de boel wilt verzetten (bv een assault met veel AA die de waypoint van je vliegtuigen passeert).

Al met al lijkt het me een game die je voldoende opties geeft tot tactieken en het nog leuk maakt ook. Het enigste probleem: ik wil hem NU! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dit spel ga ik ook zeker kopen. Nu heeft iedereen over dual-monitor maar wat is nou het grote voordeel? Is het ook mogelijk een dual 24 inch met een 17 inch te draaien?

Weet iemand al wanneer die ongeveer in 2007 aankomt? Tering we moeten nog echt lang wachten, 1 jaar en dan gaan ze je nu al zo lekker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 07:53
Ik krijg op allebij de torrents een acces denied foutmelding. Moet je bij alle 2 de torrents ergens aanmelden?

[edit]
Het duurde ff, maar hij werkt eindelijk (paar uutjes later)

[ Voor 27% gewijzigd door MonkeySandwich op 14-05-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Cleetje schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:08:
BTW, ik kijk net ff opnieuw t filmpje van 11 minuten en hoorde iets erg interessants aan t eind (als hij meerdere nukes afvuurt). Ze spreken over bepaalde commanders die bepaalde aspecten voor hun rekening nemen, zoals een basecommander die repairs voor zn rekening neemt. Mits het ook slim gedaan is, is dat echt een enorme opluchting. RTS-en hebben nogal snel last van micromanagement waarbij je 10 dingen tegelijk moet doen en anders zwaar de lul bent.

En hoewel menselijke tegenstanders daar ook last van hebben, vindt ik het toch altijd maar een gekloot van niks. Ik wil gewoon me (tijdelijk) kunnen focussen op een zware assault of zo, zonder dat mn hele basis in de fik ligt als ik terug kom (oh, wie herinnert zich niet die altijd irritante meldingen van "Base under fire" o.i.d. terwijl je net midden in een zware assault zit, wetende dat je straks geen basis meer hebt).
Ik quote mezelf even:
max schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:28:
[...]

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Lijkt me dat dit soort slagveld ideaal is voor multiple commanders en een supreme commander (hense the titel). Zou me niks verbazen als het er online zo aan toe ging. Net als bij BF2 in het begin een uber-commander kiezen (al naar gelang je rank) en dan onder-commanders die op hun beurt weer taken krijgen van de uber-commander.

:9~
Wiiiiiiiiiiiiiiiiii ik ben helderziend :P

[ Voor 19% gewijzigd door max op 14-05-2006 13:48 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mjah, dan heb je dus een unit rondlopen die het zelfde doet als alle construction vehicles...
had altijd al grote patrols rondvliegen met constr aircraft om men basis te repareren.

hopelijk zijn deze dan beter of vervangen ze de gebouwn die dood zijn gegaan ofzo
zou wel handig zijn, halve basis stuk, 20 van die units, half uurjte later basis weer terug :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

TepelStreeltje schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:23:
mjah, dan heb je dus een unit rondlopen die het zelfde doet als alle construction vehicles...
had altijd al grote patrols rondvliegen met constr aircraft om men basis te repareren.

hopelijk zijn deze dan beter of vervangen ze de gebouwn die dood zijn gegaan ofzo
zou wel handig zijn, halve basis stuk, 20 van die units, half uurjte later basis weer terug :)
Ik dacht zelf meer aan een "optie" o.i.d., niet aan een unit (in de presentatie wordt er ook met geen woord gerept over hoe dat gaat). Ik zie het meer als een AI die je in kunt schakelen (of automatisch aanstaat) bij de units zelf o.i.d. Ik bedoel het gaat er dan juist om, dat er automatisch bepaalde basistaken door de units worden uitgevoerd zodat je niet 99% bezig bent met micromanagen waardoor de andere helft van je leger zich lekker in de pan laat hakken of zo.

Ik denk uiteindelijk dat ze het zo veel mogelijk als een AI achter de schermen implementeren. Dat je dan bv ergens aangeeft dat gebouwen bij 70% health een repair behoeven. En dat je 20% van je cashflow wilt besteden aan units. Dat soort dingen denk ik dan meer aan, een soort menu of ingebakken AI. Ik verwacht er geen units van, dat lijkt me te gaar (ik bedoel je loopt zelf ook niet rond als unit, lijkt me een beetje kwetsbaar als ze dan lekker je basecommander afschieten en je alsnog 50% moet micromanagen).

