40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
Bij mij werkt dat inderdaad (andere camera's).Commander69 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:23:
Domme vraag misschien maar wat is nu de beste manier om clips in te lezen bij een (Sony XR500V) HDD camera? Gewoon de MTS bestanden overzetten?
Kun je die niet even openen in notepad oid? Misschien een soort exif data? Of GPS info?Ik zie namelijk nog meer zaken als CPI (clipinfo?) of is de sony software er voor bijgesloten om deze bestanden samen te voegen oid?
Zou goed kunnen. Heb zelf een andere proc en kijk nooit naar de belasting, maar als het goed is, wordt het merendeel van het decoden sowieso door je GPU gedaanKlopt het dat windows media player deze bestanden (MTS) met slechts een paar procentjes processor belasting kan afspelen? (core i7 920)
Ik heb toch maar eens de sony software geinstalleerd, die maakt inderdaad m2ts bestanden van de .mts op de camera. CPI bestanden editen in notepad is geen goed idee (hex data).
40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
http://www.denecke.com/Su...wer%20Supplies%202007.pdf
http://www.artproaudio.com/downloads/specsheet/phantomii.pdf

Wat zijn de eisen:
Prijs
- maximaal 400 euro, er zit wel wat speling in, maar dat moet dan wel absoluut de moeite waard zijn.
Doel
- Ze zoeken een allround camera, ze gaan hem waarschijnlijk het meest gebruiken op (wandel)vakanties, buiten dus. Misschien ook wel om optredens (van hun koor) te filmen, maar dat is secundair van belang. I.v.m. de vakanties is een beetje stevige camera misschien wel handig.
Speciale eisen
- Hij moet vooral gebruiksvriendelijk zijn, mijn ouders zijn geen complete digibeten, maar het moet niet te dol worden met knopjes en schakelaars en teveel instellingen. Uiteraard moet dit niet teveel ten koste gaan van de beeldkwaliteit.
- Ik kan me zo voorstellen dat mijn vader op een gegeven moment wat wil gaan spelen met videobewerking, ik weet niet of daar dan nog speciale eisen voor zijn? Is een harde schijf dan makkelijker? Of ken het ook met miniDV?
- De films worden uiteindelijk vertoond op een hd-ready lcd-tv
Alvast bedankt voor de hulp!
Anoniem: 343529
Het is een Canon A470, eigenlijk een fotocamera maar je kan er ook mee filmen.
Heb dus een grotere SD kaart voor gekocht van 4 Gb.(Scandisk Ultra, 15 MB/s)Dit is wat de camera als max. aankan.
Ook volgens de handleiding geformatteerd op de camera.
Maar nu stopt ie elke keer na zo'n 10 a 11 minuten.
Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Want voordat ik ga filmen geeft ie in beeld aan dat ik er 49 minuten mee kan filmen.
Ik heb zelf natuurlijk lopen zoeken, en vond http://tweakers.net/price...ycam-hdr-cx520ve.html]dit, de Sony HDR-CX520VE.
In de pricewatch staat ook een mooie review van onze grote vriend: absrnd. Hierin praat hij vol lof over dit magnifieke cameraatje, oftewel, ik ben een beetje verkocht
Nu is mijn vraag aan jullie, is dit goed genoeg voor wat ik zoek?
Ik zal even vertellen wat ik zoek:
- Externe microfoon aansluiting
zodat ik later evt. een externe mic kan aansluiten
- Aardig goede interne microfoon
aangezien ik niet zeker weet of ik die externe mic al gelijk koop
- Redelijk goed beeld in situaties met weinig licht
spreek voor zich
- HDMI aansluiting
voor naar de 46" Full-HD TV
- Beetje mooie foto's
spreekt voor zich, altijd een mooie extra
- Veel ruimte en als het even kan ook uitbreidingsmogelijkheid
ik heb namelijk geen idee hoeveel ik ga filmen, maar (te) weinig ruimte is natuurlijk onnacceptabel
- Beetje goede stabilisatie
ik wiebel afentoe iets te veel, nou en!
- Moet tegen een stootje kunnen
ik ga 'm gebruiken voor vanalles en nog wat, oftewel, er mag niks kapot gaan als ie een klein beetje ruw wordt behandeld (nu heb ik het niet over vallen ofzo, maar je weet maar nooit wat er allemaal kan gebeuren)
- Als het even kan iets meer FPS (dmv een optie in het menu oid)
zodat ik ook slow-motion kan filmen, en/of mooie, vloeiende bewegingen kan maken
- Het liefst zo veel mogelijk uitgangetjes
dit is niet heel belangrijk, maar ik zou het leuk vinden om hem eventueel te kunnen gebruiken als webcam, of in ieder geval live kijken op de computer (software regel ik zelf), dat soort dingen. Again, dit is niet het belangrijkste.
