Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Het is wel echt een gadget, straks loopt hij zo je hand in. Hoge prijs, weinig nut.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:54:
http://www.youtube.com/watch?v=s5cAvt7hntY
Wtf zo'n beolink 7000 is wel weer toppunt van vreemde gadgets.
Ik blijf overigens bij mijn heilige Yamaha afstandsbediening. Wat een prachtig/handig apparaat is dat zeg! (gewoon de standaard die bij de RX-V440 zit)
Life is not about specs, it is about joy!
welke sites?Dr. Strangelove schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:50:
Binnenkort ga ik verhuizen, en een van de kamers in mijn nieuwe woning wil ik al dedicated HT inrichten. Ik dwaal hier al een tijdje rond, en in het verleden heb ik hier naast mooie pics ook links gezien naar andere sites waar veel mooie HTs staan. Iemand enige links voorradig? Het gaat dus om dedicated HTs, geen woonkamers of studeerkamers met een scherm dus
Hm mooi die B&W's. Moet ze binnenkort echt eens ergens gaan beluisteren. Benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met m'n 602S3's.CycloneX schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:13:
Zo eerste impressie van mijn gister geleverde installatie
2x B&W 685 (nieuwe serie) en Denon DRA-500AE kabels zijn van Goldkabel, speakers komen op standaarden te staan maar die staan nog in bestelling
[afbeelding]
[afbeelding]
Als het helemaal af is post ik het eindresultaat heb ze net pas aangesloten, eerste ervaring met de speakers zijn dat ze heel strak geluid leveren en ze gaan enorm diep (letterlijk diep) en klinken heel helder.
Ik ben daar ook benieuwd naar. Ik vind ze wel erg donker van kleur zo van voren.InZane schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:59:
[...]
Hm mooi die B&W's. Moet ze binnenkort echt eens ergens gaan beluisteren. Benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met m'n 602S3's.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Wat voor luidsprekerkabel gebruik je ?
GoldkabelGurbe de n00b schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:03:
@CycloneX
Wat voor luidsprekerkabel gebruik je ?
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Hier een picca van mijn setupje;
Samsung LE52M87
Playstation 3
JVC receiver => wordt binnenkort vervangen door receiver met hdmi 1.3 en Dolby & DTS true HD sound.
Digitale decoder => wordt morgen vervangen door HDTV decoder.
Foto is geschoten met mijn mobieltje. Wanneer setup compleet is ga ik betere foto's maken en indien mogelijk ook van beeldweergave.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
(laatste foto is wat onduidelijk, maar er is een créme-witte "altijd-aan-ambilight-licht" gemaakt)

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Ach, je zit ook naar Eurotrip te kijken?
Nederlands is makkelijker als je denkt
OK... fijn BNX... helemaal de bom (echt waar)!BNX schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:55:
Eventjes geklust vandaag tussen 7 en 8, zie het resultaat, een hangende PV70 voor minder dan 10 euri![]()
(laatste foto is wat onduidelijk, maar er is een créme-witte "altijd-aan-ambilight-licht" gemaakt)
... maar nu ga je toch eens mogen uit de doeken doen hoe je voor minder dan 10 euri dit klaar gespeelt hebt (en waar haal je zo'n verlichting gedoe?)
in other words: i like it and ik wil weten hoe ik dit later zelf kan doen
EDIT: Ow ik zie je uitleg net hier staan: BNX in "[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe mode..."
maar... toch wil ik nog even informeren: waar haal je zo'n background-verlichting ding?
[ Voor 14% gewijzigd door renio op 21-05-2007 23:32 ]
waar is die kabelgoot van gemaakt?BNX schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:55:
Eventjes geklust vandaag tussen 7 en 8, zie het resultaat, een hangende PV70 voor minder dan 10 euri![]()
[afbeelding]
Bij de Ikea, waar andersrenio schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:25:
maar... toch wil ik nog even informeren: waar haal je zo'n background-verlichting ding?
Click!
Héé, die kende ik nog niet :-)
Nee, het is

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Het is een witte kabelgoot (standaard Gamma ding) met eroverheen een alu-plaat met gaatjes (stukje van 6,5cm x 40cm (had ik nog liggen)
P.S. schematische tekening van ophangsysteem (+ tutorial

