Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 23 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Leuk ding, had zelf andere wielen gekozen maar verder is het gewoon een leuke auto met veel bekijks 8)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:50
Leuk, die wisselende reacties. 'Design done right', denk ik dan. De auto is niet verhoogd, lijkt misschien zo door het perspectief. Interieur is 'Habana velours', beige dus.

De Cactus rijdt toch al een paar maanden rond maar trekt nog steeds veel bekijks op de weg. Madame is wat minder blij door de afwezigheid van stoelverwarming (nu wél los te verkrijgen als optie) en een spiegeltje aan de bestuurderskant (volgens haar de 2 belangrijkste opties op iedere auto :+ )

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

Heeft iemand die auto wel eens in een andere kleur dan wit gezien? Als ik op de Citroen-site kijk zijn er een stuk of 10 kleuren, maar de enige 2 kleuren die ik heb gezien zijn wit (er staan 2 kleuren wit op de site, geen idee of je in het echt het verschil ziet op een paar meter afstand).

Over een paar maanden weer aan een leaseauto toe, eens kijken of Citroen dan een leuke opvolger heeft voor mijn DS3. De DS3 was een leuke en fijne auto, maar ik denk dat ik toch een andere auto wil leasen :) Cactus ziet er leuk uit, de DS5 ook wel maar die is denk ik wat te duur :+

[ Voor 33% gewijzigd door MBV op 14-03-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hmm in onze zoektocht naar een andere auto is ons oog gevallen op een C5, gaat om eentje uit 2005 met 3.0 V6 (enige motorisering met 6-traps automaat?) en eigenlijk te weing km's. En volgens mij (en autoweek)een exclusive uitvoering. Heb al een afspraak gemaakt om hem morgen te gaan bekijken.

Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten?

So far weet ik dat hij niet moet inzakken want dan is de luchtvering lek, is niet onoverkomelijk overigens, niet heel dure reparatie heb ik begrepen, maar het drukt de prijs weer.

Maar zijn er nog andere serieuze dingen waar ik moet letten behalve de standaard dingen bij iedere auto?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Wij hebben sinds vorige week een ocassionlease DS3 (wit met zwart dak) So Chic 1.6 eHDi met Pack Select MyWay Confort + Pack Perfo. Erg fijne auto! :*)
Pack Select Confort (Chic): Automatisch inschakelende verlichting + regensensor + zelfdimmende binnenspiegel + elektrisch inklapbare en verwarmbare buitenspiegels
+ automatische airconditioning + middenarmsteun vóór + ambianceverlichting interieur + parkeersensoren achter
(6) Pack Select MyWay Confort (Chic): Pack Select Confort + MyWay Navigatiesysteem met Bluetooth + HiFi (incl. subwoofer in kofferruimte)
Pack Perfo: Extra getinte zijruiten achter en achterruit + sportstoelen vóór met bekleding Maille Akinen - Gris (Grijs) + aluminium pedalen en voetsteun + in hoogte verstelbare passagiersstoel.
Mijn vriendin heeft wel geregeld dat er op de MyWay navigatie nieuw kaartmateriaal is gezet. De SD-kaart die erin zat was 2010-2011 versie 1. :X Nu dus de nieuwste 2014-2, die overigens ook niet de nieuwste kaarten heeft.
Zelf even de software geüpdatet. Er stond R33b op, nu de nieuwste versie (R50b). Moest wel via SD-kaart omdat het systeem de CD niet pakte. Ik kreeg een melding dat ik de CD eruit moest halen omdat deze functie geblokkeerd was. :?

Naja.. nu kilometers maken. :Y

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
MBV schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:29:
Heeft iemand die auto wel eens in een andere kleur dan wit gezien? Als ik op de Citroen-site kijk zijn er een stuk of 10 kleuren, maar de enige 2 kleuren die ik heb gezien zijn wit (er staan 2 kleuren wit op de site, geen idee of je in het echt het verschil ziet op een paar meter afstand).
Ongeveer een kwart van de Cactussen (Cacti :+ ) is wit. Valt dus goed mee. Ik zie ze volop in de andere kleuren, maar die vallen niet zo erg op, misschien dat het daarom lijkt alsof je er minder ziet. Veel zwart/zwart of grijs/grijs. Zonder contrast gaat het design een beetje verloren vind ik. Bij een donkere Cactus zou ik dan altijd lichte bumps nemen.

Wit/bruin is de kleur uit de boekjes en de reclames, niet zo gek dat daar veel voor gekozen wordt. Die geel/groene is ook echt fantastisch als je graag opvalt.

Die Aventure mogen ze van mij zo op de markt zetten, een klein beetje tacky maar heerlijk om naar te kijken!

[ Voor 5% gewijzigd door EvaluationCopy op 14-03-2015 11:58 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

LuPo schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:50:
[knip]
Mijn vriendin heeft wel geregeld dat er op de MyWay navigatie nieuw kaartmateriaal is gezet. De SD-kaart die erin zat was 2010-2011 versie 1. :X Nu dus de nieuwste 2014-2, die overigens ook niet de nieuwste kaarten heeft.
Ik heb toen bewust geen ingebouwde navigatie gekozen, omdat kaart-updates van dat soort systemen altijd een jaar achterlopen, en meer kosten dan een nieuwe tomtom. Bij Renault valt het wel mee (daar zit een tomtom in, in de clio, megane etc ;)), maar er zijn auto's waarbij je 500 euro betaalt voor een kaart-update.
Het achterlopen is logisch: tomtom (of een concurrent, ik dacht dat telealtas=tomtom de grootste was) levert die dingen aan autofabrikanten, die ze eerst uitgebreid testen voor ze ze aan klanten verkopen.

Is het inmiddels een beetje te bedienen? Volgens mij was dat de tweede reden: hoe belabberd het systeem werkte tijdens een proefrit. Maar ik kan me vergissen met een andere proefrit.
Naja.. nu kilometers maken. :Y
Veel plezier!

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 14-03-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
MBV schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:08:
[...]

