Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.815 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:43
Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de
Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/3042/welkecamerayn9.gif

Het eerste deel: Welke dig. camera onder de 250 euro?
Het tweede deel: Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2

Dit topic is bedoeld voor de personen die opzoek zijn naar een digitale camera onder de 250 Euro.
Mocht je dus niet precies weten welke camera het beste bij jou eisen past, dan kan je hier je vragen kwijt. Het makkelijkste zou zijn als je bijvoorbeeld een paar camera's uitzoekt, en je eisen erbij vermeld.

Tip: Cams in de pricewatch onder de 250 eur hier met dank aan Justawitte voor de tip. Dank aan mig29 voor de nieuwe link :)

[ Voor 28% gewijzigd door Remy op 03-02-2009 19:26 . Reden: pricewatchlink updated ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:43
Matched: de
Er moet ff een nieuw plaatje gemaakt worden en ik heb de tijd nu ff niet... Dus als iemand zo vriendelijk wil zijn, dan pas ik (of een van mijn collega's) te startpost wel aan. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 20:31
Ik denk dat in dit geval de cnet reviewer de plank een beetje misslaat.
Hehe, say it ain't so!

Er zijn weinig sites waarvan ik echt waarde hecht aan de reviews en cnet is daar inderdaad niet een van. Ik had alleen vluchtig even gekeken en dat was de eerste die ik zag. Over het algemeen liggen de reviews wel redelijk op 1 lijn maar goed, gelukkig in dit geval niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:47

Investig8or

What goes up, could come down

Matched: camera, onder, dig, de
Na een hoop leeswerk, uitzoekwerk, winkelbezoeken (wat niet meevalt in Delft) en pricewatch-doorspitten heb ik besloten de keuze toch voor te leggen aan de tweakers van dit topic. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn en benodigde informatie te geven, klopt er iets niet of mis ik onfo hoor ik dat graag.

Laat ik ten eerste zeggen dat ik een absolute beginner ben in de fotografie wereld. Mijn ervaring rijkt niet verder dan de bescheiden apparatuur die mijn ouders of ikzelf hebben (gehad). Dan heb ik het over een Pentax espio 105 (ja, zoeen met rolletje), een Olympus C2 zoom (die niet van zwemmen hield) en de laatste tijd de foto mogelijkheid van mijn telefoon (bij gebrek aan beter). Ik kan dus zeggen dat ik op dit moment eigenlijk geen fototoestel heb.

Omdat de Ricoh rdc-7 van mijn vader niet meer voldeed heeft hij pas een Panasonic FX3 gekocht. Ik heb er nog niet heel veel mee gestoeid, maar van wat ik gezien heb voelt het apparaat degelijk aan en maakt het goede foto's. Er is niet heel veel in te stellen, maar dat is ook niet voor iedereen nodig. De SCN standen die je kunt kiezen zijn er niet voor niets (en best veel, ik telde er 17...). Omdat deze camera voor €200 gekocht is inclusief SD kaart en tasje (mediamarkt) vond ik het wel tijd dat ik ook weer een eigen toestel had. Mijn budget rijkt dan ook tot de €200.

Ik heb zo goed als elke camera tot €200 overwogen, iig die in de pricewatch. Ik wil bijvoorbeeld geen batterijen maar een accu. Qua geheugenkaartjes denk ik aan SD (goedkoopste) of Memory Stick (want ik heb al 512 mb in de telefoon). Na Delft te hebben rondgefietst kon ik de mij bekende fotozaken niet vinden, deze waren allemaal uit het pand, dus ben ik bij de BCC en de dixons binnen gelopen. Steeds is de Panasonic FX3 weer als advies gegeven, natuurlijk in ogenschouw nemend het budget en de eisen. Ik wil graag een camera die ik snel kan gebruiken op een automatische stand. Mogelijkheden om wat meer in te stellen zou ik niet erg vinden omdat ik me wel graag wil verdiepen in fotografie. Bij de Pentax schijn je te kunnen kiezen voor aperture priority (de camera stelt sluitertijd in), shutter priority (camera neemt de best bijbehorende aperture) of zelfs alles handmatig. Dat haalde ik iig uit een test.

De foto's die er vooral mee gemaakt gaan worden zijn buitenfoto's, wat actiefoto's en natuurlijk af en toe bij sfeerlicht maar niet heel veel. Ik heb gekeken naar de Fuji F20-F30, maar las dat ze bij weinig licht goed zijn maar wat minder scherp zijn bij daglicht. Daarbij hebben ze xD kaartjes. Op dit moment ben ik dus op de volgende 2 modellen uitgekomen: de genoemde Panasonic FX3 en een Pentax M30. Hieronder een lijstje met de belangrijkste verschillen (genomen van DPreview.com):

Panasonic t.o.v. Pentax:
  • 6MP
  • beeld ratio's : 4:3, 3:2, 16:9
  • zoom 35-105
  • Focus range 50 cm- Macro 5cm
  • Aperture range F2.8-F5.0
Pentax t.o.v. Panasonic:
  • 7MP(maar in hoeverre is dit een pluspunt, zelfde CCD grootte?)
  • ISO 3200
  • zoom 38-114
  • geen image stabilisatie maar Digital Shake Reduction (niet hetzelfde?)
  • Focus range 40 cm- Macro 10 cm
  • Aperture range F3.1-F5.9
  • gezichtsdetectie
Er staan van beiden geen reviews op dpreview.com, maar misschien weet iemand hier wat er belangrijk is (en eventueel een alternatief)?
Iemand die al ervaring heeft met een van beider modellen, ik hoor/lees t graag _/-\o_

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:35

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De panasonic is hier denk ik de winnaar. Ik moet zeggen dat ik de pentax niet goed ken hoor, maar de panasonic ken ik wel. Overdag maakt hij fijne foto's, vooral de kleuren e.d. ben ik over te spreken. 6 Mp is meer dan genoeg en panasonic werkt wel fijn. De pentax begint op 38mm, wat best wel veel is, geen Dslr eigenaar zou er uberhaupt over piekeren om daar te beginnen als groothoek, een consumer koper eigenlijk ook niet. Zeker op vakanties enzo wil je een beetje groothoek houden. De panasonic ken je bovendien en die beviel goed.
Echt een goede vergelijking zet ik hier niet neer, maar ik weet dat die panasonic lekker werkt en dat vond je zelf ook al, verder zal er niet zóveel verschil in zitten waarschijnlijk

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 19-04 20:31
Vraagje: Mijn Fuji s602Zoom heeft een knopje naast de display waarmee je een rooster van twee horizontale en twee verticale lijnen op het scherm krijgt. Dit helpt om foto's symmetrisch en om een bepaald perspectief in je foto's te krijgen. Zijn er cams in dit segment die deze functie ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Matched: camera, onder, de
@Investig8or: die Pentax die je aanwijst heeft volgens mij AA batterijen. In je eerste zin gaf je aan dat je daar geen prijs op stelt. In het sub200 segment met een accu zou ik eens kijken naar de volgende modellen (naast de Panasonic):
Olympus FE190
Casio Exilim Z65
Sony DSC W55 (dat ik ooit nog eens wat over een Sony camera zou schrijven :X )
Fuji F20

De kwaliteit van de Fuji's buiten vind ik overigens enorm overdreven. De camera krijgt op DP gewoon een highly recommended (de F30 dan, maar dat is dezelfde camera). Als de beeldkwaliteit buiten echt minder was dan had ie dat nooit gekregen. Ikzelf vind momenteel de Fuji's erg interessant juist vanwege binnengebruik. Ik denk dat mensen onderschatten hoe vaak ze een camera bij weinig licht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:36:
De kwaliteit van de Fuji's buiten vind ik overigens enorm overdreven. De camera krijgt op DP gewoon een highly recommended (de F30 dan, maar dat is dezelfde camera). Als de beeldkwaliteit buiten echt minder was dan had ie dat nooit gekregen.
Kijk eens in het F30 topic zou ik zeggen, daar zijn wel buitenfoto's te vinden. Het nadeel aan de F20 / F30 vind ik (naast dat er xD in gaat) de hoge compressie waardoor je regelmatig compressie artifacts ziet in foto's.

Het F30 topic is hier te vinden: Fuji F30 compacte digicam met ISO 3200

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik ben op zoek naar een betaalbare camera met veel zoom (10 en bij voorkeur 12 maal) om vooral in daglicht goede foto's te maken. Op m'n site is te zien wát voor foto's ;-) Flitser is wel handig voor een enkele foto binnen, maar de nadruk ligt op daglicht fotografie en snelle actiefoto's, dus ook opstarttijd en afdrukvertraging zijn belangrijk.

Gezien m'n budget kom ik dan onder meer uit op de Kodak Z612. Goede recensies e.d, dus ongetwijfeld een goede keus. De Z710 echter heeft iets minder zoom, maar meer pixels zodat ik netto de zelfde resolutie heb van een voorwerp op maximale zoom. Waarom is die laatste camera zoveel goedkoper?

[ Voor 4% gewijzigd door Autoreply op 09-04-2007 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Matched: camera, de
Is er een camera met vergelijkbare prestaties/mogelijkheden als die van de Fuji F20, maar dan met optische zoeker? Liefst ook voor een vergelijkbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb toch beslooten de F30 te kopen en ben zeer tevreden! Bedankt voor alle tips en reactie's van allen.
Ik heb alleen nog een vraagje wat is de snelste XD kaart? Moet ik een Scandisk ultra III nemen of een Olympus? Of SanDisk, Transcend enz enz

Wie heeft hier ervaringen mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Smattie op 13-04-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Smattie schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:00:
Ik heb toch beslooten de F30 te kopen en ben zeer tevreden! Bedankt voor alle tips en reactie's van allen.
Ik heb alleen nog een vraagje wat is de snelste XD kaart? Moet ik een Scandisk ultra III nemen of een Olympus? Of SanDisk, Transcend enz enz

Er zijn maar 3 snelheden xD kaarten, ben je niet in de war met het veel goedkopere SD?
Type Capacity Write speed (MB/s) Read speeded (MB/s)
Standard 16 MB, 32 MB 1.3 5
64 MB, 128 MB, 256 MB, 512 MB 3 5
M 256 MB, 512 MB, 1 GB, 2 GB 2.5 4
H 256 MB, 512 MB, 1 GB, 2 GB 4 5
Meer info en een duidelijker overzicht hier: http://en.wikipedia.org/wiki/XD-Picture_Card

xD is altijd relatief langzaam (bv in vergelijking met SD) maar wel bijna 2x zo duur.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 13-04-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
Bor de Wollef schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:41:
[...]

Er zijn maar 3 snelheden xD kaarten, ben je niet in de war met het veel goedkopere SD?
Nee, alle Fuji's hebben xD kaarten en geen SD. Was het maar waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bestaan er dan uberhaubt Ultra III kaarten als xD? Afaik is het gewoon een kwestie van type H of M kiezen, de snelheden zijn gelijk binnen een type.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 13-04-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04
Matched: camera, welke, 250, dig, de
Om meteen met de deur in huis te vallen; mijn schoonouders hebben me gevraagd welke digitaal fototoestel ze moeten kopen. Een moeilijke vraag door het grote aanbod ;) Ik heb het eerst afgeraden aangezien ze niet eens een PC hebben. Maar aangezien we in het digitale tijdperk zijn, willen ze computerlessen volgen en een digitale camera kopen 8) En uiteindelijk is een PC ook niet echt nodig. Hun jongste zoon woont nog thuis en heeft er één en tegenwoordig is het ook niet moeilijk om met een geheugenkaartje een winkel binnen te stappen en de foto's te laten "ontwikkelen". Dan heb ik hen aangeraden naar een speciaalzaak te gaan en daar uitleg te vragen. Maar uiteindelijk denk ik dat het beter is om toch maar wat te helpen aangezien ze er bitter weinig van af kennen.

De eisen:
- Budget: niet meer dan ongeveer €250
- Zeer gebruiksvriendelijk: zoveel mogelijk "point-and-shoot" en zo weinig mogelijk gebruik moeten maken van het menu. Dan moet ik er ook niet zoveel uitleg over geven ;) Het zijn dus echte digibeten. Wat eenvoudig lijkt voor ons is ingewikkeld voor hen :P Misschien best ook een groot scherm.
- Compact: tegenwoordig maken ze nog gebruik van zo'n simpel (zie vorig punt ;)) klein analoog fototoestel. De digitale versie mag dus liefst niet groter zijn.
- Tegen een stootje kunnen: ze gaan graag op reis dus dat zegt wel genoeg.
- Megapixels en zoom spelen een mindere rol. Zolang er maar degelijke foto's kunnen gemaakt op zo'n een eenvoudig mogelijke manier.

De kandidaten:
Zeer moeilijk aangezien het grote aanbod. Aan de hand van de specificaties kan je moeilijk de gebruiksvriendelijkheid achterhalen. Daarom roep ik ook jullie hulp in.
Het eerste fototoestel waar ik aan dacht was de Panasonic Lumix DMC-TZ3. Maar dat was voor ik het budget wist. Het toestel is niet te zwaar en niet te groot, heeft wel een groot display maar valt jammergenoeg buiten het budget. Deze valt dus (voorlopig) af.
Tegenwoordig bestaat er ook een hele reeks ultra compacte digitale camera's. Ik heb echter geen ervaring met die dingen.

Mijn vraag is; kan iemand mij eventueel een bepaald toestel aanraden? En wat is het gebruiksgemak en de beeldkwaliteit van die kleine dingen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Matched: camera, euro, 250, dig, de
Mijn eerste post hier op tweakers. Ik kom al langer op fotografie fora en dergelijke alleen heb ik nog geen camera, wat dus wel handig is als je foto's wil maken. Maar genoeg onzin.

Ik ben op zoek naar een niet al te dure camera, ongeveer 250 euro, waar ik zelf dingen op in kan stellen en gaande weg alles kan leren van fotograferen. Behalve dat ik dingen zelf kan instellen wil ik ook zeker een viewfinder. Zo'n lcd scherm is leuk maar toch meer voor het point&shoot werk vind ik zelf. Na wat rondkijken op dpreview en dergelijke ben ik tot 8 camera's gekomen die ik allemaal al voor minder dan 250 euro heb gezien en die toch wel aan mijn eisen voldoen. Maar ik kan nog zoveel rondkijken, zoveel kennis als sommige mensen hier heb ik natuurlijk niet tot mijn beschikking. Dus ik zou graag wat tips/ervaringen willen horen zodat ik mijn keuze goed kan maken en dus geen spijt krijg van mijn aankoop. De camera's die ik op het oog heb zijn:

- Canon a540, 630, 710
- Kodak z612, z650, p880
- Fuji s5600
- Panasonic fz7

Verdere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Welkom Omni superens,

ik begrijp dat je ervaringen zoekt met de camera's die je in je lijstje hebt staan, maar ik denk dat dit het verkeerde adres daarvoor is. Op sites als kieskeurig staan vele gebruikerservaringen. Daarnaast vind je er nog vele op dpreview en andere sites. Naar mijn mening kun je beter op GoT vragen wat de beste camera van jouw lijstje is voor jouw type fotografie. Hier zou ik graag aan meewerken, maar ik zie jouw eisen/ wensen niet staan, dus weet ik niet wat te adviseren.

PS. fotograveren schrijf je met een f. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Matched: camera, euro, 250, dig, de
Zo krijg hier ook nog eens nederlands les haha, al dat engels ook op de universiteit tegenwoordig :9 . Achja was ook al laat zullen we maar zeggen.

Nouja ben in de eerste plaats niet echt op zoek naar ervaringen, maar is natuurlijk wel meegenomen, dus daarvoor had ik het erbij gezet. Nouja mijn wens is dat ik in principe zelf dingen in de camera kan aanpassen zoals sluitertijd en dergelijke en dus niet alleen met een auto-stand foto's kan maken. Stel dat ik over een aantal jaar een dslr aanschaf dan wil ik al een bepaalde basis hebben en niet nog alles uit moeten zoeken. Maar wat dat betreft moeten de camera's die ik heb opgeschreen daar wel aan voldoen, zover mij duidelijk is. Ik ben dus in principe op zoek naar de beste prijs/kwaliteit verhouding. Dus dat ik voor mijn 250 euro kwalitatief goede foto's kan maken en dat het dus verder eigelijk op mij aankomt.

Waarvoor ik de camera ga gebruiken zijn vooral dingen als actie foto's van sport en dergelijke, landschappen en portretten en dergelijke. Macro denk ik niet echt te gebruiken of in ieder geval minder dan de rest. Wat ik zelf al had bedacht is dat een redelijke zoom wel handig kan zijn, maar aan de andere kant vind ik dat de overall prestaties van de camera het belangrijkste zijn. Als de camera maar 4x zoom heeft ipv 12x dan ga ik wel wat dichterbij staan als de kwaliteit van de foto's beter zijn bij de 4x camera.

Ik hoop dat jullie hier meer aan hebben, zo niet dan zal ik mij proberen duidelijker te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Omni superens op 15-04-2007 23:17 . Reden: bericht afmaken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
Geen matches
Weet iemand of je in een F30 2GB Xd geheugen kan? Of dat ie maar 1 GB aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
Ik meen ergens gelezen te hebben dat 2GB het max zou zijn maar ik neem aan dat men bij Fuji het antwoord snel kan leveren.

offtopic:
Leuke smoes Omni ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Matched: camera, euro, dig, de
Mijn zus zoekt een digitale camera. Ik ben niet meer up to date met de huidige camera's dus ik kan haar zo snel niet helpen. Daarom roep ik jullie hulp in :)

haar eisen zijn: :P
- compact
- redeljik goede tot goede lens
- MP maakt niet zoveel uit, liever een goede lens dan 5MP. 3MP is ook allang goed
- hoeft niet uitgebreide functies te hebben. Het is tenslotte een vrouw ;)
- ik denk dat ze soms wel een foto in het donker wil maken, dus als die dat goed kan is dat mooi meegenomen. Maar de reguliere foto's zijn natuurlijk het belangrijkste
- de prijs: ze wou eerst 100 euro, maar ik heb haar al verteld dat je daar waarschijnlijk niet veel soeps voor koopt. Dus haar budget is 150 tot 200 euro.

