Het grote digitale video camera topic deel II Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 153.758 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
Ik ben opzoek naar een camera die perfect in de nacht kan filmen. Verder heb ik eigenlijk geen eisen, als hij maar goed 's nachts kan filmen, en dan bedoel ik zonder "nightvision".

Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar als iemand een echte aanrader heeft die wat prijzig is, wil ik het ook graag horen.

Zelf natuurlijk research gedaan, maar "kan door de bomen het bos niet meer zien" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is deze vraag serieus? Filmen is namelijk registreren van lciht. Daarvoor moet je wel licht hebben. Geen enkele camera kan 's nachts zonder IR goed filmen. Kortom, wat ga je ermee doen, wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In mijn zoektocht blijf ik steken op deze 2 modellen.

Toshiba GSC K40HE HD
Voordelen: HDD - HD
Nadelen: Maar 10x optisch, Stabilizer is elektronisch dus eigenlijk waardeloos.
http://www.digicamshop.nl...he-hd-camcorder-40gb.html

Panasonic SDR H40
Voordelen: HDD - 42x optisch - Optische stabilizer
Nadelen: Geen HD
http://www.digicamshop.nl...45/panasonic-sdr-h40.html

Het is gewoon een instap recorder. Duurder ga ik sowieso niet.
Wat me aanspreekt aan de Panasonic is de leuke zoom (al dan niet bruikbaar ivm trillingen) en deze heeft ook een optische (!) stabilizer. Enige nadeel is dat het geen HD is. Wat mij betreft is dat geen probleem, maar vrienden raden het mij juist sterk aan om HD te kopen.
Ik denk niet dat video's graag in een zeer hoge definitie wil bekijken. Kan iemand voorbeelden geven van filmpjes op ware grote met HD?
Zijn er ook voorbeelden op 800.000? (op genoemde site staat echter 400.000 maar dat is volgens mij een fout. De SDR-H40 heeft 0,8 mp).

De Toshiba heeft dan wel HD kwaliteit. Deze heeft echter 'maar' 10x zoom. Nu weet ik dat het prima is voor huis-tuin-en-keuken gebruik (eq. rond de 400mm uit m'n hoofd) maar juist veel zoom vind ik een leuke feature om mee te experimenteren. (De Panasonic heeft meer dan 1000 eq. mm.)

Nu ik dit aan het typen ben realiseer ik me dat ik toch stiekem voor de de Panasonic al gekozen heb. Tenzij iemand mij weet te overtuigen dat HD voor mij beter is.
Zou het ook fijn vinden als ik gewezen wordt op mogelijk denkfouten of zaken waar ik rekening mee moet houden. Naast fotografie vind ik het leuk om eens te beginnen om met video te experimenteren.

NB. Ik heb bewust gekozen voor HDD camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik adviseer je om een zaak te zoeken waar ze beide modellen op voorraad hebben. Neem een SD kaartje mee (of investeer die paar euro even voor een class 4 kaartje) en maak met beide modellen een paar minuten film. Naar huis en vergelijken die boel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:01:
Is deze vraag serieus? Filmen is namelijk registreren van lciht. Daarvoor moet je wel licht hebben. Geen enkele camera kan 's nachts zonder IR goed filmen. Kortom, wat ga je ermee doen, wat heb je zelf al gevonden?
's nachts is er wel licht... Anders zie je zelf ook niks ;) Denk aan het op straat filmen.... Dus minimaal licht.

Zelf gevonden..."JVC GZ-HD 3" leek me wat. Maar dit is puur omdat de specs goed zijn, maar geen idee hoe hij 's nachts filmd.... Dat vraag ik me dus af.

Dus hopelijk is er iemand hier die veel 's nachts / 's avonds filmt en weet welke camera een goede kwaliteit geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de site camcorderinfo.com kun je vele reviews vinden van diverse camera's. Voor filmen bij weinig licht gaat het met name om de grootte van de sensor (CCD of CMOS). Zoek een camera uit met ongeveer 1/3" CCD/ CMOS van Canon of Sony. Dat zijn de meest lichtsterke modellen van dit moment. Wil je beter, ga dan voor de Canon eos 5D mk II (ja dat is een fotocamera) of voor een veel duurder professioneel model (1/2" CCD of 2/3" CCD).

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:31:
Op de site camcorderinfo.com kun je vele reviews vinden van diverse camera's. Voor filmen bij weinig licht gaat het met name om de grootte van de sensor (CCD of CMOS). Zoek een camera uit met ongeveer 1/3" CCD/ CMOS van Canon of Sony. Dat zijn de meest lichtsterke modellen van dit moment. Wil je beter, ga dan voor de Canon eos 5D mk II (ja dat is een fotocamera) of voor een veel duurder professioneel model (1/2" CCD of 2/3" CCD).

Succes ;)
Perfect zo'n reactie heb ik wat aan :D
Ga het allemaal even watbeter uitzoeken, nu ik veel beter weet waarop ik moet letten!
Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in ieder geval blij om te zien dat je mijn uitgebreide startpost goed hebt gelezen aangezien dat hele verhaal erin staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:47:
Ik adviseer je om een zaak te zoeken waar ze beide modellen op voorraad hebben. Neem een SD kaartje mee (of investeer die paar euro even voor een class 4 kaartje) en maak met beide modellen een paar minuten film. Naar huis en vergelijken die boel!
Een mens probeert alles zo makkelijk mogelijk te doen.
Vandaar dat ik ook altijd via webshop bestel, maar dat terzijde.
Dan maar naar de MediaMarkt, maar daar zitten meestal geen accu's in. En bij de lokale fotoboer heb je ook weer zo snel een hijgende verkoper in je nek hangen.

Trouwens, een class4 kaartje is iets anders dan een SD Extreme III neem ik aan. Zou die werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou even bellen voordat je naar een winkel toe gaat ivm de beschikbaarheid van het Toshiba model.

Een klasse aanduiding is de standaard aanduiding van de geheugenkaarten. Ultra en Extreme zijn type aanduidingen van Sandisk voor hun class 4 en class 6 reeks. Class 6 is sneller dan class 4 en derhalve automatisch geschikt. De laagste klasse die ik ken, class 2, is snel genoeg voor het filmen van SD materiaal, maar te traag voor het filmen van HD materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bedankt voor je hulp! Daar heb ik wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Zijn er ook mensen hier die zowel met de Sony HC9 als de Canon HV30 ervaring hebben? Overal vind ik links naar de review van de HV30 op camcorderinfo, die hem duidelijk beter vinden dan de HC9. Kijk ik echter op deze review dan zeggen zij weer dat de Sony een beter beeld geeft, althans dat haal ik uit het aantal sterren dat ze geven aan de camera's, de tekst is Noors ofzo.

Net effies bij de MediaMarkt geweest en de HV30 beetgehad, HC9 hadden ze helaas niet. Wel effe een stuk dikker en ook iets langer dan ik gewend ben (Sony HC90, oude niet-HD camera). Batterijklepje voelde inderdaad wel rammelig. Apparaat lag, omdat ik nogal grote handen heb, verder wel lekker in de hand. Vond het wel raar dat als ik met het WITTE videolampje scheen op het WITTE rek waar het ding in stond, dat er dan op het schermpje een gele rand ontstond, hoe kan dat nou? Toen het lampje uit was was het wel goed. Komende van een Sony vond ik het menu van de HV30 heel erg priegelig en wat onoverzichtelijk, maar echt uitgereid heb ik er natuurlijk nog niet mee kunnen werken.

[ Voor 43% gewijzigd door Dancing_Animal op 17-11-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook enige tijd aan het uitzoeken, welke HD camera goed is en ook nog makkelijk mee te nemen is op vakantie. Tevens moet het een HDV camera zijn met tapes. Dan kom je eigenlijk uit op de Sony HC9 en de Canon HV30. Ik las ook dat de Sony HC9 en Canon HV30 elkaar niet veel schelen en de Canon zelfs iets beter is. Maar... ik ben bij de Saturn in Groningen geweest en heb beide modellen vergeleken en uitgetest.
En dat heeft mijn gevoel bevestigd om de Sony HC9 te kopen. Ligt beter in de hand en ziet er mooi en degelijk uit. Daarnaast heb ik al 8 jaar een Digital8 van Sony die mij nog nooit in de steek gelaten heeft.
Ga hem vanmiddag kopen, alleen niet bij de Saturn (122euro te duur). Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Welke reviews heb jij gelezen, liefst vergelijkende tussen die 2? Ik kan er alleen een vinden van camcorderinfo.com (zijn duidelijk voor de HV30) en een review op een Noorse (ofzo) site en die gaven bij de beeldkwaliteit de Sony meer punten. Heb die HV30 vandaag nog eens in handen gehad, maar die rechterkant van dat ding is wel wiebelig zeg. Het is de kap die over de tape gaat als het ware, maar daar zitten gelijk ook het joystickje en andere knoppen op. Ik vraag me ook af of de speling niet nadelig kan zijn voor stof of andere dingen die je niet bij je tape wilt hebben.