die muurbeugels zitten 66cm hart-hart van mekaar (de maat van de PV70 gaten)
[ Voor 24% gewijzigd door BNX op 22-05-2007 09:37 ]
Hehe merci voor deze perfecte uitleg!BNX schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:10:
[...]Het is een witte kabelgoot (standaard Gamma ding) met eroverheen een alu-plaat met gaatjes (stukje van 6,5cm x 40cm (had ik nog liggen)
P.S. schematische tekening van ophangsysteem (+ tutorial)
Die kerstverlichting/ikea-dioden ga ik er bij mij later ook bij doen... dat heerst grote tijd (eat your hart out philips ambi-bucht
Erg creatief, maar komt bijlange na niet in de buurt van Philips amber-light....renio schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:50:
[...]
Hehe merci voor deze perfecte uitleg!
Die kerstverlichting/ikea-dioden ga ik er bij mij later ook bij doen... dat heerst grote tijd (eat your hart out philips ambi-bucht)
Bewonder wel het idee....
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Zoies zocht ik ook, bedankt voor de link !
Zal binnenkort ook mijn setup posten, is bijna af
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 15:38 ]
Ze klinken echt goed, maar vond de CM1 toch nog net iets beter klinken.
Hoopte dat morgen mijn nieuwe speakers (de CM7) binnen zouden zijn, maar helaas, waarschijnlijk pas vrijdag. Wel is mijn receiver al binnen (Denon AVR-4306).
Plaatjes volgen snel.
Denk dat dat nou net juist het verschil is die 685 zit net onder de CM1, ik heb die niet beluisterd aangezien die toch wel buiten me budget vallen (arme studentTessiebessie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:38:
Heb vandaag de B&W 685 (nieuwe serie) ook maar ff beluisterd na het posten van de plaatjes van CycloneX
Ze klinken echt goed, maar vond de CM1 toch nog net iets beter klinken.
Hoopte dat morgen mijn nieuwe speakers (de CM7) binnen zouden zijn, maar helaas, waarschijnlijk pas vrijdag. Wel is mijn receiver al binnen (Denon AVR-4306).
Plaatjes volgen snel.
Maar de CM7 is ook een erg mooie keus, wel grappig je ziet vaak de combi Denon en B&W.
Ik begin eigenlijks maar net. Ben een groentje op dit gebied
''Op papier'' ziet een Koda er nog beter uitTessiebessie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:15:
Het was of Denon of Marantz. Als het Marantz was geworden, dan werd het de SR8001, alleen ik vond op papier de Denon toch iets beter eruit zien, leukere opties. De Denon heeft alleen geen THX maar goed.
Ik begin eigenlijks maar net. Ben een groentje op dit gebied, dus kan nog niet echt zeggen of je inderdaad gelijk hebt, dat je vaak Denon in combinatie met B&W ziet.
Marantz is over het algemeen wat muzikaler dan Denon...
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik maak de foto's met een Canon Ixus 60
Wie heeft tips voor mij?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
en dat baseer je op?Barry|IA schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:39:
[...]
''Op papier'' ziet een Koda er nog beter uit![]()
Marantz is over het algemeen wat muzikaler dan Denon...
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Ach het wordt wel vaker geroepen. Je kunt het beste naar je eigen oortjes luisteren
Mijn center speaker moet (in het ideale geval) aan het plafond hangen, zijn hier methodes voor om dit te bewerkstelligen zonder gaten te boren in mijn speaker? - Wellicht dat er wat mensen hun center speaker al aan het plafond hebben hangen, al dan niet geboord, die wat foto's willen plaatsen?
Verwijderd

Een center aan het plafond hangen????????Edoll schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:33:
Nog even geen plaatjes van mij, komt binnenkortmaar wel een kort vraagje.
Mijn center speaker moet (in het ideale geval) aan het plafond hangen, zijn hier methodes voor om dit te bewerkstelligen zonder gaten te boren in mijn speaker? - Wellicht dat er wat mensen hun center speaker al aan het plafond hebben hangen, al dan niet geboord, die wat foto's willen plaatsen?
Lijkt mij verre van ideaal en ben bang dat je de verhoudingen aardig uit elkaar trekt.
Vogel's heeft beugels die je kunt klemmen, zonder schroevenEdoll schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:33:
Nog even geen plaatjes van mij, komt binnenkortmaar wel een kort vraagje.
Check hun website
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
op de zwarte uitvoering van de Elac 207. Daarom
is die een stuk goedkoper dan de andere uitvoe-
ringen, van binnen is ie hetzelfde.
Even afplakken en zelf spuiten ?
Denon is een groot merk, B&W is een groot merk. C'est ca.je ziet vaak de combi Denon en B&W.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Ik ben niet zo goed in spuiten, maar mischien dat het met een kwast en rollertje luktGurbe de n00b schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:14:
@ Fatalfelix:
Even afplakken en zelf spuiten ?
@ Alcatrash
thx, dat verklaard het enorme verschil
Zal wel mee vallen, speaker richting zitplek richten en je merkt er natuurlijk niets meer van. Bovendien ligt hij nu op de grond midden in het pad. Dat is nog verder weg van ideaalTim45 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:27:
[...]
Een center aan het plafond hangen????????
Lijkt mij verre van ideaal en ben bang dat je de verhoudingen aardig uit elkaar trekt.
Moet nu alleen nog tot morgen wachten op de boxen...
Ga maar even bezig....
[ Voor 3% gewijzigd door Tessiebessie op 24-05-2007 13:32 ]
Heel simpel. De Denons die ik in mijn speurtocht naar een goede receiver heb beluisterd, hadden last van een hele lichte echo. Met Marantz heb ik slechts last gehad van ruis...
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
En ruis in plaats van echo is muzikaler? Die link ontgaat me effe. Maar verder denk ik persoonlijk dat ruis vaak aan een slechte aarding ligt en echo aan de ruimte. Ik heb al zeer veel Denon's gehoord, maar echo heb ik nog nooit waargenomen.Barry|IA schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:58:
[...]
Heel simpel. De Denons die ik in mijn speurtocht naar een goede receiver heb beluisterd, hadden last van een hele lichte echo. Met Marantz heb ik slechts last gehad van ruis...
Verwijderd
Welke technische imperfectie veroorzaakt een ''echo'' geluid?Barry|IA schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:58:
[...]
Same here, omgevingen kunnen heel veel invloed hebben op geluid.JTB81 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:59:
[...]
En ruis in plaats van echo is muzikaler? Die link ontgaat me effe. Maar verder denk ik persoonlijk dat ruis vaak aan een slechte aarding ligt en echo aan de ruimte. Ik heb al zeer veel Denon's gehoord, maar echo heb ik nog nooit waargenomen.
Ja, doe mij maar liever ruis dan een echo.JTB81 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:59:
[...]
En ruis in plaats van echo is muzikaler? Die link ontgaat me effe. Maar verder denk ik persoonlijk dat ruis vaak aan een slechte aarding ligt en echo aan de ruimte. Ik heb al zeer veel Denon's gehoord, maar echo heb ik nog nooit waargenomen.
Dat ruis aan slechte aarding ligt is mogelijk, maar niet het geval de Marantz receiver die ik had. De ruis zat duidekijk in de voorversterker en niet in de eindversterker.
Met de Denon's lag het overigens niet aan de ruimte. Ik vind er persoonlijk gewoon geen muziek uit komen, uit de budget series (1906, 1907, 2106, etc..).
Hoe moet ik dat weten? Ik bouw die dingen nietVerwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:11:
[...]
Welke technische imperfectie veroorzaakt een ''echo'' geluid?

Voor puur muziek moet je sowieso geen AVR in de lagere prijs klasse nemen er komt nog wel muziek uit maar daar is ook alles mee gezegdBarry|IA schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:59:
[...]
Ja, doe mij maar liever ruis dan een echo.
Dat ruis aan slechte aarding ligt is mogelijk, maar niet het geval de Marantz receiver die ik had. De ruis zat duidekijk in de voorversterker en niet in de eindversterker.
Met de Denon's lag het overigens niet aan de ruimte. Ik vind er persoonlijk gewoon geen muziek uit komen, uit de budget series (1906, 1907, 2106, etc..).
Verwijderd
Nou ik heb hier een Denon AVR 2105 staan en hij klinkt geweldig. Zowel met film als muziek. Baseer jij je ervaringen op wat andere zeggen, of op wat je zelf gehoord hebt?Barry|IA schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:59:
[...]
Ja, doe mij maar liever ruis dan een echo.
precies mijn pa heeft een 2106 en ik heb zelf een 3806. Die van mij is wel een duidelijke klasse beter, maar echo of ruis hebben ze allebei niet. Vandaar dat ik het ook een beetje een rare opmerking vind.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:22:
[...]
Nou ik heb hier een Denon AVR 2105 staan en hij klinkt geweldig. Zowel met film als muziek. Baseer jij je ervaringen op wat andere zeggen, of op wat je zelf gehoord hebt?
Dat is natuurlijk enorm subjectief. Persoonlijk moet ik de eerste receiver met 5 of 7 eindtrappen onder de 500 euro en een acceptabele klank voor muziek nog tegenkomen. We hebben niet allemaal dezelfde eisen.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:22:
Nou ik heb hier een Denon AVR 2105 staan en hij klinkt geweldig.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dat zeggen heel veel mensen, maar het is niet alleen Subjectief... het is ook zijn eigen mening!Exirion schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:51:
[...]
Dat is natuurlijk enorm subjectief. Persoonlijk moet ik de eerste receiver met 5 of 7 eindtrappen onder de 500 euro en een acceptabele klank voor muziek nog tegenkomen. We hebben niet allemaal dezelfde eisen.
En dat mag je toch ook gewoon zeggen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 21:20 ]
Heb je de Marantz SR4600 al eens beluisterd?Exirion schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:51:
[...]
Dat is natuurlijk enorm subjectief. Persoonlijk moet ik de eerste receiver met 5 of 7 eindtrappen onder de 500 euro en een acceptabele klank voor muziek nog tegenkomen. We hebben niet allemaal dezelfde eisen.
Als je een paar delen terug kijkt zul je ergens zien dat ik zo'n Denon had overwogen als pre/pro. Uiteindelijk werd het een Marantz SR6400, gevolgd door een passieve volumeregelaar met een UcD400 versterker. Ik heb flink wat receivers gehoord, want ik moet ze verkopen.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:22:
[...]
Nou ik heb hier een Denon AVR 2105 staan en hij klinkt geweldig. Zowel met film als muziek. Baseer jij je ervaringen op wat andere zeggen, of op wat je zelf gehoord hebt?
Verder heb ik zo'n beetje alle gangbare merken wel gehad... Rotel, Arcam, Pioneer, Parasound, Sony ES, T+A Elektroakustik, Sugden, Marantz en zelfs Bose. Maar uiteindelijk wordt alles zelfbouw, hopelijk zelfs de CD weergave
Dat jij de 2105 geweldig vind klinken is natuurlijk logisch, anders had je een andere genomen. Maar ik stel redelijk hoge eisen aan muziekweergave en dan kan een receiver mij (helaas!!) niet overtuigen.
[ Voor 12% gewijzigd door Barry|IA op 24-05-2007 23:04 ]
Verwijderd
De Elac speaker die jij op het plaatje laat zien is de elac 207 met de eerst generatie JET-tweeter. De nieuwe elac 207.2's hebben een jet-tweeter die tot 50.000hz gaat. Ik heb zelf overigens voor 2 208.2's in het zwart gekozen, klinken zeer lekker (verschil met de 207.2's: net wat meer contrast tussen hoge en lage tonen).Weet iemand hier trouwens waar de Elac 207 Silver Shadow voor een redelijke prijs te krijgen zijn ? Bij de Hobo is de zwarte uitvoering namelijk 550,- euro p.s. en de Silver Shadow uitvoering 839,- . Krijg door het enorme prijsverschil bijna het idee dat de zilvere uitvoering een totaal andere speaker is
Verwijderd
Dat is waar: ikzelf heb Denon AVC-A11SR. Een (imho) mooie versterker die icm Arcam CD62T en Master Concept 3 (Nirvana Audio mod.) en NBS Active IV LS kabels erg muzikaal klinkt. MAARRRRR... Sinds ik DK Design Reference mk3 (nu LSA Standard) gehoord heb, vindt ik de Denon 'maar' redelijk muzikaal. De prijs is dan er ook naar voor een volledig gebalanceerde dual mono versterker!!! Deze amp staat dan ook op mijn verlanglijstje.Exirion schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:51:
Het is allemaal in verhouding: je moet per segment/prijsklasse vergelijken, anders is het allemaal druiven met clichees vergelijken
Om een voorbeeld te geven: ik heb mijn Arcam CD62T vergeleken met diverse andere cdspelers (Meridian G08, Musical Fidelity A5, Primare CD31, Audio Research CD3, Mimitism 20.1 en Lindemann 820S). Ik vond pas Lindemann de meerprijs tov de Arcam echt waard. De rest was kwa matching of slecht of een klein beetje beter. Moet ik zeggen dan de Arcam veel beter is dan bijv. Audio Research? Echt niet! In mijn set (en oren) vond ik hem niet goed genoeg. In een andere combo zal het waarschijnlijk beter tot recht komen. Lindemann zit in een totaal ander segment en mag je niet 1 op 1 vergelijken met de Arcam (ik ging ernaar luisteren op de DK Design om te luisteren of zo'n segment uberhaupt een toegevoegde waarde had. De uitkomst was voor mij een eye-opener. Voor anderen kan het precies het tegenovergestelde zijn).
Tja, het is natuurlijk ook logisch dat een amp met de hoeveelheid aan features als een AVR het aflegt in prestaties tegen een gelijkgeprijsde stereo amp. Maar het is er wel veel beter op geworden de laatste paar jaar. Ik had een Marantz SR4200 die echt ranzig slecht was in stereo, maar binnenkort koop ik in een Denon 1706 voor de studeerkamer en die klinkt mij toch acceptabel in de oren, en ik ben wel íets gewend. Beneden staat een 3806 en ook die is door zijn bi-amping functionaliteit in staat om heel aardig te presteren in stereo. Geen match voor mijn A85/P85 combi natuurlijk, maar dat is ook niet redelijk om te wensen.Exirion schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:51:
[...]
Zoals je zegt heeft iedereen zijn eigen eisen, maar iemand die een budget amp koopt zal ook geen torenhoge eisen hebben (niet te hopen in elk geval), en in die situatie voldoet zo'n ding uitstekend.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Dat klopt helemaal. Ik kom van een alles in een JVC TH-A25 setje af en dan is dit 20, nee 100 keer beter.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:38:
[...]
Tja, het is natuurlijk ook logisch dat een amp met de hoeveelheid aan features als een AVR het aflegt in prestaties tegen een gelijkgeprijsde stereo amp. Maar het is er wel veel beter op geworden de laatste paar jaar. Ik had een Marantz SR4200 die echt ranzig slecht was in stereo, maar binnenkort koop ik in een Denon 1706 voor de studeerkamer en die klinkt mij toch acceptabel in de oren, en ik ben wel íets gewend. Beneden staat een 3806 en ook die is door zijn bi-amping functionaliteit in staat om heel aardig te presteren in stereo. Geen match voor mijn A85/P85 combi natuurlijk, maar dat is ook niet redelijk om te wensen.
Zoals je zegt heeft iedereen zijn eigen eisen, maar iemand die een budget amp koopt zal ook geen torenhoge eisen hebben (niet te hopen in elk geval), en in die situatie voldoet zo'n ding uitstekend.
Verwijderd
Heel simpel: je gaat op zoek naar een stereo versterker met een HT throughput (Home theater) of eentje met een pre-in, zodat je je surround bak de pre-out daarmee verbindt (let op: niet alle surroundbakken hebben deze mogelijkheid).JTB81 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:00:
Ik vraag me af of er mensen zijn hier die een surround bak hebben staan en een stereo-bak (buizen anyone). Hoe lossen jullie dat op met de speakers steeds omprikken? Of heb je twee sets staan?
Er zijn weinig buizenversterkers met een HT ingang, dus zou je kunnen proberen of een speaker-switch de geluidskwaliteit niet al te veel vern*uktJTB81 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:59:
Ja zover was ik idd ook, maar nu zou ik dat zelfde geintje willen doen met een buizenbak. Dat is zeker mogelijk maar aangezien mijn vriendin graag even twee liedjes luisterd en daarna de boel weer uit zet, lijkt me dat niet echt handig met een buizenbak aangezien die lang moet opwarmen.
Welke van de 2 apparaten heb je al, de stereo versterker of de surround receiver?
Speakers:
Magnat Monitor 990 5.0
De zuiltjes staan op spikes, de rears op Ikea speakerstands.
Receiver:
JVC RX-5052 5 kanaals receiver
DVD speler:
Sony DVP-NS355
TV:
TE verrot Sony trinitron baggerding die erg aan vervanging toe is

Bekabeling:
2.5mm2 huis tuin en keukenkoper

Totaalplaatje

Rear

Receiver en DVD-spelert
Plaatjes zijn clickable.
[ Voor 3% gewijzigd door Loekasj op 25-05-2007 20:13 ]
Ik heb al een Denon 3806 en ik zou graag een chinese buizenamp erbij kopen, maar de flexibiliteit van de surround set niet willen missen. Een switch ertussen lijkt me idd niet bevorderlijk voor het geluid.Barry|IA schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:07:
[...]
Er zijn weinig buizenversterkers met een HT ingang, dus zou je kunnen proberen of een speaker-switch de geluidskwaliteit niet al te veel vern*ukt
Welke van de 2 apparaten heb je al, de stereo versterker of de surround receiver?
@Loekasj
nette set, mooi dat alles dezelfde speakers. Hoe klinken de fronts?
mijn nieuwe receiver. de JVC RX-5062 met een simpele D-vison 310 dvd speler erbij. Verbonden via coaxiale kabel.

daarboven mijn tv, een JVC , een AV 82WZ , 72cm en 100hz en onder in het kastje een oude Akai speaker die als center dient momenteel.

een speaker en mijn subje. De speakers zijn 2 Jamo studio 160 zuiltjes. Deze staan nog op de planning om vervangen te worden. Dan gaan deze als rearspeakers dienen.

Subje had ik nog over, een Usblaster ding. Moet ook nog een keer vervangen worden maar voorlopig voldoet het.

TOtaal overzichtje. De rearspeakers zijn satelietjes van een computerspeakersetje dus dat is niet zo heel spannend
De audiofiel zal er misschien zijn neus voor ophalen maar voor mij voldoet het prima voorlopig. En ik vervang langzaam aan componenten voor wat betere
[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 26-05-2007 16:07 ]
Verwijderd
Zo zijn de meeste van ons begonnen dus je hoeft je nergens voor te verontschuldigen.
En het maakt het extra leuk om stapje voor stapje naar je doel te komen en BLIJVEN SPAREN
Mvg L.E
Danku:) Alleen de tv moet wegJTB81 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:33:
[...]
@Loekasj
nette set, mooi dat alles dezelfde speakers. Hoe klinken de fronts?
Het midden en hoog vindt ikzelf kraakhelder, ook in vergelijk met andere beluisterde setjes in dezelfde prijsklasse! Alleen het laag is beduidend minder, zit eraan te denken om van dezelfde lijn van Magnat een sub te kopen, moet ik nog even over nadenken.
Verwijderd
Denon AVR3200, Slimdevices Transporter en Squeezebox, Dreambox500, JVC 82CM CRT, 2x Infinity Kappa 7.2i, Kappa Center, 2x Kappa Video. oja en een brakke JVC DVDspeler.
Transporter en Squeezebox
De server (zelfbouw met Via Mini ITX bordje fanless) met een paar honderd GB aan Flac bestanden hangt in de gangkast
Denon AVR3200 - Oudje al een gaat vervangen worden
Ik heb alleen nog geen idee voor wat. Ik heb een AVR4306 een tijdje mogen uitproberen maar dat is een veel minder grote verbetering dan ik gehoopt had. Zit te denken om te stoppen met surround en terrug naar Stereo met een mooie buizenbak.
Front Speakers - Infinity Kappa 7.2i
Back speakers - Infinity Kappa Video
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 21:16 ]
Maar waarom heb je een Transporter én Squeezebox? Kun je deze linken op de een of andere manier?
Verwijderd
Sinds ik de Transporter heb gebruik ik de Squeezebox niet meer. De bedoeling is dat ie in mijn nieuwe huis op de slaapkamer komt. Tot die tijd is het mooie kastvullingC00KW4US schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:55:
Cool die Transporter! Ik heb zelf ook een Squeezebox, fijn apparaat
Maar waarom heb je een Transporter én Squeezebox? Kun je deze linken op de een of andere manier?
inderdaad, ja. Gewoon stukje voor stukje opbouwen en steeds weer doorsparen voor wat beters.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:29:
@Metro2002
Zo zijn de meeste van ons begonnen dus je hoeft je nergens voor te verontschuldigen.
En het maakt het extra leuk om stapje voor stapje naar je doel te komen en BLIJVEN SPAREN![]()
![]()
Mvg L.E
Heb wel gemerkt dat je echt verpest wordt op den duur. Wat je vroeger goed vond klinken daar doen nu bij wijze van spreken je oren van pijn
Overige specs,
Versterker: Sony STR-DA1200ES
SA-CD: Sony SCD-XB940
DVD: Sony DVP-NS92V
HDD: Sony RDR-HX725S
TV: Mycom DLT3200
Speakers: Eltax Univere 5.0
Subwoofer: Eltax Atomic 8.2
Koptelefoon: Sennheiser HD-555
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Verwijderd
Heb waarschijnlijk een harman kardon avr7000 + dvd speler gekocht en tot nu toe heb ik 2 b&w zuilen DM603 S1 kunnen kopen en een b&w CC6 S2 Center speaker.
Als de avr door gaat zijn alleen nog een goede b&w actieve sub en 2 B&W 601 s1 of s2.
Als iemand nog zijn 601's kwijt wil voor rond de 200 euro :-)
De cc6 heb ik voor 120 euro kunnen vinden
de 603's voor 325 euro en ze zijn echt in nieuwstaat
Vraag me af of ik een mooie prijs betaald heb aangezien ik een leek ben op 'goede' audio gebied.
Edit: nu ook een B&W ASW600 Sub gekocht 150watt continu 10 inch @ 350 euro
De woofer van het logitech is ook 10 inch en rond de 185 watt en die staat hoogstens 50%
dus moet voldoende zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 22:53 ]
Erg mooi ding die transporter, maar 2000 dollar is wel erg veel geld. Of heb je hem (veel) goedkoper op de kop kunnen tikken?Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:45:
Transporter en Squeezebox
De server (zelfbouw met Via Mini ITX bordje fanless) met een paar honderd GB aan Flac bestanden hangt in de gangkast![]()
[afbeelding]
Lijstje:
- Toshiba HD-XA2 HD DVD-speler
- Arcam DV79 DVD-speler
- Arcam AVR300 Receiver
- Pioneer PDP-4360HD Plasma TV
- Quad L-Series speaker-set (12L front, 11L rear, L-Centre en L-Subwoofer)
- NAD C541i CD-speler (niet aangesloten)
De boel is aan elkaar geknoopt met:
- Wireworld Ultraviolet 52 HDMI kabel (HD DVD)
- Wireworld Ultraviolet 5 HDMI kabel (DVD)
- Blue Jeans Cable LC-1 Low Capacitance Audio Cable (6x multi channel: HD DVD)
- Van den Hul D - 102 III HYBRID analoge interlink (DVD)
- Ixos XHD608 digitale interlink (DVD en HD DVD)
- QED XT400 X-tube speaker kabel (fronts)
- QED Silver Anniversary BiWire Speaker kabel (rears en center)
- Cobalt Cable Ultimate Subwoofer Cable
De front speakers zijn gebi-amped, dus die hebben de dubbele hoeveelheid speaker kabel aangesloten zitten. Bi-ampen kan met de AVR300 door de LBS en RBS kanalen toe te wijzen aan de fronts. Hoge en lage frequentie terminals zijn dan dus apart aangesloten.
Plaatjes (klikbaar):

Speaker-set

Luisterpositie

Barcelona Chair en Ottoman

Subwoofer en linker front speaker erbij

Overzicht met "Planet Earth" op HD DVD. Het meubel is van BDI

Overzicht vanuit andere hoek

HD DVD en CD-spelers

Arcam DVD-speler en receiver. Geweldig ook in in analoog stereo

Media receiver van de Pioneer 4360. Hier zit alles in, dus maar 2 kabels naar het scherm

Close-up van "Planet Earth". Must have op HD DVD of BR wat mij betreft

Vooruit, nog een plaatje dan

En nog een...

De laatste
Daar dan, zijn jullie weer helemaal op de hoogte! Vragen of opmerkingen? U roept maar.
Mooi zitten? Barcelona chair!
Akoestiek is eigenlijk verbazingwekkend goed. Geen enkele muur is helemaal vlak wat helpt het geluid te verstrooien. Heb diverse buzz & rattle tests en frequency sweeps gedaan en de response is prima. Ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van de velours gordijnen en hoogpolige tapijten...ShittyOldMan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 01:05:
De eerstvolgende uitgave zou ik besteden aan het verbeteren van de akoestiek. Zo op het oog is daar veel winst te behalen. En dan niet enkel een kleedje van twee bij twee
De rest is overigens ook prachtig, klasse spul allemaal. Ik ben jaloers !
Verwijderd
Maken dacht ik aan zo iets:
http://home.versatel.nl/chiararomee/diy/indexnl.htm ''de Flatline'' sub.
want dat staat wel onder mijn bankje.
of iets (kopen) als een Yamaha sub.
Mocht je willen kopen dan kan ik de Yamaha YST-ST515 van harte aanbevelen http://www.kieskeurig.nl/...95CACC1256FC3006079B7.htmVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:09:
Ik ben er nog niet helemaal over uit! Ik wil graag een sub, bouwen of kopen. Als ik hem koop dan zit ik te denken aan bijv. de Eltax atomic 9 of 8 serie of een Yamaha sub. en als ik hem bouw dacht ik aan zo iets met een (wat mindere) drivers. En ik wil er niet meer dan 120 euro aan uitgeven omdat het niet voor de belangerijkste kamer is. Maar ik wil wel een zo strak mogelijke bas.
Maken dacht ik aan zo iets:
http://home.versatel.nl/chiararomee/diy/indexnl.htm ''de Flatline'' sub.
want dat staat wel onder mijn bankje.
of iets (kopen) als een Yamaha sub.
Thx noks! Lounge Chair van Eames is een klassieker, en zit nog eens fantastisch bovendien. Heb zelf nog een 'Aluminum Management Chair' van Eames als bureaustoel, geweldig.noks schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:40:
Wat issie mooi de Barcelona :] Volgende week als het goed is lekker film kijken vanuit de Lounge Chair van Eames als het goed is voor mij.
De rest is overigens ook prachtig, klasse spul allemaal. Ik ben jaloers !
Schiet eens wat plaatjes als je de boel hebt staan zou ik zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mosez op 29-05-2007 14:34 ]
Wij hebben ook een JVC RX-5052 staan, ben gematigd tevreden over het ding. Voor het geld mag je niet klagen i guess, maar vindt hem met veel muziek nogal 'kil' klinken. Heb er al meerdere speakers aan gehad maar echt een verbetering geeft het niet. Wij gaan hem binnenkort waarschijnlijk vervangen voor een Marantz, past goed bij de Mordaunt Short speakers die we hebben.Loekasj schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:13:
Bij deze dan ook mijn bescheiden home-cinemasetje![]()
[afbeelding]
Receiver en DVD-spelert
Plaatjes zijn clickable.
Verwijderd
Dikke stoel zeg[afbeelding]
Barcelona Chair en Ottoman
foto's, foto's en foto's
Daar dan, zijn jullie weer helemaal op de hoogte! Vragen of opmerkingen? U roept maar.

Heb trouwens zelf ook een tijdje gedacht om deze prachtige design stoel aan te schaffen, maar op de 1 of andere manier is hij toch lastig te plaatsen
Als ik daadwerkelijk in de stoel zit doe ik dat ook meestal. De randen zijn echter vrij scherp, daar wil ik bijvoorkeur niet per ongeluk tegenaan lopen. Vandaar deze opstelling.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:39:
[...]
Dikke stoel zegmaar , zou je die Barcelona Chair niet wat meer draaien naar de Ottoman zoals hier
[afbeelding]
Heb trouwens zelf ook een tijdje gedacht om deze prachtige design stoel aan te schaffen, maar op de 1 of andere manier is hij toch lastig te plaatsen
Voor deze stoelen geldt: hoe groter de ruimte waar ze in staan, des te beter het oogt. Vooral 2 stoelen naast elkaar is erg fraai. Kijk maar eens bij Knoll naar foto #4613.
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door PHiXioN op 30-05-2007 00:23 ]
Kil vind ik hem persoonlijk niet klinken! Ik heb mijn zuiltjes laatst gehoord aan een NAD 320BEE, en toen was het laag 100% beter, maar persoonlijk vond ik het midden en hoog met de Jvc beter!Dualdude schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:09:
[...]
Wij hebben ook een JVC RX-5052 staan, ben gematigd tevreden over het ding. Voor het geld mag je niet klagen i guess, maar vindt hem met veel muziek nogal 'kil' klinken. Heb er al meerdere speakers aan gehad maar echt een verbetering geeft het niet. Wij gaan hem binnenkort waarschijnlijk vervangen voor een Marantz, past goed bij de Mordaunt Short speakers die we hebben.
Maarja, voor 190 eurie moet je inderdaad niet klagen!
Binnenkort maak ik waarschijnlijk m'n eigen sub, zal een grote verbetering worden!
Marantz i.c.m. Mordaunt is meestal wel een mooie combi!
Ik heb deze receiver ook, hij klinkt inderdaad een beetje kil en digitalig.Dualdude schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:09:
[...]
Wij hebben ook een JVC RX-5052 staan, ben gematigd tevreden over het ding. Voor het geld mag je niet klagen i guess, maar vindt hem met veel muziek nogal 'kil' klinken. Heb er al meerdere speakers aan gehad maar echt een verbetering geeft het niet. Wij gaan hem binnenkort waarschijnlijk vervangen voor een Marantz, past goed bij de Mordaunt Short speakers die we hebben.
Spelen met de equalizer doet een hoop voor het geluid, zo out of the box klinkt ie inderdaad wat kil.
Maar vind hem zeker goed klinken. Enige minpuntje wat ik aan dit ding vind is dat er ruis te horen is, weliswaar niet hard of storend maar het is er wel! erg vervelend als je bv een pianoconcert ofzo zit te luisteren, dan hoor je het wel.
Verder vind ik het voor het geld echt een prima ding, ben er zeer tevreden mee.
Nu nog een mooie upgrade voor mijn speakers
[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 30-05-2007 12:18 ]
Verwijderd
Heb eindelijk mijn B&W AS6 Subwoofer in huis
Meteen maar even wat picjes genomen met een normale camera ipv telefoon
Het staat wel al in oudere posts, ik woon "tijdelijk" bij mijn ouders.. vandaar de beperkte opstelling
2x B&W 602 S3 - 2x B&W 601 S3 - B&W AS6
Zij aanzicht van de TV. Speakers zijn er vanaf te halen dus in mijn eigen huis komt alleen het scherm aan de muur.
Trailer gestreamt via Xbox360 @ 1080p
Leve de NEV Engine!
That was all Foks!
Nou blijf mooie HT's posten. Zie er regelmatig wat langs komen waar ik jaloers van word
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 13:14 ]
Mooi spul hoor, alleen nu die foeilelijke NAD er nog uit werken, die verpest het hele plaatje imo..Mosez schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:54:
Zo, tijd voor een update. Woon al bijna weer een jaar in mijn nieuwe huis, en bovendien is mijn oude post om zeep (picserver down).
[ Voor 79% gewijzigd door Occy74 op 30-05-2007 13:25 ]
LOL, die C541i is eigenlijk meer een hobbiebak geworden. Heb hem al omgebouwd naar 120 volt, en wil 'm gebruiken als transport voor mijn nog te af te bouwen DDDAC (meerjarenplan zo langzamerhand). Geen heel slechte speler hoor, al is de C542 al aanzienlijk beter.Occy74 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:25:
[...]
Mooi spul hoor, alleen nu die foeilelijke NAD er nog uit werken, die verpest het hele plaatje imo..
Verwijderd
Ben net verhuist dus alles staat op de grond (kast is besteld, zie laatste foto)
Het bestaat uit:
Denon avr 2801
Front speakers infinity overture 3
Rear speakers (staan nog in een doos op zolder) infinity overture 1
Center van Kef (type weet ik zo niet, staat ook nog op zolder)
Sony KDL 46W2000
Media center pc
Samsung digitale kabeldecoder
Denon

Front speakers

Sony

Kast in bestelling (maar dan in het zwart)

Overzicht van voorzijde

Een hoop nog te doen dus maar zo zien jullie misschien binnenkort de vooruitgang
Mooie kast. Staat-ie op de grond of kan hij ook hangend gemonteerd worden?Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:17:
Nou hier mijn wat oudere setup.
Ben net verhuist dus alles staat op de grond (kast is besteld, zie laatste foto)
Het bestaat uit:
Denon avr 2801
Sony KDL 46W2000
Media center pc
Denon
[afbeelding]
Front speakers
[afbeelding]
Sony
[afbeelding]
[afbeelding]
Overzicht van voorzijde
[afbeelding]
Een hoop nog te doen dus maar zo zien jullie misschien binnenkort de vooruitgang
Gebruik je in deze opstelling je TV als center-speaker, of is het 4.1?Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:05:
Upgrade
Heb eindelijk mijn B&W AS6 Subwoofer in huis![]()
Meteen maar even wat picjes genomen met een normale camera ipv telefoon
Het staat wel al in oudere posts, ik woon "tijdelijk" bij mijn ouders.. vandaar de beperkte opstellingSpecs:
Viewpia Blue Eye 40" - Sony STR DB 1070 QS - Sony DVD speler - UPC MediaBox - Xbox360
2x B&W 602 S3 - 2x B&W 601 S3 - B&W AS6
[afbeelding]
Zij aanzicht van de TV. Speakers zijn er vanaf te halen dus in mijn eigen huis komt alleen het scherm aan de muur.
[afbeelding]
Trailer gestreamt via Xbox360 @ 1080p
[afbeelding]
Leve de NEV Engine!
[afbeelding]
That was all Foks!
Nou blijf mooie HT's posten. Zie er regelmatig wat langs komen waar ik jaloers van word
Ik dacht precies hetzelfde als hij toen ik je foto's zag: schitterende spullen en mooi interieur, maar die NADMosez schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:09:
LOL, die C541i is eigenlijk meer een hobbiebak geworden. Heb hem al omgebouwd naar 120 volt, en wil 'm gebruiken als transport voor mijn nog te af te bouwen DDDAC (meerjarenplan zo langzamerhand). Geen heel slechte speler hoor, al is de C542 al aanzienlijk beter.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Mogen wij de naam , maten, leverancier en prijs van de prachtige kast weten?Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:17:
Nou hier mijn wat oudere setup.
Het bestaat uit:
Denon avr 2801
Sony KDL 46W2000
Media center pc
Denon
[afbeelding]
Front speakers
[afbeelding]
Sony
[afbeelding]
[afbeelding]
Overzicht van voorzijde
[afbeelding]
Hele mooie stijlvolle setMosez schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:54:
Zo, tijd voor een update. Woon al bijna weer een jaar in mijn nieuwe huis, en bovendien is mijn oude post om zeep (picserver down).
Lijstje:
- Toshiba HD-XA2 HD DVD-speler
- Arcam DV79 DVD-speler
- Arcam AVR300 Receiver
- Pioneer PDP-4360HD Plasma TV
- Quad L-Series speaker-set (12L front, 11L rear, L-Centre en L-Subwoofer)
- NAD C541i CD-speler (niet aangesloten)
De boel is aan elkaar geknoopt met:
- Wireworld Ultraviolet 52 HDMI kabel (HD DVD)
- Wireworld Ultraviolet 5 HDMI kabel (DVD)
- Blue Jeans Cable LC-1 Low Capacitance Audio Cable (6x multi channel: HD DVD)
- Van den Hul D - 102 III HYBRID analoge interlink (DVD)
- Ixos XHD608 digitale interlink (DVD en HD DVD)
- QED XT400 X-tube speaker kabel (fronts)
- QED Silver Anniversary BiWire Speaker kabel (rears en center)
- Cobalt Cable Ultimate Subwoofer Cable
De front speakers zijn gebi-amped, dus die hebben de dubbele hoeveelheid speaker kabel aangesloten zitten. Bi-ampen kan met de AVR300 door de LBS en RBS kanalen toe te wijzen aan de fronts. Hoge en lage frequentie terminals zijn dan dus apart aangesloten.
knip
Ik ben zelf aan proberen mn subwoofer te upgraden van een SVS PB10-ISD naar een Bag End Infrasub-18. 18 inch woofer
Dus als iemand interesse heeft in een SVS PB10-ISD met doos, bon etc.
[ Voor 7% gewijzigd door ZiegoM op 31-05-2007 14:50 ]
\_Specs_/
Verwijderd
Wat wil je er voor hebben?ZiegoM schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:47:
[...]
Hele mooie stijlvolle set
Ik ben zelf aan proberen mn subwoofer te upgraden van een SVS PB10-ISD naar een Bag End Infrasub-18. 18 inch woofer
Dus als iemand interesse heeft in een SVS PB10-ISD met doos, bon etc.
Creative Gigaworks S750
Creative Audigy pcmcia
Sony Vaio FE21M
Acer PH530 Beamer
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
<b><font color=red>Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt</font></b>.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
<font color=blue>** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.</font>