Toon posts:

Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste
Acties:
  • 219.815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:47
Rogerrrrrr schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:32:
Iemand last van een niet werkende airco nadat de auto een tijd in de volle hete zon heeft gestaan?

Hier wil de airco maar niet koud worden. Misschien dat alle koeling naar de batterij gaat?
Als ie in de volle zon staat duurt het doorgaans ietsje langer voor de airco koud is. Maar misschien is dat een tikje van mijn 17 jaar oude C4 :P In de schaduw is de airco sneller koud.

Bij extreme hitte rij ik ook wel eens 80 in de 4e versnelling, draait de aircopomp ook harder: airco eerder koud. Maar dat zal met een batterij C4 niet gaan ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
FastFred schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:33:
[...]

Als ie in de volle zon staat duurt het doorgaans ietsje langer voor de airco koud is. Maar misschien is dat een tikje van mijn 17 jaar oude C4 :P In de schaduw is de airco sneller koud.

Bij extreme hitte rij ik ook wel eens 80 in de 4e versnelling, draait de aircopomp ook harder: airco eerder koud. Maar dat zal met een batterij C4 niet gaan ;)
Hier hooguit 2 minuten voor auto koude lucht begint te blazen. Staat er 42 graden op de temperatuurmeter...

Maargoed, dat is het voordeel van nieuwe multiriem + rollen en een airco waar net weer 720 gram in is gestopt.

Overigens hier nog geen marters gehad onder de motorkap. Hele straat zijn ze bezig, ene na de andere auto happen ze de kabels uit, de mijne laten ze staan. Zal vast te maken hebben met het bouwjaar en de olie aanslag die overal en nergens op zit.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:30
Ik denk eerder dat ook marters gevoel hebben en weten dat we al voldoende af moeten zien omdat we persé zo'n Frans hok moeten rijden van onszelf.

:P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Drardollan schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:26:
Ik denk eerder dat ook marters gevoel hebben en weten dat we al voldoende af moeten zien omdat we persé zo'n Frans hok moeten rijden van onszelf.

_O-

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
Drardollan schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:26:

Vroegah had juist Citroën veel slangen onder de motorkap waar visolie ofzo in verwerkt zat, daar kwamen die beesten juist op af. Maar ik moet hier ook afkloppen, nog geen marters onder de kap gehad.

[Voor 4% gewijzigd door FastFred op 25-07-2022 14:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
_JGC_ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:09:
[...]

Hier hooguit 2 minuten voor auto koude lucht begint te blazen. Staat er 42 graden op de temperatuurmeter...

Maargoed, dat is het voordeel van nieuwe multiriem + rollen en een airco waar net weer 720 gram in is gestopt.
Multiriem, waterpomp, spanrol, distributieriem, aircopomp (wel een B-merk die een pokke herrie maakt), condensor allemaal in de laatste 2 jaar vervangen.

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-03 16:00
Hallo Allemaal,
Ik rijd in een Citroen C4 Berline uit 2007.
Deze maakt bij het rijden een rammelend geluid wat lijkt te komen van de bovenkant van de veerpoot rechts achter.
Afgelopen weekend heb ik de auto even opgekrikt en het wiel er af gehaald om te kijken of er ergens speling op de ophanging zit. Dit lijkt op het eerste zicht niet zo te zijn.
Dat terwijl het rammelen bij heen en weer bewegen van de auto vanuit de kofferbak ook wel te horen is bij stilstand.
Heeft er iemand een idee wat het kan zijn, en of het kwaad kan?

Alvast bedankt

• FastFred
@Jon156 een bonkend geluid? Heb ik ook gehad, wordt steeds erger. Had iets van doen met de bevestiging van de schokdemper aan de bovenzijde. Rij er lang genoeg mee door en dan wordt het APK afkeur. De fix was beide achterste schokdempers vervangen (heb ik niet gedaan, en een jaar later was de andere aan de beurt).

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-03 16:00
FastFred schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:01:
@Jon156 een bonkend geluid? Heb ik ook gehad, wordt steeds erger. Had iets van doen met de bevestiging van de schokdemper aan de bovenzijde. Rij er lang genoeg mee door en dan wordt het APK afkeur. De fix was beide achterste schokdempers vervangen (heb ik niet gedaan, en een jaar later was de andere aan de beurt).
Het is meer een beetje rammelend.
Dat bevestigingspunt aan de bovenzijde van de schokdemper had ik inderdaad ook al geïdentificeerd als potentiële oorzaak, ik zag daar echter geen speling op zitten.

Schokdempers en veren achter vervangen inclusief bevestigingspunten was ook mijn eventuele oplossing, maar dan moet ik wel zeker weten dat het daar van komt.
Als ik dat zelf doe kom ik op ongeveer 200,- materiaal, dat is nog wel te overzien.

De auto hangt ook een beetje laag in de veren achter, maar dat komt ook door het extra gewicht van de lpg tank en sub+versterkers.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Het leven zit vol verrassingen, en een daarvan is dat ik mij kan melden in dit grote Citroën topic :+

Aangezien op de achterbank van onze Astra Sports Tourer drie degelijke kinderstoelen niet gaat werken, heb ik vanochtend proefgereden in een 2021 Grand C4 Spacetourer met automaat. Het verbaasde me hoe snel ik gewend was aan de auto. Na enkele minuten rolde ik ontspannen fluitend en op de cruise control door de omgeving van de dealer, het burgerlijke midlife leven met de arm rustend op de leuning in zijn volle glorie omarmend 8)

Kort en goed, aan het eind van de week kan ik de auto ophalen, volgooien met kroost en kinderspul, en door het land rollen. Ik ben benieuwd hoe het Franse rijdende leven gaat bevallen, maar aan uitzicht vanuit de auto in ieder geval geen gebrek (en dat zonder panoramadak).

Iemand nog suggesties voor goede dakkoffers? O-)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

hehe, ik snap helemaal wat je bedoeld. Zelf ook van Duits naar Frans overgestapt en het went enorm snel. Zeker het comfort is geweldig.

Veel plezier met de nieuwe auto!

Qua dakkoffers, dan neig ik traditioneel naar Thule, gewoon degelijk en goed spul. Wel wat prijzig.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Leuke set voor Citroen liefhebbers:

https://nl.aliexpress.com...2112000027816460007%21sea

D3 Profile D3 XP Ladder

• Murphiess
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:07
Ik zag zojuist op de Instagram van Citroën een full screen Apple CarPlay scherm. Één van jullie enig idee hoe je dat voor elkaar krijgt? Bij de E-C4.

Ik heb de vraag ook aan Citroën gesteld middels een DM

• Rogerrrrrr
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-03 12:06
Murphiess schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 01:32:
Ik zag zojuist op de Instagram van Citroën een full screen Apple CarPlay scherm. Één van jullie enig idee hoe je dat voor elkaar krijgt? Bij de E-C4.

Ik heb de vraag ook aan Citroën gesteld middels een DM
Weet je zeker dat het geen photoshop is? Zou wel mooi zijn. Heb je een link?

Vraag me sowieso af hoe het met de verschillende software versies zit. Op mijn ëC4 Live (base model) zit een andere versie met minder / andere opties en andere look ivm de duurdere versies.

• Murphiess
Rogerrrrrr schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:33:
[...]

Weet je zeker dat het geen photoshop is? Zou wel mooi zijn. Heb je een link?

Vraag me sowieso af hoe het met de verschillende software versies zit. Op mijn ëC4 Live (base model) zit een andere versie met minder / andere opties en andere look ivm de duurdere versies.
Photoshop lijkt mij sterk.. het was een filmpje. Ik heb nog geen antwoord van Citroën gehad.

• Rogerrrrrr
Dat is volgens mij geen C4. Lijkt meer op een C5X.

• Murphiess
Rogerrrrrr schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:56:
Dat is volgens mij geen C4. Lijkt meer op een C5X.
Ja, daar heb je gelijk in. Excuus. Maar gebruiken zij niet dezelfde software voor beide auto’s? Ik ga wel contact opnemen met de dealer.

• Rogerrrrrr
Murphiess schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:45:
[...]
Ja, daar heb je gelijk in. Excuus. Maar gebruiken zij niet dezelfde software voor beide auto’s? Ik ga wel contact opnemen met de dealer.
In basis wel, maar als ik zie hoeveel er verschillend is tussen een eC4 life en feel/shine editie, ik ben er bang voor. Maar het scherm van de eC4 leent zich wel voor fullscreen CarPlay, qua verhoudingen. Zou wel eens mee willen kijken bij hun software afdeling, mijn handen jeuken als ik de huidige staat zie...

• Slarno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Iemand een idee hoe het nu zit met de daadwerkelijke levertijden van de C4?

Gister proef gereden en dat beviel heel goed. Nu heeft de dealer een Shine in de showroom staan in de configuratie die ik zoek, echter voldoet de Shine Pack Business ook aan al m'n eisen en die is behoorlijk goedkoper in de bijtelling. Ze geven maart 2023 aan als leverdatum, maar is dat reëel of is de praktijk een stuk gunstiger?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Murphiess schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:45:
[...]
Ik ben heel benieuwd, ik zou hem ook wel full screen willen, ik vind het echt verspilling van ruimte hoe het er standaard uit ziet.

Voorbeeld voor de mensen die niet weten hoe het eruit ziet: (De temperatuur gaat nooit weg, blijft altijd staan)

D3 Profile D3 XP Ladder

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:11

heho

Ommen, Overijssel

Trenchdog schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:12:
Het leven zit vol verrassingen, en een daarvan is dat ik mij kan melden in dit grote Citroën topic :+

Aangezien op de achterbank van onze Astra Sports Tourer drie degelijke kinderstoelen niet gaat werken, heb ik vanochtend proefgereden in een 2021 Grand C4 Spacetourer met automaat. Het verbaasde me hoe snel ik gewend was aan de auto. Na enkele minuten rolde ik ontspannen fluitend en op de cruise control door de omgeving van de dealer, het burgerlijke midlife leven met de arm rustend op de leuning in zijn volle glorie omarmend 8)

Kort en goed, aan het eind van de week kan ik de auto ophalen, volgooien met kroost en kinderspul, en door het land rollen. Ik ben benieuwd hoe het Franse rijdende leven gaat bevallen, maar aan uitzicht vanuit de auto in ieder geval geen gebrek (en dat zonder panoramadak).

Iemand nog suggesties voor goede dakkoffers? O-)
Net terug van vakantie in Frankrijk met mijn Grand C4 Picasso, en man man man dat zijn toch wel de ritjes waardoor je deze auto gaat waarderen !!
Met 2 kids alles in de kofferbak, "hoedenplank" er over heen rollen en gaan met die banaan.
Zonneschermpjes in de achterdeuren (dus niet zo'n lelijk zwart doek aan de buitenkant die je tegenwoordig overal ziet 8) ). iPad'jes voor de neus, eigen ventilatieroosters met bediening van de blaaskracht, been en hoofdruimte in overvloed en dus krijg je geen klachten van de achterbank. Moet ze tijdens de stops uit de auto dwingen :P
Lekker hoge zit, automaat doet uitstekend zijn werk, de diesel tokkelt rustig overal de bergen op/over, voetenbankje voor de bijrijder, veel licht door al het glas en panoramadak, vakjes en opbergruimte te over.
Als het om vakantie ging, deed ik deze auto nooit meer weg .... _/-\o_

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-03 09:23
Vervelende geluid wat mijn C4 maakte is opgelost door de garage. Wat een verademing :P

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-03 13:32
Slarno schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:38:

Gister proef gereden en dat beviel heel goed. Nu heeft de dealer een Shine in de showroom staan in de configuratie die ik zoek, echter voldoet de Shine Pack Business ook aan al m'n eisen en die is behoorlijk goedkoper in de bijtelling. Ze geven maart 2023 aan als leverdatum, maar is dat reëel of is de praktijk een stuk gunstiger?
Die van mij heb ik vorige maand besteld en staat inderdaad op levering in de week van 15 maart 2023

• Drardollan
Willem30 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:52:
Vervelende geluid wat mijn C4 maakte is opgelost door de garage. Wat een verademing :P
Hebben ze hem ingeruild voor een Lexus? _O-

• Slarno
itsmemax schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Die van mij heb ik vorige maand besteld en staat inderdaad op levering in de week van 15 maart 2023
Dan moet ik nog even wachten helaas. Afgelopen week heb ik een C4 Shine Pack Business in Polar White in bestelling gezet. Het is de 1.2 automaat geworden. Als extra opties nog de elektrisch verstelbare stoelen met massagefunctie en een trekhaak. Tot ie binnen is rijd ik in een C5 Aircross als voorloopauto, dus heel vervelend is het wachten niet :9

Vooral de fijne vering en het uiterlijk gaven de doorslag. Tijdens optrekken is er iets meer geluid dan bij de C5 Aircross maar daarna is het voor m'n gevoel gelijk qua geluid. Allebei heerlijk stil.

• Willem30
Drardollan schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Hebben ze hem ingeruild voor een Lexus? _O-
Haha nee, nieuw onderdeel bij de uitlaat was de oplossing.

• Drardollan
Willem30 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Haha nee, nieuw onderdeel bij de uitlaat was de oplossing.
Bekend probleem bij alle auto’s die ik ken (uiteraard niet bij kermisautotjes). Er breekt wel eens een steuntje af of er scheurt een rubber bij de einddemper. Dat is heel irritant, want dan gaat het rammelen. Gelukkig is de oplossing vaak goedkoop en snel.

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 12:22
Mad-Matt schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:39:
[...]

Ik ben heel benieuwd, ik zou hem ook wel full screen willen, ik vind het echt verspilling van ruimte hoe het er standaard uit ziet.

Voorbeeld voor de mensen die niet weten hoe het eruit ziet: (De temperatuur gaat nooit weg, blijft altijd staan)
[Afbeelding]
De C4 en C5X gebruiken een compleet ander systeem. De nieuwe C4X gebruikt het systeem van de C5X, daar zou het wel kunnen. Op jouw wagen zal het helaas niet lukken...

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 14:30

Jazzper

BB4E^Guerilla

Iemand een C4 Grand Picasso II modeljaar ergens 2017/2018? Ik ben benieuwd naar het modelnummer van de hoedenplank / rolhoes. Zeg maar die oprolbare hoedenplank. Ik zoek me een ongeluk maar kom vooral voor de Picasso I tegen. Staat op de zijkant op wit stickertje.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28
Jazzper schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:35:
Iemand een C4 Grand Picasso II modeljaar ergens 2017/2018? Ik ben benieuwd naar het modelnummer van de hoedenplank / rolhoes. Zeg maar die oprolbare hoedenplank. Ik zoek me een ongeluk maar kom vooral voor de Picasso I tegen. Staat op de zijkant op wit stickertje.
Ik heb een C4 GP uit maart 2018 maar geen idee of dat een I of een II. Als je me dat kunt vertellen kan ik je wellicht helpen.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 14:30

Jazzper

BB4E^Guerilla

Een II. Vanaf 2013. (In 2016 kleine facelift, in 2018 verder onder naam SpaceTourer)

Wikipedia: Citroën C4 Picasso

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Miki
  • Laatst online: 22:28
Jazzper schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:53:
Een II. Vanaf 2013. (In 2016 kleine facelift, in 2018 verder onder naam SpaceTourer)

Wikipedia: Citroën C4 Picasso
Alsjeblieft :)

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
De C4GP gaat verkocht worden deze maand.
Heb een lease auto gekregen van mijn nieuwe werk. Een Skoda Scala.
Prima we uw ruimte maar zal wel wennen worden. Voor dat bedrag rij ik geen eigen auto.

Alleen even uitzoeken waar ik hem verkoop. Particulier lijkt me niet handig, dan krijg je gezeur als er iets niet goed is.

• FastFred
@Arunia ik heb goeie ervaringen met de ANWB verkoopservice, begin dit jaar mijn Seat Leon van 2015 op die manier verkocht.

In 2020 zelf 8500 voor betaald, was toen inruilprijs. De lokale garage gaf er begin dit jaar nog 4300 voor 8)7 Wijkopenauto's gaf 6400 en de ANWB had er 7300 voor over dus dat was niet moeilijk.

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 17:17
Slarno schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:38:

..
kreeg net bericht dat de levertijd vertraagd is...
Levertijd gaat naar 5 maanden.
Nu nog bedenken hoe ik een maand zonder auto doorkom. (denk veel thuiswerken, OV en paar keer een auto lenen van familie).

• Slarno
DVX73 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:20:
[...]

kreeg net bericht dat de levertijd vertraagd is...
Levertijd gaat naar 5 maanden.
Nu nog bedenken hoe ik een maand zonder auto doorkom. (denk veel thuiswerken, OV en paar keer een auto lenen van familie).
Dan gaat die van mij nog langer duren, zie net dat m'n werkgever de order nog niet definitief bevestigd heeft. Tot die tijd nog in een C5 Aircross, die paste nu niet meer in het budget helaas.

Al is die C5 Aircross afgelopen zondag op de terugweg van vakantie kapot gegaan. Turboslang plotseling kapot gegaan terwijl we 120 reden in Duitsland. Flinke knal onder de motorkap en daarna een kermis aan rode lampjes en 'stop de auto' op het scherm. Tot ie er weer is in een Hyundai Tucson. De C5 Aircross bevalt een stuk beter dan die Hyundai, echt een stap hoger qua comfort. Betere stoelen, fijnere vering, fijnere aandrijflijn.

• DVX73
@Slarno langer in een C5 Aircross blijven rijden lijkt mij geen straf.

• Slarno
DVX73 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:41:
@Slarno langer in een C5 Aircross blijven rijden lijkt mij geen straf.
Zeker niet, vond het ook jammer dat die niet meer in het budget paste. Heerlijke auto om mee op vakantie te zijn ook :)

• DVX73
Ben geen fan van de private lease via de Citroën dealer.
Veel minder flexibel dan zakelijke lease aanbieders.
Contract verlengen of auto overnemen aan het einde van contract was niet mogelijk, maar je wordt wel doodgegooid met aanbiedingen voor een nieuwe leaseauto.

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-03 17:19
Hallo allemaal,

wij overwegen een Citroën C4 Picasso te kopen uit 2011/2012, model is een VTi 120. Zijn er dingen waar je bij zulke auto's in het bijzonder op moet letten? Ik weet weinig van auto's af, maar wel dat sommige modellen beter zijn dan anderen ivm terugkerende problemen. Bv de THP-motoren in de peugeot 308/508 die we een paar jaar terug wilden aanschaffen.

Waarop zouden we moeten letten bij de C4 Picasso VTi 120 uit 2011/2012?

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-03 15:37
Steinumstein schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:14:
Hallo allemaal,

wij overwegen een Citroën C4 Picasso te kopen uit 2011/2012, model is een VTi 120. Zijn er dingen waar je bij zulke auto's in het bijzonder op moet letten? Ik weet weinig van auto's af, maar wel dat sommige modellen beter zijn dan anderen ivm terugkerende problemen. Bv de THP-motoren in de peugeot 308/508 die we een paar jaar terug wilden aanschaffen.

Waarop zouden we moeten letten bij de C4 Picasso VTi 120 uit 2011/2012?
Ik heb een paar jaar een C4 (gewoon) gehad uit 2012 met de 120 VTi en die motor vond ik niet bepaald zuinig. Bleef met moeite onder de 8L/100km. Snelweg 105km/u was vaak een verbruik van 7+L/100km... Ook vond ik het olie verbruik best stevig. Moest regelmatig bijvullen. Al is dat met de 130pk 1.2 puretech die ik nu heb (ook C4) niet heel veel beter, maar wel een stuk. Vooral zuinig in brandstof. Snelweg 105km/u is nu gewoon eenvoudig 5L/100km.

YouTube: MotorcycleGeek | Kawasaki Vulcan S te koop

• _JGC_
  • Nu online
Ik had dat blok op LPG in een 207, volgens boordcomputer 7l/100km. Deed op LPG 500km op 42 liter.
Motor heeft het alleen maar 287.000km uitgehouden en zoop op het eind zo'n 1 liter op 2000km.

Was wel eentje van 2008, de latere uit 2012 zijn beter (maar nog steeds niet perfect).

• Steinumstein
Dank voor de reacties. Ze hebben dus mogelijk een hoger verbruik qua benzine en olie. Ga ik zeker naar kijken. Onze Renault Grand Scenic uit 2009 haalde op de snelweg ook netjes cijfers van tussen de 5.en 6 per 100km, dus dit zou wel een stap terug zijn.

• Drardollan
Ik zou in dit topic even op VTi zoeken en je afvragen of je zin hebt in deze ellende.

• Steinumstein
Drardollan schreef op woensdag 21 september 2022 @ 00:04:
Ik zou in dit topic even op VTi zoeken en je afvragen of je zin hebt in deze ellende.
Oh nee hé, toch niet weer zo'n motorblok... Ga ik doen!

• Slarno
Slarno schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:35:
[...]

Dan gaat die van mij nog langer duren, zie net dat m'n werkgever de order nog niet definitief bevestigd heeft. Tot die tijd nog in een C5 Aircross, die paste nu niet meer in het budget helaas.

Al is die C5 Aircross afgelopen zondag op de terugweg van vakantie kapot gegaan. Turboslang plotseling kapot gegaan terwijl we 120 reden in Duitsland. Flinke knal onder de motorkap en daarna een kermis aan rode lampjes en 'stop de auto' op het scherm. Tot ie er weer is in een Hyundai Tucson. De C5 Aircross bevalt een stuk beter dan die Hyundai, echt een stap hoger qua comfort. Betere stoelen, fijnere vering, fijnere aandrijflijn.
De nieuwe leaseauto is besteld, een C4 Shine Pack Business EAT8. Dus de 1.2 met 130pk en automaat. Een witte met de standaard 18" velgen. De Shine Pack Business is al behoorlijk rijk uitgerust dus verder heb ik enkel nog de elektrisch verstelbare stoelen en een trekhaak besteld.

Nu nog eventjes wachten :9

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 11:34

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik heb dus een Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDI waar ik vrijwel alleen lange afstanden mee rijd:

2 x 100km per week
4x 155km per week
95% snelweg à 110km/u

Deze heb ik gekocht met 162.000km op de teller in mei 2021. Distributieriem is netjes op tijd vervangen en bij het kopen heeft de auto een kleine beurt gehad. Onlangs heb ik zelf bij 195.000km een halve liter olie toegevoegd. Er staat nu 202.500 op de teller.

Hij rijdt als een zonnetje. Remt nog goed, schakelt nog goed en koppelt ook prima. Ik twijfel wanneer ik nou weer een beurt zou moeten laten uitvoeren. Wat zouden jullie doen?

zul je zien dat hij vanmiddag de geest geeft :+

[Voor 7% gewijzigd door Tjebakka op 28-09-2022 11:29]

If it aint fixed, it's broken.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij is 15.000 km normaal voor zo'n auto. Je zit nu al op 40.000 km en met jouw kilometrage is dat 2x per jaar een beurt.
Ik zou toch minstens een keer per jaar een grote beurt laten doen, dan zit je al denk ik al ver buiten het reguliere onderhoudsschema.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• _JGC_
  • Nu online
@Tjebakka Zit er geen service indicator in je dashboard? Meestal een sleuteltje en een aantal kilometers dat getoond wordt zodra je de sleutel op contact zet. Waarschijnlijk knippert bij jou dat sleuteltje dan inmiddels.

Service interval bij de meeste Peugeots en Citroens is 30.000km of 2 jaar tegenwoordig. Zit je nu al ruim overheen. Ik houd zelf 20.000km/1 jaar aan overigens.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:08
Tjebakka schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:53:
Ik heb dus een Grand C4 Picasso waar ik vrijwel alleen lange afstanden mee rijd:

2 x 100km per week
4x 155km per week
95% snelweg à 110km/u

Deze heb ik gekocht met 162.000km op de teller in mei 2021. Distributieriem is netjes op tijd vervangen en bij het kopen heeft de auto een kleine beurt gehad. Onlangs heb ik zelf bij 195.000km een halve liter olie toegevoegd. Er staat nu 202.500 op de teller.

Hij rijdt als een zonnetje. Remt nog goed, schakelt nog goed en koppelt ook prima. Ik twijfel wanneer ik nou weer een beurt zou moeten laten uitvoeren. Wat zouden jullie doen?
Je wilt toch niet zeggen dat je al 40.000 km met dezelfde olie rijdt? :?
Die hoor je uiterlijk na 15.000 km te vervangen, ook als je alleen lange afstanden rijdt. Zeker met moderne (vaak direct ingespoten) motoren is het niet tijdig vervangen van de olie de doodsteek voor de motor.
Vervangen kun je overigens ook makkelijk zelf op je oprit, dat scheelt garagekosten (als het je daarom te doen is).
Hier een paar filmpjes van hoe je motor er uit ziet als je te lang met dezelfde olie rondrijdt:

[Voor 20% gewijzigd door Andrehj op 28-09-2022 11:14]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• Tjebakka

Tjebakka

_JGC_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:10:
@Tjebakka Zit er geen service indicator in je dashboard? Meestal een sleuteltje en een aantal kilometers dat getoond wordt zodra je de sleutel op contact zet. Waarschijnlijk knippert bij jou dat sleuteltje dan inmiddels.

Service interval bij de meeste Peugeots en Citroens is 30.000km of 2 jaar tegenwoordig. Zit je nu al ruim overheen. Ik houd zelf 20.000km/1 jaar aan overigens.
Ik denk dat die waarschuwing is gereset nadat er afgelopen winter wat storingen in het systeem waren gekomen.
Andrehj schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:10:
[...]

Je wilt toch niet zeggen dat je al 40.000 km met dezelfde olie rijdt? :?
Die hoor je uiterlijk na 15.000 km te vervangen, ook als je alleen lange afstanden rijdt. Zeker met moderne (vaak direct ingespoten) motoren is het niet tijdig vervangen van de olie de doodsteek voor de motor.
Vervangen kun je overigens ook makkelijk zelf op je oprit, dat scheelt garagekosten (als het je daarom te doen is).
Hier een paar filmpjes van hoe je motor er uit ziet als je te lang met dezelfde olie rondrijdt:
[YouTube: 4 Jahre mit demselben Öl (60.000 km)! Opel Zafira komplett versifft | "Billiger" Kühlwasserschlauch]
[YouTube: Jahrelang kein Ölwechsel! Ist der A4 nun ein Totalschaden?! | Massive Klimaprobleme im Ford Focus]
[YouTube: Motorschaden droht! Wartungsstau - Ölwechsel nicht ordnungsgemäß durchgeführt!]
Ja dat wil ik wel zeggen.

• _JGC_
  • Nu online
Naar mijn weten geeft die BlueHDI motor in @Tjebakka's auto het zelf aan en staat daar geen vast interval voor. In ieder geval verbrandt dat ding niet grote hoeveelheden olie, want op 40K maar een halve liter bijvullen is heel weinig voor moderne auto's. Kwaliteit van de olie zal inmiddels wel bagger zijn.

Je hebt een motor met allerlei kwetsbare systemen eromheen, en daarnaast een turbo die graag gesmeerd wil worden met fatsoenlijke olie. Ik zou 'm gewoon jaarlijks of uiterlijk 30.000km een beurt geven met die kilometers die jij draait.

• outlandos
  • Laatst online: 08-02 01:04
cocico schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:10:
[...]

De C4 en C5X gebruiken een compleet ander systeem. De nieuwe C4X gebruikt het systeem van de C5X, daar zou het wel kunnen. Op jouw wagen zal het helaas niet lukken...
Meer mensen die hier wachten tot dat de C4X te bestellen is? Lijkt mij een erg prettige auto te worden.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 22:08
outlandos schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:59:
[...]

Meer mensen die hier wachten tot dat de C4X te bestellen is? Lijkt mij een erg prettige auto te worden.
Yep! Ik ben erg benieuwd. De ë-C4 ziet er leuk uit, maar die C4-X lijkt me toch wat mooier. Comfort zal wel goed zitten.

• Tjebakka

Tjebakka

_JGC_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:29:
Naar mijn weten geeft die BlueHDI motor in @Tjebakka's auto het zelf aan en staat daar geen vast interval voor. In ieder geval verbrandt dat ding niet grote hoeveelheden olie, want op 40K maar een halve liter bijvullen is heel weinig voor moderne auto's. Kwaliteit van de olie zal inmiddels wel bagger zijn.

Je hebt een motor met allerlei kwetsbare systemen eromheen, en daarnaast een turbo die graag gesmeerd wil worden met fatsoenlijke olie. Ik zou 'm gewoon jaarlijks of uiterlijk 30.000km een beurt geven met die kilometers die jij draait.
Het steeksleuteltje is vanmorgen verschenen, dus ik zal eens een afspraak maken bij de garage.

• DVX73
Levertijd bij Citroen neemt in ieder geval niet af, levertijd gaat naar 8+ maanden waar initieel werd uitgegaan van 4-5 maanden.

Andere mensen hier nog ervaring mee?

• slimme_vogel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-02 08:42

slimme_vogel

PSN: slimme_vogel

DVX73 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:05:
Levertijd bij Citroen neemt in ieder geval niet af, levertijd gaat naar 8+ maanden waar initieel werd uitgegaan van 4-5 maanden.

Andere mensen hier nog ervaring mee?
Begin April een E-C4 besteld. In de eerste week van September werd ik gebeld door de dealer dat de auto gefabriceerd was, chassisnummer was bekend. Nu moest de auto nog alleen deze kant op en dat zou max. een maand duren. Vandaag maar eens achteraan gebeld. Auto staat nog steeds bij de fabriek. Het transport was wel ingepland voor begin oktober. Het is nu 13 oktober. Niet alleen de fabricage, maar ook het transport is nu een factor voor de lange leveringstijd. Tekort aan personeel etc. volgens de dealer.

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:09
Voor de geïnteresseerden: The Intercooler podcast heeft een hele episode aan Citroën gewijd.

• Tjebakka

Tjebakka

Tjebakka schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Het steeksleuteltje is vanmorgen verschenen, dus ik zal eens een afspraak maken bij de garage.
Er was vrij weinig aan de hand. Alle vloeistoffen en de filters zijn weer vervangen. Het pollenfilter was beschimmeld en de rechterachterband is vervangen wegens te weinig profiel. De remblokken en -schijven aan de voorkant komen in mei tijdens de APK aan de beurt. Dat is over een slordige 20.000km.

Heel tevreden met deze auto gezien de km-stand (205.000km) en het weinige onderhoud dat ik er tot nu toe aan heb hoeven laten plegen

- Aangeschaft bij 162.000km
- Distributieriem vervangen bij 175.000km
- Condensator van de airco was lek bij 190.000km
- Grote beurt bij 205.000km

[Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 17-10-2022 10:43]

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:12
Goh nooit geweten dat dit onderwerp ook op Tweakers stond. ;)

Vraagje uit den ouden doosch:

Weet iemand waar de ontvanger zit van de centrale portiersvergrendeling in een Xantia Pallas (type 2, bouwjaar '99)?
Bij de BX was het duidelijk, ontvanger (IR) in het dak en de rest van de electronica in de middenconsole (bij de handrem).
Maar bij de Xantia zit er niets onder de middenconsole of in het dak.
De CV doet het nog wel als je de sleutel in de deur omdraait, maar geen sjoege bij het drukken op de remote.
De remote (sleutel) zendt nog wel uit (getest met zo'n RTL2832U ontvanger) maar de dame op wielen doet niets.

Iemand een idee?

• _JGC_
  • Nu online
Tjebakka schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

Er was vrij weinig aan de hand. Alle vloeistoffen en de filters zijn weer vervangen. Het pollenfilter was beschimmeld en de rechterachterband is vervangen wegens te weinig profiel. De remblokken en -schijven aan de voorkant komen in mei tijdens de APK aan de beurt. Dat is over een slordige 20.000km.

Heel tevreden met deze auto gezien de km-stand (205.000km) en het weinige onderhoud dat ik er tot nu toe aan heb hoeven laten plegen

- Aangeschaft bij 162.000km
- Distributieriem vervangen bij 175.000km
- Condensator van de airco was lek bij 190.000km
- Grote beurt bij 205.000km
Pollenfilter zou ik gewoon jaarlijks zelf vervangen. Voor je gezondheid is het beter, de lucht in je auto wordt aangezogen via dat filter.

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Sinds een in bezit van e-c4. Import uit België. Ik kwam er, helaas, vandaag achter dat er geen type 2 lader is meegeleverd. Worden deze wellicht standaard niet meegeleverd daar in België? Hier in nl wel toch?

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-03 12:08

Saffie_time

Why use this? 42!

Nog meer mensen die dit weekend in Spa waren bij de 24H2CV?
Super vet om te zien dat er naast een berg getunde en verbouwde versies er nog 7 waren in originele staat die een eigen race klasse hadden en ook die 24 uur aandurfden!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sjors81 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:19:
Sinds een in bezit van e-c4. Import uit België. Ik kwam er, helaas, vandaag achter dat er geen type 2 lader is meegeleverd. Worden deze wellicht standaard niet meegeleverd daar in België? Hier in nl wel toch?
Ik kreeg bij een e-c4 zowel een kabel voor type 2 als een granny charger. Maar als het een gebruikte is dan kan je die ook achterhouden als verkoper is uiteraard...

• Drardollan
Saffie_time schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:29:
Super vet om te zien dat er naast een berg getunde en verbouwde versies er nog 7 waren in originele staat die een eigen race klasse hadden en ook die 24 uur aandurfden!
Ondanks dat ik een 2CV heb ben ik echt wars van dat soort dingen. Ook van clubs of meeting. Gruwelijk idee. Heb helemaal niets met andere mensen die een Eend hebben om eerlijk te zijn en het boeit me ook niets wat zij doen en laten. Dat bedoel ik niet vervelend, het zijn ongetwijfeld allemaal hele leuke en aardige mensen en ik heb zeker geen hekel aan ze!!

Ik rijd mijn Eend omdat ik dat zelf leuk vind. Maar voel werkelijk nergens een behoefte om dat te delen, de Eend van anderen te zien of anderszins een verplichting aan te gaan. Het is zelfs zo erg dat als het oldtimer dag is in mijn stad dat ik de Eend dan heel bewust in mijn garage laat staan.

Maar ben blij dat jij het leuk hebt gevonden! :Y

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-03 20:26

dollyking

duck tape

Saffie_time schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:29:
Check!,
was een super weertje dit keer, vaak is dat wel anders. we zijn echter wel weer op tijd vertrokken.
ben er altijd voor de originele klasse. worden er alleen elk jaar minder.

• outlandos
  • Laatst online: 08-02 01:04
https://www.ad.nl/auto/de...-kost-de-e-c4-x~ad9c19f6/

Deze maand beschikbaar bij de dealer voor een proefrit. Iemand al kans gehad deze auto te proberen?

[Voor 21% gewijzigd door outlandos op 03-11-2022 20:55]

• FastFred
LooneyTunes schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:51:

Weet iemand waar de ontvanger zit van de centrale portiersvergrendeling in een Xantia Pallas (type 2, bouwjaar '99)?
Bij de BX was het duidelijk, ontvanger (IR) in het dak en de rest van de electronica in de middenconsole (bij de handrem).
De CV doet het nog wel als je de sleutel in de deur omdraait, maar geen sjoege bij het drukken op de remote.
De remote (sleutel) zendt nog wel uit (getest met zo'n RTL2832U ontvanger) maar de dame op wielen doet niets.

Iemand een idee?
Nou... Een Xantia is niet zo heel erg verschillend, technisch en periodiek gezien, van een ZX. Bij mijn ZX zat de IR ontvanger bij de achteruitkijkspiegel, achter een bolvormig glaasje.

Die ZX kocht ik zonder afstandsbediening. Dus naar de sloop geweest, ontvanger met afstandsbediening gescoord voor een paar tientjes, oude IR ontvanger eruit, nieuwe erin en werkte direct.

Bij mij was de afstandsbediening wel los van de sleutel zelf trouwens. Bij jou Xantia ook?

EDIT: ik heb zelfs nog foto's van de aankoop :P Links afstandsbediening uiteraard en rechts de ontvanger.

[Voor 20% gewijzigd door FastFred op 03-11-2022 22:18]

• LooneyTunes
FastFred schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:11:
Nou... Een Xantia is niet zo heel erg verschillend, technisch en periodiek gezien, van een ZX. Bij mijn ZX zat de IR ontvanger bij de achteruitkijkspiegel, achter een bolvormig glaasje.
Het gaat hier om een RF ontvanger (en zender, inderdaad in de sleutel)
Bij de Xantia kan die dus letterlijk overal zitten. Geen 'line of sight' nodig zoals bij de IR varianten.

Bij de BX heb ik toendertijd de IR variant (inderdaad met zo'n "half bolletje" bij de achteruitkijkspiegel) vervangen door een RF variant. Dat was simpel het kastje bij de handrem vervangen en klaar. (Toen via Roel Tiemersma (BX club) gekocht).
Dat was een remote op steroids; bijna 300 meter bereik ;)

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:05
LooneyTunes schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:51:

Iemand een idee?
Als ik het mij goed herinner zit de module achter het dashboardkastje......(maar ik weet het niet meer zeker)

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 Cactus PT110 Shine bjr 2018

• Slarno
Slarno schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:15:
[...]

De nieuwe leaseauto is besteld, een C4 Shine Pack Business EAT8. Dus de 1.2 met 130pk en automaat. Een witte met de standaard 18" velgen. De Shine Pack Business is al behoorlijk rijk uitgerust dus verder heb ik enkel nog de elektrisch verstelbare stoelen en een trekhaak besteld.

Nu nog eventjes wachten :9
Week 50 of 51 verwacht de dealer hem al binnen te krijgen. Dat valt me alleszins mee met de levertijd. De afgegeven leverperiode was eind februari / begin maart.

• DVX73
DVX73 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Heb een C4 besteld van de week deze wordt waarschijnlijk september-oktober geleverd.
De Citroën dealer heeft de auto binnen. Aflevering zal volgende week plaatsvinden.

Levertijd is uiteindelijk dus 5 maanden.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het weer wordt koud en het bereik wordt minder.
We merken met de e-C4 een flink verschil in bereik nu de koude dagen zijn aangebroken.

Van de zomer haalde we makkelijk ca 15kwh/100km, nu zitten we meer richting de 19kwh/100km.
Verder merken we ook dat op de ecostand de kachel gewoon niet warm wordt, zetten we hem op normaal of sport en dan blaast hij lekker warm.

We zijn toch wel erg blij dat we er nog een gewone benzine auto naast hebben voor de langere trips. (Mijn zus woont in Kerkrade en daar in de buurt zijn laadpalen enorm schaars)

D3 Profile D3 XP Ladder

• DVX73
Immidels ruim 100km gemaakt met de nieuwe C4 (binnen een dag).

Eerste indrukken:
  • interface is traag.....
  • verkeersbord herkenning is beter dan de C3 Aircross (2017), maar niet perfect
  • standaard instelling van de adaptive cruise control houdt (te) weinig afstand
  • genoeg vermogen
  • heerlijk comfortabel

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 16:53
DVX73 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:17:
Immidels ruim 100km gemaakt met de nieuwe C4 (binnen een dag).

Eerste indrukken:
  • interface is traag.....
  • verkeersbord herkenning is beter dan de C3 Aircross (2017), maar niet perfect
  • standaard instelling van de adaptive cruise control houdt (te) weinig afstand
  • genoeg vermogen
  • heerlijk comfortabel
Wij hebben een Aircross C3 2020, dat van die trage interface herken ik, maar het is variabel, soms rijden we haast al de straat uit voor ie door zijn 'Opstart scherm' is en de navigatie open heeft staan (ons standaard scherm) soms is ie al op navigatie voor we goed en wel weg kunnen rijden, volslagen Random, zo irritant :S

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
Nog een paar weken en dan wordt de c4gp vervangen. Gisteren kwam mijn vrouw thuis met emissie storing en esp meldingen. Gaat lekker. Merk niets verder aan de auto zelf qua rijgedrag. Vanmiddag of morgen maar even uit laten lezen. Beetje zonde als er veel geld in gestoken zou moeten worden.

Auto wordt vanmiddag uitgelezen... Mijn vrouw rijdt met weg die kant uit, wat denk je. Geen meldingen. Het moet dus gewoon vocht zijn. Maar we laten het nog uitlezen.

[Voor 22% gewijzigd door Arunia op 24-11-2022 14:38]

• slimme_vogel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-02 08:42

slimme_vogel

PSN: slimme_vogel

Nu ruim twee weken de e c4 in bezit. Ongeveer 100 km per werkdag mee gereden. Rijcomfort is prima. Gaat als een vliegend tapijt over de weg. Stuurt en reageert soepel. Vering is wat ik gewend ben van Citroën, super. Ecostand met lage buitentemperaturen niet handig omdat de verwarming wordt uitgeschakeld. Ook is de accucapaciteit een stuk lager dan. Verder tevreden tot nu toe. Verbruik valt me mee (rond de 16 kWh per 100 km), ook bij vlot doorrijden. Sportstand gebruik ik eigenlijk niet, is niet nodig. Interieur bevalt goed. Stoelen zitten fijn en zijn goed in te stellen. Wat hierboven wordt beschreven over een trage interface herken ik niet. Wel moet ik zeggen dat ik met name Apple CarPlay gebruik. Dit is mijn eerste auto met keyless entry en daar heb ik absoluut geen spijt van, wat een verheerlijking. Werkt ook prima. Het enige wat mij tegenvalt is de app. De connected services zoals TomTom voor drie jaar gratis etc werkt goed, maar de optie om het exacte verbruik op je telefoon te bekijken krijg ik niet aan de praat.

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-03 20:01
Hallo, in mijn zoektocht naar een nieuwe auto is mijn oog gevallen op een C5X plug-in hybrid. Voordat ik een proefrit ga maken had ik wat vragen. Omdat ik zie dat nog weinig/geen mensen reviews hebben geplaatst van hun eigen C5x kon ik op deze vragen nog geen antwoorden vinden:
  1. Hoe bevalt de C5X, wat zijn de top 3 voor- en nadelen tot nu toe?
  2. Bevalt de telefoon app. Ik lees veel slechte reviews op bv Google Play store, dat de app zelfs helemaal niet werkt. Heb zel Tesla gereden en daar werkt de App perfect en vooral met een electrisch voertuig handig.
  3. Kan ik de auto ontgrendelen met mijn telefoon, dus zonder enige handeling ziet de auto dat ik naast de deur sta en staat dan toe dat de auto wordt ontgrendeld (middels bluetooth).
  4. Kan ik de claxon middels de app bedienen, vooral in grote parkeer garages ben ik de auto soms zoek en dan is dit een hele handige functie
  5. Geeft de ingebouwde navgatie traject controles aan met huidige gemiddelde snelheid? Geeft het flitsinformatie van tijdelijke flitspalen. En nee ik ben niet geinteresseerd in Google Auto of Apple Car :-) En ik weet ook dat ik me aan de maximum snelheid moet houden, maar wordt soms geholpen.
  6. Wat is je gemiddelde gebruik wanneer de accu leeg is. Ik lees verhalen dat deze dan nog steeds 1:20 is, wat ik indrukwekkend vindt.
  7. Hoe goed is de geluidsisolatie bij de Shine uitvoering met dubbelglas, en bij de andere uitvoeren met enkelglas
  8. Is het multimedia systeem dezelfde als in de C5 Aircross, of nieuwer/beter/sneller ? Navigatie lijkt alleen op C5X schermvullend te zijn bv
  9. Is de audio kwaliteit voldoende of kan ik beter het Pack HiFi-audio upgrade pakket erbij nemen?
  10. Nog andere zaken waar ik op moet letten ?
Alvast bedankt voor alle reacties, volgens mij helpt dit ook anderen bij een keuze.

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:11

heho

Ommen, Overijssel

Wat een vragen, en weinig antwoorden ...
Ik zou eens naar een dealer stappen en je uitgebreid laten informeren.
Het multimedia systeem is de nieuwste versie die Stellantis gebruikt en schijnt wel een flinke verbetering te zijn op de eerdere systemen.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• DVX73
Denk dat de kans vrij klein is dat er een C5 X bezitter hier op het forum zit.
Er zijn er minder dan 400 verkocht in Nederland.

• Koja78
  • Laatst online: 21:12
Wat een ongelooflijke rotwagen is die ds4 toch. Android auto die soms connect...dan weer wegvalt...meestal gewoon niet connect. Dashboard die al es uitvalt..compleet zwart...herstarten lost het niet op. Half dagje laten staan zegt de garage...en inderdaad. Fransen en electronica het zal NOOIT iets worden.

End rant

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-03 10:03
Wellicht dat iemand van hier het weet.. bij de C4 (hatchback '13) van mijn vriendin kwam een melding dat de batterij van de afstandsbediening vervangen diende worden. Dit gedaan maar de melding blijft komen. In het boekje wel gelezen over een procedure tot het opnieuw inleren maar de afstandsbediening werkt gewoon zonder problemen dus dat lijkt mij niet helemaal aan de orde. Zie ik iets over het hoofd? Behalve dat de vervangende batterij ook al ver leeg is maar dat lijkt mij eerlijk gezegd sterk..

• Drardollan
la_fusion schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:58:
Wellicht dat iemand van hier het weet.. bij de C4 (hatchback '13) van mijn vriendin kwam een melding dat de batterij van de afstandsbediening vervangen diende worden. Dit gedaan maar de melding blijft komen. In het boekje wel gelezen over een procedure tot het opnieuw inleren maar de afstandsbediening werkt gewoon zonder problemen dus dat lijkt mij niet helemaal aan de orde. Zie ik iets over het hoofd? Behalve dat de vervangende batterij ook al ver leeg is maar dat lijkt mij eerlijk gezegd sterk..
Meten is weten? Even met de multimeter de batterij doormeten.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Koja78 schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:37:
Wat een ongelooflijke rotwagen is die ds4 toch. Android auto die soms connect...dan weer wegvalt...meestal gewoon niet connect. Dashboard die al es uitvalt..compleet zwart...herstarten lost het niet op. Half dagje laten staan zegt de garage...en inderdaad. Fransen en electronica het zal NOOIT iets worden.

End rant
Hey, nog een DS4-rijder. Ik zie ze nog steeds maar weinig rijden.

Ik moet zeggen dat mijn DS4 in het half jaar dat ik ‘m heb al meer rare dingen heeft gedaan dan alle Fords die ik de tien jaar ervoor heb gereden. Apple carplay werkt 99,5% van de tijd goed, en soms moet ik ‘m even handmatig connecten vanuit het instellingen. Maar typisch blijft het wel, Fransen en elektronica.

Als auto ben ik er nog steeds zeer tevreden over. Rijdt heerlijk, mooie verschijning en het is mijn eerste auto die aanspraak oplevert.

• Drardollan
Koja78 schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:37:

End rant
Ik heb er nog een (sl)Opel bij. De Apple Carplay werkt regelmatig niet. Oplossing is herstarten van het entertainment systeem :') Gelukkig een kleine handeling die je ook tijdens het rijden veilig kunt uitvoeren.

• Willem30
DVX73 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:46:
Denk dat de kans vrij klein is dat er een C5 X bezitter hier op het forum zit.
Er zijn er minder dan 400 verkocht in Nederland.
Op autotrack.nl staan er 132 te koop :o

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

la_fusion schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:58:
Ik had een vergelijkbaar issue met de batterij van mn bmw sleutel. T ging daar om een sleutel met keyless entry. Schijnt dat die erg gevoelig zijn voor goedkope batterijen. Nadat ik t action batterijtje had gewisseld voor eentje van Varta was t probleem opgelost. Bij de action had ik een batterij van Grundig.

Varta batterij koste me 3 a 4 euro bij de Hornbach.

• Koja78
  • Laatst online: 21:12
Trasos schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:51:
[...]

en soms moet ik ‘m even handmatig connecten vanuit het instellingen.
Ja dat werkte tot de vorige update .
Nu ging zelfs dat niet. Telefoon herstart.. entertainment ook... hielp niet.
Dan lukte het opeens weer wel met google maps op... switch je naar spotify: boenk offline

Nu lijkt het terug ok met waze en spotify.
But it drives me crazy.

Zal blij zijn als ik hem mag inruilen.
Maar qua rij-ervaring heb ik ook weinig klachten. Gewoon net iets te klein met twee kids.. maar jah dat heb je met aanloopwagens.

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 16:53
Wij rijden ruim twee jaar een Citroen C3 Aircross, de bootsnelheid en de variatie daarin vooral van het entertainment/navigatie systeem is wel een dingetje, net als bij de DS.
Wat wij ons niet gerealiseerd hadden was dat ook de achteruitrijd sensors NIET werken tot het hele systeem online is.
Dus naar achter rijden met enige haast zette onze kont op een betonnen rand zonder enige waarschuwing piep :F
Waarom ie de ene keer na 10 seconde online is, en de andere keer een paar minuten nodig heeft is mij een raadsel.
Android Auto werkt dan weer wel letterlijk elke keer, nadat we drie firmware updates geleden helemaal mesjogge werden van het telkens op de telefoon alle toestemmingen ALWEER te moeten geven voor het werkte.
Dat doet het nu vlekkeloos, althans met een kabeltje, draadloos is knudde..

• LooneyTunes
Trasos schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:51:
Maar typisch blijft het wel, Fransen en elektronica.
Hangt ook wel van de electronica af.
Ik heb afgelopen maand (even afgezien van de CV) voor het eerst in 23 jaar een niet goed werkende interieurfan. (draait normaal alleen na het starten van de motor, maar gaat nu meteen aan bij het contact aanzetten).
Vind ik dus toch best wel meevallen :) .

• Drardollan
RoosW schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:49:
Wij rijden ruim twee jaar een Citroen C3 Aircross, de bootsnelheid en de variatie daarin vooral van het entertainment/navigatie systeem is wel een dingetje, net als bij de DS.
Wat wij ons niet gerealiseerd hadden was dat ook de achteruitrijd sensors NIET werken tot het hele systeem online is.
Dus naar achter rijden met enige haast zette onze kont op een betonnen rand zonder enige waarschuwing piep :F
Spiegelen :+
Waarom ie de ene keer na 10 seconde online is, en de andere keer een paar minuten nodig heeft is mij een raadsel.
Mijn ervaring met de meeste auto systemen is dat ze een bepaalde periode op standby gaan voor ze uitschakelen. Stap je na een half uur weer in dan is hij nagenoeg gelijk klaar. Maar na een nacht stilstaan moet hij weer helemaal booten.

Liep ik onder andere met de (sl)Opel tegenaan. Als hij vastliep op de Apple Carplay dan werkte het enkele uren later altijd weer. Maar dat is nogal onhandig als je nú wil navigeren. Daarom uitgezocht hoe ik hem handmatig kon resetten.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-03 10:03
Drardollan schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:45:
[...]

Meten is weten? Even met de multimeter de batterij doormeten.
Dit gedaan, de batterij(random Chinees merk) was nog gewoon vol en gaf 3.3V aan, net als de GP variant die ik er nu in heb gedaan. De GP variant zorgt ervoor dat de melding weg blijft. De Chinese batterij gaf een enkele keer de melding niet.

@Brilsmurfffje vergelijkbaar verhaal dus maar gelukkig heb ik niet de hoofdprijs voor de batterij betaald.

• Drardollan
la_fusion schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:06:
[...]

Dit gedaan, de batterij(random Chinees merk) was nog gewoon vol en gaf 3.3V aan, net als de GP variant die ik er nu in heb gedaan. De GP variant zorgt ervoor dat de melding weg blijft. De Chinese batterij gaf een enkele keer de melding niet.

@Brilsmurfffje vergelijkbaar verhaal dus maar gelukkig heb ik niet de hoofdprijs voor de batterij betaald.
Klinkt inderdaad als een bekend probleem met Chinese batterijen. Een goede batterij is iets duurder, maar heb je meer plezier van.

Tis opgelost dus?

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:19
Vandaag weer eens met mijn DS3 uit 2012 een dagje kwijt geweest omdat hij in de garage stond. In september nog apk keuring gehad, airco verwarmde niet meer. Voelde als een rijdende vrieskist de afgelopen week. Ze hadden 2,5 liter koelvloeistof aan moeten vullen. Geen lekkages gevonden. Is dit gewoon botte pech of moet ik toch voor een andere auto gaan kijken? Dit word wel een duur grapje zo als ik om de haverklap issues heb.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• _JGC_
  • Nu online
@TheRicolaa10 Ruik je ook koelvloeistof om je auto na een rit waarbij de motor op temperatuur is gekomen?

Ik heb bij mijn 207 vti destijds lang zitten zoeken naar het lek, elke week bijvullen en je ruikt het gewoon, maar niet kunnen vinden. Totdat ik de waterpomp ging vervangen, poelie eraf en daarachter liep water langs de motor. Pakking dubbel... "ja maar die waterpomp is nieuw, dat kan het niet zijn"

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Drardollan schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:40:
[...]

Spiegelen :+

[...]

Maar dat is nogal onhandig als je nú wil navigeren. Daarom uitgezocht hoe ik hem handmatig kon resetten.
Hoe dan? :?

• Drardollan
In mijn geval 2 knoppen ingedrukt houden, dan reboot het ding.

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Drardollan schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:49:
[...]

In mijn geval 2 knoppen ingedrukt houden, dan reboot het ding.
Okeeeee… welke knoppen? Ik heb ook een Opel, vandaar mijn vraag.

• Drardollan
NaN schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:56:
[...]

Okeeeee… welke knoppen? Ik heb ook een Opel, vandaar mijn vraag.
Zal wel per model verschillen, bij mijn Intellilink is het de home button samen met de fast forward button enkele seconden ingedrukt houden.

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Drardollan schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:40:
[...]

Zal wel per model verschillen, bij mijn Intellilink is het de home button samen met de fast forward button enkele seconden ingedrukt houden.
Ik zal het eens proberen! Bedankt.
Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee