Het grote digitale video camera topic deel II Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 153.756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 09:38
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:19:
[...]

Helaas is het beeld op het apparaat hetzelfde (lees: slecht)

Denk iig wel dat het 'bandje' in orde is.

Even gegoogled en het is dit:

[afbeelding]
een cleaning tape wil soms helpen, wat ook helpt in dit soort situaties is het bandje heen en weer spoelen. zet je camera stop en laat het hele tapeje ff fast forward naar het einde doen en dan rewinden naar het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update!

Cleaning cassette gekocht en nu doet het bandje het weer!
Gelukkig maar.

Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die hierboven nog vragen of twijfels heeft over de Sony HDR-SR5e,
Ik heb hem en heb er ondertussen redelijk wat ervaring mee.

Allereerst: WinXP 64bit. Heb ik ook een tijdje gehad in combinatie met de camera, werkt gewoon. De camera wordt als externe harddisk herkend en de HD-video heeft een mapindeling die je ook terugvindt bij Blu-ray disk. Je kunt vervolgens in powerDVD de map afspelen en zo alle filmpjes achter elkaar zien met een chapterpunt voor elk nieuw filmpje. Verder kun je de video-files gewoon met Sony Vegas openen(andere video-editting software heb ik niet gebruikt aangezien maar weinig het AVCHD-formaat ondersteunden). De software van Sony is echter wel erg handig. Je kunt met een paar klikken alle filmpjes/foto's naar je schijf halen en je kunt ook kiezen welk filmpje je wel/niet wilt. De HD-films worden dan hernoemd naar de datum/tijd van opname en krijgen de extentie m2ts mee (ipv MTS zoals op de camera). Daarbij krijg je ook een programma waarin je je foto's/videos kunt beheren en kunt weergeven in een kalenderweergave. Natuurlijk niet nodig of belangrijk maar het werkt naar mijn mening erg goed (mits de datum op de camera juist is ingesteld).

Wat betreft M.I.G., Het hebben van een HD-scherm is erg handig, via component of HDMI kun je gemakkelijk je filmpjes kijken op je tv vanaf de camera(op een SD-scherm kan dit ook met composit maar natuurlijk in lagere kwaliteit). Het is natuurlijk niet nodig, mij lijkt het slim om een HD-cam te kopen aangezien je de kwaliteit dan in elk geval in huis hebt, als je dan uiteindelijk toch een HD-scherm koopt heb je dan tenminste HD en niet alsnog SD.
Verder is het omzetten naar DVD echt een fluitje van een cent. In dat bovengenoemde programma kun je je filmpjes aanvinken, dan met rechts klikken en zeggen 'create DVD' en met nog 5 klikken en even wachten heb je een DVD van je opnamen gemaakt.

Ik denk dat dit wel even genoeg is, mochten er nog problemen zijn, laat het maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Thanks daarvoor.

Voor wat betreft het branden van DVD, je kan dus ook met een paar klikken op de klok een 'normale' DVD maken die ik gewoon kan afspelen zonder een Blue-Ray speler nodig te hebben? Dus in feite de bron is betere kwaliteit die ik gewoon kan bewaren voor later en nu voor dit moment makkelijk DVDtjes branden.

Verder was ik er al achter dat ik beter niet in Amerika de cam kan kopen maar ik zag wel op ebay een verkoper die een mooi pakket aan accesoires aanbood. Extra oplader, tas, geheugen en wat extra lenzen en filters.. Heeft iemand hier nog ervaringen mee?

Nou kan bijna niets meer verzinnen aan vragen om um niet te kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik heb eindelijk mijn rig gebouwd en ook nog een Probrella toegevoegd om het helemaal af te maken :P

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/rig/003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/rig/001.jpg

Voor meer foto's van het geheel klik hier .

Het geheel is niet zwaar. Je kan er prima mee rond lopen. :)

Video (download versie)
De hele zooi onder de douche
36mb wmv (save target as)

Video (YouTube)
De hele zooi onder de douche 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Sir_Hendro op 27-03-2008 00:07 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Jack Walsh schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:36:
[...]

Je filmpje doet het bij mij niet.
Hij deed het in het begin wel. Soms moet je even wachten voordat hij goed verwerkt is op youtube. Dat had een vriend van mij laatst ook met een video van hem. Hij doet het iig momenteel ook niet bij mij. Misschien over een half uur weer wel :'(

Naja laat maar, ik heb hem maar op mijn ftp gezet.

De hele zooi onder de douche
36mb wmv (save target as)

[ Voor 19% gewijzigd door Sir_Hendro op 26-03-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
Sir_Hendro schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:26:
Ik heb eindelijk mijn rig gebouwd en ook nog een Probrella toegevoegd om het helemaal af te maken :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Ok.... I'll bite: en waar gebruik jij dit geheel doorgaans voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Alles wat ik leuk vind om te filmen :P
Natuur, schiphol, evenementen you name it :)

Ik vind het gewoon leuk om soms erop uit te gaan en lekker te gaan filmen. Gewoon smoel dicht, camera richten en proberen goede beelden te schieten. Het is een beetje een ontspannende hobby. Vervolgens thuis alle zooi overzetten naar mijn pc en proberen er een leuke montage van te maken.

offtopic:
Waarom zei ik smoel dicht? Ik was is samen met een vriend op pad die tijdens wat natuur opnames maar bleef door lullen en niet kon stil zitten waardoor het geluid werd verstoord. STFU i'm recording!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

reclamedoos schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:59:
[...]

Ik dacht ook zeker te zijn met die keuze. Afgelopen donderdag belde ik naar de mediamarkt, om te kijken wat het me daar ging kosten icm nog een digitale fotocamera, maar die mevrouw vertelde me dat ze de SR5 niet meer kunnen leveren omdat het een uitlopend model is. Daar is nu de SR10 voor in de plaats gekomen.
Nou om mezelf even te crossposten nog. Ik dacht dat HDD wel oké zou zijn maar nu er camera's zijn met flashkaartjes ben ik weer veranderd van keuze.

M.I.G. in "Betaalbare HD Videocameras"

Keuze is nu nog tussen de
- Sony HDR-CX6EK
- Panasonic HDC-/sd9
- Canon HF10 / HF100

keuzes, keuzes... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt HDD camera's ook als flash camera's gebruiken natuurlijk. Gewoon opnemen op flash en vervolgens kopieren naar de interne HDD. De vraag is dus waarom je naar flash wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:18:
Je kunt HDD camera's ook als flash camera's gebruiken natuurlijk. Gewoon opnemen op flash en vervolgens kopieren naar de interne HDD. De vraag is dus waarom je naar flash wilt ;)
Om geen HDD in je camera te hoeven hebben..
Zo'n HDD lijkt me niet echt bestand tegen grotere schokken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

SandeR schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:22:
[...]

Om geen HDD in je camera te hoeven hebben..
Zo'n HDD lijkt me niet echt bestand tegen grotere schokken e.d.
Idd, maar ook HDD kan stuk gaan, formaat van camera kan kleiner, HDD slokt meer batterij dus camera kan langer opnemen. Ik had ook zoiets van nou een HDD lijkt me fijn, maar eentje met SD kaartjes lijkt me nu wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je de camera laat opnemen op SD kaart, dan draait er niks rond in je camera. Je kunt de HDD dan dus gebruiken als mobiele HDD. In dat geval gaat schokken ed niet op en ook niet het stroomverbruik. Formaat natuurlijk wel....., maar een grotere camera ligt wel satbieler in de hand ;)

Bovenstaande is puur een nuancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar gevoelsmatig heb ik liever geen onderdelen in mijn camera die ik niet als zodanig gebruik. En het voorbeeld dat je hem als mobile storage gebruikt zie ik ook niet zitten.

Vergelijk het maar met een audio installatie, daar heb ik ook liever losse componenten. Op het moment dat er iets kapot is, of vernieuwd moet worden (dvd>blue ray speler) blijft de rest van het systeem functioneel.

Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk. Wat betreft mobile storage, deze zijn vaak FAT wat problemen kan geven met grote bestanden (hier al eerder aangekaart). Kan iemand aangeven hoe camera´s hiermee omgaan (flash kaart of HD)? Wordt er gewoon per opnamesessie 1 bestand gemaakt of vindt er splitsing plaats. In het eerste geval kunnen lange opnames problemen geven bij mobile storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goochelaar schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:55:
Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk. Wat betreft mobile storage, deze zijn vaak FAT wat problemen kan geven met grote bestanden (hier al eerder aangekaart). Kan iemand aangeven hoe camera´s hiermee omgaan (flash kaart of HD)? Wordt er gewoon per opnamesessie 1 bestand gemaakt of vindt er splitsing plaats. In het eerste geval kunnen lange opnames problemen geven bij mobile storage.
Bij mijn camera (een Sony HDR-SR5e) maakt hij per opname een apart bestand. Wanneer een bestand boven de (ik geloof) 2gb uit komt splitst hij deze op.

Wat betreft HDD-camera's... Ik heb er nooit problemen mee. Als je echt extreme dingen gaat doen is het misschien af te raden maar bij mij is de camera nooit gestopt met filmen omdat de HDD vast liep. En ja, ik gebruik hem ook gewoon tijdens het skien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om van een HDD camera direct te kopieren op een externe HD met USB 2.0 aansluiting? Zodat ik op vakantie niet opeens met een volle HDD sta??? Je hebt ook zogenaamde imagestations (niets anders dan een Externe HDD met diverse aansluitngen)

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dit is mogelijk als die externe harddisk USB on the go ondersteund.
Je zult hier dus wel echt specifiek naar moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of een on-the-go boxje ertussen plaatsen. Sitecom verkoopt die dingen; kosten een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Laatst online: 24-08 17:33
Heeft iemand meer info over de Panasonic NV-GS 90 of de Panasonic NV-GS 90 EG-S ?

Ik zoek een camera tegen een leuke prijs onder de 250 euro.

Heeft iemand tips?
Ik zie bijna alleen maar topics en replys over cameras van rond de 700 euro?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dit de enige camera onder de 400 euro met een optische beeldstabilisator (wel even controleren in de specs. De belgische Panasonic site heeft over het algemeen betere info dan de nederlandse). Lijkt mij dus zeker een interessante keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:58:
Of een on-the-go boxje ertussen plaatsen. Sitecom verkoopt die dingen; kosten een tientje.
Heb heel internet afgezocht maar de On the Go boxjes van Sitecom is bijna niet meer leverbaar......Is dit soms uit de markt? Iemand een idee, lijkt me echt een wereldoplossing! Ga naar New York voor een tijdje en heb geen zin om de laptop mee te nemen. Mijn digitale camcorder op de 500GB externe HD lijkt me ideaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he mensen.

ik ben nu al een week aan het rond zoeken met google, camcorder info en tweakers naar de juiste camera. elke dag loop ik weer tegen een andere aan die mn intresse wekt. van miniDV tot HD en beeld stabilistaor tot externe mic elke mogenlijke opties heb ik al beeken en voor alles is wat te zeggen.
maar mn keuze zou gemakkenlijker zijn met de juiste reviews en dat blijkt met de volgende camera's een probleem.

en op dit moment zijn dat de nieuwe sony's DCR-SR35E t/m de sony DCR-SR75E. http://www.sony.nl/view/S...egory=SDH+Hard+Disk+Drive.

over deze camera's kan ik geen enkele review vinden. is er hier mischien iemand die ervaring heeft met 1 van deze camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ervaring met het beeld van de SR55 en ik vind het ruk. Met name met wat minder licht krijg je een blauwe ruis over je opnames. Heel lelijk. Daarnaast vind ik de kleurweergave alles behalve normaal. Blauw wordt paars enzo. Maar je had dit topic natuurlijk al goed gelezen en mijn post al gevonden:
Verwijderd in "Het grote digitale video camera topic de..."

In het HD topic staat dat MM Groningen adverteert met een Panasonic SD5 voor 500 euro. Wellicht even uitzoeken of er nog andere MMen zijn die deze camera voor dit bedrag aanbieden, want dat is heel veel camera voor heel weinig geld.

@cellievusj: zet je PM ff aan en stuur me ff een PM

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die had ik idd wel al gelezen, dom.

thx iig

zou vanmiddag iig naar de MM dus ik ga die SD 5 ook ff checke.

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

hmm, ik ben aan het kijken naar de mogelijkheid om een camera op mijn motor te gebruiken (tanksteun op de tank om vooruit te filmen) maar hier vraag ik me af hoe dit zit met de trillingen? werkt hier een HDDrecorder of zou qua schokken een mini-dv beter zijn? Het is gewoon een weg-motor dus geen crosser ofzo...

beeld hoeft geen HD te zijn wat mij betreft, een eis is wel dat ik een bullet-cam (op mijn helm geplakt) er op kan aansluiten later, hier zie ik zowel in reviews als in specificaties van camera's weinig informatie over :/ er wordt overal geroepen over beeldkwaliteit maar niet over externe "aansluitables"

zijn er mensen die ervaring hebben met het filmen vanaf een motor?

[ Voor 14% gewijzigd door rimpeldinky op 04-04-2008 12:32 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn voldoende mensen met ervaring met filmen vanaf een motor. Je hebt hiervoor alleen een AV-in voor nodig. HDD lijkt me niet de beste oplossing. Het mooiste is een camera op geheugenkaarten. Hier zitten geen bewegende delen in het opname deel van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:51:
Er zijn voldoende mensen met ervaring met filmen vanaf een motor. Je hebt hiervoor alleen een AV-in voor nodig. HDD lijkt me niet de beste oplossing. Het mooiste is een camera op geheugenkaarten. Hier zitten geen bewegende delen in het opname deel van de camera.
AV-in? die heb ik indd vaker gezien op de camera's maar niet bij nagedacht dat dat de link was :X stom ga ik daar mee verder zoeken!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:01:

In het HD topic staat dat MM Groningen adverteert met een Panasonic SD5 voor 500 euro. Wellicht even uitzoeken of er nog andere MMen zijn die deze camera voor dit bedrag aanbieden, want dat is heel veel camera voor heel weinig geld.

@cellievusj: zet je PM ff aan en stuur me ff een PM
vanmiddag nog even op tweakers e.d. op de HDC-SD5 gezocht en heb hem dan vanmiddag ook maar bij de MM in groningen aangeschaft. zonder je tip had ik deze kans ws gemist.

ik moet hem nog testen maar hij lijkt het na alle reviews en zn specs zeker waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedank enzoronald maar ;)

Mooie camera hoor! Als deze niet bevalt dan wordt het nog erg lastig om een betere te vinden voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 13:16
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:01:
[...]

vanmiddag nog even op tweakers e.d. op de HDC-SD5 gezocht en heb hem dan vanmiddag ook maar bij de MM in groningen aangeschaft. zonder je tip had ik deze kans ws gemist.

ik moet hem nog testen maar hij lijkt het na alle reviews en zn specs zeker waard
Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf :) Ik had zelf ook nog 2 week moeten wachten, dan had het me 90 euro gescheeld. Had ik daar weer een accu voor kunnen kopen (wat zijn die dingen duur !).

