Het grote digitale video camera topic deel II Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 153.610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Topicstarter
De Samsung gebruikt inderdaad een elektronische beeldstabilisator (EIS) en deze presteert in bijna alle gevallen minder goed dan een optische beeldstabilisator (OIS). Eén van de voordelen van de Canon tov de Samsung is dat de Canon dus wel een OIS heeft. Bekijk gewoon voorbeeld filmpjes van beide en bekijk of je het verschil merkt en of je dit het verschil in prijs waard vindt.

Als je nu nog geen HD apparatuur hebt kun je uiteraard monteren in HD en in de laatste stap er een DVD van maken. De kwaliteit is voor een consumentencamera dan nog steeds goed (kleur, scherpte, ruis, lichtsterkte is camera afhankelijk. resolutie is slechts resolutie). Later kun je het project openen en er ipv een DVD een AVCHD schijfje van bakken en je hebt dezelfde compilatie in HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Arjan, ik ben ook nog aan het twijfelen. Laatst poste ik (zie hierboven) nog over de nieuwe Panasonic SD10. Sinds gisteren ben ik er pas achter gekomen dat Samsung ondertussen al nieuwe camcorders heeft geïntroduceerd (ik dacht dat de HMX20C de nieuwste was), namelijk de HMX-100 -104 -105 en -106.
H104,105 en 106 hebben allen SSD geheugen (t/m 64GB) en de H100 geen, waar je wel weer een SDHC in kan stoppen.

H100 vs HMX20C
437 vs 499 euro
optische vs elektronische stabilisatie
1080i,60fps vs 1080p,30fps
1/4,5 vs 1/1,8 inch
37mm vs 49mm groothoek
Tijdsinterval opname vs 300fps opname

Ik weet niet in hoeverre 1080i met 60fps beter of slechter is dan 1080p met 30fps? Verder kan de H100 1280x720/60P en 720x480/60P aan. Deze 720,60P lijkt mij wel interessant voor HD youtube in combinatie met veel vertragen.
Ik weet niet wat voor computer je hebt Arjan, maar ik kies vooral voor de Samsung camcorders wegens de H.264 MP4 bestanden. Voor mij als Mac gebruiker is dat super (geen conversie en gelijk editen in iMovie), maar als Windows gebruiker kan dit juist weer een nadeel zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door mickezzz op 06-08-2009 15:58 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOLID6920
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-07 15:41
Ik denk dat ik toch voor deze ga: Sony HDR-CX105 HD

http://www.kieskeurig.nl/...05e/specificaties/306023/
het is jammer dat het geen 1080p is maar de youtube hd-filmpjes zien er haarscherp uit

voorbeeld: http://www.youtube.com/wa...jdtpfoOpw&feature=related (uiteraard wel even op hd klikken)

Sony is in ieder geval heilig voor mij (ps1 t/m ps3, mp3speler, oude cam, fotocam, 2 tv's in huis allemaal sony, werken allemaal nog prima) Heb wel wat meer problemen gehad met Samsung apparaten..

Kost ong. 500 euries, graag nog wat advies van de kenners. Is dit een goede camera voor deze prijs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
SOLID6920 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:12:
Kost ong. 500 euries, graag nog wat advies van de kenners. Is dit een goede camera voor deze prijs??
Ik ken de camera niet, maar zo ver ik zie heeft deze helemaal geen stabilisatie. Dit kan een groot nadeel zijn wanneer je veel ingezoomd filmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsja, in dat segment heb je alleen een Panasonic met OIS. Nadeel van die camera is dat die slechts 1/6" sensor heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312823

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Canon HF100 en een IMAC? Ik heb nu nog een Windows machine maar die gaat binnen nu en 2 jaar vervangen worden door een IMAC.

Verder: heeft iemand ervaring van het verwerken van de bestanden van de SAMSUNG HMX20 op een Windows machine? Ik begreep uit een eerder topic dat hij wel makkelijk op een IMAC is te gebruiken.

Ik kan geen downloadbare bestanden vinden van de SAMSUNG. Alleen voorbeeldfilmpjes op vimeo bv maar die kan je alleen in FLV format downloaden. Weet iemand waar ik die wel kan vinden?

gr,

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Here you go Arjan:

27.5MB: 480p clip at the ball field

84.9MB: 1080p clip at the ball field

38.3MB: 1080p clip in dimly lit hallway

47.7MB: 1080p shot, leisurely walk in the neighborhood

35MB: 1080p shot of flower bed

10MB: SlowMotion capture of pitcher

Ik neem aan dat Samsung wel iets van Windows software mee levert voor deze cam.

Bron: Engadget HMX20C review
http://www.engadgethd.com/2008/06/17/samsung-sc-hmx20c-hd-camcorder-review/

[ Voor 14% gewijzigd door mickezzz op 07-08-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt! Ik ga het gelijk uitproberen in Pinnacle 12!

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de HF20 de opvolger van de HF10?

Is de HF200 de opvolger van de HF100?

Zijn ze beter dan hun voorganger??

Bednakt,

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja
Is de HF200 de opvolger van de HF100?
Ja
Zijn ze beter dan hun voorganger??
Dat verschilt per aspect. De HF20(0) is beter dan de HF10(0) op het gebied van scherpte en filmen van beweging, maar de HF10(0) is (aanzienlijk) beter met het filmen van weinig licht dan de HF20(0).
Bednakt,

Arjan
Geen dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185901

heeft er iemand ervaringen met www.decamerashop.nl? ik kan er op google niet veel over vinden... ik wil er de hf100 kopen die ze voor 499 verkopen.. nagenoeg dezelfde als hf10, alleen zonder 32 gb, en 17 mbps ipv 24(verschil zie je niet-nauwelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185901 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:21:
heeft er iemand ervaringen met www.decamerashop.nl? ik kan er op google niet veel over vinden... ik wil er de hf100 kopen die ze voor 499 verkopen.. nagenoeg dezelfde als hf10, alleen zonder 32 gb, en 17 mbps ipv 24(verschil zie je niet-nauwelijks)
Al besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goede prijs en op voorraad volgens de site. Het feit dat noch tweakers noch kieskeurig de site kent, komt op mij een beetje als een nadeel over. Daarnaast zijn de voorwaarden niet electronisch beschikbaar en kan ik nergens iets vinden over verzendmethoden e.d. Ik zou iedereen aanraden om via rembours te bestellen. Misschien niet leuk voor de eigenaar van de winkel, maar dat schept toch iets meer vertrouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:47:
Goede prijs en op voorraad volgens de site. Het feit dat noch tweakers noch kieskeurig de site kent, komt op mij een beetje als een nadeel over. Daarnaast zijn de voorwaarden niet electronisch beschikbaar en kan ik nergens iets vinden over verzendmethoden e.d. Ik zou iedereen aanraden om via rembours te bestellen. Misschien niet leuk voor de eigenaar van de winkel, maar dat schept toch iets meer vertrouwen!
Heb je idd gelijk ik. Maar voor die prijs neem ik de gok. Volgens mij was dit de laatste van zijn soort... want nu is die verdwenen uit het assortiment. maar goed dat ik er snel bij was. :+
nog ff mailtje achteraan gestuurt wanneer ik hem kan verwachten; dinsdag al volgens meneer van de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mig schreef: Dat verschilt per aspect. De HF20(0) is beter dan de HF10(0) op het gebied van scherpte en filmen van beweging, maar de HF10(0) is (aanzienlijk) beter met het filmen van weinig licht dan de HF20(0).

Poeh, is de HF20(0) in een gymzaal veel beter dan de HF10(0)? Ik zal veel beweging in een gymzaal filmen.

Ik heb mijn keuze teruggebracht tot de HF100 en de HF200

Verschillen: (althans volgens mij)
HF100 iets lichtsterker maar is dat alleen in schemer e.d. merkbaar of ook in huis en in sportzaal? Hij is nl. 100 euro duurder dan de HF200
Op de HF200 kun je weer een microfoon zetten.

O ja en wat is het nu: HF200 Vixia of HF200 Legria?????

Bedankt,

Arjan
(ben er bijna uit!)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 312823 op 09-08-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ht20
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11-2016
Ik heb een JVC gr-dv700e digitale videocamera minidv. Voor de videobewerking gebruik ik ook studio. Sinds een klein jaar een nieuwe pc met: jawel: VISTA! Nu het volgende probleem:

pc met Vista herkent de camera niet met firewireaansluiting. al heel veel geprobeerd:

camera op playstand:
controle configuratiescherm (apparaat werkt correct)
Andere kabel
Andere camera
aansluiten als pc uit staat
aansluiten als programma studio gestart is.
en googelen en surfen, heel veel googelen
etc

helemaal niets. De pc reageert helemaal nergens op als ik de camera aansluit en op de playstand zet.

hebben jullie dit probleem eerder gehoord/gezien? Zo ja is het op te lossen?

Alvast bedankt voor het lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de Canon HF100 besteld! Bedankt voor alle hulp en tijd die jullie hebben gegeven om me te helpen tot een keuze te komen. Uiteraard zal ik jullie laten weten hoe hij bevalt!

gr,

Arjan

Anoniem: 312823 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:56:
Verschillen: (althans volgens mij)
HF100 iets lichtsterker maar is dat alleen in schemer e.d. merkbaar of ook in huis en in sportzaal? Hij is nl. 100 euro duurder dan de HF200
Op de HF200 kun je weer een microfoon zetten.
op de hf100 kun je ook een microfoon zetten.
ik heb hem ook :)
let er wel op dat je een SDHC kaart gebruikt met minimale snelheid 4 (class 4) om met maximale kwaliteit te filmen.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 185901 op 13-08-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De eerste film met mijn HF100 Canon is klaar!

Hij is hier te vinden: http://www.vimeo.com/6166696

Ik ben dik tevreden over de kwaliteit. De batterij is minder goed maar wat wil je met zo'n kleintje! Daar moet dus een nieuwe bijkomen. Ik schaf er een Hongkong variant van aan van de grote (BP827 uit mijn hoofd).

Ook een tasje moet er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 13:45
Ik heb momenteel de Canon MV4 welke vooral bij iets minder licht een ontzettend slecht beeld geeft, maar bij genoeg licht zelfs op mn FullHD plasma een mooi beeld neerzet.

Nu ben ik op zoek naar een goedkoop alternatief (lees ruim onder de 300 euro, maar ik weet niet of de kwaliteit verglijkbaar of beter is momenteel in deze prijsklasse.

Ik las hier over de JVC Everio GZ-MS120 (accuduur spreekt me erg aan.)

De SANYO VPC-CG10 lijkt me kwa format ook wel wat, maar ik weet niet of de accu ook lang meegaat.

Zijn er mensen die tips hebben? Ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer.... :)

Ik vind ook merken als:
Praktica DVC 5.4 welke dezelfde zijn als de q-media QDVH-596-B en de Chinavision HD D10

Ok vaag merk, maar voor mij is het belangrijkste of de kwaliteit meeekan met de Canon uit 2001 :)

[ Voor 15% gewijzigd door basset op 21-08-2009 09:13 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 13:45
Uiteindelijk de GZ-MS90E van JVC geworden. Voor 139 euro kon ik het niet laten en hij zal het minimaal net zo goed doen als de canon hoop ik. Zo niet, dan jammer.:)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ht20
ht20 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:05:
Ik heb een JVC gr-dv700e digitale videocamera minidv. Voor de videobewerking gebruik ik ook studio. Sinds een klein jaar een nieuwe pc met: jawel: VISTA! Nu het volgende probleem:

pc met Vista herkent de camera niet met firewireaansluiting. al heel veel geprobeerd:

camera op playstand:
controle configuratiescherm (apparaat werkt correct)
Andere kabel
Andere camera
aansluiten als pc uit staat
aansluiten als programma studio gestart is.
en googelen en surfen, heel veel googelen
etc

helemaal niets. De pc reageert helemaal nergens op als ik de camera aansluit en op de playstand zet.

hebben jullie dit probleem eerder gehoord/gezien? Zo ja is het op te lossen?

Alvast bedankt voor het lezen....
heeft iemand nog een tip voor bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15855

Zelf eigenaar van een HF100, gekocht aan het eind van het afgelopen jaar (met een cashback actie), ter ondersteuning van de komst van onze welp. Geen moment spijt van gehad!

Ik heb 2 16GB SD kaarten (class 6, Verbatim & Transcend), en een extra imitatie accu (met dubbele capaciteit) erbij aangeschaft (sorry, Canon kan me wat met hun accessoire prijzen). Ik heb ervoor gezorgd dat de accu via leds aan kan geven hoeveel saus er nog in zit (aangezien canon's systeem het niet toe laat op het scherm). Ik lach me nog steeds rot om de 19 euro die ik voor de accu betaalt heb (die met een eigen lader kwam). 2 woorden: ebay.de, Hongkong.

Alle opnames altijd op de hoogste kwaliteit, wat dus 17mbps is. Mooie beelden, die ik gelukkig kan bewaren in HD formaat. Natuurlijk zijn er nu betere modellen (24mbps etc), maar nogmaals, zeer tevreden. Tot nu toe gebruik ik de meegeleverde Pixela Imagemixer software om BD en DVD schijfjes te maken. Ook dvd kwaliteit is zeer mooi. Ik heb hem afgelopen najaar vergeleken met de Samsung VP-HMX10 (die het eigenlijk had moeten worden) op een beurs. Voor de Canon gegaan vanwege de superieure instant-focus en image-stabilizer (wat op de beurs erg tegenviel van de Samsung).

Ik gebruik de imitatie accu als hoofdaccu, en de originele accu als 'spare'.

My Pros:
- Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van de video's

My Cons:
- Originele accu moet opgeladen worden via de camera (belachelijk)
- Jog-dail is niet al te prettig werken, had liever touch screen gehad
- Led hulp licht resulteert in ietwat 'blauwige' beelden
- Geen viewfinder

Misschien helpt mijn verhaaltje iemand om de knoop door te hakken en uiteindelijk te besluiten welke camera hij/zij voor gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ht20 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:27:

heeft iemand nog een tip voor bovenstaande?
Ik heb het idee dat jouw camera gewoonweg niet wordt ondersteund in Vista (de reden waarom een hoop mensen lopen te klagen over Vista). Je kunt mi twee dingen doen:
-probeer de USB driver: http://www.jvc.nl/download.php?type=7
-gebruik een analoog naar digitaal converter (en dan sluit je de camera dus analoog aan)

@aRaS: je post is natuurlijk goed bedoeld, maar ik denk dat mensen erg goed moeten zoeken om die camera nog te vinden! ;) Je hebt overigens helemaal gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 22:51:
[...]

@aRaS: je post is natuurlijk goed bedoeld, maar ik denk dat mensen erg goed moeten zoeken om die camera nog te vinden! ;) Je hebt overigens helemaal gelijk!
Ja natuurlijk, ik begreep je EOL verhaal wel van eerder, ik dacht alleen dat het misschien wel handig zou zijn voor mensen om eens te horen wat opvalt, mist, irriteert of verrast na een tijdje met dit type camera te hebben gewerkt. Het zijn punten die misschien niet meteen in gedachte komt bij het samenstellen van je feature requirements voor je toekomstige camcorder.

Even een cross-over/fuse met andere harde waren: Ik moet iemand adviseren over een camcorder rond de €300, met redelijke foto camera kwaliteiten (vervangen van zowel een 3,2 megapixel fotocam en tegelijkertijd een analog Hi-8 cam). Nu zie ik dat een camcorder dat in principe niet kan zonder HD in de naam (en op het prijskaartje), dus ik keek zo eens rond en kwam uit op de volgende conclusies (please correct me if I am wrong).

1 idee is om voor een goede foto camera te gaan met video mogelijkheden. Nadelen: Niet alle modellen hebben zoom mogelijkheden gedurende de opname, minder goede beelden bij verminderd licht, geluid is minder goed als bij een camcorder. Hoeveel minder is moeilijk in te schatten en misschien gewoon ronduit acceptabel, verschillend van individu tot individu.

Misschien zoiets zoals de Panasonic lumix T7. 12x zoom compact camera
Je kunt zoomen tijdens het filmen en alles. Het is (een soort van) light hd kwaliteit film dat het produceert. Erg populaire camera vanwege deze mogelijkheden lijkt me (als ik in de prijswatch kijk).

Of de Casio Exilim EX-FH20 (HD kwaliteit, max aantal minuten per opname (10-20min), 20x zoom, ook zoomen gedurende opname (maar dan neemt het geen geluid meer op) )

Ook pocket camera's kunnen vandaag de dag dus goed (goede?) filmopnames maken.
Bijvoorbeeld de Sony W290

Als het dan toch in eerste instantie een camcorder moet wezen, dan zou je voor 300 euro misschien naar de volgende merken kunnen kijken: Sanyo (Xacti) en Toshiba (Camileo). Geen ervaring mee, maar niet al te veel er van verwachten, aangezien dit de enige camcorders zijn met een +5 megapixel camera voor het budget. Vind er dan wel 1 met image stabilizer.

Deze zien er dus wel even wat anders uit als een conventionele camcorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsja, ik zou Toshiba toch echt links laten liggen mbt videocamera's.

Bij een dergelijke keuze zou ik de bal keihard terugkaatsen naar de rechtmatige eigenaar. Goede videoopnames en goede foto's in 1 apparaat gaat heel lastig worden. Voeg daar een budget van 300 euro aan toe en je staat voor een dilemma waar je niet uit komt. Ik zou voor de Pana gaan. Goede foto's en redelijke videobeelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi aRaS:

Bij welke seller heb je dit gekocht in HongKong?

Bedankt,

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312823 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:04:
[...]

Hoi aRaS:

Bij welke seller heb je dit gekocht in HongKong?

Bedankt,

Arjan
Dat was lee262onlinede. Ik zie dat hij z'n winkel dicht heeft gedaan, maar het is dezelfde knakker als lee262online (naar alle waarschijnlijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196910

Ik ga deze week een camera kopen voor mijn vakantie en op basis van mijn 300 euro budget en eigen research heb ik mijn keuzes terug gebracht tot de volgende twee modellen:

- Samsung VP-HMX10 (330 euro)
- Canon Legria FS20 (300 euro)

Nu neig ik zelf naar de Canon Legria FS20 vanwege (nieuwer) design en 37x optische zoom, maar aan de andere kant heb ik ook een HD TV die de Canon niet optimaal zal benutten.
Is de (2,5 jaar oudere) Samsung VP-HMX10 als HD ready camera toch de superieure camera van de twee?

Voor vergelijking heb ik o.a. deze bron gebruikt (al weet ik iet hoe betrouwbaar de gegevens zijn).

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 196910 op 30-08-2009 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ht20
Anoniem: 22659 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 22:51:
[...]

Ik heb het idee dat jouw camera gewoonweg niet wordt ondersteund in Vista (de reden waarom een hoop mensen lopen te klagen over Vista). Je kunt mi twee dingen doen:
-probeer de USB driver: http://www.jvc.nl/download.php?type=7
-gebruik een analoog naar digitaal converter (en dan sluit je de camera dus analoog aan)

Bedankt voor de reactie,

Ben inmiddels zelf ook weer een stapje dichterbij gekomen. Had nog een pc met xp staan, die even kaal gehaald en opnieuw geinstalleerd. Ook daar werd de camera niet gevonden. Dit geldt ook voor een camera van mn zus (sony).

MAAR nog een minidv camera van het werk geprobeerd (jvc gr-d240e). En ja hoor, Op de vista pc en op de xp pc, vinden ze deze wel via firewire.

Zou het kunnen dat de firewire poort van de camera "stuk" is? En toevallig die van mn zus dan ook?
Zou je dit zelf ook kunnen repareren, de camera opsturen zal wel te duur worden.., denk ik.

nog iemand een tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Mickezz.

En hoe bevalt de HMX20X

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Hallo,

Omdat dit het algemene topic voor digi camera's is plaats ik mijn vraag hier. Volgend jaar ga ik zes weken rondtrekken in India. Natuurlijk neem ik mijn fototoestel mij, maar eigenlijk wil ik ook filmmateriaal hebben van deze reis. Dingen die belangrijk zijn voor mijn keuze zijn:
- lange batterij duur
- het apparaat moet niet te groot zijn
- compatible met mac
- liefst onder de 500 euro, mag ook 2e hands zijn

HD of SD maakt me niet zoveel uit, ik wil wel redelijke beeldkwaliteit. Omdat je zo'n ding natuurlijk langer gebruikt is HD misschien wel beter qua beeldkwaliteit, maar het hoeft niet. Ik maak immers geen films voor Discovery.
Zelf dacht ik aan de:
- Sony HD CSD10
- Canon HF100
- Panasonic H90

Wie heeft er nuttige tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261261

Zijn hier ook tweakers die een fisheye lens voor hun camcorder hebben?
Ik zoek er een voor mijn sony ve500, maar het lijkt erop alsof het niet bestaat, zou jammer zijn.

Gevonden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 261261 op 17-09-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282252

Als je hem op het circuit wilt gebruiken dan heb je niks aan een camera met een optische stabilisatie. Deze raakt door al het trillen volledig in de war! Ga voor een camera met een eletronische stabilisatie, zoals bijvoorbeeld de Sanyo HD2000 of een Sony CX105 oid.
Volgens mij is het type sensor veel belangrijker.

kies een CCD ipv een SMOS,

zoek eens op google zou willem zeggen : cmos sensor rolling shutter

Ries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 15:32
Vandaag de HF-200 bestelt met een 16 gb Sandisk SDHC class4 kaartje.
Ben heel benieuwt!
Ik zag overigens hier nog een aanbieding van de 128RC kop! :
http://www.kamera-express...page=product&product=1636

[ Voor 26% gewijzigd door White_Collar op 22-09-2009 20:07 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 22:53
Vanwaar eigenlijk het verschil in aan 'x' zoom bij SD en HD camera's?

Heeft dit te maken met de sensorgrootte en de hoeveelheid glas die erbij nodig is om er toch nog een groot bereik uit te halen?

Zo zag ik bv de FS200, die 37x optische zoom heeft en de HF200 'maar' 15x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-06 13:36
Hallo,
Ik weet dat je een flink systeem moet hebben om HD materiaal te kunnen afspelen en bewerken op je pc, ik heb maar een bescheiden laptopje met AMD Turion X2 Dual Core RM70 2 GHZ, 3 GB werkgeheugen en ATI Radeon HD 3650 videokaart, maar volgens een kennis van met ongeveer dezelfde systeemspecs zou het wel zo moeten zijn dat de onbewerkte filmpjes van mn hd-camera in mts-extentie zonder schokken afspelen in bewerkingssoftware. Ik gebruik Vegas 9 en volgens hem zou het met vegas 7 of 8 wel moeten werken, maar dat lijkt me vreemd. Wel is het zo dat mn laptop niet helemaal fantastisch werkt sinds ik van Vista naar XP ben gegaan, dus mss dat er iets mis is met drivers ofzo? Maar geen id of dat er iets mee te maken heeft. Kunnen jullie me verder helpen? Heb ook al geprobeerd een of ander codecpack te downloaden, maar dat werkt ook niet. Het beeld blijft heel schokkerig met een te lage fps denk ik?

[ Voor 3% gewijzigd door averagegamer op 28-09-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 07:11
basset schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:54:
Ik heb momenteel de Canon MV4 welke vooral bij iets minder licht een ontzettend slecht beeld geeft, maar bij genoeg licht zelfs op mn FullHD plasma een mooi beeld neerzet.

Nu ben ik op zoek naar een goedkoop alternatief (lees ruim onder de 300 euro, maar ik weet niet of de kwaliteit verglijkbaar of beter is momenteel in deze prijsklasse.

Ik las hier over de JVC Everio GZ-MS120 (accuduur spreekt me erg aan.)

De SANYO VPC-CG10 lijkt me kwa format ook wel wat, maar ik weet niet of de accu ook lang meegaat.

Zijn er mensen die tips hebben? Ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer.... :)

Ik vind ook merken als:
Praktica DVC 5.4 welke dezelfde zijn als de q-media QDVH-596-B en de Chinavision HD D10

Ok vaag merk, maar voor mij is het belangrijkste of de kwaliteit meeekan met de Canon uit 2001 :)
Ik ben ook benieuwd of iemand ervaringen heeft met de Praktica DVC 5.4, aangezien ik eraan zit te denken deze aan te schaffen. Ik twijfel nog tussen deze en de Chinavasion 1080p HD camera (zie http://www.chinavasion.co...eo-camcorder-up-to-60fps/ ). Natuurlijk hou ik het kwaliteit/prijs aspekt in het oog.
Mijn budget is namelijk zeer beperkt.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Anoniem: 320158

Hallo allen,

We hebben na alle onderzoek de keuze beperkt tot 2 camera's: JVC GZ MG645 en de Sony DCR SX37e. Maar hebben jullie nog alternatieven ? en wat is volgens jullie de beste keus ?

De JVC krijgt goeie reviews maar de sony is niet zo heel veel over te vinden.
Sony staat bekent om zijn carl zeis lenzen, maar Konica minolta is ook geen verkeerde die op de JVC zit.

