Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 25 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Tsurany schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:01:
[...]

De diesel versie met 100pk doet het prima, rijdt heerlijk comfortabel en heeft nog wel wat vermogen over. Ik merk dat ik bijna nooit het maximale van de motor vraag.

Mijn grootste bezwaar is wel het waardeloze navigatiesysteem. Vergeleken met Google Maps is het echt bagger. Ik ben jaloers op collega's die een auto met dat Google en Apple systeem krijgen, dat werkt toch veel beter.
Ik ben het totaal niet eens met de mening opver de navigatie, ik heb er nu krap 5000 km op zitten, op de huis-werk ritjes na alles met navigatie gedaan, denk 20 á 30 adressen door heel Nederland, en de navigatie werkt prima. Ik kom waar ik moet wezen,en tot nu toe alle adressen prima te vinden via het display. Zowel grote steden als dorpjes die nog te klein zijn om dorpje te mogen worden genoemd.

Tuurlijk, google maps, sygic, tomtom, het ziet er wat mooier uit misschien, maar om te zeggen dat de navigatie waardeloos is gaat mij te ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb wel mijn twijfels bij 100pk hoor... Mijn huidige C30 D2 heeft 115pk en dat is vooral op de snelweg soms wat krapjes. Een grotere, zwaardere (?) auto met minder PK's... Ik zou liever voor wat meer gaan als dat kan, 120 of iets in die richting maar liefst niet minder dan dat. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

De cactus is < 1000kg

Edit:

Met de benzinemotor. Met de diesel is 'ie 1041kg volgens Citroën zelf.

[ Voor 66% gewijzigd door Romke op 17-07-2015 21:25 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmmmm dat is dus lichter dan mijn C30. :D

Tegen de tijd dat ik me echt moet gaan oriënteren ga ik wel eens een testrit doen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Komende maandag krijgt mijn C2 een dure operatie: vervanging distributieriem en waterpomp (want 10 jaar oud), grote beurt, APK, SensoDrive problemen verhelpen (als het ze lukt tenminste), en het repareren van een niet helemaal vastzittend zijraampje. Alles bij elkaar geschat op € 1100. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mx. Alba schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:13:
Ik heb wel mijn twijfels bij 100pk hoor... Mijn huidige C30 D2 heeft 115pk en dat is vooral op de snelweg soms wat krapjes. Een grotere, zwaardere (?) auto met minder PK's... Ik zou liever voor wat meer gaan als dat kan, 120 of iets in die richting maar liefst niet minder dan dat. :)
Voor het dagelijkse werk is meer vermogen wat mij betreft niet nodig. Tenzij je echt van het snelle inhaalwerk bent op provinciale wegen zal 100pk met dit gewicht een prima combinatie zijn.

Volgens mij is de verhouding tussen vermogen/gewicht beter dan bij de C30 D2.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 17-07-2015 23:37 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:10

vhal

ಠ_ಠ

Mx. Alba schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:51:
Hmmmmm dat is dus lichter dan mijn C30. :D
Die c30 is dan ook met zijn 1234kg ledig gewicht best zwaar voor zijn formaat.

Wat betreft de Cactus, ik vind hem geweldig. Leuke aanwinst is het wel op de wegen. 100 pk op 1041 kg moet geen issue zijn, daarnaast lijkt een Cactus ervoor gemaakt te zijn om rustig te toeren ipv te jakkeren op de linkerbaan. Daar zijn andere auto's beter in.

[ Voor 21% gewijzigd door vhal op 18-07-2015 06:29 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ben ook niet van het jakkeren hoor. Met zowel mijn voorgaande leasewagen (Prius) als de huidige (C30) rij ik gemiddeld 1:20. Maar ik ben wel van het lekker vlot rijden zonder treuzelen. ;) 95% van de tijd cruise ik lekker Vmax op de CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:55

Daniel36

vernieuwde formule

Zr40 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:57:
Komende maandag krijgt mijn C2 een dure operatie: vervanging distributieriem en waterpomp (want 10 jaar oud), grote beurt, APK, SensoDrive problemen verhelpen (als het ze lukt tenminste), en het repareren van een niet helemaal vastzittend zijraampje. Alles bij elkaar geschat op € 1100. ;w
Succes ermee alvast dan, ik vind het altijd leuk wat over de oudere Citroentjes te lezenn tussen al het lease-geweld.
(maar goed, over enkele jaren zijn dat weer de oudere Citroentjes, dus... ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:25

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zijn er mensen die met de Cactus op vakantie gaan naar zuid Europa ?
Ben wel benieuwd naar de prestaties in bergachtig gebied eigenlijk.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:10

vhal

ಠ_ಠ

Mx. Alba schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:15:
Ik ben ook niet van het jakkeren hoor. Met zowel mijn voorgaande leasewagen (Prius) als de huidige (C30) rij ik gemiddeld 1:20. Maar ik ben wel van het lekker vlot rijden zonder treuzelen. ;) 95% van de tijd cruise ik lekker Vmax op de CC.
ik zeg ook niet dat jij jakkert ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:43
Sepp14 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:08:
Zijn er mensen die met de Cactus op vakantie gaan naar zuid Europa ?
Ben wel benieuwd naar de prestaties in bergachtig gebied eigenlijk.
Aanstaande september met het Citroën-forum naar de Italiaanse Alpen. Geen Cactus, wel een C4 Coupe VTS uit 2005 :)

Afgelopen week ben ik op scouting kamp geweest. Omgeving Wiesbanden, DE. Leuk rijden is het daar, maar wil je bult op in een C4 met een ongeblazen 2 liter (136pk) dan zul je de toerentallen behoorlijk hoog moeten houden, wordt dus nog leuk in de Alpen :D

[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 18-07-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Tsurany schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:31:
[...]

Voor het dagelijkse werk is meer vermogen wat mij betreft niet nodig. Tenzij je echt van het snelle inhaalwerk bent op provinciale wegen zal 100pk met dit gewicht een prima combinatie zijn.

Volgens mij is de verhouding tussen vermogen/gewicht beter dan bij de C30 D2.
Ik ben wel van het snelle inhaalwerk op de provinciale wegen en dat doe ik met een DS3 90pk eHDi. Gaat best. Die loopt juist erg lekker van de 80 naar de 130 in z'n 3.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

Vergeet niet dat PK's alleen iets over de top zeggen, de koppel-kromme van 2 turbodiesels met 100pk kan totaal anders zijn waardoor de motor totaal anders aanvoelt :)
Om het over Volvo te hebben: mijn vader heeft een S60 gekocht, met 1.6 turbodiesel, hetzelfde blok als in de DS3 eHDI zit. Bij de S60 trekt hij al lekker bij 1400rpm, dat hoefde je bij mijn DS3 niet te proberen ;) Misschien dat de nieuwe DS3 wel (nog) fijner rijdt, ik zag dat hij nu 102pk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:57:
Het kwam toch iets goedkoper uit dan de schatting: € 1005,94. Onderhoud is gepleegd, APK is weer een jaar geldig, diverse vloeistoffen zijn bijgevuld (doe dat dus nooit zelf vlak voor een beurt), riem en pomp zijn vervangen, en het raampje zit nu weer vast :)

Wat betreft de SensoDrive:
quote: Werkplaatsfactuur
Storingen/meldingen SensoDrive gehad.
Nu niet zichtbaar.

Uitlezen => storing gewist
Subtotaal handeling € 24,33
Ik heb zelf een OBD-II interface, uitlezen en wissen kan ik ook wel zelf. De fault code destijds was P0750, oftewel iets met de shift solenoid (het ding dat de versnelling kiest). Jammer dat ze dit verder niet kunnen diagnosticeren (en dan € 24,33 ex btw in rekening brengen). Het is toch best wel vervelend om bij een stoplicht (of in de file) niet verder te kunnen rijden omdat hij niet wil schakelen. Dat had ik gelukkig niet daar maar op een parkeerplaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 21:24
Wij gaan binnenkort naar Schotland met onze c4gp. Het is een versie zonder xenon.
Nu vroeg ik me af, moet je hier die stickers plakken? Of zoals bij sommige auto's, kun je mechanisch iets doen?

Ik ga binnenkort wel naar de garage voor de defumeur en het spiegeltje zodat we de kleine meid kunnen zien, maar wellicht dat iemand het hier weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Volgens mij ben je ervoor verantwoordelijk dat je je tegenliggers niet verblind.
Oftewel, je kan ook zonder licht rijden. Dat werkt natuurlijk niet in het donker :)

Overigens zie je de meeste Britten hier ook niet meer rijden met zo'n sticker op de lampen, vroeger wel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Cd speler accepteerd cd. Doet niks, spuugt hem ook niet uit.
Aangezien ik toch nog even naar de dealer ga, meteen maar hopen dat ze iets kunnen doen. Denk dat het sowieso de cd speler is.

Nvm, ineens deed die het. Software is gewoon zeikerig met de indeling.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 27-07-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:50
Al een paar weekjes ook een oud citroentje in het bezit. Nog niet eerder de tijd gehad om een foto online te zetten, maar bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70579784/DSC00341.JPG

Het is een 11B(Normale) uit '51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Prachtig _/-\o_

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Bij een oude Citroen denk ik aan een DS of die SM die ergens langs de Rotte staat, maar dit is toch andere koek! Zo'n oud beestje heeft zeker nog achterwielaandrijving? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 15:44
PROnline schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:39:
Al een paar weekjes ook een oud citroentje in het bezit. Nog niet eerder de tijd gehad om een foto online te zetten, maar bij deze:

[afbeelding]

Het is een 11B(Normale) uit '51
Dit is toch een Traction Avant? 1 van de eerste auto's met voorwielaandrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Vandaar mijn smiley ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Mooi hoor!
Daar ga je vast een hoop plezier van hebben ;)

Wel lekker kms mee maken, zonde als het maar 1000 km per jaar rijdt. Gewoon mee op vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 18:23

heho

Ommen, Overijssel

Vrijdag mijn C5 Tourer bij de dealer achtergelaten en weg gegaan in een C4 Picasso 1.6 E-Hdi Intensive. De eerste ervaringen zijn positief. Heerlijk rustige motor met meer dan voldoende power als nodig. Van binnen en van buiten vind ik de auto een plaatje !!

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
Interessant! Ik moet begin volgend jaar kiezen, en na 2x C5 Tourer 1.6 (e-)HDi, zit de C5 Tourer niet meer in de lijst (wegens enkel maar 150pk, fiscaal niet interessant in België). Als Citrofiel is de enige andere optie dan de (Grand) C4 Picasso 115pk Blue HDi.

Hoe ervaar je binnenruimte, rijcomfort, ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

De binnenruimte is dik voor elkaar. Wat vooral bevalt is de hoge zit en prima zicht daardoor, Qua rijcomfort ben ik positief verrast tot nu toe, let wel dat ik nog niet veel kilometers heb gereden. De auto is zeer stil en de motor is prima. Ik had in de C5 een 2.0 Hdif maar die auto woog bijna 400 kilo meer dan deze dus wat betreft prestaties ben ik er zeker niet op achteruit gegaan. Vooral de tussensprintjes (inhalen) bevallen zeer goed. De auto is erg prettig geveerd en zeker afgesteld op comfort. De stoelen in de C5 zijn wat groter en geven wat meer steun, op lange ritten moet blijken wat beter is. De bediening via touchscreen werkt prima maar is wel even wennen. Ik was verwend met een Navidrive 3D systeem in mijn C5 dus de navigatie gaat waarschijnlijk tegenvallen als ik de verhalen mag geloven.
De kofferruimte lijkt me een stukje kleiner dan in de C5 maar is wel hoger. Volgens de specs. zou de Picasso meer liters slikken met de banken omhoog. Even kijken hoe dat volgende week uit/inpakt als we op vakantie gaan ...

[ Voor 12% gewijzigd door heho op 10-08-2015 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

cocico schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:48:
Interessant! Ik moet begin volgend jaar kiezen, en na 2x C5 Tourer 1.6 (e-)HDi, zit de C5 Tourer niet meer in de lijst (wegens enkel maar 150pk, fiscaal niet interessant in België). Als Citrofiel is de enige andere optie dan de (Grand) C4 Picasso 115pk Blue HDi.

Hoe ervaar je binnenruimte, rijcomfort, ....?
En een Cactus dan?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat is wel een maatje kleiner ;)
Is een DS5 niet in een zuinigere variant te krijgen? In Nederland wordt hij zelfs hybride verkocht voor de belastingvoordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Een Cactus is wel even wat anders, heel ander segment dan een C5 of C4 Picasso.
Er zit niet voor niets zo'n 10k prijsverschil tussen.

Ik weet niet hoe het in België werkt met een hybride, maar de DS5 heeft zo'n 200 Pk.
Moet je dan over 200 Pk belasting betalen? Of alleen over de Pk's van de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Belasting is op basis van CO2 uitstoot, cataloguswaarde en fiscale PK. Vooral die fiscale PK is bij de 150pk te hoog: 11 ipv 9 nu (e-HDi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:50
dude88 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:24:
Mooi hoor!
Daar ga je vast een hoop plezier van hebben ;)

Wel lekker kms mee maken, zonde als het maar 1000 km per jaar rijdt. Gewoon mee op vakantie!
Heb nu 200km op de dagteller staan. Maar dat komt omdat de dagteller maar vier cijfers heeft waarvan één achter de comma. :+ Op één stormachtig weekend na elk weekend van stal gehaald.
En mogelijk binnenkort ook de eerste reservering voor een bruiloft in de pocket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net terug van vakantie met de c4gp uit Schotland.
Lekker de teller naar miles gezet en gaan. Voor een afgeladen 1.6 model stond hij lekker hoog op de pootjes. Dus vering hoeft niets aan gedaan te worden. Er zit genoeg pit in, ook de heuvels op.

Alleen een paar keer in zijn 1 bij optrekken stotteren. Daar maar even naar laten kijken binnenkort.

Erg blij iig met de aankoop van deze wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Ja ik mag hier nu ook mee gaan schrijven ;)
Ik heb gisteravond de koopovereenkomst getekend voor een Citroën C8 v6 exclusive; juist de 3 liter v6, na eerst jaren BMW te hebben gereden (- een E34 en E39 525 touring automaat kon ik geen vervangende betalen door salariëring vorige baan) overhaast overgestapt naar een Renault Scenic ivm afkeur... Helaas was dat een 1.4 air, dus het meest basic model dat er is. Een drama met een lichte helling - probeer geen vrachtwagen in te halen tegen een viaduct op zolang je niet op snelheid bent.......

De C8 is van 2004 en heeft 142k op de teller staan, wordt afgeleverd met verse APK en beurtje. Distributie wordt nog even nagevraagd, zou ie gehad moeten hebben, zo niet dan delen de handelaar en ik de kosten.

De C8 heeft ruimte, snelheid en comfort.... wat wil ik nog meer _/-\o_

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Behoorlijk exclusieve auto, een C8 V6! Proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nette wagen hoor.

Nu alleen nog een Nickchange en avatar change. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Dankje ben er best wijs mee. Je ziet de C8 sowieso weinig rijden.... Waarschijnlijk te groot voor de meeste gezinnen. Maar ja ik heb nou eenmaal een refo-container nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

2bmws schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:07:
Dankje ben er best wijs mee. Je ziet de C8 sowieso weinig rijden.... Waarschijnlijk te groot voor de meeste gezinnen. Maar ja ik heb nou eenmaal een refo-container nodig....
Toevallig zie ik er elke donderdag 1 staan als ik mijn zoontje naar zwemles breng. Voelt mijn C4GP altijd zo mini bij :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Notna schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:20:
[...]

Toevallig zie ik er elke donderdag 1 staan als ik mijn zoontje naar zwemles breng. Voelt mijn C4GP altijd zo mini bij :P
Dat gevoel had ik, toen ik m'n Scenic er naast parkeerde...

Bij jou zal het iets meevallen de C8 is alleen iets hoger dan de C4 grand picasso lengte en breedte zijn nagenoeg gelijk.

[ Voor 76% gewijzigd door 2bmws op 12-08-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Vanavond de C8 ophalen de nieuwe heilige koe _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Uj7x0UpPBko/Vc3Qt3byzZI/AAAAAAAAAYY/UPSlWPb-2cE/s640-Ic42/C8%252520voor.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-6nCmISofElo/Vc3Qu9JCsjI/AAAAAAAAAYk/xJiaElfTNUY/s640-Ic42/C8%252520achter.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Qi512ssqOME/Vc3QuaauA5I/AAAAAAAAAYg/fiMmG7ZJWOI/s640-Ic42/C8%252520Interieur.jpg

In de herkansing???

[ Voor 64% gewijzigd door 2bmws op 15-08-2015 10:27 . Reden: plaatjes werken niet? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Omdat je de link moet kopieren van het plaatje zelf:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Uj7x0UpPBko/Vc3Qt3byzZI/AAAAAAAAAYY/UPSlWPb-2cE/s640-Ic42/C8%252520voor.jpg

Besef je wel dat jij je gehele picasa open hebt staan?

[ Voor 13% gewijzigd door Falcon op 14-08-2015 13:49 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Doet me denken aan mijn "oude" Ford Windstar ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Falcon schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:48:
Omdat je de link moet kopieren van het plaatje zelf:

[afbeelding]

Besef je wel dat jij je gehele picasa open hebt staan?
Ik dacht dat ik dat had gedaan... R-muis op afbeelding - afbeeldingslocatie kopieren... nu werkt het wel terwijl ik hetzelfde doe :?

Ja ik gebruik picasa alleen voor opslag van afbeeldingen die op fora gezet worden..
(en mijn vrouw ook :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
2bmws schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:31:
Vanavond de C8 ophalen de nieuwe heilige koe _/-\o_

[afbeelding]

In de herkansing???
Is de onderkant van je dashboard vuil, of met alcantara bekleed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
cocico schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:07:
[...]

Is de onderkant van je dashboard vuil, of met alcantara bekleed?
Das alcantara.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Vet, ik wist niet dat ze dat ooit gedaan hebben op een Citroën! Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik ben nooit echt fan geweest van die centrale displays voor je snelheid enzo (hoewel ik het nu zelf ook heb), maar het dashboard van die C8 vind ik dus echt he-le-maal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
cocico schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:35:
Vet, ik wist niet dat ze dat ooit gedaan hebben op een Citroën! Mooi!
Zit ook op de deurbekleding zal daar wel een foto van maken (overdag)...
FastFred schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:20:
Ik ben nooit echt fan geweest van die centrale displays voor je snelheid enzo (hoewel ik het nu zelf ook heb), maar het dashboard van die C8 vind ik dus echt he-le-maal niks
Ik vond het ook niet echt wat, moet er nog aan wennen denk ik, maar de prestaties en het comfort van de C8 maken heeeeel veeeel goed... :D

[ Voor 45% gewijzigd door 2bmws op 16-08-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Lol:

Eerste stoplicht sprint met de C8 is ook gedaan; ik sta in rechtervak naast me komt een hothatch te staan met een jong gozertje met pet en een heeeel zenuwachtig rechter voetje (vroem, vroem, vroem) kijk mij eens aan - tja grote gezinsbak....
Groen allebei gas, hij kwam mij niet voorbij dus schakelt terug met heeel veel gas... Ik druk alleen m'n gas wat dieper in en het autoootje verdween ergens in m'n binnenspiegel _/-\o_

Moraal van het verhaal: Don't mess with a V6.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan was dat niet bepaald een hete hatch, of jij had het voordeel van de automaat.
Want tegen een Prius leg je het af :P

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

2bmws schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:51:
Lol:

Eerste stoplicht sprint met de C8 is ook gedaan; ik sta in rechtervak naast me komt een hothatch te staan met een jong gozertje met pet en een heeeel zenuwachtig rechter voetje (vroem, vroem, vroem) kijk mij eens aan - tja grote gezinsbak....
Groen allebei gas, hij kwam mij niet voorbij dus schakelt terug met heeel veel gas... Ik druk alleen m'n gas wat dieper in en het autoootje verdween ergens in m'n binnenspiegel _/-\o_

Moraal van het verhaal: Don't mess with a V6.....
Trekkracht onderin, gekoppeld aan automaat. Zo liet ik (als ik dat wilde), heel veel auto's achter mij bij de stoplichten voor de eerste meters met mijn "dikke" 3.8 V6. Maar reëel gezien stelde het weinig voor natuurlijk. Erg snel tot aan zo'n 70-80 km/h maar daarna was het uit met de pret. Helaas gaat dat ook voor je C8 op, want hoewel het aantal PK's heel aardig lijkt, is zijn totaalgewicht de grootste struikelblok.
De opgave van 0-100 in 11 sec. is ook niet erg indrukwekkend meer in deze tijd.

Maar die eerste start bij het stoplicht is al vermakelijk genoeg, tot er eentje naast je komt te staan die ook van een automaat is voorzien en een gunstigere pk/gewicht ratio heeft, dan is het even uit met de pret.

Maar ik neem aan dat jij het slagschip vooral voor de ruimte hebt aangekocht, en niet voor de sprintjes bij het stoplicht? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Trekkracht onderin, gekoppeld aan automaat. Zo liet ik (als ik dat wilde), heel veel auto's achter mij bij de stoplichten voor de eerste meters met mijn "dikke" 3.8 V6. Maar reëel gezien stelde het weinig voor natuurlijk. Erg snel tot aan zo'n 70-80 km/h maar daarna was het uit met de pret. Helaas gaat dat ook voor je C8 op, want hoewel het aantal PK's heel aardig lijkt, is zijn totaalgewicht de grootste struikelblok.
De opgave van 0-100 in 11 sec. is ook niet erg indrukwekkend meer in deze tijd.

Maar die eerste start bij het stoplicht is al vermakelijk genoeg, tot er eentje naast je komt te staan die ook van een automaat is voorzien en een gunstigere pk/gewicht ratio heeft, dan is het even uit met de pret.

Maar ik neem aan dat jij het slagschip vooral voor de ruimte hebt aangekocht, en niet voor de sprintjes bij het stoplicht? ;)
Klopt heb 'em voor de ruimte, maar het was wel vermakelijk >:)
Met m'n BMW had ik ook een automaat en een 2,5 liter motor met ongeveer het zelfde gewicht.
dit zijn ongeveer de prestaties zoals ik gewend was (alleen is de auto wat langer, breder en hoger)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Vergeet vooral niet; zwaarder :P

Dat jochie zal wel balen. Ik had laatst iets vergelijkbaars, ik kwam net de bocht uit op een invoegstrook en wilde accelereren om in te voegen. Naast mij reed een Vito die ook aan het optrekken was, maar vanaf het stoplicht aan de overkant van de kruising kwam.

Ik moest er nog behoorlijk aan trekken vanuit de 3e versnelling (mijn maximale koppel ligt bij 4500 toeren ofzo) om die Vito voor te blijven :X Dat viel tegen

In mijn geval gaat het dus om een C4 Coupe VTS, 2.0 16v 138pk op 1254kg

• dude88
  • Niet online
C4 is ook gewoon lomp en zwaar en relatief hoog.

Zelfs de 180 Pk versie heeft nog 9 sec nodig naar de 100. Een Saxo VTS 16v of Xsara VTS 167 pk zijn op papier veel vlotter.
Veel minder dan 138 pk schiet dus ook niet echt op in een C4, beide 1.6jes (1.6 16v 110 en 120 pk) vind ik dan ook niet vlot te noemen.

Een C5 Ph1 met dezelfde motor weegt 1293 Kg om even een idee te geven, die zijn toch wel even wat groter en hebben een zwaar veersysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

C4 coupe is niet zo gek hoog toch? En hoe kan dat veersysteem van een goede C5 nou zwaar zijn, die lucht weegt toch bijna niks? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
De hydropneumatische/Hydractive vering is dan ook geen conventionele pneumatische/luchtvering, maar gebaseerd op een samenspel met lucht en minerale LHM olie. De pompen, leidingen, veerbollen, ... maken dit tot een complex systeem dat inderdaad wel wat zwaarder is dan een normaal veersysteem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het is even zoeken, Autoweek maakt geen onderscheid tussen de versie met en zonder Hyperactieve* vering, maar op de site van Citroen staat het wel, na wat zoeken: kost €1500 en maar 35kg. Gek genoeg geen extra CO2 uitstoot, ik zou verwachten dat die pomp toch iets kost.

* Mijn eerste associatie als ik Hydractive lees, ik weet dat het niet zo rijdt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 23-08-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
dude88 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:17:
C4 is ook gewoon lomp en zwaar en relatief hoog.

Zelfs de 180 Pk versie heeft nog 9 sec nodig naar de 100. Een Saxo VTS 16v of Xsara VTS 167 pk zijn op papier veel vlotter.
Veel minder dan 138 pk schiet dus ook niet echt op in een C4, beide 1.6jes (1.6 16v 110 en 120 pk) vind ik dan ook niet vlot te noemen.

Een C5 Ph1 met dezelfde motor weegt 1293 Kg om even een idee te geven, die zijn toch wel even wat groter en hebben een zwaar veersysteem.
Klopt, toch rijd en accelereert het best lekker.

En niet alle 1.6'jes zijn traag, de latere bouwjaren van de C4 ph1 zijn ook geleverd met een 1.6THP, 150pk.

Daarbij heeft de 2.0 benzine z'n gewicht ook niet mee, de auto is met de 1.6 benzine namelijk 100kg lichter!

Voordat ik naar de 2-liters ben gaan kijken heb ik ook proef gereden in een Coupe met 1.6 110pk. En ik vond m niet langzaam, maar het acceleren vond ik gewoon niet spannend, beetje futloos.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 23-08-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
De THP motoren hebben weer andere problemen, rede genoeg om die niet te kiezen ;)
De 1.6 VTi 120 pk heb ik wel mee gereden, dat houd ook niet over. Door de VVT techniek wel merkbaar meer power in lagere toeren dan de oudere 1.6 16v 110 pk.
In beide gevallen blijft het in elk geval veel toeren maken op de snelweg.

Wat doet die 2.0 in de C4 qua verbruik bij lekker doorrijden? Neem aan niet veel beter dan 1 op 11.
Oftewel als je er veel mee rijdt moet er eigenlijk LPG in, dan zal je 1 op 9/10 rijden op LPG.
Overigens is LPG weer geen optie bij een THP, dus nog een rede om die te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
1 op 11 heb ik er nog niet mee gehaald :) Heb er nu in 3 maand tijd ruim 4000km mee gereden

Op lange snelwegritten red ik zonder er moeite voor te doen de 1 op 15(*). Met mijn dagelijkse woon-werk verkeer (20km heen, 20km terug) blijft het steken op 1 op 13 (boordcomputer geeft dan 1 op 12.6 aan ofzo)

(*) Die 1 op 15 heb ik gehaald bij een weekje Wiesbaden ( = heuvel-/berg -achtig gebied) met scouting. Reden in collone, een van ons had een zwaar beladen aanhanger, dus veel harder dan 100km/h hebben we niet gereden. Mijn auto had 4 personen plus wat bagage mee.

Op de terugweg met 3 man en geen bagage met 130/140km/h weer terug geknald. Hele week met 1 tank gedaan, 1 op 14.9.

Hij doet het qua verbruik in ieder geval beter of net zo goed als mijn ZX deed met de 1.8 8v op 1011kg. Scheelt toch 37pk en 250kg en 9 jaar

[ Voor 55% gewijzigd door FastFred op 24-08-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren een dagje er op uit geweest om weer naar het Noorden van het land te rijden.
Ze hebben in 1,5 uur de auto na geplozen. De versnellingsbak was niets mis mee, geen speling etc.
Het driehoekje naast de spiegel is weer vastgeplakt en de busjes van het kunststof binnen aan de achterklep zijn vervangen voor betere.
Het stukje achter qua lak wat weg was is aan gestipt.

De onderdelen die ik nog wil hebben in de auto:
De chroomkleurige sierrand schittert in mijn ogen als de zon er op staat en dat is gek genoeg echt heel vaak. Hier hebben ze 2 varianten van. Ik heb uiteraard voor de andere gekozen. De knoppen kosten ongeveer 8 euro p/s.
De spiegel om je kind te kunnen zien is een kapje en de spiegel welke ieder ongeveer 22 euro zijn.
Daarnaast is de sierrand van het stuurwiel (dat gladde gedeelte de spaak zeg maar) de toplaag van beschadigd wat steeds verder gaat. Dit deel is ook ongeveer 20 euro.

Op zich valt het allemaal mee. Meteen maar laten bestellen en uiteindelijk nog een keer terug om dat te laten doen.
Alles is op de bon los van elkaar gespecificeerd zodat je weet waar je precies wat voor betaald.

Nog gevraagd wat het kost om een reservewiel onder de auto te laten plaatsen, maar dat gaat richting de 450 euro. Dat is het wiel, band (waar korting nog op zit) en een lier.
Dacht zelf dat het een klem en het wiel zou zijn. Dus iets hoger dan de 195 euro die ik zelf had verwacht.
Die denken we nog even over.
Ikzelf wil het graag en mijn vrouw vind het onzin voor dat bedrag. Daar belt ze de ANWB dan wel voor.

Al met al ben ik erg tevreden over de garage zelf. Die bij ons in de woonplaats ook dealer had ik meteen al een slechte indruk van. Weinig moeite doen om iets uit te zoeken.
Hier liepen we gewoon naar de andere C4 varianten die wel de spiegel hadden. Maar goed. Voor een goed gevoel rij ik wel een stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:57:
Gisteren een dagje er op uit geweest om weer naar het Noorden van het land te rijden.
Ze hebben in 1,5 uur de auto na geplozen. De versnellingsbak was niets mis mee, geen speling etc.
Het driehoekje naast de spiegel is weer vastgeplakt en de busjes van het kunststof binnen aan de achterklep zijn vervangen voor betere.
Het stukje achter qua lak wat weg was is aan gestipt.

De onderdelen die ik nog wil hebben in de auto:
De chroomkleurige sierrand schittert in mijn ogen als de zon er op staat en dat is gek genoeg echt heel vaak. Hier hebben ze 2 varianten van. Ik heb uiteraard voor de andere gekozen. De knoppen kosten ongeveer 8 euro p/s.
De spiegel om je kind te kunnen zien is een kapje en de spiegel welke ieder ongeveer 22 euro zijn.
Daarnaast is de sierrand van het stuurwiel (dat gladde gedeelte de spaak zeg maar) de toplaag van beschadigd wat steeds verder gaat. Dit deel is ook ongeveer 20 euro.

Op zich valt het allemaal mee. Meteen maar laten bestellen en uiteindelijk nog een keer terug om dat te laten doen.
Alles is op de bon los van elkaar gespecificeerd zodat je weet waar je precies wat voor betaald.

Nog gevraagd wat het kost om een reservewiel onder de auto te laten plaatsen, maar dat gaat richting de 450 euro. Dat is het wiel, band (waar korting nog op zit) en een lier.
Dacht zelf dat het een klem en het wiel zou zijn. Dus iets hoger dan de 195 euro die ik zelf had verwacht.
Die denken we nog even over.
Ikzelf wil het graag en mijn vrouw vind het onzin voor dat bedrag. Daar belt ze de ANWB dan wel voor.

Al met al ben ik erg tevreden over de garage zelf. Die bij ons in de woonplaats ook dealer had ik meteen al een slechte indruk van. Weinig moeite doen om iets uit te zoeken.
Hier liepen we gewoon naar de andere C4 varianten die wel de spiegel hadden. Maar goed. Voor een goed gevoel rij ik wel een stukje.
Is dat toevallig in de deurstijlen van de 2 achterdeuren, op precies dezelfde plek? :

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bitmKxwgeJPglUKqjv6uGe7w/medium.jpg

Ik heb het nu 2 keer weggehaald (schuren, lak en vernis er over) en tot 2 keer toe is het terug gekomen. Geen idee hoe het komt; er zit niets hards in de deur zelf. Lijkt erop dat op de 1 of andere manier er wrijving op die plek komt te staan...

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 26-08-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Notna schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:05:
[...]

Is dat toevallig in de deurstijlen van de 2 achterdeuren, op precies dezelfde plek? :

[afbeelding]

Ik heb het nu 2 keer weggehaald (schuren, lak en vernis er over) en tot 2 keer toe is het terug gekomen. Geen idee hoe het komt; er zit niets hards in de deur zelf. Lijkt erop dat op de 1 of andere manier er wrijving op die plek komt te staan...
Nee, achterklep links net boven de bumper. Zeg maar waar de achterklep verzonken zit.
Geen idee hoe het komt, zat er niet toen we de auto kochten. Maar weet zeker dat wij het niet gedaan hebben. Ach, zo zijn er wel meer plekken. Zag al links en rechts van de wielkas schade. Iemand dus ergens mee tegenaan gezeten.

Zag dat de lier, met reservewiel omgerekend 250 euro zou moeten kosten. Wellicht staat er nog een C4GP op de sloop. :D Of ergens anders nog goedkoper te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:25

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Notna schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:05:
[...]

[afbeelding]

deurscharnier, rubbers die niet helemaal meer oke zijn, deur die klappert tijdens het rijden daar zou ik eerder aan denken.
Blijft een vreemde plek :?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zou denken dat er speling in het scharnier van de deur zit. Ofwel dat deze idd schuift tijdens het rijden.
Zitten de bouten bij het scharnier goed vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

AFAIK wel ja. Maar ik moet over 2 maanden langs voor een grote beurt en APK; dan laat ik er even naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zo, volgende week vrijdag weer een ritje naar Schagen.
Kunnen ze alle besteld onderdelen er op zetten.
Een reservewiel gaan we niet doen iig. Ik wil het wel, maar mijn vrouw wil het niet. :P

Wat wel nog gaat gebeuren eind van het jaar, is trekhaak en 12v aansluiting achter. Trekhaak met de speciale stekker zodat alles daar op kan zonder verloopjes. En de 12v aansluiting ook gewoon netjes zoals het bij die wagen hoort.

3 puntjes aangegeven. Kreeg 2 keer een controleer olie melding, kunststof achterklep zat weer los en rechthoekig rubbertje bij de handgreep aan de scharnierkant buiten zit los. Dat is voor hun waarschijnlijk aandrukken, maar toch.
Ik hoor ze al zuchten. :P

Maar, ik kom ze ook werk leveren en wat laten verdienen. Zeker eind van het jaar zal richting de 8 a 900 euro zijn met bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zitten er bij jou wat kunststof kapjes los, mijn C4 Coupe ligt momenteel aan duizend onderdelen uit elkaar :P

Onder garantie komt er een nieuwe krukaskering (bakzijde) en 2x steekaskering in.

Een nieuwe koppeling, nieuwe multiriem op mijn kosten en nieuwe remschijven en blokken voorzijde incl. arbeid voor 50%

Als het goed is morgen aan het eind van de dag weer ophalen, zondag naar Italiaanse Alpen, roadtrip van een kleine 3000km.....

Momenteel beweeg ik mij voort met zo'n nieuw type Ford Ka als leenauto :') Kan niet wachten tot ik weer in de C4 zit, wat een hok is zo'n Ka zeg...

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 01-09-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38
Nog een klein maandje wachten en dan krijg ik mijn C4 Cactus :D
1 Oktober hoor ik ook bij de club :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heb ik een maand terug als leen auto gehad, de 1.2 82pk. Leuke wagen, grappige design details zoals het riempje om de deur dicht te trekken. Gewoon weer lekker eigenwijs, lekker apart, lekker Citroën.

Wat ik alleen niet snap is de keus voor 3 cilinder motoren (niet alleen bij Citroën). Ze rammelen, trillen, klinken voor geen meter, doet voor mij gewoon afbreuk aan de auto. Geeft de auto zo'n goedkope feel mee. Niet omdat ie langzaam was met 82pk op 940kg, maar het voelt gewoon 'minder' als een 4-cilinder.

Dat en het touchscreen. Waar je met 'harde' knoppen gewoon op de tast het volume van de radio kunt aanpassen moet je nu je aandacht richten op het mikken met je vinger in plaats van dat je aandacht op de weg blijft. Daarbij heb je soms ook 2 of 3 pogingen nodig voor de aanraking geregistreerd wordt, erg jammer. Kan natuurlijk puur gewenning zijn, ik had de auto 24 uur en heb er maar 60 km mee gereden...

Verder een super leuke auto, op het gebrek aan HP-vering na een echte Citroën, veel plezier ermee! :)

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 02-09-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
My bad, ik ga voor het 14% model, volgens mij is dat wel een 4 cilinder.

Het touchscreen weet ik ook nog niet of ik daar goed aan ga kunnen wennen... persoonlijk heb ik ook voorkeur voor fysieke knoppen, maar volgens mij is de radio ook te bedienen vanaf het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben na 20k kilometers wel gewend aan het touchscreen. Fijn werkt het niet en als de zon er net verkeerd op schijnt zie je helemaal niks maar er valt prima mee te leven.

Die 3 cilinders zijn puur milieuwetgeving volgens mij, kan niet snappen dat fabrikanten daar bewust voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:50
Uiteraard zit de bediening van het volume gewoon op het stuur. Touchscreen werkt verder prima, de zaken die je af en toe rijdend moet bedienen hebben knoppen met een prima formaat. Mensen bellen doe ik eigenlijk altijd vanaf de iPhone, een gesprek starten vanuit het telefoon-menu valt niet mee.

Heb inmiddels 13k gereden met de 82pk driecilinder. Eenmaal op toeren is het wel prima maar inderdaad, wat loopt dat ding lelijk laag in de toeren en dus bij file-rijden. Als ik echt langzaam wat voort tuf in z'n 1 dan bok ik regelmatig zo erg met dat ding dat ik me terug op rijles voel. Mijn boot heeft eveneens een 3-cilinder, zelfde euvel. Loopt gewoon niet mooi.

Ik heb echt geen klagen over de Cactus, ben er superblij mee, alleen voor mij nooit meer een 3-cilinder.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

Ossi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:12:
Nog een klein maandje wachten en dan krijg ik mijn C4 Cactus :D
1 Oktober hoor ik ook bij de club :w
Alvast welkom ;) En in welke kleur?? De mijne is Hello Yellow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Murzeltje schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:09:
[...]

Alvast welkom ;) En in welke kleur?? De mijne is Hello Yellow :+
Ik ben jaloers, maar ik mijn vriendin wilde echt geen gele :(
Ik vind de gele de mooiste, dus ben ik maar voor de een na mooiste gegaan. Paars, met zwarte bumps en lederen bekleding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Heeft zij die Cactus betaald? :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:27:Verder een super leuke auto, op het gebrek aan HP-vering na een echte Citroën, veel plezier ermee! :)
De C4 die "aan duizend onderdelen uit elkaar" ligt heeft wel HP?

Als je nu een leuke moderne (nieuw of jong gebruikte) HP auto wil is daar de MRB niet van te betalen, jammer maar helaas...

Citroën heeft ook nooit in het lage segment HP geleverd. De 2CV, Visa, AX, Saxo, C2 etc.. heeft nooit HP gehad.
De Cactus is een budget auto, je krijgt veel waar voor je geld in een leuk design, wil je luxe en comfortabel rijden zoals vroeger in een DS of CX moet je net als toen je knip open trekken, wat dat betreft is er niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Soms moet je wat geven om weer een boel terug te krijgen >:)
Dit kan ik de komende vier jaar tegen haar gebruiken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
You're in control buddy, I know I know :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
dude88 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:33:
[...]

De C4 die "aan duizend onderdelen uit elkaar" ligt heeft wel HP?

Als je nu een leuke moderne (nieuw of jong gebruikte) HP auto wil is daar de MRB niet van te betalen, jammer maar helaas...

Citroën heeft ook nooit in het lage segment HP geleverd. De 2CV, Visa, AX, Saxo, C2 etc.. heeft nooit HP gehad.
De Cactus is een budget auto, je krijgt veel waar voor je geld in een leuk design, wil je luxe en comfortabel rijden zoals vroeger in een DS of CX moet je net als toen je knip open trekken, wat dat betreft is er niets veranderd.
Nee, de C4 heeft geen HP. Tegenwoordig is het zelfs niet meer standaard op een C5.
Ik mis mijn oude trouwe xantia :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Vroegah thuis een nieuwe bx gehad en een xm, later zelf een al oude bx als tweede auto gehad, HP is het helemaal imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

nvm ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Daniel36 op 02-09-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Toevallig dit topic gevonden als toch wel een beetje fanatiek Citroën rijder met een Mehari, een 2CV en een BX en een dochter die ook 2CV rijd.

• dude88
  • Niet online
Domino schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:44:
[...]

Nee, de C4 heeft geen HP. Tegenwoordig is het zelfs niet meer standaard op een C5.
Ik mis mijn oude trouwe xantia :( .
Nou ja sterker nog als ze straks stoppen met deze generatie C5 komt er geen opvolger met HP. Dat is al aangekondigd. C6 is al een tijdje uit productie, dus de C5 Exclusive Ph3 zal de laatste zijn met het grijze veersysteem.

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze zo zwaar zijn, het loopt op met de MRB.
Daarbij heb ik de ideale motor ook nog niet gevonden om veel kms mee te maken ;)

• MBV

MBV

Ik had het laatst opgezocht, volgens de specs leek het niet uit te maken. Bijna alle modellen zijn met schroefveren te krijgen, maar als ik deze pak:
http://www.autoweek.nl/au...roen-c5-hdi-200-exclusive (2.2 diesel)
En vergelijk met deze:
http://www.autoweek.nl/au...c5-hdi-160-ligne-business (2.0 diesel)

Dat scheelt 130kg. Ik had verwacht dat dat ook in de motor zou zitten, maar de 1.6 diesel is maar 9kg lichter dan de 2.0. Dus bij deze geef ik je gelijk: die vering is best zwaar :X

• dude88
  • Niet online
Heb je nu ook een automaat en een handbak te pakken, dat scheelt altijd wel flink in gewicht ;)

• MBV

MBV

Ok, goed punt: bij benzine (THP 155) weegt de automaat 85 kg, dus dan blijft er 45kg over.

41kg, om preciezer te zijn:
http://www.autoweek.nl/au...c5-thp-155-ligne-business
http://www.autoweek.nl/au...roen-c5-thp-155-exclusive

Ik weet niet wat dat in de wegenbelasting kost, of wat de revisie bij 200.000km kost. Bij directlease kost de vering 20/mnd extra. Dat zou het me wel waard zijn, denk ik, t.o.v. te zachte conventionele vering.
Maar verder is de C5 het me het echt niet waard: niet mooi, veel te groot, en veel te duur. Mijn vorige lease-auto was een DS3, om mijn klasse een beetje aan te geven :P En als het dan toch een grote Citroen zou worden, dan vind ik de DS5 er zoveel beter uitzien...

[ Voor 49% gewijzigd door MBV op 03-09-2015 13:22 ]

• dude88
  • Niet online
Nou ja, de DS5 is nu eigenlijk geen Citroën meer ;)

Daarbij zitten zowel de DS 5 als de C5 wel aardig in de buurt qua prijsklasse, maar een totaal andere auto en segment.
De Citroën DS5 vooral in het begin was vrij hard afgeveert, later hebben ze een update op het onderstel gedaan waardoor ze wat comfortabeler werden. Zover ik weet is de DS 5 daarin weinig gewijzigd, maar gaat natuurlijk nog niet in de buurt komen van het comfort van de C5.

Als je echt comfortabel wil rijden koop je voor relatief weinig een 2de hands C6. Goed lijkt natuurlijk qua onderhoud en vaste lasten al helemaal niet op een DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag een benzine Cactus mee als vervangende auto, rijd prima en je merkt niet dat het motorisch niet veel voorstelt. Wel de snelweg niet op geweest maar in de stad kwam hij gewoon prima mee met het verkeer en trok hij vlot genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik ben een groot fan van de Cactus, maar als je geen snelweg hebt gereden kun je er imho weinig over zeggen.
Op de snelweg heb je pas wat koppel en pk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
110 of 82 pk versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De 82pk versie handgeschakeld.
Daniel36 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:30:
Ik ben een groot fan van de Cactus, maar als je geen snelweg hebt gereden kun je er imho weinig over zeggen.
Op de snelweg heb je pas wat koppel en pk nodig.
Klopt, misschien dat ik dat vanmiddag even doe als het wat rustig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
De ratio's van de versnellingen zijn wel zo gekozen dat het tot 80 inderdaad prima is. Daarboven mis je wel wat vermogen maar het is net aan genoeg om met normaal verkeer mee te komen. Ik kom in het Nederlands verkeer toch maar zelden boven de 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dude88 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:38:
Nou ja, de DS5 is nu eigenlijk geen Citroën meer ;)
Ja, autoweek ziet DS nu als een apart merk 8)7 Mijn stelling: zolang je het nieuw bij een Citroen-dealer kan bestellen is het een Citroen. En nee, een Mini is geen BMW ;)
Daarbij zitten zowel de DS 5 als de C5 wel aardig in de buurt qua prijsklasse, maar een totaal andere auto en segment.
Totdat je naar bijtellingen kijkt/keek :P En over comfort: ik heb er nooit mee gereden, en de DS3 was nou ook niet de auto met de soepelste vering etc. Bij de C5 lijkt het me vrij simpel: je kan kiezen tussen extra zacht geveerde schroefveren waarmee ze de luchtvering proberen na te doen, of luchtvering. De C5 die mijn vader ooit had (2001-versie) was met luchtvering, en dat vond ik prima rijden.
Als je echt comfortabel wil rijden koop je voor relatief weinig een 2de hands C6. Goed lijkt natuurlijk qua onderhoud en vaste lasten al helemaal niet op een DS3.
Als ik die tweedehands zou leasen zou ik waarschijnlijk geen salaris meer overhouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Mijn DS3 is inderdaad vrij stug/sportief, voordeel is wel dat het betere gooi en smijtwerk op de rotondes altijd wel lekker aanvoelde :+
Maar goed, ik ga vanmiddag mijn DS3 met 170k km op de teller inruilen voor een Skoda Octavia bij de leasemij, dus ik ga het topic verlaten :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Moet zeggen dat ik zeer tevreden bent over het touchscreen. Het is inderdaad wel even wennen maar dan werkt het wat mij betreft prima. De navigatie maakt soms wat vreemde keuzes maar de aanwijzingen, zowel in beeld als geluid, zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen vrijdag naar de dealer gereden om wat aanpassingen te laten doen.
Ben blij met het uiteindelijke resultaat.
Wat er veranderd is en uiteraard zelf betaald:
Spaak van het stuurwiel was de toplaag vanaf. Deze is vervangen door een nieuwe glanzende versie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SahSHz7mGIpC7E85sVkDKCbO/full.jpg
Glanzend zou niet zozeer mijn keuze zijn, maar het misstaat niet en het voelt een stuk beter aan dan de rubberachtige versie die er op zit.

Knoppen van de kastjes bovenop het dashboard. 1 was beschadigd en als de zon scheen kreeg ik altijd schittering in mijn ogen wat echt irritant is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ufASPXUIAtdlJRK63kNbsYEr/full.jpg
De rand is zwart nu en ziet er goed uit. Ben in ieder geval op dat gebied een irritatiepuntje kwijt.

Laatste wat gedaan is, is het spiegeltje om de kleine meid te kunnen zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rUQsidgYabGJ9OKHZwIkFalG/full.jpg
Ben er erg blij mee.
Enige is wel, dat er een uitsparing in zit voor het balkje naar de regensensor welke wij natuurlijk niet hebben. Ach, als dat het ergste is. Je ziet het toch niet als je in de auto zit ;)

Daarnaast kregen we pas ineens een melding dat de motorolie nagekeken moest worden.
Olie was nog prima op niveau, maar dat hebben ze bijgevuld en na een dag rijden was de melding weg. Dat was bekend overigens als iets.

Mijn obd2 stekker en Torque gaven een p1014 melding aan vanuit de computer. In eerste instantie weg gehaald en later kwam deze terug. Dus idd een probleem.
Hiervoor moet schijnbaar de computer firmware geinstalleerd worden. Hiervoor moet de auto dan koud zijn. Dus dit maar een keer bij ons laten doen.

Daarnaast waren ze jammer genoeg vergeten naar de kunststof behuizing van de achterklep te kijken, dus dit maar regelen hier. Waarschijnlijk moet die volledig vervangen worden.

Einde van het jaar wil ik nog een trekhaak en de 12V aansluiting achterin. Die laatste het liefst met constante prik.

We zijn weer een stap verder. Blijf het een erg fijne auto vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:19:
Afgelopen vrijdag naar de dealer gereden om wat aanpassingen te laten doen.
Ben blij met het uiteindelijke resultaat.
Wat er veranderd is en uiteraard zelf betaald:
Spaak van het stuurwiel was de toplaag vanaf. Deze is vervangen door een nieuwe glanzende versie:
[afbeelding]
Glanzend zou niet zozeer mijn keuze zijn, maar het misstaat niet en het voelt een stuk beter aan dan de rubberachtige versie die er op zit.

Knoppen van de kastjes bovenop het dashboard. 1 was beschadigd en als de zon scheen kreeg ik altijd schittering in mijn ogen wat echt irritant is:
[afbeelding]
De rand is zwart nu en ziet er goed uit. Ben in ieder geval op dat gebied een irritatiepuntje kwijt.

Laatste wat gedaan is, is het spiegeltje om de kleine meid te kunnen zien:
[afbeelding]
Ben er erg blij mee.
Enige is wel, dat er een uitsparing in zit voor het balkje naar de regensensor welke wij natuurlijk niet hebben. Ach, als dat het ergste is. Je ziet het toch niet als je in de auto zit ;)

Daarnaast kregen we pas ineens een melding dat de motorolie nagekeken moest worden.
Olie was nog prima op niveau, maar dat hebben ze bijgevuld en na een dag rijden was de melding weg. Dat was bekend overigens als iets.

Mijn obd2 stekker en Torque gaven een p1014 melding aan vanuit de computer. In eerste instantie weg gehaald en later kwam deze terug. Dus idd een probleem.
Hiervoor moet schijnbaar de computer firmware geinstalleerd worden. Hiervoor moet de auto dan koud zijn. Dus dit maar een keer bij ons laten doen.

Daarnaast waren ze jammer genoeg vergeten naar de kunststof behuizing van de achterklep te kijken, dus dit maar regelen hier. Waarschijnlijk moet die volledig vervangen worden.

Einde van het jaar wil ik nog een trekhaak en de 12V aansluiting achterin. Die laatste het liefst met constante prik.

We zijn weer een stap verder. Blijf het een erg fijne auto vinden.
Dat spaak gedeelte van het stuur heb ik dus ook: stomme toplaag die er af gaat. Ik denk er aan gewoon de hele toplaag er zelf af te wrijven/krabben ipv de laten vervangen. Scheelt weer geld :P.

Zit die TomTom niet rete irritant op die hoogte? de C4GP heeft natuurlijk nogal een lel van een ruit en het lijkt mij dat het erg in de weg zit op de hoogte.

Ik gebruik zelf mijn mobiel als navigatie, welke middels een airvent klem vast zit. Als ik al een dedicated GPS zou hebben zoals de TomTom, zou ik hem eerder links voor plaatsen bij de zijruit dan op deze hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Notna schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:24:
[...]

Dat spaak gedeelte van het stuur heb ik dus ook: stomme toplaag die er af gaat. Ik denk er aan gewoon de hele toplaag er zelf af te wrijven/krabben ipv de laten vervangen. Scheelt weer geld :P.

Zit die TomTom niet rete irritant op die hoogte? de C4GP heeft natuurlijk nogal een lel van een ruit en het lijkt mij dat het erg in de weg zit op de hoogte.

Ik gebruik zelf mijn mobiel als navigatie, welke middels een airvent klem vast zit. Als ik al een dedicated GPS zou hebben zoals de TomTom, zou ik hem eerder links voor plaatsen bij de zijruit dan op deze hoogte.
Je kunt het net als bij muizen met zo'n laag volgens mij met natuuralcohol er af krijgen.
Natuuralcohol te krijgen bij de Apotheek btw.

Het onderdeel zelf kost overigens richting de 25 euro voor beide kanten. Dus zo duur is het dan ook weer niet. Er op laten zetten heb ik zo even niet voor me. Maar de schroeven zitten aan de achterkant, kan me niet voorstellen dat dat erg duur is.

De TomTom valt wel mee. Ikzelf ben vrij lang in mijn bovenlijf. Dus zit zelfs bij de C4GP bijna tegen het dak met mijn hoofd. Als ik de zonneklep opklap en naar achterschuit, dan zit ik er tegenaan met mijn hoofd.
De TomTom moet nog wel iets naar links zodat ik die wel goed kan zien, maar dat is voor een volgende keer.
Nu als ik spiegel, zie ik ook meteen de navigatie. Dat scheelt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:30:
[...]

Je kunt het net als bij muizen met zo'n laag volgens mij met natuuralcohol er af krijgen.
Natuuralcohol te krijgen bij de Apotheek btw.

Het onderdeel zelf kost overigens richting de 25 euro voor beide kanten. Dus zo duur is het dan ook weer niet. Er op laten zetten heb ik zo even niet voor me. Maar de schroeven zitten aan de achterkant, kan me niet voorstellen dat dat erg duur is.

De TomTom valt wel mee. Ikzelf ben vrij lang in mijn bovenlijf. Dus zit zelfs bij de C4GP bijna tegen het dak met mijn hoofd. Als ik de zonneklep opklap en naar achterschuit, dan zit ik er tegenaan met mijn hoofd.
De TomTom moet nog wel iets naar links zodat ik die wel goed kan zien, maar dat is voor een volgende keer.
Nu als ik spiegel, zie ik ook meteen de navigatie. Dat scheelt wel.
Heb je ergens op een specificatie toevallig hoe het onderdeel heet (of een artikelnummer iig) ? Dat maakt het zoeken online wat makkelijker :)

Pagina: 1 ... 25 ... 50 Laatste