SDHC kaartjes vind ik echt heel fijn werken. Geen gezeik meer met je camera aan je pc/mac knopen,etc. maar gewoon het kaartje in de reader.

Als je nog vragen hebt over dit prachtapparaat, dan hoor ik het van je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben na het lezen van allerlei reviews besloten de Sony HDR-HC9 aan te schaffen, we wilden graag een full hd camera en makkelijk kunnen bewerken op de pc, aangezien deze camera ook firewire heeft is dat perfect.
Nadat we hem gehaald en uitgeprobeerd hebben, hebben we besloten hem terug te brengen naar de winkel, wat een slechte kwaliteit !!

Het beeld van de camera is echt perfect, niets van te zeggen, maar de beeldstabilisator kan het duidelijk niet aan als je niet op statief filmt. Het is normaal dat als je uit de hand filmt het gehele beeld af en toe op en neer gaat, maar met deze camera zie je elk afzonderlijke pixel trillen. De winkel heeft hem zelfs nog omgeruild voor ons om te kijken of het probleem in de camera zat, maar dat was helaas niet zo.

Ik snap echt niet dat deze camera overal zo goed uit de tests komt !

Ik ben wel erg benieuwd naar ervaringen van anderen met full hd camera`s, zijn wij nu gewoon te kritisch en is dat trillen normaal ? of heeft de winkel een hele serie niet goed functionerende camera`s gehad ?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We tested the HDR-HC9’s resistance to shake using our custom-built camcorder shake emulator at two speeds—Speed One and Speed Two. Speed One is equivalent to typical stationary handheld shake while Speed Two is closer to a light jog or jolty car ride with the camcorder. At Speed One, the HDR-HC9 displayed an 80 percent shake reduction and an 81.25 percent reduction at Speed 2. This is one of the best showings we’ve seen in a long time.
Ik ben bang dat je erg kritisch bent. Bovenstaande citaat komt van camcorderinfo.com en de genoemde score is erg hoog. Ik denk dat bij HD materiaal schokken veel meer opvallen dan bij SD materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hacky
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-07 23:59
Is het zo dat de pixels alleen op het de viewfinder trillen of ook in het opgenomen beeld? Het kan natuurlijk zijn dat het opgenomen beeld verkleind wordt voor de viewfinder en dat dat een trillend effect geeft oid. Op testfreaks.nl (http://www.testfreaks.nl/camcorder/sony-hdr-hc9/) staat ook niks over een trillende stabilisator. Alleen maar lovende woorden over deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:08

jefjef

learning by doing

Ik heb de volgende problemen met mijn 1/2 jaar oude panasonic NV-GS320

De cam wordt totaal niet herkend in MS Vista? (ik heb begrepen dat een kwaal is van deze cam..)
En wanneer ik de cam aansluit via firewire, en dan de cam aan zet..geen reactie van Vista dat er een nieuw apparaat wordt aangesloten! Geen beep dat er een device wordt herkend! Niets!
Wanneer ik de cam aansluit met behulp de USB kabel dan wordt de cam wel herkend maar dan weer afgemeld en aangemeld en afgemeld en aangemeld…
Natuurlijk heb ik gecontroleerd of mijn firewirecard nog werkt..en deze werkt nog iig mijn externe maxtor draait als een zonnetje.

Op bovenstaande problemen heb ik nu een andere groter probleem bij gekregen: Wanneer ik de camera aanzet om te gebruiken dan is er op mijn lcd scherm alleen beeld te zien en niet de gebruikelijke aanwijzingen zoals in welke modus de camera staat (opnemen afspelen enz..) status van de accu datum enz.… Dus alleen beeld! Ik kan dus ook niet opnemen. De camera gaat ook niet uit! Zelfs wanneer ik de power knop/schuif uitzet. De camera kan ik alleen uitzetten door de accu los te koppellen! Soms lukt het om de camera in normale modus te krijgen door aan de rechterkant van de camera de reset button in te drukken met behulp van een pen of iets dergelijks. Maar dit is slechts van korte duur..

Is het een geval van RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:18
Zelf heb ik een Panasonic SD5.
Het beeld vind ik zelf enorm goed.
Alleen ik wil een grotere SD kaart.
Nu heb ik gezocht met de pricewatch en andere sites.

De Transcend 16GB SDHC komt aardig in de buurt.
Dit is een class 6 kaart.
Zal hij de schrijfsnelheid aankunnen?.
Want het zijn dure kaartjes om zomaar te bestellen.
Dus heeft iemand hier ervaring mee?.

Verder is een aparte sd reader echt wel aan te raden bij deze camera.
De bijgeleverde "accu" met een kabeltje is erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Hi All,

iemand ervaring met Canon FS11?
ik zit te twijfelen tussen Canon FS11 en Panasonic SD5
is er heel veel verschil kwa beeldkwaliteit?

groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jefjef: zoals je het omschrijft klinkt het van wel.

@thespeed: voor SD PAL camera's is class 2 het minimum, voor SD AVCHD camera's is class 4 het minimum. Het antwoord op je vraag is dus ja. Antwoord op je tweede vraag is nee, maar ik weet het zeker.

@NVT: zie www.camcorderinfo.com voor een vergelijkende test. Daar kun je ook screenshots van de opname zien en daar kun je dan zelf een waardeoordeel aan koppelen. Daarnaast is het even belangrijk om te vertellen voor welk type film jij de camera wilt gebruiken, want het is erg moeilijk om een advies te geven als we niks weten van je gebruik van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:47:
@jefjef: zoals je het omschrijft klinkt het van wel.

@thespeed: voor SD PAL camera's is class 2 het minimum, voor SD AVCHD camera's is class 4 het minimum. Het antwoord op je vraag is dus ja. Antwoord op je tweede vraag is nee, maar ik weet het zeker.

@NVT: zie www.camcorderinfo.com voor een vergelijkende test. Daar kun je ook screenshots van de opname zien en daar kun je dan zelf een waardeoordeel aan koppelen. Daarnaast is het even belangrijk om te vertellen voor welk type film jij de camera wilt gebruiken, want het is erg moeilijk om een advies te geven als we niks weten van je gebruik van de camera.
bedankt voor de info ik wil het meer buiten gebruik willen maken op vakantie op strand, op voetbalveld etc.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarvoor zijn beide apparaten meer dan toereikend voor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:54:
Daarvoor zijn beide apparaten meer dan toereikend voor! :)
en ehm waar kan ik het beste online bestellen of ophalen? heb wat op vergelijk en kieskeurig gekeken maar wellicht weet iemand een betere vertrouwde adres? ik woon in Ermelo GLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ligt eraan. Ik zou een camera altijd van tevoren in de handen willen hebben aangezien je van tevoren niet weet hoe de handligging is. Daarmaast zul je hem in de winkel niet zo goedkoop kunnen vinden als op internet, maar een winkel heeft weer andere voordelen. De vraag is, wil je deze voordelen en wil je er ook voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 01:00:
Dat ligt eraan. Ik zou een camera altijd van tevoren in de handen willen hebben aangezien je van tevoren niet weet hoe de handligging is. Daarmaast zul je hem in de winkel niet zo goedkoop kunnen vinden als op internet, maar een winkel heeft weer andere voordelen. De vraag is, wil je deze voordelen en wil je er ook voor betalen?
hmm hier in het dorp hebben wij wel een fotozaak maar hij is zeker 100-150 euro duurder dan op het internet beetje begrijpelijk huur,loon etc maar verschil is te groot. Dan blijft maar een over
keep searching :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of even gaan praten. De camera is nog nieuw, dus wellicht zit er nog wat speling op. Gewoon open en eerlijk afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Mijn vriendin en ik zoeken nog een camera voor dagelijks gebruik. We zijn ook van plan om er reportage-achtige opnamen mee te gaan maken, dus een externe microfoonaansluiting zou best handig zijn. Mijn pa heeft nog een oude Hi8 camera, maar de kwaliteit daarvan doet me letterlijk huilen, dus moet er een nieuwe gekocht worden. (Is btw ook een ramp met caputeren)

Met die gedachte in het hoofd zijn we gisteren eens bij de BCC wezen kijken, maar niet erg veel wijzer van geworden. Vandaag heb ik eens gekeken in de pricewatch en in dit topic of er nog populaire modellen zijn binnen mijn prijsklasse (voorlopig iets van 200-300 euro). Maar ik zit niet zo in het wereldje en we hebben de camera op korte termijn nodig. Vandaar mijn vraag of jullie ons een beetje willen helpen, want ik kom er zo 1-2-3 niet uit.

HD zit er voor mijn budget volgens mij niet in (tenzij iemand nog een kwalitatief goede HD cam kent voor 200-300 euro). Verder ben ik iemand die de pest heeft aan DVD-camera's, al die losse schijfjes die rondslingeren vind ik helemaal niet handig. Ook ben ik van plan om al mijn opnamen op schijf te gaan bewaren en te monteren (denk aan een server met een paar Tb, ruimte genoeg iig), dus een MiniDV of HDD-camera past denk ik het beste in mijn straatje.

Kwaliteit is voor mij belangrijk, dus misschien is MiniDV toch weer net iets aantrekkelijker dan HDD. Ik heb firewire op mijn laptop (Inspiron 6400) en capturen met Premiere is me al eerder gelukt met de camera van een studiegenoot van me.

Dus samengevat: ik zoek een HDD of MiniDV camera met een goede prijs / kwaliteit verhouding voor ongeveer 200-300 euro, waarbij een externe microfoon aansluiting een welkome aanvulling zou zijn.

Kandidaten lijken te zijn:

- De JVC GR series
- De Canon MD en DC series
- Een handjevol Sonycamera's

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Even een update ten opzichte van de post hierboven en tevens schaamteloze schop:

Ben vandaag wat intensiever bezig geweest met vergelijken en uitzoeken en ik ben tegen de volgende modellen in mijn prijsrange aangelopen:

Panasonic NV-GS90
Canon MD150
Canon MD205
Canon MD215
Canon MD255

Klik hier voor een vergelijking op KiesKeurig

Als ik de PriceWatch mag geloven zijn de MD150 en de MD205 erg populair. Maar als ik het correct heb gelezen heeft de Panasonic een optische beeldstabilisator (Ook was de NV-GS90 - het jongere broertje - cam van het jaar onder de 300 dollar volgens camcorderinfo) echter wordt deze niet in de PriceWatch vermeldt. Verder hebben alle Canons behalve de MD255 externe microfoonaansluitingen. De MD255 heeft daartegenover weer 1070000 pixels (net als de MD150) ten opzichte van de rest.

Ik vraag me nu een beetje af of de optische stabilisator van de Panasonic NV-GS90 meerwaarde heeft ten opzichte van de rest of dat ik misschien voor meer pixels (en externe audio en afstandsbediening) van bijvoorbeeld de Canon MD150 moet gaan...

Iemand?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Shapeshifter schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:22:
Ik vraag me nu een beetje af of de optische stabilisator van de Panasonic NV-GS90 meerwaarde heeft ten opzichte van de rest of dat ik misschien voor meer pixels (en externe audio en afstandsbediening) van bijvoorbeeld de Canon MD150 moet gaan...

Iemand?
Meer pixels zijn volgens mij alleen goed als je foto's wil nemen. Daarnaast zouden meer pixels invloed hebben op ruis: meer pixels zou minder problemen met ruis betekenen, maar of dat inderdaad het geval is, en hoeveel het scheelt weet ik niet. Ik denk dat het niets uitmaakt bij deze camera's. Om meer pixels zou ik me dus niet druk maken bij deze camera's, bovendien is het misschien zo dat bij een optische beeldstabilisator de hele CCD wordt gebruikt omdat er geen marge nodig is voor de stabilisatie.

Ik zou ook nog kijken naar de geluidskwaliteit van de camera's. De panasonic die ik heb geeft bijv. heel goed geluid. Maar misschien dat een externe microfoon ook betere geluidskwaliteit geeft, hoewel je dan wel mono-geluid hebt.

Ook zou ik nog kijken naar de mogelijkheden om bij minder licht op te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 05-05-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Waarom hebben videocamera's een verschil tussen SP en LP? Vroeger maakte dit nog wat uit want de camcorders waren toen analoog. Echter, tegenwoordig zijn ze digitaal, dus volgens mij zou het niet uit moeten maken.

Waarom zou je dan op SP opnemen, als je ook op kunt nemen op LP? Op LP kun je namelijk anderhalf keer zoveel opnemen. Heeft SP nog voordelen boven LP of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Compressie? De kwaliteit gaat er in ieder geval niet op vooruit. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Bij LP is de compressie hoger, dus minder beeldkwaliteit en kans op rare artifacts bij snelle bewegingen en minder detail. Beter dus altijd in SP filmen en wat meer geheugen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Shapeshifter: lastige keuze. Meer pixeltjes levert je wat meer detail op, maar als die meer pixels op hetzelfde oppervlak zitten (volgens mij is bij alle genoemde camera's de sensorgrootte 1/6") dan gaat dit weer ten koste van de lichtsterkte. Daarnaast gebruik je met een optische stabilisator geen pixels voor de stabilisatie, dus heb je automatisch meer detail. Ik heb hierin niet echt een advies voor je. Zoek camcorderinfo.com maar eens goed af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Lennart_1337 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:01:
Bij LP is de compressie hoger, dus minder beeldkwaliteit en kans op rare artifacts bij snelle bewegingen en minder detail. Beter dus altijd in SP filmen en wat meer geheugen kopen.
Inderdaad. Met mijn camera heb ik zelfs de keuze tussen LP, SP en XP. Ik film altijd op XP en heb dan 7u film op 30gb. Met LP kan ik bijna 3x zoveel filmen, maar je levert volgens mij wel sterk in op de kwaliteit.

Zal eens een testje doen hiermee.. is misschien wel interessant.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik vind het ook wel interessant om het verschil tussen compressie instellingen te zien, maar ik denk dat het kwaliteits verlies niet helemaal in stills/screnies vast is te leggen en dat het ook ten koste gaat van de vloeiendheid van de film.
Shapeshifter schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:22:

Iemand?
Volgens mij maakt het met video niet zo heel veel meer uit kwa details als veel meer pixels heb dan dat er uiteindelijk vastgelegt worden op video, zeg dat voor 1920x1080P je 2megapixel gebruikt dan heb je altijd onscherpte omdat er een bayer filter en antialiasing filter voor zit dus word het wel scherper met 3 of 4 megapixel (mits het objectief dit oplossend vermogen ook heeft) maar met 6 of 8 ipv 4 megapixel ga je het verschil niet meer zien, het word namelijk toch gedownsized naar 2megapixel en daar kan niet veel meer detail in.

Kwa ruis weet ik niet of meer pixels negatieve invloed heeft, als het goed is moet/kan de videoprocessor het beeld dan uitmiddellen over meerdere pixels om ruis weg te werken. Wat zeker wel belangrijk is, is de sensor grote!
Groter == in 90% van de gevallen altijd beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dennahz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:14:
Inderdaad. Met mijn camera heb ik zelfs de keuze tussen LP, SP en XP. Ik film altijd op XP en heb dan 7u film op 30gb. Met LP kan ik bijna 3x zoveel filmen, maar je levert volgens mij wel sterk in op de kwaliteit.
Ja, dat klopt, bij harddisk-camcorders zal er wel kwaliteitsverschil in zitten. Maar is dat ook bij mini-dv-tapes zo? Het zou in theorie ook zo kunnen zijn dat bij mini-dv de kwaliteit bij SP en LP hetzelfde is, maar dat de tape gewoon langzamer loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Jack Walsh schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:09:
[...]