En misschien nog dingen die ik vergeten ben, maar ik zoek gewoon een goed ding voor het geld, en nog geld overhoudend voor accessiores. (extra accu, externe mic, etc.)
Oh ja, en als laatste opmerking nog even: Er hoeven geen softwarematige toeters en bellen op te zitten, daar kijk ik zelf dus niet naar als ik naar een camcorder zoek.
[ Voor 8% gewijzigd door Kroepoe op 03-02-2010 22:00 ]
Moet je ook even kijken naar het nieuwe model CX550.Kroepoe schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:27:
Ik ga ergens in de toekomst (lees: ergens tussen nu en juni/juli) een camcorder kopen. Nou heb ik opzich een best ruim budget (van €1000,- liever minder natuurlijk), maar ik heb denk ik toch wat hulp nodig.
Ik heb zelf natuurlijk lopen zoeken, en vond http://tweakers.net/price...ycam-hdr-cx520ve.html]dit, de Sony HDR-CX520VE.
In de pricewatch staat ook een mooie review van onze grote vriend: absrnd. Hierin praat hij vol lof over dit magnifieke cameraatje, oftewel, ik ben een beetje verkocht
Kijk hier voor de verschillen.
Is wel iets boven de 1000 maar de prijs kan nog dalen voor Juni. Daar hoop ik namelijk zelf nog op
Daar zat ik zelf ook al aan te denken eigenlijk, denk je dat de prijs nog tot onder de 1000/1050 valt voor juni? Want hoger kan ik eigenlijk nauwelijks gaan.jobr schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:15:
Moet je ook even kijken naar het nieuwe model CX550.
En die externe mic input, in de review van de CX520 in de pricewatch staat: "aansluiting voor extern microfoon of flitser." Maar volgens mij zit er op de CX520 helemaal geen aansluiting voor een externe mic..
Voor de rest, ik zou graag willen weten waarom ik eerder voor een HDD of flash-based camcorder zou moeten gaan. Volgens mij kan een HDD minder goed tegen stoten en wiebelen enzo? Zijn er nog meer verschillen? (behalve grootte en opslagruimte natuurlijk)
De adviesprijs van de CX550 is 100 euro hoger dan de adviesprijs van de CX520. De CX520 is nu 949,- dus ik hoop uiteindelijk op 1049. Maar zo zal het wel niet werken. Zal wellicht wat langer duren. Nog een paar weken en dan weten we meer.Kroepoe schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:55:
[...]
Daar zat ik zelf ook al aan te denken eigenlijk, denk je dat de prijs nog tot onder de 1000/1050 valt voor juni? Want hoger kan ik eigenlijk nauwelijks gaan.
En die externe mic input, in de review van de CX520 in de pricewatch staat: "aansluiting voor extern microfoon of flitser." Maar volgens mij zit er op de CX520 helemaal geen aansluiting voor een externe mic..
De CX520 heeft geen extern mic input. Wat wel kan is zo'n mic via de hot shoe of zoiets.
Ik wil die viewfinder dus ga voorlopig voor de CX550.
Of moet ik dan al eerder denken aan een 35mm adapter om dat soort effecten te bereiken?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8
Maar met andere woorden, we hebben het dan over een significant prijsverschil als ik het even vergelijk met bijvoorbeeld een 7d?Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:47:
En een 35 mm adapter en naar 2/3"sensoren gaan kijken.Laten we het er maar op houden dat ik die op GOT nog niet voorbij heb zien komen
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8
Zelf het euvel(hoogst waarschijnlijk) gevonden.Anoniem: 343529 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:57:
Ik heb een vraagje over mijn camera.
Het is een Canon A470, eigenlijk een fotocamera maar je kan er ook mee filmen.
Heb dus een grotere SD kaart voor gekocht van 4 Gb.(Scandisk Ultra, 15 MB/s)Dit is wat de camera als max. aankan.
Ook volgens de handleiding geformatteerd op de camera.
Maar nu stopt ie elke keer na zo'n 10 a 11 minuten.
Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Want voordat ik ga filmen geeft ie in beeld aan dat ik er 49 minuten mee kan filmen.
