Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 44 ... 50 Laatste
Acties:
  • 249.493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
Leviathius schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:14:
@Heroic_Nonsense Bedankt voor het delen van de oplossing van het probleem in jouw geval. Ik zou bijna de garage bellen en met deze informatie komen aanzetten. Aangezien jij en Notna beiden over de magneetring spreken.

Ben er alleen huiverig voor, want het komt natuurlijk wat vreemd over als ik zelf even iets op internet gevonden heb terwijl zij de vakmensen zijn... Hmm, hier ga ik even over nadenken hoe dit aan te pakken.
Gewoon melden, als dat een uur zoeken scheelt bespaart dat kosten.

Soms moet je gewoon even meedenken, een professional kan ook niet alles weten. Zeker als het een universele garage is ipv een dealer van het betreffende merk (en dealers zijn ook niet heilig, ze hebben voorsprong omdat ze vaker dezelfde auto's zien).

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:46
@Heroic_Nonsense Bedankt voor het delen van de oplossing van het probleem in jouw geval. Ik zou bijna de garage bellen en met deze informatie komen aanzetten. Aangezien jij en Notna beiden over de magneetring spreken.

Ben er alleen huiverig voor, want het komt natuurlijk wat vreemd over als ik zelf even iets op internet gevonden heb terwijl zij de vakmensen zijn... Hmm, hier ga ik even over nadenken hoe dit aan te pakken.

EDIT: Nou, zojuist de garage gebeld en zoals verwacht zijn ze niet te spreken over 'internet-verhalen' :/ Máár, hij gaf aan dat het in de bedrading zit omdat de sensor 12V hoort te krijgen en nu maar 2V krijgt. Bedradings schema is opgevraagd en daar gaan ze mee aan de slag. Klinkt wel als iets dat duurder dan jullie genoemde prijzen gaat zijn :'(
Leuk dat ze er niet happig op zijn (heb dat ook met zelf dokteren als je naar de huisarts gaat), maar uiteindelijk ben jij degene die al die kosten betaald.
Als ik een idee heb, dan geef ik dat ook aan. Ze kunnen het altijd in het onderzoek meenemen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

EDIT: Nou, zojuist de garage gebeld en zoals verwacht zijn ze niet te spreken over 'internet-verhalen' :/ Máár, hij gaf aan dat het in de bedrading zit omdat de sensor 12V hoort te krijgen en nu maar 2V krijgt. Bedradings schema is opgevraagd en daar gaan ze mee aan de slag. Klinkt wel als iets dat duurder dan jullie genoemde prijzen gaat zijn :'(
Natuurlijk zijn ze daar niet over te spreken, want veel van die gasten denken alwetende te zijn en het kan onmogelijk zijn dat ze het fout hebben.
Dat gezegd hebbende kan de bedrading uiteraard het probleem zijn, zeker als ze een dermate foutieve voltage meten. Je gaat het zien, maar het ophangen als garage aan 'internet verhalen' is natuurlijk larie.

Veel van deze problemen hebben verscheidene oplossingen. Bij mij was het zowel de sensor als de magneetring/as, wellicht dat het bij jou de bedrading is. Betekent niet, dat er niet naar gekeken kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 16-09-2021 09:50 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@Notna Het grappige is dan dat veel professionele garages ook gewoon op Problemcar rondhangen en daar vragen stellen of mensen voorzien van bruikbare antwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:08
Nou een update van mijn kant over de ABS storing in mijn C4 2012... the saga continues.

Gisteren de auto opgehaald. De ABS sensor kreeg slechts 2V ipv de benodigde 12V. Er was iets met een stekker kabel die gefrituurd was of zoiets. Hij had de draden vervangen en weer vast gesoldeerd. ABS sensor is ook vervangen.

Bij het ophalen van de auto was er inderdaad geen melding meer, dus ik had goede hoop. Helaas een aantal uur later toen we even ergens heen gingen sprong toch de melding weer in beeld over het ESP, ABS en Hill hold. Vanochtend meteen de garage gebeld en hij was er verbaasd over, maar volgende stap is de volledige stekker vervangen wat ik begreep. Hij had het ook over dat de volledige kabelboom vervangen zou kunnen worden om het probleem te verhelpen, maar dat vond hij onzin dus dat gaan we sowieso vermijden.

Maandag gaat hij naar de sloop (is zijn sloop dag ofzo) en gaat kijken of hij daar een Citroën ziet staan met het juiste stekkertje.

Ben benieuwd of het uiteindelijk toch de afstand tot de magneetcirkel blijkt te zijn :p

YouTube: MotorcycleGeek

• Arunia
Na lang niets aan het hand geweest, sinds gisteren een melding:
storing laden accu of elektrische voeding

Kunnen meerdere dingen zijn.
De multi riem die er af gelopen is
Dinamo
Of een sensor op de accu? Las hiervan op internet dat ze dan de kabelboom willen vervangen.

Kan de computer wel een keer uitlezen, geen idee of daar iets specifiekers uit komt.

Punt is dat ik een stuk kan rijden na opnieuw de auto starten voordat de melding weer op komt.
En ik merk dat de airco dan ook niets doet (uit veiligheid waarschijnlijk).

Nadat ik dit tik. Hele Kerstboom. Niet starten.
Midden op de brug. Gelukkig iemand van rijkswaterstaat die de weg veilig heeft gesteld. En berger heeft geregeld.
Die laatste duikt eronder om hem op de wagen te zetten en haalt de multiriem er onderuit. Helemaal aan stukken.

Poeh, kan zijn dat de motor verrot is, geen idee nog en uiteraard geen mogelijkheid om er iets mee te doen.
Schijnbaar de multiriem. Staat nu bij de garage. We horen het maandag. Wil wel de distributieriem laten vervangen met deze reparatie mee.
Simpelweg omdat ik totaal geen idee heb wanneer deze vervangen is. Beter om te voorkomen dat de motor straks stuk is.

[ Voor 45% gewijzigd door Arunia op 18-09-2021 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
FastFred schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:57:
[...]
want mijn god wat is die Seat een saai hok zeg :/
Deze uitspraak is me bijgebleven. :+ Ik heb kort geleden mij C4 weggedaan voor een Volkswagen Polo uit 2016 en autorijden is nog nooit zo saai geweest als nu. Ik wil niet zeggen dat mijn 1.6 C4 heel spannend was, maar die auto gaf me meer plezier in het rijden dan deze.

Ik ben dus ook weer op zoek naar iets leukers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:16
@Frietsaus Seat kopen? :+ Ik heb beide auto's nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik sla maar over. :P

Rij je nu nog het meest in de C4 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@Arunia Jij had een 1.6VTI toch? Die hebben een ketting. Met beetje mazzel is het alleen je riem, maar kan ook zijn dat je de krukaspoelie, omkeerrol en waterpomp poelie nog moet vervangen. Poelie van de waterpomp is meestal oorzaak van alle ellende, daarvan slijt het rubber of komen er scheurtjes in, vervolgens gaat je omkeerrol klapperen en vreet die zichzelf en de krukaspoelie kaal.

Alles bijelkaar al snel een 500 euro om te laten vervangen. Helft is materiaal, rest is werk. Je kunt nergens bij, het is kutwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@_JGC_ Ja klopt inderdaad. De 1.6 VTI hebben we.
Probleem is een beetje naast de multiriem, dat ik niet weet wanneer ooit die distributieriem gedaan is.
Wat ik zag, was het in draden wat er los lag, dus geen ketting voor zover ik weet, maar wellicht de distributie wel.

De melding ging om het niet op kunnen laden van de accu. Elektrische problemen zeg maar.

Maar eigenlijk wil ik gewoon dat ze beide vervangen en de accu controleren.
Gok zelf op een 1500 a 2k voor dit alles. Maar daar koop ik geen nieuwe auto voor (F)Outlander PHEV staat op de wish list na deze auto. Liefst de Prius+, maar goed die kan geen aanhanger trekken als het nodig is. Alhoewel fietsenrek op zijn minst de wens dan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
1.6VTI heeft een distributieketting, die zijn niet met een distributieriem uitgerust. Die gaat bij de latere bouwjaren gewoon een autoleven mee, die vervang je pas als de ketting gerekt is of de spanners niet meer goed werken, maar dat merk je vnml in gekke motorstoringen of geratel.

Riem zelf valt wel mee, met beetje mazzel is het gewoon slijtage van de riem. Bij de VTI komt er dan wat aandacht bij kijken vanwege waterpomp, omkeerrol en die rubber poelies, als dat versleten is moet dat ook vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@_JGC_ Dan zou het inderdaad mee kunnen vallen. De auto zelf is een 2010 model trouwens. Geen idee of dat nog wat uit maakt.
Ik heb jammer genoeg nog niets gehoord van de garage, maar goed. Ben al blij dat ik hem zaterdag ergens kwijt kon.
Vroeger was het een Citroën dealer, nu een Nissan dealer.
Eén van de weinige garages waar ik me niet opgelicht voel. :P

En de garage heeft van zich laten horen.
135 euro voor multi riem en 165 euro voor de accu, die was ook niet goed meer.
Valt ruim binnen mijn marge. :+
Distri is inderdaad een ketting, maar daar twijfelde ik met je reactie niet aan.
Scheelt weer een aardig bedrag.

[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 20-09-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
135 euro voor een multiriem van 2 tientjes? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@FastFred 3 tientjes voor een riem van Gates of Continental, dan nog een halfuur werkplaatstarief voor de montage, afgerond naar boven een heel uur... het is wel een dealer waar de auto staat ;)

Nadeel van de constructie bij de 1.6 VTI is dat de waterpomp aangedreven wordt over de achterkant van de riem. Verder rijden zonder riem brengt dus alleen maar schade toe.
Met mijn huidige auto heb ik de riem eruit gevist en ben ik zo naar de automaterialenzaak gereden, volgende dag nogmaals om de riem te ruilen voor de juiste. Geen stuurbekrachtiging en geen airco bij 30 graden, word je sterk van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:51
FastFred schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:45:
135 euro voor een multiriem van 2 tientjes? 8)7
De riem monteert zichzelf niet toch? Met een uurtarief van rustig 75 euro valt het mij goed mee, blijkbaar een uurtje werk en een onderdeel. Misschien nog wat vloeistof erbij en je zit zo aan de 135.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@FastFred Wat @_JGC_ aan geeft is inderdaad het punt. Het monteren is gewoon het rottige bij die motor.
Maar als ik 1500 tot 2000 in mijn hoofd heb, valt dit nog wel mee. :P
Uiteraard ben ik bekend met de prijzen van dat soort onderdelen en hou ik er absoluut rekening mee dat het uurtarief een stuk hoger ligt.
Ik kon bij hen de auto op zaterdag kwijt en dat heb ik er dan wel voor over. De rest was allemaal gewoon dicht en het is verder een goede dealer. Kwam er met de auto ook toen het nog de Citroën dealer was.

165 euro voor de accu is wat ik toen in Frankrijk bij de Citroën dealer ook betaald heb, dus dat komt wel aardig overeen. Nu wil het daar zijn geweest dat ze de duurder accu er per ongeluk in hadden gezet, maar het lekker hebben gelaten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@Arunia Alleen de riem valt mee. Auto op de krik, wiel eraf, wielkast open, spanner met bahco ontspannen en vergrendelen met drukpin, stripje van omkeerrol eruit trekken en achter pinnetje, riem erom leggen en dan in omgekeerde volgorde alles weer terug.

Waterpomp, omkeerrol en poelies vervangen is gewoon bijna een dag werk. Was daarvoor bij de ZZP'er gewoon 600 euro voor kwijt. Dat kostte 10 jaar terug de distributie van mijn 1.4HDI bij de dealer ook...

Edit: bij de 1.4hdi heb je genoeg aan een spijker en een sleutel waar je genoeg kracht mee kan zetten, tegen alle voorschriften in gewoon van bovenaf :X

[ Voor 14% gewijzigd door _JGC_ op 21-09-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mijn god hey, vroeger was dat; dynamo stelmoer los, dynamo kantelen, oude riem eraf, nieuwe riem erop, riem spannen, stelmoer vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
FastFred schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:49:
Mijn god hey, vroeger was dat; dynamo stelmoer los, dynamo kantelen, oude riem eraf, nieuwe riem erop, riem spannen, stelmoer vast
En dan officieel riemspanning meten met een stuk gereedschap dat niemand in de praktijk heeft of gebruikt ;)
Die automatische spanners zijn wel handig.

Bij de VTI is eigenlijk niks moeilijks aan die hele multiriem, ook waterpomp en omkeerrol niet, maar vreet het tijd omdat steeksleutel 10 het enige stukje gereedschap is waarmee je dmv kwartslagen draaien een stuk of 10 boutjes van 22mm lang op gevoel eruit mag draaien, de hele zwik zit nml verstopt achter een chassisbalk waardoor je er niet met een dopsleutel bij kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
_JGC_ schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:13:
[...]

En dan officieel riemspanning meten met een stuk gereedschap dat niemand in de praktijk heeft of gebruikt ;)
Die automatische spanners zijn wel handig.
Kun je nagaan, op school werd me gewoon geleerd dat de riem strak genoeg stond als je m gespannen en al niet meer dan een kwartslag draaien kon... Riemspanning meten met een specifiek stuk gereedschap nooit van gehoord

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:44
Ik ben sinds een week of 2 in het bezit van een tweedehands DS3 1.6vti uit Duitsland met navigatie. Ik heb een kaart update van 2018 gevonden, is er nog een recentere versie te vinden of heb ik pech?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
TheRicolaa10 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:05:
Ik ben sinds een week of 2 in het bezit van een tweedehands DS3 1.6vti uit Duitsland met navigatie. Ik heb een kaart update van 2018 gevonden, is er nog een recentere versie te vinden of heb ik pech?
Via de belgische Citroën site kun je een update app downloaden na invoeren van je VIN nummer en via een usbstick je kaarten en systeem firmware updaten.

In Nederland is er voor gekozen dat de updates alleen door dealers plaats vindt. Buiten Nederland wordt er een update app aangeboden waarmee jezelf systeem kunt onderhouden.

https://www.citroen.be/nl...een/navigatie-update.html

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 23-09-2021 20:20 ]

• TheRicolaa10
Miki schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:19:
[...]

Via de belgische Citroën site kun je een update app downloaden na invoeren van je VIN nummer en via een usbstick je kaarten en systeem firmware updaten.

In Nederland is er voor gekozen dat de updates alleen door dealers plaats vindt. Buiten Nederland wordt er een update app aangeboden waarmee jezelf systeem kunt onderhouden.

https://www.citroen.be/nl...een/navigatie-update.html
Bedankt voor je antwoord! Echter levert het niks op wanneer ik m'n VIN invoer. Jammer weer. Ik ga even verder zoeken :z

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
TheRicolaa10 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:45:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Echter levert het niks op wanneer ik m'n VIN invoer. Jammer weer. Ik ga even verder zoeken :z
Ik liep achter in mijn info, check eens hier: https://www.dsautomobiles...asysteem-van-uw-auto.html

[ Voor 42% gewijzigd door Miki op 23-09-2021 21:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIj12ZzhFfSB5fRWw9DdCHp9D_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7eZq23zg4pVdqJC6f3Ys0H0j.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds kort een Citroën C4 Cactus PT110 Shine uit 2018.
Luxe uitvoering met advanced comfort interieur, optimaal comfort.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerrrrrr
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-04 14:22
Ik heb afgelopen maand een ë C4 besteld bij de dealer en vroeg me af of er wellicht mede tweakers zijn die dit ook gedaan hebben afgelopen maanden en wat de levertijden gemiddeld waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En vandaag een 3-tal meldingen van de boordcomputer.
Met torque uitgelezen en kom op 2 meldingen uit en 1 misfire detected door laag brandstof niveau (p0313). Dit kan, want ik had gister weinig benzine en kon pas laat tanken.
De andere gaat over heated oxygen sensor:
P0054
P0140

Als ik beide meldingen zo lees, dan is die sensor of de bedrading ervan stuk. Maar dat is meer 1 en 1 is 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
p0313 is informatief dat storing optrad met brandstof lampje aan, je hebt geen p1337-1340 gehad dus geen misfires.
p0054 en p0140 slaan op de lambda sonde van je katalysator. In principe doet die alleen controle en geen regeling, dus is niet heel ernstig. Draadbreuk of idd verwarming defect zal je moeten (laten) uitzoeken. Met defecte verwarming zal de waarde met koude motor ook niet kloppen en geeft dan ook storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:19

heho

Ommen, Overijssel

Rogerrrrrr schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:49:
Ik heb afgelopen maand een ë C4 besteld bij de dealer en vroeg me af of er wellicht mede tweakers zijn die dit ook gedaan hebben afgelopen maanden en wat de levertijden gemiddeld waren?
Dat niet, maar heb deze wel op de shortlist om aan te schaffen. Gaat dan wel om een benzine versie. Mooie auto !

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-04 12:49
Ik weet niet of er voor DS een aparte thread bestaat maar kan em niet vinden.
Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen ter vervanging van een Opel Insignia Sports Tourer van 2015 en de nieuwe DS4 sprak mij enorm aan. Ook een DS3 crossback zie ik wel zitten. Nu vroeg ik mij af hoe die 1.2 Puretech zich gedraagt. In de meeste Cirtoën, Opel en Peugeot modellen valt deze motor ook te bestellen samen met de 8 versnellingen automaat. Heeft iemand daar ervaring mee? Qua verbruik/geluid/kracht? Bedoeling is om vooral snelweg te rijden en langere stukken constante snelheid. Optrekken is niet zo van belang, comfort en geluid dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 24-04 11:29
deSenna24 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:09:
Ik weet niet of er voor DS een aparte thread bestaat maar kan em niet vinden.
Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen ter vervanging van een Opel Insignia Sports Tourer van 2015 en de nieuwe DS4 sprak mij enorm aan. Ook een DS3 crossback zie ik wel zitten. Nu vroeg ik mij af hoe die 1.2 Puretech zich gedraagt. In de meeste Cirtoën, Opel en Peugeot modellen valt deze motor ook te bestellen samen met de 8 versnellingen automaat. Heeft iemand daar ervaring mee? Qua verbruik/geluid/kracht? Bedoeling is om vooral snelweg te rijden en langere stukken constante snelheid. Optrekken is niet zo van belang, comfort en geluid dan weer wel.
Voor zover ik weet is het een prima blokje. Automedia zijn er ook wel over te spreken:

YouTube: DS 4 (2021) - AutoWeek Review - English subtitles

Een vraag van mijn kant: Ik heb een Citroën DS3 met een parfumstokje erin. Blijkbaar levert Citroën zelf geen vervangende parfumstokjes meer. Een paar jaar geleden heb ik er nog eentje via eBay kunnen kopen, maar die zie ik ook niet meer terug. Weet iemand toevallig waar die dingen nog te krijgen zijn?

Even een plaatje bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51109607038_c1b084d8c3_z.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
Knul schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Voor zover ik weet is het een prima blokje. Automedia zijn er ook wel over te spreken:

YouTube: DS 4 (2021) - AutoWeek Review - English subtitles

Een vraag van mijn kant: Ik heb een Citroën DS3 met een parfumstokje erin. Blijkbaar levert Citroën zelf geen vervangende parfumstokjes meer. Een paar jaar geleden heb ik er nog eentje via eBay kunnen kopen, maar die zie ik ook niet meer terug. Weet iemand toevallig waar die dingen nog te krijgen zijn?

Even een plaatje bij het praatje:

[Afbeelding]
Nu kan ik niet achterhalen wat precies de geur is, maar kan deze wel vinden op Amazon.fr:
https://www.amazon.fr/dp/B07R1XRKXX

Heb zelf ook een DS3 gehad, 1.6 THP bouwjaar 2012 en was een erg fijne auto, de geuren waren ook aangenaam :) ik gebruik tegenwoordig Rituals of Janzen (Janzen Fuchsia is erg fijn)

EDIT:
Dit was mijn DS3, heb em verkocht in december 2019 omdat ik een bedrijfswagen kreeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_hp6yqOA9q1GnR_9FLBNTR3V6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2kRmeztpJGs961Zs5LK5EDi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiWZ0h-We5h5j_jWQVzRRdZHI14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaqI1GCfchyMOJoIvVCzZdsi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhOcBU4Mc7am_qHMdtgeprzhMiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbXc9XoKNn31cawhS3H5UrzM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door deSenna24 op 28-02-2022 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Verbruik is prima, als je geen zware voet hebt, en qua geluid is het ook prima te doen in een wat luxere auto.

Paar zaken:

Ik weet niet hoe de nieuwe Puretech blokken zich verhouden tot de wat oudere, maar mijn Cactus was bij 6 jaar al aan een nieuwe distributieriem toe, en niet vanwege de kilometers. Iets om in je achterhoofd te houden, de riem draait namelijk in de olie en die situatie is niet bijzonder goed voor de riem. Het is niet het meest bullet-proof blok vziw.

Mijn vader heeft zijn Aircross met het Puretech blok ingeruild voor de diesel omdat hij de 1.2 ondermaats vond op vakantie.

[ Voor 10% gewijzigd door toimoi op 28-02-2022 18:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
@toimoi niks mis met die riem in olie. Maar er moet dan wel exact de juiste olie in de motor anders wordt de riem aangevreten door de olie en is het einde motor. En ja, ook dealers waren in het begin eigenwijs en stopten er de verkeerde olie in.

De onderzijde van de riem loopt door de motorolie. Dit verminderd interne weerstand en verhoogt zo efficientie, het is ook betrouwbaarder en geeft minder herrie dan een ketting en de riem droogt niet uit zoals met een 'ouderwetse' droge riem. Om die riem te beschermen tegen de reinigende werking van motorolie, zit er een coating op de riem, en die coating breekt af als de verkeerde olie in de motor zit.

De 82pk versie mag deze oliespecs hebben
00W30 B71 2312 (C1C2)
EM:05W30 B71 2290
05W30 B71 2290 (C2)
EM:05W40 B71 2296
05W40 B71 2296 (A3B4)

En de 110 en 130pk mag deze oliespec hebben
00W30 B71 2312 (C1C2)

[ Voor 60% gewijzigd door FastFred op 28-02-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:56:
@toimoi niks mis met die riem in olie. Maar er moet dan wel exact de juiste olie in de motor anders wordt de riem aangevreten door de olie en is het einde motor. En ja, ook dealers waren in het begin eigenwijs en stopten er de verkeerde olie in.
[...]
Ah nou precies dit stukje miste ik dus. De rest wist ik wel maar was dus niet op de hoogte dat dit door de verkeerde olie kwam, dacht dat het een algemeen issue was.
Maar goed nog steeds iets om rekening mee te houden dus, opletten waar je jouw onderhoud laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jep, en koop je een auto met zo'n motor 2e hands, zorg dat je garantie minstens de motor dekt. Je weet niet wat voor olie er ooit in gezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
toimoi schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:49:
Verbruik is prima, als je geen zware voet hebt, en qua geluid is het ook prima te doen in een wat luxere auto.

Paar zaken:

Ik weet niet hoe de nieuwe Puretech blokken zich verhouden tot de wat oudere, maar mijn Cactus was bij 6 jaar al aan een nieuwe distributieriem toe, en niet vanwege de kilometers. Iets om in je achterhoofd te houden, de riem draait namelijk in de olie en die situatie is niet bijzonder goed voor de riem. Het is niet het meest bullet-proof blok vziw.

Mijn vader heeft zijn Aircross met het Puretech blok ingeruild voor de diesel omdat hij de 1.2 ondermaats vond op vakantie.
Wel onder normaal gebruik is het vooral woon-werkverkeer. Dat is zo'n 90km per dag waarvan ongeveer 70km snelweg. Rijden in heuvelachtig landschap doe ik ook nooit, wel rij ik af en toe met aanhanger achter. Dat is een 9 meter lange zweefvlieguigaanhanger en gestroomlijnd (750kg MTM) en voel ik momenteel nauwelijks met mijn Insignia op de snelweg. Belangrijkste puntje voor de vervanger van de Insignia is dus comfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
FastFred schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:56:

De onderzijde van de riem loopt door de motorolie. Dit verminderd interne weerstand en verhoogt zo efficientie, het is ook betrouwbaarder en geeft minder herrie dan een ketting en de riem droogt niet uit zoals met een 'ouderwetse' droge riem. Om die riem te beschermen tegen de reinigende werking van motorolie, zit er een coating op de riem, en die coating breekt af als de verkeerde olie in de motor zit.

De 82pk versie mag deze oliespecs hebben
00W30 B71 2312 (C1C2)
EM:05W30 B71 2290
05W30 B71 2290 (C2)
EM:05W40 B71 2296
05W40 B71 2296 (A3B4)

En de 110 en 130pk mag deze oliespec hebben
00W30 B71 2312 (C1C2)
Van die riem in olie had ik ook al iets gelezen. Nu ga ik waarschijnlijk wel bij de DS store in de buurt kopen (zijn er 2, Leuven en Geel) en daar ook op onderhoud brengen, dan neem ik aan dat ze dat wel kennen (In Geel is er vlak naast ook Peugeot en Citroën onder dezelfde naam/gebouw). Ongetwijfeld zal de 1.6 Puretech 180 wel een fijnere motor zijn, maar moet je ook een trim level omhoog. Met dezelfde opties zit ik voor de 1.2 Puretech 130 op 33k en de 1.6 Puretech op net geen 39k, dat is best wel veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-04 13:55
toimoi schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:49:
Dat was waarschijnlijk een terugroepactie. Er zijn betere riemen tegenwoordig die niet meer afbrokkelen in de olie.

Je kunt de riem zien via de olievuldop. Als je de dop eraf haalt zie je aan de rechterkant een stukje van de riem. Als de riem een wafelachtig/diagonaal patroon heeft is het de oude riem; gelijk vervangen dus. Het nieuwe model riem heeft een gladde afwerking (met wat lengtestrepen).

Mocht iemand een 1.2 kopen en de riem is nog niet vervangen: gelijk doen. De interval is ook teruggeschroefd van 175000km/10 jaar naar 100000km/6jaar. Soms halen ze dat zelfs niet eens.

Vanaf 6 maart 2017 heeft PSA de nieuwe riem toegepast, maar het kan zijn dat in jongere auto's toch nog die oude riem gemonteerd is. De oude riem heeft onderdeelnummer 1610870580, de nieuwe 1608887580.

[ Voor 31% gewijzigd door Handjes op 08-03-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 08:21

Frituurman

Mjam!

Zijn er hier meer mensen met een Citroën C4 Grand Picasso/Spacetourer (2017-ish)?

Wij hebben er eentje. Nu hebben beide voorstoelen stoelverwarming die functioneert, maar alleen de bestuurder heeft nu massage-functionaliteit. De knopjes voor massage aan de bijrijderskant werken niet. Nu vermoed ik dat die functie het wel zou moeten doen (het knopje om de boel aan te zetten 'klemt'). Iemand enig idee hoe je dat paneeltje bij de bijrijder open moet maken? Ik wil 't liever niet kapot maken. Dan maar geen massage voor mijn vrouw. ;)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Helaas vorige week pech gekregen met mijn C4 Grand Picasso diesel. Turbo kapot bij kilometerstand 123.000
Was een duur grapje. Was al aan het rond kijken om hem in te ruilen voor een benzine, maar rij voorlopig maar effe door denk ik :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Nou hier is de ellende ook weer niet te overzien met mijn C4 1.6VTi.

2 weken geleden ineens in noodloop en motormanagement storing, cilinders 3 en 4 met een probleem. Bobine van cilinder 4 vervangen, daar zat blijkbaar een raar merk in. Alles gereset en de auto deed het weer. Gistermiddag weer in noodloop en weer storing. Dit keer specifiek cilinder 3. Nieuwe bobine erin en daarna werkte het weer. Vanmorgen... u raadt het al... weer cilinder 3.

Nu zijn de bougies vervangen, zover mij bekend nooit vervangen (sinds ik de auto heb) omdat deze vettig waren, met name van cilinder 3 en 4.

Maar ben toch bang (en de garage ook) dat het probleem dieper zit en ik na 103dkm serieus een motorrevisie moet overwegen. Kost een klap geld, maar voor dat geld heb ik natuurlijk nooit een andere auto. Als ik op Gaspedaal zoek naar een auto met de specificaties die ik nodig heb (automaat, <120dkm, <€ 10k en trekgewicht van minstens 1500kg) dan kom ik eigenlijk alleen maar uit bij de C4, DS4 of Peugeot 308 met inderdaad.... een VTi blok. Ofwel, dezelfde ellende.

Pffff. Wat is wijsheid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 21:08
Drardollan schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:22:

2 weken geleden ineens in noodloop en motormanagement storing, cilinders 3 en 4 met een probleem. Bobine van cilinder 4 vervangen, daar zat blijkbaar een raar merk in. Alles gereset en de auto deed het weer. Gistermiddag weer in noodloop en weer storing. Dit keer specifiek cilinder 3. Nieuwe bobine erin en daarna werkte het weer. Vanmorgen... u raadt het al... weer cilinder 3.

Nu zijn de bougies vervangen, zover mij bekend nooit vervangen (sinds ik de auto heb) omdat deze vettig waren, met name van cilinder 3 en 4.

Maar ben toch bang (en de garage ook) dat het probleem dieper zit en ik na 103dkm serieus een motorrevisie moet overwegen. Kost een klap geld, maar voor dat geld heb ik natuurlijk nooit een andere auto. Als ik op Gaspedaal zoek naar een auto met de specificaties die ik nodig heb (automaat, <120dkm, <€ 10k en trekgewicht van minstens 1500kg) dan kom ik eigenlijk alleen maar uit bij de C4, DS4 of Peugeot 308 met inderdaad.... een VTi blok. Ofwel, dezelfde ellende.

Oef dat is balen! Hier ook een C4 1.6VTi en afgelopen maand wat gedoe gehad met een ABS sensor die storingen veroorzaakte. Daarnaast ook nog eens dat er in het koelsysteem een hele lading ketelsteen zat. Ze hebben de auto 2 weken bij de garage gehad en volgens mij wel 5x doorgespoeld met spoelmiddel en zelfs een hoge drukspuit erop en het probleem lijkt nu verholpen te zijn. Blok loopt ook lekkerder lijkt het sindsdien.

Bovenstaande heeft natuurlijk niets met jouw auto te maken, maar ik vrees dus wel wat er nog meer in het verschiet zit voor de mijne (nu 125dKm). Even een check vraag, is bij jou de thermostaat op het blok al vervangen. Die gaf bij mij vorig jaar lekkage en de garage gaf aan dat Citroen sinds een aantal jaar een verbeterd model opstuurt als je die opvraagt ter vervanging. Zal waarschijnlijk niet jouw motorproblemen verklaren... sterkte daarmee!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Leviathius schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:29:
[...]

Oef dat is balen! Hier ook een C4 1.6VTi en afgelopen maand wat gedoe gehad met een ABS sensor die storingen veroorzaakte. Daarnaast ook nog eens dat er in het koelsysteem een hele lading ketelsteen zat. Ze hebben de auto 2 weken bij de garage gehad en volgens mij wel 5x doorgespoeld met spoelmiddel en zelfs een hoge drukspuit erop en het probleem lijkt nu verholpen te zijn. Blok loopt ook lekkerder lijkt het sindsdien.

Bovenstaande heeft natuurlijk niets met jouw auto te maken, maar ik vrees dus wel wat er nog meer in het verschiet zit voor de mijne (nu 125dKm). Even een check vraag, is bij jou de thermostaat op het blok al vervangen. Die gaf bij mij vorig jaar lekkage en de garage gaf aan dat Citroen sinds een aantal jaar een verbeterd model opstuurt als je die opvraagt ter vervanging. Zal waarschijnlijk niet jouw motorproblemen verklaren... sterkte daarmee!
Herkenbaar die thermostaat. Die van mij is +/- 1,5 jaar terug al vervangen. Net na aanschaf van de auto was die kapot (zie stukje terug in topic eventueel), maar dat is netjes binnen garantie opgelost. Het klopt dat je thermostaat kan gaan lekken, en dan lekt het heel fijn in je ECU en dan is die ook klaar. De nieuwe versie zal vast nog kunnen lekken, maar dan niet meer op die plek ;)

Op zich heb ik geen moeite met een motor revisie, dat wist ik bij aanschaf dat het een keer zou komen. Dat ie op een gegeven moment een liter olie per 3000 km zou gaan gebruiken en dat het moment dan daar was. Maar die van mij zit nog steeds op 1 liter op 10.000 a 12.000 km dus had verwacht dat het nog in orde zou zijn de komende 50-75dkm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
@Drardollan die bougies moeten elke 60K, doe je dat niet gaan ze slechter presteren en gaan je bobines kapot. Als het met nieuwe bougies en bobines klaar is kan je gewoon weer een tijd vooruit.

Zolang je motor geen buitensporig olieverbruik heeft hoef je je weinig zorgen te maken. Zodra je op 1 liter op 1500km zit weet je dat er iets niet klopt, je motor zal dan niet heel lang meer leven (n=1 ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
_JGC_ schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:40:
@Drardollan die bougies moeten elke 60K, doe je dat niet gaan ze slechter presteren en gaan je bobines kapot. Als het met nieuwe bougies en bobines klaar is kan je gewoon weer een tijd vooruit.

Zolang je motor geen buitensporig olieverbruik heeft hoef je je weinig zorgen te maken. Zodra je op 1 liter op 1500km zit weet je dat er iets niet klopt, je motor zal dan niet heel lang meer leven (n=1 ervaring).
Ik ga alle mogelijke hogere machten aanroepen met de hoop dat het inderdaad bougies en bobines waren. Met name het feit dat het oliegebruik nog niet heel hoog is geeft mij enige hoop op een goede afloop voor nu. Einde dag nog even langs de garage om hem uit te lezen om te zien of er na 2 wat langere ritten vandaag nog een probleem opduikt.

Zaten longlife bougies in en ik weet in ieder geval zeker dat ze de laatste 22dkm niet vervangen zijn. Of en wanneer ze vervangen zijn daarvoor is mij niet duidelijk omdat de auto toen nog niet in mijn bezit was. Ik denk dat bij de problemen na aankoop ze niet vervangen zijn eerlijk gezegd, hoewel het garantie was was het een duur grapje voor de verkopende garage toen en ik denk niet dat ze meer hebben gedaan dan nodig toen.

Fingers crossed, hopelijk blijft alles nu werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:16
Als ik op Gaspedaal zoek naar een auto met de specificaties die ik nodig heb (automaat, <120dkm, <€ 10k en trekgewicht van minstens 1500kg) dan kom ik eigenlijk alleen maar uit bij de C4, DS4 of Peugeot 308 met inderdaad.... een VTi blok. Ofwel, dezelfde ellende.

Heb een zelfde soort probleem.
Mijn leasecontract loopt af, maar de tweedehands automarkt gaat steeds meer op de huizenmarkt lijken...

Mijn oplossing is een nieuwe auto aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
DVX73 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:08:
[...]

Heb een zelfde soort probleem.
Mijn leasecontract loopt af, maar de tweedehands automarkt gaat steeds meer op de huizenmarkt lijken...
Private lease heb ik nog niet eens naar gekeken eigenlijk, in theorie ook nog wel een optie.
Mijn oplossing is een nieuwe auto aanschaffen.
Dat heb ik 4 jaar geleden gedaan, een Opel. Ik kan je vertellen, dat is mij ook niet zo heel goed bevallen. Maar dat kwam niet enkel en alleen door Opel, de auto is ook 2x in elkaar gereden en de 1e keer heeft de schadeherstel meer schade veroorzaakt dan opgelost. Daar kan Opel niks aan doen, maar het gaf wel een rotgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Drardollan schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:50:
[...]

Ik ga alle mogelijke hogere machten aanroepen met de hoop dat het inderdaad bougies en bobines waren. Met name het feit dat het oliegebruik nog niet heel hoog is geeft mij enige hoop op een goede afloop voor nu. Einde dag nog even langs de garage om hem uit te lezen om te zien of er na 2 wat langere ritten vandaag nog een probleem opduikt.

Zaten longlife bougies in en ik weet in ieder geval zeker dat ze de laatste 22dkm niet vervangen zijn. Of en wanneer ze vervangen zijn daarvoor is mij niet duidelijk omdat de auto toen nog niet in mijn bezit was. Ik denk dat bij de problemen na aankoop ze niet vervangen zijn eerlijk gezegd, hoewel het garantie was was het een duur grapje voor de verkopende garage toen en ik denk niet dat ze meer hebben gedaan dan nodig toen.

Fingers crossed, hopelijk blijft alles nu werken.
Weet niet wat erin zat en wat er nu ingezet is, maar je hebt bougies voor de VTI in 2 soorten:
- platinum, 60.000km
- iridium, 90.000km

Heel leuk dat Iridium, maar geeft hogere belasting op de bobines en eindtrappen van de ECU. Wordt afgeraden om die dingen te gebruiken bij een VTI. Gewoon lekker bij platinum houden, en liever eerder dan later vervangen. Ik deed het bij mijn VTI elke 30.000km, maar die reed op LPG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
Drardollan schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:22:
[...]

Private lease heb ik nog niet eens naar gekeken eigenlijk, in theorie ook nog wel een optie.
Ik heb het gedaan omdat ik toen geen cash had om een (tweedehands) auto te kopen. Vervolgens kwam er een pandemie waardoor ik veel minder kilometers maak dan waar ik nu voor betaal.

Enige nadeel is dat de lease ooit afloopt en je dan een nieuw voertuig nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
Heb de eerste offerte voor een nieuwe C4 Shine net ontvangen, weet iemand hier hoeveel marge er op een nieuwe citroen zit?

Dan weet ik of ik om nog meer korting kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
_JGC_ schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:23:
[...]

Weet niet wat erin zat en wat er nu ingezet is, maar je hebt bougies voor de VTI in 2 soorten:
- platinum, 60.000km
- iridium, 90.000km

Heel leuk dat Iridium, maar geeft hogere belasting op de bobines en eindtrappen van de ECU. Wordt afgeraden om die dingen te gebruiken bij een VTI. Gewoon lekker bij platinum houden, en liever eerder dan later vervangen. Ik deed het bij mijn VTI elke 30.000km, maar die reed op LPG.
Eerlijk geen idee wat er nu in is gegaan, maar mijn monteur is meestal goed op de hoogte van de beste opties en weet dat ik altijd beter verkies boven goedkoop.

We zullen het zien, net 20km gereden en hij reed een stuk soepeler dan gisteravond en vanmorgen in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Ik heb nog wel een mooie diesel automaat te koop 8)
Is nu in de garage voor een beurt en heeft vanavond 4 nieuwe banden, onderhoud gehad, en een nieuwe turbo. Eigenlijk dus weer als nieuw.
Misschien rij ik ook wel gewoon door ... ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
heho schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:08:
[...]

Is nu in de garage voor een beurt en heeft vanavond 4 nieuwe banden, onderhoud gehad, en een nieuwe turbo. Eigenlijk dus weer als nieuw.
Met 15 tot 17dkm per jaar is een diesel helaas niet rendabel. Zou het wel graag rijden, veel rustiger rijden (met mijn rijstijl) en lekker veel trekkracht voor de caravan.

Als je het je kan veroorloven zou ik hem lekker op rijden. Diesels zijn niets meer waard in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Met de huidige dieselprijzen kan het voor mij ook lang niet meer uit met net iets meer dan 20000 per jaar.
Maar goed, met de huidige autoprijzen en al het geld dat ik er de laatste maand ingestoken heb, blijf ik inderdaad nog mooi door rijden voorlopig.
Sprak pas met mijn dealer en die weet ook niet wat hij meemaakt. Had een voorloop auto aan een klant gegeven en die was toen hij terug kwam een "bouwjaar ouder", 18000 kilometer verder en bracht €500 meer op dan voor die tijd ... 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Ik rijd ook diesel, ik rijd dit ding op tot ver voorbij op. (dat was ie nml al bij aanschaf).

Iets met 35% bijtelling over de dagwaarde en 16 jaar oud. Dagwaarde is nu nog zo'n 800 euro, dus die bijtelling vind ik prima ;)

Moet zeggen dat ik het olieverbruik van @Drardollan behoorlijk zuinig vind voor een VTI. Toen ik mijn eerste VTI kocht na 7 jaar een 1.4HDI was dat wel even schrikken met elke 5000km olie bijvullen. Nu weer een 1.4HDI, afgelopen weekend de olie gepeild en bijgevuld, wel 250ml op 10.000km.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 20:40

ScreamGT

joejoe

Ik zie nergens een DS topic staan, dus post ik even hier. Iemand ervaring met de nieuwe DS4?

Afbeeldingslocatie: https://mediapays-cdn-dspp-driveds.dsautomobiles.com/image/25/7/.95257.258.jpg

Werkelijk een plaatje <3 Ik mag pas over 5 maanden iets nieuws uitkiezen, maar dit staat toch echt hoog op het lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 15:28
ScreamGT schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:15:
Ik zie nergens een DS topic staan, dus post ik even hier. Iemand ervaring met de nieuwe DS4?

[Afbeelding]

Werkelijk een plaatje <3 Ik mag pas over 5 maanden iets nieuws uitkiezen, maar dit staat toch echt hoog op het lijstje.
Op een korte testrit na, nog geen ervaring. De mijne is besteld en moet als alles goed gaat half juni geleverd worden. Is nu in produktie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
ScreamGT schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:15:

[Afbeelding]

Gave kar, maar zou mooier zijn geweest als ze die vouwen onderuit de deuren weg hadden gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 20:40

ScreamGT

joejoe

botech schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:47:
[...]

Op een korte testrit na, nog geen ervaring. De mijne is besteld en moet als alles goed gaat half juni geleverd worden. Is nu in produktie..
Tof! Welke motor heb je gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 15:28
ScreamGT schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:33:
[...]

Tof! Welke motor heb je gekozen?
Gewoon benzine, 180Pk. Performance Line+. Behalve de draadloze lader voor de telefoon zal alles er op zitten wat ik gekozen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

heho schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:08:
[...]

Als nieuw blijkt een beetje een overschatting ;(
Heb nu het bekende AdBlue meldingsprobleem. Oplossing waarschijnlijk een nieuw AdBlue tankje, á €972 ex BTW 8)7
Het is een wonder dat die auto een nieuwprijs van onder de ton had met deze onderdelen prijzen :X
Ben wel klaar met deze auto eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
heho schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:55:
[...]

Als nieuw blijkt een beetje een overschatting ;(
Heb nu het bekende AdBlue meldingsprobleem. Oplossing waarschijnlijk een nieuw AdBlue tankje, á €972 ex BTW 8)7
Het is een wonder dat die auto een nieuwprijs van onder de ton had met deze onderdelen prijzen :X
Ben wel klaar met deze auto eerlijk gezegd.
Frans rijden doe je niet voor je plezier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Ik rij nu mijn 8e Citroën en dit is wel de 1e keer dat het zo misgaat moet ik zeggen ...
Kan me nu wel voorstellen dat mensen, totaal irreëel, naar een ander merk overstappen bij dit soort "grappen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

In het verleden hadden we een mooie 2014 C4 GP 115HDI Airdream als leaser (elders in dit topic). Waren altijd zeer tevreden mee. Zelf langer geleden nog een Xantia 1.8 Turbo CT 150PK break gereden met genot overigens.

Enfin, nu in de markt voor een gezinsauto met drie kinderen en een zwaardere caravan en het inleveren van mijn dames leaseauto (die de caravan trok). De drie kinderen en caravan heb ik al, he. Als je de zin verkeerd leest, haha.

Gaat nu tussen Skoda Superb Combi III of een benzine C4GP. (overwoog nog 508SW/5008 maar slechte verhalen).

Beiden hadden in het verleden gezeik met hun THP/TSI motoren maar bij VAG lijkt dit na 2014/2015 wel voorbij/minder en bij Citroen was de 1.6 THP 155 berucht maar lijkt (!) het vanaf de 165PK versie (e-THP) beter.

Maarrr nu zijn al die nieuwere C4GP's automaten. Geen handbak versie beschikbaar. En die automaat is er volgens mij in semi/half-automaat en volautomaat. Nu komt de hamvraag:
hoe herken je de semi-automaat? Die schijnen schokkerig te schakelen dus wil dan volautomaat. Ik dacht eerst dat je het kon herkennen aan de flippers maar daar twijfel ik nu aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzper op 22-05-2022 15:07 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

De flippers heb je ook bij de volautomaat. Volgens mij is die halfautomaat in de latere modellen niet meer geleverd (vanaf 2015 niet meer) De volautomaat staat aangeduid als de EAT6 of EAT8

[ Voor 6% gewijzigd door heho op 22-05-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:26
Voor zover ik weet hebben auto's met een halfautomaat geen P-stand. Ik weet dat dit in ieder geval geldt voor de C4 Cactus. Deze had voor de facelift met halfautomaat geen P-stand, de EAT6 van na de facelift heeft wel een P-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jazzper schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:04:
Maarrr nu zijn al die nieuwere C4GP's automaten. Geen handbak versie beschikbaar. En die automaat is er volgens mij in semi/half-automaat en volautomaat. Nu komt de hamvraag:
hoe herken je de semi-automaat? Die schijnen schokkerig te schakelen dus wil dan volautomaat. Ik dacht eerst dat je het kon herkennen aan de flippers maar daar twijfel ik nu aan.
Ik heb op mijn Opel Karl een half-automaat (EasyTronic genoemd daar). Ik vind het prettig rijden, al moet je het niet vergelijken met zelf schakelen of een vol-automaat. Maar na enkele dagen leer je het systeem kennen en kan je middels je gaspedaal een redelijke invloed uitoefenen op de bak.

Volgens de wiki moet je het kunnen herkennen aan 1 van deze namen voor Citroën: SensoDrive of EGS of BMP of ETG of EBv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

heho schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:33:
De flippers heb je ook bij de volautomaat. Volgens mij is die halfautomaat in de latere modellen niet meer geleverd (vanaf 2015 niet meer) De volautomaat staat aangeduid als de EAT6 of EAT8
na nog wat eigen onderzoek is dat ook een beetje mijn conclusie.
Zo kun je op een aantal occasionsites expliciet kiezen tussen volautomaat en semi bij de zoekfilters en dat levert 0,0 semi automaten op.

Ik heb die halfautomaat van PSA wel eens in een Peugeotje 307 ofzo gereden en ik vond het horror :)
Zeg niet dat het dezelfde is, maar toch.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

De automaat rijdt heerlijk kan ik je vertellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerrrrrr
Rogerrrrrr schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:49:
Een update hierover: als alles goed gaat wordt de ëC4 eind juni geleverd. Geduld is een schone zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Rogerrrrrr schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:54:
[...]

Een update hierover: als alles goed gaat wordt de ëC4 eind juni geleverd. Geduld is een schone zaak...
Heb een C4 besteld van de week deze wordt waarschijnlijk september-oktober geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
botech schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:37:
[...]

Gewoon benzine, 180Pk. Performance Line+. Behalve de draadloze lader voor de telefoon zal alles er op zitten wat ik gekozen heb.
Leuk! Ik krijg de mijne begin juli, als het goed is.
Ik heb de 130 benzine versie besteld, ook in performance+ uitvoering. Ook bij mij was het draadloos laden niet leverbaar.

Ben benieuwd hoe de kleur (lacquered gray) in het echt uitvalt, want die heb ik eigenlijk alleen in de showroom gezien. Daar hing nogal gelig licht. Ik wilde een keer wat anders, dus ben benieuwd hoe de ‘gok’ uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 17:58
Trasos schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:18:
[...]

Leuk! Ik krijg de mijne begin juli, als het goed is.
Ik heb de 130 benzine versie besteld, ook in performance+ uitvoering. Ook bij mij was het draadloos laden niet leverbaar.

Ben benieuwd hoe de kleur (lacquered gray) in het echt uitvalt, want die heb ik eigenlijk alleen in de showroom gezien. Daar hing nogal gelig licht. Ik wilde een keer wat anders, dus ben benieuwd hoe de ‘gok’ uitpakt.
Als het draadloos laden net zo uitgevoerd is als bij de C3 Aircross, mis je er weinig aan, een moderne (grote) telefoon met hoesje past niet in het vak, en meer als 1mm afstand van de bodem (lees, dikte hoesje) betekent al geen opladen. Erg teleurstellend, voor iets dat op zich een prima idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 14:34
Ik ben aan het oriënteren naar een nieuwe lease-auto en heb twee potentiële kanshebbers:
- DS4
- C5 Aircross

De meeste zakelijke auto's die ik heb gereden waren nooit volledig naar mijn smaak (beperkte keuze qua merk of doorschuifauto collega) en dat boeide me op zich niet heel veel, maar nu ben ik vrij om te kiezen wat ik wil.
Nu ga ik de auto alleen zakelijk rijden (geen privé km's) maar dat betekent wel dat ik goed wil zitten.

Nu heb ik op dit moment een Seat Ibiza (full option FR) van een collega overgenomen, prima auto, maar niet mijn ding. Privé heb ik een Renault Megane waarvan ik de stoelen heerlijk vind.
Nu heb ik onlangs als leen-auto een C3 mee gehad en die beviel me best goed :)

Twee weken terug in de DS4 gereden. Een vol uitgeruste E-Tense La Premiere uitvoering, helemaal fantastisch. Nu laat het lease budget dat niet helemaal toe, maar in de showroom stond een Performance uitvoering en die stoelen waren echt perfect, dus kanshebber nummer één.

Morgen ga ik in de C5 Aircross rijden, kijken hoe dat bevalt. De hogere zit lijkt me wel heel prettig (ja ik ben 40, dus het mag) :D

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Is het normaal dat een DS3 (vt.1.6 - 2012) zoveel motorolie verbruikt? Naar mijn inziens moet ik 'm regelmatig aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:59:
Is het normaal dat een DS3 (vt.1.6 - 2012) zoveel motorolie verbruikt? Naar mijn inziens moet ik 'm regelmatig aanvullen.
1.6 VTI... de op één na slechtste motor die PSA ooit heeft ontworpen.
Die van 2012 zouden wel beter moeten zijn dan dat zuiphok van 2008 die ik had overigens.

Welke olie gebruik je en wat is het verbruik?

Ik had dat blok in mijn 207, olie peilen was drama want streepje was niet af te lezen op de peilstok (vieze peilstok en schone dunne olie, olie verkleurde niet vanwege rijden op LPG). Ik gooide elke keer bij de melding "controleer oliepeil" een halve liter olie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:59:
Ik zou het nooit normaal noemen, maar dat is helaas een probleem van de VTi blokken zoals @_JGC_ al aangeeft. Maar wees blij, je hebt geen THP :P

Hoeveel KM heeft het blok gelopen en is hij al een keer aangepakt? Als ik het juist heb, maar dat weten de experts hier beter, kan je 1 keer een soort modificatie doorvoeren die het voor enige tijd oplost. Maar als dat al gebeurd is of te erg is dan zal je de hele motor moeten laten reviseren. Duur grapje, vraag is of de auto het waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Drardollan schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:47:
[...]

Ik zou het nooit normaal noemen, maar dat is helaas een probleem van de VTi blokken zoals @_JGC_ al aangeeft. Maar wees blij, je hebt geen THP :P

Hoeveel KM heeft het blok gelopen en is hij al een keer aangepakt? Als ik het juist heb, maar dat weten de experts hier beter, kan je 1 keer een soort modificatie doorvoeren die het voor enige tijd oplost. Maar als dat al gebeurd is of te erg is dan zal je de hele motor moeten laten reviseren. Duur grapje, vraag is of de auto het waard is.
De 1.6 THP is idd de allerslechtste motor ooit ;)

Wat betreft aanpakken, echte oplossing anders dan motorrevisie is er niet, want het probleem zit bij de olieschraapveren. Je kunt met olie 2 kanten op: motorflush en 0W30 in de hoop dat schonere/dunnere olie de boel niet laat aankoeken, of motorflush en 10W60 om het verbruik te beperken, in de hoop dat je distributieketting daar tegen kan.

In het begin werkt verversen met 5W40, maar daarmee maak je het probleem op de lange termijn alleen maar erger. Dealers zijn iig al van 5W30 afgestapt en gebruiken 0W30 bij deze motoren.

Overigens, mocht je garage flush gaan overwegen, gebruik dan een product waarmee je ook kunt rijden, hetzij met beperkte toeren. Een flush waarmee je de motor 10 minuten stationair laat draaien doet niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
_JGC_ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:13:
[...]

De 1.6 THP is idd de allerslechtste motor ooit ;)

Wat betreft aanpakken, echte oplossing anders dan motorrevisie is er niet, want het probleem zit bij de olieschraapveren. Je kunt met olie 2 kanten op: motorflush en 0W30 in de hoop dat schonere/dunnere olie de boel niet laat aankoeken, of motorflush en 10W60 om het verbruik te beperken, in de hoop dat je distributieketting daar tegen kan.

In het begin werkt verversen met 5W40, maar daarmee maak je het probleem op de lange termijn alleen maar erger. Dealers zijn iig al van 5W30 afgestapt en gebruiken 0W30 bij deze motoren.

Overigens, mocht je garage flush gaan overwegen, gebruik dan een product waarmee je ook kunt rijden, hetzij met beperkte toeren. Een flush waarmee je de motor 10 minuten stationair laat draaien doet niet zoveel.
Die bedoelde ik inderdaad, een flush. Dat rekt de boel een beetje, mogelijk voldoende om het hok in te ruilen. Maar het enige wat echt werkt is een motorrevisie. Ik zou dat persoonlijk zo lang mogelijk uitstellen als je de auto wil houden. De revisie vervangt zo ongeveer de hele motor en dan zou je er weer een goed tijdje tegenaan moeten kunnen (zeker als de onderdelen beter zijn dan de originele onderdelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Kars schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:17:
Ik ben aan het oriënteren naar een nieuwe lease-auto en heb twee potentiële kanshebbers:
- DS4
- C5 Aircross

De meeste zakelijke auto's die ik heb gereden waren nooit volledig naar mijn smaak (beperkte keuze qua merk of doorschuifauto collega) en dat boeide me op zich niet heel veel, maar nu ben ik vrij om te kiezen wat ik wil.
Nu ga ik de auto alleen zakelijk rijden (geen privé km's) maar dat betekent wel dat ik goed wil zitten.

Nu heb ik op dit moment een Seat Ibiza (full option FR) van een collega overgenomen, prima auto, maar niet mijn ding. Privé heb ik een Renault Megane waarvan ik de stoelen heerlijk vind.
Nu heb ik onlangs als leen-auto een C3 mee gehad en die beviel me best goed :)

Twee weken terug in de DS4 gereden. Een vol uitgeruste E-Tense La Premiere uitvoering, helemaal fantastisch. Nu laat het lease budget dat niet helemaal toe, maar in de showroom stond een Performance uitvoering en die stoelen waren echt perfect, dus kanshebber nummer één.

Morgen ga ik in de C5 Aircross rijden, kijken hoe dat bevalt. De hogere zit lijkt me wel heel prettig (ja ik ben 40, dus het mag) :D
Hoog zitten is heerlijk en als je het één keer hebt, dan wil je niet anders, maar zo'n DS4 lijkt mij niet te versmaden ! Wat een mooie auto is dat ... <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Drardollan schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:47:
[...]

Hoeveel KM heeft het blok gelopen en is hij al een keer aangepakt?
Slechts 80.000km en geimporteerd uit Duitsland (weet niet of dat wat uitmaakt). Ik gebruik nu 5W30. Weet niet zo snel of de motor al een keer is aangepakt (gok van niet).

[ Voor 7% gewijzigd door TheRicolaa10 op 10-06-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:05:
[...]

Slechts 80.000km en geimporteerd uit Duitsland (weet niet of dat wat uitmaakt). Ik gebruik nu 5W30. Weet niet zo snel of de motor al een keer is aangepakt (gok van niet).
80k is wel heel vroeg voor deze slijtage volgens mij. De Duitse import vind ik wel zorgwekkend, voor hetzelfde geld heeft het blok stiekem al 180k gelopen, al zou je dat wel moeten zien aan de verdere staat van de auto.

Ik gebruik ook 5W30 volgens mij, dit wordt in het boekje aanbevolen en daar houd ik mij dan aan. Maar @_JGC_ denkt er anders over als ik het zo las.

Als de motor echt 80k heeft gelopen dan zou een revisie wel te overwegen zijn. Kost tussen de 2k en 3k volgens mij, als hij het dan weer 80k of meer doet dan ben je spekkoper. Weet niet wat een flush kost, als dat een paar honderd is dan zou je wel kunnen overwegen om dat eerst te proberen. En als het werkt kan je overwegen te verkopen of te zien hoe lang het goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Flush hoeft niet veel te kosten... flesje spul erin, even laten lopen of gecontroleerd belasten, olie aftappen en dan nieuwe erin.
Wat betreft die boekjes, fabrikanten veranderen nog wel eens van inzichten. Dat boekje is in 2008 geprint, misschien in 2012 een keer herzien, maar dat is 10 jaar geleden. Intussen heeft de fabrikant andere ervaringen en gaat men voorbij het boekje. Dealer ververst VTI blokken met 0W30 C2 olie met PSA B71 2312 specificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Drardollan schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:04:
[...]

80k is wel heel vroeg voor deze slijtage volgens mij. De Duitse import vind ik wel zorgwekkend, voor hetzelfde geld heeft het blok stiekem al 180k gelopen, al zou je dat wel moeten zien aan de verdere staat van de auto.

Ik gebruik ook 5W30 volgens mij, dit wordt in het boekje aanbevolen en daar houd ik mij dan aan. Maar @_JGC_ denkt er anders over als ik het zo las.

Als de motor echt 80k heeft gelopen dan zou een revisie wel te overwegen zijn. Kost tussen de 2k en 3k volgens mij, als hij het dan weer 80k of meer doet dan ben je spekkoper. Weet niet wat een flush kost, als dat een paar honderd is dan zou je wel kunnen overwegen om dat eerst te proberen. En als het werkt kan je overwegen te verkopen of te zien hoe lang het goed gaat.
Wat ik me afvraag of het wel slijtage is? Voor mijn gevoel moet ik vaak het oliepijl aanvullen (iedere 5/6 weken schat ik zo). Wat is normaal? Om hoeveel weken gaat het dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:32:
[...]

Wat ik me afvraag of het wel slijtage is? Voor mijn gevoel moet ik vaak het oliepijl aanvullen (iedere 5/6 weken schat ik zo). Wat is normaal? Om hoeveel weken gaat het dan?
Hoeveel km zit er tussen dat bijvullen en hoeveel vul je dan bij?

De VTI lekt geen olie, die verbrandt het gewoon. Kijk maar eens naar het pijpje van je einddemper, die ziet eruit alsof het een diesel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Weken zeggen niets, of je 10 km of 1000 km per week rijdt doet er wel toe.

Normaal is ongeveer een liter op de 10.000 - 12.000 kilometer zou ik zeggen. Als hij richting de liter op 1.500 - 2.500 kilometer gaat dan wordt het zorgelijk.

Maar 80k, mits niet teruggedraaid, is wel heel vlot. Ligt er niet af en toe wat olie onder de auto, ofwel, is er geen "normale" lekkage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55
[...]

https://sites.google.com/...rince-motoren/ep3-ep6-vti

Hier vind je wat meer informatie over de vti

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

paQ

Ik heb een probleempje met een C5 touring 2.0 benzine. Starten lopen nooit een probleem.
Maar soms (ook niet altijd) meteen na het starten, slaat de motor nét niet af bij het minste of geringste beetje gas. Zodra ik het pedaal ook maar aanraak lopen de toeren direct terug tot het punt waar hij nog maar net blijft lopen.
Ik verdacht eerst de (automaat) bak, maar ook in stationair gebeurt het.
En steeds vaker / langer.
Als het na een minuutje voorbij is, verloopt alles verder probleemloos.

Nu was mijn gedachte dat het wellicht de stappenmotor van de vlinderklep bij de luchtinlaat kon zijn.
Dat de pedaal beweging brandstof toevoegt, maar geen lucht. En dat na enig wachten de stappenmotor stopt met haperen en dan dus gewoon weer werkt.

Snijdt dit hout? En zo ja, kan ik het stappenmotortje testen? Of is het een kwestie van vervangen en kijken of het weg is?
Ding kost 20 euro ofzo.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Drardollan schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:07:
[...]

Weken zeggen niets, of je 10 km of 1000 km per week rijdt doet er wel toe.

Normaal is ongeveer een liter op de 10.000 - 12.000 kilometer zou ik zeggen. Als hij richting de liter op 1.500 - 2.500 kilometer gaat dan wordt het zorgelijk.

Maar 80k, mits niet teruggedraaid, is wel heel vlot. Ligt er niet af en toe wat olie onder de auto, ofwel, is er geen "normale" lekkage?
Ik zal het eens in de gaten houden, het was meer een gevoel wat ik had. Vandaar dat ik het hier eens vraag. Elke 10k tot 12k is het zeker niet met bijvullen, eerder minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:06
Welk merk automaat zit er in de Citroën C4 Picasso vanaf 2015? Het is een zestraps volautomaat. Is deze ook van Aisin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:39
[...]

Zelf een peugeot 308 uit 2008 gehad, met een 1.6 vti blok. Vanaf het begin regelmatig moeten bijvullen (5w30).
van 80.000 naar 290.000 gereden en behalve een gescheurd waterpomphuis en een enkele kapotte bobine geen gekke dingen gehad.

Dit blok is verder ook niet echt vergelijkbaar met de THP versie, geen directe inspuiting dus ook geen geklooi met een vervuild inlaat traject of een ketting die uitrekt door de hogedruk pomp die erop zit. (Wel een ketting, dus weinig kosten eraan).

Gewoon wat vaker peilen/bijvullen en je kan er prima km's mee maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door remsie op 14-06-2022 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:16:
[...]

Ik zal het eens in de gaten houden, het was meer een gevoel wat ik had. Vandaar dat ik het hier eens vraag. Elke 10k tot 12k is het zeker niet met bijvullen, eerder minder.
Ik heb zelf een 1.6 vti motor in de c4gp zitten.
Olie verbruik is best aardig zeg maar. Ook ruim onder de 10k.
Heb er toen een dopje voor gekocht die aangeraden werd op de citroen topic en daar is het wel iets minder van geworden. Volgens mij is het de strekking dat er olie een bepaald slangetje in spettert en dat dat de reden van het verbruik is.
Maar helemaal oplossen is het niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04 16:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik durfde het niet meer aan om een auto van een Frans merk te kopen vanwege slechte ervaringen rondom motoren. Maar afgelopen week toch de keuze gemaakt voor een nieuwe Citroen, Het is een e-C4 geworden. We zijn voor het design van de auto gevallen, eigenzinnig en modern. Elektrisch is voor ons nieuwe, we zijn benieuwd hoe dit gaat bevallen, maar geen verbrandingsmotor meer betekend voor mij minder zorgen en minder onderhoud.

We zijn voor een Feel uitvoering gegaan omdat daar eigenlijk alles op zat wat we wilde hebben en qua budget wilde we eigenlijk ook niet meer uitgeven.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7vBTCtG/8f93b311-6cb9-4941-b239-e46fe2557c46.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Prachtige kleur ! Veel plezier met deze mooie auto ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04 16:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

heho schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:07:
Prachtige kleur ! Veel plezier met deze mooie auto ....
Thanks, Vrijdag opgehaald en we genieten volop van de auto. Echt een onwijs comfort.

Weet iemand of het mogelijk is om 2 telefoons aan MyCitroen te koppelen? Mijn vrouw en ik rijden beide in de auto en niet altijd samen, ritten registratie gaat dus niet goed.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
In mijn Cactus zit geheugen van de rittenregistratie. Dus als ik een paar keer vergeet Bluetooth aan te hebben, worden er ineens een set aan ritten ingeladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Murphiess
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-02-2024
Afgelopen zaterdag een belletje gekregen dat mijn, in april bestelde E-C4, inmiddels geproduceerd is en op transport is naar Nederland.

Dit valt mij toch enorm mee in tegenstelling tot de eerdere datum van november/december ‘22.

De dealer hoopt hem deze maand nog uit te kunnen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogerrrrrr
Murphiess schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:02:
Afgelopen zaterdag een belletje gekregen dat mijn, in april bestelde E-C4, inmiddels geproduceerd is en op transport is naar Nederland.

Dit valt mij toch enorm mee in tegenstelling tot de eerdere datum van november/december ‘22.

De dealer hoopt hem deze maand nog uit te kunnen leveren.
Das een stuk sneller dan die van ons. Mooi! Lijkt er op alsof de productie wat vlotter verloopt. Morgen mogen we onze nieuwe ëC4 ophalen (in januari besteld).
Pagina: 1 ... 44 ... 50 Laatste