@Kevin85 hoe beviel de auto het lange stuk voor de passagiers?
Deze zomer gaan we onze C4 (2022) naar Denemarken.
Voor mijn vrouw en zoontje van 1 jaar was het prima, lekkere stille auto.DVX73 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:36:
@Kevin85 hoe beviel de auto het lange stuk voor de passagiers?
[ Voor 8% gewijzigd door Kevin85 op 11-05-2023 16:46 ]
ECO stand heeft geen verwarming.Kevin85 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:44:
[...]
Voor mijn vrouw en zoontje van 1 jaar was het prima, lekkere stille auto.
Elke twee uur laden was ook prima te doen aangezien onze kleine toch even eruit moest, half uurtje rond lopen en weer verder. Veel gebruik gemaakt van de Chargemap App die hielp met de juiste laadstations vinden, helaas wel 2x gehad dat het laadstation niet bereikbaar was door werkzaamheden. Hier houdt ik echter in mijn planning rekening mee door te zorgen dat de accu niet te leeg gaat (25%) en nooit de laatste optie neem.
Mijn vrouw wisselde geregeld van voor naar achteren en had genoeg ruimte. Ik kan mij wel voorstellen dat achterin zitten met een lengte van 1.90 of langer minder plezierig kan zijn.
Wat minder aangenaam was is de verwarming op ECO stand, die loopt niet constant en gaat soms uit waardoor het koud wordt, niet heel fijn met 5 graden buiten.
Dat is niet correct, die heeft hij wel, echter werkt hij een stuk langzamer.
Ben toch wel benieuwd hoe dit zou moeten werken. (of dat de eco stand verschillend is per versie? ik heb modeljaar 2021)Kevin85 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:44:
[...]
Dat is niet correct, die heeft hij wel, echter werkt hij een stuk langzamer.
Helaas valt hij alleen ook uit, wat ook niet de bedoeling kan zijn.
C4 1e generatie was het toch? Ik zit ook een beetje schuin naar Citroen te kijken als Peugeot rijder, naast een 307 uit de laatste bouwjaren lijkt me een eerste generatie C4 van 2008 of later me ook een goede optie.FastFred schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:48:
Nooit saai zo'n CitroënEen maandje voor de APK verloopt, hoor/voel ik vanmiddag ineens een knak in de stoel. En als ik nu gas geef dan komt de bestuurdersstoel links los van de rails lijkt het. Lijkt me een APK afkeur
![]()
Morgen maar 's ff zien of de garage er adhoc naar kijken kan, heb de auto nodig dit weekend
Ah, met alle kinderziektes uit die tijd erbij.... was bij de 307 niet anders volgens mij.FastFred schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:24:
@_JGC_ Jep, C4 van het eerste bouwjaar, 2004 gebouwd, 2005 op kenteken.
Ik heb jaren een 307SW gehad (2.0 HDi). Dat was denk ik de beste auto die ik ooit gehad heb. Zonder moeite van 160k naar 320k gereden. Bij 310k begon het wel slechter te worden (EGR klep dat soort gezeik) en heb ik hem ingeruild voor een 407 (benzine). Dat was dan weer met stip de slechtste auto die ik ooit gehad heb, al vond ik hem er toen en nu nog steeds echt waanzinnig gaaf uitzien. Wat een slee, wat een comfort. Jammer dat hij oa. de versnellingsbak, ECU en bobine de geest gaven kort na elkaar en de auto daardoor onbetaalbaar en vooral onbetrouwbaar werd._JGC_ schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:29:
[...]
Ah, met alle kinderziektes uit die tijd erbij.... was bij de 307 niet anders volgens mij.
