Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
In de tests die je zelf noemt spreekt men van een leuk en gewaagd design. Jouw opmerking ging over het interieur, techniek en rijkwaliteiten heb ik het niet over. Je mag het interieur best lelijk vinden maar jij kraakt ook meteen de ontwerper af, mijn vraag om dan eens een stukje topdesign uit jouw dagelijks leven te laten zien is dus ook volledig valide. Ik wil je best serieus nemen maar dan zul je toch moeten aantonen dat je op designgebied overloopt van goede smaak.

[ Voor 13% gewijzigd door EvaluationCopy op 02-02-2015 13:20 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef helemaal niets aan te tonen, en je bevelen mag je voor jezelf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Goed, laat ik het anders vragen. Wat vind je lelijk aan het interieur en waarom?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 10:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

Man, wat een azijn wordt er hier weer gemorst.

Verder wel een paar keer gezien hier in het wild. Leuk ding, vroeg me inderdaad al af waarom iemand in hemelsnaam 15" velgen met doppen eronder had, maar dat is dus een 14% ding.
Goed om te zien dat er nog designers zijn die een beetje buiten de doos durven te denken. (of het mooi is of niet laat ik eventjes in het midden)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

Daniel36

vernieuwde formule

Denko schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:23:
Man, wat een azijn wordt er hier weer gemorst.

Verder wel een paar keer gezien hier in het wild. Leuk ding, vroeg me inderdaad al af waarom iemand in hemelsnaam 15" velgen met doppen eronder had, maar dat is dus een 14% ding.
Goed om te zien dat er nog designers zijn die een beetje buiten de doos durven te denken. (of het mooi is of niet laat ik eventjes in het midden)
Ik ben het eens met Denko, of je het nou mooi vindt of niet het is in elk geval geen dertien in een dozijn auto.
Dat vind ik leuk en het hoort van oorsprong ook bij Citroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
@pgm5700
Nou ik ben wel benieuwd eigenlijk. wat je achteruitgang vind.
Dat is in mijn ogen juist een vooruitgang. Een net schoon dasboard, alles bedienen via een tablet/touchscreen. Climate control zit erin, navi, streaming audio. Het ding rijd en is zuinig.
Het zit heerlijk, panorama dak, etc.
Als je dat hele idee van een "bank" voorin bedoeld, dat is alleen maar bij de automaat versie (de handgeschakelde versie heeft gewoon 2 losse stoelen). Er is ook heel veel commentaar op de automaat, dat lees je ook veel in de reviews, maar die valt niet in de 14% bijtelling.

edit: Ben overigens helemaal geen citroen fan of zo, rij nu rond in een toyota auris en hiervoor honda civic hybrid gereden. Ik was alleen ontzettend sceptisch tegenover alles wat niet japans is :P

[ Voor 18% gewijzigd door Meekoh op 02-02-2015 17:14 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:33:
En het Binnenwerk, vind je dat geen draak, de designer hiervan wil ik niet ontmoeten.
En toch bekroond met de titel mooiste interieur op het Festival Automobile International.

Citroen staat al sinds oprichting voor innovatie, vernieuwing en aandacht voor details. Citroen is een van de weinigen, zoniet de enige autofabrikant die tegenwoordig de ballen heeft om iets nieuws te proberen.

Mede hierdoor:
1) Eerste auto met dwarsgeplaatste motor i.c.m. voorwielaandrijving.
2) Eerste personenauto met een schuine vertanding in versnellingsbakken (i.p.v. straight cut gears)
3) Eerste auto die gebruik maakte van McPherson veerpoten
4) Een veersysteem dat in de jaren 50 al zo revolutionair was dat daar zelfs tegenwoordig geen concurrentie tegen is. Is onder andere ook gebruikt door Mercedes, Bentley, Rolls Royce en de Challenger 2 tank.

Dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1: Niet juist, het was de eerste auto met voorwielaandrijving die in grote serie werd gemaakt, het principe was al eerder toegepast.

2: Het fabricageproces van deze tandwielen is van Russische oorsprong en werd in 1900 door de latere (1919) autofabrikant André Citroën gepatenteerd en in het logo van Citroën (double chevrons) verwerkt. In stoomgemaal Halfweg zijn nog tandwielen met V-vertanding van vóór dit patent aanwezig en in bedrijf, fabrikaat Begemann, diameter 5m, geleverd in 1890.

3: Ook niet waar, dat was Ford, One of his first projects was to adapt his strut suspension design for the 1949 Ford Vedette, for Ford's French subsidiary. This became the first car to use the true MacPherson strut suspension. Ford's Poissy plant got off to a slow start with the Vedette, however, and the Fords Zephyr and Consul which captured the headlines at the 1950 London Motor Show have also been claimed as the first cars to appear "in mass production" with MacPherson struts.

4: In 1946, American William Bushnell Stout built a non-production prototype Stout Scarab that featured numerous innovations, including a four-wheel independent air suspension system

In 1954, Frenchman Paul Mages developed a functioning air/oil hydropneumatic suspension, incorporating the advantages of earlier air suspension concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meekoh schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:01:
@pgm5700
Nou ik ben wel benieuwd eigenlijk. wat je achteruitgang vind.
Dat is in mijn ogen juist een vooruitgang. Een net schoon dasboard, alles bedienen via een tablet/touchscreen. Climate control zit erin, navi, streaming audio. Het ding rijd en is zuinig.
Het zit heerlijk, panorama dak, etc.
Als je dat hele idee van een "bank" voorin bedoeld, dat is alleen maar bij de automaat versie (de handgeschakelde versie heeft gewoon 2 losse stoelen). Er is ook heel veel commentaar op de automaat, dat lees je ook veel in de reviews, maar die valt niet in de 14% bijtelling.

edit: Ben overigens helemaal geen citroen fan of zo, rij nu rond in een toyota auris en hiervoor honda civic hybrid gereden. Ik was alleen ontzettend sceptisch tegenover alles wat niet japans is :P
Euh, achteruitgang, waar heb ik dat vernoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:22:
[...]

Euh, achteruitgang, waar heb ik dat vernoemd.
In onderstaande post heb je het over een averechtse uitwerking. Dat heb ik geinterpreteerd als dat je het een achteruitgang vind. Averechts is vaak het tegenovergestelde vaniets, dus als het geen verbetering is -> dan verslechtering -> oftewel achteruitgang.
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:17:
[...]

Neen, maar het ziet er anno 2014 helemaal niet uit, een moderne kopie van 2CV mischien, maar dan met een averechtse uitwerking.

[ Voor 10% gewijzigd door Meekoh op 02-02-2015 17:30 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat zoiets in een goedkope bestelwagen nog te pruimen valt, maar voor een moderne gezinswagen is dat een lelijk, minimalistisch ding, ik wil het nooit nog voor mijn neus zien.

Afbeeldingslocatie: http://images.autowereld.com/high/78812-cl-13116012.jpg

Het geheel geeft dan ook nog eens de indruk dat het uit goedkope rommel is vervaardigd, al is dat bij Citroen eerder normaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:29:
Misschien dat zoiets in een goedkope bestelwagen nog te pruimen valt, maar voor een moderne gezinswagen is dat een lelijk, minimalistisch ding, ik wil het nooit nog voor mijn neus zien.

[afbeelding]
Ja, over smaak valt te twisten. Ik hou juist wel van dat minimalistische. Heb een tijdje een Opel Insignia als vervangend vervoer gehad. Wat zaten daar een hoop knopjes in zeg :X dat was echt een overkill.
Zoiets zou ik dus nooit willen. Dat was een beetje overweldigend zeg maar...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:19:

2: Het fabricageproces van deze tandwielen is van Russische oorsprong en werd in 1900 door de latere (1919) autofabrikant André Citroën gepatenteerd en in het logo van Citroën (double chevrons) verwerkt. In stoomgemaal Halfweg zijn nog tandwielen met V-vertanding van vóór dit patent aanwezig en in bedrijf, fabrikaat Begemann, diameter 5m, geleverd in 1890.
Lezen, eerste PERSONEN auto. Dat André dat patent overgenomen heeft weet ik, maar daarvoor is het nooit eerder in een personenauto toegepast. Tegenwoordig gebruikt iedere autofabrikant het.

Zelfde geldt voor dwars geplaatste motoren i.c.m. voorwielaandrijving en MacPherson veerpoten. De eerste fabrikant die het massaal gebruikt heeft in hun auto's. Ja, Ford was eerder met MacPherson, maar die zijn niet heel lang daarna 100 jaar terug in de tijd gegaan: met bladveren...

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 02-02-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Roepen andere automerken ook dit soort negatieve reacties op?

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel36 op 02-02-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Meh, de gehele VAG groep met hun o zo geweldige DSG - zolang die werkt, hun distributiekettingen - zo lang ze niet oprekken, de geweldige beveiliging - zo lang er niet ingebroken wordt.

Maar dat soort mensen zijn daar gewoon blind voor en het enige dat ze dan zeggen, ja het is echt zo'n geweldige auto, rijd zo lekker. Maar wel iedere maand bij de garage staan met gezeik, aan het einde van de rit geven ze toe dat het wel een beetje een probleemauto is om er vervolgens gewoon weer een te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ach, het is al lang zo dat alles wat niet door VAG/Mercedes gedaan wordt crap is totdat het door VAG/Mercedes gedaan wordt en dan is het het opeens superinnovatief.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Zo heb hier wel een hoop frustraties los gemaakt zeg :P
Kijk ik ben geen fan ofzo, gewoon iemand die een nieuwe auto uitzoekt ;)
nog nooit een citroen gehad of uberhaupt iets Frans. Wel slechte ervaringen met Ford gehad in het verleden, maar dat terzijde. Afgezien van het interieur, want dat is puur een smaak/mening kwestie waarom zou ik wel/niet voor een Citroen moeten kiezen? Ik heb alleen een proefrit gemaakt en op basis daarvan ben ik vrij positief. Maargoed in een proefritje kun je ook niet alles meekrijgen van zo'n auto.

Dus als je reageerd, doe dat dan onderbouwd en niet zoiets van:
"Alles wat frans is is k*t en bagger auto's blablabla :r "
Daar heb ik geen reet aan ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:26:1) Eerste auto met dwarsgeplaatste motor i.c.m. voorwielaandrijving.
Ik weet eigenlijk niet welk model er als eerst een dwarsgeplaatste motor had bij Citroën.
Zowel de Traction Avant als de DS en SM hebben de motor in de lengte richting. De GS heeft een luchtgekoelde boxer motor.
Mogelijk bij de kleinere types, maar daar ben ik minder bekend mee.

De eerste grote Citroën met dwarsgeplaatste motor is de CX.
1: Niet juist, het was de eerste auto met voorwielaandrijving die in grote serie werd gemaakt, het principe was al eerder toegepast.
Dat klopt, maar het is Citroën die het naar het grote publiek heeft gebracht.
De TA was in zijn tijd ver vooruit, de wegligging was beter en de bouwkwaliteit was ook erg ok voor die tijd.
4: In 1946, American William Bushnell Stout built a non-production prototype Stout Scarab that featured numerous innovations, including a four-wheel independent air suspension system
Citroën heeft nooit met luchtvering gewerkt, met uitzondering van de achteras op een C4 Grande Picasso, welke optioneel was.

Net als bij een TA Six H ook de achteras was voorzien van hydropneumatische vering.
Daarna kwam het systeem naar de DS. Maar dat hield niet op bij de vering.
Het systeem werkt ook gebruikt voor de remmen, welke toen de beste waren in de wereld. Een remsysteem dat de balans tussen voor en achter bijsteld afhankelijk van het gewicht. Dat icm met schijfremmen voor. Deze combinatie was zeer uniek in de tijd en mag gerust het beste in zijn dagen worden genoemd. De meeste sportwagens moesten het met veel minder doen. Niet voor niets werden Maserati's uitgerust met een Citroën remsysteem (Citroën was immers ook eigenaar van Maserati).
Om het nog ingewikkelder te maken werd het systeem ook gebruikt voor de halfautomatische versnellingsbak, niet optioneel maar standaard op de DS in de eerste jaren.

Daarnaast waren ook de gebruikte materialen van ongekend in die tijd. Er werd veel gebruik gemaakt van aluminium en kuststoffen. Zowel voor als na de DS is er nooit een auto op de markt gebracht die meer innovatie mee bracht dan de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Meekoh schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:51:
Zo heb hier wel een hoop frustraties los gemaakt zeg :P
Kijk ik ben geen fan ofzo, gewoon iemand die een nieuwe auto uitzoekt ;)
nog nooit een citroen gehad of uberhaupt iets Frans. Wel slechte ervaringen met Ford gehad in het verleden, maar dat terzijde. Afgezien van het interieur, want dat is puur een smaak/mening kwestie waarom zou ik wel/niet voor een Citroen moeten kiezen? Ik heb alleen een proefrit gemaakt en op basis daarvan ben ik vrij positief. Maargoed in een proefritje kun je ook niet alles meekrijgen van zo'n auto.

Dus als je reageerd, doe dat dan onderbouwd en niet zoiets van:
"Alles wat frans is is k*t en bagger auto's blablabla :r "
Daar heb ik geen reet aan ;)
Tja de 'vag-liefhebbers' moeten altijd van de daken schreeuwen dat hun merk het beste is. Alsof ze hun keuze op een of andere manier goed moeten praten voor zichzelf. Dat zegt denk ik wel genoeg of de gefrustreerde reacties >:)

Ik heb zelf altijd Duitse auto's gereden en nu de eerste Franse en ja er is verschil maar niet perse in het voordeel van één van beide.

Waarom je voor een auto kiest moet je 100% zelf ervaren dat is voor iedereen anders. Als je proefrit goed is, de auto bevalt, dan vraag ik me af waarom je hem niet zou nemen??? Wat is voor jou de reden om te twijfelen?

En anders ga je nog een keer rijden, en dan langer. Minimaal 4 uur. Dan kun je een rondje Friesland maken ofzo en zit je gewoon langer in de auto waardoor je dingen gaat opmerken die je het eerst uurtje als alles nog nieuw en leuk is niet opvallen. Een fatsoenlijke dealer regelt dit zonder problemen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude88 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:55:
[...]

Ik weet eigenlijk niet welk model er als eerst een dwarsgeplaatste motor had bij Citroën.
Zowel de Traction Avant als de DS en SM hebben de motor in de lengte richting. De GS heeft een luchtgekoelde boxer motor.
Mogelijk bij de kleinere types, maar daar ben ik minder bekend mee.

De eerste grote Citroën met dwarsgeplaatste motor is de CX.

[...]

Dat klopt, maar het is Citroën die het naar het grote publiek heeft gebracht.
De TA was in zijn tijd ver vooruit, de wegligging was beter en de bouwkwaliteit was ook erg ok voor die tijd.

[...]

Citroën heeft nooit met luchtvering gewerkt, met uitzondering van de achteras op een C4 Grande Picasso, welke optioneel was.

Net als bij een TA Six H ook de achteras was voorzien van hydropneumatische vering.
Daarna kwam het systeem naar de DS. Maar dat hield niet op bij de vering.
Het systeem werkt ook gebruikt voor de remmen, welke toen de beste waren in de wereld. Een remsysteem dat de balans tussen voor en achter bijsteld afhankelijk van het gewicht. Dat icm met schijfremmen voor. Deze combinatie was zeer uniek in de tijd en mag gerust het beste in zijn dagen worden genoemd. De meeste sportwagens moesten het met veel minder doen. Niet voor niets werden Maserati's uitgerust met een Citroën remsysteem (Citroën was immers ook eigenaar van Maserati).
Om het nog ingewikkelder te maken werd het systeem ook gebruikt voor de halfautomatische versnellingsbak, niet optioneel maar standaard op de DS in de eerste jaren.

Daarnaast waren ook de gebruikte materialen van ongekend in die tijd. Er werd veel gebruik gemaakt van aluminium en kuststoffen. Zowel voor als na de DS is er nooit een auto op de markt gebracht die meer innovatie mee bracht dan de DS.
Wat ze ook aan de rand van een Bankroet bracht, het was zo innovatief dat het ook heel veel problemen met zich meebracht, menig garagehouder uit die periode heeft er zijn grijze haren aan verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:29:
[...]

Tja de 'vag-liefhebbers' moeten altijd van de daken schreeuwen dat hun merk het beste is. Alsof ze hun keuze op een of andere manier goed moeten praten voor zichzelf. Dat zegt denk ik wel genoeg of de gefrustreerde reacties >:)

Ik heb zelf altijd Duitse auto's gereden en nu de eerste Franse en ja er is verschil maar niet perse in het voordeel van één van beide.

Waarom je voor een auto kiest moet je 100% zelf ervaren dat is voor iedereen anders. Als je proefrit goed is, de auto bevalt, dan vraag ik me af waarom je hem niet zou nemen??? Wat is voor jou de reden om te twijfelen?

En anders ga je nog een keer rijden, en dan langer. Minimaal 4 uur. Dan kun je een rondje Friesland maken ofzo en zit je gewoon langer in de auto waardoor je dingen gaat opmerken die je het eerst uurtje als alles nog nieuw en leuk is niet opvallen. Een fatsoenlijke dealer regelt dit zonder problemen voor je.
Niet alleen het rijden telt mee, Betrouwbaarheid, Kinderziektes, Reparatiekosten, garantieafhandeling enz...

Zaken waarvan ze in Frankrijk het niet helemaal begrepen hebben, en dat duurt al zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Nou inderdaad, je bent er nu nog gefrustreerd van merken wij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:36:
[...]

Wat ze ook aan de rand van een Bankroet bracht, het was zo innovatief dat het ook heel veel problemen met zich meebracht, menig garagehouder uit die periode heeft er zijn grijze haren aan verdient.
Dat is toch getuige van lef? Veel andere merken durven zulke stappen niet te nemen.

Overigens zijn er ook veel garagehouders die zich er wel in wilden en durfden te verdiepen en konden zo dus juist wel geld verdienen. Zij waren het adres bij uitstek om de auto te onderhouden.
Als je bij dergelijke auto's het juiste onderhoud pleegt zijn ze ook gewoon erg betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen was sleutelen ook heel gewoon, er was altijd wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ja prima toch?
Dat had elk merk, onderhoudsintervallen van 5000 km waren hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op reis gaan was toen nog een avontuur, sommigen hadden hun reserveonderdelen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Dat is toch top! De reis is dan belangrijker dan de bestemming. Zonder haast genieten onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:40:
Op reis gaan was toen nog een avontuur, sommigen hadden hun reserveonderdelen mee.
Alfa rijders hebben dat nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:38:
[...]

Niet alleen het rijden telt mee, Betrouwbaarheid, Kinderziektes, Reparatiekosten, garantieafhandeling enz...

Zaken waarvan ze in Frankrijk het niet helemaal begrepen hebben, en dat duurt al zo lang.
ach gelukkig is PON en garantie een goed huwelijk... :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 21:32
vhal schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:10:
[...]

ach gelukkig is PON en garantie een goed huwelijk... :+
ik wou het net zeggen. Bij Renault proberen ze me problemen in ieder geval op te lossen.
Bij mijn ´vrienden´ van VW daar kan alles zolang je wat koopt. Daarna kun je naar de service balie waar ze je niet zien staan, voorliegen, stug zijn en je het liefst zo weer de deur uit sturen.
Nu zal dit misschien per dealer ook wat verschillen gelukkig bestaan die mensen hier in Duiven inmiddels niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Daniel36 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:02:
[...]

Alfa rijders hebben dat nog ;)
:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 19:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mijn broer heeft een Xsara uit 2001, en die wil ik graag zelf uitlezen. Weet iemand welke software dat mee kan? Heb al een OBD kabel.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

NoFearCreations schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:28:
Mijn broer heeft een Xsara uit 2001, en die wil ik graag zelf uitlezen. Weet iemand welke software dat mee kan? Heb al een OBD kabel.
Ik heb een Picasso van 2003, die kan ik uitlezen met een 327elm bluetooth apparaatje.

https://www.google.nl/web...8#q=obd%20327%20bluetooth
Torx app op de telefoon en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:18

PeaceNlove

Deugleuter

Boem au, mijn DS3 is stuque :'(

Afgelopen woensdag 's avonds laat op de A28 met 100 op een vrachtwagenband gereden, die even daarvoor geklapt was.
Het resultaat:
Boemau
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MZal54QqO4hG9OX4pzN622fh/full.jpg

+ wat loszittende zaken onder de motor. maar volgens het schadebedrijf is het vandaag en anders maandag weer gefixt.

Achter mij nog 2 auto's over de betreffende band gegaan, het was gezellig in de bak bij Zeist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Wow, dat ziet er niet lekker uit. Zo te zien heb jij verder niets opgelopen, da's het enige wat telt. Wel jammer van je DS3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Ik kom me hier ook even melden. Mijn vriendin krijgt komende week een DS3 1.6 eHDI So Chic uit februari 2012 met 93k km op de teller. Met Pack Select Confort Myway, Pack Perfo (=sportstoelen). Mooie complete auto zo. :)
En zo ziet 'ie er uit:

Afbeeldingslocatie: http://images0.wheeler.nl/s1411471141/8317996-1-2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images0.wheeler.nl/s1411471141/8317996-2-2-2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 18-03-2015 08:02 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:18

PeaceNlove

Deugleuter

Zo ongeveer wat ik ook heb, maar dan wel met een functionerende bumper :+

Ik vind het een erg fijne auto met karakter, dus hopelijk hebben jullie er ook veel plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
PeaceNlove schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:59:
Zo ongeveer wat ik ook heb, maar dan wel met een functionerende bumper :+

Ik vind het een erg fijne auto met karakter, dus hopelijk hebben jullie er ook veel plezier van.
Ik zag het hierboven inderdaad. Zonde man.. Gelukkig alleen blikschade.

Ja ik ben erg benieuwd naar deze auto. Mijn vriendin moest kiezen uit Occasionlease en er was weinig aanbod in B-klasse 14% diesel. Toevallig op de dag dat ze gebeld werd kwam deze online. Dus even overlegd en al snel teruggebeld om hem te laten vastleggen.

Ik post binnenkort wel even foto's als hij hier staat. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Ik meld me als (toekomstig) nieuwe Citroën bezitter...

Ik kom van 14 jaar Skoda's (Fabia Combi 1.4 benzine, Fabia Combi 1.4TDI, Octavia Combi 1.6TDI)...

Ik durf alleen (getuige sommige reacties) bijna niet te vertellen dat het om een 'Hello Yellow' C4 Cactus gaat, op 15" stalen velgen met zwarte doppen ;)

Maar goed... barst maar los met de reacties :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 19:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Murzeltje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:18:

Ik kom van 14 jaar Skoda's (Fabia Combi 1.4 benzine, Fabia Combi 1.4TDI, Octavia Combi 1.6TDI)...

Ik durf alleen (getuige sommige reacties) bijna niet te vertellen dat het om een 'Hello Yellow' C4 Cactus gaat, op 15" stalen velgen met zwarte doppen ;)

Cool :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Hulde, geweldige keus!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44

Foto van die zwarte doppen? Origineel Citroën? :)

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

cocico schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:36:
[...]

Foto van die zwarte doppen? Origineel Citroën? :)
Dit zijn ze, origineel Citroën inderdaad:

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/8w0a81avz/V3_DImage.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Murzeltje op 26-02-2015 19:17 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:37

Notna

Where are you?®

Vorige week binnen gekregen; dakdragers voor de C4 GP:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1271943/GoT/Auto/roofbar_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1271943/GoT/Auto/roofbar_2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1271943/GoT/Auto/roofbar_3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1271943/GoT/Auto/roofbar_4.jpg

Doodskist is er al dus we zijn bijna klaar voor vakantie :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gisteravond weer ANWB gespeeld. Auto van m'n ouders is weer eens gaan staan halverwege de rit naar huis. Had ie vorig jaar juni ook al eens, 30A zekering van het motormanagement eruit. Van de garage een doosje 30A zekeringen meegekregen de vorige keer, dus dit keer zelf kunnen vervangen en de boel deed het weer.

Garage's tegenwoordig ook, monteurs zijn tegenwoordig net computernerds, als het probleem niet opgelost kan worden met een firmware update en de computer zegt dat er niks aan de hand is dan is het probleem opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 06-10 11:53
Ik heb een DS3 met zo'n beetje alle opties die er zijn, uit 2012 (ik kreeg m nieuw, lease). Er staat nu 122.000km op en als de 160k bereikt zijn en die auto weg mag gaat bij mij de vlag uit.

Wat een gedrocht van een auto. Nu heb ik de automaat uitvoering (ik moet..) en die bak heeft me in de eerste 60k km 3x in de steek gelaten. 2x binnen de bebouwde kom en 1x op de A12, ook fijn :') Gewoon, alles op 't dashboard ging aan, de motor bleef wel lopen, maar gas bij geven resulteerde in niets, hij bleef gewoon dezelfde snelheid houden en als ik afremde ging ie niet meer harder dan wat ie dan op dat moment reed :')

Hoe dan ook, als ik 'm 10 min uit liet staan, en ik startte 'm dan weer, dan was er niks meer aan de hand, maar ik kon er dus niet op vertrouwen, want het gebeurde volledig random. Nou, uiteindelijk is het opgelost, vraag me niet wat ze gedaan hebben, maar voor mij was dit de eerste en de laatste keer dat ik een Franse auto heb gereden. De volgende wordt gewoon weer Duits. Daar had ik nooit bij weg moeten gaan.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

laat, maar: congrats! leuke auto :) ik ben er nog niet uit of ik hem mooi vind of niet, maar iedere keer als ik hem zie krijg ik toch een glimlach op mijn gezicht. totaal wat anders, valt duidelijk op, autotje met lef. well done!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:51
Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:51:
De volgende wordt gewoon weer Duits. Daar had ik nooit bij weg moeten gaan.
Dat is best wel ironisch, Duitsers met hun zéér betrouwbare DSG bakken :P Ofnee, hun geweldige TSI en TDI blokken

Anyway, blijf zo'n DS3 wel een leuke auto vinden, jammer genoeg zijn er maar weinig Sport Chic's gekocht in HDI uitvoering, er staat er wel geteld 1 te koop op marktplaats, in het geel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
FabianGTI schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:00:
[...]

Dat is best wel ironisch, Duitsers met hun zéér betrouwbare DSG bakken :P Ofnee, hun geweldige TSI en TDI blokken

Anyway, blijf zo'n DS3 wel een leuke auto vinden, jammer genoeg zijn er maar weinig Sport Chic's gekocht in HDI uitvoering, er staat er wel geteld 1 te koop op marktplaats, in het geel
Ik heb 2 VW's gehad, Golf VI en Jetta, beiden met DSG, beiden TDI, beiden naar 160k km gereden, en bij beiden heb ik 0 issues gehad. Helemaal geen. Ik begrijp goed dat er andere mensen zijn met andere ervaringen, maar ik heb geen problemen gehad dus ik ga terug naar Duits.

Overigens mag je die automaat van Citroen en DSG echt niét met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:05:
[...]

Overigens mag je die automaat van Citroen en DSG echt niét met elkaar vergelijken.
Die Citroen bak mag je met geen een bak vergelijken geloof ik, lees er alleen maar slechte verhalen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
FabianGTI schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:13:
[...]

Die Citroen bak mag je met geen een bak vergelijken geloof ik, lees er alleen maar slechte verhalen over
Dat is correct. Het is een nachtmerrie zonder einde. Maar, 14% + automaat, en dan blijft er vrijwel geen optie over. Goedkoop = duurkoop. Ik zal die fout nooit meer maken.

VW, I'm comin' for you baby, I'm comin'!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:51:
Ik heb een DS3 met zo'n beetje alle opties die er zijn, uit 2012 (ik kreeg m nieuw, lease). Er staat nu 122.000km op en als de 160k bereikt zijn en die auto weg mag gaat bij mij de vlag uit.

Wat een gedrocht van een auto. Nu heb ik de automaat uitvoering (ik moet..) en die bak heeft me in de eerste 60k km 3x in de steek gelaten. 2x binnen de bebouwde kom en 1x op de A12, ook fijn :') Gewoon, alles op 't dashboard ging aan, de motor bleef wel lopen, maar gas bij geven resulteerde in niets, hij bleef gewoon dezelfde snelheid houden en als ik afremde ging ie niet meer harder dan wat ie dan op dat moment reed :')

Hoe dan ook, als ik 'm 10 min uit liet staan, en ik startte 'm dan weer, dan was er niks meer aan de hand, maar ik kon er dus niet op vertrouwen, want het gebeurde volledig random. Nou, uiteindelijk is het opgelost, vraag me niet wat ze gedaan hebben, maar voor mij was dit de eerste en de laatste keer dat ik een Franse auto heb gereden. De volgende wordt gewoon weer Duits. Daar had ik nooit bij weg moeten gaan.
"Wat een gedrocht van een auto." En vervolgens benoem je alleen problemen met de automaat? En de rest van de auto dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
LuPo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:49:
[...]

"Wat een gedrocht van een auto." En vervolgens benoem je alleen problemen met de automaat? En de rest van de auto dan?
De rest van de problemen die ik had met de auto hebben niet veroorzaakt dat ik stil kwam te staan, maar waren gewoon vervelend.

- Ruitenwissers die ineens nog maar tot de helft van de ruit gingen.
- Electrisch raam aan de bestuurderskant is volautomatisch, maar vaak genoeg gehad dat ie tot de helft dicht ging, stopte, en weer terug naar beneden ging.
- CD speler accepteerde na 3 maanden ineens niet meer alle originele CDs. 1 CD accepteert ie helemaal niet meer, terwijl diezelfde CD het prima doet in elke willekeurige andere CD speler.
- Lampjes op het dashboard die aan gaan, en als je dan bij de dealer staat te horen krijgen dat er niets geregistreerd is in de computer?
- Simpelweg niet starten. Dus niet dat ie een poging doet maar niet aan slaat, nee nee, gewoon sleutel omdraaien en...niets. Geen geluid, geen poging, geen trillinkje, niksnakkesnada. En dan seconden later nog een keer proberen en hij start in 1x, zonder moeite, alsof er nooit iets aan de hand is geweest. Laten onderzoeken...niks gevonden.

Moet ik nog even doorgaan? Ik vind het een kut auto, kan er niks anders van maken. Dat wordt echt niet gecompenseerd door dat ie er leuk uit ziet op z'n zwarte 17" velgen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:58:
[...]

De rest van de problemen die ik had met de auto hebben niet veroorzaakt dat ik stil kwam te staan, maar waren gewoon vervelend.

- Electrisch raam aan de bestuurderskant is volautomatisch, maar vaak genoeg gehad dat ie tot de helft dicht ging, stopte, en weer terug naar beneden ging.
- CD speler accepteerde na 3 maanden ineens niet meer alle originele CDs. 1 CD accepteert ie helemaal niet meer, terwijl diezelfde CD het prima doet in elke willekeurige andere CD speler.
- Lampjes op het dashboard die aan gaan, en als je dan bij de dealer staat te horen krijgen dat er niets geregistreerd is in de computer?
- Simpelweg niet starten. Dus niet dat ie een poging doet maar niet aan slaat, nee nee, gewoon sleutel omdraaien en...niets. Geen geluid, geen poging, geen trillinkje, niksnakkesnada. En dan seconden later nog een keer proberen en hij start in 1x, zonder moeite, alsof er nooit iets aan de hand is geweest. Laten onderzoeken...niks gevonden.

Moet ik nog even doorgaan? Ik vind het een kut auto, kan er niks anders van maken. Dat wordt echt niet gecompenseerd door dat ie er leuk uit ziet op z'n zwarte 17" velgen hoor.
Dan heb je waarschijnlijk net pech. Ik lees veel goede verhalen. Mensen die 80k hebben gereden zonder een probleem.

Duits is zeker niet heilig, zoals je zult begrijpen. Mijn ouders hadden een splinternieuwe Golf waarvan na 40k de distributieriem op knappen stond. Maakte zo'n lekker ratelend geluidje.. Dealer schoof het van zich af. Ouders moesten dokken. Wat ze hier wel mee bereikt hebben is dat mijn ouders hierna geen VW meer hebben gehad. Pluspunten voor deze dealer dus. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
LuPo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:03:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk net pech. Ik lees veel goede verhalen. Mensen die 80k hebben gereden zonder een probleem.

Duits is zeker niet heilig, zoals je zult begrijpen. Mijn ouders hadden een splinternieuwe Golf waarvan na 40k de distributieriem op knappen stond. Maakte zo'n lekker ratelend geluidje.. Dealer schoof het van zich af. Ouders moesten dokken. Wat ze hier wel mee bereikt hebben is dat mijn ouders hierna geen VW meer hebben gehad. Pluspunten voor deze dealer dus. d:)b
Net als dat Citroen niet heilig is. Beetje apart. Je gaat een beetje in de verdediging omdat ik Citroen kut vind en terug wil naar VW. terwijl ik daar al bij schreef dat dat voor andere mensen anders kan zijn.

Ik heb met die 2 VW's geen enkel probleem gehad, helemaal geen, maar ik had dan ook geen TSI motor maar een TDI. Ik laat Citroën na deze auto voor wat het is en zal nooit meer terug komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:12:
[...]

Net als dat Citroen niet heilig is. Beetje apart. Je gaat een beetje in de verdediging omdat ik Citroen kut vind en terug wil naar VW. terwijl ik daar al bij schreef dat dat voor andere mensen anders kan zijn.

Ik heb met die 2 VW's geen enkel probleem gehad, helemaal geen, maar ik had dan ook geen TSI motor maar een TDI. Ik laat Citroën na deze auto voor wat het is en zal nooit meer terug komen >:)
Ik ga niet in de verdediging. Ik geef aan dat het bij VW ook anders kan. Net zoals jij aangeeft dat het bij Citroën anders kan.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
LuPo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:15:
[...]

Ik ga niet in de verdediging.Ik geef aan dat het bij VW ook anders kan. Net zoals jij aangeeft dat het bij Citroën anders kan.

Prima.
Wat ik zelf in mijn originele post ook al aangaf. Waarom jij het dan nog een keer moet aangeven ontgaat mij om eerlijk te zijn een beetje. het antwoord dat jij het gewoon vervelend vindt dat ik Citroen klote vind en dus terug ga naar het duitse 'Kamp' omdat jij een klein beetje anti-duits bent (qua auto's dan) past prima.

Ja, ook als jij dat niet prima vond deed ik dat ;)
mijn vriendin is overigens ook Duits. Zit heerlijk, prachtig afgewerkt, alles zit op de juiste logische plek etc :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:21:
[...]

Wat ik zelf in mijn originele post ook al aangaf. Waarom jij het dan nog een keer moet aangeven ontgaat mij om eerlijk te zijn een beetje. het antwoord dat jij het gewoon vervelend vindt dat ik Citroen klote vind en dus terug ga naar het duitse 'Kamp' omdat jij een klein beetje anti-duits bent (qua auto's dan) past prima.

Ja, ook als jij dat niet prima vond deed ik dat ;)
mijn vriendin is overigens ook Duits. Zit heerlijk, prachtig afgewerkt, alles zit op de juiste logische plek etc :P :P
Het ontgaat mij een beetje waar jij dat in je originele post aangeeft:

Dat gezegd hebbende. Ik rijd zelf op het moment een Citigo dus hoe jij erbij komt dat ik anti-duits ben? :?
Ik vond je post gewoon nogal eenzijdig. De hele auto was niks en je had het alleen maar over de automaat die, zoals terecht aangegeven door FabianGTI, als slecht te boek staat. In latere posts heb je je punt wel wat meer verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
LuPo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:30:
[...]

Het ontgaat mij een beetje waar jij dat in je originele post aangeeft:

[...]

Dat gezegd hebbende. Ik rijd zelf op het moment een Citigo dus hoe jij erbij komt dat ik anti-duits ben? :?
Ik vond je post gewoon nogal eenzijdig. De hele auto was niks en je had het alleen maar over de automaat die, zoals terecht aangegeven door FabianGTI, als slecht te boek staat. In latere posts heb je je punt wel wat meer verduidelijkt.
Vooruit. De 2e post dan. Die heb je ook gelezen, want daar staat 't wel. Jij kwam pas reageren na mijn 2e post, dus ik snap niet hoe je dan over de hele linie kunt zeggen dat ik eenzijdig ben :)

[ Voor 9% gewijzigd door Just_A_User op 27-02-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:33:
[...]

Vooruit. De 2e post dan. Die heb je ook gelezen, want daar staat 't wel. Jij kwam pas reageren na mijn 2e post, dus ik snap niet hoe je dan over de hele linie kunt zeggen dat ik eenzijdig ben :)
Ik zeg niet dat je over de hele linie eenzijdig bent. Ik zeg dat je post eenzijdig overkwam. Omdat je de hele auto een gedrocht noemt en alleen wat te klagen hebt over de automaat. Tot ik ernaar vraag en er meer blijkt te zijn..

Ik blijf benieuwd waarom ik anti-duits schijn te zijn? Ik vind Duitse auto's namelijk erg fijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 27-02-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:21:
[...]

totdat ze begint te schreeuwen, europa wil overheersen en de schuld aan anderen geeft.

* mystic huppelt weg

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
LuPo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:38:
[...]

Ik zeg niet dat je over de hele linie eenzijdig bent. Ik zeg dat je post eenzijdig overkwam. Omdat je de hele auto een gedrocht noemt en alleen wat te klagen hebt over de automaat. Tot ik ernaar vraag en er meer blijkt te zijn..

Ik blijf benieuwd waarom ik anti-duits schijn te zijn? Ik vind Duitse auto's namelijk erg fijn. :)
Oh nou, omdat je begint over rammelende motoren en er dealers bij gaat halen die kut zijn en zo. Ja, ik heb alleen wat te klagen over de automaat omdat de automaat die niet werkt er effectief voor zorgt dat ik stil kom te staan. De overige issues niet (behalve dan een niet-startende motor).
mystic schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:57:
[...]

totdat ze begint te schreeuwen, europa wil overheersen en de schuld aan anderen geeft.

* mystic huppelt weg
Hahaha, das off-topic, maar ik heb haar in al die tijd nog geen enkele keer horen schreeuwen (naja, wel, maar dat is al helemáál off-topic :9 ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:00:
[...]

Oh nou, omdat je begint over rammelende motoren en er dealers bij gaat halen die kut zijn en zo. Ja, ik heb alleen wat te klagen over de automaat omdat de automaat die niet werkt er effectief voor zorgt dat ik stil kom te staan. De overige issues niet (behalve dan een niet-startende motor).
Ik blijf erbij dat mijn vraag heel redelijk was. LuPo in "Het grote Citroën topic" Jouw post is niet genuanceerd maar gewoon een grote bash. Met bijbehorende smilies. ;( ;(

Doe ik dat vervolgens nog heel netjes terug en dan ben ik opeens anti-duits? :X

Dus eigenlijk had je gewoon liever dat ik had gereageerd dat je anti-frans bent? :)
Hahaha, das off-topic, maar ik heb haar in al die tijd nog geen enkele keer horen schreeuwen (naja, wel, maar dat is al helemáál off-topic :9 ;) ).
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
LuPo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:20:
[...]

Ik blijf erbij dat mijn vraag heel redelijk was. LuPo in "Het grote Citroën topic" Jouw post is niet genuanceerd maar gewoon een grote bash. Met bijbehorende smilies. ;( ;(

Doe ik dat vervolgens nog heel netjes terug en dan ben ik opeens anti-duits? :X

Dus eigenlijk had je gewoon liever dat ik had gereageerd dat je anti-frans bent? :)

[...]

:+
Mijn post is 1 grote bash omdat mijn citroen (het boeit mij natuurlijk niet of er volksstammen andere mensen zijn waarbij hun Citroen heaven on earth is, die van mij is het voor mij niet) gewoon ronduit kut is. Dat hij er grappig uit ziet, en die velgen hem leuk staan is voor het oog allemaal leuk, maar als ik continue problemen heb met het ding, dan heb ik er natuurlijk niet veel positiefs te zeggen. Dan kan ik er voor de vorm wel bij vermelden dat ie er leuk uit ziet maar dat valt in het niet bij de problemen.

Maar daarmee heb ik niét gezegd dat iedereen die citroen tof vindt een idioot is ofzo. Want dat is natuurlijk niet zo. Misschien heb ik wel een maandag-morgen citroen of is ie in mekaar geschroefd op de sociale werkplaats, weet ik veel. Feit is dat ie me een hoop gedoe geeft.

Naja, we kunnen natuurlijk wel een spelletje spelen, maar je post geeft wel redenen in die richting te denken ;) Sure, dat had je mogen reageren, want dat ben ik inmiddels ook, voor mij. (auto's, niet de mensen). Ik hoef nooit geen Citroen meer, en daarmee geen enkele andere Franse auto, dus ja, je had daarmee volledig gelijk gehad, of dat nou terecht is of niet. Maar daarmee vind ik het nog steeds meer dan prima als andere mensen wel voor Franse auto's gaan, of hun auto super vinden. Wie ben ik dan om te zeggen dat ze stom zijn of hun auto af te kraken? Misschien is hun auto ook wel super, nou te gek, more power to them, maar ík begin er niet meer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Daarover gesproken, hoe zit dat met de DS3 diesels (handbak), zijn er nog bepaalde kwalen aan deze auto?

Wel in reviews gelezen dat de navigatie niet op en top is?
Grootste bottleneck voor mij blijft bij een DS3 toch de motor, 92 pk is nou niet bepaald snel natuurlijk
De 112 pk is redelijk zeldzaam helaas, vooral die 6 bak lijkt me een stuk fijner

@Just_A_User, ik vrees dat je toch een beetje een maandag morgen model hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:33:
[...]

Misschien heb ik wel een maandag-morgen citroen of is ie in mekaar geschroefd op de sociale werkplaats, weet ik veel. Feit is dat ie me een hoop gedoe geeft.

[...]
Ik denk dat je hier de kern treft. :P
FabianGTI schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:35:
Daarover gesproken, hoe zit dat met de DS3 diesels (handbak), zijn er nog bepaalde kwalen aan deze auto?

Wel in reviews gelezen dat de navigatie niet op en top is?
Grootste bottleneck voor mij blijft bij een DS3 toch de motor, 92 pk is nou niet bepaald snel natuurlijk
De 112 pk is redelijk zeldzaam helaas, vooral die 6 bak lijkt me een stuk fijner

@Just_A_User, ik vrees dat je toch een beetje een maandag morgen model hebt
Navigatie schijnt vooral achter te lopen. Als er bijvoorbeeld een nieuwe kaart uitkomt in 2014 is het kaartmateriaal van 2013. 8)7
De 92pk is niet bepaald snel maar ook zeker niet langzaam. Hij is van hetzelfde generatie als de 1.2 TDI van VAG. Die noemde men niet voor niets Slowmotion ipv Bluemotion. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Bijzonder dat hier iedere pagina zowat even iemand komt kijken, schreeuwt dat de allereerste Citroën die hij z'n hele leven gehad heeft toevallig kut is en nooit problemen heeft gehad met welgeteld 2 auto's van een willekeurig ander merk, een korte discussie voert om zijn toch al niet heel sterke argument kracht bij te zetten. Om zich vervolgens nooit meer te laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:58:
[...]

Waren dat geen problemen met de massa?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
FastFred schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:44:
Bijzonder dat hier iedere pagina zowat even iemand komt kijken, schreeuwt dat de allereerste Citroën die hij z'n hele leven gehad heeft toevallig kut is en nooit problemen heeft gehad met welgeteld 2 auto's van een willekeurig ander merk, een korte discussie voert om zijn toch al niet heel sterke argument kracht bij te zetten. Om zich vervolgens nooit meer te laten zien...
Is dat bijzonder ja? prima dat jij dat vindt. Overigens ben ik zo her en der op dit forum wel te vinden hoor, bij monitoren, horloges en zo.

Aangezien ik altijd lease rij, en die lease dus of 160k km of 4 jaar is, welke dan ook eerder komt, ga ik natuurlijk niet, als ik veel problemen gehad heb met een bepaalde auto, vrolijk denken "weet je wat, voor de komende 160k km/4 jaar ga ik vrolijk weer een auto nemen van het zelfde merk" want het is niet zo dat ik dat ding makkelijk in kan ruilen he.

Dus als ik 2 VW's heb gehad (die ik daadwerkelijk beiden heb gehad, beiden voor 160k km) en bij beide auto's heb ik én niet de veelbesproken issues met de motor gehad én geen issues met de automaatbak, waar ik van afhankelijk ben omdat ik niet handgeschakeld mág rijden, dan is de conclusie om terug te gaan naar datgene waar ik wél goede ervaringen mee heb niet zo heel raar he.

Daar komt dan nog bij dat het mij een rotzorg zal zijn of jij vindt dat ik een sterk punt heb of niet. Dat doet er ook helemaal niet toe. mijn auto heeft deze issues. of anderen die issues ook of niet hebben zal mij een zorg zijn. ik heb die andere auto's allemaal niet, ik heb deze auto, en déze auto is kut, dus als ik daar vanaf ben, gaat bij mij de vlag uit, én ga ik terug naar VW, wat jouw mening daar verder dan ook over mag zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Sepp14 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:47:
[...]

Waren dat geen problemen met de massa?
Dat weet ik niet, want hij deed het random. Dus het is niet zo dat als vandaag dat raam ineens gek deed dat ie dat dan bleef doen, nee, want de volgende keer ging het raam wél normaal dicht.

Voor het starten idem. Voor de ruitenwissers ook. Het enige wat consequent niet blijft functioneren is de cd speler, dus ik maak maar gebruik van USB sticks, prima workaround verder.

Wat betreft de navigatie. Kijk, is ie ingesteld, dan kom je ermee prima waar je wil zijn natuurlijk. Het kaartmateriaal is wel achterhaald ja. Daarnaast is het systeem niet prettig te bedienen (geen touch screen) en je kunt, en dat vind ik heel vervelend, niet zeggen dat je een bepaalde straat niet wil gebruiken. Je kunt wel een alternatieve route zoeken door te zeggen dat je een andere route wil over de komende X km, maar zeggen van 'ik wil deze snelweg niet', dat gaat volgens mij niet, tenminste, ik kan die optie, indien ie aanwezig is, niet vinden.

Wat daarnaast ook vervelend is is dat ie, als je van de geplande route afwijkt, hij wel opnieuw de route bepaald, maar je daarbij steeds terug stuurt naar het punt waarop je bent afgeweken van de route. Beëindig je dan de navigatie en stel je daarna direct weer hetzelfde doel in, dan stuurt ie je niet meer terug maar bepaald ie wel een 'nieuwe' route zeg maar. Dat zal vast misschien logisch zijn dat dat zo werkt, maar handig vind ik het niet.

Is het e.e.a. eenmaal ingesteld, dan doet ie 't verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:47

FreakNL

Well do ya punk?

@Just_A_User

Dat is gewoon persoonlijke voorkeur, prima toch?

Ik heb eigenlijk mijn hele leven al Franse auto's gehad, paar 205jes, een 206 een 207 en daarna een DS3. Nooit problemen mee, terwijl die 205jes echte 2e handjes waren.

Daarna noodgedwongen anderhalf jaar een Auris gereden en nu heb ik al een paar weken een (voorloop) Golf. En wat denk je.. Ook daar nooit problemen mee gehad :+

Maar verder, die Golf? Jonge jonge, wat een saaie en karakterloze wagen is dat zeg. En bij 25k heb je niet eens parkeersensoren, navi of bluetooth. Ik ga dus, als ik mag bestellen over een paar weken, lekker terug naar Frans.

Wat voegt deze post toe? Niets. Maar die van jou eigenlijk ook niet.

Wat ik wel graag zou willen zien, maar dit soort statistieken zullen wel niet bestaan:

Een eerlijke vergelijking van (zeg) 10 C klasse auto's die allemaal op hetzelfde moment op kenteken worden gezet en daarna in vergelijkbare omstandigheden worden ingezet, en daar een mooie statistiek van uitval/defecten van. Met andere woorden, is het nou echt zo dat Duitse of Japanse auto's significant betrouwbaarder zijn dan Franse? Dat kun je niet afmeten uit persoonlijke ervaringen, niet de jouwe, niet de mijne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
FreakNL schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:01:
@Just_A_User

Ik heb eigenlijk mijn hele leven al Franse auto's gehad, paar 205jes, een 206 een 207 en daarna een DS3. Nooit problemen mee, terwijl die 205jes echte 2e handjes waren.

Daarna noodgedwongen anderhalf jaar een Auris gereden en nu heb ik al een paar weken een (voorloop) Golf. En wat denk je.. Ook daar nooit problemen mee gehad :+

Maar verder, die Golf? Jonge jonge, wat een saaie en karakterloze wagen is dat zeg. En bij 25k heb je niet eens parkeersensoren, navi of bluetooth. Ik ga dus, als ik mag bestellen over een paar weken, lekker terug naar Frans.

Wat voegt deze post toe? Niets. Maar die van jou eigenlijk ook niet.

Wat ik wel graag zou willen zien, maar dit soort statistieken zullen wel niet bestaan:

Een eerlijke vergelijking van (zeg) 10 C klasse auto's die allemaal op hetzelfde moment op kenteken worden gezet en daarna in vergelijkbare omstandigheden worden ingezet, en daar een mooie statistiek van uitval/defecten van. Met andere woorden, is het nou echt zo dat Duitse of Japanse auto's significant betrouwbaarder zijn dan Franse? Dat kun je niet afmeten uit persoonlijke ervaringen, niet de jouwe, niet de mijne...
Nee natuurlijk kun je dat niet afmeten uit persoonlijke ervaringen. Dat is ook exact waarom ik het heb over mijn ervaringen en wat dat doet met MIJN beslissing om voor een auto te kiezen of niet. Het maakt de DS3 geen slechte wagen, in het geheel niet. Misschien was de volgende Citroen die ik zou hebben gekregen als ik 'm besteld had wel op een woensdagmiddag gebouwd en had ie mij geen centje pijn gegeven, en daarmee de eigenaar die 'm nu krijgt ook niet, en heb ik een fantastische auto misgelopen. Dat kan, is natuurlijk mogelijk.

Ik werd in dit geval gedreven door een kostenbesparing, want immers, een 25% bijtelling (Golf VI) of een 20% bijtelling (huidige model Jetta) die ik heb gehad over een hogere fiscale waarde kost meer geld dan 14% op een lagere fiscale waarde. Mijn pech is dat ik automaat moét rijden, en dus moét ik een auto hebben met automaat, en toen dacht ik, eens kijken of het ook mogelijk is om 14% te doen. Dat is dus mogelijk.

Ik wist van tevoren dat je de automaten niet met elkaar kunt vergelijken. Ik las ook op veel plekken dat ie traag is, en gewoon niet prettig. Sure, dat accepteerde ik, want 14%. Je kunt niet voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. En als die automaat dan vervelend is, ja dan is dat zo, daar heb ik voor gekozen zolang ie functioneert. Maar als ie dan tot 3x toe er mee ophoudt tijdens het rijden (in de eerste 60k km), zonder aanleiding of waarschuwing, ja, dan is dat voor mij wel een dealbreaker.

Dus, dan toch maar weer wat meer betalen, en weer terug naar Duits, dat is het voor mij, nu ik deze ervaring heb, toch wel dubbel en dwars waard. Overigens heb je volledig gelijk dat je voor een VW de hoofdprijs betaald en voor dat geld maar weinig terug krijgt standaard, dan moet je al naar de pakketten gaan, en dan is zo'n Executive Plus pakket erg duur, dat is absoluut zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Japanse zijn dat zeker dat is al decennia lang een bewezen feit, verder vind ik het niet meer van deze tijd dat Citroen het nog altijd niet voor mekaar heeft, en zijn klanten blijft opzadelen met al die mankementen.

Kan echt niet meer anno 2015.

Jullie kunnen het nu zo veel proberen op te hemelen als je maar wilt, maar de feiten zijn er.

Opvallend is dat bv: BMW een paar jaar geleden het Toyota kwaliteits systeem in licentie heeft genomen, omdat er nog steeds teveel garantie gevallen waren , die ze natuurlijk handenvol geld kosten, en de klanten niet blij maakten, op heden plukken ze daar de vruchten van.

http://www.toyota-global....anagement/tqm/change.html

Misschien een idee voor de fransen, kan iedereen gelukkig van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:22:
De Japanse zijn dat zeker dat is al decennia lang een bewezen feit, verder vind ik het niet meer van deze tijd dat Citroen het nog altijd niet voor mekaar heeft, en zijn klanten blijft opzadelen met al die mankementen.

Kan echt niet meer anno 2015.

Jullie kunnen het nu zo veel proberen op te hemelen als je maar wilt, maar de feiten zijn er.

Opvallend is dat bv: BMW een paar jaar geleden het Toyota kwaliteits systeem in licentie heeft genomen, omdat er nog steeds teveel garantie gevallen waren , die ze natuurlijk handenvol geld kosten, en de klanten niet blij maakten, op heden plukken ze daar de vruchten van.

http://www.toyota-global....anagement/tqm/change.html

Misschien een idee voor de fransen, kan iedereen gelukkig van worden.
nee nee, wacht even, das niet eerlijk wat je nu zegt. Ik heb daar natuurlijk niks aan hoeven te betalen, maar de leasemaatschappij ook niet. De automaatbak is iedere keer volledig vervangen, inclusief de robot, maar het probleem kwam terug. De kosten voor die hele operatie was meer dan 5.000 euro per keer en die rekening ging vanuit de dealer naar Citroën, want binnen garantie.

Maar dan praat je wel over 15k, op een auto die nog geen 25k euro kost. Dat lijkt mij een beetje overtrokken. Maar je kunt niet zeggen dat Citroën dit met opzet doet en gewoon halve producten aan hun klanten verkoopt zo van "hier, koop jij maar lekker issues", want zo werkt het natuurlijk niet.

dat je dan begint over Toyota...die roepen dan wel wereldwijd tig auto's terug, en dat is natuurlijk heel mooi, maar dat doet niets af aan het feit dat ze dus wel problemen hebben (wat ook logisch is, want techniek gaat stuk en fouten worden gemaakt). Wat wél zo is is dat VW er voor wat betreft het terugroepen en repareren aan de manier van handelen van Toyota nog een puntje aan kan zuigen, want dat geintje van die TSI motoren en dat ook nog ontkennen en dan uiteindelijk reactief met iets komen ipv pro-actief zoals Toyota verdient alles behalve de schoonheidsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:58:
[...]

Dat weet ik niet, want hij deed het random. Dus het is niet zo dat als vandaag dat raam ineens gek deed dat ie dat dan bleef doen, nee, want de volgende keer ging het raam wél normaal dicht.

Voor het starten idem. Voor de ruitenwissers ook. Het enige wat consequent niet blijft functioneren is de cd speler, dus ik maak maar gebruik van USB sticks, prima workaround verder.
Kwam mij bekend voor ivm Amerikaanse auto die ik toentertijd had. De carrosserie was veel kunststof en het massa contact was erg zwak. Kreeg toen ook de meest vreemde storingen met de auto.
Dat heeft mij toen wel besloten geen Amerikaanse auto meer. Terwijl ik met de Franse auto's en betere verstandhouding heb :) . Twee keer een Peugot (205, 406) en nu een Xsara Picasso

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
LuPo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:39:
[...]

Navigatie schijnt vooral achter te lopen. Als er bijvoorbeeld een nieuwe kaart uitkomt in 2014 is het kaartmateriaal van 2013. 8)7
De 92pk is niet bepaald snel maar ook zeker niet langzaam. Hij is van hetzelfde generatie als de 1.2 TDI van VAG. Die noemde men niet voor niets Slowmotion ipv Bluemotion. :P
Dat kaart probleem heeft mijn Pioneer navigatie ook, gekocht in Juni 2014 met kaarten van 2013.. lekker dan :/
En het was nou niet bepaald een goedkoop modelletje

De 1.2 TDI Slowmotions vind ik echt een drama, maar dat zal misschien ook komen omdat ik vanuit een 110 pk benzine (daily) of 245 pk benzine (hobby) instap :P
Anyway, omdat ik met die hobbyauto wil stoppen heb ik die auto te koop gezet, de daily wil ik inruilen naar één degelijke auto, dus ben me een beetje aan het oriënteren, de DS3 altijd een leuk model gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik vind het wel grappig dat het merk op zich zoveel emotie los maakt bij zowel voor- als tegenstanders.
Qua design ben ik een groot liefhebber van het merk.
Qua ervaringen met auto's in de praktijk ook, hoewel ik me een XM kan herinneren die het niet zo best deed op gezette tijden.
Een Xsara coupe', Xsara Picasso, twee keer Saxo, AX, twee keer BX en een Berlingo allemaal in de familie gehad zonder noemenswaardige problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel36 op 27-02-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Een kameraad van mij heeft een CX GTI gehad. Met ribfluweel bekleding. Alles ging stuk maar die stoelen _/-\o_ Wat zaten die heerlijk.
Heb het altijd een eigenwijs merk gevonden je houdt ervan of je haat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Jep Sepp14, dat klopt wel denk ik.
Ik wilde altijd een XM als tweede auto maar durfde het nooit aan.
Wel een BX op lpg erbij gehad van plm 15 jaar oud.
Kostte niks in aanschaf, reed geweldig fijn en goedkoop tot de koelvloeistof eruit liep en de boel veel te heet werd.
Maar ja, de waarschuwingslampjes negeerde ik toch al wegens storinkjes hier en daar dus helaas.

En nee, dit pleit niet echt voor het merk, maar goed...autootje reed wel erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:28:
[...]

nee nee, wacht even, das niet eerlijk wat je nu zegt. Ik heb daar natuurlijk niks aan hoeven te betalen, maar de leasemaatschappij ook niet. De automaatbak is iedere keer volledig vervangen, inclusief de robot, maar het probleem kwam terug. De kosten voor die hele operatie was meer dan 5.000 euro per keer en die rekening ging vanuit de dealer naar Citroën, want binnen garantie.

Maar dan praat je wel over 15k, op een auto die nog geen 25k euro kost. Dat lijkt mij een beetje overtrokken. Maar je kunt niet zeggen dat Citroën dit met opzet doet en gewoon halve producten aan hun klanten verkoopt zo van "hier, koop jij maar lekker issues", want zo werkt het natuurlijk niet.

dat je dan begint over Toyota...die roepen dan wel wereldwijd tig auto's terug, en dat is natuurlijk heel mooi, maar dat doet niets af aan het feit dat ze dus wel problemen hebben (wat ook logisch is, want techniek gaat stuk en fouten worden gemaakt). Wat wél zo is is dat VW er voor wat betreft het terugroepen en repareren aan de manier van handelen van Toyota nog een puntje aan kan zuigen, want dat geintje van die TSI motoren en dat ook nog ontkennen en dan uiteindelijk reactief met iets komen ipv pro-actief zoals Toyota verdient alles behalve de schoonheidsprijs.
Als ze dat eenmaal op orde hebben, kunnen ze eens denken aan een garantie van 5 jaar op hun modellen.
Dat zou dan meer overeen komen met kwaliteit en het vertrouwen erin.

Ook triest dat je moet opleggen voor een verlengde garantie die dan nog heel wat beperkingen inhoud.
http://www.citroen.nl/ser...ngde-garantie.html#sticky

Bij Toyota waren de acties preventief, dus voordat de klanten problemen ondervonden, ja dat is service dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Sepp14 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:22:
Een kameraad van mij heeft een CX GTI gehad. Met ribfluweel bekleding. Alles ging stuk maar die stoelen _/-\o_ Wat zaten die heerlijk.
Heb het altijd een eigenwijs merk gevonden je houdt ervan of je haat het.
Een CX kan best betrouwbaar rijden. Maar het duurt vaak een tijdje voordat je alle ellende eruit heb die er de voorgaande jaren in is geslopen.
Als een CX eenmaal goed is, is het een kwestie van bijhouden. En er zijn maar weinig mensen die dat echt goed begrijpen.

Maar als ze eenmaal goed zijn dan rijdt het ook echt geweldig. Er is letterlijk niets dat zo rijdt als een CX!
(daarmee zeg ik niet dat het DE beste auto ter wereld is, maar het rijdt gewoon anders. Ook anders dan DS of XM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
De cactus ligt op schema, volgende week donderdag ophalen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 20:38
FabianGTI schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:35:

Ik heb bijna 4 jaar lang 1 van de eerste DS3 e-HDI diesels gereden met 92 pk. Het is dat ik niet van die vering hou want ik vind het te Duits maar qua snelheid is er niets op aan te merken. Zolang je niet elke dag op de autobahn rondhangt zou ik niet weten waarom je een snellere of sterkere auto nodig hebt. Je haalt het er in Nederland in ieder geval niet uit. 120.000 kilometer en gewoon standaard onderhoud, geen krimp gegeven.

En de auto vergelijken met de Polo 3-cylinder 1.2 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 04-03-2015 08:20 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Daniel36 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:04:
Ik vind het wel grappig dat het merk op zich zoveel emotie los maakt bij zowel voor- als tegenstanders.
Qua design ben ik een groot liefhebber van het merk.
Qua ervaringen met auto's in de praktijk ook, hoewel ik me een XM kan herinneren die het niet zo best deed op gezette tijden.
Een Xsara coupe', Xsara Picasso, twee keer Saxo, AX, twee keer BX en een Berlingo allemaal in de familie gehad zonder noemenswaardige problemen.
Zo'n 30 - 20 jaar geleden kan ik me de emotie's nog voorstellen. Nu is het vaak gebaseerd op het verre verleden en blijft menigeen nog de roest-kaart trekken. Niet dat wij in de kennissenkring en familie altijd even positief waren over sommige Citroens, echter net zoveel verhalen over de Fords en Opels (Een Meriva waarbij de besturing gewoon uitviel en na 'reparatie' nog steeds, die heeft de bermen en taluds meerdere malen gezien, collega weigerde daar nog in te stappen).

Om het maar niet over de Audi's te hebben van 2 collega's. 1 daarvan heeft al 20k aan onderdelen gekost het afgelopen jaar, en die worden niet door de dealer opgehoest. Auto staat vaker bij de dealer dan dat ie erin rijdt.

Geef mij dan maar een Citroen, dan rij je tenminste nog comfortabel. ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 08:53
Sinds een maand rij ik in een C4 Cactus en dat bevalt me tot nu toe prima.

Het is een witte met zwarte airbumps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
cbr600f4i schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 07:56:
[...]

Ik heb bijna 4 jaar lang 1 van de eerste DS3 e-HDI diesels gereden met 92 pk. Het is dat ik niet van die vering hou want ik vind het te Duits maar qua snelheid is er niets op aan te merken. Zolang je niet elke dag op de autobahn rondhangt zou ik niet weten waarom je een snellere of sterkere auto nodig hebt. Je haalt het er in Nederland in ieder geval niet uit. 120.000 kilometer en gewoon standaard onderhoud, geen krimp gegeven.

En de auto vergelijken met de Polo 3-cylinder 1.2 8)7
Bedankt voor de info!

De vering is gelukkig vrij makkelijk op te lossen d.m.v. een schroefset natuurlijk
Ik ben zelf wel van de 'snellere' auto's, maar dat zal misschien ook met de leeftijd te maken hebben
Toch ben ik nog wel dagelijks aan het kijken, en natuurlijk ook bij de DS3, moet wel een beetje een leuk aangeklede zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
FabianGTI schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:16:
[...]

Bedankt voor de info!

De vering is gelukkig vrij makkelijk op te lossen d.m.v. een schroefset natuurlijk
Ik ben zelf wel van de 'snellere' auto's, maar dat zal misschien ook met de leeftijd te maken hebben
Toch ben ik nog wel dagelijks aan het kijken, en natuurlijk ook bij de DS3, moet wel een beetje een leuk aangeklede zijn
Nou ja, eerlijk is eerlijk, voor de snelheid heb ik nog een CBR1000RR achter de hand ;)

Dus laat ik het zo zeggen, als je 'money to burn' hebt dan zou ik zoveel mogelijk pk's nemen. En dat is puur voor het wegrijden bij het stoplicht want verder heb je er imho niet zoveel aan. En het rijdt iets lekkerder als je snel iemand wil inhalen. Ik ben zelf eigenlijk nooit beperkingen tegenkomen met 92pk maar dat is puur gebaseerd op rijden in Nederland. Als je af en toe naar de bergen gaat zou ik meer willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wellicht dat iemand dit weet zonder dat ik de handleiding in moet duiken:

Vandaag wilde ik mijn C4GP starten na ongeveer 1.5 week stil te hebben gestaan, om vervolgens de sleutel in het contact niet te kunnen draaien. Reserve sleutel had precies hetzelfde.

Pas toen ik de radio middels de knop aandrukte ging het contactslot (?) eraf en kon ik starten.

Is dat 1 of andere beveiliging van Citroën of moet ik het in de gaten gaan houden (doe ik hoe dan ook wel ;) ) en er mee nar de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
cbr600f4i schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:02:
[...]

Nou ja, eerlijk is eerlijk, voor de snelheid heb ik nog een CBR1000RR achter de hand ;)

Dus laat ik het zo zeggen, als je 'money to burn' hebt dan zou ik zoveel mogelijk pk's nemen. En dat is puur voor het wegrijden bij het stoplicht want verder heb je er imho niet zoveel aan. En het rijdt iets lekkerder als je snel iemand wil inhalen. Ik ben zelf eigenlijk nooit beperkingen tegenkomen met 92pk maar dat is puur gebaseerd op rijden in Nederland. Als je af en toe naar de bergen gaat zou ik meer willen hebben.
Bij mij gaat juist het 'speeltje' eruit (Impreza WRX), dus wordt qua snelheid dan wel flink wennen, en vooral qua inhalen wat ik nog wel geregeld doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Notna schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:14:
Wellicht dat iemand dit weet zonder dat ik de handleiding in moet duiken:

Vandaag wilde ik mijn C4GP starten na ongeveer 1.5 week stil te hebben gestaan, om vervolgens de sleutel in het contact niet te kunnen draaien. Reserve sleutel had precies hetzelfde.

Pas toen ik de radio middels de knop aandrukte ging het contactslot (?) eraf en kon ik starten.

Is dat 1 of andere beveiliging van Citroën of moet ik het in de gaten gaan houden (doe ik hoe dan ook wel ;) ) en er mee nar de garage?
Ik weet niet hoe het bij een C4GP zit, maar bij de meeste auto's is dat het stuurslot. Even bewegen aan het stuur en je kan de sleutel wel omdraaien.
Wellicht heb je ondertussen ook het stuur bewogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

dude88 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:13:
[...]

Ik weet niet hoe het bij een C4GP zit, maar bij de meeste auto's is dat het stuurslot. Even bewegen aan het stuur en je kan de sleutel wel omdraaien.
Wellicht heb je ondertussen ook het stuur bewogen?
Dat was het eerste wat ik gedaan had, maar ik kreeg er 0 beweging in (het stuur). Ik weet vrij zeker dat het de radio aanzetten was die het stuurslot eraf deed gaan en dus ook dat ik het contact kon draaien. Ik hoorde namelijk de 'klik' van de sloten toen ik de radio aandeed.

Even de vraag naar de garage verstuurd om te zien wat zij er van zeggen. Wellicht dat het alsnog het stuurslot blijkt te zijn, maar afaik heb ik er niet aangezeten toen ik eenmaal wél de sleutel kon draaien

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 06-03-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MJ]
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05-2021
De hoogteverstelling van de bestuurderszetel van de C3 zit helemaal vast. Er is geen beweging meer te krijgen in de hendel. Ik heb me al suf gezocht naar een technische tekening van de stoel, om te kijken of ik eventueel aan de mechaniek kan raken zonder de stoel eruit te hoeven halen (zit airbag in).

Niemand die toevallig een linkje heeft naar een technisch werkplaats handboek oid.? We overwegen de C3 te verkopen maar dan moet dat wel eerst gefikst worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
En ik mag me hier nu officieel melden 8)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5090330/2015-03-13%2009.05.57.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Gefeliciteerd, ik vind hem behoorlijk vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, voor mij is dit niet om aan te zien.
Ik vind het nog erger dan de "EEND", die kon nog een glimlach op mijn lippen toveren, omdat ik het een klucht vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Leuke auto. Lekker even een keer wat anders dan al die saaie eenheidsworsten. :)

Zelf zou ik zwarte airbumps doen. Mooi met de zwarte wielkassen enzo. Maar over smaak valt niet te twisten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

*O*
Mooie auto, gefeliciteerd.

Is de auto nu verhoogd van achter? Kan zijn dat de foto een vertekend beeld geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

Ik denk dat het zo lijkt door die zwarte randen om de wielkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Mooie kar man, gefeliciteerd. Ik heb zelf de zwarte airbumps. Welk interieur heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MJ]
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05-2021
Toffe, originele auto, proficiat. Apart interieur ook, het is idd s wat anders. Misschien zit er binnenkort ook nog een Aventure-versie in de pijplijn bij Citroen, de concept ziet er iig stoer uit

Afbeeldingslocatie: http://i1099.photobucket.com/albums/g381/OwenK/c4-cactus-hardcore_zps55b9e6d3.jpg
Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste