Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 7 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Auto slepen met een hydraulisch veersysteem? Liever niet, alleen bij noodgevallen kan het als je de motor mee laat draaien (in de versnelling) zodat je iig druk hebt om te kunnen remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Je kan ook remmen met de handrem (zit op de voorwielen), maar dan moet je natuurlijk niet hard rijden, maar op zich kun je er wel mee remmen...

Ik denk dat het gewoon zijn accu is. Zo'n 2 liter turbo is best een flinke motor, en kan goed zijn dat je met je Clio accutje de boel niet mee aan de gang krijgt.

Inderdaad eerst goede startkabels zoeken, motor auto starten, accu aansluiten, even laten draaien (laad hij wat bij), vervolgens proberen te starten.

Ging de startmotor wel rond met de Clio er naast, of ook niks?

Als de startmotor vast zit wil het wel eens helpen om gewoon een keer met de hamer er op te jassen...

[ Voor 15% gewijzigd door eX0duS op 03-02-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Net bij de praxis een black en decker acculader gekocht. Was zo in de aanbieding dat ik het het proberen waard vindt. Vanavond komt mijn zwager langs en dan proberen we het eerst met nieuwe startkabels. Ondertussen probeer ik het met de lader (ervoor zeg maar). We shall see.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

anderhalf uur laden met 2A B&D ding (via 12V sigarettenaansteker!). Sleutel omdraaien en gaan! Half uur rijden op snelwegen, 15 minuten spelen op besneeuwd parkeerterrein (note to self: 1400 kg glijdend = glijdend) en nu hopen voor morgenochtend. De plek voor mijn deur is gekaapt dus als hij morgen plat ligt dan moet ik een 2e auto fixen voor jumpstart.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:46
Ik had eergisteren ook stress met mijn 'nieuwe' auto, bij het wegrijden begon er opeens een accu lampje te branden. Motor niet meer uitgezet en hup naar huis rijden, bij thuiskomst auto uitgezet (incl. lampen e.d.). Zo gauw ik met mijn vader (een half uur later) naar de auto ging kijken, deed ik de sleutel in het contact en ging de radio aan en praktisch gelijk uit.
Auto wilde niet meer starten dus ik baalde enorm, heb de auto net een week en heb er nu al twee keer problemen mee gehad incl. dit probleem. Heel veel pech dus! Op dinsdag (ik had de auto maandag ontvangen) vorige week werkte mijn knipperlicht opeens niet meer (bleek een connector te zijn die losgetrild was tijdens het rijden ofzo).

Heb toen maar een Startbooster bij de garage gehaald en toen ben ik rustig rijdend, met mijn vader voorop (die wel licht had, ik had mijn auto op dimlicht staan maar het was nog minder dan stadslicht). Er is meermaals naar mij geseind, maar het ging goed. De eerste 3 minuten werkte mijn knipperlicht nog helemaal niet en daarna werkte hij wel. Toen merkte ik ook dat de verlichting iets beter werd... Bleken het uiteindelijk de koolborstels van de dynamo zijn die versleten zijn.

Niets meer dan lof voor de garage trouwens; ik heb 3 maanden garantie op de versnellingsbak en motor, maar beide problemen zijn kosteloos verholpen (hij vond het heel erg sneu! :) )
Verder rijdt de Xsara overigens voorbeeldig, ik ben er heel, heel erg blij mee! :o Komt Citroën nog eens met een nieuwe versie van de Xsara (de C4 wordt, begrijp ik, vaak als opvolger gezien, maar die vind ik dus lang niet zo leuk als de Xsara) ? Dan weet ik alvast waar ik voor kan sparen!

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan90 op 04-02-2009 11:01 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik lees net wat autonieuws van Citroën, de opvolger van de C4 gaat iig niet meer op de Xsara lijken, want:
Over de opvolger van de Citroδn C4 maakt het Franse l'Automobile intussen bekend dat die een kruising wordt tussen een klassieke berline en een mpv; wellicht wordt hij dus een beetje geschoeid op de leest van de Peugeot 3008.
http://www.nu.nl/auto/1910137/citroen-ds-komt-terug.html

Yuck, bah, pfoei. Nog groter en volumineuzer. Ik heb echt een hekel aan dat soort MPV-achtige auto's. Ik vind ze niet mooi, ik heb er niks aan, ik moet ze niet.
Kom toch eens met een opvolger van de ZX. En dan ook niet zo'n bejaardenwagentje als een C3, maar op dat platform zou je een hele mooie sportieve auto kunnen maken. Waarom wordt dat niet meer gedaan en krijg je tegenwoordig alleen maar van die hoge auto's, gericht op ouders met kinderen en mensen op leeftijd. :(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Een mooie crosspost:
Voor de liefhebbers, vanmorgen ook maar eens wat foto's gemaakt van de voiture... :p
150 trappelende Franse paarden in het vooronder (volgens mij allemaal nog aanwezig). :+

Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/xantia/090307/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/xantia/090307/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/xantia/090307/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/xantia/090307/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/xantia/090307/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/xantia/090307/6.jpg

En voor de liefhebbers, nog een kort tacho filmpje:
Clickez ici

Dit is trouwens niet volgas wegscheuren, want dat gaat een beetje moeilijk met een camera in je hand, en geen automaat. ;)

Windows Movie maker for teh win. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

jaaaaaaaaaaaaa!!! heldenwagen!

mag ik je nummerbord nog een keer via pm voor mijn tct register. ik publiceer niets.

jij hebt andere stoelen. Apart gekocht? wel mooi namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Stoelen zijn een accesoire geweest, ik weet niet precies hoe dat type heet, ben er wel blij om, want zoals je weet ben ik niet zo van de blauw/paars/groen met bloemetjes. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee ik wel zeker ;)

thx for pb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:32
Zaterdag een uitzending van Kassa over de voorvering van de C3's uit 2002 en 2003. Toevallig heb ik net een paar weken een C3 uit 2003 te leen, maar ik denk 'ach, het zou wel héél toevallig zijn als net deze weken die voorvering het begeeft; het is handiger als de eigenaar dit zelf even met de eigen dealer afhandelt, nadat ik de auto over 2 weken weer terugbezorg.'

Gisteren, één dag na de uitzending, ben ik met de C3 een dagje naar het Dolfinarium; na afloop stappen we weer in de auto, rijden naar achter uit het parkeervak, en 'krak'. Ik denk eerst 'hee, klinkt alsof er een tak tussen wiel en wielkast zit o.i.d., even kijken'. Maar nee, wat blijkt: voorvering gebroken. Hoe groot is de kans nou helemaal dat Kassa erover vertelt, en het bij de eerstvolgende rit fout gaat?

Wegenwacht erbij, auto afgesleept, wordt als het goed is vanochtend doorgesleept naar de lokale Citroën-dealer. Ik had het plan om er vrijdag een lang weekend mee weg te gaan, maar vraag me nu af of dat wel op tijd gaat lukken. Die dealer kent mij niet, en weet ook wel dat hij aan mij geen goede klant zal krijgen, want ik woon niet in de buurt. Hij heeft dus weinig reden om mijn C3 met voorrang te repareren, maar we zullen zien.
Daarnaast weet ik niet of de reparatiekosten in het geheel niet berekend worden, of dat ik wel de garage moet betalen, maar de kosten vervolgens kan claimen bij Citroën Nederland.

Heeft iemand enig idee hoe lang zo'n reparatie normaal gesproken zou moeten duren, en wat het zou moeten kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
Moet binnen een week kunnen als er behalve de schokbrekers geen schade is. Citroën is een terugroepactie gestart; als je de auto bij een dealer hebt gebracht kan die de schade rechtstreeks claimen zonder kosten voor jou. Mogelijk brengt de dealer wel kosten voor het wegslepen in rekening, die zul je dan zelf moeten claimen...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Op Citroen-forum is er een heel topic over.
Komt er op neer dat je de dealer het gelijk met Citroen moet laten regelen, als ze dat niet willen poot stijf houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:32
Dank voor de reacties. Ik heb de garage inmiddels weer gesproken; ze denken de reparatie op vrijdag uit te kunnen voeren (eigenlijk net een dag te laat, maar goed, dat gaat dan maar van m'n vakantie af), en de factuur gaat rechtstreeks naar Citroën Nederland. Dat is dan wel weer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

vriend van me twijfelt tussen xantia en xm.
ik ken beide autos maar hebben jullie zo nog in paar kreten de grote verschillen?
ik vind XM spannender qua lijn maar is technisch minder betrouwbaar, minder zuinig, zwaarder, duurder, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
XM is nog een stuk groter, maar niet persé veel zwaarder.
Techniek is vrijwel hetzelfde, en als je een nieuwe hebt (volgens mij zijn ze nog geproduceerd tot 2001 oid), zullen ze net zo betrouwbaar zijn als de Xantia.
Mooie is er natuurlijk een met een V6 24v in het vooronder... :p
Ze zijn wel comfortabeler (volgens mij hebben ze geen McPherson's als voorophanging, maar weer iets anders, en juist die McPherson ophanging zorgt er voor dat je bij het "nemen" van zo'n drempel zo'n klap krijgt, en dat kleine oneffenheden zo goed voelt), verder hebben ze hetzelfde veersysteem (nieuwere modellen HA2).
Ook heb je er weer verschillende type's in, nml. type 1 en type 2. Wijzigingen zitten hem in oa de bumpers en een ander dashboard.

Een XM is natuurlijk veel meer "premium", alles is dikker, groter, beter bekleed, meer knopjes, van het design moet je houden... Ik zou er best een willen op zich.

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 23-03-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

pff heb vanavond even lopen zoeken maar zoek maar eens een:

handgeschakelde (!), V6 XM in enigszins ok staat onder de 3 mille.

succes :p

edit: even as we speak msnt hij dat een TCT dan ook nog wel mocht... dat opent mogelijkheden!

[ Voor 25% gewijzigd door Jazzper op 23-03-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Er staat een mooie op MP voor €3450 (wel aut.)... maar die staat er vrees ik niet lang meer O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Gluten Parody op 24-03-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

die is wel nice idd! Waarom staat er geen NAP vinkje bij eigenlijk? Lijkt me nou niet een auto waar je mee hoeft te kloten toch? Toch vind ik het nog beste bedragen voor een auto van 15 jaar oud, hoe mooi hij ook is :)
zal hem forwarden naar die gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sinds een weekje of vijf heb ik een Citroen C4 Coupe VTS 1.6 benzine.. Dit als poolauto van mijn bedrijf totdat mijn nieuwe Renault Megane Coupe is geleverd.

Echter, afgelopen zaterdag, ik was onderweg van Breda (via Schiedam) naar Den Haag.. En net voor afrit Schiedam ineens een harde klap onder de motorkap vandaan.. En toen kon ik niet meer schakelen, en had ie geen vermogen meer.. Dus of de koppeling stuk, of de versnellingsbak stuk.

Wel balen, die auto rijdt echt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

iemand hier een mening over? Wel nette wagen. Wel type 1, maar prima km stand en keurig uiterlijk. Rare velgen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Jazzper schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:15:
iemand hier een mening over? Wel nette wagen. Wel type 1, maar prima km stand en keurig uiterlijk. Rare velgen btw.
Volgens mij horen die velgen daadwerkelijk bij dit type :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:53
Het is in geen geval een type 1, maar volgens mij een 2. Ik ken het verschil tussen een t2 en t3 niet, dus het kan ook een t3 zijn...De velgen zijn niet origineel, maar staan naar mijn idee niet echt verkeerd.
Bij TCT komt het nogal eens voor dat het turbinehuis van de turbo scheurt, dit komt omdat er te lang wordt doorgereden met een versleten motorrubber(midden/onder).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een XM uit 1999 is een van de laatsten, dus absoluut geen type 1. Type 2 (herkenbaar aan de double chevron op het midden van de grille) kwam al in 1994.
Volgens Autoweek is er in 1997 een nieuwe versie geïntroduceerd. Als dat type 3 genoemd mag worden, dan is een XM uit 1999 zeker een type 3.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Jazzper schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:15:
die is wel nice idd! Waarom staat er geen NAP vinkje bij eigenlijk? Lijkt me nou niet een auto waar je mee hoeft te kloten toch? Toch vind ik het nog beste bedragen voor een auto van 15 jaar oud, hoe mooi hij ook is :)
zal hem forwarden naar die gast.
NAP stelt niets meer voor. :)

Ik ken mensen die veel rijden, maar voor iedere controle voor 50 euro hun Kilometeraantal terugdraaien. _O-

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Maasluip schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:45:
Een XM uit 1999 is een van de laatsten, dus absoluut geen type 1. Type 2 (herkenbaar aan de double chevron op het midden van de grille) kwam al in 1994.
Volgens Autoweek is er in 1997 een nieuwe versie geïntroduceerd. Als dat type 3 genoemd mag worden, dan is een XM uit 1999 zeker een type 3.
In dat geval weet ik nog één van de aller, aller laatste XM's te staan. Een 2000 3.0 V6 Executive automaat te staan met 138.000km
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/xm-v6.jpg
Hij is nog te koop ook. Weet alleen niet wat de prijs is.

[ Voor 9% gewijzigd door Harry op 25-03-2009 18:45 . Reden: foto toegevoegd. ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Hmmm... die kan zomaar over de 4 mille heen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja kosda? jammer dat het automaat is. Maar ja dat heb je nou eenmaal in dat segment.

Ik had vanochtend nog een angstig momentje in mijn Xant... Collega zat op de parkeerplaats van kantoor in zijn auto een telefoongesprek te voeren. Voor zijn V50 lag een enorme plas water dus ik wilde ff kloten en vol gas door die plas. Gevolg:
- mooie golf over zijn V50
- stoom uit het vooronder van mijn dame :)

nou ja hij startte nog na het werk dus het viel mee achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Je moet oppassen met met grote snelheid door diepe plassen rijden.
Het is mogelijk dat je je binnenspatschermen kapotrijdt (doorgaans zijn die van plastic).
Een collega heeft dat (onbedoeld) ooit eens gehad.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Jazzper schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:55:
ja kosda? jammer dat het automaat is. Maar ja dat heb je nou eenmaal in dat segment.
ik heb je even een DMmetje gestuurd. Even wat extra info wat voor in 't topic niet zo heel erg interessant is

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Het is nog erger als je luchtfilter ineens een slok water binnen krijgt... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48

Dentheman

Zie signature

Jazzper schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:55:
- stoom uit het vooronder van mijn dame :)

nou ja hij startte nog na het werk dus het viel mee achteraf.
Stoom maakt niks uit, is gewoon water wat je blok, spruitstuk en uitlaat meepakt. Heb ik ook erg vaak als ik door een plas rijdt en daarna stil sta, of al rijdend een mooie stoomwolk achter de auto :p
Het wordt inderdaad vervelend als het je luchtfilter meepakt, hoewel die meestal wel goed afgeschermd zit (standaard that is )

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 04-09 22:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

beetje jammer dat onder die plas meestal diepe kuilen zitten. Niet heel goed voor de ophanging.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

MBV

Ik ben eens met een C5 met 50km/u over een 30km/u drempel gereden :X *Piep-piep-piep* betekent in dit geval "stoute jongen", maar geen enkel probleem gehad. Geniaal, die vering, ze zouden alleen dat onderstel eens zo moeten maken dat hij wat minder onderstuurd is.
Echt even een dilemma gehad: hard remmen met duiken van de neus als gevolg, of rem los zodat hij mooi over de drempel stuitert? Ik had er natuurlijk niet aan gedacht dat de luchtvering het duiken al grotendeels tegengaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 17:24

Metro2002

Memento mori

MBV schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:59:
Ik ben eens met een C5 met 50km/u over een 30km/u drempel gereden :X *Piep-piep-piep* betekent in dit geval "stoute jongen", maar geen enkel probleem gehad. Geniaal, die vering, ze zouden alleen dat onderstel eens zo moeten maken dat hij wat minder onderstuurd is.
Echt even een dilemma gehad: hard remmen met duiken van de neus als gevolg, of rem los zodat hij mooi over de drempel stuitert? Ik had er natuurlijk niet aan gedacht dat de luchtvering het duiken al grotendeels tegengaat |:(
Koop een BX of Xantia of eerder type waarbij de remmen ook door de hydrauliek bekrachtigd werden. dan remt je auto altijd horizontaal ! Bij de C5 zitten helaas conventionele remmen en duikt de C5 wel een beetje met remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Bij de nieuwe C5 met normale vering wel, maar je hebt ook een C5 met hydrauliek...
De Xantia ligt trouwens ook vrij snel met zijn neus op de grond bij stevig remmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

eX0duS schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:00:
Bij de nieuwe C5 met normale vering wel, maar je hebt ook een C5 met hydrauliek...
De Xantia ligt trouwens ook vrij snel met zijn neus op de grond bij stevig remmen...
Ook de C5 met hydrauliek heeft zijn remsysteem gescheiden van het veersysteem (itt dus tot alle voorgaande hydraulisch geveerde citroëns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Metro2002 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:32:
[...]

Koop een BX of Xantia of eerder type waarbij de remmen ook door de hydrauliek bekrachtigd werden. dan remt je auto altijd horizontaal ! Bij de C5 zitten helaas conventionele remmen en duikt de C5 wel een beetje met remmen.
Ik kan me niet herinneren dat de bx danwel xantia de voorvering stugger 'oppompte' tijdens het remmen.
Het lijkt me ook vrij moeilijk uitvoerbaar aangezien remmen in een 'split second' reageren, en het aanpassen van de vering toch enige tijd vergt (kijk naar hoe lang het duurt dat de auto verhoogd is naar een wat hogere rijstand).
Ik kan me nog wel van met name de bx herinneren dat de rem heel licht was. (1e keer remmen is neus tegen de voorruit ;) )
De C5 heeft wel een gescheiden remcircuit met eigen vloeistof itt bx/xantia.
Misschien wel vanwege veiligheid, je remmen blijven werken als je hydrolieksysteem lek is (en dat komt imho vaak voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

mr_petit schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:37:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat de bx danwel xantia de voorvering stugger 'oppompte' tijdens het remmen.
Dat deed de bx en xantia dan ook niet. Deze hadden lastafhankelijke remdrukverdeling en de remdruk achter werd uit de achtervering gehaald. Dus als jij hard remt duikt de achterkant omlaag terwijl de voorkant door de standaard krachten al duikt. Gevolg -> recht remmen.

Bij de C5 zal het idd om veiligheidsredenen anders gedaan zijn. Heb zelf een keer een hydraulieklek gehad in een BX en dan kan je dus idd alleen nog maar met de handrem remmen :o (dan weet je DIRECT waarom de handrem bij HP citroëns op de voorwielen zit! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik weet niet of je dan als gevolg recht remmen of blokkerende wielen krijgt :o
Maar bij minder hard remmen zal er allicht een verbetering zijn.
Overigens is de remkracht van achterwielen doorgaans maar zeer gering, zeker als er een zware diesel in het vooronder ligt (misschien 10% ofzo, veel auto's kunnen daar nog gewoon toe met kleine trommels. Trommels op de voorwielen zouden -voor voldoende remkracht- al snel groter dan het wiel worden om de schaal aan te geven). Bij een 911 zal dat anders zijn ;).
Dit houdt in dat recht remmen tot op zekere hoogte maar werkt.

Bij de C5 zit de handrem ook nog steeds op de voorwielen.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 26-03-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Metro2002 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:59:
Dat deed de bx en xantia dan ook niet. Deze hadden lastafhankelijke remdrukverdeling en de remdruk achter werd uit de achtervering gehaald. Dus als jij hard remt duikt de achterkant omlaag terwijl de voorkant door de standaard krachten al duikt. Gevolg -> recht remmen.
BX en slecht remmen? :N
Alleen de achterkant heeft een lastafhankelijke remdruk, doordat de achterremmen op de achtervering zitten. Als de kont omhoog komt valt de druk weg, alleen door de reactiekrachten wordt de kont juist naar beneden getrokken. Een HP geveerde auto wil netzohard duiken bij het remmen als een gemiddelde auto, alleen door een slim geconstrueerd geheel wordt dat heel erg beperkt en blijft de auto redelijk horizontaal. Daarnaast is een BX vrij vlot met zijn hoogteregeling dus als de remweg lang genoeg is zal de auto tijdens het remmen weer op de goede hoogte moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Dat werkt dus alleen maar als er een behoorlijke lading achterin ligt. (of zonder lading bij zacht remmen)
Als de achterkant teveel omhoog komt, en je dat met de remkracht van de achterwielen bij hard remmen wilt compenseren door de remkracht achter te verhogen (waardoor de reactiekracht de carosserie t.o.v. de draagarm naar beneden wil trekken) gaan je wielen blokkeren als de druk hierop niet groot genoeg is.
Het werkt dus alleen maar met zacht remmen. Dat een BX en xantia (en helemaal oudere HP's) zo'n systeem hebben is min of meer noodzakelijk omdat ze ook relatief soepel geveerd zijn (waardoor de auto relatief meer helt bij remmen tov een stugger geveerde auto).
Ik denk dan ook dat er wel een limiet gesteld is aan de variabelheid van de rembalans (anders is het imho absoluut niet veilig)
De C5 is al een stuk stugger geveerd dan de 'oudere' citroens.

wie beweerde hier dat een BX slecht zou remmen? niemand toch?

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 26-03-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

mr_petit schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:30:
Ik weet niet of je dan als gevolg recht remmen of blokkerende wielen krijgt :o
Maar bij minder hard remmen zal er allicht een verbetering zijn.
Overigens is de remkracht van achterwielen doorgaans maar zeer gering, zeker als er een zware diesel in het vooronder ligt (misschien 10% ofzo, veel auto's kunnen daar nog gewoon toe met kleine trommels. Trommels op de voorwielen zouden -voor voldoende remkracht- al snel groter dan het wiel worden om de schaal aan te geven). Bij een 911 zal dat anders zijn ;).
Dit houdt in dat recht remmen tot op zekere hoogte maar werkt.

Bij de C5 zit de handrem ook nog steeds op de voorwielen.
logisch ook dat het op de voorremmen zit. Stel dat de rem op de achterwielen zou zitten, dan is het niet mogelijk voor de auto om te zakken als deze in versnelling staat en op de rem.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Jij denkt dat het gewicht van de auto (ruim 1400kg) de auto niet voor die paar centimeter door de compressieslag kan duwen? :P

Ik weet niet of het zozeer een probleem is (met die langsarmen achter veranderd de wielbasis natuurlijk wel bij verandering van hoogte): ik zal eens testen of de auto protesteert als ik de hoogte verander met de voet op de rem (dan zitten de voorwielen nog veeeel vaster ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Clithopias schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:29:
[...]

BX en slecht remmen? :N
Alleen de achterkant heeft een lastafhankelijke remdruk, doordat de achterremmen op de achtervering zitten. Als de kont omhoog komt valt de druk weg, alleen door de reactiekrachten wordt de kont juist naar beneden getrokken. Een HP geveerde auto wil netzohard duiken bij het remmen als een gemiddelde auto, alleen door een slim geconstrueerd geheel wordt dat heel erg beperkt en blijft de auto redelijk horizontaal. Daarnaast is een BX vrij vlot met zijn hoogteregeling dus als de remweg lang genoeg is zal de auto tijdens het remmen weer op de goede hoogte moeten komen.
Recht remmen, niet slecht remmen. Ik zal de laatste zijn die beweert dat een bx slecht remt. Zeker met xantia remmen onder een BX is het alsof je een anker uitgooit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

MBV

mr_petit schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:08:
Jij denkt dat het gewicht van de auto (ruim 1400kg) de auto niet voor die paar centimeter door de compressieslag kan duwen? :P

Ik weet niet of het zozeer een probleem is (met die langsarmen achter veranderd de wielbasis natuurlijk wel bij verandering van hoogte): ik zal eens testen of de auto protesteert als ik de hoogte verander met de voet op de rem (dan zitten de voorwielen nog veeeel vaster ;) )
De XM die mijn vader had trok de auto pas echt recht zodra je de rem losliet. Bij de C5 merkte je dat helemaal niet.

offtopic:
Hij heeft nu een Jaguar X-type, die kan tenminste wél de bocht om >:) En heeft geen irritante automaat met maar 4 versnellingen, en geen diesel die pas boven de 2000rpm thuis geeft, wat toch echt de meest irritante aandrijflijn is waar ik ooit mee heb gereden |:( Geweldige motor, die 2.0D van Ford: bij 1500rpm kan hij al in z'n 4 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo vandaag mijn auto eens vertroeteld in een wasbox. Ben er niet geheel tevreden over. Volgens mij moet ik echt een keer het hele Meguiar kleiverhaal doen. In de zon ziet de auto er nog steeds ranzig uit. Wat wel opgeknapt is:
- al het plastic heb ik met Valma Plastishine aangepakt. Dat is lekker opgeknapt
- de voor en achterruit heb ik met Rain-X behandeld voor het eerst. Wat een maf goedje is dat zeg! Druppels lopen nu gewoon van de ruit af!
- De velgen heb ik met een speciale velgenreiniger behandeld, maar ben nog niet tevreden. Maar eens Dasty geel erop knallen binnenkort. Te veel vieze meuk nog.

En als extragratis bonus trof ik een schroef aan in mijn band linksvoor. Wat moet je daar nou weer mee. Heb recentelijk nog achter beide kanten vervangen. Was met die 205/R15/65 al een flinke prijs. Nu zou voor dus ook weer moeten. Maar ja, geen zin in een klapband. Kunnen ze er geen prop in spuiten?

Naast clay-en wil ik ook nog wel eens de sierstrips (bloemkool-alert) en de bumpers vervangen. Verder heb ik toch wel heel veel krasjes. En ik ontdekte dat zekering F (40) stuk was. Eens kijken wat die doet. Is zo'n grote unit en die hadden ze niet bij de Shell.

Jammer toch voor zo'n technisch verder puntgave auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Metro2002 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:54:
Recht remmen, niet slecht remmen. Ik zal de laatste zijn die beweert dat een bx slecht remt. Zeker met xantia remmen onder een BX is het alsof je een anker uitgooit :9
Reageerde op het laatste van je eerdere post, gevolg->slecht remmen. En dat kon ik mij nou niet helemaal voorstellen, ga het wel een keer uitproberen als ik de weg op kan met mijn BX. Deze heeft vandaag voor het eerst gereden :*) 5 meter achteruit en weer 5 meter vooruit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Jazzper schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:48:
Kunnen ze er geen prop in spuiten?
Ik zou het gewoon vragen bij een bandenboer.
Als de schroef gewoon in of tussen het profiel zit lijkt me het geen probleem.

Voor het reinigen van velgen zou ik heel ver van velgenreiniger wegblijven. Je zou eraan kunnen denken om het 1 keer toe te passen als je een auto hebt gekocht (die heel vuil is), maar het tast de lak van je velgen heel snel aan.
Ook dasty moet je met mate gebruiken, dat is een beetje zuur, en kan dus in potentie zowel blank als geanodiseerd aluminium aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

mr_petit schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:08:

Wat ik denk is niet relevant. Dit is (een van) de reden dat de handrem op de voorwielen zit.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Bron?
(ik neem aan dat je die hebt, omdat jezelf al aangeeft dat je eigen gedachten erover niet relevant zijn)

Ik denk dat het veiligheidsissue prevaleert. Citroen is immers ook niet de enige met handrem op de voorwielen (o.a. saab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb geen bron. Wel weet ik dat een citroen niet stijgt of zakt als je de rem ingetrapt hebt. Daarnaast is de vraag of het wenselijk is om hem elke keer een paar centimeter door die compressie slag te duwen

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
De oudere HP geveerde auto's hebben geen antizink bol dus zakken na verloop van tijd altijd in. Op het moment dat je de achterremmen vastzet kan de achterkant niet meer inzakken. Als de druk er dan vanaf is en je haalt de rem los valt de kont in een keer naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Stiekem wil ik nog wel een keer een oude C15 voor erbij. Zoals deze:
http://link.marktplaats.nl/240934078
voor weinig ophalen en poetsen als een dolle. en dan? eh.. ja eh hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Jazzper schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:19:
Stiekem wil ik nog wel een keer een oude C15 voor erbij. Zoals deze:
http://link.marktplaats.nl/240934078
voor weinig ophalen en poetsen als een dolle. en dan? eh.. ja eh hebben :)
denk niet dat je er bent moet alleen poetsen, volgens mij spot ik ook aardig wat roest :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

true. Is ook maar een ideetje. Lijkt me briljant om een C15 in gendarmerie kleur te rolleren zoals deze gast heeft gedaan: Azu250.

ik heb gekeken naar verzekeren, maar kom er niet uit. Sites als independer gaan over hun nek omdat het een bestel is. Ik wil gewoon prive/geel!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Die C15 is z'n geld niet waard...

Wat de foto's zo laat zien is spatscherm rechts voor 2 gaten, linker achterdeur de onderrand (wat dus met het binnenwerk) en van de laadbak onder (voor het rechter achterwiel) is hij ook al door. Dat betekend aan de andere zijde dus ook. Daar zit heel veel werk aan.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

helder!

edit: ik keek nog even maar je ziet het wel scherp :p
niet aankomen dus?

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/1c/WTTQGRiZOJADINXRQ/s9fQ==.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/1f/qmW6th0XyfOOXo90TX25zg==.jpg

belasting kost ca. 10 euro per maand
verz kost ca. 21 euro per maand
benzine vrij zuinig
wel mooi speleding :D

edit2: laaat maar... is helemaal afgeragd:
http://www.speurders.nl/o...p-c15-e-1-1-47295060.html

kun je beter deze hebben:
http://www.speurders.nl/o...15-uit-1989-46818997.html

[ Voor 121% gewijzigd door Jazzper op 30-03-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Je Xantia weg doen en een Berlingo kopen lijkt me een beter idee dan. ;) Ik heb ze alletwee. :D
Berlingo is een fijne auto, voor een besteller is hij echt comfortabel, stoelen zouden beter kunnen, maar het is dan ook een werkbak.

Ik durf zelfs te stellen dat hij comfortabeler is dan mijn Xantia!

Komma komma komaaaa. :D

[ Voor 71% gewijzigd door eX0duS op 01-04-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

neh, Berlingo vind ik dan weer niets aan. C15 is al randje. Liever een azu250, besteleend of acadyane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
4 Mei gaat ze op voor de APK. Als dat gelukt is ga ik verder met het optische deel, bumperlip, set nette bumpers in de juiste kleur, skirts, velgen achter komen rondom met nieuwe banden ed.

Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/GTi/Bijnaklaar/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/GTi/Bijnaklaar/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/GTi/Bijnaklaar/03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/GTi/Bijnaklaar/04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/GTi/Bijnaklaar/05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat een schatje! succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Lief he? O+

En ik kon niet meer wachten, rondje gebeld en zojuist laten keuren. In een keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 21:56
zojuist mijn nieuwe c4 berline opgehaald, morgen even lekker rondcruisen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nog mensen die zaterdag (of zondag) naar de Citromobile 2009 gaan? Ik ga zaterdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Laatst online: 07-09 17:25
Ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo dat was cool zeg! Heb echt genoten vandaag!

mijn fotoserie, de fotoserie van een vriend met wie ik was. Verslagje post ik nog wel op mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die SM blijft toch een bolide die niet zou hebben misstaan in één van de originele Star Wars-films ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:24:
Die SM blijft toch een bolide die niet zou hebben misstaan in één van de originele Star Wars-films ;)
Een collega van me heeft zo'n SM. Bijzonder mooi apparaat maar als d'r wat mee is ben je ook direct knap aan de beurt zeg... Maar als ie rijd..... leuk, heeeel leuk :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja ik had tot nu toe af en toe een SM gezien, maar afgelopen weekend op de Citromobile echt zonder dollen een stuk of 60 tegelijk.. damn nice.

oh tijd over en citrofiel? check ff een stuk of 4000 foto's van de beurs hier:
http://veerbol.blogspot.c...mobile-2009-geslaagd.html

[ Voor 12% gewijzigd door Jazzper op 04-05-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Ik was er zaterdag ook eventjes, heb veel mooie auto's gezien. Naast een aantal vrij standaard auto's was de roadrunner een van mijn favorieten. (CX met 6 wielen)

De vele SM's vielen mij ook op, erg mooie auto's maar niet te betalen. 'Mijn' garage heeft er ook een staan, setje 2dehands koplampen (of glazen oid) waren 1200 euro 7(8)7 Blokken zijn ook niet al te betrouwbaar, zitten nogal wat foutjes in waardoor er al menig stuk zijn gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

het jeukt. Ik zit te kijken naar een auto erbij.
Nodig? nee, totaal niet.

maar als ik zie wat die BX-en kosten. Een mooie Chic of GT of 19TZI of juist een kale 14, rrrr. Moet te doen zijn voor weinug!

Of een C15 lijkt me ook wel wat.

nou ja het kijken is al leuk (de chase is half the fun, of hoe ging die?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik denk dat als je een BX koopt, je liever in de BX gaat rijden dan in de Xantia.
De BX is nml. een stuk lichter en dus wendbaarder, hij voelt ook sneller aan omdat hij niet zo veel gewicht mee moet sleuren.
Je hebt meer zicht rondom, hij is comfortabeler, maar het blijft natuurlijk wel een auto van een paar generaties terug.

Ik heb zelf in een 1.6 TRI gereden, die was al snel, en in een 1.9 TZI, en die was ook echt behoorlijk rap.
Een BX GTI (zeker de 16v) is in het algemeen wel wat duurder natuurlijk.

Ik weet ook niet wat het budget is, maar er zijn ook andere rappe karren van Citroën, zoals de Saxo 1.6 16v VTS, Xsara 2.0 VTS, of je gaat natuurlijk voor de lelijke eend!

Ik heb mijn Xantia trouwens ook eens op zijn staart getrapt:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/xantia/topspeed.jpg

Met wat meer ruimte gaat hij over de 220 heen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

tja budget is niet ruim, het is meer funideetje. Verder vind ik de, no offence, saxo en xsara niet veel aan om te zien.

enne...
- waar kun je zo hard rijden. Ik wil ook wel eens testen, maar in nl red je dat nergens.
- hoe de fuck maak je dan nog een foto? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik ben gewoon naar Duitsland gereden. Bij Boxmeer de A77 op richting Keulen (A57/E31), daar mag je vanaf de grens een km of 60 gewoon zo hard als je wil/kan.
http://www.autobahnatlas-online.de/A57.htm

Helaas op de terugweg zag ik dat ze nog in Nederland richting de grens stonden te flitsen... Ik weet niet of ze er al stonden toen ik er langs reed, niks gezien.
Heb volgens mij ook niet heel hard gereden daar, want daarom ging ik juist naar Duitsland, omdat het daar wel mag... Maar het kan toch zijn dat ik nog een mooie rekening kan verwachten. ;)

En met die snelheid een foto maken is geen enkel probleem. De auto heeft er geen enkele moeite mee. Hij trilt niet, is ook niet zoekerig, hij maakt veel toeren, maar het kabaal valt mee.
De auto kan het makkelijk aan, en nog wel harder ook denk ik.
Tot de 200 trekt hij in elk geval moeiteloos door, je voelt dat de turbo een aardig toontje mee blaast. :p

Wel is remmen met 200 anders dan met 120.
Normaal gesproken rijd je niet zo hard, dus je weet dat je met 120 gewoon fatsoenlijk kunt remmen.
Maar als je dus met zo'n snelheid aan komt rijden, en je wil een afrit pakken, dan merk je toch wel dat hij wel snel last krijgt van fading, die remmen zijn dus niet helemaal berekend op zo'n snelheid.
Alhoewel een V6 volgens mij dezelfde remmen heeft, dus die zou daar ook wel last van moeten hebben lijkt me.

De olietemperatuur (de meter) loopt op tot zo'n 90 graden (normaal net zoals bij jouw denk ik zo'n 60 graden), de motortemperatuur steeg ook nauwelijks.
Ook heb ik tot nu toe 0,0 olieverbruik, heb jij wel eens gekeken of dat er olie "verdwijnt", of hoeveel de jouwe verbruikt?
Valt me in elk geval niet tegen. Je zou toch zeggen dat met zo'n kilometer stand hij wel wat olie zou verbruiken...

[ Voor 31% gewijzigd door eX0duS op 24-05-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Jazzper schreef op zondag 24 mei 2009 @ 10:35:
tja budget is niet ruim, het is meer funideetje. Verder vind ik de, no offence, saxo en xsara niet veel aan om te zien.

enne...
- waar kun je zo hard rijden. Ik wil ook wel eens testen, maar in nl red je dat nergens.
In nederland: Afsluitdijk, ik rijd 'm al 2 jaar 2x per week. 1 x een undercover golf gezien, en verders heel soms een klpd volvo. En als je in oostelijke richting rijdt moet je voor & na het monument even alert zijn op een vw transporter die er één keer in de zoveel tijd staat maar die zie je van ver al staan :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hehe goede tips

mijn olieverbruik?

ik wist niet eens dat dat kon fluctueren, ik peil al tijden niet meer omdat ik in slaap viel daar het altijd dezelfde stand is: ergo: 0,0 olieverbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 10:00

Vincenz0

Coder

Ha! nog meer Citroën rijders! :)

Ik rijd sinds kort rond in een mooie blauwe Citroën Saxo SX 1.1i.

Ik ben er heel trots op als eerste auto en hoop er nog lang mee te kunnen doen :).

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mooi en van harte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ben bezig met een nieuw online projectje en ben op zoek naar citroenbezitters die wat willen vertellen (+ paar foto's) over hun ride. Mensen die daar aan mee willen werken? verhaal + foto's komen online (so you know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik wil wel mee doen op zich... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Hier ook prima.

Weet iemand hier waar ik originele of reproductie matten voor mijn saxo kan vinden? mijn bestuurders mat is erg versleten.

Ik zoek dan niet zo'n tuning mat maar gewoon de originele met Saxo er op :)

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
www.automatten.nl
Zelf geen ervaring mee maar wil daar ook matten gaan bestellen.

Net een nieuwe voorpijp met demper voor mijn BX binnen gekregen, momenteel klinkt ze echt helemaal nergens naar. Mooi om te zien dat er over een flink stuk nog een tussenschot in de buis zit, uitlaatje waar over nagedacht is. Daarom ook besloten om voor een origineel deel te gaan en niet domweg de demper er tussenuit te zagen, ook vanwege het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hier ook prima als in ik wil wel meedoen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Je hebt hem helemaal goed Jazzper.

Bedankt Clithopias ik zal eer dezer dagen daar het eens bestellen en mijn ervaringen hier posten.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Ik wil ook wel meedoen maar wel pas als ik bumpers in de juiste kleur heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hehe mooi,

ik wil hier mijn plannetje wel plempen, maar ik doe dat nog niet op citroen forum ivm verwachtingen scheppen die eerst nog maar moeten worden waargemaakt:

ik ben fan van de meeste citroens en mag graag Citroens bekijken (in het echt en online). Nou is een andere hobby van me racefietsen (zowel het doen als het sleutelen aan) en voor een bepaald soort racefietsen (fixed gears) heb je www.fixedgeargallery.com

Dat, of in ieder geval zoiets, wil ik ook gaan maken voor Citroens. In Nederland hebben we al foto's genoeg (bekijk alle 'gespot' topics maar eens en de site van Martijn (citroenazu), maar dit is bijna te massaal. Immers het is (naast een hele reeks mooie foto's) niets meer dan alle types. Je kan ook gewoon googlen op BX 19 TZI bij wijze van. Dan krijg je hetzelfde.

Aan de andere kant zijn er de bergen forumtopics waarin mensen over hun auto uitwijden. Deze staan echter verspreid over alle fora en zijn meer een proces (maanden tot jaren lang).

Zo'n gallery staat daar mooi tussenin. Enkele foto's en een klein verhaaltje. Autoweek heeft ook zoiets met de rubriek klokje rond.

Wat ik nu aan het doen ben is al wat content (lees: citroens met eigenaren en foto's) aan het verzamelen. Ik werk in de online wereld en heb veel ervaring, dus daar zal het niet aan liggen, maar content blijft nodig. Als het eenmaal staat zullen mensen hopelijk zelf hun verhalen inzenden. Zo gaat het bij de Fixed Gear Gallery althans.

Ik wil simpel beginnen (als online strateeg kan ik terplekke 1001 opties bedenken, maar dat doe ik maar even niet). Kijken hoe het loopt.
Heb al mooie .nl URL dus dat zit ook snor.

Kortom: zou je een van de eersten willen zijn? Wat ik nodig heb is 1 tot 5 foto's en een leuk achtergrondverhaal. Ik ben niet van plan te veel te editten in de teksten zodat het origineel blijft.

wat betreft techniek:
Ik ben online marketeer/strateeg bij een full service internetbureau dus ik weet hoe het werkt allemaal (aan de voorkant). Aan de achterkant (techniek) red ik me aardig maar ben geen crack. Kant en klare oplossingen zoals Joomla etc kan ik mee lezen en schrijven. Design en platte HTML ook appeltje eitje. Ben alleen minder goed in scripting (php etc) en databases. Wel op papier maar doe er te weinig mee.

Ben sowieso aan het twijfelen. Volgens mij is dat fixed gear gallery echt he-le-maal in platte html. Kun je wel vanavond nog los als het moet maar ideaal is anders. Aan de andere kant wil ik ook niet beginnen met een mega fancy toestand, dat komt allemaal wel later (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Dus, net met mn vriendin en der pa op pad gweest om een Saxo te bekijken, 1.1 538 uitvoering, geel/oranje kleur...

Kleur is leuk, uitvoering met gekleurde gordels ed ook wel lekker fleurig, meid vond het ook leuk ding.

Maar bv koppeling greep pas erg hoog aan, oke het is frans, maar hoort dat echt zo ? Rempedaal bv weer helemaal niet, gelijk derop en kneiterhard. Stoelen waren ook wel errug doorgezeten, al is dat ook weer frans, maar weet niet hoeveel normaal is. Wel hing bestuurdersstoel aan 1 kant door... zo nog wat kleine dingetjes, maar daar is het een 2e hands autotje voor.

Wat zijn beetje de standaard Saxo dingen waar je op moet letten, heb al wel ong een jaar rijervaring met een saxo, maar dat is alweer 5 jaar geleden.
1.1 blokje is nog best vlot, mede door gewicht, kofferbak is bv ook gewoon kaal op simpel zeiltje op vloer na...

Bedoeling is iig wat meer autotjes te bekijken, wordt eerste auto voor vriendin die nu beetje rij-angst heeft, dus meer dan een 1.1 blokje heeft ze ook echt niet nodig... en ze moet gewoon beetje vertrouwen inzichzelf en auto krijgen, komt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
Klinkt als een saxo met een hoge km stand, hoge koppelingspedaal is opzich geen prob mits de plaat zelf niet versleten is (koppelingspedaal kan je stellen door de kabel losser te draaien bij de bak waardoor het pedaal zakt, hoort niet in princiepe).

Kofferbak hoort niet 100% kaal te zijn als in er moet een isolatiemat onder het zijltje liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door _Drake_ op 29-05-2009 22:50 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Morgen en Maandag is er een open dag bij de CITROEN-dealers Oisterwijk en Tilburg

Ik ga erheen met mijn vader. Je kan proefritten nemen stond erbij, samen met het bekijken van o.a. de C6. :P

Over da proefrit.. Mijn vader heeft er een hekel aan omdat hij denkt dat er verplichtingen aan vastzitten. DIt is toch nooit het geval?

We hebben een Citroen Evasion op het moment (1999) we willen een C8 kopen.

Best vette bak, ik heb m liever dan een BMW-5: (De 5 serie zag ik vandaag rond de 5 X in 1 minuutje.. ;( )
Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/131/citroen_c6_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.citroen.be/Site/Info/images/b_c8.jpg
Citroen C8

[ Voor 4% gewijzigd door SalimRMAF op 29-05-2009 23:44 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
_Drake_ schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 22:49:
Klinkt als een saxo met een hoge km stand, hoge koppelingspedaal is opzich geen prob mits de plaat zelf niet versleten is (koppelingspedaal kan je stellen door de kabel losser te draaien bij de bak waardoor het pedaal zakt, hoort niet in princiepe).

Kofferbak hoort niet 100% kaal te zijn als in er moet een isolatiemat onder het zijltje liggen.
Klopt, Lag ook wel een mat op de bodem... maar metaalwerk rondom is niet afgewerkt ofzo, komt alleen omdat ik zelf nu tapijtje en kunststof afwerking rondom gewend ben.

Hengsel om reservewiel los te draaien hing bv wel weer op zn plek en weinig beschadigingen achterin,in auto zelf zag het er een stuk afgeleefder uit, gewoon wat flinke krassen her en der... denk dat een goede schoonmaakbeurt ook wel scheelt.

Is dat geel/oranje trouwens een kleur die snel verkleurt? Bovenkant deurstijl was helemaal lichtgeel geworden, bijna alsof dat ooit cheap gespoten was ofzo, ding had ook wat krasjes/plekjes erop zitten... lijkt me niet echt te horen.

Autotje had trouwens net iets meer dan ton gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat is het hier stil zeg!

twee dingen

1. er is een tak van een berk op het dak van mijn xantia turbo gevallen toen een bedrijfje, in opdracht van de gemeente denk ik, berken aan het omzagen was. Mooi klote. 3 deuken in het dak. Niet enorm groot maar wel storend. Nog niet gebeld maar ben bang dat het een financiele total loss wordt. Dagwaarde zal iets van 1100 a 1200 euro max zijn en dit kost wel meer denk ik. Maar even kijken wat ik doe.

2. de nieuwe Citroen DS3, wat vinden we er van? Ben nog niet overtuigd. Hij is zo afgerond aan alle kanten. Ik weet het nog niet.
http://www.autoweek.nl/au...n-gaat-premium-met-de-DS3

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2mzjsd5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik vind 'm best aardig, en vooral 'sportief futuristisch' eruit zien.
Zolang de bijbehorende motorisering ook maar conform is; dat is imo al sinds bijna 10 jaar een punt waarop citroen zo ongeveer een aanfluiting is.
Ze hebben de afgelopen 5(!) jaar het rijderskampioenschap WRC gewonnen met sebastian Loeb, maar een auto met een beetje pit op de markt brengen zit er kennelijk niet in.
Er is een 180pk c4 2.0 VTS geweest die -jawel- 8,9 seconde naar de 100 doet. Hoe je dat met 180 pk voor elkaar krijgt weet ik niet, maar een sportieve rijder wordt daar natuurlijk niet warm van. De concurrenten doen het allemaal tussen de ca. 1,5 en 2,5 seconde sneller.
Nu is het aanbod nog dramatischer.
2 modellen C4 'by Loeb':
een 1,6 THP die 9,2 naar de 100 doet, en een 1,6 VTi 'by Loeb' die 11,2 naar de 100 doet...
Moeten we meetrappen ofzo?
In ieder geval is het enige 'by Loeb' de naam; volgens citroen is 11,2 of 9,2 seconde naar de 100 een 'sportieve prestatie'. In Duitsland moet je daarvoor onder de 7 seconde zitten.
Erg jammer, aangezien ik de C4 (de coupé althans) een erg mooie auto vind met een sportieve lijn (hij is nu wel aan een vernieuwing toe)
Ik ben benieuwd wat de 1,6thp in dit kleinere autotje gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo, schijnbaar moet ik me hier komen melden tegenwoordig. :+

Vandaag een andere auto gekocht voor als "voor de deur bakkie".

Om precies te zijn, een Citroen Xantia Break, 2.0-16V Pallas. Bouwjaartje 1999, gekocht en al die tijd gereden tot hij ergens recentelijk is ingeruilt bij dezelfde dealer voor een C5, waarschijnlijk door een standaard-citroen-oud-mannetje.

Volledige onderhoudshistorie bekend, 180K echte NAP kilometers.

Piccies (nog van de dealer, moet nog ff eigen plaatjes schieten. ;) )

Afbeeldingslocatie: http://album.veelkralen.nl/d/7478-1/zijkant2.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://album.veelkralen.nl/d/7472-1/kont.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://album.veelkralen.nl/d/7474-1/neus.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://album.veelkralen.nl/d/7466-1/interieur.jpeg

Deze heeft onder andere:

- Centrale vergrendeling met AB
- ABS
- Stuurbekrachtinging (duh!)
- Elektrische ramen rondom
- Elektrische spiegels
- Regensensor
- 4X Airbags
- Climate Control

En het rijd helemaal niet zo verkeerd of sponzig zoals je zou verwachten. Nee, het is geen BMW nee, maar zeker niet verkeerd. :)

Kortom, als vervanging van de rottende 316i als de "voor de deur auto" een prima vervanging. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

sweeeeet! heel goed!

Als je geen Xantia Break hebt dan heb je er echt niets van begrepen ;)
Mis wel de turbo als accesoire op je dame, maar het zij je vergeven!

die van mij mag wel een grote beurt hebben, heb het een beetje laten versloffen:
- letterlijk grote beurt nodig
- wasbeurt idem
- verzekering afhandelen met kleine deuk in het dak
- hoogteregeling voor is fucked up (ik denk het bekende palletje)
- binnen een grote teringzooi met lege blikjes etc

maar hard dat ze nog gaat! recentelijk 205 gps km aangetikt op de A28 en nog overhouden. Je houdt het niet voor mogelijk. Retestabiel op die snelheid. Het is gewoon geen bochtenmonster, maar power heeft ze wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

De turbo wilde ik juist bewust niet. Voor een "dagelijks gebruik/korte ritjes/boodschappen auto" vind ik deze goed genoeg. ;)

Heb ook nog een BMW 530 namelijk. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

vandaar dat je je halve boedel te koop zet in je sig met je nieuwe wagenpark ;)

hoewel die xant je de kop niet gekost zal hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Zo'n non-turbo is bij dagelijks gebruik volgens mij beter bruikbaar dan een mét turbo.
Qua bochtenwerk doet zo'n Xantia het trouwens heel behoorlijk hoor, met snelle links-rechts wisselingen heeft hij meer moeite.. Stuur hem maar eens door een goede bocht heen, gaat prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Owh, ik zeg ook nergens dat hij slecht stuurt hoor. ;) Ik zeg alleen dat het geen BMW is. Het stuurt wel degelijk beter als diverse andere auto's die ik heb gereden.

Ik heb voor deze 1800,- moeten bijbetalen, nadat ik 640 voor mijn BMW barreltje had gekregen. (Waar ik hem waarschijnlijk op marktplaats amper voor kwijtgeraakt was, laat staan al het gedoe eromheen.) Vraagprijs was 2440 met afleveringsblaat enzo.

Vind ik netjes, nadat ik allerlei modellen had vergeleken. Tuurlijk zijn ze er ook goedkoper, maar voor een 1999'er met deze accesoires, volledig bekende historie en altijd dealeronderhouden, (afgestempelde boekjes) een correcte kilometerstand, een hele nette optische staat van binnen en buiten en bij een dealer vind ik het een nette prijs. :)

[ Voor 3% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-09-2009 10:56 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Misschien dat auto's nu ineens helemaal geen klap meer waard zijn, maar voor 2000 euro voor zo'n nette auto mag je je in de handjes knijpen denk ik.

Overigens ben ik gisteren even door de showroom bij de Peugeot dealer gelopen terwijl ze mijn bedieningsunit voor richtingaanwijzer van de 206 aan het vervangen waren (kosten 280 euro... computers, bah). Nou is de 206 al niet groot, maar de ruimte die dat ding heeft gebruik ik eigenlijk ook nooit. Een 107 zou het ook kunnen doen, ware het niet dat de voorkant van een 107 foeilelijk is, evenals dat losse ding wat schuin boven je stuurkolom zweeft.
Niet dat ik nu al een andere auto wil, aangezien deze 206 nog zeker een jaar of 2 meegaat, maar als ik wat anders wil, dan gaat dat eerder een C1 worden dan een Aygo of een 107.
Pagina: 1 ... 7 ... 50 Laatste