Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 85.613 views sinds 30-01-2008

• Erry
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 12:51

Erry

Soms camera, soms stereo

Anoniem: 218559 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:20:
[...]
Er zal vast een prachtig geluid uitkomen, maar zulke prominente speakers zou ik nooit in mijn huiskamer willen hebben, al zou het niet misstaan in een speciaal ingerichte bioscoop/game kamer. Begrijp me niet verkeerd, mooi spul hoor maar echt te voor in mijn huiskamers imho.

Kan je die kabels nog fatsoenlijk wegwerken of laat je die zo liggen?
Zal eens een schets maken van mijn bescheiden opstelling, heb geen foto's nl.
Als het je hobby het is om (voor zover het budget reikt) van zo mooi mogelijke muziek in je huiskamer te genieten, ontkom je er niet van om je luidsprekers liefst zo vrij mogelijk in de ruimte te plaatsen (wat Bose er ook van zegt). En dan vallen die van mij nog erg mee, want je kijkt door het grootse deel ervan gewoon doorheen.

Voorts zijn de luidsprekers (voor een audiofiel) fatsoenlijk aangesloten op versterker en lichtnet en mogen die kabels daarvan best worden gezien (Wat moet ik er anders mee? Vloer open zagen en kabels op het plafond van mijn onderliggende keuken timmeren?).

Zo heeft een ieder zijn prioriteiten.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-03 08:15
Hoi,

ik ben sinds enige tijd ook op zoek naar een leuk setje om mee te beginnen. Ik mag namelijk wat uitzoeken voor mijn afstuderen en ik ga daar dus een receiver voor uitzoeken. De speakers betaal ik zelf dan, maar het moet wel een beetje bang for buck zijn.

Wat kijk/luister ik graag?
Ik luister graag naar warme muziek zoals Joe Bonamassa, Stevie Ray Vaughn, Jimi Hendrix. Maar ook een dance plaat moet goed klinken. Films moeten me wel weten te pakken, want epossen vind ik echt geweldig.

Waar is mijn keus tot nu toe op gevallen?
De H/K AVR 132 receiver met de H/K HKTS 11 speakerset, omdat ik goede ervaringen heb met de AVR132 en de reviews over de HKTS 11 zijn goed. Daarnaast speelt het stukje design ook een rol en dan winnen ze zowiezo :P

Waarom dan deze post?
Wat ik me nu eigenlijk afvraag over de versterkers: mijn vader en moeder hebben van mijn broer en mij een H/K AVR132 gekregen en ik moet zeggen op de set JBL 200.6's klinkt deze al wel lekker. Dus ik wil wel de kwaliteit van de H/K, maar ik las dat de AVR146 ook een HDMI-switch erin had zitten. Deze zou volgens hear.nl sinds april te krijgen zijn, maar ik kan ze nergens vinden. Ook niet op de site van H/K als ik nederland kies. Dit doet me twijfelen of ze uberhaupt hier wel naartoe komen. En als ze komen, is hethet waard om erop te wachten, omdat de OSD alsnog niet via HDMI gaat?

Dan speakers, ik loop nu al te kijken naar een stel zuilspeakers voor stereo en deze dan uitbreiden met een mooi surround-setje. Als ik dat ga doen loopt alleen de prijs toch echt uit de hand. Wat ik dus van plan was, was om eerst een leuke set satelieten te kopen met een goede sub. Na het lezen van wat reviews kwam ik erop uit dat de HKTS 11 set van H/K een goede keus zou zijn. Helaas voor mij woon ik in het oosten van het land en heb ik nog geen winkel kunnen vinden waar ze staan.
Ik lees in de reviews dat de sub echt een hele goede moet zijn en volgens mij deze als bij de HKTS 7 en daar heb ik hier mensen mee rond zien lopen. Kan iemand dit ook bevestigen? Dan neem ik namelijk deze als begin punt en dan ga ik later de twee fronts wel vervangen als zuilen toch stukken beter klinken. De reviews maken mij hier sceptisch over btw.

Modbreak:Lees aub de topicwaarschuwing (en de FAQ), dit is duidelijk niet de bedoeling van dit topic

[Voor 2% gewijzigd door voodooless op 28-06-2007 10:05]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Anoniem: 77615

Barry schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:47:
[...]

2 keer zoveel kans op spam vanwege jouw quote :P
uhh awawawa :+

Anoniem: 107284

Erry schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:11:
[...]
Voorts zijn de luidsprekers (voor een audiofiel) fatsoenlijk aangesloten op versterker en lichtnet en mogen die kabels daarvan best worden gezien (Wat moet ik er anders mee? Vloer open zagen en kabels op het plafond van mijn onderliggende keuken timmeren?).

Agreed... zo had ik standaard 4mm^2 Oehlbach (transparant: dus zie je de koperen kern) LS-kabeltjes. Zelfs mijn moeder vond het maar geen gezicht op de donkerblauwe vloerbedekking. Nu heb ik NBS Active 4 kabels die een duimdikke zwarte + kabel en een pinkdikke grijze - kabel hebben. Zelfs mijn moeder (en dat zegt heel wat ;) ) vindt het heel acceptabel (behalve de prijskaartje)

Anoniem: 224312

kheb nog mijn 2 grote speakers van eltax, die had ik vroeger gekocht en werken prima met alles, zal es een fotootje uppen >:)

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 08:21

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Erry schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:15:
Na twaalf jaar naar Martin Logan Aerius te heben geluisterd, werd het tijd voor wat nieuws.
dude, ben je niet bang dat die katten in je speakers gaan hangen?
dude, is het niet wat overkill om een hele post te quoten voor een reactie van 1 regel?

[Voor 71% gewijzigd door Kaj. op 28-06-2007 23:01]

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Erry
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 12:51

Erry

Soms camera, soms stereo

Audi_S2 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:58:
[...]
dude, ben je niet bang dat die katten in je speakers gaan hangen?
Nope, tegen mijn vorige speakers, een paar Martin Logan Aerius (zie pic), ging één van mijn twee katten nog wel eens in een onbewaakt ogenblik op zijn achterpoten tegenaan staan om zijn nagels te scherpen. Hij deed dit dan in de gaten van de voorste metalen statoren waarachter het muziekmakende foliemembraam is aangebracht (en waar 6 à 7.000 volt op staat!), maar dat heeft aan zowel de statoren als aan de folie nimmer schade veroorzaakt. Sterk spul dus.
http://www.mediaaudio.hr/site/upload_pics/aerius1.jpg
Martin Logan Aerius

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10-2022
Ik ben opzoek naar een nieuwe receiver en had mij al een beetje georienteerd op de Marantz SR-4001 en de SR-5001 omdat ik trouw marantz fan ben, tot ik de H/K AVR 245 tegenkwam, deze lijkt mij er kwa mogelijkheden intressanter uitzien. Ik vraag mij alleen af of iemand mij het verschil tussen deze 2 merken in klank kan uitleggen. Natuurlijk wil ik het eerst kunnen beluisteren, maar is H/K en Marantz een groot verschil in karakter?

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:04:
Ik ben opzoek naar een nieuwe receiver en had mij al een beetje georienteerd op de Marantz SR-4001 en de SR-5001 omdat ik trouw marantz fan ben, tot ik de H/K AVR 245 tegenkwam, deze lijkt mij er kwa mogelijkheden intressanter uitzien. Ik vraag mij alleen af of iemand mij het verschil tussen deze 2 merken in klank kan uitleggen. Natuurlijk wil ik het eerst kunnen beluisteren, maar is H/K en Marantz een groot verschil in karakter?
Modbreak:Dit soort vragen horen hier niet thuis

Anoniem: 157535

Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:26:
[...]

[modbreak]Dit soort vragen horen hier niet thuis[/modbreak]
Ik geef toe dat dit soort vragen hier idd niet thuis horen, maar het is toch beter dat hij het hier vraagt dan dat hij een één of ander nutteloos topic gaat aanmaken zoals zoveel anderen doen ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 157535 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:57:
Ik geef toe dat dit soort vragen hier idd niet thuis horen, maar het is toch beter dat hij het hier vraagt dan dat hij een één of ander nutteloss topic gaat aanmaken zoals zoveel anderen doen ?
Zo werkt dat niet. Zowel in dit topic als in een ander topic hoor je je aan de regeltjes te houden. Zo simpel is dat gewoon. Waar de overtreding plaatsvindt is bijzaak.

