Het grote digitale video camera topic deel II Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 153.759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:36
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:17:
In dat prijssegment kun je kiezen voor een High Definition model. Is dat je wens of wil je een standard definition model?
High Definition model uiteraard voor betere video kwaliteit en betere montage werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat even duidelijk zijn dat het montagewerk los staat van de resolutie van je opname.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1292276 is speciaal voor je HD camera's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

De melding "clean tape" of iets dergelijks bij JVC kun je vaak gewoon negeren is mijn ervaring. Om de een of andere reden geven sommige JVC-camcorders die melding nogal vaak ,aar na een tijdje gaat hij weer weg.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:10:
Laat even duidelijk zijn dat het montagewerk los staat van de resolutie van je opname.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1292276 is speciaal voor je HD camera's ;)
Ik bedoel, hij moet hoge frames per seconds hebben zodat ik bijv. bij een effect als slowmotion mooi kan volgen.

Hier dus een voorbeeld wat ik bijvoorbeeld met de beelden wil gaan doen.
http://www.youtube.com/watch?v=unmIRB55RJE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slowmotion is op iedere camera hetzelfde. Het enige dat dat beter zou doen is een high-speed camera, maar die valt bij lange na niet binnen je budget. Of koop een fotocamera met een dergelijke functie. Bepaalde Canon ixus modellen kunnen korte stukjes filmen met 60 frames/ sec en als je de Casio F1 koopt ben je helemaal de koning :)

Voor de rest zijn er dus geen speciale slow motion producten binnen het camcordersegment. Dat is geheel met je eigen fantasie in te vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:36:
Slowmotion is op iedere camera hetzelfde. Het enige dat dat beter zou doen is een high-speed camera, maar die valt bij lange na niet binnen je budget. Of koop een fotocamera met een dergelijke functie. Bepaalde Canon ixus modellen kunnen korte stukjes filmen met 60 frames/ sec en als je de Casio F1 koopt ben je helemaal de koning :)

Voor de rest zijn er dus geen speciale slow motion producten binnen het camcordersegment. Dat is geheel met je eigen fantasie in te vullen :)
O oké, bedankt!
-

Ik heb wat aantal camcorders bekeken en de Sony HDR-SR series bevalt me wel aardig, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HD modellen van Sony SR reeks zijn vrij eenvoudig. Er zijn de 10, 11 en 12. Verschil tussen de 11 & 12 is de grootte van de HDD, dat kun je dus prima zelf bepalen :P Een van de belangrijkste verschillen tussen de 10 & 11/12 is de grootte van de sensor. Deze is bij de SR10 veel kleiner en de camera is daarmee minder goed bij slecht licht, minder goede kleurweergave, kleiner dynamisch bereik en heeft een grotere scherptediepte. Kortom, vallen de 11 & 12 binnen budget, dan direct een van die twee halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:42:
HD modellen van Sony SR reeks zijn vrij eenvoudig. Er zijn de 10, 11 en 12. Verschil tussen de 11 & 12 is de grootte van de HDD, dat kun je dus prima zelf bepalen :P Een van de belangrijkste verschillen tussen de 10 & 11/12 is de grootte van de sensor. Deze is bij de SR10 veel kleiner en de camera is daarmee minder goed bij slecht licht, minder goede kleurweergave, kleiner dynamisch bereik en heeft een grotere scherptediepte. Kortom, vallen de 11 & 12 binnen budget, dan direct een van die twee halen.
Oké, hartstikke bedankt voor deze informatie! Ben er wat wijzer uitgekomen.. :)

[ Voor 32% gewijzigd door synthic op 15-06-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Jack Walsh schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:40:
De melding "clean tape" of iets dergelijks bij JVC kun je vaak gewoon negeren is mijn ervaring. Om de een of andere reden geven sommige JVC-camcorders die melding nogal vaak ,aar na een tijdje gaat hij weer weg.
Dat leek mij ook. Tenslotte kan je met die cleaning tapes ook weer geld verdienen.
Echter zie ik wel degelijk groene strepen door het beeld. Haal ik de tape eruit en stop ik hem er weer in dan gaat het goed.

Dus ik denk dat die cleaning tape echt nodig is.

maar of dat ook de reden is dat mijn Sharp helemaal geen beeld geeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Ok. Mediamarkt prijs = 17,99 (vanaf) voor een cleaning tape.
Bij cameranu.nl eentje voor 3 euro + verzendkosten. Gelijk maar wat DV tapes erbij.

En dat was de trick ! Cleaning tape heeft bij mij dus geholpen. De sharp herkende de sony cleaning tape als cleaning tape.

super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 22:05
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Panasonic SD-9 Videocamera. Ik wil de camera doormiddel van een mini HDMI kabel aansluiten op mijn Samsung LE46A656, maar krijg geen beeld. Ik heb alle HDMI poorten geprobeerd, maar krijg geen beeld. In het menu van camera kan ik niet veel instellen alleen de voorbeeldweergave 576P of 1080P, dus wat doe ik fout? Ik heb een nieuwe TV (2008 Model), dus die moet het beeld in 576P of 1080P gewoon ondersteunen.

Ik moet er wel er bij zeggen dat ik niet een volledige HDMI mini kabel gebruik, maar een kwalitatief goede HDMI kabel met vergulde aansluitingen op een HDMI naar HDMI mini converter. Dit mag toch geen probleem zijn?

Ik heb alles via HDMI aangesloten en dat gaat gewoon goed.............

Hebben hier mensen ervaring mee met deze problemen? Ik heb alle sal gecheckt, maar kom er niet uit 8)7

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een instap camera,

Mijn budget is ongeveer 400-500 euro, 3ccd, en zal voornamelijk gebruikt worden voor extreme sports (onder andere skaten), kweet niet of een harddisk/dvd schijfje wat schokgevoeliger is,

Maar iig was mijn oog gevallen op de Panasonic gs330 die voor net onder 400 euro gaat, zodat ik nog wat geld kan spenderen aan een fish eye en misschien nog een accu, er zijn wel oudere modellen waar ik meer over lees (320 bijv) in dezelfde serie, maar sommige zijn weinig meer verkrijgbaar,

Ik heb weinig over deze cam gevonden op got, camcorderinfo, google dus ik weet nie hoe de gebruikerservaringen zijn,

is dit een aanrader gezien mijn eisen, of zijn er nog leuke alternatieven (non panasonic kan ook)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Heb sinds enkele weken de JVC GR-D815. Op zich voor het geld een prima camera, voor zover ik dat als leek kan beoordelen..

1 groot nadeel is echter dat op opnames het geluid van het motortje en de tape vrij luid is te horen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Dit lijkt mij niet 'normaal'. Ik weet dat bij minidv altijd wel iets van ruis is te horen en dat dat te verwijderen is op de pc met software. Maar deze camera heeft het wel heel erg.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Tips zijn uiteraard ook welkom.
alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:04:
Hallo,
Heb sinds enkele weken de JVC GR-D815. Op zich voor het geld een prima camera, voor zover ik dat als leek kan beoordelen..

1 groot nadeel is echter dat op opnames het geluid van het motortje en de tape vrij luid is te horen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Dit lijkt mij niet 'normaal'. Ik weet dat bij minidv altijd wel iets van ruis is te horen en dat dat te verwijderen is op de pc met software. Maar deze camera heeft het wel heel erg.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Tips zijn uiteraard ook welkom.
alvast dank.
Heeft de camera een externe microfoon-aansluiting? Dit probleem had ik met een samsung-"camcorder" ook, maar daar waren ze zich blijkbaar van bewust want de "camcorder" had een externe mic-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de JVC MG-330 (HDD) en de Canon FS-100 (SD) als digitale videocamera voor mijn ouders.

Zij willen er een beetje mee filmen, op de PC zetten en daarna makkelijk verwerken tot een DVD (mbh bijvoorbeeld moviemaker/ pinnacle of iets anders) om te branden.

Voor zover ik kon vinden is de Canon 'net' iets beter qa specs maar het ontloopt elkaar niet veel, net als de prijs.

Heeft iemand hier een suggestie of opmerking wat mij zou kunnen helpen om de knoop door te hakken?

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koop een solid state camera als opnameduur niet enorm hoeft te zijn. Dit zorgt voor een veel lager energiegebruik, geen last van geluid tijdens de opname en minder kans op schades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:40:
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Panasonic SD-9 Videocamera. Ik wil de camera doormiddel van een mini HDMI kabel aansluiten op mijn Samsung LE46A656, maar krijg geen beeld. Ik heb alle HDMI poorten geprobeerd, maar krijg geen beeld. In het menu van camera kan ik niet veel instellen alleen de voorbeeldweergave 576P of 1080P, dus wat doe ik fout? Ik heb een nieuwe TV (2008 Model), dus die moet het beeld in 576P of 1080P gewoon ondersteunen.

Ik moet er wel er bij zeggen dat ik niet een volledige HDMI mini kabel gebruik, maar een kwalitatief goede HDMI kabel met vergulde aansluitingen op een HDMI naar HDMI mini converter. Dit mag toch geen probleem zijn?

Ik heb alles via HDMI aangesloten en dat gaat gewoon goed.............