Ja, dat klopt, bij harddisk-camcorders zal er wel kwaliteitsverschil in zitten. Maar is dat ook bij mini-dv-tapes zo? Het zou in theorie ook zo kunnen zijn dat bij mini-dv de kwaliteit bij SP en LP hetzelfde is, maar dat de tape gewoon langzamer loopt.
Over DV-tapes vond ik het volgende:
http://forum.doom9.org/archive/index.php/t-39780.html

Dus even samengevat van wat ik op internet kon vinden aan ervaringen:
- Compressie zou bij SP en LP het zelfde moeten zijn volgens deze berichten.
- LP heeft compatibility problemen, als je in een andere camera afspeelt als opgenomen moeten deze hetzelfde gecallibreerd zijn.
- LP heeft meer kans op rare dingen en blokken in beeld omdat het mechaniek de tracks op de bandniet altijd netjes uit elkaar kan houden
- Iedereen raad LP af en raden aan om gewoon SP te gebruiken omdat je met LP eigenlijk de ellende een beetje opzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Bedankt voor jullie info. Ik denk dat ik voor de Panasonic NV-GS90 ga. Ik ben toch wel overtuigd van de kwaliteit van dit product en hij staat ook best wel hoog in de lijst van HetBesteProduct.nl (weet niet of dat nou echt een gezaghebbende bron is, maar het is meer dan niets).

Vooral de optische beeldstabilisator spreekt me erg aan en ik denk dat ik liever die heb dan meer pixels. Bovendien is het een mooi prijsje voor een dergelijke camera (~€210,-).

Hij schijnt wat minder beeld te geven bij lage lichtintensiteit, maar ik denk niet dat ik hem veel gebruik in het donker en anders is het toch een fijne tussenoplossing tot ik bereid (en in staat) ben om een full HD cam te kopen...

[ Voor 3% gewijzigd door Shapeshifter op 07-05-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hmm, ik twijfel voor op de motor nog tussen de volgende modellen:

sony hf10-sd
sony hf100-sd
beide volledig op flash geheugen (de 10 heeft 16gb intern en SDHC uitbreiding, de 100 alleen SDHC)

en dan de
JVC GZ-HD3EX
hdd opslag plus een SD kaart.

De JVC is het goedkoopste van de drie, tussen elk model vanaf dan zit 200 euro verschil ongeveer (660 euro voor de JVC, 800 euro voor de sony 100, 1000 euro voor de sony 10)

Wat zijn mijn eisen: enkele uren opnemen op 1024*768, fatsoenlijke kwaliteit (beeldstabilisator lijkt me handig op een motor)

ik maak maximaal elke 3 uur een tankstop, dan zou ik OF een SD kaartje kunnen wisselen (onhandig... dan zou ik veel SD(HC) kaartjes mee moeten nemen) OF ik zou de tot dan toe gemaakte opnamen kunnen wegschrijven van flashgeheugen naar de (interne) hdd van de JVC.

nu was mijn grootste vraag: is het mogelijk om de HDD van de JVC uit te schakelen tot een tankpauze, dan de beelden over laten zetten van SD naar HDD (in een paar minuten) en de HDD dan weer uitschakelen in verband met de trillingen

subvraagje: heeft de sony cam met 16GB intern geheugen veel voordeel tegenover de versie zonder intern geheugen? 200 euro is flink wat geld :o voor 80 euro heb ik een 16GB flashkaartje er voor

subsub vraagje, de JVC had zo te zien een AV-in, van de sony's kan ik dit niet terugvinden (alleen dat er een A/V poort opzit, maar niet of dat in of uit is)

edit: ik zie nu dat er ook FS modellen zijn :o niet full hd maar ondersteunen deze wel 1024*768 opnames? ik was eigenlijk vanwege de resolutie aan het kijken naar HD.. maar de FS serie is VELE malen betaalbaarder

[ Voor 14% gewijzigd door rimpeldinky op 08-05-2008 09:39 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
rimpeldinky schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:58:
hmm, ik twijfel voor op de motor nog tussen de volgende modellen:

sony hf10-sd
sony hf100-sd
beide volledig op flash geheugen (de 10 heeft 16gb intern en SDHC uitbreiding, de 100 alleen SDHC)
.............
.........................
Ik denk dat je geen Sony bedoelt maar CANON, met de HF100 en HF10. De HF10 heeft als enige 2 verschillen het interne geheugen van 16GB en de kleur (HF10 zwart, HF100 zilver/grijzig). Dus tenzij je perse de zwarte kleur wilt kan je beter de HF100 nemen gezien de prijs voor een 16GB kaartje en het prijsverschil tussen de HF100 en HF10.

Ik weet niet of deze camera wel zo geschikt is voor op je motor. Hoewel hij optische beeldstabilisatie heeft denk ik dat je toch een onrustig/trillend beeld gaat krijgen. Elke schok valt met high definition sowieso wat meer op door de hoge resolutie. De standaard batterij die je erbij krijgt gaat ook niet zo lang mee...uurtje ofzo. Er is wel een die een dubbele capaciteit heeft maar dan zou je die extra erbij moeten kopen.

Voor de rest kan ik je niet wijzer maken denk ik. Ik heb zelf de HF100 net en met de anderen heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hmm, HD gaat het dan niet worden dus :p

ik twijfel met die informatie in acht genomen nog tussen de JVC en de FS serie...

voordeel aan de JVC is de AV in... een bulletcam op mn helm is ook eigenlijk wel erg geinig,optische beeldstabilisatie en de opslagcapaciteit voor het geld...
nadeel aan de JVC is de harde schijf (dat komt te vervallen als ik een SDHC kaartje als opnamebuffer kan gebruiken...) de jvc is nu ook ineens de duurste uit het stel :+

voordeel aan de canon is dat de camera zonder bewegende delen is... (en de prijs)
nadeel is natuurlijk de electronische beeldstabilisatie, beperkte opslagcapaciteit...

ik denk dat ik eens ga proberen om zo'n FS10 / 11 / 100 te lenen/huren en dan een testrit ga maken, denk dat dat de enige echte optie is...

[ Voor 28% gewijzigd door rimpeldinky op 08-05-2008 11:26 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik wil niet zeggen dat HD niet kan lukken hoor. Ik zei het alleen maar even omdat het mij zelf opviel bij de Canon HF100...dat je ondanks de optische beeldstabilisatie toch wel rustig met de camera moet doen. Je kan natuurlijk het beste testen als het je lukt zo'n camera te lenen maar anders moet je bijvoorbeeld op vimeo.com kijken of er daar filmpjes staan gemaakt met het camera model wat je op het oog hebt. Of ergens kopen waar je makkelijk kan ruilen als het niet bevalt. Met bepaalde software kan je trillingen ook nog wel 'smoothen', maar dat gaat meestal wel wat ten kosten van de beeldkwaliteit.

Zie hier iemand met de FS100 bijvoorbeeld die hetzelfde doet als jij wilt gaan doen:

http://www.vimeo.com/924391

http://www.vimeo.com/928021

Misschien zijn er ook wel soortgelijke filmpjes met de HD variant...moet je even zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Swoosh op 08-05-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Swoosh schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:39:
Ik wil niet zeggen dat HD niet kan lukken hoor. Ik zei het alleen maar even omdat het mij zelf opviel bij de Canon HF100...dat je ondanks de optische beeldstabilisatie toch wel rustig met de camera moet doen. Je kan natuurlijk het beste testen als het je lukt zo'n camera te lenen maar anders moet je bijvoorbeeld op vimeo.com kijken of er daar filmpjes staan gemaakt met het camera model wat je op het oog hebt. Of ergens kopen waar je makkelijk kan ruilen als het niet bevalt. Met bepaalde software kan je trillingen ook nog wel 'smoothen', maar dat gaat meestal wel wat ten kosten van de beeldkwaliteit.

Zie hier iemand met de FS100 bijvoorbeeld die hetzelfde doet als jij wilt gaan doen:

http://www.vimeo.com/924391

http://www.vimeo.com/928021

Misschien zijn er ook wel soortgelijke filmpjes met de HD variant...moet je even zoeken.
trillingen vallen erg mee moet ik zeggen... ik ga toch eens kijken wat ik kan regelen 8)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:17
Ik heb met de Canon FS11 een probleem met het afspelen van de bestanden die in 16:9 zijn opgenomen. Op mijn pc worden ze als 4:3 weergegeven, alleen zijn ze dan samengedrukt. Hoe krijg ik dit goed? Ik neem aan dat dit niet echt een probleem is van dit merk/type. Maar ik kan nergens vinden hoe ik dit moet oplossen. Ook importeren in Adobe premiere geeft geen goed resultaat.

Met het bijgeleverde programma afspelen gaat wel goed, maar als ik dan de filmpjes exporteer zijn ze weer verkeerd?

EDIT:
Ik zie dat de pixel aspect ratio verkeerd wordt gezien. Er staat 1.06 terwijl dit voor 16:9 1.44 moet zijn, maar ik krijg het maar niet goed

[ Voor 26% gewijzigd door silencedead op 18-05-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een camera waarmee ik:
- trainingen (niet sport, maar studie) met groepen van 5-20 man
- amateurtheater
wil opnemen. Dit gebeurd allemaal vanaf een statief.

Ivm de duur valt MiniDV en DVD af, HDD en SD blijft over. Ik denk aan HDD omdat SD nog een vrij nieuwe techniek is. Is dat terecht? Of levert SD zoveel voordelen dat ik daar gewoon voor moet gaan? (accu-duur, gewicht)

Ik zie dat de Panasonic camera's vaak optische image stabilisatie hebben. Is dat daadwerkelijk een voordeel op de beeldkwaliteit, of is dat te verwaarlozen? (ik heb een ouderwetse breedbeeld CRT TV)

In het theater is belichting een uitdaging: de Panasonics hebben 2,0 lux nodig, bij Canon wordt 1,7 genoemd. Is dit een reden om een Canon te kiezen, of is dit verschil niet merkbaar, of hebben andere eigenschappen hier meer invloed op?

Prijsklasse: 300-400 euro.

Daarnaast wil ik gebruik maken van een recente (<1 jaar oud - intel based) MacBook en iMovie '08.

Ik heb moeite om uit alle mogelijkheden een selectie te maken, ik hoop dat jullie mij een paar tips kunnen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige voordeel dat HDD camera's hebben boven SD camera's is de hoeveelheid geheugen die wordt meegeleverd. SD camera's zijn op alle fronten een betere opslag medium (storingsgevoeligheid, schokgevoeligheid en accuduur).

Een optische beeldstabilisator heeft vanaf statief niet zoveel zin, dus maak je daar maar niet druk om :)

Wat betreft de gevoeligheid van de camera is een grotere sensor beter dan een kleinere. Kies dus liever voor 1/5" dan voor 1/6". Kies liever voor 1/3" dan voor 1/5" etc. Bij dezelfde sensorgrootte is Canon momenteel beter dan Panasonic, ivm de hoeveelheid weergegeven ruis. Het wordt overigens sowieso een uitdaging om een low-light killer te vinden met jouw budget in de SD/ HDD camera klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Is het eigenlijk zo dat 3 ccd's een betere lightgevoeligheid hebben dan 1 ccd? Want er zijn dan 3 ccd's om het licht op te vangen dus dan zou je ook zeggen dat er 3 keer zoveel licht wordt opgevangen (op het extra licht dat door het prisma wordt teruggekaatst na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat extra licht dat wordt teruggekaatst (?) vervangt dan weer het licht dat wordt tegengehouden door het filter van een 1CCD camera. Je hebt gelijk dat een camera met 3x1/6" CCD meer licht vangt dan een camera met 1x 1/6" CCD. Echter, met verschillende groottes gaat het verhaal niet per definitie op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:42:
Dat extra licht dat wordt teruggekaatst (?) vervangt dan weer het licht dat wordt tegengehouden door het filter van een 1CCD camera. Je hebt gelijk dat een camera met 3x1/6" CCD meer licht vangt dan een camera met 1x 1/6" CCD. Echter, met verschillende groottes gaat het verhaal niet per definitie op!
Dat extra licht wordt door het prisma teruggekaatst. Een 1-ccd-camera heeft geen prisma, en een 3-ccd-camera heeft wel een prisma. Dit prisma houdt een klein beetje licht tegen.

Maar wat ik me dan afvraag is of een panasonic 3-ccd-camera met 1/4"-ccd's dan niet lichtgevoeliger is dan een sony 1-ccd-camera met 1/3"-ccd. Je zou zeggen van wel, maar toch zie ik nergens dat dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een 1 CCD camera heeft dan wel geen prisma, maar wel een Bayer filter op de sensor aangezien een sensor alleen grijswaardes kan meten. Ik denk dat een Bayer filter meer licht wegfiltert dan dat een prisma terugkaatst.

De vergelijking waar je naar vraagt is moeilijk, aangezien Panasonic momenteel alleen 3x 1/6" camera's maakt. De enige 3x 1/4" modellen die mij te binnen schieten zijn de Panasonic NV-GS500 (hoewel dat waarschijnlijk 3x 1/5" is) en de SD1. Deze laatste is in termen van low-light beter dan alle Panasonic modellen van dit moment, maar moet het vaak afleggen tegen de nieuwste generatie 1x 1/3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:19:
De vergelijking waar je naar vraagt is moeilijk, aangezien Panasonic momenteel alleen 3x 1/6" camera's maakt. De enige 3x 1/4" modellen die mij te binnen schieten zijn de Panasonic NV-GS500 (hoewel dat waarschijnlijk 3x 1/5" is) en de SD1. Deze laatste is in termen van low-light beter dan alle Panasonic modellen van dit moment, maar moet het vaak afleggen tegen de nieuwste generatie 1x 1/3".
Ik doelde inderdaad op de panasonic nv-gs500. Maar als die in werkelijkheid 3 x 1/5" is, dan verklaart dat waarom de sony 1/3"-camcorders als lichtgevoeligst uit de tests komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The PV-GS500 (Review, Specs, $1040) has retained the GS400 (Review, Specs, $1099)’s three 1/4.7” CCDs.
De Panasonic GS500 koop je niet alleen vanwege de lichtgevoeligheid van de camera. Die koop je ook omdat dat de meest complete consumentencamera van dit moment is (qua aansluitingen en mogelijkheden). Kortom, weet wat je zoekt en zoek je iets anders dan de allerhoogste beeldkwaliteit iin de auto stand dan is de GS500 the way to go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vandaag bij Foka.nl in Rotterdam op bezoek gweest. Prima geholpen en de deur uit met een JVC MG-435. Boven het gestelde budget, nu maar afwachten wat de resultaten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 16:24
Ik ga binnen kort een panasonic gs330 aanschaffen alleen nu vraag ik mij af of het zinvol is om een originele panasonic accu te nemen of een kloon. Het prijs verschil is namelijk wel heel er groot. Maar als het kwalitatief veel uitmaakt dan ga ik natuurlijk voor het origineel.

Ik koop e.e.a. bij digital street en die hebben dus ook kloon accu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dracula schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:25:
Ik ga binnen kort een panasonic gs330 aanschaffen alleen nu vraag ik mij af of het zinvol is om een originele panasonic accu te nemen of een kloon. Het prijs verschil is namelijk wel heel er groot. Maar als het kwalitatief veel uitmaakt dan ga ik natuurlijk voor het origineel.

Ik koop e.e.a. bij digital street en die hebben dus ook kloon accu's
Een Li-ion accu is een li-ion accu lijkt me, de klonen zullen wel van goede kwaliteit zijn. Echter kan het wel zo zijn dat zo'n kloon minder capaciteit heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Salvatron op 26-05-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Jack Walsh schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:14:
[...]

Een Li-ion accu is een li-ion accu lijkt me, de klonen zullen wel van goede kwaliteit zijn. Echter kan het wel zo zijn dat zo'n kloon minder capaciteit heeft.
Dat is het hem nou juist de cloon heeft meer capaciteit en is goedkoper.

Ik heb nog even navraag gedaan bij de leverancier van de accu en die boed garantie dat mocht die accu stuk gaan de camera door hun vervangen zal worden omdat ik niet bij panasonic aan kan komen met een kloon accu die stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dracula schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:37:
Dat is het hem nou juist de cloon heeft meer capaciteit en is goedkoper.
Oke, ik heb een paar kloon-accu's voor sony camcorders gekocht waar echter de capaciteit niet op vermeld staat, maar ik vermoed dat ze flink wat minder capaciteit hebben dan de originele accu's.
Ik heb nog even navraag gedaan bij de leverancier van de accu en die boed garantie dat mocht die accu stuk gaan de camera door hun vervangen zal worden omdat ik niet bij panasonic aan kan komen met een kloon accu die stuk is.
Bedoel je niet dat de accu dan vervangen wordt? Lijkt me sterk dat ze je camera gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:10
Ik ben op zoek naar een kleine simpele digitale camera en kwam uit bij de Panasonic SDR-S10 en de Samsung VP-MX10A

Welke ervan lijkt jullie beter en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb ooit een samsung minidv camcorder gehad en dat ding was dermate slecht dat het niet in mijn bolle kop op zou komen om ooit nog een samsung camcorder te kopen. Ook komt samsung nogal beroerd uit veel tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Jack Walsh schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:28:
[...]

Bedoel je niet dat de accu dan vervangen wordt? Lijkt me sterk dat ze je camera gaan vervangen.
Nee ik bedoel dat als de camera stuk gaat doordat de accu gaat lekken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik nog maar eens heel goed navragen en zwart op wit eisen :) Ik ken wel accu's waar garantie op zit, maar dat zo'n accu garantie biedt op het apparaat, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik ben dan ook erg sceptisch en vraag me af wat daarvan de voorwaarden zijn.

Wat betreft universeel accu's is het risico over het algemeen laag, hoewel de erg goedkope accu's ook precies geven wat ze bieden: weinig stroom voor weinig geld. De duurdere merken hebben over het algemeen wel een goede performance, maar dan is de stap naar een origineel weer een stuk kleiner. Lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:20:
Wat betreft universeel accu's is het risico over het algemeen laag, hoewel de erg goedkope accu's ook precies geven wat ze bieden: weinig stroom voor weinig geld. De duurdere merken hebben over het algemeen wel een goede performance, maar dan is de stap naar een origineel weer een stuk kleiner. Lastig..
En over welke merken heb je het dan? Ik heb nu accu's van Jupio gekocht. Die zijn ong. 2-3 keer zo goedkoop als de originele sony-accu's maar ze hebben volgens mij ook 2-3 keer zo weinig capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qua Sony accu's heb je momenteel alleen Jupio en sinds heel kort levert Hahnel deze accus ook. Dit laatste merk staat bij mij hoog in het aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:42:
Qua Sony accu's heb je momenteel alleen Jupio en sinds heel kort levert Hahnel deze accus ook. Dit laatste merk staat bij mij hoog in het aanzien.
Wat ik zo vreemd vind is dat de capaciteit er niet op staat. Een originele sony FH-100 accu heeft bijv. circa 4000 mAh aan capaciteit. Maar bij een vervangende jupio-accu kun je naar een vermelding van de capaciteit fluiten. Wat doet vermoeden dat ze niet alleen de helft van de prijs zijn maar ook de helft van de capaciteit hebben.

edit: effe opgezocht op internet en bij de fh100 staat 2350 mAh dus inderdaad circa de helft van de capaciteit.

[ Voor 47% gewijzigd door Salvatron op 28-05-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:05
Hoi,

Ik heb het forum/topic eens even goed doorgespit en ga dan toch maar de Panasonic HDC-SD9 kopen, maar heb een vraag. Hoeveel uur aan het HD matriaal (dus de hoogste kwaliteit) kun je kwijt op een SDHC kaartje van 8 & 16 GB? Ben van plan om een van beide kaartjes erbij te kopen, maar die 16Gb kaartjes vind ik nogal prijzig......!

Trouwens heeft iemand ervaring met deze camera en wil die ervaring met mij delen, is het een goede keuze? Ik heb ooke en Panasonic LZ-1 Camera en die bevalt mij heel goed en geeft erg goede kwaliteit plaatjes met de LEICO lens, dus daarom nu weer Panasonic!

Ik ben van plan deze kaartjes te kopen:

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B141675/cid/37001/Transcend_SDHC_Kaart_High_Speed_8GB_C6/

Het zijn class 6 kaartjes en volgens mij qua snelheid ook wel voldoende toch? Ik werk al een tijdje met Transcend en heb er nooit wat mee gehad, dus goede kaartjes, kunnen jullie die mening delen?

Graag jullie advies.......

Alvast bedankt voor jullie antwoorden _/-\o_ !

[ Voor 12% gewijzigd door Vjenne-ICT op 01-06-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo :w

Wanneer ik mini-dv bandjes wil overzetten zonder kwaliteitsverlies (compressie), hoe kan ik dat dan het beste doen? Ik begrijp dat wanneer je er een DVD-tje van maakt er kwaliteitsverlies optreedt en mijn PC zit eigenlijk vol en is vrij antiek. Is dan een externe harddisk een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:05
Hoeveel uur aan het HD matriaal (dus de hoogste kwaliteit) kun je kwijt op een SDHC kaartje van 8 & 16 GB? En moet je wel in de hoogste kwaliteit filmen om het matriaal op een 46 insch full HD TV goed eruit te laten zien? Dat zijn mijn voronaamste vragen bij de aanschaf van een Panasonic HDC SD9..........

Wie kan mij op bovenstaande vragen een antwoord geven?

Alvast bedankt voor je info en advies..... _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@vjenne: Op een kaartje van 8GB past circa 1.5 uur. Je mag zelf uitrekenen hoeveel er dan op 16 GB past :P Qua snelheid is klasse 4 voldoende.

@vragenstellert: volgens mij heb je de TS niet gelezen. Heb ik zo mijn best op gedaan. Foei! Klik

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:56:
@vjenne: Op een kaartje van 8GB past circa 1.5 uur. Je mag zelf uitrekenen hoeveel er dan op 16 GB past :P Qua snelheid is klasse 4 voldoende.

@vragenstellert: volgens mij heb je de TS niet gelezen. Heb ik zo mijn best op gedaan. Foei! Klik
:$ Dat had ik wel gelezen maar het was me nog niet helemaal duidelijk, sorry. Komt ook door alle afkortingen en terminologie in combi met mijn veel te lage IQ. Als ik het dus goed begrijp kan ik de mini-dv bandjes dus rechtstreeks op een externe harddisk laten kopieren zonder kwaliteitsverlies. Via de PC kan ik dan de bestanden van de harddisk weer afspelen of eventueel van de harddisk op de TV ?
Bedankt voor je reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, voor het overzetten van miniDV bandjes heb je de hulp nodig van een pc. Je sluit de camera aan via een firewire kabel, zet de camera in play stand (evt bevestigen op de camera) en dan start je op de pc je capture software op. Een gratis voorbeeld hiervan is Microsoft Windows Movie Maker. Hierin geef je aan dat hij moet streamen/ capturen of weet ik veel hoe zij het noemen en de software geeft de camera opdracht om het bandje af te spelen terwijl de pc opneemt (13 GB/u) Wat je erna mee gaat doen moet je zelf weten (kopiëren naar externe HDD), maar je kunt vanaf een externe HDD niet monteren (tenzij deze HDD is aangesloten via firewire of eSATA). Duidelijk zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net een Canon HV30 aangeschaft met een hele goede aanbieding bij de MM in Utrecht. Ik dacht al dat het te goed was om waar te zijn, maar voor dat ik terug ga, wil ik het hier nog ff checken.

Het klepje van de tapedrive heeft iets speling waardoor (ik heb niet van die grote handen) het beweegt en dus geluid maakt als ik bij voorbeeld wil inzoomen of iets dergelijks. Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:39:
Het klepje van de tapedrive heeft iets speling waardoor (ik heb niet van die grote handen) het beweegt en dus geluid maakt als ik bij voorbeeld wil inzoomen of iets dergelijks. Hoort dit?
Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Ik heb hier een wat oudere Sharp VL PD5. Helaas niets op SHARP website terug te vinden.
Nooit problemen gehad. Nu had ik een nieuw firewire kaartje gekocht voor de PC en nog voor ik de camera aansluit wilde ik de bandjes bekijken.

Ze lijken allemaal leeg.
Ik hoop dat het niet waar is. Kan dit een camera probleem zijn ?

Ik heb even geen andere mini-dv player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto S
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-08 22:15
Bij discussies over camera's die opnemen in het gecomprimeerde AVCHD-formaat (zoals Canon HF-100 en Panasonic HDC-SD9) valt het me op dat er weinig wordt geschreven over de videobewerking. Er wordt wel eens gesteld dat video editing pittig is en dus een snelle PC vergt, maar met zo'n subjectief oordeel kan ik weinig. Terwijl het bewerken van de .m2ts bestanden mij momenteel het grootste struikelblok van AVCHD lijkt!

Daarom: heeft iemand ervaring met het bewerken van AVCHD-opnames? Stel je hebt een PC met dual core 2 processor @ 2GHz, en 2GB geheugen, en je wilt een film van 10 minuten bewerken die is opgenomen met een bit-rate van 12Mb/s.
  • Moet je het .m2ts bestand dan eerst omzetten naar AVI of zo, en hoe lang duurt zo'n conversie dan?
  • Of kun je het bestand meteen ("native") bewerken, en gaat dat dan vlot of kun je na elke muisklik een kop koffie drinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@roberto: als je goede videomontagesoftware hebt kun je het gewoon native bewerken. Pinnacle slikt bij mij gewoon in 1 keer .m2ts bestanden... Het bewerken gaat niet vloeiend, maar zeker ook niet traag. Ik werk zelf momenteel met zowel Ulead als Pinnacle en beide lijken slechts 1 core van mijn quadcore te gebruiken. De pc die je omschrijft zal het wel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog enkele Panasonic HDC-SD9 nieuw in gesealde doos liggen die voor een laag prijsje weg mogen. Inclusief 1 jaar garantie en niet van de vrachtwagen gevallen ;) . Mail me even voor de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Afgelopen week berichtte ik hier al.
Als ik een tape in mijn SHARP stopte dan leek de tape LEEG terwijl ie niet leeg is.
Daarop vandaag de JVC van mijn pa gehaald en daarin deed de tape het prima.
Dus ik dacht dat het aan de Sharp lag.

Nu wil ik gelijk maar de tape in de PC zetten dus hop: firewire eraan en gaan.

Nu lijkt de tape ook leeg !

Hoe kan dit ?
Ook als ik de JVC niet aan de PC hang lijkt het bandje leeg.

Help :) Dit is echt te vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@kevertje: het is mij niet duidelijk welke handelingen je verricht dus begin eens met te omschrijven wat je allemaal doet en of je dit eerder met succes hebt gedaan. Kun je daarnaast een bandje afspelen in een van beide camera's op de tv? Of geeft de camera dan ook geen beeld? Pak eens een nieuw bandje, neem daarop een stukje film op, spoel eens terug en kijk of de camera dat weergeeft.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:36
Aangezien men hier vragen kan stellen over alle video camera's, dacht ik dat doe ik ook maar is om de juiste camera te kunnen halen.

Omdat ik vaak gebruik maak van mijn camera op mijn telefoon, wordt 't tijd om een betere camera te gaan halen.

Mijn vereisten zijn simpel, het moet natuurlijk een goede camera zijn, veel capaciteit uiteraard om uiteindelijk de beste beelden eruit te kunnen halen om te bewerken (voornamelijk bestaan de beelden uit snelle acties van sports; zoals tricking, freerunning etc.).

Zelf dacht ik aan een Sony HDR-SR serie, maar graag wil ik jullie meningen erover hebben en natuurlijk ook de min- pluspunten en welke uiteindelijk de beste is.

De prijs wat ik graag wil uitgeven is maximaal 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In dat prijssegment kun je kiezen voor een High Definition model. Is dat je wens of wil je een standard definition model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:39:
@kevertje: het is mij niet duidelijk welke handelingen je verricht dus begin eens met te omschrijven wat je allemaal doet en of je dit eerder met succes hebt gedaan. Kun je daarnaast een bandje afspelen in een van beide camera's op de tv? Of geeft de camera dan ook geen beeld? Pak eens een nieuw bandje, neem daarop een stukje film op, spoel eens terug en kijk of de camera dat weergeeft.

Succes
Ik heb een Sharp VL-PD5. Dat is een MINIDV camera.
Afgelopen week stopte ik daar een bandje in en kon ik die gewoon afspelen op de camera. Ik zag dan dus de beelden van het bandje op het kleine beelde van de camera.

Nu heb ik de camera (niet voor de eerste trouwens) aan de PC gehangen en toen kreeg ik geen beeld meer op de camera.

Dus ik dacht dat wellicht de afspeelmogelijkheid van de camera kapot was.

Daarop heb ik de JVC van mijn vader opgehaald en mijn bandje daarin gedaan. Afspelen ging prima.

Toen heb ik die JVC aan de PC gehangen en mijn verbazing was groot toen ik geen beeld kreeg op de camera.
Paar keer geprobeerd en toen gaf de JVC iets aan van CLEANING TAPE.

Dus ik hoop maar dat beiden cameras een cleaning tape nodig hebben en dat er niets stuk is.
de JVC heeft het gisteren wel weer gewoon gedaan dus lijkt op zich wel in orde.

Ik denk dat ik sowieso wel toe ben aan een nieuwe camera want die Sharp is al 8 jaar oud.
Ik zat aan de PANASONIC NV-GS330 te denken.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Let op:
Let op dat dit geen "welke camera moet ik kopen :? " topic is! Wil je goed advies, doe dan eerst je eigen research en kies alvast wat modelen uit, en ga ook even in de winkel kijken hoe ze voelen en eruit zien!