[PC] S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste
Acties:
  • 31.972 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:59

HugoBoss1985

Xenotech

Spelen jullie liever met antialiasing of liever met hdr aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Definately HDR, licht ziet er stukken mooier uit enja dan maar karteltjes maar de textures zijn sowieso al niet super mooi dus liever mooi licht :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 18:31

Vos

AFCA

Ik zie geen HDR staan bij de options?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vos schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:12:
Ik zie geen HDR staan bij de options?
Heeft een iets andere naam Dynamic light nog iets oid. (tijd geleden :+) en is alleen beschikbaar wanneer je object lightning of dynamic lightning mode gekozen hebt (dus Dx9 mode speelt).
AA is alleen beschikbaar in Static lightning mode vanwege de engine die niet beide kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

HugoBoss1985 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:21:
Spelen jullie liever met antialiasing of liever met hdr aan?
met die setup van je kan het toch makkelijk allebei :?.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:35

The_Worst

Unox

Maar het spel kan het niet. ;)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik zou altijd voor full dynamic lighting gaan. Dat maakt het spel pas echt mooi om te zien. Vooral binnen.

Wat ik niet begrijp is dat ik in screenshot vaak onwijs gedetaileerde en scherpe graphics van de wapens zie. Zo ziet het er bij mij echt niet uit, terwijl ik maximale settings draai. Iemand een idee waar dat aan ligt? Of is dat misschien die patch waarmee je bepaalde grafische features krijgt. (deze worden volgens mij ingebouwd in patch 1.004 overigens)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Inderdaad, het spel kan het niet aan... (of beter gezegd: de engine.)
Ik heb nog wat rond lopen zoeken en het effect van AA bij Stalker is ook heel erg onduidelijk.
Stel dat ik 4x AA forceer, dan ziet het er nog gewoon erg "jaggie" uit.
Ik las dit in een bespreking over STALKER en zelfs Nvidia had hier als commentaar op gegeven dat het een beperking is van de engine.

Ik ga dus ook liever voor HDR en niet voor AA! :D

Offtopic: Toch voel ik me best wel een beetje genaaid, met Rainbow Six Vegas en Stalker kan ik allebei geen HDR en AA draaien terwijl het wel een koop argument is van de hele Geforce 8 series.
Misschien is het dan wel niet de schuld van Nvidia, maarja toch teleurstellend.

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-08-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Dinictus208 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:56:
Ik zou altijd voor full dynamic lighting gaan. Dat maakt het spel pas echt mooi om te zien. Vooral binnen.

Wat ik niet begrijp is dat ik in screenshot vaak onwijs gedetaileerde en scherpe graphics van de wapens zie. Zo ziet het er bij mij echt niet uit, terwijl ik maximale settings draai. Iemand een idee waar dat aan ligt? Of is dat misschien die patch waarmee je bepaalde grafische features krijgt. (deze worden volgens mij ingebouwd in patch 1.004 overigens)
Welke grafische kaart heb je?
Ik kan me voorstellen dat het iets met de shader model van je kaart te maken heeft...
Een patch (of niet) maakt overigens niets uit.

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-08-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 18:31

Vos

AFCA

@Dinictus208
Hier ff een screenie van de stalker site:

http://for-m.gsc-game.com...ens/xr_screen_05_1600.jpg

Bij mij ziet het er net zo, zo niet beter uit. (1690x1050 draai ik met alles op max en full.dyn.lightning). Ziet het er bij jou minder uit?

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 02-08-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zonet begonnen in het spel maar ik zit nu al vast...
Ik heb de flashdrive en ik sta voor de traider, hoe geef ik die traider zijn flashdrive want als ik op F j druk zegt hij elke keer search body en af en toe flits hij naar talk maar dan zo kort dat ik geen tijd heb om op F te drukken :?
[EDIT]
Hen ff de game gesaved en weer in geladen ... nu kan ik wel met de traider praten :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik weet niet hoor.. heb net patch 1.0003 geinstalleerd.. en nu loopt het spel voor geen meter en ratelt de harde schijf continu. Maakt die patch de boel zwaarder ofzo?

Misschien ook een stomme vraag, maar waar kan ik Chunks of Meat artifacts vinden? Ik moet er 1 zoeken voor een sidequest maar krijg er geen aanwijzingen bij, en op Google vind ik alleen wat voor artifact het is.. niet waar ik er 1 kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Defragmenteren is erg belangrijk voor dit spel en ik heb zelfs met mijn systeem af en toe last van wat laadmomenten...
Dus schijfopruiming doen en defragmenteren van je C: en D: schijf! (windows en waar het spel staat.)
Ik heb geen idee waar die artifacts zo ligt, volgens mij is het bij iedere game die je begint verschillend waar ze liggen...
Dus goed zoeken!

[ Voor 24% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-08-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
HugoBoss1985 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:01:
Defragmenteren is erg belangrijk voor dit spel en ik heb zelfs met mijn systeem af en toe last van wat laadmomenten...
Dus schijfopruiming doen en defragmenteren van je C: en D: schijf! (windows en waar het spel staat.)
Ik heb geen idee waar die artifacts zo ligt, volgens mij is het bij iedere game die je begint verschillend waar ze liggen...
Dus goed zoeken!
Ik heb de pc gereboot en daarna draaide het weer als een zonnetje. Blijkbaar was ie gewoon ff teveel dingen aan het doen :)

Wat betreft die artifacts.. hoe moet je nou ooit weten waar je moet zoeken als er geen aanwijzing is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Hehehe dat is een beetje het leuke van het spel... maarja die sidequest gaan volgens mij zo lang door, die heb ik nog nooit allemaal gespeeld.
Wat je kan doen is gaandeweg in het spel van alle artifacts er twee bewaren, voor als je een sidequest kan krijgen met een artifact.
Maarja waarvoor zou je... het ruilen e.d. levert al genoeg op.
Ik kan me voorstellen dat je het wel leuk vind om alles te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Ok ik heb die chunk of meat gevonden! Leuk, die ga ik mooi niet afgeven aan de trader :)

Nog een vraagje: in het eerste gebied bij de kapotte spoorbrug is een gebouw met een artifact waar allemaal anomalies omheen zweven. Wat is de beste manier om dat ding te pakken? Als ik er snel doorheen wil lopen ga ik dood..

Hier ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://guides.gamepressure.com/stalker/gfx/word/691481125.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Syntagma op 03-08-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
Syntagma schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:54:
Ok ik heb die chunk of meat gevonden! Leuk, die ga ik mooi niet afgeven aan de trader :)

Nog een vraagje: in het eerste gebied bij de kapotte spoorbrug is een gebouw met een artifact waar allemaal anomalies omheen zweven. Wat is de beste manier om dat ding te pakken? Als ik er snel doorheen wil lopen ga ik dood..

Hier ongeveer:
[afbeelding]
ik had die artifact met een beetje geluk kunnen pakken, gooide een granaat naar binnen achter de artfact en kreeg het toen (is niet zoveel dat je ervoor krijgt was als ik het goed had alleen een "droplet" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
londonertje schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:57:
[...]

ik had die artifact met een beetje geluk kunnen pakken, gooide een granaat naar binnen achter de artfact en kreeg het toen (is niet zoveel dat je ervoor krijgt was als ik het goed had alleen een "droplet" )
Haha goede truk! Maar thanks, dan laat ik hem lekker zitten. Was inmiddels toch al in The Garbage aangekomen :)
Vet spel, ben blij dat ik het weer afgestoft heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

HugoBoss1985 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:08:
Inderdaad, het spel kan het niet aan... (of beter gezegd: de engine.)
Ik heb nog wat rond lopen zoeken en het effect van AA bij Stalker is ook heel erg onduidelijk.
Stel dat ik 4x AA forceer, dan ziet het er nog gewoon erg "jaggie" uit.
Ik las dit in een bespreking over STALKER en zelfs Nvidia had hier als commentaar op gegeven dat het een beperking is van de engine.

Ik ga dus ook liever voor HDR en niet voor AA! :D

Offtopic: Toch voel ik me best wel een beetje genaaid, met Rainbow Six Vegas en Stalker kan ik allebei geen HDR en AA draaien terwijl het wel een koop argument is van de hele Geforce 8 series.
Misschien is het dan wel niet de schuld van Nvidia, maarja toch teleurstellend.
Tja, was me niet eens opgevallen. Ik had gewoon full dynamic lighting aan en fsaa op max inesteld. Het viel me welgeteld 1 keer op dat fsaa niet zijn werk (goed) deed, toen ik een keer op een railing lette. Verder niet zo druk om gemaakt. Op 1280x1024 valt het toch niet zo op, en op 1600x1200 nog minder.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Vos schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:23:
@Dinictus208
Hier ff een screenie van de stalker site:

http://for-m.gsc-game.com...ens/xr_screen_05_1600.jpg

Bij mij ziet het er net zo, zo niet beter uit. (1690x1050 draai ik met alles op max en full.dyn.lightning). Ziet het er bij jou minder uit?
Thnks for your help!

Alles ziet er net zo uit alleen dat wapen niet. Ik maak wel ff een sceenie.

Kijk deze scoop is lang niet zo scherp als op het voorbeels screenie.
Ik moet wel zeggen dat de screenshots wat scherpte verliezen bij het maken in de game zelf. Desondanks is dit wapen veel minder scherp.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dinictus/s1.jpg

De verrekijken ziet er dan wel weer aardig uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dinictus/s2.jpg

Full dynamic lighting ziet er netjes uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dinictus/s3.jpg

Trouwens als je FDL aan hebt staan, kan je dan andere grafische opties minder zwaar zetten?
Ben hier bezig met een X2 6000+ en hd2900 met 2 gyg kingston 800 en ik moet zeggen dat ik nog vind dat hij soms teveel aan het laden is.

[ Voor 42% gewijzigd door Dinictus208 op 04-08-2007 12:10 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Het ziet er niet super uit, je textures zijn niet zo mooi als "maxed out".
Je kunt grass shadows en andere dingen gewoon uitzetten.
Defragmenteren en schuifopruiming blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Heb alles op max staan en mijn rig is gloednieuw.
Heb een raptor 74 waar vista op staat en een samsung 500 gyg waar deze game op staat. Er staat geneens office op. Denk dat het dan aan de driver ligt. Ik draai de catalyst 7.6. Het kan eigenlijk niet anders denk ik. Heb 9800 3dmarks (06). De sceenshot die je met F12 makt in stalker zijn bij mij wel minder scherp dan het spel zelf overigens. Het is alleen bij wapens dat het lijkt alsof er detail mist.

[ Voor 31% gewijzigd door Dinictus208 op 04-08-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Heb het spel eindelijk ook maar eens gespeeld nadat ik mijn nieuwe pc gekocht had, wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://xedev.eu/folder/screenshots/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xedev.eu/folder/screenshots/6.JPG
Afbeeldingslocatie: http://xedev.eu/folder/screenshots/7.JPG
Afbeeldingslocatie: http://xedev.eu/folder/screenshots/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xedev.eu/folder/screenshots/9.jpg

Vind het jammer dat zelfs met alles settings op max, AA het niet doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Xedev op 05-08-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Zoals je in dit topic meerdere keren kunt lezen, is AA en dynamic lighting tegelijkertijd niet mogelijk in STALKER. Fuck knows why.

Maar eerlijkgezegd zou ik niet weten waarom je tegenwoordig nog AA nodig hebt als je op een TFT speelt in native resolutie.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Omdat het veel mooier is met AA?
Ik speel op 1680 * 1050 en ik speel mijn spellen het liefste met AA hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wanneer je een hoge pixels per inch hebt is AA niet nodig, maar de meeste monitoren hebben dit niet, en dan is 2x AA op z'n minst nodig voor een leuk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
tja daarom gewoon 17 inch tft nemen met 1280x1024 ipv 19 inch met diezelfde resolutie

[ Voor 17% gewijzigd door PainkillA op 06-08-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels het spel uitgespeeld, geweldig wat een goeie game is dit zeg.
The ZONE waar ook de reactor staat is met erg veel detail na gemaakt van de echte zone, bekijk het maar eens met google earth. het enige wat niet klopt is de locatie van het stadje pripyat, die licht niet ten Zuid Oosten van de zone maar ten Noord Westen :P

Wat zegt die (Russische) stem eigenlijk als je in de reactor zelf rond loopt, ik meen iets te begrijpen van "treed de kamer binnen ?"

spoiler:
Wat ook wel grappig is dat je niet met de dokter hoeft te spreken ( in de schuilplaats ondergronds ) om de missie te activeren waar je de DECODER moet zoeken in het hotel in Pripyat kamer 26.
Je kan namelijk via de kamer links van kamer 26 buiten op dak komen, nu kan je naar het raam van kamer 26 waar helaas tralies voor zijn gemaakt, je kan de decoder op de kast zien liggen.
Je kan nu met het wapen waar ook een rocketlauncher in zit een paar goed gemikte rakketten afvuren in de kamer doorheen de tralies waardoor de decoder voor het raam komt te liggen zodat die zo op te rapen is.

En HDR aan zetten met een ATI X850 is een NO NO :_(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:21:
Heb inmiddels het spel uitgespeeld, geweldig wat een goeie game is dit zeg.
The ZONE waar ook de reactor staat is met erg veel detail na gemaakt van de echte zone, bekijk het maar eens met google earth. het enige wat niet klopt is de locatie van het stadje pripyat, die licht niet ten Zuid Oosten van de zone maar ten Noord Westen :P
Nee, de map is namelijk omgedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:21:

spoiler:
Wat ook wel grappig is dat je niet met de dokter hoeft te spreken ( in de schuilplaats ondergronds ) om de missie te activeren waar je de DECODER moet zoeken in het hotel in Pripyat kamer 26.
Je kan namelijk via de kamer links van kamer 26 buiten op dak komen, nu kan je naar het raam van kamer 26 waar helaas tralies voor zijn gemaakt, je kan de decoder op de kast zien liggen.
Je kan nu met het wapen waar ook een rocketlauncher in zit een paar goed gemikte rakketten afvuren in de kamer doorheen de tralies waardoor de decoder voor het raam komt te liggen zodat die zo op te rapen is.
spoiler:
Zoals jij in deze spoiler beschrijft heb ik het ook gedaan alleen met granaten.
Ik wist dat ik in kamer 26 moest zijn maar er zit idd een ijzeren constructie voor het raam zodat je niet zomaar ff naar binnenstapt via de andere kant, maar het is dus op te lossen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ben net begonnen met deze game en tot nu toe erg vet, goeie sfeer!

Snap alleen 1 ding niet, waarom kan ik bij stalker niet mn winamp of media player meer bedienen via mn keyboard (g15) Bij andere games en fullscreen apps geen probleem, maar bij stalker wel.

Iemand enig id hoe ik hier omheen kan komen??

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik kan er gewoon uit alt-tabben, lukt dan bij jou niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

@ Logitech G15 verhaal: heb je de drivers van dat toetsenbord al eens geïnstalleerd?
Je bedoeld dus niet alt-tabben maar gewoon tijdens het spelen de bediening op je toetsenbord van volgende nummer, volume, etc?

[ Voor 43% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-08-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zit met een probleem... Ik moet een dode NPC weer tot leven wekken. Ik kan de Lukash quest niet afmaken, want die dude die m mij gaf is dood. Maar nog wel doodleuk dat cirkeltje zien op de plek waar hij hoort te staan...
Ik kan geen console commando vinden voor het terughalen van NPC's. Iemand??

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk spel, alleen dat schieten is erg frustrerend. Als ik op 5m afstand met mn AK74 een mannetje wil doodschieten heb ik soms TWEE hele magazijnen nodig. Terwijl ik soms met de SMG maar 5 kogels nodig heb om iemand te doden op meer dan 40 meter. Iemand idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:22:
Leuk spel, alleen dat schieten is erg frustrerend. Als ik op 5m afstand met mn AK74 een mannetje wil doodschieten heb ik soms TWEE hele magazijnen nodig. Terwijl ik soms met de SMG maar 5 kogels nodig heb om iemand te doden op meer dan 40 meter. Iemand idee hoe dit komt?
Met een AK is het scherpschieten niet echt zo 123 te doen, geweer is zwaar etc, terwijl de SMG (MP5) een licht ding is.

Wacht maar tot je de M16 en of G36 hebt dan hebbie pas lol ;) 1 kogel 1 dode normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 15:25
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:22:
even doorheen bijten, na verloop van tijd krijg je betere wapens en dan heb je hier geen last meer van

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je tegenstanders gaan sneller neer als je op hun hoofd mikt omdat iedereen bodyarmour draagt vandaar dat je een heel magazijn nodig bent om hem neer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik mik altijd net onder het hoofd, met een burst eindig je dan altijd op het hoofd en met de juiste gun schiet ik alles in 1 burst neer. Je wordt er echt beter is. In het begin vond ik het vechtsysteem echt niet gaaf maar het is juist HEEL gaaf als je door hebt. Realistisch, vergelijkbaar met operation flashpoint.

PS zijn er mensen die de float32 mod hebben geprobeerd? Schijnt heel goed te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Dinictus208 op 10-08-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oK, ik heb nu een iets betere gun; de Obokan, wat praktisch hetzelfde is als de AK74 maar iets nauwkeuriger. Met de armor piercing kogels is het wel goed te doen, alleen jammer dat ze nu alweer op zijn.

Maar ik ben net een soort riool ingegaan, en ik kom zowaar een soort zombie tegen die op meer dan 100m afstand mij met shockwaves belaagt. Kan ik dat vervelend ventje afmaken? Ik kan niet eens dichtbij komen. Het is onder de Agroprom Facility en als je daar het riool induikt krijg je de opdracht om alle Bandits af te maken (wat dat ook mogen zijn). Daarna zie je in de verte in het riool meteen die zombie/alien.

En trouwens, ben ik de enige die helemaal geen zak van "het verhaal" begrijpt? Maar ik weet nu inmiddels wel wat Army Stalkers zijn, dat zijn verdraaid vervelende mannetjes die jammer genoeg alleen in groepjes te vinden zijn....

Verder een best wel vet spel, echt heel duistere en spannende sfeer. Vooral snachts als het regent is best eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Die psycho gast moet je uitschakelen met headshots of granaten.
Anders load je even je voorgaande game en zorg je dat je hem van een afstand belaagt.

Obokan is een pirma gun maar als je nu bij die psycho gast bent geweest dan heb je strelok zijn stash ook gevonden en daar zit een fast shooting AK in. Die moet je voorlopig lekker gebruiken. Is beter dan een obokan. Het verhaal moet je gewoon lekker binnen laten komen. Dan snap je alles vanzelf wel. Anders lees je wat op internet. Heb ik ook gedaan, dan vind je ook meer spulletjes etc.
Voor mij werd de game pas echt VET toen ik het voor de 2de keer ging spelen, dan ben je veel beter, ken je de missies en heb je meer tijd en geduld voor de side quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:16
Nu toch maar de Engelse versie gehaald van dit spel, ik wil toch wel weten wat er allemaal te lezen valt ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinictus208 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:39:
Anders load je even je voorgaande game en zorg je dat je hem van een afstand belaagt.

Obokan is een pirma gun maar als je nu bij die psycho gast bent geweest dan heb je strelok zijn stash ook gevonden en daar zit een fast shooting AK in. Die moet je voorlopig lekker gebruiken. Is beter dan een obokan. Het verhaal moet je gewoon lekker binnen laten komen. Dan snap je alles vanzelf wel. Anders lees je wat op internet. Heb ik ook gedaan, dan vind je ook meer spulletjes etc.
Voor mij werd de game pas echt VET toen ik het voor de 2de keer ging spelen, dan ben je veel beter, ken je de missies en heb je meer tijd en geduld voor de side quests.
Net geprobeerd om veraf die psycho-gast af te schieten. Helaas gaat dat nogal moeilijk met de Obokan aangezien het schietsysteem van dit spel voor geen meter klopt. Ik mik vlak onder het hoofd maar geen enkele kogel lijkt hem te raken. Het schietsysteem van dit spel is gewoon hardstikke brak. Je gaat mij echt niet wijs maken dat je in het echt met een AK74 of AK47 op 100m niet accuraat kan schieten.

Nog meer tips voor het afknallen van die psycho-gast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook belangrijk is is dat je bij het schieten niet je muisknop vast blijft houden (spraying) gewoon lossen schoten blijven lossen zodat je minder afwijking hebt en je tussedoor gewoon kan blijven mikken.

De eerste keer snapte ik ook de ballen niet van het verhaal, als je in de bar bent staat er aan de linker kant een vent in een lange zwarte jas, hij geeft je meer achtergrond informatie, alleen vraagt hij er wel geld voor.
Je kan trouwens ook veel informatie terug lezen op je PDA.

Als je in het begin bij de reaktor bent heb je aan de rechter kant een grote Abnormality waar ook al een helikopter in is neergestort, is er een mogelijkheid om daar weer uit te komen zonder dood te gaan ? je word namelijk elke keer weer terug gesleurd door dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al voorbij die Psycho-gast. Ik wachtte langs een muurtje zodat hij mij niet kon raken met zn psycho-beams. Maar toen hij dichtbij kwam schoot een andere stalker hem al neer van achteren!, dus ik hoefde niks meer te doen :). Daarna naar Streloks stash gegaan met de nodige weerstand. Maar damn, wat is die sfeer toch creepy, ik hoorde de hele tijd van die monsterachtige-geluiden a la Doom 3, maar uiteindelijk was het gewoon de Elektro Anomaly met wat wind I guess :).

Echt een leuk spel ondanks die kleine frustrerende dingetjes. Ik heb nu de fastshooting AK en is idd beter dan de Obokan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Dinictus208 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:39:

Als je mensen wilt gaan verklappen waar bepaalde special guns liggen kan je beter een spoiler gebruiken.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zelf op zoek willen gaan naar de special wapens...

Ik had die controller uitgeschakeld d.m.v. een stel granaten te gooien en hem toen overhoop te schieten.

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-08-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:28:
[...]

Ik had die controller uitgeschakeld d.m.v. een stel granaten te gooien en hem toen overhoop te schieten.
Ik ben weggerend :P Met kippevel

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Hahah :D
Dat werkt ook natuurlijk.
Later kom je die gasten ook nog tegen, en toen kreeg ik er ook wel kippenvel van hoor...
Maar toen merkte ik ook wat die controllers nog meer konden dan dat die in de catacombs deed.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-08-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Okay spoiler tags waar nodig idd....

Die fast shooting AK vind je echter gewoon in streloks stash, een essentiele plek waar IEDEREEN langskomt, daar ga ik echt geen spoilers voor gebruiken. Verder vertel ik ook niet waar streloks stash
is aangezien degene die dit vroeg precies op die plek was, wist hij waar ik bedoelde. Wat ik aan info bekend maak staat bv gelijk aan vertellen dat je later in de game nog weleens een gauss gun tegen gaat komen. Ik wil dit best taggen hoor maar ik vind het wel wat ver gaan.

Het aim systeem in Stalker is echt niet slecht. Het is volgens mij juist echt. Mensen die denken dat ze met een AK iemand op 100 meter afstand in 1 keer door hun kop schieten moeten anders zelf maar een keer met een echte AK gaan schieten. (eeh in vietman of thailand kan je dat doen voor 1 dollah per kogel...) )

Het is prima mogelijk maar dan moet je wel rustig schot nemen en niet dat ding ff op je schouder leggen en gaan sprayen. Dan moet je maar doom3 gaan spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dinictus208 op 11-08-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik herhaal even mijn vraag: Kan ik een dode NPC weer ressurrecten?? Anders kap ik met dit spel, want een oude savegame laden is geen optie. Er zitten wel een hoop rotte quests in het spel, die gewoon niet afgemaakt kunnen worden :(
Ik heb me rot gezocht op console commands, maar kan er geen vinden die NPC's weer terugbrengt. In b.v. Oblivion kan dit wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

Nyarlathotep schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:47:
Ik herhaal even mijn vraag: Kan ik een dode NPC weer ressurrecten??
Nee.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:33:
[...]

Net geprobeerd om veraf die psycho-gast af te schieten. Helaas gaat dat nogal moeilijk met de Obokan aangezien het schietsysteem van dit spel voor geen meter klopt. Ik mik vlak onder het hoofd maar geen enkele kogel lijkt hem te raken. Het schietsysteem van dit spel is gewoon hardstikke brak. Je gaat mij echt niet wijs maken dat je in het echt met een AK74 of AK47 op 100m niet accuraat kan schieten.

Nog meer tips voor het afknallen van die psycho-gast?
bekijk dit filmpje maar eens
http://nl.youtube.com/watch?v=G6BpI3xD6h0
dan zie je dat een ak47 eigenlijk onder de machine geweren valt en totaal niet accuraat is.
de m16 daarintegen is een ontzettend zuiver wapen voor de wat langere afstand.
het filmpje maakt alles duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:11:
[...]

bekijk dit filmpje maar eens
http://nl.youtube.com/watch?v=G6BpI3xD6h0
dan zie je dat een ak47 eigenlijk onder de machine geweren valt en totaal niet accuraat is.
de m16 daarintegen is een ontzettend zuiver wapen voor de wat langere afstand.
het filmpje maakt alles duidelijk.
Thx, heel duidelijk ja.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij de wapen invitory kijkt staan er onder bepaalde wapens een groene pijl, wat wil dat eigenlijk zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:29:
Hahah :D
Dat werkt ook natuurlijk.
Later kom je die gasten ook nog tegen, en toen kreeg ik er ook wel kippenvel van hoor...
Maar toen merkte ik ook wat die controllers nog meer konden dan dat die in de catacombs deed.
Doe eens spoileren als je wilt? (als in zeg eens wat ze nog meer kunnen)

Een tijd niet gespeeld, en net voordat ik stopte al mijn zooi in een stash gelegd.. nu weet ik niet meer waar... en het duurt echt eeuwen voordat je alle stashes langs bent. Bagger

[ Voor 23% gewijzigd door cheiron op 11-08-2007 17:46 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:15:
Als je bij de wapen invitory kijkt staan er onder bepaalde wapens een groene pijl, wat wil dat eigenlijk zeggen ?
Dat ze een bepaalde upgrade hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Als je kijkt bij de beschrijving van die wapens zie je ook wat voor upgrade het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nyarlathotep schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:47:
Ik herhaal even mijn vraag: Kan ik een dode NPC weer ressurrecten?? Anders kap ik met dit spel, want een oude savegame laden is geen optie. Er zitten wel een hoop rotte quests in het spel, die gewoon niet afgemaakt kunnen worden :(
Ik heb me rot gezocht op console commands, maar kan er geen vinden die NPC's weer terugbrengt. In b.v. Oblivion kan dit wel...
Welke NPC ben je dan precies kwijt in welke missie?
Je main NPC's gaan bijna niet dood, tenminste niet zodanig dat je het spel niet uit kunt spelen. Soms kan je daardoor een side quest niet afronden maar ala.

Elke keer als je naar een andere gebied gaat, doet stalker een autosave. Vandaar verder spelen kan toch altijd? Ik weet niet hoeveel tijd je hebt besteed in dat level maar door het laden van een autosave kan je nooit zoveel kwijt bent dat je meteen geen zin meer hebt ik het spel.

Misschien is het gewoon te moeilijk voor je... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Voor zover ik weet kan je geen NPC's resurrecten.

Over de spoiler tag gebruiken of niet:

Kijk een special gun is in dit spel doorgaans iets wat je toevallig moet tegenkomen of wat goed verstopt ligt.
Uiteraard komt iedereen langs Streloks stash, maar of ze daarbij de fast shooting ak tegenkomen is een ander verhaal. (alhoewel ik geloof dat dit aannemelijk is.)

Maarja dit is ook alleen maar mijn mening hierover.

Over die controller: daar moet je zelf maar achter komen.
Die M16 in dat filmpje is een originele M16, gebruikt in de Vietnam oorlog. (en deze word hier helemaal verhemelt terwijl het een rampzalig wapen was dat veel levens heeft gekost.)
De AK47 word helemaal de grond in geboord... lees de eerste reactie eronder ook eens.
Het is het meest populaire aanvalsgeweer ter wereld.

Ik vind het maar een bullshit filmpje... die gast die met die AK schiet kan er gewoon niets van of hij heeft wat budweisers gedronken voor het schieten.

De vergelijking is ook niet eerlijk, omdat de AK een veel zwaardere kogel schiet (moeilijker schieten.) en omdat de M16 maar een plastic speelgoedgeweertje is.

Ik vind dat een AK-47 (AK-74 in het geval van Stalker) een beter wapen is dan de M16 in real-life.
Doorgaans zit de M16 niet in Stalker, maargoed... (Het lijkt eerder op een M4 karabijn.)

Als je in Stalker op full auto, met een AK, een vijand van een afstand gaat proberen te raken dan kun je het inderdaad wel vergeten.
Zet het ding eens op single-shot en mik op zijn hoofd... (een kijker erop helpt nog beter natuurlijk.)

De AK-74/AK-47 vallen onder de noemer "aanvalsgeweer > assault rifle" wat allemaal begon met de STG-44 (uit call of duty, medal of honor.)

In het echt schiet ik liever met een AK-47/AK-74 (AK-47 preferred, omdat deze grotere patronen schiet) met een kijker erop dan met een M16.

Ik durf te wedden dat een AK accurater is dan een M16 (Mits je het geweer onder controle houdt want het is geen kleinigheid.)

Er zijn wel nakomelingen van de AK-47 gemaakt die wel onder de noemer machinegeweren vallen.

Ten tijde van de Vietnam oorlog was het AK-47 VS M16 en de AK gaf de M16 het nakijken...
Dat kwam doordat de M16 veel kinderziektes had (lullig voor de USMC's, die hadden het al moeilijk) en doordat de AK-47 niet kapot te krijgen was.
Plus het feit dat de AK-47 een groter (dodelijker) patroon schoot.
theroman schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:07:
[...]

Dat ze een bepaalde upgrade hebben,
Dat wil zeggen dat ze een "special weapon" zijn.
In de STALKER prequel die nog uit gaat komen, zitten weer nog meer van deze wapens.

[ Voor 87% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-08-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

HugoBoss1985 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:37:
Ik vind dat een AK-47 (AK-74 in het geval van Stalker) een beter wapen is dan de M16 in real-life.
Doorgaans zit de M16 niet in Stalker, maargoed... (Het lijkt eerder op een M4 karabijn.)
De TRS-301 in STALKER is afgeleid van de Z-M weapons LR-300.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik zei toch dat het op een M4 karabijn leek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

HugoBoss1985 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:14:
@ Logitech G15 verhaal: heb je de drivers van dat toetsenbord al eens geïnstalleerd?
Je bedoeld dus niet alt-tabben maar gewoon tijdens het spelen de bediening op je toetsenbord van volgende nummer, volume, etc?
Idd, alt tabben is geen probleem, maar keys voor muziek werken niet..
Laatste drivers staan geinstalleerd en in winamp staan short-keys ook aan. Heb er alleen bij deze game problemen mee..

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Het klinkt dus als een probleem wat zich specifiek bij Stalker voordoet.
Heb je al eens op internet gezocht of er nog meer gebruikers zijn met hetzelfde probleem?

Ik stel anders voor dat je contact opneemt met de Stalker support? (als dat er is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Jeej, ik heb mn stash weer gevonden. Op naar X16!
Moet zeggen dat ondanks alle nadelen die het spel heeft er toch wel een heel apart en naargeestig sfeertje wordt neergezet

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Yep het is soms niet helemaal ideaal maar de nadeeltjes wegen niet op tegen de waanzinnige sfeer en gameplay van deze game. Ik vind het echt 1 van de betere games die ik ooit speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik vind het ook een mooi spel wat heel knap in elkaar zit, kan me voorstellen dat het zo lang heeft geduurd om dit te maken.
Respect voor de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
HugoBoss1985 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:36:
Ik vind het ook een mooi spel wat heel knap in elkaar zit, kan me voorstellen dat het zo lang heeft geduurd om dit te maken.
Respect voor de makers.
Maar op zich hadden ze wel wat langer mogen bètatesten. Je zou de changelogs voor de patches tot nog toe eens moeten bekijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

theroman schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:40:
[...]

Maar op zich hadden ze wel wat langer mogen bètatesten. Je zou de changelogs voor de patches tot nog toe eens moeten bekijken 8)7
ga eens een spel van ea spelen, dan weet je pas wat een ramp is. Stalker mag inderdaag op wat fouten/bugs na, zich wel tot een van de betere games noemen. Gameplay maakt zo enorm veel goed. En de bugs irriteren je niet, bij EA kan je er soms niet omheen. ik wacht met smart op deel 2.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

omg... het is lang geleden dat ik zo over de zeik ben geraakt van een game..
Ben een paar dagen geleden opnieuw begonnen met stalker met patch 1.0001 en realism mod (aanrader trouwens), net bij de bar aangekomen en arena uitgspeeld. Daarna wat nieuwe goodies gekocht ( had +-70000 toen ik bij de bar aankwam dus genoeg te shoppen :) )

Nou ben ik vanmiddag met een missie bezig voor de bar, vliegt er een stop uit.. niks aan de hand denk ik.. dus wel..

Ik kan nu dus geen enkele savegame meer laden.. quicksave en autosave zijn corrupted en zodra ik mn vaste savegame aanklik in het load menu vliegt de hele game terug naar de desktop..

Ga echt niet weer opnieuw beginnen..echt jammer want vind het echt een toffe game, ondanks de kleine foutjes is de gameplay gewoon goed en de sfeer echt geweldig.. Maar als zon game het voor elkaar krijgt om 3 saves te corrupten door 1 vastloper dan is er toch iets goed mis..

damn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

intuliegend schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:56:
omg... het is lang geleden dat ik zo over de zeik ben geraakt van een game..
Ben een paar dagen geleden opnieuw begonnen met stalker met patch 1.0001 en realism mod (aanrader trouwens), net bij de bar aangekomen en arena uitgspeeld. Daarna wat nieuwe goodies gekocht ( had +-70000 toen ik bij de bar aankwam dus genoeg te shoppen :) )

Nou ben ik vanmiddag met een missie bezig voor de bar, vliegt er een stop uit.. niks aan de hand denk ik.. dus wel..

Ik kan nu dus geen enkele savegame meer laden.. quicksave en autosave zijn corrupted en zodra ik mn vaste savegame aanklik in het load menu vliegt de hele game terug naar de desktop..

Ga echt niet weer opnieuw beginnen..echt jammer want vind het echt een toffe game, ondanks de kleine foutjes is de gameplay gewoon goed en de sfeer echt geweldig.. Maar als zon game het voor elkaar krijgt om 3 saves te corrupten door 1 vastloper dan is er toch iets goed mis..

damn..
je mag mijn savegames hebben, of je speelt met trainer tot ongeveer waar je nu bent. Backuppen van je savegames zou ook helpen. Dat het spel ze vern**kt komt doordat ze alle blijkbaar alle 3 geladen worden. Is niet zo raar dat de bestanden dan vernaaid zijn als je pc ineens uitvalt. Don't blame the game.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Ben ik niet helemaal met je eens, is toch een probleem waar ontwerpers altijd mee te maken hebben.. en heb zoiets met andere games ook wel eens gehad (wie niet?) en daar nooit een probleem mee gehad..

Maarja gebeurt is gebeurt...

Als iemand een mooie save heeft van de bar waar nog geen missies van de bar zijn gedaan (of net de eerste ofzo) dan houd ik me aanbevolen!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een probleempje, heb het nu geinstalleerd en een no cd crack erover heen gegooit, maar nu komt die niet verder als start schermpje en dan stopt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Probeer eens de map van de savegames ergens op je bureablad te zetten en dan alles in de Stalker map op de C schijf leeg te halen.
Start het spel en zet dan de instellingen enzo goed en start het spel totdat je kan saven.
Plaatst dan die map die je op het bureablad hebt gezet (met je oude saves) weer terug op zijn goede plek.

Goede kans dat het dan weer wel werkt.

Er zijn inderdaad aardig wat changelogs met de patches, maar er mag wel gezegd worden dat de patches aardig snel zijn uitgebracht.
Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met Battlefield 2, dan zet ik toch mijn petje af voor de makers van Stalker voor de snelheid waarmee de patches worden uitbracht en de (in vergelijking) milde bugs in het spel.
Battlefield 2 heeft nog steeds bugs en daar word niet meer naar omgekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje voor de quick reply, maar het werkt niet

ik heb stalker opnieuw geinstalleerd en daarna deze patches gedaan

S.T.A.L.K.E.R. v1.0001 [MULTI4] Patch
S.T.A.L.K.E.R. v1.0003 [WW] Patch.
en daarna de XR_3DA.EXE vervangen.

ik denk dat ik die XR_3DA.EXE verkeerd heb vervangen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:07:

Ehhhhhhhhh ik speel zelf niet met 0003 maar volgens mij hoef je voor die patches nooit de exes te vervangen.. dat is alleen nodig als je de cd niet hebt... en dat hoort hier niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

intuliegend schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:29:
[...]

Ehhhhhhhhh ik speel zelf niet met 0003 maar volgens mij hoef je voor die patches nooit de exes te vervangen.. dat is alleen nodig als je de cd niet hebt... en dat hoort hier niet...
Volgens mij mag het hier wel, er zijn immers ook mensen die het spel origineel hebben en die crack gebruiken om niet steeds de DVD erin te hoeven doen. ;)

Is het jou nog gelukt met je savegames op die manier die ik voorstelde?
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:07:

Het was eigenlijk een reply op Intuliegend.
Maargoed je heb wel de XR_3DA.EXE NODVD voor 1.0003 (Die van 1.0001 gaat natuurlijk niet werken he...)
Bij mij werkt het overigens prima hoor.
Ik heb het spel dus wel gewoon origineel.

[ Voor 37% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-08-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom ik dan aan die vdn 1.0003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dinictus208 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:58:
[...]

Welke NPC ben je dan precies kwijt in welke missie?
Je main NPC's gaan bijna niet dood, tenminste niet zodanig dat je het spel niet uit kunt spelen. Soms kan je daardoor een side quest niet afronden maar ala.

Elke keer als je naar een andere gebied gaat, doet stalker een autosave. Vandaar verder spelen kan toch altijd? Ik weet niet hoeveel tijd je hebt besteed in dat level maar door het laden van een autosave kan je nooit zoveel kwijt bent dat je meteen geen zin meer hebt ik het spel.

Misschien is het gewoon te moeilijk voor je... >:)
spoiler:
Het ging om de NPC Skull van dat kleine duty kamp. Je krijgt dan de opdracht om die leider van het Freedom kamp om te leggen. Nu lees ik op diverse fora al dat het nagenoeg onmogelijk is om die missie uit te spelen. Die gasten schieten namelijk ook gewoon door de muur heen. En dan kunnen ze de muur niet meer opblazen :X
In mijn geval werd Skull al vrij snel om zeep geholpen. Je hoort dan nog wel dat een ander de leiding overneemt, maar ik kan hoe dan ook die quest niet meer inleveren 8)7

Ik ben maar gewoon verder gaan spelen... Ik moet nu wel rocket launchers uit dat kamp halen, maar de gasten die weten waar die liggen zijn dus ook dood :(
Het is een geweldig spel, maar het is gewoon niet af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, hij doet het weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
HugoBoss1985 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:37:

In het echt schiet ik liever met een AK-47/AK-74 (AK-47 preferred, omdat deze grotere patronen schiet) met een kijker erop dan met een M16.

Ik durf te wedden dat een AK accurater is dan een M16 (Mits je het geweer onder controle houdt want het is geen kleinigheid.)

[...]
De meeste AK's in omloop (en dan praat ik niet over de chinese versies) zijn smoothbore. Met een smoothbore is accuraatheid zoiezo al ver te zoeken. Een groot patroon is leuk, maar deze schiet ook veel meer met een pisboog. Ook daar is een AK in het nadeel.

Een op een M16 gebaseerd wapen is veel accurater op langere afstand omdat het patroon een stuk sneller gaat en hij trekken en velden heeft.

Richtsysteem van een AK is ook niet een van de best nauwkeurigste... nadeel van de M16 familie is dat de gaskamer snel verstopt raakt omdat deze te nauw is en heel erg gevoelig voor vuil, integendeel tot een AK. Beide ontwerpen hebben voor en nadelen, het is tijd voor een nieuw ontwerp zoals de XM8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

HugoBoss1985 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:38:
[...]

Volgens mij mag het hier wel, er zijn immers ook mensen die het spel origineel hebben en die crack gebruiken om niet steeds de DVD erin te hoeven doen. ;)

Is het jou nog gelukt met je savegames op die manier die ik voorstelde?

.. knip ..
Hmm ik heb de DVD niet eens nodig om te spelen en het lijkt me niet dat dat komt omdat ik de amerikaanse versie heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
psychoclown schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:39:
[...]

Hmm ik heb de DVD niet eens nodig om te spelen en het lijkt me niet dat dat komt omdat ik de amerikaanse versie heb...
No disc inserted.
Please insert the CD/DVD.

Legale europese versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keldererik schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:11:
[...]

De meeste AK's in omloop (en dan praat ik niet over de chinese versies) zijn smoothbore. Met een smoothbore is accuraatheid zoiezo al ver te zoeken. Een groot patroon is leuk, maar deze schiet ook veel meer met een pisboog. Ook daar is een AK in het nadeel.

Een op een M16 gebaseerd wapen is veel accurater op langere afstand omdat het patroon een stuk sneller gaat en hij trekken en velden heeft.

Richtsysteem van een AK is ook niet een van de best nauwkeurigste... nadeel van de M16 familie is dat de gaskamer snel verstopt raakt omdat deze te nauw is en heel erg gevoelig voor vuil, integendeel tot een AK. Beide ontwerpen hebben voor en nadelen, het is tijd voor een nieuw ontwerp zoals de XM8.
tegenwoordig is het allemaal CQB en de wat langere afstanden komen niet in de buurt van de max range de AK of M16. verder is de XM-8 gecanceld, de opvolger van de m-16a2 worde de FN-Scar. De opvolger van de ak-74m word waarschijnlijk de Avtomat Nikonova ondanks zijn stomme schoonheids foutjes die makkelijke te voorkomen waren. De tegenstander van de Abakan is de AEK971, maar die heeft flinke achterstand opgelopen door de trage ontwikkeling vanwege de kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
keldererik schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:11:
[...]

AK's zonder trekken en velden in de loop bestaan niet (behalve degene die al 40 jaar onder de grond liggen te rotten, maar daar hebben we het niet over :P)
De M16 was vroeger ten tijde van Vietnam idd niet al te fantastisch, maar dat werd ook grotendeels veroorzaakt door verkeerd kruit (vervuilde te veel) en slecht onderhoud van de soldaten. Tegenwordig is het AR15 wapensysteem (waar de M16 dus onder valt) prima, mits goed onderhouden (elke dag schoonmaken, en nog wel meer als je met je hoofd in de woestijn zit).
En om nog maar is een fabeltje uit de wereld te helpen, een AK-47 zal nooit en te nimmer nauwkeuriger worden dan een gemiddelde AR-15 (of M16, hoe je het noemen wilt). Het AR-15 ontwerp is qua naukeurigheid eenmaal superieur (toleranties, gassysteem, kaliber, richtmiddelen). Maar mag ook wel, gezien het wapen 20 jaar nieuwer is dan de Kalashnikov. Neemt echter niet weg dat ik m'n AK's nooit zal omruilen voor een AR-15...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabberjoost schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

En om nog maar is een fabeltje uit de wereld te helpen, een AK-47 zal nooit en te nimmer nauwkeuriger worden dan een gemiddelde AR-15 (of M16, hoe je het noemen wilt). Het AR-15 ontwerp is qua naukeurigheid eenmaal superieur (toleranties, gassysteem, kaliber, richtmiddelen). Maar mag ook wel, gezien het wapen 20 jaar nieuwer is dan de Kalashnikov. Neemt echter niet weg dat ik m'n AK's nooit zal omruilen voor een AR-15...
je vergelijkt de nieuwe m16's met de oude ak's....maar als je dat doet, met je m16 krijg de kogels op 100 meter afstand niet door het zelfde gat omdat je schiet met zo'n 900 m/s, tegenstelling tot de nikonov met 1800 m/s . en trouwens de gassysteem van de M16 is waardeloos, daarom heeft H&K het gassysteem van de AK gebruik voor hun HK416 en HK 417

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja, en waar kan ik een trainer downloaden die het wel doet ? of doe ik iets verkeerds? ( heb de trainer aan en dan ingame druk ik op de gewenste numpad key

en verder heb ik veel last van bugs, krijg een foutmelding van ''bugtrap'', iemand enig idee?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:02:
[...]

je vergelijkt de nieuwe m16's met de oude ak's....maar als je dat doet, met je m16 krijg de kogels op 100 meter afstand niet door het zelfde gat omdat je schiet met zo'n 900 m/s, tegenstelling tot de nikonov met 1800 m/s . en trouwens de gassysteem van de M16 is waardeloos, daarom heeft H&K het gassysteem van de AK gebruik voor hun HK416 en HK 417
Een AK-47 met een standaard 16,25 inch loop heeft een mondingssnelheid van rond de 730 m/s. Een .223 uit een 20 inch loop (standaard voor de M16) heeft een mondingssnelheid van rond de 930 m/s. De nikonov AN-94 heeft een mondingssnelheid van 900 m/s. De vuursnelheid van de eerste twee afgevuurde patronen is 1800 (dus totaal iets anders dan de mondingssnelheid) rpm (rounds per minute), alle daaropvolgende patronen gaan met een rustig gangetje van rond de 600 rpm (net zoals de AK's). Dit wordt bereikt door gebuikt te maken van het blow back shifted pulse systeem.
En daarnaast heeft mondingssnelheid niks met groepsgrootte te maken.
Het gassysteem van de AR-15 is idd niet ideaal, maar zeker niet waardeloos. Waarom hebben anders tientallen landen het AR-15 systeem verkozen? (Sommigen hebben zelfs hun Kalashnikov systeem verruild voor die van de AR-15, zoals Israel) Het heeft alleen wat meer onderhoud nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Grr.. Kan iemand mij helpen?
spoiler:
Ik ben bij X16 waar ik de psi readings met Kruglov moet doen. Ik ben flauwgevallen en wakker geworden in een bus. Kurglov staat ook in de bus. Maar hij reageert nergens op. Ik kan wel op F drukken, maar dan mompelt hij maar wat in het russisch. Als ik hem doodschiet is het niet goed. Als ik terug ga naar de scientist zonder Kruglov krijg ik alleen nieuwe missies.

Weet iemand waarom hij niet mee terug loopt?

-edit-
Ja... na 1000 keer F'en zegt hij eindelijk dat hij nog niet klaar is.. dat is tenminste iets..
Zonder wapen alleen dus
.... ok.. wachten.. wachten... wtf..

[ Voor 15% gewijzigd door cheiron op 13-08-2007 21:11 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabberjoost schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:56:
[...]

Waarom hebben anders tientallen landen het AR-15 systeem verkozen? (Sommigen hebben zelfs hun Kalashnikov systeem verruild voor die van de AR-15, zoals Israel) Het heeft alleen wat meer onderhoud nodig...
15 landen tegenover 82..... Israel is gesteund door de USA dus geen wonder dat die de M-16 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastische on-topic discussies hier. Hahaha, echt geweldig! Conclusie is echter wel dat de AK het best verkochte exportproduct van Moedertje Rusland is, en dat heeft zo zn redenen die allemaal op Wikipedia te vinden zijn. Het totaalplaatje is dat de AK-47 beter is dan de M16/AR-15. De verkoopresultaten bewijzen dit immers (goedkoop, robuust, etc.). Desondanks zou ik nooit voor een AK kiezen, wetende dat de accuraatheid behoorlijk crap is. Geef mij maar gewoon de HK G3 (niet de FAL), weet je iig dat 1 patroon 1 dode kan opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

AUB! :D

Het word hier inderdaad een beetje te offtopic vind ik, maar dat is ook een beetje mijn schuld.
Wel weer leuk om zoveel dingen te lezen over de genoemde aanvalsgeweren.
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:34:
Fantastische on-topic discussies hier. Hahaha, echt geweldig! Conclusie is echter wel dat de AK het best verkochte exportproduct van Moedertje Rusland is, en dat heeft zo zn redenen die allemaal op Wikipedia te vinden zijn. Het totaalplaatje is dat de AK-47 beter is dan de M16/AR-15. De verkoopresultaten bewijzen dit immers (goedkoop, robuust, etc.). Desondanks zou ik nooit voor een AK kiezen, wetende dat de accuraatheid behoorlijk crap is. Geef mij maar gewoon de HK G3 (niet de FAL), weet je iig dat 1 patroon 1 dode kan opleveren...
Dat de verkoopresultaten zeggen dat een AK beter is, klopt niet helemaal.
Een AK is namelijk goedkoper te maken, te leveren en te onderhouden dan een M16/AR-15... dat zijn denk ik de voornaamste redenen voor een land om een partij AK's te kopen.

En ik verkies ook liever een wapen van Heckler & Koch boven een Kalashnikov of een Colt.

[ Voor 60% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-08-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:34:
Geef mij maar gewoon de HK G3 (niet de FAL), weet je iig dat 1 patroon 1 dode kan opleveren...
zolang je de goede plek raakt kan je met elke wapen een persoon in één keer doden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:50:
[...]

zolang je de goede plek raakt kan je met elke wapen een persoon in één keer doden....
Hij bedoeld dat de G3 een goed aanvalsgeweer is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar nu over die trainer, waar kan ik één vinden die werkt en hoe krijg ik em aan het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:36:
maar nu over die trainer, waar kan ik één vinden die werkt en hoe krijg ik em aan het werk?
je mag volgens mij geen links geven naar sites, dus ga naar Google en tik iets in zoals "gamecopyworld", zoek op Stalker, en zie hier een uitgebreid assortiment van trainers en andere nuttige software voor Stalker

Enjoy! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me trouwens op dat Stalker verdraaid goed draait op mn pc, met full dynamic lighting enzo

En dat met een relatief oude processor en middelmatige videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Hallo,

Schieten jullie allemaal ook zelf met AK's ofzo? die indruk krijg ik nl. ("ik verkies een wapen van HK boven een kalasnikov of een colt") LOL.

@hierboven: wat zijn je specs?

Yeah vanvond weer stalkeren hoor. Ik loop voor de derde keer in pripyat met 2 extra SEVA's en de vintar iedereen te hakken. Ik ga alles en iedereen killen zodat ik lekker relaxt alles kan bekijken.

spoiler:
Iemand al eens die soort kerk gevonden in pripyat waar een stuk of 10 gasten een artifact lopen te worshippen? Echt lachen is dat, vooral als je granaten gaat gooien. als je daar bij het podium omlaag gaat, kom je in een soort beveiligde ruimte met heel wat goodies overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je mij een pm sturen met een link van een trainer die het doet? want ik krijg 4000 hits....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
@Dinictus208
Idd, zelf heb ik 3 Kalashnikov's en een Dragunov (uiteraard met vergunning). Tevens regelmatig met andere wapens uit het spel geschoten, zoals bijvoorbeeld de AR-15 varianten. Dus ik weet aardig waar ik het over heb om me een mening te vormen en ervaring op te doen wat betreft de nauwkeurigheid, betrouwbaarheid en ergonomie van de verschillende systemen.

Dat Ak's zo welbedeeld zijn in de wereld, komt uiteraard omdat ze zo goedkoop zijn, maar bedenk ook dat Rusland die dingen zo'n beetje gratis weggaf aan alle toenmalige Warschaupact landen (en China en zo). Hetzij het ontwerp, de machinerie en/of de geweren zelf in onderdelen, zodat elk land ze zelf kon gaan produceren. Daarom zijn er heden te dage ook duizenden varianten op de Kalashnikov. Achteraf heeft moedertje Rusland best spijt van die beslissing. Leek toen zo mooi, iedereen in je pact hetzelfde wapen (behalve Tjechië, die zijn eigenwijs met hun VZ58), maar ze zijn wel miljarden misgelopen, net zoals de heer Kalashnikov zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Hey gabberjoost,

Wat wreed dat je al dat spul hebt man. Maaruh, in Nederland mag je toch niet automatisch schieten als burger (ja max met een scorpion dacht ik)

Onder wat voor beding mag je die dingen dan hebben en schieten?

Zo'n druganov is toch een sniper rifle? Weet dat ik daar altijd mee speelde in operation flashpoint.

Trouwens voor de mensen die van de stalker gameplay houden: ARMED ASSAULT is een aanrader.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.