[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 19-05-2023 08:53 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dat lijkt mij geen probleem om een vervanger te vinden, de type I is goed verkocht en ondertussen ook in grote getallen richting de sloop/onderdelen gegaan.FastFred schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:30:
Diagnose: het stoelframe is gebroken, in de stoel zelf. Dat kan gemaakt worden, maar dan moet de stoel eruit en de stoel deels uit elkaar om te kunnen lassen. Het is net zo makkelijk als de stoel eruit is, er gewoon een andere in te zetten. Dus de garage gaat op zoek naar een vervanger.
En met hierboven, mijn C4 ook best veel geshit mee gehad. Het beste aan die auto is het zitcomfort en de 2-liter benzine motor, en 1600kg trek gewicht.
[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 19-05-2023 13:26 ]
OKKKK.FastFred schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:25:
Nou dat valt smerig tegen. Ik heb nu zelf maar ff een oproep op onderdelenlijn gezet. De garage heeft in heel Nederland welgeteld 1 bestuurdersstoel gevonden. In de verkeerde kleur, en ook met versleten bekleding. Voor 600 euro
Het is ook bekleding die niet veel voor komt. Zwart, met stoffen zitting en rugleuning, maar de zijkanten met leer en alcantara bekleed
Wij rijden enkel nog op de normaal/standaard stand. De airco aan (niet automatisch) op een lage ventilatiestand (ik geloof 1 fanblaadje op de display). Zonder automatische airco blijft de temperatuur goed en mijn ervaring is dat op deze wijze het weergegeven rijbereik (kilometers) constanter is.Oid schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:36:
[...]
Ben toch wel benieuwd hoe dit zou moeten werken. (of dat de eco stand verschillend is per versie? ik heb modeljaar 2021)
Heb vanochtend een uur op ECO gereden en 28 graden gezet, zowel AC al zonder AC beide koude lucht en geen warmere auto.
Hoe ervaren andere dit?
[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 12-06-2023 19:33 ]
Werkt uitstekend hoor, schijven achter._JGC_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:39:
Remschijven achter, ik blijf het ondingen vinden. Geef mij maar trommels.
[ Voor 7% gewijzigd door LooneyTunes op 12-06-2023 20:16 ]
Klopt. Vorige week nog zo'n remklauw vervangen op mijn Xantia.FastFred schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:27:
maar waarbij de handrem de reguliere remblokken mechanisch bediend.
Niet bij hydropneumatische modellen. (vanaf de 1966 DS)_JGC_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:30:
@LooneyTunes Bij PSA uit die tijd is het gewoon een hevel op de remklauw achter.
Kan best, maar een C4 heeft een reguliere ophanging. Ze zijn door de jaren heen steeds meer naar Peugeot getrokken qua techniek.LooneyTunes schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:15:
[...]
Niet bij hydropneumatische modellen. (vanaf de 1966 DS)
Als je achterwielen blokkeert (handrem) en de auto in een versnelling zet, kan bij het zakken (waarbij de wielbasis enkele centimeters verandert) de motor gaan draaien. (een fractie, maar niet gezond voor de versnellingsbak en motor)
Daarom zitten ze daar dus op de voorwielen.
Ja leuk maar mijn C4 Coupe komt niet uit 1966 maar uit 2005 en wat JGC zegt, in die tijd had PSA dus blijkbaar een mechanische handrem die de reguliere remblokken op de achterrem gebruiken.LooneyTunes schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:15:
[...]
Niet bij hydropneumatische modellen. (vanaf de 1966 DS)
Als je achterwielen blokkeert (handrem) en de auto in een versnelling zet, kan bij het zakken (waarbij de wielbasis enkele centimeters verandert) de motor gaan draaien. (een fractie, maar niet gezond voor de versnellingsbak en motor)
Daarom zitten ze daar dus op de voorwielen.
[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 13-06-2023 08:45 ]
[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 13-06-2023 13:02 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Willem30 op 13-06-2023 13:05 ]
Als het een 1.2 3-cilinder is: Distributieriem?rikislief schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:54:
ik ga morgen naar een C4 kijken. Zijn er zaken waar ik niet moet vergeten op te letten / naar vragen? Hij is uit 2013, uit de VTi collection, en heeft een ton gereden.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Dat is een storingsgevoelig blokje, onderhoudshistorie is dan erg belangrijk en of de riem nog goed in takt is.rikislief schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:54:
ik ga morgen naar een C4 kijken. Zijn er zaken waar ik niet moet vergeten op te letten / naar vragen? Hij is uit 2013, uit de VTi collection, en heeft een ton gereden.
De 1.6 THP-motoren kennen problemen met de (oprekkende) distributieketting, doorslaande individuele bobines en inwendige vervuiling. Dit zijn gewoon zeer onderhoudsgevoelige motoren en het verdient aanbeveling deze alleen te kopen als er sprake is van een volledig sluitende onderhoudshistorie. De 1,2 liter driecilinder benzinemotoren zijn op zich heel betrouwbaar. De distributieriem in deze motoren wordt gesmeerd met motorolie. Daardoor is het absoluut noodzakelijk exact de voorgeschreven motorolie te gebruiken. Zo niet, dan kan het gebeuren dat de olie die riem aantast. Er kunnen dan stukjes rubber hun weg zoeken door de motor en op diverse plekken verstoppingen veroorzaken. Dus… bij aankoop controleren en eventueel preventief zowel die distributieriem als de motorolie vervangen.
70KW op zo'n 1200KG is toch niet zo verkeerd hier in Nederland?_JGC_ schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:21:
1.4VTI is niet merkbaar beter of slechter dan de 1.6VTI volgens mij. Weet overigens niet hoe zwaar een C4 is, maar is een 1.4 niet een beetje tam voor zo'n grote auto?
Vond de 1.6 best een herriebak in de 207 destijds.
Ik had 88KW op 1247kg.DVX73 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:29:
[...]
70KW op zo'n 1200KG is toch niet zo verkeerd hier in Nederland?
Atari portfolio Dos 2.11
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 15-06-2023 12:44 ]
Gaat ook gebeuren.FastFred schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:41:
@LooneyTunes gaat dat goed met de druk die er op het hydrauliek systeem staat? Zou er op termijn toch ff een nieuwe leiding onder knutselen.
Bekend probleem, lekt meestal via kapotte rubbers die je bovenin ziet zitten als je de achterklep open doet (lopen de kabels doorheen). Beetje kit kan soms werken.Willem30 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:04:
Volgens mij had ik dit nog niet gepost hier in het topic:
Ik hoorde tijd terug geklots van vloeistof in mijn C4 uit 2007. Nu rij ik er de afgelopen tijd niet veel mee en gebruik ik zelden de kofferbak om er iets in te leggen. Op zoek gegaan naar het geklots en tot mijn schrik stond er een laag water in de bak waar het reservewiel in ligt. Het wiel zelf lag ook cm of 5 in het water.
Met veel moeite heb ik het water eruit gekregen en alles droog gemaakt. Daarna zag ik dat de plank (plus stuk bekleding wat er om heen zit) in de kofferbak aangetast is door vocht. Kratje boodschappen kan ik er niet meer opzetten. Ook zag ik klein beetje schimmelvorming op de rugleuning aan de kant van de kofferbak.
Dat kan ik wel vervangen maar nu denk ik dat water via niet meer zo goede raamrubbers langs het raam naar binnenkomt. Is het een idee om een klein gaatje te boren in de reservewielbak zodat vocht gewoon kan weglopen?
Met de warme weer heb ik wel dagje alle ramen open laten staan in hoop dat daardoor de vocht goed uit de auto trekt.
Ik denk dat je beter de oorzaak kunt wegnemen (rubbers vervangen dus). Dat geboorde gat heeft twee nadelen:Willem30 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:43:
Dan ga ik dat wel doen (gaatje boren)
Dat het door de rubbers komt heb ik bij mn vorige Citroen ook al ervaren..
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
1. Kwestie van op de juiste plek een gaatje borenAndrehj schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:56:
[...]
