Hoi allemaal,
Ik ben al enige tijd aan het rondzoeken om een juiste keuze te maken voor wat betreft een camera. Wat me opviel, is dat ik niet heel erg veel op dit forum kon vinden over de wat grotere camera's, die fungeren als 'shoudercamera'.
Mijn doel is het maken van normale video items, zoals je dit op tv ziet. In mijn geval worden de beelden gebruikt voor een site, dus worden het online video-items. Mijn intentie is echter om de videokwaliteit op HD te produceren, zodat het oorspronkelijk gemonteerde materiaal ook gewoon perfect zichtbaar is op bijvoorbeeld een Blu-ray schijfje.
Voor ik op dit forum stuitte (en de vele posts in deze topics), was ik vrij zeker van mijn zaak dat ik het simpel zou houden, en me zou storten op de Sony HVR Z1e. Mijn budget is 5000 euro, dus moest dat zeker wel werken.
Ik had me echter nog niet al ver ingediept in alle technische details. Ik vernam dat het apparaat gewoon full HD kon opnemen (écht HD), en de kleuren etc. ook niet onaangenaam waren (als je nagaat dat het eindresultaat moet onderdoen voor een videoitem dat zo van de buis geplukt had kunnen zijn).
Mijn vraag is nu na het lezen van tientallen, zoniet honderden posts:
Doe ik hier wel goed aan?
Zoals gezegd heb ik 5000 euro, en is mijn voornamelijkste doel het maken van web video items, maar daarnaast wil ik ze dus eerst gewoon in full HD (16:9) gereed maken.
Ik las dat bijvoorbeeld Panasonic camera's een iets meer filmischer effect hebben? Dat is de richting waar ik graag heen had gegaan. Panavision camera kwaliteit haal je mij volgens mij nooit, maar als iemand een model weet die zo rond de 5000 euro kost, en aan deze bovenstaande eisen voldoet, zou ik graag geinteresseerd zijn.
Bedankt alvast mocht iemand me kunnen helpen
P.S. De reden dat ik op zoek ben naar een redelijk formaat, is dat ik niet met een klein camcordertje in een persvak ga staan
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 29-12-2008 19:39
. Reden: P.S. ]