Dit filmpje laat zien dat de HV30 wat sneller focust. Beeld van de HV30 lijkt wel wat fletser, op 0:21 zie je dat bij de Sony het dakje van het kleine gebouwtje, en de lucht ook, lichtblauw is en bij de HV30 bijna wit.

[ Voor 64% gewijzigd door Dancing_Animal op 19-11-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de zelfde sites bekeken als jij. Een nadeel van de Sony vind ik dat deze geen handmatige diafragma instelling heeft.
Als je nog eens op een filmclub of cursus gaat, dan ga je toch handmatige instellingen gebruiken, om een bepaald effect te krijgen.
Maar na met beide modellen "gespeeld" te hebben in de winkel ga ik toch voor de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat filmpje geeft een leuke indicatie, maar waarschijnlijk staat het type lichtmeting van de camera anders bij beide modellen. Het beeld van de Canon is niet fletser, het is lichter. De camera kiest ervoor om de donkere partijen goed te belichten waardoor de lichte partijen wat overbelichten en dus kleur verliezen. Bij Sony is het omgedraaid, daar kiest de camera voor een goede belichting van de lichte partijen waardoor de donkere partijen dicht lopen.

Ik vind het moeilijk om een normatieve uitspraak te doen op basis van de beelden, aangezien we de instellingen van beide camera's niet weten. Wat ik wel weet is dat het beeld van de Canon te corrigeren is (onderbelichten), maar het beeldje van de Sony niet (voor zover ik weet kun je met deze cam alleen onderbelichten en niet overbelichten).

Over handligging kan ik niet oordelen, maar ik zou zelf blind voor de Canon gaan; progressive filmen, veel snellere AF, betere handmatige controle, standaard accessoire schoentje waardoor een mic/ lamp makkelijk past (sony gebruikt eigen standaard) en veel goedkopere accessoires!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het verschil is in kwaliteit tussen een camera die opneemt op 1080/50i interlaced of Progressive.
Ik neem aan als je interlaced opneemt, je met Premiere/Encore een Blu-ray in 720p of 1080p (Progressive) kunt branden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Progressive laat 2x zoveel beeldlijnen tegelijk zien en heeft dus meer detail! Nadeel van opnemen in progressive is momenteel dat er wordt opgenomen met 25 frames per seconde. Hierdoor is deze stand minder geschikt voor het filmen van beweging dan 1080i50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashio schreef ongeveer een pagina terug over de mini tutorial voor het omzetten van ACVHD naar een editbaar formaat (ronaldmathies vulde dat nog aan met de info uit de wikipedia)...,

Hebben jullie hier al ervaring mee? Die oplossing leek mij namelijk super, maar hij doet er bij mij bijna een uur over om 5 minuten MTS file (Panasonic camera) om te zetten, daarna moet VirtualDub er mee aan de gang om een AVI te maken en die neemt daar nog zeker 30 minuten de tijd voor. Dit kost dus gewoon 35 minuten voor een mini stukje film, dat kan toch haast niet de bedoeling zijn?

Ik heb een vrij snelle PC (dual core 2,8 Ghz, 4GB Ram) met een redelijke videokaart (NVIDIA GeForce 8800 GTS). Ik draai wel Vista Ultimate 64 bits en vrijwel geen een editing applicatie vind dat leuk, misschien de codecs daarom ook wel niet?

Ik las nu wel dat Sony Vegas Moviestudio 9 de panasonic ACVHD native ondersteunt, dat zou dus de perfecte edit suite zijn en voorkomen dat ik deze drastische omvorm- acties moet nemen. Jammer genoeg zie ik hier in NL geen een online site die hem verkoopt met IDeal (ik heb helaas geen creditcard).

• Dancing_Animal
Vanmiddag even bij Correct wezen kijken... en voelen! Daar stond de HC9 in het bekende cirkeltje rondom de spiegels op een vrij klein (15") Sharp tft-tje aangesloten. Wat staan zoomen naar veraf en dichtbij en af en toe merkte de camera toch niet dat ik wilde dat hij scherpstelde op de andere camera die dichtbij stond. Over het algemeen vond ik de focussnelheid wel meevallen. Videokwaliteit kan ik moeilijk beoordelen vanwege het kleine, ingebrande scherm waar het ding op stond aangesloten.

Plus van deze camera : slow color shutter, nightshot. Ik gebruik het niet veel, maar soms is het wel handig. Spot Focus : focussen op een voorwerp door het aan te wijzen. Stel je een plaatje van een bloem op de voorgrond en een gebouw op de achtergrond. Tik je dan de bloem aan, focust ie daarop, tik je het gebouw aan, focust die daarop. Dit werkte in de zaak redelijk goed door voorwerpen voor en achterin de zaak aan te tikken (op het schermpje dan he!)

Nu de HV30. Die stond 2, 3 meter verderop in een aparte stand van Canon, aangesloten op een HD ready scherm. Op de voorgrond 2 modelbootjes. Wat rondzoomen met de IAF (Instant Auto Focus) levert een hele snelle focus op. Die ik helaas niet altijd mooi vind. Als je de camera van iets dichtbij, de bootjes dus, naar veraf, de stelling verderop dus, draaide zag je het nieuwe beeld heel kort wazig en dan ineens pats, was daar het nieuwe scherpe beeld. Alsof een dia door de warmte ineens versprong. Wel snel, maar ik was er niet helemaal gecharmeerd van. Gewoon focussen ging volgens mij net zo snel als met de Sony, heb alleen niet gezien dat ie er weleens naast zat. Wanneer ik de camera op de bootjes mikte en het ding stond gewoon stil, zag je toch nog een heeel klein beetje beweging in het beeld. Er was ook vaak wel wat ruis aanwezig. Volgens de verkoper zou dit apparaat meer ruis geven dan de Sony, maar wel in donkerder ruimtes kunnen filmen met een normale instelling. Dat laatste had ik al eens gelezen. Volgens hem zou de Sony op eenzelfde scherm net zo mooi beeld moeten kunnen geven als de Canon.

De speling in het klepje van de tape die ik eerder al in een andere winkel bij de Canon had gezien had de Sony ook. Je kan het klepje als het ware een beetje tegen het apparaat aandrukken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:18:
Progressive laat 2x zoveel beeldlijnen tegelijk zien en heeft dus meer detail! Nadeel van opnemen in progressive is momenteel dat er wordt opgenomen met 25 frames per seconde. Hierdoor is deze stand minder geschikt voor het filmen van beweging dan 1080i50.
Bedankt voor je reacie. I.v.m. met mijn nieuwe HD camera gaat er nu een hele nieuwe HiDef wereld voor mij open. Je wil altijd de beste kwaliteit als je film aan het monteren bent en ook welke settings het beste zijn om te gebruiken. Verder ben ik al begonnen met een cursus Encore CS4, hoe je Blu-ray menus moet maken en branden.
Leuk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 07:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Dancing_Animal: je constateringen zijn volledig juist. Canon maakt gebruik van een instant AF. Deze stand kun je uitzetten en je hebt dezelfde focus als de Sony :)

Mbt de ruis heb je ook gelijk. Dit is echter een iets andere benadering van low light tussen Sony en Canon. Sony gebuikt meer noise reduction (NR) waardoor je minder ruis en minder detail in je opname hebt. Canon kiest voor minder NR waardoor je meer ruis en meer detail hebt. Het is maar wat je zelf het belangrijkste vindt. Heb je overigens de Canon getest in de 1080P stand of alleen in de standaar 1080i stand? In de 1080P stand neemt ie namelijk veel meer licht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Aleen in de 1080i stand. Is jouw ervaring ook dat de Sony iets vaker staat te dubben waar hij op moet focussen dan de Canon, of was dat toeval?

[ Voor 71% gewijzigd door Dancing_Animal op 22-11-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb alleen gekeken naar dat instant AF verhaal en dat vergeleken qua snelheid met de Sony. Ik heb daarbij niet gelet op waarop gefocust werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik ben al enige tijd aan het rondzoeken om een juiste keuze te maken voor wat betreft een camera. Wat me opviel, is dat ik niet heel erg veel op dit forum kon vinden over de wat grotere camera's, die fungeren als 'shoudercamera'.

Mijn doel is het maken van normale video items, zoals je dit op tv ziet. In mijn geval worden de beelden gebruikt voor een site, dus worden het online video-items. Mijn intentie is echter om de videokwaliteit op HD te produceren, zodat het oorspronkelijk gemonteerde materiaal ook gewoon perfect zichtbaar is op bijvoorbeeld een Blu-ray schijfje.

Voor ik op dit forum stuitte (en de vele posts in deze topics), was ik vrij zeker van mijn zaak dat ik het simpel zou houden, en me zou storten op de Sony HVR Z1e. Mijn budget is 5000 euro, dus moest dat zeker wel werken.

Ik had me echter nog niet al ver ingediept in alle technische details. Ik vernam dat het apparaat gewoon full HD kon opnemen (écht HD), en de kleuren etc. ook niet onaangenaam waren (als je nagaat dat het eindresultaat moet onderdoen voor een videoitem dat zo van de buis geplukt had kunnen zijn).

Mijn vraag is nu na het lezen van tientallen, zoniet honderden posts:

Doe ik hier wel goed aan?

Zoals gezegd heb ik 5000 euro, en is mijn voornamelijkste doel het maken van web video items, maar daarnaast wil ik ze dus eerst gewoon in full HD (16:9) gereed maken.

Ik las dat bijvoorbeeld Panasonic camera's een iets meer filmischer effect hebben? Dat is de richting waar ik graag heen had gegaan. Panavision camera kwaliteit haal je mij volgens mij nooit, maar als iemand een model weet die zo rond de 5000 euro kost, en aan deze bovenstaande eisen voldoet, zou ik graag geinteresseerd zijn.

Bedankt alvast mocht iemand me kunnen helpen :*)

P.S. De reden dat ik op zoek ben naar een redelijk formaat, is dat ik niet met een klein camcordertje in een persvak ga staan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 19:39 . Reden: P.S. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:43:
Hoi allemaal,

Ik ben al enige tijd aan het rondzoeken om een juiste keuze te maken voor wat betreft een camera. Wat me opviel, is dat ik niet heel erg veel op dit forum kon vinden over de wat grotere camera's, die fungeren als 'shoudercamera'.
...
Bedankt alvast mocht iemand me kunnen helpen :*)

P.S. De reden dat ik op zoek ben naar een redelijk formaat, is dat ik niet met een klein camcordertje in een persvak ga staan ;)
Is 5000 euro voor enkel de camera of ook voor alle accessoires die je er nog bij moet hebben?

Verder is het een idiote reden om een grote camera te kopen om indruk te kunnen maken op anderen, dat ben je ook snel zat aangezien je hem zelf moet dragen.

Een compactcamera met een statief of schoudersteun, externe microfoon, voorzetlens, zonnekap enz wordt ook al een heel gevaarte, maar geeft je wel de flexibiliteit om in te spelen op de situatie doordat je kan wisselen.

[ Voor 41% gewijzigd door Johnny op 29-12-2008 19:55 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:55:
[...]

Is 5000 euro voor enkel de camera of ook voor alle accessoires die je er nog bij moet hebben?

Verder is het een idiote reden om een grote camera te kopen om indruk te kunnen maken op anderen, dat ben je ook snel zat aangezien je hem zelf moet dragen.

Een compactcamera met een statief of schoudersteun, externe microfoon, voorzetlens, zonnekap enz wordt ook al een heel gevaarte, maar geeft je wel de flexibiliteit om in te spelen op de situatie doordat je kan wisselen.
Ik ging uit van de Sony HVR z1e. Deze was op z'n goedkoopst geloof ik zo'n 4300 euro, dus afgerond naar boven (voor de accessoires etc) kwam je dan aardig in de buurt van de 5000. 5000 totaal is dan dus wel een aardige indicatie.

Het is niet dat ik een groter formaat wil om indruk te maken oid. Het gaat er om dat ik niet met een camcordertje aan kom kakken, aangezien dat binnen journalistenland geen waarde heeft, en dat tevens een reden is van de aanschaf. Het lijkt me daarnaast dat je ook weer iets betere prestaties kunt verwachten van een wat groter model, dan van een klein camcorder model (grotere lens etc).

Een misschien vrij simpel ogende vraag, maar zeker met deze koude winterdagen niet onbelangrijk om te weten: kan condensvorming ontstaan bij het plots blootstellen aan koude temperaturen? Of ligt dit per camera weer anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Sony Z1 is absoluut een erg mooie camera. Het fijne van de Sony lineup is de kwaliteit van het loopwerk, de beschikbare accessoires en de mogelijkheid tot doorgroei binnen het merk. Zelf vind ik de Canon A1 een erg mooi alternatief, hoewel je dan niet echt een doorgroeipad hebt. Je hebt wel voor ruim 1000 euro minder een op zijn minst vergelijkbaar model. Alleen dan reeds geleverd met een externe batterijlader (los bij Sony) en direct met een grote accu geleverd. Als bonus krijg je ook nog eens 1080P output waar de Sony Z1 alleen 1080i doet.

Met je huidige budget zou ik beide camera's vergeten en voor de grote broer van de Z1 gaan, de Z7. Hier kost hij ruim 3800 euro. Deze camera is in feite identiek aan de Z1, maar heeft dan 1080P output, mogelijkheid om op te nemen op CF kaarten (!) en een verwisselbaar objectief (!!!). Vervolgens nog een goede mic erbij, accu, lader en wellicht groothoekconverter en je zit op de 5000 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie :D

Ik heb even gekeken her en der, en mijn keuze zou nu inderdaad eerder op de Z7 vallen.

Ik heb ook zitten twijfelen aan de Panasonic AG-HVX200. Wat ik tot dusver alleen kon opmaken, is dat je speciale P2 kaarten nodig hebt om in maximale kwaliteit op te nemen? Op dat punt zou ik de AG-HVX200 laten liggen, aangezien die kaarten ook vrij prijzig zijn (rond de 900 euro voor 32 minuten geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet de huidige prijzen van de P2 kaarten niet, maar het zou mij verbazen als ze nog steeds 900 dollar kosten. Dat was het geval bij de introductie. De kaarten zijn in wezen gebaseerd op SD geheugenkaarten en derhalve zou ik het vreemd vinden als ze nog op die prijs zouden zitten. Het mooie van de Panasonic camera's is de mogelijkheid om de gammacurve heel nauwkeurig te regelen. Dit veroorzaakt het filmische effect wat je vaak hoort. Persoonlijk vind ik het veel gaver om een verwisselbaar objectief te hebben, zodat je met 35 mm objectieven kunt werken voor wel heel erg mooie scherptediepte in je opname :P

Onder de 5000 euro zou de Z7 mijn voorkeur hebben idd. Op youtube kun je overigens veel reviews vinden over microfoons. Een goed startpunt is een Sennheiser K6+ME66. Daarvandaan is er voldoende vergelijkingmateriaal beschikbaar met merken als Rode, Shure, Sony en Audiotechinca (?). Gebruik alsjeblieft alleen XLR microfoons en geen rare minijack mics. Meer hierover in de laatste posts van het betaalbare HD videocamera topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het uitpluizen van de Z7(e), ben ik er nu uit dat dit 'm wordt.

Waar ik echter niet mee bekend ben (misschien jij/jullie wel): Zijn er speciaalzaken in Nederland waar je op locatie kunt stoeien met een Z7, en waar je verschillende lenzen zou kunnen bekijken?

De verschillende lenzen zijn me niet echt bekend, en via internet komt er direct weer té veel informatie op je af.

Alvast weer bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wide Range of Lenses

The flexible bayonet lens attachment system allows you to use a wide range of lenses.

Standard 1/3-inch HD video lenses, from manufacturers such as Fujinon and Canon, can be attached directly to the HVR-Z7E.

If you'd like to attach a 2/3-inch or 1/2-inch HD video lens on to the HVR-Z7E, it is possible to do so by adding a standard lens adaptor from the lens manufacturer. The HVR-Z7E camcorder has 12-pin lens connectors allowing compatibility with professional ENG lenses.

This feature is very useful not only for those who already have these professional HD video lenses, but also for those who prefer to use HD digital cinema lenses for their unique contrast, colour, and atmosphere.
Carl Zeiss Lens for HD Video as Standard

A high-quality, multi-purpose Carl Zeiss lens for HD video comes as standard with the HVR-S270E and HVR-Z7E. Stunning resolution and contrast is achieved thanks to the Carl Zeiss Vario-Sonnar™ T* coating, which suppresses unwanted reflections. A specially designed wide-angle lens is also available as an option, to suit a diverse range of shooting requirements.
Alpha Lens Compatibility

With a special adaptor from Sony, it is also possible to use the Alpha lens series designed for Sony Digital SLR still cameras. By using Alpha lenses in various configurations, creative effects can be achieved. This approach is ideal for filmmakers on a budget or those who already own Alpha lenses.
Zoals je kunt lezen kun je gewoon de objectieven voor spiegelreflexcamera's gebruiken. Binnen deze range zijn een aantal juweeltjes te verkrijgen zoals bijvoorbeeld de 85 mm en 135 mm STF. Daarnaast uiteraard zoals beschreven de professionele objectieven, maar dat valt buiten mijn kennis en vakgebied.

De camera is op voorraad bij Kamera-Express. Dit is een bekende grote (internet)winkel voor met name fotoapparatuur. In mijn ervaring verschilt de mate waarin zij consumenten laten spelen met materiaal. Daarnaast is werkelijk iedere NL winkel veel duurder dan globalmediapro. Ik garandeer je daarnaast dat zij hem ook niet gaan aanbieden voor een bedrag dat daarbij in de buurt komt. Mocht je toch gebruik willen maken van de service van de normale winkel door met de camera te kunnen spelen dan zou ik aangeven dat je tenminste bij hun de accessoires wilt kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde meer om te zien wat voor effect lenzen hebben. Bij lenzen zou ik denken aan groothoek lenzen om een breder beeld waar te nemen, en wat bij de grotere panavision camera's wordt toegepast: de anamorphic lenzen.

Er zijn zoveel verschillende lenzen, dat door het bos de bomen niet meer te tellen zijn. 35mm, 85mm, 135mm... Wat is exact het verschil. Het zou mooi zijn als dat alles in een winkel kan worden uitgebeeld oid. Ik ben tot nu toe nog geen enkele site tegen gekomen die centraal staat om lenzen, en daarbij dus een soort vergelijkbare foto's aanbied.

Ik zal de camera inderdaad zeker overwegen aan te schaffen via globalmediapro, en ga ook zeker even uitvissen of ik ergens (mogelijk Kamera-Express) de camera kan bezichtigen. Normaal ben ik vrij simpel, en koop ik (bijv. fotocamera's) puur op info die ik op internet tegenkom, maar bij een toestel van dik 4000 euro ligt het toch nét iets anders ;)

Bedankt voor je info wederom! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anamorphic is het creeeren van breedbeeld door het beeld samen te drukken (horizontaal). Bij het afspelen wordt dit beeld weer uitgerekt, waardoor breedbeeld ontstaat. Dit heeft dus weinig zin bij een camera die standaard breedbeeld opneemt ;)

Voor een idee van brandpunten: http://www.tamroneurope.com/flc.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:40:
Anamorphic is het creeeren van breedbeeld door het beeld samen te drukken (horizontaal). Bij het afspelen wordt dit beeld weer uitgerekt, waardoor breedbeeld ontstaat. Dit heeft dus weinig zin bij een camera die standaard breedbeeld opneemt ;)

Voor een idee van brandpunten: http://www.tamroneurope.com/flc.htm
Ik wist wat anamorfie inhield :9 Het was een voorbeeld om aan te geven dat er zo veel verschillende lenzen bestaan, dat ik niet in 1 oogopslag zou kunnen beslissen wat voor type lens ik het beste kan aanschaffen.

De 2 eerder genoemde 135mm en 85mm lenzen, zijn weer net iets aan te dure kant met 900-1000 euro O-)

Op de aangegeven site kun je zien wat de verschillen in afstand zijn. Ik bedoel meer: de kwaliteit per lens is ook weer anders. De een kan een zachtere achtergrond geven, de ander juist een meer donker geheel. Er zijn ook lenzen die (zag ik) in 2.35:1 opnemen?

Teveel keus dus, en te weinig plaatsen op het net om alles te vergelijken :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zelf consumenten altijd aanbeveel en in dit geval dus blijkbaar ook aan professionals die niet precies weten wat ze willen:

Begin eerst eens met de standaard set en bekijk dan wat er niet voldoet. Heb je meer lichtopbrengst nodig, een ander bereik, een andere AF snelheid, minder flair, meer scherpte, minder CA, minder vervorming, etc, etc. Pas als je voor jezelf heel duidelijk op een rijtje hebt wat je wilt kun je kijken wat er op de markt is en op basis daarvan je budget bijstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zal ik zeker rekening mee gaan houden :)

Ik zat net nog even snel op de GlobalMediaPro eShop te kijken, en mijn oog viel op:

All prices exclude any local taxes (such as VAT, GST) and local duties if applicable.

Betekent dit niet dat er alsnog 19% bij opgeteld dient te worden?

Excl btw: € 3850
Incl. btw: € 4581,50
Verzendkosten: € 55
------------------------------
Totaal: € 4636,50

Edit: Ik ben nog even verder wezen zoeken. Ik kwam uit bij DVIexpress.com

Prijzen volgens site zelf:
Camera $ 5235,75 = € 3706,13
Verzend $ 119,87 = € 84,86
Totaal $ 5355,62 = € 3790,99
Totaal (indien 19% btw) € 4410,30 + € 84,86 = € 4495,16

Prijzen volgens de GWK koersconverter:
Camera $ 5235,75 = € 3420,72
Verzend $ 119,87 = € 78,32
Totaal $ 5355,62 = € 3499,04
Totaal (indien 19% btw) € 4070,66 + € 78,32 = € 4148,98

Zoals je ziet, is de DVIexpress.com optie wederom weer iets goedkoper. Ik zit (net als bij GlobalMedia) alleen met de volgende vragen:

- Zijn deze modellen exact dezelfde als de Z7E versie die in NL verkrijgbaar zijn? (er zijn verschillende Z7's)
- Hoe werkt dat met BTW? Wordt er (ook al koop je 'm in het buitenland voor de prijs die op de site staat) alsnog 19% btw omdat je het invliegt naar NL of iets dergelijks?

Alvast weer bedankt! _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 17:11 . Reden: Prijzen DVIexpress.com ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1) In europa koop je waarschijnlijk de Z7E (bel anders even Sony of kijk op de NL site). Ik weet niet welke versies globalmediapro en DVIexpress leveren. Je wilt in ieder geval een PAL versie hebben en niet een NTSC versie!
2) Daarin heb je gelijk. Kijk even op de douanesite voor de precieze gegevens. Waarschijnlijk moet je een kleine hoeveelheid invoerrechten betalen en over alles (camera+verzend+invoerrechten) ook nog eens BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoe moet je eigenlijk fatsoenlijk geluid opnemen? Kan dit met een simpele voice recorder (zoals: http://digital-voice-reco...ympus/n2279521/vn-3500pc/) of heb je daar een duurder ding voor nodig zoals dit: http://www.feedback.nl/?b=ZOOMH2&a=86?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij dat het eraan ligt welk geluid je wilt opnemen, hoe je dat wilt doen en wat je eisen zijn aan het eindresultaat!

Nadeel van een losse recorder is overigens wel dat je voor iedere opname je audio synchroom moet leggen. Daarnaast betwijfel ik of ikzelf bereid zou zijn om 195 euro aan een recorder zou uitgeven. Waarschijnlijk is het dan slimmer om een nieuwe camera te kopen met een mic ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:23:
Het lijkt mij dat het eraan ligt welk geluid je wilt opnemen, hoe je dat wilt doen en wat je eisen zijn aan het eindresultaat!

Nadeel van een losse recorder is overigens wel dat je voor iedere opname je audio synchroom moet leggen. Daarnaast betwijfel ik of ikzelf bereid zou zijn om 195 euro aan een recorder zou uitgeven. Waarschijnlijk is het dan slimmer om een nieuwe camera te kopen met een mic ingang.
Het geluid dat ik wil opnemen is bijv. gepraat wanneer er muziek is, of een spreker in een kamer terwijl ik achterin de kamer aanwezig ben. Hierbij is het geluid van de camera niet zo goed, omdat de camera dan ver van de spreker verwijderd is, of omdat er muziek tussendoor klinkt. Een nieuwe camera met mic-ingang heeft dus geen zin omdat de camera vaak ver van de bron verwijderd is.

Het synchroon leggen van de audio is denk ik niet zo'n probleem. Dit kan namelijk door de opname synchroon te laten lopen met die van de videocamera. Je kunt gewoon horen of de opname synchroon loopt of niet omdat je zowel het spoor van de camera als die van de recorder tegelijk afspeelt. 195 euro voor een recorder ga ik sowieso niet uitgeven, dan vraag ik wel of iemand die vooraan zit een extra videocamera wil vasthouden die dan uitsluitend voor het geluid wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koop gewoon de goedkope Olympus variant icm een goede microfoon. Wanneer je begint met opnemen, klap dan 1 of 2 keer hard in je handen. Je kunt dan later tijdens de montage heel makkelijk beeld en geluid synchroon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een budget camcorder. Wou eerst voor een HD gaan. Maar omdat ik een beginner ben en alle overige apparatuur (DVD-speler en televisie zijn uit het jaar 0) SD is, besloten om de eerste 2 a 3 jaar te beginnen met een SD camcorder. Als het bevalt kunnen we daarna altijd een HD kopen.

Ik zit nu te dubben tussen de volgende camcorders (helaas staan er op camcorderinfo.com geen reviews van deze camera’s en de reviews van kieskeurig vind ik niet echt representatief).
Camcorderinfo is wel te spreken over de Panasonic PV-GS85 (amerikaans model), maar die oogt anders wat body betreft anders dan de NV-GS90, dus weet niet of de 90 de opvolger is van de 85.

1) Panasonic SDR-S7
SD-card
Elektronische beeldstabilisatie
Compact formaat

2) Sony DCR-HC51
mini-DV

3) Panasonic NV-GS90
mini-DV
Optische beeldstabilisatie

Ik wil de camera gaan gebruiken voor huis, tuin en keuken filmpjes en meenemen naar de wintersport.

Vragen:
- Uiteindelijk wil ik overstappen naar HD, kan ik met de beelden opgenomen op een mini-DV dan betere resultaten krijgen dan opgenomen op een SD-card?
- Kan een camera van zo’n klein formaat als de SDR-S7 nog een beetje kwaliteit opleveren (in verhouding met de lage prijs)?
- Welke camera kan ik volgens jullie het beste kiezen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De S7 filmt met een lage resolutie, zelfs voor een SD (standard def) camera. Camcorderinfo heeft wel de SW20 gereviewd; deze is identiek aan de S7, maar kan onder water. Beide andere keuzes zijn derhalve beter. Mijn keuze zou in dat geval blind de Panasonic zijn. OIS en breedbeeld vind ik aanzienlijk beter dan EIS en 4:3 :P

Wellicht kun je nog even kijken naar de JVC MS100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:24:
2) Sony DCR-HC51
mini-DV

3) Panasonic NV-GS90
mini-DV
Optische beeldstabilisatie

- Welke camera kan ik volgens jullie het beste kiezen en waarom?
Ik zou de panasonic nemen. De sony HC51 heeft een slechte stabilisator en waarschijnlijk ook slechter geluid. Breedbeeld maakt op zich nog niets eens zo heel veel uit omdat je 4:3 formaat ook naar 16:9 formaat kunt omzetten met de juiste software en een scherptefilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woei! Nieuw modellen zijn geintroduceerd!

http://www.camcorderinfo.com/

Binnenkort maar eens een nieuwe topicstart maken met de nieuwe modellen erin. Kan direct ook het HD topic erin gevoegd worden. Dan maken we het gelijk helemaal centraal!

Edit: het lijkt erop alsof de kleine camera's (HF10(0)) een beetje zijn gedownscaled. Deze hebben een kleinere CMOS gekregen (1/4" ipv 1/3"). De nieuwe HFS modellen zijn daarentegen veel groter dan de HF serie (58 mm filtermaat ipv 37 mm), hebben een grotere CMOS, hogere bitrate, meer handmatige bediening en helaas nog steeds de kleine hotshoe!

Verder een verdere teruggang in het aantal miniDV en miniDVD modellen zoals verwacht. De FS lijn word ik ook niet erg wild van, meer van hetzelfde!

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 15:51 . Reden: klein beetje over de specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie voor jullie mening en info.

Ik ga voor de panasonic NV-GS90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:26:
Woei! Nieuw modellen zijn geintroduceerd!

http://www.camcorderinfo.com/

Binnenkort maar eens een nieuwe topicstart maken met de nieuwe modellen erin. Kan direct ook het HD topic erin gevoegd worden. Dan maken we het gelijk helemaal centraal!

Edit: het lijkt erop alsof de kleine camera's (HF10(0)) een beetje zijn gedownscaled. Deze hebben een kleinere CMOS gekregen (1/4" ipv 1/3"). De nieuwe HFS modellen zijn daarentegen veel groter dan de HF serie (58 mm filtermaat ipv 37 mm), hebben een grotere CMOS, hogere bitrate, meer handmatige bediening en helaas nog steeds de kleine hotshoe!

Verder een verdere teruggang in het aantal miniDV en miniDVD modellen zoals verwacht. De FS lijn word ik ook niet erg wild van, meer van hetzelfde!
Ben benieuwd wat de HF S100 moet gaan kosten, ben nu aan het twijfelen of ik de HF100 cancel en voor de HFS100 ga, ook al kost die zonder cashback waarschijnelijk het dubbele :o
Ben bang dat ik me ga ergeren aan de beperkte manuele bediening en low-light van de HF100 als ik weet dat er beter te krijgen is...

Voordelen onder andere:
- Betere lens, F1.6 ipv F1.8 (scheelt maar 1/3 stop, ingezoomed misschien meer; maar alles is meegenomen)
- Grotere sensor
- Betere foto resolutie (compact fototoestel kan thuisblijven)
- Dedicated focus (of andere functie toe te wijzen) draai wieltje.
- Focus assist zit onder de lens, binnen de filter-tread dus zelfs met hood bruikbaar!
- Hogere bitrate
- Focus zebra op LCD
- DIGIC DVIII processor: "better dynamic range" (volgens canon)

[ Voor 4% gewijzigd door Lennart_1337 op 05-01-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg moeilijk om te zeggen. Ik zou bijna zeggen dat ik hem zou cancelen en zou wachten totdat de eerste reviews beschikbaar zijn. Je kunt hem altijd opnieuw bestellen en een eventueel prijsverschil zien als leergeld voor het maken van de juiste keuze. De vraag is natuurlijk in welke mate je de extra functies gaat gebruiken, hoe goed de fotofunctie is, wat het effect is van de hogere bitrate (zie CCI review van de HF11) en of het hogere aantal pixels niet ten koste gaat van de gevoeligheid van licht.

Bedenk jezelf daarnaast dat de grotere lens extra kosten met zich meebrengt bij gebruik van converters en filters. Kortom, lastig om te beslissen zonder dat er reviews beschikbaar zijn en zonder de aankondigingen van de andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
klein vraagje, wat lastig te vinden omdat de zoekwoorden zo algemeen zijn.

Ik zie dat veel recorders waar ik naar kijk opnemen in 30 fps

Maar een tv speelt toch af in 25 fps? Of zit ik daar fout?
Ik heb een tatung TV met hdmi aansluiting.

Maar als dat idd met 25 fps afspeelt, wat gebeurt er dan met het beeld? Er vallen dan 5 fps weg, dat gaat toch schokken?

En doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt omdat de reviews van de camcorders over het algemeen uit de USA komen. Daar werken ze met NTSC met 30P en 60i. Vaak wordt daar nog 24P aan toegevoegd. In europa doet hetzelfde model vervolgens 25P en 50i en heeft geen 24P stand. Probleem opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
Ik ben van plan om een nieuwe digitale video camera te kopen en zie nu een aanbieding van de Mediamarkt voorbij komen. 222 euro voor de Sony dcr sr 35. Klinkt voor mij als een goede deal.

Heeft iemand hier ervaring met deze camera of eventueel nog betere alternatieven voor dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 00:38
Ben ik nou de enige die veel waarde hecht aan infrarood ondersteuning. Ben zelf in bezit van de Sony DCR-HC40. Hier zit een infrarood lamp ingebouwd (tot 3 meter) en hierbij heb ik nog een combi-lamp bijgekocht. Deze lamp kan tot 20 meter infrarood schijnen.

Zonder infrarood was zeker de helft van al mijn camerawerk nutteloos geweest. De meeste leuke dingen gebeuren immers s`avonds (feestjes e.d.). Het beeld word wel monochroom (groen/zwart) maar alles is wel heel erg scherp. En zodra er wat licht bij komt, zal hij toch nog wat kleur meenemen. Ik ben zeer te spreken over infrarood, en zou ook geen camera zonder willen.

Vervelende echter, is dat het niet duidelijk word aangegeven welke camera`s dit ondersteunen. Elk merk lijkt ook wel zijn eigen benaming te gebruiken voor nachtmodussen. Zelfs bij sony is het niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik ben erg benieuwd naar het volgende:

Wanneer je een videocamera met harddisk aansluit op je pc via usb, krijg je dan gewoon een verwisselbare schijf te zien met daarop allemaal losse mpg's of avi's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wetterhahn schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:05:
Ik ben van plan om een nieuwe digitale video camera te kopen en zie nu een aanbieding van de Mediamarkt voorbij komen. 222 euro voor de Sony dcr sr 35. Klinkt voor mij als een goede deal.

Heeft iemand hier ervaring met deze camera of eventueel nog betere alternatieven voor dezelfde prijs?
Voor dit geld niet te lang tobben. Volgens CCI zijn de JVCs wat beter qua lichtopbrengst, maar het verschil zal klein zijn. Daarnaast heb je nog de Panasonic H40, deze heeft een veel betere beeldstabilisator. Kijk daarnaast even goed welke lekker in de hand ligt.
MrJT schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:19:
Ben ik nou de enige die veel waarde hecht aan infrarood ondersteuning.....

Vervelende echter, is dat het niet duidelijk word aangegeven welke camera`s dit ondersteunen. Elk merk lijkt ook wel zijn eigen benaming te gebruiken voor nachtmodussen. Zelfs bij sony is het niet helemaal duidelijk.
Ik snap niet helemaal of je nu een vraag stelt of meer een opmerking plaatst. Mijn ervaring met nightshot van Sony is slecht. De ingebouwde lamp voorziet het beeld alleen van een hotspot; de randen worden niet belicht. Daarnaast is de opname bij weinig licht in groen/ zwart. Dit is voor mij niet acceptabel voor een normale opname. In uitzonderlijke gevallen zou het volstaan, maar voor feestjes zou dit voor mij een absolute no-go zijn. Zeker omdat de veel lichtsterkere camera's behoorlijk betaalbaar zijn geworden (Canon HF100 en Sony CX11). Zeker wanneer deze nog eens met een normale lamp worden uitegrust zijn deze modellen veel geschikter voor kwalitatief goede opnames tijdens feestjes.

Op dit moment gebruikt alleen Sony nog een IR filmmodus. Alle Sony toestellen van 2008 waren ervan voorzien. Of de modellen voor 2009 dit ook allemaal hebben weet ik niet. Andere merken hebben het bij mijn weten niet meer (behalve Panasonic pro modellen).
Ye Greate'96 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:10:

Wanneer je een videocamera met harddisk aansluit op je pc via usb, krijg je dan gewoon een verwisselbare schijf te zien met daarop allemaal losse mpg's of avi's ?
Ja, maar....
Alleen Sony levert voor de standard definition modellen MPEGs af. Alle andere merken gebruiken een ander bestandstype zoals bijvoorbeeld MOD files (verschilt per merk). Welk bestandsformaat de camera's gebruiken moet je kunnen vinden in de reviews van CCI. Het aansluiten gaat wel zoals je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

MrJT schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:19:
Ben ik nou de enige die veel waarde hecht aan infrarood ondersteuning. Ben zelf in bezit van de Sony DCR-HC40. Hier zit een infrarood lamp ingebouwd (tot 3 meter) en hierbij heb ik nog een combi-lamp bijgekocht. Deze lamp kan tot 20 meter infrarood schijnen.

Zonder infrarood was zeker de helft van al mijn camerawerk nutteloos geweest. De meeste leuke dingen gebeuren immers s`avonds (feestjes e.d.). Het beeld word wel monochroom (groen/zwart) maar alles is wel heel erg scherp. En zodra er wat licht bij komt, zal hij toch nog wat kleur meenemen. Ik ben zeer te spreken over infrarood, en zou ook geen camera zonder willen.

Welke combi-lamp heb je gekocht dan, die tot 20 meter kan schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimonse
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 22:37
Er zijn 3 camera's in dezelfde soort klasse die mij erg aanspreken. Kan iemand mij een advies geven welke je het beste zou kunnen kiezen.

Voor mij geldt (en ik denk velen die in deze prijsklasse zoeken): het gaat over opnamen in en rond de familie. Je wilt waardevolle beelden voor later bewaren en niet voor professionele doeleinden. Gewoon een camera met goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Het probleem is dat je wel specificaties naast elkaar kan zetten of op dit fora allemaal reacties leest, maar graag een kenner die een nuttig gericht advies kan geven.

Canon FS100
JVC MG330
Sony DCR-SR35E

PS: de panasonic SDR-S7 was al afgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle genoemde camera's zijn volgens mij gereviewd op camcorderinfo.com Heb je nog concrete vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ye Greate'96 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:10:

In mijn geval staat er een directorystructuur volgens AVCHD formaat. In de map Stream staan de video opnames :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimonse
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 22:37
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:44:
Alle genoemde camera's zijn volgens mij gereviewd op camcorderinfo.com Heb je nog concrete vragen?
Deze vergelijkingsite(s) heb ik nagekeken. De camera's liggen bij elkaar en de ratings spreken elkaar gedeeltelijk tegen.

Nu de vraag is of er ervaringen of scherpe analyses zijn van deskundigen die op elementere punten kunnen aangeven waarom een camera afvalt en juist op welke punten (... daar gaat het hier toch over?)

Als ik deze vragen hier niet mag stellen, zeg het gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk mag je de vragen hier stellen, daarvoor is dit topic bedoeld!

Als je de reviews leest dan weet je de sterke en zwakke punten van de camera's. Tel daarbij op dat de verschillen idd erg klein (allemaal prijs instap modellen) en je kunt degene kiezen die de beste eigenschappen voor jou hebben. De Canon is de scherpste bij voldoende licht. De JVC is de beste bij weinig licht. De JVC heeft de slechtste beeldstabilisator. De Sony heeft de beste accuduur en een touchscreen (geen voordeel of nadeel) en IR nightshot (groen beeld). Probeer ze ook allemaal in de hand voordat je een keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai allemaal,
Momenteel ben ik op zoek naar een leuke camera, die er het liefst ook vrij profi uitziet, maar wel binnen het budget van 1500 blijft. De enige die aan die eisen voldoet en die ik tot nu toe kan vinden is de HVRHD1000
http://pro.sony.com/bbsc/...t-hdv/product-HVRHD1000U/

Technisch met specs ben ik echt een drama, dus ik vroeg mijj af of iemand enig idee heeft of je bij deze camera een extra videolamp voor bovenop de camera nodig hebt als je in een minder goed verlichtte omgeving zit zoals bv een restaurant s avonds, of een minder goede verlichtte evenementenhal. En hoe nodig is een extra microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Optie 2. Verder zijn er geen schoudercams in HD binnen jouw budget. Voordeel van de Panasonic zijn de XLR aansluitingen (veel beter voor je geluid), voordeel van de Sony is dat ie lichtgevoeliger is. Beide hebben in weinig licht echter graag een lamp en de meegeleverde mic zou ik direct vervangen als je je geld verdient met een dergelijke camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld ga ik er (nog) niet mee verdienen, maar ik heb wel een goedbetalend bijbaantje/vakantiebaantje waardoor ik dat soort dingen eventueel zou kunnen kopen.

Zal het in de praktijk erg veel uitmaken dat de Sony lichtgevoeliger is, of kun je dit bij de Panasonic voldoende compenseren met een goede lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leg even uit waarom je een dergelijke schoudercam zoekt. Ik kan een heleboel redenen bedenken, maar jij gaat hem gebruiken en ik wil graag weten hoe, waarom, waarmee etc. Er zijn namelijk ook voldoende redenen te bedenken om voor een compacter model te gaan (waaronder zelfs beeldkwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de redenen is puur omdat het er professioneler uitziet. Ik weet dat je met een compacter model ook heel goede(afhankelijk van de camera zelfs betere) beeldkwaliteit kunt krijgen. Ik ga m oa gebruiken om voor een website filmpjes te maken waarbij ik ook langs moet bij bedrijven en ik heb van heel veel mensen gehoord dat bedrijven een compact model vrij snel associëren met niet professioneel.

Hij wordt gebruikt voor interviews, evenementen (soms ook binnen in een hal met niet optimale verlichting) en ook voor projecten voor mn studie en gewoon wat leuke thuisfilmpjes van bv de kat. Iets waardoor ik er een microfoon aan kan hangen is wel enigszins een must ivm de interviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste zou ik zoeken naar reviews van beide camera's. Daarnaast is de Panasonic volgens mij gebaseerd op de consumenten variant Panasonic SD1 (eveneens 3x 1/4" CCD) dus lees ook de review van dit model (uiteraard met verschillend objectief etc). De Sony is gebaseerd op de Sony Sr1.

Mijn voorkeur zou de Panasonic zijn, hoewel de Sony wat lichtgevoeliger is. Het verschil is in de praktijk denk ik relatief klein en voor indoor opnames (interviews etc) zou ik bij beide camera's een lamp gebruiken (Litepanels micro). De Panasonic heeft het absolute voordeel van XLR aansluitingen en het gebruik van SD kaarten. Als mic kan ik de Rode NTG2 aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je voor hetzelfde geld een veel betere niet-shoulder camcorder kunnen krijgen, of zit de kwaliteit ongeveer op hetzelfde niveau?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je op tape wilt kun je de Canon HV30/ HV40 kopen welke lichtsterker is, beter met beweging overweg kan, progressive kan opnemen. Voor opname op geheugenkaart/ HDD zou ik het nieuwe Canon topmodel overwegen of de Panasonic TM300. Deze modellen zullen beter presteren dan de schouder mount camera's; vandaar mijn vraag waarom je voor een dergelijk model wilde kiezen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootste punt waarom ik voor shoulder zou gaan is de uitstraling(bedrijven zien een 'normale'camcorder vaak als hoby-ist/amateur), maar als een 'normale' videocamera veel beter is dan moet ik dat wellicht toch heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet veel beter, maar wat beter. Zie de reviews van de modellen waarop zowel de Panasonic als de Sony op gebaseerd zijn (SD1 en SR1).

Consumenten modellen zijn overigens te voorzien van een schouderstatief voor de meer profi look. Je kunt ook je budget oprekken en voor de Sony FX7 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
Ook ik wil een HD camera kopen om ons gezin (en vooral onze kleine jongen van 10 weken) te filmen.
Nu was ik op basis van de review van camcorderinfo tot het besluit gekomen een Canon HF100 te kopen.
Hoewel bv. de Sony HDR-SR12 met HDD er ook aantrekkelijk uitziet. Maar 600 euro vind ik eigenlijk meer dan zat om uit te geven.
Ik wil een camera waarmee je redelijk simpel kunt filmen, zonder allerlei moeilijke dingen te moeten instellen.
Ik had bedacht nu een SD kaartje van 16 gig. te kopen, en dan over een paar maanden nog één, zodat er opslagruimte genoeg is.

Na nog een keer de review van camcorderinfo doorgenomen te hebben zag ik ineens dat de review al bijna een jaar oud is. Nu ga ik dus toch weer twijfelen. Is íe nog steeds zo goed in vergelijking met andere camera's zoals op die site aangegeven wordt, of zijn er ondertussen andere modellen die vergelijkbaar goed (of beter) zijn en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Videocamera's worden maar 1 keer per jaar vervangen. Dit is laatst gebeurd bij de CES in Las Vegas. De nieuwe modellen zijn normaliter altijd goedkoper dan de modellen die zij vervangen. Echter, de directe vervanger van de HF100 zal slechter presteren ivm de kleinere sensor. Het hoger geplaatste model zal beter zijn, maar zal waarschijnlijk het dubbele gaan kosten. Conclusie, de HF100 biedt veel bang for the buck, zloang hij nog verkrijgbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
na wat problemen met mijn vorige camera ben ik nu van plan om de canon fs100 te kopen. Heeft iemand ervaring met deze camera en dan vooral met het monteren van de beelden in premiere? met mijn vorige camera kon ik namelijk de bestanden niet importeren in premiere. Ik ben bang dat ik nu weer een camera koop waarbij het bestandsformaat niet herkent wordt door premiere. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Controleer gewoon even in de review van de camera op camcorderinfo.com in welk bestandsformaat de camera opneemt. Kijk vervolgens in de eigenschappen van jouw versie van premiere of premiere dat aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
hallo iedereen,

ik bezit sinds enkele weken een sony hdr sr10e fulld hd videocamera. Omdat ik geregeld vanuit stilstand film, leek een statief me best interessant. Echter zie ik even de bomen tussen het bos niet meer welk statief het meest interessant is voor sporadisch gebruik..Er zit een optische beeldstabilisator op - die mijn inziens - goed werk levert, tenzij je meer als 10x optisch inzoomt. Kunnen jullie me bepaalde merken aanraden, want sony lijkt me redelijk prijzig :/ Verder vraag ik me de meerwaarde af van statieven op afstandbediening..

Volgend statief kwam op tegen op pixmania:

VCT-R640 (70euro)

- Draaibare drievoetkop
- Plateau voor gemakkelijke vergrendeling/ontgrendeling van het apparaat
- Maximale hoogte, ongeveer 1 441 mm / minimale hoogte, ongeveer 548 mm
- Maximale belading: 3 kg

[ Voor 10% gewijzigd door CarLL op 09-03-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga bij een statief voor een videocamera altijd naar een winkel toe om het statief te proberen. Veel statieven zijn namelijk meer geschikt voor fotogebruik dan voor videogebruik. Belangrijk bij videogebruik is dat het statief horizontaal is te stellen, aangezien je bij video niet op een fatsoenlijke manier je horizon recht kunt zetten. Daarnaast wil je echt even proberen te pannen met het statief. Meestal loopt dit vrij stroef waardoor je schokken krijgt in de opname. Gewoon testen welke voor jou voldoet!

Een AB in de hendel van het statief is handig, omdat je hiermee je camera kunt bedienen vanaf je statief. Bijvoorbeeld starten met opnemen kan direct vanaf statief (onhandig om te doen vanaf je camera). Daarnaast is het handig als je wilt zoomen tijdens het filmen. Ikzelf zoom bijna nooit tijdens het filmen en ben van het kaliber liever 10 seconde wegknippen dan een rare opname waarbij je duidelijk op de controls aan het drukken was. Kortom, voor mij hoeft een AB niet perse. Kijk wat je zelf fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hier is een speciaal topic over fotostatieven:
[Advies] Statief
De meeste statieven in dit topic zijn echter voor foto's.
Ik heb zelf een velbon CX 480 (rond de 50 euro). Dit ding heeft het probleem dat bij het pannen de camera ietsje terugveert wat dus een vervelend effect geeft bij het filmen. Alle goedkope statieven hebben dat waarschijnlijk. Maar beter een goedkoop statief dan geen statief denk ik dan. Als je een fatsoenlijk statief wil ben je minstens 150 euro kwijt denk ik, misschien nog wel veel meer, en je moet ook op de kop letten, dat die bijv. niet terugveert na het pannen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
@CarLL

Ik heb zelf de Sony VCT 870 RM statief. Deze heeft een heerlijk soepele kop en een afstandsbediening wat soms handig is. Het enige nadeel van deze statief is dat hij ongeveer 150,- is.

klik hier voor mijn post met de VCT 870

[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Hendro op 09-03-2009 17:50 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 18:31
Sir_Hendro schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:13:
@CarLL

Ik heb zelf de Sony VCT 870 RM statief. Deze heeft een heerlijk soepele kop en een afstandsbediening wat soms handig is. Het enige nadeel van deze statief is dat hij ongeveer 150,- is.

klik hier voor mijn post met de VCT 870
Ik las dat jij de Toshiba Camileo camcorder had(Sir_Hendro in "Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanb...") en ik vroeg me af of je toevallig nog wat video's ervan hebt.. die linkjes van 2 jaar terug doen het niet meer.
Wil de Camileo pro hd misschien gaan kopen is wel een ander model maar kan daar ook niet echt goeie filmpjes van vinden... alleen youtube crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Sir_Henro, Spruit11 en mig29: bedankt voor jullie advies!! Ik ga in het weekend eens langs bij studio73 (waar ik de camcorder bestelde). Toen ik de videocamera ging afhalen, merkte ik al dat er heel wat statieven in de winkel stonden. Persoonlijk geef ik liever wat meer geld uit aan een goed product (statief), al kost het 150euro dan enkele weken later liggen te vloeken dat je beter "wat meer had uitgegeven".. :) Misschien ook even uitkijken naar zo'n hoesje voor de microfoon (zoals in je post). HDR SR10E vangt helaas redelijk wat wind op bij opnames in open veld :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Ik heb zojuist een Panasonic SD100 aangeschaft en dit is mijn eerste camcorder. Kan iemand me tips geven over hoe ik het beste ruis in een opname kan voorkomen? Wellicht ligt het aan de camera of aan een instelling maar misschien is er filmtechnisch nog iets wat ik kan doen om ruis op hoge resolutie opnames te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
heb deze week toch maar een overjarige Sony hdr hc5 gekocht na veel wikken en wegen.

Camera bevalt me uitstekend en beeld ziet er erg bijzonder goed uit op mijn full hd panasonic plasma.

Echter, ik neem nu op op eenvoudige mini dv tapes van Sony, is het verstandig hier dan ook HD mini dv bandjes voor te kopen?
Wat zou dan het voordeel zijn?

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blaim schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:42:
Ik heb zojuist een Panasonic SD100 aangeschaft en dit is mijn eerste camcorder. Kan iemand me tips geven over hoe ik het beste ruis in een opname kan voorkomen? Wellicht ligt het aan de camera of aan een instelling maar misschien is er filmtechnisch nog iets wat ik kan doen om ruis op hoge resolutie opnames te voorkomen.
Veel licht gebruiken! Lampen aanzetten. Zonder grappen, een camera met 3x 1/6" CMOS sensoren heeft wat meer licht nodig.
sfinx333 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:14:

Echter, ik neem nu op op eenvoudige mini dv tapes van Sony, is het verstandig hier dan ook HD mini dv bandjes voor te kopen?
Wat zou dan het voordeel zijn?
Het voordeel is de extra omzet ten goede van de economie, de extra marge voor de winkelier en de grotere kans op een mooie opname voor jou. De kans echter dat de opname is dermate klein dat ik, zeker voor regulier filmwerk, niet de moeite zou nemen om 5x zoveel voor een tape te betalen! Wellicht dat je met cruciale opnames het zekere voor het onzekere kunt nemen, maar ik .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
wat dingen gelezen op het net over de tapes, het schijnt dat er minder ruis zit op HD bandjes en minder kans op dropped frames, maar daar heb ik met de goedkope tapes ook geen last van..

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
sfinx333 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 09:14:
wat dingen gelezen op het net over de tapes, het schijnt dat er minder ruis zit op HD bandjes en minder kans op dropped frames, maar daar heb ik met de goedkope tapes ook geen last van..
Minder ruis... ja technisch gezien zit er minder ruis in het signaal dat op de tape wordt geschreven, wellicht door de hogere dichtheid van het magnetisch materiaal op de tape. Maar verwar dat niet met minder ruis in je videobeeld... want dat zal niet het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een camera die ik vooral ga gebruiken voor het opnemen van bewegende beelden (springpaarden) Dit zal vooral buiten gebeuren, maar ook binnen.
Gaat dus om (snel) bewegende beelden, die worden gebruikt om direct op de computer te editten en te gebruiken voor verkoop filmpjes.

Is zoiets dan handig? aangezien die in de aanbieding bij de makro is voor 149 excl.
http://www.jay-tech.de/ja...:15d601f:fa8abe9f26:-49af

Of kan ik beter verder zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JTC ipv JVC? Wat denk je zelf?

Als je ze wilt gebruiken voor de verkoop dan zou ik zelf maar een heel fatsoenlijke camera kopen, een losse mic en een statief. Kies voor de bekende merken. Momenteel zou ik gaan voor de Canon HF10(0), de Canon HG20/21, de Sony CX11 of de Sony SR11/SR12 (let op 100 euro retour via Sony). Ja, dit is 4x je budget zonder accessoires, maar als je die camera's gebruikt zou ik er geld voor durven vragen. Alle camera's tot een bedrag van 450 euro zijn naar mijn mening kansloos om als serieuze camera te gebruiken.

Om je gelijk verder te helpen: de Rode Videomic twv 100 euro heb je ook nog nodig. Daarnaast een metalen statief (vanaf circa 60 euro). Eigk heb je dan nog een tas en een tweede accu nodig, maar ik denk dat je me dan helemaal niet meer aardig vind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:01:
JTC ipv JVC? Wat denk je zelf?

Als je ze wilt gebruiken voor de verkoop dan zou ik zelf maar een heel fatsoenlijke camera kopen, een losse mic en een statief. Kies voor de bekende merken. Momenteel zou ik gaan voor de Canon HF10(0), de Canon HG20/21, de Sony CX11 of de Sony SR11/SR12 (let op 100 euro retour via Sony). Ja, dit is 4x je budget zonder accessoires, maar als je die camera's gebruikt zou ik er geld voor durven vragen. Alle camera's tot een bedrag van 450 euro zijn naar mijn mening kansloos om als serieuze camera te gebruiken.

Om je gelijk verder te helpen: de Rode Videomic twv 100 euro heb je ook nog nodig. Daarnaast een metalen statief (vanaf circa 60 euro). Eigk heb je dan nog een tas en een tweede accu nodig, maar ik denk dat je me dan helemaal niet meer aardig vind. ;)
mischien denken we langs elkaar op, het gaat om het verkopen van paarden, niet om het verkopen van filmpjes ;) dus het hoeft geen hoogwaardige kwaliteit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
kadooosh schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:16:
[...]

Ik las dat jij de Toshiba Camileo camcorder had(Sir_Hendro in "Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanb...") en ik vroeg me af of je toevallig nog wat video's ervan hebt.. die linkjes van 2 jaar terug doen het niet meer.
Wil de Camileo pro hd misschien gaan kopen is wel een ander model maar kan daar ook niet echt goeie filmpjes van vinden... alleen youtube crap.
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb op youtube 2 opnames staan maar deze zijn wel wat slechter van kwaliteit door de compressie. Ik zal binnenkort als ik wat tijd heb wat nieuwe opnames met dat ding maken voor je.

Youtube link:
klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 18:31
Sir_Hendro schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:23:
[...]

Sorry voor mijn late reactie. Ik heb op youtube 2 opnames staan maar deze zijn wel wat slechter van kwaliteit door de compressie. Ik zal binnenkort als ik wat tijd heb wat nieuwe opnames met dat ding maken voor je.

Youtube link:
klik hier
Thanks maar heb besloten hem maar niet te kopen en binnenkort een betere te kopen.
Schijnt dat ie PAL interpoleert naar 720P en dus helemaal niet echt hd is... vind ik wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:13:
mischien denken we langs elkaar op, het gaat om het verkopen van paarden, niet om het verkopen van filmpjes ;) dus het hoeft geen hoogwaardige kwaliteit te zijn.
SD-camera's van bijv. JVC kosten ook rond de 150 euro. Als je niet perse HD nodig hebt kun je beter een SD-camera van een fatsoenlijk merk kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
kadooosh schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:05:
[...]

Thanks maar heb besloten hem maar niet te kopen en binnenkort een betere te kopen.
Schijnt dat ie PAL interpoleert naar 720P en dus helemaal niet echt hd is... vind ik wel erg jammer.
Die jij bedoelt is de Camileo HD en niet de gewone Camileo. Je hebt tevens ook 1 of ander geval van Aiptek met een 720p film modus die niet eens zo slecht is. Ik zal hem eens proberen op te sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spruit 11 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:14:

SD-camera's van bijv. JVC kosten ook rond de 150 euro. Als je niet perse HD nodig hebt kun je beter een SD-camera van een fatsoenlijk merk kopen denk ik.
Ah, het ging over het verkopen van paarden.... Ik sluit me alsnog aan bij de mening van hierboven. Er zijn momenteel 4 grote merken op het gebied en wellicht 3 kleinere die goede camera's maken. Ik zou me beperken tot JVC, Sony, Panasonic & Canon. Bekijk even camcorderinfo,com. Ik denk dat ik de JVC MG330 zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:51:
[...]

Ah, het ging over het verkopen van paarden.... Ik sluit me alsnog aan bij de mening van hierboven. Er zijn momenteel 4 grote merken op het gebied en wellicht 3 kleinere die goede camera's maken. Ik zou me beperken tot JVC, Sony, Panasonic & Canon. Bekijk even camcorderinfo,com. Ik denk dat ik de JVC MG330 zou halen.
Bedankt voor de tip, die laatste klinkt mij goed, en ook voor fatsoenlijk geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet helemaal op de plek waar je het verwacht, maar in de review van de Sanyo HD2000 staan verwijzingen naar de prestaties van de nieuwe Canon modellen. Helaas staat de nieuwe Panasonic er niet bij!

BTW die Sanyo is wel heel veel camera voor weinig geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:43:
[...]

Veel licht gebruiken! Lampen aanzetten. Zonder grappen, een camera met 3x 1/6" CMOS sensoren heeft wat meer licht nodig.
Hierop terugkomend ben ik wezen kijken voor een videolamp voor o.a. interviews en close-up opnames in een slecht verlichte omgeving. Alleen is de videolamp van Panasonic voor de SD100, namelijk de LDC103E een vrij dure lamp (meest goedkope is 86,- excl verzending). En daarbij komt nog eens de extra batterij die ik er voor moet aanschaffen, ongeveer 78,-.

Is er een goedkopere, danwel merkloze of 2e hands oplossing hiervoor die normale batterijen snoept? Dit gezien ik er voor nu alleen maar mee wil experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat hangt ervan af hoeveel licht je nodig hebt. Er zijn aardig wat 3th party alternatieven tot ca 5 watt verkrijgbaar. Zoek maar eens op www.hama.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik ben van plan een videocamera te gaan kopen,die voor mij aan vier dingen moet voldoen:

-Mac compatible (heb geen windows tot mijn beschikking
-rond de €150 (met een max van €200)
-klein handzaam formaat
-Oplaan op geheugen kaartjes (of HDD)

Wil dus geen hoogstaande kwaliteit filmpjes maken, maar wil graag wat experimenteren met final cut pro :). Het liefst in en formaat van 16:9 en geen 4:3.

Nu heb ik op verschillende fora en sites al gelezen dat AVCHD niet werkt met een mac. Maar volgens mij moet mpeg-2 wel werken.

Het enige waar ik zelf tot nu op uit ben uitgekomen is de Toshiba Camileo serie

Hebben jullie nog andere suggesties? Of ervaring met de Toshiba serie op een mac of in het algemeen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 16:43 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee welke van de merken 100% compatible is met de mac (er is in januari eea over verschenen bij de PMA), ik dacht dat het de nieuwe modellen van Panasonic of van JVC waren. Moet je zelf even opzoeken.

Lees de laatste 100 reactie in dit topic door over Toshiba en je weet wat ik hierover te zeggen heb. Vergeet HD materiaal in jouw prijsklasse. Wil je dat toch vermenigvuldig dan je budget met een factor 3. Mijn advies is de Sony CX30 of een nieuwe Panasonic waarvan ik de naam nog niet weet.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Let op:
Let op dat dit geen "welke camera moet ik kopen :? " topic is! Wil je goed advies, doe dan eerst je eigen research en kies alvast wat modelen uit, en ga ook even in de winkel kijken hoe ze voelen en eruit zien!