Ik weet niet of jullie nog meer info willen hebben? Als jullie mij (ofja.. haar :)) kunnen helpen zou dat mooi zijn

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Fuji F30 valt net binnen het budget, en is naar mijn mening het geld zeker waard. Leesvoer, er is al veel over deze camera gezegd, dus oordeel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Matched: euro, de
Let wel dat je bij de F30 wel aan dure geheugenkaartjes vast zit. Heb je hier rekening mee gehouden in het bugdet of moet alles in die 150...200 euro gedrukt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Emiel-
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-12-2019
Matched: camera, dig, de
Smattie schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:00:

Geheugentopic : Uit een goeie test van C'T magazine :
* Aan het eind van het spectrum liggen de xD geheugenkaarten, die slechts 13 mA nodig hebben. Deze lage stroombehoefte is gemakkelijk te verklaren: in tegenstelling tot andere geheugenkaarten hoeven XD-kaarten geen eigen controller van stroom te voorzien. Het aansturen van het flashgeheugen word hier afgehandeld door de hostcontroller van camera of kaartlezer.
---xD---
* Bij geen enkel ander type kaart is de keuze van de juiste kaart zo gemakkelijk als bij xD :
Er zijn maar twee fabrikanten die deze mini-geheugenkaartjes produceren : Fuji en Olympus.
Deze kaarten worden weliswaar ook aangeboden door andere merken, zoals Sandisk, maar dat zijn feitelijk alleen maar omgelabelde Fuji- of Olympus-modellen.
Wat snelheid betreft verschillen de kaarten van beide producenten nauwelijks van elkaar.

* Zelfs moderne camera's met xD-slots profiteren nauwelijks van snellere xD-kaarten, de hostcontroller van de digitale camera is over het algemeen zelden sneller dan 1,6MB/s.
Daar zal een xD-kaart met een maximale (schrijf-)snelheid van 2,8MB/s geen problemen mee hebben.

Verder meldt men dan dat hier de garantie een criterium kan zijn voor de keuze van aankoop.

Pentax K3-II | Glasbak: DA*60-250 F4, DA 12-24F4, Sig10-20, Sig17-70, Tamron17-50&28-75, Sig 70-300 [TE KOOP] | 6 MF-primes | Pentax AF FG360Z | stapel filters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sterker nog, xD is een closed standaard. Er zijn slechts 2 types die beide een andere snelheid leveren. Alle "high speed", "ultra" etc benamingen zijn niets meer dan marketingsgewauwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Matched: camera, onder, euro, de
Bor de Wollef schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:46:
Let wel dat je bij de F30 wel aan dure geheugenkaartjes vast zit. Heb je hier rekening mee gehouden in het bugdet of moet alles in die 150...200 euro gedrukt worden?
Het liefst wel goedkopere geheugenkaartjes, bijvoorbeeld SD-kaartjes. Of zijn SD-kaartjes niet zo geschikt voor fotografie? Ik heb in mijn pda een 2GB SD kaartje zitten (kingston) van ongeveer 15 euro. Dus dat zijn wel lekkere prijzen (en uiterraard heb je ook nog de snellere kaartjes. Ik weet niet hoe snel een camera gemiddeld aankan. Je kunt wel een extreem snelle kopen, maar als je camera dat niet aankan heb je er niets aan. De ketting camera is zo sterk snel als de zwakste schakel traagste overdracht :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is niet helemaal waar, want veel mensen halen de kaart uit de camera en stoppen hem in een cardreader. Dan is een snelle kaart écht wel handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-04-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ok daar heb je wel gelijk in :) dat is met mijn pda in principe ook. Maar ik denk dat veel "gewone" digitale camera gebruikers het toch via de kabel doen. Vooral omdat de meeste geen card-readers hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
Geen matches
En een High speed kaart is ook weer aantrekkelijker als je hem weer wilt verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ja maar het is niet de bedoeling dat ik hem weer verkoop :P

maar nog andere suggesties met camera's. Met als het kan een SD kaart als geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Smattie schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:11:
En een High speed kaart is ook weer aantrekkelijker als je hem weer wilt verkopen :)
Dat is een argument die ik vaak hoor maar waar eigenlijk in de praktijk weinig tot niets van terecht komt. Meestal als men de camera verkoopt zijn de kaartjes of veel te klein (en daardoor niets meer waard) of is de standaard dood zoals met xD word verwacht waardoor alleen mensen met oudere camera's de kaartjes wellicht willen kopen. Zelf zou ik nooit 2e hands kaartjes kopen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-04 15:22
Matched: camera, welke, de
Ik zoek me rot naar reviews en kom er niet meer uit. Dus dan maar GOT om hulp gevraagd. :*)

Ik zoek een camera tot €200. Goede beeldkwaliteit ook binnenhuis. Ik heb nu een aldi camera 4mp en erger me rot aan de ruis en slechte lichtsterkte. Liefst met AA batt. en SD card.
De meeste foto's maak ik op vakantie dus hij moet redelijk compact zijn, en veel foto's kunnen maken voor de accu/batt. opgeladen moeten worden.

Tot nu toe is dit mijn shortlist:
  • Panasonic DMC-LS60 veel mogelijkheden, voordelig, hoge iso.
  • Pentax Optio M20 lijkt wat beter dan de LS60, ook voordelig, betere lcd, Anti-Shake, Face Recognition.
  • Canon PowerShot A550 komt als goede camera uit de tests, opvolger a540, 4x zoom, optische zoeker, lage iso.
  • en tot slot Fujifilm Finepix F20, kleine broertje van de F30, voordeliger dan de F30, hoge iso, weinig ruis, metalen huis, eigen accu, xD memory card.
Klopt de volgorde, van goed naar beter? Met name de Pentax en de Panasonic zijn wel erg goedkoop. Krijg je wel zo'n gevoel van is dat wel wat. De Canon lijkt een beetje groter dan de anderen en Canon staat bekend om beeldkwaliteit. De Fuji wordt zo de hemel in geprezen dat ik de accu en de xD card bijna voor lief zou nemen. Zijn mensen met ervaring met deze camera's? Graag jullie hulp ik weet echt niet meer welke ik moet kiezen... 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Madzib op 22-04-2007 23:30 ]

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 10:30

Quakie

quakelen

Matched: 250, dig, de
Ik heb zelf bijna 2 maanden de Fuji F20. Na 2 maanden spelen krijg ik eindelijk mooie foto's op me scherm. Ik wil nl. niet in auto mode schieten maar zelf instellen enzo.

Ik was voor ongeveer 250eur volledig klaar (cam, xD 1gig kaart, hoesje, lcd stickers) en heb geen spijt van me aankoop tot nu toe (wel eerste 2 weken gehad maar lag aan mijn onkunde).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
@Quakie: Is de lichtgevoeligheid echt zo fenomenaal?

Hoe oordeel jij over het lijstje dat ik gemaakt heb. Zou jij een van die anderen overwegen ipv de F20?

Geen spijt gehad dat je geen F30 hebt genomen? Hoe is de kwaliteit van buitenopnames?

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:55
Matched: camera, onder, euro, 250, dig, de
Repost :D

Eindelijk ook in de gelegenheid een camera aan te gaan schaffen.
Ben nu 17 jaar en vind fotograferen toch wel heel erg leuk :)
budget ligt rond de 280 euro, en daarbij zit ik tussen deze camera's te dubben:

pricewatch: Fuji FinePix S5600 (5MP, 10x zoom, 38-380mm, f/3.2-3.5)
http://www.letsgodigital....7/fujifilm_finepix_s5700/
pricewatch: Fujifilm Finepix S6500fd (6.3MP, 10.7x zoom, 28-300mm, f/2.8-4.9)
(linkjes werken weer!)
Zoals bekend varieren de prijzen van:
191 Euro
250 Euro
279 Euro

Ondertussen wel veel gelezen en uitgezocht.
Wat voor mij geld, als beginnende fotograaf, dat ik lekker kan experimenteren en op den duur leuke plaatjes kan schieten. Ik vogel graag met alle opties die er op zitten.

Zou ik als beginnend persoon voor de goedkoopste gaan en daar echt mee beginnen, of toch voor de iets zwaardere camera gaan, bijvoorbeeld de S6500fd?
Of is het slimmer om voor de 250 euro te gaan en dan voor die 29 euro een geheugenkaartje te kopen.

Dus, is het duurste ook echt het beste of is het advies om voor de S5700/S5600 te gaan?!
Ik kom niet uit mn keuzen en zou graag wat advies verkrijgen :)

Edit: Toch veel reviews gelezen van de S6500fd, en lijkt me zoals ik het nu zie toch wel waard om er 280 voor te betalen... :)

Edit2: Nu hoor ik weer van iemand die fotografeerd dat ik beter een compact camera kan nemen voor die prijs. Zodat ik hem meer bij me kan hebben op momenten waarop je eigenlijk geen foto's ging maken. Verder dat Fuji een onbekend merk is en slechte support, wat vinden jullie daarvan?

[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 23-04-2007 19:18 . Reden: Linkjes gefixt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Geen matches
Tomino kun je die 3 links even aanpassen ze zijn niet gelukt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 00:35

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

tomino:
Absoluut doorsparen voor de S6500, hele mooi camera. Die fotograaf die jij sprak weet er echt niet veel van, want in compacte klasse is de F31d superieur, in de prosumer klasse is de S9600 superieur en in de spiegelreflex klasse heeft fuji net de S5 neergezet, die erg goed is.
Kortom, als 1 merk goed bezig is, dan is fuji het wel.
Die s6500 houd lekker vast en produceert meer dan aardige plaatjes met groothoek en tele :)

abolsuut voor die s6500 gaan (en ik durf zeker te beweren dat ik er genoeg vanaf weet om dit gefundeerd te zeggen).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
nomad85 schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:37:
tomino:
Absoluut doorsparen voor de S6500, hele mooi camera. Die fotograaf die jij sprak weet er echt niet veel van, want in compacte klasse is de F31d superieur, in de prosumer klasse is de S9600 superieur en in de spiegelreflex klasse heeft fuji net de S5 neergezet, die erg goed is.
Kortom, als 1 merk goed bezig is, dan is fuji het wel.
Die s6500 houd lekker vast en produceert meer dan aardige plaatjes met groothoek en tele :)

abolsuut voor die s6500 gaan (en ik durf zeker te beweren dat ik er genoeg vanaf weet om dit gefundeerd te zeggen).
Thnx voor je replay!

Ik wil nu toch echt heel snel een camera want ik hou het niet meer. Morgen een vrij dagje dus misschien even naar dordrecht toe met een vervoersmiddel dat nu nog niet vast staat.. Daar hebben ze hem op vooraad liggen en het is ook redelijk dichtbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Anoniem: 180355 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:36:
Fuji F30 valt net binnen het budget, en is naar mijn mening het geld zeker waard. Leesvoer, er is al veel over deze camera gezegd, dus oordeel zelf.
En de F20 of eventueel de F11. Is dit misschien iets voor mijn zus? Is een stuk goedkoper en nog redelijk goede specs wat ik zo snel kan zien. Het is een camera voor iemand die gewoon leuke foto's wil maken op vakantie en met vrienden bij elkaar. Ze zal nooit zelf met instellingen gaan kloten (dit weet ik vrijwel zeker :P), dus een auto functie is voor haar genoeg. Te ingewikkeld zal ze waarschijnlijk ook niet leuk vinden >:) gewoon aan, richt en klik is meer haar fotografie niveau 8)7

(ik weet trouwens niet of deze twee nog leverbaar zijn. F20 denk ik wel, de F11 weet ik niet. Moet ik nog ff opzoeken)

edit: de foto's die op deze site met de F20 zijn gemaakt vallen mij wel best tegen
http://www.photographyblo...ujifilm_finepix_f20_4.php
het doet mij erg denken aan telefoon-foto's. Heeft deze man gewoon met verkeerde instellingen gefotografeerd, of met een te grote compressie of iets. Of zijn de foto's echt allemaal van deze kwaliteit?

[ Voor 14% gewijzigd door Awkwarding op 23-04-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Tomino schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:14:
{.....}
Edit2: Nu hoor ik weer van iemand die fotografeerd dat ik beter een compact camera kan nemen voor die prijs. Zodat ik hem meer bij me kan hebben op momenten waarop je eigenlijk geen foto's ging maken. Verder dat Fuji een onbekend merk is en slechte support, wat vinden jullie daarvan?
Fuji een onbekend merk?
En die gast noemt zich fotograaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Anoniem: 156750 schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:54:
[...]

Fuji een onbekend merk?
En die gast noemt zich fotograaf?
Haha, het is duidelijk! :)

Ik ga de 6500FD halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04
Ik heb een aantal jaar geleden de FujiFilm FinePix S5500 gekocht en ben er nog steeds tevreden over. Met de S6500 heb je zeer veel camera voor een behoorlijk lage prijs. De enige nadelen die ik op dit moment kan bedenken zijn het gebruik van xD kaartjes en het ontbreken van optische beeldstabilisatie.

Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke digitale camera voor mijn schoonouders en heb van verschillende toestellen al wat voorbeeldfoto's bekeken. En blijkbaar hebben zo goed als al de ultracompact camera's de neiging om binnenshuis zeer veel ruis te geven in de foto's. Is dit echt bij allemaal zo?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
Awkwarding schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:46:
[...]
edit: de foto's die op deze site met de F20 zijn gemaakt vallen mij wel best tegen
het doet mij erg denken aan telefoon-foto's. Heeft deze man gewoon met verkeerde instellingen gefotografeerd, of met een te grote compressie of iets. Of zijn de foto's echt allemaal van deze kwaliteit?
Die foto's vallen mij ook wel tegen. Terwijl overal de kwaliteit van de F30/F20 zo benadrukt wordt. Heb nu wel mijn twijvels bij de F20. Iemand die wat over de andere toestellen uit mijn lijstje kan zeggen:

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Matched: dig, de
Net even naar de examples van de Pentax gekeken en kan maar 1 ding concluderen: wat een tegenvaller. De resultaten zijn imho gewoonweg slecht.

Zie bijvoorbeeld deze fotos:
http://www.steves-digicam..._m20/samples/imgp0034.jpg
http://www.steves-digicam..._m20/samples/imgp0099.jpg
http://www.steves-digicam..._m20/samples/imgp0062.jpg

Onscherpte, geen detail, erg veel ruis. De fotos zijn gewoon vervelend om naar te kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 23-04-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
Bor de Wollef schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:13:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat 2GB het max zou zijn maar ik neem aan dat men bij Fuji het antwoord snel kan leveren.

offtopic:
Leuke smoes Omni ;)
]
Ik heb gekeken in het boekje en daar staat 1GB maar 2GB zit er nu in en geef geen probleem zal nog even mailen met Fuij of het geen kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Matched: camera, welke, euro, dig, de
hi, ben per ongeluk op mijn casio z50 gaan zitten en zodoende het schermpje gebroken :(
nu moet ik een vervanger hebben, maar raak toch een beetje de weg kwijt.
Ik heb een dslr voor als het echt serieus om de kwaliteit gaat, maar als serieuze hobbiest toch wel kritisch.

de casio beviel best wel, echter teveel ruis en ik miste de 28, casio begon bij 35 mm.

voor mijn nieuwe camera geldt een budget van ongeveer 200 - 300 euro (meer kan eventueel als ik echt een perfecte cam zou kunnen vinden)

belangrijk voor mij zijn de volgende zaken:
- behoorlijk of zelfs zeer compact, is tweede cam en gaat bijna elke dag mee in de binnenzak
- 28 mm, kom vaak met de compacte cam tekort in dit gebied
- beeldkwaliteit scherpte + kleur
- accu life.
- niet teveel ruis (begijp dat dat lastig is) liever een ruisarme 5/6mp dan een ruizige 7mp
- evt wat meer manuele instellingen leuk, maar niet perse nodig
- weinig/geen shutterlag
- stevige of metalen body is echt een must. gaat elke dag mee namelijk, ook op de motor.

minder belangrijk
- zoom (100mm tele is voldoende), meer wel leuk maar een plusje
- snelheid opstarten (wil ik wel op wachten)
- beetje pincushion / barrel geeft niet
- beetje chromat. aberatie geeft ook niet
- SD kaart is een plus (heb nog een 2gb liggen)
- sterkte flits niet zo belangrijk. hou niet van flitsfoto's

ik kijk nu naar de:
- ricoh caplio R5/R6 ()
- canon kan ik geen compacte 28mm vinden op de sd800 na en die foto's leken me onscherp.
- leica d lux 3 /2 /1 (lijken me super, maar te duur helaas)
- panasonic fx 30 (komt aardig in de buurt, maar redelijk veel ruis)
- samsung l74 ?, weinig over kunnen vinden

welke camera zie ik over het hoofd? wie herkent zich in vergelijkbare wensen?

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 14:51
Geen matches
Panasonic TZ2 / TZ3, of vind je die te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

catchingfire schreef op woensdag 25 april 2007 @ 07:44:
Panasonic TZ2 / TZ3, of vind je die te groot?
Beide boven de 300 euro ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 25-04-2007 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
TZ3 heb ik nog niet zo naar gekeken, maar nu ik hem zie lijkt hij wel duidelijk groter.
camera mag trouwens ook wel wat duurder zijn. :)
maar ik ga hem toch even goed bekijken

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:54
De afgelopen dagen veel zitten lezen in het vorige deel van dit topic maar ik zie behoorlijk wat merken en nog veel meer types langskomen, zoveel dat ik inmiddels geen duidelijk beeld heb.

Eisen:
- Prijs moet maximaal 250 euro zijn inclusief tasje en grote geheugenkaart. Met hoge uitzondering eventueel 300 euro maar dan moet de camera wel veel beter zijn als de alternatieven.
- Camera moet niet te groot zijn. Ik wil de camera vooral gebruiken als ik met de motor op pad ben dus moet in de zak van mijn jas passen.
- Behuizing moet redelijk vlak zijn zonder bollingen/uitstulpingen. Dit omdat de camera anders gaat "drukken" in de jaszak.
- Niet te veel fratsen met de instellingen voor een beginneling maar toch wel genoeg instellingen om je eigen draai er aan te geven.

Iemand tips van camera's die in aanmerking zouden komen? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal aangezien ik nog nimmer een digitale camera heb bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Matched: camera, euro, de
Awkwarding schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:46:
[...]

En de F20 of eventueel de F11. Is dit misschien iets voor mijn zus? Is een stuk goedkoper en nog redelijk goede specs wat ik zo snel kan zien. Het is een camera voor iemand die gewoon leuke foto's wil maken op vakantie en met vrienden bij elkaar. Ze zal nooit zelf met instellingen gaan kloten (dit weet ik vrijwel zeker :P), dus een auto functie is voor haar genoeg. Te ingewikkeld zal ze waarschijnlijk ook niet leuk vinden >:) gewoon aan, richt en klik is meer haar fotografie niveau 8)7

(ik weet trouwens niet of deze twee nog leverbaar zijn. F20 denk ik wel, de F11 weet ik niet. Moet ik nog ff opzoeken)

Ik heb nu 2 camera's gevonden
- Fuji finepix F20 (maar de voorbeeld foto's die ik op internet zag waren niet al te best..)
- Olympus mju 700 (voorbeeld foto's die ik zo snel kan vinden op internet zijn best goed)

Iemand die hier persoonlijk ervaring mee heeft? De mju 700 kost volgens pricewatch ongeveer 160 euro en de F20 rond de 150 euro. Andere camera's rond deze prijsklasse zijn ook welkom, mag max 200 euro kosten. Liefst met SD kaart, niet verplicht ;)

paar andere eisen (het is voor mijn zus..)
- compact
- makkelijk te gebruiken met auto functie (ze zal zelf niets gaan instellen)
- moet zowel binnen als buiten goede foto's kunnen maken. En als het kan ook in het donker

het aantal MP is niet belangrijk. Liever een scherpe 3MP dan een wazige, ruisvolle 7MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Gister toch de S6500Ffd gehaald, en vooralsnog ben ik er erg blij mee.

Als er meer info nodig is voor iemand die ook interesse heeft hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203143

ik opzoek naar een leuke digi cam.
nu heb ik een nicon coolpix 5600, maar die is zo traag na het schieten van een foto.

ik gebruik voor me werk een digi cam van sony. deze zijn razend snel vind ik.
nu was mijn oog gevallen op de Cyber-shot S650. heeft iemand ervaring met deze camera?
eventueel nog andere sugesties?
een eis is dat hij vlug is, en aardige foto's kan maken in het donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 203143 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:50:
ik opzoek naar een leuke digi cam.
nu heb ik een nicon coolpix 5600, maar die is zo traag na het schieten van een foto.

ik gebruik voor me werk een digi cam van sony. deze zijn razend snel vind ik.
nu was mijn oog gevallen op de Cyber-shot S650. heeft iemand ervaring met deze camera?
eventueel nog andere sugesties?
een eis is dat hij vlug is, en aardige foto's kan maken in het donker
Lees eens wat reviews zou ik zeggen. De eisen die jij stelt zijn al heel vaak besproken in dit topic. Op basis van jouw post kan echt niemand je iets aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203143

heb al meerdere reviews gelezen, en deze camera komt er tog wel goed uit. mijn vraag was of iemand andere camera's weet in deze prijsklasse die ook zo snel zijn als deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 10:30

Quakie

quakelen

Matched: onder, dig, de
Madzib schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:01:
@Quakie: Is de lichtgevoeligheid echt zo fenomenaal?

Hoe oordeel jij over het lijstje dat ik gemaakt heb. Zou jij een van die anderen overwegen ipv de F20?

Geen spijt gehad dat je geen F30 hebt genomen? Hoe is de kwaliteit van buitenopnames?
Sry, beetje laat.

Echt fenomenaal als woord zou ik niet gebruiken.... er zijn domweg te vaak situaties waar ik denk geen flits nodig. Na foto te zien ga je denken, wel flits nodig.. ga er dus niet vanuit dat je echt altijd zonder flits kan schieten.

Ik heb bijv met pasen aardig wat foto's binnen gemaakt waarbij ik niet hoefde te flitsen. Me zwager ging met zijn Canon aan de gang.. uiteraard met flits...
Ik vind mijn foto's beter tot zijn recht komen ook al zijn er meerdere te donker. Het spiegelt naar mijn idee meer de werkelijkheid.

Tja, ken uiteraard de andere cams niet goed, maar ik vond de F20 of F30 eruit springen. Geen spijt dat ik geen F30 heb genomen. Ik merk aan me zelf dat ik vaker op AUTO aan het schieten ben, omdat dit domweg mooiere plaatjes oplevert (lees kan er dus geen ruk van).
F30 is trouwens in aanbieding bij MediaMarkt 205eur uit me hoofd...
Als dit het bedrag geweest bij aanschaf van mijn cam had ik wel voor de F30 gegaan.

Edit:
Vergat buitenopnamen:

http://www.quakie.nl/photo

dan showcase, buitenopnames

(geen bewerking, zo uit cam overgezet)

[ Voor 4% gewijzigd door Quakie op 26-04-2007 23:11 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
ik denk dat ik een casio exilim Z75 zou kopen, flinterdun, goeie accu, veel megapixels.... Goeie keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190285

Hoi,

Voor mijn moeder zoek ik een digitale camera onder 250 euro. Waarbij binnen die 250 euro ook geld overblijft voor de benodigde accessories (2GB sd-kaart,batterijen,tasje,usb-kabel).

De camera is voor :
- vakantiefoto's (vooral overdag buiten).
- foto's van sieraden mee maken (zo makkelijk mogelijk dus gewoon mikken en "klik")

camera wensen :
- extreem makkelijke bediening (ze wil zo min mogelijk hoeven in te stellen)
- liefst een viewfinder / doorkijk-mik-venstertje en lcd scherm
- op batterijen (makkelijk op vakantie in buitenland)
- wat optische zoom
- macro functie (voor sieraden)
- sd-kaart-slot (ipv ander geheugen type)

Ik haal hem waarschijnlijk vanmiddag bij de mediamarkt aangezien ik hem anders pas over een paar weken kan halen voor mijn moeder en dan heeft ze niet tijd genoeg om ermee te oefenen voor ze op vakantie gaat.

Bij de Lidl hebben ze momenteel een of andere Pentax camera in de aanbieding :
http://www.lidl.nl/nl/hom...egapixels_digitale_camera

Ik vermoed dat een camera van een goed merk bij de mediamarkt een betere optie is dan deze Pentax bij de lidl. Wat denken jullie ?

Tips en suggesties zijn zeer welkom!

Alvast bedankt.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 190285 op 27-04-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Matched: camera, welke, euro, de
Ik heb ff het topic van de F30 vluchtig doorgekeken. En daarin zeggen een aantal dat de F11 beter is dan de F30 tenzij je echt véél wilt gaan kloten met instellingen. De ISO 3200 is schijnbaar ook niet echt alles. Maar de F11 is volgens pricewatch nog steeds rond de 200 euro! En op andere site's die ik tegen kom zelf duurder dan de F30. (De F11 is toch gewoon de voorganger van de F30)
En de F20, hoe is deze camera in vergelijking met de F30 en F11? Welke camera is de beste keuze, ook naar de prijs gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
Matched: onder, de
maarud schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:10:
ik denk dat ik een casio exilim Z75 zou kopen, flinterdun, goeie accu, veel megapixels.... Goeie keuze?
Ben ik ook erg benieuwd naar, zijn er mensen die em al hebben hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de
Een follow-up op :
Anoniem: 190285 in "Welke dig. camera onder de 250 euro? Dee..."

Wat denken jullie van de :'
Canon Powershot A460
Canon Powershot A550
Canon Powershot A560

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Canon powershot A550 gekozen voor haar omdat het me wel een goede en makkelijke camera leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
ik heb me ondanks mijn wens voor 28 mm toch laten verleiden tot de Fuji F30, iets groter dan mijn
casio, maar wat een fijne fototjes komen daaruit zeg.
bij alle camera's met 28mm was er wel iets wat me niet beviel, deze f30 is wel een heel complete camera met ook nog manuele instellingen met een superfijne sensor / lens combo. Het lijkt een perfecte aanvulling op mijn 300d. Heb er in ieder geval al fijne fotootjes mee geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zit al tijden met het zelfde te dubben, Zandor. Ik wil heel graag een compacte camera met 28mm, en die goede prestaties levert in situaties met veel en weinig licht..
Ik denkd dat ik die wens ook maar moet laten gaan, alle camera's hebben wat dat betreft hun nukken, en de keuze in compacte cameras met 28mm is niet echt groot.

Mij lijkt de fuji F31fd wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
Thefirstikke schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:41:
Ik zit al tijden met het zelfde te dubben, Zandor..............
Mij lijkt de fuji F31fd wel wat.
ja echt dagen bezig geweest met plussen en minnen, uiteindelijk toch gekozen voor de fuji, en moet zeggen, bevalt prima. de fuji f31d lijkt mij een prima keus, net als de f30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik ga deze week de A710is halen waarschijnlijk. Ik heb erg getwijfeld tussen dit toestel en e F30 / F31 maar de dure legacy XD kaartjes en de tegenvallende prestaties bij goed licht van de fuji's hebben nu toch de doorslag gegeven. Ik hoop de camera overmorgen binnen te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 30-04-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
Na lang dubben toch voor de Canon Powershot A550 gekozen. In plaats van de F20 van Fuji nog
even naar de F40fd gekeken die in tegenstelling tot de F20 wel SD kaartjes slikt. Maar die is me toch wat te duur. De Canon is 7mp heeft prima kwaliteit foto's met weinig ruis. Er kunnen AA batt. in en SD kaartjes. Alleen het kleine lcd scherm en het ontbreken van handmatige instellingen (alleen witbalans) deed we lang twijvelen. Maar de al genoemde pluspunten en dingen als een gewone zoeker, goed vast te houden body, hielpen me over de streep.

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 20:02
Hey,

Ik wil voor de zomervakantie een 2e hands cameraatje gaan aanschaffen.

Prijs moet 75/100 euro zijn.

Nu heb ik diverse opties gezien, en mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar canon.

Ik heb gezien de A70 en A520.

De 540 valt denk ik buiten m'n budget. De 400 serie vind ik qua grote te lomp.

Heb ik ook nog gezien de A85.

Wat zou een goede keus zijn tussen deze 2/3?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Matched: camera, welke, de
Ik ben op zoek naar een snelle "ultra"compactcamera en nu is mijn oog gevallen op de Ixus 70. Nu is mijn vraag welke camera's met deze camera kunnen concurreren qua formaat, gewicht, snelheid en prijs. Ik kan namelijk niet zoveel vinden. Casio heeft wel wat, maar daar vind ik dan weer weinig reviews van en wat ik vind is niet echt uitgesproken positief (bijvoorbeeld de reviews van de Z75, die nogal uiteenlopend zijn). Fuji maakt ook leuke camera's, maar die zijn net een slagje lomper en Olympus en Pentax camera's hebben weer last van een grote shutterlag en Sony is weer vrij duur.

[ Voor 29% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 02-05-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Matched: euro, 250, de
Gisteren de knoop doorgehakt en een Panasonic FX30 gehaald (wel iets duurder dan 250 euro, namelijk 284 euro). Wat een mooi apparaatje is dat zeg, met legio instelmogelijkheden. Ik kan em iig aanraden.

[ Voor 14% gewijzigd door Schweino op 02-05-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik las wel dat ie vrij traag is. Opstarten niet zo snel enzo, geldt dat ook voor de shutterlag? Hoe is die? Inclusief scherpstellen?

Kwam trouwens ook nog de Sony Cyber-Shot DSC-T10 tegen. Hij ziet er niet echt heel mooi uit, maar steves-digicams is er erg enthousiast over. Is al een camera uit september 2006, maar toch lees ik er op GoT niks over. Hij is klein, snel, heeft beeldstabilisatie, doet het lang met de batterij, dus wat is er dan toch mis met die camera dat niemand het er over heeft?

[ Voor 62% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 02-05-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Traag is 'ie zeker niet, het is juist een van de snelste camera's begreep ik.
van http://www.photoxels.com/panasonic-fx30-handling-feel.html:
Performance is great: startup time is about 1 sec., shot to shot times about 1 sec., and there is no practical shutter lag. Autofocus is fast and precise.
De DSC-T10 heb ik ook even naar gekeken, maar deze had geen 28mm groothoeklens en de flits schijnt matig te zijn. Ook las ik dat het bij de T10 bijna onmogelijk is om foto's zonder rode ogen te maken aangezien de flits pal tegen de lens aanzit. Als derde punt vind ik het gebruik van een mechanisch schuifklepje wat broos overkomen (hoe lang blijft dat goed werken?).

Een extra voordeel van de FX30 vind ik ook de 16:9 foto- en filmmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Matched: camera, onder, welke, de
Schweino schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:34:
Traag is 'ie zeker niet, het is juist een van de snelste camera's begreep ik.
van http://www.photoxels.com/panasonic-fx30-handling-feel.html:
Ok ik had deze review gelezen:
Performance
The camera comes on and can shoot a picture in 3secs, which is decent. Putting it into burst mode, it can rattle off four shots very quickly, under 4secs, but then the buffer fills up and that's your lot for 10secs. The auto focus is quite quick and fairly tenacious – finding things to lock onto even where there was no clear contrast. Like all compacts, the FX30's metering is biased towards exposing the ground correctly, and this it generally achieves.
bron

En aangezien ik gelezen had dat de Ixus 70 binnen de seconde startklaar is en ze het hebben over een autofocus ide "quite quick" is, dacht ik dat het niet echt heel denderend was bij deze camera.

Heb je toevallig nog meer goede reviews van de FX30 kunnen vinden? Welke camera's had je nog meer in overweging genomen, want zo te zien heb je naar ongeveer hetzelfde gezocht als ik.En nu ik toch bezig ben met vragen, heb je ook nog ergens een extra batterij aangeschaft, bij accuplus zie ik ze namelijk niet. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 03-05-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Omdat ik de 28mm groothoek wel een mooie optie vond heb ik voornamelijk daarnaar gekeken. Een image stabiliser was ook een must voor mij. Was erg aan het twijfelen tussen een Lumix FX07 (voorloper FX30 en 60 euro goedkoper), de FX30 dus, de Canon Ixus 850 en de Ricoh Caplio R6 (7x optische zoom!).

De Canon viel eigelijk al snel af vanwege de onzuivere hoeken bij 28mm opnames, hoewel de optische zoeker me wel erg beviel. De FX30 heeft net iets minder ruis bij hogere isos dan de FX07, dus ben toch maar voor die 60 euro extra gegaan.... De Ricoh R6 kon ik niet veel over vinden helaas en heb die dus maar overgeslagen ook.

Ik heb via Ebay (Hong Kong) een extra (imitatie) batterij gekocht. Het originele tasje (volgens panasonic NL niet leverbaar in NL) heb ik gehaald bij Factoryprices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Matched: welke, de
Welke reviews van de FX30 had je nog meer gevonden eigenlijk? Of alleen die je al eerder postte en de review die ik ook al gevonden had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Matched: camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Matched: camera, welke, euro, dig, de
Ik heb al een tijdje in mijn hoofd om eens een digitale camera voor mijzelf te kopen. Mijn ouders hebben wel een mooie en goede, maar deze neem ik toch niet zo makkelijk mee als ik eens ergens heen ga omdat ik dan bang ben dat ik hem kwijtraak!
Nu heb ik al even rondgekeken op internet, en kwam ik vandaag een prachtige aanbieding tegen!
De Sony Cybershot DSC-S600, in de pricewatch met als goedkoopste prijs rond de 130 euro. Nu kwam ik op internet deze aanbieding tegen, waar hij voor 79 euro wordt aangeboden. Het nadeel is dat deze aanbieding maar tot maandagochtend 12.00 uur duurt. Ik moet dus redelijk snel beslissen of ik deze camera wil! Ik heb hier en daar al hele positieve reviews gelezen over deze camera, maar ook wat negatievere berichten erover. Ik weet niet welke ik moet geloven 8)7 ! Ik weet dat deze camera inmiddels een opvolger heeft: de Sony Cybershot DSC-S650. Is deze camera veel beter, of wat zijn de voordelen van deze camera ten opzichte van de DSC-S600? Of zijn beide camera's niet aan te raden? Ik wil gewoon leuke foto's maken op uitjes of vakantie of iets dergelijks. Ik hoef geen supermooie foto's te maken van de natuur ofzo!
Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ik heb me zus zelf maar laten zoeken naar een camera.. ze is uitgekomen op deze twee modellen:

- Olympus FE-190 € 129,00 + 7,50 verzendkosten
- CASIO EXILIM EX-Z11 € 196,20

Wat raden jullie aan? Een van deze twee? Of misschien een andere uit een van deze twee series? Ze wil in totaal ongeveer 200 euro kwijt zijn maximaal. Dat is dus camera inclusief opbergtasje en geheugen (2GB)

(de fuji F20/F30 wil ze niet. Wat ik begrijp want de voorbeeld foto's op internet zijn nou niet bepaald veelbelovend..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Awkwarding schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:55:
(de fuji F20/F30 wil ze niet. Wat ik begrijp want de voorbeeld foto's op internet zijn nou niet bepaald veelbelovend..)
Foto's van de F30 zijn niet veelbelovend?? Dat ding krijgt op DPReview een Highly Recommended en wordt op vrijwel alle sites geroemd om de fenomenale sensor die erin zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ja maar de foto's die ik ervan zie op internet vind ik niet veelbelovend. Ik heb nog geen mooie foto ervan gezien. Me zus zal het toestel ook alleen in de automatische stand gebruiken. Wellicht kun je er super geweldige foto's mee maken met de juiste instellingen, maar daar zal ze geen gebruik van maken.. (ze wil enkel richten en knippen, niet instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar wat vind je niet goed aan de foto's dan? Want als de auto-settings ruk waren, dan zou dat in de reviews denk ik wel naar voren zijn gekomen en alle reviews die ik gezien heb van die camera zijn echt heel, zo niet laaiend, enthousiast over de kwaliteit van de foto's.

Hier: http://www.dcviews.com/_fuji/f30.htm staat een lijst met reviews.

Maar ik ben alleen verbaasd hoor, het gaat er echt om wat je zelf vindt en jij vindt de foto's slecht en dan moet je die F30 niet kopen.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

hier 3 foto's van willekeurige sites
http://213.239.174.194/pi...lm_F30/FujiF30_800ISO.jpg
http://digiarena.zive.cz/...lm/FinePix_F30/max/27.JPG
http://www.d-spot.co.il/R...w/samples/F30_09_1600.jpg

en zo kwam ik er veel meer tegen.. en slechts enkele mooie. Dus ik ga er vanuit dat de mooie gemaakt zijn a.d.h.v. betere handmatige instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Awkwarding schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:37:
hier 3 foto's van willekeurige sites
http://213.239.174.194/pi...lm_F30/FujiF30_800ISO.jpg
http://digiarena.zive.cz/...lm/FinePix_F30/max/27.JPG
http://www.d-spot.co.il/R...w/samples/F30_09_1600.jpg

en zo kwam ik er veel meer tegen.. en slechts enkele mooie. Dus ik ga er vanuit dat de mooie gemaakt zijn a.d.h.v. betere handmatige instellingen?
Zo te zien zijn dit foto's gemaakt met bizar hoge isowaarden 800 en 1600 en 'max' (dus 1600). Bij elke andere camera zouden er slechtere foto's uit zijn gekomen! Maar je hebt gelijk het zijn geen mooie foto's, maar de verklaring is dus de bizar hoge isowaarde. :) Dat is dus handmatig zo hoog gezet. Waarschijnlijk vind je zoveel van dat soort foto's omdat deze camera zo uitzonderlijk goed presteert bij hoge isowaarden en mensen dat dan gaan testen. De foto's zijn dan dus ruk, maar nog steeds veel beter dan wat andere camera's in dezelfde prijsklasse zouden laten zien. Kijk bijvoorbeeld naar de fototests op dpreview waar ze hem gewoon met een budget DSLR camera gaan vergelijken op iso800 om te kijken hoe goed ie zelfs dan nog mee kan komen. Dit wordt er dan ook gezegd:
What's surprising here is just how well the F30 compares in this (admittedly fairly well lit) studio comparison. There's no doubt that the D50 has better, more appealing color (the F30 is starting to look a little desaturated, with reds beginning to fade), and that the F30 has more obvious noise reduction artefacts, but what's also clear is that Fuji has managed, with this sensor and processor combination, closer than ever before to 'SLR-like' output from a compact camera.
De camera wordt verder in de reviews neergezet als familiecamera of camera voor amateurs, gewoon point and shoot dus. Dus je hoeft niet de boel handmatig in te stellen voor mooie foto's.

Ik ben overigens geen verkoper van Fuji, maar ik wist dat deze camera alom geroemd wordt, dus ik vond het vreemd dat je zei dat ie zulke slecthe foto's maakte.

[ Voor 48% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 06-05-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Ja ik had eerst een hele tijd naar de F20/F30 gekeken omdat deze camera zo goed zou zijn. Maar toen kwam ik dus die foto's tegen.. En toen me zus die foto's zag wou ze die camera ook niet meer. Ik zal eens op dpreview gaan kijken naar voorbeeld foto's. Maar hoe zit het dan met de iso instelling. Als je deze op automatisch zet, gaat hij dan niet uit zichzelf te hoge iso waardes nemen? In hoeverre is deze iso waarde instelbaar. Mijn zus wil namelijk point en shoot en niets instellen, maar als hij dan automatisch een te hoge resolutie neemt schiet het niet echt op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Awkwarding schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:46:
Mijn zus wil namelijk point en shoot en niets instellen, maar als hij dan automatisch een te hoge resolutie neemt schiet het niet echt op..
Ik heb de camera zelf niet, maar ik ben niet in de reviews tegengekomen dat hij in de automatische mode, verkeerde isowaardes kiest en al helemaal niet zo snel 800 of 1600 (zie net dat hij zelfs 3200 heeft), want dat zijn echt uitzonderlijk hoge waardes.

Maar meer dan reviews bekijken kan ik ook niet. Ik zou zeggen lees de reviews, de links waar ze vrijwel allemaal instaan heb ik al gegeven, dus ze zijn zo gevonden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 06-05-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ja het is jammer dat ik er zelf geen tijd voor heb op dit moment (tentamens :() maar ik heb dit ff voor haar klaargelegd :D
Olympus FE-190:
http://www.letsgodigital.org/nl/9652/olympus_fe190/
129 euro op www.komplett.nl + 7,50 verzendkosten
--> 136,50 euro

Fujifilm Finepix F20:
http://www.letsgodigital.org/nl/9199/fujifilm_finepix_f20/
139 euro op www.digitalstreet.nl + 5,90 verzendkosten
--> 144,90 euro

Fujifilm Finepix F30:
http://www.letsgodigital....m_finepix_f30/review.html
189 euro op www.digitalwarehouse.nl + 6,95 verzendkosten
--> 195,95 euro
Overzichtje van 3 camera's, kosten en nederlandse reviews. Heeft letsgodigital een beetje goede reviews? (ze wou persé een nederlandse review vandaar ;))
En waar kun je hoesjes/tasjes/iets beschermends voor camera's kopen? Ik heb nog niet heel goed gezocht, maar mochten jullie toevallig iets goeds weten. Immitatie en andere merken dan van het toestel zelf zijn ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Vergeet ook niet in je overweging te nemen dat de 2 Fuji camera's die je noemt xD picture cards gebruikt. Een traag en duur formaat (2x zo duur als een vergelijkbare SD kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Dat weet ik maar de olympus gebruikt hem ook

De voorkeur gaat ook uit naar een camera met SD kaart, maar daar ben ik nog geen goede compacte van tegengekomen in dezelfde prijsklasse met gelijkwaardige kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Geen matches

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Awkwarding schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:46:
Dat weet ik maar de olympus gebruikt hem ook

De voorkeur gaat ook uit naar een camera met SD kaart, maar daar ben ik nog geen goede compacte van tegengekomen in dezelfde prijsklasse met gelijkwaardige kwaliteit..
De opvolger, de F40fd, lust wel SD kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192104

Ik wil graag een nieuwe camera en heb ongeveer een budget tot 160-200 Euro
nu viel mij oog op de Sony w-50 maar ik kan hier weinig over terug vinden
alleen paar revieuws waar die dan ook echt goed uit komt

Wat wil ik gaan doen met me camera:

Gewoon rustig Foto's schieten en nartuurlijk beetje met instellingen spelen om zo
leuke foto's tekunnen maken. en ook foto's met efect door tespelen met de sluitertijd
iso waardes enz ben me al behoorlijk gaan lopen inlezen en ik weet ook dat
MP niks zegt over de kwaliteit dus eigelijk kijk in naar een camera die veel funtie's
heeft mooi prijsje en het liefst paar megapixels.

Wat heb ik gevonden:

de sony w-50 vind het echt een tegekke camera ziet er mooi uit en hij heeft ook nog eens mooie
foto's en er zitten aantal functie's op :
Sony Cybershot DSC W50 specificaties
• 6.0 effectieve Megapixel
• Carl Zeiss Vario-Tessar lens
• 3x optische zoom, tot 13x Smart Zoom, 6x precisie digitale zoom
• Hoge gevoeligheid (ISO 1000)
• Stamina batterijlevensduur (ca. 390 foto's)
• Slanke en compacte hoogwaardig metalen behuizing
• 2,5 inch (6,2 cm) LCD-scherm
• Clear RAW NR
• Oplaadbare Li-ion batterij en batterijlader meegeleverd
• Opstarttijd 1,3 sec, sluiterinterval 0,3 sec, sluitervertraging 0,001 sec
• Nieuwe Cyber-shot Viewer software meegeleverd
• Real Imaging Processor
• Macro 2 cm
• 16:9-modus voor breedbeeldtelevisie
• Intern geheugen van 32MB
• MPEG VX Fine met geluid
• 100% LCD-beeldveld
• AF-hulplicht
• Histogramweergave
• Snelle beeldoverdracht via USB 2.0
• Compatibel met alternatieve lenzen (optioneel)
• Scènevoorkeuzemodi
• Compatibel met PictBridge
• Schermmenu met 15 talen (Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Portugees, Nederlands, Russisch, Zweeds, Noors, Deens, Fins, Pools, Hongaars, Tsjechisch)
En de prijs zit naartuurlijk leuk mee maar hoe zit het nu met die iso waardes en ruis ectra
hoop dat jullie mij twijfels weg kunnen nemen of mij een camera kunnen aanwijsen die wel
aan mijn voorwaarden voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
De F30 is een hele goeie camera je moet alleen geduld hebben met instellen. Ik heb bijna allemaal mooie foto's gemaakt. Het licht er maar net aan hoeveel geduld je hebt en hoe je je camera ingesteld. Ik ben al bijna 1 week bezig geweest de handleiding door te nemen. Daarna de camera nog instellen en uitzoeken hoe het precies werkt. En dan pas kun je zeggen dat het een goede camera is die hele mooie foto's maakt.

Je hebt er alleen een beetje tijd voor nodig maar als paparazzi neem je daar de tijd wel voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Geen matches
ergo: Als point and shoot is hij ongeschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Een vriend van mij zoekt een camera van 100 tot 125 euro.
Eisen:
Gewoon simpel point en shoot werk.
Video-opname in 640x480 30fps.
Liefst iets optische zoom (3x ofzo).

Een Toshiba Camileo was het idee, maar die heeft geen optische zoom. En ik vraag me af wat de kwaliteit van zo'n ding is.
Weten jullie nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Laatst online: 16:16
Smattie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:07:
De F30 is een hele goeie camera je moet alleen geduld hebben met instellen. Ik heb bijna allemaal mooie foto's gemaakt. Het licht er maar net aan hoeveel geduld je hebt en hoe je je camera ingesteld. Ik ben al bijna 1 week bezig geweest de handleiding door te nemen. Daarna de camera nog instellen en uitzoeken hoe het precies werkt. En dan pas kun je zeggen dat het een goede camera is die hele mooie foto's maakt.

Je hebt er alleen een beetje tijd voor nodig maar als paparazzi neem je daar de tijd wel voor :)
Bedoel je dat je geduld moet hebben om de camera voor elke foto in te stellen? Of bedoel je dat je geduld moet hebben voordat je doorhebt hoe je de camera moet instellen?

Ik sta op het punt deze te kopen (of eigenlijk de f31fd), en wil het vooral kopen omdat het in lage licht situaties goed doet (bijv in de kroeg). Als je de hele tijd de camera anders in moet stellen voor elke foto, lijkt het mij niet zo'n goeie camera om mee uit te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
lazygun schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:27:
[...]

Bedoel je dat je geduld moet hebben om de camera voor elke foto in te stellen? Of bedoel je dat je geduld moet hebben voordat je doorhebt hoe je de camera moet instellen?

Ik sta op het punt deze te kopen (of eigenlijk de f31fd), en wil het vooral kopen omdat het in lage licht situaties goed doet (bijv in de kroeg). Als je de hele tijd de camera anders in moet stellen voor elke foto, lijkt het mij niet zo'n goeie camera om mee uit te nemen...
Ik bedoel dat je even moet weten hoe ie werkt daarna is het een fluitje van een cent. Voor jou kan het dan makkelijk zijn de Manual stand in te richten als kroeg stand. En de automatic voor buiten en vakantie.
Ik zou hem zeker nemen als je in het donker gaat schieten. Ik ga zo op vakantie naar Frankrijk een weekje vissen met een maat. Daar ga ik ook nacht vissen en daar komen mooie foto's uit kan ik je vertellen. Als ik terug ben zal ik er een paar posten.

Groeten,
Smat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:34
Ik ben na een teleurstellende Samsung Digimax A5 (zuipt batterijen en foto's in het donker zijn crap) toe aan een nieuwe camera en had de keuze al beperkt tot de volgende 2 camera's:

Casio Exilim Z75

Sony Cybershot DSC-W55

De Sony is iets goedkoper maar heeft weer het nadeel van de Memorystick en daarmee kosten ze ongeveer evenveel met een kaartje erbij denk ik. Waar ik naar op zoek ben is dus een camera die zonder veel fratsen mooie foto's maakt (ook in donkere ruimtes), goed in de broekzak mee kan en een tijdje mee kan zonder opladen.

Ik neig naar de Sony; is dat de beste keuze van deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 09:10
Heeft iemand hier ervaring met de Olympus FE-190!?

Kan er alleen wat reviews over vinden,maar wil graag gebruikerservaringen horen!

Danku! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 14:44

Dav0s

Hr?

Awkwarding schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:46:
Ja ik had eerst een hele tijd naar de F20/F30 gekeken omdat deze camera zo goed zou zijn. Maar toen kwam ik dus die foto's tegen.. En toen me zus die foto's zag wou ze die camera ook niet meer. Ik zal eens op dpreview gaan kijken naar voorbeeld foto's. Maar hoe zit het dan met de iso instelling. Als je deze op automatisch zet, gaat hij dan niet uit zichzelf te hoge iso waardes nemen? In hoeverre is deze iso waarde instelbaar. Mijn zus wil namelijk point en shoot en niets instellen, maar als hij dan automatisch een te hoge resolutie neemt schiet het niet echt op..
Ik volg de F30/F31d ook al een tijdje. Als je iets preciezere info over het toestel wil kan je beter even in het aparte F30 topic kijken hier op GoT:

Fuji F30 compacte digicam met ISO 3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:11
Matched: camera, onder, euro, 250, de
Voor mijn ouders ben ik ook een camera aan het uitzoeken van maximaal 250 euro.

De wensen van mijn ouders waren niet zo heel verpletterend:

- makkelijk foto's maken, zonder gekke instellingen
- megapixels is niet zo heel erg belangrijk
- af en toe een foto maken in het donker
- afmeting niet zo belangrijk

Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een Canon S520 leuke camera, maar zonder de juiste instelling krijg je niet heel erg mooie foto's (vind ik). Wat me opvalt is dat de S520 geen image stabilizer heeft en dat zie je wel eens terug bij een foto dat deze een beetje onscherp is, terwijl ik de camera heel stil houdt.

Ik heb wat rond gelezen en ik denk dat het of een Fujifilm Finepix F30 of een Canon PowerShot A710 IS wordt.

Vergelijken kan je hier:
http://www.kieskeurig.nl/...F64E4E44DC12571D80036A697

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van accu's, stel dat je op vakantie bent en het ding gaat kapot, batterijen heb je overal.
Over het "point-and-shoot" hoor je ook wel dat het beter is om een Ixus te nemen:
Een vraag die vaak voorkomt is wat het verschil is tussen de PowerShot serie en de Ixus serie. De keuze voor een van de twee series hangt samen met wat je met de camera wilt gaan doen. Wil je vooral snel plaatjes schieten ("point-and-shoot") zonder veel in te stellen, neem dan de Ixus. Deze geeft gegarandeerd mooie plaatjes door de goede automatische opties. Veel mogelijkheden om in te stellen heb je niet bij de Ixus. Grote voordeel van de Ixus is natuurlijk dat deze in je broekzak past.

De PowerShot serie heeft veel meer mogelijkheden om veel zelf in te stellen. Modellen in deze serie zijn een stukje groter dan de Ixus modellen en passen dus waarschijnlijk niet of nauwelijks in je broekzak. Vaak hebben de PowerShot modellen een iets betere lens, wat zich bij sommige modellen vertaald in meer optische zoom. Ook werkt de PowerShot serie met AA-batterijen, terwijl de Ixus serie met een accu's werkt. Wanneer je echt een beetje semi-professioneel wilt gaan klooien met instellingen dan is de PowerShot de betere keuze.
Wat kunnen jullie mij adviseren?

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 12-05-2007 17:22 ]

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.