Verwijderd
Ik zie werkelijk geen verschil tussen dag en nacht. weet iemand hoe dit komt? ik speel met alle instellingen op het hoogst en dynamic lightning.uhm jazeker is er verschil tussen dag en nacht!
Gisteren (zie post hierboven) speelde ik voornamelijk in de nacht en geloof mij als het bewokt is en de maan schijnt niet dan zie je letterlijk geen ene flikker! (niet dat je die wilt zien maargoed )
Geweldig tijdens een gunfight, want de een heeft dan een flashlight aan en dat is het enigste markeerpunt waar de bandits zijn. Soms hebben die dan uitstaan en dan kan je ze alleen zien of vinden zodra ze op je schieten. Stoppen ze met schieten zijn ze weer amper te vinden in de donkerte.
Je kan ook zien of je teveel geluid maakt of dat ze je kunnen zien (zie linksonder in je scherm). Op deze manier kan je de bandits verrassen.
dat vind ik enorm vreemd. Heb je brightness super hoog staan ofzo? heb je nog nooit een flashlight nodig gehad?Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:25:
Ik zie werkelijk geen verschil tussen dag en nacht. weet iemand hoe dit komt? ik speel met alle instellingen op het hoogst en dynamic lightning.
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Verwijderd
zorgt die patch er toevallig voor dat het verschil duidelijker word?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 16:42 ]
Nope SEVA is weer een andereHugoBoss1985 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:15:
Hey Delorean, bedankt voor je reactie.
Dat pak he, is dat niet het groene pak wat je krijgt?
Of is de SEVA suit weer een andere?
Ik hield mezelf maar voor dat er vast hidden attributes aan dat SEVA ding zitten die hem beter maakte, wat vast niet waar is.
Het moet toch echt gewoon dag en nacht worden hoor.
Heb je de laatste updates voor je videokaart?
Ik niet meer. Sinds ik vanochtend 1 GB pc3200 erbij gepleurt heb en totaal dus 2GB intern heb draait het als een zonnetje hier met FDL aan, alles op max op 1280x1024.HugoBoss1985 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:16:
Er zijn hier wel veel mensen die over grafische kwaliteit / performance zeuren
Ik denk dat 1GB gewoon veels te weinig is
Verwijderd
Het hoort er nogal donker uit te zien hoor, ook overdag... De game is gewoon nogal donkerVerwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:39:
nee nooit een flashlight gebruikt. ik heb we geprobeert de brightness en gamma lager te zetten maar dan zie het er overdag ook nogal donker uit. vooral in de schaduw zie je dan helemaal niks meer.
zorgt die patch er toevallig voor dat het verschil duidelijker word?
's nachts moet je eigenlijk geen hand voor ogen kunnen zien, dan staan je gamma en brightness intellingen goed (volgens mij). Overdag is het dan toch wel een stuk lichter hoor! Maar inderdaad, in de schaduw zul je dan ook niet heel goed kunnen zien nee
Verwijderd
kun je anders even een screenshot maken hoe jij je brightness en gamma balken hebt staan?Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:56:
[...]
Het hoort er nogal donker uit te zien hoor, ook overdag... De game is gewoon nogal donker
's nachts moet je eigenlijk geen hand voor ogen kunnen zien, dan staan je gamma en brightness intellingen goed (volgens mij). Overdag is het dan toch wel een stuk lichter hoor! Maar inderdaad, in de schaduw zul je dan ook niet heel goed kunnen zien nee
Ik vind het redelijk te spelen hoor, vanavond mijn framerate eens checken, ik speel alleen maar met full dynamic lightning aan.. Ik weet nog niet eens hoe het eruit ziet zonder...HugoBoss1985 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:16:
Er zijn hier wel veel mensen die over grafische kwaliteit / performance zeuren
Fixed.
[ Voor 6% gewijzigd door internaut op 29-03-2007 17:49 ]
Verwijderd
Gaat altijd super via die site!
Tja mij hoor je niet klagen over performance maarja ik had allang 2 gig
En als je FPS te laag is, tja verander dan je videosettings...
HugoBoss1985 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:41:
Ik heb de patch bij www.gamershell.com gedownload, gewoon de Nederlandse mirror kiezen.
Gaat altijd super via die site!
Tja mij hoor je niet klagen over performance maarja ik had allang 2 gig
En als je FPS te laag is, tja verander dan je videosettings...
Of jullie lezen de TS waar haar fijn 2 mirrors staan van de patchVerwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:21:
Ik heb even gezocht naar een patch, maar kan alleen de US versie vinden. Ik heb de [World-Wide] versie van het spel, heeft iemand die ergens op een servertje staan? En dus niet een fileplanet waar ik moet inloggen
Volgende keer even eerst TS doornemen voordat men onzinnig post
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Tomorrow is not today!
Verwijderd
Dan het online gedeelte, de mappen zien er goed uit , ook de weersveranderingen zijn mooi gemaakt . Helaas zie je de meeste spelers schokkend /laggend voorbij waggelen en ben bang dat dit geen blijvertje zal zijn en de servers langzaam zullen afsterven als deze lag in de game blijft .
Voorlopig speel ik het niet meer en denk eraan als het door patches niet beter wordt ik het op Marktplaats maar ga zetten want ben weer iets teleurgesteld door wat ik nu ondervonden heb , achgossie
Verwijderd
Mijn excuses, ik heb de TS doorgelezen maar heb er denk ik overheen gelezen. Dank voor de snelle reply overigens.Tijgertje84 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:47:
[...]
[...]
Of jullie lezen de TS waar haar fijn 2 mirrors staan van de patch![]()
Btw; moet ik iets patchen als ik de cd niet zou hebben?

Nou maar weer opnieuw beginnen! Hopelijk zonder crashes elke 5 minuten
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 18:31 ]
Verwijderd
Ik heb gamma en brightness (en contrast ook trouwens) overdag helemaal in het midden staan. Ik zit hier echter in een nogal verlichte kamer met een groot raam achter me (en lichte gordijnen), dus 's avonds zet ik gamma en brightness meestal nog ietsje lagerVerwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:58:
[...]
kun je anders even een screenshot maken hoe jij je brightness en gamma balken hebt staan?
Wat is er onzinnig aan mijn verhaal?Tijgertje84 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:47:
[...]
[...]
Of jullie lezen de TS waar haar fijn 2 mirrors staan van de patch![]()
Aangezien jij de TS bent, weet je ook wel dat er bij de regels staat "hou het gezellig"...
Ik moet even kwijt dat ik je reactie nou niet bepaald gezellig vind.
Verwijderd
Volgens mij begreep je me verkeerd: Als het IRL (in real life!) avond is zet ik de game donkerder omdat ik dan in een donkere kamer kan spelen. Overdag (IRL) moet ik de game iets lichter zetten omdat ik dan in een verlichte (IRL) kamer zit. Ik laat de instellingen in de game hetzelfde voor dag en nacht (in de game)!Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:15:
oke bedankt. alleen niet echt handig dat je dat iedere keer moet veranderen
Dus mijn brightness en gamma staan beiden in het midden, of ietsje lager als het IRL donker is!
(pfff nu snap ik het zelf bijna niet meer
Verwijderd
Samen met de static lighting en de volle AA vind ik het echt een goede game.
Enkel weet ik dus nie waar ik wapens kan vinden?
geweldig spel. Goed geluid, geen enkele crash, redelijk goede performance. Eigenlijk geen echte bugs gezien, afgezien van de AI die soms wat vage dingen doet.
Echt genoten van de verschillende velden, hoewel het er mischien wat weinig zijn. Er hadden wat details toegevoegd mogen worden en mogelijkheden verder uitgediept, maar ik vind het redelijk geslaagd qua opzet. Ik houd wel van een shooter met extra elementen.
...Als het maar werkt
Verwijderd
Maar het word bij jou in het spel dus wel echt donker? waarom blijf ik dan aan het schuiven met die balken om het 's nachts donker te krijgen en overdag lichtVerwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:29:
[...]
Volgens mij begreep je me verkeerd: Als het IRL (in real life!) avond is zet ik de game donkerder omdat ik dan in een donkere kamer kan spelen. Overdag (IRL) moet ik de game iets lichter zetten omdat ik dan in een verlichte (IRL) kamer zit. Ik laat de instellingen in de game hetzelfde voor dag en nacht (in de game)!
Dus mijn brightness en gamma staan beiden in het midden, of ietsje lager als het IRL donker is!
(pfff nu snap ik het zelf bijna niet meer![]()
)

Verwijderd
alles max.. de sliders door mijn rechterkant van mijn monitor trekkend.. haal is gem 50fps 70fps met uitschieters naar 110pfs ..full dynamic light aan..
ff wachten nog ga strax de patch installeren.. en dan ook nog maar eens wachten op SLI ondersteuning..
Verwijderd
Ja, bij mij wordt het 's nachts wel echt donker! Overdag is het echter ook vaak nog best donker hoor... maar niet zo donker als 's nachtsVerwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:16:
[...]
Maar het word bij jou in het spel dus wel echt donker? waarom blijf ik dan aan het schuiven met die balken om het 's nachts donker te krijgen en overdag licht
Heb je toch geen nightvision aanstaan o.i.d.? (beetje stomme vraag maar je weet nooit hé
spontaan stervende AI (professor in het lab bij meer, zat blijkbaar ineens vast tussen iets, sprong 2x heen en weer en stierf toen midden in een verhaal)
dat was eigenlijk alles
* rimpeldinky had graag wat meer gevolgen etc gezien
*burp*
Verwijderd
Is de gesproken tekst trouwens echt Russisch? Ik begrijp amper Russisch maar luister vaak Russische muziek en het lijkt me toch net iets anders.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 21:52 ]
Verwijderd
Misschien is het Oekraïens?Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:45:
Is de gesproken tekst trouwens echt Russisch? Ik begrijp amper Russisch maar luister vaak Russische muziek en het lijkt me toch net iets anders.
Verwijderd
I know, ik dacht er pas aan toen ik de reactie van DutchCommando las.PcManiaxx schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:16:
En waar ligt Chernobyl? Juist, in Oekraine.Dat was niet zo moeilijk toch?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 22:25 ]
Verwijderd
probleem is dat ik die rebel attack nu al 4x heb afgeslagen, ik zo'n 50 wapens op de grond heb liggen, en ze maar nergens kan verkopen
wat ik ook niet snap is dat ik alles op high heb staan, full dynamic lightning aan.. maar op 1 of andere manier toch het gevoel hebt dat het spel er op de screenshots op verschillende sites er gewoon toch beter uitziet... how come ?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 23:06 ]
Oekraiens en Russisch verschillen toch wel aardig van elkaar. Veel woorden zijn anders en ook het alfabet is niet helemaal hetzelfde. Ik denk dat de vergelijking Nederlands/Duits aardig op gaat.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:24:
[...]
I know, ik dacht er pas aan toen ik de reactie van DutchCommando las.Ik denk dat het verschil is zoals Vlaams/Nederlands of misschien zoals Nederlands/Duits?
In het spel wordt volgens mij Russisch gesproken. Russisch versta ik namelijk wel maar Oekraiens bijna niet
Verwijderd
Ik doe de eerste 4 side missies van de trader, ben iig nog niet zo ver. Ik moet een jellyfish artifact vinden maar nergens op de map zie ik een hint staan waar ik moet zoeken. Weet iemand de locatie hiervan?
Nu dus opnieuw begonnen, patch geinstalleerd en begonnen met spelen.
Al vrij vroeg in het spel wordt je gevraagd Wolf te helpen die belaagd wordt door enemie stalkers. Nu kon ik eerder gewoon doorlopen naar hem en dan helpen de enemies te killen. Nu wordt ik echter al voordat ik bij hem aan kom belaagd door een stuk of 6 stalkers met vipers, ik heb zelf alleen een shotgun en pistol ... dit is onbegonnen werk

Iemand hier ook last van gehad ?
Geen MP-demo uitbrengen vind ik echt niet commercieel, maargoed.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Niet echt nee.belfrink schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:38:
Ik heb ondertussen trouwens mijn problemen uit de wereld geholpen... na 2 dagen intensief uitproberen van allerlei mogelijke oplossingen zoals nieuwste drivers, spelen met mijn settings, ati tools uitzetten enzo. Weet nu niet exact hoe het komt maar ik heb een of andere registry aanpassing gedaan & FRAPS uitgezet en nu loopt het ineens als een trein. Laden duurt nog steeds wel een tijdje maar het loopt tenminste niet meer vast zodra het laad-icoontje verschijnt onderaan rechts.
Maar goed, genoeg geluld daarover. Zeer lekkere game tot nu toe, de FPS/RPG mix vind ik zalig vermits ik beide genres graag speel. Even wennen in het begin dat je zo weinig kogels hebt maar dat komt wel goed na een tijdje. De sfeer is echt goed gedaan, de graphics zijn "ok" (ik speel trouwens met alles op maximum, ~30fps na het "inladen").
Alleen was ik even van de garbage terug naar het begin moeten lopen om mijn reward te gaan halen, kom ik terug en krijg ik een nieuwe opdracht om een groep stalkers te verdedigen maar ik heb slechts 1 dag om mijn reward te halen... en daarvoor staat mijn marker op de bar, waar ik nog niet geweest ben
[ Voor 5% gewijzigd door Sfinx- op 30-03-2007 00:19 ]
Performance van de MP beta staat bijna gelijk aan de retail versie. Game loopt zelfs nog wat soepeler na de patchJedi_Pimp schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:12:
Ik zit dus ook zwaar te twijfelen of ik deze game ga kopen. Ik heb de MP beta gespeeld en die was echt geweldig, maar ik wil nog een double check doen of het in mp soepel loopt om mijn systeem (ga nou niet vragen naar mijn specs, ondanks dat het nog 'redelijk' is slaat bijv. mijn 3DMark score nergens op). Helaas is de hamachi server uitgestorven.. zijn er geen cracked servers net zoals bij CoD2 ofzo?
Geen MP-demo uitbrengen vind ik echt niet commercieel, maargoed.
Verwijderd
Sfinx- schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:18:
[...]
Alleen was ik even van de garbage terug naar het begin moeten lopen om mijn reward te gaan halen, kom ik terug en krijg ik een nieuwe opdracht om een groep stalkers te verdedigen maar ik heb slechts 1 dag om mijn reward te halen... en daarvoor staat mijn marker op de bar, waar ik nog niet geweest benIk kan er ook niet naar toe want die grapjassen van Duty laten me niet door. Moet ik eerst de andere tasks vervolledigen ofzo?
Sfinx- schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:52:
spoiler:Deed ik ook maar die vertelde me dat ik niet doormocht tenzij ik "business" had met hun leider. Verder vragen kon ik niet... Er stonden er wel 3 maar die éne in het midden leek me wel duidelijk diegene die ik moest aanspreken, hij stuurde me ook weg.
hehe klopt heb ik er zelf neegezetHugoBoss1985 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:21:
[...]
Wat is er onzinnig aan mijn verhaal?
Aangezien jij de TS bent, weet je ook wel dat er bij de regels staat "hou het gezellig"...
Ik moet even kwijt dat ik je reactie nou niet bepaald gezellig vind.
(BTW gisteren zat ik niet in me vel waardoor ik soms mijn ei ff kwijt moest
Anyway nieuwe dag dus nieuw begin!

Ik zat ook gisteren bij die plek. Het is inderdaad zodra je de eerste wave hebt tegengehouden heb je de missie gedaan. Je kan dan inderdaad lekker lijkjes gaan afstruinen (net als ikVerwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:02:
Ben net aangekomen in de garbage, en daar moet ik die rebels tegen houden van ene bes...
probleem is dat ik die rebel attack nu al 4x heb afgeslagen, ik zo'n 50 wapens op de grond heb liggen, en ze maar nergens kan verkopen![]()
![]()
ondertussen is me ammo ook op en die bandits blijven dat kampje maar aanvallen.. is dit een bug ofzo ?
wat ik ook niet snap is dat ik alles op high heb staan, full dynamic lightning aan.. maar op 1 of andere manier toch het gevoel hebt dat het spel er op de screenshots op verschillende sites er gewoon toch beter uitziet... how come ?
Reden hiervoor is: Garbage is de "bandit-area" ofwel hier stikt het van de bandits, geen bug dus
TIP: Blijf dus niet te lang hier hangen!!!!
Ga zsm (en dan bedoel ik zo snel mogelijk!) Lijken af voor ammo en bandage wapens pakken en unloaden voor ammo en als een gek doorlopen naar de fabriek waar je volgende missie zal zijn: zie map
Mol elke groep bandit die je tegen komt, en gebruik hiervoor ,als je slim bent , je pistol voor, ook al is die slap. Maar geloof me je kan beter die ammo voor die machinegweren sparen en nu ook ammo pakken voor je pistol en dan met pistol iedereen omleggen. (TIP: ga achter een object staan en schiet langs de hoek de bandits dood en laat ze dichterbij komen
Inderdaad werkt een stuk beter. Let wel dat door een simpele patch niet meteen moet denken dat ALLES is verholpenVerwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:28:
De game is een stuk beter geworden na de patch zeg, maar nogsteeds helaas hier en daar dat ik een bug tegen kom.
Ik doe de eerste 4 side missies van de trader, ben iig nog niet zo ver. Ik moet een jellyfish artifact vinden maar nergens op de map zie ik een hint staan waar ik moet zoeken. Weet iemand de locatie hiervan?
Je moet niet vanuit gaan dat alles op je map komt te staan
Ik heb een vermoeden dat deze stalkers geen stalkers zijn maar Duty. Ten zuiden van je beginpunt is een "Border" die bewaakt wordt hun. Deze schieten zowiezo op je. Had ik ook toen ik een sidequest van Wolf deed om die boars daaar te mollen net iets ten zuiden van je base en dus richting die grensovergang.belfrink schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:38:
Al vrij vroeg in het spel wordt je gevraagd Wolf te helpen die belaagd wordt door enemie stalkers. Nu kon ik eerder gewoon doorlopen naar hem en dan helpen de enemies te killen. Nu wordt ik echter al voordat ik bij hem aan kom belaagd door een stuk of 6 stalkers met vipers, ik heb zelf alleen een shotgun en pistol ... dit is onbegonnen werk![]()
Ik zou zeggen als je er echt last van hebt doe dan ff opnieuw aangezien je nu toch nog aan het begin bent
Heb alleen zelf een probleem want ik kan 2 van die sidemissies van die trader NIET oplossen
- Artifact 'Chunk Of Meat'.
EDIT:
- Pseudodog tail
Edit: Pseudodog zijn de honden die het lelijkst uitzien. Ze hebben rode lichtgevende ogen net als de boars(zwijnen). Dit vond ik op een forum.
Nog een vraag en ik vraag niet om spoilers maar hints :P:
Ik sta op het punt Garbage uit te gaan om de missies te doen met die documents etc (ten westen van garbage). Nu vond ik een leuke artifact langs de weg die me ff +600% health gaf. Zijn er in de Garbage nog meer van die leuke atifacts te vinden? Is het de moeite waard om me plat te spuiten met antiradioactiviteit terwijl ik die radioactieve heuvels doorzoek??
[ Voor 11% gewijzigd door Tijgertje84 op 30-03-2007 09:16 ]
Yo Tijgertje,
Het is goed dat je nog even reageert en dat je eerlijk bent.
We hebben allemaal wel eens een slechte dag.
Je hebt wel gelijk w.b.t. dat googlen, maarja sommige mensen moet je gewoon even op weg helpen.
Misschien had het niets met luiheid te maken in dit geval?
Ik stel soms ook vragen waarbij anderen het idee krijgen "dat is toch vanzelfsprekend" of "dat weet je toch wel".
Ga zo door
Nog een vraag de military documents
Druk es op 4 (Senzuboon schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:39:
Hoe kan je in vredesnaam grenades equipen? Af en toe heb ik er wel een in mijn handen gehad, maar dat was op momenten dat ik het niet nodig was. (Ik weet ook niet eens hoe ik dat voor elkaar kreeg trouwens). Dubbelklikken in het inventory werkt niet, en rechtermuisknop bied ook geen uitkomst.

4
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Je hebt een knop waarmee je van wapen kan switchen (previous & next).Senzuboon schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:39:
Hoe kan je in vredesnaam grenades equipen? Af en toe heb ik er wel een in mijn handen gehad, maar dat was op momenten dat ik het niet nodig was. (Ik weet ook niet eens hoe ik dat voor elkaar kreeg trouwens). Dubbelklikken in het inventory werkt niet, en rechtermuisknop bied ook geen uitkomst.
Op deze manier kan je van je mes naar je binoculars gaan.
De volgorde is (van laag naar hoog):
Knife - Pistol - Shotgun/Machinegun/etc - Grenade - Binoculars
Check anders je settings en kijk naar de knop voor weapon 4 als ik me niet vergis
EDIT zoals hierboven dus
Die vraag voor documents weet ik niet ik ben daar pas net dus vanaaf gaak dat stuk spelen en tegen die tijd zal wel iemadn anders of anders ik wel op reageren
Zei ik toch?

Voor die documents (uit Agraprom neem ik aan)
Denk wel een fout in het systeem want via de .nl site zie je vaak je order niet eens staan. Kan dan binnenkort ook beginnen lekker met spelen. Jammer dat zolang moest duren.
Hoe meer verhalen ik hier lees, hoe meer ernaar uitkijk om hem daadwerkelijk ook zelf te kunnen spelen.
Verwijderd
nee zo dom ben ik nietVerwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:53:
[...]
Ja, bij mij wordt het 's nachts wel echt donker! Overdag is het echter ook vaak nog best donker hoor... maar niet zo donker als 's nachts
Heb je toch geen nightvision aanstaan o.i.d.? (beetje stomme vraag maar je weet nooit hé)
als ik de gamma en brightness instellingen op standaard laat staan zie je echt heel weining verschil tussen dag en nacht. de enige manier om erachter te komen of het nou dag of nacht is, is door in mijn inventory te kijken. dat is toch erg vreemd want ik heb ook aan anderen gevraagd die het spel spelen en bij hun word het wel echt donker, ook op de standaard instellingen. iemand nog een idee? Ik heb trouwens de laatste nvidia drivers van de asus site.
Maaruh ik wil bijvoorbeeld die Weapon 2 en 3 toetsen op mijn wieltje zetten dus MouseWheelUp en down zoals dat met bijna elk spel kan... maar het werkt niet met stalker
Anyone?
Als ik dit probeer gaat hij op het moment wanneer je dus een knop moet pakken om de actie mee te doen naar een andere optie, ofwel scrollen in het menutje

Zouden deze niet hadnmatig in een ini gezet kunnen worden anders
[ Voor 27% gewijzigd door Tijgertje84 op 30-03-2007 12:52 ]

In de arena krijg je geloof ik helemaal niets mee, behalve de wapens. Al je andere items worden opgeslagen in een stash buiten de arena.Sfinx- schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:48:
Tis me nu gelukt om langs de Duty jongens te passeren, nu zit ik bij de Bar en de Arena. Hoe kan je trouwens in die Arena vechten met je vest nog aan? Of heb ik een niet-gepaste outfit gekocht ofzo
Verwijderd
Exitium schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:49:
[...]
Zei ik toch?
Voor die documents (uit Agraprom neem ik aan)spoiler:kun je geloof ik als je die geheime bergplaats van Strelok bezocht hebt in die tunnel verderop die tunnel weer uit in het kamp van de militairen. Heb hier pas zoiets gelezen in ieder geval.
Hoe komt het dan dat mijn tegenstanders helemaal uitgedost zijn met zware armour terwijl ik in een flodderdingetje rondloop waar je alles doorziet bij wijze van spreken?Angeloonie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:51:
[...]
In de arena krijg je geloof ik helemaal niets mee, behalve de wapens. Al je andere items worden opgeslagen in een stash buiten de arena.
Ivm documents:
[ Voor 26% gewijzigd door Sfinx- op 30-03-2007 13:06 ]
[ Voor 193% gewijzigd door Tijgertje84 op 30-03-2007 13:11 ]
Verwijderd
Ik gebruik een aantal stashes vlakbij de basis (voor het opslaan van overbodige ammo, med kits, etc.) maar zijn deze stashes wel veilig, ik bedoel roven andere bandits/stalkers/loners deze niet leeg? Hoe zit het dan met stashes die je via een ladder pas kan bereiken, zijn deze veiliger met betrekking tot het roven?
Ik heb nog een vraag over een stash. In Cordon, 200 meter na de kapotte brug aan de rechterkant staat een gebouwtje, via een ladder kan je op de zolder komen, maar voor de 'geheime kamer' staan 2 kratten gestapeld. Hoe krijg ik deze kratten kapot?
en nog zegt het kereltje in zn mobiele lab helemaal niks
zo kom ik helemaal niet verder
wat moet ik doen?????
Hmm ja dat zou goed eens kunnen, misschien dat ze op weg zijn naar die border daar ? Ik zal er eens gaan zitten en wachten en dan kijken waar ze naartoe lopenIk heb een vermoeden dat deze stalkers geen stalkers zijn maar Duty. Ten zuiden van je beginpunt is een "Border" die bewaakt wordt hun. Deze schieten zowiezo op je. Had ik ook toen ik een sidequest van Wolf deed om die boars daaar te mollen net iets ten zuiden van je base en dus richting die grensovergang.
Ik zou zeggen als je er echt last van hebt doe dan ff opnieuw aangezien je nu toch nog aan het begin bent
Sfinx- schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:05:
[...]
Hoe komt het dan dat mijn tegenstanders helemaal uitgedost zijn met zware armour terwijl ik in een flodderdingetje rondloop waar je alles doorziet bij wijze van spreken?

Met mindere gear, mindere wapens en minder ammo het opnemen tegen betere/meer tegenstanders.
Toen ik daar rondliep zei m'n tooltip dat 't militairen waren.Tijgertje84 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 08:58:
Ik heb een vermoeden dat deze stalkers geen stalkers zijn maar Duty. Ten zuiden van je beginpunt is een "Border" die bewaakt wordt hun. Deze schieten zowiezo op je. Had ik ook toen ik een sidequest van Wolf deed om die boars daaar te mollen net iets ten zuiden van je base en dus richting die grensovergang.
Lol ok dan zal ik wat beter m'n best moeten doenAngeloonie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:32:
[...]
Dat is dus het hele punt van de Arena
Met mindere gear, mindere wapens en minder ammo het opnemen tegen betere/meer tegenstanders.
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:25:
..knip..
Ik heb nog een vraag over een stash. In Cordon, 200 meter na de kapotte brug aan de rechterkant staat een gebouwtje, via een ladder kan je op de zolder komen, maar voor de 'geheime kamer' staan 2 kratten gestapeld. Hoe krijg ik deze kratten kapot?
ik weet totaal iet over welke plek jullie het hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:42:
[...]
spoiler: StashJe kunt in de kamer onder de 'geheime kamer' komen en dan de doos van de plank af schieten. Duurde bij mij ook even voor ik dat door had... en maar schieten en springen bij die dozen
1 net na het noorden vanaf startpunt
2 en met die trein boven op die brug
which one?
heb een vermoeden dat jullie dat ding bedoelen aan de rechterkant van de weg maar is geen gebouw maar weer soort van 'bushalte' lol
Die brug met die trein is redelijk kapot hoor. Wel 'ns bovenop geweest toevallig?Tijgertje84 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:10:
[...]
ik weet totaal iet over welke plek jullie het hebben... kapotte brug in Cordon? Ik ken maar 2 bruggen en die zijn hartstikke heel
1 net na het noorden vanaf startpunt
2 en met die trein boven op die brug
which one?
heb een vermoeden dat jullie dat ding bedoelen aan de rechterkant van de weg maar is geen gebouw maar weer soort van 'bushalte' lolzo klein dat het is oid...
[ Voor 3% gewijzigd door Exitium op 30-03-2007 14:19 ]
Nee ik ook niet de laatste was van 24 maart maar nu ik jou post zag ging ik ook even kijken enja hoor hij is vandaag verzondenWoodsy schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:18:
Een mail heb ik niet gehad van CD-Wow maar via de .com site kwam ik erachter dat ze gelukkig Stalker nu toch verzonden hebben.
Denk wel een fout in het systeem want via de .nl site zie je vaak je order niet eens staan. Kan dan binnenkort ook beginnen lekker met spelen. Jammer dat zolang moest duren.
Hoe meer verhalen ik hier lees, hoe meer ernaar uitkijk om hem daadwerkelijk ook zelf te kunnen spelen.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
hmm ok dan bedoelen jullie dat gebouw waar je die Fox gast hebt?Exitium schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:18:
[...]
Die brug met die trein is redelijk kapot hoor. Wel 'ns bovenop geweest toevallig?
ok
Hij vind de wapens kut en vind dat deze niet werken. Zelfs van dichtbij een heel magazijn van zn pistol legen en een militair is nog niet dood........ doh die heeft misschien ook een "armor" wat jij nie hebt ofzo
Nu gaat ie mar CNC3 spelen omdat
"Egt alleen maar kut wapens
die dinge werke egt voor gin fuck
als je een meter voor ze staat en precies op em mikt schiet je nog naast
-.- opzoute met die zooi man
werkt egt voor gin fuck
kutwapens
kga lekker cenc3e"
dit op niveau stalker wat ik zelf ook speel en niet echt bepaald moeilijk vind, maar ook niet makkelijk soms in sommige gevallen. Je kan niet egt als een debiel rondrenne en zo van he hier ben ik dan RAMBO!!!!!!!!
Reacties of tips voor hem?
okay dat was in het begin maar toen ik dus geen goede wapens had...misschien ga ik het nu wel eens doen en gelijk als die 10 eraan komen een RPGtje in de groep stoppen

Kan jij dat niet lezen dan?
als je tijd hebt mag je het wel ff vertalen voor me hf
Ik had geen problemen met die lui hoor, die gasten wisten ook niet dat ik er maar iets mee te maken had.. Het kamp was helemaal uitgestorven op een gegeven moment en als je lang genoeg wacht komen er ineens nieuwe loners uit de bosjes, en dan vult het kamp zich langzaam weer.. Dan moet je trouwens wel erg lang wachtenlondonertje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:10:
Metal,. enigste probleem is is dat kampje waar je begint dan niet blij meer is met je en niets meer voor je gaat doen of zelfs op je gaat schieten wanneer je weer daar komt. heb het zelf ook gedaan maar besloot toch maar om terug te gaan naar een andere save toen ik de soldaten met rust had gelaten.
okay dat was in het begin maar toen ik dus geen goede wapens had...misschien ga ik het nu wel eens doen en gelijk als die 10 eraan komen een RPGtje in de groep stoppen
ben het wel met hem eensTijgertje84 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:03:
Ok een maat van me speelt het ook en snapt er gin bal van.
Hij vind de wapens kut en vind dat deze niet werken. Zelfs van dichtbij een heel magazijn van zn pistol legen en een militair is nog niet dood........ doh die heeft misschien ook een "armor" wat jij nie hebt ofzo
werkt egt voor gin fuck
kutwapens
kga lekker cenc3e"
dit op niveau stalker wat ik zelf ook speel en niet echt bepaald moeilijk vind, maar ook niet makkelijk soms in sommige gevallen. Je kan niet egt als een debiel rondrenne en zo van he hier ben ik dan RAMBO!!!!!!!!![]()
irriteerd me behoorlijk dat je recht op de kop van een stilstaand ventje mikt (zonder helm), en dan vanaf 3 meter afstand ofzo schiet, en mist.....
Ik probeer al tijden te kijken wat mn framerate is maar niets werkt.. Misschien doe ik wel iets fout...
jah en nee. Je moet dan wel 1 a 2 kogels per keer schieten. Je merkt zodra je hebt geschoten dat je aim wat omhoog gaat of veranderd zodra je hebt geschoten. Dus als je als een gek gaat lopen schieten heb je grote kans dat je veel mist inderdaad. Dit heeft te maken emt de impact van het wapen op jou als individu (in real life is dit ook zoRocketKoen schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:16:
[...]
ben het wel met hem eens
irriteerd me behoorlijk dat je recht op de kop van een stilstaand ventje mikt (zonder helm), en dan vanaf 3 meter afstand ofzo schiet, en mist.....
Je zal dus bijna voor elk schot moeten mikken en schieten kogel per kogel voor het beste resultaat.
Zodra je dichtbij bent en je wilt hem doorzeven met kogels kan je beter op zijn borst/middel mikken zodat je een groter raakvlak hebt
Verwijderd
In mijn vorige post heb ik eigenlijk al zoiets gezegd , het richten is erg gevoellloos , bij COD heb je bij de verschillende wapens ook echt verschillende rotatie die je echt doen voelen dat je een bepaald soort wapen in je hand hebt , bij stalker voelt dit erg knullig . COD is voor mij dan het beste voorbeeld van hoe deze gevoeligheden onder te brengen in de verschillende classes van wapens.Tijgertje84 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:03:
Ok een maat van me speelt het ook en snapt er gin bal van.
werkt egt voor gin fuck
kutwapens
kga lekker cenc3e"
dit op niveau stalker wat ik zelf ook speel en niet echt bepaald moeilijk vind, maar ook niet makkelijk soms in sommige gevallen. Je kan niet egt als een debiel rondrenne en zo van he hier ben ik dan RAMBO!!!!!!!!![]()
Nu begrijp ik dat een ander type shooter is en dat de makers misschien wel erg hun best gedaan hebben op dit vlak een game , maar STALKER mist daarin weer erg veel gevoel .
Ook het door je knieen zakken voelt zo simpel uitgevoerd .
De geluiden van de omgeving zijn daarintegen weer een genot maar de wapens klinken als klapperpistolen en het loopgeluid is ook weer cheap klinkend . Heb me er toch nog een paar keer toe aangezet maar haak telkens weer af door dit .
Heb ook al vermeld dat de MP slecht speelt in de zin van waggelende/laggende medespelers en zal misschien met een slechte netcode te maken hebben , ik ondervind dit tijdens de MP en heb niemand nog met een tegenreactie gehoord dus klaarblijkelijk is het misschien wel dan zo ??
Dan nog steeds de vastlopers die me al meerdere keren gebeurd zijn en dus een beetje jammer gevoel weer met STALKER . ik stop nu met me klaagzang en gr.
Verwijderd
download fraps (http://www.fraps.com)metallicelmo schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:18:
Wie o wie helpt mij aan de complete command list voor de console van STALKER?
Ik probeer al tijden te kijken wat mn framerate is maar niets werkt.. Misschien doe ik wel iets fout...
Fraps kan ook idd... Maar er schijnt ook een commando te zijn die ingame werkt vanuit de console.? r_stats on ofzoiets.. Alleen werkt die dus niet..
Op diverse forums wordt er nog meer geklaagd dat het niet kan, hoewel sommige mensen beweren dat ze bijv. bij DUTY horen. Bij mij zijn ook alle DUTY poppetjes groen, en ik kan ook in hun 'headquarters'. Na het voltooien van weet ik veel hoeveel irritante kleine quests, zegt de general dat hij geen jobs meer voor me heeft als ik dat vraag.. en geen een andere DUTY gast kan mij nog een job aanbieden.
Wel apart dat verschillende NPC's zich bij mij aandrongen om DUTY te joinen, waarschijnlijk hebben de makers van het spel deze feature (het joinen van factions dus) achterwege gelaten ergens midden in de productie van het spel.. jammer. Wat wel leuk is zijn de speciale items die ik heb gekregen van de general na het voltooien van wat quests, namelijk een mooi suit (evengoed als SEVA, ziet er anders uit) en een "Vintar special sniper" o.i.d..
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Verwijderd
"rs_stats on" of "sr stats on" was het.(zonder de haakjes) met off in plaats van on kun je het weer uitzetten. ik vind alleen dat je beter fraps kunt gebruiken want met die command staat je halve scherm vol met allerlei bagger informatie waar de normale gamer niks mee kan.metallicelmo schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:57:
[...]
Fraps kan ook idd... Maar er schijnt ook een commando te zijn die ingame werkt vanuit de console.? r_stats on ofzoiets.. Alleen werkt die dus niet..
Hierin stond een hele lijst iig
(Alleen 'scrollen door de lijst' kon ik nog niet vinden:S:S)
Strax maar ff weer testen.
edit:
rs_stats 1 | Weergeeft FPS |
rs_stats on | Weergeeft FPS |
screenshot | Maakt een screenshot |
cdkey | Mocht je een nieuwe in willen voeren |
god | Onsterfelijk** |
(Voor de FPS ga ik qua overzichtelijkheid tóch voor Fraps
*Screenshots worden in
XP neergezet in: C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\STALKER-SHOC\screenshots
en in Vista in: C:\Users\Public\Documents\stalker-shoc\screenshots
(Probleem is dat de console er bij mij nog voor zit:S:S)
**grapje
[ Voor 81% gewijzigd door SmiGueL op 30-03-2007 23:49 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Verwijderd
hoe je die lijst op kon vragen was ik dus vergeten, maar ik weet wel hoe je moet scrollen: page-up en page-down.SmiGueL schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:05:
Ik heb het (vorige week een keer) getest met "help"
Hierin stond een hele lijst iig![]()
(Alleen 'scrollen door de lijst' kon ik nog niet vinden:S:S)
Strax maar ff weer testen
Verwijderd
Verwijderd
alle duty luitjes afknallenVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:28:
Weer een probleem :--( Ik kan de bar niet meer in omdat ik ruzie heb met duty... is er een manier om dat geschil op te lossen ? want duty is nu standaard rood bij mijen die andere faction is groen... maar in de bar zitten ventjes die ik moet spreken etc... hoe fix ik dat dan :--)
Gelukkig is er grafische cavalerie in aantocht, want dat 6800tje van mij heeft er een beetje moeite mee.
Ik was helemaal vergeten dat ik nog een sloot geld (1100 euro
- Rietberg - sieben Mal sympatisch -
There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.
Verwijderd
dat hele fucking kamp is van duty !! :--) zodra er eentje afknalt gaat dat alarm af
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 16:50 ]
Ik koop dat suit in die bunker maar helpt precies niet veel...
Ik kan het wel lezen, maar ik had in de startpost van het tweede deel het er expres niet ingezet omdat het engels wasTijgertje84 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:14:
[...]
Kan jij dat niet lezen dan?
als je tijd hebt mag je het wel ff vertalen voor me hf
Dit topic is gesloten.
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.