Hebben hier mensen ervaring mee met deze problemen? Ik heb alle sal gecheckt, maar kom er niet uit 8)7

Kan niemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 20:37
Hallo,
Mijn ouders zijn op zoek naar een digitale video camera voor gewoon gebruik. Ze vroegen mij wat voor camera ze moeten kopen, maar ik heb helemaal geen verstand van camera's. Het budget is maximaal 500 euro en ze willen graag een camera waar een harde schijf bij in zit.

Ik zag dat in de folder van de Makro een Sony DCR-SR 55E stond voor € 462,91 (incl btw) is dit een fatsoenlijke camera of kunnen we voor ons budget een betere camera krijgen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 20:37
Waffle schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:45:
Hallo,
Mijn ouders zijn op zoek naar een digitale video camera voor gewoon gebruik. Ze vroegen mij wat voor camera ze moeten kopen, maar ik heb helemaal geen verstand van camera's. Het budget is maximaal 500 euro en ze willen graag een camera waar een harde schijf bij in zit.

Ik zag dat in de folder van de Makro een Sony DCR-SR 55E stond voor € 462,91 (incl btw) is dit een fatsoenlijke camera of kunnen we voor ons budget een betere camera krijgen?

Alvast bedankt.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je binnen budget wilt blijven vind ik dat je beter voor de Panasonic H40 kunt gaan. Ietsje minder pixels, maar met een optische beeldstabilisator en geen last van een blauwzweem bij weinig licht (wel wat meer korrel).

Mijn tip is om het budget ietsje te verhogen (naar circa 600 euro). Voor dat geld koop je HD modellen (Sony SR10; je krijgt 100 euro retour op de verkoopprijs van Sony, JVC HD3, Canon HG10; eveneens 100 retour), of als het ook op flash mag zijn dan de Panasonic SD5/ SD9. Iets meer geld, maar voor 20% meer heb je wel een high definition camera, die daarnaast op alle aspecten beter scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ik ben deze week een Sony HDR-SR11E rijker :)
En ben gelijk gaan verdiepen over het converteren & encoderen van AVCHD (.mts) bestanden.
Na lang zoeken ben ik op deze Mini Guide gestuit. En dat is helemaal geweldig. Er staat o.a. een kantklare script om je bestanden met 1 klik (windows) om te zetten naar een 6000bps .mp4 bestand voor Vimeo. Ook staat er een script om .avs bestanden te creeëren voor VirtualDub.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Na de topic start gelezen te hebben en www.camcorderinfo.com uitgeplozen te hebben zit ik nu met een keuze dilemma tussen de volgende 3 camera's:

Panasonic NV-GS330 €375 - €561
Panasonic NV-GS230 €293 - €479
Panasonic NV-GS90 €199 - €331

Mijn (ideale) behoeftes zijn als volgt:
- mini-DV (ivm bewerking wil ik lossless data bovendien wil ik niet afhankelijk zijn van beperkte opslag capaciteit, {ivm lange vakanties})
- Goed geluid (vooral filtering van wind en richtmicrofoon opties, het liefst dus een externe mic)
- Knappe stabalisatie (dus het liefst optisch)
- Budget: 300-400 Euro

En daarmee vormt zich dus ook mijn dilemma. Ze zijn alle binnen mijn budget te verkrijgbaar. alleen voldoen ze geen van drie aan alle eisen (wel allemaal mini-DV).
De 330 is optisch gestabaliseerd en een nieuw model, maar heeft geen externe mic, en is het duurst
De 230 is zeer populair maar is elektronisch gestabaliseerd, heeft wel weer mogelijkheden tot externe mic. (middenmoter)
De 90 is opvolger van de 80 die zeer goed gewaardeerd wordt, maar heeft ook geen externe mic, wel optische stabalisatie. (goedkoopst)

Graag lees ik jullie aanbevelingen en tips voor mijn keuze.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb een Panasonic NV-GS17 mini-dv camcorder en de elektronische stabilisatie die dit ding heeft werkt erg goed, veel beter dan bijv. Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 15:12

cruncher

wanna crunch someone?

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:16:
Beste Tweakers,

Na de topic start gelezen te hebben en www.camcorderinfo.com uitgeplozen te hebben zit ik nu met een keuze dilemma tussen de volgende 3 camera's:

Panasonic NV-GS330 €375 - €561
Panasonic NV-GS230 €293 - €479
Panasonic NV-GS90 €199 - €331

Mijn (ideale) behoeftes zijn als volgt:
- mini-DV (ivm bewerking wil ik lossless data bovendien wil ik niet afhankelijk zijn van beperkte opslag capaciteit, {ivm lange vakanties})
- Goed geluid (vooral filtering van wind en richtmicrofoon opties, het liefst dus een externe mic)
- Knappe stabalisatie (dus het liefst optisch)
- Budget: 300-400 Euro

En daarmee vormt zich dus ook mijn dilemma. Ze zijn alle binnen mijn budget te verkrijgbaar. alleen voldoen ze geen van drie aan alle eisen (wel allemaal mini-DV).
De 330 is optisch gestabaliseerd en een nieuw model, maar heeft geen externe mic, en is het duurst
De 230 is zeer populair maar is elektronisch gestabaliseerd, heeft wel weer mogelijkheden tot externe mic. (middenmoter)
De 90 is opvolger van de 80 die zeer goed gewaardeerd wordt, maar heeft ook geen externe mic, wel optische stabalisatie. (goedkoopst)

Graag lees ik jullie aanbevelingen en tips voor mijn keuze.
Alvast bedankt
Voor hetzelfde dilemma zit ik ook, iemand met ervaringen?

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn aanbeveling is kies een camera met een microfoon aansluiting als je bereid bent deze te gebruiken. Goed geluid levert namelijk meer plezier op dan een optische stabilisator. Zeker als je gebruik maakt van de zoom die je voeten je bieden heb je minder behoefte aan een optische stabilisator. De keuze tussen de GS90 en de GS230 is natuurlijk een no-brainer.

Kortom, als je tussen dit lijstje moet kiezen ga dan voor de GS230, mits je er wel een externe mic bij aankoopt. 1 tip voor het gebruik hiervan: gebruik altijd een paar oordopjes om het geluid te controleren!

Mocht je nog een Sony HC96 vinden voor een acceptabele prijs: deze voldoet aan al je opties! De Panasonic GS500 overigens ook, maar dan moet je budget omhoog naar 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:58:
Mocht je nog een Sony HC96 vinden voor een acceptabele prijs: deze voldoet aan al je opties!
De DCR-HC96 van Sony heeft geen optische beeldstabilisatie, en de externe microfoon-aansluiting is propriëtair wat betekent dat je alleen dure sony-microfoons kunt aansluiten. Bovendien vind ik de beeldstabilisatie van Panasonic veel beter dan die van Sony. Ook het geluid van Panasonic vind ik beter dan van Sony. Het enige voordeel van de HC96 is dat hij heel goed is in het donker vanwege een 1/3"-CCD en infraroodopname.

[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 10-07-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Sony HC96 heeft wel een optische stabilisatie!

Daarnaast was de vraag welke camera beschikt over:
-miniDV
-mic in
-optische stabilisatie

Ik weet dat Sony gebruik maakt van zijn eigen formaat schoentje (zie bijv Verwijderd in "Zoektocht naar videolamp camcorder"), maar er stond niets in de TS dat dit uitsloot. Kortom, het was een antwoord op de vraag en wij weten niet wat de eisen zijn van de TS, dus doe ik alleen mijn best om het plaatje zo compleet mogelijk te maken.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:02:
De Sony HC96 heeft wel een optische stabilisatie!
Er staat op die site toch bij de technische specificaties dat de stabilisatie elektronisch is?
SteadyShot (beeldstabilisatie) Super (Elektronisch)
Daarnaast was de vraag welke camera beschikt over:
-miniDV
-mic in
-optische stabilisatie

Ik weet dat Sony gebruik maakt van zijn eigen formaat schoentje (zie bijv Verwijderd in "Zoektocht naar videolamp camcorder"), maar er stond niets in de TS dat dit uitsloot. Kortom, het was een antwoord op de vraag en wij weten niet wat de eisen zijn van de TS, dus doe ik alleen mijn best om het plaatje zo compleet mogelijk te maken.

:)
Je bijdragen worden ook zeker gewaardeerd, maar ik heb de sony HC96 zelf en ik probeer dus ook het plaatje compleet te maken en vermeld daarom mijn ervaring met de HC96. :) Als ik mijn Sony HC96 (een topmodel) vergelijk met mijn Panasonic NV-GS17 (een budgetmodel) dan valt me op dat zowel het geluid als de stabilisatie van de Panasonic duidelijk beter zijn. Het enige voordeel van de HC96 is de performance in lowlight, precies de reden waarom ik hem gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast heel hartelijk bedankt voor alle zeer nuttige reply's.

De Sony is dus idd elektronisch gestabiliseerd en ik heb al meerdere keren gelezen dat de stabilisatie van sony niet op kan tegen die van Panasonic. In het donker filmen zal slechts sporadisch voorkomen, dus dat vind ik niet interessant. Hiermee valt de Sony toch weer af, maar bedankt voor de suggestie.

Als ik het zo lees ga ik toch richting die 230. Kan ik voor de rest van het budget nog een mooie mic en cameratas kopen.

