[PC] S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 31.968 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

SmiGueL schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:10:
Ik heb ook zo zo'n artifact van '600+ health' en heb ook écht het gevoel dat ik nu 3x zoveel bandages moet gebruiken |:(
(ik zal nog is gaan testen zonder artifacts)
spoiler:
Ik zit nu in het laatste (achter de deur) gedeelte en hoop in DIT geval het spel WEL tot 'een goed einde' te brengen 8)

edit:
Oja, de Endurance artifacts werken wel super :D
600+ healt betekend dat je 600 meer healt regen hebt! niet dat je ineens 600 meer hp hebt! (dus 700 ofzo? als je base 100 was)

endurance artifacts FFTW!
achter de deur zijn de leukere eindes imo :) probeer ze wel beide, de moeite waard!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben maar weer eens opnieuw begonnen op de 'veteran' moeilijkheidsgraad :X
Toch wel wat moeilijker dan 'stalker', zeker omdat m'n 'gear' nu wel kapot gaat. Maar nog wel goed te doen moet ik zeggen (ben nu bij de shootout vlakbij X18, net voordat je 'ondergronds' gaat).

Voor de gein nu maar wel alle quests doen trouwens, vorige keer heb ik er wel erg weinig gedaan. Blijft tot nu toe ook wel leuk... stalkertje killen, artifactje zoeken, secret stashje pakken etc.

Ik moet wel zeggen dat de game het zeker waard is om nog een keertje door te spelen. De eerste keer heb ik toch een hoop gemist door te snel verder te gaan. Zeker in het begin omdat ik toen nog even 'in' de game moest komen.
TepelStreeltje schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:45:
[...]

600+ healt betekend dat je 600 meer healt regen hebt! niet dat je ineens 600 meer hp hebt! (dus 700 ofzo? als je base 100 was)

endurance artifacts FFTW!
achter de deur zijn de leukere eindes imo :) probeer ze wel beide, de moeite waard!
Inderdaad! Ik gebruik de health artifacts altijd om weer 'heel' te worden als ik toch een stukje moet lopen / wachten o.i.d. Scheelt toch weer een medkit hé (al krijg je die ook genoeg, maar goed). Tijdens de shootouts hebben die health arti's alleen maar negatief effect (minder 'bulletproof cap', 'impact' etc.) Daarom haal ik ze dan ook altijd van m'n riem af :)

Endurance artifacts zijn in mijn ogen de meest bruikbare. Vooral die sterkere waardoor je oneindig kan rennen (onder de 50 KG dan) is echt een 'must'. Daarnaast gebruik ik soms een 'radiation' artifact als ik bij iets radioactiefs moet zijn... maar dit is eigenlijk maar zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
MCRoadkill schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:35:
...

Ik heb het volgende:
- Amd Athlon XP 3200+ @2,2GHz Barton Core
- Asus A7N8X-E Deluxe
- 2GB DDR PC3200 Corsair
- Sapphire ATI X700 AGP
- Creative Audigy 2 EX Platinum
...
Ik heb een soortgelijk systeem. Alleen nVidia 6800GT ipv die ATI x700 en Soundstorm ipv die Audigy 2. Draai 1280x960 op medium detail, en dat gaat best goed. Geen hapering van enkele seconden. Een x1650pro is kwa snelheid denk ik wel gelijk aan een 6800GT, dus je zou hetzelfde kunnen halen door die upgrade. Je moet alleen bij jezelf afvragen of die upgrade nog loont, weet niet wat een x1650pro tegenwoordig kost.

Als je echt haperingen van enkele seconden hebt, denk ik ook aan een mogelijk trage(re) harddisk. Is die wel redelijk snel en heb je al een keer een defrag gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:02:

[...]
Inderdaad! Ik gebruik de health artifacts altijd om weer 'heel' te worden als ik toch een stukje moet lopen / wachten o.i.d. Scheelt toch weer een medkit hé (al krijg je die ook genoeg, maar goed). Tijdens de shootouts hebben die health arti's alleen maar negatief effect (minder 'bulletproof cap', 'impact' etc.) Daarom haal ik ze dan ook altijd van m'n riem af :)

Endurance artifacts zijn in mijn ogen de meest bruikbare. Vooral die sterkere waardoor je oneindig kan rennen (onder de 50 KG dan) is echt een 'must'. Daarnaast gebruik ik soms een 'radiation' artifact als ik bij iets radioactiefs moet zijn... maar dit is eigenlijk maar zelden.
die radation artifact vond ik juist enorm handig, je kan paar +resistance (bulletproof bijv) gebruiken die + rad hebben en je hoeft geen anti rad meds meer te gebruiken

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
Cascade schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:00:
[...]

Ik heb een soortgelijk systeem. Alleen nVidia 6800GT ipv die ATI x700 en Soundstorm ipv die Audigy 2. Draai 1280x960 op medium detail, en dat gaat best goed. Geen hapering van enkele seconden. Een x1650pro is kwa snelheid denk ik wel gelijk aan een 6800GT, dus je zou hetzelfde kunnen halen door die upgrade. Je moet alleen bij jezelf afvragen of die upgrade nog loont, weet niet wat een x1650pro tegenwoordig kost.

Als je echt haperingen van enkele seconden hebt, denk ik ook aan een mogelijk trage(re) harddisk. Is die wel redelijk snel en heb je al een keer een defrag gedaan?
Vind ik wel apart om te lezen, dat je zonder haperingen op medium speelt.
ik draai em op 1024x768 op low....misschien dat die videokaart toch verschil uitmaakt.

Nou die x1650pro kost 115 euro bij mycom, dus dat valt nog mee...beter dan een heel nieuw systeem halen. Ik had em anders vandaan gehaald als ik niet in de file was komen te staan bij Apeldoorn.

kan inderdaad wel een keer defrag proberen.
snelheid van de disk moet het em niet in zitten, heb WinXP op 80gb schijf allemaal zelfde snelheid en me games op een 320 gb schijf en me swapfile op een andere schijf van 320gb (niet alleen voor de swap...ook voor leeche :P)

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Net even de fps gemeten met
code:
1
rs_stats 1
in de console, en die is wel erg laag. Zit op ongeveer 16 fps als ik door de 'stad' rond de bar loop. Het heeft me nog niet gestoord dat het zo laag is en ik heb ook geen storende lange haperingen. Ze zijn er wel! maar echt sporadisch en erg kort.

Dit is op 1280x960, medium detail, vsync uit, refresh 85 Hz, geen AA, op een XP 3200+, 6800GT, 2GB ram, spel niet gepatched.

Dus...ookal upgrade je naar een x1650pro, je fps blijft wel beperkt maar je het gehaper zou misschien iets minder kunnen worden. Maar het is moeilijk te zeggen of het wel alleen aan je videokaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Cascade schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 01:13:
Dus...ookal upgrade je naar een x1650pro, je fps blijft wel beperkt maar je het gehaper zou misschien iets minder kunnen worden. Maar het is moeilijk te zeggen of het wel alleen aan je videokaart ligt.
ja het blijft af wachten. het gaat me er ook om dat het gehaper weg is.
Verder ik zou me systeem opnieuw kunnen installaren, maar daar heb ik geen zin in :P
qua systeem config, weet ik wel wat ik doe.

Zelf zou ik niet weten hoeveel fps ik draai, zal ff testen.
als het spel maar vloeiend kan spelen maakt mij die hoeveelheid fps niet uit, het is gewoon een lomp zwaar spel.

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 17:51
MCRoadkill schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 07:26:
[...]
ja het blijft af wachten. het gaat me er ook om dat het gehaper weg is.
Verder ik zou me systeem opnieuw kunnen installaren, maar daar heb ik geen zin in :P
qua systeem config, weet ik wel wat ik doe.

Zelf zou ik niet weten hoeveel fps ik draai, zal ff testen.
als het spel maar vloeiend kan spelen maakt mij die hoeveelheid fps niet uit, het is gewoon een lomp zwaar spel.
Ik heb ong zelfde systeem zoals jij hebt (zie sig), alleen dan met een DFI board en 1 gig aan geheugen. Heb laatst een Sapphire X1650pro ddr3 geklocht, toen voor Oblivion, redelijk tevreden mee gezien ik eerst een 9800xt had. Sommige dingen gaan beter dan andere.

STALKER zelf is een ander verhaal.
Ik heb nogsteeds stutters. Moest me cpu down clocken van 2500/228fsb naar 2420/220fsb om stalker stabiel te krijgen. Niet dat ik met andere games op 2500 MHz problemen had. Stalker is er blijkbaar ERG gevoelig op, X3 en OB niet bv vreemdgenoeg.
Dus zelf denk ik dat iemand met een vergelijkbaar systeem beter af zou zijn met een nieuwe computer.

AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Gkirmathal schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:31:
Moest me cpu down clocken van 2500/228fsb naar 2420/220fsb om stalker stabiel te krijgen. Niet dat ik met andere games op 2500 MHz problemen had. Stalker is er blijkbaar ERG gevoelig op, X3 en OB niet bv vreemdgenoeg.
Dus zelf denk ik dat iemand met een vergelijkbaar systeem beter af zou zijn met een nieuwe computer.
Ik kan wel ff proberen met cpu van standaard af te halen en op 220fsb zetten, fanspeed wat hoger zetten en nieuwe videoplank.
Maar dan zou hij nog steeds blijven stotteren? of minder dan hij nu doet.
als ik een nieuwe pc koop dan word het gelijk een goeie en stap ik over op quad core..en dat word een duur geintje..dus daar wacht ik ff mee..tot me pc echt niet meer meekan.
me vriendin blij maken met me oude videokaart, draait GW ook wat beter bij haar ;)

Ik vind stalker een heel vet spel, en wil em gewoon vloeiend spelen.
en damn wat is die G36 een lekker wapen :P

[ Voor 14% gewijzigd door MCRoadkill op 03-05-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
MCRoadkill schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:42:
[...]

Ik kan wel ff proberen met cpu van standaard af te halen en op 220fsb zetten, fanspeed wat hoger zetten en nieuwe videoplank.
Maar dan zou hij nog steeds blijven stotteren? of minder dan hij nu doet.
als ik een nieuwe pc koop dan word het gelijk een goeie en stap ik over op quad core..en dat word een duur geintje..dus daar wacht ik ff mee..tot me pc echt niet meer meekan.
me vriendin blij maken met me oude videokaart, draait GW ook wat beter bij haar ;)

Ik vind stalker een heel vet spel, en wil em gewoon vloeiend spelen.
en damn wat is die G36 een lekker wapen :P
Denk dat je zoizo last blijft houden van stotteren, de mate waarin hangt ook af van je systeem en hoe die geconfiged staat. Hier valt het best mee na een clean boot, heb me XP page file op een fysiek andere schijf staan dus misschien helpt dat ook mee. Maar soms heb ik er ook nog best last van.

Dus als je ECHT stotter free wilt gamen, wat denk ik niet helemaal mogelijk is met Stalker (idem Oblivion) zou ik naar een nieuwe comp gaan kijken.

Maar een clean boot kan ook helpen, vooal als je alle meuk XP services uitzet die je toch niet nodig hebt.

PS. geef mij maar een PSO-1 scoped AN-94 Abakan met een van de reality mods. Jammer dat die Russische assaultguns zo snel te zwak worden in de vanilla game, irl is dat onzin namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Gkirmathal op 03-05-2007 11:58 ]

AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Gkirmathal schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:56:
Dus als je ECHT stotter free wilt gamen, wat denk ik niet helemaal mogelijk is met Stalker (idem Oblivion) zou ik naar een nieuwe comp gaan kijken.

Maar een clean boot kan ook helpen, vooal als je alle meuk XP services uitzet die je toch niet nodig hebt.

PS. geef mij maar een PSO-1 scoped AN-94 Abakan met een van de reality mods. Jammer dat die Russische assaultguns zo snel te zwak worden in de vanilla game, irl is dat onzin namelijk.
Letterlijk stotter vrij hoeft inderdaad ook weer niet, als et maar even is.
Maar et grote deel loopt ie wel soepel.
Clean boot kan ik ook wel es proberen. Ik ga me pc ff lekker opkietelen.
Nieuwe PC is nog geen optie...
ik heb trouwens ook mijn pagefile op een fysiek andere schijf staan.

Ik zei G36 omdat ik nog niet zover ben :P
heb eergister assault on military camp met duty gedaan.
flink wat guns gescored. Revolver-nade-launcher :P
wil alleen nog een spas12 hebbe (net zoals in HL2 :P)

wel geinig nu ik me flashlight eindelijk heb, niet dat me nightvision zo slecht is van die veta suit.
lijkt wel of het overal dag is :D je ziet ECHT alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

MCRoadkill schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:09:
[...]
Ik zei G36 omdat ik nog niet zover ben :P
heb eergister assault on military camp met duty gedaan.
flink wat guns gescored. Revolver-nade-launcher :P
wil alleen nog een spas12 hebbe (net zoals in HL2 :P)
Assault op het Freedom camp zeker? Mja, daar kun je je eerste echt leuke wapens halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Iemand al ervaring met deze Shader Mod voor S.T.A.L.K.E.R. van Guru3D ? Schijnt en betere beeldkwaliteit en betere performance te geven ...

En als je last hebt van frame-stotter, kun je proberen de 'Render Frames Ahead' van 3 naar 1 te zetten in je GPU Control Panel ... is al eerder voorbij gekomen in dit topic ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
EquiNox schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:46:
[...]

Assault op het Freedom camp zeker? Mja, daar kun je je eerste echt leuke wapens halen!
Ja klopt,
ik heb wel de missie gecomplete, alleen kan me reward niet ophalen omdat die baas dood is gegaan.
Heb ik me eentje dat hele kamp uit moeten moorden en ze blijven maar komen via de brug.
Ga je op de sniper toren met G36 zitten en maar blijven paffen.
Die ranking is ook niks meer waard :P zit ergens op 1300 terwijl die andere stalkers 980 score hebben. zou cool zijn als dit online verwerkt zou worden met andere mensen die het spel ook spelen.

spoiler:
Zit ook een leuke sniper rifle in die stormdrainhatch helemaal in de hoek bij de bomen, vlak bij waar je door de muur heen komt.

En vergeet ook niet even de armoury in te gaan op de begane grond(gewoon het slot open slaan met je mes) in het gebouw waar je die gast moet vermoorden op de 2e verdieping.

Die eliminate bloodsuckers lair wat daar in de buurt zit, stelt ook niks voor...ga op de heuvel zitten met je sniper rifle en je knalt die bloodsucker zo neer, ping...task complete :P

@Skilla
Thanks, zal het eens proberen
wist ik niet, er valt ook zoveel te lezen in deze thread :P

[ Voor 4% gewijzigd door MCRoadkill op 03-05-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

MCRoadkill schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:58:
Die ranking is ook niks meer waard :P zit ergens op 1300 terwijl die andere stalkers 980 score hebben.
Idd, net als met geld. Binnen no time had ik 200k zodat je echt alles kunt kopen, helaas verkoopt zelfs barkeep alleen maar crap. Nergens kun je fatsoenlijke guns, suits of NATO 5.56 ammo kopen.

Wisten jullie trouwens dat STALKER voor een groot deel gejat is van een film uit 1979 en het bijbehorende boek? Het leent echt een hoop hieruit maar ik kan nergens de credits hiervoor terugvinden in het spel.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
Not Pingu schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:29:
[...]

Idd, net als met geld. Binnen no time had ik 200k zodat je echt alles kunt kopen, helaas verkoopt zelfs barkeep alleen maar crap. Nergens kun je fatsoenlijke guns, suits of NATO 5.56 ammo kopen.

Wisten jullie trouwens dat STALKER voor een groot deel gejat is van een film uit 1979 en het bijbehorende boek? Het leent echt een hoop hieruit maar ik kan nergens de credits hiervoor terugvinden in het spel.
Oeh die film heb ik laatst nog ff van internet getrokken, helaas nog niet helemaal gezien. De sfeer komt wel overeen, een beetje creapie vage sfeer komt ook door het zwart/wit me thinks. Binnekort ff gaan kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Op wikipedia staat namelijk wel het een en ander over de film en het boek.

Hoe dan ook het blijft een geweldige offline RPG/FPS game

[ Voor 39% gewijzigd door MCRoadkill op 03-05-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkirmathal
Vreemd van de een op de andere dag is me Stalker install helemaal corrupt :S

Ik kan het spel laden enzo, alleen ingame zie ik alleen maar de onderste 3 streepjes van me crosshair, ding crashed elke keer als in met the barkeeper praat of crashed elke keer als ik ergens wilt saven in de buurt van npc's (barkeeper bv) :S

Geen idee wat het heeft veroorzaakt, ik heb een backup van me complete (schone) gamedata terug gezet maar nogsteeds de zelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Ik heb recent mijn X800XL 256MB vervangen voor een X1950XT 512MB.
Dat ik er op vooruit ga is een feit waar je niet omheen kan, echter vroeg ik mij af hoe heftig dit spel leunt op je CPU. Ik heb namelijk nog een Athlon 64 3200+ Winchester. Sowieso vormt deze cpu al naar mijn mening een bottleneck.

Want anders wacht ik nog tot ik nog even snel een mini upgrade maak van 3200+ naar een > X2 4200+ mits ze nog verkrijgbaar zijn voor soc 939 natuurlijk, anders op naar de volgende grote upgrade.

Maar goed, ik kan het spel dan ook wel zelf proberen.... maar om nu een demo te downloaden als men al vrij simpel kan antwoorden.

specs:

athlon 64 3200+
2GB ddr400
X1950XT 512MB
X-fi
xp sp2

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rusteloos schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:43:
Ik heb recent mijn X800XL 256MB vervangen voor een X1950XT 512MB.
Dat ik er op vooruit ga is een feit waar je niet omheen kan, echter vroeg ik mij af hoe heftig dit spel leunt op je CPU. Ik heb namelijk nog een Athlon 64 3200+ Winchester. Sowieso vormt deze cpu al naar mijn mening een bottleneck.

