Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 32 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb een poosje geleden leren stoelen met stoelverwarming gekocht voor mijn DS3 (2012 model). Eerst zaten er stoffen stoelen in en de stoelverwarming werkt nu dan ook nog niet. Op internet lees ik verschillende verhalen van mensen die enkel een update van de boordcomputer nodig hebben tot mensen die nieuwe draden trekken. Iemand die hier ervaring mee heeft? Mijn lokale citroen dealer zegt dat de kabels er niet in zitten, maar als ik naar de uitbedrading van de connector kijk lijkt dit niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
Morgen ga ik kijken bij een Citroen C4 1.6 uit 2007 met 139.000km op de teller. Op dit moment rij ik een Saxo VTS maar wil graag wat nieuwers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
Willem30 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:45:
Morgen ga ik kijken bij een Citroen C4 1.6 uit 2007 met 139.000km op de teller. Op dit moment rij ik een Saxo VTS maar wil graag wat nieuwers.
De C4 was in erg goede staat en mede door leuke inruil voor mijn Saxo is de C4 nu in mijn bezit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Gefeliciteerd! Coupe of 5-deurs?

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 27-12-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Vanavond heen en terug naar Schiphol geweest met de Xsara Picasso van m'n ouders: heftig tikkende hydraulische klepstoters, jeey :D

Oja, en mijn eigen C4 moet waarschijnlijk een nieuwe/revisie versnellingsbak :(

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 27-12-2016 23:20 ]

• Willem30
5 Deurs in donkergrijs metallic kleur.
Op 7 Januari komen er vier nieuwe Michelin banden onder. De huidige banden waren wel versleten. Dat gaf een punt tot afdingen op de vraagprijs.

Overigens zag ik dat bij de veerpoot rechts achter de hoes naar beneden is gekomen. Ik heb geprobeerd dat weer vast te maken maar dat lukte zo even niet.

• FastFred
Bedoel je niet de rubberen bumpstop op de schokdemper? Die zaten bij mij een tijdje terug ook los, horen vast te zitten met kleine priegelige metalen clips die gaan roesten en laten dan los.

Was zo gepiept bij de dealer, is amper een tientje aan materiaal volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 29-12-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
vreemd ik zie dat er terug roep acties zijn geweest voor de citroen cactus in engeland en nederland, maar niks in belgie ? waarom is dit zo ?

overigens heb ik sinds enige tijd een vreemd geluid, vaak (maar lang niet altijd, weer lijkt een rol te spelen) een vreemd geluid tijdens/het schakelen, beetje krakend geluid, ik denk van de vering, maak het lijkt ook sterk op het geluid als in een handgeschakelde bak, waarbij het schakelen niet goed gaat.

klinkt iemand dit bekend in de oren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
Tevreden van uw grand picasso? Ik ben wat aan het twijfelen als de puretech 1.3 benzine voldoende kracht heeft. Eveneens heb ik wat vraagtekens over de bouwkwaliteit. (ik twijfel dus de bmw grand tourer of de grand picasso) Budgetgewijs komt de picasso natuurlijk beter voor de dag.
Is een picasso een aangename auto om mee te rijden?
BlackShadow schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:32:
[...]

Hoe kom ik te weten of mijn Citroen ook een meesturende achteras heeft?
Ik rij met een Grand C4 Picasso nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
coase schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:12:
Tevreden van uw grand picasso? Ik ben wat aan het twijfelen als de puretech 1.3 benzine voldoende kracht heeft. Eveneens heb ik wat vraagtekens over de bouwkwaliteit. (ik twijfel dus de bmw grand tourer of de grand picasso) Budgetgewijs komt de picasso natuurlijk beter voor de dag.

[...]
Ik ben heel tevreden sinds ruim een half jaar.
Heb een 115PK sterke 1.6 diesel start/stop, automaat. Voldoende krachtig.
Ik heb de exclusive uitvoering en leder interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
BlackShadow schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Ik ben heel tevreden sinds ruim een half jaar.
Heb een 115PK sterke 1.6 diesel start/stop, automaat. Voldoende krachtig.
Ik heb de exclusive uitvoering en leder interieur.
Redelijk wat gereden in een normale C4 Picasso 1.6HDI in de business trim, en in een BWM 118d. Beide huidige generatie. Niet de zelfde auto's natuurlijk.

De interieur afwerking vind ik op een vergelijkbaar niveau liggen. De Citroen is wat luxer, bv door dat mega scherm, bij BMW voelt het allemaal wat zwaarder aan. Ervaringen met DS3 / DS5 met 2 ton op de teller leren me dat Citroen geen problemen meer heeft met afgebroken klepjes / versleten knopjes e.d.

Wat rijden betreft liggen de auto's wel ver uit elkaar, de in de C4 gaat alles heel licht, zonder feedback. Ook heel comfortabel, richels enzo geven geen stoten in het interieur. Persoonlijk zou ik iets tussen de 1-serie en de C4 in willen. Zou best kunnen dat de "doos" variant van de 1-serie dat heel goed doet. Maak uitgebreide proefritten!

Een 3-pitter in een C4 Grand Picasso zou ik niet aan durven. Op papier moet het prima snel genoeg zijn, maar tot nu toe vond ik het altijd tegen vallen. Heb in de DS3 1.2 110 pk gereden, zelfde motor maar iets minder vermogen. En dat vond ik niet echt overtuigend, pakte op bij weinig toeren, maar voelde heel "dood" aan, nooit een duw in de rug. De 1.6 HDI vond ik duidelijk prettiger, terwijl die op papier trager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zit te kijken naar een nieuwe C5-III

Na 6 jaar en 200.000 km tijd om m'n C5-II 2.0HDiF 138pk handbak te vervangen voor wat nieuws.

Ik zit te kijken naar een phase III Tourer, Exclusief, automaat, maar ik twijfel nog een beetje tussen de 138pk en de 165pk variant.

Enerzijds bevalt de 138pk me op dit moment prima, anderzijds is de phase 3 automaat een stuk zwaarder en dus langzamer met dezelfde motorisering.
De 165pk heeft meer vermogen (27pk) en meer koppel (20Nm), is lichter en zuiniger (op papier).

Wat dat betreft zou je dus zeggen dat de 165pk sowieso de betere optie is, het enige waar ik 'bang' voor ben, is dat het extra vermogen z'n negatieve weerslag heeft op de draaiende delen van de motor/bak.

Iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan, of bruikbare informatie over bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
FastFred schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:11:
Oja, en mijn eigen C4 moet waarschijnlijk een nieuwe/revisie versnellingsbak :(
Jeey, toch niet :D

Op het Citroën-forum van alles en nog wat besproken, meerdere mensen met C4's met vergelijkbare problemen (allemaal met een 2 liter benzine met 5-bak, sommige met 140pk, sommige met 180pk).

Iemand heeft zelfs vorige maand zijn versnellingsbak laten reviseren omdat alles er op wees dat dat het was alleen om er achter te komen dat dat niet de oorzaak was. Uiteindelijk heeft hij een wiellager rechtsvoor en een aandrijfas rechts vervangen en dat was uiteindelijk de oplossing. Vandaag dus een afspraak gemaakt bij de dealer voor mijn auto en guess what. Ondanks wat lichte speling in mijn aandrijfas was dat niet de oplossing, zelfde geld voor het wiellager rechtsvoor, geen oplossing.

De 1e monteur bij de dealer was nog altijd overtuigd dat het de versnellingsbak moest zijn. Met het kabaal en het gebonk dat ik had, dan zouden er haast wel sporen van extreme slijtage in de bakolie te vinden zijn. Dus de bakolie afgetapt en gezeefd. Vuile olie, maar geen stukjes. Nieuwe bakolie was niet de oplossing.

Uiteindelijk heeft men de wielen van de grond getild en de auto in de 5e versnelling 100km/h laten draaien om vervolgens onder de auto luisteren. Daarop werd het wiellager linksvoor gewisseld en het probleem was verholpen :D

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 30-01-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:42

heho

Ommen, Overijssel

(jarig!)
Smultie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:54:
Zit te kijken naar een nieuwe C5-III

Na 6 jaar en 200.000 km tijd om m'n C5-II 2.0HDiF 138pk handbak te vervangen voor wat nieuws.

Ik zit te kijken naar een phase III Tourer, Exclusief, automaat, maar ik twijfel nog een beetje tussen de 138pk en de 165pk variant.

Enerzijds bevalt de 138pk me op dit moment prima, anderzijds is de phase 3 automaat een stuk zwaarder en dus langzamer met dezelfde motorisering.
De 165pk heeft meer vermogen (27pk) en meer koppel (20Nm), is lichter en zuiniger (op papier).

Wat dat betreft zou je dus zeggen dat de 165pk sowieso de betere optie is, het enige waar ik 'bang' voor ben, is dat het extra vermogen z'n negatieve weerslag heeft op de draaiende delen van de motor/bak.

Iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan, of bruikbare informatie over bovenstaande?
Heb zelf de C5 Tourer gereden met 138 pk en dat beviel op zich prima. Ik zou echter zeker voor meer vermogen gaan. Aangezien dit vermogen vanaf fabriek is zullen die onderdelen toch zeker afgestemd zijn op het hogere koppel en vermogen. Heb zelf bij 180000 een nieuwe bak gekregen (garantie) en zelf de koppeling en DMV laten vervangen. Bij het lagere vermogen kan het dus ook allemaal kapot.
Verder is het een heerlijke auto !! Succes met zoeken ...

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
merk dat de remmen op mijn C4 berline beginnen te piepen (niet altijd maar merk het soms bij stoplichten). Geen idee of het door het weer komt of dat dit kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat doet mijn C4 Coupe ook sinds er nieuwe remmen op zitten :+ De 'troen van m' n ouders heeft het ook, is typisch Citroën (in ieder geval de auto's van de eerste 8 jaar van deze eeuw zo'n beetje)

Wat ook kan is dat de remblokken bijna op zijn. Op de remblokken zit een stukkie ijzer dat bij remmen de remschijf raakt en gaat piepen, ten teken dat de remblokken bijna op zijn. Zeg maar een low tech slijt indicator.

[ Voor 58% gewijzigd door FastFred op 31-01-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25

FreakNL

Well do ya punk?

Mijn Cactus doet dat ook en daar staat nog maar 20k op, dus denk niet dat de remblokken al op zijn. Mijn DS3 (2011-2013) deed het ook en ik heb ook een 207 gehad (2007-2011) die deed het ook. En een 206 van 2003, die ik van 2005-2007 gereden heb had het ook.

Ik heb tussendoor een Auris en een Golf gehad en daar had ik het niet... Ik noem het altijd maar een PSA kwaaltje, het lijkt in de familie te zitten... Het is trouwens niet altijd, maar ik heb nog geen gemene deler kunnen vinden...

/edit
Je bent niet de enige :)

https://www.citroen-forum...iewthread/210111/#1403506
http://www.problemcar.nl/...-piepende-remmen-407.html

[ Voor 28% gewijzigd door FreakNL op 31-01-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Met de oude compleet versleten voorremmen die ik eerst had, had ik nooit gepiep trouwens, tot ik een keer 2 rondjes Nurburgring gedaan heb, toen waren ze goed warm en wilden ze piepen.

Vlak daarna nieuwe schijven en blokken gemonteerd en sindsdien piepen ze als ik een bepaalde hoeveelheid remdruk geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Remmen niet goed schoongemaakt (glijplaatjes/pennen en klauwen) of blokken die niet goed afgeschuind zijn op de randen. Kan allemaal. :) Of muk kwaliteit. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
FastFred schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:09:
Bedoel je niet de rubberen bumpstop op de schokdemper? Die zaten bij mij een tijdje terug ook los, horen vast te zitten met kleine priegelige metalen clips die gaan roesten en laten dan los.

Was zo gepiept bij de dealer, is amper een tientje aan materiaal volgens mij.
Of de bumpstop lost zit kan ik niet zien, wel dat de hoes loszit. Binnenkort als ik tijd heb maar eens mee naar de garage. Beetje gedoe als je 40uur in de week moet werken en geen zin hebt om er apart vrij voor te nemen.

Piepende remmen heeft mijn C4 ook. Remvoering is nog dik genoeg heb ik gezien en het komt niet altijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Vandaag naar de garage geweest voor weer het raam. Strekking is iig dat we het nu zelf moeten betalen (snap ik ook wel omdat we de auto nu bijna 2 jaar hebben en het probleem doet zich niet altijd voor).
Er schijnt een schrijven door Citroen van te zijn waarbij ze stekkertjes en klipjes gaan vervangen.
We gaan het zien. Hoop dat het dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
coase schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:12:

[...]
Ik heb een Grand C4 Picasso met 1.2 benzine, 130 pk, met automaat. Is dankzij de turbo krachtig genoeg! Veel koppel. De automaat heeft de neiging snel door te schakelen, zodat je bij 35 km al in z'n drie rijdt en bij 50 in z'n vier. Maar dat bevalt prima, want het is lekker stil daarmee.

Tijdens het begin van het optrekken klinkt de driecilinder wel wat rauw, maar dat is niet storend, zeker omdat hij snel opschakelt.

Wat mij betreft in ieder geval een uitstekende motor, zeker voor dat geld.

Edit: mijn auto is van januari, dus na de facelift. 2600km mee gereden.

Dzjam

[ Voor 3% gewijzigd door dzjam op 04-02-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46

pclinde

TechGaming.nl

Ik had ook een feestje... Citroen Coupe uit 2006 / VTS+ automaat vorig jaar gekocht (8/9 maanden geleden). Vorige week 150.000 op de teller gezet. Toch benieuwd naar de distributieriem, wat blijkt? Nooit vervangen. Een beetje slordig omgegaan met de onderhoudsboekjes. Volgens mij was de grote beurt ondertussen ook al 80.000 kilometer geleden... Dus deze ook maar direct meegenomen. Uiteraard waren er nog wat gebreken. Lang verhaal kort: een aardige rekening. Als het ding maar weer rijdt. :) Ben er super tevreden mee.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
pclinde schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:18:
Ik had ook een feestje... Citroen Coupe uit 2006 / VTS+ automaat vorig jaar gekocht (8/9 maanden geleden). Vorige week 150.000 op de teller gezet. Toch benieuwd naar de distributieriem, wat blijkt? Nooit vervangen. Een beetje slordig omgegaan met de onderhoudsboekjes. Volgens mij was de grote beurt ondertussen ook al 80.000 kilometer geleden... Dus deze ook maar direct meegenomen. Uiteraard waren er nog wat gebreken. Lang verhaal kort: een aardige rekening. Als het ding maar weer rijdt. :) Ben er super tevreden mee.
Dan geeft een onderhoudsbeurt ook gelijk een beter gevoel :P
Heb je de Coupe VTS 1.6 of 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46

pclinde

TechGaming.nl

Willem30 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:23:
[...]

Dan geeft een onderhoudsbeurt ook gelijk een beter gevoel :P
Heb je de Coupe VTS 1.6 of 2.0?
1.6 VTS :) Ik heb vanochtend aardig wat centjes mogen aftikken. :O

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

pclinde schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:18:
Weet je zeker dat de distributieriem al vervangen had moeten worden? Ik meende zelf altijd dat het 100.000 km was, maar ik kwam er bij mijn C5 (wel diesel) achter dat het bijvoorbeeld bij 240.000km of 10 jaar is.
Auto van schoonouders is bijvoorbeeld 160.000km of 4 jaar.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rav schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:22:
[...]

Weet je zeker dat de distributieriem al vervangen had moeten worden? Ik meende zelf altijd dat het 100.000 km was, maar ik kwam er bij mijn C5 (wel diesel) achter dat het bijvoorbeeld bij 240.000km of 10 jaar is.
Auto van schoonouders is bijvoorbeeld 160.000km of 4 jaar.
Wisselt per serie echt enorm. Die C4 GP uit 2007 had tussen de 120k of 150k dat het vervangen moest worden. Aldus de sticker bij de motor was deze al vervangen rond de 100k (ik kocht de auto met 155k), maar we hebben de auto gekocht bij een dealer waarbij ze toch de d-riem en de waterpomp vervangen hebben, tezamen met de veren van de achterklep (klep bleef niet meer openstaan), een grote beurt en lakschade reparatie bij de voorraam stijlen

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb een vraag voor DS3 eigenaren met verwarmde stoelen: Hoeveel kabels lopen er naar jullie stoel? Redelijk eenvoudig te checken door je stoel helemaal naar achterin te schuiven en dan naar de kabels te kijken die uit het tapijt komen.

Ik stel de vraag omdat ik leren stoelen in mijn auto heb gezet met verwarming. Als dit voorbedraad is, zou een update met lexia en een zekering er bij genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Zie nu pas dit topic :) we hebben nu 2 citroens. Een C1 uit 2009 en een Xsara Picasso uit 2003.
De C1 is niet helemaal een echte maar goed hij heeft het label. ^_^ Prima auto verder.

Maar de Picasso begin zijn leeftijd te laten zien vorige jaar de dorpel al een stuk laten vervangen. Hij lust graag een litertje olie. En de computer (voor de knipper lichten en cruisecontrol etc) heeft kuren. Net nog een motor storing issue opgelost. Dus hij heeft wat dingen helaas. We zitten nu erg te twijfelen om hem er uit te doen en te vervangen voor ander. De kosten bij de volgende APK (o.a. de computer vervangen)+onderhoud nu + over een half jaar gaan over de 1000 euro dit bedrag is al zeker de rest kan er nog bij komen.

Een andere kopen kost snel 7000-9000 euro (we kijken naar een C4 grand picasso) of het onderhoud betalen en hopen dat volgend jaar er meer geld over is voor een goede deal. Het is altijd die moeilijke keuze wanneer het onderhoud vs afschrijving gaat spelen. Als we nu een andere kopen is onze afschrijving ook weer 1000-1500 per jaar extra ipv nul omdat onze huidige afgeschreven is. We hebben altijd nog onze C1 voor de deur als hij de keuring niet doorkomt dat zitten we niet zonder. Als we nu een andere auto uitzoeken krijgen we nog wel iets terug voor de xsara maar dat zal niet super veel zijn. Als hij de keuring niet doorkomt dan levert hij waarschijnlijk niets meer op.

Maar goed onze garage houder had een C4 grand picasso (2008) 2.0 benzine te koop voor rond de 8000 wel een automaat. (naar het schijnt een echte automaat niet een robot) Zijn er veel problemen met die automaat / motor type.
Osxy schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:30:
[...]

Heb er ook zo 1 onder me kont met 3500KM (fel blauw alleen :X )
He niets mis met een C1 ^_^ zeker in electric blue mooie auto ^_^ Rijd als een zonnetje nooit problemen geen grote kosten alleen met windkracht 8-9 tegen op de Afsluitdijk is een dingetje verder 1:20 rijden zonder problemen. 130k op de teller and counting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
De 2.0 is retebetrouwbaar voor zover ik weet.
Weet je welke automaat het is, en zo niet: weet je of het een 4- of 6-bak is?

Ontopic:
Heb zelf gisteren m'n (voor mij) nieuwe C5 Phase III 2.0HDiF Exclusive automaat opgehaald.
Sodeju wat een comfort!!!

• FastFred
MeZZiN, is die Xsaar toevallig een 1.8 benzine? Die lusten een aardige slok olie, ook de 2-liters van die motorfamilie hebben er last van, de mijne gelukkig niet, maar de Xsaar van m'n ouders verbruikt ook flink.

Is een fix voor: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/230071

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 23-02-2017 12:21 ]

• MeZZiN
Oh nice gelukkig is olie niet extreem duur maar wel irritant Ik ga kijken misschien kan hij nog een jaartje mee.

• FastFred
Zo'n plugje kost je hetzelfde als 2 liter olie, dus dat is gauw terug verdient ;)

De Xsaar van m'n ouders moet nog even mee, heeft ook nog maar 180.000km gelopen, maar denk dat dat gauw afgelopen is, de buurtgarage doet niks anders dan lapmiddeltjes i.p.v. het probleem oplossen. "Ach, tikt de motor een beetje, tjah, geen idee wat dat kan zijn, doen er wel dikkere olie in, hoort u het ten minste niet meer en dan zien we over een half jaartje wel wat er kapot loopt"

De zekering van het motormanagement klapt er zo nu en dan wel eens uit, "hier mevrouw, heeft u een handje vol zekeringen, ik zal u even laten zien waar u die vervangen moet"

2 jaar geleden nog verse distributie gehad, half jaar geleden al eens een nieuwe koppeling (die had mijn zusje gesloopt kwam ik laatst achter toen ik zag dat ze bij een stoplicht de auto laat stil staan op het aangrijppunt van de koppeling...), geen rotte dorpels tot nu toe, dat zit dan wel weer goed :)

Ben er met mijn vorige auto ook 1 keer geweest, was ook direct de laatste keer, die buurt garage. Achterremmen reinigen en afstellen, wat ze geheel niet is opgevallen is dat de automatische stelinrichting defect was, € 140,- armer en nul resultaat...

Nee, mijn C4 is inmiddels ook de 12 jaar gepasseerd, maar gaat gewoon naar de merkdealer, om dit soort gezeur te voorkomen.

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 23-02-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En toen kregen we een emissiestoring onderweg. Ben bang dat ik toch een keer afscheid neem in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:46:
En toen kregen we een emissiestoring onderweg. Ben bang dat ik toch een keer afscheid neem in dit topic.
Het is echt wel een maandag ochtend model he :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Notna schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:02:
[...]

Het is echt wel een maandag ochtend model he :/
Ik zou willen dat het anders was, maar het is ook echt niet fijn rijden. Het is al erg wanneer je naar een andere auto aan het kijken bent terwijl je bij de garage zit.

De prognose is 2 bobines kapot en de bougies vervangen. 330 euro met 1 uur werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hmm vanmorgen weer regen dus ruitenwissers aan maar was niet echt optimaal. Ze vegen niet strak het raam schoon en blijven dan strepen geven/stuiteren/stroef gaan. Rare is dat dit na verloop van tijd wel weer weg is (maarja dan ben ik bijna op het werk :P).

kan dit het rubber van de ruitenwisser zelf zijn dat ze stuiteren/stroef gaan of eerder afstelling van de armen? Zeker ook omdat het na verloop van tijd dus wel weer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Paulus07 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:55:
Hmm vanmorgen weer regen dus ruitenwissers aan maar was niet echt optimaal. Ze vegen niet strak het raam schoon en blijven dan strepen geven/stuiteren/stroef gaan. Rare is dat dit na verloop van tijd wel weer weg is (maarja dan ben ik bijna op het werk :P).

kan dit het rubber van de ruitenwisser zelf zijn dat ze stuiteren/stroef gaan of eerder afstelling van de armen? Zeker ook omdat het na verloop van tijd dus wel weer goed werkt.
Tijd om ze te vervangen. Een nieuw wissersetje dus. Dat ze het na een tijdje goed doen duidt daar ook op imo.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
En koop dan niet van die goedkope brol, ik heb wel eens zo'n setje rubber van 3 euro gekocht en ze zelf op maat geknipt, het oude rubber eruit en de nieuwe er weer op, was 5 minuten werk. Maar een half jaar later mocht ik weer want dan begonnen ze weer te stuiteren.
Arunia schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:52:
[...]

Ik zou willen dat het anders was, maar het is ook echt niet fijn rijden. Het is al erg wanneer je naar een andere auto aan het kijken bent terwijl je bij de garage zit.

De prognose is 2 bobines kapot en de bougies vervangen. 330 euro met 1 uur werk.
Is bij veel PSA blokken een bekend euvel, welke motor heb je? Bobines zitten op de motor, voor iedere bougie een eigen bobine. Electronica, ook zoiets relatief simpels als een bobine, kan niet tegen grote temperatuurwisselingen (opwarmen en afkoelen van de motor).

Raar overigens dat de bougies ook vervangen moeten worden, in mijn onervarenheid zou ik zeggen nieuwe bobines d'r in en gaan.

[ Voor 59% gewijzigd door FastFred op 08-03-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
FastFred schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:30:
Is bij veel PSA blokken een bekend euvel, welke motor heb je? Bobines zitten op de motor, voor iedere bougie een eigen bobine. Electronica, ook zoiets relatief simpels als een bobine, kan niet tegen grote temperatuurwisselingen (opwarmen en afkoelen van de motor).

Raar overigens dat de bougies ook vervangen moeten worden, in mijn onervarenheid zou ik zeggen nieuwe bobines d'r in en gaan.
Ik heb zelf een 1.6 vti motor als het goed is. Is het model uit 2010.

Ik verwacht dat ze de afstand gemeten hebben. Dat doet mijn schoonvader ook altijd. En die bougies zijn het geld dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
FastFred schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:17:
Zo'n plugje kost je hetzelfde als 2 liter olie, dus dat is gauw terug verdient ;)
True maar 2 linkerhanden als het om auto's gaat. En dan ben ik al links handig :+
FastFred schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:17:
De Xsaar van m'n ouders moet nog even mee, heeft ook nog maar 180.000km gelopen, maar denk dat dat gauw afgelopen is, de buurtgarage doet niks anders dan lapmiddeltjes i.p.v. het probleem oplossen. "Ach, tikt de motor een beetje, tjah, geen idee wat dat kan zijn, doen er wel dikkere olie in, hoort u het ten minste niet meer en dan zien we over een half jaartje wel wat er kapot loopt"

De zekering van het motormanagement klapt er zo nu en dan wel eens uit, "hier mevrouw, heeft u een handje vol zekeringen, ik zal u even laten zien waar u die vervangen moet"

2 jaar geleden nog verse distributie gehad, half jaar geleden al eens een nieuwe koppeling (die had mijn zusje gesloopt kwam ik laatst achter toen ik zag dat ze bij een stoplicht de auto laat stil staan op het aangrijppunt van de koppeling...), geen rotte dorpels tot nu toe, dat zit dan wel weer goed :)

Ben er met mijn vorige auto ook 1 keer geweest, was ook direct de laatste keer, die buurt garage. Achterremmen reinigen en afstellen, wat ze geheel niet is opgevallen is dat de automatische stelinrichting defect was, € 140,- armer en nul resultaat...

Nee, mijn C4 is inmiddels ook de 12 jaar gepasseerd, maar gaat gewoon naar de merkdealer, om dit soort gezeur te voorkomen.
We hebben hem in de onderhoud bij een citroen specialist. De merk dealers hier in de buurt zijn niet top helaas. Maar die ziet nog wel heil in de auto. Maar goed de lijst met issues loopt wel een beetje op. Lampjes die regelmatig stuk gaan olie drinken en de computer die af en toe geen zin heeft. Plus hij is nu eigenlijk net even te klein voor ons. Het blijft een lastige overweging.

Maar de C4 grand picasso is een echte automaat geen robot meuk. Maar rijd dat eigenlijk wel prettig. Ik kan me het gewoon niet voorstellen. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
MeZZiN schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:09:
[...]

True maar 2 linkerhanden als het om auto's gaat. En dan ben ik al links handig :+

[...]

We hebben hem in de onderhoud bij een citroen specialist. De merk dealers hier in de buurt zijn niet top helaas. Maar die ziet nog wel heil in de auto. Maar goed de lijst met issues loopt wel een beetje op. Lampjes die regelmatig stuk gaan olie drinken en de computer die af en toe geen zin heeft. Plus hij is nu eigenlijk net even te klein voor ons. Het blijft een lastige overweging.

Maar de C4 grand picasso is een echte automaat geen robot meuk. Maar rijd dat eigenlijk wel prettig. Ik kan me het gewoon niet voorstellen. ...
Zie mijn stukje van een paar weken terug in deze draad. Ik heb een nieuwe gc4p met automaat. Ben er heel tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Tnx :)

We horen ook goede geluiden over de automaat alleen het is voor ons gewoon raar na zoveel jaar een automaat te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Als je eenmaal een (goede) automaat hebt gehad wil je niet meer anders. (en zeker als je veel file rijdt).

Ik geniet telkens weer als ik van m'n daily driver over stap in de gezinsbak... C8 v6..

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Rij nu sinds 2 weken in een automaat (Aisin6).

Heeeeeeeeerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
%#^@^ vanmiddag ruitenwisser vervangen. Was die arm achter erg stroef en poreus, brak het eind dus af -_-

Kan ik weer een ruitenwisser arm gaan bestellen. Fijn. Die zijn zeker weer niet zelf te verwisselen.... :P

Hmm dat moet nog te doen zijn :) is denk hetzelfde als deze maar dan voor de C4 Berline :)

YouTube: Rear Wiper Arm Replacement (Xsara Picasso, Full Details)

[ Voor 33% gewijzigd door Paulus07 op 11-03-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb bij mijn Peugeot 206 destijds de ruitenwisserarm eraf gebroken, ding was uitgezakt omdat het plastic kapot was rond het ringetje dat blijft zitten.
Filmpje lijkt heel simpel, maar zoals je op dat filmpje ziet zit er lekker wat roest om dat moertje die hij er met de hand zo even afdraait. Bij mijn 206 zat die muurvast en draai je eerder de as van de ruitenwissermotor kapot dan dat die moer los komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Morgen even kijken hoe die moer eruit ziet onder het plastic kapje. En anders is er nog altijd:

Afbeeldingslocatie: https://wd40.com/img/wd-40-smart-straw-voc-12oz_straw_up_right.png

:+

Nu nog online een arm vinden (waar niet opeens het dubbele van de prijs bij het eindtotaal gaat uitkomen. Hekel aan dat soort webshops). Zie je er 1 staan voor 27 euro, eindtotaal 40, nog wat. pfff 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Maand geleden was het parkeerlicht lampje aan de bestuurderskant stuk. Nu moest ik die nog vervangen, maar ondertussen aan de andere kant is hij ook gegaan. Nu dat dit al een aantal keer is gebeurd in de tijd dat we hem hebben, zit ik te kijken of die LED optie's nog wat zijn. Je hebt ze uiteraard met weerstand, maar er is niet echt zoiets als een hoogstaand merk welke deze verkoopt.
Daarbij wilde ik voor Osram Night Breaker Laser H7 lampjes gaan, maar hoor over Night breaker toch dat ze in de C4 GP een aantal keer per jaar stuk gaan. Het betere wittere licht vind ik wel fijn.
Daarbij dan witte parkeerlichten en een upgrade van het groot licht (mijn schoonvader had in een Mondeo iets van 100W grootlicht zitten voor in de bergen van Frankrijk. Wat mag omdat in principe tegenliggers deze nooit te zien krijgen.)

Hebben mensen in een C4GP (vorig model zeg maar) ervaring met LED en Osram of de Philips Extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:53:
Maand geleden was het parkeerlicht lampje aan de bestuurderskant stuk. Nu moest ik die nog vervangen, maar ondertussen aan de andere kant is hij ook gegaan. Nu dat dit al een aantal keer is gebeurd in de tijd dat we hem hebben, zit ik te kijken of die LED optie's nog wat zijn. Je hebt ze uiteraard met weerstand, maar er is niet echt zoiets als een hoogstaand merk welke deze verkoopt.
Daarbij wilde ik voor Osram Night Breaker Laser H7 lampjes gaan, maar hoor over Night breaker toch dat ze in de C4 GP een aantal keer per jaar stuk gaan. Het betere wittere licht vind ik wel fijn.
Daarbij dan witte parkeerlichten en een upgrade van het groot licht (mijn schoonvader had in een Mondeo iets van 100W grootlicht zitten voor in de bergen van Frankrijk. Wat mag omdat in principe tegenliggers deze nooit te zien krijgen.)

Hebben mensen in een C4GP (vorig model zeg maar) ervaring met LED en Osram of de Philips Extreme?
Heb je al eens overwogen om een MyCitroen/MyPeugeot kaart te nemen voor 49 euro per jaar? Krijg je korting op onderdelen, gratis zomer en winter check, gratis APK en worden lampjes en vloeistoffen gratis vervangen. Je moet er wel even voor naar de garage, maar als ze echt zo snel stuk gaan bij je, heb je het geld er zo uit.

Overigens dacht ik dat je van de C4 af wilde getuige de hoeveelheid issues?

Overigens; het vervangen van lampen met LED versies schijnt niet altijd lekker te werken met Citroën. Heeft te maken met een andere wattage/spanning op de lampjes waardoor de boordcomputer denkt dat de lamp stuk is. Maar het is wel te doen getuige de setjes op eBay en filmpjes op YT

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 16-03-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Notna schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:07:
[...]

Heb je al eens overwogen om een MyCitroen/MyPeugeot kaart te nemen voor 49 euro per jaar? Krijg je korting op onderdelen, gratis zomer en winter check, gratis APK en worden lampjes en vloeistoffen gratis vervangen. Je moet er wel even voor naar de garage, maar als ze echt zo snel stuk gaan bij je, heb je het geld er zo uit.

Overigens dacht ik dat je van de C4 af wilde getuige de hoeveelheid issues?
Dat niet zozeer hoor. Het is niet dat de lampjes me de hoofdprijs kosten. En het is ook weer niet zo dat ze super snel stuk gaan. Meer dat ik lees dat bijvoorbeeld die Osram snel stuk gingen in een GP.
Daarbij denk ik dat ik nu in totaal 3 a 4 lampjes heb moeten vervangen. Dus dat valt mee. Het is wel vaker dan andere wagens, maar hier gaat de verlichting ook automagisch mee aan.
De juiste led lampjes hebben een weerstand waardoor de computer niet af gaat. Goedkope dingen zullen eigenlijk altijd een melding geven.

Het is vervelend dat er vaak wat is met de auto. Alhoewel als je er naar kijkt, valt het dan ook wel weer mee. De ramen hebben ze het stekkertje en wat dingen vervangen. Was ook onder de 100 euro totaal. De rest van de reparaties hebben ze onder garantie gedaan. Laatste keer dan 3a400 euro. Het is alleen als je anders gewend bent, dat het dan hard aan komt omdat je een redelijk nieuwe auto onder je kont hebt.
Mocht er ooit een super aanbieding komen, dan zou ik er ook niet echt over nadenken, maar op dit moment is het allemaal veel geld bijleggen voor wat anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 16-03-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Jullie nog tips mbt de "spoiler" op de citroen c4 berline. Deze is van plastic/kunstof (zwart) maar door de zon etc blijft dit natuurlijk niet moet zwart en eerder grijzig.

nog tips om dit weer mooi zwart te maken/houden? :)
Direct zelf met een spuitbus aan de slag eventueel als laatste optie :P

edit:

Hmmm vanmorgen deed de speaker het linksvoor niet. irritant geluid met alleen rechts :P
maar kan volgens mij nergens bij omdat die allemaal erin gebouwd zit. Kan dus ook niet makkelijk zien of het eventueel een kabel is etc :|

[ Voor 28% gewijzigd door Paulus07 op 17-03-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vandaag staat de DS3 bij de dealer voor onderhoud en heb ik een C4 Cactus mee als leenauto. nooit eerder in zo'n ding gereden, best eens leuk :)

Wat dingen die me opvallen:
- De 1.2 benzine voelt vrij vlot voor 80pk. Wel is de driecylinder rumoerig en trilt de hele auto als de motor stationair draait. Serieus, denk aan een massagestoel op standje 1 8)7 Wel lijkt ie behoorlijk zuinig te zijn, ook bij 130km/u op de snelweg komt ie niet echt boven de 8L/100km
- De versnellingsbak schakelt best lekker, soepeler dan een DS3 en niet zo'n elastiek gevoel als bij een C1
- Het onderstel is soepel maar gelukkig niet zo zeeziek-zacht als de '12 C3 die ik al eens reed. Best prima.
- De stoelen bieden genoeg zijdelingse steun maar ik mis wat ondersteuning voor mijn onderrug. Ook lijkt de rugleuning niet bedoeld voor wat langere (1.85) en bredere mensen, zit met mijn schouders steeds tegen de bovenkant van de rugleuning waar deze al weer naar voren komt. Helpt niet mee bij het vorige punt over de onderrug...

Ben er al met al best tevreden over, maar ook wel blij dat het maar voor een dag is.

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 27-03-2017 09:22 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met een diesel zou die auto een stuk beter bevallen denk ik. Ik zou zelf niet meer terug willen naar mijn DS3 nu ik de Cactus heb. Hij is en stuk comfortabeler en een stuk praktischer in gebruik dan de DS3. Natuurlijk kan je met de DS3 wel iets sportiever rijden omdat de stoelen je beter op je plek houden maar de Cactus wint het voor mij in het dagelijkse woon/werk verkeer.

Het scheelt wel dat ik gewoon een gemiddeld postuur heb en daardoor in vrijwel elke auto goed kan zitten :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Pas geleden als leenauto eens een C4 Cactus 110pk mee gekregen, dat is zo'n 1.2 turbo 3-cylinder volgens mij. Dat is pas feest :)

Vind het ontzettend leuke wagens, momenteel alleen nog wat buiten budget voor mij om er 2e hands een aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
FastFred schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:01:
Pas geleden als leenauto eens een C4 Cactus 110pk mee gekregen, dat is zo'n 1.2 turbo 3-cylinder volgens mij. Dat is pas feest :)

Vind het ontzettend leuke wagens, momenteel alleen nog wat buiten budget voor mij om er 2e hands een aan te schaffen
Misschien is private lease iets voor je? Ik ga vrijdag proefrijden in een Cactus met die motorisering en voor zover ik kan berekenen is de totale leaseprijs ongeveer gelijk aan de afschrijving over twee jaar, en dan heb je wegenbelasting, verzekering en onderhoud erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Groever schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:46:
[...]

Misschien is private lease iets voor je? Ik ga vrijdag proefrijden in een Cactus met die motorisering en voor zover ik kan berekenen is de totale leaseprijs ongeveer gelijk aan de afschrijving over twee jaar, en dan heb je wegenbelasting, verzekering en onderhoud erbij.
In de meest goedkope basic uitvoering kost een C4 Cactus met 110pk en handbak mij € 358,- per maand, dat is voor een lease periode van 4 jaar en 20.000km per jaar. Daar komt brandstof nog bij. Gemiddelde brandstofkosten per maand zijn nu € 215,- Een Cactus zal het iets beter doen dan 1 op 11, dus laat het eens € 140,- aan brandstof zijn, is het nog steeds € 500,- per maand voor een auto die na 4 jaar lang betalen nog altijd niet van mij is.

Ik weet de exacte kosten voor mijn auto niet, maar ik weet wel dat ik voor mijn huidige auto € 310,- per maand kwijt ben voor verzekering, belasting en brandstof. Excl. onderhoud

De nieuwe C3 met 110pk en handbak is dan zelfs nog interessanter, die is € 334,- per maand, maar dan ook een pure basis uitvoering.

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 21-03-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Dat klopt, waarschijnlijk geen alternatief voor je huidige auto qua kosten maar wel een goed alternatief voor nieuw kopen, zeker als het om twee jaar gaat. Dat is namelijk per maand niet duurder dan vier jaar, maar zelfs een heel klein beetje goedkoper. Ook is 16.000 kilometer en dan 4.000*6 cent betalen iets voordeliger dan vooraf 20.000 kilometer afsluiten.

Ik ga als de proefrit bevalt voor een Cactus met 'alles erop' behalve de connect box en met de 110pk EAT6-automaat waarmee hij sinds kort ook te krijgen is. Dat komt dan over twee jaar op ongeveer 10.000 euro ex brandstof, terwijl een nieuwe Cactus na twee jaar ook ongeveer 10.000 euro aan waarde verliest. Je kunt hem na die twee jaar dan alsnog overnemen.

- Edit: Inmiddels alles ondertekend voor de C4 Cactus, het is uiteindelijk een Baltic Blue exemplaar geworden. Helaas zonder het bruine interieur dat ik mooi vind, dat mag blijkbaar niet in een blauwe auto. Rare Fransen.

[ Voor 13% gewijzigd door Groever op 26-03-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:22
De C4 Cactus is een erg populaire auto valt mij op. Ik had een DS3 en was na een proefritje 2,5 jaar geleden aardig enthousiast over het comfort. Ik moet wel zeggen, heb nu een weekje de standaard automaat en kan niet wachten tot ik mijn 100pk schakeldiesel met velours habana bekleding weer terug heb :) Vind dat toch wat fijner en relaxter rijden dan de automaat/benzinemotor. Ik heb ook al enkele voormalig DS3 rijders in de Cactus gespot, blijkbaar is het een natuurlijke opstap.

De DS3 deed mij iets te 'Duits' aan maar dat reed op de snelweg ook wel erg lekker. Maar met de BX'en van vroeger in het achterhoofd ben ik blij dat ik nu een Cactus heb. Passagiers zijn ook altijd erg te spreken over het interieur.

Ik moet nog uitzoeken hoe economisch het is om deze auto helemaal op te rijden of eerder van de hand te doen, de bedoeling is er zo lang mogelijk van te kunnen genieten.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Ik heb ook proefgereden in de 100pk schakeldiesel, inderdaad een erg fijne motor. Gaat er door het hoge koppel behoorlijk hard vandoor zonder terug te hoeven schakelen. De 82 pk benzinemotor met ETG-automaat lijkt mij ook niet optimaal maar ik heb ook in een C3 proefgereden met de 110pk benzinemotor met de nieuwe 'echte' EAT-automaat (ETG is een gerobotiseerde handbak) en dat beviel prima. Aarzelt wel bij weinig gas geven vanuit stilstand, maar je kunt ook meer gas geven :). Ik ben jaloers op je Habana bekleding, ik vond die veel mooier dan de grijze standaardbekleding maar dat lijkt dus niet te mogen met de blauwe carrosserie, hoewel het nu volgens de chatmedewerker van Citroën en de configurator ineens wel weer kan, dus misschien toch nog een kleine kans. Dat zou de auto helemaal afmaken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:28
Die Habana bekleding ben ik nog steeds erg blij mee. Ik zie de auto ook 99% van de tijd van binnen dus interieur is belangrijk. Het is gewoon een plek waar ik graag ben. Over een klein jaar loopt mijn private lease contract af, het lijkt er op dat ik dan een lease-auto van m'n werk krijg dus wellicht neem ik gewoon weer een Cactus.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EvaluationCopy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:07:
Die Habana bekleding ben ik nog steeds erg blij mee. Ik zie de auto ook 99% van de tijd van binnen dus interieur is belangrijk. Het is gewoon een plek waar ik graag ben. Over een klein jaar loopt mijn private lease contract af, het lijkt er op dat ik dan een lease-auto van m'n werk krijg dus wellicht neem ik gewoon weer een Cactus.
Zou je het nog een keer doen? Ik ben blij met mijn 14% Cactus maar als ik toch 22% bijtelling moet betalen zijn er toch wel nieuwere en leukere auto's te bedenken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ook voor die prijs? Zou kunnen hoor, ik hou niet heel goed bij wat er op autogebied allemaal gebeurt.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Groever schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:56:
Ik ben jaloers op je Habana bekleding, ik vond die veel mooier dan de grijze standaardbekleding maar dat lijkt dus niet te mogen met de blauwe carrosserie, hoewel het nu volgens de chatmedewerker van Citroën en de configurator ineens wel weer kan, dus misschien toch nog een kleine kans. Dat zou de auto helemaal afmaken wat mij betreft.
Als je dat nog kan krijgen zou ik het zeker regelen. De standaard bekleding/comfort is wel beter dan zeg maar de standaard bekleding/comfort van iedere andere auto in dezelfde klasse. De Habana is net alsof je thuis op de sofa zit om maar even een vergelijking te maken. Als ik morgen naar Zuid-Spanje zou moeten rijden zou ik geen moment aarzelen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Tsurany schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Zou je het nog een keer doen? Ik ben blij met mijn 14% Cactus maar als ik toch 22% bijtelling moet betalen zijn er toch wel nieuwere en leukere auto's te bedenken.
Noem eens wat van die auto's/types. Ik heb toch al wat pogingen ondernomen om iets anders dan een Citroen of DS te nemen maar altijd weer gestrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
cbr600f4i schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:24:
[...]

Als je dat nog kan krijgen zou ik het zeker regelen. De standaard bekleding/comfort is wel beter dan zeg maar de standaard bekleding/comfort van iedere andere auto in dezelfde klasse. De Habana is net alsof je thuis op de sofa zit om maar even een vergelijking te maken. Als ik morgen naar Zuid-Spanje zou moeten rijden zou ik geen moment aarzelen.
Helaas, ik heb nog wat stampij gemaakt maar het blijkt definitief niet te kunnen. Een blauwe wordt het sowieso, dus dan valt het Habana interieur helaas af ;w. Je kunt ook niet alles hebben. Nu twijfel ik erover om het interieur dan ook maar in Baltic Blue te doen, dat is gratis en past misschien iets beter bij het vrolijke karakter van de Cactus, maar ik kan niet zeggen dat ik het per se mooier vind dan de standaardoptie:

Baltic Blue interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

cbr600f4i schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:38:
[...]

Noem eens wat van die auto's/types. Ik heb toch al wat pogingen ondernomen om iets anders dan een Citroen of DS te nemen maar altijd weer gestrand.
Ik zou dan eerder voor een Mazda 3/CX-3, Renault Megane, Seat Leon of Alfa Giulietta gaan. Dan zit je toch in een net wat hoger segment. Ze zijn wellicht iets duurder bij aanschaf maar aangezien het allemaal in de 22% bijtelling valt is het verschil voor mij echt te klein om dan nog een Cactus te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Tsurany schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Ik zou dan eerder voor een Mazda 3/CX-3, Renault Megane, Seat Leon of Alfa Giulietta gaan. Dan zit je toch in een net wat hoger segment. Ze zijn wellicht iets duurder bij aanschaf maar aangezien het allemaal in de 22% bijtelling valt is het verschil voor mij echt te klein om dan nog een Cactus te kiezen.
Giulietta is volgens mij toch wel een heel andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ossi schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:06:
[...]

Giulietta is volgens mij toch wel een heel andere prijsklasse.
Valt mee vind ik. Tegenwoordig betaal je voor vrijwel elke auto 22% bijtelling. Het hangt natuurlijk af van je leaseregelement maar ik zou voor een Guilietta niet zo heel veel meer bijtelling betalen dan voor een Cactus.

Natuurlijk scheelt het wel wat geld maar in mijn geval zou het zo'n ~50 euro per maand schelen. Dat vind ik niet een gigantisch bedrag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:22:
[...]

Valt mee vind ik. Tegenwoordig betaal je voor vrijwel elke auto 22% bijtelling. Het hangt natuurlijk af van je leaseregelement maar ik zou voor een Guilietta niet zo heel veel meer bijtelling betalen dan voor een Cactus.

Natuurlijk scheelt het wel wat geld maar in mijn geval zou het zo'n ~50 euro per maand schelen. Dat vind ik niet een gigantisch bedrag
Met het verschil dat die cactus dan full-option is en je bij de Guilietta een instap model hebt waarschijnlijk

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
[...]

Ligt inderdaad aan het leasereglement natuurlijk, in mijn geval zou het flink duurder zijn omdat ook de auto flink duurder is. Ik betaal niet alleen bijtelling, maar ook het leasebedrag van een leasebudget. Even niet aan gedacht dat sommigen alleen bijtelling betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DennusB schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:24:
[...]

Met het verschil dat die cactus dan full-option is en je bij de Guilietta een instap model hebt waarschijnlijk
De Business uitvoeren, ik durf zo niet uit mijn hoofd te zeggen wat er allemaal in zit.
Ossi schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:57:
[...]

Ligt inderdaad aan het leasereglement natuurlijk, in mijn geval zou het flink duurder zijn omdat ook de auto flink duurder is. Ik betaal niet alleen bijtelling, maar ook het leasebedrag van een leasebudget. Even niet aan gedacht dat sommigen alleen bijtelling betalen. :)
Bij mijn vorige werkgever kreeg ik het restant leasebudget terug, bij mijn huidige niet. Dat maakt inderdaad ook verschil.

Ik ben persoonlijk ook zeker niet ontevreden over mijn Cactus. Ik mis alleen wel wat zaken zoals automatisch dimmende binnenspiegels, automatische stand op de ramen en een goed navigatiesysteem. Dat was geen probleem omdat de Cactus toen 14% bijtelling was, dan kan je een hoop zaken voor lief nemen. Maar betaal ik toch de volle 22% over ~22000 euro dan kies ik liever een klein stapje hoger.

Wat mij wel tegen staat is dat ik al twee keer een terugroepactie heb gehad en dat ik al een nieuwe accu er in heb zitten terwijl hij 2 jaar oud is en nog geen 75k had gelopen. Het wordt wel elke keer keurig opgelost dus over mijn dealer niets dan lof. Prima bedrijf, lekker flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Moest de jouwe ook terug voor het motorkapfiepeltje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup, anders kon spontaan de motorkap openvliegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
EvaluationCopy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:35:
Moest de jouwe ook terug voor het motorkapfiepeltje :+
Ja die had ik ook en volgens mij ook iets van een waterpomp ofzo? Vorige week voor de tweede keer de fluittoon bij de voordeuren laten fixen. Verder nog geen issues.
Dimmende binnenspiegel mis ik niet, scheelt dat de achteruit al verduisterd is.
Wat ik wel absurd vind is dat als je de binnenspiegel laat dimmen met dat lipje, dat je dan de hele spiegel mag bijstellen omdat die diepere laag niet goed staat. Heb ik echt nog nooit meegemaakt in een auto :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
It's not a bug, it's a feature (gewichtsbesparing) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Tsurany schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:09:

Ik ben persoonlijk ook zeker niet ontevreden over mijn Cactus. Ik mis alleen wel wat zaken zoals automatisch dimmende binnenspiegels, automatische stand op de ramen en een goed navigatiesysteem. Dat was geen probleem omdat de Cactus toen 14% bijtelling was, dan kan je een hoop zaken voor lief nemen. Maar betaal ik toch de volle 22% over ~22000 euro dan kies ik liever een klein stapje hoger.
Dat vind ik ook wel jammer ja en dat was wel even slikken toen ik besloot mijn DS3 met alles erop en eraan in te ruilen voor de Cactus. Dan zie je wat je allemaal mist. Het is wel overkomelijk maar ik vind het jammer dat ze het niet eens aanbieden als optie. Ik mis in ieder geval de dimbare binnenspiegel, verwarmde buitenspiegels en de hi-fi installatie. Maar ik heb wel een bekerhouder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat is nog best fors, € 600,- per jaar... Ik heb het er niet voor over.

Gister met de C4 trouwens bij de dealert geweest. De originele remlichtschakelaar had er na 12 jaar genoeg van. Dat betekende dat op willekeurige momenten bij het remmen de remlichten er mee kappen, de ABS, ASR, ESP en cruisecontrol in error schieten tot dat je de auto herstart. Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee, telkens moeten stoppen voor een herstart, dat ik op een recht stuk weg al rijdend eens een herstart geprobeerd heb, maar dat hielp niet :+

Even uit laten lezen, idd remlichtschakelaar, die dingen hebben ze daar gewoon op voorraad liggen. Dus met 10 minuten stond ik weer buiten :)

[ Voor 54% gewijzigd door FastFred op 30-03-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
waarom zijn deze overal zo prijzig :S

Afbeeldingslocatie: https://www.autoradioauxkabel.nl/Files/2/81000/81035/ProductPhotos/MaxContent/220134415.jpg

Iemand nog tips?
De huidige yatour die ik heb wil soms raar doen mbt audio/geluid speakers. Dan moet ik hem losdraaien en weer terug en dan werkt het wel weer, maarja is niet optimaal. En gebruik de usb/sd optie toch niet meer. Hang nu altijd de telefoon aan de 3.5mm aansluiting voor spotify :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik overweeg de C4 te verkopen. Woensdag begon de dag met een storing koplamp hoogteregeling en storing meedraaiende koplampen die aan het eind van de dag weer weg was. Gisteravond bij het starten gaf ie een storing emissiesysteem en die was vanmorgen weer weg.

Ben er zo langzamerhand wel een keer klaar mee. Ik overweeg een iets nieuwere C4, gewoon een standaard uitvoering, geen VTS ofzo, misschien weer een ZX, heb een hele mooie zien staan. Xantia is ook een optie, wil nog een keer hydropneumatisch rijden, heb ik nog nooit gedaan.

Geen Citroën is eigenlijk geen optie, heb de betaling al gedaan voor een 4-daagse trip naar de Harz met het Citroën-forum in september en tenzij ik iemand kan vinden die mijn plekje over wil nemen krijg ik m'n geld niet terug.

Na de Harzrun wil ik wellicht verder met het afwerken van mijn auto bucketlist

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 07-04-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
pfff vanmorgen weer die Yatour die slecht signaal gaf. Weer kabel uit kastje en opnieuw erin moeten doen en dan werkt de aux wel weer. Maar gaf dus weer problemen met de audio over de speakers. Er komt dan heel slecht geluid uit en vaak uit 1 speaker. Switch ik naar radio of cd werkt het wel goed, is dus echt puur die yatour die problemen geeft.

Super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Paulus07 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:41:
waarom zijn deze overal zo prijzig :S

[afbeelding]

Iemand nog tips?
De huidige yatour die ik heb wil soms raar doen mbt audio/geluid speakers. Dan moet ik hem losdraaien en weer terug en dan werkt het wel weer, maarja is niet optimaal. En gebruik de usb/sd optie toch niet meer. Hang nu altijd de telefoon aan de 3.5mm aansluiting voor spotify :)
Wat noem jij prijzig? Ik heb een dergelijke kabel hier vandaan:

http://www.ebay.nl/itm/AU...ash=item5b055bc069&_uhb=1

Ik neem aan dat €~10 niet je heel erg raakt in de portemonnee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Notna schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:48:
[...]

Wat noem jij prijzig? Ik heb een dergelijke kabel hier vandaan:

http://www.ebay.nl/itm/AU...ash=item5b055bc069&_uhb=1

Ik neem aan dat €~10 niet je heel erg raakt in de portemonnee :+
Ja heb hem nu ook via een ebay gedaan. Maar zag ook NL shops waar ze makkelijk 30 euro voor deze kabel vroegen 8)7 (excl verzendkosten ook nog)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Paulus07 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:36:
[...]

Ja heb hem nu ook via een ebay gedaan. Maar zag ook NL shops waar ze makkelijk 30 euro voor deze kabel vroegen 8)7 (excl verzendkosten ook nog)
Dit soort dingen koop ik per definitie niet in NL shops; de prijzen zijn exorbitant mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Goed, die emissiestoring van een paar posts geleden. Auto start verder normaal en rijd niet anders dan anders dus ik wilde een dezer dagen even bij de garage langs. Gisteren bij vertrek van m'n werk wilde de auto niet stationair lopen. Auto starten, motor slaat aan, en valt direct weer uit. Dat ging zo 4 of 5 keer. Bij de zoveelste poging bleef ie wel stationair lopen en kreeg ik weer de emissiestoring.

Dus maar even bij de garage langs geweest en laten uitlezen. Auto krijgt vandaag een nieuwe bobinerail.

Nu heb ik toch bijna alle bekende kwalen wel gehad met dit ding, mag nu wel eens afgelopen zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 20-04-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Kwamen erachter dat alle 4 de banden vervangen moeten worden. Het gaat dan om all weathers voor de c4 Grand Picasso 2010.
Kom zelf als beste uit op Michelin Crossclimate 215/55 r16 a 130 euro p/s
Of anders Kleber Quadraxer 2 a 110 euro p/s.
Lekkere prijzen. Maar de rest hebben in mijn ogen niet echt goede scores.

Iemand nog specifieke voorkeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Arunia schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:35:
Kwamen erachter dat alle 4 de banden vervangen moeten worden. Het gaat dan om all weathers voor de c4 Grand Picasso 2010.
Kom zelf als beste uit op Michelin Crossclimate 215/55 r16 a 130 euro p/s
Of anders Kleber Quadraxer 2 a 110 euro p/s.
Lekkere prijzen. Maar de rest hebben in mijn ogen niet echt goede scores.

Iemand nog specifieke voorkeuren?
Hoe lang doe jij met een setje banden in jaren?
Michelin zijn koning in sowieso een ding 'dry rot' droogtescheurtjes waardoor ze keihard worden afgekeurd bij de APK. Dit kan met Michelin al gewoon na 2 of 3 jaar zijn, zeker als je auto aan de straat staat in de zon in de zomer en niet in een garage of dergelijk.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@True

Tja. We hebben de auto nu op een paar maanden na 2 jaar. De banden zaten al op de auto toen we hem kochten. Geen idee of ze nieuw waren toen.
Nu heb ik ze ook gewoon op gereden. Alhoewel dit de eerste apk voor ons is voor deze auto.
De banden zitten aan de nokjes iig.

Denk dat er nu bijna 25k op zit?

Voor banden probeer ik een beetje reviews te bekijken. Mede ook omdat de auto nogal wat weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

25k km voor banden is niet echt veel, meestal moet je er wel 40k tot soms wel 50k km mee kunnen rijden. Maar als je dus 12k/jr rijdt zal ik persoonlijk niet voor Michelin gaan als ze in de zon staan.
Wat doen de Continentals met all seasons in je reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@True hij zegt dan ook dat de banden er al op zaten toen ze de auto kochten. Zelf hebben ze er nog 25k mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

FastFred schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:48:
@True hij zegt dan ook dat de banden er al op zaten toen ze de auto kochten. Zelf hebben ze er nog 25k mee gereden.
Ja als hij 25k heeft gereden in 2 jaar rijdt hij dus 12k/jr. Als je dan weet dat je 40-50k met banden kan weet je dat je ze er dus 4-5 jaar onder hebt. Dit ga je gewoon niet halen met Michelin in de zon. Dus zou ik geen Michelins kopen.

edit: Juist als je er meer kilometers mee rijdt is je profiel op voordat je dus droogtescheuren krijgt. Met 12k/jr ga je dat dus niet halen.

[ Voor 13% gewijzigd door True op 29-04-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Die droogtescheuren heb je ook wel bij meer merken. Sowieso zou ik elke 5 jaar adviseren om banden te vervangen.
Ik heb crossclimates onder mijn 207SW, nu 35K verder in anderhalf jaar. Gok dat de voorbanden nog 10-15K kunnen en dan mag ik 2 nieuwe achterbanden.
Droogtescheuren zoals bij de oude Energysavers en Energy XH1 uit het jaar kruik die ik bij aanschaf onder de auto had krijg je niet in 3-4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zou ongeveer 30k kunnen zijn. Ofwel 15k per jaar. Is nog niet veel, maar komt dan ook doordat we twee auto's hebben waardoor deze niet alle kilometers maakt.
Daarbij denk ik dat er ook wel scheurtjes in zitten aan de zijkant.
Dan wordt het inderdaad geen. Michelin.

Die Kleber krijgen ook goede reviews, maar is voor mij geen bekend merk. Geen idee of er andere merken zijn die ook goed aangeschreven staan. Blijft een moeilijke keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 29-04-2017 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Van Kleber wordt vaak gezegd dat het een B-merk van Michelin is...

Maargoed, als jij 15K per jaar doet zit je in 4 jaar op 60K. Dan zijn ze op tegen de tijd dat ze bruin worden vanwege de weekmakers die afscheid nemen van het rubber.

Vind de crossclimate zelf erg fijne banden. Eventueel kan je nog naar Goodyear kijken, worden ook goed beoordeeld.

Edit: zoek eens naar de datumcode op je banden, dan heb je in combinatie met een NAP uitdraai een idee hoe oud de banden zijn en hoeveel kilometers ermee gereden is.

[ Voor 19% gewijzigd door _JGC_ op 29-04-2017 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb vandaag de gegevens aangeleverd voor private lease van een C4 Cactus Shine.
Als deze word goed gekeurd mag ik over een weekje of 12 in een witte Shine 82 ETG benzine rond tuffen :)

Word mijn eerste citroen en na de testrit snap ik veel citroen rijders wel.

[ Voor 17% gewijzigd door HaterFrame op 02-05-2017 11:40 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
True schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:50:
[...]

Ja als hij 25k heeft gereden in 2 jaar rijdt hij dus 12k/jr. Als je dan weet dat je 40-50k met banden kan weet je dat je ze er dus 4-5 jaar onder hebt. Dit ga je gewoon niet halen met Michelin in de zon. Dus zou ik geen Michelins kopen.
Das nogal kort door de bocht. Michelin heeft eindeloos veel typen banden gemaakt, die hebben echt niet allemaal extra veel last van uitdroging in de zon.

En Michelin staat er om bekend duurzame banden te maken, sommige typen kunnen makkelijk 90.000 km kunnen halen. Daarom komen ze soms ondanks hoge prijs toch als economisch uit de bus.

M'n achterbanden (Michelin Energysaver) zitten er al sinds nieuw onder, 100 duizend km in 6 jaar. Die vervang ik na dit seizoen vanwege de ouderdom, hebben nog 3.5mm profiel. Hebben wel iets droogtescheurtjes, maar niets ernstigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
MetaFrame schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:39:
Ik heb vandaag de gegevens aangeleverd voor private lease van een C4 Cactus Shine.
Als deze word goed gekeurd mag ik over een weekje of 12 in een witte Shine 82 ETG benzine rond tuffen :)

Word mijn eerste citroen en na de testrit snap ik veel citroen rijders wel.
Jup, telkens als ik een Cactus mee krijg als leenauto wordt ik er vrolijk van. Lekker eigenzinnig, anders, bijzonder interieur etc. Ik heb alleen een grafhekel aan het gebrom van die 3-cilinders. Hoewel dat bij de 110pk turbo die ik de laatste keer mee had wel meeviel.

Hier trouwens ook Michelin, Primacy 3 in 205/55/17. Ik heb specifiek aangegeven dat ik er niet van die knetterharde ecomeuk onder wil hebben. Bevalt prima.

Onder mijn ZX altijd Kleber gehad voor zomer en in de winter Firestone Winterhawk, ook prima bevallen.

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 02-05-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@FastFred dieseltje nemen! Dan valt het allemaal wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Tsurany rij ik niet genoeg km's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Er zitten bij mij op dit moment ook Primacy 3 banden op. Alleen dan 215/55/16. :P
Zit nog te dubben. Gelukkig kennen we iemand die in een garage werkt. Die wil die dingen wel regelen.
Moet alleen nog een keuze maken qua banden. Iets zegt me dat ik toch beter voor de Michelin kan gaan. De niet plus variant schijnt net iets beter te zijn met nat wegdek.
Pagina: 1 ... 32 ... 50 Laatste