Toon posts:

Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste
Acties:
  • 223.497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:45
@Kevin85 hoe beviel de auto het lange stuk voor de passagiers?
Deze zomer gaan we onze C4 (2022) naar Denemarken.

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 19:49
DVX73 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:36:
@Kevin85 hoe beviel de auto het lange stuk voor de passagiers?
Deze zomer gaan we onze C4 (2022) naar Denemarken.
Voor mijn vrouw en zoontje van 1 jaar was het prima, lekkere stille auto.
Elke twee uur laden was ook prima te doen aangezien onze kleine toch even eruit moest, half uurtje rond lopen en weer verder. Veel gebruik gemaakt van de Chargemap App die hielp met de juiste laadstations vinden, helaas wel 2x gehad dat het laadstation niet bereikbaar was door werkzaamheden. Hier houdt ik echter in mijn planning rekening mee door te zorgen dat de accu niet te leeg gaat (25%) en nooit de laatste optie neem.

Mijn vrouw wisselde geregeld van voor naar achteren en had genoeg ruimte. Ik kan mij wel voorstellen dat achterin zitten met een lengte van 1.90 of langer minder plezierig kan zijn.

Wat minder aangenaam was is de verwarming op ECO stand, die loopt niet constant en gaat soms uit waardoor het koud wordt, niet heel fijn met 5 graden buiten.

[Voor 8% gewijzigd door Kevin85 op 11-05-2023 16:46]

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kevin85 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:44:
[...]

Voor mijn vrouw en zoontje van 1 jaar was het prima, lekkere stille auto.
Elke twee uur laden was ook prima te doen aangezien onze kleine toch even eruit moest, half uurtje rond lopen en weer verder. Veel gebruik gemaakt van de Chargemap App die hielp met de juiste laadstations vinden, helaas wel 2x gehad dat het laadstation niet bereikbaar was door werkzaamheden. Hier houdt ik echter in mijn planning rekening mee door te zorgen dat de accu niet te leeg gaat (25%) en nooit de laatste optie neem.

Mijn vrouw wisselde geregeld van voor naar achteren en had genoeg ruimte. Ik kan mij wel voorstellen dat achterin zitten met een lengte van 1.90 of langer minder plezierig kan zijn.

Wat minder aangenaam was is de verwarming op ECO stand, die loopt niet constant en gaat soms uit waardoor het koud wordt, niet heel fijn met 5 graden buiten.
ECO stand heeft geen verwarming.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 19:49
Oid schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:50:
[...]

ECO stand heeft geen verwarming.
Dat is niet correct, die heeft hij wel, echter werkt hij een stuk langzamer.
Helaas valt hij alleen ook uit, wat ook niet de bedoeling kan zijn.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kevin85 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:44:
[...]

Dat is niet correct, die heeft hij wel, echter werkt hij een stuk langzamer.
Helaas valt hij alleen ook uit, wat ook niet de bedoeling kan zijn.
Ben toch wel benieuwd hoe dit zou moeten werken. (of dat de eco stand verschillend is per versie? ik heb modeljaar 2021)
Heb vanochtend een uur op ECO gereden en 28 graden gezet, zowel AC al zonder AC beide koude lucht en geen warmere auto.
Hoe ervaren andere dit?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:56
Nooit saai zo'n Citroën :D Een maandje voor de APK verloopt, hoor/voel ik vanmiddag ineens een knak in de stoel. En als ik nu gas geef dan komt de bestuurdersstoel links los van de rails lijkt het. Lijkt me een APK afkeur :P

Morgen maar 's ff zien of de garage er adhoc naar kijken kan, heb de auto nodig dit weekend

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:29
FastFred schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:48:
Nooit saai zo'n Citroën :D Een maandje voor de APK verloopt, hoor/voel ik vanmiddag ineens een knak in de stoel. En als ik nu gas geef dan komt de bestuurdersstoel links los van de rails lijkt het. Lijkt me een APK afkeur :P

Morgen maar 's ff zien of de garage er adhoc naar kijken kan, heb de auto nodig dit weekend
C4 1e generatie was het toch? Ik zit ook een beetje schuin naar Citroen te kijken als Peugeot rijder, naast een 307 uit de laatste bouwjaren lijkt me een eerste generatie C4 van 2008 of later me ook een goede optie.
Voordeel is dat de C4 doorloopt tot 2010, de 307 is al eerder vervangen door de 308. Ik heb een 207 met VTI motor gehad, dat doen we niet nog eens, dus geen 308 en ook geen 2e generatie C4.

• FastFred
@_JGC_ Jep, C4 van het eerste bouwjaar, 2004 gebouwd, 2005 op kenteken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:29
FastFred schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:24:
@_JGC_ Jep, C4 van het eerste bouwjaar, 2004 gebouwd, 2005 op kenteken.
Ah, met alle kinderziektes uit die tijd erbij.... was bij de 307 niet anders volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:01
_JGC_ schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:29:
[...]

Ah, met alle kinderziektes uit die tijd erbij.... was bij de 307 niet anders volgens mij.
Ik heb jaren een 307SW gehad (2.0 HDi). Dat was denk ik de beste auto die ik ooit gehad heb. Zonder moeite van 160k naar 320k gereden. Bij 310k begon het wel slechter te worden (EGR klep dat soort gezeik) en heb ik hem ingeruild voor een 407 (benzine). Dat was dan weer met stip de slechtste auto die ik ooit gehad heb, al vond ik hem er toen en nu nog steeds echt waanzinnig gaaf uitzien. Wat een slee, wat een comfort. Jammer dat hij oa. de versnellingsbak, ECU en bobine de geest gaven kort na elkaar en de auto daardoor onbetaalbaar en vooral onbetrouwbaar werd.

Daarna een eerste generatie C4 gehad uit 2005, niet mooi wel opvallend. Ook best wat gezeik. Toen een C4 type II gekocht die ik nu nog rijdt, positief is dat hij mijn caravan van 1500kg mag hebben. Voor de rest: na deze auto ga ik Japans rijden. Ik ben helemaal klaar met Frans en dan met name Citroën/Peugeot.

Over mijn 2CV denk ik nog na. Hij moet eind deze maand weer naar de taxatie, maar ik weet nog niet wat ik daarna wil. Dat heeft dan weer niets met Citroën of Frans te maken, ik heb hem nu een jaar of 13 en merk dat ik er minder en minder in rijdt (wat niet aan de 2CV ligt) en het ergens kriebelt om weer eens wat anders te hebben. Zou wel weer een BX willen, maar helaas zijn die amper tot niet verkrijgbaar in fatsoenlijke staat voor een leuke prijs. Met weemoed denk ik nog aan mijn BX TRD Turbo met GTI interieur O+

Overigens zegt het wel iets dat ik weg ga bij Frans, ik heb werkelijk vanaf dag 1 (meer dan 20 jaar geleden) Frans gereden. Met name Citroën, maar ook een aantal Peugeots. Maar als ik zie hoe vaak ik problemen had dan kijk ik echt jaloers naar andere automobilisten om mij heen.

[Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 19-05-2023 08:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
Diagnose: het stoelframe is gebroken, in de stoel zelf. Dat kan gemaakt worden, maar dan moet de stoel eruit en de stoel deels uit elkaar om te kunnen lassen. Het is net zo makkelijk als de stoel eruit is, er gewoon een andere in te zetten. Dus de garage gaat op zoek naar een vervanger.

En met hierboven, mijn C4 ook best veel geshit mee gehad. Het beste aan die auto is het zitcomfort en de 2-liter benzine motor, en 1600kg trek gewicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
FastFred schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:30:
Diagnose: het stoelframe is gebroken, in de stoel zelf. Dat kan gemaakt worden, maar dan moet de stoel eruit en de stoel deels uit elkaar om te kunnen lassen. Het is net zo makkelijk als de stoel eruit is, er gewoon een andere in te zetten. Dus de garage gaat op zoek naar een vervanger.

En met hierboven, mijn C4 ook best veel geshit mee gehad. Het beste aan die auto is het zitcomfort en de 2-liter benzine motor, en 1600kg trek gewicht.
Dat lijkt mij geen probleem om een vervanger te vinden, de type I is goed verkocht en ondertussen ook in grote getallen richting de sloop/onderdelen gegaan.

Scheelt een hoop werk als je een complete stoel + frame hebt, die draai je met een paar bouten los/vast als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
Nou dat valt smerig tegen. Ik heb nu zelf maar ff een oproep op onderdelenlijn gezet. De garage heeft in heel Nederland welgeteld 1 bestuurdersstoel gevonden. In de verkeerde kleur, en ook met versleten bekleding. Voor 600 euro 8)7

Het is ook bekleding die niet veel voor komt. Zwart, met stoffen zitting en rugleuning, maar de zijkanten met leer en alcantara bekleed

[Voor 23% gewijzigd door FastFred op 19-05-2023 13:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
FastFred schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:25:
Nou dat valt smerig tegen. Ik heb nu zelf maar ff een oproep op onderdelenlijn gezet. De garage heeft in heel Nederland welgeteld 1 bestuurdersstoel gevonden. In de verkeerde kleur, en ook met versleten bekleding. Voor 600 euro 8)7

Het is ook bekleding die niet veel voor komt. Zwart, met stoffen zitting en rugleuning, maar de zijkanten met leer en alcantara bekleed
OKKKK.

Dan maar lassen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Salento
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05 11:27
Oid schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:36:
[...]

Ben toch wel benieuwd hoe dit zou moeten werken. (of dat de eco stand verschillend is per versie? ik heb modeljaar 2021)
Heb vanochtend een uur op ECO gereden en 28 graden gezet, zowel AC al zonder AC beide koude lucht en geen warmere auto.
Hoe ervaren andere dit?
Wij rijden enkel nog op de normaal/standaard stand. De airco aan (niet automatisch) op een lage ventilatiestand (ik geloof 1 fanblaadje op de display). Zonder automatische airco blijft de temperatuur goed en mijn ervaring is dat op deze wijze het weergegeven rijbereik (kilometers) constanter is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
Nou. Mijn bestuurdersstoel is geen probleem meer voor de APK nu :)

Was lastig te vinden, maar na een tip van een collega heb ik in Zuid Limburg een compleet interieur gevonden uit een C4 Coupe 'by Loeb'.

Dus vanochtend 9 uur in de auto, 2,5 uur heen, 2,5 uur terug en daarna op de oprit in iets meer dan een uurtje de voorstoelen en ook meteen de achterbank (want andere kleur) vervangen.
Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee