Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 196.806 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 13:58
Matched: camera, onder, 250, de
@Witeken

Bedankt voor de suggesties ik ga vanavond me inlezen in de stof en de modellen opzoeken. (Nog steeds aan het werk dus kan niet echt inlezen atm)

Het beschikbaar budget is niet heel hoog ligt rond de ~200,- maar mocht het een groot verschil maken is dit rekbaar tot 250 of zelfs 300 als het verschil extreem is.

Het formaat is niet echt van belang waarin de meeste bang for the buck te halen valt ik denk superzoom?

Eisen zijn niet bijzonder het liefst een zo groot mogelijke optische zoom en wellicht als dit binnen het budget kan aanpasbare sluitertijd (weet niet of dit in het krappe budget past). Voor de rest zijn er geen specifieke doelen of belangrijke eisen die ik stel aan de camera.

Voorkeur heb ik (nog) niet ben niet gebonden aan een merk heb geen slechte ervaringen met een merk of positieve in het een verglijkbaar segment. Echt het meeste bang for the buck.

Na een kleine zoektocht stuite ik op deze camera:
pricewatch: Nikon D3100 + AF-S DX 18-55mm f3.5-5.6G II + AF-S DX 55-300mm f4-5.6G ED

Deze ligt wel wat hoger dan het eerder genoemde ~200 budget maar deze is wel rekbaar.

Dit model heeft wel de betere CMOS sensor kan wel 1080p filmen op 24fps en heeft een optische zoom van 11,1. Hoe wordt aanpasbare sluitertijd aangeduid binnen specificaties of is dat een standaard functionaliteit bij SLR's? Is deze camera iets wat ik zoek of zijn er voor dat geld betere te vinden?

Ohoh, Ik had verkeerd bij pricewatch gekeken :o Bij 1 winkel is hij ~300 voor alleen de body zonder lens (dus geen zoom) de rest 600+ (met lens ofc.). Dat gaat voor mij wel heel ver :+.

Nogmaals vanavond zal ik me beter inlezen en kan ik dus concretere vragen stellen op dit moment weet ik gewoon nog heel veel niet maar daar gaat verandering in komen

[ Voor 4% gewijzigd door ndonkersloot op 07-08-2012 17:45 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Matched: onder, dig, de
Als je zoveel mogelijk zoom wilt moet je al €260 neertellen voor een 25-500mm Canon SX240. De Canon SX40 met 24-840mm staat voor €340 in de pricewatch. De Panasonic Lumic TZ150 is €390, en heeft ook minder zoom. Ik zelf ben momenteel aan het wachten op de SX50. Voor mij maakt wat wachten niet uit dus ik wacht gewoon tot september-oktober om te kijken wat die gaat geven, tegen hopelijk geen hogere prijs. Van 18-22 september is er het evenement Photokina, dus er is een kans dat ie dan aangekondigd gaat worden :).

Ik heb er al ontzettend veel YT video's over gezien en in de reactie zie ik echt positieve feedback, zoals mensen hun dslr's die erdoor onder het stof zitten, iemand die ermee wilt trouwen enz.

Hoe dan ook, €350 is echt een schijntje als je het vergelijkt met een dslr die al zoveel kost + 800mm (equivalent) lens, laat staan 2 lenzen om tesamen van 24 ----------------------------------------------> 840 te gaan :9~ _/-\o_ :o _O-

[ Voor 13% gewijzigd door witeken op 07-08-2012 21:44 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Matched: onder, de
@Witeken

Ik heb wat de tijd genomen en inderdaad de Canon SX40 lijkt me bijzonder interessant! Ik zie dat hij ook te koop is bij de keten waar ik nu nog werk dus kan hem wellicht met personeels korting kopen! (Hoop dus dat er wat vanaf kan :P).

Bedankt voor de info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Matched: camera, dig, de
Graag gedaan :). Maar imho wacht je beter tot de SX50 :D. Dikke 1060mm zoom en 3" LCD met hogere reso dan huidige low-res :D. Tenzij je daar niet meer gaat werken over paar maand, of het dringend is. De SX40 blijft sws een prima camera :).

'k Ben vergeten de paar slechte punten van de SX40 te zeggen die ik ben tegengekomen:
-Low res LCD van 2,7". Huidige heeft 230k dots (3 dots = 1 pixel = 240p reso), volgende gaat (volgens de rumors) 920k dots hebben, of 420p.
-Deze schiet maar 24fps 1080p. Vind ik persoonlijk niet echt zo slecht.
-Geen RAW formaat (er is een speciale software CHDK ofzo, waarmee je wel RAW kunt schieten), boeit me opnieuw niet ontzettend veel
-Geen manual settings in video mode (boeit me niet zoveel)
-Hogere resolutie EVF (electronic viewfinder) (is zoals bij een dslr's maar dan zoals een LCD, dient om foto's te nemen als het te zonnig is om goed op de LCD te kijken)
-Je hebt iso lock @100 als je meer als 1 seconde sluitertijd instelt

[ Voor 6% gewijzigd door witeken op 07-08-2012 22:47 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Matched: camera, onder, dig, de
@Witeken

Het is niet dat het haast heeft maar wil me vooraf goed orienteren voor ik iets koop het kan/mag nog best een half jaar duren. De camera de vervangen dient de worden omdat deze half defect is (lens kapje gaat automatisch niet helemaal open en dient handmatig geopend te worden) is een Olympus compact camera type weet ik even niet want hij is van mijn vriendin maar heeft ik meen 12x zoom.

Waar vooral ik me lichtelijk aan ergerde deze vakantie op Zakynthos was dat we een groot aantal foto's weg konden doen of niet konden maken wegens lichtomstqndigheden zoals donker en of veel bewegende beelde. Daar waren ook veel zeeschildpadden en op een afstand mooie eilanden en grotten echter was het zoombereik te klein en de sensor te slecht om dit groot en zonder ruis in beeld te krijgen. Dit jaar zitten we erover te denken om naar ijsland te gaan en wil hier natuurlijk wel mooie foto's kunnen maken!

Dus de SX40 is natuurlijk hèèl veel beter dan we nu hebben en de SX50 is ongetwijfeld beter alleen de prijs is voor ons ook belangrijk en ben bang dat dit bij de SX50 flink omhoog gaat. Ik zit er aan te denken om met kerst de SX40 of een andere camera aan te schaffen dus kan (hopelijk) de launch van de SX50 nog zien voor die tijd. Ik heb vandaag veel reviews gelezen en foto's/video's bekeken over de SX40 en man wat een camera voor het geld :D! De grootste nadelen vind ik het LCD scherm van lage resolutie en de iso lock van 100 bij een sluitertijd van 1sec. Maargoed kan niet alles denk ik..

We wachten het af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Matched: camera, onder, welke, 250, dig, de
Gezien de Panasonic een te hoge prijs heeft blijft er niet veel meer over. De Nikon P510 mag dan wel uitblinken met z'n 1000mm zoom, de IQ (image quality) is toch wat minder. En dat is wat telt. Ook de Sony Cybershot [prefix]200 is met een dikke €380 weer wat duurder.

De SX40 heeft een relatief goede low-light/iso performance, dus 's avonds kan je in principe nog aardige dingen doen. Maar dan heb je de vreemde keuze van Canon om een iso lock te zetten als je boven 1+ sec gaat, naar eigen zeggen om ruis te verminderen. Je kan wel iets korter doen en dan iso verhogen, denk ik. Net even getest en op 1 sec kan je nog mooie pics krijgen maar met 2 seconden is het toch wel te bewogen. Dus dan heb je al een statief nodig. En als je dat hebt kan je toch naar 15 seconden verhogen. Overdag kan je gewoon sluitertijd kort houden om beweging te verminderen.

De prijs van de concurrentie is toch wel €40 duurder dus Canon heeft inderdaad wel een zekere marge om de prijs te verhogen... Maar dat valt af te wachten. Als de SX50 €400 kost ga ik toch ook wel eens grondig de nieuwe features vergelijken en afwegen.

De geruchtenmolen heeft voorlopig deze nieuwe dingen geproduceerd:
-Grote 42x zoom (24-1060) (bron: http://www.canonrumors.com/tag/sx50/)
-Resolutie zou ook verhogen naar 14.1. Of dat een goed ding is heb ik m'n twijfels over.
-Het diafragma zou bij full zoom veel beter presteren met F5.0 vs F5.8
-3" LCD met 420p resolutie.

We wachten inderdaad af :). Tot die tijd genieten van de 35x zoom video's! Ik blijf het machtig vinden!

2 channels die ik kan aanbevelen:
-Okiss77: Heeft veel 1080p video's waar je de mooie video kwaliteit kunt zien, 3 vids met allemaal foto's, ultra slow motion vids en zoom vids ofc :D.
YouTube: Okiss77's channel

-FatDragon100: Tenzij de SX40 een complete verandering is zijn er op dit channel alvast tuts, tips and tricks te zien voor de SX40, waarvan de meeste waarschijnlijk ook op de SX50 van toepassing zullen zijn
YouTube: FatDragon100's channel

Epic review: YouTube: Canon PowerShot SX40 HS Review

Edit: Offtopic: @mods Volgens mij zitten de topics welke dig. camera onder de250 en welke tussen 250 en 500 zo dicht bij elkaar dat het eigenlijk best gemerged kan worden. Budget is inderdaad belangrijk om je camera te kiezen maar ik denk dat je beter naar camera's op zoek gaat die aan je eisen voldoen en dan een selectie adhv je budget maken. En niet op voorhand kiezen: onder 250 of erboven en zo optie missen.
Beter beide topics mergen tot "Welke (ILC) compactcamera of Brigde?", of iets dergelijks. Overigens mis je boven de €500 nog de high end compacts zoals de G1x.

[ Voor 32% gewijzigd door witeken op 08-08-2012 01:32 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:21
Matched: camera, de
Bij deze (voor wie interesse heeft), mijn besluit op mijn vraag van 03-08-12:
Ik heb gisteren de Fujifilm Finepix S2980 gekocht. Natuurlijk gisterenavond gelijk mee gespeeld. En dat valt niet tegen! De camera biedt voor mij meer dan voldoende opties en voor mijn gebruik zijn de foto's van uitstekende kwaliteit. In ieder geval maakt hij van alle camera's die ik ooit heb gehad de mooiste foto's.
Aan dit apparaat ga ik de komende tijd een hoop plezier beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Matched: de
@witeken

Ja ik had die channels ook gevonden zeker goede clips!

Ik denk dat ik er wel uit ben wil alleen nog weten wat de SX50 gaat kosten want als dit niet veel is of gelijk is zou het stom zijn om de SX40 te halen natuurlijk.

Buiten dat hoop ik dat de SX40 nog even leverbaar blijft zou vervelend zijn als deze rond cember nergens meer te koop is :p. Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Matched: euro, de
De SX30 is zelfs nog te koop bij azerty.nl. Met 400 vs 384 (op azerty.nl) euro zelfs duurder dan de SX40 :s. In het begin hebben toch nog niet alle winkels die direct op voorraad dus ze zullen de SX40 zeker niet direct weg doen.

Spijtig dat je hem niet via amazon kunt kopen want guess what, daar is het natuurlijk fors goedkoper :(. (392 usd of 317 euro, of 413usd/333eur als je er 16 gig opslag + extra batterij bij neemt...)

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 17:26

Deathchant

Don't intend. Do!

Matched: camera, onder, euro, dig, de
Mijn zusje wilt een camera onder de 110 euro hebben voor op vakantie, om goeie en scherpte foto's te maken. Ik wil natuurlijk het beste eruit halen voor dat geld :)
Het moet een behoorlijke groothoek hebben (25mm of lager) zodat indoor plaatjes ook nog genoeg beeldvullend zijn.
Ik weet niet zo superveel van compactcams, dus ik ben even op de gok aan het kijken.
Ik heb gekeken naar het soort sensor (CMOS over het algemeen beter dan CCD), en de diafragmaopening in de telestand en in de groothoek stand. Stabilisatie is natuurlijk niet onbelangrijk. Ze heeft geen eis wat betreft 1080p filmen ofzo. 720p is ruim voldoende.
Enorme zoom is van ondergeschikt belang. 5x of 6x is prima.
Powershotjes zijn buiten het budget, dus het zal waarschijnlijk iets van een panasonic lumix of canon ixus worden en mijn zusje zal weinig van de autostand (of de vooringesteld presets als landscape, portrait e.d.) afwijken. Dus volledig manuele bediening van diafragma en sluitertijd hoeft niet. Niet dat je dat krijgt voor dat krappe budget maar goed :)

Ik was zelf tot de volgende keuzes gekomen:
- Canon Ixus 220HS, vanwege de grote diafragmaopening in zowel groothoek als telestand. Heeft ook CMOS sensor, maar helaas geen optische stabilisatie, maar mechanische stabilisatie. (Ik heb me laten vertellen dat optische effectiever is). Deze camera heeft wel 15s - 1/2000 sluitertijd ipv de 8s - 1/1600 van de Lumix.
- Panasonic Lumix DMC-FS45 (helaas ietsje duurder, maar dit kan nog wel), vanwege 16Mpix, groter schermpje en de optische stabilisatie. Helaas wel CCD.

Heeft de 16MPix van de lumix wel voordelen t.o.v. de 12Mpix? Tis dezelfde sensorgrootte en het schermpje heeft dezelfde resolutie, en is dus scherper bij de canon (2.7") dan bij de Lumix (3").

Ik weet nu dus niet of ik voor de kwaliteit van de CMOS moet gaan (als dat echt zoveel beter is), of voor het grotere schermpje en optische stabilisatie.....
Als iemand voor dat geld een andere suggestie heeft, laat maar komen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 09-08-2012 12:10 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Matched: camera, onder, euro, dig, de
Deathchant schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:15:
Mijn zusje wilt een camera onder de 110 euro hebben voor op vakantie, om goeie en scherpte foto's te maken. Ik wil natuurlijk het beste eruit halen voor dat geld :)
Het moet een behoorlijke groothoek hebben (25mm of lager) zodat indoor plaatjes ook nog genoeg beeldvullend zijn.
25mm is eigenlijk al redelijk wijd. En als je daar nog onder wilt ;)... Met iets meer lukt dat ook al hoor.
Ik weet niet zo superveel van compactcams, dus ik ben even op de gok aan het kijken.
Ik heb gekeken naar het soort sensor (CMOS over het algemeen beter dan CCD), en de diafragmaopening in de telestand en in de groothoek stand. Stabilisatie is natuurlijk niet onbelangrijk. Ze heeft geen eis wat betreft 1080p filmen ofzo. 720p is ruim voldoende.
In een vergelijking op Wiki wordt er zelfs gezegd dat CCD beter is. Maar ik weet natuurlijk niet hoe oud die vergelijking is. Maar goeie CMOS sensoren kunnen beter zijn / zijn beter dan CCD's. Waarschijnlijk om kosten te sparen wordt er van CCD gebruik gemaakt. Maar dat is een gok ;). Het kan ook zijn omdat het nog redelijk nieuw is en z'n weg naar goedkope camera's nog nauwelijks gevonden heeft.
Enorme zoom is van ondergeschikt belang. 5x of 6x is prima.
Powershotjes zijn buiten het budget, dus het zal waarschijnlijk iets van een panasonic lumix of canon ixus worden en mijn zusje zal weinig van de autostand (of de vooringesteld presets als landscape, portrait e.d.) afwijken. Dus volledig manuele bediening van diafragma en sluitertijd hoeft niet. Niet dat je dat krijgt voor dat krappe budget maar goed :)
Powershot heeft ook een budget serie, met nummer A. Op goedkope camera's kan ik wel aanbevelen zulke vooringestelde presets te gebruiken (mijn cheapo camera van zo'n 4 jaar oudmaakt slechte foto's in autostand, maar met zo'n presets goed het z'n werk goed; was wel een slechter en ander merk dus zo'n canon doet z'n werk wss meer netjes op auto).

Die cheapo camera kan ISO verzetten dus 's avonds heb je toch nog iets om te proberen een goede foto uit te persen.
- Canon Ixus 220HS, vanwege de grote diafragmaopening in zowel groothoek als telestand. Heeft ook CMOS sensor, maar helaas geen optische stabilisatie
- Panasonic Lumix DMC-FS45 (helaas ietsje duurder, maar dit kan nog wel), vanwege 16Mpix, groter schermpje en de optische stabilisatie. Helaas wel CCD.

Heeft de 16MPix van de lumix wel voordelen t.o.v. de 12Mpix? Tis dezelfde sensorgrootte lijkt me...
-Imho, Ik heb het niet echt voor de IXUS serie. Ze zijn erop gericht dat ze ultracompact zijn en een goed design hebben (persoonlijk heb ik liever iets groters, stevigers en meer gericht op IQ).
-16MP hoeft niks goed te betekenen. Dan heeft elke pixel minder plaats, en dus mider licht. Het hoeft ook niks slecht te betekenen. Overdag levert 16MP waarschijnlijk nette resultaten op.
Ik weet nu dus niet of ik voor de kwaliteit van de CMOS moet gaan (als dat echt zoveel beter is), of voor het grotere schermpje en optische stabilisatie.....
Je kunt eens naar de A-serie van Canon kijken. Bijvoorbeeld de A4000.

Pricewatch + het aanbod.

Hopelijk heb ik wat kunnen helpen :).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Matched: camera, onder, euro, de
Deathchant schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:15:
Mijn zusje wilt een camera onder de 110 euro hebben voor op vakantie [...]
- Canon Ixus 220HS, vanwege de grote diafragmaopening in zowel groothoek als telestand. Heeft ook CMOS sensor, maar helaas geen optische stabilisatie, maar mechanische stabilisatie. (Ik heb me laten vertellen dat optische effectiever is). Deze camera heeft wel 15s - 1/2000 sluitertijd ipv de 8s - 1/1600 van de Lumix.
Dan ben je net te laat voor de 220 HS. De enige onder de 110 euro is de pricewatch: Canon Ixus 220 HS Zilver maar de enige shop die hem voor onder de 110 euro had (Staples: € 82,11) is deze niet meer op voorraad. Het betrof een op=op actie dus kans lijkt me klein dat deze weer op voorraad komt.

Maar als je hem elders kan krijgen, lijkt het mij een prima camera. De opvolger 230 HS heeft een mindere grote hoek 28 mm. De 220 HS is verder mooi compact, en relatief licht met ~141 gram. Ik heb over het algemeen goede reviews en ervaringen gelezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 09-08-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Matched: euro, dig, de
bedankt voor de adviezen. 220IS idd is nergens te krijgen voor die prijs. Nou dan valt die al af. De powershotjes beginnen bij 28mm en ze wilt echt meer groothoek, dus dat gaat em denk ik toch niet worden.

@witeken: ja dat van die 16mpix had ik me ook al bedacht. Ik ga echter niet op 1 review af die zegt dat bouwkwaliteit niks is. Kep er vroeger zelf ene gehad en ik vond ze wel goed genoeg, en bovendien zal het mijn zusje wat boeien :) Kep zelf een Lumix TZ7 van panasonic gekocht voor mijn vriendin, maar ja dat was ook een flinker budget. Maakt goeie foto's.
Mijn zusje moet maar beseffen dat ze voor 110 euro geen mega state of the art kan krijgen. Tis meer dat puur ikzelf voor dat geld het beste eruit wil halen voor haar. En tja, als ik me in de vakantiekiekers mag verplaatsen, zou ik zeggen dat ik groothoek nodig had voor indoor en smalle straatjes/hoge gebouwen, en dat ik 's avonds ook nog wat bruikbare foto's kon maken, vandaar dat ik die 25mm zo de voorkeur geef....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Deathchant schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:19:
De powershotjes beginnen bij 28mm en ze wilt echt meer groothoek, dus dat gaat em denk ik toch niet worden.
En wat weet zij ervan?

Op de camerz die ik nu gebruik, de Olympus E-510, heb ik een 14-42 lens. De cropfactor van 4/3 is 1.94, maar ik denk dat het een 4/3 lens is >.<. En zo groot is het verschil echt niet.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Het verschil tussen 25 mm en 28 mm (beiden equivalent KB) is inderdaad niet dramatisch, het is zichtbaar , maar 28 mm legt niet veel beperkingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Matched: camera, onder, de
[b]Deathchant schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:15:
Of een sensor nu een CMOS of CCD is , is totaal oninteressant voor doorsnee fotoconsumenten.
Er zit zoveel aan- en bijkomende techniek en electronica in moderne camera's dat het werkingsprincipe niet meer de kwaliteit bepaalt.
In het verleden hadden alleen low-end el cheapo dingetjes een CMOS sensor (en abominabele beeldkwaliteit), maar o.a. Canon heeft daar zoveel ontwikkeling in gestoken dat dat dus niet bepalend meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Matched: onder, euro, dig, de
Deathchant schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:19:
Mijn zusje moet maar beseffen dat ze voor 110 euro geen mega state of the art kan krijgen. Tis meer dat puur ikzelf voor dat geld het beste eruit wil halen voor haar. En tja, als ik me in de vakantiekiekers mag verplaatsen, zou ik zeggen dat ik groothoek nodig had voor indoor en smalle straatjes/hoge gebouwen, en dat ik 's avonds ook nog wat bruikbare foto's kon maken, vandaar dat ik die 25mm zo de voorkeur geef....
Kijk of je het budget naar 150 € kan vergroten : Een tweedehands Panasonic LX3 is voor dag bedrag te krijgen als je een beetje rondkijkt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Witeken

Ik heb alles nog eens goed laten bezinken en ben is op gaan zoeken betreft de Canon SX50 en denk toch dat ik voor dit model ga zodra deze uit is of als ik het vol kan houden wachten tot mijn verjaardag (Mei... probaly not :P).

Ook heb ik gekeken naar de concurrenten waaronder de Nikon P510 maar vind dan de SX40 (en 50 zodra deze er is) toch interessanter.

Bedankt voor alle info en hoop dat de SX50 snel aangekondigd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 10:27

Gast1981

room with a moose!

Zo, de zoektocht is afgelopen weekend ineens beslist, en niet eens door mijzelf ;)
Mijn wederhelft heeft een mooi toestelletje gekocht, de Canon Ixus 500.
Gezien de reviews en specs geen verkeerde keus, zeker ook omdat ik zelf naar de ixus 230 (en powershots) aan het kijken was.
Nu nog een extra accu en sd kaartje erbij en we kunnen los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tiwazz schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:55:
@Witeken

Ik heb alles nog eens goed laten bezinken en ben is op gaan zoeken betreft de Canon SX50 en denk toch dat ik voor dit model ga zodra deze uit is of als ik het vol kan houden wachten tot mijn verjaardag (Mei... probaly not :P).

Ook heb ik gekeken naar de concurrenten waaronder de Nikon P510 maar vind dan de SX40 (en 50 zodra deze er is) toch interessanter.

Bedankt voor alle info en hoop dat de SX50 snel aangekondigd wordt
Als je eens vanonder kijkt bij de prijzen: pricewatch: Canon Powershot SX40 HS Zwart. Belooft het niet zo'n goed nieuws. De prijs startte boven de €400 en het heeft lang geduurd voor die eronder kwam. Dus waarschijnlijk wordt het toch niet wachten tot ie uit is en instant kopen :/.

Ten vroegste voor met oudejaar, probably.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Die Ixus500 ondersteunt 1080p 24fps filmwerk, full HD dus. Zijn er nog bepaalde micro SD kaarten die daar wel of juist niet goed geschikt voor zijn? Er zat geen sd kaartje bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Gast1981 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:20:
Die Ixus500 ondersteunt 1080p 24fps filmwerk, full HD dus. Zijn er nog bepaalde micro SD kaarten die daar wel of juist niet goed geschikt voor zijn? Er zat geen sd kaartje bij...
Met Class 10 zit je normaal gezien goed :). Eigenlijk heb je maar classe 6 nodig dacht ik, maar qua prijs scheelt het niks.

http://tweakers.net/price...nbrR_J9KYpITnggYTBYd6XdcX

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Matched: euro, de
hehe, zoals zusjes ook altijd zijn: toch uiteindelijk uitkomen voor iets NOG lager in prijs. Ze heeft uit zichzelf al een of andere Sony gekocht met 4x zoom en 26mm. Ik was iig niet te spreken over de kwaliteit van het schermpje.....maar goed. 88 euro dacht ik. Dus tja.....anywayz bedankt voor de adviezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

thanks witeken, ik zal dat in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-03 22:45
Mijn oog viel eerst op de Panasonic TZ18, €179 bij de Dynabyte. Deze wordt helaas niet meer geleverd.

Nu is mijn oog op de Sony Cybershot DSC-H70 gevallen, maar ook deze lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn. Weet iemand waar ik hem nog kan bestellen?

Waarom ik de bovenstaande camera graag wil is vanwege de goede reviews, niet te hoge prijs (rond €150 wil ik) en het mooie zoombereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:46

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

JohanPG schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:02:
Mijn oog viel eerst op de Panasonic TZ18, €179 bij de Dynabyte. Deze wordt helaas niet meer geleverd.

Nu is mijn oog op de Sony Cybershot DSC-H70 gevallen, maar ook deze lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn. Weet iemand waar ik hem nog kan bestellen?

Waarom ik de bovenstaande camera graag wil is vanwege de goede reviews, niet te hoge prijs (rond €150 wil ik) en het mooie zoombereik.
Toevallig is die vanaf morgen in de aanbieding bij Makro, verwachte folders - Non-Food p.25. Voor €136.85 inclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
Dat wordt hem! Hartelijk dank voor het delen van de aanbieding SayWhatAgain!

[ Voor 84% gewijzigd door JohanPG op 20-08-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Matched: dig
witeken schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:43:
[...]

Met Class 10 zit je normaal gezien goed :). Eigenlijk heb je maar classe 6 nodig dacht ik, maar qua prijs scheelt het niks.

http://tweakers.net/price...nbrR_J9KYpITnggYTBYd6XdcX
Class 4 gaat prima met Sony HX9V en 1080p 60 Hz M2TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik ben op zoek naar een leuke all-round camera die ook goed om kan gaan met harde muziek bij video opnames en eigenlijk kan ik er of geen informatie over vinden, of de audio is dramatisch. Heeft iemand toevallig ervaring met een camera die dit wel goed kan? Het gaat om hardstyle events, vaak valt de bass weg of is alles vol met ruis in de opnames.

Trouwens, Canon Ixus 230HS vandaag voor €139 bij Bobshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
Misschien dat je zelf ook al zover was, maar op Youtube is vaak veel beeldmateriaal te vinden. Misschien dat dat je kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Matched: camera, onder, de
JohanPG schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:17:
Misschien dat je zelf ook al zover was, maar op Youtube is vaak veel beeldmateriaal te vinden. Misschien dat dat je kan helpen :)
Daar heb ik zelf ook al gekeken inderdaad, naar de camera's die hier redelijk populair zijn. In reviews wordt hier bijzonder weinig over vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Niemand tips wat betreft audiokwaliteit in video?
Ik heb nog wel een tip voor mensen die op zoek zijn naar een Ixus 220HS: van maandag 27 augustus t/m maandag 3 september 2012 voor €105,91 inclusief bij Makro. Misschien haal ik die zelf ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Over de geluidskwaliteit van de IXUS220/230 kan ik weinig zeggen, maar de 500 heeft zeer behoorlijk geluid. Natuurlijk is en blijft het een compact, dus verwacht geen wonderen, maar ik vond het geluid prima.

Wel vind ik het verbinden met media tot nu toe echt verschrikkelijk met die IXUS. Prik ik hem aan de Macbook, zie ik geen schijf verschijnen. Druk ik de micro sd kaart via een sd adapter in de Macbook, weer geen schijf zichtbaar. Hang ik de camera aan de PS3, herkent het USB device niet. Kan dat nou niet handiger? Ik wil gewoon direct mijn foto's en films kunnen bekijken, zonder eerst die vervelende Canon software een import te laten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33
Matched: camera, dig, de
Woei ik ga hier ook posten !

Ik wil een camera kopen voor mijn schoonvader. Budget is niet super ruim met zo'n €150.

Camera meot aan de volgende putnen voldoen/hebbe:
- Point and shoot is prima
- zelf ontspanner moet erop (maar is toch standaard)
- statief aansluiting (is gelukkig ook standaard
- liefst een accu ipv. batterijen.
- Fijne film modus, maar 720P minimaal is geloof ik ook al de standaard

verder vrij weinig, fijn kleur, en contrast en detail in de foto zou wel fijn zijn want dat is echt dramatisch met zijn huidige gare HP compactje van tig jaar oud.

Natuurlijk heb ik zelf ook gezocht naar toestellen :)

Canon Ixus 230HS
Voordelen: Nette prijs, IQ verraste me positief qua detail en bruikbare iso's
Nadeel: Ziet er zo ielerig uit, zo mini voor een grote vrachtwagenchauffeur

Samsung WB 750
Voordelen: Nette prijs, wat meer camera ofwel ziet er gewoon wat beter uit qua maat controls en lens
Nadeel: Batterijduur schijnt kort te zijn en IQ valt me wat tegen (minder detail dan de Ixus)

Canon SX220 valt om een wat domme reden af. Mijn schoonzusje heeft die ook en ik weet nu al dat ze ze dan door elkaar gaan halen met een boze schoonvader tot gevolg :+

Sony WX50 kan ik jammer genoeg te weinig over vinden om dat een goed beeld van te vormen.

Canon Powershot SX 130 vind mijn vriendin té lelijk en die wil ze niet geven :+ Plus dat ik de IQ ook niet geweldig vond in reviews.

Iemand nog een goede tip waar naar te kijken qua toestel ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

sapphire schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:29:
Iemand nog een goede tip waar naar te kijken qua toestel ?
De SX220 camera heeft een hoge score on dpreview. Zet er een naam/kenteken op en het is opgelost. Wat gaat die camera eigenlijk bij je schoonzus zitten doen?
http://www.dpreview.com/p...on/compacts/canon_sx230hs

[ Voor 16% gewijzigd door witeken op 29-08-2012 23:34 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Matched: camera, welke, de
Ik twijfel tussen de Canon IXUS 230 HS en de Sony Cybershot DSC-HX9V. Nou ja twijfel... Eigenlijk wil ik voor de HX9V gaan gezien die nu in de aanbieding is bij Dixons, maar ik vroeg me af of hij nou wel of niet 1080p @ 30 fps kan. Specs die ik in reviews vind zijn niet echt duidelijk. Iemand die dit weet?

Ik had al een topic gestart in het aankoopadvies subforum/geval voordat ik deze topic vond...
Welke van de drie (video)camera's?

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Binnen 30 sec antwoord gevonden...

pricewatch: Sony Cybershot DSC-HX9V Zwart

De camera kan dus HD opnemen ;).

Tweakblog van de maand

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 15:39

djunicron

*click-swoosh-thud*

Matched: dig, de
SayWhatAgain! schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:57:
Niemand tips wat betreft audiokwaliteit in video?
Ik heb nog wel een tip voor mensen die op zoek zijn naar een Ixus 220HS: van maandag 27 augustus t/m maandag 3 september 2012 voor €105,91 inclusief bij Makro. Misschien haal ik die zelf ook wel :)
Jawel... Een compact / DSLR heeft vaak een ingebouwde mic die ongeveer gelijk staat aan een mobiele telefoon. Prima voor stemgeluid en een redelijk standaard volumebereik. Muziek over de 105dB en dan vooral extra hoog en laag gaat gewoon nooit goed werken.

Wat wel al helpt bij gebrek aan betere oplossingen, is wat foam ervoor plakken. Wat er om een (niet-in-ear) oordopje zit werkt wel, maar bij heel hoog volume kan je ook gewoon een oordopje (zo'n geel geval) afsnijden en plaatsen. De muziek in goede kwaliteit terugluisteren is weer wat heel anders. Dan zal je met een externe en dus hogere kwaliteit microfoon moeten komen. Die zijn er wel, maar dan heb je 2 dingen nodig op je cam:

Een externe aansluiting voor audio, veelal gewoon middels 3.5 jack, en een hotshoe om em op te zetten.
Dat laatste is toch alweer iets wat op veel compacts ontbreekt. Het is dus niet zo gek dat je niet veel antwoord kreeg, er zijn simpelweg amper opties. (Met DSLRs / mirrorless ligt dat heel anders, maar die mag je vaak niet mee naar binnen nemen, tenzij je pers bent)

Wel zie ik vaak genoeg op festivals dat mensen toch hun Panasonic / Fuji / Sony mirorrless cams naar binnen hebben weten te krijgen. Dat zou dus goed kunnen, maar de vraag is of dat nog steeds lukt met die hotshoe microfoon erbij...

• basshead91
Dat snap ik ook wel 8)7, ik bedoel specifiek 1080 op 30 fps, omdat dat handiger is voor youtube. In de specs zie ik wel dingen als 1920x1080@50 fps, 1440x1080@30 fps, maar geen 1920x1080@30 fps. Ik zie het ook nergens genoemd worden, dus ik vermoed dat 'ie dat niet kan...

• witeken

witeken

nieuwsgierig

basshead91 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:48:
Dat snap ik ook wel 8)7, ik bedoel specifiek 1080 op 30 fps, omdat dat handiger is voor youtube. In de specs zie ik wel dingen als 1920x1080@50 fps, 1440x1080@30 fps, maar geen 1920x1080@30 fps. Ik zie het ook nergens genoemd worden, dus ik vermoed dat 'ie dat niet kan...
Ow, dat bedoel je :+. Dat weet ik niet. Maar kan je niet achteraf in bewerkingprogramma's als Sony Vegas ofzo opslaan in 30fps formaat?

Tweakblog van de maand

• basshead91
Ik heb geen ervaring met bewerkingsprogramma's, maar dat zou wel moeten kunnen ja. En anders convert youtube 50 fps filmpjes sowieso naar 30 fps heb ik gelezen. Dan kost het maar wat meer ruimte. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Volgens mij converteert YT 50 fps filmpjes naar 25 fps.
Als ik mijn 1080p50 filmpjes van mijn HX9V weer download van YT, dan zijn ze 25 fps.
Maar je kunt je afvragen of het echt zo'n groot verschil maakt als je zou denken.
Ik heb het idee dat ze niet simpelweg elke tweede frame droppen, maar wel wat processing doen.

En kijk anders zelf maar eens:
YouTube: Two young sea lion pups on the beach
YouTube: Paragliding Spectacular Descend First Person Perspective

En als je nog meer wilt zien:
YouTube: YT4meHD's channel

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-04 22:35
Na maar liefst 5,5 jaar mag dit topic met een welverdiend pensioen :)

Verder in [Aankoopadvies] Compactcamera
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.