En nu genoeg hierover. Ik wil alle users die het nog niet gedaan hebben dringend verzoeken om om de topicwaarschuwing ter harte te nemen en de FAQ's nog eens netjes te lezen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Anoniem: 218559

Erry schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:11:
[...] Als het je hobby het is om (voor zover het budget reikt) van zo mooi mogelijke muziek in je huiskamer te genieten, ontkom je er niet van om je luidsprekers liefst zo vrij mogelijk in de ruimte te plaatsen (wat Bose er ook van zegt). En dan vallen die van mij nog erg mee, want je kijkt door het grootse deel ervan gewoon doorheen.
Ja je hebt helemaal gelijk, ik poste het ook omdat ik het fraaie boxen vind (had nog nooit zoiets gezien) ,maar dat het voor mij persoonlijk niets zou zijn.
Lijkt me nou ook weer niet de fraaiste oplossing idd ;)
_/-\o_ niks dan respect hoor. Je hebt het mooi voor elkaar!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:07

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Het is al weer bijna 3 jaar geleden dat ik mijn budget-systeem tentoon heb gespreid en vandeweek is hij geupdate, dus:

jfeelders' budget homecinema setup

• CD/DVD/DivX/MP3-speler:Pioneer DV-400 (DD, DTS, coax, HDMI, component)
• Media-speler: PowerDVD 6 (S/PDif en S-Video uit) via zelfbouw IR-ontvanger
• Amp: Sony STR-DE485e (DD, DTS, DCS)
• Speakers (stereo): Eltax Symphony 6
• Speakers (surround): Eltax Millennium Centre & Eltax Mini Surround
• LCD-TV: Samsung LE32S81 (82cm, HDready, HDMI)
• Remote: Cambridge Audio M1+ (programmeerbaar 8-in-1, backlight LCD)
• Bekabeling: QED Qunex1, Vivanco ProWire HDMI, Vivanco Prowire Digital Coax, Hirschmann Koka 799 Digital Coax, VLS Optistan, CableTalk 3.1 (biwired)
• Meubel: zelfbouw op basis van Target Beta-series

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:14
Gekocht voor m'n ouders, maar tot ze me terugbetaald hebben is het natuurlijk 'van mij' :P
Alles via marktplaats bijeen gesprokkeld. Klinkt eigenlijk verdomde lekker samen, krijg zowaar een beetje last van jaloezie.

Aangeschaft:
Marantz PM-53 versterker
Visonik Revo 2 speakers

En excuus voor de fotokwaliteit, batterij was bijna leeg :{

Hier op m'n eigen Mission M33i's die nu als provisorische speakerstands functioneren :+
http://www.audiofuhrer.de/images/IMG_1827.jpg

Close-up van de Visonik, zonder frontje
http://www.audiofuhrer.de/images/IMG_1828.JPG

En de PM-53, keurig opgesteld op een Thorens TO 166 versterkerplatform 8)
http://www.audiofuhrer.de/images/IMG_1829.JPG

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Een paar kleine recente wijzigingen: een Playstation 3 erbij en wat kabels netter weggewerkt :)

Oude situatie:

http://exirion.mine.nu:8080/avpano1.jpg

Nu:

http://exirion.mine.nu:8080/DSC_0004_2.jpg

http://exirion.mine.nu:8080/DSC_0019_2.jpg

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 157535

8) wat een prachtig stukje DIY werk heb je daar zeg _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 19:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Strak hoor! ;)
Alleen springt die PS3 een beetje uit de toon. :Y)
Vind het design niet echt je van het, heb zelf 1 in de handen gehad op mn werk.

Whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 22:55
Wat heb je daar allemaal van apparatuur onder die tv staan? Ziet er wel knap uit, maar kan het zo niet direct herkennen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 27-05 20:20
SirQ schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:30:
Wat heb je daar allemaal van apparatuur onder die tv staan? Ziet er wel knap uit, maar kan het zo niet direct herkennen
volgens mij rotel. Het ziet er namelijk niet uit als naim of NAD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Op de linkerplank een Philips sat ontvanger en een Philips DVD speler, daaronder een Arcam pre/pro en een Arcam DVD speler. En rechts staan de zelfbouw klasse A eindversterkers.
mcsluis schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:39:
[...]

volgens mij rotel. Het ziet er namelijk niet uit als naim of NAD
En dan blijft alleen Rotel nog over? :P

[Voor 22% gewijzigd door Barry op 01-07-2007 22:55]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 27-05 20:20
Barry schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:54:
[...]

Op de linkerplank een Philips sat ontvanger en een Philips DVD speler, daaronder een Arcam pre/pro en een Arcam DVD speler. En rechts staan de zelfbouw klasse A eindversterkers.

[...]

En dan blijft alleen Rotel nog over? :P
Nee, dacht het als rotel zijnde te herkennen. Was meer een gedachte dan dat ik het wilde typen.
Arcam mag natuurlijk ook!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Een Arcam AVP700 voorversterker, Arcam CD73 CD-speler, Philips DVP9000 DVD-speler, Philips Streamium SL400 (UPnP A/V client) en 6 mono versterkers in 2 kasten :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 17:48
Ziet er goed uit :) Ik moet de kabels ook nog wegwerken, wat is dat spul wat je daar voor hebt gebruikt?

Sinds vanavond gordijnen in de kamer, dat scheelt een enorm stuk qua galm, meer dan ik had verwacht \o/

http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/ht_gordijn.jpg

Nu wil ik nog op zoek naar een groter meubel, want ik wil m'n center er toch wel in kwijt. Ondanks dat met goede af-/opstelling vier speakers ook niet verkeerd klinken mis ik toch m'n center een beetje.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 218221

Abbadon, heb 1 woord voor je opstelling: PERFECTIE!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Van boven naar Beneden:

TV: Philips 32Pf9641 (82 cm, HD-Ready, HDMI en Ambilight)(via tulp naar de receiver)
Receiver: Sony STR-DE685
DVD-speler: JVC XV-N30BK (coax digitaal naar receiver en tv, scart naar tv)
Console 1: Sony Playstation 3 (optisch naar de receiver en HDMI naar tv)
Console 2: Xbox 360 (optisch naar de receiver, component naar de tv (wellicht via HDMI met de 360 Elite)

Speakersetje is een matig Magnat 5.1 setje
Zowel de twee zuil-, de twee achter- en de centerspeakers zijn het de Magnat Motion 990 serie en de sub is een 200A van dezelfde Motion serie.

En dan hier de klikbare foto's (de centerspeaker staat er niet op maar die is dus uit dezelfde serie):

De tv en toebehoren en van de speakers de subwoofer en de rechtervoor speaker:
http://home.wanadoo.nl/eavanhonk/Home%20Cinema%201%20Klein.JPG

De linksvoor speaker met het andere deel van de dvd-collectie:
http://home.wanadoo.nl/eavanhonk/Front%20Left%20Klein.JPG

En hier twee foto's met de kleine links- en rechtsachter luidsprekers, maar omdat deze zo dicht op mijn bed staan zijn ze precies groot genoeg.
http://home.wanadoo.nl/eavanhonk/Rear%20Left%20Klein.JPG

http://home.wanadoo.nl/eavanhonk/Rear%20Right%20Klein.JPG

Voor de mensen die dvd's hoesjes gaan checken: er zitten idd een paar zelf uitgeprinte hoesjes bij, dit omdat ik wat dvd's over heb kunnen kopen van een videotheek. Waarvan de hoesjes er overduidelijk niet meer tiptop in orde uit zagen en waar overal stickers op zaten van "dagfilm".

[Voor 21% gewijzigd door FeaR op 04-07-2007 07:01]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

FeaR1986 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:01:
Van boven naar Beneden:

TV: Philips 32Pf9641 (82 cm, HD-Ready, HDMI en Ambilight)(via tulp naar de receiver)
Receiver: Sony STR-DE685
DVD-speler: JVC XV-N30BK (coax digitaal naar receiver en tv, scart naar tv)
Console 1: Sony Playstation 3 (optisch naar de receiver en HDMI naar tv)
Console 2: Xbox 360 (optisch naar de receiver, component naar de tv (wellicht via HDMI met de 360 Elite)

Speakersetje is een matig Magnat 5.1 setje
Zowel de twee zuil-, de twee achter- en de centerspeakers zijn het de Magnat Motion 990 serie en de sub is een 200A van dezelfde Motion serie.

En dan hier de foto's (de centerspeaker staat er niet op maar die is dus uit dezelfde serie):

De tv en toebehoren en van de speakers de subwoofer en de rechtervoor speaker:
[afbeelding]

De linksvoor speaker met het andere deel van de dvd-collectie:
[afbeelding]

En hier twee foto's met de kleine links- en rechtsachter luidsprekers, maar omdat deze zo dicht op mijn bed staan zijn ze precies groot genoeg.
[afbeelding]
[afbeelding]

Voor de mensen die dvd's hoesjes gaan checken: er zitten idd een paar zelf uitgeprinte hoesjes bij, dit omdat ik wat dvd's over heb kunnen kopen van een videotheek. Waarvan de hoesjes er overduidelijk niet meer tiptop in orde uit zagen en waar overal stickers op zaten van "dagfilm".
'Life could be simple'... geweldig ook op zo`n philips scherm _/-\o_

Haal voor die hoesjes gewoon glossy papier mocht het je irriteren :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Michael Knight schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:10:
[...]

'Life could be simple'... geweldig ook op zo`n philips scherm _/-\o_

Haal voor die hoesjes gewoon glossy papier mocht het je irriteren :)
Meeste zijn ook afgedrukt op fotopapier en ziet er ook net echt uit. Alleen sommige hoesjes zijn dat gewoon niet waard (bijvoorbeeld Theo Maassen 4: Functioneel Naakt).

Edit:
Omdat dat hoesje bijna zwart wit is op de rode titel na.
Ik heb NIETS tegen Theo Maassen ;)

[Voor 10% gewijzigd door FeaR op 02-07-2007 01:24]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:43

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mijn eerste opzet voor een wat serieuzere home-cinema opzet is er eindelijk:
http://80.100.213.218/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb029.jpg
http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb028.jpg
Het zijn de Cambridge Audio Azur 540R receiver en Cambridge Audio Azur 540D dvd-speler.

De 540R is een heerlijke receiver met 6x 80Watt RMS vermogen, met DTS ES 6.1 ondersteuning. Ik heb nog zo'n 3 maanden (voor ik in m'n nieuwe huisje zit) om bij passende fronts te vinden (worden waarschijnlijk boekenplank modellen).
De dvd-speler, ondanks gebrek aan divx ondersteuning, is een ware zegen. Cambridge Audio stopt in een geen enkele dvd-speler regio-codering, dus deze zijn standaard, af-fabriek al regio vrij _/-\o_

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Cambridge Audio stopt in een geen enkele dvd-speler regio-codering, dus deze zijn standaard, af-fabriek al regio vrij
Er is inmiddels vrijwel geen merk meer dat haar DVD-spelers niet met een simpele remote hack regiovrij laat maken; als ze het uit de doos al niet zijn.

Dit geldt helaas niet voor HD-DVD en BR-spelers :(

[Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-07-2007 11:37]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2018

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Ik ben momenteel bezig met een DIY kabel, ik gebruik de zelfde techniek als een kimber kable.
Dus de kabels worden gevlochten, als het goed is het je vanwegen de inductie en magnetisme dan een minimun stroomverlies :) .. ik zal binnenkort een foto plaatsen!!, verder hebben we er een nieuwe LG 32inc tv bij,

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53
deepbass909 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 02:25:
Mijn eerste opzet voor een wat serieuzere home-cinema opzet is er eindelijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn de Cambridge Audio Azur 540R receiver en Cambridge Audio Azur 540D dvd-speler.

De 540R is een heerlijke receiver met 6x 80Watt RMS vermogen, met DTS ES 6.1 ondersteuning. Ik heb nog zo'n 3 maanden (voor ik in m'n nieuwe huisje zit) om bij passende fronts te vinden (worden waarschijnlijk boekenplank modellen).
De dvd-speler, ondanks gebrek aan divx ondersteuning, is een ware zegen. Cambridge Audio stopt in een geen enkele dvd-speler regio-codering, dus deze zijn standaard, af-fabriek al regio vrij _/-\o_
Ohw men wat ziet Cambridger er toch altijd mooi uit O+ Zoiets wil ik ook...ooit. Of dingen van Theta, al was het alleen maar voor de looks :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:43
Arnold-D schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:58:
Ik ben momenteel bezig met een DIY kabel, ik gebruik de zelfde techniek als een kimber kable.
Dus de kabels worden gevlochten, als het goed is het je vanwegen de inductie en magnetisme dan een minimun stroomverlies :) .. ik zal binnenkort een foto plaatsen!!, verder hebben we er een nieuwe LG 32inc tv bij,
Met wat voor kabel doe je dit ?

Portfolio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
Abbadon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:38:
Ziet er goed uit :) Ik moet de kabels ook nog wegwerken, wat is dat spul wat je daar voor hebt gebruikt?

Sinds vanavond gordijnen in de kamer, dat scheelt een enorm stuk qua galm, meer dan ik had verwacht \o/

[afbeelding]

Nu wil ik nog op zoek naar een groter meubel, want ik wil m'n center er toch wel in kwijt. Ondanks dat met goede af-/opstelling vier speakers ook niet verkeerd klinken mis ik toch m'n center een beetje.
Wat zijn dat voor een speakers, die zijn er wel erg mooi uit.

Vind ze wel een beetje lijken op Jamo S606's.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
k0ewl schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:40:
[...]

Volgens mij de B&W DM603 S3 (Bowers & Wilkins). :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 20-07-2021
Een kleine bijdrage aan mijn kant,
misschien een beetje kaal, maar wij houden van eenvoudig.
veel Sony dus, mijn DVD speler (ook Sony) zit in het (niet zichtbare) uiterste linker vak, de deurtjes kunnen zowel links als rechts op zodat ook de apparatuur uit het zicht kunnen.
Het audio/video meubel is trouwens 4 vakken breed, (zo'n 2 meter)
Nu nog mijn HD-kabel decoder en dan ben ik klaar.. 8)

40V2500 voor beeld
DA5200ES voor geluid
780XB voor SACD
NS-76H voor DVD weergave
SS300ED speakerset voor de SACD (kunnen erg hoog) en de surroundweergave.
Wii voor ontspanning. :+

http://www.xs4all.nl/~ddehue/Afbeeldingen/Home%20cinema/IMG_1188c-resized.jpg
http://www.xs4all.nl/~ddehue/Afbeeldingen/Home%20cinema/IMG_1183c-resized.jpg

[Voor 28% gewijzigd door Dennis_dude op 03-07-2007 15:15]

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63996
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
JTB81 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:33:
[...]

Goede middag, Jan de Boerenlul hier, aangenaam. Jij durft high end in de mond te nemen met o.a. een stelletje JBL geluidsbrakers? PA is voornamelijk gebouwd om op hoog volume weinig vervorming te hebben en dus lang op hoog volume te kunnen spelen. Je geweldige geluidsbrakers zijn nu niet bepaald high end opgebouwd vriend. Stelletje spaanplatenkastjes met een metalen rooster ervoor. Het gaat hard, maar echt mooi zal het niet snel zijn. En mijn Jan de Boerenlul setje kan ook hetzelfde met een glas water als in Jurassic Park. Maar dat geeft alleen maar aan dat het hard kan. Alles kan hard, maar dat zegt niets over het feit of het mooi is. Als jij er blij van wordt dan is het goed, je hebt er immers redelijk wat geld aan gespendeerd. Ik durf alleen wel te zeggen dat ik voor de helft van dat geld een set samen stel, voor thuisgebruik, die 40 keer beter klinkt.

Ik heb trouwens medelijden met je buren die ongetwijfeld ook te pas en te onpas mee kunnen genieten van al dat "high-end" moois. Ow ja, welke spikes heb je trouwens gebruikt stond niet in je specs?
durf ik met je aan. eens kijken of jij tegen een setje K2's op kan van JBL .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 63996 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:25:
durf ik met je aan. eens kijken of jij tegen een setje K2's op kan van JBL .
Jij wil K2's vergelijken met de PA meuk waar zij het over hadden? Dat er toevallig ook JBL op staat heeft er weinig mee te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
http://members.chello.nl/~h.kolkman63/ht1.jpg

tv: philips 37PFL7562D/10
receiver: Denon 1306
dvd speler: Denon 1720
5.1 set: Denon SYS-56HT (geloof ik)

Ik had de xbox eerst op de dvd speler maar mijn xbox maakt plat veel meer herrie dan wanneer hij rechtop staat vandaar z'n nieuwe plek :)
Eerstvolgende update is een andere DVD speler.
Als ik al muziek luister in de woonkamer dan is het radio dus behoefte aan andere luidsprekers heb ik niet zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kaasplank schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:44:

Ik had de xbox eerst op de dvd speler maar mijn xbox maakt plat veel meer herrie dan wanneer hij rechtop staat vandaar z'n nieuwe plek :)
Als ik al muziek luister in de woonkamer dan is het radio dus behoefte aan andere luidsprekers heb ik niet zo.
Ziet er goed uit!
Ik denk dat de xbox daar ook veel mooier staat dan boven op de zilvere dvd speler ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
_TP_ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:10:
[...]

Ziet er goed uit!
Ik denk dat de xbox daar ook veel mooier staat dan boven op de zilvere dvd speler ;)
Dat wel maar hij zorgde er wel voor dat die giga kabelbende achterin de kast niet zichtbaar was ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
k0ewl schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:40:
[...]

B&W ofcourse :)

Wat een belediging zeg :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
Kaasplank schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:17:
[...]

Dat wel maar hij zorgde er wel voor dat die giga kabelbende achterin de kast niet zichtbaar was ;)
Haha ach ja, even een wat grotere dvd speler kopen en een digitale tv tuner ofzo en je ziet er niks meer van ;)
Kan je de kabels niet gewoon vlak over de bodem van het meubel laten lopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Mooie setjes hier allemaal! ik zal binnekort die van hier posten. Wat ik trouwens niet snap is dat ik veel mensen zie met prachtige beamers maar die dan vervolgens tegen een witte wand projecteren ipv een mooi projectie scherm! Toen wij aan het wachten waren op ons scherm projecteerde we het ook op de witte wand maar het scherm was zo;n grote verbetering.