Iemand toevallig ervaring met die 230 en dan dus vooral met de kwaliteit van stabilisatie?

Alvast bedankt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gek, op de voorpagina van de HC96 staat de super steadyshot uitgelegd (middels mouse over) als optisch. Ik weet ook niet beter of er zit een optische in... Nou ja, het zal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog even gekeken, maar "Super steady shot" wordt uitgelegd als volgt:
Een unieke beeldstabilisatietechnologie van Sony in Handycam®-camcorders, digitale Cyber-shot-camera's en de reeks digitale spiegelreflexcamera's. De methode voor het detecteren van bewegingen (gyroscopische sensoren) en het voordeel (minder wazige beelden) zijn bij al deze producten hetzelfde, maar de technologie werkt in alle gevallen enigszins anders.
En bij technische specificaties staat het volgende:
SteadyShot (beeldstabilisatie) Super (Elektronisch)
Dus de stabilisatie is wel degelijk elektronisch, de bewegingen van de camera worden gedetecteerd met gyroscopen (mechanisch), nou zou ik ook niet weten hoe het anders zou kunnen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:05:
de bewegingen van de camera worden gedetecteerd met gyroscopen (mechanisch), nou zou ik ook niet weten hoe het anders zou kunnen maar goed.
Beeldstabilisatie kan ook volledig elektronisch worden uitgevoerd. Het beeld wordt dan ingezoomd en de kantjes worden er vanaf gehakt. Daar heb je speciale software voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Ik zie dat mensen het hier veel over panasonic en sony hebben. Ik zelf denk echter over een Canon vanwege prijs-aantal opties verhouding. Zit er veel verschil in qua kwaliteit tussen de merken dat mensen eerder voor panasonic en sony gaan?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Sony en Panasonic zijn geloof ik de grootste videocamera-merken, maar Panasonic en Canon zouden de beste videocamera's maken volgens deze site:

http://www.hetbesteproduc...deocamera_s_van_2007.html
http://www.hetbesteproduc..._Canon_piekt_in_2007.html
http://www.hetbesteproduc...rs__maar_ook_mindere.html

Hier is het hele onderzoek:
http://www.hetbesteproduc...20-%20HetBesteProduct.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 12:56

Sharad R

lurking is an art

Ik kom er niet meer uit.

Als beginnen de cammer was ik op zoek naar een HDD camera. Vanwege tijdsgebrek en luiheid heb ik geen zin in 1 op 1 overzetten van de DVI banjes. Tevens zal ik haast geen gebruik maken van editing etc.
Mijn budget ligt onder de € 500.

Na vele reviews en na de eerste 15 pagina's van deze thread had ik besloten voor een SR290 te gaan. is wel een iets oudere camara, maar voldoet uitstekend met goede ervaringen hier op GOT.

Na de 15e pagina ben ik meteen doorgesprongen naar pagina 27. Nu lees ik hier weer:
Als je binnen budget wilt blijven vind ik dat je beter voor de Panasonic H40 kunt gaan. Ietsje minder pixels, maar met een optische beeldstabilisator en geen last van een blauwzweem bij weinig licht (wel wat meer korrel).

Mijn tip is om het budget ietsje te verhogen (naar circa 600 euro). Voor dat geld koop je HD modellen (Sony SR10; je krijgt 100 euro retour op de verkoopprijs van Sony, JVC HD3, Canon HG10; eveneens 100 retour), of als het ook op flash mag zijn dan de Panasonic SD5/ SD9. Iets meer geld, maar voor 20% meer heb je wel een high definition camera, die daarnaast op alle aspecten beter scoort.
IS dit inderdaad een betere optie? HD is natuurlijk wel van meer toekomst gerichter. Heb echter op gebied van HD camera's nog weinig uitgeplozen. Wilde dit eerst even navragen, voor ik weer tig pagina's aan reviews en GOT door ga pluizen.

De HG10 van Canon zag ik wel voor rond de € 750 staan (daar gaat nog 100 vanaf ga ik vanuit(moet ik nog even bij de webwinkels navragen, niet dat ze die €100 meegenomen hebben in de prijs). Is dit eventueel een goede optie?
De JVC HD3 is er al voor € 569.

Mijn huidig budget is: € 500 (m'n vrouw heeft dat vastgesteld, echter opeens niet erg om iets meer uit te geven aan HD)
gebruik: Voornamelijk vakantie en binnenkort de bevalling van ons eerste. Daarna veel footage van de kleine..:P
Kwaliteit: goed
opslag: HDD

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De aangehaalde quote herken ik van mijzelf. Ik zal daar dus niet inhoudelijk op reageren. Anderen mogen die stelling ontkrachten of bevestigen.

Het mooie van de SR290 camera is dat deze beschikt over een waanzinnig grote sensor (ca 1/3" hetgeen de grootste maat is die gebruikt wordt bij consumentencamera's). Het voordeel van deze grote sensor is dat dit heel goede prestaties oplevert bij weinig licht. Camera's met kleinere sensoren hebben altijd meer licht nodig om een goed beeld te kunnen geven. Ik zou daar bij het filmen van een baby veel waarde aan hechten aangezien de kleine waarschijnlijk de eerste periode met name binnen gefilmd gaat worden (of lopen die kleine wezens al vanaf dag 1 tegenwoordig?). Mijn keuze zou derhalve sneller bij een 1 CCD/ CMOS camera (met grote sensor) liggen dan bij een 3CCD/ CMOS camera. Deze laatste zijn met veel licht vaak wat beter, maar dat is nu dus minder relevant. Om deze reden denk ik dat een Canon HG10 op dit moment waarschijnlijk een betere keuze is dan bijvoorbeeld een JVC HD3/4/5/6 of een Panasonic SD5/9/ HS9.

Iemand anders mag uitspraken doen of de HG10 het extra kapitaal waard is.

Edit: overigens is de goedkoopste shop die hem waarschijnlijk kan leveren foto video boom voor 679,-. Ik zou er niet vanuit gaan dat een winkel die hem niet op voorraad heeft dit product nog kan leveren. Vanuit dat perspectief denk ik dat de vraagstelling iets anders wordt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Jack Walsh schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 19:13:
Sony en Panasonic zijn geloof ik de grootste videocamera-merken, maar Panasonic en Canon zouden de beste videocamera's maken volgens deze site:

http://www.hetbesteproduc...deocamera_s_van_2007.html
http://www.hetbesteproduc..._Canon_piekt_in_2007.html
http://www.hetbesteproduc...rs__maar_ook_mindere.html

Hier is het hele onderzoek:
http://www.hetbesteproduc...20-%20HetBesteProduct.pdf
Bedankt! Zeer bruikbare reply!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op maandag 14 juli 2008 @ 08:32:
[...]

Bedankt! Zeer bruikbare reply!
vooral in de laatste, komt wel overeen met wat ik vaak al las.... heb zelf om die redenen ook voor P. gekozen, ben geen deskundige, maar hoorde inderdaad veel klachtne over JVC en snel stuk gaan:
Het verschil tussen Canon en Panasonic is zo marginaal, dat zowel Canon als Panasonic zich het beste camcorder merk mag noemen. De prestatie van Panasonic is extra indrukwekkend, omdat de gemiddelde prijs van de geteste camcorders van Panasonic ruim 400 euro onder de gemiddelde prijs ligt van de Canon
videocamera’s. Sony brengt de meeste camcorders op de markt en is daarom ook de meest geteste fabrikant. De score van Sony is zonder meer goed. JVC heeft de laagste gemiddelde prijs, maar eveneens de laagste gemiddelde score.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Laatst online: 12-08 12:56

Sharad R

lurking is an art

Heb de SR290/300 en de Hg10 eens naast elkaar gezet...

Had ik maar gewoon een keuze gemaakt.. het wordt weer een stuk mogelijker.

Camcorderinfo is naar het blijkt positiever over de HG10 (als je de gemiddeldes bekijkt). Echter is het denk ik toch appels met peren vergelijken.

Prijstechnisch ontlopen ze elkaar niet zoveel
€ 499 voor de SR290 en
€ 724 voor de HG10, minus de €100 cashback kom je op € 624
Verschil: € 125. Al met al toch nog vrij veel.

De HG10 is waarschijnlijk toch de beste keus, ook als je naar de toekomst kijkt.

Hoe verhoud een HD camera zich op een SD TV (een Loewe Planus CRT)? Geeft deze goed beeld? de bedoeling is natuurlijk om op termijn over te gaan op een HDTV, echter momenteel nog geen issue (kost ook weer veel geld nl).

Opname in zowel licht als iets donkere situaties is gewenst, beide cams hebben een sensor van rond de 1/3 (1/27 en 1/29),

Het belangrijkste is nu te zien, wat de HD cam doet op een SD scherm.

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb dit topic uitvoerig doorgelezen, maar hoe meer ik lees, hoe minder duidelijk het voor me word :?

Ik weet nu nog steeds niet welke videocamera ik het beste kan kiezen, dus ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren. Ik zal opnoemen wat voor mij belangrijk is en ik welke situatie ik zit:

- Aanschaf is vanwege de geboorte van ons eerste kindje, dus er zal veel binnenshuis worden opgenomen.
- Uiteraard wil ik de beste beeldkwaliteit die mogelijk is binnen mijn eisenpakket/budget.
- In bezit van oude p.c. en tv zonder HD, en daar zal de komende 3-5 jaar geen verandering in komen vrees ik.. Dus qua bewerken moeten de programma's niet te zwaar zijn. Wil wel kunnen bewerken overigens!
- Graag een camera met goed geluid, eventueel een aansluiting voor een externe mic.
- Budget is om en nabij de €500,- Mag ook iets duurder als ik daar écht een betere investering mee doe ;)

Wie helpt mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic 3 CCD camera komen prima uit veel testen oa deze maand Consumentenbond
Met DV-tape ben je voor 500 euro klaar, meer dan 10x zoom is onzin. In de gisd zie
Panasonic NV-GS330EG-S
Testoordeel: 53
Richtprijs: €460
Camcorder van gemiddelde kwaliteit. Redelijke foto en video kwaliteit

o Neemt video op op Mini-DV en foto’s op SD of SDHC geheugenkaart
o 10 x optische zoom
o Geen High Definition (HDTV) camcorder
o 3 CCD camcorder
o Opsteekschoen voor flitser, videolamp of microfoon

+ Zeer weinig afdrukvertraging bij foto’s
+ Goede terugkoppeling bij maken van foto’s
+ Goed werkend windfilter
+ Met doorzichtzoeker
+ Kan als webcam gebruikt worden

- Kleuren niet natuurgetrouw bij kunstlicht
- Slechte videokwaliteit bij kunstlicht

Panasonic SDR-H280EG-S
Testoordeel: 60
Richtprijs: €650
Een basic instapmodel Hard Disc camcorder.
o Neemt video op op Hard Disk (30 GB) en foto’s (en video) op SD of SDHC geheugenkaart
o 10 x optische zoom
o Geen High Definition (HDTV) camcorder
o 3 CCD camcorder

+ Ingebouwde videolamp
+ Goed werkend windfilter
+ Zeer lange werktijd met bijgeleverde accu

Panasonic HDC-SD9EG-S
Testoordeel: 68
Richtprijs: €750
High Definition camcorder met zeer goede videokwaliteit en redelijke fotokwaliteit. Redelijk klein, makkelijk in gebruik

o Neemt video en foto’s op op SD of SDHC geheugenkaart
o 10 x optische zoom
o Vrijwel identiek aan Panasonic HDC-HS9EG-S, maar die neemt op op een Hard Disk
o 3 CCD camcorder

+ HD camcorder, kan in High Definition opnemen in 1080i kwaliteit (kan niet in Standard Definition opnemen)
+ Flits voor foto’s
+ HDMI aansluiting
+ Zeer goede beeldkwaliteit zowel bij weinig licht; goed bij dag- en kunstlicht
+ Surround sound opnemen mogelijk
+ Component video kabel meegeleverd

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Heb na dit topic doorgelezen te hebben zaterdag een sony dcr-sr55e gekocht.

Kon hem voor een leuke prijs krijgen en de extra euro`s om naar een hd camera te gaan had ik er niet voor over.

Even mijn ervaringen tot nu toe met de sony.

Uit de verpakking voelt de camera compact, stevig en toch licht aan.
Na een flinke oplaadbeurt is hij heel erg makkelijk in te stellen m.b.v. het touchscreen.
40gb hdd camera, 1.07mp. Geen ingebouwde lamp, wel met aansluiting voor externe. Wel ir bij nachtstand.

Opnemen is makkelijk.
De steadyshot werkt prima tegen trillende handen, bij snelle bewegingen is dit toch wel wat minder. Het focussen gaat bij rustige bewegingen prima, bij snellere bewegingen weer iets minder.
Geweldig scherp beeld in lichte omgeving, in donkerdere omgevingen toch wat ruis. Dit gezien bij directe aansluiting op mijn panasonic 46pz80 full hd plasma.

Software is ez en nuttig.

Voorlopige conclusie is dat ik erg tevreden ben met mijn aankoop. Misschien dat als ik een paar maanden doogespaard had en voor een goede hd camera was gegaan ik nog beter tevreden zou zijn, maar ik kan nu zeker niet klagen.
Beeldkwaliteit in goede omstandigheden ziet er prima uit op een fullhd scherm, bij wat donkerdere omstandigheden dus iets minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Sevenhunt op 21-07-2008 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Andre_at_home

Was dit een reply op mijn vraag om hulp?
De eerste camera valt wat mij betreft af vanwege de slechtere videokwaliteit bij kunstlicht. Dus het zou in dat rijtje dus tussen de laatste twee gaan.

De SD9 klinkt dan beter als de H280, maar heb ik daar wat aan zonder HD-tv? En met een slome p.c.? Hoe zet je bij de SD9 je filmpjes over op je p.c.? En op DVD?
Welke van die laatste twee is beter geschikt voor mijn situatie?

En als iemand nog andere suggesties heeft, hoor ik dat ook graag! Ik heb er helaas niet veel verstand van. Weet absoluut niet wat ik kan met mijn verouderde p.c. op dit gebied, en dus ook niet naar welk systeem ik het beste kan zoeken..
Ik wil gewoon mooie filmpjes kunnen maken, die vooral binnenshuis zo min mogelijk korrelig uitpakken. En die dan (bewerkt of onbewerkt) over kunnen zetten naar DVD, ook met mijn oude p.c.
Wellicht is mini-DV dan het beste systeem in mijn geval, of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, je kunt toch wel de plussen en minnen op een rij zetten.
Binnenopnames zijn een zwakke schakel bij veel cameras, dus als je dat belangrijk vindt zou ik daar testen goed op nalopen. sterker nog als het mij betreft zou ik overwegen, als ik het niet zeker wist, om hem bij een normale winkel met ruilvoorwaarde kopen, via internet is dat vaak wat lastiger.... ook al zijn ze goedkoper das een nadeel in dit specifieke geval.
Koop eens een paar foto/video en/of PC tijdschriften; deze maanden wordt er veel aandacht besteed aan dit onderwerp.
Lees ook de ervaringen van naderen op de forums eens door, maar wees voorzichtig wat velen denken dat ze DE camera gekocht hebben, maar dat hoet hem niet voor jou te zijn....
Kortom : aan het werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, je wil niet weten hoeveel sites ik al heb nagelezen! Maar daar word het voor mij alleen maar lastiger op. Inderdaad, telkens als iemand een (voor mij belangrijk) pluspunt opnoemt van een camera, dan schrijf ik dat model meteen op. Maar dan lees ik later weer iets negatiefs over die camera, of juist weer iets heel positiefs over een andere camera. Hup! Weer één erbij op mijn lijstje...

Terwijl ik nog niet eens echt duidelijk heb voor wélk systeem ik nu zou moeten gaan. Ik zal eens kijken welke bewerkingssoftware ik hier kan draaien, misschien dat dat mijn keuzemogelijkheden al verkleint..

Ik hoopte eigenlijk dat één van jullie mij meteen zou kunnen vertellen wat verstandig is, aangezien ik dus geen verstand heb van computers en/of camera's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als pluspunt is toch vooral belangrijk dat ie bij kunstlicht goed werkt... , focus je daarop hoe goed de rest ook is, dus juist minder werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT

Ik heb alles via HDMI aangesloten en dat gaat gewoon goed..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Ik lees hier bijna niks over de Sanyo sd camera's. Of is er hier geen behoefte aan zulke camera's?

[ Voor 32% gewijzigd door Crashcat op 29-07-2008 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond, ik ben opzoek naar advies voor het aankopen van een hard disk camcorder,mijn budget is 420 euro,
Ik twijfel tussen deze moddellen:

Toshiba Gigashot K40HE
Sony DCR-SR55E
JVC GZ-MG465
de stats op een rijtje:
http://www.kieskeurig.nl/...199A7AE8CC12573FB00562BB5

hier mijn constateringen dusver uitgedrukt in plus- en minpunten en enkele vragen daarbij::

Toshiba:
afmeting cce 1/3 inch +
zo'n 50-60 euro goedkoper dan de andere 2 modellen +
geen mogelijkheid tot het handmatig instellen van scherpte en witbalans tijdens de opname -
is dit een groot probleem of is de automiatische piloot voldoende goed?
Is er verder iemand die ervaring heeft met toshiba camcorders?

Sony:
Super night mode +
klinkt als een leuke modus of is dit marketings praat ?
Grootte cce sensor wordt nergens vermeld,enkel de maximale resolutie -
Merk sony als betrouwbaar en ervaring camcorder producent, in mijn ogen +

JVC:
60gb HDD +
afmeting cce 1/6 inch -
hoe doet dit toestel het vergeleken bij de anderen 2 bij minder licht?

De toshiba is de enige HD ready,betekent dit dat de resolutie van de andere 2 minder is?
of gewoon een ander formaat?
wat is het verschil tussen het opnemen in mpeg4(toshiba) en mpeg2 (jvc,sony)?

alvast bedankt voor uw reacties

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-08 16:27
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 02:23:
Goedenavond, ik ben opzoek naar advies voor het aankopen van een hard disk camcorder,mijn budget is 420 euro,

Toshiba Gigashot K40HE
Sony DCR-SR55E
JVC GZ-MG465

Knip
Heb ook naar de Toshiba zitten kijken en heb hem weg laten leggen en ga vrijdag kijken in de winkel, wie o wie heeft er ervaring met deze kamera??? Ben zeer benieuwd.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-c
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-04-2013

v-c

carismagdi schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:37:
[...]

Heb ook naar de Toshiba zitten kijken en heb hem weg laten leggen en ga vrijdag kijken in de winkel, wie o wie heeft er ervaring met deze kamera??? Ben zeer benieuwd.
en is het wat?

ben ook zeer benieuwd naar deze camera en wat de mogelijkheden zijn

zou deze cam genoeg voor een redelijke profi weergave? (ok voor 350,- moet je ook weer teveel verwachten maar editten en mooier maken kan ik met final cut studio 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 02:23:

Toshiba Gigashot K40HE
Sony DCR-SR55E
JVC GZ-MG465
de stats op een rijtje:
http://www.kieskeurig.nl/...199A7AE8CC12573FB00562BB5
3 dingen vallen mij meteen op ,de Toshiba heeft een groot voordeel met 1/3 i ccd ,groot lcd scherm en de andere 2 hebben 25 tot maar liefst 32x zoom .
Alleen al op basis hiervan zou ik voor de Toshiba gaan .
Iemand een aantal paginas hiervoor meldde dat een groter zoombereik niets zegt over de kwaliteit ,daar ben ik het niet mee eens .Er is namelijk geen enkele kwaliteitscamera met een hoger bereik dan 12x (bv de Pana gs500 , die overigens vergelijkbaar 'groot en zwaar' is als de Toshiba)
En ja de lichtbalans en scherpteinstelling zou een probleem kunnen zijn ,in ieder geval wel voor de perfectionist.
Ik ben overigens niet bekend met deze cameras ,en wat hd-ready in dit geval betekend,daar wil ik mijn vingers niet aan branden .Ik wil tot slot nog even zeggen dat ik het jammer vind dat er in dit grootse topic weinig over gebruiksgemak wordt gemeld ,wat niet weinig belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friks
JVC:
60gb HDD +
afmeting cce 1/6 inch -
hoe doet dit toestel het vergeleken bij de anderen 2 bij minder licht?
Stuk slechter ,is wel een stuk handzamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een grotere CCD betekent dat het objectief dat deze CCD moet belichten ook groter moet zijn. Hierdoor is het een afweging tussen een grotere camera met een lens met 25x + zoom of een kleinere camera met een beperkter zoombereik. Derhalve zie je in het hogere segment een kleiner zoombereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

We hebben na alle onderzoek de keuze beperkt tot 2 goede (full HD) camera's: JVC HD6 en de Sony SR11. Maar wat is nou het algemene idee wat betreft kwaliteit van de CCD's: kan de Sony CMOS nou kwalitatief meekomen met de 3CCD camera's?

Ik begrijp dat de grootte hierin belangrijk is, dat zit bij de SR11 wel goed (grootste die er verkrijgbaar is volgens mij).

grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Eva,

welkom op got. Kijk eens op de website www.camcorderinfo.com voor reviews van deze camera's. Daarnaast kun je voorbeeld materiaal vinden door te googlen op de typenr's. Tot slot kun je in de topic start (TS) lezen wat de verschillen zijn tussen een 1 CCD camera en een 3 CCD camera. Als je er niet uitkomt, stel dan nogmaals je vraag, maar dan iets specifieker. Kwalitatief is namelijk nogal op te delen in een heleboel subelementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er over na te denken om een minidv-camera aan te schaffen. Wat ik mij alleen nog even afvraag: als ik bepaalde gedeeltes van de tape wil opslaan op mijn pc, moet ik dan eerst alles opslaan en daarna gaan knippen, of kan ik terwijl de band loopt met Adobe Premiere bepalen welk gedeelte ik opsla? Dan spoel ik gewoon de tape door op bepaalde momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terwijl je even rustig koffie zet, drinkt of de douche schoon maakt of.... laat je de pc even capturen.... daarna kun je prima editen....
Eenmaal overgezet is er geen verschil met een HD-camera (afgezien van type mpeg oid)
De compressie van mini-DV is over het algemeen lager dan van HD films, de allernieuwste camera''s komen in de buurt of zijn wat beter.... maar die zijn een stuk duurder dan een mini-DV camera (bijv 3CCD met mini-DV van Panasonic, werden als erg goed beoordeeld in veel testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:38:
terwijl je even rustig koffie zet, drinkt of de douche schoon maakt of.... laat je de pc even capturen.... daarna kun je prima editen....
Eenmaal overgezet is er geen verschil met een HD-camera (afgezien van type mpeg oid)
De compressie van mini-DV is over het algemeen lager dan van HD films, de allernieuwste camera''s komen in de buurt of zijn wat beter.... maar die zijn een stuk duurder dan een mini-DV camera (bijv 3CCD met mini-DV van Panasonic, werden als erg goed beoordeeld in veel testen)
Ik hoop dat daar waar jij HD (high definition) schrijft, je HDD (hard-disk-drive) bedoelt. Anders slaat je post nergens op en staat vol incorrecte informatie. Lees dit topic nog maar eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:31:
Zit er over na te denken om een minidv-camera aan te schaffen. Wat ik mij alleen nog even afvraag: als ik bepaalde gedeeltes van de tape wil opslaan op mijn pc, moet ik dan eerst alles opslaan en daarna gaan knippen, of kan ik terwijl de band loopt met Adobe Premiere bepalen welk gedeelte ik opsla? Dan spoel ik gewoon de tape door op bepaalde momenten.
Lees bij de post van andre idd HDD en hij heeft daarin gelijk. Mocht je bepaalde delen niet eens willen capturen dan kun je op de camera doorspoelen tot waar je wilt capturen en vanaf dat moment beginnen (kan overigens ook met je capture software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martin2005 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 08:15:
[...]

Ik hoop dat daar waar jij HD (high definition) schrijft, je HDD (hard-disk-drive) bedoelt. Anders slaat je post nergens op en staat vol incorrecte informatie. Lees dit topic nog maar eens terug.
in de context is HD=hard disk duidelijk... zo te zien snappen anderen dat meteen ;)
Immers de vraagsteller had het over het medium en niet over het type opname....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar!

Mijn zoektocht is nog steeds niet ten einde, ben dan ook een eeuwige twijfelaar :D
Nu lees ik ineens dat er een nieuwe Panasonic pas uit is. De HDC-SD100. Is er al iemand die over deze camera iets kan zeggen? Voldoet hij aan de verwachtingen? Betere opnames bij kunstlicht bijvoorbeeld, zoals de specificaties beloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friks
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:05:
Hallo daar!

Mijn zoektocht is nog steeds niet ten einde, ben dan ook een eeuwige twijfelaar :D

right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friks
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:20:
Een grotere CCD betekent dat het objectief dat deze CCD moet belichten ook groter moet zijn. Hierdoor is het een afweging tussen een grotere camera met een lens met 25x + zoom of een kleinere camera met een beperkter zoombereik. Derhalve zie je in het hogere segment een kleiner zoombereik.
Ik weet niet of ik het snap maar de conclusie klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:05:Nu lees ik ineens dat er een nieuwe Panasonic pas uit is. De HDC-SD100. Is er al iemand die over deze camera iets kan zeggen? Voldoet hij aan de verwachtingen? Betere opnames bij kunstlicht bijvoorbeeld, zoals de specificaties beloven?
Volgens mij moet deze camera nog uitkomen.... :/
Ik ben van de week bij een foto/video speciaalzaak geweest maar hier konden ze me nog niets zeggen over deze camera. Ik ga halverwege september op vakantie en zou dan ook graag een HD camera hebben aangeschaft. Dus hopelijk is deze Panasonic dan al uit want het lijkt me echt een mooie camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 08:52
De Panasonic HDC-HS100 lijkt me een hele fijne camera maar wat ik even niet begrijp.
In dit artikel staat dat de CMOS chips van deze camera een pixelcount van 520.000 hebben.
Maar als ik 1920x1080 doe dan kom ik op: 2.073.600 pixels.
Hierbij verwacht ik dat ze dan upscalen naar Full HD resolutie of zie ik iets over het hoofd?

De HG21 van Canon heeft volgens mij beter specs. als het gaat om full hd.
Alleen geen 3CCD.

[ Voor 34% gewijzigd door rvrbtcpt op 16-08-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
friks schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 07:28:

Ik weet niet of ik het snap maar de conclusie klopt
Ik ga nog een poging wagen. We gaan er even van uit dat we een nieuwe camera bouwen zonder zoomlens, dus met een lens met een vast brandpunt. Hoe groter de sensor is die we in de camera stoppen, hoe groter de lens is die we ervoor moeten zetten, anders zou slechts een deel van de sensor worden belicht. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een fotocamera in een telefoon dan zie je dat er een minuscuul objectief voor zit. Dat komt omdat daar een extreem kleine sensor in wordt gebruikt.

In videocamera's wordt uiteraard geen vast brandpunt gebruikt, maar een zoomlens. Hoe groter het bereik van de zoomlens, hoe groter het objectief. We zien dus dat de grootte van het objectief bepaalt wordt door de grootte van het zoombereik en door de grootte van de sensor die hij moet belichten.

Bij het maken van een videocamera kiest een fabrikant vaak voor een bepaalde maat behuizing. Vervolgens zijn er een aantal modellen die gebruik maken van die behuizing. Het instapmodel met een kleine sensor en een beter model met een grotere sensor. We weten nu voor beide camera's de maximale maat van de zoomlens (begrenst door de behuizing) en weten voor beide modellen hoe groot de sensor is. Vervolgens is de enige variabele nog het zoombereik van het objectief. Het model met een kleine sensor krijgt dus een groot zoombereik en het model met een groot zoombereik krijgt een iets minder groot zoombereik (nog steeds groot ;) ). Zo duidelijker?
Frijns.Net schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:54:
De Panasonic HDC-HS100 lijkt me een hele fijne camera maar wat ik even niet begrijp.
In dit artikel staat dat de CMOS chips van deze camera een pixelcount van 520.000 hebben.
Maar als ik 1920x1080 doe dan kom ik op: 2.073.600 pixels.
Hierbij verwacht ik dat ze dan upscalen naar Full HD resolutie of zie ik iets over het hoofd?

De HG21 van Canon heeft volgens mij beter specs. als het gaat om full hd.
Alleen geen 3CCD.
Je hebt 3 chips van 520k pixels. Als je die naast elkaar legt kom je al veel meer in de richting van de 2M pixel. Mijn vermoeden is dat deze camera native in 1440x1080 opneemt, een zogenaamde anamorphe opname. Hier is niks mis mee. Overigens is de HS100 heel duidelijk een 3CMOS camera en geen 3CCD ;) Het verschil moet hem zitten in de lichtopbrengst van de camera. Voor mij geldt wel, eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 08:52
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:18:
[...]

Je hebt 3 chips van 520k pixels. Als je die naast elkaar legt kom je al veel meer in de richting van de 2M pixel. Mijn vermoeden is dat deze camera native in 1440x1080 opneemt, een zogenaamde anamorphe opname. Hier is niks mis mee. Overigens is de HS100 heel duidelijk een 3CMOS camera en geen 3CCD ;) Het verschil moet hem zitten in de lichtopbrengst van de camera. Voor mij geldt wel, eerst zien dan geloven.
Die 3 chips zijn toch voor RGB, dan zou je toch denken dat ze het kleurenpallet over elkaar leggen en niet naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mee eens, maar zo werkt het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Frijns.Net, Ik heb net de Panasonic HDC-SD9 gekocht. Hij valt mij wel eeeerg tegen, maar ik hoop nog dat het een codec probleem is. Het scherm zelf is super, de prijs is ok. Als ik alleen opneem dan zie ik heel veel mosaicvorming in de opname, ook hapert deze enorm. Ik heb een enorm snelle PC, daar mag het niet aan liggen.

Hij neemt op in .MTS bestanden, dat is ook wel erg irritant. Je krijgt er enorme buggy eigen panasonic software bij die niet goed werkt onder Vista 64 bits. Ook een trial van Pinacle Studio, maar ook die kan de MTS bestanden niet goed afspelen.

Het is wel een schitterend klein apparaat, maar wie nou connectors heeft bedacht achter een batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de handleiding wel goed gelezen? :P

.mts lijkt me niet echt een probleem als je de juiste codecs installeert. Ik ga niet uitspreken welke je moet installeren, want ik ben niet bekend met Vista 64. Heb je een videokaart met H.264 versnelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mig29, Het is inderdaad iets met de codec. De camera lijkt toch in orde want als ik hem direct op een HDTV aansluit is het prima beeld (behalve dan als je iets "snel" beweegt).

Ik had mij wel vergist in die codec zooi, niet verwacht dat dit zo lastig zou gaan worden. Ik heb ffdshow op de PC gezet, die bakt er niks van. Ook Pinacle doet er weinig mee. Ik heb een 8800 GTS videokaart maar heb nog geen idee of die hardwarematige versnelling heeft en hoe je dat aan zal zetten.

Wel heel vreemd dat ze het wel af kunnen spelen (dus in mijn mening de codec ondersteunen) maar er dan toch zo'n puinhoop van maken tijdens het afspelen. Editten van dit formaat gaat volgens mij helemaal een uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij hangt het er bij de 8800 serie een beetje van af welke serie je hebt (oud of nieuw) om te weten of ie hardware versnelling ondersteunt. Het kan dus zijn dat ie het niet doet en dat je proc alles moet doen. Dat kun je overigens vrij eenvoudig controleren door even de taskmanager aan te zwengelen tijdens het kijken. Als de belasting richting de 80% gaat dan weet je dat je kaart het niet ondersteunt.

Kun je je laatste alinea iets duidelijker neerzetten? Editten is een makkie met alle nieuwe software (muv premiere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De processor heeft een belasting van ~50%. Ik gebruik ffshow en zit nu met die opties te spelen, geen een lijkt echt een mooi, vloeiend beeld te krijgen. De playback in edit programma's (ik heb de Pinacle studio trial erbij gekregen) is net zo waardeloos. Als ik een nieuwe scene maak dan speelt dat ook waardeloos af. (als het beeld beweegt dan lijkt het net alsof je beeldlijnen om en om hebt en dat die uit elkaar worden getrokken, ook stopt het beeld soms ineens en loopt alleen het geluid nog door of is er een hoop mosaic te zien tijdens het afspelen).

Ik zit nu te twijfelen of ik Sony Vegas aan moet schaffen, die zou een decoder moeten hebben die het wel allemaal goed mogelijk maakt.

Raar dat zo'n klein cameraatje al wel de processorkracht heeft (en de juiste codec) om dit netjes af te spelen naar een HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Ik heb een klein vraagje.
Ik ben van't weekend aan't uitkijken geweest naar een Sony Handycam.
Nu was ik bijna overtuigd om er een met HDD te nemen, totdat de verkoper zei dat HDD toekomstgericht vraagtekens had (mechanische onderdelen) en dat Sony vooral naar hun MS gaat overwegen.

Ik versta het mechanisch probleem wel (ik luister normaal nooit zomaar naar verkopers), maar is zo'n memory stick wel aan te raden?
Zijn deze niet trager in opnemen ofzo?
Nu zie ik wel dat je voor een MScamera minder hoeft te betalen (en deze wegen ook minder), wat toch een groot voordeel heeft.
Bijvoorbeeld zit ik te twijfelen over de Sony HDR-SRE11E (1099€) en de HDR-CX11 (799€) -prijzen waren deze uit de Belgische Sonywinkel zelf, er zijn natuurlijk goedkopere winkels te vinden-

Weet iemand mij hierover raad te geven?
(ik zou zowieso bij het merk Sony blijven en ofwel een HDD ofwel MS + resolutie/megapixels is belangrijk -zeker FullHD-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Mammaplank: ik heb geen idee wat er met jouw computer aan de hand is. Ik zou iig binnen ffshow even spelen met de deinterlacer, zodat je opnames er wat vloeiender uitzien. Probeer ook eens te kijken of er verschil zit tussen de eerste keer de opname bekijken en een tweede keer (niet rebooten tussentijds). Wellicht dat er ook een soort cache oid gevuld moet worden...

@Rhox: SolidState geheugen is de toekomst en idd aan te bevelen (geen bewegende delen waardoor minder slijtage en minder kans op schade, en een lager stroomverbruik). Nadelen van SS zijn de kosten en de beschikbaarheid van grote geheugenkaarten (zeker met de MS kaarten). Als je op vakantie niet 5 uur hoeft op te nemen dan is SS zeker aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
Bedankt voor de uitleg.
Het prijsverschil tussen deze 2 modellen, kan ik gebruiken voor geheugenkaartjes dan :D
Het is echt niet negatief tov de opslagsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update..., net bij iemand ULead VideoStudio 11.5 Plus getest, deze kan ook niet overweg met het MTS formaat van de Panasonic, na enkele seconden crapy beeld stort deze in op de H264VDecHPDll.dll, blijkbaar de H264 decoder voor het geheel. Ook pinacle en Adobe Premiere al getest, op ULead na allemaal op meerdere pc's.

Is het iemand al gelukt om een HD videostream (het liefst van de Panasonic SD9) wel met succes te bewerken en weer op te slaan? (dus editten, effecten toevoegen, geluid stream aan toevoegen, etc)?

Best wel leuk zo'n camera maar als je er verder niks meer mee kan is het ook een beetje zonde.Instellingen in ffshow met de deinterlacer hadden helaas geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij met Pinnacle versie 11 gelukt om de streams van de SD5 te editten. Ik heb zo geen materiaal van de SD9 voorhanden, dus kan dat niet voor je testen.

Edit: ik zie net dat ik op deze partitie inmiddels geen Pinnacle meer heb geinstalleerd, dus kan ook materiaal van de SD9 niet testen voor je. Ik heb wel Vegas hier. Misschien kan ik daar wat mee proberen. Zet eens een klein stukje video online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:14
Bericht verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door mrbert op 09-09-2008 12:11 . Reden: bericht verwijderd wegens beter geschikt topic gevonden ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Vanaf zondag zit ik een weekje in NYC en mijn Canon HF10 gaat mee. Dit wordt de eerste grote proef en ik heb er zin in. Vraag me alleen nog af of iemand tips heeft voor avond/nacht opnames van New York. Ik zit nu een aantal dagen uit te proberen maar heb nog niet bepaald goede settings gevonden.