Denk dat m'n transformator(van 12V naar 3 V) te warm wordt en dan blijkbaar onder de 3Volt komt.
Hierdoor schakelt de camera helemaal uit........
Nu nog een oplossing zien te vinden.
Factor 6 minimaal duurderCasGas schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:39:
[...]
Maar met andere woorden, we hebben het dan over een significant prijsverschil als ik het even vergelijk met bijvoorbeeld een 7d?
Anoniem: 344236
Ik ben recent op zoek gegaan naar een degelijk camcorder met HD eisen. De camera zal gebruikt worden binnen een stichting waarbij beeld en geluid belangrijk zijn. En mijn budget is tot 800 euro.
Ik ben persoonlijk bij sony en canon terecht gekomen, maar omdat ik de kennis niet in huis heb kan niet echt kiezen. Goedkoper is natuurlijk altijd beter, maar wat zou voor mij een goed optie zijn?
groeten,
Adem
Beun-oplossing:Anoniem: 343529 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:41:
[...]
Zelf het euvel(hoogst waarschijnlijk) gevonden.
Denk dat m'n transformator(van 12V naar 3 V) te warm wordt en dan blijkbaar onder de 3Volt komt.
Hierdoor schakelt de camera helemaal uit........
Nu nog een oplossing zien te vinden.
http://img693.imageshack.us/img693/9025/koeling.jpg

Het is geen nette manier, maar ik weet nu zeker dat het hier aan gelegen heeft.
Nu zien of ik een andere trafo koop of dat ik dit netter ga maken.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 343529 op 10-02-2010 15:00 ]
Anoniem: 50790
Als ik zo rondkijk zie ik dat de meeste het AVCHD formaat gebruiken, welk niet direct kan afgespeeld worden op een Windows XP pc zonder extra codecs.
Bestaan er videocamera's die bijvoorbeeld direct in WMV formaat kunnen recorden, zodat deze zonder extra software/codecs afgespeeld kunnen worden van de camera...?
In het laatste geval heb je helemaal niks te maken met AVCHD maar gewoon met MPEG-2. In geval van HD opname heb je bij alle flash of HDD modellen te maken met AVCHD. Alleen bij gebruik van HDV tapes neem je op in MPEG.
Anoniem: 50790
Voor zover ik weet heb je voor mpeg-2 ook een extra nonfree codec nodig om af te spelen via Windows media player, daarom dat in wmv formaat recorden makkelijk zou zijn.
Qua codecs heb je weinig keuze bij videocamera's (lees: geen).
Er zijn nog wat modellen die opnemen in MPEG-4 (mp4 bestanden) en ik dacht dat dat met name Samsung modellen waren. Daarnaast kun je nog eens kijken wat de Creative en de Flip modellen doen qua codec. Anders moet je gaan zoeken bij compactcamera's (hebben wel een beperkte opnameduur).
Anoniem: 349017
nou kan ik misschien een canon xl1s aanschaffen maar dan wel met NTSC, is dit een probleem?
Anoniem: 349384
Ik heb even gezocht naar info over de camera maar kon niet vinden dat hij op progressive kan opnemen, lijkt me ook niet logisch voor die prijs. Resolutie is 832 x 624, en ik denk dat dat altijd interlaced is. Wat je kan doen is 'DEINTERLACING' daarmee knutsel je de frames weer in elkaar, soort van. Deze NERD kan je daarbij helpen http://www.youtube.com/watch?v=JkQDuqZaQAIdarklord007 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:48:
ik heb sinds kort de jvc gz-ms95 in bezit. Nu valt mij op de ik zelfs p de hoogste stand nog last heb van interlacing strepen. Heb ik misschien een instelling fout staan of is dit een bekent euvel (heb er verder nog niemand over gehoord)
Ik heb laatst een oude DV camera uit de kast gehaald en anderhalf uur een (lelijke) baby opgenomen... Vervolgens met DVIO (een freeware tool zoals WinDV maar nog simpeler) via firewire het ruwe materiaal in AVI format op de pc gezet. Daarna met TheFilmMachine icm HC encoder omgezet naar DVD video.
Dit was de methode die ik een paar jaar geleden altijd gebruikte. Nu vind ik op internet eigenlijk niet veel nieuwe tools. ConvertXToDVD bestaat nog steeds maar ik heb het idee dat HC encoder altijd beter beeld oplevert.
Ik ben wel nieuwsgierig of mensen tegenwoordig de meegeleverde software van de camera gebruiken? Of Adobe Premier Pro?
