Sowiezo zijn die gunships veel sneller klaar. Dus je kan ze ook blijven aanvoeren als je al bezig bent.
Inderdaad, 8 broadswords halen een soul ripper echt zo neer, en de soul ripper kan zich nauwelijks verdedigen (hij kan alleen met zn raketjes op vliegtuigen schieten)
Broadswords zijn erg sterk, maar je kan je er prima tegen verdedigen (net als tegen elke andere willekeurige unit) als je maar op tijd en voldoende scout. Information is key!
Broadswords zijn erg sterk, maar je kan je er prima tegen verdedigen (net als tegen elke andere willekeurige unit) als je maar op tijd en voldoende scout. Information is key!
Ben het met je eens mbt "Information is key".m277755 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:02:
Inderdaad, 8 broadswords halen een soul ripper echt zo neer, en de soul ripper kan zich nauwelijks verdedigen (hij kan alleen met zn raketjes op vliegtuigen schieten)
Maar wat is nu een goede manier om te scouten ?
Ik vind vaak een redelijk tijdrovende klus, terwijl ik al m'n aandacht al nodig heb om 1. m'n basis op te bouwen + expanden 2. een verdedigings linie neer te plempen 3. aanvals macht te vergaren.
Is het taak snel de "taktiek" van de tegenstander te achterhalen ? (dus veel air-units,...grond-units,.. eventueel naval, tech of nuke).
Mijn spelverloop in grote lijnen is,.. "ground" verdedigings linie's een stukje bij m'n basis vandaan bij een "choke point" in de map. Net voor mijn verdedigings linie een hele mix van vliegtuigen,.. die breed over de map patrollen,.. zo probeer ik de vijand af/ bezig te houden, en zelf probeer ik dan in te schatten hoe de vijand uit te schakelen (met wat suicide scout vluchten hier en daar). De eind "push" komt meestal neer op Mass-vliegtuigen + expirimantals en Siegebots.....
Hoe/wat jullie ? M'n online ervaring is beperkt btw
Air factory maken en die alleen maar scouts laten maken, rally point zetten in enemy base. Als ze telkens tegen air defense opvliegen maak je een wat creatievere route.Frenzy_LS schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:57:
[...]
Ben het met je eens mbt "Information is key".
Maar wat is nu een goede manier om te scouten ?
Ik vind vaak een redelijk tijdrovende klus, terwijl ik al m'n aandacht al nodig heb om 1. m'n basis op te bouwen + expanden 2. een verdedigings linie neer te plempen 3. aanvals macht te vergaren.
Is het taak snel de "taktiek" van de tegenstander te achterhalen ? (dus veel air-units,...grond-units,.. eventueel naval, tech of nuke).
Mijn spelverloop in grote lijnen is,.. "ground" verdedigings linie's een stukje bij m'n basis vandaan bij een "choke point" in de map. Net voor mijn verdedigings linie een hele mix van vliegtuigen,.. die breed over de map patrollen,.. zo probeer ik de vijand af/ bezig te houden, en zelf probeer ik dan in te schatten hoe de vijand uit te schakelen (met wat suicide scout vluchten hier en daar). De eind "push" komt meestal neer op Mass-vliegtuigen + expirimantals en Siegebots.....
Hoe/wat jullie ? M'n online ervaring is beperkt btw
Scouts kosten zo goed als niets, en je hoeft geen tijd meer te besteden aan handmatig scouten, dus dat is winst.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Dat doe ik wel wat later in het spel. Air factory is duur early game, dus dan bouw ik met m'n eerste factory wat scouts en veel fighters. Zo nu en dan handmatig scouten en een route door het midden van het battlefield is dan wel genoeg.Kanarie schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:12:
[...]
Air factory maken en die alleen maar scouts laten maken, rally point zetten in enemy base. Als ze telkens tegen air defense opvliegen maak je een wat creatievere route.
Scouts kosten zo goed als niets, en je hoeft geen tijd meer te besteden aan handmatig scouten, dus dat is winst.
[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 12-07-2007 12:40 ]
Inderdaad, niet iets wat je in de eerste 5 minuten wilt doen. Maar als je met je eerste air factory een scout of 5 bouwt kun je daar meestal wel de beginfase van de game mee doorkomen.Adlermann schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:39:
[...]
Dat doe ik wel wat later in het spel. Air factory is duur early game, dus dan bouw ik met m'n eerste factory wat scouts en veel fighters. Zo nu en dan handmatig scouten en een route door het midden van het battlefield is dan wel genoeg.
Frenzy_LS, weten waar de vijand mee bezig is, is van levensbelang. Je kan in een paar minuten een vloot van 15 T2 gunships bouwen of een vloot T1 transports met T2 tanks er in. Deze zijn daarna binnen een halve minuut boven de commander.
Als je dit op tijd gescout hebt kun je genoeg T2 AA gebouwd hebben. Als je de aanval niet zag aankomen is het einde verhaal.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Een "situational awareness" is nog wel waar ik aan moet werken. Probleem van is dat ik turtle'en leuk vind, maar dat het eigenlijk niet zo'n handige taktiek is. Aanval is de beste verdediging.....Kanarie schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:51:
[...]
Inderdaad, niet iets wat je in de eerste 5 minuten wilt doen. Maar als je met je eerste air factory een scout of 5 bouwt kun je daar meestal wel de beginfase van de game mee doorkomen.
Frenzy_LS, weten waar de vijand mee bezig is, is van levensbelang. Je kan in een paar minuten een vloot van 15 T2 gunships bouwen of een vloot T1 transports met T2 tanks er in. Deze zijn daarna binnen een halve minuut boven de commander.
Als je dit op tijd gescout hebt kun je genoeg T2 AA gebouwd hebben. Als je de aanval niet zag aankomen is het einde verhaal.
Vertrouw teveel op omni-sensor en een fire-base hier en daar.
Die waypoints van je scout-airfactory, zet je die redelijk "zig-zaggend" zodat je een groot gebied bestrijkt, of met relatief weinig markers, om met kleine omweg vijandelijk gebied te verkennen.
Turtles in de wereld van supcom: Lekker tasty vooral wanneer ze goed zijn voorgebakken met t3 mobile artillery of T4 units. Je ziet ze zeer zelden in het wild waar ze zich blijkbaar niet veilig voelen en geven de voorkeur aan veiligheid van hun schild. Ze kunnen als je niet oppast je lelijk bijten maar helaas zijn het geen carnivoren en lusten ze geen mensen vlees. Sommige worden wel vele uren oud maar helaas is de natuurlijk vijand van de turtle veel beter aangepast aan zijn leefomgeving en snoept hij bijna alle natuurlijk resources op waardoor hij veel groter en sterker kan worden.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
hmm, na de laatste patch is turtlen wel een steeds beter toepasbare techniek. En mass fabs zijn ook goedkoper dan mexesevilpin0 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:09:
Turtles in de wereld van supcom: Lekker tasty vooral wanneer ze goed zijn voorgebakken met t3 mobile artillery of T4 units. Je ziet ze zeer zelden in het wild waar ze zich blijkbaar niet veilig voelen en geven de voorkeur aan veiligheid van hun schild. Ze kunnen als je niet oppast je lelijk bijten maar helaas zijn het geen carnivoren en lusten ze geen mensen vlees. Sommige worden wel vele uren oud maar helaas is de natuurlijk vijand van de turtle veel beter aangepast aan zijn leefomgeving en snoept hij bijna alle natuurlijk resources op waardoor hij veel groter en sterker kan worden.
Toch maar besloten om een potje online te proberen, maar zodra ik in de lobby zeg dat het mijn eerste potje is word ik gekickt. Zijn er geen speciale 'eerste keer' potjes ofzo?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
hoezo zou je zeggen dat het je eerste potje is? Join gewoon een game met "noob" erin zonder "no" ervoor dan
Vond ik wel zo beleefd om te zeggen dat het mijn eerste potje isevilpin0 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:56:
hoezo zou je zeggen dat het je eerste potje is? Join gewoon een game met "noob" erin zonder "no" ervoor dan
Maar dan zal ik mezelf verhullen in zwijgen
Damn net een leuke match gehad met sir_loui. Dat was wel grappig. Ik had out daarvoor 3x in een rij stuk gemaakt dus wilde loui wel ff tegen me spelen. Als ik mijn drop eerder had gedaan was het een hele andere game geweest
Replays, or it didn't happenAdlermann schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:02:
Damn net een leuke match gehad met sir_loui. Dat was wel grappig. Ik had out daarvoor 3x in een rij stuk gemaakt dus wilde loui wel ff tegen me spelen. Als ik mijn drop eerder had gedaan was het een hele andere game geweest
Allemaal ranked games trouwens?
We waren atm niet in range, dus het waren wel customs. Wel customs to the death 
http://sinas.rename-it.nl...me.SupremeCommanderReplay ---> vs loui
http://sinas.rename-it.nl...03.SupremeCommanderReplay --> 3e game vs out
Cool, thuis eens even kijken. Zien of ik wat nederlandse trots in m'n volgende supcom vid kan stoppenAdlermann schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:13:
We waren atm niet in range, dus het waren wel customs. Wel customs to the death
Iemand heeft wat info gepost over SP:FA en wat we over paar weekjes krijgen 

Ongetwijfeld zal er veel balans-gezeur over komen (en zal het wel weer in patches gefixt worden), maar ik vind het goed nieuws en ook helemaal in de stijl van Total Annihilation!
Ik hoop dat ze later nog meer unit packs uitbrengen.
Maar al met al goed nieuws.
Over SP:FA,
De exp. van de Cybran klinkt als een goede tegenhanger van de Fatboy (en zijn die 'mobile contructions eggs' niet gewoon een soort engineers, of is het gewoon een fabriek net als de fatboy?), en de walking bomb lijkt mij ook heel erg fijn (en irritant voor de tegenspeler
), dat de can een zwaarbepantserde amfibische bot zou worden wisten we al.
En de UEF, nu mét satteliet. Het klinkt als een heftig ding, maar het zal ook wel duur zijn.
En een TML, die 3 TM's per keer doet. Je TMD is dus in no-time overwhelmed. Ook fijn voor base defence lijkt mij. De T3 anti-building bot klinkt op zich wel aardig, maar de mobiele TML lijkt mij dan handiger.
En de info van de Aeon is nogal schaars, maar wat mij wel opviel was dat de Aeon Missile Ship Anti-torps heeft. Ik wist niet eens dat dat bestond. Welke units in het spel hebben dat ook, weet iemand dat?
De sniperbot lijkt mij trouwens een leuke unit om mee te spelen
Dus over paar weken een downloadable unit pack!I have some answers for those of you who are still speculating about what the "Walking Brick" does as well as several of the other new units that will be coming with SC:FA. The September 2007 issue of PC Gamer ran a two page preview on the game and heres a bit of the information from the preview.
Cybran unit Info
-The the brick armored assault bot, known to many as the "walking brick" is described as being an amphibious, slow-moving, heavily armored bot which is equipped with a fast firing laser and light torpedoes when submerged.
-The "Crab Lord" was set to be the Megalith Amphibious Mega Bot and was called the Cybran's answer to the Fat Boy. It is capable of attacking land, air, and sea units. For AA, it uses flak cannons and the two low-arc mounted cannons deal area of effect damage to land and sea units. It is also equipped with torpedoes. This part is the most interesting to me, it also states that the Megalith can use mobile construction eggs to quickly construct any unit on the field of battle. Pretty neat.
UEF unit info
-The Percival Armored Assault bot is the new t3 bot for the UEF. It's the one that stands fairly tall and has a rather long gun on the right side of its body. The Percival is said to be designed for assaulting stationary enemy defenses and bases. It features excellent range and a high level of damage but does not fair very well against enemy units, only enemy structures. Looks like the UEF have a formidable turtle cracking unit now.
-The Spearhead Mobile Missile Platform is the new t3 missile launcher. The article states that it fires 3 tactical missiles in order to overwhelm tactical missile defense systems and to attack stationary enemy targets.
-The Novak Sub-Orbital Satellite is described as being an experimental unit which launches a satellite which then proceeds to slowly position itself above an enemy's base. The satellite can be controlled and commanded from the strategic zoom. Once its in position, it can rain down "pinpoint accurate destruction." The article mentions that the only way to destroy it is to destroy the control station for it at which point it will plummet out of the sky and crush anything under it.
Aeon unit Info
-Sprite Striker Sniper Bot is described as being a 'fast moving attack bot" that is designed to "attack slow-moving targets." Its weapon is extremely accurate with excellent range but it fires at a slower rate.
-Torrent Class Missile Ship is armed with long-range missiles that are capable of inflicting precise, extensive damage. It also carries an anti-torpedo defense system.
The article also mentions that the existing factions will get 10 new units apiece, with one of these new units being an experimental. It also hits on several new units such as an Aeon shield disruptor, anti-artillery tech for the UEF, and a crawling bomb for the Cybrans.
As for whats coming to GPGnet in 44 days, the article mentions that we should "Expect a free new downloadable unit pack, including a new tech 2 fighter-bomber, to hit GPGNet this August!"
So there you have it, I hope this answers a few of your burning questions that of been flying around this forum. I credit all of my information to the September 2007 issue of PC Gamer. If you don't believe me then go buy the issue yourself. All the best.
Ongetwijfeld zal er veel balans-gezeur over komen (en zal het wel weer in patches gefixt worden), maar ik vind het goed nieuws en ook helemaal in de stijl van Total Annihilation!
Maar al met al goed nieuws.
Over SP:FA,
De exp. van de Cybran klinkt als een goede tegenhanger van de Fatboy (en zijn die 'mobile contructions eggs' niet gewoon een soort engineers, of is het gewoon een fabriek net als de fatboy?), en de walking bomb lijkt mij ook heel erg fijn (en irritant voor de tegenspeler
En de UEF, nu mét satteliet. Het klinkt als een heftig ding, maar het zal ook wel duur zijn.
En een TML, die 3 TM's per keer doet. Je TMD is dus in no-time overwhelmed. Ook fijn voor base defence lijkt mij. De T3 anti-building bot klinkt op zich wel aardig, maar de mobiele TML lijkt mij dan handiger.
En de info van de Aeon is nogal schaars, maar wat mij wel opviel was dat de Aeon Missile Ship Anti-torps heeft. Ik wist niet eens dat dat bestond. Welke units in het spel hebben dat ook, weet iemand dat?
De sniperbot lijkt mij trouwens een leuke unit om mee te spelen
Satelliet klinkt beroerd. Moet je een control station ergens ver weg gaan mollen, betekend dat je er rondom een enorme verdediging neer zet en dan de basis ver weg lastig gaat vallen.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Dat heb je in principe met de Mavor ook alMotrax schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:11:
Satelliet klinkt beroerd. Moet je een control station ergens ver weg gaan mollen, betekend dat je er rondom een enorme verdediging neer zet en dan de basis ver weg lastig gaat vallen.
Maar met de Mavor kan je er nog van uit gaan dat het beperkt is in de afstand, ook al is de afstand héél lang.
Ik zit me af te vragen hoe sterk de satelliet is. Kunnen schilden het tegen houden? Dat soort dingen bepalen erg hoe nuttig het zijn.
Ik zit me af te vragen hoe sterk de satelliet is. Kunnen schilden het tegen houden? Dat soort dingen bepalen erg hoe nuttig het zijn.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Is dat die experimental van de Cybran's? Die heb je ook zo stuk met wat vliegtuigen. Ik vind die shield-disruptor wel interessant. Leuk voor mensen zoals ik die altijd alles met shields verdedigenMotrax schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:21:
Maar met de Mavor kan je er nog van uit gaan dat het beperkt is in de afstand, ook al is de afstand héél lang.

Dowloadable units zijn waardeloos. Weg balance. Dat niet ranked spelers het leuk vinden, prima. Maar laat zulke units weg uit de ranked ladder aub. Daar proberen de echt goede spelers te spelen. IMBA shit is daar niet welkom! Zodra het uitgebalanceerd is, dan is het prima op de ranked ladder.anandus schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:01:
Dus over paar weken een downloadable unit pack!
[ Voor 18% gewijzigd door Adlermann op 15-07-2007 01:00 ]
De mavor kan over de hele map schieten hoor, hoe groot hij ook is. Hij heeft wel een flinke minimum range. De mavor is trouwens een t4 unit van uef.Motrax schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:21:
Daarom dat ik ook zeg dat het vast wel gefixt wordt (in een patch)Adlermann schreef op zondag 15 juli 2007 @ 00:54:
[...]
Dowloadable units zijn waardeloos. Weg balance. Dat niet ranked spelers het leuk vinden, prima. Maar laat zulke units weg uit de ranked ladder aub. Daar proberen de echt goede spelers te spelen. IMBA shit is daar niet welkom! Zodra het uitgebalanceerd is, dan is het prima op de ranked ladder.
En waarom zou het per definitie waardeloos en imba zijn? Misschien worden ze al maanden gebetatest?
Daarnaast hoef je ze niet te gebruiken natuurlijk en kan je gewoon je oude strategiën volgen.
Maar het brengt ook nieuwe mogelijkheden met zich mee
Als je zo moeilijk doet over een paar units, dan heb je zeker geen zin in SP:FA?

(want ook al koop je die niet, in multiplay komt de nieuwe zijde wél voor)
Voor SP:FA komt er eerst weer een gesloten beta voor de top spelers en een public beta. Zo krijg je de meeste balance fouten er wel uit. Maar ik denk wel dat het zwaar imbalanced zal zijn in het begin. Teveel nieuwe units.anandus schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:44:
[...]
Daarom dat ik ook zeg dat het vast wel gefixt wordt (in een patch)
En waarom zou het per definitie waardeloos en imba zijn? Misschien worden ze al maanden gebetatest?
Daarnaast hoef je ze niet te gebruiken natuurlijk en kan je gewoon je oude strategiën volgen.
Maar het brengt ook nieuwe mogelijkheden met zich mee
Als je zo moeilijk doet over een paar units, dan heb je zeker geen zin in SP:FA?
(want ook al koop je die niet, in multiplay komt de nieuwe zijde wél voor)
Het gaat er niet om of ik nieuwe units wel of niet ga gebruiken, het gaat erom dat een tegenstander een oneerlijk voordeel (of faction) boven de andere krijgt. Het spel is eindelijk redelijk gebalanceerd, waarom dat weer stuk maken met nieuwe units? Nieuwe units zijn op zich prima, maar wel na langduring community beta testing. Bij wekelijkse units gebeurt dat dus niet
Het zijn dan ook geen wekelijkse units, deze units werden 100 dagen van te voren aangekondigd? Dus dat zijn 3 maanden aan betatestingAdlermann schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:08:
[...]
Voor SP:FA komt er eerst weer een gesloten beta voor de top spelers en een public beta. Zo krijg je de meeste balance fouten er wel uit. Maar ik denk wel dat het zwaar imbalanced zal zijn in het begin. Teveel nieuwe units.
Het gaat er niet om of ik nieuwe units wel of niet ga gebruiken, het gaat erom dat een tegenstander een oneerlijk voordeel (of faction) boven de andere krijgt. Het spel is eindelijk redelijk gebalanceerd, waarom dat weer stuk maken met nieuwe units? Nieuwe units zijn op zich prima, maar wel na langduring community beta testing. Bij wekelijkse units gebeurt dat dus niet
Ik heb dat ding nog nooit gebouwdm277755 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 02:28:
[...]
De mavor kan over de hele map schieten hoor, hoe groot hij ook is. Hij heeft wel een flinke minimum range. De mavor is trouwens een t4 unit van uef.

Ik heb er wel vertrouwen in dat het spel weer gebalanceerd wordt. Hij wordt er zelfs nog beter van denk ik. Nieuwe experimentals zodat je altijd iets kunt bouwen tegen een vijand, nieuwe untis = nieuwe strategieën enz.
De mavor is heel duur en duurt erg lang om te maken (meestal te lang om nuttig te zijn) maar hij schiet ook wel heel hard. Shields zijn zo goed als nutteloos tegen een mavor
Maar tegen de tijd dat mensen aan een mavor gaan denken zijn er al lang nukes over en weer gegaan
Aha oké. Het duurt mij ook altijd te lang om zo'n ding te bouwen en tegen de tijd dat ze toe komen aan nukes is het spel alwel afgelopen
Sowiezo speel ik bijna nooit met de UEF.
Tegen nukes kun je je verdedigen tegen de mavor nietm277755 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:22:
De mavor is heel duur en duurt erg lang om te maken (meestal te lang om nuttig te zijn) maar hij schiet ook wel heel hard. Shields zijn zo goed als nutteloos tegen een mavorMaar tegen de tijd dat mensen aan een mavor gaan denken zijn er al lang nukes over en weer gegaan
Ik ben even een potje begonnen met de UEF. Vanmiddag maar even verder en zo'n ding bouwen
Ben wel erg benieuwd nu.
E3 nieuws:
Om het gebruik van experimentals te promoten zijn ze goedkoper en sneller geworden, maar ook minder krachtig.
En dan zit er ook nog een flak kanon opThe new Cybran monster resembles the existing Monkeylord spiderbot, although its body appears oval-shaped and flat. Its torpedoes can wipe out entire fleets, and on land it has the ability to lay explosive "eggs," in addition to an array of giant laser cannons resting on its shoulders.
Om het gebruik van experimentals te promoten zijn ze goedkoper en sneller geworden, maar ook minder krachtig.
[ Voor 12% gewijzigd door M411007 op 16-07-2007 11:04 ]
Meerdere shield die gesupport worden door SCU's?evilpin0 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:20:
[...]
Tegen nukes kun je je verdedigen tegen de mavor niet
Zou wel werken maar dan laat je de mavor gewoon op een minder goeg beschut gedeelte van de base schieten, of je moet je totale base 3 dubbel gaan schielden
Lukt dat? Volgens mij kost het je zoveel mass + een legertje aan scu's (+15?) om je shield aan te houden dat het mij onrealistisch in de oren klinkt.anandus schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:03:
[...]
Meerdere shield die gesupport worden door SCU's?
Het is me wel eens gelukt om twee Scathissen (meervoud?) te weerstaan met een stuk of 10 scu's per shield. Maar uiteindelijk was de mass op en was het snel gedaan met me
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 11:22 ]
Mavor:anandus schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:03:
[...]
Meerdere shield die gesupport worden door SCU's?
22000 damage per shot. Een schot elke 8 seconden.
Aeon heavy shield:
18000 hitpoints
Cybran Ed5 shield:
14000 hitpoints
UEF heavy shield:
15000 hitpoints
Een heavy shield gaat met een schot neer. Je zult dus zeker meerdere shields nodig hebben. Kost je een enorme berg energie en ruimte. En je moet ook rekening houden met recharge tijd.
Ik denk dat dit niet te doen is en als het wel lukt kost het je veel recourse die je nu niet in offensieve dingen kunt stoppen.
Alle T2 destroyers hebben anti-torpedo defense. De Monkeylord en Tempest ook. Cybran ACU kan het als upgrade krijgen.anandus schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:01:
..
..
Je kan een shield ook weer up krijgen door hem uit te zetten en een paar seconde later weer aan te zetten. Hij is dan wel bijna down, maar dan kunnen je scu's of engineers hem teminste helpen. Hier ben je alleen wel zoveel tijd aan kwijt dat je bijna niets anders kan doen
Het is trouwens wel leuk om als iemand denkt veilig te zitten met zijn nuke defense 3 nukes tegelijk te gooien (met 3 launchers dus). Een nuke defense kan max 2 nukes tegelijk uit de lucht halen (getest tegen een nuke defense met 10 missiles, dus daar lag het niet aan). Ik weet niet of het helpt om dan meerdere nuke defenses te maken, want volgens mij coördineren ze niet met elkaar...
Klopt, maar als iedereen nuke defense heeft kan het een nogal lang spel wordenevilpin0 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:20:
[...]
Tegen nukes kun je je verdedigen tegen de mavor niet
Een enkele mavor kan je oneindig lang tegenhouden met 3 overlapping shields.M411007 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:37:
[...]
Mavor:
22000 damage per shot. Een schot elke 8 seconden.
Aeon heavy shield:
18000 hitpoints
Cybran Ed5 shield:
14000 hitpoints
UEF heavy shield:
15000 hitpoints
Een heavy shield gaat met een schot neer. Je zult dus zeker meerdere shields nodig hebben. Kost je een enorme berg energie en ruimte. En je moet ook rekening houden met recharge tijd.
Ik denk dat dit niet te doen is en als het wel lukt kost het je veel recourse die je nu niet in offensieve dingen kunt stoppen.
Werkt als volgt:
Bouw 3 shields die overlappen.
Zet 2 shields uit.
Als de mavor het eerste schield geraakt het, zet je het tweede shield aan.
Wanneer het tweede shield geraakt is, zet je de derde aan.
De automatische recharge cycle van de shields kan nu de mavor shots bijhouden
Vraagt eenmalig wat micro, maar heb je daarna geen last van
tsja, dan target je toch gewoon ze powergens met de mavor, kijken hoelang die dan ze shield kan op houden
Op gpgnet is er een gast die hier onderzoek naar gedaan heeft. Zoek maar op 'ultimate guide to nuclear warfare'. Is wat ingewikkelder als de meeste mensen willen gelovenm277755 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:10:
Klopt, maar als iedereen nuke defense heeft kan het een nogal lang spel wordenHet is trouwens wel leuk om als iemand denkt veilig te zitten met zijn nuke defense 3 nukes tegelijk te gooien (met 3 launchers dus). Een nuke defense kan max 2 nukes tegelijk uit de lucht halen (getest tegen een nuke defense met 10 missiles, dus daar lag het niet aan). Ik weet niet of het helpt om dan meerdere nuke defenses te maken, want volgens mij coördineren ze niet met elkaar...
Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.
Of verzwak de schilden ook met t3 artillery. Als je ene mavor kan betalen heb je t3 artillery zo op. Of gooi er 40 stratbombers over, gaan ze ook wel down.evilpin0 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:21:
tsja, dan target je toch gewoon ze powergens met de mavor, kijken hoelang die dan ze shield kan op houden
Shields kun je altijd neer halen. Desnoods ga je er gewoon met Siegebots op af. Of een hele berg gunships oid.
Ik weet niet of jullie het al wisten maar die stealth-upgrade van de Cybrancommander is echt sterk! Je ziet hem namelijk niet meer in je gezichtsveld
En wil je hem dus ontdekken dan moet je omni-sensors in de buurt van z'n basis bouwen of met een GC komen die zelf een omni aan boord heeft. Als hij dan (commander) ook nog een microwave-laser heeft is ie echt super sterk! Ik had er laatst 1 tegen me en had echt niet door wat telkens mijn waves van siegebots versloeg. Totdat ik naar de voetstappen ging kijken. Dan steeds op die plek attacken en dan moet het wel gaan.
Ik weet niet of jullie het al wisten maar die stealth-upgrade van de Cybrancommander is echt sterk! Je ziet hem namelijk niet meer in je gezichtsveld
voor mensen met dual core ziet dit eruit als een "must read"
http://forums.gaspowered....s=0&postorder=asc&start=0
Extra fps dus, wel slecht dat iemand van buiten gpg hiermee moet komen, had er alng in moeten zitten. Ga het als ik thuis ben meteen proberen, ik merkte zelf al dat bij zeer grote gevechten of bij zeer grote basisen mijn fps flinkt dropt, hoop dat dit dat fixed.
Extra fps dus, wel slecht dat iemand van buiten gpg hiermee moet komen, had er alng in moeten zitten. Ga het als ik thuis ben meteen proberen, ik merkte zelf al dat bij zeer grote gevechten of bij zeer grote basisen mijn fps flinkt dropt, hoop dat dit dat fixed.
De simulatie gaat wel trager draaien. Dus ik vind het geen optie.evilpin0 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:26:
voor mensen met dual core ziet dit eruit als een "must read"
Als je er uiteindelijk meer fps door krijgt lijkt het mij juist positief, volgens mij draait de simulatie al zeer smooth op mijn pc zelf met zeer veel units. Afhankelijk van je systeem dus, ik denk dat het op mijn pc alleen maar beter erdoor gaat draaien.
Ik test het wel ff als ik thuis met een leuke intensive replay
edit:
van gpg.net forum van een willekeurige gebruiker:
Lijkt mij zeer de moeite waard voor de klein beetje simulation loss een heleboel extra render erbij.
Normal:
Logged frames : 5135
Timestamp : Sat Jun 30 01:40:35 2007
SupComMark (sim) : 8263
SupComMark (render) : 4017
SupComMark (composite) : 12280
Maximised: (auto-start after 25 seconds)
Logged frames : 5586
Timestamp : Sat Jun 30 01:48:26 2007
SupComMark (sim) : 8282
SupComMark (render) : 4641
SupComMark (composite) : 12924
Ik test het wel ff als ik thuis met een leuke intensive replay
edit:
van gpg.net forum van een willekeurige gebruiker:
Lijkt mij zeer de moeite waard voor de klein beetje simulation loss een heleboel extra render erbij.
Normal:
Logged frames : 5135
Timestamp : Sat Jun 30 01:40:35 2007
SupComMark (sim) : 8263
SupComMark (render) : 4017
SupComMark (composite) : 12280
Maximised: (auto-start after 25 seconds)
Logged frames : 5586
Timestamp : Sat Jun 30 01:48:26 2007
SupComMark (sim) : 8282
SupComMark (render) : 4641
SupComMark (composite) : 12924
[ Voor 44% gewijzigd door evilpin0 op 17-07-2007 12:05 ]
Ja, maar het gaat dus merkbaar trager draaien als het spel sowieso trager gaat draaien, alleen met meer fps.Adlermann schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:32:
[...]
De simulatie gaat wel trager draaien. Dus ik vind het geen optie.
Basically, voor de mensen die ranked spelen, moeten ze het zelf weten (het schijnt weinig uit te maken, daarnaast zijn meeste ranked potjes na een half uur al afgelopen, waarbij dit pas begint te werken na een uur), en voor alle andere mensen is het eigenlijk gewoon een must.
Maar de clue zit zo: Als je een top grafische kaart hebt (8800), dan maakt het niet heel veel uit, maar als je cpu relatief goed is, vergeleken met je videokaart dan kan het een hele hoop schelen (denk aan 10fps, bijvoorbeeld)
Probeer het gewoon, zou ik zeggen.
Speel een potje, save hem na een uur (of 2 of als-ie trager gaat lopen) en start SupCom opnieuw op met het progje erbij.
Je zal merken dat het wonderen kan doen.
Je cpu moet gewoon een bepaalde score halen met simulation, ik zelf had iets van 8400 of iets in de richting, lijkt mij ruim voldoende om wat sim power op te geven dan
De simulatie draait behoorlijk trager met deze patch, je komt dus eerder in de negatieve simulatie waarden. Ik heb liever 10 fps en een game dat op +0 draait, dan 20 fps en een game op -2. En gelukkig duren mijn potjes nooit langer dan een uuranandus schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:18:
[...]
Ja, maar het gaat dus merkbaar trager draaien als het spel sowieso trager gaat draaien, alleen met meer fps.
Basically, voor de mensen die ranked spelen, moeten ze het zelf weten (het schijnt weinig uit te maken, daarnaast zijn meeste ranked potjes na een half uur al afgelopen, waarbij dit pas begint te werken na een uur), en voor alle andere mensen is het eigenlijk gewoon een must.
Probeer het gewoon, zou ik zeggen.
Speel een potje, save hem na een uur (of 2 of als-ie trager gaat lopen) en start SupCom opnieuw op met het progje erbij.
Je zal merken dat het wonderen kan doen.
Ik heb de zwaarste 4v4 potjes meegemaakt maar mij cpu heeft nooit een negatieve sim score gehaalt, wel behoorlijke fps drops 
Deze patch is dus echt wat voor mijn systeem imo
Ik kom toch met regelmaat richting de +1/0, die patch zou er dan voor zorgen dat het negatief gaat worden. Dat is echt geen optie voor een ranked game. Dan is mijn timing helemaal verkeerdevilpin0 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:47:
Ik heb de zwaarste 4v4 potjes meegemaakt maar mij cpu heeft nooit een negatieve sim score gehaalt, wel behoorlijke fps drops
Bij mij heb ik zelden dat de sim negatief draait, dat duurt meestal pas 1 of 2 uur.Adlermann schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:44:
[...]
De simulatie draait behoorlijk trager met deze patch, je komt dus eerder in de negatieve simulatie waarden. Ik heb liever 10 fps en een game dat op +0 draait, dan 20 fps en een game op -2. En gelukkig duren mijn potjes nooit langer dan een uur
En dan heb ik eerlijk gezegd dat de sim langzamer draait (wat ik eigenlijk niet echt merk, tenzij ik de ingame klok bekijken en een stopwatch ernaast houdt) dan dat het hakkeliger gaat en met minder fps
Het gaat toch om de speelbaarheid, lijkt mij?
(Maar misschien is het belangrijker dat de sim sneller draait dan hoe het speelt bij ranked games? Waarom weet ik niet, maar misschien is dat zo bij ranked games? Krijg je punten aan de hand van de tijd die het kost om iemand dood te maken ofzo?
Moet ik wel zeggen dat bij mij merkbare fps-drops pas komen met x000+ units en dat ik dan ook pas die core maximizer aanzet
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 17-07-2007 13:52 ]
Het spel moet gewoon smooth draaien, maar uiteindelijk is het wel beter micoren met -1 sim en 20 ivp 10 fps
Alleen als je tegen(mede)standers snelle pcs hebben en geen "sim" lag is het vervelend voor hun natuurlijk.
Kon jammer genoeg nergens een idencatie vinden van een sim score die je ongeveer moet hebben om geen tot weinig sim vertraging te krijgen met de optimiser.
@TEAMIKKE
Dat is waar maar voor 2on2/1on1 ranked games moet je toch wel een brak systeem (sorry aldi
) hebben wil je neg sim score gaan halen.
Alleen als je tegen(mede)standers snelle pcs hebben en geen "sim" lag is het vervelend voor hun natuurlijk.
Kon jammer genoeg nergens een idencatie vinden van een sim score die je ongeveer moet hebben om geen tot weinig sim vertraging te krijgen met de optimiser.
@TEAMIKKE
Dat is waar maar voor 2on2/1on1 ranked games moet je toch wel een brak systeem (sorry aldi
[ Voor 16% gewijzigd door evilpin0 op 17-07-2007 14:13 ]
Mensen die professioneel spelen zoals Adlermann weten gewoon op hun gevoel wanneer het tijd is om dit of dat te bouwen. Als de sim dan langzamer loopt zijn ze hiermee te snel en dan lukt het plan niet meer. Logisch dus.
Verwijderd
Ik heb probleem met installeren duurt namelijk erg lang ( 1e blokje zeker al half uur )
Wat is dit dan voor probleem.
ff checken of er data overgeplaatst wordt met je taskmanager. Setupprocess opzoeken en in de kolomopties read bytes delta, write bytes delta en other bytes delta aanklikken.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:58:
Ik heb probleem met installeren duurt namelijk erg lang ( 1e blokje zeker al half uur )
gebeurt er iets? dan issie gewoon aan het installeeren en duurt het lang omdat je bijvoorbeeld een slome HD hebt
gebeurt er niets? dan hangt het zaakje.
Ik kom niet in negatieve sim zonder de optimizer. Zelfs niet in de meeste 3 v 3. met de optimizer kom ik wel in negatieve sim. (Ik heb een opteron 170 @ 2.5 ghz, 2 gig en een 1950PRO).evilpin0 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:08:
@TEAMIKKE
Dat is waar maar voor 2on2/1on1 ranked games moet je toch wel een brak systeem (sorry aldi) hebben wil je neg sim score gaan halen.
Met de core optimizer kom ik zo nu en dan wel in negatieve sim. En spelen met negatieve sim is gewoon vervelend traag.
Ik had je ook even gebruikt als voorbeeld van een ranked-speler. Niet zozeer dat je het niet kon trekken oid. Het ging er meer om dat de tijd in het spel dan anders loopt dan dat je gewend bentAdlermann schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:13:
[...]
Ik kom niet in negatieve sim zonder de optimizer. Zelfs niet in de meeste 3 v 3. met de optimizer kom ik wel in negatieve sim. (Ik heb een opteron 170 @ 2.5 ghz, 2 gig en een 1950PRO).
Met de core optimizer kom ik zo nu en dan wel in negatieve sim. En spelen met negatieve sim is gewoon vervelend traag.
Wat is je score met de supcom performce test? Ben wel benieuwt, mijn proc is wel een stukje sneller (geloof ik).Adlermann schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:13:
[...]
Ik kom niet in negatieve sim zonder de optimizer. Zelfs niet in de meeste 3 v 3. met de optimizer kom ik wel in negatieve sim. (Ik heb een opteron 170 @ 2.5 ghz, 2 gig en een 1950PRO).
Eneh wat was die command ook al weer die laat zien welke sim score je op dat moment scoort, als dit ook in replays werkt ga ik het eerst even uitgebreid testen om te zien of ik er zelf ook problemen mee krijg.
Achja de meeste 3v3 games die ik speel zit altijd wel sjonnie in met een slomere pc dan mij die het spel weer eens aan het vertraging is. Ik speel geen ranked games

Met een sims core in de supcom mark van rond 8400, moet het lijkt me niet echt een probleem zijn?
Ik irriteer me soms wel een beetje aan de fps drops tijdens zeer grote battles.
[ Voor 8% gewijzigd door evilpin0 op 17-07-2007 15:22 ]
Mijn score is:
SupComMark (sim) : 8357
SupComMark (render) : 5484
SupComMark (composite) : 13840
SupComMark (sim) : 8357
SupComMark (render) : 5484
SupComMark (composite) : 13840
tja, het is en blijft gewoon een netezwaar spel. Alle balistische berekeningen, hitimpact blabla enz enz. Ik kan me best indenken dat het zelfs voor toekomstige pc's nog een zwaar spelleke gaat wezen.evilpin0 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:20:
[...]
Wat is je score met de supcom performce test? Ben wel benieuwt, mijn proc is wel een stukje sneller (geloof ik).
Eneh wat was die command ook al weer die laat zien welke sim score je op dat moment scoort, als dit ook in replays werkt ga ik het eerst even uitgebreid testen om te zien of ik er zelf ook problemen mee krijg.
Achja de meeste 3v3 games die ik speel zit altijd wel sjonnie in met een slomere pc dan mij die het spel weer eens aan het vertraging is. Ik speel geen ranked games
Met een sims core in de supcom mark van rond 8400, moet het lijkt me niet echt een probleem zijn?
Ik irriteer me soms wel een beetje aan de fps drops tijdens zeer grote battles.
en fps drops tijdens grote battles?, ik merk dat mijn 8800 GTX er af en toe ook zwaar aan moet trekken. Zelfs in 2v2, waarbij je eigenlijk niet zo snel een bottleneck verwacht, als ik uitzoom totdat ik net geen icoontjes zie, heeft mijn pc het een stuk zwaarder dan normale zoomhoogte zeg maar. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen
omdat het niet zozeer aan je videokaart trekt maar meer je processor/geheugen. Ik denk dat als je je cpu overklokt je een grotere performance verhoging ziet dan dat je bijv 8800gtx SLI gaat draaie erbij.
hij loopt al op 3.2 ghz...PainkillA schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:39:
omdat het niet zozeer aan je videokaart trekt maar meer je processor/geheugen. Ik denk dat als je je cpu overklokt je een grotere performance verhoging ziet dan dat je bijv 8800gtx SLI gaat draaie erbij.
moet nog wat prutsen wil ik 'm verder krijgen. En volgens mij werkt SLI niet icm supcom.
Zonder cpu optimizer:
SupComMark (sim) : 8689
SupComMark (render) : 6627
SupComMark (composite) : 15316
met:
SupComMark (sim) : 8566
SupComMark (render) : 7152
SupComMark (composite) : 15718
Het voelt allemaal een stuk smoother aan met optimzer aan
SupComMark (sim) : 8689
SupComMark (render) : 6627
SupComMark (composite) : 15316
met:
SupComMark (sim) : 8566
SupComMark (render) : 7152
SupComMark (composite) : 15718
Het voelt allemaal een stuk smoother aan met optimzer aan
Het heeft even geduurd, maar ik heb hem gevonden. Hij heet The complete guide to nuclear warfareRisce schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:43:
[...]
Op gpgnet is er een gast die hier onderzoek naar gedaan heeft. Zoek maar op 'ultimate guide to nuclear warfare'. Is wat ingewikkelder als de meeste mensen willen geloven
Op GPGnet heeft Jeremy Ables van GPG een overzicht gemaakt van de info over Forged Alliance tot nu toe:
Kunnen de spelers dan wel tegen elkaar spelen?
Nieuwe rating?
De engine in FA zal dus anders zijn dan voor SupCom.• FA is stand alone. This means you do not need SupCom to play it. It will include everything needed to play it’s campaign, as well as skirmish and multiplayer on GPGnet.
• Brand new faction, the Seraphim. Playable in skirmish and multiplayer.
• 110 new units, 10 per original faction including a new experimental for each and 80 Seraphim.
• New Multiplayer maps
• New campaign featuring 15-20 hours of gameplay.
• FA will not include the SupCom campaign.
• Completely new minimalist UI featuring four factional skins.
• New Airflight Dynamics (More realistic flight)
• Procedural sky domes for more immersion into the game world.
• DirectX 10 is not supported. We chose to use the time and resources to make the game more polished and fun for 100% of our fans than hit graphic tweaks that would affect a smaller number.
• FA is not Vista only.
• Balance has been changed quite a bit, making use of many new engine changes as well. We have been patching many of these changes into SupCom, but there will be many that we will not be able to do due to the engine side changes made for FA. That being said, many of the changes and tweaks you received in the last big patch were directly from FA code.
• Experimentals are faster and cheaper now. Balance is taking this into consideration when working on them.
• We will not be able to provide mod compatibility in FA for all SupCom mods.
• New sound system in place.
• New memory allocation system in place.
• SupCom and FA will be on the same GPGnet servers; the community will not be split.
• There will be a new rating system for FA.
• GPGnet will seamlessly support you, whichever combination of the Supreme Commander games you have.
• Release date of November 2007.
Kunnen de spelers dan wel tegen elkaar spelen?
Nieuwe rating?
Nieuwe informatie over FA multiplayer:
NEW since last posting:
Multiplayer support. This works as follows.
• If you have only FA and your opponent has only FA you can both play each other only as Seraphim.
• If you have only FA and your opponent has both FA and SupCom you can play only as Seraphim, and your opponent can play any of the four factions.
• If you both have FA and SupCom, you can both play any of the four factions.
• If you have FA and SupCom, and your opponent has only SupCom, you can play him using only the SupCom units and balance. This will basically run the vanilla SupCom exe, so you will be playing with SupCom balance, units, and UI, and also need to have vanilla SupCom installed.
• If you have only FA and your opponent has only SupCom, you can not play one another.
NEW since last posting:
Multiplayer support. This works as follows.
• If you have only FA and your opponent has only FA you can both play each other only as Seraphim.
• If you have only FA and your opponent has both FA and SupCom you can play only as Seraphim, and your opponent can play any of the four factions.
• If you both have FA and SupCom, you can both play any of the four factions.
• If you have FA and SupCom, and your opponent has only SupCom, you can play him using only the SupCom units and balance. This will basically run the vanilla SupCom exe, so you will be playing with SupCom balance, units, and UI, and also need to have vanilla SupCom installed.
• If you have only FA and your opponent has only SupCom, you can not play one another.
Even snel een vraagje tussendoor, hoe verplaats je die buildmenu/bar aan de onderkant naar of links of rechts?
Ik zie namelijk op screenshots dat hij links zit, en bij mij blijft hij maar onderin !!??!?!
Bedankt
Ik zie namelijk op screenshots dat hij links zit, en bij mij blijft hij maar onderin !!??!?!
Bedankt
I don't hate you, I nothing you
Met Alt en pijltjes toetsen kun je de verschillende ui's kiezen.ipazza schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:54:
Even snel een vraagje tussendoor, hoe verplaats je die buildmenu/bar aan de onderkant naar of links of rechts?
Bedankt
Met de scripts en units van anderen, had ik toch écht één van de volgende zaken verwacht:
- Mines (van simpele mijnen tot halve nukes)
- Mine-layers (mobiele mijnenleggers)
- Gates (poorten)
- T2/T3 mass/energystorage buildings
Iets wat ik absoluut mis: muren!
Zijn er echt nog geen andere muren of gereïncarneerd Big Bertha-walls beschikbaar?
- Mines (van simpele mijnen tot halve nukes)
- Mine-layers (mobiele mijnenleggers)
- Gates (poorten)
- T2/T3 mass/energystorage buildings
Iets wat ik absoluut mis: muren!
Zijn er echt nog geen andere muren of gereïncarneerd Big Bertha-walls beschikbaar?
[ Voor 5% gewijzigd door Mizitras op 27-07-2007 00:08 ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Ik heb een probleem met het updaten van de laatste patch.
Sinds kort heb ik een nieuwe computer met windows vista. Ik heb supreme commander zonder problemen geinstalleerd. Alleen nu wil ik de laatste patch binnen halen en dat kan blijkbaar alleen door in te loggen via GPGnet.
Account aanmaken en mijn serial koppelen doet hij allemaal prima. Maar dan wilt hij dus inloggen en de patch automatisch downloaden en installeren. Wanneer ik dan ok druk verdwijnt het scherm en zie ik helemaal niks gebeuren verder.
Wanneer ik de computer opnieuw wil opstarten krijg ik wel de melding dat GPGnet nog aan staat. Alleen zie ik niks en ik zie hem ook niet updaten.
Als ik google zie ik wel bij de resultaten iets dat lijkt op mijn probleem, maar die link is dus dood.
Wat zie ik over het hoofd.
Sinds kort heb ik een nieuwe computer met windows vista. Ik heb supreme commander zonder problemen geinstalleerd. Alleen nu wil ik de laatste patch binnen halen en dat kan blijkbaar alleen door in te loggen via GPGnet.
Account aanmaken en mijn serial koppelen doet hij allemaal prima. Maar dan wilt hij dus inloggen en de patch automatisch downloaden en installeren. Wanneer ik dan ok druk verdwijnt het scherm en zie ik helemaal niks gebeuren verder.
Wanneer ik de computer opnieuw wil opstarten krijg ik wel de melding dat GPGnet nog aan staat. Alleen zie ik niks en ik zie hem ook niet updaten.
Als ik google zie ik wel bij de resultaten iets dat lijkt op mijn probleem, maar die link is dus dood.

Wat zie ik over het hoofd.

Je kunt ook de patch los downloaden en installeren. Hij staat oa hier (3189 - 3255 patch)
Wie speelt er allemaal mee in de UEF cup morgen?
Mensenkinderen... kennelijk is SupCom niet de hit die het beloofde te worden.
Kijk maar naar de prijzen, bij meerdere winkels (FRS, Intertoys, e.d.): €29.99.
Tuurlijk, mooi, maar het zegt wel wat, als oudere titels nog steeds €50,- zijn
Die systeemeisen, die nekken de game, zeker weten.

Die systeemeisen zijn niet echt bizar hoog. Een fatsoenlijke dual core draait het spel prima. Voor 1 v 1 heb je niet eens ene dual core nodig.Jejking schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:47:
Mensenkinderen... kennelijk is SupCom niet de hit die het beloofde te worden.
Thx had ik niet gezien.M411007 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:20:
Je kunt ook de patch los downloaden en installeren. Hij staat oa hier (3189 - 3255 patch)
Ik heb net een replay bekeken dankzij de nieuwe patch. Mijn mond viel open van verbazing. Het spel ziet er echt prachtig uit en loopt nog super ook. Zo is het genieten tenminste. Ik ben weinig gewend grafisch
Hoor jij niet met Rienz in Lissabon te zitten voor het Europese 2v2 kampioenschap? Djinn zit er al.Adlermann schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:43:
Wie speelt er allemaal mee in de UEF cup morgen?
Nee, het is een beetje vreemd gegaan. Er waren geen qualifiers, dus hebben de mensen van packard bell zhrance gebeld om te vragen of hij wilde spelen. En zhrance heeft djinn als partner geregeld. (djinn kon eerst niet, dus toen belde hij mij.........mooi wel dat djinn later kon) Anders had ik er nu gezetenM411007 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:13:
[...]
Hoor jij niet met Rienz in Lissabon te zitten voor het Europese 2v2 kampioenschap? Djinn zit er al.
ik dnek dat minimaal 70% van de mensen nog zitten met singl core en dat loopt gewoon nietAdlermann schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:13:
[...]
Die systeemeisen zijn niet echt bizar hoog. Een fatsoenlijke dual core draait het spel prima. Voor 1 v 1 heb je niet eens ene dual core nodig.
You just made my dayAdlermann schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:13:
[...]
Die systeemeisen zijn niet echt bizar hoog. Een fatsoenlijke dual core draait het spel prima. Voor 1 v 1 heb je niet eens ene dual core nodig.

Volgens de survey van Valve over de systeemeisen: http://www.steampowered.com/status/survey.htmlPhysical CPUs
Unspecified 1 0.00 %
1 cpu 701,703 76.25 %
2 cpus 215,395 23.41 %
3 cpus 2 0.00 %
4 cpus 3,153 0.34 %
8 cpus 38 0.00 %
Ik speel het spel sinds kort ook, op mijn laptop welteverstaan. Op mijn bejaarde AMD Athlon XP 2400+ draaide het totaal niet. Nu heb ik een Acer Aspire 5920G aangeschaft voor mijn studie en daar draait Supreme Commander met alles op high op (1280x800, 2x AA, ook met veel units). 
Specs:
Intel Core2Duo T7300, 2GHz
2048MB DDR2 667MHz
Geforce 8600M GT
Specs:
Intel Core2Duo T7300, 2GHz
2048MB DDR2 667MHz
Geforce 8600M GT
is hier al bekend dat er door de makers een speciaal proggie is voor multi core systemen die de load beter verdeeld over cores + nog wat instellingen?
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=15556
Core maximizer tool
Core maximizer tool
Ja, is bekend. Mensen die serieus ranking spelen willen hem niet gebruiken ('omdat de sim langzamer gaat draaien'), maar voor de normale spelers is-ie zeer zeker aan te raden! ('omdat het spel er fatsoenlijk speelbaar van wordt, zeker bij potjes die meer dan 30 minuten duren')PainkillA schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:52:
is hier al bekend dat er door de makers een speciaal proggie is voor multi core systemen die de load beter verdeeld over cores + nog wat instellingen?
Core maximizer tool
Nog paar uur en dan komt, volgens de geruchten, de unit pack uit!
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 30-07-2007 14:57 ]
Om 23:00 pas dacht ikanandus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:54:
..
..Nog paar uur en dan komt, volgens de geruchten, de unit pack uit!

Hmm, ik heb het spel een paar keer gespeelt, en het kan mij niet boeien eerlijk gezegd. Ik hou het wel lekker bij C&C3 
Dus iemand die interesse heeft in het spel (legaal natuurlijk), stuur maar een DM
Dus iemand die interesse heeft in het spel (legaal natuurlijk), stuur maar een DM
Geen geruchten, het is al zeker. (Jables heeft erkent dat het nieuwe units zijn). 2PM PST komen ze.anandus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:54:
[...]
Ja, is bekend. Mensen die serieus ranking spelen willen hem niet gebruiken ('omdat de sim langzamer gaat draaien'), maar voor de normale spelers is-ie zeer zeker aan te raden! ('omdat het spel er fatsoenlijk speelbaar van wordt, zeker bij potjes die meer dan 30 minuten duren')
Nog paar uur en dan komt, volgens de geruchten, de unit pack uit!
Verwijderd
Hallo algemene oproep tot hulp.
Ik heb supcom geinstalleerd en inmiddels ook al enige uren gespeeld. Nu hwilde ik online gaan spelen vis gpgnet. Deze heeft supcom automatisch geupdate (overigens alleen onder XP, onder vista heb ik dit zelf gedaan). Probleem is dat supcom vervolgens niet meer wil starten met een melding dat mijn video kaart(drivers?) niet goed zou zijn. Nu heb ik een 2900xt met net geinstalleerdere drivers (gisteren), dus volgens mij kan het daaraan niet liggen?
Kan iemand mij helpen?
gr. supcom fan
Ik heb supcom geinstalleerd en inmiddels ook al enige uren gespeeld. Nu hwilde ik online gaan spelen vis gpgnet. Deze heeft supcom automatisch geupdate (overigens alleen onder XP, onder vista heb ik dit zelf gedaan). Probleem is dat supcom vervolgens niet meer wil starten met een melding dat mijn video kaart(drivers?) niet goed zou zijn. Nu heb ik een 2900xt met net geinstalleerdere drivers (gisteren), dus volgens mij kan het daaraan niet liggen?
Kan iemand mij helpen?
gr. supcom fan
delete het game.prefs bestand. Dat staat in vista onder C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Gas Powered Games\SupremeCommanderVerwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:53:
Hallo algemene oproep tot hulp.
Kan iemand mij helpen?
gr. supcom fan
In xp staat dat in documents and settings en dan local data.
UEF en Cybran hebben een T2 bomber en Aeon een T2 guided missile gekregen
Over de UEF bomber ben ik wel te spreken mooie firestorms makenM411007 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:15:
UEF en Cybran hebben een T2 bomber en Aeon een T2 guided missile gekregen
De Cybran bomber wat minder, ziet er ook raar uit, maar ik speel nooit met Cybran. Hij mist ook vaak, maar met veel units zal er wel veel collatoral damage zijn.
En die Aeon Missile is... sterk (2 om een fabriek te mollen), plus snel gebouwd (50 seconden, geloof ik)
Edit. Pics! Gemaakt door iemand op het SupCom-forum
De Aeon Mercy, valt uit elkaar in een soort bliksemstraal (avi)

De Cybran Corsair

En de UEF Jason, heerlijk carpet bombing

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 31-07-2007 00:20 ]
carpet bombing mistte ik echt!
was zo briljant aan die tech 2 bombers, die lieten zo fukcing veel bommetjes vallen, heerlijk dat het weer terug is
mercy is kamikaze?
was zo briljant aan die tech 2 bombers, die lieten zo fukcing veel bommetjes vallen, heerlijk dat het weer terug is
mercy is kamikaze?
[ Voor 6% gewijzigd door TepelStreeltje op 31-07-2007 00:44 ]
Battle.net Spud#2543
yup, Mercy is een guided missileTepelStreeltje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:43:
carpet bombing mistte ik echt!
mercy is kamikaze?
Er is een hoop drukte op gpgnet over de mercy. In Halcyon komt er elke 10 minuten wel iemand langs die net door 4 mercy gesniped is om te vertellen dat de mercy imba is (terwijl ze ondertussen gewoon geen AA hadden). Ik denk dat het wel meevalt met de balans nu, maar ik heb nog niet heel veel spellen gespeeld sinds de patch en ik ben ook geen top 10 speler. Wat denken jullie ervan?
De Mercy is heel gevoellig voor flak of voor AA, daarnaast is-ie (geloof ik) relatief prijzig. (Heb alleen maar een testpotje gedaan met de Aeon, dus ik weet het niet zeker)m277755 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 06:59:
Er is een hoop drukte op gpgnet over de mercy. In Halcyon komt er elke 10 minuten wel iemand langs die net door 4 mercy gesniped is om te vertellen dat de mercy imba is (terwijl ze ondertussen gewoon geen AA hadden). Ik denk dat het wel meevalt met de balans nu, maar ik heb nog niet heel veel spellen gespeeld sinds de patch en ik ben ook geen top 10 speler. Wat denken jullie ervan?
Maar volgens mij valt dat reuze mee.
Denk eerder dat mensen geschrokken zijn, ook omdat ze even moeten aanpassen. Ding is nu 10 uur uit. Zullen we over een weekje kijken?
Overigens ben ik zéér te spreken over het aanpassen van de ASF's (of lijkt dat maar zo?)
ASF zijn inderdaad aangepast in versie 3260:anandus schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:25:
[...]
..
Overigens ben ik zéér te spreken over het aanpassen van de ASF's (of lijkt dat maar zo?)
Overige wijzigingen:Aeon T3 Air-Superiority Fighter: Corona
more hp, faster, no damage radius, very high muzzle velocity
UEF T3 Air-Superiority Fighter: Wasp
faster, no damage radius, very high muzzle velocity, better turret angles
Cybran T3 Air Superiority Fighter: Gemini
faster, a lot more damage per missile
Bug fixes and other changes:
- Fixed an issue with Ferry Beacon guarding
- Visual tweaks to UEF shield effect
- Horde AI will now utilize T3 land units
- Performance improved when showing waypoint lines
- Fixed crash bug associated with air units refueling/repairing on air staging platforms
Zijn er nou nieuwe units bij gekomen met die nieuwe patch?!?
En weet iemand waarom ik bij mijn GPGNet geen updates kan krijgen, en the vault niet zie?
En weet iemand waarom ik bij mijn GPGNet geen updates kan krijgen, en the vault niet zie?
Yupsipazza schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:35:
Zijn er nou nieuwe units bij gekomen met die nieuwe patch?!?
Geen flauw idee? Kijk misschien eens in de FAQs op het forum van Supcom?En weet iemand waarom ik bij mijn GPGNet geen updates kan krijgen, en the vault niet zie?
Trieste meuk is dat GPGnet ook zeg, de tering, overal waar je op support klikt word je maar doorgelinkt naar nog grotere meuk sites, nergens kan je concrete updates vinden.
Na lang zoeken gevonden op een of andere gare franse site. Nu kan ik dus wel vrolijk updaten!
Nu even die nieuwe units testen
Na lang zoeken gevonden op een of andere gare franse site. Nu kan ik dus wel vrolijk updaten!
Nu even die nieuwe units testen
Tot nu toe, vind ik, dat het lijkt op de situatie van voor de eerste grote balans patch. Wie als eerste siege bots had die won. Nu lijkt het erop dat wie als eerste drie air factories heeft staan waarvan er twee scouts pompen en de andere "merci dingen" gaat winnen. (Natuurlijk moet je wel Aeon spelen.)m277755 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 06:59:
Het lastige van vliegtuigen is dat je er nauwelijks goed tegen kan verdedigen. Ze kunnen overal opduiken en zijn snel. Ik ben er in iedergeval niet blij mee met de nieuwe units. Wat helemaal idioot is, is dat je flak en vliegtuigen eerst al die gekke spyplanes gaan uitschakelen en dan pas de echte dreiging. En nee ik kan niet continu blijven opletten welke van de, tussen de massa spyplanes die over je basis vliegen, er toevallig een merci bijzit. Geef flak en vliegtuigen een detectie range om welk soort vliegtuig als eerste uitgeschakeld moet worden (de grootste bedreiging dus) en laat ze die eerst vernietigen.
Ik had gehoopt met dit spel dat microën nauwelijks meer hoefde. Met deze patch lukt dat niet meer.
De volgorde zou dan zijn als volgt:
T3 bomber, merci (of t2 bomber), UFO, t3 gunship, t2 gunship,t1 bomber, fighter, soulripper, t3 spyplane, t1 spyplane.
Soulripper en de ufo zijn een beetje een vreemde eenden vanwege de vele hitpoints.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 22:05 ]
Supcom heeft (volgens mij sinds 3255) verschillende priorities, zoals jij voorstelt eigelijk. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar het doel was dat je niet 50 scouts met je bombers mee kon sturen om ze er allemaal door te krijgen.