Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 26 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
Notna schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:34:
[...]

Heb je ergens op een specificatie toevallig hoe het onderdeel heet (of een artikelnummer iig) ? Dat maakt het zoeken online wat makkelijker :)
Ik ga het je morgen even doorgeven. Zit nu op mijn werk en de bon etc liggen thuis.
Als ik het niet kan vinden moet ik toch nog gebeld worden door de garage, dan kunnen zij het me wellicht nog vertellen. ;)
Zet het iig even in mijn agenda zodat ik het je morgen kan DMen.

Was in totaal voor het gehele gebeuren 143 euro kwijt. (minus de olie)
Dus een groot deel zal ook wel manuren zijn geweest.
Knoppen a 8 euro p/s, spaak van 25 euro ongeveer en spiegel + kapje 21 euro p/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:30
Arunia schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:19:

Mijn obd2 stekker en Torque gaven een p1014 melding aan vanuit de computer. In eerste instantie weg gehaald en later kwam deze terug. Dus idd een probleem.
Hiervoor moet schijnbaar de computer firmware geinstalleerd worden. Hiervoor moet de auto dan koud zijn. Dus dit maar een keer bij ons laten doen.
Computer update kan alleen bij de dealer gedaan worden , je zal de auto daar dus moeten laten staan.
De motor moet idd koud zijn, dit is omdat na de update het motormanagement opnieuw ingeleerd moet worden.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
d-super schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:31:
[...]

Computer update kan alleen bij de dealer gedaan worden , je zal de auto daar dus moeten laten staan.
De motor moet idd koud zijn, dit is omdat na de update het motormanagement opnieuw ingeleerd moet worden.
Dat was me idd ook duidelijk.
Geen probleem verder. Kan de auto droppen en een andere keer ophalen. Bus zit in de buurt.

• Stanmy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 15:16
Mag ik jullie iets vragen!:D

Sinds 4 weken heb ik een citoen c2, opzich een leuk autotje.
Alleen het verbruik. Rij nu 2 weken zo zuinig mogelijk, en rij 8 liter op 100 km :O
Iemand ervaring met de C2, die mij zijn of haar verbruik eens kan vertellen..

Daarnaast ook de toeren bij 120 km/u, best hoog 3500 a 3750?

En als je dan toch bezig bent over de C2, gaat jullie autoradio wel uit?
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de voeding achter de radio verkeerd is aangesloten, maar bij de dealer vertelde ze mij dat citroen bij de citroen c2 heeft gekozen voor een radio die altijd aan blijft? Bulllshiittt? :o 8)7

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Stanmy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:51:

Alleen het verbruik. Rij nu 2 weken zo zuinig mogelijk, en rij 8 liter op 100 km :O

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de voeding achter de radio verkeerd is aangesloten, maar bij de dealer vertelde ze mij dat citroen bij de citroen c2 heeft gekozen voor een radio die altijd aan blijft? Bulllshiittt? :o 8)7
Kijk eens hier voor het verbruik: spritmonitor.de kan je goed vergelijken. Ter uwen info: hier mijn stats:

https://www.spritmonitor.de/en/detail/666737.html

Xbox Live ID:Notna8310

• Stanmy
Ja, zover ik zie zijn er genoeg mensen met een 1.4 C2 die rond de 5 a 6 liter rijden!
Wat zouden oorzaken kunnen zijn van het zohoogl benzine verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

Dat laatste over die radio is inderdaad bullshit. Waarschijnlijk zit er geen fabrieksradio meer in en hebben ze de stekkers van de originele radio rechtstreeks in de aftermarket radio gestoken, zonder daarvoor het juiste verloopje te gebruiken. Onder de noemer 'het past dus werkt het'.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:47

MBV

Stanmy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:03:
Ja, zover ik zie zijn er genoeg mensen met een 1.4 C2 die rond de 5 a 6 liter rijden!
Wat zouden oorzaken kunnen zijn van het zohoogl benzine verbruik?
Kijk anders op http://werkelijkverbruik.nl
Dat is het verbruik wat met tankpassen etc (leaserijders die het verbruik vaak niks interesseert) gehaald wordt.

Toerental was bij de 1.1 die ik weleens heb gereden hetzelfde. Helpt niet qua zuinigheid, maar ondanks dat krijgen veel mensen een verbruik van 6l/100km. Er zijn 1000 dingen die mis kunnen zijn met je auto: kleppen kunnen niet goed staan, er kan teveel vuil in je motor (o.a. op de kleppen) vastzitten, de vorige eigenaar kan de injectiecomputer verkeerd hebben opgevoed, bougies kunnen slecht zijn, slechte lagers, slechte koppeling, etc. Dat vuil kan je wat aan doen (speciale toevoegingen voor benzine, de dure 'goede' brandstof van shell&co een paar keer tanken), maar verder zou een citroen-dealer het moeten kunnen uitzoeken. Al was het maar zijn computer aan de can-bus hangen en kijken of de injectiecomputer storingen detecteert.
En als een garage dat niet wil doen, zoek je een goede garage op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
@MBV hoge toeren zijn niet per definitie een hoog verbruik... Bij lage toeren is meer brandstof vereist om de slagen te kunnen maken, bij hoge toeren is vaker brandstof vereist om het aantal slagen te kunnen bijbenen. Dat vlakt elkaar bij normaal gebruik (geen idioot lage toerentallen, geen idioot hoge toerentallen) vrijwel geheel uit.

Ook mijn C4 zit rond vergelijkbare toerentallen met de 1.6 van PSA, de 1.4 van mijn broertje evenzo. Op zich ook logisch aangezien de motoren daarmee in hun ideale werkgebied zitten. Reken maar dat ze bij PSA wel nagedacht hebben over de bakverhoudingen en het verbruik wat hieraan gerelateerd is.

@Stanmy wanneer heeft je auto de laatste grote beurt gehad? Bougies, olie, filters dragen allemaal bij aan het verbruik van een auto. Mijns inziens niet direct door een garage allerlei kosten laten maken, eerst zelf een wat meer info bij elkaar proberen te krijgen. Weet je in ieder geval dat de garage je geen oor aan staat te naaien uiteindelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door hiekikowan op 18-09-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanmy
Ja bedankt, beurtje pas gehad. heeft 2 keer een grote beurt gehad, bij 70 e 90000 km. Heeft nu 105000 gelopen en heb hem ook pas 3 weken, dus ook met deze km stand, werd afgeleverd met beurt. Alles wat vervangen moest worden is vervangen. Ik ga er vanuit dat de olie, filters etc vervangen zijn. Dit vertelde hij mij wel in ieder geval

• MBV

MBV

bdalenoord schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:35:
@MBV hoge toeren zijn niet per definitie een hoog verbruik... Bij lage toeren is meer brandstof vereist om de slagen te kunnen maken, bij hoge toeren is vaker brandstof vereist om het aantal slagen te kunnen bijbenen. Dat vlakt elkaar bij normaal gebruik (geen idioot lage toerentallen, geen idioot hoge toerentallen) vrijwel geheel uit.
Het overwinnen van de weerstand in alle lagers in je motor hoort ook bij het verbruik, en dat is 2x zoveel bij 4000rpm dan bij 2000rpm. Bij benzine weet ik niet meer, maar bij turbodiesel maakt het voor je verbruik flink uit of je 80 in z'n 4e of 5e versnelling rijdt. Bij de S60 van mijn vader (zelfde 1.6 turbodiesel blok als Citroen gebruikt) ziet hij het verschil tussen de 5e en 6e versnelling al duidelijk terug, en dan heb je het over 2000 of 1500 toeren.
Stanmy schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:58:
Ja bedankt, beurtje pas gehad. heeft 2 keer een grote beurt gehad, bij 70 e 90000 km. Heeft nu 105000 gelopen en heb hem ook pas 3 weken, dus ook met deze km stand, werd afgeleverd met beurt. Alles wat vervangen moest worden is vervangen. Ik ga er vanuit dat de olie, filters etc vervangen zijn. Dit vertelde hij mij wel in ieder geval
Zeker dan zou ik teruggaan een vragen of ze de auto uitlezen voor eventuele problemen. Ik zou verwachten dat dat gratis is, als ze hem net een beurt hebben gegeven etc.

• Stanmy
Uit laten lezen, geen enkele problemen. Ook bij een ander bedrijf, voor de eerlijkheid.
Ik ga binnenkort gebruik maken van forte, reinigingsmiddelen voor de auto, voor mij de benzinetank etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Ben op dit moment in de markt voor de aanschaf van een tweedehands auto. Dit ter vervanging van de lease auto die eruit gaat wegens veranderen werkgever.

Vrouwlief en ik zijn beiden wel gecharmeerd van de C4/Xsara Picasso in dit geval. Gros van de ruimte is doordeweeks niet nodig maar met weekenden naar ouders/schoonouders en 2 kids (5 en 2) gaat er altijd meer mee dan verwacht. Daarnaast willen we ook graag volgend jaar met de auto op vakantie, eventueel met een vouwwagen oid.

Budget wat we hebben is rond de 6K en dan lijkt het toch vooral uit te komen op de Xsara. Heb wel een aantal C4's gezien oa op gaspedaal/marktplaats maar dat zijn overwegend diesels en vaak ook nog de grand Picasso's. En over het algemeen toch wel aardig in de km's al.

Nu moet ik zelf de exacte specs van de c4 Picasso en gp eens naast elkaar leggen om te kijken wat nou echt het verschil is. Maar een 7 zitter is nou niet echt nodig, behalve voor de ritjes voor school naar de kinderboerderij ofzo.

Dus, hoogstwaarschijnlijk een Xsara.
Hebben de kenners hier nog tips om op te letten? Vermijden qua km stand bijvoorbeeld?

Is het een beetje te doen om in een Xsara een radio met BT carkit en USB te stoppen? Had wel een beetje gezocht, kwam wel wat tegen mbt de xcarlink e.d.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

philipnorth schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:42:Is het een beetje te doen om in een Xsara een radio met BT carkit en USB te stoppen? Had wel een beetje gezocht, kwam wel wat tegen mbt de xcarlink e.d.
Als je geen twee linkerhanden hebt: http://www.carinterface.n...roen-autoradios_ytm06-rd4 is het een zaterdagmiddagklusje. Wel even kijken of dit de goede is dan, want deze zou voor mijn C4 Coupé geschikt zijn maar ligt natuurlijk aan de radio die je hebt.
Daar bijkomstig is nog unlocken van de firmware van de auto dat die ook denkt dat je een cd-wisselaar hebt(mocht die dat nog niet hebben) ander is het aansluiten op de poort van de cd-wisselaar.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ik heb een Xsara Picasso en er een andere radio ingezet. Is niet zo moeilijk, maar het mooie randje om de standaard radio ben je kwijt. Is ook niet zo erg, de tweede dag zie je het niet meer. Inderdaad wel een goede stekker regelen. Verder draaide het bij mij als een tierelier.

Heb de Kenwood 73DAB, perfecte radio.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:19
De 1.6 eHDi diesel die in onze DS3 ligt is nu al een half jaar gebleken een zeer fijne krachtbron te zijn. Hij heeft voldoende power en is ook zuinig!

Deze zomervakantie vanuit Zuid-Italië naar huis gereden. Ik had de boordcomputer (trip 2) na een tiental kilometers opnieuw ingesteld en de terugreis kwam op 2034km aan 111 km/u gemiddeld. Het brandstofverbruik was 18.8 km/l. Dat vind ik zeer netjes!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mmdnNj1ZL4qlZbHotiuUQuss/full.jpg

De nieuwe krachtbron van PSA lijkt me dan ook zeer prettig; de BlueHDi 100 die bijv. in de DS3 ligt en de 120 die je o.a. in de 308 ziet.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:05
Eeeeh, vind je dat zuinig? 1 op 19 dat doe ik met mijn benzine Cactus bij normaal dagelijks verkeer :?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

EvaluationCopy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:58:
Eeeeh, vind je dat zuinig? 1 op 19 dat doe ik met mijn benzine Cactus bij normaal dagelijks verkeer :?
Eens, 1 op 18 vind ik nu niet echt rete zuinig voor een dergelijke auto op diesel :P. Niet dat het erg onzuinig is, maar lijkt mij dat er meer uit te halen moet zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 24-09-2015 09:25 ]

• EvaluationCopy
En al helemaal niet als je 2000km waarschijnlijk grotendeels op een snelweg rijdt.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:16

heho

Ommen, Overijssel

Maar met een gemiddelde snelheid van 111 km/uur (ik neem tenminste aan dat je ook nog eens gestopt hebt) is het op stukken flink harder gegaan. Verbruik lijkt me dus ook zeer netjes ...

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• EvaluationCopy
Als je stopt voor lunch en dat ding uitzit dan vindt die boordcomputer daar helemaal niks van hoor :)

Het zal harder zijn gegaan, tuurlijk. Maar het kan niet zo zijn dat mijn benzineauto in dagelijks verbruik (inclusief 30% stadsverkeer!!!) net zo veel verbruikt als een diesel op de lange afstand, dan is er iets niet goed. Of is een DS3 zoveel zwaarder dan een Cactus

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zuid Italië, dan kom je dus een aardig stuk door de bergen heen. Dat is echt funest voor je verbruik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• LuPo
EvaluationCopy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:58:
In Nederland kom ik vaak niet verder dan 80 a 90 gemiddelde snelheid over een trip. Dit is 111 gemiddeld! Succes met je benzine cactus om dit te halen. In Duitsland reed ik hele stukken 160-170. Ik ben benieuwd met welk verbruik jij terugkomt. En zoals Tsurany al zegt ga je door berggebied en in Duitsland door heuvelachtig gebied. Dat is inderdaad funest voor je verbruik.
heho schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:22:
Maar met een gemiddelde snelheid van 111 km/uur (ik neem tenminste aan dat je ook nog eens gestopt hebt) is het op stukken flink harder gegaan. Verbruik lijkt me dus ook zeer netjes ...
Exact. De cruise control stond in Duitsland grotendeels op 160, anders kom je nooit aan 111 gemiddeld inderdaad.

[ Voor 58% gewijzigd door LuPo op 24-09-2015 11:41 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
160km/h op de cruise control en dan nog 1 op 19 rijden is netjes! _O_

Dat haal ik bij 100km/h op de cruise control nog niet eens, ongeacht de afstand!

[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 24-09-2015 12:45 ]

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

FastFred schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:43:
160km/h op de cruise control en dan nog 1 op 19 rijden is netjes! _O_

Dat haal ik bij 100km/h op de cruise control nog niet eens, ongeacht de afstand!
Niet?

Mijn C4 GP uit 2007 haalt 1 op 12* gecombineerd hier in NL. Snelweg op 100 @ CC is ongeveer 1 op 15 a 16. En dat is best nog wel een log ding :P

Het leukste rijden is 60, in zijn 5. Elke donderdag rijd ik naar zwemles met mijn zoontje en het verbruik is dan 1 op 20 ongeveer :D :P

Maarja; dat kan je niet overal rijden :+

*als ik alleen rijd overigens. Als mijn vrouw rijd gaat het verbruik heel snel heel veel naar beneden :X

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:16

heho

Ommen, Overijssel

EvaluationCopy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:55:
Als je stopt voor lunch en dat ding uitzit dan vindt die boordcomputer daar helemaal niks van hoor :)
Rijdt jij met 160 over een parkeerplaats ? Voor een stoplicht stoppen, stukje file. Hoppa daar gaat je gemiddelde snelheid. Ik heb het woord lunch niet gebruikt .. ;)

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• FastFred
Notna schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:58:
[...]

Niet?

Mijn C4 GP uit 2007 haalt 1 op 12* gecombineerd hier in NL. Snelweg op 100 @ CC is ongeveer 1 op 15 a 16. En dat is best nog wel een log ding :P

Het leukste rijden is 60, in zijn 5. Elke donderdag rijd ik naar zwemles met mijn zoontje en het verbruik is dan 1 op 20 ongeveer :D :P

Maarja; dat kan je niet overal rijden :+

[small*als ik alleen rijd overigens. Als mijn vrouw rijd gaat het verbruik heel snel heel veel naar beneden :X [/]
C4 Coupe VTS, 2.0 140pk benzine. Nee, dat haal ik niet. Ik heb ooit eens 1 op 14.9 gehaald. Dit was met 4 personen + wat bagage 100/110km/h in heuvelachtig gebied (omgeving Frankfurt). Dat verbruik was op 1 tank, dus heen en terug weg + nog wat km's in de omgeving.

Hoger dan dat heb ik tot nu toe niet gehaald.

En als jij moment opname op het display bedoelt, tja, zo kan ik het ook. 1 op 18 als ik 84km/h op de CC rij.

[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 24-09-2015 13:36 ]

• LuPo
EvaluationCopy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:55:

Het zal harder zijn gegaan, tuurlijk. Maar het kan niet zo zijn dat mijn benzineauto in dagelijks verbruik (inclusief 30% stadsverkeer!!!) net zo veel verbruikt als een diesel op de lange afstand, dan is er iets niet goed. Of is een DS3 zoveel zwaarder dan een Cactus
Het is je inmiddels hopelijk wel duidelijk dat je appels met peren vergelijkt.

• FastFred
Een DS3 is ten eerste al een flink stuk zwaarder dan een Cactus. Cactus komt die 1000kg niet voorbij, DS3 zit al tegen 1200kg aan (afhankelijk van model).

Verder is die DS3 1.6HDi een 4 pitter diesel torretje en heeft die Cactus zo'n 3 cilinder nul komma niks grasmaaier blok.

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 24-09-2015 13:41 ]

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
FastFred schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:38:
Een DS3 is ten eerste al een flink stuk zwaarder dan een Cactus. Cactus komt die 1000kg niet voorbij, DS3 zit al tegen 1200kg aan?

Verder is die DS3 1.6HDi een 4 pitter diesel torretje en heeft die Cactus zo'n 3 cilinder nul komma niks grasmaaier blok.
Apart, mijn Cactus (volgende week donderdag) heeft gewoon een 4 Cilinder 8 kleppenmotor, 1560cc ;)
Hij weegt: 1070kg

De nieuwe DS3 weeg 1060kg :P En heeft dezelfde motor als de C4 cactus
http://www.autoweek.nl/au...-ds3-bluehdi-100-business

[ Voor 14% gewijzigd door Ossi op 24-09-2015 13:47 ]

• FastFred
Hmm, dat wist ik niet, dacht dat de Cactus alleen met 3-pitters te krijgen was...

• Ossi
FastFred schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:47:
Hmm, dat wist ik niet, dacht dat de Cactus alleen met 3-pitters te krijgen was...
De benzine versie is alleen in 3 cilinder en de diesel alleen in 4 cilinder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 17:57

Maxow

Hidden Sound System

Rij nu zo'n 4 jaar een C2 1.4, maar zo hoog als jouw verbruik heb ik nog geen enkele tankbeurt gehad. Gemiddeld heb ik zo'n 1 op 14,5 gereden. De eerste paar jaar reed ik vooral lange stukken snelweg en amper in de stad en haalde toen regelmatig 1 op 15, tegenwoordig is het minder snelweg en meer stad en ligt het verbruik rond de 1 op 14,3. Bij 120 km/u maakt mijn auto trouwens ongeveer 3500 toeren, iig niet meer dan dat. Oh en mijn radio kan gewoon uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net gebeld. Ze hadden de het kunststof voor de achterklep binnen gekregen.
Daar ik dat hier laat doen ivm de boordcomputer, wordt deze naar mijn huis gestuurd. Ben benieuwd haha.
Als deze binnen is, dan maar even contact opnemen met de dealer hier. Kunnen ze ook onder garantie meteen dat rubbertje van het scharniergedeelte meenemen onder garantie.

Alleen het update van de computer kost iig 45 euro en bij sommige garages nog uurloon waar nodig.
Nahja, we zien het wel.

Zat net nog even te kijken bij ons op de deur toen ik een zwarte beschermstikkertje zag bij de bestuurderdeur aan de scharnier kant. Lijkt haast op een "oplossing" voor Notna's probleem. Alhoewel het me lijkt dat het bij iedere c4GP zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het pakket is binnen. Lekker grote plaat haha.
Morgen maar even de garage bellen om die er op te laten zetten.

Gisteren voor de tweede keer gehad dat het raam niet meer naar boven wilde. Wel naar beneden, maar niet omhoog.
Vandaag gehad dat het raam met het trekken aan het knopje gewoon omlaag ging ipv omhoog.
Met los laten en opnieuw deed hij het wel.
Morgen ook maar even naar de oorspronkelijke dealer bellen wat hier aan gedaan kan worden. :P
Uiteindelijk als alles opgelost is, is er niets te klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:49:
Het pakket is binnen. Lekker grote plaat haha.
Morgen maar even de garage bellen om die er op te laten zetten.

Gisteren voor de tweede keer gehad dat het raam niet meer naar boven wilde. Wel naar beneden, maar niet omhoog.
Vandaag gehad dat het raam met het trekken aan het knopje gewoon omlaag ging ipv omhoog.
Met los laten en opnieuw deed hij het wel.
Morgen ook maar even naar de oorspronkelijke dealer bellen wat hier aan gedaan kan worden. :P
Uiteindelijk als alles opgelost is, is er niets te klagen ;)
Die C4GP van mij heeft daar ook wel eens last van. Zo heb ik ook eens op een blauwe maandag dat, als ik de deuren unlock met de AB, de bestuurderkant niet open wil. Alle andere deuren vaan wel open, maar hier kan ik aan de hendel trekken tot ik een ons weeg; wont budge. Ook niet als ik met de sleutel de deur 'nogmaals openmaak'; nada.

Pas als ik de deur van binnenuit open doe en op slot doe met de sleutel (niet de AB) werkt alles daarna weer. Als ik de deur van binneuit open doe en alles afsluit met de AB; precies hetzelfde probleem :')

Het blijft Citroën natuurlijk; elektra blijft een ding geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Notna schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:20:
[...]

Die C4GP van mij heeft daar ook wel eens last van. Zo heb ik ook eens op een blauwe maandag dat, als ik de deuren unlock met de AB, de bestuurderkant niet open wil. Alle andere deuren vaan wel open, maar hier kan ik aan de hendel trekken tot ik een ons weeg; wont budge. Ook niet als ik met de sleutel de deur 'nogmaals openmaak'; nada.

Pas als ik de deur van binnenuit open doe en op slot doe met de sleutel (niet de AB) werkt alles daarna weer. Als ik de deur van binneuit open doe en alles afsluit met de AB; precies hetzelfde probleem :')

Het blijft Citroën natuurlijk; elektra blijft een ding geloof ik :+
Haha. Dat heb in gelukkig niet gehad. Maar ze mogen het voor me uitzoeken. Hoop op garantie, maar dat zien we wel.

Idd, dat is pijnlijk duidelijk. Kan het elektrische in de deur zijn. Is iig erg bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb dat ook eens gehad bij mijn DS3. Dat was met een lease-auto op 5 minuten rijden van de Citroen-dealer. Dat hebben ze opgelost door de rail waar de ruit doorheen gaat schoon te maken, hij 'dacht' dat er iets tussen zat omdat de ruit te moeilijk ging.

Ik weet dat Franse auto's qua kwaliteit niet zo goed bekend staan, maar met die DS3 heb ik in 3,5 jaar maar 2x iets gehad: die ruit, bevroren ruitensproeiervloeistof (met anti-vries, maar 4 jaar geleden was het koud genoeg om dan alsnog niet te werken), en verder regulier onderhoud. En een keer schade, maar daar heeft Citroen niks mee te maken :+ Mijn vader heeft met z'n C5 in iets van 4 jaar ook maar 2x iets gehad. De Mercedes E die hij daarvoor had is iets van 20x stuk geweest :X

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 01-10-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zo, afspraak is gemaakt. Meteen het stotteren van de motor aangegeven en zouden ze dan vragen of dit ook onder garantie valt.
Het raam was ook akkoord. Dit moet gewoon goed zijn. Afgezien van de problemen ben ik uitermate tevreden over de afhandeling. Einde van het jaar iig trekhaak en 12v aansluiting laten realiseren daar. Dat hebben ze wel verdiend. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

MBV schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:31:
Ik heb dat ook eens gehad bij mijn DS3. Dat was met een lease-auto op 5 minuten rijden van de Citroen-dealer. Dat hebben ze opgelost door de rail waar de ruit doorheen gaat schoon te maken, hij 'dacht' dat er iets tussen zat omdat de ruit te moeilijk ging.

Ik weet dat Franse auto's qua kwaliteit niet zo goed bekend staan, maar met die DS3 heb ik in 3,5 jaar maar 2x iets gehad: die ruit, bevroren ruitensproeiervloeistof (met anti-vries, maar 4 jaar geleden was het koud genoeg om dan alsnog niet te werken), en verder regulier onderhoud. En een keer schade, maar daar heeft Citroen niks mee te maken :+ Mijn vader heeft met z'n C5 in iets van 4 jaar ook maar 2x iets gehad. De Mercedes E die hij daarvoor had is iets van 20x stuk geweest :X
Mijn C4 GP rijd ik met heel veel plezier hoor. Er zitten hier en daar wat eigenaardigheden aan zoals vermeld, maar tot nu toe heeft hij mij geen 1 keer in de steek gelaten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:28
Gisteren een stukje van m'n C3 verloren op de snelweg. :/ ineens vloog de grill over de auto heen en foetsie was ie :(
Garage gebeld en had m niet liggen en zou prijzig worden... (Rond de 300e, zouden ze een van de verkeerde kleur in de juiste kleur spuiten etc). Nu voor drie tientjes onderdeel besteld op een of andere webshop en hopen dat monteren eenvoudig is dus...Iemand ervaring met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Vorige week donderdag mijn C4 Cactus in ontvangst genomen :)

Erg fijne auto om in te rijden, hoewel ik wel mijn lendensteun mis. Helaas lijkt er wat mis te zijn met de achteruitkijkspiegel en wil hier even polsen of ik de enige ben of dat meer het probleem herkennen.

Het gaat dan om de verduisterstand. Overdag staat hij gewoon op de heldere stand en is er niks aan de hand. 's Avonds heb je wel eens dat er een voertuig achter je rijdt met van die vervelend afgestelde lampen (of de altijd vervelende Xenon-lampen), dan wil ik dat blinderen/verduisteren door dat lipje onder aan de spiegel te verplaatsen, maar vervolgens zie ik of alleen mezelf, of het dak van de auto. Ik moet dan de spiegel flink bijstellen om de achterruit weer te zien en als ik die al zie, dan is alles achter mij uitgesmeerd en wazig. Alsof de spiegel/prisma aan de binnenkant verkeerd afgesteld en heel vies is.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup, herken ik volledig. Nu gebruik ik die stand zelf toch al nooit maar als je hem dan een keer gebruikt is dit wel heel irritant.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Tsurany schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:51:
Jup, herken ik volledig. Nu gebruik ik die stand zelf toch al nooit maar als je hem dan een keer gebruikt is dit wel heel irritant.
Heb je ook, dat als je de spiegel hebt bijgesteld en in verduisterstand, dat de lichten achter je zo uitgesmeerd worden? Alsof de spiegel vies is?

Het scheelt dat ik verduisterde ramen achter heb in de C4 cactus, maar nog meer verduisteren is zeer welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Foto van je Cactus??

[ Voor 76% gewijzigd door EvaluationCopy op 05-10-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De auto is ondertussen een aantal keer naar de dealer geweest.
De dealers zelf zeggen iig ieder wat anders over hoe de select garantie werkt. Maar opgelost wordt het wel.
Raam wordt nu een schakelunit voor besteld.
Motor gaf ineens een emissie melding.
Daar zijn de bougies voor vervangen (werd niets gezegd over betalen).
En hij rijdt hierdoor wel weer heerlijk.

Zodra de unit er is, gaat die weer even langs de garage. Scheen klik klik te zijn en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En gisteren stopte de motor bij het indrukken van de koppeling. Dit de hele tijd. Tot we de auto thuis wilden parkeren om de andere auto maar te nemen.
Staat nu bij de garage. Zodra ze tijd hebben kijken ze er naar.
Gaat lekker. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:32:
En gisteren stopte de motor bij het indrukken van de koppeling. Dit de hele tijd. Tot we de auto thuis wilden parkeren om de andere auto maar te nemen.
Staat nu bij de garage. Zodra ze tijd hebben kijken ze er naar.
Gaat lekker. :p
Je hebt wel echt serieus veel issues met dat ding :X Leuk kosten plaatje op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Notna schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:20:
[...]
Je hebt wel echt serieus veel issues met dat ding :X Leuk kosten plaatje op deze manier...
Mijn vrouw klaagt ook idd steen en been.
Ik heb er wel goede hoop in.

Totale kosten zijn op dit moment. 45 euro voor olie (yup, wtf, maar goed), 40 euro ruitenwisser en 102 euro voor boordcomputer uitlezen en programmeren.

De rest wordt allemaal betaald.

Citroen Occassion Select garantie FTW!

Alle Citroen dealers betalen iedere maand aan een verzekering en kunnen die kosten binnen de garantie gewoon claimen daar.

Uitzondering, maar wat door de garage zelf betaald wordt voor ons zijn die paar rare dingetjes zoals het rubbertje van de deurhendel en uiteraard de raam bediening. Schakelaar was het trouwens niet. :P
200 euro hoor zo'n unit.
Ze hebben nu een motor besteld.

Zolang het mijn kosten niet zijn ;)
Met garages en dealers heb ik totaal geen medelijden.
Ze verdienen genoeg als ik het zo zie. Zowel die in Spijkenisse als die in Schagen.
Alleen jammer dat de beste man in mijn woonplaats een beetje nors deed toen ik om een tijdelijke auto vroeg ivm het vervoeren van de kleine meid. Maar van het weekend waren er heel veel problemen met auto's en die staan dan maandag allemaal voor de deur.

Dus de auto gisteren afgedropt en hoor het in de loop van de week.
Gelukkig kunnen we vaak de auto van mijn ouders lenen. Dat scheelt weer iets.
En hopelijk binnenkort een andere 2e auto waar alles ook in kan.

Ze gaan vandaag een onderdeel bestellen. Automatische kleppenstel gebeuren.
Was dezelfde ECU fout als de vorige keer.
Gaf al excuses, maar ja. Daar kan de garage in mijn woonplaats niets aan doen. Die volgen ook maar het Citroen opgegeven lijstje.
Eerst updaten, dan dit, dan dat enzovoorts.

We hebben besloten hem daar te laten staan omdat lange afstanden we echt niet gaan doen nu met de auto.
Gelukkig hebben we voldoende backup ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 28-10-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Donderdag kreeg ik bericht dat de auto klaar was. Wat best snel is. Had namelijk deze week pas verwacht eigenlijk omdat het zo druk was.

Ze hebben de automatisch kleppenstelmotor oid vervangen. (tweede op het lijstje wat ze moeten doen bij de p1014 code)

Daarnaast de motor voor het raam in de deur.

Tot op heden lijken de problemen opgelost te zijn.

Lijst met opties die we wellicht nog willen hebben:
trekhaak
12V aansluiting achterbak
parkeerhulp
Bij die laatste heb ik vernomen dat er 3 mogelijkheden zijn.
achter (met afstandsmeting etc)
achter en voor (met afstandsmeting)
magneetstrip met alleen piepjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 02-11-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ooh die moet ik hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik ben vanochtend tijdens de proefrit wel 'geprikt' door een Cactus, denk dat dat nog even snel dit jaar mijn leaseauto wordt :Y) Die foto van Notna ziet er leuk uit, maar dat zou niet mijn volgende leaseauto worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Die Cactus M(ehari) is al een tijdje bekend, is een maand of wat geleden al eens voorbij gekomen op de Facebook van Citroën Nederland. Kan nu niet echt zeggen dat ik het een mooie wagen vind. Een BMW X3, Audi Q5 of VW Tiguan zie je ook niet in cabrio uitvoering, omdat het geen gezicht is.

Leuk ding voor liefhebbers die er helemaal lyrisch van zijn, maar in de leasemarkt zal ie wel niet heel gewild zijn, en dat is toch waar ze de grote aantallen vandaan moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Fucking vet. Kan het dakkie überhaupt dicht of moeten we er een zeilpak bij aan als het regent danwel skipak als het vriest? Ik moet nu de babes al van me afslaan met m'n Cactus maar zo'n M loopt dat helemaal uit de hand natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door EvaluationCopy op 03-11-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik zie bovenop de A-stijl wel 2 zwarte dingetjes zitten, vermoedelijk om een dak aan te bevestigen. Dus wellicht krijg je er zo'n tent bij die je er op vast moet klikken?

EDIT: op die foto van de achterzijde, waar die 2 surfplanken er ook op liggen zie je achter de achterste brug ook van de pinnetjes zitten. Dus je zult er inderdaad wel een tent bij krijgen die je er onder een viaduct op vluchtstrook op moet friemelen :9

En vergeet niet dat het hier om een concept car gaat, in de collectie van Citroën Conservatoire bij Parijs staan tal van concepten die nooit in productie genomen zijn.

Het plan was trouwens om in de nabije toekomst met een delegatie van het Citroën-forum te gaan kijken bij het Conservatoire, had ik me ook voor opgegeven. Maar die schijnt nu voor onbepaalde tijd dicht te zitten :'( Bezuinigingen, uitdunning van de collectie, het pand volgens mij verkocht...

[ Voor 78% gewijzigd door FastFred op 03-11-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Is in fragmenten ook wel te zien. Een soort tent die je aan de voorruit vast maakt, en op de achterklep staat.
FastFred schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:15:
Leuk ding voor liefhebbers die er helemaal lyrisch van zijn, maar in de leasemarkt zal ie wel niet heel gewild zijn, en dat is toch waar ze de grote aantallen vandaan moeten halen.
Vergeet niet dat Nederland het enige land is met een leasemarkt ;)

[ Voor 62% gewijzigd door MBV op 03-11-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Van concept naar Cactus scheelde het ook verdomd weinig. Als ik die hoeveel er daar van rond rijden... (ok dit idee hoort natuurlijk meer aan de Mediterrane thuis, hoewel het hier ook steeds warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wel mooi om te zien dat Citroën weer wat durft.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
MBV schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:20:
Dat lijkt mij wel heel sterk, bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38

Metro2002

Memento mori

MBV schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:20:

[...]

was die knipoog bedoeld in de zin van: Ik maak een grapje? Want bv in België wordt ook volop geleased, zelfs nog meer dan hier en ook in de UK hebben ze leaseauto's en er zijn vast nog wel meer landen waar dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Canada, Amerika vast ook wel. Nederland is daar echt niet de enige in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb mijn twijfels of die M wel op de markt komt.

Vergeet niet dat PSA de baas is en niet teveel concurrentie wil tussen de merken.
Een aantal jaren geleden kwam Citroën ook met een concept cabrio van de C5 Ph3.

Afbeeldingslocatie: http://www.automobilesreview.com/gallery/citroen-c5-airscape/citroen-c5-airscape-02.jpg

Ik heb deze auto gezien en eigenlijk kan je wel zeggen dat de auto gewoon voor 95% af is, ook het interieur was volledig afgewerkt.
Oftewel kon zo klaar gemaakt worden voor productie.

De enige beperking was PSA, de cabrio markt is namelijk voorbehouden aan Peugeot.

Na de Pluriël is er geen cabrio op de markt gekomen. De DS3 kan ik geen volledige cabrio noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ossi schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:36:
[...]

Dat lijkt mij wel heel sterk, bron?
Geen bron, mijn indruk van de Nederlandse markt. Kennelijk zit ik er compleet naast, het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Wat voor concurrent heeft Peugeot die ook maar ergens lijkt op die M? Dat het ook een cabrio is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Geen idee, wat lijkt er op die C5? De 307 CC is een kleinere klasse. Grotere cabrio's hebben ze niet.
De C5 had meer in de markt gezet in het segment waar Volvo een cabrio heeft/had.

Dus de volledige gedachte van PSA begrijp ik ook niet.

Hetzelfde geld voor de station. Dat is ook voor Peugeot, met uitzondering van de C5 Tourer.
Na de Xsara break is er geen kleinere station meer gemaakt. Dat is alweer 10 jaar geleden.

Bij Peugeot: 208 SW 308 SW en 508 SW, keuzes zat.

Bij Citroën moeten ze het vooral hebben van de MPV markt, dus C3 en C4 (grande) Picasso modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Volgens mij is op dit moment de C4 cactus zo ongeveer niet aan te slepen, en hebben ze ook heel goede zaken gedaan met de DS3 en DS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
MBV schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:23:
Volgens mij is op dit moment de C4 cactus zo ongeveer niet aan te slepen, en hebben ze ook heel goede zaken gedaan met de DS3 en DS5.
Ja ik baal er ook een beetje van, ik zie er nogal wat elke dag naar mijn werk. En dat is maar 20 minuten...
Maar goed, dit jaar was er ook weinig keus voor 14% auto's. Dus het was te verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ze spelen er wel mooi op in met hun radio reclames voor de Cactus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ben trouwens ook de eend weer wegwaardig aan het maken. Vandaag voor het eerst in twee jaar gestart, beetje peut in de carb en starten lopen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Oh, dat heerlijke geluid van een Eend! In één keer starten na 2 jaar is wel ongelooflijk netjes, die dingen zijn niet kapot te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Hoppa, de C4GP staat weer bij de garage voor de APK en grote beurt. Schade vooralsnog: 470 euro. En dan moeten ze nog kijken of er andere dingen zijn die vervangen moeten worden :X :P

Achja, het idee is deze keer bij de dealer het goed te laten doen (daar ga ik maar van uit dan ) en volgend jaar zelf dingen gaan doen. Hoef ik alleen de APK te laten doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Ga vanavond kijken bij een Saxo 1.4 uit 1999, alleen schijnt de auto last te hebben van een tikkende homokineet. Hoe duur is dat ongeveer om te laten repareren bij een garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Biemold schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:52:
Ga vanavond kijken bij een Saxo 1.4 uit 1999, alleen schijnt de auto last te hebben van een tikkende homokineet. Hoe duur is dat ongeveer om te laten repareren bij een garage?
2 a 3 honderd werd mij ooit eens verteld voor een andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als je een aandrijfas met goeie homokineet van de sloop kunt krijgen dan is dat inclusief montage amper € 100,- waarschijnlijk, met mijn ZX (R.I.P.) vorig jaar ook gehad :P

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 06-11-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb problemen met de Citroën C4 Grand Picasso BENZINE (C4GP 2008).

Af en toe reageert de auto erg vreemd.

De auto rijdt vrijwel altijd zoals het hoort, maar een tweetal maanden geleden bij een stoplicht schokte de auto een beetje, kwamen er enkele storingen op het dashboard waarna de auto vrijwel niet meer wil optrekken. Telkens gebeurd dit wanneer de auto voor een stoplicht staat (tot nu toe 3X).

Na de tweede keer belde ik de ANWB, die raadde aan om de bobineblok te vervangen. Dat had ik gedaan (en tegelijkertijd nieuwe bougies erin geplaatst).

Na het laten uitlezen kwam er niets vreemds uit, behalve dat de bobineblok niet goed werkte (te weinig ontstekingen?)

Maar dat was 2 maanden geleden: vandaag gebeurde het weer. Heb direct een foto gemaakt van het dashboard. Er kwamen nog meer foutmeldingen (volgens mij ESP/EGE oid). Telkens staat er iets op over "emissieproblemen". :/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AvEBIvI.jpg

Doet me gelijk denken aan

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Is je C4GP een benzine? Met de C4 VTi van mijn vriendin dit voorjaar een soortgelijke melding en het was de 'rookgassensor' die stuk was. Een reparatie van 70 euro en het probleem was verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
SalimRMAF schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:10:
Ik heb problemen met de Citroën C4 Grand Picasso (C4GP 2008).

Af en toe reageert de auto erg vreemd.

De auto rijdt vrijwel altijd zoals het hoort, maar een tweetal maanden geleden bij een stoplicht schokte de auto een beetje, kwamen er enkele storingen op het dashboard waarna de auto vrijwel niet meer wil optrekken. Telkens gebeurd dit wanneer de auto voor een stoplicht staat (tot nu toe 3X).

Na de tweede keer belde ik de ANWB, die raadde aan om de bobineblok te vervangen. Dat had ik gedaan (en tegelijkertijd nieuwe bougies erin geplaatst).

Na het laten uitlezen kwam er niets vreemds uit, behalve dat de bobineblok niet goed werkte (te weinig ontstekingen?)

Maar dat was 2 maanden geleden: vandaag gebeurde het weer. Heb direct een foto gemaakt van het dashboard. Er kwamen nog meer foutmeldingen (volgens mij ESP/EGE oid). Telkens staat er iets op over "emissieproblemen". :/

[afbeelding]

Doet me gelijk denken aan
[video]
Bij mij kreeg ik dan wel geen ESP etc, maar wel die emissie storing.
Dat de motor stottert kan ook zijn omdat deze in een safe modus gaat om zichzelf te beschermen.

klepstelmotor is vervangen, bougies ook.
In tegenovergestelde volgorde. Maar bij die eerste was het probleem weg.
Bougiekabels zitten er niet meer in lijkt me.
Kun je de boordcomputer uit lezen? Als het code p1014 betreft, dan moet ik ergens het lijstje nog hebben met mogelijke oplossingen vanuit Citroen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

cocico schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:16:
Is je C4GP een benzine? Met de C4 VTi van mijn vriendin dit voorjaar een soortgelijke melding en het was de 'rookgassensor' die stuk was. Een reparatie van 70 euro en het probleem was verholpen...
Met slim. Voordat ik mijm GP uit 2007 vorig jaar kocht, had ik veel onderzocht op het internet. De error die je krijgt was vrij veel voorkomend en was idd door bovenstaande issue bij de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Ossi schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:43:
[...]

2 a 3 honderd werd mij ooit eens verteld voor een andere auto.
Dat is wel veel. Mag dus wel zeker 200 euro extra bij de aanschafprijs op.
FastFred schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:57:
Als je een aandrijfas met goeie homokineet van de sloop kunt krijgen dan is dat inclusief montage amper € 100,- waarschijnlijk, met mijn ZX (R.I.P.) vorig jaar ook gehad :P
Dat is al een stuk goedkoper, moet ik natuurlijk wel een goede aandrijfas kunnen vinden en niet ééntje die ook kapot is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Biemold schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:56:
[...]

Dat is wel veel. Mag dus wel zeker 200 euro extra bij de aanschafprijs op.

[...]

Dat is al een stuk goedkoper, moet ik natuurlijk wel een goede aandrijfas kunnen vinden en niet ééntje die ook kapot is. :9
Dat was wel inclusief montage, want dat kan ik zelf niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Arunia schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:17:
[...]

Bij mij kreeg ik dan wel geen ESP etc, maar wel die emissie storing.
Dat de motor stottert kan ook zijn omdat deze in een safe modus gaat om zichzelf te beschermen.

klepstelmotor is vervangen, bougies ook.
In tegenovergestelde volgorde. Maar bij die eerste was het probleem weg.
Bougiekabels zitten er niet meer in lijkt me.
Kun je de boordcomputer uit lezen? Als het code p1014 betreft, dan moet ik ergens het lijstje nog hebben met mogelijke oplossingen vanuit Citroen zelf.
Helaas heb ik hem vandaag niet kunnen uitlezen. Waar zit de klepstelmotor ergens? kan ik het zelf vervangen of moet ik ervoor naar de Citroëngarage? _/-\o_

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
SalimRMAF schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:11:
[...]

Helaas heb ik hem vandaag niet kunnen uitlezen. Waar zit de klepstelmotor ergens? kan ik het zelf vervangen of moet ik ervoor naar de Citroëngarage? _/-\o_
Daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven. Het is voor me geregeld onder occasion garantie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:39
Laat ik maar even reageren om het Citroën-topic op Tweakers levend te houden :)

Hier een groot aanhanger (eigenlijk van de hele PSA-groep), met van Citroën de AX, XM, C4, Saxo en Visa in m'n verleden. Als kleine jongen werd ik verplaatst in een DS 21 en later in een DS 23 i.e., daar zal de liefde wel geboren zijn :)

Momenteel rijd ik een blauwe Xsara Break 1.4i van 2001 (nee, dat gaat niet hard, ja het rijdt wel lekker :) ). Daarnaast momenteel bezig de AX Volcane van een goede vriend van een verse motor te voorzien; die staat dus ook voor de deur (het nieuwe hart ligt al in de schuur).

Ben dus ook vrij handig dus hoop dat ik hier en daar iemand vooruit kan helpen met een tip.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Iemand hier met de grand c4 picasso en dat er water in de deur blijft.
deed vandaag de deur open en er liep aardig wat water uit een rond bestaand gat in de deur.
Lijkt me niet echt gezond dat er water blijft zitten in de deur.
Moet toch nog even bellen om aan te geven dat de motor het nu goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:28

Reinier

\o/

Zit er misschien een afwateringsgootje of -gaatje verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:22:
Iemand hier met de grand c4 picasso en dat er water in de deur blijft.
deed vandaag de deur open en er liep aardig wat water uit een rond bestaand gat in de deur.
Lijkt me niet echt gezond dat er water blijft zitten in de deur.
Moet toch nog even bellen om aan te geven dat de motor het nu goed doet.
Ik heb met regelmaat dat als ik de deur open doe er water uit de deur komt. Ik zie ook water aan de onderkant van de deur komen als de deur dichtzit. Geen idee of het hoort overigens :+

Ik moet even een afspraak maken met de garage om te laten kijken naar de motor van het elektrische raam aan de bestuurderskant. Eerst wilde hij niet dicht (ging halverwege weer naar beneden) en nu klinkt het alsof hij echt enorm veel moeite heeft met op en neer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Haha, ik ga ze toch nog maar even bellen.
Water in de rand heb ik dan weer niet.
Mijn vrouw zei al dat ze water hoorde tijdens het rijden. :p

Notna, die motor is geen goedkope reparatie wat ik begrepen heb. De schakelaar was al 200 euro en dat was de goedkoopste optie.
Je probleem klinkt hetzelfde als wat wij hadden.
Het automatisch naar beneden gaan werkte ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:04:
Haha, ik ga ze toch nog maar even bellen.
Water in de rand heb ik dan weer niet.
Mijn vrouw zei al dat ze water hoorde tijdens het rijden. :p

Notna, die motor is geen goedkope reparatie wat ik begrepen heb. De schakelaar was al 200 euro en dat was de goedkoopste optie.
Je probleem klinkt hetzelfde als wat wij hadden.
Het automatisch naar beneden gaan werkte ook niet meer.
Ugh, dat zuigt als het zo is. Hij gaat opzich wel automatisch omhoog en omlaag, maar de vorige keer bleef hij dus halverwege hangen en nu heeft hij gewoon extreem veel moeite met op en neer gaan; je hoort dat de motor weerstand heeft.

In ander nieuws; iemand een handig idee om Bluetooth muziek in mijn C4 GP te krijgen (2007) ? Ik heb wel geintegreerde BT, maar die doet alleen spraak (bellen dus) en geen muziek. Dat is een beetje jammer.

Ik wil opzich ook nog wel met een kabel werken (AUX) maar ik geloof dat je deze moet inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zit even te denken.
Wij hebben de AUX + USB aansluiting onder een rond dekseltje beneden. Verwacht ook dat je alleen op die manier geluid via BT kan krijgen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Meh, ik ga deze kopen:

http://www.ebay.nl/itm/AU...5bc069:g:EOkAAOSwfcVUFwkb

En dan even langs de dealer om de AUX optie te unlocken. Voor dat geld ga ik niet moeilijk doen met BT :P

Ik ga ook bij droog weer even het deurpaneel er af halen en kijken of ik fatsoenlijk bij dat raammechaniek kan komen. Heb dat paneel er bij een andere deur als eens afgehaald en zo moeilijk is dat gelukkig niet. Kan mij alleen niet herinneren of ik er ook daadwerkelijk zelf bij kon komen :Y

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 30-11-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 19:21

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ga morgen na 5 jaar afscheid nemen van mijn blauwe Citroentje (C3 1.4 exclusive 2003) :'(

Afgelopen jaren met veel plezier in gereden, leuk licht blauw ding en eens wat anders dan een golf ofzo. Helaas niet zo mannelijk maar dat heeft me nooit iets geboeid, vooral omdat ik ook in zga. dezelfde kleur een veel te klein scootertje reed :+

Naast de gebruikelijke slijtage en (verholpen) productie fouten werd het nu toch iets te gortig :( Koppeling is enorm slecht geworden en slipt als een gek bij de 3500~4000 toeren, distrubutieriem komt er aan, secundaire lucht pomp is al twee jaar een waterpomp (bekend issue bij deze auto's), cruisecontrole valt random uit of wil niet aan, automatische licht sensor is dood, deur drangers zijn kapot en de deur aan de pasagiers kant kraakt alsof hij elk moment kan afbreken. Niet echt een groot probleem maar de één na de andere lamp kapt er mee en dan nog eens aardige schade aan de achterbumper (zoek al bijna 4 jaar naar een "nieuwe" in de goede kleur).

Klinkt als een barrel maar enorm veel plezier van gehad, reed heerlijk. Niet zo fel als een Duitser maar heerlijke vering :9, heerlijke stoelen en verrassend veel ruimte nog :)

Ga hem ondanks een jongere, grotere, krachtigere, stoerdere opvolger wel missen ;w
Ondergewaardeerd met dat Citroën !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Toch wel opmerkelijke gebreken...
Hoeveel kms heeft de auto gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 19:21

sapphire

Die-hard pruts0r

152k en een beetje.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Toch wat vroeg voor een koppeling, maar het zal er wel afhankelijk van zijn hoe je ermee rijdt.

Als je wat dingetjes aanpakt kan er iemand nog een prima auto aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zo, maar weer ff een belletje naar de garage gedaan, nogal wat mankementen ineens aan mijn C4 Coupe...

Zit nog een week of wat garantie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Notna schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:41:
Meh, ik ga deze kopen:

http://www.ebay.nl/itm/AU...5bc069:g:EOkAAOSwfcVUFwkb

En dan even langs de dealer om de AUX optie te unlocken. Voor dat geld ga ik niet moeilijk doen met BT :P

Ik ga ook bij droog weer even het deurpaneel er af halen en kijken of ik fatsoenlijk bij dat raammechaniek kan komen. Heb dat paneel er bij een andere deur als eens afgehaald en zo moeilijk is dat gelukkig niet. Kan mij alleen niet herinneren of ik er ook daadwerkelijk zelf bij kon komen :Y
Nou, kabel is binnen maar passen ho maar. Ik dacht dat ik een RD4 unit had (heb ik ook denk ik) maar de AUX is bezet door de Bluetooth (fabriek af). Tenminste dat denk ik. Alle aansluitingen aan de achterkant zitten vol.

Denk dus niet dat het wat gaat worden. Dan maar wat meer CD's branden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Notna schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:43:
[...]

Nou, kabel is binnen maar passen ho maar. Ik dacht dat ik een RD4 unit had (heb ik ook denk ik) maar de AUX is bezet door de Bluetooth (fabriek af). Tenminste dat denk ik. Alle aansluitingen aan de achterkant zitten vol.

Denk dus niet dat het wat gaat worden. Dan maar wat meer CD's branden :(
Staat het niet aan de zijkant van de unit wanneer je deze er uit hebt?
Heb zelf geen flauw idee welke ik heb eigenlijk.nog niet nodig gehad hem er uit te halen.

Dacht iig wel gelezen te hebben dat het er op moet staan.
Wellicht kun je de serienummers etc op de unit bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:58:
[...]

Staat het niet aan de zijkant van de unit wanneer je deze er uit hebt?
Heb zelf geen flauw idee welke ik heb eigenlijk.nog niet nodig gehad hem er uit te halen.

Dacht iig wel gelezen te hebben dat het er op moet staan.
Wellicht kun je de serienummers etc op de unit bekijken?
Heb naar de sticker gezocht of iets anders ter indentificatie, maar ik zag nada. Morgen nog eens kijken: het is er echt in 5 seconden uit die radio :')

Pagina: 1 ... 26 ... 50 Laatste