[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 13-03-2010 23:49 ]
Vrijwel alle videobewerkingsprogramma's hebben de mogelijkheid om via Firewire te importeren. Ik denk dat de meeste mensen Windows Movie Maker gebruiken, of anders de software die met de camera werd meegeleverd. Op de Mac wort iMovie en Final Cut Pro/Express ook veel gebruikt.Jazco2nd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:48:
Ik ben wel nieuwsgierig of mensen tegenwoordig de meegeleverde software van de camera gebruiken? Of Adobe Premier Pro?
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Anoniem: 349384
edit: ik ben nu tegengekomen dat de filters 58mm moeten zijn, je kan er dus filters opzetten. nu vraag ik me alleen af, welke filters zijn interessant voor video en kan je die er gewoon allemaal voor gebruiken? Hier een aantal voorbeelden:
http://www.fotobooms.nl/cat/0/399/0/0/filters.html
Zo'n macro opzetstuk bijvoorbeeld, gaat dat niet mis?
edit: Inmiddels heb ik er al wat meer verstand van, en neigt mijn keuze naar de Canon EOS 550d te gaan.
[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 349384 op 18-03-2010 12:55 ]
Anoniem: 130680

Hier is een link van een filmpje door mij zelf gefilmd. http://www.youtube.com/watch?v=7UWsiOJjdB0
Ik gebruik het programma wat bij mijn video bewerkings software zit: Sony Video Capture 6.0. Werkt prima, alles komt in goeie kwaliteit RAW in een mapje, dwz. dat één tape rond de 13gig is.Jazco2nd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:48:
Anoniem: 130680
Ik ben sinds kort (een weekje) van plan een camera te kopen.
Na het één en ander geresearched te hebben kwam ik op twee camera's uit.
De Sony HDR-CX520 & de Canon Legria HFS10
Het eerste wat mij opvalt is dat er erg veel mensen tegen Sony zijn en allemaal automatisch al voor Canon zijn.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom.
De camera van Sony heeft een top Steadycam functie naar wat ik gezien heb. Ook heeft de camera een 64GB interne geheugen en die kan je zelf nog uitbreiden.
De grote pro's die ik tot nu toe alleen tegen kom bij de camera van Canon zijn de uitgebreide foto functie ( in ieder geval uitgebreider dan die van Sony)
Dingen die ik graag wil weten van beide camera's:
Hoe is de batterij duur?
Beeldkwaliteit, wat is het verschil tussen de twee?
En als het kan iemand zijn persoonlijke mening welke hij/zij beter vind en graag met duidelijke argumenten.
Alvast bedankt!
Je kunt zonder enig probleem op camera's filters en adapters schroeven. Veel gebruikte filters zijn grijsfilters, pola's, grijsverloopfilters en daarnaast natuurlijk de tele en groothoekconverters. Let er bij aanschaf van de 550D wel op dat de AF tijdens filmen niet werkt. Het is een bijzonder mooi apparaat voor kunstzinnige opnames, maar het is erg lastig voor normale huis tuin en keuken opnames.Anoniem: 349384 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:22:
Zo'n macro opzetstuk bijvoorbeeld, gaat dat niet mis?
edit: Inmiddels heb ik er al wat meer verstand van, en neigt mijn keuze naar de Canon EOS 550d te gaan.
Zoals je zelf in je latere bericht al aangeeft staat youtube inderdaad bekend om de compressie over de filmpjes. Dit schijnt op vimeo minder te zijn, maar dat heb ik alleen uit een andere bron. Controleer altijd je uitvoersettings van je montageprogramma, zodat deze zo hoog mogelijk zijn. Het is namelijk zeker wel mogelijk om je filmpje te monteren met behoud van kwaliteit. Ik zou me dan ook daar wat beter in verdiepen dan het hele monteren overboord te gooien.Anoniem: 130680 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:37:
Dat geld dan voor Youtube. Terwijl ook voorbeelden op Youtube staan wat wel in de gewenste kwaliteit is. Wat doe ik verkeerd
Sony heeft de reputatie om enorm proprietary te werken. De accu's waren gechipped, ze gebruikten een smaller accessoire schoentje en gebruikten MS Duo kaartjes. Daarnaast werken accu's van één generatie geleden al niet meer op de nieuwe modellen. Inmiddels werkt bijna ieder merk op die manier en zou je het ze bijna vergeven. Daarnaast heeft Sony een rijk verleden aan goede camera's, maar was Canon de laatste jaren aanzienlijk beter. Beide aspecten zijn imo de reden waarom mensen het een beetje gehad hebben met Sony. Waarschijnlijk is dit over een jaar minder, aangezien de huidige line-up erg goed is.Chandd! schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:23:
Het eerste wat mij opvalt is dat er erg veel mensen tegen Sony zijn en allemaal automatisch al voor Canon zijn.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom.
Beide aspecten komen geregeld aan bod bij reviews op camcorderinfo.com. Bottomline, Canon heeft wat meer ruis maar vaak ook wat meer detail. Sony heeft minder ruis, maar daarmee ook wat minder detail. Kleurechtheid moet je even nalezen.Dingen die ik graag wil weten van beide camera's:
Hoe is de batterij duur?
Beeldkwaliteit, wat is het verschil tussen de twee?
Imo zijn de Sony batterijen wat beter dan de Canon batterijen. De krachtigste accu van Sony gaat zo'n 4.5 uur mee. Daar kan Canon helaas niks tegenover stellen. Houd er wel rekening mee dat die accu's prijzig zijn en als je dat grootste formaat koopt, de accu ook erg groot is en de balans van de camera verandert.
Windows Moviemaker gebruiken. Dat is verkeerd. Zeker voor HD materiaal.
Probeer eens een fatsoenlijk edit pakket als Adobe Premiere, Sony Vegas, etc.
Eindresultaat exporteren in hoogst mogelijke kwaliteit en dan uploaden naar Youtube.
Google ook eens op edit AVCHD of edit HD en er gaat een wereld (incl problemen
Hé super! Bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord =)Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:08:
Beide aspecten komen geregeld aan bod bij reviews op camcorderinfo.com. Bottomline, Canon heeft wat meer ruis maar vaak ook wat meer detail. Sony heeft minder ruis, maar daarmee ook wat minder detail. Kleurechtheid moet je even nalezen.
Imo zijn de Sony batterijen wat beter dan de Canon batterijen. De krachtigste accu van Sony gaat zo'n 4.5 uur mee. Daar kan Canon helaas niks tegenover stellen. Houd er wel rekening mee dat die accu's prijzig zijn en als je dat grootste formaat koopt, de accu ook erg groot is en de balans van de camera verandert.
Ik heb het één en ander gezocht op Youtube en kon daar wat footage vinden van beide camera's.
Ik zal mijn keuze nog even moeten overwegen, maar welke het ook word, ik zal er reuze blij mee zijn.
Tot nu toe lijkt de Canon mij het beste want daar gaan de foto's tot een resolutie van rond de 3000 en bij Sony maar 640x480(zoiets). Ik laat het over een maandje weten wat het geworden is en misschien kan ik nog wat beelden online zetten dan.
Review van de HFS100 (minder intern geheugen)
Overigens is de max resolutie in de foto stand van de Sony 4000x3000, maar hier staat niet bij dat er een native 6 mp chip inzit, dus dat de helft van je pixels geinterpoleerd zijn
Ja, foto's zijn beter bij de Canon versie, maar heb al een top camera voor foto's xD
En stabilisatie is toch wel belangrijk voor me als ik ga lopen, als ik iets vreselijk vind zijn het schokkerige beelden. Bedankt voor de reviews!
Dankje voor de tip, maar ik heb wat beelden gezien van de Sony met steadycam op active en was al tevreden over die resultaten. Tuurlijk was het niet geweldig, maar goed genoeg =)Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:44:
Let er wel op dat (bijna) geen enkele camera echt lekker overweg kan met zaken als lopen. Zeker met een HD camera zie je dat heel erg. Je zou dan bijna een Manfrotto Steadymodo moeten overwegen.
Ah well, nog een maandje voor de definitieve keuze gemaakt kan worden, maar eigenlijk weet ik het waarschijnlijk al.
edit:
En dan word ineens de Sony Handycam HDR-CX520VE overal uit de winkels gehaald en is de camera nog maar bij één winkel beschikbaar voor 1100 euro. Zo dan betaal je ineens 300 tot 400 euro meer!
Ik wacht wel wat langer...
[ Voor 16% gewijzigd door Chandd! op 11-05-2010 15:30 ]
Anoniem: 362546
Ik heb dit forum topic via google gevonden en wilde toch even hier een vraag stellen.
Toen ik op het forum kwam was overtuigd dat ik een Canon HF100 wilde kopen omdat ik deze tweedehands goedkoop kan aanschaffen en met de 24p cinema mode leek mij dit een ideaal cameratje om sfeer beelden mee op te nemen maar ook voor skateboarden.
Maar al gauw las ik meer over de Sanyo HD2000 met zijn 1080p 60fps en dacht voor veel beweging lijkt mij opnemen met 60fps erg goed. Maar voor als nog twijfel ik want je hebt wel te maken met de Optische en Digital image stabalization. De hf100 heeft de optische en de Sanyo hd2000 de digital en de digital schijnt niet al te best te zijn.
Maar op beide kunnen wel weer extra lenzen worden gezet zoals fisheye en groothoek wat ik ook van plan ben om te gaan doen. Dus tja voor welke camera moet ik nou gaan om met skateboarden wel mooie beelden te krijgen? een eventueel tussen type met een prijsklasse tussen 300/400 mag ook aangeraden worden.
(zoals boven vernoemd ben ik er wel van op de hoogte dat iets aan stabilisatie moet bijkopen voor vloeiende bewegingen.)
Vriendelijke groet,
Rink
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 362546 op 10-06-2010 12:36 ]
Edit: alleen de USA versie van de HF100 doet overigens 24P. De Europese versie doet 25P en 50i.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 10-06-2010 13:16 ]
Anoniem: 362546
Alvast bedankt voor de snelle reactie!
Ik ga niet een 37mm gebruiken want dan heb ik hoogstwaarschijnlijk zwarte randen van de lens.
Dus zou dan een opzet ring nemen die naar een grotere diameter gaat en dan bij die diameter een lens uitzoeken.
Verder zou ik gewoon even wat voorbeeldmateriaal zoeken op youtube van de camera + converter en kijken of je donkere hoeken ziet. Een grotere adapter heeft namelijk wel tot gevolg dat de balans van de camera verandert.
De foto-optie is ook wel zeer interesssant; 10 megapixels.
Ik zag hem op de site van BCC voor 229 € maar op de website van Vanden Borre (huh?) staat ie in de uitverkoop voor een tikkie goedkoper. Zelfs de standaardprijs is daar veel lager. Helaas kom ik hem in Nederland nergens anders tegen.
De camera's voor sd-kaart trouwens die ik zie voor tussen de 100 en 200 euro, zit daar nog wat behoorlijks tussen? En dan bedoel ik voor de huis-tuin-keukenfilmpjes van het gezion enzo, niks professioneels dus.
Ik gebruik nu een JVC DV-camcorder (de JVC GR-D720 geloof ik) maar ik ben die bandjes een beetje zat en heb nu een laptop met geheugenslot, lijkt me wel leuk om direct na het maken van filmpjes ze te bewerken en de rest te wissen.
[ Voor 20% gewijzigd door neanderthaler op 05-07-2010 10:49 . Reden: aanvulling ]
Ben reeds aan het spelen met CineScope aspect ratio. Ik film dan met 16:9 waarbij ik me dan alleen focus op het CineScope aspect ratio en knip de overbodige stukkies boven en onder later af. Dit resulteerd in:
Sony SR290E CineScope
(youtube fragment)
Ik vind het er wel tof uit zien. Nu nog een DOF adapter
Mocht je meer footage willen zien kan je mijn andere youtube videos ook bekijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Hendro op 18-07-2010 01:46 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
De laptop reageert niet, maar ik zou volgens uw advies een fireles kabel moeten hebben.
Waar koop ik zoiets en is dat de moeite waard als hij het steeds een paar minuten doet en dan stopt omdat het geheugen vol is, ik heb hem al geformatteerd en alles gewist.
Rijp voor de container? Weinig gebruikt, maar te lang in huis om nog garantie te hebben.
Mijns inziens zou het alleen een palletje kunnen zijn dat detecteert of er een bandje geplaatst is. Iemand nog tips voor een ander bedrijf of trucje dat ik zou kunnen proberen om het bandje te laten detecteren?
Ik heb nog een hoop bandjes liggen die ik over wil zetten en ik wil dit niet door een andere partij laten doen.
Zelf ben ik op zoek naar een 4K camera en zag naast de Sony AX33 ook nog de VX870 van Panasonic.
Echter zie ik dat er twee modellen zijn:
HC-VX870EG en de HC-VX878
Volgens mij is de VC870 het model dat in NL verkocht wordt en de VX878 kom ik in Duitsland tegen.
Het prijs verschil is 90,- maar als ik naar de handleiding kijk dan kan ik geen verschil ontdekken.
Misschien is er iemand die deze camera's bekeken heeft en wel een verschil heeft kunnen ontdekken?
Let op dat dit geen "welke camera moet ik kopen