[Voor 22% gewijzigd door Greetoz op 03-07-2007 15:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

TroonStaal schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:27:
[...]

Ohw men wat ziet Cambridger er toch altijd mooi uit O+ Zoiets wil ik ook...ooit. Of dingen van Theta, al was het alleen maar voor de looks :P
Deze set viel heel erg mee in kosten. Ok ze zijn niet nieuw en het is niet state-of-the-art technologie (m'n dvd-speler kan bijvoorbeeld geen divx afspelen en DVD-r(w)/+r(w) lezen) en de receiver is slechts 6.1 (DTS ES), maar who cares? Ik ben al blij als ik straks 5 speakers kwijt kan (een sub komt er voorlopig nog niet) en die speakers moeten ook nog eerst aangeschaft worden :X

Ik moet eerst m'n nieuwe huis van meubels voorzien en dan weet ik welk budget ik over heb voor een set front speakers. Center en surrounds heb ik al in m'n bezit (zei het van matige kwaliteit, maar voorlopig goed genoeg).

Als het audio in orde is, is eerst m'n htpc nog aan de beurt (ik gebruik daar nu nog een AMD K6-2 266Mhz voor :X die trouwens wel dvd's speelt 8) ), wat een Via Epia moet worden in een kast vergelijkbaar met de Cambridge behuizingen (laat ik maken bij Schaeffer AG) die mijn volledige MP3-collectie moet gaan herbergen en ook divx/xvid/realmedia/etc moet kunnen afspelen. Het punt is alleen dat de totale kosten wel akelig in de buurt gaan komen van een media-center zoals Cambridge die ook maakt, maar ik wil graag de vrijheid erin houden van Linux samen met MythTV.

En als er dán nog geld over is, dan is m'n tv aan de beurt (dat is nu nog een Philips 55cm Blackline tv :X ), kortom nog genoeg dingen die beter kunnen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
InZane schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:42:
[...]

B&W ofcourse :)

Wat een belediging zeg :+
Sja, ik bedoel alleen het ontwerp. met dat kersenhout en de zwarte plaat.

Ik ben sinds vandaag namelijk trotse eigenaar van de S606. Mijn allereerste echte eigen setje.

Specs:
- AV-Receiver: Harman/Kardon AVR 132
- Front speakers: Jamo Studio 606
- Rear speakers: Jamo Studio 602
- Center speaker: Jamo Studio 60 CEN

http://www.jamo.com/Files/Billeder/Studio/S%2060/S606_darkapple_wof_med.jpg
http://www.jamo.com/Files/Billeder/Studio/S%2060/S602_darkapple_med.jpg
http://www.jamo.com/Files/Billeder/Studio/S%2060/S606CEN-darkapple_wof_med.jpg

Had ze in Amersfoort beluisterd op de AVR 132 bij Besthomecinema.nl.

Ook hadden ze de Mordaunt-Short 908i, Klipsch F2, JBL Northridge E80 en HKTS 11 aangesloten. Uiteindelijk ging het tussen de M-S 908 en de Jamo's. Bij een lekkere Jazzie plaat klonken ze bijna hetzelfde, maar toen er een nummer met veel power opgezet werd (nieuwe van Chemical Brothers) gingen de M-S-over hun nek. De Jamo's bleven prima helder en warm spelen.

Ben er echt heel erg blij mee :D
Ik heb ze nu nog in mijn kamer staan thuis, maar ze gaan mee naar Eindhoven over een goede 2 weken en na 2 maand dan naar mijn eigen woonkamer (als ik een mooi appartement kan vinden wil dat zeggen)

Nogmaals, :9

[Voor 10% gewijzigd door k0ewl op 03-07-2007 18:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

k0ewl schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:01:

Ben er echt heel erg blij mee :D
Ik heb ze nu nog in mijn kamer staan thuis, maar ze gaan mee naar Eindhoven over een goede 2 weken en na 2 maand dan naar mijn eigen woonkamer (als ik een mooi appartement kan vinden wil dat zeggen)

Nogmaals, :9
Ben benieuwd naar die foto's!

hier ook een update

Inmiddels de nieuwe sub wat meer ingespeeld. Deze sub vervangt in de lage regionen echt je bass-shakers. ongehoord !
Hij blijft zoals eerder gezegd achter bij de MJ wtb muziek, maar na wat ingespeeld te hebben vind ik het verschil steeds kleiner worden.
Ik luister erg veel verschillende muziek maar drum and base is erg heftig. Net de nieuwe CD van de chemical brothers opgezet en meteen het eerste nummer had ik al een golvende/shakende bank (20Hz t/m 30Hz komt er erg hard uit) en dito vrouw die dit niet op prijs stelde, en dan zit ik nog midden in een ruimte met een eetkamer van heb ik me jou daar achter me.
Zoveel bang for your buck is ongelooflijk. Schitterend produkt, mooi afgewerkt. Aanrader wat mij betreft !!!!!!

En nog wat foto's van de kast waarin het allemaal staat. voorlopig laat ik het zo.
De TW10 is naar de slaapkamer verhuisd, en de TW700 is een verademing.
http://erikschouten.tweakdsl.nl/images/ht/kast1.jpg
http://erikschouten.tweakdsl.nl/images/ht/kast2.jpg
http://erikschouten.tweakdsl.nl/images/ht/kast3.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
Anoniem: 77615 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:17:
[...]

Ben benieuwd naar die foto's!
Die foto's duren nog wel even omdat ik dus nog niet echt een fatsoenlijke huiskamer heb om het in neer te zetten.. Eerst blijf ik nog 2 maand in mijn studentenkamer wonen om de proeftijd te overbruggen en wat geld op te sparen voor stoffering van het appartement.

Ik zet nu ook alleen nog maar de 2 S606's neer. De rest nog niet.

Wat ik ook top vond aan besthomecinema, was dat er iemand ziek was, waardoor ik even moest wachten op mijn bestelling bij het magazijn. Als extraatje kreeg ik dus alle speakerkabels gratis. Was tesamen ongeveer 30 meter, waarvan 20 m 2.5 mm2 was en 10 m ietwat dikker draad voor de fronts. Echt top! Merk is btw Vivanco.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Nette service! ik weet dat je fotos nog even duren, ben er niet minder benieuwd om :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 17:48
Kaasplank schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:44:
[afbeelding]

Leuke inrichting :) Maar waarom wil je een andere DVD speler, puur om het beeld?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Who Am I?
  • Nu online
Exirion schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:57:
Een paar kleine recente wijzigingen: een Playstation 3 erbij en wat kabels netter weggewerkt :)

Oude situatie:

[afbeelding]

Nu:

[afbeelding]

[afbeelding]
Superset, maar dat weet je zelf ook wel :P

Klein vraagje...waar heb je je meubel vandaan en wat heeft ie mogen kosten? :)

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Abbadon schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:40:
[...]

Leuke inrichting :) Maar waarom wil je een andere DVD speler, puur om het beeld?
Ja. Het beeld van de huidige dvd speler valt me erg tegen op de TV. Ik heb me er nog niet zo in verdiept in wat ik er aan kan doen en of er wel iets aan te doen is want ik ben niet zo thuis in de wereld van upscalers en dergelijke. Misschien maak ik wel direct de overstap naar hd-dvd of blu-ray.

[Voor 7% gewijzigd door Kaasplank op 03-07-2007 22:58]

Off-topic: Ik heb je verhaal ergens eerder gelezen?! Is het een dubbelpost van htforum?!
On-topic: nu nog een nette audiomeubel voor je apparatuur (laat je vriendin de Finite Elements Pagode Signature zien, en ze zal ermee instemmen! Alleen het prijskaartje niet vooraf verklappen) ;) Oh ja... zou je de sub niet meer uit de hoek zetten? Mijn REL Stadium 3 vindt het ook niet erg leuk om daar te zitten ;) Een downward firing sub houdt van ademruimte(imho althans). Wel altijd mooi om ipv een zwarte of een zilveren sub eentje van kersenhout te zien, zoals mijn REL 8)

Anoniem: 821

Dennis_dude schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:14:
Een kleine bijdrage aan mijn kant,
misschien een beetje kaal, maar wij houden van eenvoudig.
veel Sony dus, mijn DVD speler (ook Sony) zit in het (niet zichtbare) uiterste linker vak, de deurtjes kunnen zowel links als rechts op zodat ook de apparatuur uit het zicht kunnen.
Het audio/video meubel is trouwens 4 vakken breed, (zo'n 2 meter)
Nu nog mijn HD-kabel decoder en dan ben ik klaar.. 8)

40V2500 voor beeld
ik twijfel tussen de 40V2500 en de 40D3000... wat zijn jouw ervaringen met de 2500? last van clouding/ghosting? dat is voor mij het enige criterium.... :)

Anoniem: 107284 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:33:
[...]

