Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse
Verwijderd
Voor zover ik me kan herrinneren was er na deze missie niet veel speciaals meer te doen bij die Duty leader. Misschien dat je nog wel een missie kon doen hoor... maar het was volgens mij niet echt bijzonder anders zou ik het me wel herrinnerenMCRoadkill schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:38:
[...]
Ja dit heb ik ook gehad.
De bende leider ging dood, ik dat hele kamp uitmoorden, missie complete maar verder niks, kan geen reward ophalen.
Gebeurd er nog wat leuks na deze missie, andere mooie missie of mooie reward of juist niks boeiends?!
Rechtsboven een eigen post zit een 'edit' knopje waarmee je je posts kunt (jawel) wijzigen. Misschien een idee voor de volgende keer?
Verwijderd
door de tunnen aan het begin van het spel kan ik niet overheen en waar die gasten bewaken word ik dood geknalt.
met een paar boutjes gooien ben je er zo door en word je niet dood geknald
want die schakel je zo uit met een nate..plus zijn vriendjes.
mss dat ik die quest heb over geslagen, wanneer was die ong in het spel?
Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse
Alleen wat nu wel is, is dat er geen bal meer van mijn lighting klopt. De illegale versie (zonder enige patch) was perfect in alle lighting op zijn hoogst, maar nu als ik mijn zaklamp aanzet komen er allemaal rechthoekige en driehoekige vlakken die dan belicht zijn. Ook die zwaailampjes in de tunnel kloppen niet meer.
Heb zitten preutsen met de dynamic lighting maar het mocht niet baten. Komt dit door de patches?
Heb me drivers geupdate (8800gtx) maar de nieuwste zijn niet goed van Nvidia (dikke frame droppes in Bf2 en CS:S; met de oude niet). Bovendien werkte mijn oude drivers wel met de -illegale, non gepatchte stalker-
T60P Widescreen
Heel vreemd,Seesar schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:00:
Alleen wat nu wel is, is dat er geen bal meer van mijn lighting klopt. De illegale versie (zonder enige patch) was perfect in alle lighting op zijn hoogst, maar nu als ik mijn zaklamp aanzet komen er allemaal rechthoekige en driehoekige vlakken die dan belicht zijn. Ook die zwaailampjes in de tunnel kloppen niet meer.
want ik had em eerst ook via andere 'bronnen'.
toen gekocht, de special edition Tin Box.
opnieuw geinstalleerd zonder patch (vanwege me savegames) en ziet er precies hetzelfde uit.
Nergens last van.
Misschien dat je ff opnieuw je drivers van je GPU en DirectX kan installeren.
Of de leuke pester, ff je systeem opnieuw installeren
binnenkort me x1950 Pro ophalen en dan es kijken
Ik denk dan ook dat het in de patches zit. Zit erover te denken de patches ongedaan te maken en dan te proberen. Want zoals ik schreef is het met de nieuwste drivers ook zo en geven deze alleen maar meer problemen (in andere spellen).MCRoadkill schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:14:
[...]
Heel vreemd,
want ik had em eerst ook via andere 'bronnen'.
toen gekocht, de special edition Tin Box.
opnieuw geinstalleerd zonder patch (vanwege me savegames) en ziet er precies hetzelfde uit.
Nergens last van.
Misschien dat je ff opnieuw je drivers van je GPU en DirectX kan installeren.
Of de leuke pester, ff je systeem opnieuw installeren
binnenkort me x1950 Pro ophalen en dan es kijken
T60P Widescreen
Ja ik vind STALKER prima spelen zonder patch..dus voor mij hoeft et niet zo.Seesar schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:20:
[...]
Ik denk dan ook dat het in de patches zit. Zit erover te denken de patches ongedaan te maken en dan te proberen. Want zoals ik schreef is het met de nieuwste drivers ook zo en geven deze alleen maar meer problemen (in andere spellen).
driver problemen is ook een van de redenen waarom ik ben overgestapt van Nvidia naar Ati.
Wel jammer, dat je weer oude drivers moet installeren, om die dure kaart goed te laten lopen.
Suc6, we horen et resultaat vanzelf wel.
Ja die nieuwste werken -tot mijn grote verbasing- dus wel, maar geeft wel frame drops in mijn bf2 en CS:S. Op zich niet super erg maar af ten toe wel lastig. Dus niet echt een optimale situatie. Ik ga nu op zoek naar de voorgangers die er geen last van hebben. Dus soort middenmoter; nieuwer dan ik had, maar ouder dan de huidige.MCRoadkill schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:52:
[...]
Ja ik vind STALKER prima spelen zonder patch..dus voor mij hoeft et niet zo.
driver problemen is ook een van de redenen waarom ik ben overgestapt van Nvidia naar Ati.
Wel jammer, dat je weer oude drivers moet installeren, om die dure kaart goed te laten lopen.
Suc6, we horen et resultaat vanzelf wel.
We zullen zien.
T60P Widescreen
Echt een lomp ding. Geen problemen met voeding of met temperatuur ondanks dat het een 1e generatie is.
Maar me Stalker loopt nu al veeel beter.
Heel af en toe een dropje, dat ie moet laden.
Met prezier gister X16 lab uitgespeeld.
Ghost suit is wel geinig, maar me veta suit blijft toch ownen.
Nu ook es kijken hoe mijn andere spellen draaien?
BF2/BF2142/HL2(maar das ander topic)
[ Voor 3% gewijzigd door Dukeh op 25-05-2007 22:25 ]
Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G
Verwijderd
De 2e keer, met de trainer, en het goede einde (waar je ook het 2e level van Chernobyl kunt verkennen was daarentegen veel beter, maar nog vaag, aangezien de "Zone" dan weg gaat, de zon komt weer op, en toch kondigen de makers van S.T.A.L.K.E.R een vervolg / deel 2 aan.
Daarnaast, bij het 'goede' einde, voordat het filmpje komt, wordt je met de laatste teleport bovenop een vies hoge toren geramd, hoe speel je van hieruit verder met patch 1.03, als dat al kan. Anders is het de moeite niet waard om stalker -weer- opnieuw te installeren.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:38:
Heb stalker zelf 1x uitgespeeld, en 1x met een trainer voor het 'andere' einde..
spoiler:Mijn 1e einde was de Wish Granter's "I want to be Immortal" wens, een van de 'lompe' eindes om het zo maar te zeggen.
De 2e keer, met de trainer, en het goede einde (waar je ook het 2e level van Chernobyl kunt verkennen was daarentegen veel beter, maar nog vaag, aangezien de "Zone" dan weg gaat, de zon komt weer op, en toch kondigen de makers van S.T.A.L.K.E.R een vervolg / deel 2 aan.
Daarnaast, bij het 'goede' einde, voordat het filmpje komt, wordt je met de laatste teleport bovenop een vies hoge toren geramd, hoe speel je van hieruit verder met patch 1.03, als dat al kan. Anders is het de moeite niet waard om stalker -weer- opnieuw te installeren.
www.frees-it.com
Nou ik speel met Static Lighting.Dukeh schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:15:
Met welke settings speel je? Mijn systeem is ongeveer identiek aan die van jou, maar als ik bijvoorbeeld High Dynamic Lightning aanzet(HDR), of Object Lightning dan haal ik ongeveer 25-35 fps..
Me fps, heb ik nog niet gemeten, maar het kan niet super laag zijn.
want alles draait wel lekker soepel.
"i want to be ritch" ofzo, en dan valt er een moer uit de lucht die in een munt vernaderd, het regent munten en dan stort het gebouw in en krijg ik de eind titels. In de spoiler staat dat ik veel geld en items krijg. Maar kun je nog gewoon doorspelen na de credits ? of is dat gewoon het einde. Vind ik dan wel erg saai, aangezien je dan in 3 uur klaar bent ofzo. Je kan die side quests wel doen, maar ik hou niet zo van dat geloop, en soms werken die quest helemaal niet.
Gebruik even de spoiler tag..
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Verwijderd
deze

ik weet niet hoe ik er kom want ik kan er bij de tunnel niet door en bij de andere weg is een versperring
Check me plaatje.....Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:11:
ik zit vast ik kom niet in een bepaald gebied.
deze
[afbeelding]
ik weet niet hoe ik er kom want ik kan er bij de tunnel niet door en bij de andere weg is een versperring
mooi rood rondje, met blauwe pijltjes.
Het vetste zijn nog die blauwe pijltjes (zonder kraag

Ok voordat je naar Bar gaat, ga je toch beneden door zo'n duty checkpoint, waar je die deur open moet spelen.
Weet je nog waar als die varkens vandaan kwamen?
letterlijk gezegd, direct van die deur af lopen de bosjes in.
Ik zeg wel van te voren dat je minimaal een goeie hazmat suit moet hebben, want de radioactiviteit is daar hoog.
Veel plezier
Je hebt het over een tunnel en een versperring. Dat klinkt meer als de treinrails in het midden van Cordon. Bij de Dark Valley kom je via de Garbage, zoals hierboven wordt uitgelegd.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:11:
deze
[afbeelding]
De tunnel kun je redelijk makkelijk door komen door met bolts (toets 6) uit te vinden waar de anomalies precies zitten. In het midden van de tunnel, bij de kistjes, is een rustpunt. Van daaruit kun je de anomalies in de andere helft van de tunnel vinden en met een goed geplande sprint erdoorheen. Misschien verlies je wat health.
Een andere optie is de militaire patrouille bij de brug afmaken of rechts van de brug door het prikkeldraad heen.
[ Voor 29% gewijzigd door Not Pingu op 30-05-2007 19:56 ]
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Waar ook allemaal puin in de weg ligt, die tunnel is 1 richtings verkeerd. ja kan er vanaf de dark valley wel doorheen als je door die poort gaat.
Die tunnel waar jij het over hebt is vanaf game start links af, en dan langs die checkpoint richting garbage en dan recht omhoog.
kan er niet uit begrijpen of hij in het begin van het spel is of al verder?
dan maar de route vanaf het begin.

Verwijderd
Ik heb net de game geinstalleerd en heb een new game gemaakt. dan sta je daar bij die kale gozer met zn laptop en met een dichte deur achter je en een dicht hek voor je. Hoe kom je hier in vredesnaam weg. ik kan wel praten (talk (F) ) met die kale gozer maar dan kan ik gaan handelen. daarbij verlies je allemaal centen en dan kan ik nog nergens heen.
Wat doe ik, of gaat er niet?? Ligt dit aan het spel of aan mij? moet er een hek of deur open gaan?
Ik heb het al 20x geprobeerd en ben als 60 keer wezen handelen en weer opnieuw begonnen want ik kom hier niet uit.
Alsjeblieft. help me even
Groetjes,
Wouter
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Help me asjeblieft
Naar die vent toe lopen en hem 'usen'. Ff z'n verhaal aanhoren en je bent vrij om te gaan...Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:23:
Ik heb weer een nieuwe game gestart en niks anders gedaan dan het filmpje overslaan en naar het verhaaltje van die man te luisteren. zn laatste zin is: what are you standing therefore. come closer. en dan is hij stil. Wat moet ik dan doen?? Het hek naast hem en de deur achter me zijn nog steeds gesloten.
Help me asjeblieft
Verwijderd
Als je die kerel gaat Usen dan moet je nog klikken op de tekst. GO ON.
Dat heb ik nu gedaan en het werkt
Bedankt
Verder kijken dan je neus lang isVerwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:34:
Het is gelukt.
Bedankt
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
LOL....Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:34:
Het is gelukt.
Bedankt
welcome to the RPG Genre
Maar Tijmen, is het nou gelukt?Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:11:
deze
[afbeelding]
[ Voor 40% gewijzigd door MCRoadkill op 31-05-2007 19:05 ]
[ Voor 111% gewijzigd door MCRoadkill op 31-05-2007 19:10 ]
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Dat wil ik helemaal niet. Ik kan die verberg plaats van de doctor niet vinden en en via max krijg ik ook niet de juiste missies. Vanaf wanneer, of wat moet je doen om een ander einde te krijgen?????
T60P Widescreen
Daar klim je op een gegeven moment een buis in en kom je in die geheime ruimte. Daar zit de dokter.
Daarna krijg je eerst de missie om Ghosts hackgear te zoeken in Pripyat en als je die hebt krijg je in NPP het 'echte' einde.
ah top, zoiets dacht ik al, maar was te lui om daar weer naar toe te gaan. Top, meteen verder spelenNot Pingu schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:35:
spoiler:Als het goed is ben je al eens in Strelok's hideout geweest, onder Agroprom in het riool.
Daar klim je op een gegeven moment een buis in en kom je in die geheime ruimte. Daar zit de dokter.
Daarna krijg je eerst de missie om Ghosts hackgear te zoeken in Pripyat en als je die hebt krijg je in NPP het 'echte' einde.
T60P Widescreen
Ze mogen ook wel eens een grotere Arena maken met meer matches want dat is wel leuk
(maar ook redelijk makkelijk dus meer + moeilijker)
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Maar nu wil ik met trainer spelen om die laatste quests te doen maar welke trainer ik ook gebruik (heb er 5 ofzo gebruikt) ze werken allemaal niet
Nou dus even helemaal nietsHOW TO USE
==========
1. Double click trainer to run (you can do this from anywhere)
2. Load game
3. Press OPTION KEYS for desired effects.
4. ENJOY.
T60P Widescreen
Battle.net Spud#2543
is het iets met je console of een mod etc??
trainer...........................daar gaat mijn hele vraag overgeitema schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:40:
hoe kan je in godsnaam die flyaround ervoor krijgen??
is het iets met je console of een mod etc??
T60P Widescreen
ik zou wel eens een keer aan de andere kant van de centrale willen kijken , zoals je op je map kunt zien is het wel toegankelijk maar je kunt er lopend niet komen volgens mij
de kant waar je aankomt bij de centrale is zo zaai en met al die kereltjes bijna niet te doen
[ Voor 81% gewijzigd door glangeveld op 18-06-2007 22:33 ]
Alvast bedankt!
Draait anders prima hier hoor.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:32:
Ik hoop dat ze in die patch ook eindelijk eens een keer de Windows Vista compatibiliteit wat verbeteren, het spel is nog steeds niet goed speelbaar onder Vista.
Vele uren speelplezier nog nooit vastgelopen oid.
amd x2 6000+ asus radeon h2900xt.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ik heb het spel een weekje geleden met mijn pa gespeeld, ongeveer 2 uur...Dinictus208 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:10:
[...]
Draait anders prima hier hoor.
Vele uren speelplezier nog nooit vastgelopen oid.
amd x2 6000+ asus radeon h2900xt.
Hij heeft windows vista ultimate 64 bits en het spel is geen een keer vastgelopen.
"I said come innnn"
Loop je naar die deur dan staat er druk op F om te openen maar bij mij gaat hij niet open!
Iemand een idee hoe ik hem wel open krijg, en daarnaast wat gebeurt er dan?
Verder vind ik e.e.a wel lastig, veel missies moet ik nog ff een reward ophalen maar dat heb ik dan niet gedaan, dat blijft die missie heel de tijd staan. Ik kan via de PDA ook niet switchen naar die missie elementen lijkt het.
Daarnaast heb ik nog nooit iemand gezien die iets met me kon traden dat echt leuk was.
Ik heb nu die suit van ghost maar nog niet echt een goed suit dat radiation tegengaat.
Kwam er gister ook achter dat ik al het halve spel rondloop met 34 pistolen op zak LOL.
deed ik drop all, lag er stapel pistolen van een kubieke meter op de grond.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Die vent is gewoon een irritante eikel, hij bedoeld dat je welkom bent in de bar... en die deur die jij open probeer te maken zal nooit open gaan want die is niet "openable".Dinictus208 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:21:
Trouwens als ik die duty bar ben dan staat er een vent achter een hek en die zegt heel de tijd:
"I said come innnn"
Loop je naar die deur dan staat er druk op F om te openen maar bij mij gaat hij niet open!
Iemand een idee hoe ik hem wel open krijg, en daarnaast wat gebeurt er dan?
Verder vind ik e.e.a wel lastig, veel missies moet ik nog ff een reward ophalen maar dat heb ik dan niet gedaan, dat blijft die missie heel de tijd staan. Ik kan via de PDA ook niet switchen naar die missie elementen lijkt het.
Daarnaast heb ik nog nooit iemand gezien die iets met me kon traden dat echt leuk was.
Ik heb nu die suit van ghost maar nog niet echt een goed suit dat radiation tegengaat.
Kwam er gister ook achter dat ik al het halve spel rondloop met 34 pistolen op zak LOL.
deed ik drop all, lag er stapel pistolen van een kubieke meter op de grond.
Speel maar verder, dan kom je wel interessante zaken tegen.
[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-06-2007 17:53 ]
Nu krijg ik blij lichtbronnen (lampen, kampvuren) hele rare bewegende vlakken te zien ipv wat normaal is.
Ik heb niet de nieuwste nvidia drivers (158.22) want die crashen mijn games.
Ik heb nu 97.xx
Kan het daar aan liggen?
Mijn OS is Windows XP Home 32 bits.
Alvast bedankt!
Stalker ook gepatched neem ik aan?HugoBoss1985 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:21:
Vandaag mijn pc opnieuw geïnstalleerd en dus ook STALKER.
Nu krijg ik blij lichtbronnen (lampen, kampvuren) hele rare bewegende vlakken te zien ipv wat normaal is.
Ik heb niet de nieuwste nvidia drivers (158.22) want die crashen mijn games.
Ik heb nu 97.xx
Kan het daar aan liggen?
Mijn OS is Windows XP Home 32 bits.
Alvast bedankt!
Haal Driver Cleaner er anders eens bij en reïnstall de driver dan eens.
Zelf heb ik dat probleem niet maar op deze nieuwe pc heb ik mijn instelling zo staan dat ik genoeg eyecandy hebt maar toch acceptabele fps op mijn scherm krijg. Nu heb ik als de game opstart een fps van 10 - 20 wat onspeelbaar is en niet hoort. Zodra ik bijv. lightning distance een tandje lager zet terug de game in ga en weer de lightning distance omhoog zet mijn fps weer normaal is nl. 60-80.
Erg irritant natuurlijk als je dat elke keer moet doen en zou ook niet zo gauw weten waar het aan zou liggen.
Niet op voorraad.
"Critical PSI-emission level. Leave the dangerous zone immediatly"
Hoe kom ik daar naar binnen zonder dood te gaan? ik heb een Eco suit en de SEVA suit, maar geen van beiden geeft bescherming daarvoor.

trouwens gaan de pakken ook langzaam op en word de protectie minder, dus het spel uitspelen met 1 pak lukt niet
Zo te zien is het pak op je screenshot ook al aardig versleten.Bulls-NL schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:03:
trouwens gaan de pakken ook langzaam op en word de protectie minder, dus het spel uitspelen met 1 pak lukt niet
hmm dan is dat het probleem, ik heb helemaal geen hoofdquest van de professor. Ik ben gewoon een kijkje gaan nemen in Yantar, maar zonder quest. Zal ik maar eerst de rest gaan doen.evEndzhar schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:19:
[...]
Zo te zien is het pak op je screenshot ook al aardig versleten.De psi emission heeft overigens niets met je pak de maken, daar heb je een helm voor nodig. Die krijg je weer door de hoofdmissies van de professor te doen. Als het goed is heeft de professor dat ook verteld toen je hem de eerste keer sprak.
Is er nog ergens een SEVA Suit te halen? of kun je ook repareren (heb ik nog niet kunnen ontdekken)
Mijn SEVA suit komt uit dat dichtgetimmerde huis in Wild Territory .. de stash info komt blijkbaar van de zombified stalkers die je afschiet als je Kruglov door de tunnel naar Yantar loodst (en dus niet van Hunter als je z'n geweer terugbrengt).Is er nog ergens een SEVA Suit te halen?
Dat had eigenlijk IMHO in STALKER moeten zitten, maar helaas ... ik gebruik een 'repair mod'. Dan kun je bij de traders je armor laten repareren ; prijs hangt af van waarde en hoe erg de beschadiging is.of kun je ook repareren (heb ik nog niet kunnen ontdekken)
redelijk lame als je pak dood blijft gaan imo...
Battle.net Spud#2543
Maar je kunt slijtage tegengaan door minder in bursts te schieten.
wapens vind ik zelf nooit de ramp als die verslijten, je pakt gewoon een ander op als je eigen te ver heen is.
een pak is (bij mij althans) altijd op het verkeerde moment bijna naar de kl**e
In het army warehouse staat wel een gast die dingen repareert *zegt hij* maar jij moet dan telkens NEE zeggen. Ook vraag hij of je een scope wil, dan kan je ook alleen nee kiezen....
Ik zat in prypiat of hoe heet dat dorp voor chernobyl, relaseerde ik me dat ik die lokatie van die decoder niet in mijn pda had staan, maar ik wist wel waar hij lag. De deur (nr 26) gaat alleen niet open als je die missie niet in je PDA hebt. Dus ik heel leuk via de buitekant kijken, daar zit een soort bescherming voor het raam maar het document kan je met hangen en wurgen toch al pakken. (ongeveer net als het pak dat je meteen in het begin kunt scoren). Die decorder ligt buiten handbereik maar na het gooien van paar granaten lag hij tegen het raam en kon ik hem pakken! LOL.
Ben nu bezig met de laatste quest met de teleports. WREED man dan krijg je pas echt wat van chernobyl te zien.
PS wat spelen jullie naast stalker? Ik dreig ik een zwart gat te vallen
Ik heb hem nu dan 2 keer gespeeld maar ik ik denk dat ik hem na patchen gewoon nog een keer ga doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dinictus208 op 07-07-2007 11:46 ]
dat SEVA pak heb ik ook uit het radio-actief huisje in de Wild territoy, maar hij is al half stuk. soms wat hevige vuurgevechten waar je met wat medkits staande moet blijven, alleen gaat je pak ook der aan op die manier. Ik zie ook dat de protective values aardig naar beneden zijn gegaan.Goner schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:50:
[...]
Mijn SEVA suit komt uit dat dichtgetimmerde huis in Wild Territory .. de stash info komt blijkbaar van de zombified stalkers die je afschiet als je Kruglov door de tunnel naar Yantar loodst (en dus niet van Hunter als je z'n geweer terugbrengt).
[...]
Dat had eigenlijk IMHO in STALKER moeten zitten, maar helaas ... ik gebruik een 'repair mod'. Dan kun je bij de traders je armor laten repareren ; prijs hangt af van waarde en hoe erg de beschadiging is.
waar kun je die mods halen? (een non decay mod vind ik lame, repair mod is wel leuk)
trouwens over de waarde: moet je dan de hoeveelheid van de koop waarde betalen of de verkoop waarde (want dat verschilt nog al heel wat) en als de pak dan meer als de helft stuk is zou je beter een nieuwe kunne kopen (al ik de SEVA niet echt te koop, op mijn niveau nog niet althans)
Ik heb in mn stash nog 2 stalker suits 2 freedom light stalker suits en een eco suit, maar als je kan repareren kan ik die netzogoed weg doen.
@Dinictus208:
ik speel naast Stalker, BF2 en LOTRO. Ik doe af en toe ook nog wat Source mods.
[ Voor 21% gewijzigd door Bulls op 07-07-2007 15:43 ]
Als ik een game update probeer via het spel geeft hij aan dat er geen updates zijn. MP kom ik echter nergens in, spel blijft gewoon connecten en na een tijdje gooi ik hem dan zelf maar uit.
Iemand een idee, moet je die patches anders gewoon zelf downloaden?
Is het trouwens nog wat, multiplayer?
Ik hoorde dat er in patch 1.004 een soort free roam modus komt waarin alles draait om je ranking.
De primaire missies zijn er dan niet, maar wel alle secundaire! Dat lijkt me wel gaaf, kan je alles nog een keer dunnetjes overdoen als je nog niet genoeg hebt gehad.
De main missies heb ik nu wel gezien mar de rest zou ik nog wel een kees willen spelen, vooral die hitman-achtige missies. Eerst een beetje praten met iemand en als hij zich omdraaid je mes in zijn rug zetten...

Daarnaast zal 1.004 de float32 mod hebben waardoor krachtige grafische kaarten beter benut zullen worden en het er grafisch nog beter uit zal zien. Lijkt me eigenlijk wel essentieel dat ze ook het geheugenprobleem een keer goed fixen. Ik speel nog steeds met -noprefetch en als ik Full dynamic lighting gebruikt (graag met een h2900!!!) loopt hij nog geregeld vast bij het saven.
[ Voor 17% gewijzigd door Dinictus208 op 07-07-2007 17:58 ]
Patches download ik altijd via gamershell.
http://www.gamershell.com/download_19083.shtml
Ik wil eigenlijk een coop modus voor de hele zone. Met of zonder main quest, maakt mij niet uit.
Maar ik denk dat dat niet zo makkelijk gaat omdat je wel eens dood gaat. Kunnen opzich wel oplossen dat je met coop, dan spawnt bij de dichtsbijzijnde/laatst bezochte Trader/Dealer als je dood gaat. Oh wat zal dat cool zijn, Stalker coop (zoals het ook beloofd was 8 jaar geleden)
Trouwens weet iemand welke poorten je open moet zetten voor stalker MP?
Ik wacht wel op die 1.004 dan gooi ik die er in 1 keer overheen.
Ik heb last om sit spel maar speelbaar te krijgen.
Ik heb:
Vista 32bit
STALKER 1.03
Forcware 158.24
Geforce 8800GTS 320MB
1 GB DDR 200mhz 2-2-2-5
AMD X2 4800+ @ 2,8Ghz
Wat doe ik fout?
Het pel draait maar op 1-5 frames/sec op 1280x960 op medium detail, Static lightning.
Ook om van de game in settings te komen, en terug, ben ik 5-10 minuten bezig.
kan iemand mij adviezen geven want het spel lijkt me wel wat
Mijn eerste guess is je geheugen. 1 gyg vista en games gaan niet zo goed samen.
Wat doet 3dmark06 bij jou?
edit: nou ik heb maar 2GB 2x1GB extra memory gekocht. kan er ook nog wel bij.
[ Voor 23% gewijzigd door sn33ky op 08-07-2007 21:58 ]
en draai stalker bijna op max op 1680x1050 alleen grass-shadows uit en lightning distance wat lager.
en het loopt redelijk goed. hier en daar 30 fps maar over het algemeen soepel.
ik gebruik deze :Bulls-NL schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:38:
waar kun je die mods halen? (een non decay mod vind ik lame, repair mod is wel leuk)
http://www.gamershell.com/download_19348.shtml
ik ben meestal niet meer dan zo'n 4000 a 6000 RU kwijt voor reparatie van de SEVA, dan istie zo voor 1/6 beschadigd.trouwens over de waarde: moet je dan de hoeveelheid van de koop waarde betalen of de verkoop waarde (want dat verschilt nog al heel wat) en als de pak dan meer als de helft stuk is zou je beter een nieuwe kunne kopen (al ik de SEVA niet echt te koop, op mijn niveau nog niet althans)
Da's Screw ... voor een fles wodka krijg je de scope ;-)Dinictus208 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:11:
In het army warehouse staat wel een gast die dingen repareert *zegt hij* maar jij moet dan telkens NEE zeggen. Ook vraag hij of je een scope wil, dan kan je ook alleen nee kiezen....
De officiële patch lost dit op (zoals in de TS aangegeven).
Maar als je niet wilt patchen om voor de hand liggende reden dan kan je met behulp van editbin.exe van microsoft het 'XR_3DA.exe' bestand zelf patchen (zonder dat je de officieele patch hoeft te draaien).
Ik kwam de opzet naar de oplossing hier tegen: http://www.pinkjoint.com/ (CTRL + F "STALKER" zonder quotes, of scroll een stukje naar beneden).
Maar je kan het beste hier naar toe gaan: http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t31418-0.html => CTRL + F "Simple how to:" (ook zonder quotes).
Op pagina 2 van die site staat een link naar het 'editbin.exe' bestand: http://files.filefront.co.../;6791818;;/fileinfo.html
Het is een zipje van een folder, kort samengevat:
- Pak de folder uit en kopieer in de uitgepakte folder je 'XR_3DA.exe' (maak een reserve kopie van je 'XR_3DA.exe' !)
- Maak een snelkoppeling van de 'editbin.exe' in de folder zelf, klik met rechtermuisknop op die snelkoppeling en ga naar de tabblad 'shortcut' / 'snelkoppeling'
- In het bovenste invoerveldje ('target' / 'doel') plak je het volgende naast hetgeen wat er al staat: "/LARGEADDRESSAWARE XR_3DA.exe" zonder quotes. (hou wel 1x spatie tussen hetgeen wat er al staat en hetgene wat je ernaast plakt)
- klik 'toepassen' / 'apply', start vervolgens de snelkoppeling 'editbin.exe' op je 'XR_3DA.exe' wordt nu gepatched en kopieer deze zelf gepatched exe terug naar de oorspronkelijke directory binnen je stalker installatie. (hou wel een reserve kopie van je 'XR_3DA.exe' achter de hand voor het geval dat).
De patch heeft (als ik goed begrepen heb) te maken met het geheugen adressering binnen stalker, hoe dit betrekking heeft op het saven weet ik niet maar volgens http://www.pinkjoint.com/ hielp voor de probleem die hij/zij had en precies die zelfde probleem had ik ook... (tja...als het helpt...)
Ik heb niet alle pagina's afgelezen dus als dit al eerder was vermeld of als ik een policy heb overtreden mijn excuses en dan mag (moet) deze reactie weg.
ik zit nu vast tegenover een stuk of 8-10 bandits en heb 300 ammo handgun en 30 ammo van een of andere rifle...:P
maar ik schiet echt zo vaak mis met mn geweren
weet iemand waar je (in het begin
Leef lekker in het nu, er is niks anders
eerste echte rifle (een ak) krijg je later pas.FireFoz schreef op maandag 09 juli 2007 @ 02:32:
keb net ff gespeeld,en ik heb echt de grootste moeite om de juiste wapens te vinden... aan pistolen heb je bijna niks omdat het vrijwel allemaal op grote velden afspeeld (in het begin dan), en geweren(en ammo daar voor!) kom je maar heel weinig tegen...
ik zit nu vast tegenover een stuk of 8-10 bandits en heb 300 ammo handgun en 30 ammo van een of andere rifle...:P
maar ik schiet echt zo vaak mis met mn gewerensnap niet hoe dat kan want ik mik echt goed..
weet iemand waar je (in het begin) ammo kunt kopen voor geweren? ik ben nu bij de scrapheap.
waar je nu zit moet je het nog een met MP5 doen, vind je genoeg ammo van, die invasie op scrapheap levert je al ZAT kogels op.
pas als je mee doet met de bestorming van dat complex even later, waar je ook op zoek moet naar strelok (tijd geleden, hoe heet die gast nou ook al weer
Battle.net Spud#2543
Je moet zorgen dat je dichterbij komt, dus ren (X) naar plaatsen waar achter je kan schuilen om zodoende de vijanderen beter onder vuur te kunnen nemen.FireFoz schreef op maandag 09 juli 2007 @ 02:32:
keb net ff gespeeld,en ik heb echt de grootste moeite om de juiste wapens te vinden... aan pistolen heb je bijna niks omdat het vrijwel allemaal op grote velden afspeeld (in het begin dan), en geweren(en ammo daar voor!) kom je maar heel weinig tegen...
maar ik schiet echt zo vaak mis met mn gewerensnap niet hoe dat kan want ik mik echt goed..
weet iemand waar je (in het begin) ammo kunt kopen voor geweren? ik ben nu bij de scrapheap.
Gewoon voorzichtig beginnen ... voor die eerste missie om Nimble te bevrijden krijg je alleen een pistool mee. Dus als de rest van de aanvallers die bandieten te lijf gaat, loop je gauw naar de achterkant van die garage en besluipt die bandieten van achteren. Stil zijn (crouchen) en ze van vlakbij een kogel in hun achterhoofd jagenFireFoz schreef op maandag 09 juli 2007 @ 02:32:
Zo pik je steeds betere wapens op. In Cordon zijn bijv. militairen die AK-74's hebben ... zo'n patrouille van 3 man een flink end van hun basis in een hinderlaag lokken werkt wel.
Eerste echte anti-rad suits (90% bescherming) vond ik pas in stashes in de Bar area (SSP-99) en Wild Territory (SEVA)...FireFoz schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:06:
waar kan je nou echt goede protectie vinden voor de straling?
De Stalker en Freedom armors geven maar 50%, dus die moet je aanvullen met flink wat anti-rad artifacts (Crystal enzo).
En een stalker jacket voor 60.000 RTU ...dan moet ik nog wel ff sparen:P
-Als je vanaf garbage naar de bar gaat kom je een zooi honden tegen, vlak voor de barricade. Bij die barricade kan zo'n mannetje je als missie 'purge the dog lair' geven. Nou prima, ik al die honden neergeknald, maar ik krijg die missie maar niet completed! En er is echt geen hond meer over...
Later nog een x geprobeerd (toen waren er ineens w eer nieuwe honden) maar telkens hetzelfde. Vreemd dus.
-Iets anders: ik kon bij die freedom mannetjes als dutymissie zo'n bulldog revolver stelen. Ik die kok dronken gevoerd, ligt ie in the village. Ja leuk, want die had ik een tijd geleden zelf al gevonden tijdens een verkenningstochtje, en allang verpatst aan de barman toen de granaten op waren. Nou ligt ie er dus niet meer, weer een missie die ik niet kan volbrengen.
-Ook krijg ik regelmatig dezelfde submissies, van die dingen als 'bring the eye of the flesh' 'find the meat chunk artifact' etc. Ik vind het nogal loos om telkens dezelfde missies te doen, maarja als er niks nieuws bijkomt...
Trouwens die suit repair mod die hierboven al genoemd is werkt opzich prima, alleen jammer dat ik 19000 RU moest betalen om mn half kapotte pak met een nieuwwaarde van 25000 RU te repareren... Beetje onlogische verhouding
Ik baal er wel van dat Freedom mn enemy is nu, ik heb 1 mannetje van ze neergeschoten (missie van een duty ventje) en nu willen ze me allemaal dood hebben. Sowieso raar volk die Freedom mensen, op gegeven moment liep ik in hun basis de kok te zoeken, was ineens iedereen in rep en roer.
Bleek dat er wat duty mannetjes aan de andere kant van de muur stonden te schieten, en dat Freedom terug ging schieten. Dwars door de muur heen! Op gegeven moment lagen er ook een paar lijken vlak voor de muur, waaronder die van de kok. Quickload dan maar weer....
-edit-
Trouwens, in de Arena zit ik volgens dat mannetje in de halve finale ofzo. Moet ik een stalker met ubergun en exoskeleton met mn mesje uitschakelen!
Hoe doe ik dat? Ik kan wel naar hem toe sluipen en hem 1 keer slicen, maar dan draait ie zich om en schiet me gelijk neer. Ik moet hem echt minimaal 4 keer steken voordat hij dood is ofzo, en dat redt ik never. Iemand tips?
[ Voor 9% gewijzigd door Chi3F op 09-07-2007 17:21 ]
PSN: Arienix
Ja !FireFoz schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:16:
is die trader nou zo'n afzetten?
Ik koop alleen bij ze als ik echt iets niet kan vinden/pikken - verder verkoop ik alleen maar aan ze en laat reparaties doen.
Stalker, Merc & Freedom suits zijn regelmatig te vinden in stashes of zo maar in huizen of zo.
[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 09-07-2007 17:29 ]
Ja, er zitten hier en daar wat bugjes in ... heb je de 1.0.0.3 patch geinstalleerd ? (pas op, savegames van oud e versie zijn dan waardeloos!!)Chi3F schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:18:
Leuk spelletje dit, maar soms kom ik wel vreemde dingen bij missies.
Ja, heb ik geinstalleerd...Goner schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:31:
[...]
Ja, er zitten hier en daar wat bugjes in ... heb je de 1.0.0.3 patch geinstalleerd ? (pas op, savegames van oud e versie zijn dan waardeloos!!)
Bugjes vind ik regematig ja, gelukkig meestal niet extreem verstorend. Alleen jammer van die missies die ik nu niet kan doen dus.
dus niet in stashes maar in huizen? wat is een stash, de loot? Ik zie ook regelmatig zo'n bericht "new information about stash", maar wat nou is ...:?Goner schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:25:
[...]
Ja !![]()
Ik koop alleen bij ze als ik echt iets niet kan vinden/pikken - verder verkoop ik alleen maar aan ze en laat reparaties doen.
Stalker, Merc & Freedom suits zijn regelmatig te vinden in stashes of zo maar in huizen of zo.
Het is mogelijk dat je er toch 1 gemist hebt die een eind verderop loopt. Die missies met die honden zijn gewoon een beetje vervelend.Chi3F schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:18:
-Als je vanaf garbage naar de bar gaat kom je een zooi honden tegen, vlak voor de barricade. Bij die barricade kan zo'n mannetje je als missie 'purge the dog lair' geven. Nou prima, ik al die honden neergeknald, maar ik krijg die missie maar niet completed! En er is echt geen hond meer over...
Later nog een x geprobeerd (toen waren er ineens w eer nieuwe honden) maar telkens hetzelfde. Vreemd dus.
-Iets anders: ik kon bij die freedom mannetjes als dutymissie zo'n bulldog revolver stelen. Ik die kok dronken gevoerd, ligt ie in the village. Ja leuk, want die had ik een tijd geleden zelf al gevonden tijdens een verkenningstochtje, en allang verpatst aan de barman toen de granaten op waren. Nou ligt ie er dus niet meer, weer een missie die ik niet kan volbrengen.
De meeste missies van missiegevers zijn willekeurig en ze zullen altijd 1 missie van elk type per keer geven. Het is dus ook totaal niet belangrijk om ze te doen.-Ook krijg ik regelmatig dezelfde submissies, van die dingen als 'bring the eye of the flesh' 'find the meat chunk artifact' etc. Ik vind het nogal loos om telkens dezelfde missies te doen, maarja als er niks nieuws bijkomt...
Bedenk wel dat de opgegeven (nieuw)waarde in je inventory niet het bedrag is dat je bij een trader moet betalen. De duurste (en beste) pakken kosten rond de 100k en zijn maar op 1 plaats te koop.Trouwens die suit repair mod die hierboven al genoemd is werkt opzich prima, alleen jammer dat ik 19000 RU moest betalen om mn half kapotte pak met een nieuwwaarde van 25000 RU te repareren... Beetje onlogische verhouding
Bij dit gevecht krijg je een aantal granaten waardoor hij redelijk makkelijk dood te krijgen is. Met de tweede aanval van je mes (steken) zou 1 of 2 keer in het hoofd toch wel genoeg moeten zijn.-edit-
Trouwens, in de Arena zit ik volgens dat mannetje in de halve finale ofzo. Moet ik een stalker met ubergun en exoskeleton met mn mesje uitschakelen!
Hoe doe ik dat? Ik kan wel naar hem toe sluipen en hem 1 keer slicen, maar dan draait ie zich om en schiet me gelijk neer. Ik moet hem echt minimaal 4 keer steken voordat hij dood is ofzo, en dat redt ik never. Iemand tips?
evEndzhar schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:55:
[...]
Het is mogelijk dat je er toch 1 gemist hebt die een eind verderop loopt. Die missies met die honden zijn gewoon een beetje vervelend.
Nouja ik heb er echt geen gemist, heb ook continu met mn verrekijkertje rondgelopen omdat die alle levende wezens aanstipt zeg maar, maar ook die vond niks. Dus ik ga uit van een bugje. Missie is inmiddels toch alweer verlopen
[...]
spoiler:In het wapendepot van Freedom ligt er nog één. Dat is in dat huis aan de rechterkant net over de brug met drie guards ervoor.
Ja je hebt gelijk, heb gelijk maar even t hele freedom kamp uitgemoord. Gaat supermakkelijk trouwens, vooral met de Vintar rifle. Die mannetjes zagen me geeneens toen ik ze allemaal neerpafte
[...]
De meeste missies van missiegevers zijn willekeurig en ze zullen altijd 1 missie van elk type per keer geven. Het is dus ook totaal niet belangrijk om ze te doen.
Zoiets vermoedde ik al ja, voor het geld hoef ik het niet meer te doen dus ik laat ze lekker links liggen.
[...]
Bedenk wel dat de opgegeven (nieuw)waarde in je inventory niet het bedrag is dat je bij een trader moet betalen. De duurste (en beste) pakken kosten rond de 100k en zijn maar op 1 plaats te koop.
Dat verklaart wel wat ja, dat pak van mij heb ik nergens kunnen kopen, alleen al 2 x gekregen bij duty missies. Is fijn pakje.
[...]
Bij dit gevecht krijg je een aantal granaten waardoor hij redelijk makkelijk dood te krijgen is. Met de tweede aanval van je mes (steken) zou 1 of 2 keer in het hoofd toch wel genoeg moeten zijn.
Inderdaad ja, goeie tip, had zelf niet door dat ik granaten hadHij is zo dood als je goed mikt. De finale is helemaal easy trouwens, als die mannetjes elkaar allemaal afknallen...
en ik zoek die sniper rifle...weet iemand waar ik die kan krijgen? desnoods kopen:) zeker bij bar?
[ Voor 21% gewijzigd door FireFoz op 09-07-2007 22:44 ]
Ik heb die sniper rifle gevonden op de Freedom base, bij de bar kan je geen snipers kopen.FireFoz schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:42:
weet iemand wat je moet doen om bij de bar te komen? ik wil langs dat checkpoint van duty maar ze laten me er niet door...niet vrijwillig athans:P en ik wil ze te vriend houden dus...:)
en ik zoek die sniper rifle...weet iemand waar ik die kan krijgen? desnoods kopen:) zeker bij bar?
Je komt trouwens voorbij dat Duty CP door ze te helpen met die Boars af te schieten, als je er een paar neerpaft mag je na betaling erdoorheen.
Als je voor een missie naar de barman moet laten ze je sowieso door trouwens.
Zodra je van Duty de opdracht aanneemt om mee te helpen boars afschieten, komt er een horde vanuit de richting van de Dark Valley (over de zandheuvels ten oosten van de doorgang naar Rostok)
Een stash is meestal een blauwe kist of rugzak ; bergplaatsen waar andere stalkers spullen verstopt hebben. De informatie krijg je als je een lichaam onderzoekt ('F') van hun PDA ...FireFoz schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:24:
dus niet in stashes maar in huizen? wat is een stash, de loot? Ik zie ook regelmatig zo'n bericht "new information about stash", maar wat nou is ...:?
Er liggen er zelfs 2 ; 1 in dat huis en 1 in zo'n put met een geel deksel binnen de Freedom base (maar die vindt je waarschijnlijk alleen als je de stash-info hebt ...)Chi3F schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:47:
Ik heb die sniper rifle gevonden op de Freedom base, bij de bar kan je geen snipers kopen.
[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 09-07-2007 23:31 ]
Er is een andere (langere) manier om door die CP te komen.FireFoz schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:28:
right, zwijnen:) ik krijg alleen geen opdracht. ze vertellen wel dat die beesten uit de heuvels komen de laatste tijd enzo, maar verder geen opdracht en ze komen ook niet..
In de scrapheap / vuilinisbelt gebied (tevens het gebied waar de CP is van duty) vindt je een klein stukje terug een soort overdekt trein station achtig gebouw waarin zich een groep stalkers in heeft verschansd. Die groep stalkers wordt regelmatig belaagd door bandits die helemaal vanuit de overkant komen, dus je loopt dat gebouw / station binnen en loopt helemaal door naar de andere kant naar buiten. (het gebied zit wel vol met bandits, dus je wandelt er niet 123 doorheen).
Eenmaal buiten zie je op een gegeven moment een ontspoorde trein in een tunnel vol met anomalies!
Ga niet die tunnel in (kan wel maar je kan maar een klein stukje de tunnel in, de andere kant is namelijk ingestort). Maar ga links van die tunnel het weggetje op naar achteren, naar de "next level" (volgende gebied).
Vanaf daar moet je het en ander doen om (als ik het me goed herinner) wat documenten te jatten uit een militaire basis.
(je moet die missie wel hebben, alleen de naam van die missie weet ik niet meer).
Op het moment dat je die documenten hebt, duurt wel ff, moet je de documenten bij de barkeeper afleveren...ergo...je wordt toegelaten door de 1e CP in het vuilnis / scrapheap gebied....
Er zit hier wel een dikke maar acher... je moet wel de missie hebben (als het goed is, is het onderdeel van de "special mission" die je helemaal in het begin hebt gekregen... maar helaas weet ik het niet zeker).
Nogmaals het is een omweg maar als je die boar-opdracht helemaal niet hebt kunnen doen en je wilt niet terug naar een vorige save dan zou je dit kunnen proberen!... Die boar missie lukte me niet, voordat ik 1 schot kon afvuren hadden de heren van duty de hele mikmak naar de mallemoeren geschoten...
Heb ook de missie dat ik sterlov (geloof ik) moet afmaken. Hier zit wel een bug in...
je moest namelijk een tunnel in (beetje richting het gebouw met de documenten), om de stash van zijn groep te vinden. Dat heb ik gedaan. Vervolgens werd mijn opdracht "find a way out of the tunnel", dus ik ben een klein stukje verder gelopen maar daar zat een of ander uber monster waarop steeds werd ingezoomed en vervolgens was ik half dood
Maar iig bedankt voor het antwoord!
Dit topic is gesloten.
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.