Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 31 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ziet er prima uit!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Recent in het bezit van een C4 (2006) en bevalt goed :) Kwam er vanmorgen alleen achter dat ik geen MP3 cd kon afspelen. Gisteren cd gebrand maar de radio pakte hem niet. Via internet kwam ik er achter dat ik de versie heb zonder MP3 ondersteuning: RD4 B5 N1 en niet deze variant: RD4 B5 N2

Dus blijft het voorlopig toch maar gerard ekdom in de ochtend luisteren. Of rondkijken naar een 2e hands N2 variant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Paulus07 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:17:
Recent in het bezit van een C4 (2006) en bevalt goed :) Kwam er vanmorgen alleen achter dat ik geen MP3 cd kon afspelen. Gisteren cd gebrand maar de radio pakte hem niet. Via internet kwam ik er achter dat ik de versie heb zonder MP3 ondersteuning: RD4 B5 N1 en niet deze variant: RD4 B5 N2

Dus blijft het voorlopig toch maar gerard ekdom in de ochtend luisteren. Of rondkijken naar een 2e hands N2 variant :P
Of je koopt zo een FM transmitter waar je met BT je telefoon aan kan hangen (of een SD kaart insteekt) en waar je dan je radio op afstelt. Niet de beste kwaliteit maar alsnog stukken goedkoper dan een nieuwe radio :+ Wat voorbeelden:

- GoGroove FlexSMART X3
- SoundFly
- Nog wat voorbeelden op Bangood

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Notna schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:36:
[...]

Of je koopt zo een FM transmitter waar je met BT je telefoon aan kan hangen (of een SD kaart insteekt) en waar je dan je radio op afstelt. Niet de beste kwaliteit maar alsnog stukken goedkoper dan een nieuwe radio :+ Wat voorbeelden:

- GoGroove FlexSMART X3
- SoundFly
- Nog wat voorbeelden op Bangood
ben nooit zo'n fan van dat soort opties. Wil het zo clean mogelijk houden :)
Maar kwam al iets tegen zoals dit: http://www.carinterface.n...roen-autoradios_ytm06-rd4

Keer kijken of dat iets is en netjes in dashboard kastje te leggen/plakken is :)

Bediening op het stuur blijft dan ook gewoon behouden/werkbaar etc :) Las alleen dit: Als er niet eerder een CD-wisselaar op de Citroën radio is aangesloten geweest dient de CD-wisselaar ondersteuning te worden geactiveerd door de dealer.

Maar anders lijkt me dat nog een mooie oplossing. usb stick vol met mp3 rammen en klaar (hoop ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Paulus07 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Maar kwam al iets tegen zoals dit: http://www.carinterface.n...roen-autoradios_ytm06-rd4

Keer kijken of dat iets is en netjes in dashboard kastje te leggen/plakken is :)

Bediening op het stuur blijft dan ook gewoon behouden/werkbaar etc :) Las alleen dit: Als er niet eerder een CD-wisselaar op de Citroën radio is aangesloten geweest dient de CD-wisselaar ondersteuning te worden geactiveerd door de dealer.

Maar anders lijkt me dat nog een mooie oplossing. usb stick vol met mp3 rammen en klaar (hoop ik :P)
Ik heb die optie overwogen en hoewel ik wel de aansluiting had achterop, heb ik het uiteindelijk niet gedaan. Het inleren van de computer kost je namelijk 50 euro :') Vond ik te onzinnig voor woorden eerlijk gezegd.

Kijk dus even aan de achterkant van je radio ook of je een AUX A/B poort hebt. Anders gaat de vlieger hoe dan ook niet op (en ja; die zit er niet altijd op)

Ik heb zelf een C4 GP uit 2007 met een RD4 B5 N2 + Bluetooth in de auto

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 30-06-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:35
Paulus07 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:17:

Mijn RD4 heeft geen MP3 cd-speler, maar de 5-cd wisselaar heeft het weer wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Mijn RD4 heeft geen MP3 cd-speler, maar de 5-cd wisselaar heeft het weer wel :P
heb er helaas geen 5-cd wisselaar inzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De mijne gaat er wellicht binnenkort uit, zie vorige pagina, vind muziek van m'n telefoon via bluetooth of via usb-stick makkelijker als dat geklooi met cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Paulus07 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Als je dit gaat doen, houd ons dan op de hoogte. Ik zit aan zoiets te denken voor mijn DS3. Ik doe het nu altijd met een AUX kabel, maar ik mis het makkelijk kunnen skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Cyleo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:04:
[...]

Als je dit gaat doen, houd ons dan op de hoogte. Ik zit aan zoiets te denken voor mijn DS3. Ik doe het nu altijd met een AUX kabel, maar ik mis het makkelijk kunnen skippen.
Het zou gewoon moeten werken als ik wat rondkijk. Voorbeeld:

Alleen te hopen dat er wel beter muziek afgespeeld mee kan worden. Want de "muziek" in deze video...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier iemand ervaring mee:

Stel ik koop via een dealer of 2e hands een andere radio:

Ipv huidige: RD4 B5 N1
vervangen: RD4 B5 N2 (deze heeft mp3 cd optie)

Is dat dan een kwestie van erin schuiven en klaar of moet je dan alsnog dingen resetten etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zelfs als je een andere RD4 B5 N1 in zou bouwen moet je naar de dealer (of iemand met een Lexia). Serienummer van de radio is anders. Dit om diefstal te ontmoedigen.

Zo is het in ieder geval met de Xsara Picasso van m'n ouders dacht ik

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 01-07-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
thx. Vage is, mijn ouders hebben een peugeot 3008 met van de buitenkant gezien precies dezelfde radio als ik in de citroen "RD4 B5 N1" echter die speelt wel netjes mp3 af. Zit geen witte tekst MP3 aan de bovenkant of iets dergelijks. de bastards :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
zit het internet wat af te sporen bij sloop bedrijven voor radio met mp3.

Nu kom ik de volgende 2 tegen. En beide staat er in de omschrijving dat ze mp3 ondersteunen.
Maar weten jullie of dit ook zo is?

- BLAUPUNKT RD4N1/ 1
- BLAUPUNKT RD4N2/ 2

Bij dit type "RD4N1/ 1" staat er op de foto wel die mp3 tekst boven de disc ingang. bij de andere niet?
Echter bij mijn ouders in de peugeot leest de radio ook mp3 maar staat er geen mp3 boven de disc ingang. is dat dan ook die N2/2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afgelopen weekend na inruil van onze huidige C4, de aanschaf beklonken van een (nagenoeg) nagelnieuwe Citroën DS4 (pré-DS-afsplitsing). Het is een exemplaar uit de speciale zestig jaar DS/1955 editie-oplage van 955 exemplaren. Eerste registratie is december 2015, er is een krappe 8.000 km mee gereden en verder voorzien van ongeveer alle extra's die normaal te krijgen zijn (maar standaard op de 1955-editie zijn). Ik ben heel benieuwd hoe het bevalt :-). Veel dingen zijn wel hetzelfde als in de C4, wat betreft dashboardindeling en werking van e.e.a..

(edit 14/7)

[ Voor 10% gewijzigd door MeteoVir op 14-07-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:42

heho

Ommen, Overijssel

Hele gave bak ! Zijn hele mooie uitvoeringen die 1955 edities. Vindt de DS4 sowieso het mooiste DS model, al komt de DS5 er wel heel vlak achter ...

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Vandaag de nieuwe DS4 eindelijk kunnen bekijken! Wat een plaatje...

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/ds4-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/ds4-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/ds4-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/ds4-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/ds4-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
MeteoVir schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:49:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ze doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Zou nu moeten werken, ze zijn naar TweakIMG geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:20
Metro2002 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:12:
[...]

Citroens hebben juist een hele goede wegligging. Zeker met de meesturende achteras kan je hem flink hard de hoek om smijten. De ZX heeft ook een meesturende achteras en nog wel meer citroens.
:)
Hoe kom ik te weten of mijn Citroen ook een meesturende achteras heeft?
Ik rij met een Grand C4 Picasso nieuw model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 12:50

Metro2002

Memento mori

BlackShadow schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:32:
[...]

Hoe kom ik te weten of mijn Citroen ook een meesturende achteras heeft?
Ik rij met een Grand C4 Picasso nieuw model.
Geen idee, misschien dat iemand anders dat weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 19:29
Heb je niet :) passief meesturende achteras was geleverd op de ZX en later de Xsara, bij de C4 zijn ze er weer van af gestapt. Het leuke van die as was dat je erg gemakkelijk lift off oversteer kon opwekken, bijvoorbeeld als je enthousiast over een rotonde ging en het gas liftte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:39
Knul schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:12:
Heb je niet :) passief meesturende achteras was geleverd op de ZX en later de Xsara, bij de C4 zijn ze er weer van af gestapt. Het leuke van die as was dat je erg gemakkelijk lift off oversteer kon opwekken, bijvoorbeeld als je enthousiast over een rotonde ging en het gas liftte.
Dat oversteer lukte ook prima zonder gas los ;)

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand dit probleem eerder gehad?

Autosleutel batterij loopt heel snel leeg. Na een paar dagen is deze al geheel op. Nieuwe batterij erin gezet (hopen dat de andere batterij al gaar was) Maar na een week is die al leeg en werkt de AB niet meer.

Sleutel al open gehad maar met het blote oog zie ik niks geks op de printplaat. Nieuwe behuizing getest (dacht mss dat die andere de knopjes blijft indrukken, je gaat de gekste dingen verzinnen :P) maar zelfde resultaat.

Ik heb helaas geen aparatuur hier om de printplaat door te kunnen meten etc. Zou ook niet weten waar te beginnen of waar op te letten.

Iemand nog tips? Elke week een andere batterij is ook niet echt een oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Paulus07 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:30:
Iemand dit probleem eerder gehad?

Autosleutel batterij loopt heel snel leeg. Na een paar dagen is deze al geheel op. Nieuwe batterij erin gezet (hopen dat de andere batterij al gaar was) Maar na een week is die al leeg en werkt de AB niet meer.

Sleutel al open gehad maar met het blote oog zie ik niks geks op de printplaat. Nieuwe behuizing getest (dacht mss dat die andere de knopjes blijft indrukken, je gaat de gekste dingen verzinnen :P) maar zelfde resultaat.

Ik heb helaas geen aparatuur hier om de printplaat door te kunnen meten etc. Zou ook niet weten waar te beginnen of waar op te letten.

Iemand nog tips? Elke week een andere batterij is ook niet echt een oplossing :P
Wellicht stichting open deur dit, maar heb je het al eens aan de dealer gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 07:18:
[...]

Wellicht stichting open deur dit, maar heb je het al eens aan de dealer gevraagd?
Yup maar die kwamen met: durven we zo niet te zeggen, probeer een nieuwe batterij (ook al heb ik er 2 nieuwe in gehad en aan ze doorgegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Paulus07 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:25:
[...]

Yup maar die kwamen met: durven we zo niet te zeggen, probeer een nieuwe batterij (ook al heb ik er 2 nieuwe in gehad en aan ze doorgegeven)
Gewoon weer terug naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
MeteoVir schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:49:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie wagen, maar die zou ik direct verlagen, indien mogelijk. Ik snap dat dat het hele idee was van deze auto. Maar op deze manier is het een hatchback die denkt een SUV te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
We zijn juist blij dat hij vrij hoog staat, en vinden het ook niet lelijk, dus verlaging gaat zeker niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Met een C4 Grand Picasso 2009 (benzine 1.8) gisteren 1200 KM gereden.
Al de eerste kilometers merkte ik dat de auto anders reageert dan normaal.

De koppeling schuurde een beetje. Soms trilde de koppelingspedaal: na 900 KM werd het menens.

Toen ik stopte bij een brandstofstation kwam er ineens een takkenherrie onder de motorkap vandaan. Een gierend geluid wanneer ik de koppeling indruk. Toen ik stilstond kwam er ook nog rook onder de motorkap vandaan. Ben toen gestopt, de ANWB gebeld en heb 2 uur gewacht omdat de ANWB niets anders kon doen dan de auto wegslepen (zonder te kijken wat het probleem was).

Ben dus doorgereden omdat ik de rest wilde afleggen zonder te schakelen (bijna gelukt :p ).

Wanneer ik de auto nu start lijkt het erop dat de koppeling kapot is. Herrie blijft aanwezig; ook nadat de auto helemaal is afgekoeld. Het geluid is vooral aanwezig bij R, 1, 2 en 3. Ik kan vrijwel niet meer rijden.

Het gekke is dat de auto eergisteren helemaal geen problemen leek te hebben...

De auto was wel zwaar beladen (7 volwassenen, veel baggage (250KG)).

Wat is er hier aan de hand. By the way: nooit meer een franse wagen; altijd problemen (Peugeot, Citroën, Renault: geen verschil). Ik heb zelf een duitse, het is dus niet mijn auto. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wat er aan de hand is? Tja, koppeling stuk, lijkt me duidelijk aan de hand van wat je verteld. Kan met iedere auto gebeuren, verkeerd gebruik, slechte montage, fabricagefout, noem het maar.

Zullen we maar niet beginnen over de DSG bakken van VAG? :+

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 06-08-2016 23:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik lees en hoor de laatste tijd alleen maar verhalen dat de nieuwe Renault's beter en betrouwbaarder zijn dan de huidige VAG auto's. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De hele koppeling?😲

Renault beter dan VAG? Daar ben ik het nog niet mee eens. Ik merk dat de meeste Franse wagens 2000+ de eerste 5 a 6 jaar vrij degelijk zijn en de problemen daarna beginnen op te stapelen. Bij duitse merken is dat niet vaak het geval.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee die zijn vanaf de fabriek al voorzien van producteigenschappen als brekende kettingen, scheurende koppen, standaard belachelijk olieverbruik en nog een hele waslijst. En garantie kent PON niet echt. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ach het blijven computers en onderdelen. Bij elk merk is er altijd wel iets. Is denk ook gewoon een kwestie van geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Laatst online: 11-09 11:39
SalimRMAF schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:09:
De hele koppeling?😲

Renault beter dan VAG? Daar ben ik het nog niet mee eens. Ik merk dat de meeste Franse wagens 2000+ de eerste 5 a 6 jaar vrij degelijk zijn en de problemen daarna beginnen op te stapelen. Bij duitse merken is dat niet vaak het geval.
Hiero, DSG, 18 maanden oud. Schakelt totaal niet meer (dus wegrijden is niet mogelijk).

Wel garantie maar doe mij maar een Fransoos...

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
SalimRMAF schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:48:
De koppeling schuurde een beetje. Soms trilde de koppelingspedaal: na 900 KM werd het menens.
Het gekke is dat de auto eergisteren helemaal geen problemen leek te hebben...
Spreek je jezelf niet tegen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

dude88 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:53:
[...]

[...]

Spreek je jezelf niet tegen? ;)
Nee. Eergister stond de teller 1200KM lager. :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 12-09 16:27
Wie van jullie komt naar de ICCCR? Ik ben er zaterdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik zondag :D Tweaker mini-meeting?

[ Voor 47% gewijzigd door FastFred op 09-08-2016 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zo, de YTM06-RD4 zit in de auto. Is inderdaad plug&play. Stekker erin, usb (fat32) met muziek erin en het speelt af. Enige wat ik niet zie is het display met track nummers etc. Maar las dat dit door de garage/dealer ingeschakeld kan worden (hoop ik).

Afbeeldingslocatie: http://www.carinterface.nl/image/cache/data/Citroen/USB-SD/YTM06-RD4-600x600.jpg

Morgen richting werk eens langer testen en of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Het werkte goed :) mis dus alleen het display voor de aux/cdspeler output. Keer navragen of ze dat met de tablet kunnen inschakelen. En de audio is wat zachter dan normale cd/radio. Normaal kon ik het volume op 8 zetten en dat was dan ruim voldoende. Voor de yatour/mp3 is het al snel 18 als volume stand.

Maar verder werkt het wel incl bediening vanaf het stuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh, dat is fijn om te horen! Welke aansluiting achter op de radio gebruikt dit ding? Want ik heb een cd-wisselaar, en volgens mij komt dit ding dan in plaats van die cd-wisselaar.

Ik ben van plan deze aan te schaffen incl. bluetooth module en bijbehorende afstandsbediening, voor telefoneren. Er zit van de vorige eigenaar een Parrot mki9200 in, maar telefonie gaat alleen over de speaker rechtsachter. En als ik muziek afspeel via bluetooth of vanaf SD kaart mist alle bass (geen idee of ik een aparte subwoofer heb af fabriek, maar als ik die heb dan wordt die dus niet aangestuurd, klinkt voor geen meter).

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 10-08-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:36:
Oh, dat is fijn om te horen! Welke aansluiting achter op de radio gebruikt dit ding? Want ik heb een cd-wisselaar, en volgens mij komt dit ding dan in plaats van die cd-wisselaar.

Ik ben van plan deze aan te schaffen incl. bluetooth module en bijbehorende afstandsbediening, voor telefoneren. Er zit van de vorige eigenaar een Parrot mki9200 in, maar telefonie gaat alleen over de speaker rechtsachter. En als ik muziek afspeel via bluetooth of vanaf SD kaart mist alle bass (geen idee of ik een aparte subwoofer heb af fabriek, maar als ik die heb dan wordt die dus niet aangestuurd, klinkt voor geen meter).
De yatour gebruikt de aansluiting van de cd-wisselaar. Die zal dus vervallen en niet meer te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Paulus07 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

De yatour gebruikt de aansluiting van de cd-wisselaar. Die zal dus vervallen en niet meer te gebruiken zijn.
Dat is niet zo'n ramp. Ben dat gezeul met cd's zo zat :+ Nee, het probleem is dan dat ik die cd wisselaar er dan ook uit wil hebben, maar vervolgens met een gapend gat onder de middenarmsteun blijf zitten. En ik weet niet of daar gewoon losse inzetstukken voor zijn zodat je de ruimte onder de middenarmsteun dan kunt gebruiken als opberg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:54:
[...]

Dat is niet zo'n ramp. Ben dat gezeul met cd's zo zat :+ Nee, het probleem is dan dat ik die cd wisselaar er dan ook uit wil hebben, maar vervolgens met een gapend gat onder de middenarmsteun blijf zitten. En ik weet niet of daar gewoon losse inzetstukken voor zijn zodat je de ruimte onder de middenarmsteun dan kunt gebruiken als opberg ruimte.
Die zijn als het goed is wel te verkrijgen. Dan krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://thumbsnap.com/s/nmP6Lst2.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah top, ga ik daar ff naar zoeken, thanks :D

Trouwens, het volume op 8 als ik een cd afspeel die in de wisselaar zit, dat gaat hard... Vreemd dat ie met de Yatour zo veel zachter gaat...

[ Voor 62% gewijzigd door FastFred op 10-08-2016 13:19 ]

• FastFred
Mijn vaste adresje voor Citroën onderdelen (bij m'n werk op de hoek) had er geen, en Bart Ebben wilde mij een volledige middenarmsteun met handremombouw en alles verkopen, niet alleen de bak alleen.

Dus ben ff naar de 'troen dealer geweest en er voor 3 tientjes eentje laten bestellen, maandag binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Net terug van de garage maar die konden het display voor de aux/cd wisselaar niet activeren/hebben ze materiaal niet voor.

Dan toch maar bij een dealer informeren of ze het kunnen en belangrijker, wat ze ervoor gaan vragen :P
Of mensen in omgeving eindhoven die dit kunnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Paulus07 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:06:
Net terug van de garage maar die konden het display voor de aux/cd wisselaar niet activeren/hebben ze materiaal niet voor.

Dan toch maar bij een dealer informeren of ze het kunnen en belangrijker, wat ze ervoor gaan vragen :P
Of mensen in omgeving eindhoven die dit kunnen? :)
50 euro en een half uur van je tijd ;) (ik heb ze hetzelfde gevraagd namelijk enige tijd terug)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
€ 50,- en een half uur? 8)7

Is toch gewoon een kwestie van de Lexia aansluiten en een vinkje zetten bij 'CD-wisselaar?'

Ik heb een kameraad met Lexia software, dus als ik de Yatour gemonteerd heb en het werkt niet (ik heb al een cd-wisselaar, dus gok dat het bij mij in 1x werkt), dan laat ik 't hem mooi proberen :P

Net de auto gewassen, rally schildjes van CiFo Alpenrun 2015 en Proloog van "Le Tour de la Femme Fatale" 2013 achter de ruit, nog 1 CiFo kentekenplaathouder terug gevonden en gemonteerd. Morgen ICCCR :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1o1rxPRyYBIV1sDd5935pdWv/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 13-08-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

FastFred schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:55:
€ 50,- en een half uur? 8)7

Is toch gewoon een kwestie van de Lexia aansluiten en een vinkje zetten bij 'CD-wisselaar?'

Ik heb een kameraad met Lexia software, dus als ik de Yatour gemonteerd heb en het werkt niet (ik heb al een cd-wisselaar, dus gok dat het bij mij in 1x werkt), dan laat ik 't hem mooi proberen :P

Net de auto gewassen, rally schildjes van CiFo Alpenrun 2015 en Proloog van "Le Tour de la Femme Fatale" 2013 achter de ruit, nog 1 CiFo kentekenplaathouder terug gevonden en gemonteerd. Morgen ICCCR :D

[afbeelding]
Je snapt dan ook wel dat ik ze gevraagd heb een ander in de zeik te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb een nieuwe auto gekocht op de ICCCR vandaag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
@FastFred, wat voor auto er was zoveel te koop?

Vandaag ben ik met mijn zoon ook naar ICCCR geweest, binnen op het terrein was leuk, handelaar(tjes), bijzonder uitvoeringen of museumwaardige Citroens. Heel veel te zien, de GT by Citroen is ook er leuk om te zien. Helaas was de hoofdtent eentje met een geel dak, hierdoor zijn die foto's allemaal erg vergeeld. Zelfs met nabewerking (RAW, in Photoshop), krijg ik ze niet heel mooi. Daarbij is de (sta)caravan ook niet de beste photoshop werkplek.

Ik was verrast door de hoeveelheid C6'en SM's, ik had niet gedacht er daarvan zoveel te zien. De categorie BX,Xantia en XM was helaas niet zo sterk vertegenwoordigd maar ja die zijn misschien dan toch nog te jong.

De auto's die opgesteld waren voor de publieksprijs waren ook leuk om te zien maar als ik heel eerlijk ben vond ik het leukste haast toch wel het bekijken van al die Citroens op de parkeerplaats. Al die auto's door elke eigenaar weer anders aangekleed, opgeknapt, aangepast enz....

Hier een link naar mijn Flickr album, niet alles is geupload, deze batch duurde al 40 minuten: https://www.flickr.com/gp/jjbstolk/WCoLdp

Mijn C5 met een mooie SM ernaast:
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/9/8025/28983816915_ac1bf930d7_z.jpg

CX met een mooie paintjob:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8655/28983815345_a785da6342_z.jpg

CX onder de wolken:
Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8346/28907486351_5e072b534b_z.jpg

2x SM
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8891/28878704142_d3e98e3bc9_z.jpg

C15
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8162/28878684182_62ea8912da_z.jpg

2CV
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8262/28878716502_f6b66e7523_z.jpg

AK400
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7747/28364646324_47d7cb2c2d_z.jpg

Citroen type onbekend
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/9/8386/28366925403_a3492c9e5e_z.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Die laatste is een Traction Avant die ergens in zijn leven door een carroseriebouwer omgebouwd is naar cabrio. Die deed ook mee voor de publieksprijs en dat is wat ik er van begrepen had bij het verhaaltje op het podiumpje
jjbstolk schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:55:
@FastFred, wat voor auto er was zoveel te koop?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sU32JjUCSZ69yego2frRn6as/full.jpg

Daar heb ik m'n ouders nog even flink mee over de zeik gekregen :+

Had verteld dat ik er een 2e auto gekocht had, gewoon voor erbij.

Ja, maar waarom dan? Heb je toch helemaal geen plek voor, waar moet die staan?

Oh, die moet binnen staan, kan niet zo goed tegen regen.

Niet zo goed tegen regen, binnen staan, wat moet je dan, stalling huren? Wat kost dat wel niet?

Ach mam, zeur niet zo, is toch mijn geld, vond het een mooie auto, dus direct gekocht.

BEN JIJ WEL GOED BIJ JE HOOFD?! WAAR MOET DAT DING STAAN, WAT KOST DAT WEL NIET?

Zo ging dat ongeveer gister op de whatsapp, 2 uur lang. Tot ik bovenstaande foto plaatste :+ :9

[ Voor 95% gewijzigd door FastFred op 15-08-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:26

Daniel36

vernieuwde formule

Dat alleen al maak het de moeite waard toch?
Erg mooi model op zich al, de C4 coupe.
EN als rally uitvoering het summum voor mijn zoon van 8, hoewel we geen Citroen meer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Daniel36 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:13:
Dat alleen al maak het de moeite waard toch?
Erg mooi model op zich al, de C4 coupe.
EN als rally uitvoering het summum voor mijn zoon van 8, hoewel we geen Citroen meer rijden.
De grap of de auto?

Een mooi model is het zeker, heb zelf ook een Coupe, maar die heeft dan geen 300pk, sequentiële bak en vierwiel aandrijving :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:26

Daniel36

vernieuwde formule

De grap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Laatst online: 12-09 16:21
Leuke grap, zou bij mijn vrouw precies hetzelfde als reactie hebben gekregen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zo toch maar even een afspraak bij de dealer gemaakt voor het probleem met mijn centrale deurvergrendeling.

Er zit ergens kortsluiting in de bestuurdersdeur, of een defecte schakelaar of wat dan ook. Want als ik de deur open doe om in of uit te stappen dan gaat de auto op slot, omdat de deur open is echter gaat het slot er ook weer af. Dit gebeurt soms 1x, maar gaat soms ook gewoon door tot dat je de deur weer dicht gooit en de auto dus open of dicht is.

Soms gooi je bij het uitstappen dan de deur dicht en zitten de sloten net halverwege hun cycle van op slot/open gaan. En dan reageert de auto dus helemaal niet meer op de afstandsbediening. Moet je alle sloten afzonderlijk langs om handmatig op slot te draaien. Oplossing is dan om weer in te stappen, deur open laten staan en met de knop op het dashboard even de auto 2x laten cyclen tussen open/op slot gaan. Dan uitstappen, deur weer dicht en dan op slot zetten met de afstandsbediening...

Gruwelijk irritant, dus volgende week dinsdag staat ie bij de dealer voor een afspraak met de soldeerbout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Gekke vraag wellicht maar...

Hebben meer mensen er last van dat er water uit de deuren loopt van de wagen na een regen bui c.q uit de deurlijsten?

Ik zie nergens dat het water echt op vervelende plekken naar binnen gaat (lees; het blijft bij de deuren en deurlijsten), maar vaak na een regenbui of wat en ik doe de deuren open, komt er water uit de onderkant van de deur lopen :P Gaat om een C4 GP uit '07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37

PeaceNlove

Deugleuter

Dat was bij mijn oude DS3 nooit het geval. Bij mijn huidige Octavia heb ik ook dat er water wegloopt onderin bij het portier. Heb ik er dan ook echt last van? Neuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Komt het water echt uit de deur of blijft het water ergens liggen in een afwateringskanaaltje in A of B-stijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Terug van de dealer maar die kregen het niet voor elkaar om de Yatour in het display terug te laten komen met daarin de cd/track info. :(

Iemand die dit wel gelukt is of tips?

Yatour zelf speelt gewoon goed af etc en cd wisselaar is ook geactiveerd (wat ze wel zagen bij de dealer. Maar krijg dus niks in het display terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

FastFred schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:24:
Komt het water echt uit de deur of blijft het water ergens liggen in een afwateringskanaaltje in A of B-stijl?
Ik moet er nog eens naar kijken, maar volgens mij komt het onderuit de deur. Maar ik ga het nog eens bekijken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
Notna schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

Ik moet er nog eens naar kijken, maar volgens mij komt het onderuit de deur. Maar ik ga het nog eens bekijken :Y
Heb er met mijn DS3 nooit last van, maar heb wel vergelijkbare klachten gehoord bij mensen waar er blad in de bak onder de motorkap zat. Dus bij het schoonmaken de motorkap ook open doen en daar even checken.

En de rubbers willen ook wel eens van het richeltje af schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
_JGC_ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:10:
[...]

Zo traag is zo'n hok niet, je moet er mee leren rijden en niet bang zijn voor een beetje toeren. Die dingen komen pas los bij 3000-4000 toeren, als je altijd schakelt op de helft daarvan zoals in je eigen auto (diesel?) Valt het idd vies tegen.
M'n schoonma heeft zo'n ding, en ik vind 'm ook vreselijk traag. Ja, 'm in de toeren jagen helpt, maar dan moet je wel oordopjes meenemen. Je hebt verder geen gevoel, gas is aan uit, sturen gaat hopeloos, je zit veels te rechtop enz. Ik zou altijd voor het zelfde geld een tweedehands C3 nemen, heb je een stuk meer auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Pfff, en vandaag werkt de schakelaar voor de elektrische ramen weer rot.
Morgen maar weer naar de garage, maar ga ze toch aangeven dat dit nog steeds hetzelfde probleem is.
Weiger er voor te gaan betalen. Onzin. Al vanaf het begin problemen. En ik zweer het je, komt door vocht in de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik rij vandaag weer in een nieuwe C1, nog geen 2000km op de teller :+

Mijn auto krijgt vandaag waarschijnlijk een nieuwe centraledeurvergrendelingunitdinggeval in de bestuurdersdeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37

PeaceNlove

Deugleuter

FastFred schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:03:

Mijn auto krijgt vandaag waarschijnlijk een nieuwe centraledeurvergrendelingunitdinggeval in de bestuurdersdeur :)
Oud >:) , ik schrok me ooit een keer wild toen ik een vervangende auto met 11 km op de teller meekreeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb er ook al eens eentje mee gehad met 3km op de klok. Maar dat was dan ook een bedrijfsauto die ik bij de dealer ophaalde, kreeg er een taart en 1 liter olie bij. Dat wekt vertrouwen :+

Het was een Volkswagen Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

FastFred schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:03:

Heb er ook zo 1 onder me kont met 3500KM (fel blauw alleen :X )

Mijn Cactus heeft defecte Urea tank, ventiel werkt niet goed waardoor de tank vacuum trekt. Had dus een mooie service melding met boodschap "Motorstoring: Laat uw auto repareren".
Dus onderdeel gister besteld, hopelijk vanmiddag weer de Cactus terug.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zo'n C1 is best leuk als je d'r eentje hebt waarvan het dak geheel open kan. Gister best mee vermaakt onderweg naar huis.

Hopelijk vandaag mijn C4 weer terug, C1 heeft de helft van het vermogen van mijn C4, schiet niet op imo

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 24-08-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Laatst online: 19:46

Xanax959

relax...

Bij mijn C5 heb ik hem zelf geactiveerd, met mijn Lexia kloon. Dat ging in twee stappen, eerst moest ik de ingang "aan zetten" en toen ging ie uit zichzelf de display instellingen veranderen/updaten. Nu zie ik dus welke "cd" en welke track ik afspeel.
Paulus07 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:39:
Terug van de dealer maar die kregen het niet voor elkaar om de Yatour in het display terug te laten komen met daarin de cd/track info. :(

Iemand die dit wel gelukt is of tips?

Yatour zelf speelt gewoon goed af etc en cd wisselaar is ook geactiveerd (wat ze wel zagen bij de dealer. Maar krijg dus niks in het display terug.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja, maar zie je ook de naam van de artiest en titel van het nummer? Dat wekt nogal verwarring, ik kom her en der op internet mensen tegen die klagen dat je alleen de nummering ziet en niet de artiest/titel. Volgens mij kan dat helemaal niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Met de Yatour krijgt je geen info mbt naam song enz. Alleen cdnr, tracknr en afspeeltijd. Hier valt niets aan te veranderen.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jippie, het lor mag maandag weer naar de garage :(

Ventiel rechtsachter stuk. Het topje is afgebroken. Als ik er nu perslucht op zet om de band wat op te pompen krijg ik er geen lucht meer in, komt alleen maar lucht uit. Het pinnetje dat je indrukt om de band leeg te laten lopen steekt ook boven het ventiel uit.

Natuurlijk is het een ventiel met sensor voor bandendrukcontrole, dus €112,- excl. montage

Karakterbak :+

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

FastFred schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:25:
Zo'n C1 is best leuk als je d'r eentje hebt waarvan het dak geheel open kan. Gister best mee vermaakt onderweg naar huis.

Hopelijk vandaag mijn C4 weer terug, C1 heeft de helft van het vermogen van mijn C4, schiet niet op imo
Ook de helft van het gewicht waarschijnlijk ;)
Knul schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:12:
Ik weet niet of de saxo het ook had maar die had ook last van een losse kont. Sommige mensen vinden dat tof maar in het geval van mijn saxo betekende dat zijn einde (en dat van ons bijna) :X :P

[ Voor 42% gewijzigd door Metro2002 op 17-09-2016 09:06 ]

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

mag weg

[ Voor 97% gewijzigd door Metro2002 op 17-09-2016 09:06 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Haha, volgens mij heeft het halve topic al wel (tijdelijk) in een C1 rondgereden :P
Ik had er dinsdag eentje mee, half jaar oud en 5K op de teller. Vind het toch echt niks.
Godzijdank had ie airco met 32°C en zowaar een touchscreen voor radio en navi. Maar de zitpositie is niet alles en ik zit met 1.85m met m'n benen bijna klem onder dat grote stuurwiel. En met maat 45 is het ook priegelen met die kleine lichte pedaaltjes die maar 5cm slag kunnen maken :+

Ook valt het me op in hoeverre dit model "bejaarden proof' is gemaakt. Voor het starten moet de koppeling ingetrapt worden en hij heeft geen cruise control, enkel een inschakelbare limiter (DS3 heeft beide). Zodat je auto er niet "ineens" vandoor kan gaan als je aan de resume knop zit. Voor mij ook wel handig trouwens, want dat pookje heeft wel een paar keer in m'n been geprikt bij het maken van een bocht :X (zit achter het stuur en draait mee)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Knap dat jij er met 1,85 niet fatsoenlijk in past. Gaat met mijn 2,03 prima. Kennis van me heeft zelf een nieuw model C1 als dagelijkse auto en zit ook rond de 2 meter.

Je weet dat het stuur verstelbaar is, en de stoel ook in hoogte verstelbaar?

De limiter vind ik op de lange afstand best handig, al gebruik ik 'm waarschijnlijk niet helemaal waarvoor die bedoeld is. Als ik op de reguliere cruise control rij hou ik mijn voet altijd boven het gaspedaal zodat ik snel bij de rem kan komen mocht dat nodig zijn. Je houd je voet dan stil op 1 positie, kan zeker op lange afstanden vervelend worden.

Dan is het af en toe best fijn dat je kunt afwisselen met de limiter, je voet wat beweging kunnen geven door met het gaspedaal te spelen zonder dat de auto van snelheid veranderd.

[ Voor 64% gewijzigd door FastFred op 18-09-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik ben benieuwd hoe je zit want ik raak mijn benen maar niet kwijt. Ik had de stoel wat lager gezet en zou hem het liefst nog een eind naar achteren gooien, maar kom dan niet meer fatsoenlijk bij het stuur?
Het stuur is weliswaar in hoogte verstelbaar maar niet in diepte.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Zojuist gebeld door de garage: Er is een terug roep actie voor de C4 Cactus. Door een foute melding aan het systeem kan de auto blijkbaar spontaan stil vallen.

Morgen mag ik 'm al langs brengen, duurt een paar uur?!

Ik kan niks officieel vinden nog, ben ik de eerste? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06
Niks gehoord nog. Benzine/diesel?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

Diesel,

ik zie nu op het citroen forum rond eind september ook een topic over een terugroepactie, preventief vervangen van de kabelboom.. En iemand anders heeft het weer over het vervangen van een kabeltje van de AdBlue..

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232169/

[ Voor 13% gewijzigd door Murzeltje op 13-10-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Pas hebben ze weer onderdelen van de raam bediening vervangen. En afgelopen week weer hetzelfde probleem. Morgen maar weer contact opnemen met de garage. Wordt nog een leuke met dat raam de hele tijd. Heb er gelukkig nog geen kosten aan gehad.

Pas wel uitgevonden waar dat icoontje op het stuurwiel voor is naast het spraak gedeelte. Die kun je ingedrukt houden en daarna krijg je een menu waarmee je een functie kunt koppelen aan die knop. Nu staat daar het in en uitschakelen van de verlichting binnen in de auto op.
Had gehoopt dat ik met onze radio (dacht de RN serie) ook de mogelijkheid kon toevoegen om olie en bandendruk weer te geven, maar dit is alleen bij de RT serie ofwel die met navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Brief in de bus: terugroepactie voor de Cactus. Slotje van de motorkap kan iets mee mis gaan waardoor de klep tijdens het rijden kán openschieten. Dat lijkt me niks. :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Uit het terugroepregister:
Omschrijving defect: Er kan scheurvorming optreden ter plaatse van de bevestiging van de motorkaphaaksteun. De steun kan hierdoor losraken.
Materiële gevolgen: De motorkap kan openen tijdens het rijden
Beschrijving van het herstel: De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De dealer zal de bevestiging controleren en de extra versterking monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Zr40 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:35:
Uit het terugroepregister:

[...]
Ik heb mijn dealer gebeld. Die gaf aan dat dit gewoon wordt meegenomen in de beurt, komende januari. Het maken van een aparte afspraak was niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EvaluationCopy schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:31:
Brief in de bus: terugroepactie voor de Cactus. Slotje van de motorkap kan iets mee mis gaan waardoor de klep tijdens het rijden kán openschieten. Dat lijkt me niks. :+
Dat is de tweede. Laatst al iets met een kabelbundel? Toen was ik voor een snel beurtje bij de garage, geen vervangende auto genomen want ze konden het in een half uur doen. Ja tot die terugroepactie opeens moest, kon er niet later voor terug komen want ze mochten me niet laten rijden.

Zou ik kans maken als ik ter compensatie vraag om een navigatie update? Die zou ik wel graag willen maar is idioot duur.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 14-12-2016 18:55 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• EvaluationCopy
Idioot dat dat geld kost, trouwens. Ben op zich heel tevreden met de Cactus, het rijdt prima en ik zie hem nog steeds heel graag. Maar jongensjongens die bouwkwaliteit. Na whislegate beginnen nu mijn deurrubbers weer los te laten.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

kaartupdates zijn toch al sinds jaar en dag een melkkoe voor de autodealer? Dat zal de klant leren om een ingebouwde navi te willen ipv een losse TomTom met lifetime maps :+

🖥️ | 🚗

• cocico
  • Laatst online: 12-09 16:27
Tsurany schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:51:
[...]
Zou ik kans maken als ik ter compensatie vraag om een navigatie update? Die zou ik wel graag willen maar is idioot duur.
Voor auto's geproduceerd nà 01/07/2015 zijn de kaartupdates gratis via MyCitroën ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

cocico schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:58:
[...]

Voor auto's geproduceerd nà 01/07/2015 zijn de kaartupdates gratis via MyCitroën ;)
Mijne is ouder helaas :( Ik mocht er een paar honderd euro voor aftikken :(

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 15-12-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zit met een probleem met mijn C4 Coupe 1.6l waar ik niet helemaal uit kom. Het is een luxe versie met climate control.

Sinds een paar dagen werkt de blower/aanjager niet meer. Hij kan prima warme, koude(AC) blazen maar niet meer met vermogen, de kleppen staan wat dat betreft open maar meer dan een tochtstroom aan lucht komt er niet meer uit de roosters.

Ik zat te denken aan:
  • Zekeringen
  • Relais
  • Blower zelf(motor)
  • Bekabeling
  • Contacten
De zekering heb ik gecontroleerd maar, ook is het een beetje onnodig, hij werkt af en toe wel even maar valt dan snel uit, kan seconden of minuten werk zijn. Eigenlijk exact het probleem zoals hier beschreven: http://c4owners.org/plugi....php?201927.0#post_201991 Het lijkt dan ook een probleem te zijn wat wel eens vaker voor komt, vandaar mijn vraag hebben jullie misschien wel eens eerder met dit bijltje gehakt in de C4 of vergelijkbare wagens(eventueel Peugeot)?
Ik heb een Hayes manual en daar staat wel op een relatief degelijke wijze stap voor stap uitgelegd wat er moet gebeuren, maar ik ben een beetje huiverig om heel mijn dashboard los te halen om er even naar te kijken |:(

Ook is wellicht uitlezen een optie voor het troubleshooten, iemand die dat zelf voor elkaar gekregen heeft met een kabel uit China?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:30
Zal waarschijnlijk je kachelmodule zijn.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227812/ vind je wat tekeningen.
Je auto uitlezen gaat prima met een goede kabel, mijne komt uit China/

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
MadMarky schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:03:
kaartupdates zijn toch al sinds jaar en dag een melkkoe voor de autodealer? Dat zal de klant leren om een ingebouwde navi te willen ipv een losse TomTom met lifetime maps :+
Aha, goed om te weten. Ik ben van plan om de nieuwe C3 deze winter aan te kopen. Zal de EAT6 110pk worden, maar twijfel nog over navi of phone mirroring. Bij de Shine-editie zit phone mirroring (apple carplay in mijn geval) in het pakket inbegrepen. Navi kost maar liefst 800 euro extra, dus dit lijkt me not done, omdat ik zeker niet dagelijks de navigatie nodig heb.

Iemand al ervaring hier met de EAT6 110pk (benzine)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Matey schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:22:
[...]

Aha, goed om te weten. Ik ben van plan om de nieuwe C3 deze winter aan te kopen. Zal de EAT6 110pk worden, maar twijfel nog over navi of phone mirroring. Bij de Shine-editie zit phone mirroring (apple carplay in mijn geval) in het pakket inbegrepen. Navi kost maar liefst 800 euro extra, dus dit lijkt me not done, omdat ik zeker niet dagelijks de navigatie nodig heb.

Iemand al ervaring hier met de EAT6 110pk (benzine)?
cocico schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:58:
[...]

Maar dan nog is het de vraag of je ingebouwde navi wilt.
Heb het zelf ook niet vaak nodig en voor €120 heb je een losse TomTom met gratis kaartupgrades. Aan de andere kant is ingebouwde navi wel weer prettig ivm de file informatie via TMC die dan altijd beschikbaar is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Vergeet ook niet de 'gratis' navigatie van je smartphone. Zeker met CarPlay is dat best wel bruikbaar als basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Zr40 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:22:
Vergeet ook niet de 'gratis' navigatie van je smartphone. Zeker met CarPlay is dat best wel bruikbaar als basis.
Zo denk ik er ook over. Vooral 800 euro is een enorme meerkost om er navigatie op te zetten, snap dat ergens niet dat Citroën (België) er zoveel voor vraagt.

Mijn databundel is ook geen probleem en binnenkort wordt de roaming afgeschaft, dus is het buitenland ook wel doenbaar.
Pagina: 1 ... 31 ... 50 Laatste