Want anders wacht ik nog tot ik nog even snel een mini upgrade maak van 3200+ naar een > X2 4200+ mits ze nog verkrijgbaar zijn voor soc 939 natuurlijk, anders op naar de volgende grote upgrade.

Maar goed, ik kan het spel dan ook wel zelf proberen.... maar om nu een demo te downloaden als men al vrij simpel kan antwoorden.

specs:

athlon 64 3200+
2GB ddr400
X1950XT 512MB
X-fi
xp sp2
Er is geen demo. Als je dit topic had gelezen wist je dat het spel speelbaar is op jouw bak. Veel plezier, volgende keer aub het topic doorlezen, er zijn hier teveel posts aangaande specs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
rusteloos schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:43:
specs:

athlon 64 3200+
2GB ddr400
X1950XT 512MB
X-fi
xp sp2
Ja je kan em wel draaien.
maar ga niet alles voluit zetten, want dan doe je nog geen 3 stappen.
gewoon lekker met de instellingen klooien.

ps. ik heb gister mijn fsb wat omhoog gekietelt, maar die paar mhz is niet de moeite waard.
had eerst 12x202; deed ie niet op 12x; toen 11x220, wou wel maar toen ik stalker opstarte liep hij vast...nu staat ie nog op 11x202.
multiply factor zit vast, als ik em in bios op 12 zet, blijft ie in windows hem zien met wcpuid op 11x.
en voor die paar mhz ga ik niet mijn cpu unlocken.
Dus naast een nieuwe videokaart, valt er weinig aan te doen...en moet het daar maar bij blijven.

[ Voor 42% gewijzigd door MCRoadkill op 04-05-2007 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
ik heb net mn nieuwe pc in elkaar en dus stalker erop gezet

ik heb stalker op mn oude systeem uitgespeeld op medium settings
met mn nieuwe kan ie alles high en dus speel ik hem nog een keer

nu ben ik begonnen en het speelt helemaal niet meer lekker
ik heb 70+ fps , mn beeld schud heletijd heen en weer als ik loop
op de nieuwe pc is dit heel erg overdreven en word er misselijk van

Hoe los ik dit op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Er is een mod om headbob helemaal uit te zetten, misschien helpt dat. O.a. hier: http://stalker.filefront....eadbobbing_Mini_Mod;77365. Third person is ook mogelijk: http://forum.cinefacts.de/showthread.php?t=173877

Verder kan je in de console wat spelen met de instellingen cam_inert en cam_slide_inert.

Nog een optie is om grafisch nog hoger in te stellen, bijv. FSAA maximaal zodat de frame rate iets lager wordt...

dodenherdenking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
de framerate is opzich niet het probleem
dat gewiebel is gewoon heel ieritant

ik heb de installatie van mn vorige pc op deze gezet en nu heeft ie het pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
geitema schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:23:
ik heb net mn nieuwe pc in elkaar en dus stalker erop gezet

nu ben ik begonnen en het speelt helemaal niet meer lekker
ik heb 70+ fps , mn beeld schud heletijd heen en weer als ik loop
op de nieuwe pc is dit heel erg overdreven en word er misselijk van

Hoe los ik dit op??
Ik had dit ook, STALKER helemaal verwijderd.. Opnieuw geinstalleerd, patch erover.. alles weer ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
ja mischien helpt dit , ben nu bezig maar ook mn aim is heel anders

als ik ergens heen richt gaat mn wapen trager die kant uit en zo raak ik helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het spel ook origineel maar speel het niet , kan ik dit spel zonder problemen aan iemand uitlenen zodat hij het kan proberen zonder dat er keycodes onbruikbaar worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:39:
Heb het spel ook origineel maar speel het niet , kan ik dit spel zonder problemen aan iemand uitlenen zodat hij het kan proberen zonder dat er keycodes onbruikbaar worden ?
Ja dat kan, je moet zorgen dat je tijdens de installatie het gedeelte van de registratie skipt.
of je geeft iemand een key mee van internet. zo kan iemand hem perfect spelen.

Suc6

Ik heb zelf net de limited edition gekocht, dit omdat die bonus disc heel mooi materiaal bevat over de originele chernobyl. ook de extra boekjes vind ik wel mooi.
voor 30 euro op ebay hoor je mij niet klagen :P
Postbode is al een keer voor niks geweest, dus morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even stalker op mijn laptop gezet (msi megabook l745)
op static lighning met shadows uit en rest op high draait hij als een **** dus maar even kijken wat er nog meer omhoog gezet kan worden.
Wil het spel tegen mijn vriendin spelen (vietcong vind ze al geweldig dus)
ik krijg hem alleen niet draaiende over lan.
wat ik ook doe de server staat er niet bij.
zijn er bepaalde poorten die ik moet forwarden of is dat alleen voor internet play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

TepelStreeltje schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:31:
[...]

spoiler:
zie het hele NPP inside gedeelte rond de monolith ff als een groot vierkant met een gang er omheen, in het midden dus de monolith. Ergens in de gang zit een klein gangetje met een trap naar boven die weer naar een gang leidt. (vind je ook een exoskeleton armor) aan het eind is die deur.
komen wel shitload ventjes op je af als je die deur open wilt doen, dus u are warned ;) (trouwens leuke plek om je nades op te maken, hoewel het verderop wel handig kan zijn)
Bedankt voor de hulp het is allemaal gelukt. :)

spoiler:
Best een heftig einde ook. Ook al krijg je bij de 'verkeerde' keus van de C-Conscious een einde van een dierbare te zien, die echter bij het 'goeie' einde niet voorkomt waarna je in slaap valt in het gras. Dat had wel wat interessanter gemogen naar mijn mening. (Als je Doctor en Strelok bijvoorbeeld herenigd zou zien had dat in mijn ogen toch wel wat toegevoegde waarde gehad, of als nou bleek dat zijn vrienden eigenlijk nog leefde ofzow...).
In ieder geval wel een mooi verhaal achteraf waaruit blijkt dat de C-Conscious toch daadwerkelijk als het er op aan kwam je nog aan het bedriegen waren. Het einde vond ik daarom wel redelijk heftig. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Da_maniaC op 06-05-2007 00:56 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:13:
Net even stalker op mijn laptop gezet (msi megabook l745)
op static lighning met shadows uit en rest op high draait hij als een **** dus maar even kijken wat er nog meer omhoog gezet kan worden.
Wil het spel tegen mijn vriendin spelen (vietcong vind ze al geweldig dus)
ik krijg hem alleen niet draaiende over lan.
wat ik ook doe de server staat er niet bij.
zijn er bepaalde poorten die ik moet forwarden of is dat alleen voor internet play
Never mind het is dus gelukt.
De maps lenen zich alleen niet zo erg voor 2 player DM
aangezien er gewoon te veel plekjes zijn op te verstoppen.
10 kills halen samen duurt gewoon erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
DJ_The_SP schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:26:
Ik heb dat kamp links laten liggen totdat de Trader pas wilde dat ik daar naar toe ging.

Misschien is het verstandiger om hetzelfde te doen?

Overdag zitten er iets van 14 militairen daar, dus dat is zeker pittig in het begin.
Mag ik vragen van welke trader en wanneer in het spel je die missie gekregen hebt? Ik heb helemaal in het begin voor de lol al die militairen om lopen te leggen, maar loop nu al een hele tijd rond met die documenten :P.

Heb je overigens nog iets aan die rankings? Ik heb die Arena enzo 'uitgespeeld', en daardoor stijg je wel hard, maar krijg ik nog iets als ik nr1 sta?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

XyritZz schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:55:
[...]

Mag ik vragen van welke trader en wanneer in het spel je die missie gekregen hebt? Ik heb helemaal in het begin voor de lol al die militairen om lopen te leggen, maar loop nu al een hele tijd rond met die documenten :P.

Heb je overigens nog iets aan die rankings? Ik heb die Arena enzo 'uitgespeeld', en daardoor stijg je wel hard, maar krijg ik nog iets als ik nr1 sta?
spoiler:
De Trader in het allereerste kamp (The Cordon) geeft je de opdracht als speciale missie later in het spel. (gewoon vragen om een special mission, als je je huidige hebt afgemaakt).

Als je op Rank nummer 1 staat krijg je verder niets behalve een goeie reputatie. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

XyritZz schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:55:
[...]

Heh, ik had op een gegeven moment voor de lol dat kamp uitgemoord en toen vond ik dus die documenten. Toen ik bij Trader aankwam had ie ineens een missie voor me om documenten uit het militaire kamp te jatten 8)7

Overigens heb ik mezelf nu gedeadlocked denk ik :/ heb voornamelijk op quicksaves geleund (steeds gesaved naar dezelfde savefile, slechts sporadisch aparte saves voor de lange termijn). Nu zit ik dus bij Chernobyl NPP maar ik word steeds afgemaakt. Is het niet door die helikopters dan wel door de mannetjes die achter je de brug overkomen of door een van die APC's. En ik heb nog maar een paar medkits.

Mooi kut dus, mijn laatste save hiervoor was in X16. Dan zou ik dus vanaf daar weer opnieuw moeten beginnen. Dus weer de Red Forest en de Brain Scorcher enzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
als het goed is heb je zoiets als _administrator_autosave (of _[username]_autosave, dat is aan het begin van het level :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu in het powerplant zelf, en ik ga dood van de straling. M'n pak is niet helemaal 100% meer dus. Weet iemand waar ik nu nog een nieuw suit vandaan kan toveren? Want er ligt wel een exo suitje hier maar dan stapelt de radiation zo snel op dat ik gewoon sterf binnen 'n minuut.

-Update.
Ik heb het maar gewoon gecheat met een trainer. Het einde vond ik wel mooi overigens :)
spoiler:
Had het goede 'echte' einde

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:30:
Ik zit nu in het powerplant zelf, en ik ga dood van de straling. M'n pak is niet helemaal 100% meer dus. Weet iemand waar ik nu nog een nieuw suit vandaan kan toveren? Want er ligt wel een exo suitje hier maar dan stapelt de radiation zo snel op dat ik gewoon sterf binnen 'n minuut.

-Update.
Ik heb het maar gewoon gecheat met een trainer. Het einde vond ik wel mooi overigens :)
spoiler:
Had het goede 'echte' einde
In de powerplant zelf liggen minstens 2 Exoskeletons die je prima beschermen tegen de straling. :)

Daarnaast had ik zelf 2 Stone blood Artifacts (-20% Radiation) dus dat hielp ook wel. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 07-05-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:18

Bene

list incomprehension

Nonde-nonde-snotver-nondeju. Ik loop per ongeluk Pyriadinges uit, Chernobyl binnen. Ik doe een quicksave (lessen die je leert..), kom tot de conclusie dat ik beter eerst mijn subquestjes kan afmaken, draai mij om en wat denk je? !@#!@# geen weg terug. Nou ja, wel een weg, maar geen 'passage' naar het vorige veld. Amper kogels, geen kans op het mooie einde, etcetera. Is er een cheat of iets om van maps te kunnen wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bene schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:17:
Nonde-nonde-snotver-nondeju. Ik loop per ongeluk Pyriadinges uit, Chernobyl binnen. Ik doe een quicksave (lessen die je leert..), kom tot de conclusie dat ik beter eerst mijn subquestjes kan afmaken, draai mij om en wat denk je? !@#!@# geen weg terug. Nou ja, wel een weg, maar geen 'passage' naar het vorige veld. Amper kogels, geen kans op het mooie einde, etcetera. Is er een cheat of iets om van maps te kunnen wisselen?
Ik denk iets in de richting van:
GeforceDDQ schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:05:
als het goed is heb je zoiets als _administrator_autosave (of _[username]_autosave, dat is aan het begin van het level :)
Maar ik weet hier ook het fijne niet van hoor! Misschien kun je hier even naar googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

GeforceDDQ schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:05:
Ja, maar daar heb ik dus niks aan omdat die ook begint in NPP en je kunt dan niet terug naar Prypyat. Ik had geen flauw idee wat me bij NPP te wachten stond dus ik ben met te weinig ammo en veel te weinig health kits (not to mention te zwakke armor) NPP binnen gerend en nu kom ik met geen mogelijkheid de sarcophagus binnen zonder te worden doodgeschoten of voordat de blowout plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Not Pingu schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:31:
[...]

Ja, maar daar heb ik dus niks aan omdat die ook begint in NPP en je kunt dan niet terug naar Prypyat. Ik had geen flauw idee wat me bij NPP te wachten stond dus ik ben met te weinig ammo en veel te weinig health kits (not to mention te zwakke armor) NPP binnen gerend en nu kom ik met geen mogelijkheid de sarcophagus binnen zonder te worden doodgeschoten of voordat de blowout plaatsvindt.
Oh GeforceDDQ bedoelt gewoon de autosave :o
Sorry, my bad... Ik dacht dat hij bedoelde dat de beginsave van elk level ergens nog bewaard wordt o.i.d. Toch eens wat beter lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Als je echt een save kwijt bent en je je vorige save game te ver terug vind, vind ik het altijd het handigste om gewoon die oude savegame te laden en desnoods met een inf. health + one hit kill trainer het stuk nog even te doorlopen.
(Ik heb het ook een paar keer gehad en sindsdien savede ik iedere quest met een andere naam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Laatst online: 06-05-2022
Weet iemand toevallig waar ik de gitaarnummers kan vinden die de AI speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raamon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-08 10:32
Weet een van jullie of er in de console een optie is om een dood karakter weer levend te maken ??

Bij die missie 'kill Lukash' (die missie met dat je die snipers bij die militaire basis moet uitschakelen) is namelijk die gozer waar ik de missie gestart was dood gegaan. Ik kan dus me reward niet ophalen of de 2e missie starten.

Ik ben alweer een heel stuk verder in het spel dus ff overnieuw doen wil ik niet.

Der is voor de console opties maar heel weinig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
jeuuhtje heb het inmiddels al uitgespeeld, het einde valt me wel zwaar tegen zeg :O ik weet dat er verschillende eindes zijn maar:

spoiler:
ik verwachte dat je daarna nog kon doorspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Laatst online: 01-08-2024
ik zit zelf es een keerjte vast....

heb van de Generaal een missie genomen om een stalker om te leggen in de Agnitum (weet ff niet hoe het heet) in de tunnels richting Streloks hide-out.

Ik heb alle mensen daar neergeschoten maar de missie is nog niet over, ben door de tunnels heen gegaan maar kan daar verder niemand vinden en ook het tekentje dat er iets te doen is wijst nog steeds naar boven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

ADMK schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 04:19:
spoiler:
ik verwachte dat je daarna nog kon doorspelen!
Dit wordt mogelijk gemaakt in de volgende patch.

Patch v1.0003 is vrijgegeven. Hierbij gaan de savegames van v1.0001 niet verloren!

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met de missie 'Destroy the Brain Scorcher', in dat lab zitten een boel deuren met zon keylock, in het vorige lab kon je die codes vinden om de deuren te openen maar in dit lab heb ik nog nergens aanwijzingen gevonden :(
Zijn die deuren te openen? En zo ja, waar kan ik de keycodes vinden? (walkthroughs zeggen er weinig over en ik vind t ook zonde om die te lezen, dat wil ik dan ook beperken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

The_Worst schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 16:03:
[...]

Patch v1.0003 is vrijgegeven. Hierbij gaan de savegames van v1.0001 niet verloren!
Zitten wel wat nice changes in hey :)
Gelijk even patchen...

Changelog:

* Added some textures of certain objects (for technical purposes).
* Added console command 'sv_listmaps' to view the list of maps queue.
** Added the support for additional mouse buttons (now they can be bound to certain actions).
* Fixed bugs with player's character health bar in Multi-player.
* Fixed the crash upon making the screenshot to a saved game.
* Fixed the bug with standing dead bodies upon connecting to the game.
* Fixed inventory items placing system (Free for all and Team play modes).
* Fixed the enumeration of the game's version.
* Fixed the crash with using Numpad in some localizations.
* Fixed the crash on the level "Military warehouse".
* Fixed the crash while idling on the pause menu
* Fixed the crash in dialog with Professor Sakharov on the Yantar level.
* Fixed the storyline task "Meet with the Guide", now you can get it by searching Ghost's corpse.
* Fixed the bug with NPCs spawning in front of the player.
** Fixed the A-life reaction time. Now A-life spawns new NPCs more seldom. Also NPC movement speed is decreased when NPC are on different level then the player.
* Binary files are now compiled with large address aware flag that supports up to 3GB address space (relevant for Windows VistaT users).
* Added the possibility to record/play the camera fly-around ('demo_record'/'demo_play' commands). Now Stalker is ready for benchmarks.
* Fixed aspect ratio 16/9. Now the owners of the widescreen displays will have the benefit from greater viewing radius.
** Fixed various crashes with dedicated server.
** The network packets have been merged. This will make the ping reduce twice or more.
* The correctness of map name is now verified when changing the map using the console.
* Fixed the dragging of dead bodies by monsters.
* Now dumps will be saved upon the game crashes.
* Fixed the in-game patching system for all localizations.
* Fixed the problem with the exceedingly long players' names.
* Fixed textual problems for 16/9 video format.
** Fixed game freezing upon trying to connect to a different version.
* Fixed binocular Spectator crash.
* Fixed non-existent grenade launcher firing.
* Fixed players turning invisible when reduced to a minimal amount of health.
* Fixed pre-selected skin not allowing for player spawn.

-Edit-

Eeen aantal punten dik gedrukt gemaakt die ik zelf wel lekker vind en waar ik dan ook last van had..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:38:
Ik ben nu bezig met de missie 'Destroy the Brain Scorcher', in dat lab zitten een boel deuren met zon keylock, in het vorige lab kon je die codes vinden om de deuren te openen maar in dit lab heb ik nog nergens aanwijzingen gevonden :(
Zijn die deuren te openen? En zo ja, waar kan ik de keycodes vinden? (walkthroughs zeggen er weinig over en ik vind t ook zonde om die te lezen, dat wil ik dan ook beperken :) )
daar hoef je geen deuren te unlocken, je hoeft alleen maar de gangen te volgen en je komt er vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

psychoclown schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:54:
[...]

Zitten wel wat nice changes in hey :)
Gelijk even patchen...

Changelog:

[...]

* Fixed textual problems for 16/9 video format.

[...]
W00tness! Eindelijk fatsoenlijke breedbeeldondersteuning!

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 14:05
ADMK schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:35:
[...]

daar hoef je geen deuren te unlocken, je hoeft alleen maar de gangen te volgen en je komt er vanzelf
nou zo makkelijk als jij het doet voorkomen is het vast niet..

ik ben ook met de missie bezig " turn off brain scorcher"
- reach the antennae ( is gelukt)
- find the entrance to the controlbunker (is gelukt)
- deactivate machine (niet gelukt)

ik zoek me wezenloos.. veel deuren met een codeslot.. maar ik heb geen codes..
heb nu al zo lang lopen zoeken dat ik gewoon verdwaald ben daar binnen...
kan iemand helpen..

en niet zeggen dat je alleen de gangen hoeft te volgen en dan kom je er vanzelf..
dat werkt helaas niet als je daarzo verdwaald rondloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote]Carni4561 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:57:
[...]

spoiler:
Je bent in het spel zelf Strelok...

Verder had ik nog een speciale Z-M LR300(echte naam) met silencer en ACOG-scope gevonden. Heb er zelf even een M203 onder gehangen. Ik heb nog maar voor de helft zicht, maar who gives a frack. Erg fijn wapen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op de 2 screenshot zie je gewoon Z-M Weapons staan... Ze hebben niet eens de texture veranderd.
[/quote]

Waar heb je deze gevonden dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Vista geinstaleerd maar in welke map moet ik mijn XP v1.0001 saved games zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

murky123 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:52:
[...]

ik ben ook met de missie bezig " turn off brain scorcher"
- reach the antennae ( is gelukt)
- find the entrance to the controlbunker (is gelukt)
- deactivate machine (niet gelukt)

ik zoek me wezenloos.. veel deuren met een codeslot.. maar ik heb geen codes..
heb nu al zo lang lopen zoeken dat ik gewoon verdwaald ben daar binnen...
kan iemand helpen..

en niet zeggen dat je alleen de gangen hoeft te volgen en dan kom je er vanzelf..
over de brain scorcher

spoiler:
door blijven lopen tot je in een set van kamers komt met van die walkways die van kamer tot kamer gaan. Je kan ook over de grond gaan, zijn gewoon deuren. Loopt op gegeven moment dood. is ook deur met code slot (waar je de code nergens krijgt afaik) anyway, is op de walkway een machine (zoals in X16of X18, waar je ghost ook vind) die moet je uitzetten en thats it.
machine is gewoon slecht herkenbaar als knop om dat ding uit te zetten...
Midden van de laatste kamer, op de walkways, verder kan ik je niet echt helpen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

murky123 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:52:

Het is idd een eindje lopen en soms lijkt de mission marker op je radar misleidend omdat je er toch echt vlak overheen loopt. In dat geval zit je niet op de goede verdieping. Je moet ergens een paar onzichtbare bloodsuckers tegenkomen, dan zit je in de goede richting.

Maareh, patch 1.0003 is dus niet toepasbaar op versie 1.0? Ik heb weinig zin om alsnog m'n savegames kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 13:28

Dhrax

Prog Lord

Not Pingu schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:01:
[...]
Maareh, patch 1.0003 is dus niet toepasbaar op versie 1.0? Ik heb weinig zin om alsnog m'n savegames kwijt te raken.
Nope, alleen met versie 1.01 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Not Pingu schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:01:
[...]

Het is idd een eindje lopen en soms lijkt de mission marker op je radar misleidend omdat je er toch echt vlak overheen loopt. In dat geval zit je niet op de goede verdieping. Je moet ergens een paar onzichtbare bloodsuckers tegenkomen, dan zit je in de goede richting.

Ja ik weet dat je die deuren niet nodig hebt voor de missie, maar als er zon deur is met een key-lock erop dan lijkt het me toch mogelijk om dat ding te openen met de juiste combinatie? Ik wil graag weten of ik daar kan komen (ligt misschien leuke treasure achter :)

Dus: Zijn de deuren met een keycode-lock in het lab met de brain scorcher (ofzo) te openen met de juiste codes? Zoja, waar vind ik de codes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zelf een pda gevonden waar iemand in zegt hmm in heb een key code maar weet niet meer waar hij van is.
die code voerde ik in en hoppa door unlocked.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:32:
[...]

Ja ik weet dat je die deuren niet nodig hebt voor de missie, maar als er zon deur is met een key-lock erop dan lijkt het me toch mogelijk om dat ding te openen met de juiste combinatie? Ik wil graag weten of ik daar kan komen (ligt misschien leuke treasure achter :)

Dus: Zijn de deuren met een keycode-lock in het lab met de brain scorcher (ofzo) te openen met de juiste codes? Zoja, waar vind ik de codes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
zijn er nog speciale handelingen nodig voor het patchen naar v1.003?

ik heb het net gedaan v1.001 gepatched naar v1.003
en heb nu 5 keer geprobeerd stalker op te starten en nu krijg ik 5 keer een BSOD..

melding dat mijn nvidia.dll ofzo iets niet goed is.. de driver ineens zomaar uit het niets zeker..

ik draai XPsp2 en 2 8800gts SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

murky123 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:35:
zijn er nog speciale handelingen nodig voor het patchen naar v1.003?

ik heb het net gedaan v1.001 gepatched naar v1.003
en heb nu 5 keer geprobeerd stalker op te starten en nu krijg ik 5 keer een BSOD..

melding dat mijn nvidia.dll ofzo iets niet goed is.. de driver ineens zomaar uit het niets zeker..

ik draai XPsp2 en 2 8800gts SLI
Voor zover ik weet niet, ik heb hem gewoon er overheen gepatched en het ging flekkenloos :)

Heb je de driver overnieuw geinstalleerD?
Heb je die goede patch gepakt?
Patch de game anders nog een keer :)

[ Voor 9% gewijzigd door psychoclown op 12-05-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
overnieuw patchen lukt niet en terug naar v1.001 ook niet
hij zegt doodleuk dat ik al v1.003 hebt dus dat het niet nodig is om overnieuw te patchen of terug naar een oude versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

murky123 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 09:47:
overnieuw patchen lukt niet en terug naar v1.001 ook niet
hij zegt doodleuk dat ik al v1.003 hebt dus dat het niet nodig is om overnieuw te patchen of terug naar een oude versie
Heb je driver van je gpu al eens overnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
jep ik heb ook mijn driver voor de gpu opnieuw geinstalleerd..
nu kom ik wel in de singleplayer..
maar de qualiteit is bedroevend.
dat mooie licht effect wat je hebt met full dynamic lightnig is weg
je heb van die oranje zwaailampen hier en daar en dan zie je gewoon zwarte vlaken in het licht.
en als ik mijn flashlight aan zet dan klopt er ook niet veel van..
qua frames en de rest is het heel speelbaar,,
maar de patch is gewoon mislukt......

tjonge jonge zeg het is een mooi spel maar zit wel vol fouten, slecht geschreven, veel memoryleaks
jaren zijn ze er mee bezig geweest en het lijkt wel of de code is afgeraffeld..

weet iemand hoe ik terug kan naar een oude versie?
gewoonweg een oude patch eroverheen gooien werkt niet.
en de file localiseren en dan renamen en v1.003 nog eens proberen is me ook niet gelukt wat ik weet niet welke file dat dan zou moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt vet irritant hier, zit vast in X16, het schijnt dat er in de wc's een tunnel is, maar ik zie niks, erger me helemaal kapot, kan helemaal niets meer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

murky123 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 10:34:
jep ik heb ook mijn driver voor de gpu opnieuw geinstalleerd..
nu kom ik wel in de singleplayer..
maar de qualiteit is bedroevend.
dat mooie licht effect wat je hebt met full dynamic lightnig is weg
je heb van die oranje zwaailampen hier en daar en dan zie je gewoon zwarte vlaken in het licht.
en als ik mijn flashlight aan zet dan klopt er ook niet veel van..
qua frames en de rest is het heel speelbaar,,
maar de patch is gewoon mislukt......

tjonge jonge zeg het is een mooi spel maar zit wel vol fouten, slecht geschreven, veel memoryleaks
jaren zijn ze er mee bezig geweest en het lijkt wel of de code is afgeraffeld..

weet iemand hoe ik terug kan naar een oude versie?
gewoonweg een oude patch eroverheen gooien werkt niet.
en de file localiseren en dan renamen en v1.003 nog eens proberen is me ook niet gelukt wat ik weet niet welke file dat dan zou moeten zijn..
Hmm lastig...
Tja ik zou proberen Stalker te reinstallen kijken of dat zoden aan de dijk zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
als ik stalker opnieuw installeer dan ben ik zeker ook mijn savegames kwijt?
die was ik al kwijt toen ik de allereerste patch installeerde.
en dan nu zeker weer, met als gevolg dat ik voor een derde keer de eerste helft van stalker overnieuw moet doen..

en dat doe ik niet.. stalker is leuk maar niet 3 keer hetzelfde..

of kunnen jullie mij vertellen hoe ik mijn savegames veilig kan stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Je savegames staan in <windows-schijf>:\Documents and Settings\All Users\Gedeelde Documenten\STALKER-SHOC .

Als je het spel verwijdert wordt deze map volgens mij niet verwijderd. Daarna zijn de savegames nadat je de patches installeert weer normaal bruikbaar.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
The_Worst schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:09:
Je savegames staan in <windows-schijf>:\Documents and Settings\All Users\Gedeelde Documenten\STALKER-SHOC .

Als je het spel verwijdert wordt deze map volgens mij niet verwijderd. Daarna zijn de savegames nadat je de patches installeert weer normaal bruikbaar.
thanks ik zal het zo eens proberen en voor de veiligheid maar even een backup maken van de savegames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nogal vast in het spel ... dat wil zeggen, iedereen haat me en begint direct op me te knallen ...

Ik wilde graag bij Duty gaan dus ik liep in de BAR een beetje rond en een mannetje daar gaf me een missie om een overloper te vermoorden die nu guard was in de andere basis. Tegelijkertijd gaf Generaal Voronin me de missie om 'm de grenadelauncher (Bulldog 6) te jatten uit die basis door met de Cook te gaan praten en vragen waar ie lag ...

Toen ik bij de basis aankwam waren er ngo een paar Duty-gasten verkleed als Freedom-mannetjes geloof ik die wilden dat ik hun hielp met snipers uitschakelen en de baas van Freedom. Uiteraard heb ik hun ook geholpen omdat ik beter bij Duty wilde liggen. Allemaal gedaan, maar als ik nu weer bij de Bar terug kom wordt er direct omgeroepen dat er een indringer is en iedereen probeert me direct te vermoorden! Nu kan ik nergens heen want ik moet altijd door die basis heen om andere missies te doen (Antennae vinden of met de Doctor praten).

Ik kan dus ook niet meer naar Voronin gaan om m'n reward op te halen of bij die andere dude voor wie ik die overlopen neer heb geknald ... Iemand een idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als duty je niet mag knal je ze toch gewoon overhoop?
je kan dan alsnog de bar in en de missies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
murky123 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:30:
[...]

thanks ik zal het zo eens proberen en voor de veiligheid maar even een backup maken van de savegames
inderdaad.. ik heb stalker overnieuw geinstalleerd en de savegames werken ook nog..
maar zodra ik de patch v1.003 installer begint de ellende weer van vooraf aan..
BSOD's.. vastlopers.. e.d.
dus alles maar weer opnieuw geinstalleerd en ik hou het voorlopig maar bij patch v1.001..
vind het prima zo..
irritant hoor. als je om 21.00 denkt ff te gaan gamen, en tegen elven lukt het dan ook naar behoren.
als je dat een paar keer overkomt dan verdwijnt een spel al gauw op de boekenplank..

dat gevoel begin ik een beetje te krijgen bij stalker.
het ziet er waanzinnig uit.. en als het loopt dan loopt het ook soepel.. maar het is gauw buggy..
nadeel is dat als ik bij patch v1.001 blijft hangen er ook steeds minder servers overblijven voor online fraggen..
maa goe ff wachten op quake wars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
The_Worst schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 16:03:
[...]

Maar wanneer je van 1.000 upgrade gaan je savegames nog steeds verloren neem ik aan?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 10:50:
Echt vet irritant hier, zit vast in X16, het schijnt dat er in de wc's een tunnel is, maar ik zie niks, erger me helemaal kapot, kan helemaal niets meer doen...
In X16 heb je die grote ruimte met 3 niveaus waar in het midden dat hersenachtige monster hangt. Je moet uiteindelijk op de 3e verdieping in die ruimte aan de overkant een gang door waar je zo'n controller mutant tegenkomt. Daar moet je ergens een tunnel inspringen.

De fout om helemaal naar het begin terug te lopen heb ik ook gemaakt, de tunnel is niet heel makkelijk te vinden en het richtingpijltje is een beetje misleidend.
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:26:
Ik zit nogal vast in het spel ... dat wil zeggen, iedereen haat me en begint direct op me te knallen ...

Allemaal gedaan, maar als ik nu weer bij de Bar terug kom wordt er direct omgeroepen dat er een indringer is en iedereen probeert me direct te vermoorden! Nu kan ik nergens heen want ik moet altijd door die basis heen om andere missies te doen (Antennae vinden of met de Doctor praten).

Ik kan dus ook niet meer naar Voronin gaan om m'n reward op te halen of bij die andere dude voor wie ik die overlopen neer heb geknald ... Iemand een idee wat ik moet doen?
Hey dat heb ik ook wel eens gehad. Maar dat was omdat ik net buiten de Duty verdedigingslinie, op de weg naar de Warehouses een paar Mercs tegenkwam die op me schoten. Ik dus terugschieten, maar toen werd Duty dus gealarmeerd en elke keer als ik terug kwam in Rostok waren er een paar mafkezen die achter mijn bounty aanzaten.

Je moet goed kijken in je PDA wie je allemaal vijandig gezind is en bij welke groepering ze horen. Loners die je bounty willen collecten kun je (ook in Rostok) volgens mij zonder problemen afknallen, liefst buiten het zicht van Duty.
Het kan ook voorkomen dat een groep intruders in gevecht raakt met Duty.

Je kunt de schade beperken door iedereen die je vijandig gezind is, af te schieten buiten het zicht van nog neutrale NPC's. Die weten dan niet dat je een moord hebt gepleegd en als je alle hostiles dood hebt, ben je weer veilig. Dit werkt bij de Freedom base ook zo.

Respawnende NPC's zijn je dan niet automatisch vijandig gezind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

murky123 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:41:
[...]

inderdaad.. ik heb stalker overnieuw geinstalleerd en de savegames werken ook nog..
maar zodra ik de patch v1.003 installer begint de ellende weer van vooraf aan..
BSOD's.. vastlopers.. e.d.
dus alles maar weer opnieuw geinstalleerd en ik hou het voorlopig maar bij patch v1.001..
vind het prima zo..
irritant hoor. als je om 21.00 denkt ff te gaan gamen, en tegen elven lukt het dan ook naar behoren.
als je dat een paar keer overkomt dan verdwijnt een spel al gauw op de boekenplank..

dat gevoel begin ik een beetje te krijgen bij stalker.
het ziet er waanzinnig uit.. en als het loopt dan loopt het ook soepel.. maar het is gauw buggy..
nadeel is dat als ik bij patch v1.001 blijft hangen er ook steeds minder servers overblijven voor online fraggen..
maa goe ff wachten op quake wars..
he wat gek :/
Ja daar zou ik ook niet zo snel iets op weten...
Wel jammer anders was ik je mss nog wel eens tegen gekomen in MP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
zal em eerst wel ff uitspelen met patch v1.001 en daarna maar weer eens v1.003 of mischien wel v.1004 en dan vol de MP in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:53:
Ik had zelf een pda gevonden waar iemand in zegt hmm in heb een key code maar weet niet meer waar hij van is.
die code voerde ik in en hoppa door unlocked.

[...]
Waar heb je die PDA gevonden? Mocht je dat niet meer weten, kan je me dan de keycode geven? Liever de PDA, das leuker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:01:
Als duty je niet mag knal je ze toch gewoon overhoop?
je kan dan alsnog de bar in en de missies doen.
Dat heb ik uiteraard ook geprobeerd maar weet je hoeveel dat er zijn!?! Is onmogelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:11:
[...]

Waar heb je die PDA gevonden? Mocht je dat niet meer weten, kan je me dan de keycode geven? Liever de PDA, das leuker :D
342089 Is de code, er staat bij monolith's soldier en in de pda staat een stukje al volgt.
(a number haunts me in my head)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:11:
[...]

Worden die PDA's niet op je missie radar aangegeven? Ik kan mij niet herinneren problemen gehad te hebben met het openen van die key-locked deuren. Of hebben we het niet over dezelfde deuren?

En een opmerking: die waarschuwing 'Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.', moet daar niet even bij dat dat geldt voor patch 1.0000000001 en niet voor 1.0000000003

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

arieleks schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:34:
[...]
En een opmerking: die waarschuwing 'Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.', moet daar niet even bij dat dat geldt voor patch 1.0000000001 en niet voor 1.0000000003
De waarschuwing klopt nog steeds. Al speel je het originele spel en je installeert 1.0001, dan gaan je savegames verloren. En je hebt versie 1.0001 nodig om 1.0003 te installeren. Echter, het bericht moet wel gewijzigd worden voor de mensen die (opnieuw) zijn begonnen vanaf versie 1.0001.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 15-05-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Not Pingu schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:50:
[...]

In X16 heb je die grote ruimte met 3 niveaus waar in het midden dat hersenachtige monster hangt. Je moet uiteindelijk op de 3e verdieping in die ruimte aan de overkant een gang door waar je zo'n controller mutant tegenkomt. Daar moet je ergens een tunnel inspringen.

De fout om helemaal naar het begin terug te lopen heb ik ook gemaakt, de tunnel is niet heel makkelijk te vinden en het richtingpijltje is een beetje misleidend.

[...]

Hey dat heb ik ook wel eens gehad. Maar dat was omdat ik net buiten de Duty verdedigingslinie, op de weg naar de Warehouses een paar Mercs tegenkwam die op me schoten. Ik dus terugschieten, maar toen werd Duty dus gealarmeerd en elke keer als ik terug kwam in Rostok waren er een paar mafkezen die achter mijn bounty aanzaten.

Je moet goed kijken in je PDA wie je allemaal vijandig gezind is en bij welke groepering ze horen. Loners die je bounty willen collecten kun je (ook in Rostok) volgens mij zonder problemen afknallen, liefst buiten het zicht van Duty.
Het kan ook voorkomen dat een groep intruders in gevecht raakt met Duty.

Je kunt de schade beperken door iedereen die je vijandig gezind is, af te schieten buiten het zicht van nog neutrale NPC's. Die weten dan niet dat je een moord hebt gepleegd en als je alle hostiles dood hebt, ben je weer veilig. Dit werkt bij de Freedom base ook zo.

Respawnende NPC's zijn je dan niet automatisch vijandig gezind.
Dankjewel, nu ben ik er doorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arieleks schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:34:
[...]

Worden die PDA's niet op je missie radar aangegeven? Ik kan mij niet herinneren problemen gehad te hebben met het openen van die key-locked deuren. Of hebben we het niet over dezelfde deuren?

Het is een niet essentiele deur.(goodies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Laatst online: 13-08-2013
The Zep Man schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:48:
[...]
De waarschuwing klopt nog steeds. Al speel je het originele spel en je installeert 1.0001, dan gaan je savegames verloren. En je hebt versie 1.0001 nodig om 1.0003 te installeren. Echter, het bericht moet wel gewijzigd worden voor de mensen die (opnieuw) zijn begonnen vanaf versie 1.0001.
offtopic:
Ik bedoelde dat mensen nu weer vragen gaan stellen of met de 1.0003 patch weer alle savegames kapot gaan....
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:43:
[...]

Het is een niet essentiele deur.(goodies)
Dat verklaart dat ik er geen problemen mee had, gewoon niet gevonden dus. :D

[ Voor 18% gewijzigd door arieleks op 18-05-2007 12:13 ]

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik zei trouwens in een vorige post dat respawnende NPC's je niet meteen vijandig gezind zijn als je ruzie hebt gemaakt met hun factiongenoten, maar nadat ik in de Freedom base Lukash (de leider) had vermoord, wisten alle Freedomers overal me ineens te vinden. Zelfs bij de barrier en de groep bij het dorpje met de bloodsuckers waren me vijandig gezind, en alle spawnende Freedomers ook.

Dit lijkt echter niet te gebeuren als je Lukash alleen pissed maakt. Hij was al vijandig nadat ie door het raam gezien had hoe ik de zuidkant van de Freedom base uitmoordde maar dat leidde niet tot algehele pissed-offheid onder Freedom.

Ben trouwens weer verder gegaan vanaf mijn savegame in X16 nadat ik mezelf in NPP gedeadlocked had. Nu ben ik inmiddels terug in Pripyat en heb nu ook die groene bio-armor waar ik voorheen moest switchen tussen een Monolith suit en de oranje biosuit, wat een royale pain in the ass was en ook nog eens veel inventory innam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste patch is inderdaad een verbetering, ware het niet dat ik een BSOD gekregen heb tijdens een gevecht in Army Warehouses. Verder is het wel positief dat je nu meer muisknoppen kan instellen en dat Full Dynamic Lighting ondersteund wordt in Vista (ik ben intussen ook van drivers veranderd, dus ik weet niet of het aan de driver of de patch ligt). Het afsluiten duurt wel langer. Weet er trouwens iemand wat het verschil is mbt widescreen monitors? Ik heb een widescreen maar er valt me niet meteen iets op, het enige wat ik me kan voorstellen is dat je voor de patch een gedeelte boven en onder kwijt was, want het valt me niet op dat ik een groter gezichtsveld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:53:
Weet er trouwens iemand wat het verschil is mbt widescreen monitors? Ik heb een widescreen maar er valt me niet meteen iets op, het enige wat ik me kan voorstellen is dat je voor de patch een gedeelte boven en onder kwijt was, want het valt me niet op dat ik een groter gezichtsveld heb.
In plaats van Ver- is het spel nu Hor+. De field of view is aangepast, zodanig dat je -meer- ziet aan de zijkanten i.p.v. dat er van een 4:3 beeld de boven- en onderkant gedeeltelijk wordt afgesneden.

En ja, het maakt wel degelijk een verschil. Vooral met een 16:9 scherm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:53:
De laatste patch is inderdaad een verbetering, ware het niet dat ik een BSOD gekregen heb tijdens een gevecht in Army Warehouses. Verder is het wel positief dat je nu meer muisknoppen kan instellen en dat Full Dynamic Lighting ondersteund wordt in Vista (ik ben intussen ook van drivers veranderd, dus ik weet niet of het aan de driver of de patch ligt). Het afsluiten duurt wel langer. Weet er trouwens iemand wat het verschil is mbt widescreen monitors? Ik heb een widescreen maar er valt me niet meteen iets op, het enige wat ik me kan voorstellen is dat je voor de patch een gedeelte boven en onder kwijt was, want het valt me niet op dat ik een groter gezichtsveld heb.
Ik had ook een BSOD in dezelfde map, net op het punt dat ik een headshot zou maken, begon het spel ineens enorm te schokken en te laggen, en toen kreeg ik die BSOD |:(

Maar er zitten toch veel verbeteringen in, ik kan nu tenminste online spelen, bij versie 1.0001 viel de verbinding van mijn draadloze netwerk weg ongeveer 2 minuten na het verbinden met de server, maar met patch 1.0003 heb ik daar gelukkig geen last meer van. Maar toch jammer van die BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:12:
[...]

Ik had ook een BSOD in dezelfde map, net op het punt dat ik een headshot zou maken, begon het spel ineens enorm te schokken en te laggen, en toen kreeg ik die BSOD |:(
Inderdaad, ik stond op een toren en wilde beneden een paar Freedommers neerschieten, het was ook toen ik aan het inzoomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Wat een slap meuk einde he. Ik had zo gehoopt om door die centrale te wandelen, eromheen, doorheen, maar het einde was er voordat ik het wist. Echt een gaar einde. Het hele spel draaide bij mij om die centrale, niet om de rest eromheen :(.

Maaruh als ik nu nog mijn rewards wil ophalen en beetje verder wil spelen, aantal extra missies, hoe doe ik dat? Ik kan op een zeker punt niet terug en bij uitspelen ga ik terug naar menu? Is daar al iets op gevonden. Mijn savegames zijn allemaal al binnen de centrale, waarik niet meer uit kan (ingestorte trap).

Jammer, vond het erg mooi en de sfeer is steengoed, maar het einde is echt slappe hap, nog los van het verhaal, maar ik mis echt het rondwandelen bij de centrale. (Ben zo snel mogelijk naar binnen gegaan omdat die heli's en apc niet uit te schakelen waren en dus niet genoten van de omgeving zoals ik dat achteraf bij andere plekken wel kon doen :( ).

Pluspunten:

* enorm veel verschillende wapens met vershcillende stijlen
* enorm goede sfeer, met goede geluidseffecten (zeker op 5.1, home cinema set >:) )
* mooie details, mooie communistische omgeving
* Variateit, puzzelen en niet a naar b "tunnel" routes (zoals in HL (1 & 2) of Fear) m.a.w. vrijheid om op verschillende manieren ergens te komen
* AI redelijk goed; kan beter maar ze zijn al slimmer dan de zielen in HL2, RS Las vegas e.d.
*toenemende moeilijkheidsgraad naarmate je vordert die aansluit bij je spelers ervaring
* backpack ordenen en telkens te zwaar zijn: wat neem je mee, wat laat je achter; nieuwe dimensie (voor mij dan, andere spellen zullen het ongetwijfeld ook hebben)
* weinig monsters: zo gaar altijd van die gare rare oersterke monsters neerknallen, das niet mijn genre (ze zijn er wel, maar 5% van je tegenstanders). Kwestie van smaak uiteraard.
* wapens/dode mensen blijven erg lang liggen in de map, ookal kom je op een plek terug na 2 dagen spelen; eindelijk wordt het geheugen optimaal benut
* afwisselende missies, met het hele friendly/vijand verhaal is erg leuk en maakt het spel constant afwisselend

Minpunten:

* Einde, wat een slappe hap
* Niet makkelijk ronddolen bij de centrale: vergeleken met Google earth en map lijkt er sprekend op; waarom dan niet missies waarbij je uitgebreid kunt kijken naar de centrale: wie wil dat nou niet??
* Klere eind lopen voor je rewards of traders (ook weer pluspunt door uitgestrekte map)
* Grafisch niet 100% efficient benut. 8800gtx trok het af en toe niet op 1650 x 1050 terwijl het grafisch geen hoogstandje is (is mooi, maar met een 8800gtx en 15 fps verwacht je meer details)
* die anomalies vind ik beetje gaar, heeft in MIJN ogen geen toegevoegde waarde.

[ Voor 50% gewijzigd door Seesar op 21-05-2007 17:48 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:37:
Wat een slap meuk einde he. Ik had zo gehoopt om door die centrale te wandelen, eromheen, doorheen, maar het einde was er voordat ik het wist. Echt een gaar einde. Het hele spel draaide bij mij om die centrale, niet om de rest eromheen :(.

Maaruh als ik nu nog mijn rewards wil ophalen en beetje verder wil spelen, aantal extra missies, hoe doe ik dat? Ik kan op een zeker punt niet terug en bij uitspelen ga ik terug naar menu? Is daar al iets op gevonden. Mijn savegames zijn allemaal al binnen de centrale, waarik niet meer uit kan (ingestorte trap).

Jammer, vond het erg mooi en de sfeer is steengoed, maar het einde is echt slappe hap, nog los van het verhaal, maar ik mis echt het rondwandelen bij de centrale. (Ben zo snel mogelijk naar binnen gegaan omdat die heli's en apc niet uit te schakelen waren en dus niet genoten van de omgeving zoals ik dat achteraf bij andere plekken wel kon doen :( ).

Pluspunten:

* enorm veel verschillende wapens met vershcillende stijlen
* enorm goede sfeer, met goede geluidseffecten (zeker op 5.1, home cinema set >:) )
* mooie details, mooie communistische omgeving
* Variateit, puzzelen en niet a naar b "tunnel" routes (zoals in HL (1 & 2) of Fear) m.a.w. vrijheid om op verschillende manieren ergens te komen
* AI redelijk goed; kan beter maar ze zijn al slimmer dan de zielen in HL2, RS Las vegas e.d.
*toenemende moeilijkheidsgraad naarmate je vordert die aansluit bij je spelers ervaring
* backpack ordenen en telkens te zwaar zijn: wat neem je mee, wat laat je achter; nieuwe dimensie (voor mij dan, andere spellen zullen het ongetwijfeld ook hebben)
* weinig monsters: zo gaar altijd van die gare rare oersterke monsters neerknallen, das niet mijn genre (ze zijn er wel, maar 5% van je tegenstanders). Kwestie van smaak uiteraard.
* wapens/dode mensen blijven erg lang liggen in de map, ookal kom je op een plek terug na 2 dagen spelen; eindelijk wordt het geheugen optimaal benut
* afwisselende missies, met het hele friendly/vijand verhaal is erg leuk en maakt het spel constant afwisselend

Minpunten:

* Einde, wat een slappe hap
* Niet makkelijk ronddolen bij de centrale: vergeleken met Google earth en map lijkt er sprekend op; waarom dan niet missies waarbij je uitgebreid kunt kijken naar de centrale: wie wil dat nou niet??
* Klere eind lopen voor je rewards of traders (ook weer pluspunt door uitgestrekte map)
* Grafisch niet 100% efficient benut. 8800gtx trok het af en toe niet op 1650 x 1050 terwijl het grafisch geen hoogstandje is (is mooi, maar met een 8800gtx en 15 fps verwacht je meer details)
* die anomalies vind ik beetje gaar, heeft in MIJN ogen geen toegevoegde waarde.
Over welk einde heb je het nu? Er zijn er 7 hé! Bij één van deze eindes zul je ook nog genoeg van (de omgeving van) de centrale te zien krijgen hoor!

Ik heb ergens gelezen dat je met patch 1.0003 nog wel kunt 'ronddolen' nadat je de game hebt uitgespeeld. Ik heb de patch zelf echter nooit geïnstalleerd dus weet dit niet zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar, als je voor het einde bepaalde keuzes maakt kan je nog vaak rondom de centrale lopen, daarvoor moet je er wel op letten dat je een bepaalde missie in een ander level voltooid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar - Als je met een 8800 gtx niet vloeiend kan spelen zal ik maar snel je cpu upgraden of je pc beter configgen aangezien hij op een gts al vloeiend op 1920x1200 moet gaan mits je een core 2 duo op minimaal 2.8ghz hebt draaien en 2gb ram hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:48:
Seesar - Als je met een 8800 gtx niet vloeiend kan spelen zal ik maar snel je cpu upgraden of je pc beter configgen aangezien hij op een gts al vloeiend op 1920x1200 moet gaan mits je een core 2 duo op minimaal 2.8ghz hebt draaien en 2gb ram hebt
E6600 @ 3.0 met alles op high (aa @ 8x) en 2gb geheugen op de andere opmerkingen kom ik nog terug aangezien ik daar meer tijd voor nodig heb; ik kon niet terug lopen voordat ik aan de sarcofaag begon omdat ik omringd werd door letterlijk 20 honden en daarna door alleen maar vijanden; zelfs waar ik nog een reward kon terug halen. Misschien heb ik mij er neit genoeg in verdiept, maar ik zou graag nog die missies willen spelen wat dus eigenlijk niet meer gaat behalve opnieuw te beginnen. Das wel jammer, maar het zou mijn min-punt dan wel ontkrachtigen.

Lijkt me interessant om de andere eindes te zien, maar ik heb echt nergens de clue gelezen/gezien dat er ook andere eindes mogelijk waren.

Misschien dat ik hem maar eens opnieuw ga spelen. Lijkt me leuk i.i.g.!

[ Voor 11% gewijzigd door Seesar op 22-05-2007 00:13 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8xAA? Als ik me niet vergis heeft AA amper effect op STALKER maar zorgt het wel voor veel performanceverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:21
MrVegeta schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:35:
Oh okay, ik nam aan , rode crosshair= raak. :p maakt niet.

Ben nu wat langer bezig en opzich wel leuk alleen ben ik nou 2 secret stashes aan het zoeken en kan ze _niet_ vinden. Die van Vorpal ("Vorpals secret stash" en een "good place to hide". Ze zouden beide in een kelder moeten liggen bij het begin dorpje met die stalkers, maar kan niets vinden..
Ik ook niet. Wie wel??

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:46:
8xAA? Als ik me niet vergis heeft AA amper effect op STALKER maar zorgt het wel voor veel performanceverlies.
Klopt, AA doet niet veel in Stalker icm HDR.

@ Seesar
Probeer eens zonder AA te spelen en kijk dan eens hoe het spel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Zit nu zelf in Yantar, net bij die proffesor geweest en die oranje bio-suit gekregen.
Niet nodig want ik heb die seva suit uit dat radioactive huis gehaald.

Maar knaken, wat een zooi zombies daaro....zooi 'snorks'...
heb net het gevoel dat ik rondloop in de film resident evil 2, je een weg slachten door de zombies.

Ik speel het spel nu nog steeds op v1.0 en heb geen zin te upgraden, na alles wat ik lees.
ook omdat ik geen zin heb overnieuw te beginnen van waar ik nu ben.
alles werkt perfect...dus heeft et voor mij geen nut.

Vind het echt een geweldige offline soort mmo spel in combi met een fps.
echt een goeie rpg.

Als je die tunnels induikt dan schrik je eerst, maar na verloop van tijd wen je aan alles rare geluiden en dingen, wie heeft trouwens nog meer dat npc's na het killen, dat hun lijk verdwijnt maar hun gun laat liggen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
ADMK schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 02:05:
Weet iemand toevallig waar ik de gitaarnummers kan vinden die de AI speelt?
Ik weet het niet zeker maar probeer dit eens.
Las net op de developer site van Stalker dat de Soundtrack beschikbaar is.
Soundtrack
11 May 2007

Today we post a selection of music from the game for free download.
Fourteen unique tracks will add to the musical collection of S.T.A.L.K.E.R. fans and will become a pleasant addition to the game disc.
check deze link
http://www.stalker-game.com/en/?page=soundtrack

of als laatste tip, probeer het te samplen met audition ofzo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MCRoadkill op 22-05-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Even voor de duidelijkheid.
Savegames van versie 1.0001 -> 1.0003 blijven behouden
savegames van versie 1.0000 -> 1.0003 gaan verloren

er zijn geruchten over een savegame converter voor savegames van versie 1.0000, zodat deze te gebruiken zijn na de patch, maar die laat nog even op zich wachten.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.