[RTS] Supreme Commander - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 24.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Gha die merci is ecth Imba, Net ongeveer 6 ACU's gewreckt ermee. Gewoon 20 spyplanes en 10 Merci's en je hebt een gegarandeerde kill, ik kwam zelfs door +/- 12 T3 AA en 10 T2 AA.

Ze mogen wel heeeeeel snel die Merci veranderen.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ipazza schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 01:20:
Gha die merci is ecth Imba, Net ongeveer 6 ACU's gewreckt ermee. Gewoon 20 spyplanes en 10 Merci's en je hebt een gegarandeerde kill, ik kwam zelfs door +/- 12 T3 AA en 10 T2 AA.

Ze mogen wel heeeeeel snel die Merci veranderen.
Anders moet je tot die tijd afspreken dat je geen Mercy's in het potje gebruikt? :)
(Als je tegen mensen speelt, dan :) )

Ben wel blij dat ik niet online speel, waar het alleen maar over winnen gaat :)
Dan hoef je je ook niet druk te maken over dat soort dingen, al zou ik wel een betere AI willen hebben, maar ik zie de AI toch niet snipen en spammen :)

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 01-08-2007 06:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
ipazza schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:29:
Trieste meuk is dat GPGnet ook zeg, de tering, overal waar je op support klikt word je maar doorgelinkt naar nog grotere meuk sites, nergens kan je concrete updates vinden.

Na lang zoeken gevonden op een of andere gare franse site. Nu kan ik dus wel vrolijk updaten!

Nu even die nieuwe units testen
Zou je die link kunnen geven O+ Ik ben ook al een tijd aan het zoeken maar krijg hem niet te pakken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:26:
[...]

delete het game.prefs bestand. Dat staat in vista onder C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Gas Powered Games\SupremeCommander

In xp staat dat in documents and settings en dan local data.
Adlermann,

Heb ik geprobeerd, games.pref verwijdert, maar wil nog steeds niet starten.
"please verify video hardware meets minimum specifications.
please ensure systen has current video drivers."

Ik ga het ook nog onder XP proberen, maar misschien heb je al andere iedeen. Alvast erg bedankt voor de snelle reactie!

Gliderman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:38:
[...]

Adlermann,

Heb ik geprobeerd, games.pref verwijdert, maar wil nog steeds niet starten.
"please verify video hardware meets minimum specifications.
please ensure systen has current video drivers."

Ik ga het ook nog onder XP proberen, maar misschien heb je al andere iedeen. Alvast erg bedankt voor de snelle reactie!

Gliderman
op het gpgnet forum onder FAQ staat hoe je de hardwaredetectie kunt uitschakelen icm met een parameter in de exe.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel, dat zijn alleen de supreme commander patches, de GPGNet patches kun je voor zover ik weet alleen via GPGNet zelf downloaden (vanaf retail is dat ruim 40 MB :o).

Op http://info2.thq.com/support/ kun je zien dat er nog veel meer patches zijn, en als je een beetje met de url speelt kun je patches vanaf zo ongeveer iedere versie downloaden (alleen naar een nieuwere versie uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Afgelopen 4 dagen dit spel gespeeld op een LAN. In eerste instantie was ik er niet aan begonnen ivm performance issues waarover ik her en der las, dus de afgelopen maanden heb ik me vermaakt met C&C (óók een zeer vermakelijke strat). Maar nu na een paar potjes supcom (waarvan enkele >5 uur), heb ik mijn nieuwe voorkeur voorlopig wel in handen. Supcom speelt onzettend lekker weg, en in tegenstelling tot C&C heeft turtlen wél zin! Misschien niet voor iedereen even leuk, maar als je met 7 man op een 40x40 of 80x80 km map zit, en er spelen een paar man mee die er ondertussen wel goed in zijn (veelal rushers natuurlijk) dan hebben de mensen die net hun 2e potje spelen OOK nog kans door gewoon dikke defense te bouwen. Het vergroot het speelplezier gewoon omdat je meerdere kanten opkan. Heeel netjes gebalanceerd voor zover ik gezien heb :)

Met die performance issues viel het trouwens reuze mee. Zelfs met 7 man en unit cap 1000 bleef het spel nog enigzins soepel lopen (wel langzaam, maargoed, das ook niet gek). Er waren iig vele malen meer units dan met C&C mogelijk, en C&C gaat echt té traag met teveel units.

[ Voor 14% gewijzigd door TRG op 01-08-2007 13:45 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Over de performance:
- Wat valt er nou over te klagen? De beta was triestig, maar de skirmish maps met +500 units (op het veld!) met 4 spelers, op een map van 40*40km is bij mij doenbaar. Mijn systeem draagt een NVIDIA 6600 kaart met zich mee, 1GB RAM en een single core Intel CPU. (Prescott 2.8Ghz)
Als je écht meer verwacht, dan lijkt het me logisch dat bij games van vroeger net zoals bij die van nu, je ook een zwaarder systeem moet hebben.

Zijn er sites waar fans al volop units aan het publiceren zijn? Ik zou graag namelijk ergens poorten (voor m'n walls) downloaden, en eventueel T2 mass/energy storage units. (Big bertha walls, voor de TA-gamers onder ons mogen hier ook wel hun herintrede maken :-/

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
ok heb de mercy's in actie gezien zijn inderdaad een beetje imba.

Mijn team mate ging er vol voor beetje mex beetje power stuk of 10 engineer upgrade naar T2 Air
5 scouts 5 mercys en daarna alleen maar scouts spammen... 2 enemies down echt super snel...

Ik weet niet of ik er tegen had kunnen verdedigen... denk dat ze de mercy duurder of buildtime omhoog moeten gooien of de damage ervan....

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb echt een hekel aan die tech3 artillery :( Net in singleplayer met 7 Supreme AI's ieder voor zich bezig. Na een uurtje speeltijd waren er nog 3 over: Ik (cybran) , een Aeon en een Cybran. De Aeon en de Cybran waren elkaar vrolijk aan het beschieten met die dingen terwijl ik alles in experimentals en battleships pompte. Op een gegeven moment val ik de Cybran aan en direct begint die Aeon met z'n guns op mij te schieten. Vervolgens bouwde ik veeel shields om mijn mass en energiedingen te beschermen. Toen verder met het aanvallen van de Cybran. Die begon ook op mij te schieten met die dingen! Ik hem dus zo snel mogelijk afgemaakt zodat die dingen ophielden.

Afijn, gelukt en ACU ontploft. Enkele seconden daarna ook de rest van z'n gebouwn. Dus ik kijk weer bij m'n basis en ben net op tijd om te zien hoe die laatste kogel uit zijn gun (die reeds ontploft was maar hij vloog nog) mijn ACU volledig raakte die nét tussen alle powerdingen stond :(

Maar zo leer je nog eens wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:18:
Ik heb echt een hekel aan die tech3 artillery :( Net in singleplayer met 7 Supreme AI's ieder voor zich bezig. Na een uurtje speeltijd waren er nog 3 over: Ik (cybran) , een Aeon en een Cybran. De Aeon en de Cybran waren elkaar vrolijk aan het beschieten met die dingen terwijl ik alles in experimentals en battleships pompte. Op een gegeven moment val ik de Cybran aan en direct begint die Aeon met z'n guns op mij te schieten. Vervolgens bouwde ik veeel shields om mijn mass en energiedingen te beschermen. Toen verder met het aanvallen van de Cybran. Die begon ook op mij te schieten met die dingen! Ik hem dus zo snel mogelijk afgemaakt zodat die dingen ophielden.

Afijn, gelukt en ACU ontploft. Enkele seconden daarna ook de rest van z'n gebouwn. Dus ik kijk weer bij m'n basis en ben net op tijd om te zien hoe die laatste kogel uit zijn gun (die reeds ontploft was maar hij vloog nog) mijn ACU volledig raakte die nét tussen alle powerdingen stond :(

Maar zo leer je nog eens wat ;)
Whehehe :P
you live and learn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Precies :P Ik denk dat ik m'n 2e scherm maar weer gebruik zodat ik altijd m'n basis in de gaten kan houden. Verder blijf ik het echt een briljant spel vinden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Ik vindt dat die Mercy's wel veel micro nodig hebben. Die fuel gaat snel op en je moet ze dan toch op tijd wegsturen voordat ze in je eigen basis ontploffen.

En zodra er shields met AA eronder staan heb je wel heel veel Mercy's nodig. Handigst vond ik ze offscreen te vliegen en dan van achter de ander zn basis laten aanvallen. Er hoeft er maar 1 door te komen om een T2 power uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Boh, heb de demo gedownload en het spel al besteld, maar het is wel lastig in het begin. Dat word veel potjes spelen om het te leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Die Mercy's zijn erg leuk om mee te spelen. De tegenstanders die ik tot nu toe tegengekomen ben zijn er gewoon nog niet op berekend. Te weinig air defense, geen radar. Het is een heerlijk wapen om vers geupgrade T2 mass extractors te vernietigen en zo je vijand's economie behoorlijk te raken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Kanarie schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:42:
Die Mercy's zijn erg leuk om mee te spelen. De tegenstanders die ik tot nu toe tegengekomen ben zijn er gewoon nog niet op berekend. Te weinig air defense, geen radar. Het is een heerlijk wapen om vers geupgrade T2 mass extractors te vernietigen en zo je vijand's economie behoorlijk te raken.
Hij is wel een beetje OP. Het is onmogelijk om alles met flakk te verdedigen en flakk is meestal ook niet eens genoeg. Je moet het wel PERFECT plaatsen wil het een beetje tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik ga die patch er nog niet op zetten tot dat wat beter zit denk ik. Of als het niet beter wordt komt het vanzelf wel :)

Edit: Net de laatste missie van campagne van UEF gedaan en daarin komen de Cybran's met transports. Deze hebben siegebots mee. Zoals jullie weten geven die bij het ontploffen een EMP shot. Ik schoot die transports neer met tech3 interceptors en die bleven dus een seconde stil hangen in de lucht door die burst :P

[ Voor 56% gewijzigd door TEAMIKKE op 03-08-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Het is wel lastig zeg. Ik heb steeds een mass tekort, maar kan dan nog steeds gewoon doorbouwen. Eens kijken hoe anderen dit doen.

Is het ook mogelijk aan de lopende band experimental units te bouwen? Dat lijkt mij wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Jup :P Gewoon steeds massgen's en powergen's blijven doorbouwen. Vooral CZAR's (UFO's) zijn erg snel te bouwen.

Ondertussen heb ik ook de Cybran campagne uit. Veruit de lastigste IMO :X Heb er 2 uur over gedaan (over de laatste missie dan)! Op het laatste had ik 10 Soul Rippers rond vliegen :)

[ Voor 5% gewijzigd door TEAMIKKE op 04-08-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 uur maar da's niks, bij de op één na laatste missie van de UEF stond de teller bij mij op zeven en een half uur. :X De laatste missie van de UEF ging dan een stuk sneller met twee en een half, dank zij het ontbreken van de noodzaak tot het opbouwen van een basis is dat denk ik de kortste missie van de UEF campaign geweest voor mij. ;) De andere twee moet ik nog uitspelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
De Cybran is het moelijkst maar je leert wel leuke tactieken. De Aeon is wel grappig en de makkelijkste. In die laatste missie moet je gewoon wachten met bepaalde dingen te doen totdat je een finke basis hebt. Ik had zelf gewoon nukes gebouwd, objctive gehaald en toen vervolgens alles plat gegooid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Die nieuwe t2 bombers hadden er al meteen in moeten zitten, ze voegen wat extras toe. Air is nooit echt sterk geweest imo maar door de t2 bombers is het heel goed air en grond te combineren.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
M2M schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:01:
[...]

op het gpgnet forum onder FAQ staat hoe je de hardwaredetectie kunt uitschakelen icm met een parameter in de exe.
Oftewel /novalidate in je command line :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ook wel eens leuk om te doen, AI's tegen elkaar laten spelen. Een netwerkgame hosten, jezelf als observer instellen en van boven kijken hoe ze elkaar afmaken :D:D

het kan ook uitlopen op een stalemate. De screenshot hieronder was van een nachtje 4 FFA jaws2002 water AI's. Daarna heb ik 'm gestopt... schoot toch geen drol op :D

link

- Maarten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
lol, zoveel GC wrecks heb ik nog nooit gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

SuB-ZeuZ schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:33:
lol, zoveel GC wrecks heb ik nog nooit gezien :D
dat heet nu een nachtje stalemate :D

ps. ik heb wel uitgezet dat ze geen kernbommen mochten gooien, anders was het te snel afgelopen :D

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Gisteren sinds lange tijd weer eens een echte fun game 3v3 gehad, op een gegeven moment liep me pc -3, aardig grote battles dus :)

Erg grappig om te zien hoe mijn GC met 3% hp over nog net de mavor van me tegenstander uitschakelt, anders hadden we zeker verloren en na 10 minuten krijg ik wederom net op een tijd een GC in zijn base om ze nuc silo uit te schakelen. Op dat moment produceer ik elke 1 a 2 min een GC en lopen ze al vrij snel overal op de map. Jammer dat dit soort leuke en grote games vrij zeldzame zijn. Ik probeerde ook nog een transport drop met 1 full geupgrade dmg SCU maar ik vergat gewoon en 1 ferry point neer te zetten waardoor ze helemaal verkeerd en over zijn SAMS vlogen, een erg pijnlijk moment was dat :'(

Replay staat in replay vault voor de liefhebbers, zoeken op johnsjon gebruiker, laaste replay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Met hoeveel gehuegen spelen de meeste hier? Ik heb zelf maar 1g en tot en met 6 spelers (Surpeme AI's) gaat het allemaal goed op medium maar met meer gaat het echt ernstig laggen. Terwijl mijn CPU en GPU maar op 60% draaien dan. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb er overigens geen patches op waardoor het beter zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
evilpin0 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:25:
.. op een gegeven moment liep me pc -3
..
Hoe kun je dat laten zien in de game? Kun je ook zien aan welke speler het ligt?
TEAMIKKE schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:45:
Met hoeveel gehuegen spelen de meeste hier? Ik heb zelf maar 1g en tot en met 6 spelers (Surpeme AI's) gaat het allemaal goed op medium maar met meer gaat het echt ernstig laggen. Terwijl mijn CPU en GPU maar op 60% draaien dan. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb er overigens geen patches op waardoor het beter zou lopen.
Met m'n dual core en 2 gig draait het nog altijd vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
M411007 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:07:
[...]

Hoe kun je dat laten zien in de game? Kun je ook zien aan welke speler het ligt?
show_netstats in de console geloof ik
je ziet dan precies welke speler zijn pc het spel vertraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
evilpin0 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:08:
[...]

show_netstats in de console geloof ik
je ziet dan precies welke speler zijn pc het spel vertraagd
ren_shownetstats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

TEAMIKKE schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:45:
met 1 gb en 6 mensen tegelijk? zeker een limit van 250 units. supcom gebruikt bij mij al 1.6 gb (van de maximale 2, en daarnaast nog tot 2 gb in het geheugen. Daarna knaltie d'r uit tenzij ik gebruik maak van de 3gb+ enabler

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
M2M schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:39:
[...]

met 1 gb en 6 mensen tegelijk? zeker een limit van 250 units. supcom gebruikt bij mij al 1.6 gb (van de maximale 2, en daarnaast nog tot 2 gb in het geheugen. Daarna knaltie d'r uit tenzij ik gebruik maak van de 3gb+ enabler
Nee 500 :X
Specs:
-E6300 @ 3.2Ghz
-7950GT
-PC DDR2 6400 2x512mb in Dual channel

Over het algemeen valt het mee qua units. In de laatste fase zijn er vaak toch maar 2-3 spelers over dus maximaal 1500 units en dan wil het soepel. Maar met meer gaat het te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
1 gb is zeker te weinig met 6 spelers, bij mij gebruikt supcom 1.3 GB in een 6 speler game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoeveel expermintal units elke side heeft?

Gewoon 3 of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier eenn intel c2q 6600 en toen ik dit spel was aan het spele merkte ik op dat hij maar
!1! core gebruikte :s

en wat is dat van die benchmark enzo is dat een ingame optie ofzo?
en dat van die optimizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit man, ik heb tot nu toe nog nooit gewonnen :+

Ik had zo net moeten winnen, maar wat doe ik, ff ergens ver van mijn basis met mijn commander lopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:25:
Weet iemand hoeveel expermintal units elke side heeft?

Gewoon 3 of mis ik iets?
Gewoon 3 idd.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:38:
Shit man, ik heb tot nu toe nog nooit gewonnen :+

Ik had zo net moeten winnen, maar wat doe ik, ff ergens ver van mijn basis met mijn commander lopen |:(
Als er veel units lopen doen sommigen nog wel eens raar. Engineers die eens naar de andere kant van de map rijden/vliegen om vervolgens terug te gaan en hun ding te doen. Goed in de gaten houden allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:17:
ik heb hier eenn intel c2q 6600 en toen ik dit spel was aan het spele merkte ik op dat hij maar
!1! core gebruikte :s

en wat is dat van die benchmark enzo is dat een ingame optie ofzo?
en dat van die optimizer?
voor u: even rondkijken op www.forums.gaspowered.com daar staat alles in.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het valt me op in single player dat je veel makkerlijker wint als je met Cybran speelt dan met de UEF of Aeon. Het kan ook aan mij liggen maar over het algemeen krijg ik weinig te maken met de rest en kan ik na een half uur experimentals bouwen terwijl ik -vooral- met de UEF en ook met de Aeon pas na een half uur in tech 3 zit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Er is een tijdje geleden een wedstrijdje geweest hoe snel je een experimental kon bouwen met alleen je 4 start mass en zonder hydro, snelheid normal en zonder mods.

Ik geloof dat een Monkeylord in 19:40 min het snelst was.

Ik heb een keer een game op Isis gehad dat ik de hele tijd aan het verdedigen was tegen een tegenstander terwijl mijn partner en de andere tegenstander niets leken te doen. Na 30 min kwamen daar opeens 3 Monkeylords en een paar Soulrippers aan. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
omg heb middagje vrij denk lekker ff supcom te gaan spelen, ben half uur bezig een goede game te joinen begint de game eindelijk disconnect er iemand na 20 min. Net weer precies hetzelfde, wat een irritatie dit spel online, ongeloofelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:41:
omg heb middagje vrij denk lekker ff supcom te gaan spelen, ben half uur bezig een goede game te joinen begint de game eindelijk disconnect er iemand na 20 min. Net weer precies hetzelfde, wat een irritatie dit spel online, ongeloofelijk
Daarom speel ik a) alleen met bekenden of gewoon ranked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Tijd voor een SupCom LAN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Adlermann schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:57:
[...]

Daarom speel ik a) alleen met bekenden of gewoon ranked ;)
Ranked gaat op de een of andere manier altijd wel goed, ik weet niet of supcom mensen met een snelle pc ook aan elkaar linkt of dat alleen mensen met een snelle pc (op wat hoger niveau) ranked spelen, maar ik heb maar 1 keer gehad dat het spel niet lekker liep (van de op dit moment 64 keer).

Het is met trouwens wel opgevallen met ranked spelen dat als je langer dat 30-40 seconden moet wachten op een match dat je een hele moeilijke of hele makkelijke kan verwachten. Ik moest gisteren 1,5 minuut wachten en toen werd ik gematched aan nummer 124 (ben zelf rond de 1000). Die match heb ik helaas ook niet gewonnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu alweer 6 potjes er op zitten, volgens mij klopt dat ranked niet helemaal, ik krijg altijd mijn ass gekickt. dus ik speel altijd wel tegen ervaren spelers 8)7 volgens mij.

Wat is jullie strategie eigenlijk?

Als ik voldoende resources heb, dan bouw ik stuk of 15 bots om te bouwen en als ondersteuning voor bouwen. en fight units. en dan wat AA's en grond verdediging. en dan hoger tech gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:29:
nu alweer 6 potjes er op zitten, volgens mij klopt dat ranked niet helemaal, ik krijg altijd mijn ass gekickt. dus ik speel altijd wel tegen ervaren spelers 8)7 volgens mij.

Als ik voldoende resources heb, dan bouw ik stuk of 15 bots om te bouwen en als ondersteuning voor bouwen. en dan wat AA's en grond verdediging.
Check replays van top 100 spelers. Onthoud de build order en probeer dit na te doen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja had ik gister nog gedaan. ff snel er door heen gespoeld...

Ik zou het zo nog eens ff doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:29:

Als ik voldoende resources heb, dan bouw ik stuk of 15 bots om te bouwen en als ondersteuning voor bouwen. en fight units. en dan wat AA's en grond verdediging. en dan hoger tech gaan.
het klopt prima hoor. Je wordt gematched tot 250 punten verschil. Als jij 1600 punten hebt kun je tegen iemand spelen met 1850. En ja die kunnen het al een heel klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik bouw zelf altijd ook wat minder fabrieken i.v.m. de rest maar zet er een paar engineers bij om units veel sneller te bouwen. Kan iemand mij uitleggen hoe die fabrieken elkaar kunnen assisten? Ik krijg het niet voor elkaar.

Wat ik de laatste tijd ook veel gebruik is 2 tech3 airfactory's bouwen met elk 5 tech 3 engineers en dan interceptors of bommers maken (tech 1). Dan heb je in no-time een stuk of 80 en dan gewoon lekker bommen. Ze zullen weinig stuk maken maar ze doen wel veel schade aan alles. Als je er dan bent met je legertje gaat het allemaal een stuk sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Gewoon zoveel mogelijk mensen regelen om mee te gaan naar een grote LAN zoals The Party in april. Vorige editie van The Party waren maar iets van 12 man die SupCom deden en daarvan waren er maar 4 die ooit op GPGnet geweest waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Wat lans, spreek gewoon op gpg.net af :)
Een got game zou erg leuk zijn imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TEAMIKKE schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:28:
Ik bouw zelf altijd ook wat minder fabrieken i.v.m. de rest maar zet er een paar engineers bij om units veel sneller te bouwen. Kan iemand mij uitleggen hoe die fabrieken elkaar kunnen assisten? Ik krijg het niet voor elkaar.

Wat ik de laatste tijd ook veel gebruik is 2 tech3 airfactory's bouwen met elk 5 tech 3 engineers en dan interceptors of bommers maken (tech 1). Dan heb je in no-time een stuk of 80 en dan gewoon lekker bommen. Ze zullen weinig stuk maken maar ze doen wel veel schade aan alles. Als je er dan bent met je legertje gaat het allemaal een stuk sneller ;)
Waarom haal ze dan eerst naar t3 doe, als je alleen t1 units gaat maken. Zet bij een t1 factory gewoon meer engineers (stuk of 20). Gaat net zo snel en een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
@adlerman

Owja? Als ik die stats bekijk dan lijkt het alsof een een t3 gebouw een t1 unit goedkoper en sneller maakt... Maar dat zal wel niet maar hierdoor kan het toch niet goedkoper zijn? Of bedoel je dat het duur is om naar t3 gebouw te gaan?

Andere vraag
Ik ben nu bezig de missies eens uit te spelen maar ik zit volgens mij vast bij de UEF misse 3 of 4
Ik moet 3 long range scanner maken zodra ik een professor naar een quantum gate heb gebracht.
Maar ik heb wel tig scanner gemaakts en hij geeft nog steeds niet aan dat ik de objective gehaald heb. iemand dit eerder tegengekomen? Of een manier weet om hier omheen te komen?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ekitch schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:43:
@adlerman

Owja? Als ik die stats bekijk dan lijkt het alsof een een t3 gebouw een t1 unit goedkoper en sneller maakt... Maar dat zal wel niet maar hierdoor kan het toch niet goedkoper zijn? Of bedoel je dat het duur is om naar t3 gebouw te gaan?

Andere vraag
Ik ben nu bezig de missies eens uit te spelen maar ik zit volgens mij vast bij de UEF misse 3 of 4
Ik moet 3 long range scanner maken zodra ik een professor naar een quantum gate heb gebracht.
Maar ik heb wel tig scanner gemaakts en hij geeft nog steeds niet aan dat ik de objective gehaald heb. iemand dit eerder tegengekomen? Of een manier weet om hier omheen te komen?
Je hebt bepaalde plekken waar aangegeven wordt waar je ze moet bouwen ;) Die gele dingen op de grond. Het moesten dacht ik ook Omni-sensors zijn
Adlermann schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:32:
[...]

Waarom haal ze dan eerst naar t3 doe, als je alleen t1 units gaat maken. Zet bij een t1 factory gewoon meer engineers (stuk of 20). Gaat net zo snel en een stuk goedkoper.
T3 bouwt ze uit zichzelf al veel sneller. En 5 tech 3 engineers + 1 factory neemt minder units in dan 20 tech 1 engineers en een factory ;) Sowiezo heb je als je dit in de eerste fase van het spel doet veel te weinig resources om ze achter elkaar door te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:48
Hey, ik heb het hele spel nu ook (kreeg het bij m'n 8800GTX van Gigabyte), en ik heb 1 vraag. Je kan dat control panel wat onderin zit verplaatsen naar rechts, maar wat is de key daarvan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Killzone schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:21:
Hey, ik heb het hele spel nu ook (kreeg het bij m'n 8800GTX van Gigabyte), en ik heb 1 vraag. Je kan dat control panel wat onderin zit verplaatsen naar rechts, maar wat is de key daarvan??
alt-pijltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
evilpin0 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:35:
Wat lans, spreek gewoon op gpg.net af :)
Een got game zou erg leuk zijn imo
LAN games zijn leuk omdat je geen lag hebt en je na wat games met elkaar bij de bar je games kunt doornemen en lullen over units, tactieken en strats onder het genot van wat biertjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
TEAMIKKE schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:54:
[...]

Je hebt bepaalde plekken waar aangegeven wordt waar je ze moet bouwen ;) Die gele dingen op de grond. Het moesten dacht ik ook Omni-sensors zijn

[...]
Ik kan geen omni Sensors maken... Maar ik ga naar de gele gebieden zoeken...
Ik heb al bijna heel het veld bestreken met radars maar goed :)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ekitch schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:51:
[...]

Ik kan geen omni Sensors maken... Maar ik ga naar de gele gebieden zoeken...
Ik heb al bijna heel het veld bestreken met radars maar goed :)
Als ik het me goed herinner zit er boven je beginplek 1, bij de cybranbase zit er 1 en ergens rechtsonder zit er 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TEAMIKKE schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:54:
[...]

[...]

T3 bouwt ze uit zichzelf al veel sneller. En 5 tech 3 engineers + 1 factory neemt minder units in dan 20 tech 1 engineers en een factory ;) Sowiezo heb je als je dit in de eerste fase van het spel doet veel te weinig resources om ze achter elkaar door te maken.
Je moet ook niet in het eerste fase van het spel al een factory naar t3 halen. En al helemaal geen airfactory! Maar als je alleen t1 u nits gaat maken met een t3 factory..Dat is VEEL te duur. Een t3 upgrade is schreeuwend duur voor een airfactory. Zodra je ook wat later in het spel zit ku nje ook veel beter t2 bombers maken. Die doen tenminste wel veel schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dat doe ik pas als alles al tech 3 is hoor :P Na een half uur speeltijd is dat vaak bij mij. T2 bombers heb ik nog niet ;)
offtopic:
iets met minder legaal enz. Als ie goedkoper is ga ik hem wel halen. top spel
Verder is het ook geen aanvalsmacht ofzo maar een ondersteuning van de grote troepen. Meestal gebruik ik StraticBombers. Als je vrij snel een T3 Airfactory hebt (als zij nog bezig zijn in T2 dus) en je bouwt een groepje van die dingen dan hebben ze vaak nog te weinig shields en AA om ze tegen te houden en kun je zo wat commanders killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TEAMIKKE schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:18:
Dat doe ik pas als alles al tech 3 is hoor :P Na een half uur speeltijd is dat vaak bij mij. T2 bombers heb ik nog niet ;)
offtopic:
iets met minder legaal enz. Als ie goedkoper is ga ik hem wel halen. top spel
Verder is het ook geen aanvalsmacht ofzo maar een ondersteuning van de grote troepen. Meestal gebruik ik StraticBombers. Als je vrij snel een T3 Airfactory hebt (als zij nog bezig zijn in T2 dus) en je bouwt een groepje van die dingen dan hebben ze vaak nog te weinig shields en AA om ze tegen te houden en kun je zo wat commanders killen.
Hij is nog maar 25 euro bij intertoys/dynabyte.
En tegen de tijd dat jij stratbombers hebt (DUUUUR) is je tegenstander allang ook t3. Je kan beter een SR bouwen dan.
Maar ik heb wel een keer zin in een potje btu_natas/Aderlmann vs de rest van got :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Adlermann schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:01:
[...]

En tegen de tijd dat jij stratbombers hebt (DUUUUR) is je tegenstander allang ook t3. Je kan beter een SR bouwen dan.
Maar ik heb wel een keer zin in een potje btu_natas/Aderlmann vs de rest van got :P
Voor 25 Euro ga ik hem straks direct halen. ik heb de 'volledige evaluatie' versie om het zo maar te zeggen een aantal keer gespeeld en af en toe was het leuk, maar tot nu toe kon het me nog niet echt boeien, lag denk ik ook een beetje aan de trage pc...maar nu die plaats heeft gemaakt voor een nieuwe en na veel lezen op dit forum over SC...ben ik overstag, ik ga hem halen. Ben totaal niet goed in het spelen van SC of welke rts dan ook, maar tegen menselijke tegenstanders spelen is toch leuker, ookal verlies je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

chrisO schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:27:
[...]

Voor 25 Euro ga ik hem straks direct halen. ik heb de 'volledige evaluatie' versie om het zo maar te zeggen een aantal keer gespeeld en af en toe was het leuk, maar tot nu toe kon het me nog niet echt boeien, lag denk ik ook een beetje aan de trage pc...maar nu die plaats heeft gemaakt voor een nieuwe en na veel lezen op dit forum over SC...ben ik overstag, ik ga hem halen. Ben totaal niet goed in het spelen van SC of welke rts dan ook, maar tegen menselijke tegenstanders spelen is toch leuker, ookal verlies je...
mocht je wat experience willen opdoen, replays bekijken uit de vault van rank 50+ (of gamereplays.org)

wil je tv kijken, start een netwerkgame tussen 2 of meer bots :D (vooral de cheatende sorian AI's icm half build time / double resources mod werken uitstekend)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
[...]

Volgens mij speel ik compleet anders dan de ''standaard'' strategieën hier :X Meestel gebruik ik een soort tech rush naar tech 3. In Tech 2 bouw ik alle defences verder op (tech 1 enkel wat engineers, scouts en wat AA defence + tech 1 turrets) en pas in tech 3 ga ik tegen aanvallen. Het kan allemaal wel beter enz. ik weet het ;) Maar ik vind het gewoon leuk om zo te spelen :) Teamgames met 3-3 of 2-2-2.

Gister was ik ook bezig met Open Palms 3-3. Wij zaten boven de vijand zat onder. Ik zat natuurlijk weer in het midden (random places en random volk) en speelde met de Aeon. De spelers rechts van mij zag ik al vrij snel bezwijken dus ik bouwde mijn defences niet op mijn hoek op maar bij z'n basis. Dat ging vrij lang goed en ondertussen kon ik snel opbouwen omdat ik nauwelijks werd aangevallen. Die ander hield het ook wel vol. Op een gegeven moment vallen alle 3 de vijanden die rechts van mij aan. Daar kon ik niet zo snel tegen op dus hij ging stuk.

Toen was het 2 tegen 3. In een klap was die ander toen ook weg. Dus ik was alleen over en had geen defences op m'n eigen hoeken omdat ik het bij de rest had opgebouwd. Ondertussen was ik alwel in tech 3 bezig terwijl zij in tech 2 zaten te klooien. Zodoende had ik op een moment een CZAR en toen ging het wel snel :P Hun verdedigingslijn was vrij snel weg daarna maar toen was dat ding ook weer stuk. Tegen die tijd had ik 20 tech 3 engineers die binnen de minuut zo'n ding bouwen dus ik vloog met 4 tegelijk rond en zodoende win je toch nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TEAMIKKE schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:00:
[...]

Volgens mij speel ik compleet anders dan de ''standaard'' strategieën hier :X Meestel gebruik ik een soort tech rush naar tech 3. In Tech 2 bouw ik alle defences verder op (tech 1 enkel wat engineers, scouts en wat AA defence + tech 1 turrets) en pas in tech 3 ga ik tegen aanvallen. Het kan allemaal wel beter enz. ik weet het ;) Maar ik vind het gewoon leuk om zo te spelen :) Teamgames met 3-3 of 2-2-2.

Gister was ik ook bezig met Open Palms 3-3. Wij zaten boven de vijand zat onder. Ik zat natuurlijk weer in het midden (random places en random volk) en speelde met de Aeon. De spelers rechts van mij zag ik al vrij snel bezwijken dus ik bouwde mijn defences niet op mijn hoek op maar bij z'n basis. Dat ging vrij lang goed en ondertussen kon ik snel opbouwen omdat ik nauwelijks werd aangevallen. Die ander hield het ook wel vol. Op een gegeven moment vallen alle 3 de vijanden die rechts van mij aan. Daar kon ik niet zo snel tegen op dus hij ging stuk.

Toen was het 2 tegen 3. In een klap was die ander toen ook weg. Dus ik was alleen over en had geen defences op m'n eigen hoeken omdat ik het bij de rest had opgebouwd. Ondertussen was ik alwel in tech 3 bezig terwijl zij in tech 2 zaten te klooien. Zodoende had ik op een moment een CZAR en toen ging het wel snel :P Hun verdedigingslijn was vrij snel weg daarna maar toen was dat ding ook weer stuk. Tegen die tijd had ik 20 tech 3 engineers die binnen de minuut zo'n ding bouwen dus ik vloog met 4 tegelijk rond en zodoende win je toch nog ;)
Speel jij online of offline? Een typische game van mij op Open Palms gaat als volgt:

Ik bouw 2 powerplants, 2 mexes, 1 lf (4x engineer,2x scout 5x hunter, 5x engineer,5xhunters,100 engineers). Daarnaweer 2 power, 2 mexes lf (1 scout, 4 hunters 5 mantis REPEAT).
Ondertussen gaan Engineer 1 en 2 expanden. engineer 3 en 4 bouwn de hydrocarbon en airfacoty, land factory, land factory (deze gaat naar t2). Ondertussen loopt mijn commander naar de bovenste expansion, bouwt de mexes en 2-4 factories.

Dit is mijn blauwdruk voor palms ongeveer. Variatie hangt af wat ik mijn tegenstander aandoe en wat hij mij aandoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
[...]

anytime :)
Ik heb geloof nog een gotter in me gpg.net friendlist : nerd f4ist :)
ik hou niet van nuby 2v4 potjes, tenzij ik bij de minderheid zit :)

Speel het alweer een weekje en me "skill" is weer redelijk terug 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:08:
[...]

Speel jij online of offline? Een typische game van mij op Open Palms gaat als volgt:

Ik bouw 2 powerplants, 2 mexes, 1 lf (4x engineer,2x scout 5x hunter, 5x engineer,5xhunters,100 engineers). Daarnaweer 2 power, 2 mexes lf (1 scout, 4 hunters 5 mantis REPEAT).
Ondertussen gaan Engineer 1 en 2 expanden. engineer 3 en 4 bouwn de hydrocarbon en airfacoty, land factory, land factory (deze gaat naar t2). Ondertussen loopt mijn commander naar de bovenste expansion, bouwt de mexes en 2-4 factories.

Dit is mijn blauwdruk voor palms ongeveer. Variatie hangt af wat ik mijn tegenstander aandoe en wat hij mij aandoet.
Ik kan dus niet online ;) Mijn opbouw is redelijk hetzelfde hoewel ik nooit aanval met tech 1. In plaats daarvan bouw ik bij elke mijn een turret en bij de hydrocarbon een radar. Dan wat engineers die alle mijnen in de buurt pakken en een airfactory om een interceptor te bouwen voor AA. Vervolgens een transport die 6 engineers naar die bovenste (of onderste) plek brengt om daar ook mijnen te claimen en wat op te bouwen. Wss bouw ik dus meer engineers en defences dan jij. Ik bouw dan weer geen hunters en meer van dat gedoe. enkel om soms m'n vriend even bij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TEAMIKKE schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:58:
[...]

Ik kan dus niet online ;) Mijn opbouw is redelijk hetzelfde hoewel ik nooit aanval met tech 1. In plaats daarvan bouw ik bij elke mijn een turret en bij de hydrocarbon een radar. Dan wat engineers die alle mijnen in de buurt pakken en een airfactory om een interceptor te bouwen voor AA. Vervolgens een transport die 6 engineers naar die bovenste (of onderste) plek brengt om daar ook mijnen te claimen en wat op te bouwen. Wss bouw ik dus meer engineers en defences dan jij. Ik bouw dan weer geen hunters en meer van dat gedoe. enkel om soms m'n vriend even bij te staan.
t1 units overslaan online = death by mantis
t2 units overslaan online = death by rhino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Interessant ;) Nooit last van though. Online ongetwijfeld wel hoewel ik er maar moeilijk bij kan dat je niet met turrets zou kunnen verdedigen. Helemaal als je tech 2 turrets die al vanaf een redelijke afstand beginnen te schieten. Als je ook een radar bouwt vrij snel in het begin schieten die turrets ook mobile-artillery eerder stuk dan dat ze aankomen.

Maar zoals ik al zei speel ik liever gewoon zoals ik het leuk vind en gaat het me helemaal niet om het winnen. Liever een leuke battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

TEAMIKKE schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:00:
Interessant ;) Nooit last van though. Online ongetwijfeld wel hoewel ik er maar moeilijk bij kan dat je niet met turrets zou kunnen verdedigen. Helemaal als je tech 2 turrets die al vanaf een redelijke afstand beginnen te schieten. Als je ook een radar bouwt vrij snel in het begin schieten die turrets ook mobile-artillery eerder stuk dan dat ze aankomen.

Maar zoals ik al zei speel ik liever gewoon zoals ik het leuk vind en gaat het me helemaal niet om het winnen. Liever een leuke battle.
als je echt een leuke battle wilt, pak dan een 8 player landbased map, zet er 8x sorian cheating AI's op, zet halfbuildspeed en double resources bij aan en let the fraggin' begin :D

zeker op isis is het wel grappig, die mid-section is één slachtveld, meesterlijk :D

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TEAMIKKE schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:00:

Jij zult t2 nooit halen als je t1 overslaat :) (niet helemaal waar meer op de kleine maps,) maar zonder early raiding en flink veel t2 units ligt je econ gewoon zo in puin dat je niet eens het geld hebt om een fatsoenlijke verdediging te bouwen.
Als jij early game ergens 1 turretje bouwt, dan loop je daar behoorlijk overheen met units. Het houdt wel iets tegen, maar niet veel. Op kleine maps heb je met 5 -6 minuten ook nog een vijandige commander in je basis die lekker aan het schieten is. Als jij dan geen units hebt is het snel afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dat is zeker waar. Het belangrijkste van het hele spel is idd. om je eco effeciënt op te bouwen. Nou weet ik niet hoe jullie je verdediging opbouwen maar ik heb er een vast riedeltje voor bedacht.

Mijn buildorder over het algemeen:
-2 mex
-2 energie
-Lf: 2 Engineers, 3 scout, 2 engineers, stuk of wat AA (of ik bouw later een airfactory+interceptor. Ligt er een beetje aan) 2 engineers en daarna eventueel wat units om vriend mee te helpen.
-Commander bouwt meer mex en energie
-Engineers gaan naar de afgelegen mijnen, bouwt een mijn en een turret. Zo heb je dus bij elke mijn al 2 turrets.
-2 engineers bouwen een hydrogeval en radar ook weer met turrets op de hoeken
-Tegen die tijd zijn de turrets bij de mijnen af en gaan die engineers verder met het standaardriedeltje: 4 energie eromheen+ 2 massfabs en later in het spel opslag. (de mijnen maken onderdeel uit van de verdedingslinie. Later speel tech 2 hier op in.)
-Lf naar tech 2 en ondertussen ook wat nieuwe LF's erbij zetten (ook weer een standaardding hoe ik ze altijd bouw)
-5 Tech 2 engineers bouwen om tech 2 powergens te maken (die weer ingepland staan bij de mijnen incl. de verdiginslinie).
-Als die klaar zijn tech 2 defences bouwen op meerdere plekken en sowieso bij de afgelegen mijnen.
-Verder bouwen

Over het algemeen werkt het vrij goed. Ik zal echter nooit een top 1 spelers worden. Voordat ik naar tech 2 ga heb ik dus altijd al een stuk of 10 turrets die mijn hele bebouwde gebied beslaan. Ik zal zo ff een screenshot neerzetten van de verdediginslinie opgebouwd.

Het is dus absoluut niet zo dat ik maar 1 turret ergens niet strategisch neer zet. Het klopt idd. dat je daarmee nooit alles tegen houdt want vaak moet de commander wel wat pakken die er vroeg langs rennen maar dat geeft nooit grote problemen.

Linkjes naar screenshots:

Verdedingslinie

Blokken zoals ik ze bouw

Gebied dat de turrets in tech 1 beslaan

Complete Basis

Na 35 minuten speeltijd is de complete verdedingslinie klaar. In tech 1 bouw ik dus al die turrets. In tech 2 komt daar de rest bij.

[ Voor 12% gewijzigd door TEAMIKKE op 10-08-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Je linie ziet er leuk uit en tegen een aantal units werkt het vast best goed, maar na 35 minuten heeft een tegenstander 3-4 soulrippers, monkeylords of fatboys (of een gigantisch t3 leger).

Ik heb net een game gespeeld tegen een aeon speler die me persé met mercys dood wilde maken. Hij kwam er in het begin niet door en later stond mijn com onder 3 shields. Mijn score was 4x zo hoog als die van hem en toen disconnecte hij zonder iets te zeggen. Beetje flauw als je het mij vraagt

Ik ben trouwens ook wel up voor een got matchup :)

[ Voor 5% gewijzigd door m277755 op 10-08-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
hehe bewijs dat emrci niet alles ownt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
heb het spel gister weer eens geinstaleerd d8 laat ik het weer is proberen maar heb nu ineens geen geluid meer.. allen muziek geen effects enzo.. best vaag.. drivers geupdate directx geupdate iemand een idee?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

arg ik krijg maar geen sportive tegenstanders :(

Ik val nu iemand aan met 3 gg, hij zegt "cheap trick buddy" en disconnect zo dat er een schermpje komt waar ik hem kan ejecten. Als dat gebeurt telt het niet als een win voor mij terwijl ik wel dik aan het winnen was... Ik had wel iets beters verwacht van iemand die meer dan 250 games gespeeld heeft

[ Voor 12% gewijzigd door m277755 op 10-08-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

m277755 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:59:
arg ik krijg maar geen sportive tegenstanders :(

Ik val nu iemand aan met 3 gg, hij zegt "cheap trick buddy" en disconnect zo dat er een schermpje komt waar ik hem kan ejecten. Als dat gebeurt telt het niet als een win voor mij terwijl ik wel dik aan het winnen was... Ik had wel iets beters verwacht van iemand die meer dan 250 games gespeeld heeft
Een minuut wachten voor je op eject drukt. Dan drukken, wachten tot het score scherm komt. Een disconnect telt namelijk gewoon als win voor de ander.
Als je dit niet doet kan hij reconnecten en op zijn scherm doorspelen.

En vat dat "cheap trick buddy" gewoon op als compliment. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 10-08-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Ik heb in die game 5 minuten gewacht en inderdaad, hij telde als een win voor mij :). Ik stoor me niet aan mensen die zeggen dat ik "cheap" doe als ik dingen zoals een gg strike doe, hadden ze maar anti air moeten maken. Complimenten zijn natuurlijk altijd leuk, ook al zijn ze vermomd als beledingen :p

Ik heb eerder een game gespeeld waarin mijn tegenstander al een paar keer gedisconnect had, maar wel terug gekomen was. Ik had een czar boven zijn basis, vlakbij zijn commander, dus ik dacht na een halve minuut: het is wel goed, eject. Die game telde als disconnect, terwijl ik aan het winnen was :(

Maar genoeg gezeurd, tijd om vragen te stellen :p

Ik heb nu met 2 verschillende mensen geprobeerd arranged team te spelen, maar beide keren kom ik vast te zitten op "setting up automatch"'. Ik zit zelf niet achter een router, een van mijn partners zit in de dmz van zijn router en van de andere weet ik het niet. Is dit een bekend probleem (en zo ja, hoe los ik het op)? Ik heb gezocht op het gpg forum en gevraagd in de chat, maar ik kon niets vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door m277755 op 10-08-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

m277755 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:44:
...

Ik heb nu met 2 verschillende mensen geprobeerd arranged team te spelen, maar beide keren kom ik vast te zitten op "setting up automatch"'. Ik zit zelf niet achter een router, een van mijn partners zit in de dmz van zijn router en van de andere weet ik het niet. Is dit een bekend probleem (en zo ja, hoe los ik het op)? Ik heb gezocht op het gpg forum en gevraagd in de chat, maar ik kon niets vinden.
Nattrace al gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Nee, die kende ik nog niet, handig programma. Na een reboot kwam ik door alle checks. Ik heb zojuist met nog weer iemand anders succesvol een 2 vs 2 afgerond (en gewonnen :)) Ik zal nattrace ook eens naar die andere mensen sturen. Misschien had ik ook wel gewoon pech dat ik met een team met iemand die achter een slecht ingesteld nat zat werd gematched.

Ik zie ons team nog niet in de ranked lijst staan, maar dat zal wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
m277755 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:37:
Je linie ziet er leuk uit en tegen een aantal units werkt het vast best goed, maar na 35 minuten heeft een tegenstander 3-4 soulrippers, monkeylords of fatboys (of een gigantisch t3 leger).

Ik heb net een game gespeeld tegen een aeon speler die me persé met mercys dood wilde maken. Hij kwam er in het begin niet door en later stond mijn com onder 3 shields. Mijn score was 4x zo hoog als die van hem en toen disconnecte hij zonder iets te zeggen. Beetje flauw als je het mij vraagt

Ik ben trouwens ook wel up voor een got matchup :)
Na 35 minuten echt niet :X Hooguit 1. En als je met de Aeon speelt heb je dan ook al een CZAR. Fatboy's duren echt wel langer voordat je zo'n ding af hebt en die zijn ook waardeloos tegen airunits :P
Sowieso houdt het meer tegen dan je denkt. Tech 3 natuurlijk niet maar ik ben er dan ook niet afhankelijk van. Als ik dat eenmaal heb staan ga ik zelf natuurlijk ook pops maken. Het werkt gewoon goed om even rustig op te bouwen. Als je dan eenmaal een goede/betere economie hebt dan je tegenstander kun je beginnen met aanvallen en dan heb je een voordeel.

Maar ik zal er over op houden :X Iedereen heeft toch z'n eigen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TEAMIKKE schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:27:
[...]

Na 35 minuten echt niet :X Hooguit 1. En als je met de Aeon speelt heb je dan ook al een CZAR. Fatboy's duren echt wel langer voordat je zo'n ding af hebt en die zijn ook waardeloos tegen airunits :P
Sowieso houdt het meer tegen dan je denkt. Tech 3 natuurlijk niet maar ik ben er dan ook niet afhankelijk van. Als ik dat eenmaal heb staan ga ik zelf natuurlijk ook pops maken. Het werkt gewoon goed om even rustig op te bouwen. Als je dan eenmaal een goede/betere economie hebt dan je tegenstander kun je beginnen met aanvallen en dan heb je een voordeel.

Maar ik zal er over op houden :X Iedereen heeft toch z'n eigen manier.
Goede spelers zijn goed in EN economy bouwen en je aan te vallen. door meteen te beginnen met aan te vallen hebben ze meer van de map in haden en dus meer economy... Laten we maar eens een potje spelen binnenkort. Ik sta meestal tussen 50-70 op de 1 v 1 ladder en ben een top 10 (en maanden lang #1) 2 v2 speler geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

TEAMIKKE schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:27:
[...]

Na 35 minuten echt niet :X Hooguit 1.
:)

Ik heb even een game gespeeld tegen een normal AI. De instellingen waren hetzelfde als met 1 vs 1 ranked, geen mods, maar ik heb wel gamespeed op adjustable gezet zodat ik er wat sneller doorheen kon.

Klik rechts hier en dan opslaan als om hem te bekijken (versie 3260).

Voor het geval dat je hem niet kan / wil kijken:

1e fatboy 21:30 (in-game tijd)
2e fatboy 24:48
3e fatboy 27:47
4e fatboy 30:20
5e fatboy 31:46
6e fatboy 32:13
1e t3 arty 35:04
2e t3 arty 37:15

Monkeylords en soulrippers zijn goedkoper dan fatboys, dus daar lukt het al helemaal wel mee. Ik ben niet de beste speler en als ik zo kijk heb ik nog een hoop engineers laten idlen, dus het kan nog beter. Nou werd ik natuurlijk zo goed als niet aangevallen in deze game, als je een klein beetje tegendruk krijgt zal je er misschien maar 3-4 uit kunnen persen ;)

edit
Ik zie dit trouwens niet als een vijandelijke discussie, maar als een openlijke uitwisseling van ideeën. Tenzij je er gewoon geen zin in hebt hoeven we er niet mee op te houden :)

[ Voor 8% gewijzigd door m277755 op 11-08-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Adlermann schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:38:
[...]

Goede spelers zijn goed in EN economy bouwen en je aan te vallen. door meteen te beginnen met aan te vallen hebben ze meer van de map in haden en dus meer economy... Laten we maar eens een potje spelen binnenkort. Ik sta meestal tussen 50-70 op de 1 v 1 ladder en ben een top 10 (en maanden lang #1) 2 v2 speler geweest :)
Ik weet dat je goed bent ;) Mijn redenatie was altijd: Als je de resources niet in aanvallen steekt kun je het ergens anders in steken. In mijn geval waren dat engineers en turrets. Als je meer engineers in het begin hebt dan je tegenstander kun je sneller/effectiever bouwen en met die gedachte heb ik toen een buildorder bedacht.

Wat ik me dan afvraag (kijk nooit replays): Stel dat jij iemand in tech 1 killt. Ga je dan ook naar zijn plek om daar de mijnen in te nemen en een soort van basis op te bouwen? Ik pak dan wel de mijnen maar ga niet overal factory's ed opzetten. Ik produceer liever op 1 of 2 plekken massaal die goed verdedigt zijn en zodoende met grote groepen aanval.

Tech 2 gebruik ik wel redelijk moet ik zeggen. Handig om zijn tech2 powergens, shields en tacticle missle defences uit te schakelen zodat je met TML's zijn basis kan aanvallen. Maar tech 1 sla ik gewoon compleet over zoals je wel weet ;)
Ik zie dit trouwens niet als een vijandelijke discussie, maar als een openlijke uitwisseling van ideeën. Tenzij je er gewoon geen zin in hebt hoeven we er niet mee op te houden :)
Het komt bij mij een beetje over alsof jullie me willen overtuigen om zo te spelen terwijl ik het juist leuk vind om op mijn manier te spelen ;) Maar opzich niet vervelend hoor.

Maar je hebt me overtuigd ;) Menselijke spelers zijn gewoon veel beter en anders dan Supreme AI's terwijl ik daar altijd tegen speel. Dus ik kan het me ''veroorloven'' (om het zo ff te zeggen :P ) om niet te rushen (oké geen echte rush maar je snapt me wel) en rustig op te bouwen. Over 2 week ga ik met een paar vrienden de hele dag SupCom lannen dus ben benieuwd hoe ik me dan red. Ik zal nog even die buildorder van Adlermann een keer spelen/onthouden zodat ik iig een schijn van kans maak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mens verschilt wel op meer punten van computers. mensen leren van hun tegenstander
Als je alleen maar T1 turrets bouwt in het begin. dan zal dat de eerste 1a2 potjes inderdaad nog wel lukken.want turrets kunnen id redelijk wat lichte tanks mollen.
Maar als ik doorheb dat jij alleen maar turrets bouwt in het begin, dan val ik aan met t1 artys. die hebben een groter bereik dan jouw turret, en dus kan ik met 10 artys wel 100 turrets mollen :)

(om maar niks te zeggen over t2 rocket launchers)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

TEAMIKKE schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:47:
Het komt bij mij een beetje over alsof jullie me willen overtuigen om zo te spelen terwijl ik het juist leuk vind om op mijn manier te spelen ;) Maar opzich niet vervelend hoor.
Dat is ook wel een beetje zo. Wij proberen onze ervaring een beetje aan jou over te dragen, zodat je een betere kans maakt tegen menselijke spelers. Maar als jij het leuker vindt om zo te spelen zal ik de laatste zijn om je te zeggen dat het anders moet ;) Het blijft een spel en het is gemaakt om mensen te vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
heuveltje schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:57:
Mens verschilt wel op meer punten van computers. mensen leren van hun tegenstander
Als je alleen maar T1 turrets bouwt in het begin. dan zal dat de eerste 1a2 potjes inderdaad nog wel lukken.want turrets kunnen id redelijk wat lichte tanks mollen.
Maar als ik doorheb dat jij alleen maar turrets bouwt in het begin, dan val ik aan met t1 artys. die hebben een groter bereik dan jouw turret, en dus kan ik met 10 artys wel 100 turrets mollen :)

(om maar niks te zeggen over t2 rocket launchers)
En dat is dus niet waar :> In het begin had ik daar idd. last van máár daarom bouw ik nu een radar in het begin. Tegelijk met die turrets. Die turrets schieten namelijk verder dan hun blikveld. Ook schieten ze accurater met een radar. En aangezien ze elkaar allemaal meehelpen (schietgebied overlapt elkaar) krijg je ze niet neer met slechts 10 T1 artillery. Dan moet je echt al met hele legers aankomen zodat ze niet snel genoeg zijn met schieten.

Het voordeel dat ik heb als iemand mij aanvalt is die radar. Ik zie ze aankomen, de turrets gaan al richten en als jouw artillery in mijn schietgebied komt kunnen ze mij nog niet raken omdat je ze simpelweg nog niet ziet. Dan moet je een scout mee sturen en dan als nog beginnen ze tegelijk met schieten. Naderhand repareer ik ze gewoon weer :) Vaak hebben die dingen ook zoveel kills dat ze sterker worden maar dat is miniem.

Tegen de tijd dat jij met T2 komt beb ik allang T2 turrets en shields omdat ik T1 oversla en dus veel eerder in T2 zit (als ik tegen die tijd nog leef hé Adlermann ;) ) en dan geldt alweer hetzelfde: Dan heb je echt alweer legers nodig wil je erdoor komen. Op kleine mappen heb je dan wel het probleem dat je basis met basis kunt beschieten met artillery enz. maar zoals je zag op mijn screenshots bouw ik 5 artillery dingen per linie en vaak eerder zodat ze die iig. niet kunnen bouwen. Hoewel een menselijk speler dan natuurlijk weer stealth gebruikt enz ;)

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat je je strategie kunt aanpassen als je weet hoe de ander speelt.
m277755 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:15:
[...]

Dat is ook wel een beetje zo. Wij proberen onze ervaring een beetje aan jou over te dragen, zodat je een betere kans maakt tegen menselijke spelers. Maar als jij het leuker vindt om zo te spelen zal ik de laatste zijn om je te zeggen dat het anders moet ;) Het blijft een spel en het is gemaakt om mensen te vermaken.
Precies. A ) Ik kan niet online en ik ben zeker weten beter dan m'n vrienden die dit ook doen (simpelweg omdat ik het véél meer doe. En dat ik niet mee kan komen met de topspelers betekent niet dat ik per direct slecht ben :P Hoop ik) en B ) Ik kan er heel slecht tegen als dingen niet gaan zoals ik het wil ;) En daar heb je nogal eens last van met menselijk spelers hoewel dat natuurlijk aan de andere kant hartstikke leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hier een hele discussie voeren over welke strategie nu beter werkt en wat wel en wat niet goed is, je kunt ook een potje tegen elkaar spelen en laten zien wat nou beter werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Als je niet eens online speelt kun je sowie nooit die discussie voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:30:
Je kunt hier een hele discussie voeren over welke strategie nu beter werkt en wat wel en wat niet goed is, je kunt ook een potje tegen elkaar spelen en laten zien wat nou beter werkt. :P
evilpin0 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:42:
Als je niet eens online speelt kun je sowie nooit die discussie voeren
Tuurlijk werkt dat andere beter aangezien dat op online is afgestemd. Ik speel niet online dus waarom zou ik dan een strategie gebruiken die daar wel voor bedoeld is :X Als ik tegen hem zou spelen walst ie binnen 3 minuten over me heen dus dat is echt tijdverspilling. Daar draait dit ook niet om.
Ik zie dit trouwens niet als een vijandelijke discussie, maar als een openlijke uitwisseling van ideeën.
En waarom zou je enkel over online kunnen discussieëren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
je probeert hier strategishe discussies te voeren met mensen die allemaal (op een enkel na) online spelen. Eneh tegen een AI heb je amper stragieen nodig die zijn echt te slecht voor woorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Wat jij wil ;) Een AI is opzich zichzelf zwak maar niet in teams, 7-8 ieder voor zich of andere combie's.

* TEAMIKKE is done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TEAMIKKE schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:21:
Wat jij wil ;) Een AI is opzich zichzelf zwak maar niet in teams, 7-8 ieder voor zich of andere combie's.

* TEAMIKKE is done
In teams zijn ze zelf nog zwak. Je kan in principe voordat het spel t3 heeft bereikt bij 7 ai's een ninja uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
TEAMIKKE gaat het in elk geval een stuk makkelijke krijgen in Forged Allience aangezien daar building templates zitten. Je slaat je mooie stukje SimCity dus op en gooit dat een paar keer neer. Kun je je verder op aanvallen storten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
M411007 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:01:
TEAMIKKE gaat het in elk geval een stuk makkelijke krijgen in Forged Allience aangezien daar building templates zitten. Je slaat je mooie stukje SimCity dus op en gooit dat een paar keer neer. Kun je je verder op aanvallen storten. ;)
Bouwen is voor mij juist niet het probleem :P Maar ik ben naar aanleiding van dit hele gedoe eens wat anders gaan spelen ;) Ik moet nog wel ff oefenen :X maar blijf nu iig langer in tech 1 en bouw op meer verschillende plekken. Ik blijf gewoon lekker meelezen en zo hopelijk wat interessants op pikken en dan zal ik vanzelf wel een keer online verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Dat klinkt wel gaaf die building templates... ga me afvragen hoe dat gaat werken.

Ik speel ook online en begin nu met inderdaad in het begin ook legertjes te maken. Rushde meestal naar t3 maar zoals Adler ook zei dan wordt je door Mantis geowned...

Dus ik maak nu 5 engineer voor de uitbreidingen etc dan 5 tanks, 5 light assaults en dan weer 2 engineers repeat.

Dit houd ik redelijk vol als ik een beetje een choke point heb kan ik daar wel mee uithouden anders wordt het lastiger (meer punten te coveren) maar goed. Laten we er even van uitgaan dat ik het uithoudt tot t3.

Ff wat vragen over tactieken tegen de t3+ aanvallen.

Wat doe je er tegen
Een snelle Monkeylord (early in the game)
Scathis die al aan het schieten is... en zeker 2 :(
5 Assassin Soulrippers
En welke anti air doet splas damage (tegen mass Gunships?)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Ekitch schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:00:
Dat klinkt wel gaaf die building templates... ga me afvragen hoe dat gaat werken.

Ik speel ook online en begin nu met inderdaad in het begin ook legertjes te maken. Rushde meestal naar t3 maar zoals Adler ook zei dan wordt je door Mantis geowned...

Dus ik maak nu 5 engineer voor de uitbreidingen etc dan 5 tanks, 5 light assaults en dan weer 2 engineers repeat.

Dit houd ik redelijk vol als ik een beetje een choke point heb kan ik daar wel mee uithouden anders wordt het lastiger (meer punten te coveren) maar goed. Laten we er even van uitgaan dat ik het uithoudt tot t3.

Ff wat vragen over tactieken tegen de t3+ aanvallen.

Wat doe je er tegen
je eigen T3 bots, samsites, firebases, supportcommanders, T3bombers, experimentals etc. etc. etc.
Een snelle Monkeylord (early in the game)
ik zou gaan voor een stel soulrippers
Scathis die al aan het schieten is... en zeker 2 :(
die dingen zijn duur, minstens zoveel uitgeven aan de verdediging van het apparaat, dan aan het apparaat zelf (dus multi shielding, cover van ASF's, samsites en evt een soulripper ter verdediging)
5 Assassin Soulrippers
5? met minder kun je de tegenstander ook afmaken hoor...
En welke anti air doet splas damage (tegen mass Gunships?)
mass gunships worden geown3d door ASF's, interceptors (zeg maar 100 interceptors...) T2 flak, mobile flak en enkele samsites... (niet te veel sams... die richten toch maar op 1 target)

ow ja, en over je BO, helemaal geen anti air verdediging in je BO?

dus een stel simpele bombers kunnen ervoor zorgen dat jij behoorlijk de pineut bent...

[ Voor 4% gewijzigd door M2M op 13-08-2007 10:12 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik heb de laaste tijd een leuke cyberian stragie voor 3v3 of 4v4 op seton clutch, ik zorg dat ik zo veilig mogelijk zit zodat ik geen res aan units en verdedigen moet uitgeven vervolgens spendeer ik al me res in me economy, soms maak ik tussen door wel mass t2 bombers voor 1 grote atack daarna stop ik met ze te bouwen. In t3 maak ik meteen mass t3 pg en mass extractorx.

Vervolgens maak ik 3 SCU units waarvan ze alle 3 upgrade met self repair, 2 met focus converter (veel dmg) en 1 met engineur suit. Dan met me bombers en heel veel interceptors zorg ik dat ze via air transport veilig aankomen in een hoekje bij de vijand, met me 2 combat SCU harass maar meestal destroy je hem al de eerste vijand terwijl me SCU met enigeur uprade een shield + sams en daarna een monkey lord bouwt. Tegen die tijd schip ik nog eens 3 a 4 niet geuprade SCU naar de plek waar de money lord gebouwt wordt.

Dan is het gewoon een kwestie van zorgen dat je 2 combat SCU goed gemircoed worden want met de repair upgrade kunnen ze amper dood. Echte een geweldige stratgie ze raken altijd zo paniek als een monkey lord in 2/3 min gebouwt zien worden en wat heerlijk een ML een paar kilometer van een enemy base te completen en hem meteen ze ding zien doen.

Ik stuur dan me ML en 2 SCU met anti air upgrade en me 2 combat SCU mee met lading interceptors en t3 fichters, zoon combinatie is echt onstop baar en heerlijk om uit te voeren :)

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste