Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 27 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21

sapphire

Die-hard pruts0r

dude88 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:25:
Toch wat vroeg voor een koppeling, maar het zal er wel afhankelijk van zijn hoe je ermee rijdt.

Als je wat dingetjes aanpakt kan er iemand nog een prima auto aan hebben.
Ja opzich wel, maar niet meer voor ons. Om nu nog rond de 1000 euro in de auto steken zodat hij rijd maar nog steeds met een rits gebreken zit zag ik niet zitten. Daarnaast wilde we tussen nu en een aantal jaar toch een grotere auto dus voor die paar jaar zo'n investering....
Druppel voor mij was toen we wat rond aan het kijken waren voor iets anders ik wegreed met de Citroën en hij doorslipte in 2, 3 en 4 toen ik vaart wilde maken :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 17:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb de radio er nog eens uitgehaald en het gaat om een Siemens VDO RD4N2M-00 (MP3) versie. Het gekke is, dat het lijkt alsof de AUX poort voor BT bezet is. Ik vraag mij af of ik gewoon de kabel kan 'vertakken' vanaf de AUX poort naar een loss input en dat deze dan gewoon geluid levert als ik er muziek overheen gooi. Dat, of ik blaas de boel op :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zXaC5WqAczQlpoo1BQbqjPJC/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XrJlunDStZh7OLACRqYIgVzt/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Nkojgh0Lw16YLRza6z4wVJ8G/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QHTNNcBVm0HqcmJrLSQbbZmM/medium.jpg

Die witte aansluting is waar ik dus de AUX kabel in zou moeten pluggen maar die is dus bezet door (wat ik vermoed) de BT connectie (audio dan, de BT zelf zal een apart chip zijn die niet op de radio zit?)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:15

Xanax959

relax...

Gek is dat, bij mijn RD3 zat daar ook een kabeltje in, nooit achter gekomen waarvoor die was. Kabeltje er uit, Yatour MP3 interface kabeltje er in, aanzetten met de Lexia en het ding doet het prima.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik gok dat het de audio van de BT is die over de radio gaat. Dat is simpel te testen natuurlijk door de witte connector uit de quad connector te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
Notna schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:51:
Ik gok dat het de audio van de BT is die over de radio gaat. Dat is simpel te testen natuurlijk door de witte connector uit de quad connector te halen :+
Denk ook idd op die manier makkelijk te testen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik ben inmiddels weer wat verder:

Ter test heb ike ven die AUX 1 kabel connector eruit getrokken en zoals ik al dacht: dat is om de audio over de speakers te laten gaan wanneer je handsfree belt. BT blijft wel werken, maar je hoort niets :+

Maar na wat verder zoeken kwam ik er achter dat het officiele onderdeel Artikel '9706AG ' heet. Dit is een DHZ set waarbij je de kabels zelf moet wiren in een de connector (op pin 1,2,7). Wat blijkt; die 3 kabels die voor BT gebruikt worden noemt met AUX 1, maar links daarvan zitten ook 3 pinnen wat AUX 2 is. Ik kon dus de kabels uit de connector trekken van de kabel van Ebay (precies hetzelfde als de officiele versie, maar dan 10 euro ipv 35 euro :P ) en die in de bestaande connector steken. Dat werkt, alleen kan ik AUX 2 uiteraard niet selecteren omdt deze software matig locked is. Ik moet dus langs de dealer om die te laten unlocken.

Ik heb de vraag nu dus uitstaan hoeveel dat grapje kost :+

Edit: 50 euro en een half uurtje om het te unlocken :') Ik neem aan dat alleen offciele dealers dit kunnen doen en niet Henky op de hoek?

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 09-12-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 16:21

sapphire

Die-hard pruts0r

Daar kom je ook alleen achter door het te vragen ;)

Toen ik de eerste keer een storing had met mijn Citroën zei de dealer hier in de buurt ook dat zij de enige waren (alsin alleen Citroën dealers) de konden uitlezen. Zo'n beetje elk zelfrespecterende garage kan dat dus dat klopte niet (interpreteren van de storing daar in tegen is een ander verhaal :+ )

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ironisch genoeg is die pp2000 met Lexia 3 (die je nodig hebt om met ODB te communiceren en en naar de ECU/BSI te schrijven) al iets van 50 euro.

En dan kan je het gewoon zelf doen, ook in de toekomst :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:15

Xanax959

relax...

Ik heet niet Henky, maar ik heb bijvoorbeeld zo'n Lexia van Ebay. In Groningen.
Anders even op het C5 club forum kijken naar meer gekke Henkies met een Lexia.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:39
sapphire schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:39:Druppel voor mij was toen we wat rond aan het kijken waren voor iets anders ik wegreed met de Citroën en hij doorslipte in 2, 3 en 4 toen ik vaart wilde maken :+
Moet de kabel niet bijgesteld worden?

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 18:35
Ik sta op het punt om een Citroen DS4 te bekijken uit 2013, 40.000km gelopen en een diesel.
Hebben jullie misschien tips waar ik op moet gaan letten?

Had gelezen dat het model uit 2012 een slijtage probleem had met de achter wielen?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Hoi Allemaal. Ben al jaren tevreden rijder van een C3 diesel uit 2012. Nu heeft mijn vrouw haar rijbewijs gehaald (automaat), dua willen we upgraden naar een automaat.
Ik heb nu gezeten in een C4 en we gaan morgen proefrijden
Zijn er nog speciale zaken die handig zijn om te vragen? Ik ben redelijk leek in autozaken, dus als iemand nog tips heeft waar op te letten,dan is dit erg welkom.
Het is een Citroen C4 1.6 THP EXCLUSIVE EGS. 156PK. 117000km op de teller. Dealeronderhouden en staat te koop bij Citroën dealer met 12 maanden garantie. Afgeleverd met 120000km beurt en APK.
Prijs is 13000. Ik krijg nog 7500 inruil voor m'n C3 (EHDI Airdream 90 PK met 72000km op de teller)
Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Blindfold op 24-01-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die thp modellen konden toch last hebben van ijzer vijlsel in de versnellingsbak?

Oh nee, dat waren die anderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 24-01-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
THP had tot ong. 2010 (als ik het goed heb) wel eens last van distributie-problemen, kettingen die niet slijtagebestendig waren... Vanaf 2010 zijn die problemen AFAIK opgelost, iets om op te letten wanneer het een auto van 2010 of eerder betreft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

bdalenoord schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:25:
THP had tot ong. 2010 (als ik het goed heb) wel eens last van distributie-problemen, kettingen die niet slijtagebestendig waren... Vanaf 2010 zijn die problemen AFAIK opgelost, iets om op te letten wanneer het een auto van 2010 of eerder betreft dus.
Thanks. Ik zie dat ik inderdaad het jaartal er niet heb bijgezet. Hij is uit 2011,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Dan zouden die problemen voor zover mij bekend niet meer voor mogen komen... Mooie auto verder! Met 12 maanden garantie kan je verder ook niet veel gebeuren.

Een goede bron van informatie omtrent de C4 is c4owners.org, voor alle modellen C4 geschikt en ik haal er regelmatig informatie weg. Voor sommige resources willen ze echter een bijdrage/betaling, heb ik nog nooit nodig gehad. Op het forum vindt ik geen informatie over structurele problemen bij het model wat je van plan bent aan te schaffen, en ook via Google heb ik niet echt iets structureels gevonden.

Tijdens de proefrit is het in ieder geval verstandig om de auto even een keer flink op zijn staart te trappen (nadat je eerst de motor rustig hebt warmgereden) want dan hoor je vanzelf of de motor vreemde geluiden maakt en voel je direct of de bak netjes schakelt wanneer je meer vermogen vraagt. Gaat dit allemaal soepel, dan zou ik me geen zorgen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

bdalenoord schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:02:
Dan zouden die problemen voor zover mij bekend niet meer voor mogen komen... Mooie auto verder! Met 12 maanden garantie kan je verder ook niet veel gebeuren.

Een goede bron van informatie omtrent de C4 is c4owners.org, voor alle modellen C4 geschikt en ik haal er regelmatig informatie weg. Voor sommige resources willen ze echter een bijdrage/betaling, heb ik nog nooit nodig gehad. Op het forum vindt ik geen informatie over structurele problemen bij het model wat je van plan bent aan te schaffen, en ook via Google heb ik niet echt iets structureels gevonden.

Tijdens de proefrit is het in ieder geval verstandig om de auto even een keer flink op zijn staart te trappen (nadat je eerst de motor rustig hebt warmgereden) want dan hoor je vanzelf of de motor vreemde geluiden maakt en voel je direct of de bak netjes schakelt wanneer je meer vermogen vraagt. Gaat dit allemaal soepel, dan zou ik me geen zorgen maken...
Geweldig. Hartstikke bedankt voor de moeite. Ik zal hem inderdaad even goed testen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:30
De 1.6THP heeft meerdere problemen, opgerekte ketting, olielekkage bij de kleppen, ernstige interne vervuiling, turbo....

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
d-super schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:37:
De 1.6THP heeft meerdere problemen, opgerekte ketting, olielekkage bij de kleppen, ernstige interne vervuiling, turbo....
Toch wordt die motor in erg veel auto's van PSA geleverd. Een aantal van de door jou genoemde symptomen waren inderdaad kinderziektes waar het blok last van had, welke sindsdien volgens PSA opgelost zijn. Daarnaast klinken een aantal zaken me als typisch voor auto's die niet rustig warm gereden worden, daar zijn turbo's erg gevoelig voor.

Over interne vervuiling heb ik ook wat gelezen, maar dat lijkt met name voor te komen bij de auto's die erg veel voor korte afstanden gebruikt worden. Elke auto is het meest geschikt om lange afstanden te rijden, dit hoor je van erg veel andere merken ook.

Belangrijkst is hoe de vorige eigenaar met de auto is omgegaan, een turbo heeft een gebruiksaanwijzing maar bij correct gebruik hoeven er helemaal geen problemen op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 11:46
Gewoon geen THP kopen. Blijven ellende motoren. Ze verkopen ze ook niet meer. Waarom denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
THP is gewoon een slecht (BMW) ontwerp met structurele problemen zoals interne vervuiling, olieverbruik enz.
Ik zou geen auto met THP motor kopen, de ellende komt vroeg of laat..
100.000 km rijden zonder problemen is meer een uitzondering dan regelmaat.
Kijk eens op het C5 forum in het THP draadje, dan wil je echt niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door d-super op 25-01-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Hmm. Ik durf bijna niet te zeggen dat het hem wel is geworden :-)
Is een grote stap vooruit qua luxe. Ik heb nog meer gelezen erover. De één vindt het helemaal kut en de ander zweert erbij. Zelf moet ik wel erg wennen aan het schakelen, maar heb ook een stuk op de handmatige stand gereden en dan doet ie al veel meer wat ik wil.
Maar voor de rest ziet hij er heel goed uit, dus als hij ellende geeft, dan hoop ik dat ie dat in het eerste jaar doet, want dan valt het nog in de garantie.

http://vanoord.nl/occasions/autodetails/?ID=179442

Hier trouwens de details voor de geinteresseerden. Bedankt aan een ieder die feedback heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
bgttje schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:54:
Gewoon geen THP kopen. Blijven ellende motoren. Ze verkopen ze ook niet meer. Waarom denk je?
Op de Citroen-website kan ik toch echt nog diverse modellen met THP bestellen: o.a. de DS4 en de C4 Picasso. Zoals Blindfold ook al aangeeft, meningen en smaken verschillen. Er zijn ook zat mensen die zonder problemen rond rijden...
Blindfold schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:59:
Hmm. Ik durf bijna niet te zeggen dat het hem wel is geworden :-)
Is een grote stap vooruit qua luxe. Ik heb nog meer gelezen erover. De één vindt het helemaal kut en de ander zweert erbij. Zelf moet ik wel erg wennen aan het schakelen, maar heb ook een stuk op de handmatige stand gereden en dan doet ie al veel meer wat ik wil.
Maar voor de rest ziet hij er heel goed uit, dus als hij ellende geeft, dan hoop ik dat ie dat in het eerste jaar doet, want dan valt het nog in de garantie.

http://vanoord.nl/occasions/autodetails/?ID=179442

Hier trouwens de details voor de geinteresseerden. Bedankt aan een ieder die feedback heeft gegeven.
Mooie wagen, lekker compleet uitgevoerd en prachtige velgen! Veel plezier met je nieuwe Citroen, maar dat zal vanzelf goed komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
bdalenoord schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:09:[...]Op de Citroen-website kan ik toch echt nog diverse modellen met THP bestellen: o.a. de DS4 en de C4 Picasso. Zoals Blindfold ook al aangeeft, meningen en smaken verschillen. Er zijn ook zat mensen die zonder problemen rond rijden...[...]Mooie wagen, lekker compleet uitgevoerd en prachtige velgen! Veel plezier met je nieuwe Citroen, maar dat zal vanzelf goed komen...
Is ook zo. Alleen zit er meer risico aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Blindfold schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:59:
Hmm. Ik durf bijna niet te zeggen dat het hem wel is geworden :-)Is een grote stap vooruit qua luxe. Ik heb nog meer gelezen erover. De één vindt het helemaal kut en de ander zweert erbij. Zelf moet ik wel erg wennen aan het schakelen, maar heb ook een stuk op de handmatige stand gereden en dan doet ie al veel meer wat ik wil.Maar voor de rest ziet hij er heel goed uit, dus als hij ellende geeft, dan hoop ik dat ie dat in het eerste jaar doet, want dan valt het nog in de garantie.http://vanoord.nl/occasions/autodetails/?ID=179442 Hier trouwens de details voor de geinteresseerden. Bedankt aan een ieder die feedback heeft gegeven.
Het is gewoon een hele mooie auto. En een C5 geeft altijd plezier ook al gaat er soms wat mis. Het blijft een Citroen......gelukkig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
d-super schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:36:
THP is gewoon een slecht (BMW) ontwerp met structurele problemen zoals interne vervuiling, olieverbruik enz.
Ik zou geen auto met THP motor kopen, de ellende komt vroeg of laat.100.000 km rijden zonder problemen is meer een uitzondering dan regelmaat.Kijk eens op het C5 forum in het THP draadje, dan wil je echt niet meer.
Heb ook meer vertrouwen in de 1.2THP. Is door PSA zelf ontworpen(zover ik weet). Geen enge kettingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Er is over elke auto en elk model wel wat te zeuren.
Laatst op een verjaardag waarbij ik aangaf dat we een Grand C4 Picasso reden.
Kreeg meteen dat Franse wagens slecht waren etc etc.
Zegt degene die oude aftandse bakken rijdt (wel met de kanttekening dat hij er zelf aan kan sleutelen).
Volgende verjaardag vroeg hij of dat onze auto was voor de deur. Waarop we te horen krijgen dat het wel een mooie auto was.
Denk dat hij op zijn flikker had gekregen. Haha.

Geniet er gewoon lekker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Arunia schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:25:
Er is over elke auto en elk model wel wat te zeuren.
Laatst op een verjaardag waarbij ik aangaf dat we een Grand C4 Picasso reden.
Kreeg meteen dat Franse wagens slecht waren etc etc.
Zegt degene die oude aftandse bakken rijdt (wel met de kanttekening dat hij er zelf aan kan sleutelen).
Volgende verjaardag vroeg hij of dat onze auto was voor de deur. Waarop we te horen krijgen dat het wel een mooie auto was.
Denk dat hij op zijn flikker had gekregen. Haha.

Geniet er gewoon lekker van.
Dat is ook zo lekker makkelijk imho: alle Franse wagens zijn slecht.
Oh ja?
De mijne doet het anders prima en ik ken zat andere merken met problemen.
Maar het lult wel lekker makkelijk op een feestje misschien, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

PeaceNlove

Deugleuter

Ik verlang anders wel terug naar mijn Citroen, ik rij nu een Octavia, maar die 1.6TDI voelt minder lekker aan dan mijn oude 1.6 eHDI. En de bakverhoudingen van de 1e en 2e versnelling van de Octavia zijn minder dan bij mijn oude DS3. Die het overigens 170.000km onder mijn bewind zonder 1 defect heeft volgehouden.

Maar goed, N=2 in dit geval, dus mijn mening bewijst niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DS3 was ook wel een heerlijke auto ja. Slechts een keer een storing gehad en dat was een defecte sensor voor het achteruit inparkeren. Nu een C4 Cactus, ook weer een prima auto. Die diesel motoren rijden erg lekker.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MBV

Mijn DS3 had in 3 jaar tijd 1x een probleem met de electrische ruit, dus N=4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Daniel36 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:51:
[...]

Dat is ook zo lekker makkelijk imho: alle Franse wagens zijn slecht.
Oh ja?
De mijne doet het anders prima en ik ken zat andere merken met problemen.
Maar het lult wel lekker makkelijk op een feestje misschien, ik weet het niet.
Dat idd. Bekt wel lekker.
Heb wel meer elektrische storingen gehad met mijn Mégane. Maar was ook niet overdreven. Uiteindelijk bijna 3 ton op weggereden en dat op gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Vroeger roestten Franse auto's best maar dat deden andere merken ook wel.
Betrouwbaarheid weet ik niet eigenlijk (vroeger dan), maar de Renaults Megane en Laguna van ik meen 2001 tot 2005 hebben het imago qua betrouwbaarheid geen goed gedaan.

Daarna is dat wel weer goed gekomen.

Wij hebben vrij veel Citroens en Peugeots gehad in de familie en daar zijn eigenlijk nooit rare problemen mee geweest.
Denk aan 205 (4x), 405, 605, BX (2x), Saxo (2x), XM, AX, Berlingo.
Ik rij al 5 jaar en 140 d km in een Picasso van 2003, op lpg.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel36 op 29-01-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 16:03
Donderdag met mijn C4 Cactus naar de garage. Ik ben die irritante fluittoon toch wel erg zat. Ook gaat het raam van het rechtervoorportier wat moeizaam omhoog en omlaag, op deze manier is die motor gauw een keer stuk. Ook de achteruitkijkspiegel moet bijgesteld worden, als je nu dat lipje omgooit zodat het duisterder wordt achter je, dan kijk je naar de achterbank ipv het achterraam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Bij mij heeft de ervaring met m'n C3 toch wel m'n vooroordeel weggehaald over Citroën. Afgelopen 4 jaar heeft ie me nooit in de steek gelaten, dus hoop dat z'n grote broer dezelfde service zal leveren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ossi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:47:
Ook de achteruitkijkspiegel moet bijgesteld worden, als je nu dat lipje omgooit zodat het duisterder wordt achter je, dan kijk je naar de achterbank ipv het achterraam.
Dat is volgens mij een kwestie van de spiegel verkeerd gebruiken. Je zou die standen net andersom moeten gebruiken, dat wil zeggen dat je 'niet-verduisterende' modus gebruikt als 'verduisterende' modus en vice versa.

Het is dus zaak om je achteruitkijkspiegel wat je nu als 'verduisterende' modus ziet, af te stellen als 'niet-verduisterend', wat inhoud dat wanneer je de achterbank ziet, de spiegel normaal moet richten zodat je zonder verduistering door het achterraam kan kijken, als je dan het flipje omhaalt zal de spiegel richting het dak gericht worden, maar dan heb je wel verduisterend zicht naar achteren.

Pfew wat een lap tekst om zoiets uit te leggen, hopelijk is dit inderdaad het probleem ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
RomeoJ schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:16:
[...]

Dat is volgens mij een kwestie van de spiegel verkeerd gebruiken. Je zou die standen net andersom moeten gebruiken, dat wil zeggen dat je 'niet-verduisterende' modus gebruikt als 'verduisterende' modus en vice versa.

Het is dus zaak om je achteruitkijkspiegel wat je nu als 'verduisterende' modus ziet, af te stellen als 'niet-verduisterend', wat inhoud dat wanneer je de achterbank ziet, de spiegel normaal moet richten zodat je zonder verduistering door het achterraam kan kijken, als je dan het flipje omhaalt zal de spiegel richting het dak gericht worden, maar dan heb je wel verduisterend zicht naar achteren.

Pfew wat een lap tekst om zoiets uit te leggen, hopelijk is dit inderdaad het probleem ;)
Helaas werkt andersom ook niet, dan kijk ik naar het dak ipv de achterbank :p

De spiegels horen op een bepaald aantal graden op elkaar afgesteld te zijn, maar ik denk dat daar iets fout is gegaan. Ook als ik m bij stel zodat ik wel wat zie, dan zie ik wazig beeld 's nachts. Denk dat er gewoon een nieuwe spiegel ingezet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:05
Ossi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:47:
Donderdag met mijn C4 Cactus naar de garage. Ik ben die irritante fluittoon toch wel erg zat. Ook gaat het raam van het rechtervoorportier wat moeizaam omhoog en omlaag, op deze manier is die motor gauw een keer stuk. Ook de achteruitkijkspiegel moet bijgesteld worden, als je nu dat lipje omgooit zodat het duisterder wordt achter je, dan kijk je naar de achterbank ipv het achterraam.
Ik wilde net gaan zoeken of er meer Cactus-eigenaren rondreden met die irritante fluittoon!! Ja dus. 'whistlegate' wordt het zelfs genoemd, lol. Bij mij is het vooral bij tegen de harde wind in rijden. (Afgelopen week pret met die continue harde westenwind. Als ik richting westen rijd dan heb ik het volop en op de terugweg helemaal niks). Ik was eerst bang dat het aan de dakdragers lag, door luchtstroom een vervelend geluid maar ik lees nu dat het aan een 'overlappend' raamrubber ligt. Whatever that is.

Ook maar even mee terug naar de garage dus, schijnbaar eenvoudig op te lossen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
EvaluationCopy schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:13:
[...]

Ik wilde net gaan zoeken of er meer Cactus-eigenaren rondreden met die irritante fluittoon!! Ja dus. 'whistlegate' wordt het zelfs genoemd, lol. Bij mij is het vooral bij tegen de harde wind in rijden. (Afgelopen week pret met die continue harde westenwind. Als ik richting westen rijd dan heb ik het volop en op de terugweg helemaal niks). Ik was eerst bang dat het aan de dakdragers lag, door luchtstroom een vervelend geluid maar ik lees nu dat het aan een 'overlappend' raamrubber ligt. Whatever that is.

Ja het is een bekend probleem helaas, komt ook voor bij auto's zonder dakdragers, dus daar ligt het niet aan.
Moet donderdag ook even de hendel van de stoel vast laten zetten, de hendel waarmee je de stoel omhoog en omlaag kan bijstellen. Die verdwijnt wel eens onder de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

EvaluationCopy schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:13:
[...]

En wat is de oplossing dan, want dan rij ik ook even langs de garage :)

Even m'n luiheid overwonnen, en zelf gevonden:
UPDATE: Citroën geeft aan dat de oorzaak is gevonden en opgelost. Het raamrubber heeft soms wat overlap. Als deze gedemonteerd en opnieuw gemonteerd wordt is het probleem opgelost.

(via https://www.bright.nl/duu...igenzinnige-cactus-deel-1

[ Voor 36% gewijzigd door Murzeltje op 01-02-2016 13:06 . Reden: Toevoeging ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Vroeger roestten Franse auto's best maar dat deden andere merken ook wel.
Betrouwbaarheid weet ik niet eigenlijk (vroeger dan), maar de Renaults Megane en Laguna van ik meen 2001 tot 2005 hebben het imago qua betrouwbaarheid geen goed gedaan.
Niet alleen de Mégane. De K9K (1.5 dCi) motor was een compleet drama, hier een mooi voorbeeld van een goed onderhouden en altijd netjes warm gereden exemplaar met 170K op de klok:

Na die lagerschade is het ding verkocht. Was het zoveelste defect in een paar maanden tijd.

Renault heeft overigens wel geleerd van die tijd. De K9K vind je tegenwoordig op iedere straathoek, zelfs Mercedes koopt 'm in. En ze zijn betrouwbaar...

Mijn Citroën rijdt nog steeds naar wens, al lijkt ie soms wat astmatisch te zijn (onder bepaalde omstandigheden ineens minder vermogen, de inlaatroffel is dan ook minder aanwezig. Oorzaak nog niet gevonden). Bijna 210K op de klok, ondanks een lichte aanrijding still going strong.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Murzeltje schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:00:
[...]

En wat is de oplossing dan, want dan rij ik ook even langs de garage :)

Even m'n luiheid overwonnen, en zelf gevonden:
UPDATE: Citroën geeft aan dat de oorzaak is gevonden en opgelost. Het raamrubber heeft soms wat overlap. Als deze gedemonteerd en opnieuw gemonteerd wordt is het probleem opgelost.

(via https://www.bright.nl/duu...igenzinnige-cactus-deel-1
Dat had ik ook gevonden, maar het is niet het raamrubber, het zijn de deurrubbers. Toevallig was mijn voorruit kapot en na het plaatsten van een nieuwe ruit, was bij mij het probleem niet opgelost. :)

Mijn auto gisteren opgehaald bij de garage, maar moet later terugkomen. Er moesten onderdelen besteld worden voor het fluittoon probleem. Schijnbaar wordt er nu iets tussen de deur en de A stijl geplaatst, maar geen idee wat precies. Ik hoop maar dat het geen afbreuk doet aan de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:15

Maximilian

You've been Maxxed...

Heren, ik heb net een Cactus BlueHDI100 gekregen van mijn nieuwe leasemaatschappij.

Blijkt dat modellen vanaf november 2015 niet meer de EBS versterker en actieve woofer mee worden geleverd.
Maar ik heb een redelijke oplossing mogen creëren van de maatschappij (zonder te schroeven)

http://www.citroen-forum....hread/228546/P30/#1952833

Ik was ook erg nieuwsgierig naar hoe ik het geluid kan verbeteren van de Cactus en heb een weg naar de oplossing gevonden.

Ik zie in sommige engelse fora dat de speakers vervangen kunnen worden à 200~300 euro.
Dit scheelt wel wat in volheid van het geluid, maar is nog niet helemaal goed.

Het probleem ligt hem in de Magneti Marelli RT4.
Deze stuurt ongeveer 200mV aan auto signaal uit, wat niet voldoende is voor audio enthousiaste mensen.
De speakers daarin tegen zijn in feite prima, maar worden niet goed aangestuurd was ik van mening.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een versterker er voor, deze heb ik gevonden: http://www.amazon.de/NXS-...er-Nxd125-4/dp/B002UDQ9QY

Dus ik heb op deze pagina: https://www.dropbox.com/s...R5K5cRZLxZJ_xa/Smeg+?dl=0
Een beetje afgekeken hoe het dashboard uit elkaar zou kunnen.

1. Rechterdeur openen.
2. Glanzende paneeltje naar je toe trekken en verwijderen
3. Vanaf de onderkant, voorzichtig het paneel onder het handschoenenvak losklikken, let op dat de lange pin niet afbreekt.
4. Met torx schroevendraaiers de Magneti Marelli radio los maken, let op de kabels!
5. DMV klik systemen de rechter connectoren los maken voor optische kabels en piepersystemen.
6. Quadlock voorzichtig los maken, alle andere kabels kunnen er nog in blijven.

Et voila, de radio is er uit, nu heb je alleen nog kabels over.

Ik heb deze kabel gehaald: http://www.pdaplus.nl/nl/...iat-peugeot-quadlock.html

De 20 pins connector er vanaf gehaald en middels een pinout chart de bekabeling verlengd naar mijn eigen kabelboom naar de versterker en weer terug de kabelboom van de auto in.
Pinout chart: http://rt4.wikidot.com/pinouts

De panelen van de Cactus zijn makkelijk los te krijgen, dus van de middelconsole voorzichtig de kap er af getrokken, mijn kabelboom naar de achterkant gebracht van de passagiers-stoel en daar de versterker neer gelegd.

Even getest, afgesteld en alles weer dicht gemaakt.

Nu heb ik degelijk geluid, vol van klank en mogelijkheid om doof uit de auto te komen :)
Dit kostte mij 60 euro en wat uurtjes werk, dat scheelt enorm :)

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Maximilian schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:49:
Heren, ik heb net een Cactus BlueHDI100 gekregen van mijn nieuwe leasemaatschappij.

Blijkt dat modellen vanaf november 2015 niet meer de EBS versterker en actieve woofer mee worden geleverd.
Maar ik heb een redelijke oplossing mogen creëren van de maatschappij (zonder te schroeven)

http://www.citroen-forum....hread/228546/P30/#1952833

Ik was ook erg nieuwsgierig naar hoe ik het geluid kan verbeteren van de Cactus en heb een weg naar de oplossing gevonden.

Ik zie in sommige engelse fora dat de speakers vervangen kunnen worden à 200~300 euro.
Dit scheelt wel wat in volheid van het geluid, maar is nog niet helemaal goed.

Het probleem ligt hem in de Magneti Marelli RT4.
Deze stuurt ongeveer 200mV aan auto signaal uit, wat niet voldoende is voor audio enthousiaste mensen.
De speakers daarin tegen zijn in feite prima, maar worden niet goed aangestuurd was ik van mening.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een versterker er voor, deze heb ik gevonden: http://www.amazon.de/NXS-...er-Nxd125-4/dp/B002UDQ9QY

Dus ik heb op deze pagina: https://www.dropbox.com/s...R5K5cRZLxZJ_xa/Smeg+?dl=0
Een beetje afgekeken hoe het dashboard uit elkaar zou kunnen.

1. Rechterdeur openen.
2. Glanzende paneeltje naar je toe trekken en verwijderen
3. Vanaf de onderkant, voorzichtig het paneel onder het handschoenenvak losklikken, let op dat de lange pin niet afbreekt.
4. Met torx schroevendraaiers de Magneti Marelli radio los maken, let op de kabels!
5. DMV klik systemen de rechter connectoren los maken voor optische kabels en piepersystemen.
6. Quadlock voorzichtig los maken, alle andere kabels kunnen er nog in blijven.

Et voila, de radio is er uit, nu heb je alleen nog kabels over.

Ik heb deze kabel gehaald: http://www.pdaplus.nl/nl/...iat-peugeot-quadlock.html

De 20 pins connector er vanaf gehaald en middels een pinout chart de bekabeling verlengd naar mijn eigen kabelboom naar de versterker en weer terug de kabelboom van de auto in.
Pinout chart: http://rt4.wikidot.com/pinouts

De panelen van de Cactus zijn makkelijk los te krijgen, dus van de middelconsole voorzichtig de kap er af getrokken, mijn kabelboom naar de achterkant gebracht van de passagiers-stoel en daar de versterker neer gelegd.

Even getest, afgesteld en alles weer dicht gemaakt.

Nu heb ik degelijk geluid, vol van klank en mogelijkheid om doof uit de auto te komen :)
Dit kostte mij 60 euro en wat uurtjes werk, dat scheelt enorm :)

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Ik heb de EBS versterker en actieve woofer, maar moet zeggen dat het bar weinig voorstelt. Kan me voorstellen dat ze die niet meer willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

Saffie_time

Why use this? 42!

Zijn er hier nog mensen die iets zinnigs durven zeggen over een occasion: Citroën C5 - 1.8-16V Ligne Prestige combi uit 2005 en dan in het bijzonder over waar ik extra op moet letten bij het kijken voor aankoop naast de standaard/logische zaken?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
Een paar aandachtspuntjes van een C5 :
Achter draagarm lagers, kachelkleppen (willen wel eens breken, kachel wordt aan een kant niet warm of blijft warm), zwetende cq lekkende veercilinders achter en let op een goed functionerend Com 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
En als die 1.8 16v een EW7-serie motor is, volgens mij wel, dan KAN (met de nadruk op KAN) hij nog wel eens olie willen verbruiken. Is een (niet officiele) oplossing voor: klik. De lange termijn effecten van deze modificatie zijn alleen nog niet getest...

Mijn C4 heeft 2 weken terug een onderhoudsbeurtje gehad, verse olie, setje bougies en 2 verse banden.

Echter gister met scouting naar België geweest, kampterrein bekeken voor het zomerkamp dit jaar. 2,5 uur heen, 1 uurtje daar rond gelopen, 2,5 uur terug 8)7

Halverwege de terugweg begon de motor af en toe wat te hikken, na een 10 kilometer resulteerde dit in "BEEEEEP: storing emissiesysteem" ;( En het hikken en sputteren werd wat heviger, dit hield 30 kilometer aan en verdween daarna, een herstart bij het eerste beste tankstation heeft niet geholpen dus wat rustiger verder gereden.

Vanmorgen uit laten lezen bij de Citroën dealer: "storing injectiesysteem", een van de cylinders heeft een paar keer zonder benzine gestaan. Melding verwijderd, korte testrit gemaakt, probleem weg. Nu maar mee door karren, als de melding terug komt een afspraak maken om te laten troubleshooten

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7heeDY7pmsZER1qvoOiYbuDW/medium.jpg

O+ :9~

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 07-03-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
FastFred schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:21:
En als die 1.8 16v een EW7-serie motor is, volgens mij wel, dan KAN (met de nadruk op KAN) hij nog wel eens olie willen verbruiken. Is een (niet officiele) oplossing voor: klik.
EW7, en ook z'n tweeliterbroertje, heeft nog weleens last van 1:2500 inderdaad. Carterventilatie omleiden naar een catchcan kan op die motoren geen kwaad, gasklep doet 't prima zonder "mengsmering" ;)
Die restrictor zal dus ook wel goed gaan.

Heb in m'n Xsara ('01 Break, 1.4i) overigens ineens een bijgeluidje dat ik niet thuis kan brengen: Bij scherpe (haakse of snelle) bochten naar rechts hoor ik een fluittoon. Lijkt uit het dashboardkastje/rechtsvoor te komen, maar ik zag niks geks aan de ophanging. Het is niet toerental of snelheidsafhankelijk, alleen de "hellingshoek" lijkt van invloed te zijn. Iemand goeie ideeën?

zit ineens te denken... stuurbekrachtigingspomp zit rechts, misschien te weinig olie? Morgenvroeg ff checken |:(

[ Voor 43% gewijzigd door kakanox op 08-03-2016 00:44 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ja, maar met een catchcan moet je alsnog olie bijvullen. Met deze oplossing slaan de oliedampen tegen de olierestrictor aan en druppelen dan weer terug de motor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Met de C5 in mijn eigen garage geweest voor advies en die zag direct op de brug dat er links voor hydraulische lek was in 1 van de slangen van het veersysteem.
Daarnaast koppeling die schokt (pedaal dat rammelt als abs maar dan minder heftig) en een handrem die niet werkt.

Terug naar de verkopende garage die dit alles wel wil maken en daar geen extra geld voor vraagt...

Weet even niet meer of ik hem nu wel of niet wil aanschaffen, ergens zit er wel twijfel en aan de andere kant is het wel een super fijne auto (153.000 km, 10 jaar oud en op G3).
Iemand die nog iets zinnigs durft te zeggen?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:33
MBV schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:39:
Mijn DS3 had in 3 jaar tijd 1x een probleem met de electrische ruit, dus N=4 :+
Wij rijden sinds vorig jaar in een DS3. Nu ruim 56.000 km gereden en nul problemen. Dus N=5. :p

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Saffie_time schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 19:05:
Met de C5 in mijn eigen garage geweest voor advies en die zag direct op de brug dat er links voor hydraulische lek was in 1 van de slangen van het veersysteem.
Daarnaast koppeling die schokt (pedaal dat rammelt als abs maar dan minder heftig) en een handrem die niet werkt.

Terug naar de verkopende garage die dit alles wel wil maken en daar geen extra geld voor vraagt...

Weet even niet meer of ik hem nu wel of niet wil aanschaffen, ergens zit er wel twijfel en aan de andere kant is het wel een super fijne auto (153.000 km, 10 jaar oud en op G3).
Iemand die nog iets zinnigs durft te zeggen?
Die lekkage zal wel verholpen worden, prima.

Wat willen ze dan doen met de koppeling? Vervangen?
Dan lijkt het me juist een goede koop, wel zo fijn een verse koppeling ;)

Wil dat nog een beetje vooruit met een 1.8 16v?

LPG prijzen zijn ook erg laag op het moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik twijfel nog steeds of ik er een goede koop aan ga hebben ;)
Drukgroep zou vervangen worden, platen zelf dus niet.

Momenteel rij ik skoda octavia combi 1.6 ook op G3 maar die is beduidend sneller dan de C5.
Ik voelde me redelijk een oude sok met versnellen in de C5 en op snelweg met invoegen op linker baan bang dat ik overige verkeer op aan het houden was. Al met al viel dat (in vergelijking met de Skoda dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 10:07
Saffie_time schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:07:
Ik twijfel nog steeds of ik er een goede koop aan ga hebben ;)
Drukgroep zou vervangen worden, platen zelf dus niet.
Als de platen nog goed zijn is dat natuurlijk ook zonde om ze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:19:
[...]

Als de platen nog goed zijn is dat natuurlijk ook zonde om ze te vervangen.
Meerprijs van de platen lijkt me niet zoveel als je de boel toch open heb. Persoonlijk zou ik zelf bij betalen om de platen te vervangen. Ik zou zelfs overwegen de krukaskeerring te laten vervangen als de boel op ligt, geen idee of dit een zwak punt is bij deze motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
De 1.8 is gewoon te licht voor het gewicht van een C5 vooral het extra gewicht van de combi is een nadeel. De 2.0 is veel levendiger.

En als je twijfelt over die aankoop, niet doen, er komen nog andere voorbij.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 12:54
Ik heb de afgelopen jaren een DS3 als lease auto gehad en ik ben zo blij als een kind dat het ding er eindelijk uit mag :P

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Prima wagen, je moet alleen geen ruimte nodig hebben ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Just_A_User schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:55:
Ik heb de afgelopen jaren een DS3 als lease auto gehad en ik ben zo blij als een kind dat het ding er eindelijk uit mag :P
Waarom als ik vragen mag? Ik zit toevallig juist naar een DS3 te kijken in de vergelijking: Peugeot 208, Citroen DS3, Ford Fiesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
PdeBie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:34:
[...]

Waarom als ik vragen mag? Ik zit toevallig juist naar een DS3 te kijken in de vergelijking: Peugeot 208, Citroen DS3, Ford Fiesta
Nou, ik heb erg veel pech gehad met de auto. Daarnaast is hij ook wel wat kleiner dus ik ga nu weer naar een grotere auto toe. De DS3 die ik heb, met automaat, (ik moet automaat rijden), is echt ellendig, want die automaat is een klote ding. Ik ga nu weer naar DSG toe, wat ik voorheen ook had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Just_A_User schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:38:
[...]

Nou, ik heb erg veel pech gehad met de auto. Daarnaast is hij ook wel wat kleiner dus ik ga nu weer naar een grotere auto toe. De DS3 die ik heb, met automaat, (ik moet automaat rijden), is echt ellendig, want die automaat is een klote ding. Ik ga nu weer naar DSG toe, wat ik voorheen ook had :)
OK, automaat ga ik niet rijden (vind een handgeschakelde bak veel fijner) en formaat is ongeveer gelijk aan mijn huidige 207, dus dat zijn geen issues voor mij.

Ben ik alleen nog even benieuwd naar de pech die je had. Waren dit technische mankementen? Elektronische problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
PdeBie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:45:
[...]

OK, automaat ga ik niet rijden (vind een handgeschakelde bak veel fijner) en formaat is ongeveer gelijk aan mijn huidige 207, dus dat zijn geen issues voor mij.

Ben ik alleen nog even benieuwd naar de pech die je had. Waren dit technische mankementen? Elektronische problemen?
De automaatbak is 3x uitgevallen in de eerste 60k km, waarvan de laatste keer de gehele bak en alles wat erbij hoort vervangen is. Dat uitvallen betekende dat de auto nergens meer op reageerde behalve remmen. Als ik dan stil stond kon ik ook niet meer starten maar na 10 min deed alles het weer alsof er nooit iets gebeurd was. Later bleek er een fout in de bak te zitten, daarom vervangen.

Een van die keren dat hij uitviel was op de snelweg. Dat is niet grappig kan ik je vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Just_A_User schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Een van die keren dat hij uitviel was op de snelweg. Dat is niet grappig kan ik je vertellen :P
Haha nee, kan ik mij voorstellen :)

Maar al met al dus vooral problemen met de automaat. Niets waar ik mij zorgen om hoef te maken (, want handgeschakeld heeft voorkeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
PdeBie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:01:
[...]

Haha nee, kan ik mij voorstellen :)

Maar al met al dus vooral problemen met de automaat. Niets waar ik mij zorgen om hoef te maken (, want handgeschakeld heeft voorkeur)
Ik moét. Ik mag niet handgeschakeld rijden, vanwege redenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Obelink schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:54:
De 1.8 is gewoon te licht voor het gewicht van een C5 vooral het extra gewicht van de combi is een nadeel. De 2.0 is veel levendiger.

En als je twijfelt over die aankoop, niet doen, er komen nog andere voorbij.
ik heb een xsara Picasso 1.8 en ik weet niet hoeveel het gewicht elkaar ontloopt, maar de Picasso is daar op zich vlot genoeg mee imho.
Alleen op de snelweg met langere tijd 130 a 140 is het toerental me (veel) te hoog.
Zo tegen de 3500 d toeren (in de 5, meer zijn er niet).

Mogelijk heeft de c5 een andere bak, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

PdeBie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:45:
[...]

Het is je 207 :P Zelfde basis, ander uiterlijk. Ik had voor mijn DS3 een 207. Volgens mij is qua ruimte het belangrijkste verschil dat de ruimte boven de achterwielen in de kofferbak 'mooi' afgedicht is met plastic, en misschien een paar cm beenruimte op de achterbank.
Tsurany schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:30:
Prima wagen, je moet alleen geen ruimte nodig hebben ;)
Daar hebben ze de C4 cactus voor uitgevonden :9 Zelfde basis, zelfde motor, rijdt ongeveer hetzelfde, met als belangrijk verschil dat ik wel achter mezelf kan zitten, en dat de kofferbak 1,5x zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
MBV schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:23:
[...]

Het is je 207 :P Zelfde basis, ander uiterlijk.
De 207 deelt (officieel) dezelfde basis als de C3 :)
Maar ik snap wel wat je bedoelt ;)

Daarom dat ik ook naar dit formaat auto kijk. Groot genoeg voor mij en vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Daniel36 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:08:
[...]

ik heb een xsara Picasso 1.8 en ik weet niet hoeveel het gewicht elkaar ontloopt, maar de Picasso is daar op zich vlot genoeg mee imho.
Alleen op de snelweg met langere tijd 130 a 140 is het toerental me (veel) te hoog.
Zo tegen de 3500 d toeren (in de 5, meer zijn er niet).

Mogelijk heeft de c5 een andere bak, dat weet ik niet.
Die toeren liggen bijna voor alle benzine 4 pitters van die tijd wel zo'n beetje gelijk.
Zowel de 1.6, 1.8 en 2.0 in zo'n beetje alle modellen.

De enige oplossing is een V6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MBV schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:23:
Daar hebben ze de C4 cactus voor uitgevonden :9 Zelfde basis, zelfde motor, rijdt ongeveer hetzelfde, met als belangrijk verschil dat ik wel achter mezelf kan zitten, en dat de kofferbak 1,5x zo groot is.
De Cactus heeft toch wel een behoorlijk andere manier van rijden moet ik zeggen. Meer comfortabel en minder van het snel door de bochten. Ook behoorlijk andere zithouding em zitpositie. Ruimere cockpit ipv gesloten en dicht op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

Tsurany schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:45:
[...]

De Cactus heeft toch wel een behoorlijk andere manier van rijden moet ik zeggen. Meer comfortabel en minder van het snel door de bochten. Ook behoorlijk andere zithouding em zitpositie. Ruimere cockpit ipv gesloten en dicht op elkaar.
Ik had al meer dan een jaar niet in mijn DS3 gereden toen ik een proefrit met die C4 cactus maakte, en ik vond het niet vervelend of opvallend anders :) De motor voelde sowieso een stuk beter dan wanneer hij in een Volvo S60 zit :+

Ik had natuurlijk wel even vergeleken hoeveel ruimte je hebt. In je eentje is een DS3 ruim zat, maar als je dan ziet hoeveel ruimte je bijna gratis extra krijgt in een C4 cactus... Da's best leuk :9

[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 14-03-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb ~155k op de teller gezet in de DS3 en nu op de ~40k in de Cactus en merk dat de Cactus vanwege de zit en het interieur minder uitnodigt om hard door bochten te gaan. Maar qua motor kan zeker de diesel prima meekomen, ging er zelfs een paar PK op vooruit. Beiden prima auto's, net iets andere doelgroep.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 14-03-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
En hoe is het verschil in geluidsisolatie tussen de DS3 en Cactus? Ik vind de DS3 op de snelweg vanaf 120km/u flink gehorig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Saffie_time schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:07:
Momenteel rij ik skoda octavia combi 1.6 ook op G3 maar die is beduidend sneller dan de C5.
Ik voelde me redelijk een oude sok met versnellen in de C5 en op snelweg met invoegen op linker baan bang dat ik overige verkeer op aan het houden was. Al met al viel dat (in vergelijking met de Skoda dus).
There's a fix for that :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LuPo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:37:
En hoe is het verschil in geluidsisolatie tussen de DS3 en Cactus? Ik vind de DS3 op de snelweg vanaf 120km/u flink gehorig.
Ik vind de Cactus niet erg gehorig maar dat vind ik van de DS3 ook niet moet ik zeggen. In ieder geval niet vergeleken met andere auto's in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
dude88 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:55:
[...]

Meerprijs van de platen lijkt me niet zoveel als je de boel toch open heb. Persoonlijk zou ik zelf bij betalen om de platen te vervangen. Ik zou zelfs overwegen de krukaskeerring te laten vervangen als de boel op ligt, geen idee of dit een zwak punt is bij deze motor.
Afgelopen maand druklager van mijn 207 gesmolten. Koppelingsset met lager was 130, geleidebus 15, olie 40 en de rest van de rekening bestond uit 8 uren arbeid. Zou me voor de kop slaan als 100K later de bak er weer af moet omdat drukgroep of plaat alsnog niet goed is.
LPG helpt overigens ook niet mee, die zooi zit allemaal in de weg en moet grotendeels uitgebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

LuPo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:37:
Ik heb hem 5 jaar geleden met verschillende auto's (vooral 14% diesel) vergeleken: vorig model clio, polo slowmotion, 207, fiat punto, en de DS3 diesel. Ik vond de DS3 wel lekker rustig rijden vergeleken met de rest, ook met 133km/u op de GPS. En ja, hij maakte iets meer geluid dan de S60 van mijn vader, net zoals de C4 cactus, maar die volvo is een heel andere klasse. Wat is volgens jou een auto die veel stiller is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wij wisten dit natuurlijk al, maar toch :+ : #CitroënMasterRace

http://www.telegraaf.nl/d...oire_brokkenpiloot__.html

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 15-03-2016 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MBV schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:16:
[...]

Ik heb hem 5 jaar geleden met verschillende auto's (vooral 14% diesel) vergeleken: vorig model clio, polo slowmotion, 207, fiat punto, en de DS3 diesel. Ik vond de DS3 wel lekker rustig rijden vergeleken met de rest, ook met 133km/u op de GPS. En ja, hij maakte iets meer geluid dan de S60 van mijn vader, net zoals de C4 cactus, maar die volvo is een heel andere klasse. Wat is volgens jou een auto die veel stiller is?
Geen idee maar wij hebben in 1 jaar 56.500km met de DS3 1.6e-hdi gereden. Dus dan begin je je wel te ergeren aan wat kleine puntjes zoals geluid (wind bij a-stijl en rolgeluiden). Uiteraard niets om je voor te schamen in een B-klasse. ;)

Ik denk dat we moeten gaan kijken naar een C-klasse (Golf, Astra etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
_JGC_ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:55:
[...]

Afgelopen maand druklager van mijn 207 gesmolten. Koppelingsset met lager was 130, geleidebus 15, olie 40 en de rest van de rekening bestond uit 8 uren arbeid. Zou me voor de kop slaan als 100K later de bak er weer af moet omdat drukgroep of plaat alsnog niet goed is.
LPG helpt overigens ook niet mee, die zooi zit allemaal in de weg en moet grotendeels uitgebouwd worden.
Druklager gesmolten? Hoe krijg je dat voor elkaar? Bedoel je niet dat de uiteindes van de vingers van de drukgroep doorgesleten waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Te lang mee doorgereden. Op gegeven moment bij een stoplicht na even piepen met ingetrapte koppeling de stank van gesmolten plastic.
Lagerschaal van druklager bestaat deels uit kunststof en als het lager vastslaat en zich vastvreet in de geleidebus gaat dat plastic eraan en liggen de kogels daarna los in de bak.

Dacht eerst dat de piep van multisnaar en gare spanner kwam, maar toen ik nog amper kon schakelen was het vrij duidelijk dat het echt geld ging kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Kogels los in de bak?
Of bedoel je dat ze in het koppelingshuis lagen?

In elk geval fijn dat alles gefixt is met alles nieuw, kan je weer even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LuPo schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:07:
[...]

Geen idee maar wij hebben in 1 jaar 56.500km met de DS3 1.6e-hdi gereden. Dus dan begin je je wel te ergeren aan wat kleine puntjes zoals geluid (wind bij a-stijl en rolgeluiden). Uiteraard niets om je voor te schamen in een B-klasse. ;)

Ik denk dat we moeten gaan kijken naar een C-klasse (Golf, Astra etc).
Zelf nog iets meer dan dat in een jaar gereden maar ik heb er nooit echt last van gehad, enkel bij winterbanden was hij wat lawaaieriger. Als je de DS3 teveel geluid vind maken moet je echt naar een luxer segment inderdaad, dan gaan andere auto's uit dezelfde klasse niet beter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
_JGC_ schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:43:
Te lang mee doorgereden. Op gegeven moment bij een stoplicht na even piepen met ingetrapte koppeling de stank van gesmolten plastic.
Lagerschaal van druklager bestaat deels uit kunststof en als het lager vastslaat en zich vastvreet in de geleidebus gaat dat plastic eraan en liggen de kogels daarna los in de bak.

Dacht eerst dat de piep van multisnaar en gare spanner kwam, maar toen ik nog amper kon schakelen was het vrij duidelijk dat het echt geld ging kosten.
Nooit bij een stoplicht gaan stil staan met ingetrapt koppelingspedaal ;) Als je niet 1e in de rij bent, lekker in z'n vrij zetten en koppelingspedaal los laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
dude88 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:39:
Kogels los in de bak?
Of bedoel je dat ze in het koppelingshuis lagen?

In elk geval fijn dat alles gefixt is met alles nieuw, kan je weer even vooruit.
Kogels los in koppelingshuis. Drukgroep en koppelingsplaat waren op zich nog goed, maar met 185K op de teller en een ingreep van 8 uur ben je dom om die extra 100 euro niet uit te geven voor een koppelingsset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
FastFred schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:51:
[...]

Nooit bij een stoplicht gaan stil staan met ingetrapt koppelingspedaal ;) Als je niet 1e in de rij bent, lekker in z'n vrij zetten en koppelingspedaal los laten
Oh... Dat doe ik altijd. Dat is niet goed voor een auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ossi schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:36:
[...]

Oh... Dat doe ik altijd. Dat is niet goed voor een auto?
Als jij het koppelingspedaal intrapt beweeg je het druklager, die vervolgens de 'vingers' van de drukgroep (zie plaatje) indrukt. Als je het koppelingspedaal los laat, veren die vingers ook weer terug zodat de koppeling weer 'koppelt'.

Als je het koppelingspedaal langdurig ingetrapt houd dan zullen die vingers hun verende werking uit eindelijk een keer gaan verliezen.

Wat ook kan is dat de uiteindes van die vingers doorslijten en je dus het druklager dwars door je drukgroep trapt, waardoor je koppeling helemaal niet meer functioneert. Dat hadden mijn ouders een tijdje terug bijna, de koppeling maakte rare geluiden. Garage heeft koppeling vervangen en heeft de vingers van de oude drukgroep laten zien toen we de auto ophaalden, dat had geen 2 weken langer hoeven duren...

Afbeeldingslocatie: http://www.dhkoppelingenservice.nl/files/7172/products/3355413/bmwdrkg.jpg

In deze video vanaf ongeveer 2:30 zie je de werking van druklager (release bearing) en drukgroep (diaphragm spring).

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 15-03-2016 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
In de praktijk valt dat allemaal wel mee. Ja je moet niet elke meer dan 10 min het pedaal ingetrapt houden. Maar als je 30 sec voor het stoplicht staat zal dat allemaal wel meevallen.

Persoonlijk denk dat de slijtage van de koppeling ook erg afhankelijk is van het gebruik. Als je ziet hoe sommige van hun plek komen ziet het er niet erg soepel uit, dat is dus elke keer een flinke klap voor de hele aandrijflijn, dus ook de koppeling, maar ook aandrijfassen etc. Bij goed schakelen voel je minder als een automaat.

Ik heb meerdere auto's welke rond de 250.000 km hebben gelopen op de eerste koppeling. Er zijn ook genoeg mensen die het nog geen 60k weten vol te houden met een koppeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dude88 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:55:
In de praktijk valt dat allemaal wel mee. Ja je moet niet elke meer dan 10 min het pedaal ingetrapt houden. Maar als je 30 sec voor het stoplicht staat zal dat allemaal wel meevallen.

Persoonlijk denk dat de slijtage van de koppeling ook erg afhankelijk is van het gebruik. Als je ziet hoe sommige van hun plek komen ziet het er niet erg soepel uit, dat is dus elke keer een flinke klap voor de hele aandrijflijn, dus ook de koppeling, maar ook aandrijfassen etc. Bij goed schakelen voel je minder als een automaat.

Ik heb meerdere auto's welke rond de 250.000 km hebben gelopen op de eerste koppeling. Er zijn ook genoeg mensen die het nog geen 60k weten vol te houden met een koppeling...
Dit ^

Als je sommige mensen met achteruit inparkeren soms toeren hoort maken en geen centimeter rollen :+
Dat vreet veel meer van je koppeling dan even paar tellen voor het stoplicht je koppeling ingetrapt houden.

--edit--

Aan de andere kant: het is lichter voor jezelf om de auto in de vrij te zetten en je linkervoet vrij te hebben dan constant een pedaal ingedrukt te houden. De rem inhouden is lichter dan een koppelingspedaal.
Hangt ook wel weer van de auto af natuurlijk, maar zeker in de file zet ik hem regelmatig toch even in zijn vrij, omdat je anders echt lang dat pedaal naar beneden gedrukt moet houden.

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 16-03-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ja ook een goed voorbeeld, dat zorg ook voor veel warmte gezien er veel slip is bij relatief veel toeren.

En schakel vooral ook niet bij te weinig toeren, zeker niet als de motor nog koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Of van die knuppeltjes (jong of oud) die hem op een helling lekker op het aangrijppunt houden. Ook zo gezond. Of niet eens op een helling, maar vlak voor het verkeerslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die (helling) fout heb ik maar één keer gemaakt. Begon meteen iets te meuren.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

PdeBie schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:01:
[...]

Aan de andere kant: het is lichter voor jezelf om de auto in de vrij te zetten en je linkervoet vrij te hebben dan constant een pedaal ingedrukt te houden. De rem inhouden is lichter dan een koppelingspedaal.
Hangt ook wel weer van de auto af natuurlijk, maar zeker in de file zet ik hem regelmatig toch even in zijn vrij, omdat je anders echt lang dat pedaal naar beneden gedrukt moet houden.
Bij een DS3 en een Cactus scheelt het ook nog eens op je brandstofrekening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
MBV schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:12:
[...]

Bij een DS3 en een Cactus scheelt het ook nog eens op je brandstofrekening :+
Ugh, start stop, drama als je het mij vraagt.
Wat betreft de koppeling ingedrukt houden, daar zal ik me later een keer in verdiepen. Was me er namelijk niet van bewust dat het niet goed is.

Tevens, heel hard achteruit rijden vind de Cactus ook niet zo leuk. Gaat ie van stinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon in neutraal rammen en op de handrem als je op een helling staat. Waarom die pedalen ingetrapt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

Bij citroen werkt het tenminste. Bij de Seat Ibiza lukt het regelmatig niet om te starten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik rij ook al 17 jaar zo met de koppeling in bij stoplichten, zo werd dat geleerd toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
EvaluationCopy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:45:
Ik rij ook al 17 jaar zo met de koppeling in bij stoplichten, zo werd dat geleerd toen
9 jaar geleden inderdaad ook nog. Als ik weet dat ik even sta te wachten zet ik hem wel in z'n vrij want dan gaat het start/stop-systeem in werking. Maar dat doe ik niet bij ieder stoplicht. Volgens mij is dat ook niet goed om voor hele korte stops te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

Ach, niet goed... het zal geen brandstof meer besparen, want het kost vast een paar milliliter brandstof om de motor te starten. Ik vind een stilstaande auto voor me genoeg 'marge' om het startstop-systeem te gebruiken.

En 13 jaar geleden heb ik ook niet geleerd om hem in z'n vrij te zetten. Volgens mij doet vrijwel niemand dat, behalve om een startstop-systeem te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:58
Ik heb 5 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en mij is geleerd om hem in zijn vrij te zetten als je de derde in de rij bent.
Pagina: 1 ... 27 ... 50 Laatste