En wat Max zegt, dat lijkt me wel leuk voor multiplayer ja. Dat je dan gewoon met een aantal spelers on-line kunt en een alliance kunt vormen of zo (voordat het spel echt begint). Dan kan iedereen gewoon een taak op zich nemen, een soort van slot of zo. Zou wel mooi zijn hoor, dat je dan bij het kiezen van de map e.d. de namen ziet staan op de taken die ze willen gaan doen, wat je dan direct bij het inloggen kunt kiezen. Soort van "Supreme Commander: Nummer 1", "Basecommander: Nummer 2", "Tankcommander: <Empty>", "Naval commander: <Empty>", you get the point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Een RTS die alleen maar om macromanagement draait gaat niet hoog scoren in mijn boekje. Het micromanagen van units vind ik net zo bij een RTS horen. Terugtrekken van gewonde units, ranged units verder achter in je aanval plaatsen, flanken en zorgen dat alle units gebalanced zijn en een counter unit hebben zijn voor mij belangrijke zaken in een RTS. (m.a.w. Starcraft)

Zodra er superweapons en mega grote units in een spel zitten ben ik wat huiverig. Als de fracties balanced zijn, alles een counter unit heeft en ik ook nog beetje kan micro'en dan wordt dit mijn nieuwe RTS.

Maar aan de andere kant. Dat filmpje is zo _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . Alleen al die gevechten gaan mij doen overhalen zo een spel aan te schaffen :)

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
seamus21 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:13:
Een RTS die alleen maar om macromanagement draait gaat niet hoog scoren in mijn boekje. Het micromanagen van units vind ik net zo bij een RTS horen. Terugtrekken van gewonde units, ranged units verder achter in je aanval plaatsen, flanken en zorgen dat alle units gebalanced zijn en een counter unit hebben zijn voor mij belangrijke zaken in een RTS. (m.a.w. Starcraft)

Zodra er superweapons en mega grote units in een spel zitten ben ik wat huiverig. Als de fracties balanced zijn, alles een counter unit heeft en ik ook nog beetje kan micro'en dan wordt dit mijn nieuwe RTS.

Maar aan de andere kant. Dat filmpje is zo _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . Alleen al die gevechten gaan mij doen overhalen zo een spel aan te schaffen :)
TA en SupCom willen allebei juist af van het 'rock paper scissors' idee of wel dat alles een counter unit heeft en dat daarmee de uitkomst al grotendeels is beslist. TA is meer een simulatie, de uitkomst hangt minder zwaar op de keuze van de units dan bij andere RTS games terwijl het strategisch inzicht een doorslaggevendere rol speelt.

Ik weet niet of je TA ooit heb gespeeld (zo klinkt het iig niet) maar als 1 game het begrip 'range' in de gameplay bracht dan was het TA wel. Verder kreeg het omgaan met gewonde units in TA een extra dimensie doordat er in tegenstelling tot de andere RTS games het wrak van een verslagen unit overblijft op het slagveld. Dit zijn kostbare resources waarom weer gevochten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
seamus21 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:13:

Erm... ik denk niet dat je TA hebt gespeeld. Als je 500+ units over een kaart hebt rennen, je basis moet opbouwen, de wachtrijen moet vullen en ondertussen verdedigt & aanvalt... dan wil je niet meer micro management hebben. Dat is wat vaak een probleem is met RTS: heel veel komt neer op micro management en je eigenlijk pas wint als je 2 uur lang je suf hebt geklikt om allerlei relatief kleine dingen te regelen.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Daarom was het zo fijn in TA dat je enorme queue's van orders kon geven :)
Zal waarschijnlijk in SC ook wel terugkomen (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
waarom zijn alle units zo...... blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
NiaX schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:21:
Ik denk dat dat ras (United Earth Federation ofzo) blauwe/metalen units heeft én dat-ie blauw als team-kleur heeft.
Ach, van wat ik van de Aeon heb gezien zijn die heel erg wit met groen :P
En de Cybrans hebben een voorkeurtje voor zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Mag ik dan concluderen dat het zoiets is van wie de meeste units bouwt wint?
En als het dus niet balanced is dan kunnen er dus units gemaakt worden die gewoon te sterk zijn?
Kan dat TA Spring een beter beeld geven van wat jullie bedoelen? Dan ga ik dat nl. proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Kans is ook dat de textures nog niet heemaal af zijn. Zelf vind ik het niet zo erg, in een grote fleetbattle tussen 4 partijen wil ik wel graag weten hoeveel units ik nog over heb en hoeveel de ander er nog hebben :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
seamus21 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:02:
Mag ik dan concluderen dat het zoiets is van wie de meeste units bouwt wint?
En als het dus niet balanced is dan kunnen er dus units gemaakt worden die gewoon te sterk zijn?
Kan dat TA Spring een beter beeld geven van wat jullie bedoelen? Dan ga ik dat nl. proberen.
Heb je TA überhaupt geprobeerd? :)

Dan heb je wel een goed beeld van het spel.

En ja, op ene bepaalde manier is het inderdaad wie de meeste units bouwt, wie de sterkste economie bouwt, etc.
Maar tegelijkertijd is het ook heel belangrijk hoe je je units gebruikt, welke doelen je aanvalt, waar je aanvalt, etc.
Gecombineerde strikes (land-zee-lucht), en dat soort dingen zijn ook belangrijk.

Maar het belangrijkste is, maar dat is met elke RTS zo, dat je gewoon voor een sterkere economie moet zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Cleetje schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:21:
[...]

Ik dacht zelf meer aan een "optie" o.i.d., niet aan een unit (in de presentatie wordt er ook met geen woord gerept over hoe dat gaat). Ik zie het meer als een AI die je in kunt schakelen (of automatisch aanstaat) bij de units zelf o.i.d. Ik bedoel het gaat er dan juist om, dat er automatisch bepaalde basistaken door de units worden uitgevoerd zodat je niet 99% bezig bent met micromanagen waardoor de andere helft van je leger zich lekker in de pan laat hakken of zo.

Ik denk uiteindelijk dat ze het zo veel mogelijk als een AI achter de schermen implementeren. Dat je dan bv ergens aangeeft dat gebouwen bij 70% health een repair behoeven. En dat je 20% van je cashflow wilt besteden aan units. Dat soort dingen denk ik dan meer aan, een soort menu of ingebakken AI. Ik verwacht er geen units van, dat lijkt me te gaar (ik bedoel je loopt zelf ook niet rond als unit, lijkt me een beetje kwetsbaar als ze dan lekker je basecommander afschieten en je alsnog 50% moet micromanagen).

En wat Max zegt, dat lijkt me wel leuk voor multiplayer ja. Dat je dan gewoon met een aantal spelers on-line kunt en een alliance kunt vormen of zo (voordat het spel echt begint). Dan kan iedereen gewoon een taak op zich nemen, een soort van slot of zo. Zou wel mooi zijn hoor, dat je dan bij het kiezen van de map e.d. de namen ziet staan op de taken die ze willen gaan doen, wat je dan direct bij het inloggen kunt kiezen. Soort van "Supreme Commander: Nummer 1", "Basecommander: Nummer 2", "Tankcommander: <Empty>", "Naval commander: <Empty>", you get the point.
zo had ik er nog niet bij stil gestaan, zat meer aan units te denken en niet zo zeer aan een complete AI :P

Vastzetten van taken aan verschillende spelers lijkt mij niet echt tof.
liever dat je alles kan doen wat de rest ook kan, maar dat je gewoon werk kan verdelen enzo.
We hebben het met TA welles geprobeerd, shareall aan en gaan, in TA gaat dat gewoon super lastig, zou wel koel zijn als ze dat goed implementeren in SC

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
anandus schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:25:
[...]

..
  • Er zijn verschillende size maps. Een game kan van 30 min (dus lekker wel met rushen) tot 2-3 dagen duren. (epic battle)
  • Dat laatste lijkt me voor online niet handig. Tenzij het pauze commando uitgebreid is. vb dat alle spelers op unpause moeten drukken voor je verder gaat.
  • Vliegtuigen moeten gerefuelled en rearmed worden. Vandaar dat er een submarine-carrier is (zie filmpje waar hij bovenkomt en een lading fighters uitspuugd), een rijdende tankfabriek met dubbel rearm/refuel pads en zelfs een vliegende carrier (zoals in Sky Captain and the World of Tomorrow).
  • Waypoints van verschillende aanvallen kunnen gesynched worden zodat verschillende aanvallen op het zelfde moment hun doel bereiken. De aanvalsgroepen passen dan hun snelheden aan elkaar aan.
  • Je ziet de map 'greyed out'. Je ziet dus wel het landschap, maar niet vijandelijke units/gebouwen. Die zie je pas als ze binnen line of sight van je units/gebouwen komen. Als je radar hebt zie je vijandelijke units als gekleurde stippen in het grijs binnen bereik van je radar. Je weet dan niet welke units het zijn. Er zijn units die het radar beeld verstoren zodat je geen of meer stippen ziet. Als jouw radar in het bereik komt van een vijandelijke radar zie je ook wat die radar ziet..hij ziet echter ook wat jij ziet. De stippen kun je natuurlijk wel targetten met je artillerie en units.
  • Als je met een verkenningsvliegtuig over een vijandelijke basis vliegt blijft de info frozen achter in het greyed out gedeelte. Je ziet dan alleen de stand op het moment dat de scout overvloog. Units en buildings staan er dan dus als standbeelden bij. Voor een update moet je weer overvliegen.
  • Units hebben alternate fire en prioritise. Meerdere muisklikken op een vijandelijk doel geven aan dat dit doel belangrijker is dan andere doelen binnnen bereik. Alle wapens schieten dan alleen op dit doel. Zie de monkeylord units in het filmpje.
  • Nukes hebben meerdere effecten. Heat blast vernietigd units in range. Schokgolf vernietigd/beschadigd units in omgeving. Nuke in water geeft mini tsunami. Gebied blijft na nuke nog een tijd radio actief.
  • Naval units kunnen gedeeltelijk zakken in water. Dit maakt ze boven water een moeilijker doel. Onder water zijn ze dan juist kwetsbaarder.
  • Gebouwen krijgen automatisch pavement om hen heen. Geen idee of dit voordeel opleverd. Sommige gebouwen versterken elkaar als ze dicht bij elkaar gebouwd worden. Je ziet op sommige screenshots energie tussen de gebouwen.
Zo voorlopig wel weer ff genoeg info. :)
Als ik wat vergeten ben hoor je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
NiaX schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:21:
Omdat je een kleur moet kiezen om je te onderscheiden van andere spelers. Als je geel kiest worden je units zo... geel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

omfg, GEEN fueled planes plz :(
te schraal imho...

waar haal je deze info van daan M411007? allemaal uit die wiki?

[edit]
komt dus idd uit die wiki, die overigens ERG veel info geeft!!
erg koel allemaal :D

[ Voor 29% gewijzigd door TepelStreeltje op 15-05-2006 14:35 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Fuel-restricties hoeven van mij ook niet echt nee... ten eerste is het nogal krom dat die alleen aan air-units opgelegd worden (laat ze OF voor alle categorieen gelden OF voor geen enkele, maar in ieder geval NIET voor 1 exclusief), ten tweede zou om consistentie te bewaren ammunitie etc. dan eigenlijk ook volledig gesimuleerd moeten worden, waar helemaal niemand op zit te wachten. Dat soort dingen horen meer in een TBS thuis IMO.

[ Voor 11% gewijzigd door DroogKloot op 15-05-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
het refuellen wordt gedaan omdat vliegtuigen te dominant werden in late game bij TA. Grote zwermen hawks waren niet te stoppen als je zelf niet ook zulke zwermen had.

Een aangezien de maps van sup com erg groot gaan worden zou het zonder refuellen een air-only oorlog worden.

Het refuellen en rearmen zal natuurlijk automatisch gaan. Vergelijkbaar met vliegtuigen bij TA die automatisch naar een repairpad vlogen als ze tijdens het aanvallen te erg beschadigd waren en daarna weer terug kwamen om verder aan te vallen.

Je kunt je vliegtuigen trouwens ook kamikazen op doelen. Dan hebben ze ineens een twee keer zo grote actieradius. :)

info haal ik van diverse sites en het ontwikkelingsforum van gas powered games zelf waar je je ideeen kwijt kan en de ontwikkelaars zelf ook op reageren.
Zo staat er bijvoorbeeld in een post van een GPG crew lid:
(DragonTeeth12)IF anyone is at E3, Chris gives a live, public demo of playable SupCom every day at 2pm at the nVidia booth in South Hall. It's the same demo the press get, from a build we made a few weeks ago I believe.

Surprised it ain't on the web yet, but I don't think it got really good publicity (only a half-page ad in the daily E3 magazine's Tuesday edition, I think).

Er is dus een playable demo! Helaas is die nog niet gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
DroogKloot schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:08:
.. ten tweede zou om consistentie te bewaren ammunitie etc. dan eigenlijk ook volledig gesimuleerd moeten worden, waar helemaal niemand op zit te wachten. Dat soort dingen horen meer in een TBS thuis IMO.
Wat bedoel je? Ammo wordt ook gesimuleerd. Er vliegen echt kogeltjes en raketjes rond die allemaal berekend worden en een traject en range hebben. Zo zal een raket die zijn doel mist in een bos kunnen neerstorten en een bosbrand veroorzaken. Net als in TA.
Hoe meer kills je unit heeft, hoe meer veteran hij wordt en hoe nauwkeuriger hij schiet.

Toen ik voor het eerst over het refuelling hoorde was ik ook teleurgesteld. Kreeg gelijk M.A.X. flashbacks. Toen een aantal discussies gevolgd en ben er nu wel voor. Aangezien micromanagement geminimaliseerd gaat worden zul je heus niet al je vliegtuigen in de gaten hoeven houden en handmatig te rearmen/refuellen. ChrisT _/-\o_ weet echt wel wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

M411007 schreef:
Nou ja, ik neem niet aan dat -ie daar CD'tjes stond uit te delen. ;)
M411007 schreef:
[...]

Wat bedoel je? Ammo wordt ook gesimuleerd. Er vliegen echt kogeltjes en raketjes rond die allemaal berekend worden en een traject en range hebben. Zo zal een raket die zijn doel mist in een bos kunnen neerstorten en een bosbrand veroorzaken. Net als in TA.
Hoe meer kills je unit heeft, hoe meer veteran hij wordt en hoe nauwkeuriger hij schiet.
Dat bedoel ik niet. Ik heb het over voorraad, a la Earth 21xx. Als je het ene (brandstof-beperking) simuleert, dan graag ook het andere (ammunitie-voorziening), of allebei niet. Maar ik kan me ergens wel vinden in het argument dat battles zonder die maatregel een air-only aangelegenheid zouden worden, hoewel een paar kluitjes flakkers in TA daar meer dan redelijk tegen hielp. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DroogKloot op 15-05-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

• Once you've amassed enough power to make the transfer, you can teleport in a Base Commander who can manage the base for you. You can assign tasks and assets to them. However, you can micro-manage if you prefer. » Automatische micromanagement dus :)
  • If you do nothing and just stick your Base Commander in the base he'll operate autonomously. But if you say to him "these five structures are important," he'll put them ahead of the others.
  • Units can physically crush smaller units _/-\o_
  • One faction's battleship has independent, rotating AA guns, and the screen shakes when the main guns fire (shells can travel for miles) » De millennium zit er weer in :D
* StarLite wil dit speel steeds meer :D

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

DroogKloot schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:37:
Nou ja, ik neem niet aan dat -ie daar CD'tjes stond uit te delen. ;)
It's the same demo the press get, from a build we made a few weeks ago I believe.
Als de demo al een paar weken rondzwerft bij de pers verbaast het me wel een beetje dat ie nog niet te vinden is eerlijk gezegt :)

[ Voor 3% gewijzigd door StarLite op 15-05-2006 15:44 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 15:05:
[...]

Hooo shiihiit zie die nuke explosie en schokgolf! nou DAT zijn pas nukes, niet die zielige CC-Generals rommel. En die zeeslagen gaan ook heel mooi worden. 8)

Ik krijg gelijk weer dat TA gevoel bij dit shotje btw:
[afbeelding]
:9 :9 :9

ik baalde laatste tijd zo erg van RTS spellen die zover waren ingezoomd dat je totaal geen overzicht hebt. Met een beetje grote basis zag je dan alleen wat gebouwen. Als ik hier al die units zie in één oogopslag dan krijg ik ook direct weer het TA gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
DroogKloot schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:37:
[...]

Dat bedoel ik niet. Ik heb het over voorraad, a la Earth 21xx. Als je het ene (brandstof-beperking) simuleert, dan graag ook het andere (ammunitie-voorziening), of allebei niet. Maar ik kan me ergens wel vinden in het argument dat battles zonder die maatregel een air-only aangelegenheid zouden worden, hoewel een paar kluitjes flakkers in TA daar meer dan redelijk tegen hielp. ;)
Er staat toch refuel en rearm. :)
Je moet dus inderdaad terug om ammo in te laden. Je kunt dus niet line-bomben zoals in TA.

En over hawkswarmen:
de swarm hawks zet je op 'hold position' en je laat ze steeds vlak achter je land of naval units patrollen, haaks op de richting waar je main force heen gaat. Op die manier krijgen ze line-of-sight van die units en schieten ze een pleurislading raketten over hun eigen units heen en blijven ze buiten het zicht van bijvoorbeeld flakkers. :) Niets wat dit stopt behalve een soortgelijke tegenaanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
StarLite schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:44:
[...]

[...]

Als de demo al een paar weken rondzwerft bij de pers verbaast het me wel een beetje dat ie nog niet te vinden is eerlijk gezegt :)
Met demo wordt hier waarschijnlijk demonstratie bedoeld en geen software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
M411007 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:21:
Zo staat er bijvoorbeeld in een post van een GPG crew lid:
(DragonTeeth12)IF anyone is at E3, Chris gives a live, public demo of playable SupCom every day at 2pm at the nVidia booth in South Hall. It's the same demo the press get, from a build we made a few weeks ago I believe.

Surprised it ain't on the web yet, but I don't think it got really good publicity (only a half-page ad in the daily E3 magazine's Tuesday edition, I think).

jezus komen die nerdo's weer aan die denken andere mensen geil te maken door onzin te spitten. je geloof deze post toch niet zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 15-05-2006 16:38 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 12:47

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik wacht geduldig af tot 2007, tegen die tijd zal ik ook een systeem hebben die dit spel kan draaien aangezien, vanuit het filmpje te zien, dit spel vast en zeker een flink systeem nodig zal hebben om al die special effects tot hun recht te laten komen.

Een andere zaak is dat ik nog geen spel tegen gekomen ben waarbij een onderzeeër wel degelijk boven zee kon komen :|

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
evilpin0 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:38:
[...]

jezus komen die nerdo's weer aan die denken andere mensen geil te maken door onzin te spitten. je geloof deze post toch niet zelf?
Geloven??
Het stond op he GPG forum en is een uitspraak van DragonTeeth12, een moderator en volgens mij ook ontwikkelaar.

Volgens mij lees je de tekst gewoon verkeerd.

Chris Taylor geeft uitleg over het spel terwijl op de achtergrond LIVE het spel wordt gespeeld door een andere ontwikkelaar.

Er worden geen speelbare demo-cdtje uitgedeeld iedere dag om 2uur zoals sommige hier denken vanwege hun gebrekkige engels.

[ Voor 11% gewijzigd door Refragmental op 15-05-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KatirZan schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:40:
Ik wacht geduldig af tot 2007, tegen die tijd zal ik ook een systeem hebben die dit spel kan draaien aangezien, vanuit het filmpje te zien, dit spel vast en zeker een flink systeem nodig zal hebben om al die special effects tot hun recht te laten komen.

Een andere zaak is dat ik nog geen spel tegen gekomen ben waarbij een onderzeeër wel degelijk boven zee kon komen :|
RA2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoaa, te vet dit. Verbaast me dat ik niet eerder hier van hoorde, ik was een grote fan van TA. Inmiddels zien de screenshots er niet meer super uit vind ik, maar als de gameplay het maar goed maakt. Als dat gamespy artikel klopt zal dat ook wel goedzitten :P Is er iets meer bekend dan alleen 2007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 00:20
TA Spring maakt een aantal vette ontwikkelingen mee. Ik denk persoonlijk dat het nog een serieuze concurrent wordt voor SupCom, als het uitkomt. Voorbeeldje; Spring heeft een net nieuw water systeem, dat beter is dan het systeem wat SupCom in de tot nu toe beschikbare screens heeft laten zien...

Nu ja, lijkt me duidelijk dat een commercieel pakket verder komt dat een OSS game, maar Spring heeft zeker potentie :)

E: de search had me nog niet duidelijk gemaakt of deze discussie al eerder aangezwengeld was, mocht dat zo zijn, excuus

[ Voor 13% gewijzigd door BvDorp op 15-05-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

BvDorp schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:36:
TA Spring maakt een aantal vette ontwikkelingen mee. Ik denk persoonlijk dat het nog een serieuze concurrent wordt voor SupCom, als het uitkomt. Voorbeeldje; Spring heeft een net nieuw water systeem, dat beter is dan het systeem wat SupCom in de tot nu toe beschikbare screens heeft laten zien...
Meen je dit nu seriues ? De ontwikkeling is zeker wel leuk om te zien, maar om nu te kunnen zeggen een serieuse concurrent? ( :X ) Alleen de screenshots spreken al boekdelen. Laat staan hoe de interface, muziek, AI word tussen beide games. Nee, ik weet het al, zelfs zonder te spelen, Supreme Commander laat dit spel mijlen ver achterzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Versteegrob schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:22:
Dit spel ga ik ook zeker kopen. Nu heeft iedereen over dual-monitor maar wat is nou het grote voordeel? Is het ook mogelijk een dual 24 inch met een 17 inch te draaien?

Weet iemand al wanneer die ongeveer in 2007 aankomt? Tering we moeten nog echt lang wachten, 1 jaar en dan gaan ze je nu al zo lekker maken.
Je kunt elke monitor apart aansturen. Ze kunnen dus verschillende resoluties hebben. Trek je oude 15" maar weer uit de kast dus.
Het voordeel is dat je op de ene monitor bijvoorbeeld je map uitzoomd voor overzicht en op de andere inzoomd voor micro. Of je zet je menu in de ene monitor en je map in de andere.
Op het 11min filmpje zie je dat het spel gespeeld wordt op een 30" widescreen en er halverwege een tweede monitor bijkomt en ze onafhankelijk van elkaar kunnen zoomen. Ubergeil. :P

De demonstratie was in de Nvidia booth dus er zal wel een flinke SLI aan gehangen hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M411007 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:51:
[...]
  • Er zijn verschillende size maps. Een game kan van 30 min (dus lekker wel met rushen) tot 2-3 dagen duren. (epic battle)
  • Dat laatste lijkt me voor online niet handig. Tenzij het pauze commando uitgebreid is. vb dat alle spelers op unpause moeten drukken voor je verder gaat.
In emipre earth had je save mogelijkheden in mp :>
zo kon je rustig alles opslaan en de volgende keer veder gaan. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Zelfs in Starcraft had je al de mogelijkheid om multiplayer games te saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Hier de 1e 2 vage plaatjes van de GUI:
http://www.supcomuniverse.com/?p=image&id=189
http://www.supcomuniverse.com/?p=image&id=188

Erg groot qua resolutie.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
oeh ziet er lekker clean uit :) nice
verheug me echt op deze game

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zie ik daar nou een 3D view in het radar scherm? _/-\o_ _/-\o_

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
StarLite schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:25:
[...]

Zie ik daar nou een 3D view in het radar scherm? _/-\o_ _/-\o_
Jups, elk spelletje schijnt tegenwoordig zo'n ding te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

* DroogKloot vraagt zich af waar die "homepage" en "email" icoontjes bovenaan voor zouden dienen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Centreren op Basis / commander en berichten? :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

omfg @ die fotos van die supcom site!

staan zooi ingame screens op enzo.
echt te fucking gaaf!!
staat ook beschrijving boven elke screen.
lees dus dat je spel kan pauzeren en gewoon rond kan kijken...
erg vet! handig als je het overzicht kwijt bent ;)

starlite, volgende NWD doen we niets anders als SC :) (zowiezo weer ff TA spelen!!! (ps ben SPUD @ nwd :P )

[ Voor 28% gewijzigd door TepelStreeltje op 17-05-2006 12:39 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 12:47

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Aha :) die heb ik dan ook niet :X

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste