[RTS] Supreme Commander - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 24.355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:17:
ik ben wel te spreken over het multiplayer systeem... gasten met een nil ping moeten gewoon elke keer gekickt worden tot ze het oplossen. Op het forum van gpgnet staat goed genoeg uitgelegd dat je alles moet forwarden en met laten excluden door je firewall.

Trouwens vind ik wel dat het programma moet kunnen detecteren of iemand een dual-core heeft of niet. Laatst een potje 3v3 op seton... en dan blijkt het na een tijdje zo traag te gaan dat het gewoon zo tering lang duurt.... en dan wordt er uiteraard rondgevraagd of iedereen dual-core heeft.. en uiteraard zegt de persoon met single core helemaal niets.
Goddomme mensen.. als je maar 1 core hebt.. waag het niet om grote maps met 3v3 te spelen :p

verder is het ook jammer dat ik het altijd voor elkaar krijg om bij een custom game van 3v3 samen te moeten werken met één of andere newbie die er geen fuck van kan en je uiteraard een pro speler tegen je hebt. Het gevolg is gewoon een overduidelijke loss, omdat die newbie een gat in je verdediging laat, jij moet assisteren, grond verliest en niet goed kan focussen op je eco.
maar misschien moet ik wat minder sociaal spelen en die gasten gewoon dood laten gaan zonder moeite te doen.
Ik blijft het een fantastishe spel vinden maar ik wordt toch elke keer weer zwaar geirriteerd door gpg.net, join je een game, is die net vol. Duurt het lekkerlijk weer meer dan 30 sec voordat de "game lijst" wordt geupdate, join weer een game, weer een nil pinger. Begint het weer.

Zit je eindelijk in een game doe seton cluth 3v3 ben ik de enige die het midden aan het cappen is. Wordt ik na een tijdje zwaar geownt door 3 spelers en doen me ally's weer geen fuck... 8)7

Jammer van die irritaties anders zou ik zeker veel vaker spelen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

evilpin0 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:36:
[...]

Ik blijft het een fantastishe spel vinden maar ik wordt toch elke keer weer zwaar geirriteerd door gpg.net, join je een game, is die net vol. Duurt het lekkerlijk weer meer dan 30 sec voordat de "game lijst" wordt geupdate, join weer een game, weer een nil pinger. Begint het weer.

Zit je eindelijk in een game doe seton cluth 3v3 ben ik de enige die het midden aan het cappen is. Wordt ik na een tijdje zwaar geownt door 3 spelers en doen me ally's weer geen fuck... 8)7

Jammer van die irritaties anders zou ik zeker veel vaker spelen.
Ga 1v1 ranked spelen :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
heb ik al een tijdje gedaan, geen zin in. Speel liever team games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
ga 2v2 of 3v3 ranked spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
@Kanarie en @Funfair:

Ik weet niet of ik dit al een keer heb uitgelegd, maar ik ben zo iemand die eerst altijd nil ping had (na het vernieuwen van mijn modem, die dood was gegaan). Het probleem is dus dat er bepaalde routers zijn die niet samengaan met dit specifieke p2p systeem. Daarom ben ik van mening dat supcom/gpg verantwoordelijk is voor een degelijke programmering, ipv de schuld bij users te leggen, die dus een NIEUWE router moeten kopen om het spel werkend te krijgen.

Dat heeft dus niks te maken met port forwarding, upnp en firewalls. Sterker nog, in mijn hele zoektocht naar oplossingen (buiten het kopen van een nieuwe router om), ben ik niemand tegengekomen waarbij een juiste portforwarding het probleem verholp. Wel een heleboel mensen die claimden dat dat de oplossing zou zijn...

Vanuit GPG is dit trouwens ook bevestigd. http://forums.gaspowered....t=6341&highlight=nil+ping

Ik vraag dan ook iets meer sympathie voor mensen die dit spel kopen om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt, zonder dat ze dat hadden kunnen weten (immers, slechts in de handleiding staat een korte referentie naar de mogelijkheid van een niet functionerende symmetric NAT, dus IN de doos).

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik heb 4 mensen in me friendlist waarvan er 1 af en toe online is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Risce schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:24:
@Kanarie en @Funfair:

...
KNIP
...
Tja, 2 mensen met een symmetric NAT zullen nooit in staat zijn direct met elkaar verbinding te maken.

We nemen GPG toch ook niet kwalijk dat je achter een stevige kantoor-firewall geen verbinding kan maken? Het wordt gewoon technisch onmogelijk om een verbinding op te zetten.

Mensen met een symmetric NAT zullen dus moeten spelen tegen mensen die geen symmetric NAT hebben.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:58
Die aftelbanner op gpg net maakt me nieuwsgierig.

Nog 35 dagen en dan... nieuwe units? Jammer dat ik dan nog op vakantie ben.

Nieuwe units die dan zouden kunnen: t2 stealth, 2t mml defense, t3 tanks heb ik al langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stduke
  • Laatst online: 28-11-2022

stduke

Hail to the king baby!

weet iemand nog een supcom hamachi netwerkje (die niet vol zit :P)?

edit:
voor de volgende die dit leest: http://planethamachi.com

offtopic:
Damn negro that's all you had to say!
~ Jules in Pulp Fiction

[ Voor 54% gewijzigd door stduke op 27-06-2007 11:44 ]

Signatures are so subliminal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Kanarie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:56:
[...]

Tja, 2 mensen met een symmetric NAT zullen nooit in staat zijn direct met elkaar verbinding te maken.

We nemen GPG toch ook niet kwalijk dat je achter een stevige kantoor-firewall geen verbinding kan maken? Het wordt gewoon technisch onmogelijk om een verbinding op te zetten.

Mensen met een symmetric NAT zullen dus moeten spelen tegen mensen die geen symmetric NAT hebben.
Dus je bent het niet met me eens dat GPG dat had moeten regelen. Je tegenvoorbeeld snijdt natuurlijk geen hout, ten eerste omdat een firewall uit te zetten is, ten tweede omdat je er opeens 'kantoor/op werk' bijhaalt en ten derde omdat mijn punt is dat als je een online game maakt waar bepaalde voorbehoudens opzitten (zoals het NAT verhaal), dan moet je dat dus op de doos vermelden. Daarnaast is het niet zo dat symmetric NAT alleen niet tegen symmetric NAT kan spelen, er zijn nog meer problemen.

Bovendien moet het gewoon kunnen werken, alleen kost het teveel tijd om die mensen te helpen.

Conclusie: dit is geen end-user probleem, maar een developer-probleem en zij zijn verantwoordelijk om dat te fixen, niet de gamers die zou willen dienen.

----

Iets anders: Wat een icoontjes opeens! :D Moedigt wel aan om maar tournaments te gaan spelen. Erg goed idee!

[ Voor 4% gewijzigd door Risce op 26-06-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Risce schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:40:
[...]
Daarnaast is het niet zo dat symmetric NAT alleen niet tegen symmetric NAT kan spelen, er zijn nog meer problemen.
zviw kan iemand met een symmetric NAT prima tegen mij spelen via GPGNet. Als er in dezelfde game nog een symmetric NAT user bijkomt gaat het mis.
Wat zouden er nog meer voor problemen met symmetric NAT zijn?

Het is bovendien zinloos om op de doos te gaan vermelden dat je geen symmetric NAT router moet hebben. 99% van de gebruikers weet dat niet en het is niet zomaar terug te vinden in de specs van de fabrikant.
Gewoon een minder brakke router kopen, simpel :P

[ Voor 22% gewijzigd door Kanarie op 26-06-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wie gebruikt hier trouwens de Core Maximizer? Werkt het inderdaad zo goed als ze zeggen?

(Heb even geen zin om een groot potje op te starten :P )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
anandus schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:23:
Wie gebruikt hier trouwens de Core Maximizer? Werkt het inderdaad zo goed als ze zeggen?

(Heb even geen zin om een groot potje op te starten :P )
De laatste versie die ik heb getest verlaagde de simulatiesnelheid, dus onbruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:31:
[...]

De laatste versie die ik heb getest verlaagde de simulatiesnelheid, dus onbruikbaar
Verlaagde?
Bedoel je minder fps? Dat sucks :(
Het klinkt zo goed.

Edit:
Of bedoel je iets anders met 'simulatiesnelheid'?

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 26-06-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
anandus schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:34:
[...]
Verlaagde?
Bedoel je minder fps? Dat sucks :(
Het klinkt zo goed.

Edit:
Of bedoel je iets anders met 'simulatiesnelheid'?
concreet: meer fps, maar het spel draait trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:17
Risce schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:24:
@Kanarie en @Funfair:

Ik vraag dan ook iets meer sympathie voor mensen die dit spel kopen om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt, zonder dat ze dat hadden kunnen weten (immers, slechts in de handleiding staat een korte referentie naar de mogelijkheid van een niet functionerende symmetric NAT, dus IN de doos).
Ja wel leuk en aardig, maar als mensen weten dat ze het veroorzaken, waarom blijven ze het dan proberen? Of werkt het soms wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

FunFair schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:24:
[...]

Ja wel leuk en aardig, maar als mensen weten dat ze het veroorzaken, waarom blijven ze het dan proberen? Of werkt het soms wel?
Omdat ze de kans hebben dat ze in een game komen zonder andere mensen met een symmetric NAT en dan kunnen ze normaal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Uitgever THQ heeft zojuist bekend gemaakt dat ontwikkelaar Gas Powered Games bezig is aan een add-on voor de uiterst grootschalige real-time strategy game Supreme Commander. De uitbreiding zal de naam Supreme Commander: Forged Alliance met zich meekrijgen en is tevens te spelen zonder het origineel. De uitbreiding voegt 100 nieuwe eenheden, nieuwe maps, een nieuwe factie, een nieuwe single-player campaign en nieuwe multiplayer features toe ten opzichte van het origineel.

Al in november van dit jaar zullen PC gamers kunnen genieten van deze stand-alone add-on.
Ookal moeten we bijna half jaar er op wachten er komen 100 nieuwe units aan :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
stand-alone zal wel duurder zijn dan een gewone addon ;(

100 nieuwe units is wel erg veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, tof, een uitbreiding! :D

Maar inderdaad dat 'stand alone' baart me een beetje zorgen. Hoe moeten we dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dus ze hebben eerst de boel gebalanceerd gekregen dmv patches en nu gaan ze nieuwe units introduceren? :D

Maar tof, meer units *O*

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Slecht idee 100 nieuwe units. De hele balance gaat dan weer naar de ziek. Ik koop het in ieder geval dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De naam doet trouwens vermoeden dat de drie oude facties samen ten strijde moeten trekken tegen een nieuwe, vierde, factie.
Humans VS. Aliens?
Adlermann schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:16:
Slecht idee 100 nieuwe units. De hele balance gaat dan weer naar de ziek. Ik koop het in ieder geval dus niet.
100 nieuwe units komt neer op, geloof ik, 6 nieuwe units per factie :)

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 28-06-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPG kennende zijn gebouwen ook units... dus van die 100 units zijn er al 50 gebouwen
dan nog de units van de nieuwe fractie... weer 20 eraf.

Dus hebben we ongeveer nog een 30 echte nieuwe units.

Nu al zeggen dat je em niet koopt vind ik een beetje goedkoop... er is een hoop ruimte om de bestaande SupCom te verbeteren vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens dat bericht op Fok! komen er later op de dag screenshots beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
THQ:

Supreme Commander was instantly heralded as a genre re-defining classic, when it conquered the world of RTS gaming earlier this year. So it is with great pleasure that we can now announce that a standalone add-on, Supreme Commander: Forged Alliance, is heading for release on PC in November this year.

The maestro behind it is, of course, Chris Taylor who has declared "Supreme Commander: Forged Alliance is not only the continuation of the epic story that is unfolding inside the game's universe, it is the continuation of our goal to move the bar for RTS gaming even higher than ever."

The add-on, which will also function as a standalone game in its own right, will bring a broad variety of extra features to the original title. There's an all-new single player campaign, a myriad of innovative multiplayer features, more maps, one entirely new faction and over 100 new units: meaning fully realised navies, orbital weaponry and advanced counter intelligence technologies.
Het is dus een nieuwe factie EN meer dan 100 nieuwe units. Hopelijk eindelijk die onderwater buildings. *O*

Stand alone vind ik ook wel vaag. Betaal je dus volle mep voor een uitbreiding en het spel dat je al hebt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M411007 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:59:
[...]

Het is dus een nieuwe factie EN meer dan 100 nieuwe units.
Dat hoeft dus niet persé :)
Het wordt wel geïmpliceerd, maar je kan het ook interpreteren als een nieuwe factie ($factienaam) en nieuwe units (inclusief die bij de factie horen :) )

Maar even wachten tot we meer info krijgen.

Want als het november uit moet komen, lijkt het mij dat ze al een tijdje bezig zijn ermee :)

Edit:
Die nieuwe screens zijn leuk, maar ik zie er niet zoveel op?
Nog niet een nieuw ras, een lopend blik voor de Cybrans en een bot zo hoog als de spiderbot voor de UEF, verder kan ik er niet zoveel uit destilleren op het moment.

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 28-06-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
..en vergeet deze T3 missile trucks niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200706/1183037352_3_2.jpg

Ze hebben gewoon de Merl en Can weer uit het stof getrokken. Die UEF bot is misschien wel een Sumo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit grotendeels zaken zijn die tijdens de ontwikkeling geschrapt zijn en nu alsnog toegevoegd worden. Een nieuwe factie en 100 units poep je niet ff in 9 maanden uit lijkt mij, aangenomen dat daar ook nog een hele test, balancing tijd etc. etc. in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb demo gedownload en vraag me af welke camera opties er meer zijn dan alleen de map laten draaien en inzoomen en uitzoomen. is er ook een optie dat de camera meer gaat "liggen" zodat je in de verte kan kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:36:
Ik heb demo gedownload en vraag me af welke camera opties er meer zijn dan alleen de map laten draaien en inzoomen en uitzoomen. is er ook een optie dat de camera meer gaat "liggen" zodat je in de verte kan kijken ?
Spatie ingedrukt houden en muis bewegen. Je moet hiervoor wel een eind ingezomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En met ctrl-v laat je de camera 'los' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Kanarie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:08:
[...]

zviw kan iemand met een symmetric NAT prima tegen mij spelen via GPGNet. Als er in dezelfde game nog een symmetric NAT user bijkomt gaat het mis.
Wat zouden er nog meer voor problemen met symmetric NAT zijn?

Het is bovendien zinloos om op de doos te gaan vermelden dat je geen symmetric NAT router moet hebben. 99% van de gebruikers weet dat niet en het is niet zomaar terug te vinden in de specs van de fabrikant.
Gewoon een minder brakke router kopen, simpel :P
Ik ga nog een keer op je 'brakke' argumentatie reageren en misschien dat we het dan wel eens worden.

Zviw? Oftewel: je weet eigenlijk niet helemaal het technische verhaal hierachter, of wel? Zoals al wel blijkt uit mijn posts, ik heb me er aardig in verdiept. Neem nou maar van mij aan, tenzij jij een betere bron hebt dan ik (nl. GPG.net moderators en tech-sites), dat symmetric-symmetric niet de enige optie is de faalt tegenover elkaar. Mensen met symmetric hebben gewoon met bijna ELKE andere gamer een falende connectie over poort 6992

De router die ik nu heb (zyxel 650h-31), die wel werkt, is 3 jaar oud. De router die niet werkt, is 2 jaar oud (speedtouch 760i). Sommige goede routers hebben symmetric NAT, andere niet. Discussie gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Laatst online: 10-09 16:32
Risce schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:28:
[...]
De router die ik nu heb (zyxel 650h-31), die wel werkt, is 3 jaar oud. De router die niet werkt, is 2 jaar oud (speedtouch 760i). Sommige goede routers hebben symmetric NAT, andere niet. Discussie gesloten?
liever nog niet, want dit is blijkbaar wel een issue. Ik heb geen idee of dit dus ook mijn probleem is. Dat ga ik nog uitzoeken, maar ik heb een nieuwe zyxel van Tiscali gekregen (2maanden oud nu) dus ik neem aan dat het daar niet aan kan liggen.

Hoe check of ik dezelfde problemen heb?

Ik kan wel in sommige games komen maar na 2 min verlies ik mijn connectie met internet en wordt ik dus gedropped. Dit gebeurt alleen bij dit spel. Gekke is dat ik heel mijn router opnieuw moet starten om mijn verbinding weer online te krijgen....

Enige mogelijkheid dit op te lossen zonder er een nieuwe router voor te kopen???

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Nog wat info over de uitbreiding:

bron Gamespot
The story picks up where Supreme Commander left off. Within hours of Black Sun's firing, and with the help of QAI, aliens rip a hole into our galaxy and begin their invasion. The aliens quickly eradicate the core UEF worlds and push humanity to the edges of colonized space. Meanwhile, a secretive cult within the Aeon Illuminate has been waiting patiently for the return of their prophets, the Seraphim. Among the chaos of the invasion, the Order of the Illuminate unseats the princess (who goes missing) and allies with the Seraphim invaders.

Former enemies, the UEF, the Cybran Nation, and those Aeon still loyal to the princess, must work together or face eradication. However, this new coalition doesn't mean past hatreds are forgotten.

There is one, six-operation campaign that can be experienced from the point of view of a UEF, Cybran, or Aeon loyalist commander. Depending on which faction you play as, you'll get different objectives at certain points in the operations. And some of the characters will react to you differently depending on your allegiance.
UEF+Cybran+Aeon Princess vs Seraphin+Aeon QAI.
Kun je de campaign helemaal als een factie naar keuze spelen of ben je afhankelijk van de missie UEF, Cybran of Aeon?
Geen single player Seraphim campaign.
Seraphim commanders are bloodthirsty warrior-monks who have sacrificed their place in the afterlife to fight for their people. The advanced alien technology of the Seraphim is powerful, and because of this, it can get by with fewer numbers when fighting other forces. Players will see some similarities to the Aeon, but Seraphim units are less specialized in purpose
Oftewel de Seraphim hebben dure units met veel firepower.

Ook is de engine uitgebreid en zullen de visuals flink opgepoetst zijn.
Ben blij dat ik een dual core en 8800 kaart heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M411007 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:16:
Ook is de engine uitgebreid en zullen de visuals flink opgepoetst zijn.
Ben blij dat ik een dual core en 8800 kaart heb :)
Ik zat eerder te balen dat ik een dual core heb :P

Hoop eigenlijk tegen die tijd wel een betere processor te hebben (quad-core of octocore (wanneer komen die eigenlijk uit?)).
Ik merk dat mijn Core 2 Duo het echt zwaar heeft op de grote maps.

Maar ik ben benieuwd naar de Seraphim, blijkbaar bestaan die units voor een flink deel uit shaders.
Dat geeft wel een heerlijk alien-gevoel eraan :)

En ik hoop nog steeds op een save-functie voor multiplayer :/
Kun je de campaign helemaal als een factie naar keuze spelen of ben je afhankelijk van de missie UEF, Cybran of Aeon?
Geen single player Seraphim campaign.
Je kan de campaign als elk van de drie factions spelen.

En de Seraphim campaign.. misschien dat ze, net als C&C3, wat een hidden mini-campaign erin proppen? :)

lol, van een ander forum:
Quick question. i just read the gamespot thing, why the hell would the seraphim start beating the crap out of the other people, especially their own disciples the aeon.

I know they can be under-standably pissed about being nearly nuked out of existence.
_o-

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 29-06-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:58
Ik hoop dat ze originele supcom bezitters tegemoet komen en een 2-delige uitbreiding uitbrengen:

Een voor mensen die supcom nog niet hebben (stand-alone en dus full-price)

En een soort van ad-on voor supcom bezitters (en dus goedkoper)

Lijkt me marketingtechnisch t meest logische. Je kunt de oude supcom community niet zomaar dwingen een nieuwe stand alone te kopen mijns inziens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Majari schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:53:
Ik hoop dat ze originele supcom bezitters tegemoet komen en een 2-delige uitbreiding uitbrengen:

Een voor mensen die supcom nog niet hebben (stand-alone en dus full-price)

En een soort van ad-on voor supcom bezitters (en dus goedkoper)

Lijkt me marketingtechnisch t meest logische. Je kunt de oude supcom community niet zomaar dwingen een nieuwe stand alone te kopen mijns inziens...
Ik geloof dat dat er niet inzit.
Afaik gebruiken ze het Dawn of War - Dark Crusade model :)

Je moet het meer zo zien:
Het is gewoon een expansionpack, behalve voor de mensen die SupCom (nog) niet hebben.

Als je SupCom: FA koopt kan je online bijvoorbeeld alleen met de Seraphim spelen, heb je alleen SupCom, dan kan je alleen met de drie human facties spelen.
Heb je beide, dan kan je met alle vier online spelen :)

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 29-06-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
De uitbreiding is stand alone. Je kunt hem dus spelen zonder de originele SupCom. Ook kun je gewoon multiplayer spelen. Je hebt echter niet beschikking over de campaigns uit het origineel.

Als je multiplayer speelt met iemand die de expansie niet heeft zul je alleen de maps en units uit het origineel kunnen gebruiken.

Degenen die het origineel al hadden en de uitbreiding installeren hebben dus meer campaigns, maar verder is de installatie hetzelfde.

Er zal waarschijnlijk wel een patch aankomen voor degenen die de uitbreiding niet hebben zodat ze met hun versie ook tegen mensen met de uitbreiding kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M411007 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:23:
De uitbreiding is stand alone. Je kunt hem dus spelen zonder de originele SupCom. Ook kun je gewoon multiplayer spelen. Je hebt echter niet beschikking over de campaigns uit het origineel.

Als je multiplayer speelt met iemand die de expansie niet heeft zul je alleen de maps en units uit het origineel kunnen gebruiken.

Degenen die het origineel al hadden en de uitbreiding installeren hebben dus meer campaigns, maar verder is de installatie hetzelfde.

Er zal waarschijnlijk wel een patch aankomen voor degenen die de uitbreiding niet hebben zodat ze met hun versie ook tegen mensen met de uitbreiding kunnen spelen.
Zeg je nou dat, als je de uitbreiding hebt zonder SupCom, dat je dan multiplayer wél de human facties kan spelen? :?
Dat zou inderdaad nogal stom zijn :X

Ik dacht dat je, als je alleen de uitbreiding hebt, dat je dan alleen met de Seraphim zou kunne spelen (lijkt me ook logischer, toch?)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 29-06-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Ekitch schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:43:
[...]
Enige mogelijkheid dit op te lossen zonder er een nieuwe router voor te kopen???
Het probleem wat jij beschrijft lijkt me enigszins ongerelateerd, want het symmetric verhaal gaat over niet kunnen connecten (dus dan start de game uberhaupt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Laatst online: 10-09 16:32
crap, enig idee waar het dan wel aan kan liggen?? Want het klinkt wel een beetje gerelateerd. Sup COm is het enige spel dat hier last van heeft. (Eg counterstrike, downloads internet in alle ander omstandigheden is stabiel)

PS: of is het beter hiet een nieuw topic voor te starten in Spielerij problemen etc)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
anandus schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:27:
[...]
Zeg je nou dat, als je de uitbreiding hebt zonder SupCom, dat je dan multiplayer wél de human facties kan spelen? :?
Dat zou inderdaad nogal stom zijn :X

Ik dacht dat je, als je alleen de uitbreiding hebt, dat je dan alleen met de Seraphim zou kunne spelen (lijkt me ook logischer, toch?)
Je kunt met de uitbreiding alle factions spelen. Op deze manier bereiken ze een groter publiek dan als je mensen die een uitbreiding hebben en ook de originele factions willen spelen te verplichten het originele spel ook te kopen.

Voordeel voor ons is dat we al vanaf februari hebben kunnen spelen en dat we ook de eerste 3 campaigns hebben. Waarschijnlijk krijg je in november een hoop noobs erbij om je positie in ranked weer wat op te vijzelen.

ps. Seraphim unit rechts. ACU?
Afbeeldingslocatie: http://www.gaspowered.com/images2007/headers/feature_SCXP1-6-28-07.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door M411007 op 02-07-2007 13:05 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Ekitch schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:19:
crap, enig idee waar het dan wel aan kan liggen?? Want het klinkt wel een beetje gerelateerd. Sup COm is het enige spel dat hier last van heeft. (Eg counterstrike, downloads internet in alle ander omstandigheden is stabiel)

PS: of is het beter hiet een nieuw topic voor te starten in Spielerij problemen etc)
Je kunt het inderdaad beter bij 'problemen' kwijt, maar ook een goede optie is http://forums.gaspowered.com/

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Adlermann, speelde je gister tegen TBO/TLO? :o
Bij de Duitse finals?

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 04-07-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die finals zijn uiteindelijk niet doorgegaan en vervangen door twee showmatches, een 1v1 tussen TBO en TLO en een 2v2 tussen TBO/TLO en Adlermann/Rienzilla, maar meer dan showmatches waren het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:16:
Die finals zijn uiteindelijk niet doorgegaan en vervangen door twee showmatches, een 1v1 tussen TBO en TLO en een 2v2 tussen TBO/TLO en Adlermann/Rienzilla, maar meer dan showmatches waren het niet. :)
Ja, dat bedoelde ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Even een vraag tussendoor: Met welke facties spelen jullie het liefst?

Ik vind de Cybran toch wel de beste. Ik kan er erg snel mee opbouwen en de experimentals zijn niet heel sterk maar wel goedkoop. Die Tech 4 gun is wel erg irri als je die tegen je hebt :P Verder kun je de commander (ACU) upgraden met een microwavelaser. Daardoor is het de sterkste commander in het spel volgens mij. Niet dat ik ooit met ACU's vecht maar goed.

De UEF: Opzich wel leuk maar ik kan er niks mee worden :X Die Fatboys zijn wel leuk maar hopeloos tegen vliegtuigen. Die tech 3 gunships zijn wel érg goed. Een pluspunt is dat hun siegebots shields hebben. Vaak worden die maar voor de helft kapot geschoten en dan laadt het shield weer op. Perfect.

De Aeon: Ik bouw altijd shields dus ik vind het een nadeel dat je de shields niet kunt upgraden. Ik kan er altijd vrij snel mee bouwen. Experimentals zijn echt super. Die CZAR is erg leuk om mensen mee lastig te vallen. Je bouwt ze binnen een minuut en hoewel ze vaak erg snel weer stuk zijn is het toch een goede unit. De GC is natuurlijk érg goed maar wel langzaam. Waardeloos in grote mappen. Ik vecht nooit zoveel op watermappen dus dat battleship gebruik ik niet zo vaak. Vind em ook niet zo geweldig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
TEAMIKKE schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:48:

De UEF: Opzich wel leuk maar ik kan er niks mee worden :X Die Fatboys zijn wel leuk maar hopeloos tegen vliegtuigen. Die tech 3 gunships zijn wel érg goed. Een pluspunt is dat hun siegebots shields hebben. Vaak worden die maar voor de helft kapot geschoten en dan laadt het shield weer op. Perfect.
Ik speel altijd random maar de fatboy vindt ik overduidelijk de beste experimental unit, gewoon veel jagers en aa units maken. Probleem met spider bot is dat die veel dmg krijgt als die aanvalt alhoewel die massive dmg doet verlies je hem meestal vroeger of later wel. Terwijl je eerste fatboy dikke dmg aan het doen is, bouw je een 2de. Met een beetje slim spel heeft die 0 dmg opgelopen terwijl die 2de fatboy onderweg is hem te ondersteunen, 2 fatboyz rippen zon beetje alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

On_E

Housemusic

Vandaag SupCom Cybran edition gekocht bij de Media Markt voor 24.99. :)

Ben erg benieuwd, zal wel even duren voor ik alles door heb merk ik wel.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:01:
[...]

Ik speel altijd random maar de fatboy vindt ik overduidelijk de beste experimental unit, gewoon veel jagers en aa units maken. Probleem met spider bot is dat die veel dmg krijgt als die aanvalt alhoewel die massive dmg doet verlies je hem meestal vroeger of later wel. Terwijl je eerste fatboy dikke dmg aan het doen is, bouw je een 2de. Met een beetje slim spel heeft die 0 dmg opgelopen terwijl die 2de fatboy onderweg is hem te ondersteunen, 2 fatboyz rippen zon beetje alles :)
Een fatboy is vrij makkelijk tegen te houden op de meeste kaarten. Zodra je een fatboy scout moet je een stuk of 10 TML's bouwen. Doordat de fatboy zolangzaam gaat en zo groot is raak je hem altijd. Hij is met een paar salvo's dan wel stuk. Ook kun je een harde push op air dominance doen en hem dan stratbomben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Precies. Die GC is ook erg goed op kleine mappen maar is hetzelfde verhaal: Hij is te langzaam :P Ik heb wel gemerkt dat die Experimental Gunship van de Cybran erg rot is als je hem tegen je hebt. Bij je basis niet want dan schiet je hem zo neer maar wel als hij telkens je units aanvalt. Maar voor grote aanvallen tegen bassisen of verdedigingslinies is ie weer te zwak. Dan kun je beter die CZAR hebben.

Die spiderbot is wel erg leuk omdat ie gestealthed is. Als je daarmee een beetje omloopt en opeens verschijnt is het altijd erg leuk als je ziet dat de tegenstander al zijn zooi terug trekt :P Ook is ie opzich vrij goedkoop en redelijk snel waardoor ze toch wel bruikbaar zijn.

Zoals met alles in dit spel: Combineren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TEAMIKKE schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:24:
Precies. Die GC is ook erg goed op kleine mappen maar is hetzelfde verhaal: Hij is te langzaam :P Ik heb wel gemerkt dat die Experimental Gunship van de Cybran erg rot is als je hem tegen je hebt. Bij je basis niet want dan schiet je hem zo neer maar wel als hij telkens je units aanvalt. Maar voor grote aanvallen tegen bassisen of verdedigingslinies is ie weer te zwak. Dan kun je beter die CZAR hebben.

Die spiderbot is wel erg leuk omdat ie gestealthed is. Als je daarmee een beetje omloopt en opeens verschijnt is het altijd erg leuk als je ziet dat de tegenstander al zijn zooi terug trekt :P Ook is ie opzich vrij goedkoop en redelijk snel waardoor ze toch wel bruikbaar zijn.

Zoals met alles in dit spel: Combineren :P
Als een acu niet voldoende shielded is krijg je hem meestal met 1 of 2 soulrippers wel stuk. Dat ding doet 1.2k damage per seconde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Adlermann schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:38:
[...]

Een fatboy is vrij makkelijk tegen te houden op de meeste kaarten. Zodra je een fatboy scout moet je een stuk of 10 TML's bouwen. Doordat de fatboy zolangzaam gaat en zo groot is raak je hem altijd. Hij is met een paar salvo's dan wel stuk. Ook kun je een harde push op air dominance doen en hem dan stratbomben.
volgens mij heeft de fatboy bijna even veel range als een TML :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Alle spelers van de benelux die hieraan http://www.supcom-live.co...inite-war-begins-196.html mee willen doen. Laat het me weten en voeg me toe op gpgnet. Ik ga binnenkort een lijstje maken met spelers die mee willen spelen. Hoe hoger de rank des te groter de kans is dat je vroeg meespeelt. Naarmate de goede spelers verslagen worden komen de lower ranked players aan de beurt.

Oh ja en als je een lage rank hebt en je denkt goed te zijn op bepaalde maps of in het algemeen, dan spelen we een try out.

[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 06-07-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier is een trailer voor Forged Alliance te downloaden :)

Ik vind die Seraphim Experimental bombers (???) wel tof eruit zien.
En die mix tussen de spider experimental en de fatboy ziet er ook leuk uit. Een soort Zwarte Weduwe met battleship guns :P

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 09-07-2007 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Tijdelijke mirror voor de mensen die niet willen wachten O-)

Ik vind die bombers er nogal groot uitzien en ik had voor de seraphim eigelijk gehoopt op wat meer afwijkende dingen (niet neem een bomber, geef hem een ander model en damage en klaar). Denk aan hoe de orks een hele andere tech structuur hebben in dawn of war, voor de mensen die daar ervaring mee hebben. De nieuwe units zien er grafisch wel goed uit (ik zie de nieuwe uef bots op 1 min 28 wel een beetje schaatsen, maar dat lossen ze vast wel op) en ik verwacht ook wel leuke nieuwe situaties met de nieuwe units.

Het valt me op dat een hoop mensen alleen maar t3 of zelfs alleen maar experimentals willen maken. De t1 units zitten er niet voor niets in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ga ik gisten voor het eerst sinds lange tijd voor es spelen is het weer raak, eerste 3v3 potje dikke lag door een of andere sjonnie met 486. Na weer 10 min verder te zijn zit ik weer in een 3v3 gaat iemand doodleuk weg na 10 minuten. GRRRRRR, dit spel is echt zon hel een goede game te vinden. (ja ik weet ik zeik hier bijna alleen over gpd.net... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
m277755 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 04:38:
Tijdelijke mirror voor de mensen die niet willen wachten O-)

Ik vind die bombers er nogal groot uitzien en ik had voor de seraphim eigelijk gehoopt op wat meer afwijkende dingen (niet neem een bomber, geef hem een ander model en damage en klaar). Denk aan hoe de orks een hele andere tech structuur hebben in dawn of war, voor de mensen die daar ervaring mee hebben. De nieuwe units zien er grafisch wel goed uit (ik zie de nieuwe uef bots op 1 min 28 wel een beetje schaatsen, maar dat lossen ze vast wel op) en ik verwacht ook wel leuke nieuwe situaties met de nieuwe units.

Het valt me op dat een hoop mensen alleen maar t3 of zelfs alleen maar experimentals willen maken. De t1 units zitten er niet voor niets in ;)
Oew fantastische trailer :P Ik heb er nu al zin in. Ik ben zelf iemand die tech 1 overslaat en direct na 12 engineers doorgaat naar tech 2. Bouw altijd wel wat defences en vrij snel een radar zodat je tech 1 kan afslaan. Daarna is het gewoon doorbouwen met een kleine voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
evilpin0 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:03:
Ga ik gisten voor het eerst sinds lange tijd voor es spelen is het weer raak, eerste 3v3 potje dikke lag door een of andere sjonnie met 486. Na weer 10 min verder te zijn zit ik weer in een 3v3 gaat iemand doodleuk weg na 10 minuten. GRRRRRR, dit spel is echt zon hel een goede game te vinden. (ja ik weet ik zeik hier bijna alleen over gpd.net... :) )
Moet je zo'n "dual core only" game spelen of hosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TEAMIKKE schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:26:
[...]

Oew fantastische trailer :P Ik heb er nu al zin in. Ik ben zelf iemand die tech 1 overslaat en direct na 12 engineers doorgaat naar tech 2. Bouw altijd wel wat defences en vrij snel een radar zodat je tech 1 kan afslaan. Daarna is het gewoon doorbouwen met een kleine voorsprong.
Als jij eerst 12 engineers bouwt en dan naar tech2 gaat heb je al verloren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

On_E schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:16:
Vandaag SupCom Cybran edition gekocht bij de Media Markt voor 24.99. :)

Ben erg benieuwd, zal wel even duren voor ik alles door heb merk ik wel.
Dat is niet duur. Bij de vestigingen in Enschede en Hengelo waren ze respectievelijk niet te krijgen en 54,95. In welke vestiging heb jij hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
m277755 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:33:
[...]

Dat is niet duur. Bij de vestigingen in Enschede en Hengelo waren ze respectievelijk niet te krijgen en 54,95. In welke vestiging heb jij hem gekocht?
Bij de intertoys is hij 29,99. Ik ben op zoek naar een smurf account namelijk. Dus daar ga ik hem halen. FRS is hij ook 29,99. (In Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:48:
[...]

Bij de intertoys is hij 29,99. Ik ben op zoek naar een smurf account namelijk. Dus daar ga ik hem halen. FRS is hij ook 29,99. (In Enschede)
Wat is een 'smurf'-account? Ik was die term al eerder tegengekomen :)

Maar 25 á 30 euro is best te doen (ik heb 50 euro betaald :X), misschien koop ik er eentje voor mijn broer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
anandus schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:07:
[...]
Wat is een 'smurf'-account? Ik was die term al eerder tegengekomen :)

Maar 25 á 30 euro is best te doen (ik heb 50 euro betaald :X), misschien koop ik er eentje voor mijn broer :)
Een lager geranked onbekende account van een top speler, om te kunnen oefenen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Adlermann schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:08:
[...]

Een lager geranked onbekende account van een top speler, om te kunnen oefenen etc.
Er is nogal een discussie over smurfen. Zo gebruikt Unconquerable zijn smurfaccount om de andere hoge spelers flink punten te laten verliezen. Op die manier komt zijn eigen account steeds hoger te staan zonder dat hij daarmee het risico loopt punten te verliezen.

Dit wordt over het algemeen niet gewaardeerd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
M411007 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:49:
[...]

Er is nogal een discussie over smurfen. Zo gebruikt Unconquerable zijn smurfaccount om de andere hoge spelers flink punten te laten verliezen. Op die manier komt zijn eigen account steeds hoger te staan zonder dat hij daarmee het risico loopt punten te verliezen.

Dit wordt over het algemeen niet gewaardeerd. :/
Wat unconq deed was iemand uitdagen als unconq (_pink) en dan gaan zoeken met OptimusPrima. Dat was smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:59:
[...]

Als jij eerst 12 engineers bouwt en dan naar tech2 gaat heb je al verloren :)
Die snap ik niet :P Als ik een fabriek bouw en daarna wat turrets terwijl die fabriek z'n gang gaat dan houd je zoiets toch makkelijk tegen? Ik heb nog nooit een tech 1 aanval/rush gehad die door een lijn van ~4 turrets kwam. Daarna kun je er nog meer bouwen. Als je dan ook een radar hebt zie je ze al aankomen en dan schieten die dingen nog eerder. Die heb je ook wel nodig voor als ze met mobile artillery komen maar vaak lukt het wel. Als je dan eenmaal tech 2 hebt kun je tech2 point defense bouwen en dan gewoon pops bouwen enz.

* TEAMIKKE heeft nog niet heel veel online gespeeld moet ie bekennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
TEAMIKKE schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:42:
[...]

Die snap ik niet :P Als ik een fabriek bouw en daarna wat turrets terwijl die fabriek z'n gang gaat dan houd je zoiets toch makkelijk tegen? Ik heb nog nooit een tech 1 aanval/rush gehad die door een lijn van ~4 turrets kwam. Daarna kun je er nog meer bouwen. Als je dan ook een radar hebt zie je ze al aankomen en dan schieten die dingen nog eerder. Die heb je ook wel nodig voor als ze met mobile artillery komen maar vaak lukt het wel. Als je dan eenmaal tech 2 hebt kun je tech2 point defense bouwen en dan gewoon pops bouwen enz.

* TEAMIKKE heeft nog niet heel veel online gespeeld moet ie bekennen
Online wordt je van alle kanten ingesloten zonder units 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
evilpin0 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:59:
[...]

Maar niet iedereen speelt online ;)

Ik bouw (om en om) 2 power gen, 1 mass extract. Dan een factory, die laat ik eng/AA/tank bouwen (met wat brommertjes tussendoor om te scouten), die eng pakken dan de andere extractors in de buurt tot ik genoeg heb om die fabriek (of een eventuele tweede fabriek) naar tech 2 te doen (welke dan tech2 eng/AA/tank) bouwt, en de tech2 eng aan mijn basis gaan beginnen en ik ondertussen ook langzaam begin met een luchtvloot bouwen (waarvan de helft mijn basis cirkelen en de andere helft over de 'vrije' mass punten vliegen). Ondertussen naar Tech 3, en dan ga ik pas écht aan mijn infrastructuur bouwen, qua power, mass, PD, artillery, etc.

Maar ik hou gewoon van lekker lang bouwen en aanvallen afslaan van de vijand, ik speel niet om te winnen.

Ik zou het enorm zonde vinden om een potjes SupCom te doen en dan binnen een uur al klaar te zijn (wat volgens mij in de meeste gevallen online ook zo is), kan ik net zo goed iets anders spelen. Imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:26:
[...]
Maar niet iedereen speelt online ;)

verhaal
Mee eens :) Lekker turtellen :P Leuk spel ook voor LAN's. Paar vrienden doen altijd hetzelfde en dan worden het toch flinke battles altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:28:
[...]

Mee eens :) Lekker turtellen :P Leuk spel ook voor LAN's. Paar vrienden doen altijd hetzelfde en dan worden het toch flinke battles altijd.
Inderdaad, vrijdag over een week gaan we weer een avondje spelen, heb er nu al zin in :)
(En heb, naar aanleiding van de tip eerder, voor iedereen die het spel nog niet heeft bij FRS een editie gekocht :D )

Al moet ik nog een *goede* 40x40 of 20x20 map vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 10-07-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
actie in het begin met weinig units en je ACU bij de frontlinie is het spannendst imo :)
iig het belangrijkst moment is de begin fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
evilpin0 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:40:
actie in het begin met weinig units en je ACU bij de frontlinie is het spannendst imo :)
I do agree.
Zodra de eerste fabriek klaar is dan gaat mijn ACU naar het front (en langzaam upgraden tot lean mean fighting machine), ik gebruik hem dan nog zelden om te bouwen.

En ik vind het ook fijn om mijn ACU wél te micromanagen (waar ik voor de andere units meestal direct patrols doen als ze uit de fabriek komen, of een ctrl-z strike doen).
Maar met de ACU lekker schieten (en hard wegrennen als de Galactic Colossus eraankomt :+ ) vind ik heel fijn :)

Vroeger gebruikte ik de ACU vooral als veredelde engineer, maar in battle komt-ie pas mooi tot z'n recht :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 10-07-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:40:
iig het belangrijkst moment is de begin fase.
Heel erg offensive met je commander is gevaarlijk dezer dagen met de opkomende early tech 2 strategieen. Dan komen er na 3 minuten al rhino's om je oren vliegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:59:
[...]

Gewoon 3 GG bouwen als ze die strat hebben. Een snelle ninja doet wonderen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Later offensief met je ACU na de nodige combat upgrades is wel interessant. Heb TLO hier wat leuke dingen mee zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:05:
[...]

Gewoon 3 GG bouwen als ze die strat hebben. Een snelle ninja doet wonderen dan :)
Wat? :P
Een GG is een...? En wat is een ninja?
Sorry, Adler, dat ik je telkens lastig val over het jargon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

anandus schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:10:
[...]
Wat? :P
Een GG is een...? En wat is een ninja?
Sorry, Adler, dat ik je telkens lastig val over het jargon :P
Ghetto Gunship. 6 light assault bots in een air transport. Kan erg dodelijk zijn als je tegenstander vergeten is AA te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kanarie schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:17:
[...]

Ghetto Gunship. 6 light assault bots in een air transport. Kan erg dodelijk zijn als je tegenstander vergeten is AA te bouwen :P
Dat werkte toch niet? :?
Ik meen mij zoiets te herinneren. Sindsdien nooit zo eentje gebouwd.

En hoe kan je vergeten om AA te bouwen? Dan vraag je erom :P
Mijn eerste unit is *altijd* een engineer en mijn tweede unit is *altijd* AA :)
(Wat toevallig precies neerkomt op de tijd dat het kost voor de vijand om een air factory en een bomber te bouwen en die naar je basis te vliegen :P )

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 10-07-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
3 ghetto's halen je T1 AA zo neer en daarna is de comm aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
M411007 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:08:
Later offensief met je ACU na de nodige combat upgrades is wel interessant. Heb TLO hier wat leuke dingen mee zien doen.
He got lucky met z'n ADU. Veel mensen hebben het geprobeerd en veel mensen zijn daardoor ook dood gegaan. Maar idd het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
anandus schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:23:
[...]

(Wat toevallig precies neerkomt op de tijd dat het kost voor de vijand om een air factory en een bomber te bouwen en die naar je basis te vliegen :P )
T1 aa is niet zo sterk. Ennuh ik bouw nooi t1 aa, alleen interceptors. Werken veel beter tegen GG. En als jij alleen static AA hebt, gebruik ik mijn GG om te raiden, dus al je expansions slopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:12:
[...]

T1 aa is niet zo sterk. Ennuh ik bouw nooi t1 aa, alleen interceptors. Werken veel beter tegen GG. En als jij alleen static AA hebt, gebruik ik mijn GG om te raiden, dus al je expansions slopen :)
Tja, probleem is dat ik meestal met UEF speel, dus totdat ik T2 ben *moet* ik wel t1 aa units bouwen, aangezien t1 AA gebouwtjes van UEF nogal...scheel..zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

On_E

Housemusic

m277755 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:33:
[...]

Utrecht, was ie een week ervoor nog 44.95.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

anandus schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:23:
[...]

Is gefixt in een patch een tijd terug. Tot op dat moment hadden de Cybrans de enige werkende Ghetto Gunship.
Heb voor SupCom-Live.com een aantal video's gemaakt over bijzondere tactics. Ghetto Gunship hoort daar ook bij.
http://www.supcom-live.co...cs-video-by-arie-198.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Kanarie schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:11:
[...]

Is gefixt in een patch een tijd terug. Tot op dat moment hadden de Cybrans de enige werkende Ghetto Gunship.
Heb voor SupCom-Live.com een aantal video's gemaakt over bijzondere tactics. Ghetto Gunship hoort daar ook bij.
http://www.supcom-live.co...cs-video-by-arie-198.html
Aeon ook. Alleen UEF had geen werkende GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Adlermann schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:18:
[...]

Aeon ook. Alleen UEF had geen werkende GG.
Klopt, maar als ik me niet vergis kwamen de 'kogels' van de Flares in de Aeon GG alleen aan als je erg laag vloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Vet! Had ik nog nooit eerder gezien :P Dan wordt het opeens wel interessant. Zijn er nog meer units die uit zo'n dingen kunnen schieten? Ik heb niet alle updates erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Kanarie schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:11:
[...]

..
Heb voor SupCom-Live.com een aantal video's gemaakt over bijzondere tactics. ..
Zo dus jij bent Arie. Mooie filmpjes man! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

TEAMIKKE schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:28:
Vet! Had ik nog nooit eerder gezien :P Dan wordt het opeens wel interessant. Zijn er nog meer units die uit zo'n dingen kunnen schieten? Ik heb niet alle updates erop.
Nee, helaas niet. T3 bots mikken wel alsof ze gaan schieten, net als je commander, maar ze schieten niet. Er is wel een mod te vinden die alles in transports effectief maakt, inclusief shields en mobile artillery. Vooral die shields maken het spel nogal anders denk ik. Ik heb er alleen een beetje mee geexperimenteerd, maar ik denk dat ik wel liever zonder speel (net als tot nu toe alle mods :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
m277755 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:55:
[...]

Nee, helaas niet. T3 bots mikken wel alsof ze gaan schieten, net als je commander, maar ze schieten niet. Er is wel een mod te vinden die alles in transports effectief maakt, inclusief shields en mobile artillery. Vooral die shields maken het spel nogal anders denk ik. Ik heb er alleen een beetje mee geexperimenteerd, maar ik denk dat ik wel liever zonder speel (net als tot nu toe alle mods :p).
Tijdens de beta stond dat allemaal aan ed, maar dat was erg imba. Dus kunnen nu alleen hunters nog maar schieten. (Je kon bv een shield gen in een t2 gunship stoppen, daardoor kreeg je onstervelijke gunships)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Ik was even vergeten dat gunships ook units konden dragen :p

Aan de ene kant vind ik dat soort dingen leuk en vind ik dat het erin zou moeten zitten. Aan de andere kant komt de nadruk dan teveel op air te liggen. Uiteindelijk denk ik dat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
m277755 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:57:
Maar dan kan de gunship niet schieten.
Aan de ene kant vind ik dat soort dingen leuk en vind ik dat het erin zou moeten zitten. Aan de andere kant komt de nadruk dan teveel op air te liggen. Uiteindelijk denk ik dat beter is.
Mwah, met een beetje defense heb je echt veel zwermen vliegtuigen nodig om door de verdediging te kunnen komen.

* anandus probeert meestal een CZAR-proof verdediging te hebben (lees: dat de CZAR neerstort voordat-ie boven mijn defense-muur komt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann

Het is juist heel goed dat het eruit is. air u nits hebben een andere hitpoint schaal dan ground units. Als je een mobiele shield in een t2 gunship stopt heb je 6000 skyslammers oid nodig om het uit de lucht te krijgen (1 sky slammer doet 1dps). Het was imba en moest eruit. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Maar ze hadden toch ook gewoon de damage aan kunnen passen zodat het wel bruikbaar en in balans is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik weet nog wel dat in TA ik altijd de vijandelijke ACU met een air transport opikte en boven een andere vijandelijke base dropte, 2 vliegen in 1 klap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
m277755 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:55:
[...]

Ik speel ook zonder mods. Ik vind het wel een briljante unit. 2-3 van die dingen bouwen en je kunt de tech 1 aanvallen van een supreme AI (of meerdere) afslaan.

Opzich wel leuk als je er zo'n Marine Mech (of hoe ze ook heten) eronder hangt. Alle beetjes helpen. Het is ook wel beter dat ze eruit zijn IMO hoewel je als je met tech 3 units aankomt je vast alwel genoeg defence hebt om zo'n transport neer te halen.
anandus schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:01:

Mwah, met een beetje defense heb je echt veel zwermen vliegtuigen nodig om door de verdediging te kunnen komen.

* anandus probeert meestal een CZAR-proof verdediging te hebben (lees: dat de CZAR neerstort voordat-ie boven mijn defense-muur komt :P )
CZAR is te langzaam voor dat soort dingen. Ik val een basis altijd met twee aan. De ene stuur je naar z'n tech 3 power supplies enz. waar ie dan vaak op neer stort en met die 2e ga je z'n commander achterna. Meestal gebruik ik ze tegen experimentals. Tegen GC's, spiderbots en gunships.

Als je met de UEF speelt moet je gewoon (als je zover komt) een berg tech 3 vliegvelden maken met elk ong. 3 tech 3 engineers erbij. Dan tech 3 guships maken :Y) Die dingen zijn echt te sterk in grote (~50) groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
TEAMIKKE schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:11:
..
Als je met de UEF speelt moet je gewoon (als je zover komt) een berg tech 3 vliegvelden maken met elk ong. 3 tech 3 engineers erbij. Dan tech 3 guships maken :Y) Die dingen zijn echt te sterk in grote (~50) groepen.
Laten 8 van die dingen nou even veel kosten als een Cybran Experimental Soulripper. Ik heb liever 6 Soulrippers dan 50 T3 gunships. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
M411007 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:38:
[...]

Laten 8 van die dingen nou even veel kosten als een Cybran Experimental Soulripper. Ik heb liever 6 Soulrippers dan 50 T3 gunships. >:)
Euh nee.
Ik viel laatst met 6 soul rippers aan, maar ik kon door de unit cap gene air dominance meer krijgen. 50 broadswoards deden er 15 seconden over om al m'n soul rippers te slopen :(
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste