Wow, loopt het gevalletje (niet Citroën) waar ik nu nog in rijdt, zo'n 16 jaar daarin voorheho schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:39:
[...]
Een regelbare regensensor !!Die wil ik ook op mijn C4GP, kan dit zenuwachtige ding weg ...

Wow, loopt het gevalletje (niet Citroën) waar ik nu nog in rijdt, zo'n 16 jaar daarin voorheho schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:39:
[...]
Een regelbare regensensor !!Die wil ik ook op mijn C4GP, kan dit zenuwachtige ding weg ...
Heerlijke autoheho schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:39:
[...]
Ik heb bij Citroën/Peugeot nog nooit een regensensor meegemaakt die deed wat je als mens wil. Of te langzaam of te snelheho schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:39:
[...]
Wat een zure presentator die vervelend toontje gebruikt en netjes alle boekjes met info van Citroen heeft doorgelezen.
[Voor 36% gewijzigd door FastFred op 19-02-2021 09:20]
If it aint fixed, it's broken.
Ik heb onlangs de benzine-variant gekocht (we komen krap aan 10.000 km per jaar) uit 2017, maar 4 kinderen, dus je moet wel met een 7-zitter. Verder een ideale wagen. Diesel kan ik je verder niet bij helpen; geen idee of daar nog rare problemen mee zijn. Volgens ANWB is het over het algemeen een betrouwbare wagen. Denk dat je met je budget op 2014/2015 uitkomt? Als je de achterste zitrij niet gebruikt kun je echt ontzettend veel meenemen. EDIT: Zelfs 2016 is een prima mogelijkheid met een nette kilometerstand voor een diesel.Tjebakka schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:30:
Wij willen vanwege een gezinsuitbreiding een Citroën Grand C4 Picasso kopen. Momenteel rijd ik een Renault Mégane III station, maar die wordt te klein met 3 autostoeltjes.
Waarom de Grand C4 Picasso? Vooral vanwege de ruimte ten opzichte van de C4 Picasso. Die is achterin kleiner dan mijn huidige auto. Simpel gezegd: ik wil een gezin + heel veel rotzooi ongezien in de auto kunnen plaatsen zonder dat ik concessies moet doen op wat ik mee wil nemen (wandelwagen, weekendtassen, 3 kampeerbedjes etc).
Mijn budget is €9.000 - €10.000 voor een diesel. Ik rijd ongeveer 20-30k per jaar.
Ervaringsdeskundigen met tips? Waar moet ik op letten bij dit model?
[Voor 11% gewijzigd door Frituurman op 23-03-2021 10:46]
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
[Voor 42% gewijzigd door heho op 26-03-2021 18:20]
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Is wel handig dat er al deuken in zijn, dan valt het niet zo hard op als je er zelf bijmaakt
Juist, hahaKhil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:42:
Start/stop lijkt me juist handig... bedoel je stop/start?
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Nee, geen fysieke knop. Wel een knop in het menu, maar als je deze hebt uitgeschakeld dan is hij bij de volgende rit weer ingeschakeld. Moet dus permanent uit.Arunia schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:19:
@Untouchablezz20 Is daar niet een knop voor? Zo ja, die ingedrukt houden? Dat werkt bij de automatische handrem e.d. namelijk wel.
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
I hide at work because good employees are hard to find.
De firmware update wordt inmiddels ook via de Citroen update tool aangebodenRoosW schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:33:
Voor de Wave 2 gebruikers, nieuwe firmware!
Wave 2 is: 21-08-87-32 (20/04/2021)
Downloadlink: https://majestic-web.mpsa..._NAC-r1_NAC_EUR_WAVE2.tar
Of naar de pagina zelf gaan: https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=7654
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 4K | AirPods 2
Afgelopen weekend een liter olie mogen gieten, 9000 KM na reparatie. Angst en beven nu, al is het systeem wel 2x leeg geweest tijdens de reparatie. Als ze wat karig gevuld hebben dan is het niet vreemd. Ik heb begrepen dat ik ipv 5W30 altijd 10W40 erin kan doen en dat er ook een modificatie iets is zodat er minder olie weggeblazen wordt (vraag mij de details niet)._JGC_ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:51:
[...]
en je motor moet nog ongezonde hoeveelheden olie gaan zuipen (met uiteindelijk kapotte motor aks gevolg), dan heb je pas alles gehad
[Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 20-04-2021 16:12]
Met 5 graden buiten en de verwarming aan in de auto is dat toch niet heel logisch? En de radiateur hoort toch ook niet geheel koud te zijn en het blok erbovenop warm? Het lijkt wel of er geen druppel warme lucht in de radiateur zit, op elke plek die ik voelde van boven tot onder en van links naar rechts was hij ijskoud._JGC_ schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:21:
@Drardollan Die fan is ook om je airco condensor te koelen. Als je airco/climate control ingeschakeld is hoort die fan gewoon te draaien. Met een beetje warmte loeit dat ding ook wel redelijk (zeker een goedkope aftermarket fan).
Dan is dat geen optie helaas.Wat olie betreft, geen 10W40 gebruiken. Deze motor wil 5W30 of liever nog 0W30. Je kunt er een 5W40 C3 in gooien, die is warm wat dikker, maar officieel is dat niet volgens specificaties. Er zijn garages die er na een grondige reiniging 10W60 in gooien. Vraag is alleen hoe lang je ketting dan nog leeft, de reden waarom PSA voor deze motoren op 0W30 is overgestapt is vanwege de kettingspanner die niet altijd goed gesmeerd wordt bij koude motor met 5W30.
Dat scheelt weer, dan hoef ik die niet te kopenDie modificatie is een begrenzer in de carterventilatie, maar daar heeft de VTI weinig tot geen last van.
We gaan het eens aanzien, heb het nu genoteerd (datum/km stand/hoeveelheid olie).Oorzaak van olieverbruik bij de VTI is bijna altijd olieschraapveren die hun werk niet goed doen. Als je maar lang genoeg olie verbrandt wordt het vanzelf steeds erger, totdat ie zoveel olie verbrandt dat ze vast komen te zitten en uiteindelijk breken.
Afwisselend. Meestal tijdens het laatste stukje rijden hoog, dan zet ik de motor af en gaat hij naar de lage stand voor 15-45 seconden._JGC_ schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:33:
@Drardollan Draait die fan op hoge of op lage stand? Lage stand zou je niet heel erg moeten horen, hoge stand merk je wel.
Ik kan hem tegenwoordig zelf uitlezen en heb geen storingen in het systeem zittenKan ook zijn dat er een (emissie)storing wordt gezien door de ECU, die vervolgens de fan op volle toeren laat draaien om de katalysator te koelen.
[Voor 36% gewijzigd door Drardollan op 21-04-2021 10:59]
Denk ik ook. Is nu opgelost._JGC_ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:08:
@Drardollan Waarschijnlijk verkeerde ring gebruikt, of de oude ring hergebruikt waardoor het lekt.
Hij staat nu warm te draaien met de airco uit. Keep you postedRadiateur kan even duren voordat ie warm wordt, motormanagement is geoptimaliseerd om de motor zo snel mogelijk naar 100 graden te krijgen. Thermostaat is elektronisch geregeld en kan dus ook deels open staan. Met draaiende fan of koude rijwind is je radiateur dan snel steenkoud.
Airco condensor moet eigenlijk altijd wel actief gekoeld worden als de airco is ingeschakeld, dus die fan draait dan gewoon.
[Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 21-04-2021 11:27]
'Krakende wagens rijden het langst!'Frietsaus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:17:
Oei... toen was mijn C4 ineens ongewenst verlaagd. Ik reed achteruit de oprit af en ineens een klap... veer gebroken (denk ik). Rechtsvoor ligt de auto bijna aan de grond nu. Met pijn en moeite terug de oprit op gereden, maar daarbij waren veel keiharde knakkende geluiden te horen.
[Voor 33% gewijzigd door Frietsaus op 06-05-2021 21:18]
Yep, had er paar weken terug 1 klepperend onder mijn C4. Heb hem toen op een parkeerplaats langs de snelweg met een paar ty-wraps vastgezet door met een schroef een paar gaatjes te makenWillem30 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:47:
Iemand ervaring met loszittende modderkuip?
Ik ontdekte dat in de wielkast rechtsvoor de helft van de kuip los zit. Het zit met plastic plugjes vast die door ouderdom waarschijnlijk los gelaten hebben. Weet iemand of ik dit met boutjes beter vast kan zetten?
[Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 18-05-2021 14:29]
Inderdaad twee nieuwe veren, verder geen schade gelukkig. Hij staat nu alleen voor behoorlijk hoog op de pootjes, dat moet nog wat soepeler worden.Frietsaus schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:21:
Het lijkt vooralsnog mee te vallen. De geknapte veer was deels onder de veerschotel gevallen waardoor deze tegen de band aan kwam. Een bevriende monteur heeft ter plekke de veer er tussenuit geslepen waarna de auto met een slakkengang naar zijn garage kon worden gereden. Twee nieuwe veren er tussen en alles zou weer OK moeten zijn.
Voorspelbaar, wie wil er nu van die Spaans/Duitse troep?FastFred schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:44:
Als het een beetje mee zit is mijn wagenpark binnenkort weer 100% Citroën. Heb de Seat gisteren bij m'n garage aangeboden en die zijn 'm nu aan het bekijken, benieuwd wat ze er voor geven. Saai hok
Ik heb liever wel die kuip erop zitten eigenlijk. Sowieso wil ik dat plastic aan de voorkant ff nalopen of het nog goed stevig vast zit.Drardollan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:28:
[...]
Yep, had er paar weken terug 1 klepperend onder mijn C4. Heb hem toen op een parkeerplaats langs de snelweg met een paar ty-wraps vastgezet door met een schroef een paar gaatjes te maken
Ondertussen zit er een nieuwe onder. Kostte geloof ik iets van 75 euro voor het plastic geval en 15 minuten montage.
Als je dat teveel vindt, dan even met de priem eronder en een gaatje maken net naast de gaatje van die plastic flutpluggen en dan een ty-wrap erdoorheen trekken.
Maar je auto kan ook zonder rijden
Troep is het niet, rijd super, beter dan de Citroën, maar het is zo saai. Ik hou wel van wat sportiever rijden, maar als alle trekkracht tussen 1500 en 3000rpm zit is de lol er snel af. De auto nodigt totaal niet uit om even wat harder te gaan rijden. Mijn C4 met ouderwetse 2-liter benzine die begint pas echt te trekken vanaf 2500rpm en vanaf 4000 zet ie een keel op en gaat ie d'r vandoor. Die is er ook meteen bij, hoef niet te wachten tot de turbo op gang komt.Drardollan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:17:
[...]
Voorspelbaar, wie wil er nu van die Spaans/Duitse troep?
[Voor 6% gewijzigd door FastFred op 19-05-2021 11:45]
[Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 20-05-2021 21:28]
Even gekeken in Haynes, elke 175k of 10 jaar inderdaad. Even in de gaten houden dus.Tjebakka schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:28:
Ik heb vanmiddag een Grand C4 Picasso uit 2015 gekocht. Bijna 162dKm op de tellernog net op tijd voor de gezinsuitbreiding!
Ik kan alleen nergens vinden wanneer de distributieriem moet worden vervangen? Volgens mij rond 175.000? Het is een BlueHDi 1.6 handbak
175, dat zal begin 2022 zijn denk ik. Wat kost dat. 600-700 euro?Farezz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:32:
[...]
Even gekeken in Haynes, elke 175k of 10 jaar inderdaad. Even in de gaten houden dus.
Geluid doet ook een boel. Ik heb net een 206SW 1.4 TU3 ingeruild voor een 1.4HDI. Moet nog even wennen aan de elektronische koppeling en gaspedaal, maar het voelt en klinkt vooral saai na een EP6 en een TU3 motor.FastFred schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:54:
Maar heb je dan de VTI met 120pk of de THP met 150pk?
Moet er niet aan denken om 120pk te hebben in zo'n slagschip. Mijn ouders hadden een Xsara Picasso met 1.8 115pk maar dat was nu niet bepaald pittig, en er was zelfs een 1.6 met nog minder vermogen
Ligt er aan waar je het laat doen natuurlijk. Arbeid zal +-3 uur zijn wat ik zo kan zien, distributiesetje zit bij de garage al gauw op 200 van een OEM merk, OE(dealer) zal duurder zijn.Tjebakka schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:45:
[...]
175, dat zal begin 2022 zijn denk ik. Wat kost dat. 600-700 euro?
[Voor 12% gewijzigd door FastFred op 25-05-2021 10:08]
Die kilometerstand, dat geloofd toch geen mens hoop ik? Overigens wel het allerlelijkste model BX, Eeew net een begrafenisondernemer auto.Khil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:14:
Iemand nog een BX station nodig?
https://link.marktplaats.nl/m1702815294
Mooi kenteken ook
Zoals @RoosW aangeeft, de lelijkste versie die er is. Na de Break. Maar dat maakt hem juist weer mooi OKhil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:14:
Iemand nog een BX station nodig?
https://link.marktplaats.nl/m1702815294
Mooi kenteken ook
Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart
[Voor 92% gewijzigd door Khil op 26-05-2021 01:41]
Naim muso
Zou jij er veel meer dan 70.000km mee willen rijden?RoosW schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:09:
[...]
Die kilometerstand, dat geloofd toch geen mens hoop ik? Overigens wel het allerlelijkste model BX, Eeew net een begrafenisondernemer auto.
Nope_JGC_ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:32:
[...]
Zou jij er veel meer dan 70.000km mee willen rijden?
[Voor 27% gewijzigd door FastFred op 26-05-2021 12:34]
Zoveel maar? Zeker weinig gereden ivm corona…FastFred schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:21:
Nu duimen dat er de rest van het jaar niks duurs stuk gaatVorig jaar ook al distributie, waterpomp, aircopomp, 2 banden, 1 verstuiver...
Naim muso
[Voor 6% gewijzigd door Xanax959 op 29-05-2021 20:12]
Atari portfolio Dos 2.11
[Voor 18% gewijzigd door Tjebakka op 09-06-2021 10:57]
[Voor 22% gewijzigd door Arunia op 13-06-2021 13:16]
Helaas een probleem met de GC4P. Bij het sturen piept de boel. Vanmorgen even in de garage laten nakijken: zit waarschijnlijk in het stuurhuis. Gelukkig nog garantie op de auto (pfieuw!) en deze week naar de verkoper toe.Tjebakka schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:50:
Sinds twee weken ben ik de trotse eigenaar van een Citroën Grand C4 Picasso uit 2015. Niet een mega fancy ding (geen achteruitrijcamera, geen parkeersensoren voor, geen parkeerhulp en dode hoek assistentie) maar het rijdt erg lekker. Super comfortabel! En de ruimte! Erg fijn, want zo'n 12 uur na de aankoop werd onze 3e dochter geborenEen maxi-cosi en twee groep 2 stoeltjes achterin zijn echt geen probleem.
Het 1.6 BlueHDI blokje is meer dan prima en ik hoop hier nog lang plezier van te hebben
Heb nog wel een vraag. Ik wil de navigatie in mijn systeem updaten (touchscreen). Maar €79 voor Benelux of €150 voor heel Europa is wel extreem veel geld. Voor minder koop je een losse TomTom. Iemand een idee of dit goedkoper kan?
Volgende week vrijdag moet de auto naar een officiële dealer. Ze konden het bij de verkoper niet vinden. Ondertussen is ook de airco opgehouden te werkenTjebakka schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:34:
[...]
Helaas een probleem met de GC4P. Bij het sturen piept de boel. Vanmorgen even in de garage laten nakijken: zit waarschijnlijk in het stuurhuis. Gelukkig nog garantie op de auto (pfieuw!) en deze week naar de verkoper toe.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
** NIX **
Het probleem is vanzelf weer weggegaan en de garage heeft uiteindelijk niets kunnen vinden. De airco was gewoon leegTjebakka schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:44:
[...]
Volgende week vrijdag moet de auto naar een officiële dealer. Ze konden het bij de verkoper niet vinden. Ondertussen is ook de airco opgehouden te werkenDe auto rijdt heerlijk maar dit is wel vrij vervelend met minder dan 2000 kilometer er in te hebben gereden. Als er iets aan de airco stuk is is dat natuurlijk gewoon garantie, maar ik hoop dat het met bijvullen verholpen is.
Ik denk dat hij inderdaad nooit is bijgevuld. Er moest 320 gram R1234YF aircogas bij. Er zat nog 130 gram in het systeem.FastFred schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:36:
@Tjebakka de vraag is waarom die leeg was, een aircosysteem verliest ieder jaar ongeveer 8% van z'n vulling dus als er lang genoeg geen onderhoud aan de airco is geweest dan doet ie het vanzelf een keer niet meer.
Dat, of je hebt ergens een lekkage en is ie over een paar weken weer leeg.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl
Die had ik met mijn GP uit 2007 ook een tijdje (4 maanden geleden) terug. Hier is zowel de sensor als de magnetische ring om de as vervangen (ben even de naam kwijt) (want alleen de sensor vervangen hielp niet); ik was 150 euro kwijtHeroic_Nonsense schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:39:
Onze vijfzitter C4 Picasso uit 2007 is vanochtend naar de garage gebracht. Sinds een tijdje geeft de boordcomputer bij het starten de melding dat er een probleem is met de remsensor rechtsvoor en dat daardoor ABS, ESP, hill climb hulp en de automatische handrem uit voorzorg zijn gedeactiveerd.
Een bevriende automonteur heeft de sensor vervangen, maar het probleem bleef. Na wat meetwerk blijkt het de bekabeling te zijn. Die kan hij niet zelf vervangen, dus de auto staat nu bij een garage hier in de buurt.
Vanmiddag worden we gebeld voor een prijsopgave... ik houd mijn hart vast.
Niet toevallig een veer gebroken, heb ook zoiets gehad met een stukje dat tegen de veerschotel aan tikte...Willem30 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:10:
Mijn C4 maakt een vervelend geluidje laatste tijd; het is het beste hoorbaar als een soort geklingel van de uitlaat (zo lijkt het althans) tijdens het stapvoets rijden/koppelen en gasgeven in de stad/file. Soms zie je mensen dan ook kijken van wat is dat voor geluid?![]()
Ik ben naar de garage gereden en daar is alles gecheckt; hitteschild,einddemper en alle bouten.
De garage gaf aan dat dit een bekend probleem zou zijn wat ook bij de Peugeot 307 (zelfde platform) voortkomt. Geluidje is er pas sinds kort. Ik vind het irritant![]()
Iemand hiermee bekend?
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 Cactus PT110 Shine bjr 2018
Goede tipd-super schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:32:
[...]
Niet toevallig een veer gebroken, heb ook zoiets gehad met een stukje dat tegen de veerschotel aan tikte...
Heel toevallig staat mijn C4 uit 2012 ook bij de garage voor exact hetzelfde probleem wat betreft meldingen. Maar dan is het bij mijn auto rechtsachter dat ABS problemen heeft. Ook hier probeerden ze eerst de ABS sensor te vervangen, maar dat hielp niet.Heroic_Nonsense schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:39:
Onze vijfzitter C4 Picasso uit 2007 is vanochtend naar de garage gebracht. Sinds een tijdje geeft de boordcomputer bij het starten de melding dat er een probleem is met de remsensor rechtsvoor en dat daardoor ABS, ESP, hill climb hulp en de automatische handrem uit voorzorg zijn gedeactiveerd.
Een bevriende automonteur heeft de sensor vervangen, maar het probleem bleef. Na wat meetwerk blijkt het de bekabeling te zijn. Die kan hij niet zelf vervangen, dus de auto staat nu bij een garage hier in de buurt.
Vanmiddag worden we gebeld voor een prijsopgave... ik houd mijn hart vast.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl
[Voor 29% gewijzigd door Leviathius op 16-09-2021 09:19]
Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite
Tweakers vormt samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details