Ik heb toen bewust geen ingebouwde navigatie gekozen, omdat kaart-updates van dat soort systemen altijd een jaar achterlopen, en meer kosten dan een nieuwe tomtom. Bij Renault valt het wel mee (daar zit een tomtom in, in de clio, megane etc ;)), maar er zijn auto's waarbij je 500 euro betaalt voor een kaart-update.
Het achterlopen is logisch: tomtom (of een concurrent, ik dacht dat telealtas=tomtom de grootste was) levert die dingen aan autofabrikanten, die ze eerst uitgebreid testen voor ze ze aan klanten verkopen.

Is het inmiddels een beetje te bedienen? Volgens mij was dat de tweede reden: hoe belabberd het systeem werkte tijdens een proefrit. Maar ik kan me vergissen met een andere proefrit.

[...]

Veel plezier!
Klopt maar mijn vriendin wordt rayonmanager en wil niet elke keer een tomtom op het raam bevestigen en eraf halen etc. Ze moet nogal wat klanten langs per dag. Dus haar eis was: airco, cruise control, verstelbare stoel, ingebouwde navigatie. En de kosten zijn voor de baas. ;)

Ik moet zeggen dat het systeem heel prettig en intuïtief werkt. Zonder het boekje te lezen had ik binnen no-time alles al ingesteld. :)
Vriendin is al een keertje 200km verderop geweest en navigeren ging probleemloos en duidelijk zei ze. Ze hoefde niet eens op het schermpje te kijken (die overigens op fijne hoogte zit, niet te laag zoals in Opel) omdat de meldingen zo duidelijk waren. :P

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Oh dammit, vanmiddag even naar een autohandel gereden waar ze een 2006 C5 te koop hadden staan, was helaas de 2 liter dus die kopen we niet, maar wel even kunnen zitten.

Die stoelen!! alsof je in een warm bad stapt, heerlijk. :) Das wel ff iets anders dan die k-stoelen in de C4 die we nu hebben, dit zit echt briljant, niet te zacht overal steun, lekker in "opgesloten". Moet wel raar lopen willen we geen c5 gaan kopen denk ik. :9~

Mijn vriendin had wel even een vreemd gevoel van desorientatie toen ik hem iets lager zette en toen hij weer omhoog ging. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Over een paar maanden weer aan een leaseauto toe, eens kijken of Citroen dan een leuke opvolger heeft voor mijn DS3. De DS3 was een leuke en fijne auto, maar ik denk dat ik toch een andere auto wil leasen :) Cactus ziet er leuk uit, de DS5 ook wel maar die is denk ik wat te duur :+
Mijn Cactus is besteld, en in Hello Yellow, heb er pas 1 gezien in het geel, de rest allemaal wit of zwart.

Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/426/7031/65653036/citroen-c4-cactus-fahrbericht-test-kritik-jens-stratmann-drive-blog-1-8884369029992222234.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Murzeltje schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:34:
[...]

Mijn Cactus is besteld, en in Hello Yellow, heb er pas 1 gezien in het geel, de rest allemaal wit of zwart.

[afbeelding]
Er staat hier soms een paarse :D Dat is ook best gewaagd maar dit geel is ook stoer! :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:31
Flagg schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:24:
Oh dammit, vanmiddag even naar een autohandel gereden waar ze een 2006 C5 te koop hadden staan, was helaas de 2 liter dus die kopen we niet, maar wel even kunnen zitten.
Kijk even op het forum van de C5 club http://www.c5club.nl/ voor meer informatie betreffende de V6 motoren.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 14:18
Zalige kleur Murzeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 20:38

Genoeg Cactussen gezien in andere kleuren maar die vallen niet echt op, dus je moet er al echt op letten. De leds verraden ze meestal wel.

Een opvolger van de DS3, dan zou ik voor de DS4 kiezen. Heeft toch weer leuke extra's tov de DS3 en is lang niet zo duur als de DS5. Daarnaast zie je de DS5 wel heel veel rijden dus je auto is net iets unieker zeg maar. Niet dat ik niet voor de DS5 zou gaan als ik het geld had liggen ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
EvaluationCopy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 09:59:
Leuk, die wisselende reacties. 'Design done right', denk ik dan. De auto is niet verhoogd, lijkt misschien zo door het perspectief. Interieur is 'Habana velours', beige dus.

De Cactus rijdt toch al een paar maanden rond maar trekt nog steeds veel bekijks op de weg. Madame is wat minder blij door de afwezigheid van stoelverwarming (nu wél los te verkrijgen als optie) en een spiegeltje aan de bestuurderskant (volgens haar de 2 belangrijkste opties op iedere auto :+ )
Ik moet zeggen dat ik de stoelverwarming totaal niet mis, heb ook Habana Velours en de stoel is eigenlijk nooit koud. Ik had leer in de DS en daar was het echt wel nodig, in de Cactus is de velours al snel opgewarmd van je lichaamswarmte.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

d-super schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:24:
[...]

Kijk even op het forum van de C5 club http://www.c5club.nl/ voor meer informatie betreffende de V6 motoren.
Die ben ik vanavond al aan het doorspitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

cbr600f4i schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:11:
[...]

Genoeg Cactussen gezien in andere kleuren maar die vallen niet echt op, dus je moet er al echt op letten. De leds verraden ze meestal wel.

Een opvolger van de DS3, dan zou ik voor de DS4 kiezen. Heeft toch weer leuke extra's tov de DS3 en is lang niet zo duur als de DS5. Daarnaast zie je de DS5 wel heel veel rijden dus je auto is net iets unieker zeg maar. Niet dat ik niet voor de DS5 zou gaan als ik het geld had liggen ;)
Nou, voor het geld (en uiterlijk) zou ik direct doorgaan naar de DS5 (€30500). DS4 is vanaf 24500, DS3 vanaf 17500, C4 cactus vanaf 16500 (afgerondde bedragen). De C4 cactus zal wel meer opties 'nodig hebben' dan de DS-serie, maar die is dus ongeveer net zo duur als een DS3. En puur praktisch: de DS4 zal mijn mountainbike niet zomaar achterin kunnen, bij de C4 cactus en DS5 zal dat niet zo'n probleem zijn. En dan heb ik het nog niet over de bijtelling gehad: DS4 en DS5 20%, DS3 en C4 cactus 14%.
Wil er iemand dakdragers voor een DS3 hebben? De leasemaatschappij wil ze gek genoeg niet hebben, terwijl ze in de lease zaten 8)7 Om vragen voor te zijn: om medische redenen mag ik tijdelijk geen autorijden, dus vandaar DS3 ingeleverd voordat ik een nieuwe auto heb uitgezocht.

3e edit: de DS5 is wel als hybrid met 14% te krijgen, maar die is zoveel duurder dat de lagere bijtelling niet veel helpt. En als je niet de configurator opent zie je overal op de site een bijtelling van 20%, zelfs onder het kopje 'bijtellingen'! 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 15-03-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Murzeltje schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:34:
[...]

[afbeelding]
Zie hem wel vaker, in het echt is hij wat donkerder dan op de foto. De kleur staat hem prima overigens. De rode is ook leuk icm zwarte bumpers.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Cactus bevalt prima, alleen vanmorgen kreeg ik continu 'multimediasysteem niet beschikbaar' foutmeldingen en het scherm leek op één plek steeds te worden ingedrukt, alsof er een toets was blijven hangen. Fransen en electronica, ach ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn Cactus bevalt ook prima. Hier en daar wel wat dingetjes die niet helemaal lekker zijn maar voor de prijs mag je zeker niet klagen :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Had hem dan 10 euro duurder gemaakt en er een touchscreen in gehangen dat wél lekker werkt, denk ik dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Welke foutmeldingen geeft ie dan?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Hier nog geen franse elektronica problemen tegengekomen met de (ocassionlease) DS3. Fijn bakkie!

Wel slecht afgeleverd door Leaseplan. Ze hebben een week een voorloopauto gegeven omdat er een beurt moest volgen, lakschades verhelpen etc. Krijgen we de auto is er gewoon van wat ze gezegd hadden niets gedaan. Er blijkt nu wel een nieuwe voorruit ingezet, maar dat was niet van tevoren gezegd. :+

We reden laatst voor het eerst in de regen en toen bleek dat de ruitenwissers flink aan vervanging toe waren. Wát een strepen trokken die zeg, ik zag amper wat.. :o De achterklep gaat ook niet zelf omhoog als je hem ontgrendelt. Blijkt een veer te zijn.
Vandaag heeft mijn vriendin maar even pissig opgebeld en we konden gelijk in de buurt terecht voor nieuwe ruitenwissers.

Ze beloven van alles maar als het puntje bij paaltje komt doen ze maar weinig. Je moet er zelf echt flink achteraan.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 16-03-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 13:11
Ach, Fransozen en elektronica. Bij mijn 19 jaar oude ZX doet de snelheidsmeter het al een tijdje niet meer en kapt af en toe de toerenteller er mee. Er zijn wat lampjes achter de tellerbak stuk dus zie in het donker de toerenteller maar half. Tellerbak dus maar een keer uit elkaar, verder gaat er meer mechanisch dan elektronisch stuk na 19 jaar en 315.000km.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 16-03-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Erasmo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:14:
Welke foutmeldingen geeft ie dan?
Multimediasysteem niet beschikbaar, elke minuut. Scherm dat op een plek een toetsdruk blijft registereren waardoor de navigatie heel de tijd aanspringt, kan telefoonlijst niet updaten-foutmelding etc... Enorm irritant, heel de controls zijn hierdoor zo goed als onbruikbaar. Gisterenavond had ik het niet, vanmorgen weer wel, ik zou haast denken dat het iets met de temperatuur te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

EvaluationCopy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:04:
[...]

Multimediasysteem niet beschikbaar, elke minuut. Scherm dat op een plek een toetsdruk blijft registereren waardoor de navigatie heel de tijd aanspringt, kan telefoonlijst niet updaten-foutmelding etc... Enorm irritant, heel de controls zijn hierdoor zo goed als onbruikbaar. Gisterenavond had ik het niet, vanmorgen weer wel, ik zou haast denken dat het iets met de temperatuur te maken heeft.
en wat zegt de dealer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
'Kom even langs' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Ga langs dan! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Gelukkig kunnen ze al over slechts 2 weken!! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Bij dat soort dingen zijn er handigere manieren om dat te regelen. Je rijdt op een dag dat je zelf geen afspraken hebt (zaterdagochtend?) langs de dealer, en zegt dat dat navigatiesysteem slecht werkt. Als het iets is wat in 5 minuten te fixen is, doen ze dat. Als techneut (ik heb bij Tomtom gewerkt, o.a. aan de software van wat nu in de Clio zit :)) verwacht ik dat het touchscreen probleem wel eens weg kan zijn als je het display eruit haalt, contactjes even beweegt, en weer terug stopt. En als er geen onterechte aanrakingen meer worden geregistreerd zou het zomaar kunnen zijn dat de andere fouten in de software niet meer opvallen :) Typisch het soort fouten dat optreedt als je een actie start die nog niet kan gebeuren omdat (bijvoorbeeld) de kaartdata nog niet is geladen.

[ Voor 24% gewijzigd door MBV op 17-03-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Er zit in ieder geval regelmaat in. 's Avonds heb ik het niet en vanmorgen weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
LuPo schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:34:
Ik kom me hier ook even melden. Mijn vriendin krijgt komende week een DS3 1.6 eHDI So Chic uit februari 2012 met 93k km op de teller. Met Pack Select Confort Myway, Pack Perfo (=sportstoelen). Mooie complete auto zo. :)
En zo ziet 'ie er uit:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hierbij nog even een paar eigen foto's. :)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/fm802a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/95wkmx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ejhtaf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2vv4yfl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Met sportstoelen, maar zonder lichtmetaal? Wie verzint dat? :+

@EvaluationCopy: ik zou de eerstvolgende keer dat het zich voordoet langs de dealer rijden, zodat ze in elk geval zien wat er mis gaat. Dikke kans dat het probleem zich niet voordoet op de dag dat je hebt afgesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
MBV schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:17:
14% bijtellingsregels zorgen hiervoor. ;)

Op zich zou ik LM kunnen kopen en onder de zomerbanden doen en dan de winterbanden met deze wieldoppen. Ware het niet dat het een leaseauto is voor 1 jaar (ocassionlease). Dus ik ga niet investeren.
Ik moet erbij zeggen dat ik ze voor wieldoppen niet eens zo slecht vind.

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 18-03-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat laatste klopt, het zijn mooie wieldoppen, maar die 14% is bullshit (of aangescherpt). Ik kon in elk geval voor mijn voormalige leaseauto (mei 2011 toegelaten, waarschijnlijk 2010 besteld) zonder problemen lichtmetaal eronder laten zetten. Ik kan me niet herinneren dat die 14% in gevaar kwam daardoor (nou ja, misschien dat hij is geimporteerd op staal, en dat de dealer er bij levering lichtmetaal onder heeft gezet. Bandenmaat staat ook niet op ovi.rdw.nl). En ook niet dat het verbruik nou zoveel hoger lag dan de opgave, al ben ik mijn verbruikscijfers vergeten. Als leaserijder zijn die cijfers ook niet bijzonder belangrijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
MBV schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:59:
Dat laatste klopt, het zijn mooie wieldoppen, maar die 14% is bullshit (of aangescherpt). Ik kon in elk geval voor mijn voormalige leaseauto (mei 2011 toegelaten, waarschijnlijk 2010 besteld) zonder problemen lichtmetaal eronder laten zetten. Ik kan me niet herinneren dat die 14% in gevaar kwam daardoor (nou ja, misschien dat hij is geimporteerd op staal, en dat de dealer er bij levering lichtmetaal onder heeft gezet. Bandenmaat staat ook niet op ovi.rdw.nl). En ook niet dat het verbruik nou zoveel hoger lag dan de opgave, al ben ik mijn verbruikscijfers vergeten. Als leaserijder zijn die cijfers ook niet bijzonder belangrijk :+
Ze halen de 14% norm alleen nog door allerlei trucs zoals aerodynamische doppen of velgen. Zie ook Polo Bluemotion. Die heeft wel LM, maar zien er praktisch hetzelfde uit.

Wat je dus wel kunt doen is hem standaard laten leveren en als 'accessoire' LM erbij bestellen. Dat kon toen al en kan nog steeds. Is ook gewoon legaal. Maar heeft in ons geval geen nut (ocassionlease).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Inderdaad geen nut, dat heeft lichtmetaal sowieso zelden. Maar ik vind het erg grappig dat de vorige eigenaar wel een Pack Perfo nam, en dan geen lichtmetaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
MBV schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:17:

@EvaluationCopy: ik zou de eerstvolgende keer dat het zich voordoet langs de dealer rijden, zodat ze in elk geval zien wat er mis gaat. Dikke kans dat het probleem zich niet voordoet op de dag dat je hebt afgesproken...
I know! Het doet zich alleen 's ochtens vroeg voor. Heb gelukkig wel alles op video staan dus ik kan wel wat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
MBV schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:52:
Inderdaad geen nut, dat heeft lichtmetaal sowieso zelden. Maar ik vind het erg grappig dat de vorige eigenaar wel een Pack Perfo nam, en dan geen lichtmetaal.
Tsja, door lichtmetaal wordt de rijervaring niet beter. Door sportstoelen kun je wel wat harder door bochten sturen, want je hebt betere ondersteuning. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

Daniel36

vernieuwde formule

Lichtmetaal kan prachtig staan, zonder meer.
Maar als je wel eens een stoeprandje toucheert, of je partner doet dat(!), zijn doppen wel ontzettend handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Wat ik me nou afvraag: het heet toch lichtmetaal, scheelt dat niet gewoon in gewicht met een standaard stalen velg? Iemand ze wel eens gewogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Goede vraag, ik heb wel eens gehoord dat alleen dure speciale racevelgen lichter zijn.
Het merendeel onder gewone auto's is voor de mooi.
Voor normaal gebruik is het verlagen van het onafgeveerde gewicht ook niet erg belangrijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 06-10 11:53
MBV schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:59:
Ik heb het inderdaad zo gedaan dat ik vrijwel alle opties/packs heb genomen, en toen de velgen (17", zwart, ben de naam even kwijt) er bij de dealer onder heb laten zetten. Dat was dan een accessoire, en dus ook geen bijtelling daar over.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

EvaluationCopy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:46:
Wat ik me nou afvraag: het heet toch lichtmetaal, scheelt dat niet gewoon in gewicht met een standaard stalen velg? Iemand ze wel eens gewogen?
Theoretisch wel, in de praktijk maakt dat volgens mij nauwelijks uit. En op mijn vader z'n C5 (eerste generatie C5 volgens mij, gaat over een poosje geleden) heeft een keer nieuwe velgen met wieldoppen gekregen omdat de standaard velgen kapot konden gaan. En die waren dus niet van staal, maar van lichtmetaal.
edit:
Het gewicht is zo ongelofelijk belangrijk, dat de eerste 2 webshops van lichtmetaal het er niet eens bijzetten: http://www.online-velgen.nl/velgen/31663-swh-endurance/
Nog leuker: ik zocht op stalen velgen, kom ik uit bij deze: http://www.velgenshop.nl/...te-60-steek-4-108-136899/
Daniel36 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:38:
Lichtmetaal kan prachtig staan, zonder meer.
Maar als je wel eens een stoeprandje toucheert, of je partner doet dat(!), zijn doppen wel ontzettend handig.
Velgdoppen beschadigen veel makkelijker, ik heb een keer in de sneeuw een velgdop van mijn voorloopauto gesloopt, wat met lichtmetaal waarschijnlijk geen zichtbare schade had gegeven. Het maakt natuurlijk wel uit hoeveel band er om het lichtmetaal zit, ik had lichtmetalen wielen die even groot waren als de stalen :)

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 20-03-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24

Guldan

Thee-Nerd

Wat zijn de ervaringen hier met de Active cruise control op de C4 Picasso? Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar algemene evaringen. Ik zit er over te denken om zakelijk een C4 picasso te gaan leasen namelijk :-).

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 13:47
Zojuist een c4 cactus gekocht!
We hebben gekozen voor een parelmoer witte met zwarte bumpers. Stond al bij de dealer precies zoals we hem willen hebben.

Het is de 110 pk benzine met bijna alle toeters en bellen. Alleen geen park assist.
assist. Volgende week ophalen! Can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Gefeliciteerd! Da's lekker snel, zo bij de dealer kopen.

Mijn Cactus mag over 2 weken langs voor een hersteloperatie, het hele touchscreen wordt vervangen. Fabrieksfoutje. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

EvaluationCopy schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:02:
Gefeliciteerd! Da's lekker snel, zo bij de dealer kopen.

Mijn Cactus mag over 2 weken langs voor een hersteloperatie, het hele touchscreen wordt vervangen. Fabrieksfoutje. :?
Die hele Cactus bedoel je? Ja dat is zeker een foutje....

:+

Serieus: mja was ook wel te verwachten met de problemen die jij had met dat scherm. Zal wel een maandagochtend schermpje zijn geweest. It happens :)

Ik krijg vandaag een nieuw Achter mistlamp (rechts) binnen, voor in de bumper van mijn GC4P. Kwam er van de week achter dat er een deel van het rode plastic af was:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1271943/Temp/mistlamp.jpg

Dealer vroeg 91 euro excl. arbeidskosten :') Waarom? Omdat je de hele lamp unit moet vervangen en niet alleen het plastic kan vervangen. Online zijn de namaak lampen units als snel een euro of 75 a 80. Via de sloop (incl. 10 euro verzendkosten) 1 weten te krijgen voor 45 euro.

Van de week maar eens uitvogelen hoe ik dat ding kan vervangen. Ik heb de stille hoop dat het kan zónder de bumper te moeten verwijderen maar met mijn mazzel .... :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik lig nooit wakker van foutjes van/in bedrijven/diensten/producten. Ik vind het veel belangrijker hoe ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Bij onze DS3 gaat de achterklep niet geleidelijk omhoog. Hij blijft zeg maar halverwege 'hangen' en dan moet je hem zelf doorduwen. Vervolgens klapt hij het laatste stuk weer vrij hard door.

We zijn ermee naar een autogarage geweest (waar Leaseplan een onderhoudscontract mee heeft) en die zeggen dat dit hoort bij de DS3. Ze hebben geprobeerd de scharnieren gangbaar te maken en ze hebben nieuwe gasveren geplaatst, maar dat had geen effect. Vervolgens hebben ze in de showroom bij een andere DS3 gekeken en die had hetzelfde.

Mensen hier met een DS3 die dat kunnen bevestigen? Dat de achterklep dus niet soepel open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
LuPo schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:23:
Bij onze DS3 gaat de achterklep niet geleidelijk omhoog. Hij blijft zeg maar halverwege 'hangen' en dan moet je hem zelf doorduwen. Vervolgens klapt hij het laatste stuk weer vrij hard door.

We zijn ermee naar een autogarage geweest (waar Leaseplan een onderhoudscontract mee heeft) en die zeggen dat dit hoort bij de DS3. Ze hebben geprobeerd de scharnieren gangbaar te maken en ze hebben nieuwe gasveren geplaatst, maar dat had geen effect. Vervolgens hebben ze in de showroom bij een andere DS3 gekeken en die had hetzelfde.

Mensen hier met een DS3 die dat kunnen bevestigen? Dat de achterklep dus niet soepel open gaat.
Ik heb helaas een DS3, en ik heb dit ook. Hoe maak jij de klep open? Je moet hem namelijk ontgrendelen, maar ik til die klep altijd gewoon mee op, want als ik hem alleen ontgrendel, dan blijft ie beneden. Dus ik moet hem actief optillen, en dat doe ik uit automatisme minimaal tot de helft zeg maar, en daarna gaat ie zelf verder naar boven.

Nogmaals, als ik hem alleen ontgrendel en ik zou dan acuut mijn hand weg halen dan blijft die klep gewoon helemaal beneden, of is dat niet wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LuPo schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:23:
Jup, kan het volledig bevestigen. Hij gaat vrij soepel omhoog het eerste stuk en dan heeft hij een zetje nodig om het laatste stuk ook soepel te doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Just_A_User schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:52:
[...]

Ik heb helaas een DS3, en ik heb dit ook. Hoe maak jij de klep open? Je moet hem namelijk ontgrendelen, maar ik til die klep altijd gewoon mee op, want als ik hem alleen ontgrendel, dan blijft ie beneden. Dus ik moet hem actief optillen, en dat doe ik uit automatisme minimaal tot de helft zeg maar, en daarna gaat ie zelf verder naar boven.

Nogmaals, als ik hem alleen ontgrendel en ik zou dan acuut mijn hand weg halen dan blijft die klep gewoon helemaal beneden, of is dat niet wat je bedoelt?
Ja je moet hem inderdaad zelf actief omhoog duwen. Bij mij blijft hij dan op de helft ongeveer hangen, dan moet ik hem weer een zetje geven en dan gaat hij helemaal open. Alleen dat gaat ook niet soepel want het laatste stuk knalt hij door.
Tsurany schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:59:
[...]

Jup, kan het volledig bevestigen. Hij gaat vrij soepel omhoog het eerste stuk en dan heeft hij een zetje nodig om het laatste stuk ook soepel te doen.
Oke, duidelijk. Bedankt! Dan weet ik dat het verhaal klopt. :)
Verder op zich geen probleem hoor, als je het maar even weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Net een Cactus is het geel live kunnen bewonderen.
Poeh, leuke auto hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dit weekend de lampjes achter m'n tellerbak vervangen, kon de helft van m'n toerenteller en 0-50 gedeelte op de snelheidsmeter niet meer zien in het donker :+ . Leuk klusje, wel een gepriegel, 26 van die 12V 1.2W insteeklampjes. Automaterialen zaak had er helaas niet nog meer, dus volgend weekend is de middenconsole aan de beurt, zitten er gelukkig maar 4 in heb ik me laten vertellen.

De tellerbak uit en inbouwen was zo gebeurd, na 15 minuten had ik het ding al in handen :)

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 13-04-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb een tijd geleden nog twee tellerbakken van een ZX weggooid. :o Maar zijn LED lampjes geen alternatief als je ze toch allemaal vervangt? Want die steeklampjes worden toch zwart na verloop van tijd.

(Pas nog zo'n T10 lampje van de kentekenplaatverlichting vervangen. Zwart.)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Daniel36 schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:30:
Net een Cactus is het geel live kunnen bewonderen.
Poeh, leuke auto hoor.
Ik zit nog te wachten op mn hello yellow cactus :) 4 juni heb ik 'm als het goed is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Maasluip schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:14:
Ik heb een tijd geleden nog twee tellerbakken van een ZX weggooid. :o Maar zijn LED lampjes geen alternatief als je ze toch allemaal vervangt? Want die steeklampjes worden toch zwart na verloop van tijd.

(Pas nog zo'n T10 lampje van de kentekenplaatverlichting vervangen. Zwart.)
Ik had volgens mij allemaal nog de originele 19 jaar oude lampjes. Er waren er een paar die inderdaad wat die donkerder waren, maar zwart nog lang niet. Dus LED, nee. Als deze lampjes het weer 19 jaar uit houden vind ik het best :)

Jammer dat je die bakken weggegooid hebt, ben nog eens op zoek naar reservedelen, mijn toerenteller is soms dood en het wijzertje van mijn snelheidsmeter is niet altijd stabiel. Of ik vervang gewoon de hele tellerbak een keer voor de tellers er helemaal mee ophouden.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 13-04-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Na lang wikken en wegen eindelijk besloten om een C4 Picasso 2.0 diesel 110kw (150pk) te gaan leasen. Ter vervanging van mijn Focus. Tijdens een proefrit merkte ik dat ik wij hier beiden prima in konden zitten. Mijn vrouw is 1.53 en ik 1.94. En als je dan in die klasse bleef qua lease auto's (superb, mondeo, bmw 2 serie active tourer) gaf de Citroen de meeste waar voor het geld. Daarnaast is hij gewoon echt mooi!

Na het kiezen van het model bleven de opties over en dit is uiteindelijk Pack Prestige, Lounge en Drive Assist geworden. Wel een dure auto in vergelijking met de focus maar gezien de grote hoeveelheid tijd die ik iedere dag in de auto doorbreng (max 3 uur) kon dat er wel bij.

Onderstaande is een plaatje van deze auto in de gekozen kleur. Dat wordt dus wit icm met het beige interieur.

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-f03oug8x9Yc/UXWsi7B8q6I/AAAAAAAADuw/aGfRPqRB6wo/s1600/CITROEN_C4_PICASSO_BLANC_BANQUISE_POLAR_WHITE.png

Maar het duurt nog 2 maand nu. Erg lang merk ik zelf ;) :p.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Goh, zijn dat nou de koplampen die ze ook in de Cactus hebben gestopt? ;) Hij ziet er een stuk beter uit dan de vorige Picasso, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

FastFred schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:47:
[...]

Ik had volgens mij allemaal nog de originele 19 jaar oude lampjes. Er waren er een paar die inderdaad wat die donkerder waren, maar zwart nog lang niet. Dus LED, nee. Als deze lampjes het weer 19 jaar uit houden vind ik het best :)

Jammer dat je die bakken weggegooid hebt, ben nog eens op zoek naar reservedelen, mijn toerenteller is soms dood en het wijzertje van mijn snelheidsmeter is niet altijd stabiel. Of ik vervang gewoon de hele tellerbak een keer voor de tellers er helemaal mee ophouden.
Tja. Ik had ze wel nog op de V&A van het citroen-forum gezet, maar zo gaat dat. Het is alweer 4,5 jaar geleden dat ik de ZX weg deed. :'(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Maasluip schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:22:
[...]

Tja. Ik had ze wel nog op de V&A van het citroen-forum gezet, maar zo gaat dat. Het is alweer 4,5 jaar geleden dat ik de ZX weg deed. :'(
De V&A van CiFo kijk ik eigenlijk nooit in, ik kijk altijd in het subforum 'Aangeboden'. De mijne heb ik bijna 3 jaar. Ondanks alle gebreken een ongelofelijk betrouwbare en comfortabele auto.

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 14-04-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

De Xsara Picasso is weer door de APK gekomen dit jaar.
Helaas hoorde ik de dag ervoor een tikkend geluid onder de motorkap.
Schoonvader dacht aan de waterpomp en hoewel de distributieriem vervangen is bij 135 d km weten we niet of de waterpomp ook vervangen is.

Auto bij garage gebracht en gevraagd daarnaar te kijken.
Uiteindelijk distributie en pomp uitgebouwd en bekeken en weer teruggeplaatst, wel is de multiriem vervangen want die liep tegen de afdekkap aan en was geraffeld aan de zijkant!

Hoop werk dus vrij kostbaar in relatie tot de dagwaarde, maar goed.
APK plus werk 260 euro.

Vermoeden is nu dat een poelie waarover de multiriem loopt krom is oid.
In elk geval is de afdekkap was ruimer gemaakt en loopt de boel nu niet aan.
Maar even in de gaten houden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 09:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/citroen/c4-cactus/citroen-c4-cactus-hatchback-benzine-zwart-002--92090358-Medium.jpg

8)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06
Daniel36 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 09:02:
De Xsara Picasso is weer door de APK gekomen dit jaar.
Helaas hoorde ik de dag ervoor een tikkend geluid onder de motorkap.
Schoonvader dacht aan de waterpomp en hoewel de distributieriem vervangen is bij 135 d km weten we niet of de waterpomp ook vervangen is.

Auto bij garage gebracht en gevraagd daarnaar te kijken.
Uiteindelijk distributie en pomp uitgebouwd en bekeken en weer teruggeplaatst, wel is de multiriem vervangen want die liep tegen de afdekkap aan en was geraffeld aan de zijkant!

Hoop werk dus vrij kostbaar in relatie tot de dagwaarde, maar goed.
APK plus werk 260 euro.

Vermoeden is nu dat een poelie waarover de multiriem loopt krom is oid.
In elk geval is de afdekkap was ruimer gemaakt en loopt de boel nu niet aan.
Maar even in de gaten houden dan.
Hebben ze de oude distributieriem terug geplaatst? Altijd een nieuwe plaatsen is toch het verstandigst, of maakt dat tegenwoordig niet meer uit?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ophidian schreef op zondag 03 mei 2015 @ 09:17:
[...]

Hebben ze de oude distributieriem terug geplaatst? Altijd een nieuwe plaatsen is toch het verstandigst, of maakt dat tegenwoordig niet meer uit?
@Falcon, mooie Cactus!

OT, op zich klopt dat wel hoor, vervangen bij zoveel km.
Dat is dus een kleine 40 d km gebeurd, maar als de riem en spanrollen er nu slecht hadden uitgezien hadden we de boel vervangen.
Scheelt nu zo´n kleine 200 euro.
Maar als de boel alsnog vastloopt hebben we pech.

Ga ik dan opzoek naar een mooie c4 Picasso op diesel denk ik.
De Xsara Picasso loopt op lpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

@Falcon, mooie stoere cactus. Die kleur is niet toevallig Knight Rider Black ;-). Hoe bevalt hij tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Black on black, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Over 4 weken komt hij binnen, deze (verlaagde) dikke Cactus van Motorhuis was mijn inspiratie. Hij is bij mij nog wat aangedikt d.m.v. diffusors in zwart metallic voor en achter. Daarnaast de remklauwen in een kleurtje.

Geen idee wat het eind resultaat gaat worden trouwens .. plaats wel wat foto's als het zover is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Nice, zo'n beetje sinistere Cactus. Ik hoop wel dat je ook hebt proefgereden met die 17" Cross velgen want hoe mooi ze ook zijn, ik vond ze te oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb nog helemaal niet in een Cactus gereden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je koopt een verlaagde auto met extra brede wielen en hoge velgen, zonder even te kijken hoe het comfort ervan is? Sterkte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Zoals ik het lees heeft hij nog helemaal niet in het model gereden...
Misschien wel in gezeten? Maar dat is zeker niet hetzelfde als rijden.

Lijkt me toch altijd wel prettig om ook even de motor e.d. getest te hebben voor aanschaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ach kunnen we veel woorden over vuil maken, maar ik ga het beleven.. vind ik stiekem ook wel leuk.. ipv precies te weten wat ik krijg.. weet ik dat nu niet.. houdt de spanning en de fun er wat in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Is ook nergens voor nodig. Huizen koop ik ook altijd rechtstreeks van Funda, maakt het extra spannend of het bevalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

En auto's van marktplaats, zonder proefrit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 21:16

Xanax959

relax...

Deze heb ik nu tegenwoordig, mét proefrit :)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/25qbs7s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/rtglfs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/15hj483.jpg

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Lekker over drempels rijden zonder dat je er iets van merkt is altijd leuk :) Feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

yay! 4 juni m'n Cactus ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

@murzeltje. succes met afwachten! Benieuwd naar de echte fotos.

Ik moet helaas nog wat langer wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
Hier een zeer interessante reportage over het Centre de Style et de Design van PSA Peugeot Citroën: het ADN (Automotive Design Network) gelegen in Vélizy, Frankrijk: http://www.1oeil2yeux.fr/...-psa-peugeot-citroen-2519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Iemand enig idee waar de verkeers- en file informatie vandaan komt bij de standaard navigatie van Citroen? Wordt dat eenmalig gedownload o.i.d? Als ik bijv een icoontje zie met ongeval is dat allang weer verdwenen als je er langs rijdt, ook drukke wegen meestal alweer normaal en andersom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wordt dan de RDS-TMC data gehaald van de zender die je aan hebt staan, of zit er een 2e tuner in?

Sowieso is de RDS-TMC data niet nauwkeurig genoeg (neem eens parallele maar gescheiden rijstroken zoals op de brienenoordbrug), en altijd achterhaald (update per 5-15 minuten volgens wiki). De data van Tomtom Live traffic of Google maps is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:18

PeaceNlove

Deugleuter

Of hij mikt de file consequent op de verkeerde rijrichting bij Nijkerk. Dan zie ik hem dus op mijn TMC en aan de andere kant van de vangrail :Y)
Ik gebruikt het iig als indicatie om te zien of er onderweg ergens dikke shit is. Afgezien van de foute file bij Nijkerk werkt het best ok voor mij, maar ik sta dan ook zeer zelden in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
PeaceNlove schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:49:
Of hij mikt de file consequent op de verkeerde rijrichting bij Nijkerk. Dan zie ik hem dus op mijn TMC en aan de andere kant van de vangrail :Y)
Ik gebruikt het iig als indicatie om te zien of er onderweg ergens dikke shit is. Afgezien van de foute file bij Nijkerk werkt het best ok voor mij, maar ik sta dan ook zeer zelden in de file.
Ik heb in mijn DS3 dat dezelfde file echt meerdere keren wordt aangegeven in de navi. Hij update bij mij ook elke 15 min, wat veel te langzaam is.

Och ja, I made it this far, dat laatste half jaartje kan er ook nog wel bij, en dan is het dagdag Citroën :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Over navigatie heb ik nog wel een geinig verhaaltje. Ik had besloten geen ingebouwd navigatiesysteem te kopen, vanwege de standaard problemen met die dingen (kaartupdates die belachelijk duur zijn, achter lopen, geen HD Traffic etc). Dan liever een Tomtom aan de voorruit plakken. Degene die mijn DS3 afleverde vlakbij de luchthaven in Eindhoven (leuk detail: bij Tomtom, waar ik toen werkte :D) vertelde dat de nieuwe ring om Eindhoven (die er toen al een jaar lag) nog niet in de DS3 navigatie stond. Na een jaar zo'n ingrijpende wijziging niet in het navigatiesysteem, waardoor je makkelijk een fout kan maken die je een uur duurt! Pak maar eens de A2 richting het zuiden als je bij de luchthaven wilt komen... Net zo duur als een complete Tomtom...
Dat is bij bijna alle ingebouwde navigatiesystemen zo, met uitzondering van Renault: daar kan je vaak een ingebouwde tomtom krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:18

PeaceNlove

Deugleuter

Ik rij in Leidsche Rijn bij Utrecht ook regelmatig door het gras... Ik heb mijn Nokia's als backup voor het geval mijn DS3 het even niet meer weet. Meestal gaat het wel goed, maar ik blijf sowieso altijd wel op de borden letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
MBV schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:10:
Over navigatie heb ik nog wel een geinig verhaaltje. Ik had besloten geen ingebouwd navigatiesysteem te kopen, vanwege de standaard problemen met die dingen (kaartupdates die belachelijk duur zijn, achter lopen, geen HD Traffic etc). Dan liever een Tomtom aan de voorruit plakken. Degene die mijn DS3 afleverde vlakbij de luchthaven in Eindhoven (leuk detail: bij Tomtom, waar ik toen werkte :D) vertelde dat de nieuwe ring om Eindhoven (die er toen al een jaar lag) nog niet in de DS3 navigatie stond. Na een jaar zo'n ingrijpende wijziging niet in het navigatiesysteem, waardoor je makkelijk een fout kan maken die je een uur duurt! Pak maar eens de A2 richting het zuiden als je bij de luchthaven wilt komen... Net zo duur als een complete Tomtom...
Dat is bij bijna alle ingebouwde navigatiesystemen zo, met uitzondering van Renault: daar kan je vaak een ingebouwde tomtom krijgen.
O.a. Volvo heeft gratis updates bij hun ingebouwde navigatiesystemen. Dat lijkt me wel wat.

Wij hebben bij onze DS3 twee maand geleden geregeld dat de laatste kaartupdate erin zit. Maar die loopt inderdaad ook achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tja, je zal vast wel begrijpen hoe dat werkt: een autofabrikant koopt kaarten bij een kaartleverancier. Daar geven ze veel geld aan uit, dus voor ze het geld overmaken gaan ze de kaart eerst testen. Daar zijn ze dan een jaar mee bezig, en dan geven ze een stempeltje 'goed genoeg'. Die kaart van meer dan een jaar oud wordt dan een paar maanden later gedistribueert naar klanten voor veel teveel geld (of bij volvo kennelijk gratis, zal voor de vertraging niks uitmaken).
Doe mij dan maar een zuignap aan de voorruit en een up2date navigatiesysteem daaraan vast. Of verzin iets waardoor de kaart wel up2date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Die kaarten van Citroen zijn toch redelijk oud. Ik gebruik deze dan ook puur ter indicatie. Google maps gebruik ik voor file informatie bijv. Reed toevallig net ergens waar al zeker een jaar een weg niet meer bestaat, is nu natuurgebied met water, Google maps geeft dat netjes aan, op de Citroen kaart is die weg er nog gewoon. Ik heb de cactus in november gekregen, dan zou dat toch niet voor mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Helaas, 1 jaar is niet genoeg. Citroen koopt een nieuwe kaart, test er een jaar mee, en levert hem dan pas door naar jou. Dat doen ze 1x per jaar. Dus toen jij je auto kocht kon de kaart bijna 2 jaar oud zijn, en een nieuwere versie kost je 150 euro...
Om het nog leuker te maken: soms vergeet de fabrikant om de nieuwe kaarten in de productielijn te zetten (heb dat verhaal een keer gehoord, weet niet meer welk merk), en krijg je dus een kaart van nog ouder. Je kan ergens in je navigatiesysteem opvragen hoe oud de kaart is, als dat van ver voor de productiedatum is moet je aan je dealer om een gratis nieuwe kaart vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 26-05-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ondertussen de Cactus binnen en wat een top-beslissing aangaande de verlagingset van Musketier. Een heerlijke cruiser geworden 8)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/vy1phg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/107vocy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1sjs49.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Natuurlijk is losse navigatie qua up-to-date-heid een stuk beter, maar ik prefereer toch ingebouwde navigatie, dat gesleep altijd met zo'n los ding en altijd die rommel in je auto. Dan loopt hij maar een beetje achter. Ik gebruik het vooral als referentie en voor de laatste kilomters, dat klopt meestal aardig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Falcon: very nice! 8)

Is het al tijd voor een Cactus-meet?

[ Voor 47% gewijzigd door EvaluationCopy op 13-06-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb vandaag toevallig een rode Cactus gespot: very nice!!!
De velgen van Facon vind ik trouwens errug mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zag laatst een matzwarte vinyl wrap in dezelfde tint als de botsautobumpers, ook erg bruut.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

De mijne is er ondertussen ook, en na 1600km in 10 dagen kan ik alleen nog maar zeggen dat het heerlijk rijd. Het is wel even wennen als je van een Skoda Octavia Combi (station) komt, maar op de ruimte na, mis ik niks :)

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/jdazwej3v/18578052439_22aa8e5965_z.jpg

Pagina: 1 ... 23 ... 50 Laatste