Ik denk dat je beter de oorzaak aankunt passen (rubbers vervangen dus). Dat geboorde gat heeft twee nadelen:
1. Bij regen komt er door stuivend water ook water door naar binnen.
2. Dat geboorde gat wordt een enorm roestgat.
Wat ik ooit gedaan heb (bij mijn eerste auto, een Kadett <sorry, iedereen heeft zo zijn jeugdzonden>) een gat geboord en daarin een stukje tuinslang gestoken.Andrehj schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:56:
1. Bij regen komt er door stuivend water ook water door naar binnen.
2. Dat geboorde gat wordt een enorm roestgat.
[ Voor 35% gewijzigd door heho op 18-06-2023 09:42 ]
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Signatures zijn voor boomers.
Dat komt de C5 Aircross van mijn pa ook vandaanheho schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:20:
Ik heb mijn C4 Grand Picasso diesel deze week verkocht en heb vandaag mijn 9e Citroën op mogen halen. Het is een C5 Aircross 1.6 Puretech Shine geworden. Na 7 diesels nu weer een benzine auto, eens kijken hoe dat gaat bevallen.
Ben er erg blij mee. Wel een stuk minder praktische ruimte dan mijn C4 ruimtewonder, maar dat weet je van te voren. De komende week maar eens een beetje aan elkaar wennen ...
Edit: plaatje zegt meer dan 1000 woorden natuurlijk ...
[Afbeelding]
Rood is idd een stuk leuker dan grijs/zwart/wit, maar als je echt een zeldzame kleur wilt moet je voor roze gaan. CBS onderzoekDonderstraaltje schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:30:
Foto’s van mijn proefrit in Amsterdam. Fijn karretje hoor!
Nog geen enkele in deze kleur zien rijden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou, dat was nog een dingetje…DVX73 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:22:
[...]
Rood is idd een stuk leuker dan grijs/zwart/wit, maar als je echt een zeldzame kleur wilt moet je voor roze gaan. CBS onderzoek
Zelf heb ik een oranje C4 (2022).
energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Vind € 99 nog meevallen als je bedenkt wat er allemaal voor gedaan wordt.RoosW schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:54:
Hier een navigatiesysteem dingetje, ons (gratis) drie jaars abb. Op tomtom informatie liep af, nieuw jaar abb afgesloten (duur! 99,- €) nu is de oude op 'nog 1 dag' de nieuwe begint morgen, maar geen enkele verkeershinder info meer
Frans en elektronica, wie dat ooit een goed idee vondMad-Matt schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:17:
Zaterdag een brief ontvangen met een terugroepactie voor onze e-C4 dat de auto spontaan kan uitvallen en niet meer gestart kan worden.
Rondgebeld en op z'n vroegst kunnen we de 14e terecht. Diverse garages pas in september. Wel slecht hoor. Maar goed, we hebben gelukkig nog een 2e auto die we "veilig" kunnen pakken.
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 04-08-2023 08:32 ]
De elektronische 123 ontstekingFastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:29:
@Drardollan daar zit vast niet veel elektronica in of wel?....
Die airbag storing had ik laatst ook (dag voor de vakantie), bleek een stekker onder mijn stoel te zijn die iets los was gaan zitten omdat partner stoel verzet had.Ben ik weer![]()
Gisteravond met de auto ff weg, op de heenweg 1 storing: airbag of pyrotechnische gordel storing. Na 5 seconden weer weg en niks aan de hand verder. Op de terug weg (ritje van een half uur) weer die airbag of pyrotechnische gordel storing, maar ook snelheidsregeling storing en een lichtsensor storing. Ook hier weer na een paar seconden weg, de diagnose knop nog ingedrukt maar er werden geen problemen gevonden...
Vanmorgen stap ik in de auto naar kantoor: eco-modus ingeschakeld, dus iets heeft vannacht stroom zitten verbruiken.
Nog geen 500 meter in m'n rit naar kantoor weer de airbag en gordelstoring, snelheidsregeling storing en toevallig was ik met de ruitenwissers bezig, die reageerden ineens niet meer op de hendel tot na de storing geheel verdwenen was....
Leuk man... Ik vermoed eigenlijk een P2000 issue
Ook zo’n lekker kwaaltje van de eerste series, vocht.FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:16:
Ja toen het alleen die airbag en gordel storing was vermoedde ik ook het stekkertje onder de stoel, er zit net een nieuw 2e hands interieur in de auto dat uit een sloper kwam. Maar nu al die verschillende storingen tegelijk vermoed ik toch eerder P2000. Heb ook de zekeringbak onder de motorkap even gechecked op vocht gisteravond, die is al eens stuk gegaan daardoor en het regent best veel de laatste tijd.
Check eerst even je accu, vaak genoeg meegemaakt dat een accu die ogenschijnlijk goed werkte, bij het starten van de motor onder de 10 volt dook......kan je de meest vreemde storingsmeldingen van krijgen.......FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:16:
Ja toen het alleen die airbag en gordel storing was vermoedde ik ook het stekkertje onder de stoel, er zit net een nieuw 2e hands interieur in de auto dat uit een sloper kwam. Maar nu al die verschillende storingen tegelijk vermoed ik toch eerder P2000. Heb ook de zekeringbak onder de motorkap even gechecked op vocht gisteravond, die is al eens stuk gegaan daardoor en het regent best veel de laatste tijd.
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
Hmmm, die accu is van december 2020. Maar de garage gaf bij de APK wel aan dat ie niet best meer was en het waarschijnlijk geen jaar meer vol gaat houden. Terwijl de vorige accu bij aanschaf in 2015 al in de auto zat dus bij vervangen minstens 6 jaar was.d-super schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:54:
[...]
Check eerst even je accu, vaak genoeg meegemaakt dat een accu die ogenschijnlijk goed werkte, bij het starten van de motor onder de 10 volt dook......kan je de meest vreemde storingsmeldingen van krijgen.......
[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 05-08-2023 10:55 ]
Dan strandt je toch niet? Gewoon even aanduwen en op je gemak naar huis rijden._JGC_ schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:55:
Vandaag gestrand met de 206, startmotor doet niks meer. Had toch bijna 4 ton gehaald met dat ding.
Dan strandt je toch niet? Gewoon even aanduwen en op je gemak naar huis rijden._JGC_ schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:55:
Vandaag gestrand met de 206, startmotor doet niks meer. Had toch bijna 4 ton gehaald met dat ding.
In de stromende regen kletsnat zonder telefoon in de auto gestapt... om vervolgens door de stromende regen terug te lopen naar de winkel waar mijn vriendin stond te wachten met de kinderen. 3 mensen gebeld en kwartier later idd aangetrokken en naar huis gereden.Andrehj schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:01:
[...]
Dan strandt je toch niet? Gewoon even aanduwen en op je gemak naar huis rijden.
Dan afspraak bij de garage maken, en na nogmaals aanduwen er gewoon heen rijden. Of gewoon zelf vervangen als je handig genoeg bent.
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 07-08-2023 08:31 ]
Dat laatste is natuurlijk achterstallig onderhoud. Waarom vervang je die gloeibougies niet als ze kapot zijn? Bij veel motoren werkt ook de regeneratie van het roetfilter niet of niet goed als ze stuk zijn._JGC_ schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:12:
En nee, een diesel duw je niet makkelijk even aan, zeker koud niet, want de gloeibougies zijn kapot.
Deze is zonder roetfilter. Dit is een 1.4HDI, die start bij -10 nog zonder gloeien.Andrehj schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:30:
[...]
Dat laatste is natuurlijk achterstallig onderhoud. Waarom vervang je die gloeibougies niet als ze kapot zijn? Bij veel motoren werkt ook de regeneratie van het roetfilter niet of niet goed als ze stuk zijn.
Verder heb ik al een aantal keer een 1.9 diesel aangeduwd. Dat ging prima met twee man.
Bij de meeste oude PSA modellen loopt de massakabel van de accu naar de versnellingsbak en die kabels willen wel eens los/kapot gaan._JGC_ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:39:
[...]
Startmotor hoeft overigens niet eens de startmotor zelf te zijn: er is een extra massakabel gefabriekt van accu naar ergens beneden. Die hebben ze met tiewraps aan de luchtfilterbehuizing op de motor vastgezet. Ik heb daar 2 weken terug een nieuw filter ingezet en de hele bak eraf gehad vanwege een brandstoflek. Grote kans dat die kabel onderin los is gekomen.
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
Extra massa kabel lag aan de onderste bout van de starter. Startmotor was gewoon kapot.d-super schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:12:
[...]
Bij de meeste oude PSA modellen loopt de massakabel van de accu naar de versnellingsbak en die kabels willen wel eens los/kapot gaan.
Emissiestoring staat standaard aan op Citroens uit die tijdFastFred schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:01:
De airbag en gordel storing en alle andere storingen voelden zich alleen. Dus na een probleemloze zondag en maandag kwam er vandaag ineens een ABS, ESP en emissiestoring bijOh en de ruitenwissers gingen weer lekker op eigen houtje hun ding doen.
Even mijn el-cheapo OBD scanner er aan: U0019 en U0037, beide CAN bus gerelateerd.
Accu zojuist vervangen en proefritje maar meteen weer emissiestoring, en ABS/ESP storing.
BSI vervangen gaat niet zomaar, die moet je vervangen samen met ECU, sleutel en contactslot. Vervolgens pakt ie de hoogste kmstand over: die van de donor of die van je eigen auto. Verder mag je daarna alle opties voor je auto opnieuw inleren. Aan het eind van de rit heb je een spookauto met een afwijkend VIN in de BSI.FastFred schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:57:
@_JGC_ dat zal dus garage werk worden lijkt me? Zal niet een gevalletje zijn van nieuwe of 2e hands BSI/ABS erin en het werkt?
[ Voor 54% gewijzigd door FastFred op 09-08-2023 13:22 ]
Hier ook de brief ontvangen, gebeld maar ook pas eind september tijd, toen aangegeven dat ik dat vreemd vind toen zeiden ze ja je kan hem neerzetten en dan pakken we hem tussendoor een keer. Toen ik een beetje boos werd dat het elke keer iets is en er in de brief staat dat ik er op kan wachten omdat het een uurtje duurt een afspraak op komende dinsdag kunnen krijgen.Mad-Matt schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:17:
Zaterdag een brief ontvangen met een terugroepactie voor onze e-C4 dat de auto spontaan kan uitvallen en niet meer gestart kan worden.
Rondgebeld en op z'n vroegst kunnen we de 14e terecht. Diverse garages pas in september. Wel slecht hoor. Maar goed, we hebben gelukkig nog een 2e auto die we "veilig" kunnen pakken.
Ja heel bizar. Als je als Citroen zo'n terugroepactie hebt (en het is geen dingetje dat het even jammer is als het gebeurd) dan zorg je toch voor capaciteit lijkt mij. Maar goed, ik mag maandag. Wat ik van de garage begreep is dat het geen uurtje werk is, maar toch zeker wel meer. De brief is nogal positief daarover.ngommers schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:20:
[...]
Hier ook de brief ontvangen, gebeld maar ook pas eind september tijd, toen aangegeven dat ik dat vreemd vind toen zeiden ze ja je kan hem neerzetten en dan pakken we hem tussendoor een keer. Toen ik een beetje boos werd dat het elke keer iets is en er in de brief staat dat ik er op kan wachten omdat het een uurtje duurt een afspraak op komende dinsdag kunnen krijgen.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq