Ja, maar ik vind het gewoon een raar gezicht, niet die achterlichten aanMadMarky schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:10:
[...]
Weet niet hoe het zit bij de nieuwste DS3's, maar bij mijn 2012 model zijn de achterlichten altijd uit als de dagrijverlichting aan de voorzijde brandt. Bij tunnels is dit overigens geen issue want door de lichtsensor springt de reguliere verlichting dan gewoon aan.
en het is de domste verlichtingsuitvinding van deze eeuw. Zo vaak zie je s avonds en s nachts mensen rijden met alleen licht voor. De dagrijverlichting van met name VW is zo fel dat het lijkt alsof je licht gewoon aan is. Als er dan achter ook wat zou branden was het niet zo erg. Nu is het gewoon levensgevaarlijk.Cyleo schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:00:
[...]
Ja, maar ik vind het gewoon een raar gezicht, niet die achterlichten aanMisschien eens bij de dealer navragen of dat mogelijk is.
Ga toch fietsen.
Ik heb Citroën hierover gemaild. Ik kreeg een mail terug dat dat niet kon. Ben benieuwd wat ze in de garage zeggen.Cyleo schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:00:
[...]
Ja, maar ik vind het gewoon een raar gezicht, niet die achterlichten aanMisschien eens bij de dealer navragen of dat mogelijk is.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ja, daarom. Ik snap ook niet wat het nut is van alleen de lichten vooraan aan doen.kakanox schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 07:54:
[...]
en het is de domste verlichtingsuitvinding van deze eeuw. Zo vaak zie je s avonds en s nachts mensen rijden met alleen licht voor. De dagrijverlichting van met name VW is zo fel dat het lijkt alsof je licht gewoon aan is. Als er dan achter ook wat zou branden was het niet zo erg. Nu is het gewoon levensgevaarlijk.
Ik kan me niet voorstellen dat dat niet kanLuPo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:53:
[...]
Ik heb Citroën hierover gemaild. Ik kreeg een mail terug dat dat niet kon. Ben benieuwd wat ze in de garage zeggen.
Dat het niet kanLuPo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:53:
[...]
Ik heb Citroën hierover gemaild. Ik kreeg een mail terug dat dat niet kon. Ben benieuwd wat ze in de garage zeggen.
Nee, merp!
Mocht je dat doen laat het dan ff weten.Cyleo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:50:
[...]
Ja, daarom. Ik snap ook niet wat het nut is van alleen de lichten vooraan aan doen.
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat dat niet kanMijn idee was inderdaad ook zodra ik wat tijd heb langs de garage te gaan en dit te vragen.
Als ik bij de garage kom zal ik het ook vragen en hier laten weten.
Wat is het probleem precies? Dat bij dagrijverlichting de achterlichten uit zijn? Ik heb daar een simpele oplossing voor: zet de dagrijverlichting uit, als je overdag extra zichtbaar wilt zijn doe je toch gewoon je dimlicht aan?
Mij ontgaat het nut van dagrijverlichting volledig. Mijn ouders rijden altijd met dimlicht aan, ook overdag, en daar ken ik meer mensen van (o.a. Volvo-rijders
)
Mij ontgaat het nut van dagrijverlichting volledig. Mijn ouders rijden altijd met dimlicht aan, ook overdag, en daar ken ik meer mensen van (o.a. Volvo-rijders
Ik rijd ook altijd met dimlicht aan.
Tenzij ik het vergeet wat bijna nooit gebeurd.
Tenzij ik het vergeet wat bijna nooit gebeurd.
Bij veel oudere Alfa Romeo's kon je dan de schakelaar ook gewoon op dimlicht laten staan. Ideaal. Sleutel eruit = licht uit.
Overigens wandelde ik deze week eens door Moskou, je ziet hier op de C4 (nu vooral die sedan, vorige generatie berline) na eigenlijk geen Citroën. En wat spot ik op ulitsa Kakhovka?

Een Russische liefhebbert!
Overigens geen idee waarom ze zonder kenteken zijn. Dat zie je hier zelden.
Overigens wandelde ik deze week eens door Moskou, je ziet hier op de C4 (nu vooral die sedan, vorige generatie berline) na eigenlijk geen Citroën. En wat spot ik op ulitsa Kakhovka?

Een Russische liefhebbert!
Overigens geen idee waarom ze zonder kenteken zijn. Dat zie je hier zelden.
[ Voor 61% gewijzigd door kakanox op 13-05-2016 09:49 ]
Ga toch fietsen.
Bij een vriend zijn al een paar keer de buitenlandse kentekenplaten gestolen in Rusland. Misschien zijn ze van die auto ook wel gestolen.
[ Voor 24% gewijzigd door Obelink op 13-05-2016 11:30 ]
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Zou kunnen, maar in dit geval zou het dan wel heel fors toeval zijn. Er staat namelijk een donkergroene Saxo naast (achter de boom), ook zonder kentekens.Obelink schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:24:
Bij een vriend zijn al een paar keer de buitenlandse kentekenplaten gestolen in Rusland. Misschien zijn ze van die auto ook wel gestolen.
Nou ja, ik kom hier weleens vaker, en ze staan op een logische wandelroute. Zal in Juli eens kijken of ze er nog steeds staan
[ Voor 15% gewijzigd door kakanox op 13-05-2016 12:58 ]
Ga toch fietsen.
Volgens mijn vriend is dat om te voorkomen dat ze gestolen worden.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
volgens mij heb je gelijk, 1 vd 2 stond net andersom, met Russische platen eropObelink schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:53:
Volgens mijn vriend is dat om te voorkomen dat ze gestolen worden.
In het centrum dekken ze platen weer af om parkeerboetes te vermijden. Grappig land
Vandaag trouwens vijf C6'en gespot! Er rijdt hier meer Citroën dan ik dacht
Ga toch fietsen.
Dat is de niet leuke oplossingMBV schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:10:
Wat is het probleem precies? Dat bij dagrijverlichting de achterlichten uit zijn? Ik heb daar een simpele oplossing voor: zet de dagrijverlichting uit, als je overdag extra zichtbaar wilt zijn doe je toch gewoon je dimlicht aan?
Mij ontgaat het nut van dagrijverlichting volledig. Mijn ouders rijden altijd met dimlicht aan, ook overdag, en daar ken ik meer mensen van (o.a. Volvo-rijders)
Maar ik ga binnenkort langs de dealer. Ik heb vandaag leren stoelen gekocht via marktplaats en geïnstalleerd, en blijkbaar moet de stoelverwarming nog geactiveerd worden door de dealer. Dus dan kan dit mooi mee
Ik heb vrijdag mijn c4 cactus ontvangen en ben op zoek naar een goede telefoonhouder voor mijn iphone 5. Het raam zit voor mij te diep en wil niks op het dashboard plaatsen. Heeft iemand tips? Auto rijd top, ga ik heel veel plezier van hebben.
Bluetooth gebruiken en telefoon netjes wegleggen? Bellen, Spotify, navigatie, het is allemaal tot op zekere hoogte te gebruiken of aanwezig op je touchscreen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik leg mijn iPhone 6 voor navigatie in landscape in het vakje bij de 12V aansluiting. Past precies en valt niet om (misschien is dat bij de iPhone 5 anders). Voor navigatie vind ik het duidelijk genoeg, voor andere zaken niet maar daarvoor gebruik ik het niet achter het stuur.Neefdave schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:15:
Ik heb vrijdag mijn c4 cactus ontvangen en ben op zoek naar een goede telefoonhouder voor mijn iphone 5. Het raam zit voor mij te diep en wil niks op het dashboard plaatsen. Heeft iemand tips? Auto rijd top, ga ik heel veel plezier van hebben.
Is dit een optie?Neefdave schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:15:
http://www.telefoonhouder...-ABOtrffc1ouTXBoCMSrw_wcB
Een dergelijke houder heb ik in mijn ventilatierooster zitten. In de zomer wordt je telefoon gelijk gekoeld als je die blowers aan zet.
Zet hem wel onderin je ventilatierooster omdat het gewicht anders het ventilatierooster omlaag trekt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Mooie goedkope oplossing. Ik zag echter dat brodit ook een ventilatie mount heeft speciaal voor de cactus. Wel stuk duurder maar zal vast goed zijn. Bestaat uit twee delen. Als ik straks dan een ander mobiel heb, heb ik weer een andere houder nodig.
Proclip

Houder
Proclip

Houder
Daar heb ik ook aan gedacht destijds. Alleen vind het een gigantische houder vergeleken met die ik eerder linkte. Blokkeert ook vrijwel je gehele ventilatierooster, ook als hij niet in gebruik is.
In mijn DS3 had ik wel een proclip, kwaliteit was prima en zat lekker stevig. Enkel iets te massief en te groot.
Ik zou dan wel een actieve lader aanraden, wordt gelijk je telefoon opgeladen. Wellicht ook handig op lange ritten als je Flitsmeister actief hebt.
In mijn DS3 had ik wel een proclip, kwaliteit was prima en zat lekker stevig. Enkel iets te massief en te groot.
Ik zou dan wel een actieve lader aanraden, wordt gelijk je telefoon opgeladen. Wellicht ook handig op lange ritten als je Flitsmeister actief hebt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Afgelopen week de brief voor de Citroen Select garantie. Maar eens even bellen deze week om te vragen of dit maandelijks betaald kan worden of in één keer even 700 nog iets aftikken.
Aan de ene kant hebben we er afgelopen jaar wel goed gebruik van gemaakt. Alleen de "ANWB" service gebruiken we niet omdat ik ondertussen al Platinum lid ben bij ANWB zelf. Dus zou meer gaan om de "zekerheid".
Aan de ene kant hebben we er afgelopen jaar wel goed gebruik van gemaakt. Alleen de "ANWB" service gebruiken we niet omdat ik ondertussen al Platinum lid ben bij ANWB zelf. Dus zou meer gaan om de "zekerheid".
Hint; ze zijn nog goedkoper te krijgen via Ebay of Aliexpress ((en de kwaliteit is exact hetzelfdeTsurany schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:15:
[...]
Is dit een optie?
http://www.telefoonhouder...-ABOtrffc1ouTXBoCMSrw_wcB
Een dergelijke houder heb ik in mijn ventilatierooster zitten. In de zomer wordt je telefoon gelijk gekoeld als je die blowers aan zet.
Zet hem wel onderin je ventilatierooster omdat het gewicht anders het ventilatierooster omlaag trekt.
http://goo.gl/QzfcvC
Usb lader zit vlakbij dus niet echt noodzakelijk en was weer slag duurder. Ga nog wel een zwarte lightning kabel kopen. Dat die de ventilatierooster deels blokkeerd zie ik niet als een probleem.Tsurany schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:40:
Daar heb ik ook aan gedacht destijds. Alleen vind het een gigantische houder vergeleken met die ik eerder linkte. Blokkeert ook vrijwel je gehele ventilatierooster, ook als hij niet in gebruik is.
Met een Cactus heb je echt geen Flitsmeister nodigNeefdave schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:30:
Maar geen flitsmeister 😅
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
EvaluationCopy schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:58:
[...]
Met een Cactus heb je echt geen Flitsmeister nodig

Ik heb de 1.6 bleu hdi s&s variant dus gaat nog wel harder dan die 140
Ik weet niet exact hoe hard ik met de proefrit heb gereden, maar 140 op de teller mag, dus dat heb ik er sowieso mee gereden
En in een DS3 kan je met dezelfde motor zonder problemen 180, dus ik verwacht dat de cactus dat ook wel haalt. Maar dat heb ik niet uitgeprobeerd met de proefrit
[ Voor 39% gewijzigd door MBV op 22-05-2016 21:28 ]
De 14% diesel is stuk vlotter dan veel mensen hem meegeven, top is hoog zat om overal in Nederland je rijbewijs kwijt te raken....
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Een vriend heeft zo'n C4 Cactus met de 1.6 BlueHDI, en heeft 'm laten chippen.MBV schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:27:
Ik weet niet exact hoe hard ik met de proefrit heb gereden, maar 140 op de teller mag, dus dat heb ik er sowieso mee geredenEn in een DS3 kan je met dezelfde motor zonder problemen 180, dus ik verwacht dat de cactus dat ook wel haalt. Maar dat heb ik niet uitgeprobeerd met de proefrit
Motortje is standaard al pittig, en reageert meer dan prima op nieuwe software. Gekke ding loopt gewoon 200+.
Ga toch fietsen.
Grapje jongens, ik heb zelf een Cactus
Ik ben toch echt geflitst een goede week terug in DuitslandEvaluationCopy schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:58:
[...]
Met een Cactus heb je echt geen Flitsmeister nodig
Daarnaast de auto even getest natuurlijk. Op een vlak stuk weg is het erg lastig om harder te rijden dan 175. Tot 160 gaat echt prima, daarna is het echt wachten op elke kilometer harder.
Bergaf net boven de 190 gereden, maar dat telt niet.
Het gaat om de 1.6 HDi motor trouwens
Aangezien we op vakantie waren, was de auto wel flink vol natuurlijk
Ik heb mijn C4 GP uit '07 in de Meivakantie even op de staart kunnen trappen 
Op de vlakke wegen zit er echt wel aardig vaart in. Harder dan 180 ben ik niet gegaan omdat mijn vrouw dat niet heel gezellig vond
en ook geen idee of dat uberhaubt kan met deze auto. Verbruik was wel om te janken (1 op 7.5 aldus de ECU
) maar wel even leuk om te doen ha.
Probleem is alleen als de vaart eruit gehaald wordt door andere mensen; om weer op toeren te komen is het echt niet de langzaamste auto die er is, maar rete rap is het ook weer niet te noemen

Op de vlakke wegen zit er echt wel aardig vaart in. Harder dan 180 ben ik niet gegaan omdat mijn vrouw dat niet heel gezellig vond
Probleem is alleen als de vaart eruit gehaald wordt door andere mensen; om weer op toeren te komen is het echt niet de langzaamste auto die er is, maar rete rap is het ook weer niet te noemen
Chippen doet niets met topsnelheid (tenzij elektronisch begrensd, maar meestal loop je gewoon tegen de toerenbegrenzer aan).kakanox schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:46:
[...]
Een vriend heeft zo'n C4 Cactus met de 1.6 BlueHDI, en heeft 'm laten chippen.
Motortje is standaard al pittig, en reageert meer dan prima op nieuwe software. Gekke ding loopt gewoon 200+.
Binnenkort mag mijn auto weer naar de dealer voor APK, hopelijk krijg ik dan weer hun C4 Cactus leenauto mee, en niet die C1 met 68pk

Kennis van me heeft zo'n zelfde C1, maar dan met de Puretech 83pk motor, dat gaat dan wel weer mooi
[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 23-05-2016 16:17 ]
Ehm... je behandelt je eigen kennis hier als waarheid, alleen slaat die als een tang op een varkenFastFred schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:15:
[...]
Chippen doet niets met topsnelheid (tenzij elektronisch begrensd, maar meestal loop je gewoon tegen de toerenbegrenzer aan).
Zal ook onderbouwen waarom.
Eerst de tech specs van de C4 Cactus HDi: klik
Let daarbij even op theoretisch toerental bij 120 km/h (2000 tpm), het vermogen (100 pk bij 3500 tpm), en de topsnelheid (184 km/h).
Als je het toerental bij 184 km/h in 6 berekent kom je op 3067 tpm. Dat is dus onder het toerental waarbij de auto zijn maximumvermogen levert. Dan zijn er 3 mogelijkheden:
- Jouw toerenbegrenzer (maar waarom zouden ze - de PureTech 110 benzine loopt harder en is ook veilig), of;
- De C4 Cactus haalt zijn topsnelheid i.v.m. gebrek aan vermogen niet in de 6e versnelling, of;
- De C4 Cactus heeft bij 184 km/h meer vermogen nodig dan hij bij 3067 tpm levert om een hogere topsnelheid te halen;
In beide gevallen te weinig power met nog zat toeren over.
Ga je met die C4 langs Ziptuning (de eerste willekeurige), dan heeft de auto ineens 128 pk en 314 Nm in plaats van de originele gegevens.
Het grafiekje is helaas niet al te duidelijk, maar vermoedelijk levert de C4 na die tuning z'n 128 pk al zo rond die 3000 tpm waarbij hij eerder zijn topsnelheid haalde. Mits het vermogen daarna niet al teveel inzakt (dat is weer afhankelijk van het volume dat de turbocompressor kan leveren - en op gevoel is er tot zo'n 3750 tpm genoeg over met een gechipte BlueHDI), zal de topsnelheid na chippen dus hoger zijn.
Zou de auto genoeg vermogen hebben om het toerental te halen waarbij hij eerder z'n maximumvermogen had, dan haalt hij in 6 bij 3500 tpm een topsnelheid van 210 km/h.
Eventueel kan je een theoretische topsnelheid berekenen aan de hand van frontaal oppervlak, stroomlijn en rolweerstand, maar dan kan je de auto beter laten chippen en het gewoon proberen
Ga toch fietsen.
Klopt helemaal, maar met chiptunen blijft de overbrenging gewoon hetzelfde, je verandert geen bak verhoudingen. Topsnelheid (en als je die niet haalt op een vlakke weg dan wel bult af met de wind in de rug) blijft hetzelfde.
De manier waarop jij zei "Gekke ding loopt gewoon 200+" doet mij denken dat de topsnelheid eerst lager was en de auto na de chiptuning ineens wel 200 loopt. Als hij nu 200 loopt, dan kon de auto dat voor de tuning ook al, duurt alleen langer voor je er bent.
De manier waarop jij zei "Gekke ding loopt gewoon 200+" doet mij denken dat de topsnelheid eerst lager was en de auto na de chiptuning ineens wel 200 loopt. Als hij nu 200 loopt, dan kon de auto dat voor de tuning ook al, duurt alleen langer voor je er bent.
Wederom, leuk bedacht, maar nee. Onjuist.
Je hebt meer nodig dan die 100 pk (of misschien maar 85 pk bij 3067 tpm) om over die 184 km/h te komen.
Chippen verhoogt in dit geval de turbodruk, dus het vermogen over het hele toerenbereik boven +/- 1800 tpm (= volle druk in hoogste versnelling) loopt op.
Je Cactus heeft dan bij 184 km/h ineens misschien wel 120 pk in plaats van 85, en we hadden eerder vastgesteld dat hij die 85 pk nodig heeft om 184 km/h te rijden. Hij zal het "overschot" van 45 pk dan dus gebruiken om verder te versnellen.
Ook bij mijn huidige auto, de Xsara, is vermogen de beperkende factor. Bergaf loopt ie harder dan op vlakke weg. Hij levert dan nog steeds z'n 75 pk, maar hoeft minder weerstand te overwinnen en versnelt dus.
De opgegeven topsnelheid van een auto wordt gemeten op vlakke weg onder representatieve omstandigheden (zelfde weg een paar keer heen en terug, en dan het gemiddelde). Anders had Citroën voor de C4 Cactus ook gewoon een top van ca. 290 km/h op kunnen geven - tenzij de nieuwste HDI's verder veranderd zijn is het max. toerental 4850 tpm. Die 290 kletst lekker weg op feestjes, maar bij de bandenboer is het een dure hobby als je ineens 205/55R16W moet kopen
Je hebt meer nodig dan die 100 pk (of misschien maar 85 pk bij 3067 tpm) om over die 184 km/h te komen.
Chippen verhoogt in dit geval de turbodruk, dus het vermogen over het hele toerenbereik boven +/- 1800 tpm (= volle druk in hoogste versnelling) loopt op.
Je Cactus heeft dan bij 184 km/h ineens misschien wel 120 pk in plaats van 85, en we hadden eerder vastgesteld dat hij die 85 pk nodig heeft om 184 km/h te rijden. Hij zal het "overschot" van 45 pk dan dus gebruiken om verder te versnellen.
Ook bij mijn huidige auto, de Xsara, is vermogen de beperkende factor. Bergaf loopt ie harder dan op vlakke weg. Hij levert dan nog steeds z'n 75 pk, maar hoeft minder weerstand te overwinnen en versnelt dus.
De opgegeven topsnelheid van een auto wordt gemeten op vlakke weg onder representatieve omstandigheden (zelfde weg een paar keer heen en terug, en dan het gemiddelde). Anders had Citroën voor de C4 Cactus ook gewoon een top van ca. 290 km/h op kunnen geven - tenzij de nieuwste HDI's verder veranderd zijn is het max. toerental 4850 tpm. Die 290 kletst lekker weg op feestjes, maar bij de bandenboer is het een dure hobby als je ineens 205/55R16W moet kopen
[ Voor 23% gewijzigd door kakanox op 23-05-2016 20:27 ]
Ga toch fietsen.
Mijn ex-DS3 wilde ook niet harder dan rond de 180. Ik heb het zowel in de 4e (pole position Ketelbrug) als in de 5e versnelling (Duitsland) geprobeerd
De HDi heeft geen 6...kakanox schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:24:
[...]
Ehm... je behandelt je eigen kennis hier als waarheid, alleen slaat die als een tang op een varken
Zal ook onderbouwen waarom.
Eerst de tech specs van de C4 Cactus HDi: klik
Let daarbij even op theoretisch toerental bij 120 km/h (2000 tpm), het vermogen (100 pk bij 3500 tpm), en de topsnelheid (184 km/h).
Als je het toerental bij 184 km/h in 6 berekent kom je op 3067 tpm. Dat is dus onder het toerental waarbij de auto zijn maximumvermogen levert. Dan zijn er 3 mogelijkheden:
- Jouw toerenbegrenzer (maar waarom zouden ze - de PureTech 110 benzine loopt harder en is ook veilig), of;
- De C4 Cactus haalt zijn topsnelheid i.v.m. gebrek aan vermogen niet in de 6e versnelling, of;
- De C4 Cactus heeft bij 184 km/h meer vermogen nodig dan hij bij 3067 tpm levert om een hogere topsnelheid te halen;
In beide gevallen te weinig power met nog zat toeren over.
Ga je met die C4 langs Ziptuning (de eerste willekeurige), dan heeft de auto ineens 128 pk en 314 Nm in plaats van de originele gegevens.
Het grafiekje is helaas niet al te duidelijk, maar vermoedelijk levert de C4 na die tuning z'n 128 pk al zo rond die 3000 tpm waarbij hij eerder zijn topsnelheid haalde. Mits het vermogen daarna niet al teveel inzakt (dat is weer afhankelijk van het volume dat de turbocompressor kan leveren - en op gevoel is er tot zo'n 3750 tpm genoeg over met een gechipte BlueHDI), zal de topsnelheid na chippen dus hoger zijn.
Zou de auto genoeg vermogen hebben om het toerental te halen waarbij hij eerder z'n maximumvermogen had, dan haalt hij in 6 bij 3500 tpm een topsnelheid van 210 km/h.
Eventueel kan je een theoretische topsnelheid berekenen aan de hand van frontaal oppervlak, stroomlijn en rolweerstand, maar dan kan je de auto beter laten chippen en het gewoon proberen
Jawel, alleen de handgeschakelde HDi heeft er maar 5.
[ Voor 56% gewijzigd door Zr40 op 23-05-2016 20:49 ]
Ik leg mijn tablet (Nvidia Shield 7") of smartphone gewoon in landscape voor de snelheidsmeter. Valt er niet af. Meestal heb ik Waze open waardoor ik toch al zie hoe snel ik rijd. Het is goed leesbaar, plus de "bump" ervoor lijkt alsof het zo bedoeld is. Ik heb een usbkabel die ik netjes achter het middenscherm leg.Neefdave schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:15:
Waze heeft mij al meerdere boetes en gevaarlijke situaties helpen vermijden. Cactus of niet, de chauffeur zelf bepaalt nog steeds hoe hard je gaat...
Aha de e-hdi 90 heeft idd 6 versnellingen, raar dat die harder kan dan de zwaardere 110Zr40 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:49:
[...]
Jawel, alleen de handgeschakelde HDi heeft er maar 5.
Ik keek eigenlijk naar de 100 pk BlueHDI, maar had niet op het aantal versnellingen gelet. Doet overigens niet af aan de theorieOssi schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:04:
[...]
Aha de e-hdi 90 heeft idd 6 versnellingen, raar dat die harder kan dan de zwaardere 110
M'n vroegere AX GT deed op GPS 180 km/h bij 6200 tpm.
Ga toch fietsen.
Tja zo lust ik er nog wel een paar, Dan was de topsnelheid van mijn oude 106 1.1 ook gewoon 200.. (helling af wind mee, 3 uur wachten en 6300 toeren oid). Meer vermogen dan die (ooit) 60PK had dus niet uitgemaakt, topsnelheid bleef toch wel 200!FastFred schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:13:
Klopt helemaal, maar met chiptunen blijft de overbrenging gewoon hetzelfde, je verandert geen bak verhoudingen. Topsnelheid (en als je die niet haalt op een vlakke weg dan wel bult af met de wind in de rug) blijft hetzelfde.
Dat je op vlakke weg niet eens de 160 haalde lullen we niet over, topsnelheid was 200

Vaak hebben ze dat ook gewoon. De TU is een heel taai motortjeGoldenSample schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:02:106 1.1 .... 60PK
Veel met die dingen gerommeld en heb er ook weleens één compleet standaard op de bank gezet. Zo'n 1.4 TU met multipointinjectie (lag ook in de XSI) trapte er op de rollenbank na bijna 15 jaar en 225.000 km nog gewoon 92 pk bij 6800 en 120 Nm rond 4000 tpm uit. Electronica goed op orde, sensoren en inlaat goed schoon, injectoren ultrasoon gereinigd, klein blauw pluimpje bij lage belasting maar de pk's komen er op een paar na gewoon nog uit.
Mooiste aan die motoren vind ik nog dat ze net voor de toerenbegrenzer, bij 7250 tpm, nog bijna 90 pk leveren. Hoezo 16 kleppen nodig? Een achtklepper sjouwt ook gewoon door!
Ook m'n vorige Citroën, een Saxo 1.1i, was alles behalve traag (in verhouding tot wat je van 1100cc zou verwachten dan he)...
[ Voor 10% gewijzigd door kakanox op 23-05-2016 23:41 ]
Ga toch fietsen.
Door het lage gewicht gaan ze zeker tot de 100 prima vooruit. Overigens reed mijne op LPG (gewoon een 'ouderwetse' installatie met verdamper) en de 165 (wat officieel de topsnelheid was) haalde hij gewoon lang niet. Verder leuk scheurbakkie, daar niet van.kakanox schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:39:
[...]
Vaak hebben ze dat ook gewoon. De TU is een heel taai motortje![]()
Veel met die dingen gerommeld en heb er ook weleens één compleet standaard op de bank gezet. Zo'n 1.4 TU met multipointinjectie (lag ook in de XSI) trapte er op de rollenbank na bijna 15 jaar en 225.000 km nog gewoon 92 pk bij 6800 en 120 Nm rond 4000 tpm uit. Electronica goed op orde, sensoren en inlaat goed schoon, injectoren ultrasoon gereinigd, klein blauw pluimpje bij lage belasting maar de pk's komen er op een paar na gewoon nog uit.
Mooiste aan die motoren vind ik nog dat ze net voor de toerenbegrenzer, bij 7250 tpm, nog bijna 90 pk leveren. Hoezo 16 kleppen nodig? Een achtklepper sjouwt ook gewoon door!![]()
Ook m'n vorige Citroën, een Saxo 1.1i, was alles behalve traag (in verhouding tot wat je van 1100cc zou verwachten dan he)...
Man man man, alsof zo'n ding standaard al niet goedkoop genoeg rijdt?!GoldenSample schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:47:
Overigens reed mijne op LPG (gewoon een 'ouderwetse' installatie met verdamper)

Ga toch fietsen.
Briljante van die autotjes is dat de wegenbelasting door de LPG G3 korting geen euro hoger is tov. een benzine variant (daardoor zijn ze ook relatief duur 2e hands).
Had helaas wel een kapotte koppakking & koppeling in 70k km.
Had helaas wel een kapotte koppakking & koppeling in 70k km.
Kloppen die PK's wel?
1.1 is rond 60 Pk
1.4 is meestal 75 Pk
1.6 8v is 90 Pk
1.6 16v is 110 Pk (Saxo VTS 120 Pk)
1.8 16v is 112 Pk
1.1 is rond 60 Pk
1.4 is meestal 75 Pk
1.6 8v is 90 Pk
1.8 16v is 112 Pk
Je hebt verschillende subtypen in die motoren. De 1.6 8V is er bijvoorbeeld in drie varianten: 90 pk (Saxo VTR), 98 pk (Picasso 1.6 8V, Saxo VTS 8V, daar zelfs 100 pk genoemd), 105 pk (106 XSI 1.6, 106 II Rallye). De 1.4 8V is er met 75, 85, 90, 95 en 98 pk. De 1.6 16V is er met 109, 120 (werkelijk vaak bijna 130) en 125 (klopt wel, wel meer koppel dan de 120) pk.
Zit m in verschillende injectiesystemen, ECU, andere inlaattrajecten maar ook verschillen in compressie, nokkenas, kleppen en in-/uitlaatkanalen in de kop. Ieder blok z'n doel - de 103 pk 1.3 8V (1294cc!) uit de 106 Rallye heeft bijvoorbeeld een chronisch gebrek aan trekkracht bij lage toerentallen en draait nogal onrustig. Vanaf 5000 tpm is het overigens groot feest met dat motortje. De 95/98 pk 1.4 heeft hetzelfde, maar is iets minder heftig en loopt mooier stationair. Mist nog steeds koppel - tenzij je ruimte hebt om helemaal door te trekken is een gezonde AX GT of Saxo/106 met 1.4 multipoint minstens zo snel.
Zit m in verschillende injectiesystemen, ECU, andere inlaattrajecten maar ook verschillen in compressie, nokkenas, kleppen en in-/uitlaatkanalen in de kop. Ieder blok z'n doel - de 103 pk 1.3 8V (1294cc!) uit de 106 Rallye heeft bijvoorbeeld een chronisch gebrek aan trekkracht bij lage toerentallen en draait nogal onrustig. Vanaf 5000 tpm is het overigens groot feest met dat motortje. De 95/98 pk 1.4 heeft hetzelfde, maar is iets minder heftig en loopt mooier stationair. Mist nog steeds koppel - tenzij je ruimte hebt om helemaal door te trekken is een gezonde AX GT of Saxo/106 met 1.4 multipoint minstens zo snel.
Ga toch fietsen.
Klopt geloof echter dat oa. in de AX GT de 1.4 de topversie was met iets onder de 100pk. De 106 Raylle leverde met de 1.3 nog meer zelfs. (ook een 8 klepper)dude88 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:42:
Kloppen die PK's wel?
1.1 is rond 60 Pk
1.4 is meestal 75 Pk
1.6 8v is 90 Pk
1.8 16v is 112 Pk
Idd. Die 1.8 16V die hierboven genoemd wordt is trouwens een hele andere motor, uit de XU-reeks. Ook de 1.6 8V uit Citroen ZX, BX, Xantia en o.a. Peugeot 405, 406 etc. is uit die familie. Die blokken zijn veel zwaarder gebouwd (zijn er ook t/m 2138cc) en naar het schutbord toe gekanteld.
De TU = 954 t/m 1600 cc. In de praktijk lichter en met kleinere inhoud sneller, niet minder betrouwbaar en veel prettiger om aan te sleutelen dan de XU.
XU diesels zijn wel cool, vooral met turbo. En de Mi16 + opvolgers zijn beestachtig sterk.
De TU = 954 t/m 1600 cc. In de praktijk lichter en met kleinere inhoud sneller, niet minder betrouwbaar en veel prettiger om aan te sleutelen dan de XU.
XU diesels zijn wel cool, vooral met turbo. En de Mi16 + opvolgers zijn beestachtig sterk.
[ Voor 9% gewijzigd door kakanox op 25-05-2016 00:45 ]
Ga toch fietsen.
In welke Citroën modellen zit er dan een 1.4 8v met meer dan 75 Pk? (behalve de AX dan)
Zowel BX, ZX, Xsara, Saxo, Berlingo, C2 en C3 zijn allemaal met 75 Pk geleverd. De laatste 2 zelfs tot 2009/2010.
De C4 heeft een 1.4 16v, deze heeft wel zo'n 90 Pk.
Bij de AX kan ik eigenlijk alleen terug vinden dat de GTi 95 Pk, de rest allemaal 75 Pk. (tenzij je een hele oude GT heb)
Ik begrijp wel dat er bij Peugeot ook andere motoren zijn gebruikt, maar deze zijn niet allemaal in Citroëns gezet.
Zowel BX, ZX, Xsara, Saxo, Berlingo, C2 en C3 zijn allemaal met 75 Pk geleverd. De laatste 2 zelfs tot 2009/2010.
Bij de AX kan ik eigenlijk alleen terug vinden dat de GTi 95 Pk, de rest allemaal 75 Pk. (tenzij je een hele oude GT heb)
Ik begrijp wel dat er bij Peugeot ook andere motoren zijn gebruikt, maar deze zijn niet allemaal in Citroëns gezet.
Geen, maar de "low-power" 1.4 8V met multipointinjectie heeft vaker 80 pk dan 75. Zag er toevallig weer één voorbij komen in een AutoWeek item, die zette ook 80 pk op de rollenbank. Ook mijn Xsara is vrij fel voor 75 pk.dude88 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:43:
In welke Citroën modellen zit er dan een 1.4 8v met meer dan 75 Pk? (behalve de AX dan)
De 106 1.4 XSI en AX GTI is geleverd met 66, 70 en 72 kw (afhankelijk van emissie-eisen, de 72 kw heeft geen katalysator en in Duitsland was men erg streng met de emissie-eisen dus is de auto geknepen).
Klopt, maar dat zijn dus iets van 7 of 8 verschillende motoren (in basisontwerp grotendeels gelijk, op details flink verschillend).dude88 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:43:
Heb daar idd ook van gehoord, maar de motor nooit zelf gezien.dude88 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:43:
Dat is zo. De AX GTI is er trouwens ook als 1.6, maar volgens mij was dat meer een foutje ofzo. Er zijn een handjevol GTI's die in '94 op kenteken gekomen zijn met 1587cc en 70 kw op (origineel) kenteken.dude88 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:43:
Ga toch fietsen.
Ik ben het met je eens dat het verschillende generaties motoren zijn, gek genoeg is het vermogen gelijk gebleven. Waarschijnlijk dus vooral verbeteringen in de emissies.
De 1.6 16v is een goede allrounder. Het verbruik is niet veel anders dan de 1.4, toch op papier 35 pk meer, amper zwaarder en qua onderhoud nog steeds te overzien.
Persoonlijk vind ik de 1.6 16v ook niet echt vlot maar het is te doen.
Met een 2.0 16v 137 of 167 pk wordt het verbruik direct weer erg stevig voor de klasse.
Alles is natuurlijk relatief, maar ik vond de 1.4 echt te licht voor de Xsara. Na ruim 120.000 km nog steeds een ergernis, het vermogen en het gemis van airco waren de grootste redenen om te gaan voor een 1.6 16v met climate control.kakanox schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:39:
[...]
Geen, maar de "low-power" 1.4 8V met multipointinjectie heeft vaker 80 pk dan 75. Zag er toevallig weer één voorbij komen in een AutoWeek item, die zette ook 80 pk op de rollenbank. Ook mijn Xsara is vrij fel voor 75 pk.
De 1.6 16v is een goede allrounder. Het verbruik is niet veel anders dan de 1.4, toch op papier 35 pk meer, amper zwaarder en qua onderhoud nog steeds te overzien.
Persoonlijk vind ik de 1.6 16v ook niet echt vlot maar het is te doen.
Met een 2.0 16v 137 of 167 pk wordt het verbruik direct weer erg stevig voor de klasse.
Gisteravond heb ik de houder geïnstalleerd. Luistert allemaal vrij nauw maar is stevig als een huis. Genoeg ruimte tussen het rooster en de houder waardoor de lucht nog kan. Daarnaast vind ik het wel fijn dat de telefoon iets naar voren komt en gedraaid kan worden.Tsurany schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:40:
En het vermogen is dus ook op papier gelijk gebleven. In werkelijkheid is bijvoorbeeld de 1.6 16v in de Saxo sterker dan in de C2 VTS, maar heeft minder koppel bij lage toerentallen.dude88 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:24:
Ik ben het met je eens dat het verschillende generaties motoren zijn, gek genoeg is het vermogen gelijk gebleven. Waarschijnlijk dus vooral verbeteringen in de emissies.
Welke 1.4 heb jij gereden? Weet niet of deze in de allereerste series met monopointinjectie gemonteerd is. De mijne is niet snel, maar loopt prima. Ik hoef in principe nooit boven de 4000 tpm te zijn om gewoon door te rijden.dude88 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:24:
Alles is natuurlijk relatief, maar ik vond de 1.4 echt te licht voor de Xsara. Na ruim 120.000 km nog steeds een ergernis, het vermogen en het gemis van airco waren de grootste redenen om te gaan voor een 1.6 16v met climate control.
Hoeveel verbruikt jouw 1.6 dan? Ik heb er weleens één gereden maar die wilde niet zuiniger dan 1:15. De dagteller in m'n 1.4 staat nu alweer op 900 km, en ik ga op dit tankje de 1000 misschien weer net halen... Deze tank wel alleen maar lange afstanden gereden, niet 1x "even" naar de supermarkt ofzo. Snelheid dan gemiddeld 110-120 GPS.dude88 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:24:De 1.6 16v is een goede allrounder. Het verbruik is niet veel anders dan de 1.4, toch op papier 35 pk meer, amper zwaarder en qua onderhoud nog steeds te overzien.
Die 2.0 loopt zo fijn... alleen is je rechtervoet idd wel merkbaar in het verbruikdude88 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:24:Persoonlijk vind ik de 1.6 16v ook niet echt vlot maar het is te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door kakanox op 25-05-2016 12:54 ]
Ga toch fietsen.
Nee dat hoeft ook niet, je komt wel met het verkeer mee. Echter op de snelweg is de fut er helemaal uit.kakanox schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:52:
[...]
Welke 1.4 heb jij gereden? Weet niet of deze in de allereerste series met monopointinjectie gemonteerd is. De mijne is niet snel, maar loopt prima. Ik hoef in principe nooit boven de 4000 tpm te zijn om gewoon door te rijden.
De mijne was uit Ph2 uit 2001. Gekocht met weinig kms technisch niets mis mee.
Ik hoor wel vaker mensen zeggen dat de 1.4 vlot genoeg is. Dat blijft natuurlijk een mening. Ik rijdt ook een CX GTi Turbo 2, dat vind ik persoonlijk aardig vlot, maar ook niet snel
Mijn 1.6 16v verbruikt veel, 1 op 11 of nog slechter, maar dat is wel op LPG. Alleen maar snelweg meestal boven de 120, daar zit ook het probleem want dat zijn teveel toeren om zuinig te blijven.[...]
Hoeveel verbruikt jouw 1.6 dan? Ik heb er weleens één gereden maar die wilde niet zuiniger dan 1:15. De dagteller in m'n 1.4 staat nu alweer op 900 km, en ik ga op dit tankje de 1000 misschien weer net halen... Deze tank wel alleen maar lange afstanden gereden, niet 1x "even" naar de supermarkt ofzo. Snelheid dan gemiddeld 110-120 GPS.
Jep en de stoelen zijn fijner[...]
Die 2.0 loopt zo fijn... alleen is je rechtervoet idd wel merkbaar in het verbruik
Daarvoor zijn autosloperijen uitgevonden :-)
Ga toch fietsen.
Je koopt geen Xsara 1.4 om op te schieten. M'n AX 1.6 was inderdaad wat snellerdude88 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:51:
Nee dat hoeft ook niet, je komt wel met het verkeer mee. Echter op de snelweg is de fut er helemaal uit.
De mijne was uit Ph2 uit 2001. Gekocht met weinig kms technisch niets mis mee.
Ik hoor wel vaker mensen zeggen dat de 1.4 vlot genoeg is. Dat blijft natuurlijk een mening. Ik rijdt ook een CX GTi Turbo 2, dat vind ik persoonlijk aardig vlot, maar ook niet snel
Ga toch fietsen.
Zonder de klemtoon te kennen is dit een vreemde zin
Ik vind 'm eigenlijk nog steeds wel kloppenEvaluationCopy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:14:
[...]
Zonder de klemtoon te kennen is dit een vreemde zin

Ga toch fietsen.
Afgelopen weekend een proefrit gemaakt in een nieuwe DS 3 BlueHDI 100 Sport Chiq.
Wagentje rijdt echt super. Miste wel wat vermogen, maar gelukkig is er de BlueHDI 120 nog. 285Nm op 1065kg, dat wil wel van de plek af
Het is voor de rest eigenlijk gewoon een lichte variant van de Peugeot 207 en dat vind ik prima. Ik rij nu een 207, maar het gewicht van de auto heeft mij altijd parten gespeeld.
Voor de rest had de versie waarin ik heb gereden bijna alle opties (op leerpakket na), maar dus wel de LED koplampen, 3D Led achterlichten, het Hifi systeem (klinkt best goed) etc.
En dan het rijden..... het is niet de vlotste auto (de 100pk versie), maar qua sturen is het een genot. En dan stond deze auto nog op ECO banden. Als je daar degelijk rubber onder gooit is het net een kart! Het stuurt wel wat licht, maar je krijgt genoeg feedback van de auto. Ook qua comfort is het goed vertoeven in de auto. De auto is stil, bandengeruis is minimaal en de ophanging vangt eventuele schokken goed op.
Vervolgens met de dealer om de tafel gezeten en eens wat opties aangevinkt. Met alles op en eraan zou de auto rond de 35k komen. Dat is qua bijtelling (ik ben aan het kijken voor lease) is dat dus prima te behappen met 21%.
Nu dus kijken wat ik wil qua kleuren etc.
Rouge rubi lijkt mij heel mooi, maar ook de paarse tint 'whisper' vind ik heel gaaf. Alleen mja..... paars. Weet nog niet of ik mijzelf daarin zie rijden
Zwarte Berloni's eronder (vind die mooier dan de nieuwe stijl velgen) en een zwart dak. Dakspoilertje erop en klaar. Hele chique auto volgens mij
Wagentje rijdt echt super. Miste wel wat vermogen, maar gelukkig is er de BlueHDI 120 nog. 285Nm op 1065kg, dat wil wel van de plek af
Het is voor de rest eigenlijk gewoon een lichte variant van de Peugeot 207 en dat vind ik prima. Ik rij nu een 207, maar het gewicht van de auto heeft mij altijd parten gespeeld.
Voor de rest had de versie waarin ik heb gereden bijna alle opties (op leerpakket na), maar dus wel de LED koplampen, 3D Led achterlichten, het Hifi systeem (klinkt best goed) etc.
En dan het rijden..... het is niet de vlotste auto (de 100pk versie), maar qua sturen is het een genot. En dan stond deze auto nog op ECO banden. Als je daar degelijk rubber onder gooit is het net een kart! Het stuurt wel wat licht, maar je krijgt genoeg feedback van de auto. Ook qua comfort is het goed vertoeven in de auto. De auto is stil, bandengeruis is minimaal en de ophanging vangt eventuele schokken goed op.
Vervolgens met de dealer om de tafel gezeten en eens wat opties aangevinkt. Met alles op en eraan zou de auto rond de 35k komen. Dat is qua bijtelling (ik ben aan het kijken voor lease) is dat dus prima te behappen met 21%.
Nu dus kijken wat ik wil qua kleuren etc.
Rouge rubi lijkt mij heel mooi, maar ook de paarse tint 'whisper' vind ik heel gaaf. Alleen mja..... paars. Weet nog niet of ik mijzelf daarin zie rijden
Zwarte Berloni's eronder (vind die mooier dan de nieuwe stijl velgen) en een zwart dak. Dakspoilertje erop en klaar. Hele chique auto volgens mij
Ja een DS3 is een leuke auto maar voor 35k zou ik echt geen DS3 pakken, dan is er zoveel meer te krijgen.
Met veel pijn en moeite a.s. vrijdag afscheid nemen van mijn DS3
. De onbetrouwbaarheid van de DS3 of eigenlijk meer de garage waar ik hem gekocht hebt heeft er toe geleid dat ik gewoon weg geen vertrouwen meer heb in de auto.
Binnen 2 maanden 2x midden op de snelweg stil komen te staan vanwege een opgevreten multiriem, afbrekende dynamo ophanging en dan ook nog een versleten spanner over het hoofd zien is echt niet leuk en aangezien ook de distributieriem eraan zat te komen bij 180k km toch maar besloten hem in te ruilen voor wat anders.
Hij heeft mij echt veel plezier gebracht in het kleine jaartje dat ik hem had en voor zijn klasse is het echt een heel fijn sturende en comfortabele auto, maar heb nu besloten om toch maar voor de bewezen betrouwbaarheid van een Lexus CT200h te gaan en deze ook bij een bewezen betrouwbare dealer aan te schaffen en hopelijk sta ik dan wat minder stil.
Binnen 2 maanden 2x midden op de snelweg stil komen te staan vanwege een opgevreten multiriem, afbrekende dynamo ophanging en dan ook nog een versleten spanner over het hoofd zien is echt niet leuk en aangezien ook de distributieriem eraan zat te komen bij 180k km toch maar besloten hem in te ruilen voor wat anders.
Hij heeft mij echt veel plezier gebracht in het kleine jaartje dat ik hem had en voor zijn klasse is het echt een heel fijn sturende en comfortabele auto, maar heb nu besloten om toch maar voor de bewezen betrouwbaarheid van een Lexus CT200h te gaan en deze ook bij een bewezen betrouwbare dealer aan te schaffen en hopelijk sta ik dan wat minder stil.
HD4Life @ Full-HD
Noem eens wat. Voor hetzelfde geld en met dezelfde opties dan hè.Tsurany schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:55:
Ja een DS3 is een leuke auto maar voor 35k zou ik echt geen DS3 pakken, dan is er zoveel meer te krijgen.
Een Leon of een Golf? Astra ook full option. Zou ik prefereren boven zo'n speelgoedauto in die prijsklasse.
[ Voor 67% gewijzigd door Tsurany op 30-05-2016 17:25 ]
Is dat deze?PdeBie schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:53:
Afgelopen weekend een proefrit gemaakt in een nieuwe DS 3 BlueHDI 100 Sport Chiq.
[...]

Nou nou, speelgoed auto. Er zijn heel veel mensen blij met een auto als dit. Dus om het dan als speelgoed auto af te doen....Tsurany schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:16:
Een Leon of een Golf? Astra ook full option. Zou ik prefereren boven zo'n speelgoedauto in die prijsklasse.
En Golf begint bij 27k, maar dan heb je een bluemotion geval. Dan heb je dus nog geen lederen interieur, 17" wielen, goed hifi systeem en weet ik wat nog meer
En hij heeft minder vermogen.
De Astra is inderdaad wel een goede, alleen ben ik geen fan van Opel. Dus die valt voor mij helaas buiten mijn zoekgebied.
Van de zijkant lastig te beoordelen, omdat het 'oude' model weinig verschilt vanaf de zijkant gezien met het nieuwe model.
Dit is het nieuwste model:

[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 30-05-2016 19:31 ]
Oh ik heb er zelf ook een gehad en was er zeker blij mee. Maar voor 35k zou ik toch meer auto willen.PdeBie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:30:
[...]
Nou nou, speelgoed auto. Er zijn heel veel mensen blij met een auto als dit. Dus om het dan als speelgoed auto af te doen....
Klopt, met al die opties kom je wel op iets meer uit. Maar liever een iets minder goed aangeklede Golf dan een volledig aangeklede DS3. Uiteindelijk ga je denk ik eerder ruimte missen.En Golf begint bij 27k, maar dan heb je een bluemotion geval. Dan heb je dus nog geen lederen interieur, 17" wielen, goed hifi systeem en weet ik wat nog meer
En hij heeft minder vermogen.
Een Leon dan? Stukje goedkoper. Heb je ook gelijk Apple Carplay of Android Auto
Je kan dan wel voor de 136PK gaan, die valt volgens mij nog in de 21%. Heb je vergelijkbaar vermogen maar een veel grotere auto.De Astra is inderdaad wel een goede, alleen ben ik geen fan van Opel. Dus die valt voor mij helaas buiten mijn zoekgebied.
Niet de mijne hèDaniel36 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:14:
Mooie auto PdeBie!
Ik ben nog aan het kijken wat ik precies wil. De DS 3 spreekt me heel erg aan, maar de Volvo V40 D2 is ook erg aantrekkelijk. Iets minder rap dan de DS 3, maar net als wat Tsurany zegt 'iets meer auto'. Alleen in de lease wel een stukje prijziger, dus daar zit ik nog een beetje over in dubio.
Ik zou gaan voor de V40. Veel meer auto voor je geld. Dan maar wat minder opties. Ik vind 35k voor een DS3 wel heel erg veel imho. Vriendin heeft een DS3 in de lease. Die van ons kost 21k en is ook meer dan prima aangekleed. Prima auto maar onze volgende zou, indien mogelijk, ook een maatje groter worden.PdeBie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:06:
[...]
Niet de mijne hè
Ik ben nog aan het kijken wat ik precies wil. De DS 3 spreekt me heel erg aan, maar de Volvo V40 D2 is ook erg aantrekkelijk. Iets minder rap dan de DS 3, maar net als wat Tsurany zegt 'iets meer auto'. Alleen in de lease wel een stukje prijziger, dus daar zit ik nog een beetje over in dubio.
Wellicht toch een proefrit maken in de Astra? Ik snap dat Opel niet echt jouw merk is maar volgens mij is dat nu wel een auto die het meeste waar voor je geld kan geven.
De V40 is ook zeker een leuke auto, stukje groter dan de DS3. Vraag is ook of je perse elke optie moet willen. Zaken zoals LED achterlichten zijn vooral leuk voor jouw achterligger, daar heb je zelf niet heel veel aan.
De V40 is ook zeker een leuke auto, stukje groter dan de DS3. Vraag is ook of je perse elke optie moet willen. Zaken zoals LED achterlichten zijn vooral leuk voor jouw achterligger, daar heb je zelf niet heel veel aan.
Dat "iets meer auto" auto valt ook wel mee hoor. In beide kan amper een gemiddeld volwassen persoon zitten. Ook de V40 is vrij krap achterin. Misschien wel meer kofferbakruimte, dat zou je even moeten controleren.PdeBie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:06:
[...]
Niet de mijne hè
Misschien een C4 cactus?
*kleine edit*
Ik bedoel achterin zitten, dat is bij de ds3 en de v40 geen pretje voor een volwassene. Ds3 nog erger omdat het 3 deurs is, maar dat terzijde
[ Voor 10% gewijzigd door Ossi op 31-05-2016 13:45 ]
CactusOssi schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:14:
[...]
Dat "iets meer auto" auto valt ook wel mee hoor. In beide kan amper een gemiddeld volwassen persoon zitten. Ook de V40 is vrij krap achterin. Misschien wel meer kofferbakruimte, dat zou je even moeten controleren.
Misschien een C4 cactus?

Kun je ook leuk aankleden en dan hou je nog een bak geld over.
Cactus indeed
Cactus indeed

Ik kan in een DS3 niet achter mezelf zitten. Bij een V40 kan dat net wel, met mijn knie tegen de voorstoel aan. Scheelt misschien maar 10cm, maar maakt veel verschil.Ossi schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:14:
[...]
Dat "iets meer auto" auto valt ook wel mee hoor. In beide kan amper een gemiddeld volwassen persoon zitten. Ook de V40 is vrij krap achterin. Misschien wel meer kofferbakruimte, dat zou je even moeten controleren.
Misschien een C4 cactus?
*kleine edit*
Ik bedoel achterin zitten, dat is bij de ds3 en de v40 geen pretje voor een volwassene. Ds3 nog erger omdat het 3 deurs is, maar dat terzijde
Enneh, Cactus

Ik mag vanmiddag mijn auto weer inleveren bij de dealer, voor de APK keuring. En weet toevallig al dat ik weer de C1 68pk meekrijg, vreselijk traag hok... Gelukkig alleen om van de garage mee naar huis te rijden en de volgende dag weer terug. Ik werk morgen namelijk op locatie en wordt thuis opgehaald door collega
Ik kan in geen auto achter mezelf zitten om eerlijk te zijnMBV schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:22:
[...]
Ik kan in een DS3 niet achter mezelf zitten. Bij een V40 kan dat net wel, met mijn knie tegen de voorstoel aan. Scheelt misschien maar 10cm, maar maakt veel verschil.
Enneh, Cactus
Maar kan me voorstellen dat de v40 achterin iets meer ruimte heeft voor de benen, voor het hoofd echter maakt het niet heel veel uit.
33.490 Mazda 3 met de 2.2 Diesel 150 PK en 380 NmPdeBie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:35:
Noem eens wat. Voor hetzelfde geld en met dezelfde opties dan hè.
Of anders voor net boven de 30K de 165PK en 210Nm 2.0 benzine. Dat is dan ook meteen de GT-M uitvoering.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Misschien een ouwe lullen bak (ben ik dat met 37?). Een langer mee lopend model, maar voor 32.990 wel heel compleet (even in de configurator met de 150pk 370Nm diesel genomen met handbak. Hydro vering enz. enz.) en ontzettend relaxed rijden.
Rijd 'm nu zelf met de 'gewone' 2.0HDI (niet de BlueHDI) met 6-bak en heb nog 140pk en 320Nm maar hij is heel rap te rijden (sprintje van 110km/u naar 170+ heeft ie niet veel moeite mee als ik 't vergelijk met z'n voorganger, een V70n met 200pk)
Hij is alleen alles behalve bijtellingsvriendelijk zie ik...
Rijd 'm nu zelf met de 'gewone' 2.0HDI (niet de BlueHDI) met 6-bak en heb nog 140pk en 320Nm maar hij is heel rap te rijden (sprintje van 110km/u naar 170+ heeft ie niet veel moeite mee als ik 't vergelijk met z'n voorganger, een V70n met 200pk)
Hij is alleen alles behalve bijtellingsvriendelijk zie ik...
[ Voor 6% gewijzigd door Harry op 03-06-2016 21:45 ]
BMW 535D
Cactus

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Zo traag is zo'n hok niet, je moet er mee leren rijden en niet bang zijn voor een beetje toeren. Die dingen komen pas los bij 3000-4000 toeren, als je altijd schakelt op de helft daarvan zoals in je eigen auto (diesel?) Valt het idd vies tegen.FastFred schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:43:
Ik mag vanmiddag mijn auto weer inleveren bij de dealer, voor de APK keuring. En weet toevallig al dat ik weer de C1 68pk meekrijg, vreselijk traag hok... Gelukkig alleen om van de garage mee naar huis te rijden en de volgende dag weer terug. Ik werk morgen namelijk op locatie en wordt thuis opgehaald door collega
mja, ik ben gepromoveerd van een 115 pk Picasso naar een 77 pk Puntootje maar het valt me niet eens tegen, gewoon een beetje in de toeren jagen en gaan_JGC_ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:10:
[...]
Zo traag is zo'n hok niet, je moet er mee leren rijden en niet bang zijn voor een beetje toeren. Die dingen komen pas los bij 3000-4000 toeren, als je altijd schakelt op de helft daarvan zoals in je eigen auto (diesel?) Valt het idd vies tegen.
Ik ben wel gewend om flink toeren te draaien voor een beetje snelheid hoor, mijn eigen auto is een C4 Coupe VTS 2.0 16v (ik heb heeeeel kort getwijfeld of ik niet de 2.0 turbodiesel zou nemen, maar die is exact 2x zo duur in de wegenbelasting), je kunt bij 2000rpm in z'n 2 rustig het gas onderin trappen, bij 3000rpm komt ie op gang en bij 4000rpm wordt je pas achter in je stoel gedrukt. Die 68pk C1 kun je tot 6000 toeren doortrappen, hij blijft traag._JGC_ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:10:
[...]
Zo traag is zo'n hok niet, je moet er mee leren rijden en niet bang zijn voor een beetje toeren. Die dingen komen pas los bij 3000-4000 toeren, als je altijd schakelt op de helft daarvan zoals in je eigen auto (diesel?) Valt het idd vies tegen.
[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 03-06-2016 23:33 ]
Ik snap je keuze wel. Ik heb zelf ook de DS3, niet nieuw, maar 2e hands. Maar het ding rijdt geweldig, beter dan de competitie. Ziet er mooi uit en je rijdt toch wat redelijk unieks.
Toen ik hem +- 4 jaar geleden als leaseauto kreeg was hij behoorlijk uniek. Ik was een van de eersten die hem met 14% bijtelling kreeg, en je mag raden hoe uniek hij 2 jaar geleden was
Op een parkeerterrein op weg naar mijn werk stond exact dezelfde: zelfde kleur lak (blauw/wit), zelfde chroom-strips, zelfde lichtmetalen velgen...

Hij gaat voor de V40.Cyleo schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:42:
[...]
Ik snap je keuze wel. Ik heb zelf ook de DS3, niet nieuw, maar 2e hands. Maar het ding rijdt geweldig, beter dan de competitie. Ziet er mooi uit en je rijdt toch wat redelijk unieks.
Sinds kort rij ik met een Grand C4 Picasso (nieuw model).
Heel vaak zet ik Waze/anders apps op mijn smartphone (gekoppeld via bluetooth) aan voor verkeersinformatie en andere meldingen.
Weet iemand of het mogelijk is om bluetooth audio (dus alle geluiden van mijn smartphone) steeds te laten horen, ookal luister ik radio/ipod ondertussen?
Heel vaak zet ik Waze/anders apps op mijn smartphone (gekoppeld via bluetooth) aan voor verkeersinformatie en andere meldingen.
Weet iemand of het mogelijk is om bluetooth audio (dus alle geluiden van mijn smartphone) steeds te laten horen, ookal luister ik radio/ipod ondertussen?
Ik heb hier van de week voor mijn '07 C4 GP een honden-/bagagenet cassette gekocht via MP. Had eerst navraag gedaan bij de dealer, maar die kwam met een bedrag van net geen 400 euro aanzetten
.
Op MP, incl. verzendkosten gekocht voor 45 euro en het is zo goed als nieuw
. Werkt prima, maar je moet wel even de handigheid erin krijgen
Op MP, incl. verzendkosten gekocht voor 45 euro en het is zo goed als nieuw

Ik overweeg om de 5-cdwisselaar in mijn auto (2005 Citroën C4) te verwijderen en daarvoor in de plaats een USB aansluiting te maken. De Yatour YTM06-RD4 (specifiek voor de Blaupunkt RD4 radio, die ik heb) kan dit.
Ook bevalt de Parrot die er door een vorige eigenaar ingezet is niet echt, dus ik wil de YTM06-RD4 uitbreiden met een bluetooth module, de YT-BTM, om die optioneel dan weer uit te breiden met een YT-REMO.
Dit moet allemaal verdwijnen achter het dashboard, op de YT-REMO na dan, dit is een klein apparaatje met een knopje voor aannemen en afbreken van telefoongesprekken. De YT-BTM kan dit ook, maar dat schijnt nogal een relatief lomp ding te zijn die je liever uit het zicht hebt.
De CD-wisselaar zit momenteel in de middenarmsteun. Iemand enig idee of dit dan in houd dat er een nieuwe middenarmsteun zonder cd-wisselaar in moet komen of is daar een inzetstuk voor te verkrijgen ofzo?
En heeft er iemand ervaring met deze setup? Hoe bevalt dit?
Ook bevalt de Parrot die er door een vorige eigenaar ingezet is niet echt, dus ik wil de YTM06-RD4 uitbreiden met een bluetooth module, de YT-BTM, om die optioneel dan weer uit te breiden met een YT-REMO.
Dit moet allemaal verdwijnen achter het dashboard, op de YT-REMO na dan, dit is een klein apparaatje met een knopje voor aannemen en afbreken van telefoongesprekken. De YT-BTM kan dit ook, maar dat schijnt nogal een relatief lomp ding te zijn die je liever uit het zicht hebt.
De CD-wisselaar zit momenteel in de middenarmsteun. Iemand enig idee of dit dan in houd dat er een nieuwe middenarmsteun zonder cd-wisselaar in moet komen of is daar een inzetstuk voor te verkrijgen ofzo?
En heeft er iemand ervaring met deze setup? Hoe bevalt dit?
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 22-06-2016 16:00 ]
Zo. Morgen is dan de dag dat ik de DS3 inlever, en er nooit meer naar omkijk. 3,5 jaar was al veel te lang, maar goed, lease, dan heb je dat. 189.xxx gelopen en veel gedoe mee gehad. Ik weet niet of ze dat ding nog gaan proberen te verkopen, maar succes aan de volgende berijder dan maar
Och ja, je moet toch wat he.
Veel gedoe mee gehad? Ik heb de DS3 ook 4 jaar gereden zonder één enkel mankement.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja, ik rij de automaat (dat moet ik) en dat ding is 3x vervangen, onder fabrieksgarantie, dat wel, maar toch. Heeft me laten staan, onder meer op de snelweg waarin gewoon alles uit viel, een rechterportier raam wat super traag dicht gaat, waarvan alles al een keer vervangen is maar nog steeds gaat het veel te traag dicht.Rivanov schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:27:
Veel gedoe mee gehad? Ik heb de DS3 ook 4 jaar gereden zonder één enkel mankement.
Een raam aan bestuurderskant wat soms maar voor de helft dicht gaat en dan weer automatisch open gaat, ook daar is alles al vervangen, gebeurt nog steeds sporadisch. Ik vond het niet prettig om er in te rijden, te meer omdat ik de auto niet meer vertrouw na dat versnellingsbak-geintje. Dat terwijl de auto verder wel volgens mij alle opties heeft, er gewoon leuk uit ziet, etc.
Al met al ben ik blij als ik er morgen voor de laatste keer uit stap en in de nieuwe auto in stap.
Dat is inderdaad allemaal erg zonde! Ik reed de handbak i.c.m. de 1.6 e-HDI en auto liep perfect. Traag rechterportierraam had ik ook last van, maar nooit aangekaart als 'probleem'. Dat ding is in 4 jaar tijd misschien 2 keer open geweest.Just_A_User schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:57:
[...]
Ja, ik rij de automaat (dat moet ik) en dat ding is 3x vervangen, onder fabrieksgarantie, dat wel, maar toch. Heeft me laten staan, onder meer op de snelweg waarin gewoon alles uit viel, een rechterportier raam wat super traag dicht gaat, waarvan alles al een keer vervangen is maar nog steeds gaat het veel te traag dicht.
Een raam aan bestuurderskant wat soms maar voor de helft dicht gaat en dan weer automatisch open gaat, ook daar is alles al vervangen, gebeurt nog steeds sporadisch. Ik vond het niet prettig om er in te rijden, te meer omdat ik de auto niet meer vertrouw na dat versnellingsbak-geintje. Dat terwijl de auto verder wel volgens mij alle opties heeft, er gewoon leuk uit ziet, etc.
Al met al ben ik blij als ik er morgen voor de laatste keer uit stap en in de nieuwe auto in stap.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nee ik bedoel écht traag. Traag als in, ik kon het raam aan de bestuurderskant bijna 2x openen en sluiten in de tijd dat het rechterraam nodig had om naar beneden te gaanRivanov schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:04:
[...]
Dat is inderdaad allemaal erg zonde! Ik reed de handbak i.c.m. de 1.6 e-HDI en auto liep perfect. Traag rechterportierraam had ik ook last van, maar nooit aangekaart als 'probleem'. Dat ding is in 4 jaar tijd misschien 2 keer open geweest.

edit: naast de elektronische problemen die ik had met de auto. Laten we het er op houden dat ik een maandagmorgen-model had, want niet elke DS3 had de problemen die ik heb ervaren, dus we kunnen ook weer niet stellen dat de auto op zich kut is.
Alleen voor mij was het een grote teleurstelling, dus ik ben morgen eind van de middag blij als ik 'm voor de laatste keer sluit en de sleutels afgeef
[ Voor 24% gewijzigd door Just_A_User op 28-06-2016 10:09 ]
Wat vinden we van de nieuwe C3? Ik vind 'm persoonlijk erg geslaagd, theoretisch 45 verschillende kleurcombi's mogelijk, airbumps optioneel, Puretech 68pk, 82pk, 110pk (benzine), 70pk en 100pk (diesel). Momenteel alleen handbak met 6 verzetten, de EAT6 automaat komt er aan.
Autoweek heeft foto's van de wagen zonder airbumps, de uitsparing voor de airbumps zitten er wel, dat is wat jammer. Klik
Carosserie verkrijgbaar in...
Blanc Banquise (zie foto)
Noir Perla Nera (zwart)
Gris Shark (grijs)
Gris Alu (alu grijs)
Rouge Rubi (bordeaux rood)
Almond Green
Cobalt Blue
Orange Power
Sable (beige)
Te combineren met
Blanc Opale (wit)
Noir Onyx (zwart)
Rouge Aden (knetterrood)
....op het dak.
Dit alles met 3 smaken in interieur vormgeving, Ambiance Metropolitan Grey (basis uitvoering), Ambiance Urban Red (zie plaatje) en Ambiance Hype Colorado, met stuur in 2-kleuren (zie linkje hieronder)
Enige rotte vind ik nog steeds dat touchscreen, ik wil gewoon knoppen om in te kunnen drukken en aan te draaien in plaats van dat ik m'n concentratie van de weg moet halen om m'n vinger naar een knopje van 1,5cm x 1,5cm op het scherm te dirigeren... Vond het in de C4 Cactus ook rete irritant. En dan registreert ie de aanraking ook nog eens niet altijd.
En als ze dat ding nou netjes verwerken in het dashboard, maar hij lijkt er altijd zo opgeplakt op te zitten, als zo'n petjes Golf waar een Kenwood met schermpje in zit om dvd's op te kijken... Net zo knullig als het verwijderbare navigatiesysteem schermpje in de VW Up/Seat Miiiiiii/Skoda Citigo.
Bijzonder vrolijk: de nieuwe Citroën C3

Autoweek heeft foto's van de wagen zonder airbumps, de uitsparing voor de airbumps zitten er wel, dat is wat jammer. Klik
Carosserie verkrijgbaar in...
Blanc Banquise (zie foto)
Noir Perla Nera (zwart)
Gris Shark (grijs)
Gris Alu (alu grijs)
Rouge Rubi (bordeaux rood)
Almond Green
Cobalt Blue
Orange Power
Sable (beige)
Te combineren met
Blanc Opale (wit)
Noir Onyx (zwart)
Rouge Aden (knetterrood)
....op het dak.
Dit alles met 3 smaken in interieur vormgeving, Ambiance Metropolitan Grey (basis uitvoering), Ambiance Urban Red (zie plaatje) en Ambiance Hype Colorado, met stuur in 2-kleuren (zie linkje hieronder)
Enige rotte vind ik nog steeds dat touchscreen, ik wil gewoon knoppen om in te kunnen drukken en aan te draaien in plaats van dat ik m'n concentratie van de weg moet halen om m'n vinger naar een knopje van 1,5cm x 1,5cm op het scherm te dirigeren... Vond het in de C4 Cactus ook rete irritant. En dan registreert ie de aanraking ook nog eens niet altijd.
En als ze dat ding nou netjes verwerken in het dashboard, maar hij lijkt er altijd zo opgeplakt op te zitten, als zo'n petjes Golf waar een Kenwood met schermpje in zit om dvd's op te kijken... Net zo knullig als het verwijderbare navigatiesysteem schermpje in de VW Up/Seat Miiiiiii/Skoda Citigo.
Bijzonder vrolijk: de nieuwe Citroën C3

[ Voor 255% gewijzigd door FastFred op 29-06-2016 22:52 ]