Groet Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ga voor de JVC. Deze heeft een grotere sensor, waardoor er meer licht op de sensor valt. Daarnaast heb je standaard 3 jaar garantie (bij aanschaf via een winkel) en kun je het geheugen uitbreiden met SDHC ipv MS Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320976

hey

ik ga binnenkort naar australië en daarvoor wil ik de Canon Legria HF200 aanschaffen.
Nou is deze week mijn laptop kapot gegaan en moet ik een nieuwe gaan kopen. Doordat het
allemaal veel geld kost en mijn laptop er nou nog bij komt ben ik aan een budget gebonden.
Ik vroeg mij af of ik met deze laptops

- Acer Travelmate 5720-4A3G25Mi
- Acer Aspire 5536-644G50MN
- Asus Notebook K50IJ-SX076C 15.6", T5870, 320GB

voldoen om de uiteindelijke video's te bewerken en op dvd te branden, en welke uit eindelijk het
beste is....
Ik denk dat ik in de FXP mode wil opneme (17MBps)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Anoniem: 320976 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:21:
hey

ik ga binnenkort naar australië en daarvoor wil ik de Canon Legria HF200 aanschaffen.
Nou is deze week mijn laptop kapot gegaan en moet ik een nieuwe gaan kopen.
Het is hier "Het grote digitale video camera topic" als je advies wil hebben over een laptop voor beeldbewerking dan zou ik het in een andere topic/forum vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320976

oke ik wilde alleen weten wat de vereiste zijn voor goede beeldbewerking, dacht dat ik da wel in deze topic kon vragen...er zijn wel meer verwijzingen in deze topic naar de kwaliteit van de laptop.....
in welke topic moet ik dan wel kijke???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou beginnen bij pure processorkracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:25
Ik zat zomaar eens te denken: de CCD's in videocamera's zijn (in zeker mate) gevoelig voor infrarood licht en dat betekend dus dat je alles wat met infrarood licht beschijnt zou moeten zien... Dit is natuurlijk in theorie, maar zou het dus ook echt werken als ik een stuk of 10 infrarood LED'jes ergens op laat schijnen in het donker en het dan zou filmen, dat ik het dan ook echt zie? Of heb je daarvoor echt een camera nodig met een speciale modus daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 14:59
Ik ben al enige tijd op zoek naar een camera met HD funcite, mijn oog is vanmiddag gevallen op de Qmedia QDVH-596-B. Dit is een full HD videocamera.

Afbeeldingslocatie: http://www.q-media.eu/images/lists/large/popup/18274%20-%20QDVH%20596-2.jpg

Ik wil er o.a. vuurwerk mee filmen. Deze camera maakt gebruik van SD/SDHC om films op te slaan, ik heb nog een Sandisk 8GB Ultra II kaartje liggen, is deze geschikt? En hoelang zou ik dan op kunnen nemen?

Wat denken jullie? :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Deorgere schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:21:
Ik ben al enige tijd op zoek naar een camera met HD funcite, mijn oog is vanmiddag gevallen op de Qmedia QDVH-596-B. Dit is een full HD videocamera.

[afbeelding]

Ik wil er o.a. vuurwerk mee filmen. Deze camera maakt gebruik van SD/SDHC om films op te slaan, ik heb nog een Sandisk 8GB Ultra II kaartje liggen, is deze geschikt? En hoelang zou ik dan op kunnen nemen?

Wat denken jullie? :)
Weet je zeker dat dit een full HD camera is ?
Want volgens mij filmt hij in een maximale resolutie van 1440x1080p (en dus geen 1920x1080p).

Het is namelijk dezelfde camera als de Praktica DVC 5.4 of de Chinavasion HD D10.

Op de website van Conrad.nl wordt wel beweerd dat de Praktika 5.4 echt op 1920x1080p filmt :

http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1400

Ik ben namelijk ook erg geinteresseerd in zo'n camera....

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
trouwens.....

als het daadwerkelijk om dezelfde camera met dezelfde specificaties gaat, kun je die beter bij Chinavasion.com bestellen. Daar kost die maar 138 euro (incl. verzendkosten).
Maar dan is het wel vervelend met garantie, mocht er iets aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
speedme schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:15:
[...]

Weet je zeker dat dit een full HD camera is ?
Want volgens mij filmt hij in een maximale resolutie van 1440x1080p (en dus geen 1920x1080p).

Het is namelijk dezelfde camera als de Praktica DVC 5.4 of de Chinavasion HD D10.

Op de website van Conrad.nl wordt wel beweerd dat de Praktika 5.4 echt op 1920x1080p filmt :

http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1400

Ik ben namelijk ook erg geinteresseerd in zo'n camera....
Ja, staat er namelijk op! ;)

Ik heb de camera gistermiddag gekocht, en heb de camera meteen gisteravond uitgetest, er was een vuurwerk show, die ik gefilmt heb.

Nu heb ik diverse instellingen geprobeerd, maar de camera stelt gewoonweg niet scherp op snel bewegende objecten. Waar komt dit door?

http://www.youtube.com/watch?v=ReZNViWriJ4

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zit op een UMTS verbinding en ga dus geen youtube filmpjes bekijken. Afgaande op je eerdere opmerkingen neem ik aan dat je hier een vuurwerkshow laat zien. Voor het filmen van deze zaken heb je te maken met extreem weinig licht en de camera gebruikt licht om scherp te stellen (of beter contrastverschillen). Aangezien het vuurwerk sowieso plaatsvindt op een afstand van >10 meter (hoop ik voor je :P ) kun je de camera gewoon op MF zetten met de focus op oneindig. Je hebt dan geen last meer van een zoekende AF. Wat ook helpt is de camera op statief zetten (geen idee of je dat al hebt gedaan!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Zit er wel stabilisatie op die camera? Het beeld schokt namelijk aardig en als er al stabilisatie op zit, doet deze nauwelijks iets. Filmen in het donker met een goedkopere camera is sowieso lastig omdat deze veel licht nodig hebben en als er dus heel weinig licht is, krijgen ze problemen met scherpstellen. Je had het beter kunnen filmen met een statief aangezien de camera zo een stuk minder beweegt en dan gaat het scherpstellen vaak een stuk beter. Daarnaast heb je dan geen last van tril bewegingen van je hand die worden 'uitvergroot' tijdens het zoomen, dat viel namelijk erg op bij je filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
MPeek schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:22:
Zit er wel stabilisatie op die camera? Het beeld schokt namelijk aardig en als er al stabilisatie op zit, doet deze nauwelijks iets. Filmen in het donker met een goedkopere camera is sowieso lastig omdat deze veel licht nodig hebben en als er dus heel weinig licht is, krijgen ze problemen met scherpstellen. Je had het beter kunnen filmen met een statief aangezien de camera zo een stuk minder beweegt en dan gaat het scherpstellen vaak een stuk beter. Daarnaast heb je dan geen last van tril bewegingen van je hand die worden 'uitvergroot' tijdens het zoomen, dat viel namelijk erg op bij je filmpje.
Ja, er zit stabilisatie op, vandaag de camera nogmaals meegenomen toen we met de hond het park in gingen.

Beeld is wel stabiel te krijgen zonder statief, thja, ik vraag ook nogal wat van dit camera'tje, denk toch dat het een wat duurdere wordt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet om het een of ander, maar dit soort producten blijven mij toch wel het gevoel te geven dat je al nogal veel van de camera vraagt wanneer je filmt met minder dan 3000 lux met egale belichting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik denk dat je toch echt teveel verwacht van een camera die nog geen 170 euro kost.
Er zit dan welliswaar stabilisatie op, maar die EIS (electronische stabilisatie) en geen OIS (optische stabilisatie). Bij EIS wordt het beeld electronisch gestabiliseerd, wat altijd slechter is dan optische stabilisatie.

En er kan dan welliswaar "Full HD" op de camera staan, maar dat wil nog niet zeggen dat de camera ook daadwerkelijk "Full HD" filmt (dus echt in een resolutie van 1920x1080i).

De camera neemt op een resolutie van 1440x1080p op en men noemt dat al snel "Full HD".
Is het dus echter niet.

Maar al met al is het geen slechte camera voor zijn geld. Zolang de verwachtingen maar niet te hoog zijn.

Just my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sterker nog, er zijn niet veel camera's die echt FullHD opnemen (hetgeen 1920x1080P is). Zelfs modellen die volgens de specs in een dergelijk formaat filmen, filmen in feite 1080i, maar door het frame te herhalen krijg je 1080P. Het is een makkelijke manier om reclame te maken, maar niemand die je afstraft als je het niet zo nauw neemt met de specs (wat dacht je van "1080P upscaling" op de doos van een DVD speler, hoewel hier niks aan gelogen is).

Of je nu OIS of EIS hebt, HD blijft gevoeliger voor beweging dan SD beeld. Over het algemeen genomen is OIS inderdaad superieur aan EIS.

Edit: en om alles even in perspectief te plaatsen: naar mijn mening mag je voor 200 euro beeld en geluid verwachten. De rest is mooi meegenomen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 13-10-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283225

Goedenavond heren,

Ik heb net weer eens mijn Sony DCR-HC23 tevoorschijn gehaald en zou graag nog wat film materiaal op mijn PC zetten.
Enkel heb ik 2 jaar na aanschaf een nieuwe PC met Vista 64 Bit, deze schijnt niet compatible te zijn.

Zijn hier tips en trics voor? Of moet de Camera die nog in prima staat is weer eens weggeflikkerd worden na 2 jaar omdat hij niet met zijn tijd mee kan?

Bij voorbaad dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09-2024
Dag Iedereen,

ik heb (had, namelijk gesneuveld, tape blijft vastzitten...) een Canon MVX 25i camcorder waar ik zeer veel mini DV tapes heb gefilmd. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe camcorder. Mijn oog is gevallen op de Canon HV40 omdat deze ook met mini DV tapes werkt. Kan deze echter mijn oude tapes nog uitlezen (moet er namelijk nog enkele verwerken) en ook nog opnieuw gebruiken? Kan dit nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@pimpy42: je zou je even kunnen verdiepen in virtualizatie, hoewel ik daar niet bekend genoeg mee ben om te garanderen dat het werkt (plus het hangt af van je proc en de beschikbaarheid van WinXP).