Overigens heb ik het idee dat de 50 frames setting mooier is dan de 25 met cine mode.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Eiríkr schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:02:
Vanaf zondag zit ik een weekje in NYC en mijn Canon HF10 gaat mee. Dit wordt de eerste grote proef en ik heb er zin in. Vraag me alleen nog af of iemand tips heeft voor avond/nacht opnames van New York. Ik zit nu een aantal dagen uit te proberen maar heb nog niet bepaald goede settings gevonden.

Overigens heb ik het idee dat de 50 frames setting mooier is dan de 25 met cine mode.
Zie ook mijn opmerking M.I.G. in "Betaalbare HD Videocameras - Deel 2"

Ik heb inderdaad het idee dat de de 50 frames setting beter is. Helderder en scherper naar mijn mening. Maar voor avond opnamen heb ik ook nog niet het juiste gevonden, is toch zeer afhankelijk van de situatie, veel licht, weinig licht. Ik hoor veel dat mensen de easy modus gebruiken, ik weet niet of dat in het donker ook veel zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
De Easy mode ben ik niet tevreden over.
Ook als ik de "Night" setting kies, is het eigenlijk waardeloos. Een hoop noise en zeer lage kwaliteit.

Ik denk/hoop dat New York nog redelijk te doen is maar donkere straten of vanuit Brooklyn plaatjes schieten van Manhattan in de nacht wordt een uitdaging.

Waarschijnlijk ga ik shots van over het water in allerlei settings doen. Dan pik ik daar maar een extra batterij en GB kaart op denk ik...

Hier had uw reclame kunnen staan.

• D-rez
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Hey. ff klein vraagie tussendoor.
Mijn budget is nogal beperkt en kan helaas niet voor de betere modellen gaan, maar is voor het gewone huis tuin en keuken hobby materiaal een "HD" camera nuttig, of kan ik net zo goed voor een 720 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

op welke camera specificatie moet ik op letten letten wil ik bij het bewegen van camera geen "ghost" effect krijgen? of vetraging in het beeld? en waar moet ik op letten om een beetje goed beeld kwaliteit te hebben?

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@D-rez: 720P materiaal valt al onder HD materiaal. Er zijn daarnaast nog eens weinig camera's te vinden die in 720P werken. 1080i is dan meer standaard. Ikzelf zou momenteel geen nieuwe niet-HD filmcamera meer kopen om de simpele reden dat je de opnames over xx aantal jaren nog eens wil terugkijken en dan heb je het in een erg goede kwaliteit opgenomen. Ik zou het bijvoorbeeld zonde vinden om mijn bruiloft (geen plannen!) nu in SD op te nemen.....

@rj11: de bitrate van een camera geeft voor een deel aan hoe goed een camera overweg kan met beweging. Als je veel beweging wilt filmen dan kun je ook zoeken naar een camera die kan opnemen met een vaste bitrate ipv een variabele. Ik zou eens beginnen met een kleine selectie camera's en dan camcorderinfo er eens bij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenv13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-08 08:27
*edit* de vraag was hoe lang het duurt om film te kopieren van een HDD camera naar de computer, inmiddels heb ik gelezen dat de meeste camera's gewoon als externe harde schijf herkent worden waardoor de bestanden snel verplaatst kunnen worden.

[ Voor 78% gewijzigd door gerbenv13 op 13-10-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quart
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 14:06
Beste mensen,

Ik heb een vrij uitgebreide en specifieke vraag. Ik werk momenteel in Cambodja voor een organisatie die zich bezig houdt met de introductie van ICT in het onderwijs in de breedste zin van het woord. Het laatste idee is om video te gaan introduceren. Het uitgangspunt is om lessen te filmen en deze te verspreiden op plekken waar geen gekwalificeerd personeel is. Nu ben ik hard op zoek naar de juiste methode en apparatuur om dit te gaan doen. Uiteindelijk is het de bedoeling om alle lessen die gegeven worden in het middelbaar onderwijs op te gaan nemen. Dat betekent heel veel uur materiaal (rond de 12.000). We willen de boel uiteindelijk op DVD gaan verspreiden. Om de kosten zo laag mogelijk te houden zouden we eigenlijk post processing tot een minimum willen beperken. Het mooiste zou zijn als we geen postprocessing hoeven te doen. Ik denk dat het noodzakelijk zal zijn om twee camera's te gebruiken per klaslokaal. Eentje gericht op de leraar en de andere op de klas. In de ideale opstelling zou er live mixing (heet dat zo?) plaats vinden van de twee camera's. Dan is het eindproduct meteen klaar. De uiteindelijke kwaliteit zonder postprocessing zal een stuk lager liggen denk ik, maar het scheelt wel heel veel tijd (en kosten).

Nu gaan we dit binnenkort allemaal testen en ben ik op zoek naar de juiste camera('s) hiervoor. Na wat rondneuzen op het internet zijn er al een aantal dingen die me al wat duidelijk zijn geworden. Volgens mij moet ik camera's kiezen die 3 CCD's hebben. Ik lees overal dat deze veel betere kwaliteit beeld leveren. Verder lijkt het me handig als de camera in kwestie ook goed kan omgaan met weinig licht. Opnemen in hoge resolutie's is niet echt van belang: Het primaire medium zal toch gewone TV zijn (in ruraal Cambodja is het aantal HD tv's nogal verwaarloosbaar :)). Verder lijkt me een camera met een harddisk toch wel het handigst: In het geval dat we toch gaan postprocessen gaat het kopieeren van de data naar de PC een stuk sneller dan capturen met een mini-DV camera.
Maar dan het live mixen verhaal: Is dat een optie met digitale camera's? Of is het uberhaupt wel realistisch? En zijn er camera's die live het digitale beeld streamen ipv op te slaan op de harddisk? En hoe groot is die datastream dan? Iemand vertelde me dat dat over firewire ging. Klopt dat? En is er software die kan wat ik wil? Ik ben benieuwd of er hier iemand is met ervaring op dat vlak. Is er een camera aan te raden met de features die ik zou willen? Zou ik dan meer de semi-professionele hoek in moeten, of is dit ook mogelijk met een gewone consumenten camera?

De zoektocht tot nu toe is een beetje lastig gebleken, aangezien de verkopers in de winkels hier die camera's hebben (zijn er niet heel veel) niet bijster veel verstand hebben van wat ze verkopen, laat staan met deze specifieke wensen, vandaar dat ik hier maar eventjes probeer.

Overigens is het overgrote deel van de verkochte camera's hier Sony, met hier en daar een verdwaalde Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Jeetje, wat hebben sommige van jullie er veel verstand van!! Ik wil niet alle kennis uit jullie zuigen maar ik ben nu een maand met een STUDIE "camera-kiezen" bezig en ik word er gek van! ;) Schijnbaar heb ik wensen die niet bij elkaar passen...

-redelijk grote zoom (va 20x optisch)
-zeer goede beeldkwaliteit (wel of geen 3CCD's / hoeveel megapix/wel of geen HD)
-liefst met HDD en evt (HD)SD
-de wens van een zoeker (langer accugebruik EN in licht of donker fijner filmen) en een ingebouwde videolamp hebben we al laten varen want dan is er niks meer te vinden ;)

Ik lees over 3CCD's dat dat mooiere kleuren oplevert ivm 2 filters (blauw, rood en geel) maar dat deze bij slecht licht juist een extra slecht resultaat opleveren (citaat: Een nadeel van de 3 CCD is dat bij weinig licht de prestatie aanzienlijk minder is dan bij hun enkel-CCD-broertjes. Ook het maken van een foto is lastiger; de drie beelden moeten elkaar akelig nauwkeurig overlappen om een goede foto te krijgen. Wat warmteverschillen in de camcorder en er blijft van de foto niet veel over.)

Dus al met al weet ik het niet meer.

We zullen hem op onze honeymoon maar ook thuis (de hond, toekomstige kids) gebruiken. Dus (goed) kunnen opnemen op het strand met fel licht, maar ook 'savonds binnen is fijn.
We hebben een HighDef tv (Philips ambilight) maar we begrepen dat de film toch omgezet wordt naar SD zodra je hem op een DVD zet (via de pc?). En ik ben niet van plan de Hard Disk altijd vol te laten staan om van HD beeld te kunnen genieten ;)

Maar ik kan deze combi nergens vinden, tot een zoom van 15x schijnt veel pixels en/of 3CCD's nog wel te vinden te zijn, maar daarboven kan ik het niet vinden...

(We willen graag onder de 900 euro blijven met de aankoop)

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren!

Groet,
Alice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb "voorlopig" gekozen voor de HDR-SR11E van Sony. Volgens mij redelijk goede kwaliteit, ook savonds, met zoeker en "toch" 12x zoom.

Mocht iemand denken: neeeeeee die moet je niet nemen, dan hoor ik het natuurlijk alsnog graag.

Groetjes
Alice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:18:
Ik heb "voorlopig" gekozen voor de HDR-SR11E van Sony. Volgens mij redelijk goede kwaliteit, ook savonds, met zoeker en "toch" 12x zoom.

Mocht iemand denken: neeeeeee die moet je niet nemen, dan hoor ik het natuurlijk alsnog graag.

Groetjes
Alice
Hey Alice,

Ik had zowat dezelfde 'eisen' en heb me een Sony HDR-CX11 aangeschaft.
Reden waarom geen HDD: ik wou liever geen roterende onderdelen die mogelijk snel zouden verslijten daarom de ssd.
Ok, ik mis wel enkele gb's aan geheugen nu, maar het lukt ons toch vrij aardig om alles op 2 8gb kaartjes vol te zetten (en dan overzetten op pc).
Overzetten op DVD hoeft echter geen kwaliteitverlies (SD) te zijn, je kan uw (HD)beelden ook op DVD zetten en deze via een HDplayer (zoals de PS3) afspelen!

Met de cashbackactie van Sony eraf heeft dit toestel ons 579€ gekost, wat toch vrij goed meeviel dan!
Wij zijn ermee content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
glashio schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:42:
Ik ben deze week een Sony HDR-SR11E rijker :)
En ben gelijk gaan verdiepen over het converteren & encoderen van AVCHD (.mts) bestanden.
Na lang zoeken ben ik op deze Mini Guide gestuit. En dat is helemaal geweldig. Er staat o.a. een kantklare script om je bestanden met 1 klik (windows) om te zetten naar een 6000bps .mp4 bestand voor Vimeo. Ook staat er een script om .avs bestanden te creeëren voor VirtualDub.
Naast de bovengenoemde miniguides staat er op wikipedia een heel stuk over software wat geschikt is voor editing en authoring:

Wikipedia: AVCHD

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 10-09 14:43
Hoi mensen!

k wil samen met men vriendin een digitale videocamera kopen. Ik zie er zat staan in de krantjes van de MM, It's, Dixons etc. etc.. maar ik weet echt niet waar ik op moet letten qua waardes en pixels en weetikhetallemaalnogmeer. Ik zie ook veel "resolutie per CCD", geen idee waar dat voor staat.

Een paar eisen zijn wel:

Met HDD, ik weet niet hoeveel GB nodig is voor een xx aantal uur maar een beetje een leuk instapmodel. Of is het beter om met geheugenkaart te nemen o.i.d.?

Ik weet niet of dat tegenwoordig ook al kan, HD-Ready of F-HD? HD-R lijkt me overigens goed zat.

We zaten aan een budget te denken van 300/400 euro ongeveer, is dit redelijk of moeten we dan niet hele goede kwaliteit verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Loonens,

Het grappige in je reactie is dat je volgens mij door de bomen het bos niet meer ziet. De eisen die je hebt zijn blijkbaar niet al te hard en worden dan meer wensen ipv eisen. Naar mijn mening moet je wel zelf een aantal keuzes maken die je als eis wilt opnemen of indien je budget ook een keiharde eis is je eisen bijstellen.

Om te beginnen: HDready camera's worden niet gemaakt door de 4 grote camera bedrijven. Het is of SD of FullHD. Dit lijkt me een vrij heldere keuze. Daarnaast de keuze voor het opslagmedium. De keuze van de toekomst lijkt me vrij duidelijk: geheugenkaarten. Deze hebben geen bewegende delen, verbruiken weinig stroom en zijn verwisselbaar. Er is eigenlijk maar 1 reden om toch voor HDD te gaan en dat is de hoeveelheid opslagruimte. De huidige SD camera's (standard definition dus) gebruiken 4 GB per uur film. De huidige serie HD camera's circa 8 GB per uur. Bedenk jezelf hoeveel je wilt filmen tijdens een lange vakantie of andere interessante gelegenheid en baseer daarop je keuze.

Wat betreft je budget: voor iets meer dan 400 euro kun je wellicht een HD camera vinden. Je moet even heel goed zoeken en ik denk dat je de meeste kans maakt met de goedkope Sony modellen en dan is de prijs na cash back van Sony. Ik vermoed dat je je budget nog ietsje zult moeten oprekken. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Sony SR10 of de Sony TG3. JVC heeft nog de everio HD10 als instap HD camera.

Een goed startpunt voor reviews van camera's is camcorderinfo.com. Helaas hebben de Sony camera's in de US een ander typenr omdat ze in NTSC filmen. Je moet ze dus even opnummeren.

@quart: is je vraag nog steeds relevant? Stuur me in dat geval even een PM, anders zit ik zo lang te typen zonder dat het nog relevant is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@quart:
quote: quart
De zoektocht tot nu toe is een beetje lastig gebleken, aangezien de verkopers in de winkels hier die camera's hebben (zijn er niet heel veel) niet bijster veel verstand hebben van wat ze verkopen, laat staan met deze specifieke wensen, vandaar dat ik hier maar eventjes probeer.
Volgens mij bedoel je daarmee mede op mij, hoewel ik mij in een deel van je verhaal niet kan vinden ;) Ik wil daar wel aan toevoegen dat ik ook nog eens part-time werk en die lui schijnen er al helemaal geen verstand van te hebben :P

Ik ga het toch proberen ondanks dat ik geen ervaring heb met het live mixen van een feed. Volgens mij moet je een apparaat hebben zoals deze. Hierop sluit je live twee camera's aan en ik neem aan dat je er een soort monitor op kunt aansluiten. Ga voordat je dergelijke apparatuur aanschaft wel langs bij een zaak die dergelijke apparatuur levert, zodat ze je de juiste apparatuur kunnen aanbevelen!

Op je output kanaal laat je of een computer meelopen, of een DVD brander om het direct op DVD te zetten (kan ook een HDD brander zijn).

De twee belangrijkste zaken qua camera's lijken mij 1) lichtsterkte, aangezien je in een binnenlocatie nooit genoeg licht hebt is dit een vereiste en 2) een microfoon ingang op de camera. Als je lesmateriaal schiet dan neem ik aan dat geluid bijna nog belangrijker is dan beeld. Ik zou dan ook veel geld investeren in goede microfoons!

Wat niet belangrijk is:
-opnamemedium van de camera. Je hoeft namelijk met de camera helemaal niet op te nemen. Het enige dat de camera moet doen is een videosignaal uitsturen en dat doen alle camera's als ze aanstaan. Of er een HDD/ SD kaart/ DVD of cassette in gaat is totaal irrelevant tenzij je dit als een soort backup wilt houden.
-3CCD is handig als je zeer natuurgetrouwe kleuren wilt hebben. Lijkt me voor lesmateriaal niet super belangrijk. Lichtsterkte is belangrijker, dus ga voor een 1CCD camera met een grote sensor.

Verder zou ik geld reserveren voor een tweetal goede statieven.

Qua microfoons heb ik alleen verstand van Sennheiser producten. Afhankelijk van de situatie kun je gebruik maken van een mic op de camera (in dat geval zou ik gaan voor een Sennheiser K6 set (bestaande uit battery phantoom en ME66, plus plopkap, juiste schoentje, kabel en windjammer) of voor een dasspeld oplossing en dan voldoet de EW112.

Ik weet niet welk geluid je wilt opnemen, alleen dat van de docent of ook van anderen. De beste oplossing is een XLR oplossing, maar dan gaat de prijs van de camera direct naar vanaf 1500 euro. Als je maar 1 mic nodig hebt dan zou je op de tweede camera kunnen bezuinigen (alleen goed opletten wat de mixer doet met het geluid).

Het is een beetje warrig verhaal geworden. Als je vragen hebt dan wil ik die graag verder proberen te beantwoorden! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quart
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 14:06
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:59:
@quart:

[...]

Volgens mij bedoel je daarmee mede op mij, hoewel ik mij in een deel van je verhaal niet kan vinden ;) Ik wil daar wel aan toevoegen dat ik ook nog eens part-time werk en die lui schijnen er al helemaal geen verstand van te hebben :P
Ik doelde hiermee op de verkopers hier in Cambodja die er geen verstand van hebben. In Nederland heb ik nog nooit met iemand gesproken die camera's verkoopt, dus daar kan ik niet over oordelen :)

Bedankt voor de input, ik ga eens in de winkels kijken wat ze precies hebben. Dan kom ik daarna wel rapporteren wat ik gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oef, ik had niet echt in de gaten dat je in Cambodja zat.... Dit spul is in NL al op weinig plaatsen verkrijgbaar. Mij benieuwen hoe dat daar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben mij aan het oriënteren om een eerste videocamera te kopen.
Kan iemand mij duidelijk maken hoe de Manual Focus op deze cam zou werken? Is dat aan het voorste lensdeel draaien ofzo, ziet er niet draaibaar uit eigenlijk.

http://www.digicamshop.nl...45/panasonic-sdr-h40.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals met zoveel camera's zet je de cam op de stand MF en dan kies je met de joystick voor pijltje naar links of naar rechts om de focus aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:40:
Zoals met zoveel camera's zet je de cam op de stand MF en dan kies je met de joystick voor pijltje naar links of naar rechts om de focus aan te passen.
:'( Zoiets was ik al bang voor. Bedankt in ieder geval!
Waardeloze functie :P
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Let op:
Let op dat dit geen "welke camera moet ik kopen :? " topic is! Wil je goed advies, doe dan eerst je eigen research en kies alvast wat modelen uit, en ga ook even in de winkel kijken hoe ze voelen en eruit zien!