Off-topic: Ik heb je verhaal ergens eerder gelezen?! Is het een dubbelpost van htforum?!
On-topic: nu nog een nette audiomeubel voor je apparatuur (laat je vriendin de Finite Elements Pagode Signature zien, en ze zal ermee instemmen! Alleen het prijskaartje niet vooraf verklappen) ;) Oh ja... zou je de sub niet meer uit de hoek zetten? Mijn REL Stadium 3 vindt het ook niet erg leuk om daar te zitten ;) Een downward firing sub houdt van ademruimte(imho althans). Wel altijd mooi om ipv een zwarte of een zilveren sub eentje van kersenhout te zien, zoals mijn REL 8)
Ik heb een zogenaamde Z-woonkamer en met elke sub die ik tot nu toe in mijn bezit heb gehad bleek dit het best te werken. Erg vaag dat begrijp ik maar ik heb me een ongeluk geschoven tot ik er echt moedeloos van werd. Een elke keer kwam ik toch in die hoek uit. De installatie blijft zo staan, als het allemaal uit staat dan gaan de deurtjes dicht scherm omhoog en is het mooi uit het zicht. mijn zoontje kan er dan ook niet meer bij (geldt ook voor de knopjes op de sub), na een keer de pate van je set afpoetsen en tussen de kiertjes uitpeuteren leer je het wel af.

Daarbij ben ik er klaar mee, in korte tijd nieuwe surrounds beamer, sub en een Wii geef ik er geen geld meer aan uit. inrichting staat nu voorop. Mn vrouw krijgt een verzakking als ik nog meer geld aan deze mooie hobby uitgeef. ;) Tevreden ben ik ermee.

• Dennis_dude
  • Laatst online: 20-07-2021
Anoniem: 821 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:06:
[...]

ik twijfel tussen de 40V2500 en de 40D3000... wat zijn jouw ervaringen met de 2500? last van clouding/ghosting? dat is voor mij het enige criterium.... :)
Ik heb mijn 40V2500 pas een maand en ik ben er zeer tevreden over, ik heb zelf geen last van clouding en ghosting.
Ik heb natuurlijk een exemplaar van de latere productie batches, kan misschien wat uitmaken.
Beeld is subliem, zelfs met een losse SD (Humax) decoder. (via scart/RGB)

Het prijsverschil met de nieuwe te verwachten 40D3000 vond ik toendertijd veels te groot
Ik heb er zelf 1349,- voor betaald, gewoon bij IT's. (bij de MM ging ie weg voor die prijs en zij gingen zonder problemen mee)
Hij paste gewoon perfect in mijn budget.

[Voor 19% gewijzigd door Dennis_dude op 04-07-2007 12:07]

The difference between men and boys is the size of their toys

Anoniem: 821

Dennis_dude schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:58:
[...]

Ik heb mijn 40V2500 pas een maand en ik ben er zeer tevreden over, ik heb zelf geen last van clouding en ghosting.
Ik heb natuurlijk een exemplaar van de latere productie batches, kan misschien wat uitmaken.
Beeld is subliem, zelfs met een losse SD (Humax) decoder. (via scart/RGB)

Het prijsverschil met de nieuwe te verwachten 40D3000 vond ik toendertijd veels te groot
Ik heb er zelf 1349,- voor betaald, gewoon bij IT's. (bij de MM ging ie weg voor die prijs en zij gingen zonder problemen mee)
Hij paste gewoon perfect in mijn budget.
thanks man, ik ga dan ook voor de V2500. Ga hem eind augustus aanschaffen, dan zitten we in ons nieuwe huis en is ie hopelijk nog wat goedkoper. Staat nu op 1244,- op kieskeurig.nl

edit: vanaf welke batchdatum zit ik safe?

Anoniem: 77615 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:55:
[...]
... mijn zoontje kan er dan ook niet meer bij (geldt ook voor de knopjes op de sub), na een keer de pate van je set afpoetsen en tussen de kiertjes uitpeuteren leer je het wel af.

Daarbij ben ik er klaar mee, in korte tijd nieuwe surrounds beamer, sub en een Wii geef ik er geen geld meer aan uit. inrichting staat nu voorop. Mn vrouw krijgt een verzakking als ik nog meer geld aan deze mooie hobby uitgeef. ;) Tevreden ben ik ermee.
Dat is dan een vervelende klus. Het kan ook zijn dat je kleine zich aan het storen was aan de rammelende knopjes: het is een audiofiel-in-wording :P
De Pagode is OOK inrichting, helaas niet bepaald dreumes-proof :X Maar vergis je niet: eenmaal besmet met de hificitis, blijf je aan het upgraden: het bloed kruipt... Ik had op een gegeven moment ook gezegd: zo ben ik er tevreden mee. Ga ik me nu alweer richten op de stereo :D

Anoniem: 107284 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:53:
[...]

Dat is dan een vervelende klus. Het kan ook zijn dat je kleine zich aan het storen was aan de rammelende knopjes: het is een audiofiel-in-wording :P
De Pagode is OOK inrichting, helaas niet bepaald dreumes-proof :X Maar vergis je niet: eenmaal besmet met de hificitis, blijf je aan het upgraden: het bloed kruipt... Ik had op een gegeven moment ook gezegd: zo ben ik er tevreden mee. Ga ik me nu alweer richten op de stereo :D
Na 10 jaar upgraden ga ik eens pauze nemen, natuurlijk komt er wel weer een upgrade maar dat duurt nog even. En inderdaad die kleine is helemaal zot van ledjes knopjes schakkelaars e.d.
eerst maar eens een vette lederen hoekbank van het formaat WOW. en wat wanddecoratie, ook wil ik mn gordijnen X10. ik kan jou set trouwens niet vinden

Anoniem: 77615 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:40:
.... ik kan jou set trouwens niet vinden
Ik heb het nog niet op het net gezet. Het fotograferen gaat niet zo goed met die halogeenverlichting en de flitser doet de werkelijkheid geweld aan :-(
Iig de set bestaat uit:
Finite Elements Pagode Signature E17
Denon AVC-A11SR
Denon DVD-3800
Denon TU-1500R (tuner)
Arcam CD62T
Master Concept 3 (nirvana audio modificatie) als fronts
Master Concept Centre
Mster Concept 4 als surrounds
REL Stadium 3 (sub)
Pioneer PDP-435 HDE
NBS Dragonfly netkabels voor de amp, dvdspeler en de cdspeler.
NBS Active 4 LS kabels (voor fronts)
Monster Cable M850i als analoge interlinks bij cdspeler en dvd speler
Monster Cable ILM100 digitale interlink
Oehlbach dropveters voor center en surrounds
Oehlbach NF-1 subkabel.
Xbox
Sony 400cdwisselaar CDP-CX400 (voor als er een happening is)...

Dat is het wel een beetje.
De upgrade zal vooral een dedicated stereo systeem erbij in een extra Pagode Signature. De luistersessie zal bestaan uit:
Marsh P2000T en b+A400
Classe CAP-2100
Primare Pre30+A32.
Daarbij kijken we welke mijn smaak is en of er voldoende power is. Zo niet, dan wordt het verder kijken (Classe P700 en CP2100 of iets dergelijks). Daarna (heel veel later dus) een Lindemann of Wadia cdspeler.

• SV3NNER
  • Laatst online: 20-05 19:25

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Volgens mij heb je behoorlijk veel staan.
Jammer dat je geen foto hebt.

| Youtube |

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 107284 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:17:
Ik heb het nog niet op het net gezet. Het fotograferen gaat niet zo goed met die halogeenverlichting en de flitser doet de werkelijkheid geweld aan :-(
Ik heb hier overal halogeenverlichting hangen en nog nooit de flitser gebruikt met foto's. Je bent gewoon een prutser met camera's :P

Exirion schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 07:47:
[...]

Ik heb hier overal halogeenverlichting hangen en nog nooit de flitser gebruikt met foto's. Je bent gewoon een prutser met camera's :P
Sja... ik heb een Minolta Dimage 7i... Een drama van een camera. Start tergend langzaam op, autofocus is ook niet om naar huis te schrijven en daarbij 3 hotpixels EN een kleurenprobleem bij donker/halogeen verlichting (zelfs als ik een wit A4 gebruik om white-balance automatisch te laten calibreren, gaat het nog mis: donkerblauw wordt vuil paars :(
Als het weer vandaag meewerkt, zal ik straks opnieuw proberen (had ik maar gewacht totdat de DSL goedkoper werd).

Anoniem: 107284 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:21:
[...]

Sja... ik heb een Minolta Dimage 7i... Een drama van een camera. Start tergend langzaam op, autofocus is ook niet om naar huis te schrijven en daarbij 3 hotpixels EN een kleurenprobleem bij donker/halogeen verlichting (zelfs als ik een wit A4 gebruik om white-balance automatisch te laten calibreren, gaat het nog mis: donkerblauw wordt vuil paars :(
Als het weer vandaag meewerkt, zal ik straks opnieuw proberen (had ik maar gewacht totdat de DSL goedkoper werd).
Toch vraagt zon prachtverzameling om een paar knappe foto's indrukwekkend hoor

Bij deze een poging om de foto's erop te zetten ;)
Een overzicht:
http://www.picserver.nl/i/NZB48P0JQJ0W
Linker Master Concept 3 (Nirvana audio modificatie)
1e toren bestaande uit:
Sennheiser HD-590
Sony CDP-CX400 cdwisselaar
een stel AB's EN een Philips iPronto (ben nog mee bezig)
Xbox+Logitech wireless controller
Oh ja... een stapeltje bandjes: ik moet ze nog aan mijn overbuurman teruggeven ;)
http://www.picserver.nl/i/MDM0A5ML522Y
2e torentje bestaande uit:
Finite Elements Pagode Signature E17
van boven naar beneden:
Pioneer TV-tuner
Arcam CD62T (op 4 Masterbases)
Denon TU-1500R (tuner)
Denon DVD-3800
Denon AVC-A11SR
http://www.picserver.nl/i/NM19WZF78418
Arcam in detail (watch those shining Masterbases!)+tuner:
http://www.picserver.nl/i/6V0GX297MD42
Denon DVD-3800:
http://www.picserver.nl/i/P33VYAF85UIG
Denon AVC-A11SR:
http://www.picserver.nl/i/5F7ZN25HZQ6U
Kabelbende 1 (NBS Dragonfly netkabels, Monster M850i interlinks, nette antennekabel enzovoorts)
http://www.picserver.nl/i/RI3287I4SI5T
Kabelbende 2 (NBS Acitve-4 LS kabels, Sun Leiste stekkerblok. Die 2e van links stroomkabel is die van mijn camera en dus alleen voor de foto's. De groene opwaartse kabel is de Monster xbox s-video kabel en die achteraan is de Monster optical voor xbox):
http://www.picserver.nl/i/84UDUZ7BZ2CP
REL Stadium III op een 10cm dikke granieten blok (weegt ca 80 kg):
http://www.picserver.nl/i/43X208NS0TW2
Master Concept 4 als surrounds en een schilderij als diffuser ;)
http://www.picserver.nl/i/335E7WTM2JY6
En tenslotte de achterkant van een Master Concept 3 (serienummer even wit gemaakt):
http://www.picserver.nl/i/X737C47R1VVB

Voor surround ben ik voorlopig mee content! Misschien nog een keer NBS Active-4 LS voor de center en Dragonflies voor de surrounds.
De 1e toren wil ik dus vervangen voor de 2e Pagode Signature. Hierin komt de stereo: een pre-eind systeem (Classe, Marsh, Primare...). Lindemann 820S of een Wadia 518 cdspeler...
De inrichting voldoet niet aan de 4G's, maar is vooral ingegeven voor stereo: de afstanden zijn +-4 meter gelijkzijdig.

Prachtig!
kort maar krachtig
(en dat rijmt)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 107284 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:49:
een stel AB's EN een Philips iPronto (ben nog mee bezig)
Het lelijkste apparaat dat Philips in jaren op de markt heeft gebracht :D Helemaal als je bedenkt dat het gedrocht dik 1600 euro moest kosten toen het net op de markt was. De opvolger (TSU9600) is een stuk mooier :9

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24
Een overzicht:
....
Mooi spul dat je daar hebt liggen. Ik kan niet uitmaken welke LCD/plasma je aan de muur hebt hangen? Past mooi bij het geheel.
Ik heb ook een vraagje over die granieten blok waar je sub op staat, wat is hier eigenllijk het nut van ? Helpt dit toevallig ook om de buren niet gek te maken van het gedreun? Ik vraag dit omdat ik graag een sub erbij wil maar ben bang dat ik mijn onderburen op mijn dak krijg aangezien ik in een appartementje woon :)

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Heb eindelijk wat geld bij elkaar kunnen schrapen om wat geluid te kopen ;)
Het stelt nog niet zoveel voor vergeleken met wat ik hier soms zie, maar men moet toch ergens beginnen. Tevens ben ik nog maar een arme student :D
Beetje overbelichte foto's, maar het is te zien. Kabels moeten nog weggewerkt worden zoals jullie zien.

Wat zien we hier:
- Dell LCD tv, 94 cm; belangrijkste kenmerken: HDMI, Component, VGA, DVI, Digital audio out, Resolutie 1366x768
- Harman Kardon AVR 132
- Harman Kardon DVD 23
- JBL 5.1 set CS 460
- Xbox 360
- Crappy LG dvd speler

De JBL set:
http://members.home.nl/royterhorst/JBL.JPG

Het geheel:
http://members.home.nl/royterhorst/geheel2.JPG

De Xbox 360 met linker speaker:
http://members.home.nl/royterhorst/xbox.JPG

TV met center speaker: (concert Robbie Williams, DTS)
http://members.home.nl/royterhorst/delltv.JPG

Ik heb de speakers nog niet op de goeie hoogte staan, ook past eigenlijk niet alles op die 3 losse kastjes. De rearspeakers staan nu achter mijn bed.
Hier gaat nog een mooi vervangende kast voor komen als ik het huis uit ben. (binnen nu en 3 maanden)
Hoewel het beeld al super scherp is met een Oelbach scart kabel wil ik er nog een goede component kabel tussen hangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:57
Mooi setje :). Zal het zaterdag/zondag even in real life komen bekijken :).
Het word tijd dat je uit huis gaat, kun je het ff wat beter positioneren!
Ik zou mijn receiver inruilen tegen die van jou ;)
Hoewel het beeld al super scherp is met een Oelbach scart kabel wil ik er nog een goede component kabel tussen hangen.
Ik zal kijken wat ik kan doen met de kabels...(Monster)

[Voor 70% gewijzigd door Robbie T op 06-07-2007 00:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Dank je wel!

Exirion: niet zo zeuren, man! ;) Voor €260,- is het een prachtig apparaat. De opvolger daarentegen heeft een stuk kleiner display. Het vervelende van dit apparaat is dat voor de firmware upgrade de server aan moet staan. Ik moet nog een keer vragen waarom de iPronto de server niet kan vinden (het kan wel webbrowsen)
Jos707: het is een Pioneer plasman PDP-435HD. De kleuren zijn om te smullen. Bij CNET zeuren ze over de ruis. Dat valt reuze mee. Sja... analoge tv is nou eenmaal slecht en voor de DVD moet je geen €2,- kabeltjes (composiet) gebruiken.
Vwbt de granieten blok: het is een downward firing sub. De hoogpolige vloerbedekking zou de bas teveel diffunderen. De granieten blok is 1.5 zwaarder dan de sub, zodat het geluid zeker strak weerkaatst wordt EN geen resonantie in het blok plaats vindt (het is nu de sub dat lichtjes trilt). Verder heb ik deze kleur gekozen omdat ik dat het mooiste vindt: diepzwart en heel fijne glinstering ipv die grote glimmende stukken. Helaas wel wat aan de prijs, maar de grafzerkenmaker had er nog 1 stuk over en daarom kon ik deze steen voor een 'zacht' prijsje krijgen (het facetteren is eigenlijk een van de duurste handeling). Mijn buren hebben geen last van me, omdat (ondanks het een geschakelde patiobungelow is) de muren bijna volledig gescheiden is (lucht EN tempex isolatie) van fundament tot het dak. De dak van de 1e etage deel ik met mijn fysiek buren.In een appartement kan het wat lastiger worden: dan wil je eigenlijk ontkoppelen, zodat de trillingen niet naar beneden gaat, maar aan de andere kant is de massa van de vloer gunstig. Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat er geen resonantietrillingen overgebracht mag worden naar de vloer (in jouw geval). De druk van de sub kan dan hooguit de (losse) tussenmuren in beweging brengen (helaas zelf meegemaakt bij mijn ouders in de flat) :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

yorroy schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:53:
Heb eindelijk wat geld bij elkaar kunnen schrapen om wat geluid te kopen ;)
Het stelt nog niet zoveel voor vergeleken met wat ik hier soms zie, maar men moet toch ergens beginnen. Tevens ben ik nog maar een arme student :D
Zoals je zelf al aangeeft: iedereen is gewoon ergens mee begonnen (en niet meteen een Classe systeem ofzo gekocht). De opbouw van mijn huidige opstelling heeft ook ruim 6 jaar geduurd (vanaf mijn Sony systeem).
Je set ziet er iig zeer gelikt uit voor een startset!!! Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt, dat is namelijk het allerbelangrijkste!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duncanvdlinden
Zo ik heb een update besteld,
Ik was al in het bezit van 2x tannoy mx-m 1 en een 1x mx-m C.
Hierbij komen 2x wharfedale 9.5 vloerstaanders.
Ook mijn Marantz SR-4200 wordt vervangen door een Marantz SR-5001 die ik ga gebruiken om de front speakers te bi-ampen, hier zit namelijk een speciale switch op op de surround back kanalen te gebruiken icm. de front kanalen en dan de front speakers bi-amp aan te sluiten!
Met de tijd wil ik alles wharfedale hebben en ook een subwoofer, maar voorlopig moet ik het nog even combineren.

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33
Een overzicht:
[afbeelding]
(knip)
Leuke set :)
Maar enige dat nog mist is een projector met een scherm van minimaal 90 inch :P. Dat gekke ding dat er nu hangt is natuurlijk leuk voor het nieuws enzo, maar je geluid is veel groter dan je beeld.
Geen last van die radiator in de hoek in combinatie met de sub?

@Duncan: Jou heb ik al echt jaaaren niet meer in AV gezien :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

ShittyOldMan schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:34:
[...]
Leuke set :)
Maar enige dat nog mist is een projector met een scherm van minimaal 90 inch :P. Dat gekke ding dat er nu hangt is natuurlijk leuk voor het nieuws enzo, maar je geluid is veel groter dan je beeld.
Geen last van die radiator in de hoek in combinatie met de sub?
Thanx.
Ik heb toentertijd een projector overwogen, echter had er geen gevonden (in de prijsklasse van de Pioneer) die me kon overtuigen. Een jaar later had ik de Mitsubishi HC3000 gezien: een redelijke projector, echter een lichte regenboogeffect. Verder bevalt het me niet dat de lampen redelijk vlot vervangen moeten worden. Ook is het lastig om de kabels netjes weg te werken (geen zin in freeswerk). De enige projectoren die erg dunne kabels hebben (muv de netsnoer) is de SIM2 HT500Link. Alleen is dat ding nogal 'aanwezig' en de prijs van €15000,- voor een techniek dat snel veroudert nogal overdreven. Dus: ik hou voorlopig wel bij mijn plasma.
Verder: de sub staat ca. 2 meter van de radiator af en staat in de verlenging van de sub. Iig geen last van gerammel, als je dat bedoelt. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 107284 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:04:
[...]

Thanx.
Ik heb toentertijd een projector overwogen, echter had er geen gevonden (in de prijsklasse van de Pioneer) die me kon overtuigen. Een jaar later had ik de Mitsubishi HC3000 gezien: een redelijke projector, echter een lichte regenboogeffect. Verder bevalt het me niet dat de lampen redelijk vlot vervangen moeten worden. Ook is het lastig om de kabels netjes weg te werken (geen zin in freeswerk). De enige projectoren die erg dunne kabels hebben (muv de netsnoer) is de SIM2 HT500Link. Alleen is dat ding nogal 'aanwezig' en de prijs van €15000,- voor een techniek dat snel veroudert nogal overdreven. Dus: ik hou voorlopig wel bij mijn plasma.
Verder: de sub staat ca. 2 meter van de radiator af en staat in de verlenging van de sub. Iig geen last van gerammel, als je dat bedoelt. :)
Ik heb een TW700 en in een verduisterde ruimte een top beeld hoor. alle lcds die ik gezien heb vindt ik minder (mits goed donkere ruimte) dan mijn PJ. maar de zwart waarde van een plasma kan ik niet evenaren

Anoniem: 77615 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:18:
[...]
Ik heb een TW700 en in een verduisterde ruimte een top beeld hoor. alle lcds die ik gezien heb vindt ik minder (mits goed donkere ruimte) dan mijn PJ. maar de zwart waarde van een plasma kan ik niet evenaren
Volgens de specs is de TW700 ook een LCD projector. En je legt de vinger op de zere plek van de projector: de ruimte moet goed verduisterd zijn. Zelfs met mijn plasma erger ik me aan de volledige duisternis (krijg last van mijn ogen na 30 minuten film kijken: zeker als er veel -in de film- daglicht komt). Verder wil ik perse geen kabels vanaf het plafond naar de grond lopen. Ook redt ik dan net niet met een 15m HDMI kabel. Btw: je projector is ongeveer 1 jaar te laat uitgekomen (ik heb mijn plasma al eerder) en nu leg ik mijn prioriteiten naar de stereokant van het geluid. Die kan heel veel beter ;) De specs van je projector lijkt me iig erg goed te zijn en het ziet er gelikt uit.

verduisteren zal je blijven houden met projectie, en stereo is een mooi iets om je op te concentreren!

Anoniem: 37864

Te veel blabla, te weinig foto's! :)

Je ziet:
Mac Mini - 1.6GHz, 2GB ram, 120GB HD
Philips 7411/12 - 94cm HD Ready LCD TV
Yamaha DSP-AZ2 - versterker
Yamaha CDX-9 - CD-speler
Yamaha MDX-9 - MiniDisc
SonyDVP-NS905V QS - SACD/DVD speler

Mission 780 serie luidsprekers

Philips living colors lamp
Kaarsen, lampjes en andere prullaria

De verlichting achter de TV bestaat uit Led strips van de ikea, het is dus geen ambilight TV. De verlichting in het meubel bestaat ook uit dat soort strips, maar dan de gekleurde variant. Ik vind zelf het TV kijken met de verichting ingeschakeld prettiger dan het kijken zonder verlichting. Misschien toch maar een TV met ambilight nemen volgende keer...

Anoniem: 180791

Zo'n living colours is inderdaad leuk, ook maar eens naar gaan kijken. Schept een bak sfeer zo te zien!

Heb zelf niet zo heel veel speciaals. Hepta Spring boxen, icm een NAD 705/CD 502. Heerlijk muziek luisteren, mooi helder. Mn tv is een grundig Lenaro 32" flat, bevalt prima en zie voorlopig het nut van plasma niet (behalve zijn esthetische waarde).

Heb verder geen surround praktijken, maar meer omdat ik niet overal boxen wil. Is het anders een mogelijkheid om voor de center/surround gewoon jbl-tjes te nemen, en voor links-voor en rechts-voor de hepta's? Of zou de balans dan verstoord raken?

Anoniem: 180791 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 02:07:
Zo'n living colours is inderdaad leuk, ook maar eens naar gaan kijken. Schept een bak sfeer zo te zien!

Heb zelf niet zo heel veel speciaals. Hepta Spring boxen, icm een NAD 705/CD 502. Heerlijk muziek luisteren, mooi helder. Mn tv is een grundig Lenaro 32" flat, bevalt prima en zie voorlopig het nut van plasma niet (behalve zijn esthetische waarde).
Ik heb onlangs mijn sony 32" CRT televisie vervangen door de Philips die er nu staat. Qua beeldgrootte ben ik er iets op vooruit gegaan maar de voornaamste reden voor mij om dit te doen is dat het me bijna een halve meter extra woonkamer oplevert :) . Ik wil binnenkort ook nog kijken naar een goede vervanger voor het meubel waar de TV nu op staat; dat is eigenlijk al iets te diep voor het platte scherm. Helaas gaan de Ikea en consorten er vanuit dat iedereen nog een CRT heeft staan, of zijn LCD/Plasma aan de muur ophangt...
Heb verder geen surround praktijken, maar meer omdat ik niet overal boxen wil. Is het anders een mogelijkheid om voor de center/surround gewoon jbl-tjes te nemen, en voor links-voor en rechts-voor de hepta's? Of zou de balans dan verstoord raken?
De kunst is om een merk te vinden wat qua geluid goed past bij de rest van je set. Voor de surrounds kan je wel afwijken; het geluid daaruit is toch vooral opvulling, maar een center die niet bij het geluid van je hoofdluidsprekers past is echt heel vervelend luisteren.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 08:13
Anoniem: 37864 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:42:
De verlichting achter de TV bestaat uit Led strips van de ikea, het is dus geen ambilight TV. De verlichting in het meubel bestaat ook uit dat soort strips, maar dan de gekleurde variant. Ik vind zelf het TV kijken met de verichting ingeschakeld prettiger dan het kijken zonder verlichting. Misschien toch maar een TV met ambilight nemen volgende keer...
Ik heb die gekleurde variant achter m'n plasma hangen en is inderdaad prettig kijken. Afhankelijk van de soort film (of mijn goesting) kies ik met 't knopje een andere kleur.
100den euro's meer uit te geven (voor een Ambilight) zou ik er niet voor over hebben, dus... dank u IKEA! :)

Anoniem: 183025

Ikea is inderdaad een prettig winkel, maar hier in Amsterdam hebben ze maar 2 of 3 kleuren led strips.... daar schiet je niet veel mee op. Ik vind dat ook wel leuk, dus zit er ook aan te denken om ze te kopen.

Er zijn maar 2 soorten led strips. De 'dioder' in het wit (die ik dus achter de TV heb) en 'dioder' in multicolor (die ik dus in het meubel heb).

De multicolor versie kent een aantal modi:
- Aan op een vaste kleur, kleur instelbaar tussen rood, groen, blauw, geel, cyaan, magenta, wit
- Springen tussen kleuren, alle bovenstaande kleuren worden gebruikt
- 'Faden' tussen bovengenoemde kleuren

Behalve de strips hebben ze in ieder geval de witte leds ook in spot vorm. De multicolor spots heb ik in utrecht nog niet gevonden.

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Mijn woonkamer is nu ook eindelijk klaar. Dus bij de deze effe een pic en specs van me apparatuur. Stelt niet veel voor als je andere posts bekijkt in dit topic maar ik ben er blij mee :)

http://home.versatel.nl/n.bhageloe/homecinema2.JPG

Specs:
TV
Homecinema
Digitale Ontvanger
360

360 BLOG

Anoniem: 48051

Naresh schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:22:
Mijn woonkamer is nu ook eindelijk klaar. Dus bij de deze effe een pic en specs van me apparatuur. Stelt niet veel voor als je andere posts bekijkt in dit topic maar ik ben er blij mee :)

[afbeelding]

Specs:
TV
Homecinema
Digitale Ontvanger
360
Het lijkt alsof je tv scheef hangt... :X

Anoniem: 146077

Anoniem: 180791 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 02:07:
offtopic: The max zo'n sfeerlamp, ik zoek hier al een tijdje naar! Iemand een idee op welke site ik die kan bestellen? Ben namelijk Belg. Thx!

edit: jah! gevonden!! Lapenier shop in NL.

@Qlone: die verlichting komt in uw ruimte echt mooi tot z'n recht hoor, mooi.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 146077 op 12-07-2007 15:13]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ligt het aan mij of hangt je tv scheef :?

edit: * Aloys moet sneller worden

[Voor 42% gewijzigd door Aloys op 12-07-2007 14:37]

• Naresh
Anoniem: 48051 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:33:
[...]

Het lijkt alsof je tv scheef hangt... :X
lijkt op de foto zo idd maar hij hangt echt toch recht volgens de waterpas

360 BLOG

• deepbass909

deepbass909

Z'n huis is dus scheef :X

@Naresh
Welke speakers heb je staan?

Lama... moet eerst klikken dan vragen...

[Voor 27% gewijzigd door deepbass909 op 12-07-2007 15:12]

• Naresh
deepbass909 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:12:
Z'n huis is dus scheef :X

@Naresh
Welke speakers heb je staan?

Lama... moet eerst klikken dan vragen...
Volgens mij is de foto ook gewoon een beetje scheef gemaakt kijk ook maar naar de deur enzo .. ;)

360 BLOG

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Naresh schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:52:
[...]

Je vloer is waarschijnlijk niet waterpas, want hij hangt toch echt niet in 1 lijn met je vloer.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 00:25
oeps :+

[Voor 96% gewijzigd door baquelappe op 12-07-2007 15:34]

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Naresh schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:52:
[...]

Is de waterpas waterpas? Omdraaien en je weet het.

edit:
Overigens kabels netjes weggewerk, ziet er strak uit.

[Voor 12% gewijzigd door Mosez op 12-07-2007 16:37]

Mooi zitten? Barcelona chair!

• Flappie
  • Laatst online: 21:56
Mosez schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:30:
[...]

Is de waterpas waterpas? Omdraaien en je weet het.
Of houd even een waterpas langs de waterpas zodat je zeker weet dat de waterpas waterpas is :P

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Flappie schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:33:
[...]

Of houd even een waterpas langs de waterpas zodat je zeker weet dat de waterpas waterpas is :P
Was geen grap hoor. Een waterpas heeft vaak een kleine afwijking, en bij langere waterpassen is dat zichtbaar te maken door de waterpas om te draaien op het object (achtereind links, linkereind rechts). Zal je verbazen hoeveel dat kan schelen.

edit:
rikkienator schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:21:
Dr staat watermanager onder zn avatar dus ik geloof hem ! :D
---
LOL

[Voor 16% gewijzigd door Mosez op 12-07-2007 23:03]

Mooi zitten? Barcelona chair!

Mosez schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:44:
[...]

Was geen grap hoor. Een waterpas heeft vaak een kleine afwijking, en bij langere waterpassen is dat zichtbaar te maken door de waterpas om te draaien op het object (achtereind links, linkereind rechts). Zal je verbazen hoeveel dat kan schelen.
Dr staat watermanager onder zn avatar dus ik geloof hem ! :D

• duncanvdlinden
Morgen komt mijn receiver (Marantz SR5001) en speakers (Wharfedale 9.5) (weer) binnen. Helaas had ik de eerste levering weinig geluk, volgensmij is de post niet erg zorgvuldig omgegaan met de speakers. 1 speaker zaten gaten in de doos, en ik zag een heel klein putje in de midwoofer, dit veroorzaakte een veel doffer geluid als de andere speaker. Nu hoorde je dit niet echt met 2 speakers tegelijk, het klonk echt fantastisch! Alleen als je in je achterhoofd weet dat er iets mankeerd aan een speaker ga je je daar op ten duur wel aan storen. Vooral de Testone bleef ik iedere keer maar aanzetten omdat ik dat verschil maar hoorde. De receiver had ik ook pech daar zat (verf) schade aan de voorkant.

Wat mij wel direct beviel was de enorme kracht wat het setje (bi-wired) met zich mee bracht (op laag volume al). Vooral toen ik de Wharfedale 9.5 op mijn oude SR4200 aansloot merkte ik het grote verschil in power, deed je dan het volume omhoog dan was het net of de hele boel dichtsloeg. Nu merk ik ook pas hoe veel minder Tannoy mx1-m en een marantz SR4200 set is t.o.v. het nieuwe. Helaas want het is nu bijna een straf om er naar te luisteren omdat het andere zoveel beter was.

De Wharfedales klinken verademend met acoustische muziek, zoveel scherper, zuiverder geluid als de Tannoy's, deze lijken ineens wel heel erg rommelig kwa klank. Wel moet ik zeggen dat de Tannoy's misschien wat minder agressief klinken (natuurgetrouwer), de Wharfdales misschien weer wat klinisher en krachtiger. Maargoed die 2 dagen die ik ervan heb mogen genieten zijn niet voldoende om de speakers goed in te spelen, en de Tannoy heeft alleen op de oude versterker gezeten dus niet helemaal eerlijke vergelijking.

Anoniem: 147915

Anoniem: 37864 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:42:

Philips living colors lamp
Kaarsen, lampjes en andere prullaria

Erg leuk hoe je dat hebt gedaan met die verlichting.
ik heb zelf ook al meerdere malen met zo'n living colors lamp in m'n handen gestaan en dan toch weer weggelegd.. € 150,- is toch aardig wat voor een lamp, maar door de vele voorbeelden die ik (o.a. hier) heb gezien ben ik toch overstag. ik ga straks meteen zo'n ding halen.

Die dioders van de Ikea zijn ook erg leuk.
Ik ga zeker een setje van die dingen achter m'n tv (en misschien ook wel onder m'n bank) monteren.

alleen nog 1 vraagje: kan je ook de lichtsterkte regelen van die dioders, of alleen de kleur?

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 01:17
Naresh schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:14:
[...]

Volgens mij is de foto ook gewoon een beetje scheef gemaakt kijk ook maar naar de deur enzo .. ;)
Heb net de afstand tussen TV en kast gemeten met PS aan beide kanten en de rechterkant is iets meer dan 1cm hoger dus de TV hangt gewoon scheef, vloer is niet scheef en ook de foto is niet scheef genomen.
Anoniem: 147915 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:47:
[...]alleen nog 1 vraagje: kan je ook de lichtsterkte regelen van die dioders, of alleen de kleur?
Nee, allees de kleur.

Anoniem: 218559

Armo schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:40:
[...]Heb net de afstand tussen TV en kast gemeten met PS aan beide kanten en de rechterkant is iets meer dan 1cm hoger dus de TV hangt gewoon scheef, vloer is niet scheef en ook de foto is niet scheef genomen.
Hoi, vond het toch nog even leuk om in de discussie te mengen.

http://i10.tinypic.com/4pbqna1.jpg

Alle rode lijnen staan strak horizontaal, je ziet dat de kast perfect staat.
Alle groene lijnen staan strak verticaal, daar zie je dat de deurpost en de muur (rechts) zo scheef staat als een kwibus. Maar daar geloof ik niks van, daarom ben ik van mening dat én de tv scheefhangt én dat de foto niet lekker in verhouding is...

Edit: voordat de golf met opmerkingen komt ... aangezien Armo al even aan het meten was geweest, en het mij opviel dat de deurpost alles behalve recht was vond ik het toch leuk om even een contra-experitise te geven ;) dikke kans dat die tv gewoon recht hangt en er een rare hoek in de lens van de camera zit. De kabels zijn overigens mooi weggewerkt!

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 218559 op 16-07-2007 16:01]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

<b><font color=red>Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt</font></b>.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

<font color=blue>** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.</font>

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee