Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 88.253 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 12:46
TroonStaal schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:48:
[...]
Voor cd meubel, wat dacht je van de Ikea Benno cd rekken? Zijn er ook in antraciet, misschien past dat wel leuk :)
Bedankt voor de tip, maar 2 mtr. is me echt té hoog :)
De meest cd meubels bij Ikea zijn +- 2 mtr. hoog, ik kom vanzelf wel wat tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

v1nzent- schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:08:
[...]

Bedankt voor de tip, maar 2 mtr. is me echt té hoog :)
De meest cd meubels bij Ikea zijn +- 2 mtr. hoog, ik kom vanzelf wel wat tegen :)
Het wordt vrijwel nooit genoemd hier, maar check de site van Lundia even. Die hebben ook leuk spul staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

Bij sommigen van jjullie (bijv. bij Silitek) staat de tv erg hoog aan de muur tov de kijk plaats. Is dit niet een beetje iritand dat je naar boven moet kijken? Ik heb mijn tv precies op mijn oog hoogte staan.

Mijn HDTV is bijna onderweg dus dan zal ik laten zien hoe blij ik er wel niet mee bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:15

silitek

Tubes Only

Anoniem: 183025 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:12:
Bij sommigen van jjullie (bijv. bij Silitek) staat de tv erg hoog aan de muur tov de kijk plaats. Is dit niet een beetje iritand dat je naar boven moet kijken? Ik heb mijn tv precies op mijn oog hoogte staan.

Mijn HDTV is bijna onderweg dus dan zal ik laten zien hoe blij ik er wel niet mee bent ;)
Mijn scherm hangt op (hart scherm) 1.10cm. Zit hoogte ikke 1.05cm. Dus zit er vrijwel recht voor. Welkom in de HDTV wereld...als je hem ook HD aanstuurd gaat de wereld echt open voor je ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Anoniem: 183025 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:12:

Het hangt inderdaad een beetje hoger, maar het is juist prettiger om een consistent geheel plaatje te verkrijgen. Anders krijg je zo'n raar verspringend effect: linker front-center met een 'laag' hangend plasma -en weer omhoog met de rechter front. Het is btw een l*l smoes om eventueel in de toekomst de center te vervangen voor de Master 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD aansturen gaat prima, met mijn X360. Ik heb echter ook nog een mooie dvd spelert (Pioneer DV-393) waar ik blij mee ben, en die gaat via scart.Zie je die kwaliteit heel erg? (dat het slechter is dus) in vergelijking met de xbox die een normale dvd afspeelt via de composiet?

Scart kabel is trouwens één van de duurdere uit de reeks van Ixos.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 183025 op 19-07-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Anoniem: 183025 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:39:
HD aansturen gaat prima, met mijn X360. Ik heb echter ook nog een mooie dvd spelert (Pioneer DV-393) waar ik blij mee ben, en die gaat via scart.Zie je die kwaliteit heel erg? (dat het slechter is dus) in vergelijking met de xbox die een normale dvd afspeelt via de composiet?

Scart kabel is trouwens één van de duurdere uit de reeks van Ixos.
Merk van de kabel maakt niet uit. Je Pioneer zal waarschijnlijk mooier beeld geven op dvd dan je 360, omdat je 360 alleen composiet uitstuurt (in jouw geval).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Na lang rondneuzen in deze topics, hier dan mijn setup.

Aanzicht vanuit de zithoek
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/sietaram/Pics/SSL21228res.jpg

Vanaf de TV gezien
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/sietaram/Pics/SSL21227res.jpg

Inhoud van het kastje
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/sietaram/Pics/SSL21229res.jpg

Toys voor boys ;) beetje voor pappa meeste voor mijn 2 jongens
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/sietaram/Pics/SSL21224res.jpg

Aansluiten van de kabeltjes ;(
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/sietaram/Pics/SSL21085res.jpg

Wat heb ik staan:
TV: Plasma Samsung 42Q7h
Receiver: Marantz SR4001
Speakers: Kef 5.1 setje
Entertainmaint: Xbox1 (XBMC)/ Xbox360
Bekabeling: Monster m1000 HDMI kabel / Monster M1000 component kabel (receiver naar TV)
Monster xbox HD component kabel (zowel xbox1 als 360, naar receiver)

Dit alles wordt bediend met een harmony 895 AB, rf extender kastjes kunnen dus dich blijven

Wat moet er nog komen:
Nieuwe banken (eerste week augustus)
Salaontafel
gordijnen
stopcontact etc we zitten midden in verbouwing

Nieuwe front speakers, ik wil zuilen slank en hoog, nog geen idee, dus tips of suggesties graag
Digitale HDTV settopbox (HDMI)
DVD speler ( OPPO of een marantz via HDMI)

Ziet er allemaal nog wat steriel uit maar we ziiten nog midden in de verbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry ik kan die twee kabels niet uit elkaar houden... ik bedoel dan component .. die 3 tulpjes begrijp je?

Ik wil even laten zien dat het met de kabel dus wel goed zit ;) maar scaled de 360 ook op naar een hogere resolutie of det hij dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Op digital component zal upscalen tot 720P goed mogelijk zijn. Ik doe het zelf ook thuis met combo samsung hd850 dvd speler via Denon AVC-SE10 en Sanyo 5 projector.

Verder mooie setups hier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Hoodlum77 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:24:
Na lang rondneuzen in deze topics, hier dan mijn setup.

Wat heb ik staan:
TV: Plasma Samsung 42Q7h
Receiver: Marantz SR4001
Speakers: Kef 5.1 setje
Entertainmaint: Xbox1 (XBMC)/ Xbox360
Bekabeling: Monster m1000 HDMI kabel / Monster M1000 component kabel (receiver naar TV)
Monster xbox HD component kabel (zowel xbox1 als 360, naar receiver)

Dit alles wordt bediend met een harmony 895 AB, rf extender kastjes kunnen dus dich blijven

Wat moet er nog komen:
Nieuwe banken (eerste week augustus)
Salaontafel
gordijnen
stopcontact etc we zitten midden in verbouwing

Nieuwe front speakers, ik wil zuilen slank en hoog, nog geen idee, dus tips of suggesties graag
Digitale HDTV settopbox (HDMI)
DVD speler ( OPPO of een marantz via HDMI)

Ziet er allemaal nog wat steriel uit maar we ziiten nog midden in de verbouwing.
Ook een prima setje heb je daar. Maar je Marantz staat wel in een heel krap kastje. Zo heb ik op zolder nog een Marantz SR-5000 staan KAPOT..stond ook in een soortgelijk krap kastje. Kon nauwelijks lucht bij, 2jaar later gaf tie de geest.

Dus pas op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205004

Kijken veel mensen tegenwoordig staand TV. :? Waarom hangen al die flatscreens dan zo hoog |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 205004 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:58:
Kijken veel mensen tegenwoordig staand TV. :? Waarom hangen al die flatscreens dan zo hoog |:(
Zit jij op de vloer dan als jij TV kijkt :P? Wij hebben in ieder geval banken :')

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vroeg ik net ook swiss ;) maar scaled de X360 nou up als je een normale dvd speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Japser

Jeej!

Best lastig, heb een nieuw huisje, en ik wil mn AVR (HK - AVR132) in een soort van tv meubel plaaten maar dat ik de zaak uit het zicht kan zetten door middel van rolluikjes of een schuifbare klep.

Nou is dat ding +/- 17 cm hoog en ik kan dus werkelijk niks vinden wat geschikt zou zijn :/ Daarnaast dien ik ook rekening te houden met koeling lijkt me (luchtdoorstroming) . Iemand een leuke suggestie?

Ikzelf ben verliefd (sort of) op het ikea meubel Bonde systeem, maar dat is dus met te kleine schappen (12 cm hoogte) en ik zoek dus zoiets in die trant.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39848219

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
silitek schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:54:
[...]

Ook een prima setje heb je daar. Maar je Marantz staat wel in een heel krap kastje. Zo heb ik op zolder nog een Marantz SR-5000 staan KAPOT..stond ook in een soortgelijk krap kastje. Kon nauwelijks lucht bij, 2jaar later gaf tie de geest.

Dus pas op ;)
Daar ben ik inderdaad ook nog steeds wel een beetje bang voor, ik zit er aan te denken om aan de onderkant open te maken en dan luchtroosters te plaatsen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Japser schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:22:
Best lastig, heb een nieuw huisje, en ik wil mn AVR (HK - AVR132) in een soort van tv meubel plaaten maar dat ik de zaak uit het zicht kan zetten door middel van rolluikjes of een schuifbare klep.

Nou is dat ding +/- 17 cm hoog en ik kan dus werkelijk niks vinden wat geschikt zou zijn :/ Daarnaast dien ik ook rekening te houden met koeling lijkt me (luchtdoorstroming) . Iemand een leuke suggestie?

Ikzelf ben verliefd (sort of) op het ikea meubel Bonde systeem, maar dat is dus met te kleine schappen (12 cm hoogte) en ik zoek dus zoiets in die trant.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39848219
BO systems heeft hele mooie tv meubels ik dacht dat dat ook in die stijl was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

Is dat Bang en Olufsen? Hebt you misschien een linkje voor mij? BO Systems op google krijg ik allemaal vage shizzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Japser schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:30:
Is dat Bang en Olufsen? Hebt you misschien een linkje voor mij? BO Systems op google krijg ik allemaal vage shizzle.
M<y bad het is bo concept

http://www.boconcept.com/TV/Stereo_units-62029.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Anoniem: 183025 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:21:
vroeg ik net ook swiss ;) maar scaled de X360 nou up als je een normale dvd speelt?
Alleen via VGA volgens mij... Via component alleen progressief. Verder is DVD met de X360 huilen met de pet op, kwaliteit is zeer slecht (meeste 50 EU spelertjes doen het stukken beter). De oude xbox icm xbox media center daarentegen scaled wel, en aardig mooi ook. Via de component kabel en in NTSC mode kan je voor de oude xbox hd resoluties instellen (tot 1080i dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 23:14
Anoniem: 218559 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:50:
[...]

Hoi, vond het toch nog even leuk om in de discussie te mengen.

[afbeelding]

Alle rode lijnen staan strak horizontaal, je ziet dat de kast perfect staat.
Alle groene lijnen staan strak verticaal, daar zie je dat de deurpost en de muur (rechts) zo scheef staat als een kwibus. Maar daar geloof ik niks van, daarom ben ik van mening dat én de tv scheefhangt én dat de foto niet lekker in verhouding is...

Edit: voordat de golf met opmerkingen komt ... aangezien Armo al even aan het meten was geweest, en het mij opviel dat de deurpost alles behalve recht was vond ik het toch leuk om even een contra-experitise te geven ;) dikke kans dat die tv gewoon recht hangt en er een rare hoek in de lens van de camera zit. De kabels zijn overigens mooi weggewerkt!
om ook een duit in het zakje te doen, het is perspectief. zoek op internet maar eens hoe je zelf in perspectief kunt tekenen. jullie verwachten allemaal een isometrische projectie op een foto , maar dat bestaat natuurlijk niet

daarom gebruiken ze bij cartografie en recherge onderzoeken bij ongelukken bijvoorbeeld ook software om fotos te onthoeken, zodat je ze aan elkaar kunt plakken, en er op schaal vanaf kutn meten
gelukkig doen ze dat, aders kwam je nooit van A naar B als je een tomtom gebruikt ;-)

maar verder over persectief.
perspectef gaat er altijd vanuit dat evenwijdige lijnen hetzelfde verdwijnpunt hebben.
ander zou de tv aan de ene kant dus wel recht hangen en aan de andere kant zomaar onder een cm of wat smaller zijn dan boven. en dan moet die tv wel door heel erg dronken persoon zijn bijgeschaafd oid ;-)

dus ipv de groene lijnen zou je juist alle lijnen ( deur, kast en tv, maar ook de kabels, en het kastje eronder de zijkanten moeten doortekekken, en dan zou je zien dat ze hetzelfde verdwijnpunt hebben ( ongeveer, want als iets dihterbij of verderweg staat hebben ze net weer een ander verdwijnpunt.)

ook als je bijvoorbeeld een plattegrond van een vakantiehuisje ziet, waarbij je ook d muren van binnen ziet, is perpectef gebruikt, maar dan een perspectief waarbij een verdwijpunt midden in het beeld ligt.
er is dan maar 1 verdwijnpunt. normale perspectieven hebben verwijnpunten op de horizon ( dat is immers de horizontale lijn op ooghoogte ( horizontaal als in waterpas)

voor het tekenen gaat men meestal uit van rechte lijnen naar het verdwijnpunt, maar feitelijk zijn dit eigenlijk gebogen lijnen, die boog is echter zo flauw dat je dat niet merkt.
dat merk je wel op hele hoge gebouwen, waar zelfs de vertikale lijnen opeens een verwijnpunt hebben. zoals die fotos met die hoge flatgeouwen.

maar nu weer ontopic, want ik erger me altijd groen en geel aan het gebrek aan plaatjes, en dat is nou juist hetenige wat ik in dit topic bekijk

ik heb zelf een jvc stereoset ( van 15 jaar oud) en een supertech tv en een noname dvd speler van 49 euro, dus ik zal jullie de fotos daarvan besparen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nu is er een bestelling in de running want een stereobak BOW Technologies ZZ-ONE staat nu te wachten in de woonkamer voor de Finite Elements Pagode Signature E14 (komt in de plaats van de WoonExpress TV meubel). Verder een 3m NBS Dragonfly RCA kabel om tussen de pre-out van de Denon en de line-in van de BOW te plaatsen en at last, but not least: een 2e Sun Leiste stekkerblok.
De rek die weggaat: Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/MDM0A5ML522Y
De amp die erbij komt:Afbeeldingslocatie: http://www.bowtechnologies.com/product_gallery/zz-one/zz-one_gallery_02_B.jpg
De BOW is een tussenfase. Eerst wordt er gespaard voor een opvolger van de Arcam. Daarna wordt de stereosysteem verbeterd door waarschijnlijk een Classé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:32

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 107284 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:08:
En nu is er een bestelling in de running want een stereobak BOW Technologies ZZ-ONE staat nu te wachten in de woonkamer voor de Finite Elements Pagode Signature E14 (komt in de plaats van de WoonExpress TV meubel). Verder een 3m NBS Dragonfly RCA kabel om tussen de pre-out van de Denon en de line-in van de BOW te plaatsen en at last, but not least: een 2e Sun Leiste stekkerblok.
De rek die weggaat: [afbeelding]
De amp die erbij komt:[afbeelding]
De BOW is een tussenfase. Eerst wordt er gespaard voor een opvolger van de Arcam. Daarna wordt de stereosysteem verbeterd door waarschijnlijk een Classé.
Het lijkt wel alsof hij/zij 2 harde tepels heeft... :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Altijd al willen weten hoe de Klipsch F2 klinkt??..
Door 2minuten van jullie tijd te vergallen ....hier 2video-bestandjes

Lijk natuurlijk nergens op kwa opname-kwaliteit, maar het is weer eens wat anders dan enkel pics
1 met HDTV

http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=79489
http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=79556

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Irminsul schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:15:
[...]

Alleen via VGA volgens mij... Via component alleen progressief. Verder is DVD met de X360 huilen met de pet op, kwaliteit is zeer slecht (meeste 50 EU spelertjes doen het stukken beter). De oude xbox icm xbox media center daarentegen scaled wel, en aardig mooi ook. Via de component kabel en in NTSC mode kan je voor de oude xbox hd resoluties instellen (tot 1080i dacht ik).
Dat kan ik bevestigen :)

De 360 doet het vooral slecht bij animatiefilms...als ik Shrek 1 of 2 erin doe, word je niet blij van de intro :/ Gelukkig heb ik een goede panasonic dvd speler staan :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:46
Past
Ben ooit begonnen met een simpel Aiwa setje, ik was toen een jaar of 11. Deze is op mijn 16e jaar pas vervangen voor mijn eerste Marantz. Dit werd een Marantz SR53 die ik heb verkregen van mijn vader. Omdat ik toen alleen de versterker had ben ik gaan zoeken naar de componenten, ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij een Marantz CD5000 als cd-speler. Qua speakers is het een ware zoektocht geworden, moest niet te kleine speakers zijn, maar ook geen grote speakers.

Ik vond mijn speaker bij het merk JBL, deze had toen der tijd een lijn wat de L-series heet, en die afgeleid waren van de Goldline. Een speaker die heden ten dagen nog steeds in mijn bezit is vanwege de sublieme audio kwaliteit, die JBL toen der tijd leverde. Waarom zeg ik toen der tijd, puur omdat ik vind dat JBL tegenwoordig niet meer het kwaliteitsmerk is qua speakers als die tijd. Meeste series kunnen mij niet meer bekoren, en leggen het ook af tegen mijn L-4.

En toen kwam het surround gevoel, en ja dan wil je gaan upgraden. De SR53 is er vervolgens uitgegaan en de SR6200 Surround Receiver is er voor in de plaats gekomen. De CD5000 heeft ook zijn weg gevonden richting de 2e handsmarkt en die is toen vervangen door een DV4100OSE. Ik had toen eindelijk surround, maar toen begon ik wat te missen (en dat zullen er meer van jullie hebben ondervonden) en dat was bas. De SR53 stereo versterker leverde superveel bas maar de SR6200 viel wat in het niet.

Uiteindelijk heb ik besloten een subwoofer aan te schaffen. Mijn budget was niet super hoog (500 Euro) dus erg veel mogelijkheden wat betreft zware subwoofers waren er niet. Tot ik ooit bij de MediaMarkt een laatste model Infinity HPS250 Subwoofer kon krijgen van 1399,- voor 799,-. Helaas lag dit bedrag boven me budget, en met wat onderhandelen kwamen we op een 599,- euro uit. Mijn pa heeft me toen die honderd euro voorgeschoten.

De SR6200 heeft helaas alweer het veld moeten ruimen daarna voor een iets betere en wat beter gescheide surround receiver de SR7400. De SR6200 is nog wel in familie bezit, aangezien mijn zusje die wilde hebben in combinatie met mijn DV4100OSE. Dat kwam er op neer dat ik een nieuwe DVD-speler moest hebben. Ik kreeg vervolgens haar Marantz DV4300, alleen die was zo zwaar minder als mijn 4100OSE machine dat ik snel een nieuwe heb gekocht. Dit werd de Marantz DV6400 (hier kom ik later op terug). Op dat moment begon de DV4300 DVD-speler mij alleen maar problemen te geven. In de garantieperiode is de machine 4 x gerepareerd en bij de 5e keer heb ik aangegeven dat ik hem niet meer wil en een andere wil. Ik had wel wat op het oog, en dat was de Marantz DV7600 (Deze kon ik meekrijgen met een bijbetaling.)

Nu zul je je afvragen waarom in vredesnaam 2 DVD-spelers. Nou dat is als volgt. De DV6400 is in de periode dat de 4300 problemen gaf weg geweest naar AudioArt (Van Medevoort). Deze heeft mijn DV6400 volledig gemodificeerd richting hogere audio doeleinden. De DV6400 is nu meer voor mij de CD en SACD-speler geworden. De DV7600 is mijn DVD-speler nu.

De Marantz SR6200 van me zusje heeft het begeven en ik heb mijn SR7400 geschonken en zelf een SR7500 aangeschaft voor een mooie prijs. Die zijn nog niet op de foto's zichtbaar. Moet binnenkort als ik ook een complete meubel update heb de foto's wijzigen.

Present
Dit is wat het toen was. Ondertussen begint het nu te kriebelen, en wil ik naast mijn surround een dedicated stereo gaan neerzetten. Ook de speakers gaan er nu toch wel langzaam uit, en worden vervangen. Hierbegint het verhaal van nu.

Ik ben in het bezit gekomen van een 2 maanden oud paar B&W 805S speakers incl. Stand in de kleur cherry. Nu ik deze speakers heb merk ik dat de toch wel goede JBL's L-4 nu flinke concurrentie hebben, en op sommige fronten het afleggen tegen de 805S. Je raad het al hier liggen mijn toekomst plannen.

Verbetertraject

De set zal als eerst uitgebreid worden met een set B&W 803 speakers. Dit zal waarschijnlijk de 803S of een N803 worden. De 803D kan mij niet bekoren, en het hoog vind ik met de diamante tweeter niet prettig klinken. Qua versterking zal er eerst een eindversterker komen die achter de SR7400 gaat komen. Ben hier nog niet overuit wat het moet gaan worden. Al gaat mijn voorkeur wel uit naar Primare. Dan zal de bekabeling aan de beurt zijn, aangezien er nu op de fronts IXOS Superstrand 4.0mm2 ligt en achter Oehlbach 1055 2,5mm2. De B&W's krijgen binnenkort al wel nieuwe kabel namelijk Kimber 8TC met WBT680 pluggen.

Tijdsplanning

2007:
- B&W 803
- Eindversterker
- Bekabeling

2008:
- Pre
- CD-speler

Set op dit moment

Versterker: Marantz SR7500 (Black)
DVD-Speler: Marantz DV7600 (Black)
DVD-Speler: Marantz DV6400 Vm (Black)
Platenspeler: Pro-Ject 6.9 met Benz Micro Glider H2 Element
Phonoversterker: Musical Fidelity X-LP Modified
Front Speaker: JBL L-4
Rear Speaker: B&W 805S Cherry
Center: AudioPro Center
Sub: Infinity HPS250
DVD-Recorder: Pioneer DVR-630H
TV: JVC LT23C50

Bekabeling:

Front: IXOS Superstrand 4.0mm2
Rear: Oehlbach 2.5mm2 dit wordt Kimber 8TC met WBT680
Center: Oehlbach 2.5mm2
Sub: No-name 10meter dropveter
Interlinks: 2 x Stereo IXOS - 1003-100
Digitale interlink: 1 x Optische IXOS 106-100 en 1 x Coax IXOS Overture XHD408 PC-OFC 75 Ohm Coaxial
Stroom: Kemp Powerstrip 8 met daarop Kemp Powercord Plus
Stroom versterker: Kemp Powercord Plus
Stroom DV7600: Kemp Powercord Plus
Stroom Sub: Kemp Hi Powercord

De plannen zijn er dus. Alleen zal er een afstemming moeten komen met ook de bekabeling. Ik zit te denken om alle interlinks over te zetten naar Xindak. Hoor daar erg goede verhalen over, en is enigszins betaalbaar.

Set 1
Set 2
Set 3
Set 4

Op de foto is helaas niet de JBL L4, Infinity HPS250 te zien. Nu krijg ik binnenkort een compleet andere indeling en gaan de L4's misschien de verkoop in. De sub blijft wel.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepbass909 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:57:
Het lijkt wel alsof hij/zij 2 harde tepels heeft... :X
Dat krijgt zij ook van die mooie muziek dat ze maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wicked game... je hebt en mooie set, maar je hebt het in een zeer kleine ruimte staan, wat dus de geluidskwaliteit ZEER verslechterd en je hebt een super kleine TFT?

Ik denk toch dat die stroom stekkers helemaal geen nut hebben aangezien je het in zon kleine kamer heb staan?!\

No offence trouwens, want als je ooit gaat verhuizen, zal je er echt veel (meer) plezier van hebben!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 183025 op 20-07-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Anoniem: 183025 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:07:
wicked game... je hebt en mooie set, maar je hebt het in een zeer kleine ruimte staan, wat dus de geluidskwaliteit ZEER verslechterd en je hebt een super kleine TFT?

Ik denk toch dat die stroom stekkers helemaal geen nut hebben aangezien je het in zon kleine kamer heb staan?!\

No offence trouwens, want als je ooit gaat verhuizen, zal je er echt veel (meer) plezier van hebben!
Wat betreft kleine ruimte klopt in zekere zin, foto geeft een iets wat vertekend beeld. De sweet spot voor de 805S is wel goed. Voor het surround is het wel wat te dicht, met name dus de niet zichtbare JBL's staan dan wat te dicht op me.

De LCD is voor een slaapkamer met een kijkafstand van 2,5 meter voldoende voorlopig. Zal wel een keer grotere komen maar dat zal wel gebeuren als ik een huis gevonden heb. Voorlopig hier maar even mee doen.

Stroomstekkers hebben wel effect, op het ene apparaat wat meer als het ander. Dus in die zin wel een verbetering. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het in een huiskamer meer tot ze recht gaat komen. En dat zal toch wel tussen nu en 2 jaar plaats vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
805jes lijken mij ook wel wat, heb ze wel eens gehoord en ze bevielen me wel. Maar inderdaad jammer dat je set niet de ruimte heeft.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Abbadon schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:44:
805jes lijken mij ook wel wat, heb ze wel eens gehoord en ze bevielen me wel. Maar inderdaad jammer dat je set niet de ruimte heeft.
tja ik kan nog niet alles hebben nog haha. Me kamer is 5,40 bij 4,10 opzich best flink maar door de wat onhandige indeling en de gigantische meubels (gaan er binnenkort uit) is het qua positie wat lastig. De 805S zijn wel zo geplaatst dat die nog het meest tot zijn recht komen. En ze in stereo dus optimaal klinken vanaf me luister positie.

De JBL's dus nog niet. Als ik op mezelf ben komen ook de 803 speakers er uiteindelijk bij. Daar heb ik nu gewoon weg geen plaats voor. Die 805S speakers was ook niet de bedoeling, maar liep tegen een aanbieding aan die ik niet kon weerstaan. Ze zijn namelijk nieuw gekocht met de originele standaarden voor 1800,- euro (normaal 3100,-) bij W en W Audio. Die gingen verhuizen en had 1 setje. Dus snel beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:22
silitek schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:29:
[...]

U ziet een H/K AVR-132, DVD-22. Verder Klipsch F2 surround setje..(niet op foto achter de bank REL subje. En een nieuwe interieur.

Foto's daglicht:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

;)
Wat een mooie setup :)
Alleen even een vraagje, Hangt de tv nou aan een stenen muur of is het een gas beton / gipsplaatmuur?

Ik zou zelf ook wel de panasoic 37PV70 aan de muur willen hangen alleen hebben we hier van die gipsplaat muren met een holle binnenwand waardoor ik alleen zou kunnen werken met gipsplaat pluggen. Of dat sterk genoeg is betwijfel ik. Anders word het toch eerdaags weer een totale volksverhuizing hier en daar is mijn vrouw toch zo blij mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Mabili schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:29:
[...]

Wat een mooie setup :)
Alleen even een vraagje, Hangt de tv nou aan een stenen muur of is het een gas beton / gipsplaatmuur?

Ik zou zelf ook wel de panasoic 37PV70 aan de muur willen hangen alleen hebben we hier van die gipsplaat muren met een holle binnenwand waardoor ik alleen zou kunnen werken met gipsplaat pluggen. Of dat sterk genoeg is betwijfel ik. Anders word het toch eerdaags weer een totale volksverhuizing hier en daar is mijn vrouw toch zo blij mee :+
Dank je. Scherm hangt aan een enkelsteens wandje (gelukkig)..met 2forse keilbouten.
Gipsplaat wandje is idd een zwakke schakel. Speciale pluggen (met schroefdraad) zou ik ook niet vertrouwen.

Maar er zal toch wel een oplossing voor zijn, toch :| Iets van een houten frame eerst bevestigen..
Roep maar wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Hier alvast een foto van mijn huidige setup, let vooral niet op de troep!

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/1469/p1000651rd9.jpg

je ziet:
-Wharfedale 9.5 fronts (bi-wired)
-Marantz SR5001
-Overgenomen Finlux tv
-Tannoy MX-M center

Mijn eerste keuze kwa kleur viel op zilver of beech (beuken), alleen moest ik dan 150 euro meer betalen, dan kan ik wel met zwart leven :p
Kon ook nog uit Cherry kiezen alleen dat maakt de speaker zo klassiek met die donkere kleur en de vlammen, dat het lijkt of ik een kast van me oma in me kamer neerzet. Zwart geeft de speaker wel een moderne look vind ik (lijkt alleen minder duur). Ik heb Tannoy cherry speakers alleen dat is lichter en moderner vind ik.

Zilveren Marantz vind ik mooier ivm. dat er geen gouden letters opzitten, en de afstandbediening ook altijd zilver is, uberhaupt zilveren audiocomponenten mooier vind :p

Volgende upgrade is eerst een nieuwe soundcard, dan tv of de tannoy's op marktplaats zetten en vervangen door Wharfedales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Wicked-Game schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:33:
[...]

Stroomstekkers hebben wel effect, op het ene apparaat wat meer als het ander. Dus in die zin wel een verbetering. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het in een huiskamer meer tot ze recht gaat komen.
Stroomstekkers die in een huiskamer beter tot hun recht komen 8)7. Straks moet je ze ook nog een meter van de muur afleggen ivm terug kaatsende geluidsgolven :9

Het is wel zo dat een netfilter de piekjes uit het stopcontact laat verdwijnen, maar die kleine verbetering is eigenlijk alleen waar te nemen op papier en is te klein om met het menselijk oor te horen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 22-07-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86243

Heb m'n speakers eens allemaal een kleurtje gegeven,heb er wel ff werk mee gehad! 8)7

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/the_boogyman/kamer%20resized.JPG

:)

Volgende maand nog een paar visaton rear's fabriceren met de AL130-unit en voor de tweeter moet ik nog eens zien... :9~ O ja,ik verhuis ook naar een andere,nieuw ingerichte kamer waar m'n audiospul nog meer tot z'n recht zal komen! >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 86243 op 22-07-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 17:39
:| Je bent doof :? Waarom zoveel speakers als ik vragen mag :)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

battler schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:36:
5.2? Is toch niet zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86243

battler schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:36:
Hoe meer subs hoe minder vermogen nodig,bij films en muziek kan je echt een bass opwekken waarvan je gewoon achteruit springt! Nuja,bij muziek zet ik de bass gewoon zodanig als opvulling maar bij films is een extra punch toch mooi meegenomen! :9~

De peerless XXLS 12" is actief gepowered door een zelfgemaakte klasse AB-amp 350W RMS met alle mogelijk denkbare regelingen die in serie staat met de 2 andere subs. De pics van deze amp kan je hier vinden:

http://users.pandora.be/t...ess%20XXLS%2012%22%20sub/

Ze komen eigenlijk uit m'n auto maar ze doen het ook prima in huis + resonantiefrequentie van 24Hz dus ze vormen geen belemmering voor m'n peerless.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-04 17:54

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Ik heb nu al een maandje m'n nieuwe kabel in gebruik!!
Kimber kable Tonic.

Het geluid is velen malen verbeterd, vooral als je eerst goedkopere draden in gebruik hebt...
Wat me ook opviel is dat deze Kimber Kable VEEL meer details weergeeft dan de Van den Hull kabels..
Ze kosten wel wat, maar het is je geld waard!! ;)

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/61nks4z.jpg

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 11:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Arnold-D schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:36:
Het geluid is velen malen verbeterd
Als mensen dit soort dingen beginnen te roepen dan stop ik al met lezen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik vraag me dan altijd af ten opzichte waarvan die verbetering te merken is, maar dat is iets voor een andere thread.

Mooi kabeltje, ziet er alleen uit alsof je 'm zo doorbijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Exirion schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:30:
[...]

Ik hoorde ook een keer vet meer detail toen ik een DTS audio cd had gedownload, ik was helemaal happy.. totdat ik ging opzoeken wat upmix betekende :z

Ik wil nog steeds eens iemand tegenkomen die een luistertest met mij aangaat, en dan van de meest crappy snoertjes naar de duurste met een blinddoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Exirion schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:30:
[...]

Omdat jij het verschil niet hebt gehoord?
Of ken je het verschil en is er volgens jou geen?

Tuurlijk, uit tekst kun je het verschil niet halen dus is het nutteloos om verder te lezen,.

Njah, wees eens blij voor iemand en als die het verschil hoort, en dat waarschijnlijk doet omdat het zijn/haar setup betreft, ipv zo te roepen dat je stopt met lezen,.

Ik geef er persoonlijk niks om dat jij gestopt bent met lezen.

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixal schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:57:
[...]

Ik wil nog steeds eens iemand tegenkomen die een luistertest met mij aangaat, en dan van de meest crappy snoertjes naar de duurste met een blinddoek.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk :) Maar ik heb zelf vaak het idee dat er wel verschil is, maar dat deze voor het menselijk oor pas hoorbaar worden waarneer een kabel bijv 10mtr lang is. Bij kortere afstanden is er ook verschil maar deze is naar mijn idee alleen op papier te zien en moeilijk waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

answer_man schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:07:
Omdat jij het verschil niet hebt gehoord?
Dit soort voodoo onzin maakt de audiowereld belachelijk. Een enkel electronische componentje in de signaalweg doet meer dan het verschil tussen de duurste en goedkoopste kabels. Dat mensen zoveel meer detail menen te horen dankzij dure kabels zit meer in het blingbling-gehalte van die kabels, en de prijs die ze ervoor hebben moeten betalen. Oftewel: het zit tussen de oren.

Het mooiste is nog dat de mensen die gevoelig zijn voor dit soort dingen niet of nauwelijks een electrotechnische achtergrond hebben en daarom ook de meest geweldige dingen verzinnen om de verschillen te 'verklaren'. De argumenten raken echter kant noch wal. Elke electronicus kan je uitleggen waarom een fatsoenlijk kabeltje van een euro per meter niks onderdoet voor een kabel die 300 euro per meter moet kosten. En begin nou niet over skin-effect en transmission line effecten, want dat zijn dingen die alleen noemenswaardig optreden bij radiosignalen ver buiten het hoorbare spectrum.

Om nog even een leuk verhaaltje te vertellen: een paar maanden geleden was er ook iemand die zich op een forum peperdure speakerkabeltjes had laten aanpraten, en volgens heb was het geluid ENORM veranderd. Het geluid kwam minder druk op hem afgestormd (ofzo?) en klonk gedetailleerder en onvervormder (jaja, wat een kabel allemaal al niet kan he?). Toen bleek dat dit op een stokoud setje van een paar honderd gulden was gedaan met speakers die ik niet eens op de WC zou durven ophangen...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:55
Schaamteloze crosspost uit het pats met je nieuwe shizzle-topic :P

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/9057/dsc00625kleinwj0.jpg

Nieuwe TV, Panasonic TX-32LE7F
Staat nu nog bij m'n ouders, maar vanavond gaat'ie mee naar mijn kamer, ik hoop dat ik daar nog wat fotootjes kan maken :)

Dan komt ook meteen de rest van m'n set nog eens in beeld :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Wormaap schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:23:

[afbeelding]

Staat nu nog bij m'n ouders, maar vanavond gaat'ie mee naar mijn kamer, ik hoop dat ik daar nog wat fotootjes kan maken :)

Mooie tv! :)

En dankje! Was helemaal vergeten dat de Formule 1 al begonnen was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Exirion schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:19:
[...]

Dit soort voodoo onzin maakt de audiowereld belachelijk. Een enkel electronische componentje in de signaalweg doet meer dan het verschil tussen de duurste en goedkoopste kabels. Dat mensen zoveel meer detail menen te horen dankzij dure kabels zit meer in het blingbling-gehalte van die kabels, en de prijs die ze ervoor hebben moeten betalen. Oftewel: het zit tussen de oren.

Het mooiste is nog dat de mensen die gevoelig zijn voor dit soort dingen niet of nauwelijks een electrotechnische achtergrond hebben en daarom ook de meest geweldige dingen verzinnen om de verschillen te 'verklaren'. De argumenten raken echter kant noch wal. Elke electronicus kan je uitleggen waarom een fatsoenlijk kabeltje van een euro per meter niks onderdoet voor een kabel die 300 euro per meter moet kosten. En begin nou niet over skin-effect en transmission line effecten, want dat zijn dingen die alleen noemenswaardig optreden bij radiosignalen ver buiten het hoorbare spectrum.

Om nog even een leuk verhaaltje te vertellen: een paar maanden geleden was er ook iemand die zich op een forum peperdure speakerkabeltjes had laten aanpraten, en volgens heb was het geluid ENORM veranderd. Het geluid kwam minder druk op hem afgestormd (ofzo?) en klonk gedetailleerder en onvervormder (jaja, wat een kabel allemaal al niet kan he?). Toen bleek dat dit op een stokoud setje van een paar honderd gulden was gedaan met speakers die ik niet eens op de WC zou durven ophangen...
Ik ben met je eens hoor dat een component meer verschil maakt dan een kabeltje, absoluut :)
Maar ik geloof niet dat bekabeling 'geen' verschil maakt. Het zal altijd wel iets schelen.

Klein voorbeeldje uit mijn auto (SoundQuality installatie trouwens) mbt tot bekabeling; ik had daar eerst voor de sub standaard snoer tussen hangen, maar nadat dat snoer is gesmolten omdat het vermogen er over te veel was een dikkere tussen gelegd (lees: niet duurder, maar dikker) de kabel zelf word veel minder warm dan de vorige en ik kan me dan ook goed voorstellen dat dat ten goede komt voor het signaal. De sub lijkt ook meer controle te hebben nu (als in: zelfde nummer/zelfde volume = minder trillingen. Oa. in spiegels bv)

Natuurlijk is de bekabeling van Amp -> Sub in een thuissituatie allemaal intern geregeld en zal je daar dus niks mee te maken hebben en zeker op pre-amp uitgangen op versterker zal het volgens mij nouwelijks verschil maken in kabels. Amped uitgangen kan de dikte dan wel weer van belang zijn volgens mij.

Al met al, het hele kabel verhaal ga ik niet met je in discussie, omdat ik daar zelf ook niet volledig in geloof en we dus meer de zelfde mening delen dan tegenspreken, maar het ging mij er meer om dat als die jongen er in gelooft hij van mij blij mag zijn er mee :D (ipv te roepen dat je stopt met lezen snap je? :P)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-05 21:56
Ik heb testen gedaan met diy speaker kabels en het spijd mij, er zit echt wel verschil in. Ik had cheap ass gama kabels, klonk aardig maar wist niet beter. Ik heb coax diy kabels gemaakt en een coax kabel aan de ene speaker gehangen en een oude gamma kabel aan de andere, met een mono rip van een cd ben ik het geluid tussen de 2 speakers gaan vergelijken en dat was een wereld van verschil. Daarna heb ik nog utp gevlochte kabels op de zelfde manier getest, en toen kon je een hoogbaar verschil tussen de coax en de utp kabels horen de bandbreedte van de coax en utp kabels licht gewoon een stuk hoger dan dat van een cheap gama kabeltje. Ik wil hier dus niet mee zeggen dat kabels van 300 euro per meter beter moeten zijn dan kabels van 5 euro per meter, maar je kan zeker verschil horen tussen verschillende kabels en dat zit niet tussen de oren want ik heb zelfs men ma het blind laten horen en die weet neits van audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 17:39
Ik ben dus zo een persoon die elke dag ongeveer 30 mensen adviseert voor een duurdere kabel ;)
Maar ik kan je zwart op wit geven dat een kwalitatief betere kabel voor minder signaal verlies zorgt.
Of dat dit dan te merken is qua audio kan ik je helaas niet vertellen (in mijn situaties zit er altijd verschillende apparatuur tussen). Maar voor het videobeeld maakt dit zeker uit. Dit is dan ook de reden waarom ik denk dat het best wel uit kan maken wat voor type kabel je gebruikt. Hierbuiten laat ik dus "meer detail in het geluid" e.d uitspraken.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Anoniem: 157535 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:37:
[...]

Stroomstekkers die in een huiskamer beter tot hun recht komen 8)7. Straks moet je ze ook nog een meter van de muur afleggen ivm terug kaatsende geluidsgolven :9

Het is wel zo dat een netfilter de piekjes uit het stopcontact laat verdwijnen, maar die kleine verbetering is eigenlijk alleen waar te nemen op papier en is te klein om met het menselijk oor te horen.
Oei die zin lijkt idd niet inverband met verhaal te lopen. Doelde meer dat de set in zijn geheel beter zal klinken in een huiskamer. Een stroomstekker heeft er niet mee te maken of dat nu in een huiskamer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wicked-Game schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:35:
[...]

Oei die zin lijkt idd niet inverband met verhaal te lopen. Doelde meer dat de set in zijn geheel beter zal klinken in een huiskamer. Een stroomstekker heeft er niet mee te maken of dat nu in een huiskamer ligt.
ow ok dan had ik het idd verkeerd begrepe

off-topic:

mijn 1e duizendste post 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 17:10
Na een tijdje niet actief te zijn geweest toch maar m'n nieuwe setje showen :*)

Na een zoektoch naar een setje dat er mooi uitzag en goed geluid gaf ben ik terecht gekomen bij Micromega. Kon voor een mooie prijs een demo setje krijgen, die 10 uur gespeeld heeft.

Ik ben nu in bezit van een Micromega A80 geïntegreerde versterker, i.c.m. een Micromega CD132 cd speler. Het is een demosetje, maar heb 'm met twee jaar garantie gekregen. Maar goed ook, want bij thuiskomst bleek de cd speler niet goed te werken. Wanneer ik een cd erin doe, schiet 'ie op standby en wanneer je naar een volgend nummer skipt, doet 'ie hetzelfde. Gisteren contact opgenomen en ik kan a.s. dinsdag een hele nieuwe CD speler halen! Goede service tot nu toe dus :)

Die keren dat de cd speler wel werkte, heb ik wel volop genoten van het goede geluid! Zoveel meer detail dan voorheen. Wat ook opvalt is de laagweergave bij lage volumes. Echt weer een niveau hoger dan mijn vorige Harman/Kardon set. Als speakers heb ik KEF's Q55.

Genoeg getypt, tijd voor plaatjes ;-)

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/5926/p1000493we3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/8648/p1000503hi1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/7586/p1000506xf0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/7329/p1000510mq0.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Dat spul heb ik nog nooit gezien, ziet er wel tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Is ook niet echt bekend in Nederland, zijn maar een paar dealers die het verkopen. Het is een Frans mertk dat bekend is geworden door hun goede cd spelers.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 09:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maakten zij niet altijd high-end varanten van Philips apparatuur? Zoiets herinner ik me in elk geval wel (een micromega DVD speler, was de enige in 1998 die 'goed' zou zijn).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Wicked-Game schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:09:
Ondertussen begint het nu te kriebelen, en wil ik naast mijn surround een dedicated stereo gaan neerzetten.
Heel verhaal weggeknipt, maar waarom een dedicated stereo setup ernaast terwijl Marantz ook surround setups maakt(e) die 't in stereo ook uitstekend doen?
Ik ben al jaren lang heel erg tevreden met m'n AV9000 / MM9000 combinatie, en ben best veeleisend wat audio betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
JvS schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:53:
Maakten zij niet altijd high-end varanten van Philips apparatuur? Zoiets herinner ik me in elk geval wel (een micromega DVD speler, was de enige in 1998 die 'goed' zou zijn).
Hmmm, niet dat ik weet. Ik weet wel dat er bekende componenten inzitten. In mijn cd speler zit bijvoorbeeld een lade van Sony.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

tommyz schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:04:
[...]

Hmmm, niet dat ik weet. Ik weet wel dat er bekende componenten inzitten. In mijn cd speler zit bijvoorbeeld een lade van Sony.
Mooi spul..lijkt een beetje op Exposure .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Lijkt er wel wat op, alleen is Micromega wat minder duur :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 09:36
Zozo hier ben ik ook al een tijdje niet meer geweest.
Ik zal jullie eens even een pimp setje laten zien. :> Let wel op dit is echt voor gebruik als ik thuis ben en zin heb om een filmpje te kijken.
Nouja minder gelul, meer pics toch?

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/7430/afbeelding118ip9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/3189/afbeelding119dz1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/2862/afbeelding120ni9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/9813/afbeelding121go5.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/6341/afbeelding124dw7.th.jpg

Zo nou dat is dus mijn setje voor een studentje niet verkeerd vind ik dan zelf :) .
Spec:

-loewe vitros breedbeeldje.
-Sony home cinema setje (Voldoet voor de films)
-Sony verterkertje met bose speakertjes (Voldoet voor mij voor de muziek)
-Ht pctje + flaptoppie.
-Chill bank (Erg belangrijk!)
-Het hok waar het allemaal instaat.

Nouja ik hoop dat jullie het een beetje mooi vinden. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Master op 22-07-2007 19:22 ]

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Iemand ervaring met deze http://www.visonik.nl/nl/evo7.php speakers?...Kan zo'n setje voor een redelijke prijs overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Gisteren langs de Ikea geweest voor een tv meubel. Pffft, slecht idee om daar de zaterdag voor te kiezen :X Maar nu kan ik m'n center ook weer gebruiken plus dat m'n vriendin het zo ook mooier vindt staan :) Wel een pokkewerk om de kabels op het spul aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/frieldicht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/frielopen.jpg

Ik houd voorlopig wel de warmte van de receiver in de gaten want er is niet zo vreselijk veel 'ademhalingsruimte'. Maar de kast staat open wanneer ik een film zie of muziek luister dus ik denk dat het wel losloopt, temeer de 3805 ook niet zó vreselijk warm wordt.

De center staat niet perfect recht onder de tv maar ik vind het prima klinken zo (alsof ik volledig recht voor de tv zit). Na een poosje zonder center merk je dat het toch écht wel iets toevoegt aan een film, hoe goed je fronts ook plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Abbadon schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:35:
Gisteren langs de Ikea geweest voor een tv meubel. Pffft, slecht idee om daar de zaterdag voor te kiezen :X Maar nu kan ik m'n center ook weer gebruiken plus dat m'n vriendin het zo ook mooier vindt staan :) Wel een pokkewerk om de kabels op het spul aan te sluiten.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik houd voorlopig wel de warmte van de receiver in de gaten want er is niet zo vreselijk veel 'ademhalingsruimte'. Maar de kast staat open wanneer ik een film zie of muziek luister dus ik denk dat het wel losloopt, temeer de 3805 ook niet zó vreselijk warm wordt.

De center staat niet perfect recht onder de tv maar ik vind het prima klinken zo (alsof ik volledig recht voor de tv zit). Na een poosje zonder center merk je dat het toch écht wel iets toevoegt aan een film, hoe goed je fronts ook plaatst.
Strak design ;) ....Kastje ken ik wel. Persoonlijk vind ik zulke dichte kasten een risico..
Maar zoals je zegt: 3805 worden niet warm. Hou het in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14
Deftig hoor :) Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/templates/foksilver/i/p/14.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Is het niks om een armatuur achter je tv te hebben ipv ernaast?, je hebt er een mooie muur voor.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
tommyz schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:15:
Lijkt er wel wat op, alleen is Micromega wat minder duur :)
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Net eens de Micromega site bezocht, ziet er allemaal leuk uit. Volgens mij is het nogal down to eart spul want de binnenkant ziet er ook uit alsof elk overbodig onderdeel weggelaten is en de instap cd speler heet op een briljante manier gewoon 'CD' en de dvd speler 'DVD' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Fietsbel schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:47:
[...]

Is het niks om een armatuur achter je tv te hebben ipv ernaast?, je hebt er een mooie muur voor.
Nou, de lamp staat weer op de grond (vrouwelijke inbreng :+ ). Maar iets met een lichtje er achter lijkt me wel wat, heb het hier vaker gezien en dat zag er op de foto's wel sfeervol uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Abbadon schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:49:
[...]

Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Net eens de Micromega site bezocht, ziet er allemaal leuk uit. Volgens mij is het nogal down to eart spul want de binnenkant ziet er ook uit alsof elk overbodig onderdeel weggelaten is en de instap cd speler heet op een briljante manier gewoon 'CD' en de dvd speler 'DVD' :D
Klopt, het is vrij simpel spul allemaal, maar wel met goede componenten. Luxe zaken als toon- en balansregeling zitten er ook niet op. Ik was wel blij dat ik nog een afstandsbediening erbij kreeg, is normaal een optie :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

tommyz schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:30:
Luxe zaken als toon- en balansregeling zitten er ook niet op.
Toonregeling is geen luxe hoor. Het wordt vaak juist bij de betere apparatuur weggelaten omdat een tweetal filters/mixers in de signaalweg een boel kan verpesten. Veel meer dan de duurste kabels kunnen goedmaken enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Exirion schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:50:
[...]

Toonregeling is geen luxe hoor. Het wordt vaak juist bij de betere apparatuur weggelaten omdat een tweetal filters/mixers in de signaalweg een boel kan verpesten. Veel meer dan de duurste kabels kunnen goedmaken enzo :+
Weet ik ook wel, maar doelde er meer op dat je voor dat soort dingen ook betaald, terwijl 't vrij weinig/geen meerwaarde biedt :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:39
Abbadon schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:35:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeer mooi geheel !!! .... erg strak , mag ik vragen wat het meubel kost van ikea ? en zijn er ook andere kleuren beschikbaar ?
Aangezien ik binnenkort een plasma ga aanschaffen ( pana 4270pv ) is dit meubel exact wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ziet er strak uit abbadon!, persoonlijk zou ik de tv ophangen en de center eronder leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
RoaDHouse schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:41:
[...]

Zeer mooi geheel !!! .... erg strak.
Aangezien ik binnenkort een plasma ga aanschaffen ( pana 4270pv ) is dit meubel exact wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Sorry .... was even te vrolijk .... daardoor te snel gereageerd :P ... het meubel staat al op de site van ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

duncanvdlinden schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:28:
ziet er strak uit abbadon!, persoonlijk zou ik de tv ophangen en de center eronder leggen.
Yep, B&W center moet ademen, zou ik zeker op de kast leggen, en TV ophangen.

Is het verder niet een idee met een HF -> Infrarood repeater the werken? De Logitech 890 universele remote doet dat bijvoorbeeld. Kunnen de deurtjes mooi dicht blijven tijdens het kijken.

Eventuele warmte problemen kun je oplossen door flink wat sleuven te zagen of ronde gaten te boren in de bodem van de kast, en in de achterwand als die er al niet in zitten. Convectie doet de rest.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185891

Tijd voor de nieuwe foto's van mijn HT / mediazolder! (Ik zag net dat ik al eens eerder foto's had geplaatst, maar dat is alweer in nummer 23 geweest! Sindsdien is er heel veel veranderd....)

Hier zien we, van boven naar beneden:
Marantz DV4400 dvd speler met now playing: Masters of Horror deel 6
PS1, topless PS2
Sanyo PLV Z5 HD ready LCD projector, Dreamcast
Xbox en Xbox 360
Gamecube en wat controllers
Nintendo 64
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/6c9/6c95b35bb71a337eb5554a459a4b57a1.jpg

HIer een overzichtsfoto van de rest van de apparatuur. Met onder andere een Musical Fidelity X-LPS en een Musical Fidelity X-10D, beiden momenteel niet aangesloten maar zonde om uit het zicht te plaatsen. Verder nog mijn gehele verzameling LP's. Nog geen 100 stuks, en wat er is, stelt ook nog eens niet veel voor. Ik hou het over het algemeen bij cd's ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/536/536f8289ce92d22ddda12985904e9180.jpg

Sony TAE9000ES en TAN9000ES, voor- en eindversterker, 5.1 maar ik doe het met 4.0. Een sub is op deze kleine zolder niet nodig, aangezien mijn speakers echt meer dan voldoende bas produceren. En een center zou ik kunnen aansluiten, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Dat moet dan wel een Elac zijn die bij de speakers past... Mijn surround speakers zijn momenteel een setje B&W DM100 van de rommelmarkt (12,50). Ik denk dat ik deze op termijn wel ga vervangen maar vooralsnog vind ik het eigenlijk wel best zo..
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/64a/64a93d4cb1a890d77de3eddae7d8d228.jpg

Marantz CD6000OSE cd speler met een Van Medevoort 222 dac. De cd speler klinkt zonder die dac erg vlak maar mét... Ondanks dat het een ouwetje is wil ik deze dac nooit meer kwijt, sterker nog ik wil er nog een, voor in de woonkamer!
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/29d/29d05f7bc70205831b336cac2a8569ed.jpg

Project Debut II draaitafel en Marantz tuner, ook uit de 6000 serie. Voor de luie zaterdag en zondag met radio 2.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/859/8591eeb1bfa8d410a7b28828d02fa939.jpg

Afstandbedieningen en controllers.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/1ef/1ef5f9fd9c83d54ea7f6621025f9fb8f.jpg

De luie stoel met geïmproviseerd voetenbankje (hadden ze bij de Gamma niet... moet ik dus weer voor naar de Ikea.)
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/3a2/3a2b4e7c06e028388706df79cf987139.jpg

Frontspeakers, Elac 213.4pi. Dit was voor mij het koopje van het jaar 2006. Ik kocht ze samen met 14(!) meter Van den Hul cs122 speakerkabel afgemaakt met WBT en Sharkwire pluggen, voor een bedrag dat lager was dan de waarde van de kabel op zich! En dan te bedenken dat ik toen ik ze ging ophalen niet eens wist dat de kabel erbij zat. Die werd achteloos in de auto gegooid van 'hier dit hoort er ook nog bij'. Pas thuis zag ik wat voor kabel het was. Wat een deal! Ja, de speakers zijn wit, dat is niet geheel naar mijn smaak. Maar ze klinken fenomenaal, en dat mag ook wel gezien de toenmalige nieuwprijs van 3500 gulden per stuk..
Ook zien we hier een laken. Dit doet dienst als projectiescherm tot ik later deze week mijn Kingpin scherm van 1,50 meter breed ga ophalen. Op een laken geprojecteerd ziet het er een beetje uit alsof er een dikke laag stof op het scherm zit, maar het is even niet anders.
Achter het laken bevinden zich overigens nog enkele rekken met boeken en PS1, DC en PC games, en staat er ook nog een ouwe 20 inch crt monitor die nog opgeruimd moet worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/eb6/eb6f045e25040b4e7b84f41161d2f992.jpg

Van links naar rechts: een kast vol DVD's; een kast vol games voor PS2, Xbox, Xbox360 en Gamecube; een kast vol met nog wat DVD,s en boxsets, wat pc games, en 15 jaargangen Homestudio die ik ruilde voor een flesje rood, op dezelfde dag dat ik mijn Elacs ophaalde. Wat een dag was dat. :) In deze kast ook nog een serie Final Fantasy games voor PS1, een originele Game and Watch van Super Mario en op en voor de kasten nog wat rommel die nog opgeruimd moet worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/e1c/e1cfe102f0c03a7f3eaadad99746bd8a.jpg

De laatste! Drie kasten vol met cd's, rechts daarvan (en ook erbovenop) een paar honderd VHS banden, meest ex-rental dus veel voor weinig. Verder zien we een originele authentieke Gameboy met een paar games, en wat willekeurige dingetjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/435/43574a6efcece8f16766c4bbb7143728.jpg

En dit staat er in de woonkamer:

Meridian 508 cd speler en AVM Competition Amp (in bling uitvoering!)
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/df1/df160631180179d6d5f41bdfd8954af9.jpg

Vincent buizenhoofdtelefoonversterker (in combinatie met een Sennheiser HD 600 hoofdtelefoon)
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/34a/34aed9a5c3df68e5f908c97ccd2584f1.jpg

De luidsprekers van Reference 3A (Master 5 oftewel de Aura), en de tv van merk hokkitokki, die zeer binnenkort vervangen wordt door een bescheiden 32 inch lcd van Samsung of zo. Deze laatste foto is van een paar maanden terug, toen de inhoud van het meubel nog anders was. Ik had toen nog een Audiolab 8000c voorversterker en een Rotel eindbak, de Xbox stond nog in de woonkamer etc.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/32d/32dd31c2f80535111e2ea1acea4f5e4b.jpg

Commentaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 09:39
Kijkt dat niet ruk, zo'n scherm met vouwen? ;)

Mijn set (die overigens te koop staat):

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/a/91/z.9de8c7008d95b630bbe1f9a251709f2e.jpg

Een beauty van een cd16. Verkoperd chassis, dubbele dac7, metalen cdm4 loopwerk. Mooi gedetailleerd klankbeeld. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deBennie schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:15:
[...]

Kijkt dat niet ruk, zo'n scherm met vouwen? ;)
Het lijkt werkelijk helemaal nergens op. Maar daarom komt er ook een echt scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:32

Vrijdag

De Zwarte

Wauw, wat een verzameling! Woon je nou bij je ouders? Of kal ik raas?

Bij de Ikea hebben ze trouwens ook een rolgordijn met een acryllaag, voor maar €21,- misschien is dat ook een aardige tussenoplossing? Zoiets wil ik namelijk wel gaan doen (okee, eerst een beamer aanschaffen, maar toch)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224904

JTB81 schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:17:
[...]

Dank je, maar dat is lastig, is namelijk van de muis en als die strak is dan heb je zo verschrikkelijk weinig bewegingsruimte.
draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TroonStaal schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:18:
Wauw, wat een verzameling! Woon je nou bij je ouders? Of kal ik raas?

Bij de Ikea hebben ze trouwens ook een rolgordijn met een acryllaag, voor maar €21,- misschien is dat ook een aardige tussenoplossing? Zoiets wil ik namelijk wel gaan doen (okee, eerst een beamer aanschaffen, maar toch)
Nope, dit is de zolder van mijn eigen (huur)huis.

Een tussenoplossing is niet meer nodig, vandaag komt mijn schermpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
JvS schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:53:
Klopt, de dvd960. Uiterlijk heeft die dvdspeler van Philips veel weg van het micromega spul. Technisch was het een hoogstaand product, alleen denk niet dat het het niveau van de micromega haalde.

Er staat er nu nog 1 op ebay...

Afbeeldingslocatie: http://i2.ebayimg.com/07/i/000/97/d8/d27d_3.JPG
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...dexURL=0#ebayphotohosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Anoniem: 14829 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:58:
[...]
Heel verhaal weggeknipt, maar waarom een dedicated stereo setup ernaast terwijl Marantz ook surround setups maakt(e) die 't in stereo ook uitstekend doen?
Ik ben al jaren lang heel erg tevreden met m'n AV9000 / MM9000 combinatie, en ben best veeleisend wat audio betreft.
Klopt Marantz maakt best goede componenten die beide kunnen. Maar qua stereo wil ik een stap hoger gaan dan Marantz gaat. Zat te denken aan een setup van Primare, al een paar keer beluisterd en kon me heel erg bekoren. Tevens is ook Parasound wel een setup die ik wil beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 11:31

dollyking

duck tape

Bij het leegmaken van mijn camera kwam ik ook een foto tegen van mijn home cinema, nog niet helemaal af.

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/0YEJE723JMAB

-Het kastje eronder krijgt nog een nieuw doek, (is nu nog iets te doorzichtig)
-Spotjes worden verwijderd

Ik moet mijn systeem specs hier nog even bewerken, maar achter het doek (onderaan) staat een volledige stille htpc bedoeld om 1080p te kunnen weergeven op een 42 tatung emgi
ook staan hier de speakers van de tv, en de overige gebruikelijke elektronica.

Het toetsenbordje is een Logitech Dinovo Edge. een heerlijke ram-plank.
Als de tv uit is, verdwijnt die achter de paneel gordijntjes. in de verticale zuil onder de televisie, lopen uiteraard de kabels, maar zit ook de center speaker van het 7.1 setje (achter doek) en alle IR oogjes

Ik telde, dat er laatst 26 kabeltjes door heen liepen! incl de verlichting achter de tv (Dioder van Ikea)

Binnenkort meer technische details.

[ Voor 1% gewijzigd door dollyking op 23-07-2007 11:39 . Reden: plaatje werkt niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222644

Wormaap schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:23:

[afbeelding]

Zit jij tijdens de spannendste, gekste race van het jaar gewoon een beetje foto's te maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185891 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:16:
[...]

Het lijkt werkelijk helemaal nergens op. Maar daarom komt er ook een echt scherm. :)
En dat is er! Ik ga het hopelijk vanavond nog ophangen en anders morgen, en dan volgen er uiteraard meer pics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189262

duncanvdlinden schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:28:
Mijn idee ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
deBennie schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:36:
[...]

Klopt, de dvd960. Uiterlijk heeft die dvdspeler van Philips veel weg van het micromega spul. Technisch was het een hoogstaand product, alleen denk niet dat het het niveau van de micromega haalde.

Er staat er nu nog 1 op ebay...

[afbeelding]
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...dexURL=0#ebayphotohosting
Jammer dat 'ie tweedehands nog zo duur is, anders was 'ie wel leuk voor erbij geweest :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 10:55
Anoniem: 222644 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:16:
[...]

Zit jij tijdens de spannendste, gekste race van het jaar gewoon een beetje foto's te maken? ;)
Door de lens kan ik ook de race zien :P

Overigens nog steeds geen kans gehad om wat mooie fotootjes te schieten van m'n setup nu'ie op m'n kamer hangt :(
Dat hoop ik toch écht binnenkort eens te kunnen gaan doen, want het ziet er nu best leuk uit (en Gears of War op mijn setup is echt bruut! :D)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wanneer komt een PS3? Want dat lijkt nog wel te missen in je collectie.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101556

Hoi

Volgens mij wordt het tijd voor deel 28 :*) :*) :*)

Maar voor dat gebeurd nog ff snel een plaatje van me setje plaatsen :9 :9

Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/7396/audiofreaks2ha9.jpg

Mvg L.E

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 101556 op 24-07-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 16:40
Anoniem: 101556 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 01:27:
Hoi

[afbeelding]

Mvg L.E
Geen last van galm? Zou je kunnen specificeren wat voor speelgoed je daar allemaal hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiver23 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:43:
[...]

Wanneer komt een PS3? Want dat lijkt nog wel te missen in je collectie.
Die komt! Ik weet nog niet precies wanneer maar die komt zeer zeker. Ik ben bijna over de streep nu er dat voordeel pakket is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101556 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 01:27:
Hoi

[afbeelding]

Mvg L.E
Zijn dat wel audiofiel verantwoorde planten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 07:43
Anoniem: 185891 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:06:
[...]

Zijn dat wel audiofiel verantwoorde planten?
Zijn dat wel planten :)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:32

Vrijdag

De Zwarte

Dat zijn wilgentakken, je kan ze ook bij Ikea halen :)

Trouwens, staat die apparatuur niet gevaarlijk dicht bij de verwarming?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
tommyz schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:59:
[...]

Jammer dat 'ie tweedehands nog zo duur is, anders was 'ie wel leuk voor erbij geweest :)
Die speler die je daar ziet heb ik voor 50 euro via marktplaats gekocht. Verkocht aan die knakker voor 150 B) Hij vraagt er ietsie meer voor (hij vroeg een paar maanden terug nog 225 euro). Ach ja, je kunt het proberen, maar je komt ze wel goedkoper tegen.

Overigens gisteren een dac960 gekocht, samen met m'n cdd882 een leuk setje. Vooral de technische opbouw van de dac960 is erg mooi (bv 3 trafo's, tda1541 s1).
De dac960 is tweelingbroertje van de marantz cda94 B)

Klik voor een vergroting

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07301/dac960-2.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07301/dac960-1.jpg.xs.jpg

Brochure: http://www.mfbfreaks.nl/folders/1988/1/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou zeggen, op naar deel 28. Wie zich geroepen voelt mag een nieuw topic openen!

Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28) :D

[ Voor 27% gewijzigd door voodooless op 24-07-2007 10:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

<b><font color=red>Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt</font></b>.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

<font color=blue>** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.</font>