[PC] S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste
Acties:
  • 31.970 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Dat is zo'n controller...
Best scary mannetjes zijn dat!

In die village bij military warehouses zit er ook telkens 1. Als je daar in de buurt loopt hoor je van die vage geluiden en gaat je beeld heen en weer, alsof je aan het wankelen bent. En als je te dichtbij komt krijg je ook brain damage.

Gelukkig schoot een Freedom mannetje hem ineens dood, want kon hem zelf niet vinden :D
Hij komt alleen wel elke keer weer terug...

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

londonertje schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:12:
firefoz, je moet gewoon snel zijn met dat monster en direct op hem gaan schieten, als je een granaat hebt die je kan gooien op hem doe dat anders 3x op z'n hoofd knallen en die is ook wel dood :D
Toen ik dat beest de eerste keer tegenkwam in de tunnels ben ik em ook lekker ontweken :P
spoiler:
Later toen ik terug moest naar Strelok's stash om Doctor te ontmoeten was ie er dus nog steeds. De stash ligt kennelijk net binnen het bereik van zijn psych control waardoor mijn beeld daar dus de hele tijd schommelde :P

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
ik ben nu gewoon langs hem opgerent:P kreeg hem ook niet dood...ik heb nog niet echt goede wapens.
ze zijn echt eng ja, ik zat daar vanacht om 2:00 ofzo met alle lampen uit, 5.1 setje aan...brrr:P

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Een welgemikte granaat in zijn bek en het is over. Maar als hij je echt te pakken heeft zijn het vervelende dingen. Meestal ga ik een save terug en dan pak ik ze van afstand met granaten.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als probleem met dit spel dat ik bij het opstarten alleen maar een zwart scherm krijg met de cursor. Ik heb de laatste patches geinstalleerd (1.0.0.3, iets in die trant) en de logo's zijn nu wel aangepast maar ik krijg nog steeds een zwart scherm als ik eigenlijk een menu zou moeten zien.

Ook de laatste versie van DirectX (9.0c) staat op deze pc. Ik heb een Radeon 9250 kaart in mijn pc hangen. Iemand hetzelfde probleem gehad?

Ik kan overigens wel in het wilde weg klikken en dan opeens start hij het spel ergens op (ik kan dus alleen het menu niet zien). Alleen ik zou graag de settings van het spel goedzetten want als ik nu in het spel kom en ga spelen krijg ik soms goede graphics te zien en als ik een bepaalde kant op kijk alleen maar grijze/oranje/witte scherem :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Dinictus208 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:03:
Een welgemikte granaat in zijn bek en het is over. Maar als hij je echt te pakken heeft zijn het vervelende dingen. Meestal ga ik een save terug en dan pak ik ze van afstand met granaten.
moet je wel een granaatwerper hebben:P ik had alleen een shotgun, simpele rifle en een handgun:)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:26:
Ik heb als probleem met dit spel dat ik bij het opstarten alleen maar een zwart scherm krijg met de cursor. Ik heb de laatste patches geinstalleerd (1.0.0.3, iets in die trant) en de logo's zijn nu wel aangepast maar ik krijg nog steeds een zwart scherm als ik eigenlijk een menu zou moeten zien.

Ook de laatste versie van DirectX (9.0c) staat op deze pc. Ik heb een Radeon 9250 kaart in mijn pc hangen. Iemand hetzelfde probleem gehad?

Ik kan overigens wel in het wilde weg klikken en dan opeens start hij het spel ergens op (ik kan dus alleen het menu niet zien). Alleen ik zou graag de settings van het spel goedzetten want als ik nu in het spel kom en ga spelen krijg ik soms goede graphics te zien en als ik een bepaalde kant op kijk alleen maar grijze/oranje/witte scherem :(
maat van me had dat ook. heb je ook vista? ik weet niet hoe ie het opgelost heeft zal het vragen als ie online komt...volgensmij niet met drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
ermmm ColourAgga, denk dat je een probleem hebt en dat je het spel met de 9250 niet kan spelen of met heel veel moeite.

zou toch naar een andere graka gaan kijken. speel het zelf met een X800XT AGP en heb af en toe zelfs problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:50:
[...]

moet je wel een granaatwerper hebben:P ik had alleen een shotgun, simpele rifle en een handgun:)

[...]

maat van me had dat ook. heb je ook vista? ik weet niet hoe ie het opgelost heeft zal het vragen als ie online komt...volgensmij niet met drivers
Nee, ik draai Win XP SP2 maar als je dat zou kunnen vragen, heel graag, ik heb google echt al grijsgedraaid :(
londonertje schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:58:
ermmm ColourAgga, denk dat je een probleem hebt en dat je het spel met de 9250 niet kan spelen of met heel veel moeite.

zou toch naar een andere graka gaan kijken. speel het zelf met een X800XT AGP en heb af en toe zelfs problemen.
Als ik eenmaal in het spel zit draait het redelijk goed, ik zal alleen de rendering iets anders moeten zetten vandaar die 'vlakken' als je bepaalde kanten op kijkt. Heel gaar, maar op lage instellingen is het best te spelen, deze kaart is gewoon 256 MB :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
ik heb net een documentaire gekeken Chernobyl en daar wordt je echt niet vrolijk van :/ Er zijn dus ECHT rare "creatures" als in s.t.a.l.k.e.r... ze hadden een test gedaan met hamsters die alleen maar gras kregen te eten uit de buurt van de factory, en die hadden allemaal afwijkingen zoals geen ogen, minder poten dan normaal, rare vormen schedels etc.
Ook kinderen die geboren zijn in die omgeving hebben afwijkingen; maar 1 arm, tumoren, extreem grote hoofden etc. best creapy...zeker als je dan eerst een spel als s.t.a.l.k.e.r. speelt met de gedachte dat merendeels maar verzonnen is :/

Rusland had destijds overigens 2700 (!!!) nucleaire raketten die 100x (!!!) zwaarder waren dan chernobyl :X Chernobyl had ook nog een 2x explosie kunnen veroorzaken als het in aanraking was gekomen met het water onder de fabriek, waardoor waarschijnlijk grote steden zoals Minsk totaal weg waren gevaagd en heel Europa (!!!) onleefbaar zou zijn geworden...

toch wel dingen die je niet echt beseft als je dit spel speel :|

(was overigens Discovery - The Battle of Chernobyl, gisteren van usenet geplukt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

FireFoz schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:53:

(was overigens Discovery - The Battle of Chernobyl, gisteren van usenet geplukt..)
De echte geschiedenis is inderdaad niet wat de meeste S.T.A.L.K.E.R. spelers verwachten. Let wel op dat je in dit spel in een alternatief universum speelt, waarin wel een 2e explosie plaatsvond.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:22

Goner

What can I do you for ?

Chi3F schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:09:
Dat is zo'n controller...
Best scary mannetjes zijn dat!
Ik donderde de eerste keer in de tunnels van Agroprom bijna van m'n stoel toen-ie me te grazen nam ...

Ben ze daarna nog tegengekomen in de Bloodsucker Village en in lab X16 (Yantar) ... wat goed werkt is, pak een sawn-off shotgun of beter nog een chaser, sprint op 'm af en neem 'm van dichtbij te grazen.

Het engst vond ik tot nu toe de poltergeists in X18 ... ik kreeg echt kippevel van al dat rondvliegende meubilair.

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 11-07-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

offtopic:
Je mail adres staat er niet bij en je react staat uit, kun jij mij mailen voor "uitzending gemist" van die docu?

me adres is julias laagliggendstreepje caesar apending warmemail punt com

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
E3 2007: S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky Revealed

Computer and Video Games has posted up the first word on S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky, the upcoming next game in the post-apocalyptic first person shooter series from developer GSC GameWorld. The info, which comes from the UK based magazine PC Zone, reveals that this new game is actually a prequel to the first game Shadow of Chernobyl as it goes into the origins on one of the main characters of the first game. Clear Sky has 50 percent of the original game's locations (but altered) and 50 percent new locations. The game is set for release in the first half of 2008. There is no word if the game's original publisher THQ will be involved in the new title.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
hmm sounds good:) Hoop wel dat THQ ook betrokken is bij de productie...
@Seesar : heb je gemaild!

Ik dacht net zo slim te zijn om gratis geld te regelen in s.t.a.l.k.e.r. Namelijk door een loner stalker aan te spreken, te traden, alles wat je hebt te verkopen, en hem vervolgens dood maken en je spullen terug pakken... maar dat werkt niet :/ Nou kan ik weer opnieuw al die gadgets gaan zoeken:P gelukkig heb ik mn belangrijkste spullen niet verkocht..

[ Voor 79% gewijzigd door FireFoz op 11-07-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

lol,

Misdaad loont niet :)
Er zijn genoeg mogelijkheden om aan geld te komen hoor.
Ga er gewoon op uit en verzamel 10 ak en verkoop die of ga lekker killen in de arena.\

Voor mij was geld iig nooit een probleem,

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
Dinictus208 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:25:
lol,

Misdaad loont niet :)
Er zijn genoeg mogelijkheden om aan geld te komen hoor.
Ga er gewoon op uit en verzamel 10 ak en verkoop die of ga lekker killen in de arena.\

Voor mij was geld iig nooit een probleem,
met het geld krijgen heb ik ook geen probleem... het uitgeven is gewoon lastig omdat als je zeg Duty kwaad maakt dan kan je geen AKs ed kopen lastiger zelfs daarmee is dat je de Scientist dan kwaad hebt gekregen dus helemaal het haasje ook als je Freedom kwaad maakt kan je geen westerse wapens kopen.

waar kan je nog al je geld uitgeven????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel gekocht. Ik haalde alles van lijken af.
Voor een mooi wapen hoef je in het begin slecht de freedom base binnen te lopen en iemand in stilte om te leggen. Zodoende blijf je vrienden (mits je het echt stil doet en het lijk in de bosjes legt enzo.

Vooral op die sniper towers staan gasten met het mooie spul naast een flink doos ammo.

De prof kwaad maken moet je gewoon niet doen, hij verzorgt dat mooie (beste) vesa suit voor je. iig kom je er zo het makkelijkst aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
waar zit die freedome base precies? want ik kan die niet op de kaart terugvinden. ik zoek dat pak ook, wil asap naar de reactor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
FireFoz schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:16:
waar zit die freedome base precies? want ik kan die niet op de kaart terugvinden. ik zoek dat pak ook, wil asap naar de reactor:)
waar ben je op het moment in't spel....? als je al bij de bar bent geweest etc dan moet je richting "the badlands" gaan en dan rechts af slaan ipv rechtdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Army warehouses = Freedom base

En je moet wel echt uitkijken daar want overal Freedomers die je kunnen zien als je een zo'n kerel voor z'n harses schiet. Ik dacht een van die torenwachters stilletjes te hebben uitgeschakeld, blijkt een stel bijdehanten in dat hoofdgebouw me door het raampje te hebben gezien.

Tja, toen ik dus Lukash moest bezoeken om een of andere reden brak de shit wel uit ja. Heb het hele Freedom kamp moeten uitmoorden, en daarna ook nog de outpost bij de barrier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Waarom zou je ruzie zoeken met Freedom of Duty ?? Ik ben nu bevriend met Freedom (groen) en neutraal (geel) met Duty ... ideaal zo ; ik kan overal langs, spullen verkopen en m'n uitrusting laten repareren (met een mod).

Je krijgt vanzelf ruzie met Army, bandits, Mercs, Monolith ; daar kun je ook leuk spul van pakken. Obokan, TRS301 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Goner schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:40:
Waarom zou je ruzie zoeken met Freedom of Duty ?? Ik ben nu bevriend met Freedom (groen) en neutraal (geel) met Duty ... ideaal zo ; ik kan overal langs, spullen verkopen en m'n uitrusting laten repareren (met een mod).
Tja, de uitdaging is opzich wel leuk :P en waarom niet? Dat is juist het voordeel van de sandbox opzet. Persoonlijk vind ik menselijke tegenstanders 10x leuker dan monsters of dieren vanwege het tactische onderdeel.
Je kunt wel 20x door de wild territory lopen en die merc hideout schoonvegen maar dat wordt ook zo saai. Lekker keet schoppen in de Duty of Freedom base heeft altijd weer onverwachte gevolgen en het is gewoon lache.

Als je eenmaal voorbij the barrier bent kom je weer veel monsters tegen. Dat heb je in the wild territory niet (alleen de 1e keer) en in de army warehouses ook niet, tenzij je de bloodsuckers in het dorpje opzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
oh..die missie heb ik net gehad; heb ook die hele basis omzeep geholpen:P wie is die professor dan, is dat die gast die je moet killen?

Je kunt daar trouwens gratis ongelimiteeerd kogels halen voor de GP37 (geloof ik). Bij de west-ingang van het kamp staan 2 (soms 3) guards..maar deze zijn volgensmij EN doof, EN blind, want je kunt ze gewoon allebei met een headshot doodschieten en de ander blijft gewoon suf voor zicht uit staan kijken:P Kost je dus 2 kogels, en je krijgt dan 50-60 terug. Vervolgens loop je 10 meter de andere kant op, en staan er weer 2 nieuwe ventjes:P

Ik ben nu richting dat andere kamp (ten westen van de bar), kijken wat daar is....zoek eigenlijk alleen dat pak zodat ik naar de reactor kan gaan nu. Moet ook naar het oosten toe en onder de grond ergens maar dat vind ik te eng :D :P

Wat ik trouwens wel vet vind aan dit spel, is dat dus idd de afwisseling van monsters best goed is...het is niet zo dat er vanaf het begin af aan monsters zijn. Zelfde geldt voor de militairen. Wat ik ook wel vet vind is dat als je met iemand in gevecht bent (vuurgevecht), en deze staat bijv om het hoekje van een gebouw, dat je dan niet moet blijven wachten tot ie weer de hoek om komt want ze willen ook wel is de andere kant op lopen en je van achteren te grazen nemen:P Zodoende wordt het een stuk spannender om zo'n gast te killen omdat ie (net zoals bij een multiplayer tegenstander) hij niet standaard om het hoekje blijft wachten op jou...maar ook zelf van plek veranderd en jou van achteren probeert te benaderen.

[ Voor 30% gewijzigd door FireFoz op 12-07-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
Firefoz, je moet waarschijnlijk wel de missies voor de Scientist doen anders krijg je niet het super strakke Seva pak :)

nu je het zegt moet mijne maar weer eens binnenkort vervangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

FireFoz schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:57:
Bij de west-ingang van het kamp staan 2 (soms 3) guards..maar deze zijn volgensmij EN doof, EN blind, want je kunt ze gewoon allebei met een headshot doodschieten
Dat komt omdat ze neutraal tegenover je zijn (waren) ... je maakt wel vrienden op die manier :?
Missies van Skinflint en Lukash zitten er niet echt meer in nu ...
londonertje schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 08:29:
Firefoz, je moet waarschijnlijk wel de missies voor de Scientist doen anders krijg je niet het super strakke Seva pak
SEVA suit kun je zo vinden in Wild Territory. Sakharov (scientist?) geeft je een SSP-99M, nog beter (maar je moet er vwel X16 voor in ...)

[ Voor 29% gewijzigd door Goner op 12-07-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Not Pingu schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:56:
Dat heb je in the wild territory niet (alleen de 1e keer)
Vergeet 't maar ; ik kom net terug uit Yantar/X16 via Wild Territory en ik kwam zelfs Snorks tegen in die plek waar de 4 snipers zaten (da's dus vlak bij de Bar!) ... er zwerft nu opens ook zo'n stel honden rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Goner schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 08:42:
[...]

Dat komt omdat ze neutraal tegenover je zijn (waren) ... je maakt wel vrienden op die manier :?
Missies van Skinflint en Lukash zitten er niet echt meer in nu ...

[...]

SEVA suit kun je zo vinden in Wild Territory. Sakharov (scientist?) geeft je een SSP-99M, nog beter (maar je moet er vwel X16 voor in ...)
Nee klopt, maar ik had de opdracht om Lukash dood te maken...weet ik veel dat ie ook missies heeft enzo...maar zij begonnen ook al op mij te schieten dus ik schoot gewoon terug.

Misschien komt dat ook wel omdat ik samen met wat loners dat kamp binnen was gestormt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Ik heb het spel uitgespeeld nu, vet einde trouwens (de 2 echte dan).

Wel apart dat heel veel wapens enzo pas voor de 1e keer in de reactor voorkomen, had ze door de rest van het spel heen ook wel willen gebruiken! (Gauss rifle anyone? ;))

Wel vind ik de reactor echt 1 van de mooiste game-environments die ik ooit heb gezien!

Ik heb wel het idee dat ik bij Duty enzo wat gemist heb. Want ik heb voor die duty knakker een zootje missies uitgevoerd, tot ze groen waren. Maar heb ze niet echt kunnen joinen? Op gegeven moment kreeg ik ook weer dezelfde oude missies (hondjes neerpaffen in garbage) dus ben toen gestopt met Duty missies. Maar ik lees hier over missies om Lukash een bezoekje te brengen, maar die heb ik helemaal nooit gekregen?

Was trouwens heel snel vijand met Freedom, omdat ik van die Duty handelaar gast een missie kreeg om 1 van die wachters neer te schieten. Dat kan gewoon niet onopgemerkt... :)

Owja en nog wat dingen die ik me afvraag:

In Red forest heb je 2 afslagen naar rechts. De 2e is naar Pripyat, en de 1e een korte weg naar een soort gebouw met monolith mannetjes erbij. Ik had die mannetjes gekilld, liep naar binnen en vond een deur die niet openging. Is hier nog iets te ontdekken?

Verderop in Red Forest, waar ook een sniper staat, heb je een deurtje met code die naar een soort lange loopbrug leidt (die uiteindelijk de grond in verdwijnt). Ik vraag me telkens af waar die loopbrug voor is, en wat de code is voor dat deurtje. Weet iemand dat? :P

[ Voor 23% gewijzigd door Chi3F op 12-07-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nieuwe STALKER is net aangekondigd op de E3 game beurs ...

S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky

http://www.stalker-game.com/clearsky/index_en.html

http://www.oblivion-lost.....php?zone=design2&lang=en

ben eigenlijk meer geinteresseerd in patch 1.0.0.4 en 1.1 :-)

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 12-07-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Chi3F schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:55:
Verderop in Red Forest, waar ook een sniper staat, heb je een deurtje met code die naar een soort lange loopbrug leidt (die uiteindelijk de grond in verdwijnt). Ik vraag me telkens af waar die loopbrug voor is, en wat de code is voor dat deurtje.
Er is een walkthrough waar het vast en zeker instaat ... ben nog niet zover, dus heb niet gelezen - ik lees achteraf om te kijken wat ik gemist heb ;)

http://stalker.heroesradio.com/Walkthrough_RedForest.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Goner schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:07:
Nieuwe STALKER is net aangekondigd op de E3 game beurs ...

S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky

http://www.stalker-game.com/clearsky/index_en.html

http://www.oblivion-lost.....php?zone=design2&lang=en

ben eigenlijk meer geinteresseerd in patch 1.0.0.4 en 1.1 :-)
Ik lees dat Stalker CS DX10 support heeft met upgraded engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:41

Vrijdag

De Zwarte

ik heb net een documentaire gekeken Chernobyl en daar wordt je echt niet vrolijk van :/ Er zijn dus ECHT rare "creatures" als in s.t.a.l.k.e.r... ze hadden een test gedaan met hamsters die alleen maar gras kregen te eten uit de buurt van de factory, en die hadden allemaal afwijkingen zoals geen ogen, minder poten dan normaal, rare vormen schedels etc.
Ook kinderen die geboren zijn in die omgeving hebben afwijkingen; maar 1 arm, tumoren, extreem grote hoofden etc. best creapy...zeker als je dan eerst een spel als s.t.a.l.k.e.r. speelt met de gedachte dat merendeels maar verzonnen is :/

Rusland had destijds overigens 2700 (!!!) nucleaire raketten die 100x (!!!) zwaarder waren dan chernobyl :X Chernobyl had ook nog een 2x explosie kunnen veroorzaken als het in aanraking was gekomen met het water onder de fabriek, waardoor waarschijnlijk grote steden zoals Minsk totaal weg waren gevaagd en heel Europa (!!!) onleefbaar zou zijn geworden...

Er is ook ergens een verslag te vinden van een vrouw die op de motor door het gebied is getoerd. Staan wel mooie foto's in en ook goed beschreven.

Exacte url weet ik niet meer maar ik dacht dat het iets was met "kidd of speed".

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

laat stalker niet wegzakken!
Wanneer komt patch 1.004???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 10:16
ok heb dit spel nu al een dagje of 2 en zit nu bij lab x18 heb de docs maar kan er niet uit en heb ook al een keer of 2 hier gelezen wat ik moet doen maar warop moet ik precies schieten heb al het volgende gedaan : zeker 10 magazijnen ( ak 74 ) losgelaten op die deur die aan het fikken is , overal waar ik iets zag bewegen een magazijntje losgelaten ( waar er eerst een bol is en dan en vlam ) maar niks helpt ook niet in het rond vuren
( gelukig speel ik voorlopig met een trainer }) ander heb ik geen munitie meer :( )
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Je moet toch echt dat ding doden. Wacht tot er een vlam komt en schiet dan op de bron.
Granaten werken ok goed. Als je geen ammo meer hebt, tja, probeer je mes eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
TroonStaal schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:43:
[...]

Er is ook ergens een verslag te vinden van een vrouw die op de motor door het gebied is getoerd. Staan wel mooie foto's in en ook goed beschreven.

Exacte url weet ik niet meer maar ik dacht dat het iets was met "kidd of speed".
Foto's:

[Showcase] Tsjernobyl
http://www.kiddofspeed.com/
http://www.pripyat.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice,ziet er gruwelijk uit daar,waarom knalle ze eigenlijk niet gewoon alles om daar,of laten ze het staan voor de nagedachtenis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
ok tis gelukt gewoon geschoten gelijk een zot en daar ben ik door
maar zit nu in x16 en kan niemeer op een ladder springen om weg te gaan :X :? :( ( ergens waar een ladder 5 boven elkaar zijn ) maar ik zal nog eens proberen te springen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

sven93 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:51:
ok tis gelukt gewoon geschoten gelijk een zot en daar ben ik door
maar zit nu in x16 en kan niemeer op een ladder springen om weg te gaan :X :? :( ( ergens waar een ladder 5 boven elkaar zijn ) maar ik zal nog eens proberen te springen O-)
Je moet ook niet terug met die ladder :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
woooow...ik zou daar echt nooit in mn eentje durven te lopen snachts :O zelfs overdag niet denk ik:P misschien wel in een groepje, maar ook dat niet snachts:P dat is wel echt de ultime horror-plek ter wereld..

het boeit me wel ENORM moet ik zeggen:) Door Stalker ben ik me veel gaan verdiepen in Chernobyl en de omgeving daar. Bedankt voor de links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

FireFoz schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:16:
woooow...ik zou daar echt nooit in mn eentje durven te lopen snachts :O zelfs overdag niet denk ik:P misschien wel in een groepje, maar ook dat niet snachts:P dat is wel echt de ultime horror-plek ter wereld.
Dan kijk je toch in Google Earth ... ;)
Hier een link naar het Ferris Wheel in Pripyat ...

http://bbs.keyhole.com/ub...Number/401252/Main/401252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Goner schreef op zondag 15 juli 2007 @ 00:20:
[...]

Dan kijk je toch in Google Earth ... ;)
Hier een link naar het Ferris Wheel in Pripyat ...

http://bbs.keyhole.com/ub...Number/401252/Main/401252
ik had al via google maps gekeken maar dat reuzenrad nog niet gevonden...wel cool! misschien dat ik er ook ooit nog is heen ga, zou me echt reuze boeien...weet niet waarom:) Maar desondanks wel weer slecht voor je gezondheid..

anyway, ot: ik zit ff vast :) ik wil van army warehouse naar red forest, maar er zit een freedom checkpoint tussen waar ik ruzie mee heb:) en die gasten hebben echt dikke armor ofoz :? ik krijg ze iig niet dood...na heeeeeeeel veel moeite pas...en dr zijn er 12 ofzo:P
is er geen route omheen? heb hem niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
ja ok heb de andere uitweg gevonden :*)
en het is uitgespeeld :| wel een dom einde konden ze niets beter verzinnen :( maargoed nu nog es uitspelen maar dan zonder trainer O-)
ja ok hoe maak ik een spoiler ?? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

sven93 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 00:37:
wel een dom einde konden ze niets beter verzinnen
Je bepaalt zelf het einde door hoe je het spel speelt ... er zijn er 7 als ik het goed begrijp ; 2 'goede' en 5 'slechte' ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

FireFoz schreef op zondag 15 juli 2007 @ 00:30:
ik wil van army warehouse naar red forest, maar er zit een freedom checkpoint tussen waar ik ruzie mee heb:) en die gasten hebben echt dikke armor ofoz
Die Freedom checkpoint is niet overdreven sterk voor zover ik me herinner ... hooguit een mannetje of 4. Heb niet met ze gevochten (ben zelfs 'friend' met Freedom) maar ze geholpen met Monolith aanval afslaan.

Als je door Border heen bent zit er aan de andere kant ook nog een Monolith checkpoint en daarachter snipers.
Leek me beter om vriendjes te blijven met Freedom, dan kun je nog eens terug om spullen te verkopen/kopen bij hun trader Skinflint. Anders moet je steeds terug naar de Bar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
helaas heb ik hun basis uitgemoord en ben ik al zo veel verder in het spel dat ik dat niet meer kan doen...
er staan zeker minimaal 6 ventjes met echt MEGA armor, duurt heel lang voordat ze dood zijn...hmm...;'(
toch nog maar ff proberen dan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
net ff geteld, er zijn er 14 :P en ze zijn vrijwel alleen maar neer te schieten dmv headshots...en het is donker, en ze komen van alle kanten :'( ze zien me ook zo snel steeds. denk dat ik maar ff wacht tot het licht wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ja moet je maar geen ruzie maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik heb in Freedom die guard van een afstand met sniper rifle neer geshcoten. Dan gebeurt er met je friendly gedoe niets, maar je moet zorgen dat niemand jouw ziet, ook niet iemand die het slachtoffer niet ziet. Als niemand jouw ziet schieten, ook al zien ze hem neervallen dan ben jij niet het haasje. Dus dan kun je othc je assasination houden en toch neutraal blijven.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:33

blaatschaaap

schaap

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:18:
nice,ziet er gruwelijk uit daar,waarom knalle ze eigenlijk niet gewoon alles om daar,of laten ze het staan voor de nagedachtenis :?
Alle gebouwen in het getroffen gebied zitten onder de radioactiviteit, ik neem aan dat als je ze omlegt/opblaast je een heleboel radioactieve stof in het rondblaast waardoor het alleen maar erger word =p

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 19-09 08:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb het spel nu 3 avonden gespeeld en ondanks dat ik onder de indruk was van de omgevingen (met die anomolies in de lucht) is het RPG gedeelte niet aan mij besteed en het FPS gedeelte te onderbelicht/slecht uitgewerkt. Uiteraard een kwestie van persoonlijke voorkeuren dus zie dit aub niet als een flame.
Maar mijn vraag is: kan ik het spel weggeven/verkopen aan iemand anders als ik het van mijn PC deinstalleer. Of wordt de key ergens centraal gekoppeld aan een IPadres of hardware configuratie of zo. Ik weet, niet specifiek een STALKER vraag maar dit is het eerste spel die ik weg wil geven/verkopen en heb niet zo'n zicht op hoe beveiligingen werken. (Koop bijna alle games legit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

FireFoz schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:25:
net ff geteld, er zijn er 14 en ze zijn vrijwel alleen maar neer te schieten dmv headshots...
Vreemd ... ik heb die Border post wel eens geholpen bij een Monolith aanval, er zaten er maar een stuk of 6 en een flink stel sneuvelde vrij makkelijk bij de aanval.
Ook die Freedom jongens die meedoen aan de aanval met Max op de Duty outpost zitten niet echt zwaar in hun armor, die overleefden het ook bijna geen van allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:18:
Dat is toch precies wat ze daar deden en doen?
  • de meest zwaar radioactieve delen zijn vernietigd en/of begraven. Vele dorpen in het afgesloten gebied zijn met de grond gelijk gemaakt.
  • Pripyat staat er als een gigantisch monument/herinnering. Die stad trouwens slopen zou kapitalen kosten en alleen maar enorme risico's (stof!) met zich meebrengen
  • Stabiliseren en beter inpakken in de toekomst van de ontplofte reactor, met daarbij volledig ontmantelen van de andere reactoren
  • onderhouden van het gebied, met name de natuur, zodat o.a. bosbranden e.d. worden voorkomen. Op een radioactieve rookmassa die het gebied uitwaait zit tenslotte niemand te wachten.
NB: ik was anderhalf jaar geleden in het gebied daar en maakte toen hier op tweakers mijn 'Showcase/testcase Tsjernobyl' aan, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1080763/. Stalker heb ik de beta toen van bekeken, maar nog niet het uitgebrachte spel gespeeld. Ga ik binnenkort eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Voor de mensen die afvragen of je ergens ratten kan tegenkomen: ja dat kan!

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/4894/sstom071607213128l11prisa1.jpg

Hier het inventory plaatje van de rat:

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/9425/sstom071607213133l11prixj9.jpg

Waar te vinden?

In Pripyat, in het stadium. Je komt er door niet door de hoofdingang te gaan (dan krijg je een soort overview van wat ontploffende mutants en ga je gelijk door naar NPP) maar door de zij-ingang. Daar kan je door een hekje heen.

Het is echt complete chaos daar, d'r staan wat mannetjes met RPG's op de bovenste ring, en in het midden zie je overal allerlei mutants door vortexen gesloopt worden.
Je kan er van alles vinden: veel artifacts, maar ook snorks, pseudogiants en dus de rat. Behoorlijk agressief beestje trouwens, maar ik had hem wel snel dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 18:43
Weet iemand misschien of er een mogelijkheid is om de taal te veranderen in het spel?
Heb het spel een paar dagen terug hier in Oekraine gekocht en (logischerwijs) is het spel volledig in het Russisch (wel gelijk volledig in de sfeer die al fantastisch was en op deze manier alleen maar nog meer getrokken in het spel). Allemaal leuk en aardig verder natuurlijk maar mijn Russisch is best wel slecht te noemen en mijn vriendin wilt natuurlijk niet de hele tijd alles in het spel vertalen voor mij.
Dus weet iemand misschien hoe ik het kan verhelpen (en ja, ondanks de vele verhalen over software piraterij in Oost-Europese landen is het wel degelijk een legale versie met serial keys voor support en voor online te spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Laatst online: 16-08 09:37
jorisandkaylas schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:26:
Weet iemand misschien of er een mogelijkheid is om de taal te veranderen in het spel?
Heb het spel een paar dagen terug hier in Oekraine gekocht en (logischerwijs) is het spel volledig in het Russisch (wel gelijk volledig in de sfeer die al fantastisch was en op deze manier alleen maar nog meer getrokken in het spel). Allemaal leuk en aardig verder natuurlijk maar mijn Russisch is best wel slecht te noemen en mijn vriendin wilt natuurlijk niet de hele tijd alles in het spel vertalen voor mij.
Dus weet iemand misschien hoe ik het kan verhelpen (en ja, ondanks de vele verhalen over software piraterij in Oost-Europese landen is het wel degelijk een legale versie met serial keys voor support en voor online te spelen).
Logisch redenerend denk ik het niet. Er zijn hier op dit forum veel mensen die geen Oekraïens spreken, dus die hadden het dan al veranderd en gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik denk dat hij het heeft over de teksten enzo die in het Russisch zijn.
Spraak is volledig in het Oekraïens en bij iedereen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 17:50
Aardig spel dit, alleen die honden zijn mega irritant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
die hondjes zijn lief.... wacht maar tot je andere wezens tegen komt...dan piep je wat anders..

Snorks? irritant

en er zijn er wel meer maar kan ze fftjes niet opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

jorisandkaylas schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:26:
probeer eens op :

http://www.gsc-game.com/i...ms&s_game_type=xr&lang=en
http://stalker.heroesradio.com/Forum/index.php
http://board.oblivion-lost.de/forumdisplay.php?f=73

die forums zijn nogal internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 18:43
psychoclown schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:53:
Ik denk dat hij het heeft over de teksten enzo die in het Russisch zijn.
Spraak is volledig in het Oekraïens en bij iedereen zo :)
Het gaat inderdaad om de teksten ja, de spraak stoort mij niet maar de teksten zijn zo vervelend :).
Met een woordenboek erbij en mijn eigen kennis gaat het wel een beetje maar wil liever wat sneller door het spel heen gaan ipv veel woorden op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Chi3F schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:55:
Voor de mensen die afvragen of je ergens ratten kan tegenkomen: ja dat kan!
Reken maar ! >:)
Als je terug gaat naar Dark Vally, zit er een heel stel bij het gebouw met de ingang naar lab X18.
Ze zijn erg snel, maar als je goed mikt zijn ze met 1 schot om te leggen ... ik ben op een autowrak geklommen en heb ze vandaar afgeknald :)

by the way : welke mod gebruik je dat je zoveel wapens kunt meesjouwen en toch op 50 kilo blijft ?!

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 18-07-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Volgens mij zit hij op veel meer kilo.
Wel leuk om te weten trouwens dan je toch dat stadion in kan. Dacht dat ik heel prypiat wel had gezien maar nu ga ik toch terug.

Trouwens als je zo'n mod draait, kan je dan nog online spelen?
Wat vinden jullie trouwens van het online spel?

Ik vind het wel aardig maar niet top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dinictus208 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:03:
Volgens mij zit hij op veel meer kilo.
Ja, dat bedoel ik ... alleen die guns wegen al 50kg. Hij heeft dus een mod die ophoudt met tellen bij 50 of zo ..
Ik ken alleen maar mods die je toestaan om bijv. 60 of 70 kilo te dragen ...
Wat vinden jullie trouwens van het online spel?
Mwaah, on-line is het gewoon een shooter ... single-play is veeeeel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Goner schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:55:
[...]

Reken maar ! >:)
Als je terug gaat naar Dark Vally, zit er een heel stel bij het gebouw met de ingang naar lab X18.
Ze zijn erg snel, maar als je goed mikt zijn ze met 1 schot om te leggen ... ik ben op een autowrak geklommen en heb ze vandaar afgeknald :)

by the way : welke mod gebruik je dat je zoveel wapens kunt meesjouwen en toch op 50 kilo blijft ?!
Ik gebruik geen mod hoor... :)

Zit idd over de 50 kilo, op 54 ofzo. Met flink wat endurance artifacts is dat nog redelijk te doen.
Die wapens zijn bij elkaar heus niet zo zwaar, gemiddeld 4 kilo per wapen ofzo. Heb 6 hoofdwapens, dus dat is 25 kilo. Hou ik nog 30 kilo over waarvoor ik m'n suit, kogels en artifacts meeneem.
De enige mod die ik g ebruik is die suit repair mod, omdat ik niet telkens mn dure pakjes wil weggooien ;)

En was niet teruggegaan naar Dark Valley, tenminste niet meer nadat ik in Red Forest ben geweest.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Chi3F schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:41:
Ik gebruik geen mod hoor... :)
Zit idd over de 50 kilo, op 54 ofzo.
Oeps, nou zie ik het ... je zit inderdaad over de 50kg.
Meestal als ik zo veel wapens + ammo mee zeul, ga ik over de 60 ... wat heb je verder nog bij je ? Misschien moet ik wat economischer gaan inpakken ;-)
De enige mod die ik g ebruik is die suit repair mod, omdat ik niet telkens mn dure pakjes wil weggooien
Die gebruik ik ook. En een mod voor Silenced weapons, dat ze echt stil zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
weet iemand nog een plek waar je de silencer attachment kan vinden, ben terug gegaan naar dat kamp voor The Bar maar kon het daar niet meer vinden, heb denk ik toen ik een uitverkoop deed een wapen met de attachment erop verkocht :( en wil toch eens kijken of het ook op de G36 past ;)

tevens waar kan je nog wapens laten repareren want ik heb zoals veel mensen hier het freedom kamp dik uitgeroeid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Goner schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:50:
[...]

Oeps, nou zie ik het ... je zit inderdaad over de 50kg.
Meestal als ik zo veel wapens + ammo mee zeul, ga ik over de 60 ... wat heb je verder nog bij je ? Misschien moet ik wat economischer gaan inpakken ;-)

[...]

Die gebruik ik ook. En een mod voor Silenced weapons, dat ze echt stil zijn ..
Verder heb ik dus die artifacts bij me, die daar ook in mn inventory staan.
Wat kogels, niet al teveel want ik had me net door de Monolith base heengeschoten ;)
Pak is 9 kilo ofzo, maar wel een heel fijne. Soort gepimpte versie van de Duty armor die je van die handelaar in de Duty base kan krijgen.

Dan nog een paar bandages, medkits, stuk of 10 irradiation drugs, wat delen van monsters (die ik eigenlijk nog wilde verpatsen maar ik kwam niet meer langs Yantar), wat voedsel, paar granaten. Achteraf is 54 kilo idd nog een meevaller :P

Vaak veroorzaken kogels nog het meeste gewicht. Bijvoorbeeld voor de Vintar/Tunder, die kogels zijn echt zwaar. Of die extra goede shotgun shells. Soms zeulde ik echt 25 kg aan kogels mee... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

londonertje schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:05:
weet iemand nog een plek waar je de silencer attachment kan vinden, ben terug gegaan naar dat kamp voor The Bar maar kon het daar niet meer vinden, heb denk ik toen ik een uitverkoop deed een wapen met de attachment erop verkocht :( en wil toch eens kijken of het ook op de G36 past ;)

tevens waar kan je nog wapens laten repareren want ik heb zoals veel mensen hier het freedom kamp dik uitgeroeid :S
In het kamp als je net garbage inkomt, waar je bes kan helpen met een verdediging tegen bandits.
In de laatste truck aan de rechterkant. Er ligt een schuine balk in en daaronder ligt de silencer.
Hij past op de meeste guns maar ook op de viper, waarmee deze best een relaxt wapen wordt. Je moet ff een paar keer proberen voordat het je lukt om in die truck te springen, maar het kan.

Wapens laten repareren kan voor zover ik weet bij in het freedom kamp bij die gast achterin. Moet je hem wel vodka geven dacht ik. Tis mij nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
Dinictus208 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:38:
[...]

In het kamp als je net garbage inkomt, waar je bes kan helpen met een verdediging tegen bandits.
In de laatste truck aan de rechterkant. Er ligt een schuine bak ik en daaronder ligt de silencer.
Hij past op de meeste guns maar ook de viper waarmee deze best een relaxt wapen wordt. Je moet ff een paar keer proberen voordat je die truck ik kan maar het kan.

Wapens laten repareren kan voor zover ik weet bij in het freedom kamp bij die gast achterin. Moet je hem wel vodka geven dacht ik. Tis mij nooit gelukt.
ik weet ook dat het in dat kamp is bij de garbage, had ook iedere wagen daar al eens eerder doorgezocht. Ik ga het nog eens proberen maar heb het vermoeden dat je de silencer maar 1 keer kan krijgen....

Van de wapen reparaties weet ik ook dat het bij Freedom bij de vent in het midden is maar ja als je het kamp al heb uitgemoord gaat het een beetje moeilijk om met hem te praten, heb nog geen truuk gevonden om iemand weer tot leven te wekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nou als je alles al weet waarom kom je het dan vragen. ;)

Any news on patch 1.0000000000004?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dinictus208 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:38:
Helaas ... in ruil voor die fles wodka geeft Screw je een scope.
Z'n babbel doet vermoeden dat-ie spullen kan repararen, maar helaas. Voor reparaties heb je een mod nodig, dan repareren de traders je spullen voor een bepaald tarief.
bijv : http://www.gamershell.com/download_19348.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dinictus208 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:11:
Nou als je alles al weet waarom kom je het dan vragen. ;)

Any news on patch 1.0000000000004?
Behoorlijk stil om die patch heen. Mij lijkt die free-roam mode wel cool :).

Trouwens is hier nog niks voorbij gekomen over de Prequel: STALKER Clear Sky.
Een quote van de preview:
One of the reasons GSC decided to move towards a prequel rather than a simple expansion pack is their desire to clear up some of the story a bit and explain the area around Chernobyl and the factions inhabiting it a bit better. As Strelok, you'll have access to eight factions total, with one new one in the mix. The story really gets going when Strelok finds the passage into the inner areas of the Zone. When the defenders there get wind of this, they begin pushing new anomalies out into the rest of the Zone, totally screwing with the current hierarchy of the Zone. This throws everything into disarray causing fights between all of them as they try to move around and settle themselves in the area.
Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/803/803849/e3-2007-stalker-clear-sky-images-20070711071242015.jpg
Misschien ook tijd voor een nieuw deel, vrijwiligers?

-Edit-

Ook nog een interview gevonden met wat beeldmateriaal, Story and Settings Interview

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 19-07-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
En ik zit nu ook voor de eerste keer vast. Heb de bar bereikt en daar een paar missies gedaan, maar nu moet ik voor een andere missie terug naar Garbage. Daar probeerde ik te komen via de gebruikelijke weg, maar Duty heeft daar nu een wachtpost staan, die geen "outsiders" doorlaat. Mijn vraag luidt dus: Hoe word ik een insider of heb ik een andere manier om naar Garbage te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

theroman schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:54:
maar Duty heeft daar nu een wachtpost staan, die geen "outsiders" doorlaat.
Verkeerde doorgang ... ;)
Dat is de weg naar hun HQ, daar kom je pas binnen na de X16 missie ... je moet de post hebben waar die honden buiten rondzwerven, in het zuiden.

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 21-07-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Patch 1.004 zal geen free roam bevatten lees ik net. Dit is voorbestemd voor patch 1.1.
Iets doet me vermoeden dat dit gewoon alleen in clear sky gaat komen en helemaal niet meer in de originele stalker.

Wat vinden jullie nu het beste suit?
Ik heb die SP nogwat een keer gekocht (deze kan je krijgen als je het healing beril suit regelt voor die prof in die bunker. Maar de kosten ala 96.000 vind ik zwaar overtrokken. Vergeleken met het VESA suit is dit suit niet zoveel beter en VESA kost 45.000! Sowieso ziet het VESA suit er veel cooler uit dan dat andere groene ding. De night vision op VESA vind ik overigens ook het best.

Zonder patch hoefde je nooit na te denken over je suit, deze bleef gewoon altijd goed. (RAAR??) maar met patch 1.003 zijn ze zo verrot. Ik moet nu echt op missies om spul je gaan verzamelen en te verkopen. op zich eigenlijk wel cool.

Kwa wapens houd ik de fast shooting AK met scoop en launcher (die ik nooit gebruik) altijd bij me en gebruik ik 1 nato wapen, dan zit je met ammo altijd goed (donkergroen en lichtgroen). Ik speel nog te weinig met bv de thunder aangezien je daar WEER andere ammo voor nodig hebt (SPAB, die grijze). Wellicht kan je de laatste levels wel zonder russische wapens spelen en dus alleen NATO en die andere (waar SPAB in moet). Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
Het groene pak (SSP-99M) is gewoon het beste. Alleen een Exeskeleton zou in sommige situaties beter kunnen zijn. Hoewel het SEVA pak dezelfde bescherming tegen kogels en radioactiviteit geeft, zijn de andere stats van het groene pak beter. Ook is het groene pak 2 kilo lichter. De nightvision is van beide pakken hetzelfde. De kosten zijn dan wel weer jammer, maar je moet gewoon een beetje zuinig op je pakken zijn. ;)

Waar ik nu in het spel zit (vlak voor Prypiat) heb ik geen AK meer nodig. De meeste vijanden droppen 5.56x45 (licht groen) of 9x39 mm (grijs). Ik gebruik alleen 5.56, voor mijn GP 37 (G36). Dat wapen is zo krachtig en precies dat ik niet meer bang hoef te zijn om door mijn kogels heen te raken. 9x39 kogels laat ik liggen omdat ze zo zwaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Goner schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 09:57:
[...]

Verkeerde doorgang ... ;)
Dat is de weg naar hun HQ, daar kom je pas binnen na de X16 missie ... je moet de post hebben waar die honden buiten rondzwerven, in het zuiden.
Ja, ik had al zo'n idee dat ik verkeerd zat. Maar goed, desondanks kom ik niet bij de zuidelijke uitgang. De bar is het meest zuidelijke punt in dat gebied waar ik kan komen en als ik naar de uitgang ga zoeken, blijf ik bij het gebouw waar Arena op staat uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

evEndzhar schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:11:
Het groene pak (SSP-99M) is gewoon het beste.
Yep ... maar ik snap niet dat jullie het moeten kopen ?!
Ik kreeg het van Sakharov in ruil voor Ghost's suit, uit X16 ... en ik gebruik een repair-mod ; vind dat dat gewoon in de game hoort. Je zit daar midden in de wildernis, dan koop je toch niet alles nieuw ? Bij de main traders kan ik armor laten repararen tegen een redelijk tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

theroman schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:22:
Maar goed, desondanks kom ik niet bij de zuidelijke uitgang.
Kijk hier effe, je moet de 'control point' hebben, naar Garbage ...

http://stalker.heroesradi...itle=Map%20of%20the%20Bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Goner schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:31:
[...]

Kijk hier effe, je moet de 'control point' hebben, naar Garbage ...

http://stalker.heroesradi...itle=Map%20of%20the%20Bar
Ja, daar kan ik wat mee. Much oblige!

En patch 1.0004 komt later (http://www.pcgames.de/?article_id=607251), omdat er problemen zijn met de localisatie voor China. Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de prestatiewinst door de implementatie van die texturemod. Zelfs op een resolutie 1024x768 en medium settings lagt het nog behoorlijk zo nu en dan.

[ Voor 32% gewijzigd door theroman op 22-07-2007 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:06

edward2

Schieten op de beesten

Weet iemand dit nog?:
Ik zit vast. Heb de X18 documenten gevonden die je naar de bar zou moeten brengen, maar in m'n PDA blijft nog steeds "locate the labentrance" staan, welke ik dus al lang gevonden heb. De barkeeper accept m'n X18 docu's ook niet? Wat ben ik vergeten? Of is dit een bug?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 18:31

Vos

AFCA

Ik zit bij de missie dat ik Kruglov naar Yantar moet begeleiden, maar die knakker blijft gewoon stilstaan. Als ik tegen hem praat zegt ie dat we haast moeten maken. JA kom dan mee :?. De hele weg richting Yantar heb ik al gecleared. Kan ik ook verder gaan zonder deze missie te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Vos schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:13:
Ik zit bij de missie dat ik Kruglov naar Yantar moet begeleiden, maar die knakker blijft gewoon stilstaan. Als ik tegen hem praat zegt ie dat we haast moeten maken. JA kom dan mee :?. De hele weg richting Yantar heb ik al gecleared. Kan ik ook verder gaan zonder deze missie te doen?
Als ik jou was zou ik die Kruglov gewoon omleggen. Je krijgt dan alleen geen reward :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nee,

Jij moet eerst door de tunnel en dan komt hij later. Dan vraagt hij of jij hem verder wilt begeleiden. Je kan dan gewoon naar de bunker lopen en dan zal je zien dat hij ineens al binnen is.

Een soort bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dinictus208 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:27:
Nee,

Jij moet eerst door de tunnel en dan komt hij later. Dan vraagt hij of jij hem verder wilt begeleiden. Je kan dan gewoon naar de bunker lopen en dan zal je zien dat hij ineens al binnen is.

Een soort bugje.
Die tunnel die er vlakbij is met veel electriciteit waar die family gun inligt? Die loopt dood volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Vreemd dat barkeep de documenten niet accepteert. Ben je al een keer teruggeweest naar de X18 lab entrance om te kijken of die task dan wel completed wordt?
Vos schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:48:
[...]

Die tunnel die er vlakbij is met veel electriciteit waar die family gun inligt? Die loopt dood volgens mij...
Nee je moet die tunnel met al die vuur-anomalies hebben. Daar doorheen en dan het pad af richting Yantar. Op dat pad kom je ook nog wat zombified stalkers tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

ty, zal het vanavond eens proberen.

hmz werkt nog niet...in mijn PDA staat: 'Lead Kruglov to the exit to Yantar'. Op de map lijdt dit mij naar Kruglov toe, maar tegen hem praten heeft dus geen nut. Ik heb enemies in de buurt al gekilled en ben naar die tunnel geweest. Kwam daar ook zombies tegen, maar die Kruglov kwam niet. Als ik naar Yantar ga dan is de mission failed.

Als ik Kruglov kill dan blijft de missie ook nog staan.

Irritant dit...

[ Voor 90% gewijzigd door Vos op 26-07-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Vos schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:48:
[...]

Nee als je die area inkomt zie je dat die prof met zijn crew neergestort is met zijn chopper. In de cutscene zie je dan preceis waar hij staat. Ga je dar al vechtend naartoe dan kan je hem helpen door hem te begeleiden. Laat hem lekker lopen en schiet iedereen af die hij ziet, zorg dat hij blijft leven. Hij loopt dan vanzelf naar die tunnel. Zolang je maar telkens alle enemies doodt als hij zich gaat verschuilen.

Het is iig niet die tunnel waar Gordon in ligt. Het is de doorgang naar quatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kan ik ook verder gaan zonder deze missie te doen?
Blijkbaar wel ... heb al gehoord van spelers die Kruglov onderweg 'verliezen'. Als je Kruglov veilig door de tunnel loodst, is er later in Yantar een missie om met hem psi-readings te gaan doen. Maar als Kruglov sneuvelt, moet je dat gewoon met een andere assistent van Sakharov (Kruglov's baas) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Not Pingu schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:28:
Op dat pad kom je ook nog wat zombified stalkers tegen.
Die zombies afschieten en vooral onderzoeken voor PDA info !! Blijkbaar komt de stash info voor de SEVA suit in Wild Territory van (een van die ?) zombies ... en dus niet van Hunter (family rifle), die noemt alleen het huis, maar toen had ik dat suit al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

edward2 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:19:
Ik zit vast. Heb de X18 documenten gevonden die je naar de bar zou moeten brengen, maar in m'n PDA blijft nog steeds "locate the labentrance" staan, welke ik dus al lang gevonden heb. De barkeeper accept m'n X18 docu's ook niet? Wat ben ik vergeten? Of is dit een bug?
Hoe heb je het X18 lab geopend ?? De bedoeling is dat je de bandietenleider Borov in Dark Vally omlegt en een 'key' van 'm pakt. Daarna moet je in X18 nog 2 codes vinden voor deuren ...
Heb je die allemaal gevonden of heb je deuren opengebroken met granaten of zo ? Dat wil nog wel eens missies in de war brengen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dinictus208 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:07:
[...]

Nee als je die area inkomt zie je dat die prof met zijn crew neergestort is met zijn chopper. In de cutscene zie je dan preceis waar hij staat. Ga je dar al vechtend naartoe dan kan je hem helpen door hem te begeleiden. Laat hem lekker lopen en schiet iedereen af die hij ziet, zorg dat hij blijft leven. Hij loopt dan vanzelf naar die tunnel. Zolang je maar telkens alle enemies doodt als hij zich gaat verschuilen.

Het is iig niet die tunnel waar Gordon in ligt. Het is de doorgang naar quatar.
Die heli ligt daar ja en er is een gevecht bezig, ik kill de enemies en Kruglov leeft dan nog...maar die gast gaat met geen mogelijkheid mee. Ik pak straks wel een save game van een stuk eerder en speel het overnieuw...kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vos schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:05:ik kill de enemies en Kruglov leeft dan nog...maar die gast gaat met geen mogelijkheid mee.
zijn ze allemaal echt dood of zitten er nog gewonden tussen ? ook zombies eventueel ... ?
blijkbaar gaat Kruglov pas mee als iedereen echt uit de weg geruimd is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:06

edward2

Schieten op de beesten

Not Pingu schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:28:
[...]

Vreemd dat barkeep de documenten niet accepteert. Ben je al een keer teruggeweest naar de X18 lab entrance om te kijken of die task dan wel completed wordt?
Ja en ik heb die docs in m'n inventory, dus ik begrijp er niets van.
De task wordt volgens mij niet gecomplete, want de direction cursor blijft ook steeds naar de Labingang wijzen. Ik vrees dat ik overnieuw moet beginnen :( Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.

Goner, ik heb de keys voor de deuren gebruikt, maar ik ben vergeten hoe het met die Borov liep. Heb je z'n key nodig om uberhaupt X18 binnen te komen?

[ Voor 12% gewijzigd door edward2 op 28-07-2007 00:42 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Blijkbaar kun je X18 ook binnenkomen zonder de key van Borov ... sommige deuren zijn te forceren, maar dat is niet volgens de missie, dus wordt die niet bijgewerkt.

kijk eens hier :

http://stalker.heroesradio.com/Forum/viewtopic.php?t=147

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 28-07-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Vos schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:45:
ty, zal het vanavond eens proberen.

hmz werkt nog niet...in mijn PDA staat: 'Lead Kruglov to the exit to Yantar'. Op de map lijdt dit mij naar Kruglov toe, maar tegen hem praten heeft dus geen nut. Ik heb enemies in de buurt al gekilled en ben naar die tunnel geweest. Kwam daar ook zombies tegen, maar die Kruglov kwam niet. Als ik naar Yantar ga dan is de mission failed.

Als ik Kruglov kill dan blijft de missie ook nog staan.

Irritant dit...
hek ook gehad, enige remedie was om een save ervoor opnieuw te openen en weer verder te spelen. Spel zit missie technisch vol met bugs. Had ooit in mijn "vrije tijd" het dorpje naast weapon depot uitgemoord, terwijl dit later onderdeel van een missie met Freeman zou zijn. Die missie heb ik dus ook nooit kunnen uitspelen omdat ik een uitgemoord dorp weer moet uitmoorden.

Maar i.ig. antwoord op jouw vraag: het is gaar maar ik had het ook. Als die kruglov niet voorop gaat lopen heb je dezelfde bug als ik.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Heb je wel met hem gepraat?
Hij gaat niet uit zichzelf lopen he..... Misschien een open deur maar ik zie het nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:56

HugoBoss1985

Xenotech

Beste medestalker :D

Sinds vandaag krijg ik bij internet games te zien "connection error: different version".
Gisteren heb ik nog gewoon kunnen gamen, zit op 1.0003 en servers zijn 1.0003.

Bij voorbaat dank!

Ik heb het gefixed door eerst zelf een LAN game te maken, toen kon ik weer joinen...

[ Voor 17% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-08-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dinictus208 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:17:
Heb je wel met hem gepraat?
Hij gaat niet uit zichzelf lopen he..... Misschien een open deur maar ik zie het nergens staan.
Praten helpt dus niet... Ik heb een oudere savegame gepakt (helaas heel stuk terug) maar ben deze missie nog niet weer tegen gekomen, het zal dus wel... Moet nu o.a. documenten zoeken in X16 labs.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 02-08-2007 18:14 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.