Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.847 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Matched: camera, dig, de
Gianni Rombios schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:44:
Beeldverhouding (digitaal, niet breedbeeld) is toch wel 4:3. 3:2 is de oude analoge verhouding.
Vooralsnog is 3:2 makkelijker bruikbaar dan 4:3. Mijn stelling is juist dat 4:3 een oude verhouding is. Ooit gekozen ivm de verhouding van beeldbuizen, maar deze verhouding is inmiddels achterhaald door breedbeeldschermen. Daarnaast zijn de meeste afdruk services nog steeds gebaseerd op 3:2. Mijn focus zou dus liggen op 3:2 of op 16:9. Helaas is dat bij compactcamera's niet standaard (hoewel Panasonic volgens mij die verhoudingen volgens mij nog het meest faciliteert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269380

Matched: camera, welke, euro, dig, de
Ook ik ben op zoek naar een gebruiksvriendelijke Digitale Camera. Ik ga hem gebruiken voor een rondreis door Amerika. Daarom wil ik dat de camera een accu heeft en ik hem via het stopcontact kan opladen. Ik wil er rond de 150 euro aan uit geven. Ik hecht niet veel waarde aan gezichtsherkenning, anti-blur, etcetera. Verder een leuk en strakke camera. Ik blijf toch altijd naar de looks kijken.

Ik zit nu te kijken naar een Olympus FE 5000, welke mij wel geschikt lijkt. Weten jullie alternatieven die ik aan het stopcontact kan opladen (!) en in de buurt komen van de Olumpus qua specs.

Gr. Nieck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 23:32
Matched: camera, onder, euro, dig, de
Anoniem: 105262 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:16:
Kruidvat had de A590 IS voor 99 euro, maar die is uitverkocht. Ik zag in dit topic dat hij bij de BCC voor 89 euro te krijgen is (moet je wel de goeie bcc hebben ;) )
De A590 IS ligt nu voor 79 ex BTW bij de makro, wordt dus 94 inclusief. Ik ga er morgen een halen.

Edit: Ik ben er vandaag een gaan halen. Maar voor zover ik kon zien is het een Makro Dordrecht only actie om de Makro in Dordrecht, die daar net nieuw is, te promoten bij het publiek.

De camera bevalt me nu al goed, ik had hiervoor een A75, maar daar zijn 2 pinnetjes van de CompactFlash interface vanaf gebroken, dus die doet nu niks meer. Reparen is wel mogelijk, maar het risico weegt niet op tegen de besparing.

Ik heb vandaag een serie foto's gemaakt, vooral de optie om hoofden te volgen is een grappige, die overigens best aardig werkt. Wat bediening betreft werkt de A590 ongeveer hetzelfde als de A75, wat mij betreft prima, want die was ook al heel goed.

[ Voor 42% gewijzigd door Jape op 24-04-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Matched: camera, welke, dig, de
Ik ben op zoek naar een camera als verjaardagscadeau. Het zal een point en shoot model worden en handmatige instellingen zijn totaal niet van belang. Zoom is mijns inziens ook niet nodig. In hoeverre er donkere foto's genomen worden weet ik niet, maar ik neem aan voor binnen en buitenshuis gebruik. Wel graag iets wat mooie warme kleuren geeft. Als laatste is het fijn als hij redelijk makkelijk in een zak past (broek, dan wel jas, alhoewel ik denk dat hij toch in een handtas beland). En nu dat handtas er uit is gaat het ook om de looks van de camera.

Zelf ben ik nu terecht gekomen na een heel weekend reviews lezen bij de ixus 870 IS, alhoewel die net een tikje boven budget gaat. Maar als ik hier zo de reacties lees roept de 1 dan de finepix f100fd en de andere de lumix tz5 als betere alternatieven. Na het lezen van reviews over betreffende modellen kan ik nu niet echt duidelijk krijgen welke van de 3 het beste is voor bovenstaande wensen.

De ixus is duidelijk de duurste van de 3, het zou zonde zijn als ik teveel geld uitgeef aan iets waar betere alternatieven voor zijn.

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 17:40
Matched: camera, onder, de
Webby_143 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:44:
De ixus is duidelijk de duurste van de 3, het zou zonde zijn als ik teveel geld uitgeef aan iets waar betere alternatieven voor zijn.
Ik heb zelf vorige week een FX500 gekocht.
Nou moet ik zeggen dat ik een echte amateur ben en dit toch echt mijn eerste camera ooit is.

Na veel wikken en wegen (vanaf Januari) tussen verschillende toestellen (waaronder de F100FD, 870IS, TZ5 en FX35/37) heb ik toch voor de FX500 gekozen.

Misschien is dit ook wel een mooie optie voor jou aangezien dit ook in jou budget valt.
Ik ben er in ieder geval heel tevreden over.

Hier nog ff een linkje naar een voordeel setje.
http://www.fotokonijnenbe...mc-fx500_voordeelset.html

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: de
Misschien dat je dan kunt aangeven waarom je voor de Panasonic hebt gekozen ;) Ik vermoed vanwege de groothoek, touchscreen of HD filmfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Matched: camera, welke, dig, de
Webby_143 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:44:
Ik ben op zoek naar een camera als verjaardagscadeau. Het zal een point en shoot model worden en handmatige instellingen zijn totaal niet van belang. Zoom is mijns inziens ook niet nodig. In hoeverre er donkere foto's genomen worden weet ik niet, maar ik neem aan voor binnen en buitenshuis gebruik. Wel graag iets wat mooie warme kleuren geeft. Als laatste is het fijn als hij redelijk makkelijk in een zak past (broek, dan wel jas, alhoewel ik denk dat hij toch in een handtas beland). En nu dat handtas er uit is gaat het ook om de looks van de camera.

Zelf ben ik nu terecht gekomen na een heel weekend reviews lezen bij de ixus 870 IS, alhoewel die net een tikje boven budget gaat. Maar als ik hier zo de reacties lees roept de 1 dan de finepix f100fd en de andere de lumix tz5 als betere alternatieven. Na het lezen van reviews over betreffende modellen kan ik nu niet echt duidelijk krijgen welke van de 3 het beste is voor bovenstaande wensen.

Sony camera's geven warme kleuren, dus als je scecifiek daarnaar op zoek bent kan je daar naar kijken. En met je wensen (geen/weinig zoom etc) kan je ook een andere IXUS uitkiezen die nog iets kleiner/modieuzer is.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 17:40
Anoniem: 22659 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:23:
Misschien dat je dan kunt aangeven waarom je voor de Panasonic hebt gekozen ;) Ik vermoed vanwege de groothoek, touchscreen of HD filmfunctie.
3 inch touch screen, toestel formaat en HD filmfuctie waren voor mij wel de doorslag.

-HD filmfunctie is na wat ik weet bij alle bovengenoemde Panasonic toestellen aanwezig.

-De FX35 heeft een vriend van mij maar daar vond ik toch het display (2.7 inch) net iets te klein van en het gebruikgemak is gewoon niet zo fijn als met een FX500.

-De TZ5 vind ik gewoon net iets te groot.

-De 870IS vind ik in geen enkele kleur mooi (ja toestel moet er voor mij ook mooi uitzien ;) ) , 4x optische zoom vind ik persoonlijk nog wat weinig en het ontbreken van de HD filmfunctie.

-De F100FD heb ik niet gekozen vanwege het 2.7 inch display en het tevens ontbreken van de HD filmfuctie.

Ook had ik gelezen dat de TZ5 en de F100FD niet zo veel instel mogelijkheden hebben, maar hier had ik mezelf niet verder niet in verdiept dus het kan best zo zijn dat ik dit mis heb.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Matched: dig, de
In het begin van mijn speurtocht was ik eigenlijk al verkocht aan Panasonic. Vooral na het lezen van DPreview. Maar als je daarna consumenten ervaringen leest staan die weer loodrecht op de hoge cijfers. Veel gebruikers die onscherpe foto's maken en veel last van ruis hebben. Aangezien een hele rits sites de Panasonic toestellen hoge cijfers geeft neem ik aan dat het slechte resultaat dan aan de gebruiker van het toestel ligt. Maar aangezien het geen toestel voor mezelf word en de persoon in kwestie gewoon een klik lekker weg bedoeling heeft met de digicam ben ik toch door gaan zoeken.

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 23:53
Matched: camera, de
Een beroep op jullie expertise :)

Mijn Canon Powershot A520 (4MP - 4x - 35:140) voldoet niet meer aan mijn wensen. De kwaliteit van de foto's laat te wensen over en de optische zoom vind ik ook wat te beperkt. Ik ben me dus een beetje aan het oriënteren, maar merk dat de keuze vrij beperkt is met mijn wensen. Ik gebruik de camera voornamelijk op vakantie, wat in mijn geval meestal betekent: 2-3 weken door de bergen sjouwen met een veel te zware rugzak (kamperend). Ik heb weinig tot geen toegang tot electriciteit, dus het beestje moet op batterijen werken. Verder zou ik graag een groothoeklens willen, maar dat in combinatie met batterijen en een beperkt formaat levert niet veel resultaten. Het ding moet verder ook niet al te groot zijn (geen 8cm dik dus) want ik moet het wel een beetje normaal kunnen vervoeren (broekzak hoeft niet).

Kortom:
  • Voldoende MP (8 lijkt me zat)
  • Optische Zoom > 5x
  • Batterijen
  • Beperkt formaat/gewicht
  • Zoeker/viewfinder is een pré
Camera's die me wel wat lijken, maar die helaas geen groothoeklens hebben, zijn:
Canon Powershot SX100 IS (8MP - 10x - 36:360), of de SX110.
Olympus μ1010 (10,1MP - 7x - 37:260)
Nikon Coolpix P60 (8,1MP - 5x - 36:180)

De Olympus is een stuk kleiner dan de Canon, en de Canon heeft dan ook ongeveer het maximale formaat wat mij betreft. Beiden hebben echter geen zoeker/viewfinder, de Nikon wel. Een dezer dagen ga ik ze eens even in het echt bekijken zodat ik beter kan bepalen wat de grens is qua formaat en hoe ze in de hand liggen. Reviews moet ik nog bekijken (met name i.v.m. de kwaliteit van de foto's), ik ben dan ook vooral benieuwd naar wat suggesties :)

[ Voor 3% gewijzigd door Laurenz op 06-05-2009 14:51 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:30
Matched: camera, onder, euro, de
Ik heb trouwens ook, net zoals earzz, de fx500 gehaald. Deze is inmiddels te krijgen voor minder dan 200 euro. De argumenten die earzz geeft kan ik alleen maar onderschrijven. Volgens mij is op er dit moment geen camera die, voor dezelfde prijs, dezelfde specs en kwaliteit biedt.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:52
Miesschien niet helemaal op ze'n plek hier, maar toch. :)

Ik heb een leuke Fuji Finepix S5800 gezien (10x optische zoom, 8.0mp). Hierbij zit een 2 GB geheugenkaartje, en een camera tas.

Is € 125,- een redelijke prijs voor dit geheel?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280399

Matched: camera, onder, euro, 250, dig, de
Hallo, ik hoop dat jullie mij als onervaren fotograaf kunnen helpen bij het kopen van een camera onder de 250 euro. :)

Ik heb de Fotografie technische FAQ en Koopadviezen gelezen, maar ik denk niet dat alles voor mij even relevant is. Hierbij een lijstje met mijn eisen:
  • Budget: 200-250 euro. Ik ga uit van 200 euro omdat ik nog enke dingen waarschijnlijk erbij moet kopen (beschermtas, oplaadbare batterijen et cetera)
  • Megapixels: ik heb hier weinig verstand van, ik las dat het de laatste tijd niet zo gek veel meer uitmaakt.
  • Doel van de camera: ik ga deze zomer op rondreis naar Zuid-Afrika en wil daar de fantastische landschappen fotograferen alsmede de wilde dieren die daar leven. Het is echter niet uitsluitend daarvoor bedoeld, ik wil er natuurlijk ook na de rondreis fantastische foto's mee maken van alles en nog wat.
  • Formaat camera: ik zat te denken aan digitale compact camera's.
  • Opslagmedium: ik las dat een SD kaartje het meest wordt gebruikt, of heb ik dit verkeerd gelezen? Ik vind het belangrijk dat ik er veel foto's in een keer kwijt kan.
  • Voorkeuren voor een bepaald merk: ik lees dat Canon en Nikon de grote jongens zijn onder de camera's. ik heb niet echt een voorkeur.
  • Uitbreidingsmogelijkheden: vind ik niet belangrijk, het moet een camera op zich zijn voor mij.
  • Materiaal camera: geen voorkeur
  • Soort stroomvoorziening: ik weet niet wat het makkelijkst is voor reizen. Ik weet niet hoelang een gemiddelde accu meegaat, en wellicht kan ik op de reis mijn cameraatje niet opladen. Het beste lijkt mij dan dat er AA batterijen in gaan.
Ik heb zelf al de Canon PowerShot SX110 IS gezien en die ligt ook in mijn budget. Ik hoor echter verschillende verhalen over de prestatie van deze camera.

Ik hoop dat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Matched: onder, euro, de
Ik zou persoonlijk voor zo'n trip een dSLR nemen. Zelfs de goedkoopste dSLR is beter dan de duurste compact. Maargoed.

Wat ik je wel kan zeggen is dat je voor vele merken heel goedkoop extra batterijen kan kopen. Ik heb zelf 3 extra accus gekocht voor mijn Canon Ixus voor 4 euro. Maar aan de andere kant gaan de meeste batterijen nu zeker enkele honderden foto's mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280399

cornelixnootje1 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:53:
Ik zou persoonlijk voor zo'n trip een dSLR nemen. Zelfs de goedkoopste dSLR is beter dan de duurste compact. Maargoed.

Wat ik je wel kan zeggen is dat je voor vele merken heel goedkoop extra batterijen kan kopen. Ik heb zelf 3 extra accus gekocht voor mijn Canon Ixus voor 4 euro. Maar aan de andere kant gaan de meeste batterijen nu zeker enkele honderden foto's mee.
Nou, ik ben zelf een erg onervaren fotograaf. Ik weet niet of een dSLR dan een goede keus voor mij is. Dat ik voor deze reis een goede camera mee moet nemen, dat is mij duidelijk :)

Wat voor tips zou je geven voor een leuk dSLR camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Matched: 250, dig, de
Hoi voor mijn ouders ben ik op zoek naar een nieuwe point & shooter, (budget 200-250). Ik heb enorm goeie ervaringen met de F30 van Fuji, maar lees gemengde ervaringen over het huidig model van Fuji F100. Ook de voorbije posts in deze thread vermelden dit toestel niet of nauwelijks. Iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Matched: onder, 250, dig, de
moozzuzz schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:47:
Hoi voor mijn ouders ben ik op zoek naar een nieuwe point & shooter, (budget 200-250). Ik heb enorm goeie ervaringen met de F30 van Fuji, maar lees gemengde ervaringen over het huidig model van Fuji F100. Ook de voorbije posts in deze thread vermelden dit toestel niet of nauwelijks. Iemand een idee waarom?
Dan zou ik toch nog even de thread doornemen, want de F100 wordt vaak met de ixus870 genoemd als de beste toestellen in die klasse. Nu is er volgens mij alweer een opvolger van de F100 (aangekondigd), maar ik weet niet of die al beschikbaar is.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Iemand enig idee of ik nog ergens een nieuwe F31 kan bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138779

Heb sinds een jaar nu een Pentax K200 en die bevalt echt super.Ik zoek nu alleen nog een compact camera met goede foto's en een zeer goede (liefst HD) filmfunctie.

Ik zit te twijfelen tussen drie modellen: De Canon IXUS 100is, de Panasonic F500 en de Fuji F200EXR. Ik weet dat de Fuji geen HD heeft. Heeft iemand ervaring met de filmfunctie van dit toestel?

En hoe is de kwaliteit van de Panasonic en de Canon?

Of heeft iemand nog een andere tip. Er is zoveel keus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:21
Matched: euro, de
Bij de MM in Groningen hebben ze de IXUS 870 IS voor 189,- euro in de aanbieding. :) Laagste prijs die ik op internet kan vinden is 219,- euro via Kieskeurig en 225,- euro via Tweakers.

Ik ben er naar toe gegaan maar ze hadden hem niet meer op voorraad. Dus nu heb ik een bon meegekregen zodat ik hem nog wel voor die prijs kan krijgen. Voor mensen die twijfelen: de folder geldt tot morgen. ;)

Nu wil ik er eigenlijk ook nog wat spullen bij gaan kopen: tasje, extra accu, geheugenkaart en een statiefje. Voor het tasje dacht ik aan een DCC-70, is dat gewoon een goede keuze? De accu moet een NB-5L worden.

Als geheugenkaart wil ik graag een Sandisk Extreme III 4GB SDHC. Of is dat dikke overkill bij een compact?

Als laatste: het statiefje. Ik zat te denken aan een gorillapod vanwege zijn flexibiliteit. Is dat wat? :)

Ik hoop maar dat iemand wat weet op mijn vragen. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Hey,

Ik ben opzoek naar een digitale camera voor rond de 100 euro.

Ik zat aan het volgende te denken:

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=447103

http://www.mycom.nl/Products/View/SONY%20DSCS780/212644.aspx

http://www.mycom.nl/Produ...0480%20Zilver/226333.aspx

http://www.mycom.nl/Produ...E%201%20White/228128.aspx

Welke is de beste? Of weten jullie een betere voor rond de 100 euro?

Alvast Bedankt,

Emrulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Emrulez schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:29:
Hey,

Ik ben opzoek naar een digitale camera voor rond de 100 euro.

Ik zat aan het volgende te denken:

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=447103

http://www.mycom.nl/Products/View/SONY%20DSCS780/212644.aspx

http://www.mycom.nl/Produ...0480%20Zilver/226333.aspx

http://www.mycom.nl/Produ...E%201%20White/228128.aspx

Welke is de beste? Of weten jullie een betere voor rond de 100 euro?

Alvast Bedankt,

Emrulez
Dat ligt eraan wat je ermee wilt doen. Je hebt natuurlijk allereerst te maken met het aantal megapixels (1). Meer is niet altijd per definitie beter. Verder heb je te maken met optische zoom (2). Als je veel gebruik maakt van de mogelijkheid om te zoomen is het belangrijk dat je camera een goede optische zoom heeft (> 4 x optische zoom). Voorts heb je ook nog de brandpuntsafstand (hoe kleiner deze is, des te meer past er op een foto) (3).

Als ik dan naar jouw alternatieven kijk dan zit er aardig wat verschil op deze drie punten. Dus misschien kun je even wat meer eisen geven? :)

Edit: de laatste twee linkjes van je werken niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Dit zijn de goeie linkjes:

http://mycom.nl/Products/...0480%20Zilver/226333.aspx

http://mycom.nl/Products/...E%201%20White/228128.aspx

Ik begrijp wat je bedoeld:

Megapixels speelt nie zo een grote rol, het enige eis dat er eigenlijk is dat eht rond de 100 euro moet gaan kosten.

makkelijk in gebruik, het is namelijk neit voor mezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Matched: camera, euro, de
Emrulez schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:35:
Dit zijn de goeie linkjes:

http://mycom.nl/Products/...0480%20Zilver/226333.aspx

http://mycom.nl/Products/...E%201%20White/228128.aspx

Ik begrijp wat je bedoeld:

Megapixels speelt nie zo een grote rol, het enige eis dat er eigenlijk is dat eht rond de 100 euro moet gaan kosten.

makkelijk in gebruik, het is namelijk neit voor mezelf ;)
Als ik het zo hoor zijn de eisen dus niet heel erg uitgebreid. Gewoon een point-and-shoot-camera'tje. Dan ligt het er nog aan welk merk je voorkeur heeft. Ikzelf gebruik altijd Canon, ik vind het goede camera's en de menu's zijn goed gestructureerd en werken prettig. Maar dat zal voor iemand anders wel weer gelden voor bijvoorbeeld Sony.

In ieder geval lijken me deze en deze wel geschikt. Beide 10 megapixel, ~3 x optische zoom en een redelijke brandpuntsafstand van ~36 mm.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 16-05-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Matched: camera, euro, dig, de
LuPo schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 09:39:
Bij de MM in Groningen hebben ze de IXUS 870 IS voor 189,- euro in de aanbieding. :) Laagste prijs die ik op internet kan vinden is 219,- euro via Kieskeurig en 225,- euro via Tweakers.

Ik ben er naar toe gegaan maar ze hadden hem niet meer op voorraad. Dus nu heb ik een bon meegekregen zodat ik hem nog wel voor die prijs kan krijgen. Voor mensen die twijfelen: de folder geldt tot morgen. ;)

Nu wil ik er eigenlijk ook nog wat spullen bij gaan kopen: tasje, extra accu, geheugenkaart en een statiefje. Voor het tasje dacht ik aan een DCC-70, is dat gewoon een goede keuze? De accu moet een NB-5L worden.

Als geheugenkaart wil ik graag een Sandisk Extreme III 4GB SDHC. Of is dat dikke overkill bij een compact?

Als laatste: het statiefje. Ik zat te denken aan een gorillapod vanwege zijn flexibiliteit. Is dat wat? :)

Ik hoop maar dat iemand wat weet op mijn vragen. :P
Hoi :P,
Tasje: Is een leuk tasje, maar aangezien je al een extra accu erbij gaat halen is een tasje met een opbergvakje(s) misschien wat handiger. Dan heb je tenminste beetje plek voor de extra accu en eventueel geheugenkaartjes e.d. Nu weet ik niet hoe fanatiek je het aan wilt gaan pakken met je camera, maar eventueel zou je naar grotere tassen kunnen kijken (a la dslr tassen) waar je eventueel je statiefje ook in kwijt kan.
Geheugenkaart: is wel aardige overkill ja. Een snelle geheugenkaart is natuurlijk wel fijn als je foto's overgaat zetten dmv een cardreader op een computer. Maar de snelheden van een Extreme III kaart zal de Ixus 870 IS niet halen. Heb zelf ook een Extreme III (CF weliswaar) geheugenkaart in mijn Eos 400D en dat is eigenlijk al 'overkill' volgens wat testen die ik meen te hebben gelezen. Maargoed, het prijsverschil is tegenwoordig nihil dus voor dat kleine beetje extra een snellere kaart is altijd leuk meegenomen toch?
Statief: Wat zijn precies je beweegredenen voor een statiefje? Wil je (nacht)/landschapsportretten maken dan zou ik eerder een 'normaal' stafief nemen ipv een gorillapod.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Yellowneck schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:44:
[...]

Hoi :P,
Tasje: Is een leuk tasje, maar aangezien je al een extra accu erbij gaat halen is een tasje met een opbergvakje(s) misschien wat handiger. Dan heb je tenminste beetje plek voor de extra accu en eventueel geheugenkaartjes e.d. Nu weet ik niet hoe fanatiek je het aan wilt gaan pakken met je camera, maar eventueel zou je naar grotere tassen kunnen kijken (a la dslr tassen) waar je eventueel je statiefje ook in kwijt kan.
Geheugenkaart: is wel aardige overkill ja. Een snelle geheugenkaart is natuurlijk wel fijn als je foto's overgaat zetten dmv een cardreader op een computer. Maar de snelheden van een Extreme III kaart zal de Ixus 870 IS niet halen. Heb zelf ook een Extreme III (CF weliswaar) geheugenkaart in mijn Eos 400D en dat is eigenlijk al 'overkill' volgens wat testen die ik meen te hebben gelezen. Maargoed, het prijsverschil is tegenwoordig nihil dus voor dat kleine beetje extra een snellere kaart is altijd leuk meegenomen toch?
Statief: Wat zijn precies je beweegredenen voor een statiefje? Wil je (nacht)/landschapsportretten maken dan zou ik eerder een 'normaal' stafief nemen ipv een gorillapod.
Jou ken ik ergens van. :+

Wat betreft het tasje: op zich is het inderdaad wel handig als de extra accu meegenomen kan worden. Wat voor soort tasje is dan wel leuk? Extra geheugenkaarten zal ik niet meenemen, aangezien ik er maar één ga kopen. :P

Wat betreft de geheugenkaart lijkt het me gezien het kleine prijsverschil wel makkelijk om gewoon de Extreme III te nemen. Mocht ik nog over willen stappen op een digitale spiegelreflex dan heb ik in ieder geval vast het geheugenkaartje zullen we maar zeggen. :+ Of zou de Ultra II ook prima voldoen (prijsverschil in Holten respectievelijk 25 euro en 16 euro)?

De beweegredenen voor een statief zijn voornamelijk dat ik vaak merk dat ik een plekje zoek om m'n camera op te zetten bij het maken van foto's. Aangezien de Gorillapod vrij flexibel is (lees: je kunt hem overal omheen knopen en op een of andere manier op krijgen) leek het me wel een leuk ding. Maar ik sta natuurlijk open voor alternatieven! Alleen ik zoek geen statief van 100,- euro (dat is in vergelijking met de camera zonde van het geld).

De statief wil ik vooral gebruiken i.c.m. de zelfontspanner op vakantie's. Verder als ik foto's moet maken van onderdelen die ik verkoop én als ik macro-foto's ga maken van flora? :> Ik kwam die Gorillapod zomaar tegen en de prijs was wel leuk (24,95 euro). :)

Vind je de IXUS 870 IS overigens wat voor 189 euro? Of zijn er nog betere alternatieven? Ik heb namelijk een bon dat ik hem wanneer ik wil nog op kan halen voor die prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 17-05-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

LuPo schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:38:
[...]

Jou ken ik ergens van. :+

Wat betreft het tasje: op zich is het inderdaad wel handig als de extra accu meegenomen kan worden. Wat voor soort tasje is dan wel leuk? Extra geheugenkaarten zal ik niet meenemen, aangezien ik er maar één ga kopen. :P

Wat betreft de geheugenkaart lijkt het me gezien het kleine prijsverschil wel makkelijk om gewoon de Extreme III te nemen. Mocht ik nog over willen stappen op een digitale spiegelreflex dan heb ik in ieder geval vast het geheugenkaartje zullen we maar zeggen. :+ Of zou de Ultra II ook prima voldoen (prijsverschil in Holten respectievelijk 25 euro en 16 euro)?

De beweegredenen voor een statief zijn voornamelijk dat ik vaak merk dat ik een plekje zoek om m'n camera op te zetten bij het maken van foto's. Aangezien de Gorillapod vrij flexibel is (lees: je kunt hem overal omheen knopen en op een of andere manier op krijgen) leek het me wel een leuk ding. Maar ik sta natuurlijk open voor alternatieven! Alleen ik zoek geen statief van 100,- euro (dat is in vergelijking met de camera zonde van het geld).

De statief wil ik vooral gebruiken i.c.m. de zelfontspanner op vakantie's. Verder als ik foto's moet maken van onderdelen die ik verkoop én als ik macro-foto's ga maken van flora? :> Ik kwam die Gorillapod zomaar tegen en de prijs was wel leuk (24,95 euro). :)

Vind je de IXUS 870 IS overigens wat voor 189 euro? Of zijn er nog betere alternatieven? Ik heb namelijk een bon dat ik hem wanneer ik wil nog op kan halen voor die prijs.
Je zou kunnen kijken naar Lowepro of Crumpler voor een leuk tasje.

Zou gewoon dan lekker de Extreme III nemen :P.

En statief, sja, voor 9 euro heb je ook een simpele vloerstatief. Is voor portretfoto's met de zelfontspanner praktischer aangezien je dan niet hoeft te zoeken naar een plek dat hoog genoeg is om de Gorillapod op zet zetten. Maar is weer minder mobiel (ingeschoven gemiddeld rond de 40~cm lang) als een Gorillapod. Met een vloerstatief heb je wel wat meer 'bereik' wat betreft de hoogte. Je kan ze ook allebei halen of eerst een Gorillapod en later eventueel een vloerstatief. Zijn niet echt de prijzen om wakker van te liggen.

En leuke prijs voor een Canon 870 IS. Prima als ik zo de reviews lees.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

robhof

Lembongan view

Waarom zou je een Extreme III nemen? De Ultra II is al meer dan snel genoeg voor de Ixus en zelfs voor veel snellere camera's. Pas als de buffer van je camera vol is, merk je echt de toegevoegde waarde van zo'n snelle geheugenkaart. Oftewel: als je veel foto's achter elkaar in burstmode wilt schieten.

Koop wat je nu nodig hebt. Tegen de tijd dat je een spiegelreflex koopt, zijn er vast weer snellere kaarten voor minder geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

robhof schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:57:
Waarom zou je een Extreme III nemen? De Ultra II is al meer dan snel genoeg voor de Ixus en zelfs voor veel snellere camera's. Pas als de buffer van je camera vol is, merk je echt de toegevoegde waarde van zo'n snelle geheugenkaart. Oftewel: als je veel foto's achter elkaar in burstmode wilt schieten.

Koop wat je nu nodig hebt. Tegen de tijd dat je een spiegelreflex koopt, zijn er vast weer snellere kaarten voor minder geld. :)
Drie posts terug heb ik dit ook genoemd. Maar voor die paar euro is een Extreme III natuurlijk wel net zo handig als je een paar GB aan foto's naar de PC moet kopiëren.
En je kan wel altijd blijven wachten! 'Alles' kost na verloop van tijd minder, het is echter een afweging dat je NU moet maken. Of voor ietsjes minder een minder snelle geheugenkaart bij het overzetten, of voor ietjes meer een snellere. Dus we laten de keuze maar aan Lupo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik ben vandaag weer naar de MediaMarkt in Groningen geweest, maar ze hadden de IXUS 870 IS nog niet binnen gekregen. :'( Daardoor wel mooi de gelegenheid gehad om even rustig naar statieven te kijken, en vervolgens ook bij de geheugenkaarten.

Geheugenkaart
Ze hebben de Ultra II 4GB SDHC voor 14,- euro. Dat lijkt me wel een prima deal. :) Mede aangezien ik bij de statieven tot de conclusie kwam dat 9,- euro daarvoor toch wel iets te voorbarig gedacht is. :P Of kijk ik naar de verkeerde statieven?

Statieven
Heb eerst de Hama Star 63 aan een korte inspectie onderworpen, maar die viel toch niet helemaal in de smaak. Vrij gammel ding en was in de "aanbieding" voor 30,- euro.

Vervolgens een Vanguard MK-4 in me handen gehad die 45,- euro kostte en dat was echt een héél stuk beter. Inmiddels op internet een Manfrotto 785B gevonden die 55 euro kost. Dus die tien euro verschil bij de geheugenkaarten stop ik liever in een beter statief. Ook het gewicht verschilt aanzienlijk tussen de statieven onderling. Iemand daar nog adviezen voor me? Ik ben er in ieder geval al wel uit dat ik geen Gorillapod ga nemen (thanks to Yellowneck _/-\o_ ), maar gelijk voor het 'echte' werk ga. Ik zoek dus een gewone vloerstatief die niet te duur is (< 80 euro) en het liefst niet te zwaar is omdat hij waarschijnlijk continu bij me gedragen gaat worden (op vakantie's etc).

De tasjes ben ik nog niet goed uit. Ik zoek in ieder geval een tasje zonder klitteband, want daar ging bij onze oude camera het touwtje van de camera steeds aan vast zitten. Dus dat wordt of eentje met een magneet, of eentje met een rits. Any suggestions? Wat ik er graag in wil kunnen meenemen is de digitale camera, de geheugenkaart en misschien de statief? Eventueel kan die ook worden meegenomen in z'n eigen tas (die je er vaak bij krijgt).

edit: iets in deze richting lijkt me wel wat.

Edit 2: via de website van Lowepro kan ik vinden dat de cameratas die geschikt is voor mijn camera volgens hun de Apex 10 is. Echter komt er onder mijn camera natuurlijk zo'n plaatje te zitten voor de snelkoppeling op de statief. Dus ik denk dat ik beter een wat te groot tasje kan kopen toch?

[ Voor 24% gewijzigd door LuPo op 18-05-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Geen matches
Statiefspecialisten hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Matched: camera, onder, dig, de
Shiver23 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:54:
[...]

Dan zou ik toch nog even de thread doornemen, want de F100 wordt vaak met de ixus870 genoemd als de beste toestellen in die klasse. Nu is er volgens mij alweer een opvolger van de F100 (aangekondigd), maar ik weet niet of die al beschikbaar is.
Dat klopt helemaal. Er is nu ook de F200EXR. Ik heb deze sinds het weekend, en hij bevalt prima. Handmatig kun je weinig instellen, maar de EXR automodus werkt fantastisch. Bij avond heel goede opnames voor een compact camera. Ook de dynamic range is best goed. Daarnaast heeft hij 5x optische zoom en groothoek (28mm).

T.o.v. de F31 weet ik niet hoe hij het doet. Ik heb geen F31. Maar van diverse forums had ik begrepen dat de foto's bij nacht vergelijkbaar zijn. De F200 zou iets meer ruis hebben, maar tegelijk ook iets scherper zijn. Overdag is de F200 in veel situaties beter, doordat dan de 12 megapixel mode vaak bruikbaar is en hij een goede dynamic range heeft. Als je niet te veel wilt instellen, een fijne camera.

Ooh en belangrijk minpunt is dat de batterij niet lang mee gaat... Voor de rest zeer tevereden. Boven verwachting.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 19-05-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Matched: euro, dig, de
Oké, ik ben net terug van de MediaMarkt in Groningen. Naar mijn mening zeer leuk geslaagd daar.

Wat ik heb gekocht?

- Canon Digital IXUS 870 IS (189 euro)
- Sandisk Ultra II 4 GB SDHC (14 euro)
- Canon NB-5L (29,99 euro -> originele accu)
- Vanguard Oregon Slim 6A tasje (18,99 euro)
- Hama Star 700 EF Digital statief (14 euro)

Dus in totaal voor 265,97,- euro een complete set.

Ik had de IXUS 870 IS voor de folderprijs van afgelopen week. Verder een tientje korting gekregen op de NB-5L. Al met al zeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Matched: camera, welke, euro, de
Jongens, ik zoek een camera tussen de 150-200 euro.
Ik heb al rondgesnuffeld en heb een aantal leuke gevonden.

Pentax P70
Sony W230
Panasonic Lumix DMC-FS7

Welke van deze, of een andere goede camera kan ik het beste nemen?
Ik wil er eigenlijk alles mee fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Geen matches
Niemand die kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zeg de Panasonic. Pentax heb ik geen ervaring mee in compactcamera's. Zij hebben in NL misschien 1,5% marktaandeel en aangezien ik mijn kennis met een commercieel doel bijwerk, is dat zonde van mijn tijd ;)

De Panasonic heeft de volgende voordelen op de Sony:
-meer groothoek
-groter schermpje (zelfde resolutie, dat wel)
-goedkopere accu (geen rare chip aan boord, wat de accu direct heel duur maakt)
-SDHC kaarten ipv MS Duo
-zeer waarschijnlijk betere stabilisator (resultaten uit het verleden bieden vaak garanties voor de toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Matched: welke, de
Ik ben gisteren bij de BCC geweest en die hadden een leuke aanbieding:

Olympus MJU5000 met een tas en extra accu: €199,-

Ik zit dus nu te twijfelen dus de Olypus hierboven, Panasonic Lumix DMC-FS7 (€199,- bij BCC) of Panasonic Lumix DMC-FS25.(€220,- bij BCC)

De FS25 is dus ietsjes duurder maar wel beter. Welke van deze 3 zal ik nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

BJK_YunuS schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:22:
Jongens, ik zoek een camera tussen de 150-200 euro.
Ik heb al rondgesnuffeld en heb een aantal leuke gevonden.

Pentax P70
Sony W230
Panasonic Lumix DMC-FS7
Tja Ik zit dus ook ongeveer met die vraag en kwam zelf uit bij de Pentax, want:
eerste prioriteit: groothoek zoom en de pentax haalt een 35 mm equivalent van 28 mm, terwijl de panasonic blijft steken op 33 mm. De later genoemde fs25 komt tot 29 mm, maar is wel weer een stukje boven de 200 euro.
De Sony valt af, want die verdomde memory sticks...

Verdere eisen... Niet zo veel eigenlijk. Veel groothoek en makkelijk meenemen. Optische zoom is alles dat ik zal gebruiken, movie mode? Huh? Ik wilde een fotocamera, geen film geval, die leen ik wel van mijn vader.

Wat wil ik graag horen/zien:

Alternatieven voor de Pentax P70.

Eisen pakket:
- prijsklasse max 200 euro (Voor duur, kijk maar naar de glasbak in mijn Signature.)
- groothoek. Minimaal 28 mm op 35 mm equivalent.
- normaal geheugen. (i.e. SD of CF, geen XD of memory stick)
- Plat. Moet echt gewoon in een broekzak of borstzak passen.
- Bij voorkeur een accu ipv batterijen.

Het ding is bedoeld om mee te nemen als ik geen DSLR mee kan of wil slepen. Eigenlijk een beetje een vervanger van mijn telefoon camera zeg maar. (n.b. Volgens mij kan een DSLR bijna altijd mee.)
Doel is vooral het fotograferen van vliegvelden. (Niet het spotten van vliegtuigen. Daarvoor heb ik de eerder genoemde DSLR al.) Echter als ik weer een keer met een UL op stap ga, is daar (gek genoeg) niet altijd plek voor een DSLR aan boord. En dan neem ik alleen een 24-120 mm lens mee. Geen achterlijke 70-200 f2.8 o.i.d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Casio Z270, Z300 of Z400 (heb niet naar de prijzen gekeken).
Panasonic FX37/ 40.
Fuji F100.
Canon Ixus 870.
Nikon S610/ 710.

Of natuurlijk een Nikon Dxxx + 18-70 en een stevige wals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Dan pak ik de D50 + 18-70 wel, tenminste als ik 18-70 mee wil.

Nu pak ik meestal de D300 met 24-120 mee. Want de 18-70 zit op de D50 (Die thuis bij vrouwlief blijft.) De tweede 18-70 zit op de D80 die bij mijn schoonvader ligt.

Ik krijg bijna het idee dat ik een derde 18-70 aan moet schaffen.....

Maar goed, dank je voor de ideeen. Ik ga het eens laten bezinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Misschien is dit interessant voor je om te lezen. Je kunt op die site ook allemaal foto's vinden die genomen zijn met de Canon IXUS 870 IS. De Canon SD880 is overigens de Amerikaanse naam voor de Canon IXUS 870 IS. ;)

Je eisenpakket is helemaal compleet. Groothoek (28mm op 35mm equivalent), normaal geheugen (SD of SDHC), past prima in je zak en heeft een accu als stroomvoorziening. Ik heb hem voor 189 euro opgehaald bij MediaMarkt Groningen, maar dat was wel vorige week (stond in de folder).

Edit: tevens kun je deze review ook nog even doornemen.

[ Voor 61% gewijzigd door LuPo op 23-05-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

De Canon Ixus 870 is wel een leuke camera alleen hij is op dit moment duurder, €219,- is de goedkoopste volgens kieskeurig. Ik neem aan dat de Mediamarkt hier in Hengelo niet met die actie komt om hem voor €189,- te verkopen. Heeft deze trouwens een volledige glazen lens?

Wat is beter aan deze camera vergeleken met de Panasonic FS7 of FS25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
BJK_YunuS schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:37:
De Canon Ixus 870 is wel een leuke camera alleen hij is op dit moment duurder, €219,- is de goedkoopste volgens kieskeurig. Ik neem aan dat de Mediamarkt hier in Hengelo niet met die actie komt om hem voor €189,- te verkopen. Heeft deze trouwens een volledige glazen lens?

Wat is beter aan deze camera vergeleken met de Panasonic FS7 of FS25?
Tsja, als je puur naar de specificaties kijkt dan zit er niet zo heel erg veel verschil tussen die camera's. Echter gaat het bij camera's niet puur om specificaties, maar dat hoef ik jou vast niet uit te leggen. ;)

Je zou natuurlijk gewoon naar MM in Hengelo kunnen gaan en zeggen dat hij 189,- euro kostte in Groningen. Zelf had ik zonder onderhandelen ook een tientje van de extra accu af, dus met goed onderhandelwerk moet er best twee tientjes van de camera zelf af kunnen (219 -> 189 euro). :)

Voor wat betreft de glazen lens, hoe kan ik dat zien? Ik heb net even gekeken en zie wel een soort glazen plaatje als je naar de voorkant van de lens kijkt. Echter zit er rond de lens wel gewoon plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Weet iemand of de Canon Ixus 870 IS een glazen lens heeft? Als die dat ook heeft dan wil ik die wel kopen. Als niemand het weet vraag ik het wel na bij Mediamarkt ofso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.dpreview.com/news/0708/07082002canonsd870is.asp
Canon's UA lens was the world's first ultra-high refractive index glass molded aspherical lens. Made from glass with a higher refractive index than other aspherical lenses, it allows for an exceptionally slim and compact lens unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BJK_YunuS schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:56:
Weet iemand of de Canon Ixus 870 IS een glazen lens heeft? Als die dat ook heeft dan wil ik die wel kopen. Als niemand het weet vraag ik het wel na bij Mediamarkt ofso.
Lekker belangrijk waar het objectief van gemaakt is lijkt mij. Het gaat erom hoe ie presteert. Als ze dat voor elkaar krijgen door perkament te bewerken dan neem ik daar genoegen mee. Bekijk gewoon testfoto's en kijk of die lens in orde is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303747

Bij de mediamarkt in Utrecht is de Ixus 870 maandag 1 juni tussen 12:00 en 13:00 te krijgen voor 166,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 303747 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:20:
Bij de mediamarkt in Utrecht is de Ixus 870 maandag 1 juni tussen 12:00 en 13:00 te krijgen voor 166,-.
Zó, dat is me een fijn prijsje. :) "Helaas" vorige week al gekocht voor 189 euro bij MM Groningen. Maar dat was ook geen verkeerde prijs, dus ik ben tevreden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 20:49
Ik ga deze week een nieuwe camera kopen maar twijfel tussen de Ixus 95 IS en de Ixus 100 IS. Ik kan namelijk niet ontdekken of de 95 IS nou ook een roestvrij stalen behuizing heeft. De 100 IS heeft dat wel en ik vind dat een pluspunt.

Iemand die weet wat voor behuizing de 95 IS heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 23:53
Om nog even terug te komen op mijn post, een paar pagina's geleden: ik heb vorige week een Canon SX110 gekocht :) Samen met 2x Sandisk SDHC 4GB Ultra II en een LowePro Apex AW60. Daar kan ik wel weer een paar jaar mee vooruit :9
Laurenz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:17:
Een beroep op jullie expertise :)

Mijn Canon Powershot A520 (4MP - 4x - 35:140) voldoet niet meer aan mijn wensen. De kwaliteit van de foto's laat te wensen over en de optische zoom vind ik ook wat te beperkt. Ik ben me dus een beetje aan het oriënteren, maar merk dat de keuze vrij beperkt is met mijn wensen. Ik gebruik de camera voornamelijk op vakantie, wat in mijn geval meestal betekent: 2-3 weken door de bergen sjouwen met een veel te zware rugzak (kamperend). Ik heb weinig tot geen toegang tot electriciteit, dus het beestje moet op batterijen werken. Verder zou ik graag een groothoeklens willen, maar dat in combinatie met batterijen en een beperkt formaat levert niet veel resultaten. Het ding moet verder ook niet al te groot zijn (geen 8cm dik dus) want ik moet het wel een beetje normaal kunnen vervoeren (broekzak hoeft niet).

Kortom:
  • Voldoende MP (8 lijkt me zat)
  • Optische Zoom > 5x
  • Batterijen
  • Beperkt formaat/gewicht
  • Zoeker/viewfinder is een pré
Camera's die me wel wat lijken, maar die helaas geen groothoeklens hebben, zijn:
Canon Powershot SX100 IS (8MP - 10x - 36:360), of de SX110.
Olympus μ1010 (10,1MP - 7x - 37:260)
Nikon Coolpix P60 (8,1MP - 5x - 36:180)

De Olympus is een stuk kleiner dan de Canon, en de Canon heeft dan ook ongeveer het maximale formaat wat mij betreft. Beiden hebben echter geen zoeker/viewfinder, de Nikon wel. Een dezer dagen ga ik ze eens even in het echt bekijken zodat ik beter kan bepalen wat de grens is qua formaat en hoe ze in de hand liggen. Reviews moet ik nog bekijken (met name i.v.m. de kwaliteit van de foto's), ik ben dan ook vooral benieuwd naar wat suggesties :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Heb je dat in de folder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:14:
Ik ga deze week een nieuwe camera kopen maar twijfel tussen de Ixus 95 IS en de Ixus 100 IS. Ik kan namelijk niet ontdekken of de 95 IS nou ook een roestvrij stalen behuizing heeft. De 100 IS heeft dat wel en ik vind dat een pluspunt.

Iemand die weet wat voor behuizing de 95 IS heeft?
http://www.cnet.com.au/canon-ixus-95-is-339294888.htm veel plastic dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 15:39
Laurenz schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:14:
Om nog even terug te komen op mijn post, een paar pagina's geleden: ik heb vorige week een Canon SX110 gekocht :) Samen met 2x Sandisk SDHC 4GB Ultra II en een LowePro Apex AW60. Daar kan ik wel weer een paar jaar mee vooruit :9

[...]
Ik heb inmiddels ruim een jaar de voorloper, de SX100 in gebruik en ben er erg tevreden mee :). Vooral de batterijduur van de 2 batterijen waar ik vooraf een beetje huiverig voor was valt me enorm mee (Lenmar NiMH 2700mAh accu's). Vorig jaar heb ik een reis gemaakt waarin ik bijna 2000 foto's heb geschoten en veel onderweg was, en ik heb maar een handje vol keren de batterijen hoeven wisselen. Met in totaal 4 x 2 batterijen heb ik onderweg geloof ik één keer de lader gebruikt in bijna 6 weken tijd. Afgelopen weekend in Berlijn heb ik bijna 300 foto's geschoten op één setje dat nog steeds geen krimp geeft van vermoeidheid. Over het hele zoombereik levert deze camera mijns inziens mooie heldere en detailrijke foto's.

Ik zou soms iets meer groothoek wensen, maar er valt prima mee te leven. De TZ5 was destijds heel erg veel duurder met alle accessoires erbij en de Canon heeft dan weer ietsjes meer telezoom. Wel valt het gebruik van de flitser een beetje tegen, hij heeft vooral de eerste keer erg veel opstarttijd nodig. Ik maak echter niet veel gebruik van de flitser. Ook heb ik het gevoel dat er wel een klein beetje vervorming aan de randen van de foto's ontstaat bij bepaalde zoomstanden, maar wat mij betreft niet storend. Veder is de ruis op alles hoger dan ISO200 wel behoorlijk aanwezig. Ik maak daarom wat meer gebruik van een statiefje. Alles boven ISO400 is voor mij qua ruis bij deze camera sowieso niet meer acceptabel, of het moeten echt foto's voor de fun zijn.

Verder een top-camera voor een mooie prijs :) (geldt ook voor de SX110 uiteraard). Je koopt 'm inclusief alle accessoires makkelijk voor minder dan 250 Euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 27-05-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!cky
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-04 20:04
Matched: camera, euro
Leuke aanbieding van Sony: http://webshop.expert.nl/...edingen/Product/372000784

Is dit wat? of zijn er betere camera's te krijgen voor 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 01-05 17:19

Dido

heforshe

Matched: onder, euro, de
Ik heb vanochtend de Panasonic FS15 gehaald. Ik was verbaasd dat ie nog nergens op GoT genoemd werd, eigenlijk.
Met een prijs onder de 200 euro, image stabilisation, 12MP, 5x zoom vanaf 29 mm en gewoon sdhc had ik hem wel in dit topic verwacht, eigenlijk :)

Of heb ik de afschuwelijke reviews allemaal over het hoofd gezien :?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Heb je ergens een bron?
Voordat ik voor niets naar Utrecht rij...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik heb zojuist MediaMarkt Utrecht gebeld en de jongen aan de telefoon heeft bevestigd dat de Canon Ixus 870 IS aanstaande maandag tussen 12.00 en 13.00 uur €166,- kost. Ze hebben er 80 op voorraad en alleen de zilver kleurige.

Ik ga er één kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
BJK_YunuS schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:15:
Ik heb zojuist MediaMarkt Utrecht gebeld en de jongen aan de telefoon heeft bevestigd dat de Canon Ixus 870 IS aanstaande maandag tussen 12.00 en 13.00 uur €166,- kost. Ze hebben er 80 op voorraad en alleen de zilver kleurige.

Ik ga er één kopen!
De zilvere is imo toch de mooiste van de twee (goud :r ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

heb momenteel een canon a75 van 6-7 jaar oud. Deze voldoet echt niet meer. Wil wat beters en vooral ook sneller. Echter heb ik me ook 6-7 jaar niet verdiept in camera's.

Ben absoluut een fotonoob en ga er ook echt geen hobby van maken, wil gewoon snel mooie plaatjes schieten op vakantie enzo...

budget staat niet helemaal vast, ligt er een beetje aan wat ikvoor terug krijg. (nijg zelf snel naar canon of nikon, geen logische redering ofzo... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-04 15:09
Matched: camera, 250, dig, de
Mijn zusje gaat binnenkort een paar maanden naar Australie en wil daarvoor een leuke compactcamera meenemen. Het budget maximaal €250, maar liever rond de €200.

Zelf heb ik redelijk goede ervaringen met Canon dus zou ik haar de Ixus100IS aanraden. Goede reviews en die stalen behuizen is ook erg fijn als je gaat reizen :)

Alleen zou ze toch ook wel een camera met iets meer bereik willen. Dus kwamen we aan bij camera´s met wat meer bereik zoals de Canon Powershot SX110 en de Panasonic TZ50. Maar daar las ik weer over dat de beeldkwaliteit niet erg geweldig is, dus dan liever dan ook niet.

Uiteindelijk zou ik dus alsnog voor de Ixus kiezen, maar ik ben er alweer een tijdje uit en zie dus door de bomen het bos niet helemaal meer. Nog interessante op of aanmerking?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Neem er een met groothoek, heb je veel meer aan dan een beetje extra zoom. Heb zelf een Ixus 850Is en ik ben elke keer weer blij dat ik voor 28mm ben gegaan, want je krijgt zo vaak dingen wel op de foto die anderen er niet op krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Morgen maar naar Utrecht voor de Canon Ixus 870...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, 250, de
Pkunk schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:57:
Mijn zusje gaat binnenkort een paar maanden naar Australie en wil daarvoor een leuke compactcamera meenemen. Het budget maximaal €250, maar liever rond de €200.
Als primaire camera voor Australie zou ik blind voor een Panasonic uit de TZ serie gaan! Zowel groothoek als tele en sommige modellen nog een HD filmfunctie ook! Kijk eens naar de TZ5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108197

Hey, hopelijk kunnen jullie me misschien helpen op mijn zoektocht. Ik zoek een goedkope compact waarmee je ook 720p-filmpjes kan opnemen. Liefst voor een budget van rond de € 150 - iets zoals Samsung's NV24HD dus, maar die vind je niet overal even snel meer (of zoek ik gewoon verkeerd?). Kennen jullie misschien soortgelijke, al dan niet betere toestellen voor hetzelfde geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik zoek in de PW tot een bedrag van 175 euro dan kom ik bar weinig camera's tegen die dit kunnen. Als je dit wilt in combinatie met een fotocamera dan zeg ik je budget bijstellen. Als je primair op zoek bent naar een videofunctie en minder naar een fotocamera:
Het low-budget 720p camera topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik heb vandaag bij de MediaMarkt in Utrecht mijn Canon Ixus 870 IS opgehaald. Wat een drukte, ze waren binnen een half uur uitverkocht (80 stuks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:38
Anoniem: 22659 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:01:
Als ik zoek in de PW tot een bedrag van 175 euro dan kom ik bar weinig camera's tegen die dit kunnen. Als je dit wilt in combinatie met een fotocamera dan zeg ik je budget bijstellen. Als je primair op zoek bent naar een videofunctie en minder naar een fotocamera:
Het low-budget 720p camera topic
De kodak m1033 kost 99 euro bij Dixons en kan 720p

http://www.steves-digicams.com/2008_reviews/kodak_m1033.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Een vriend van me belde gisteren en vroeg of ik een goede digitale camera kon aanbevelen. Ik heb er wel enigszins verstand van maar ik denk dat hier genoeg mensen zitten die er meer vanaf weten!

Eisen;
Budget 200/250 euro
Accu (standaard ondertussen denk ik)
Mooie vakantiefoto's maken

Onze voorkeur gaat uit naar een merk dat gespecialiseerd is in fotografie (Nikon, Canon, Olympus etc.) en een lens die de moeite waard is. Niet een toestel van 10MP met een kleine lens. Liever een 7MP met 7 effectieve MP zeg maar.

Ik heb de Canon SX110 op het oog, is dit een beetje een kwalitatief hoogwaardige camera?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Matched: camera, onder, dig, de
StealthyPeanut schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:05:
Ik heb de Canon SX110 op het oog, is dit een beetje een kwalitatief hoogwaardige camera?
Ik kwam in mijn eigen zoektoch naar iets soortgelijkigs deze review tegen:
http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=3726
Niet zo positief. Ik vind het erg lage kwaliteit foto's.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Laatst online: 13:06
Matched: onder, de
StealthyPeanut schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:05:
[...]

Onze voorkeur gaat uit naar een merk dat gespecialiseerd is in fotografie (Nikon, Canon, Olympus etc.)

[..]
Ik zou andere criteria hanteren. Olympus verkoopt vooral (ook) veel medische apparatuur. Canon maakt printers. En een aantal van de sensoren van Nikon komen onder andere bij Sony vandaan die op haar beurt weer allerlei consumenten electronica maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
@ Pkunk
Interessante review inderdaad, ik zie trouwens ook dat de camera 2 batterijen nodig heeft, onhandig gezeur altijd.

@ Excibular
Idd, daar heb je wel gelijk in. Ik had ook al deze camera op het oog: Panasonic DMC-FZ28. Wel iets duurder, maar heb hier veel positieve geluiden over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:01
StealthyPeanut schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:06:
Ik had ook al deze camera op het oog: Panasonic DMC-FZ28. Wel iets duurder, maar heb hier veel positieve geluiden over gehoord.
Qua formaat is dat niet echt een camera die je in je zak steekt. Om de keus nog wat moeilijker te maken geef ik je ook de Panasonic DMC-TZ5 in overweging. Of, als je ook wel eens binnen wilt fotograferen en geen behoefte hebt aan een 10x tele, de Fuji F100fd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
De Fuji FinePix F100fd is nogsteeds de beste keuze voor iemand die gewoon wil point-and-clicken en er verder de ballen verstand van heeft? Dat vaak doet in een wat donkere omgeving, optredens @ poppodia ed. en in de kroeg, gewoon lekker wegklikken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-03 21:08
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera en verschillende vrienden hebben de Canon IXUS 870 aangeraden. Het is inderdaad een mooi dingetje, maar komt wel erg tegen het maximum dat ik wil spenderen aan.

Mijn vraag dus: zijn er vergelijkbare camera's die met net iets minder toeters en bellen een redelijkere prijs geven?

Enkele eisen:
- Max 230-, (de prijs van de Canon)
- Beeldstabilisatie
- Goede duur van de accu

Edit: De camera is overigens om af en toe mee op vakantie te nemen voor foto's van omgevingen etc.

[ Voor 10% gewijzigd door SaphuA op 08-06-2009 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
SaphuA schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:13:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera en verschillende vrienden hebben de Canon IXUS 870 aangeraden. Het is inderdaad een mooi dingetje, maar komt wel erg tegen het maximum dat ik wil spenderen aan.

Mijn vraag dus: zijn er vergelijkbare camera's die met net iets minder toeters en bellen een redelijkere prijs geven?

Enkele eisen:
- Max 230-, (de prijs van de Canon)
- Beeldstabilisatie
- Goede duur van de accu

Edit: De camera is overigens om af en toe mee op vakantie te nemen voor foto's van omgevingen etc.
230 euro is wel erg hoog voor de Canon IXUS 870 IS. Let even op de aanbiedingen, pas geleden was hij nog voor 166 euro bij MM te koop (zie hier).

Verder heb ik hem gekocht bij MM Groningen voor 189 euro. Dus hij is zeker wel voor minder geld te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305402

Hallo allemaal,

Ook ik ben opzoek naar een andere camera, na 6 jaar zeer trouwe dienst heeft mijn Kodak DX6340 helaas gedeeltelijk de geest gegeven, reperatie is een optie, maar wordt zo duur dat een andere camera de voorkeur heeft...

Eigelijk zoek ik soort gelijks, ik ben zeer te spreken over de foto's die deze camera levert, oke het inzoomen kan op sommige punten iets beter en qua ISO intellingen mag hij ook wel wat beter. Maar de DX is dan natuurlijk ookal wel 6 jaar oud...

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer en mijn kennis in op dit gebied 0,0...

Wie kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik wil misschien een slr-achtige superzoom. Zou de Nikon Coolpix L100 een goede camera zijn? Kost circa 220 euro:
http://www.kamera-express...age=product&product=27531
http://www.letsgodigital.org/nl/22055/nikon-camera-review/

Waarschijnlijk niet, volgens deze review, omdat ie meer point&shoot is:
http://www.photographyblo...ikon_coolpix_l100_review/

[ Voor 36% gewijzigd door Salvatron op 10-06-2009 18:46 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik vind het trouwens raar dat ze camera's verkopen met een 30fps-filmfunctie hier in nederland. Waarom niet 25 fps? Alles is hier 25 fps, aan 30 fps heb je niet zoveel.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Als je een richtprijs en wat eisen/wensen vertelt is er vast wel iemand die je advies kan geven ;)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23346

Ik wordt helemaal gek van alle keuzes.. en wat is nou het beste om te nemen?

Mijn budget is € 200 euro, maar mag ook iets meer of minder zijn.

Wat wil ik:
Stabilizer
Goede foto's in de avond (mijn Olympus C-350 zoom heeft daar problemen mee)
Batterij of accu maakt niet uit als ze maar een complete dag volhouden. Opladen kan toch al (bijna) overal.

Natuurlijk heb ik al een beetje gekeken, maar dan heb ik toch de meest gekste varianten:

Canon Digital Ixus 870
Sony DSCW120
Casio Exilim Zoom EX-Z100

Vooral laatste sprak me gisteren aan, maar de Sony is ook wel een leuk dingetje en ben nog steeds een beetje Sony minded. Daarnaast zie ik veel mensen met een Ixus en dat zag er toch wel goed uit.
Kortom HELP! *bloos* schroom niet om andere typen of merken te roepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, welke, euro, de
Met name de Z100 en de W120 zijn oude modellen. Weet je zeker dat die nog op voorraad zijn bij de zaken waar je aan het kijken bent? Volgens mij zijn de Casio en de Canon voorzien van een groothoeklensje, wat ik zelf altijd een voordeel vind. Daarnaast gebruiken deze camera's een SD kaartje, welke weer goedkoper is dan de Sony MS Duo. Daarnaast werd de W120 vroeger voor 120 euro verkocht dus denk ik dat je erg veel gaat overhouden aan budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ze worden nog wel gekocht, maar een nieuwere type is ook goed, maar daarvan zijn er nog niet zoveel revieuws van en ik weet niet wat de nieuwere types zijn :)

Ok.. Sony valt dus af door practische reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de nieuwe worden niet heel erg positief (understatement) beoordeeld op steves-digicams (W230).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okai dan wordt het een canon of een casio of zal ik een Nikon er ook maar bij halen? :p

Grapje. Ik heb echt geen flauw benul en wil nu eindelijk (grootste hekelpunt) leuke foto's maken in het donker zonder al te moeilijk te doen met sluiterstijd en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Anoniem: 23346 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:23:
Okai dan wordt het een canon of een casio of zal ik een Nikon er ook maar bij halen? :p

Grapje. Ik heb echt geen flauw benul en wil nu eindelijk (grootste hekelpunt) leuke foto's maken in het donker zonder al te moeilijk te doen met sluiterstijd en dergelijke.
Tsja dat kan elke point and shoot in zekere mate wel.. :/ (Foto's in het donker --> Flitser).
Misschien eens wat zoekopdrachten proberen bij Flickr?
Specifieke camera AND nacht/night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:02

Fiber

Beaches are for storming.

Anoniem: 23346 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:23:

Waarom niet gewoon dit advies opvolgen...? ;)
ConZito schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 06:32:
De Fuji FinePix F100fd is nogsteeds de beste keuze voor iemand die gewoon wil point-and-clicken en er verder de ballen verstand van heeft? Dat vaak doet in een wat donkere omgeving, optredens @ poppodia ed. en in de kroeg, gewoon lekker wegklikken dus.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beta schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:33:
[...]

Tsja dat kan elke point and shoot in zekere mate wel.. :/ (Foto's in het donker --> Flitser).
Misschien eens wat zoekopdrachten proberen bij Flickr?
Specifieke camera AND nacht/night.
Wat je zegt in zekere mate, maar mijn Olympus dus niet en nu wil ik een nieuwe die rondom de 200 euro kost. Meer wil ik niet uitgeven. Daarnaast wil ik niet zo'n grote digitale fototoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fiber schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:16:
[...]

Waarom niet gewoon dit advies opvolgen...? ;)

[...]
Nadeel is dat accu snel op gaat. In mijn geval moet ik dus zeker een 2e kopen. Wordt er een lader voor die accu meegeleverd? Of hoe gaat dat? Nou ja het is een overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 23346 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:31:
[...]

Nadeel is dat accu snel op gaat. In mijn geval moet ik dus zeker een 2e kopen. Wordt er een lader voor die accu meegeleverd? Of hoe gaat dat? Nou ja het is een overweging waard.
Een accu gaat niet zo snel leeg hoor. Dat is in ieder geval niet het geval bij mijn Canon Digital IXUS 870 IS. Ik heb er een tweede accu bijgekocht (zodat ik de ene kan opladen en de ander kan gebruiken mocht dat nodig zijn).
Om je vraag te beantwoorden: natuurlijk wordt er een acculader bij iedere set geleverd. Maar zoiets kun je ook heel makkelijk op internet vinden.

Ik denk dat je gewoon naar een winkel moet gaan om de verschillende modellen die je op het oog hebt te kunnen vergelijken. :) Vaak helpt het namelijk ook als je de verschillende camera's even in je hand hebt gehad. De ene hand is de andere niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Ik ben op zoek naar een camera voor vaderdag/verjaardag van mijn vader. De eisen zijn ongeveer als volgt:

- Megapixels: maakt niet uit, groter dan 20x30 oid wordt het toch niet.
- Goede foto's (fototechnisch gezien)
- Redelijke foto's bij weinig licht
- Budget: ongeveer 125 euro

Heb zelf al de Panasonic Lumix LZ8 gevonden, via de budget test van DPReview. Deze is bij Digitalstreet te koop voor 111 euro. Is dit nog steeds een goede keus, of zijn er voor deze prijs betere te koop?

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ook ik kijk naar een digitale compact... Heb een dSLR met alles erop en eraan maar soms wil je niet sjouwen (binnenkort bv. dienstreis naar Azie; fototas mee zou continue in de weg zitten). Eigenlijk zoek ik iets wat ik in m'n borstzak wegstop en waar ik toch hele redelijke foto's mee maak. Budget; max 150 euro incl eventuele verzending. Het valt me op dat er toch erg veel keuze is bij zo'n eisenpakket maar een van de kleinere oplossingen zou zijn de Panasonic Lumix FS6. Heeft iemand (ervaring met) dit toestel en hoe bevalt dat? Goede koop? Zijn er betere alternatieven voor die prijs (FS6 valt net binnen 't budget bij m'n lokale fotoboer, bij webshops is ie goedkoper maar of niet op voorraad, of het voordeel valt weg ivm de verzendkosten).

Bvd!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Niemand? :'( Over anderhalve week moet ik naar China, ik moet knopen doorhakken. Heeft niemand hands-on experience met de Panasonic Lumix FS6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FS6 lijkt me een zeer goede koop in dat segment. Je kunt ook nog kijken naar de oudere Sony modellen (w120, W130). Deze worden ook goed getest, maar alleen al vanwege het gebruik van de SD kaarten door Panasonic zou ik voor deze laatste gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bedankt voor de reactie! FS6 it is, then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik ben er nog niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44

d0s

sssst

Ik ga naar lang twijfelen voor de Canon Digital Ixus 100 IS.

Andere opties waren de Sony DSC-W300 en de Panasonic TZ5.

Na het lezen van veel reviews is het toch de Canon geworden, ging eerst voor de Sony vanwege het design maar die foto's schijnen toch minder te zijn dan die van de Canon.

De Panasonic is afgevallen vanwege de ruis die de foto's al snel krijgen. Daarnaast is de Canon zo enorm mooi vormgegeven en lekker klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alvast een reactie voor amx:

De standaard resolutie van een camera is vaak 4:3 (compact camera's). In de meeste gevallen is het mogelijk om bij een iets lagere resolutie dan de maximale te kiezen voor een 3:2 resolutie en een 16:9 resolutie. Zoek een camera uit en controleer dan in de specs of deze dat ondersteunen. Zelf vind ik onder de 150 euro de Panasonic FS6 wel een leuk camera'tje en zoals je kunt zien ondersteunt die 16:9.

Nav: 16:9 foto's

Sry, had geen zin om mijn reactie te trashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk krijg ik nog een beetje de tijd om rond te kijken voor me vakantie. Mij benieuwen wat Mediamarkt allemaal heeft. Online keuzes zijn:

Ixus 100 of de 870 tikkeltje duurder.. zie het verschil nog niet
De FS6 of TZ5, maar dat moet ik nog bekijken
De Fuji F100fd

Ja de Sony is uit me hoofd en dat is al heel wat.

Ik koop gelijk een Accu en een 4 GB kaartje en de bijhorende tas. Ben ik gelijk van al het geneuzel af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heb laatst ook de FS6 aangeschaft als handige compact naast m'n D300. Prima ding. één kleine kanttekening. zoomen tijdens het filmen kan niet, en als je ingezoomd filmt, is dat niet met optische zoom, maar digitale zoom :(
Ik heb geen ervaring met hogere iso's e.d. Daar heb ik m'n dslr voor.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 08:03
Matched: camera, euro, 250, de
Zo ik kom dit forum ook maar is spammen. Heb nu een maand of 3 gelezen een Nikon D90 gekocht en om de gear compleet te maken wil ik een goede compact ernaast. Heb nu nog een casio z4 & panasonic fz8. Die laatste maakt super foto's alleen niet geschikt voor de handtas (van me vriendin wel te verstaan, voordat jullie raar gaan denken:+). De Casio is zeker 5/6 jaar oud en de fotokwaliteit is hedendaagse niet meer voldoende.

Wat zijn de wensen:
  • point and shoot
  • aantal makkelijk aan te kiezen scene mogelijkheden
  • sdslot
  • groothoek, liefst 25mm anders 28mm
  • budget 100-250 euro, beeldkwaliteit is prio 1, gemak van de camera prio 2, prijs prio 3.
De shortlist waar ik zelf op ben itgekomen:
  • Panasonic FX37/FX40
  • Panasonic FX500
  • Casio FC100
  • Panasonic FS6/7??, indien ik niet inlever in beeldkwaliteit ten opzichte van de zijn duurdere broertjes.
Ik kan overigens bijna geen Casio reviews vinden op bekende sites. Een advies of tip is altijd welkom.
Camera gaat vooral gebruikt worden voor point and shoot werk, voornamelijk outdoor, steden, vakantie, etc.

edit: even vergeten ge melden heb ook naar de olympus f100 gekeken omdat iedereen erg enthousiast is over de iso prestaties. In de specs staat echter max 2gb sd, niet meer van deze tijd. Mijn kleinste kaart is 4gb en de rest vele malen groter. Deze wil ik graag kunnen gebruiken zodat ik straks niet met 50 kaarten op pad moet en dan net op dat moment supreme er per ongeluk de verkeerde indoe waardoor ik dat foto moment weer mis. Geen gekloot dus :9

[ Voor 16% gewijzigd door thefox154 op 23-06-2009 10:14 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.