@Mash85: mooie camera, jammer dat ie stuk is. Ja, de HV40 gaat alles doen wat je wilt. De camera staat zeer hoog aangeschreven, maar...

ik ben zelf geen voorstander van miniDV juist vanwege gekloot met miniDV tapes. Wellicht is het interessant (en er zijn zeker redenen waarom HDV wel interessant is, één ervan is dat ie niet met AVCHD werkt, wat bij veel mensen toch problemen geeft) om over te gaan op een solid state of HDD camera. Je moet dan alleen even een camera zien te lenen/huren/2e hands kopen voor het overzetten van je huidige tapes. In mijn opinie koop je nu een camera op tape vanwege de verkeerde redenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Het valt me op dat in pair wise comparisons op http://www.camcorderinfo.com/ de Panasonic TM300 heel vaak als winnaar uit de bus komt, maar dat deze cam in dit topic eigenlijk nauwelijks besproken wordt. Zou dit alleen aan de redelijk forse prijs van ongeveer 1000 euro liggen of zijn er andere redenen te bedenken die bij een gestandaardiseerde test bijvoorbeeld onderbelicht blijven?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
averagegamer schreef op maandag 28 september 2009 @ 00:11:
Hallo,
Ik weet dat je een flink systeem moet hebben om HD materiaal te kunnen afspelen en bewerken op je pc, ik heb maar een bescheiden laptopje met AMD Turion X2 Dual Core RM70 2 GHZ, 3 GB werkgeheugen en ATI Radeon HD 3650 videokaart, maar volgens een kennis van met ongeveer dezelfde systeemspecs zou het wel zo moeten zijn dat de onbewerkte filmpjes van mn hd-camera in mts-extentie zonder schokken afspelen in bewerkingssoftware. Ik gebruik Vegas 9 en volgens hem zou het met vegas 7 of 8 wel moeten werken, maar dat lijkt me vreemd. Wel is het zo dat mn laptop niet helemaal fantastisch werkt sinds ik van Vista naar XP ben gegaan, dus mss dat er iets mis is met drivers ofzo? Maar geen id of dat er iets mee te maken heeft. Kunnen jullie me verder helpen? Heb ook al geprobeerd een of ander codecpack te downloaden, maar dat werkt ook niet. Het beeld blijft heel schokkerig met een te lage fps denk ik?
Iemand een idee?

Als ik er een filmbestandje van maak dan hapert ie niet, maar loopt ie in slow motion in bv wmp :S

Ik heb de laptop twee keer weggebracht wegens verschillende problemen met de laptop en het bleek uiteindelijk dat de pc te weinig ondersteuning heeft om XP goed te draaien, ondanks de drivers, want de laptop is op Vista gebouwd. De juiste codecs en drivers zouden wel geinstalleerd moeten zijn, maar naar het videogedeelte hebben ze niet uitgebreid gekeken omdat ze daar naar eigen zeggen weinig verstand van hebben en ze verwezen me door naar de computerfora. Ze konden dus ook niet zeggen of het slecht functioneren van XP ook oorzaak is van de slechte afspeelprestaties.

Heb ook geprobeerd het .mts bestand meteen in VLC af te spelen, maar dat is helemaal een drama, hele lage kwaliteit en het lijkt meer of je naar een foto diashow kijkt, hij verschiet een paar keer van beeld, maar over het algemeen kijk je naar een frozen image 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnGTR
  • Laatst online: 06-01 13:23
Interessant dit. Ik heb me er eerlijk gezegd niet in verdiept omdat ik het altijd gewoon direct importeer en daarna render als 8mbps .wmv. Kwaliteit daarvan is ook spatzuiver. Gebruik zelf ook Sony Vegas 9 Platinum.

Direct de .mts file's afspelen wil ook bij mij niet. Echter stoor ik me er dus niet zo erg aan. :)
Ik heb trouwens een 8800GT dus die zou 't ook moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
MarijnGTR schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:34:
Interessant dit. Ik heb me er eerlijk gezegd niet in verdiept omdat ik het altijd gewoon direct importeer en daarna render als 8mbps .wmv. Kwaliteit daarvan is ook spatzuiver. Gebruik zelf ook Sony Vegas 9 Platinum.

Direct de .mts file's afspelen wil ook bij mij niet. Echter stoor ik me er dus niet zo erg aan. :)
Ik heb trouwens een 8800GT dus die zou 't ook moeten trekken.
Als ik het bestand importeer en er dan een filmpje van maak in AVCHD doet ie het ook niet goed en ik wil juist de mogelijkheid hebben in de filmpjes te kunnen knippen. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Mn laptop is voor een deel waardeloos zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-07 07:02
Nou ik wil ook weer een nieuwe cam. Hoeft niet binnen een maand de kleine komt pas in mei namelijk :)
Dat is dus ook de reden van aanschaf.
Wat ik graag zou willen zijn goede resultaten bij slecht licht
en een budget tot zeg 400 euro
Ik heb wel een 42" HD ready plasma en bluray speler maar nog geen brander.
(full) HD kwaliteit is dus wel een pré maar geen must, gezien de prijs eigenlijk ook beetje moeilijk.

Ik heb zelf de HDR ..-105 van sony in gedachten die zou beter moeten presteren in slecht licht wegens de EXMOR cmos sensor, maar deze heeft geen optische stabilisatie. Ook is de HDD variant toch een stuk duurder als de flash variant en ik film meestal niet meer als een uurtje dus dat zou voldoende moeten zijn.
Ook de JVC HD300 is een optie maar ook geen optische stabilisatie en geen EXMOR sensor.

Welke richting moet ik het dan gaan zoeken of moet ik de lichteis laten vallen of buget opschroeven (wat niet echt mogelijk is gezien de aankomende uitgaven voor de babykamer en alles wat erbij hoort)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou voor een MOS sensor gaan..... Wat het zegt? Helemaal niks, aangezien het een marketingnaam is voor de sensor vanuit de fabrikant. De grootte van de sensor zegt meer dan de naam in ieder geval. Binnen jouw prijsklasse kun je niet een camera vinden met een grote sensor, HDD, High-def en optische beeldstabilisatie. Het hangt er een beetje vanaf wat je belangrijk vindt, maar ik zou eens kijken naar de Canon HF200, de Sony CX105 en de Panasonic SD100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-07 07:02
en welke van die drie heeft dan welke pluspunten ? de CX105 is nu met de cashback actie onder de 400 te verkrijgen de andere 2 zie ik boven de 500 euro uitkomen.
het is de bedoeling om dadelijk te kleine te kunnen filmen (zonder bouwlampen te gebruiken) en tijdens (motor)circuitdagen aan de zijlijn. Eventueel ook tijdens feesten in grote feesttenten tijdens motorritten.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik ben de laatste dagen zoveel mogelijk informatie gaan opzoeken over film/video etc.

Wat ik mis is een site voor beginners waarin in simpele bewoording wordt uitgelegd wat framerates zijn, wat interlacing is, wat 35mm film is, etc. Ook de basic filmtechnieken zou ik wel willen leren.

Maar goed, even concreet. Ik vraag me namelijk het volgende af: waarom zou je in 24p willen filmen als je het later toch weer voor PAL gaat omzetten naar 25p? De 24p "film-look" ben je dan toch kwijt (in hoeverre je dat merkt...)? Is dat nou gewoon tijdverspilling of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
harley schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:23:
en welke van die drie heeft dan welke pluspunten ? de CX105 is nu met de cashback actie onder de 400 te verkrijgen de andere 2 zie ik boven de 500 euro uitkomen.
het is de bedoeling om dadelijk te kleine te kunnen filmen (zonder bouwlampen te gebruiken) en tijdens (motor)circuitdagen aan de zijlijn. Eventueel ook tijdens feesten in grote feesttenten tijdens motorritten.
Kijk even naar de topic waarschuwing (boven de quick reply box). Ik help je even op weg, zodat je gerichter kunt zoeken. :)

Om toch nog een beetje meer te helpen: de Canon heeft alles, de Sony mist een OIS en de Panasonic mist een grote sensor!

offtopic:
Houdt er rekening mee dat de Sony filmt op MS Duo kaartjes met een hoge doorvoersnelheid (Ultra van Sandisk bijv). Deze zijn duurder dan de SDHC kaartjes. Bijvoorbeeld. tegenover SDHC geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb afgelopen week via Marktplaats een Sanyo Xacti HD1000 gekocht, nadat ik behoorlijk veel reviews op internet gelezen heb. Veel mensen zijn uitermate tevreden over deze camera, al is deze inmiddels al wat ouder.

Natuurlijk heeft de camera zo zijn tekortkomingen, zoals geen OIS maar EIS en filmen in 1080i i.p.v. 1080p, maar hij heeft ook zo zijn voordelen. Zo gebruikt de camera geen AVCHD codec maar de AVC/H.264 codec, waarmee minder problemen zijn.

En wat mij vooral aanspreekt aan deze camera is de "pistool" greep/look en hij is echt enorm klein.
Erg handzaam dus.

Al met al ben ik enorm tevreden over deze camera.

Ik zit alleen met 1 klein "probleemje" en hoop dat iemand dit ook een keertje gehad heeft en mogelijk een oplossing weet :

Ik heb voor deze camera ook een 16 GB SDHC kaartje van Transcend gekocht, de camera moet deze gewoon goed kunnen ondersteunen (FAT32). Stop ik het kaartje echter in de camera, dan de cam dat ik deze moet formatteren (quick of full format). Doe ik full format dan wordt kaartje wel geformatteerd. Zet ik dan de camera uit en weer aan, dan vraagt de cam weer om het kaartje te formatteren.
Die ik echter een quick format, zet de cam uit en weer aan, dan vraagt daarna de cam wel weer om te formatteren maar formatteert hij eigenlijk niet. M.a.w. de gegevens op het kaartje blijven gewoon staan.
Formatteer ik eerst de kaartje op de PC (binnen Vista en op FAT32), dan heeft dat geen enkel effect.

Iemand dit wel eens gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 18:46
Ik heb ondertussen een canon HF200 gekocht en deze bevalt prima.

Nu het omzetten naar mpeg/avi nog uitzoeken. Pffff al die opties naar welke resolutie, welke codec en welke verhouding je pixel moet krijgen!??! Snap er nog niet zo veel van, maar ga alles wel een keer proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 15:52

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Aantal maanden terug zag ik een camera bij de media markt (Leeuwarden), was een zwarte camera met een externe mic boven op, echter weet ik niet meer welk merk / type het was en of deze er momenteel is. Heeft iemand deze misschien nog zien staan en misschien ook weet welke merk / type het is? :)
Prijs weet ik zo niet meer uit mijn hoofd.

Voor de rest ben ik wel op zoek naar een camera waar een externe mic op aangesloten kan worden alleen ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Ik zit er eigenlijk aan te denken om een leuk setje lenzen aan te schaffen en toen kwam ik tijdens mijn zoektocht uit bij de Raynox DVR-1002 set. Heeft iemand daar misschien ervaring mee? Het is een set met een 2.0X tele lens en een 0.65X wide lens en ik heb de set bij een winkel gevonden voor 49 euro, dus de prijs is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SpeedyGJ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:06:
Aantal maanden terug zag ik een camera bij de media markt (Leeuwarden),
Dan bel je ze toch even? Vziw onder nummer: 058-2344962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Laatst online: 05-12-2020
hellup... kom er niet uit met al die vergelijkingen...

ben het JVC, Sony, Panasonic en Canon forum en de consumentenbond en alle GoT's al afgegaan, maar kom er niet uit...

omdat mijn netbook geen HD-1080 trekt en ik ook geen Full HD TV heb ben ik op zoek naar een gewone SD.

ik zoek een camcorder met:
- opname op SD flash geheugen
- optische stabilisatie OIS ipv electronisch
- goede CCD (minimaal 1/6")
- goede lichtopbrengst binnen
- liefst een kwaliteit lens

enige die ik vond met OIS was een Panasonic SDR-S26, maar die heeft een 1/8" en slechte score bij consumentenbond....

wie weet raad?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280399

Ik ben aan het twijfelen over de aanschaf van een videocamera, mijn oog is gevallen op de volgende modellen:

- JVC GZ-MS120
- Canon Legria FS200

Zoals je ziet gaat het hier niet om het zware werk, maar meer voor experimentele doeleinden. Ik heb over de GZ-MS120 erg veel positieve reacties gelezen, over de Canon is nog niet super veel geschreven.

Nu heeft Canon een externe mic en de JVC niet. Nu is mijn vraag, is dit van groot belang bij deze prijsklasse en de doeleinden waarmee ik wil gaan filmen? (Point-en-shoot indoor/outdoor)

Verder zag ik dat de max. resolutie per CCD van de JVC wat hoger ligt t.o.v. de Canon, is dit merkbaar, want ik weet verder niet hoe het zit met de kwaliteit van de lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Heeft iemand weet van een camera waarvan je de focus en zoom kan besturen via de pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ward Vr schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:41:
Heeft iemand weet van een camera waarvan je de focus en zoom kan besturen via de pc ?
Poeh, ik weet dat sommige camera's een LANC aansluiting hebben om ze bedienen vanaf afstand, maar ik ken ze niet die je vanaf de PC kunt aansturen.
Anoniem: 280399 schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:57:
Ik ben aan het twijfelen over de aanschaf van een videocamera, mijn oog is gevallen op de volgende modellen:

- JVC GZ-MS120
- Canon Legria FS200

Nu heeft Canon een externe mic en de JVC niet. Nu is mijn vraag, is dit van groot belang bij deze prijsklasse en de doeleinden waarmee ik wil gaan filmen? (Point-en-shoot indoor/outdoor)
De modellen liggen dicht bij elkaar. Aangezien ze marginaal gewijzigd zijn tov vorige jaar en er over de modellen van dit jaar nog maar bar weinig is geschreven denk ik dat de JVC binnen een iets helderder plaatje geeft en de Canon buiten wat scherper is. Verder heeft de Canon idd een mic in (handig wanneer je betere audio wilt, maar minder compact/mobiel). De JVC heeft als voordeel dat ie 2 SDHC slots heeft (:?) en belangrijker 3 jaar garantie, waarbij je bij de Canon blij mag zijn als de verkoper de wettelijke twee jaar honoreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noalert
  • Laatst online: 03-03 13:02
Over een kleine maand vertrek ik voor een half jaar naar Zuid-Afrika. Ik ga daar studeren en verslag doen van onder andere (allerlei zaken rondom) het WK voor een aantal media. De bedoeling is om daar ook filmpjes te gaan maken. Daarvoor ben ik dus op zoek naar een camera. Mijn budget is maximaal 1000 euro, maar liefst (veel) minder. Aangezien ik de camera in onder andere het vliegtuig moet meenemen is een compacte camera handig. Maar van de andere kant komt een grotere camera weer professioneler over.

Op dit moment twijfel ik tussen:
- Een oudere, grotere semi-professionele camera met mini-DV (Canon XM1/2 bijvoorbeeld). Voordeel: uitstraling, degelijk. Nadeel: mini-DV, oud (dus misschien grotere kans op defecten).
- Een nieuwere, kleinere consumentencamera uit het hogere segment met harde schijf (JVC Everio HD7 bijvoorbeeld). Voordeel: harde schijf, HD (niet direct noodzakelijk, wel mooi met oog op toekomst), compact. Nadeel: uitstraling, mindere kwaliteit?.

Bij beide opties wordt het hoogstwaarschijnlijk een tweedehandsje, vanwege de prijs. Aan accessoires heb ik minimaal een externe mic nodig, liefst twee (richtmicrofoon en interviewmicrofoon).

Wat zouden jullie doen? Beide genoemde opties zitten tweedehands rond de 600-800 euro, afhankelijk van de accessoires. Ik heb eigenlijk een hekel aan mini-DV, maar de vraag is of ik alleen daarom voor een consumentencamera moet gaan. Ideaal zou een semi-professionele camera zijn die op harde schijf opneemt, maar die zijn (logischerwijs) tweedehands nog onvindbaar en nieuw echt te duur (2000+).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is geen enkele noodzaak voor HD in dit geval. Ik zou me richten op een camera met XLR aansluitingen of een beachtek achtige XLR adapter kopen. Nadeel van een consumentencamera is dat je daar de prijs van de beachtek bij moet rekenen. Serieus verslag doen van iets zonder XLR is imo onmogelijk. Minijack kraakt veel te veel wanneer er beweging in de mic zit. Zeker bij interviewen is dat het geval. Vergeet ook niet van die langharige windkappen te kopen. Die reduceren windruis met ongeveer 18 dB, hetgeen extreem veel en strikt noodzakelijk is bij buiten gebruik. Verder heb je misschien ook nog zaken als een statief (geeft veeeel rustiger beeld) en een lamp(?) nodig? Al met al een grote investering als je het goed wilt doen :)

Laat maar even weten wat je al hebt, of wat je van mijn commentaar so far vindt. Dan neem ik dat als uitgangspunt voor een volgende reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noalert
Dank voor je tips. Een statief koop ik niet in NL vanwege transport. De grote vraag is en blijft nu in eerste instantie: consumentencamera met harde schijf of oude semi-pro camera met mini-DV. En daar ben ik nog steeds niet uit, hoewel ik wel een beetje naar de eerste optie neig.

Ik vraag me alleen af hoe groot de tijdswinst van het inladen van een harde schijf (aangezien die beelden vast geconverteerd moeten worden door Avid/Final Cut/Premiere) tegenover mini-DV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik neem aan dat dat wel meevalt. Indien je gebruik maakt van moderne montage pakketten dan kun je MPEG streams direct in de NLE laden. Pas in de laatste stap ga je encoden, maar dat moet je ook voor DV-AVI. Ik neem in ieder geval aan dat je geen zin hebt om 13 GB/u te uploaden?

Let er bij de aanschaf van een NLE wel op welke formaten hij aankan. AVCHD is een gruwelijk formaat als het aankomt op professionele pakketten en ook dien je dan een erg krachtige computer mee te nemen (geen grapje).

MiniDV kost je de opname tijd om in te laden.

Als je voor een consumentenmodel op HDD wilt gaan, dan zou ik je geen JVC aanraden. Die zijn niet top of the line mbt beeldkwaliteit (check reviews op www.camcorderinfo.com). Ik zou gaan voor een 2e hands Sony SR11 of Canon HG10. Goede beeldkwaliteit en ruime opties op de camera. Als microfoon zou je kunnen kijken naar een Rode VideoMic (niet de stereo) of liever naar een Beachtek adapter icm xlr mics. Je hebt dan bijvoorbeeld een Rode NTG-2 met SM3 en deadcat nodig. Qua interview mic ken ik alleen de Sennheiser E845. Ook hiervoor heb je weer een deadcat achtige kap nodig als je naar buiten gaat. Ga even naar een goede winkel in de buurt om het verschil te merken tussen miniJack en XLR, want ik ga je bijna garanderen dat je in de problemen komt als je miniJack kiest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noalert
Wederom dank voor je reactie. Ik heb behoorlijk wat ervaring met semi-professionele camera's met Mini-DV (deze vooral: http://www.docuvision.nl/Image/ProductVisHigh11749.gif). Ik weet dus wel hoe e.e.a. technisch in elkaar zit. Ik werk op een 3,5 jaar oude MacBook Pro (1e model). Mini-DV trekt die wel (zij het niet van harte). Of AVCHD/Mpeg-2 werkbaar is op deze laptop vraag ik me ten zeerste af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik garandeer je dat dat niet het geval is. Een alternatief is HD op miniDV, genaamd HDV. Dit is een veel mildere codec en kan waarschijnlijk wel op je laptop. Neem desnoods je laptop mee naar winkel en probeer een stukje?

De vraag is nu even wat het allerbelangrijkste voor je is, want dat het een compromis wordt dat is wel duidelijk. Zet voor jezelf op een rij wat een must is en zoek op basis daarvan een camera uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noalert
Zoals al gezegd is HD voor mij geen must, aangezien het waarschijnlijk vooral om internetvideo zal gaan. De meeste high end consumentencamcorders die op HDD/Flashgeheugen opnemen nemen echter ook allemaal op in HD. De vraag blijft nog steeds of de nadelen van mini-DV opwegen tegen de geweldige prijs/kwaliteitverhouding. Momenteel neig ik toch meer naar mini-DV. Met bijvoorbeeld een Canon XM1/2 kan ik gewoon 'meer'. Maar nadeel daarvan is dan weer de leeftijd... Blijft lastig! Maar in ieder geval bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 01-07 23:53

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mijn zus heeft van de week een SONY CX105 gehaald voor 450 Euro. :/ (300 euro via webshop nu)

Ze had hiervoor een CX30 volgens mij, maar bij schemering zag het beeld er NIET uit. 8)7

Ik raadde haar dus de Sony HD CX105 aan.. :O

Willen we overdag opnemen; best goed beeld. Echter, als we s'avonds of in het donker iets opnemen; veel te lage FPS, en de kwaliteit was zodanig slecht, dat ik me afvraag of het nog een HD camera is. |:(

Overal ruis etc. Wat kan ik eraan doen? En wat zijn jullie instellingen?

Ik denk dat ik de cam maar terugbreng naar Dixons hoor.

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/9964/naamloosp.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Hoi mensen

ik ben nadat onze panasonic DV (SD) camcorder kuren begint te vertonen op zoek naar een nieuwe en dat moet een HD versie worden. Ik zit zelf eigenlijk te denken aan een apparaat met viewfinder (weet eigenlijk niet of het echt nodig is). Ik zit nu te denken aan de canon HG21 maar dat is al weer een wat ouder apparaat. Wie weet of ik daar verstandig aan doe en wat is anders een betere keuze (al dan niet met viewfinder). de camera zou savonds in huis ook goed moeten kunnen opnemen.

Rob

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@salimrmaf: het voorbeeld dat je plaatst is in een donkere gang zonder verlichting aan :? Als ik dat combineer met de prijsklasse die je aangeeft dan vraag ik mij af wat je verwacht. Als low light icm HD en flashgeheugen belangrijk is dan zou ik maar eens hard op zoek gaan naar een Sanyo HD2000. Anderer modellen van andere merken hebben gewoon geen betere low light performance in dat prijspeil (overigens moet je niet gaan klagen over het gebrek aan een goede stabilisator in de Sayno, een beetje vergelijkbaar met de Sony wdb).

@rleever: Als je niet weet of je een viewfinder nodig hebt, waarom denk je er dan eentje nodig te hebben? Als je graag filmt door een zoeker lijkt het me vrij duidelijk, maar als je prima zonder kan, dan beperkt het je keuze aanzienlijk. Het lijkt me een aardig startpunt voor een zektocht om eerst die vraag eens te beantwoorden. Overigens is een Canon HG21 of een Sony SR11 een prima keuze in het -oudere- segment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Heel simpel

ik had er altijd een op de panasonic NV-DS27 (ja ik weet het bagger, sorry) en gebruikte die best wel eens. Maar of ik het ga missen geen idee. Ik denk dat het zonder (in mijn geval) ook best wel zou kunnen werken. wat zou een goede keuze zijn dan HF-S10? of is er meer in het leven Max zo rond de 800 euro, hoe minder hoe beter (qua geld)

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Ik ben opzoek naar een camera om product filmpjes te maken voor een webshop. Ik heb al velen camera's bekeken, maar ik zie door de bomen het bos echter niet meer.
Welke camera's zijn hier het meest geschikt voor?

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Zonder budget is die vraag nogal ruim in te vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Commander69 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:38:
Heel simpel

ik had er altijd een op de panasonic NV-DS27 (ja ik weet het bagger, sorry) en gebruikte die best wel eens. Maar of ik het ga missen geen idee. Ik denk dat het zonder (in mijn geval) ook best wel zou kunnen werken.
Je moet je even afvragen wat de reden is waarom je die zoeker gebruikte en of die reden nog bestaat bij aanschaf van een nieuwe videocamera.
wat zou een goede keuze zijn dan HF-S10? of is er meer in het leven Max zo rond de 800 euro, hoe minder hoe beter (qua geld)
Met een budget van 800 euro kun je shoppen in de beste klasse van consumentenland. Hierin zitten de Sony XR500, de Canon HF-S10(0) en de Panasonic TM300. Lees camcorderinfo.com voor reviews van deze modellen. Let er wel even op dat de lichtgevoeligheid voor de Europese variant van de Panasonic lager lijkt te zijn dan dat van de US versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Serieus verslag doen van iets zonder XLR is imo onmogelijk. Minijack kraakt veel te veel wanneer er beweging in de mic zit. Zeker bij interviewen is dat het geval
want ik ga je bijna garanderen dat je in de problemen komt als je miniJack kiest!
Mits je fatsoenlijke kabels gebruikt zonder breukjes of slechte contacten is er voor semi pro werk geen vuiltje aan de lucht om mini jack te gebruiken.
beachtek achtige XLR adapter kopen.
Als je een oude DV cam gaat kopen, wil je geen Beachtek van 100 - 250 euro kopen. Die Beachteks zijn er in verschillende modellen. Elk model werkt maar voor een paar type camera's. Dat is mijn inziens een veel te grote investering voor oude technologie.
Als microfoon zou je kunnen kijken naar een Rode VideoMic
Goede gevoelige microfoon. Maar de ophanging is erg slecht, maakt lawaai, dat juist weer opgepikt wordt door die gevoelige microfoon. Kopen, mits je alleen op een statief gaat filmen in een windvrije omgeving en ook niet rond gaat lopen.

Ik zou zelf geen consumentending kopen. Altijd dat gedoe in menu's met handmatige instellingen (als die er uberhaupt al zijn) vind ik erg lastig. Ik heb liever voor elke instelling een makkelijk en snel toegankelijk knopje op de camera.. Zeker als ik Camjo werk aan het doen ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paquito schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:06:

Mits je fatsoenlijke kabels gebruikt zonder breukjes of slechte contacten is er voor semi pro werk geen vuiltje aan de lucht om mini jack te gebruiken.
Ik ben het hier ongelooflijk mee oneens. Ik zou alleen gebruik maken van een miniJack mic (voor smi-prof gebruik) wanneer je de mic statisch gebruikt op de camera en je in staat bent om met een gesloten koptelefoon direct de audio te controleren. Ik heb al vaker meegemaakt dat ik met een draadloze mic werkte op een tweede camera, waarbij de mic een revermic was. Ondanks een check van tevoren was deze mic niet helemaal lekker aangesloten waardoor een deel van de audio onbruikbaar was. Ook al gebruik je goede kabels, de aansluiting van miniJack is gewoon niet geschikt voor een bedrijfszekere opname. Als het stekkertje kan bewegen heb je een kraak in je opname, als de stekker er niet goed inzit heb je slecht mono en als je een te lange kabel gebruikt heb je een brom, :N
Als je een oude DV cam gaat kopen, wil je geen Beachtek van 100 - 250 euro kopen. Die Beachteks zijn er in verschillende modellen. Elk model werkt maar voor een paar type camera's. Dat is mijn inziens een veel te grote investering voor oude technologie.
Dit is direct gerelateerd aan de noodzaak voor XLR. True, het is een extra investering, maar wel eentje die je mee kunt nemen naar een volgende camera. Het alternatief is -indien je XLR noodzakelijk vindt- om een camera te kopen met XLR. Deze vallen vaak buiten budget.

Overigens zijn alle Beachteks volgens mij compatible met alle camera's (gewoon signaal door miniJack). Er zit vziw alleen een iets andere weerstand in, waardoor de audio harder of zachter is en de face plate is groter of kleiner.
Goede gevoelige microfoon. Maar de ophanging is erg slecht, maakt lawaai, dat juist weer opgepikt wordt door die gevoelige microfoon. Kopen, mits je alleen op een statief gaat filmen in een windvrije omgeving en ook niet rond gaat lopen.
Imo heb je dan één alternatief: Sennheiser (MKE300/400). Ik denk niet dat je voor een dubbele investering veel beter geluid krijgt. Sterker nog, ik denk dat ik de Rode prefereer. Misschien heb jij nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Schele indiaan schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:16:
Ik ben opzoek naar een camera om product filmpjes te maken voor een webshop. Ik heb al velen camera's bekeken, maar ik zie door de bomen het bos echter niet meer.
Welke camera's zijn hier het meest geschikt voor?
Het budget is tot 400 euro.

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik neem aan dat die beelden alleen in SD kwaliteit vertoont gaan worden? De producten zijn statisch? Of zit hierin beweging in?

Imo is de camera zelf ondergeschikt en zou de focus moeten liggen op een goed statief en een goede studioopstelling (goede achtergrond en goede kleurechte lampen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337216

Hoi, ook ik heb al wat research gedaan naar videocamera's maar zie door de bomen het bos niet meer. JVC of toch sony? Help?

Het zit dus zo, ik maak filmpjes voor mijn website over hoe ik onder andere make up aanbreng. Ik gebruik hiervoor mijn digitale camera of isight. Ik begin een beetje in te zien dat het tijd is dat ik overstap naar een 'echte' camera. Ik heb iets nodig wat kleuren goed laat zien en niet aanpast. Als ik dus een regenboog oogschaduwlook maak (even overdreven) dan wil ik regenboogkleuren zien, en niet zachte pastelkleuren op mijn ogen. De camera zal verder eigenlijk altijd stil staan, en dicht op mijn gezicht zijn (dus je ziet continue portret, of bovenlichaam). En wat ik ook erg belangrijk vind is het geluid. Ik wil dat mijn stem helder is, en niet dat je nog geruis er doorheen hoort. De opnamen zullen eigenlijk alleen binnen zijn. Dus waar het op neer komt:

-scherp, goed kleuren opnemen
-goed geluid (eventueel met een mic apart)

Ik ben van plan apart nog lampen te kopen, dus hoe hij filmt als het half donker is, of hij schuddend beeld tegengaat enzovoort is iets minder van belang. De filmpjes zijn voor internet, maar ik wil ze ook weleens op mijn tv willen afspelen bijvoorbeeld.

Mijn budget is 500 euro max. Liefs niet te duur, haha! Ik heb veel gelezen en steeds op youtube ook gezocht naar voorbeeldfilmpjes, en het is het net niet, of je ziet niet goed hoe het nou er uit zou zien met goede make up en close up van een gezicht. Ik heb ook onderzocht wat andere make-up guru's gebruiken (uit amerika) en degene waarvan ik het kon vinden, die gebruiken camera's van 1000 euro (HD). Dat is me een beetje te duur, en ik denk ook niet nodig voor youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Nou mijn nieuwe camera is binnen. Het is een sony xr500v geworden. Iets over budget maar met de cashback actie van sony toch weer goed. Bovendien wel voorzien van een viewfinder.
Maar wat een verademing met deze steadyshot en lichtgevoeligheid. Hier kun je bij lamplicht tenminste een filmpje mee maken van fatsoenlijke kwaliteit.

• Paquito
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:27:

Ik ben het hier ongelooflijk mee oneens.
Imo heb je dan één alternatief: Sennheiser (MKE300/400). Ik denk niet dat je voor een dubbele investering veel beter geluid krijgt. Sterker nog, ik denk dat ik de Rode prefereer. Misschien heb jij nog een alternatief?
Ha. Ik ben het ermee eens dat de minijack een betere controle vereist. Ik gebruikte eerst een xlr kabel met een xlr > minijack convertor die ik gewoon bij een electronicawinkel had gekocht. Nieuw dus. Dat ding kraakte enorm. Signaal dat wegviel. etc. Ik ben vervolgens terug naar mijn leverancier (Feedback) gegaan voor een betere oplossing. Wat bleek. Ze maken zelf XLR > Minijack kabels. En het werkt echt als een tierelier. Ik gebruik een Shure microfoon voor interviews. Die ik ook weer laat afnemen door een interview(st)er. Het draad vliegt dus heen en weer, terwijl we rondlopen. Echt geen problemen. Het ligt naar mijns inziens dus echt aan de kwaliteit kabel en connector die je gebruikt.

Maar natuurlijk. XLR is minder ruis. Betere afstemmingsmogelijkheden. En professioneel. Bij een bedrijfsopname gebruik je sowieso pro apparatuur omdat je daarvoor betaald wordt. Maar als je semi-pro werkt, heb je gewoon een lager budget.

De Rode Videomic heb ik nog steeds. Ik heb het gekraak opgelost door extra elastieken eromheen te wikkelen, zodat ie muurvast in zijn ophanging zit. Echt praktisch is het allemaal niet. De NTG-2 ishet betere werk. Helaas 100 euro duurder. Maar tis niet anders. Feedback geeft je er een mooie xlr > minijack kabel bij als je er om vraagt. En klaar is kees. De NTG-2 heeft namelijk naast phantoom ook een batterij als voeding.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 31-12-2009 12:03 . Reden: Even citaat ingekort ]

Topicstarter
@Maschaa: In een studioomgeving heb je het relatief eenvoudig. Aangezien je kunt bijlichten (en aangeeft dat ook te gaan doen) is lichtsterkte van de camera eigenlijk niet van belang. Wat wel erg belangrijk is imo is een handmatige witbalans mogelijkheid voor de juiste kleuren, de mogelijkheid om een externe mic aan te sluiten en je wilt een lage compressie. Dit laatste is een lastige icm kleurechtheid en ik ben bang dat je dit moeilijk in reviews gaat terugvinden. Door de compressie in de opname krijg je kleurvlakken ipv een gedetailleerde huidsweergave. Sowieso moet je de compressie op het allerlaagste niveau instellen in de camera, maar dan nog kan het zijn dat je compressieartefacten ziet. Mijn advies is om een aantal camera's te proberen. Zoek dus een camera uit met een mic ingang en koop die camera bij een winkel waar je makkelijk kunt ruilen. Probeer uit en kijk of het resultaat je bevalt. Let daarnaast even op dat youtube de beelden zelf verder comprimeert en dit voor kritische opnames misschien niet geschikt is. Vimeo biedt de mogelijkheid om -indien je bent ingelogd- de originele beelden te bekijken. Niet ideaal imo als eerste indruk, maar beter dan youtube. Voor het geluid zou ik even naar een winkel als feedback gaan en daar diverse reversmics te proberen (dasspeldmicrofoons). Hiermee krijg je echt perfect geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337216

Bedankt voor je tip! Ik zal idd dan maar in een winkel wat uitproberen, makkelijker om terug te brengen ja. Als ik iets gevonden heb wat perfect is laat ik het hier wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het komt niet duidelijk genoeg naar voren uit mijn post, maar verdiep je dus even in de handmatige witbalans :)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Let op dat dit geen "welke camera moet ik kopen :? " topic is! Wil je goed advies, doe dan eerst je eigen research en kies alvast wat modelen uit, en ga ook even in de winkel kijken hoe ze voelen en eruit zien!