Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.829 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219032

Matched: camera, dig, de
Goedenavond..

Ik ben op zoek naar een goeie digitale camera die grotendeels gebruikt gaat worden voor de bekende Huis Tuin en Keuken foto's. Na veel zoeken op Kieskeurig.nl denk ik dat ik de Kodak Easyshare Z885 ga aanschaffen.

Specs. http://www.kieskeurig.nl/...2B9D0C12572D1004B5F38.htm

Camera lijkt net op de markt te zijn en is nog betaalbaar ook.. Vooral de 5x optische zoom en de automatische beeldstabilisator spreken me aan...

Goeie keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:31
Matched: camera, euro, dig, de
Ik zoek een camera van ongeveer 150 euro
Het moet een simpel click ding zijn voor op vakantie
Bij voorkeur met optische zoom.

Liefst SD card (dus Sony valt af)
Het aantal MP's is niet iets waar ik op let

Begrijp ik goed dat een accu langer meegaat dan batterijen.
Wat is een handige goede camera met een lange accuduur ?
Iemand tips of maakt het in die prijsklasse allemaal niet zoveel uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 20:20
Matched: camera, welke, dig, de
Ik ben al een flinke tijd in het bezit van een Canon Powershot A520, maar ben nu eigenlijk op zoek naar een andere camera.
Ik gebruik de camera alleen om snelle plaatjes te schieten en vind eigenlijk de hoek van de lens te klein. Groothoeklens zou dus een uitkomst bieden.

Daarnaast vind ik het LCD schermpje op mijn canon niet echt fijn werken (veel ruis) en blijven de lamellen voor de lens regelmatig steken.

Ik lees een aantal goede punten over panasonic compact camera's, echter weer de nadelen: veel ruis. Iets waar ik met mijn canon nu ook last van heb.
Wat ook een gemis is met mijn huidige powershot, zijn de slechte foto's in het donker.

Een paar foto's van een schoolmusical of een entertainment avond op vakantie leverd rampzalige plaatjes op.

Mijn wensen:
- Snelle camera (canon wil nog weleens even blijven hangen)
- SD Kaartjes
- Groothoeklens
- Compact (liefst compacter dan mijn A520)
- iets meer megapixels, grotere afdrukken zijn gewenst
- minder ruis
- foto's maken binnen in het donker moet beter kunnen (bijv entertainment avond op vakantie)
- goede kwaliteit LCD
- zuinig met batterijen OF betaalbare accu's

Welke camera kunnen jullie mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 21:58
Matched: de
voor jou is de Canon PowerShot SD800 IS misschien erg geschikt. voldoet aan je eisen en is ook weer een canon. wordt ook recommended door dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/canonsd800is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 12:14
Matched: dig, de
Had een mooie aanbieding gezien op bol.com. Het betreft een Panasonic FX-3 incl. 512MB SD geheugenkaart voor €150,95. Dit is inclusief verzendkosten.

Enkele voordelen:
+ Metalen behuizing
+ Beeldstabilisator
+ Snelle opstart en focus
+ Supercompact
+ Prijs!

Voor wie niet al te veel geld wil uitgeven aan een compacte digicam lijkt me dit toch wel een redelijke aanbieding.

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Is er een kwaliteitsverschil tussen de w90, t20 en de ixus 75?? Of is het puur het design?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:35

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ron_stultiens schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:12:
Had een mooie aanbieding gezien op bol.com. Het betreft een Panasonic FX-3 incl. 512MB SD geheugenkaart voor €150,95. Dit is inclusief verzendkosten.

Enkele voordelen:
+ Metalen behuizing
+ Beeldstabilisator
+ Supercompact
+ Prijs!

Voor wie niet al te veel geld wil uitgeven aan een compacte digicam lijkt me dit toch wel een redelijke aanbieding.
daarnaast heeft bol.com ook een goede aanbieding, kijkende naar de pricewatch

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Matched: camera, de
Ganymedus schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:44:
Is er een kwaliteitsverschil tussen de w90, t20 en de ixus 75?? Of is het puur het design?
Hetis meer dan design, al was het maar omdat de Sony's volgens mij beide beeldstabilisatie hebben en het veel langer doen met een batterij. Maar ixus blijft canon he... Kwaliteit is voor iedereen iets anders, dus bedenk eerst wat je wilt hebben en zoek dan de juiste camera erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Matched: camera, onder, dig, de
Tja, canon staat synoniem voor kwaliteit... nou ja stond synoniem voor kwaliteit. Ik vind de kwaliteit van de laatste modellen (DIGI III) erg tegen vallen.
En wat wil men, men wil uiteraard een compact camera met de kwaliteiten van een professionele spiegel reflex. :P Maar voor mij is het fotograferen in het donker erg belangrijk. Daarom wilde ik eigenlijk voor de H9 gaan, maar de laatste reviews van gebruikers aangaande de vlekken op onverwachte plaatsen door de sterke ruis onderdrukking baart mij teveel zorgen. Dan koop ik liever een point and shoot camera waarmee ik altijd snel klaar ben, en dan komt er vanzelf een goede dsrl bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:35

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ganymedus schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:05:
Tja, canon staat synoniem voor kwaliteit... nou ja stond synoniem voor kwaliteit. Ik vind de kwaliteit van de laatste modellen (DIGI III) erg tegen vallen.
En wat wil men, men wil uiteraard een compact camera met de kwaliteiten van een professionele spiegel reflex. :P Maar voor mij is het fotograferen in het donker erg belangrijk. Daarom wilde ik eigenlijk voor de H9 gaan, maar de laatste reviews van gebruikers aangaande de vlekken op onverwachte plaatsen door de sterke ruis onderdrukking baart mij teveel zorgen. Dan koop ik liever een point and shoot camera waarmee ik altijd snel klaar ben, en dan komt er vanzelf een goede dsrl bij.
Klinkt alsof je misschien een F31d moet kopen van fuji, onovertroffen tijdens partyfotografie.
Gewoon een erg goede camera.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Matched: camera, onder, de
Om nog even terug te komen op de F30 en F31,

Volgens mij is dit het enige minpuntje aan de camera,
I only have two small complaints about the flash; firstly that the F31fd is far too keen to push the sensitivity up to ISO 800 when shooting flash, even if it isn't needed, and secondly that red-eye is fairly strong even if you use the anti-red-eye mode. http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd/page5.asp
Maar de oplossing is ook simpel:
The former can be solved by switching to manual ISO; you'll just have to live with the latter.
Verder ben ik echt super onder de indruk van de foto's die eerder in een link werden gepost. Ik vraag me af in hoeverre die nog zijn na bewerkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 50662 op 14-05-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023

EmJeej

Woei!

ron_stultiens schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:12:

Enkele voordelen:
+ Metalen behuizing
+ Beeldstabilisator
+ Supercompact
+ Prijs!

schiet deze ook mooie fotos ?
Ik zoek een compacte camera, die ik in mijn jaszak kan doen en fotos kan schieten als we ergens naar toe gaan.
Voor vakantie fotos heb ik een mooie kodak :) Dus deze moet gewoon compact zijn en handig en mooie fotos

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
De camera schiet de mooie foto's niet, dat is degene die er achter zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Matched: camera, 250, dig, de
Vandaag m'n gisteren bestelde Samsung S730 via cameranu.nl binnengekregen, samen met een 1GB sd kaartje en even een 'intelligente batterij lader' (zo noemen ze dat ding) en 4 2500mAh batterijen gehaald bij de hema.

Net even mee gespeeld, en looks good :) Lekker groot beeldscherm, aardig wat instelmogelijkheden en hoewel de bijgeleverde batterijen na 15 minuten op waren zit er nu al 1,5 uur lang flitsend/filmend/weetikhet al dezelfde 2 batterijen in nog met alle 3 de streepjes. Vrijdag naar Oostenrijk voor een week, daarna zal ik de echte ervaringen wel posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108482

Matched: 250, dig, de
Weet iemand nog een don't met de FX15 van panasonic?
Merk Panasonic
Type Lumix DMC FX12
Resolutie 7.20 Mpixel
Maximale resolutie 3072x2304
Minimale resolutie 640x480
Formaat beeldsensor 1/2.5-inch
Type beeldsensor CCD
Optische zoom Ja
Zoom groothoek (mm) 35
Zoom tele (mm) 105
Digitale zoom Ja
Auto focus Ja
Manual focus Nee
Scherpstelafstand (cm) 50
Macro scherpstelafstand (cm) 5
Flitsprogramma's anti red-eye auto fill in off slow flash
Opslagmedia Secure Digital
ISO instelling auto, 100, 200, 400, 800, 1250, 3200
Diafragma voorkeuze Nee
Minimale diafragma groothoek f2.8
Maximale diafragma groothoek f8
Minimale diafragma tele f5
Maximale diafragma tele f14
Sluitertijd voorkeuze Nee
Minimale sluitertijd (sec) 60
Maximale sluitertijd (sec) 1/2000
Interne flitser Ja
Soort belichting Multi-segment Belichtingscompensatie -2EV - +2EV with 1/3EV steps
Witbalans functie *veel*
Video functie Ja
Video geluid Ja
Voice recording Ja
LCD monitor Ja
LCD monitor formaat 2.5-inch
LCD monitor resolutie (pixels) 115,000
Zelfontspanner Ja
USB USB 2.0 Hi-Speed
Video out Ja
Li-Ion
Gewicht 125g.
Afmetingen (mm) 94.1x51.4x24.2
Enige nadeel for now lijkt de macro (5cm) maar verder... ??

Macro kan ik evt. ook met zijn grotere oudere broer die mijn ouders hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Ik was vandaag wezen kijken naar een leuke compact camera.
Voor 226 e kwam ik een Casio Exilim EX-Z700 tegen.

Afbeeldingslocatie: http://energo.shop.by/pics/items/casio_161exilim_161ex_174z700.jpg

Leek me wel een leuke camera. Mooi groot scherm en dun.
Wat ik me nou afvroeg of dit een verstandige keuze is. Het leuke vond ik eigenlijk dat je voor 80 e een onderwater behuizing erbij kon kopen. Heb ze wel eens elders gezien en toen waren ze dik in de 200.

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/7/Casio_ewc55.jpg

Voor iets minder dan 220 kan je een leuke 7mp Canon Ixus krijgen. Naar eigen ervaring met Ixus 2mp schiet die mooie plaatjes. Kan Casio hier aan tippen of is Canon toch echt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ik vind de casio foto's altijd een beetje sof. Als je van Canon houdt zou dat wel eens een tegenvaller kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
check ook even online voor wat prijzen, dan kan je zo'n 40 euro extra besparen op die Casio. Heb ze in Duitsland ook zien ligen voor minder dan 200 euro overigens. De Casio camera's zien er inderdaad super uit en ze hebben er veel geinige snufjes op zitten, maar uit de reviews blijkt vaak dat de kwaliteit van de foto's nu niet echt super is. Ook zit er geen optische stabilisator op, wat tegenwoordig toch bijna standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 30-04 20:20
Matched: euro, de
Aniki schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:02:
voor jou is de Canon PowerShot SD800 IS misschien erg geschikt. voldoet aan je eisen en is ook weer een canon. wordt ook recommended door dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/canonsd800is/
Canon is niet perse een must, en hij is helaas boven mijn budget, al is het maar 15 euro. Je moet toch nog een extra accu en nog een extra grote SD kaart erbij aanschaffen.

Nog iemand een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, welke, de
Ik zit nog steeds te dubben, de F30 en f31 van Fuji lijkt me echt een hele goede compact camera, maar ik vind xD geheugen en een accu wel een groot nadeel. Welke camera is nou hét alternatief? Waar dus het liefst gewone batt. in gaan en SD media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 30-04 22:04
Schweino schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:47:
[...]

Ben ik ook erg benieuwd naar, zijn er mensen die em al hebben hier?
Ik heb er gister toevallig één gekocht. Het is de Z11, maar technisch gezien precies dezelfde als de Z75, maar dan in het zwart(zoals de Z70, maar dan weer met groter LCD scherm) met wat extra accessoires erbij. Er zat een tweede batterij bij, het Exilim mapje om je camera in te stoppen en bij de plaatselijke Dixons hadden ze die dag toevallig de actie van een gratis 1GB SD kaartje(stond in de kassa voor 13.99). Standaard zit er ook nog een externe lader bij, waardoor je niet je camera hoeft te gebruiken om de batterij op te laden. Totaalbedrag was 218 euro.

Heb van te voren alle reviews bekeken(die niet allemaal even positief waren), maar heb toch deze camera gehaald vanwege een aantal redenen:
- Gebruikt SD kaartjes en geen Memorystick of xD kaartjes(SD is goedkoper, meer opslag dan xD en kan op m'n Wii)
- 640x480 30fps filmpjes zagen er goed uit
- Filmpjes worden niet in Quicktime formaat of een ander obscuur formaat opgeslagen maar als MJPEG formaat met een avi extensie (standaard af te spelen door zo'n beetje elke mediaplayer)
- De camera is snel
- Het uberslicke design
- Groot LCD scherm
- Complete set van accessoires, tasje en extra batterij zijn imo wel nodig en meestal betaal je daar los(voor de originele) toch weer een flink aantal tientjes voor, tasje zag ik bij de Mediamarkt bijvoorbeeld al voor 20 of 30 euro los

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/7/casio_exilim_exz75_zoom1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/7/casio_exilim_exz75_zoom2.jpg

In het echt is hij wat slicker, omdat hij echt zwart is(zwarte voorwerpen zijn altijd moeilijk om te fotograferen, dus hebben ze het een stuk lichter gemaakt op de foto's)

Nu mijn ervaringen:
Vind het zelf werkelijk een geweldige camera. Enorm gebruiksvriendelijk, mooi design en snel. Handleiding heb ik niet door hoeven lezen. Er zijn meer dan genoeg opties aanwezig om goede foto's te maken in alle omstandigheden, maar de Best Shot feature is voor mij meestal genoeg. Maar ik ben zelf meer van snel een foto maken van het moment, in plaats van eerst de camera helemaal af te stellen om een perfecte foto te maken. De filmpjes zijn erg strak en vloeiend en aangezien deze gebruik maakt van een SD kaart kan je hem eventueel ook in je Nintendo Wii schuiven waardoor je alle foto's en filmpjes(dat laatste is niet mogelijk met alle camera's) gemakkelijk op je tv ziet. Er zit bij de camera ook een Audio/Video kabel, maar die heb ik nog niet gebruikt, aangezien dit een stuk makkelijker werkt.

Wat betreft de fotokwaliteit: persoonlijk vind ik ze er goed genoeg uitzien, maar ik denk dat de minder positieve reviews vooral komen omdat ze de camera vergelijken met de vele andere camera's die ongetwijfeld wel een tikje scherpere plaatjes opleveren. Zelf vond ik de andere redenen(design, filmpjes, SD kaart, snelheid van het aanzetten) belangrijker dan de 1% betere beeldwaliteit, die je meestal toch niet meer kan waarnemen wanneer je de foto verkleint of afdrukt. Bij veel reviews merkte ik dat ze vooral bleven hameren op de beeldkwaliteit en de andere punten amper meenamen(vooral die van Cnet). Vooral de filmpjes vond ik belangrijk.

Als iemand nog meer vragen over de camera heeft, dan hoor ik het wel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BarôZZa op 20-05-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Matched: camera, welke, euro, 250, dig, de
Persoonlijk ben ik nu ook op zoek naar een goede handzame camera voor in de vakantieperiode. Mijn huidige digitale camera werkt nog steeds uitstekend, echter begin ik steeds tegen zijn beperkingen aan te lopen.

Mijn huidige camera is een Sony DSC P72, 3.2 megapixel, 3x optische zoom

Hebben jullie toevallig nog tips voor mij welke camera geschikt voor me kan zijn.

Mijn wensen:

- Goede indoors foto's kunnen maken. Dus geschikt bij congressen of examen uitreikingen etc. Mijn huidige camera geeft toch bij te weinig licht al snel ruis of kan zich moeilijk focussen op bewegende personen.
- Camera moet snel en stabiel zijn in foto's maken. (voor actie foto's) (Voor mijn huidige camera begon ik toch steeds meer een camerasteun te gebruiken)
- Optische zoom maak mij in principe niet veel uit, zolang deze maar minimaal 3x optische zoom heeft.
- Binnenkort ga ik 15 dg op vakantie naar Turkije (Alanya), ik zou dus ook graag willen dat de ook in zeer zonnige gebieden mooie foto's kan maken.
- Mijn huidige camera werkte op batterij (2x AA) wat opzich voordelen heeft, maar ik omdat ik graag wat compacters wil, neem ik genoegen met een accu. Mijn wens hierbij is eigenlijk dat ik lang met de camera kan werken op één accu.
- Beetje macro foto's kunnen maken zal ook leuk zijn.
- Mijn laatste wens, bij mijn huidige camera liep ik tegenaan dat ik inmiddels alle functies weet te gebruiken, dus dat met instellingen kan spelen zal ik toch leuk vinden.
- max Budget 250 euro voor de camera excl kosten van opslag medium

Zijn er camera die nu aan mijn wensen voldoen binnen deze budget, of loop ik nu met teveel wensen rond.

Ik heb een beetje zitten te zoeken op internet en loop tegen merken aan als Panasonic Lumix, Nikon, Canon die volgens de meeste sites toch het beste uit de test komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91499

Ik ben op zoek naar een camera rond de €200.
Nu ben ik wat winkels in geweest en kwam de Pentax Optio a20 tegen.

Deze camera heeft
10 Megapixel
Opto-mechanische beeldstabilisator voor foto's
Shake Reduction voor film
3x optische zoom
sd geheugen

Zelf vond ik het wel een mooie camera staat op pricewatch voor 209 euro.

Maar vroeg me af waardoor het kon dat die camera zo goedkoop was.
Er zit 10 megapixel op meeste camera's rond 200 euro hebben maar 7..
Zelf ben ik niet echt bekend met pentax maar schijnt wel een goed merk te zijn. en al lang bestaand.

Heeft iemand misschien ervaring met deze camera?
Weet of dit een beetje een goede is? Of heeft misschien een betere camera voor deze prijs?

Zelf vind ik wel belangrijk dat er +/-7megapixel op zit, 3x optische zoom, en sd geheugen is wel handig omdat dit gewoon zeer goedkoop is. (maar is niet een must)

Met de camera moeten mooie omgevingen mee gefotografeerd worden en lekker compact zodat het makkelijk mee te nemen is.
Ook ben ik 4 maanden weg dus zou wel handig zijn dat de batterij/accu aardig lang meegaat omdat ik op plaasten kan komen waar misschien geen stroom is voor paar dagen...

Hopelijk kunnen jullie me iets verder helpen. alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91499 op 20-05-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-04 12:11
Matched: camera, onder, euro, de
Ik heb 1 maand geleden een Kodak P880 2e-hands gekocht voor 160 euro, met aankoopbon van 2 maanden oud en 1 Gbyte sd kaartje. Ik was op zoek naar een P880 naar aanleiding van meerdere zoekacties (o.a. op GoT). Mijn eisen waren:
Grote wide angle
RAW formaat
Zeer goede beeldkwaliteit

Als extra pluspunt waar ik erg over te spreken ben zijn net als bij dslr: alle belangrijke functie hebben een eigen knopje/draaiwiel, hierdoor kun je erg snel, zonder menu's in te duiken instellingen wijzigen. er is zelfs een programmeerbare knop aanwezig.

De P880 voldoet helemaal aan bovenstaande eisen. De foto's zijn echt erg goed en er zit erg veel detail in de RAW bestanden. Dit wordt trouwens ook bevestigd in de diverse reviewsites, de kwaliteit van de foto's is qua detailering erg goed.

Ik wist van tevoren ook dat er een paar nadelen waren: schrijft bestanden traag weg (RAW duurt circa 6 seconden), rare vorm waarbij je vingers in de weg kunnen zitten (ik ben 2 meter en heb grote handen maar ik heb er geen last van).

Kortom een camera die erg goede kwaliteitsfoto's maakt, een wideangle zoomlens die je bijna verder niet ziet (24-140 mm). Slecht voor sportfotografie, maar voor fotografen die zelf in willen stellen is het een overweging waard.

[ Voor 7% gewijzigd door vandermark op 20-05-2007 19:06 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
[b]BarôZZa schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:48:
Als iemand nog meer vragen over de camera heeft, dan hoor ik het wel ;)
Zou jij wat indoors foto's en foto's in directe felle zonlicht kunnen laten zien? Ik vind deze camera echt mooi uitzien, maar twijfel nog een beetje welke camera nou aan mijn eisen voldoet. (Ik heb me namelijk al jaren niet meer in digitale camera's verdiept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Laatst online: 07:45
Omdat de vakantie periode zijn me vriendin en ik op zoek gegaan naar een digicamera. We willen;

- SD kaartjes kunnen gebruiken (niet van die duurdere Sony Memory sticks dus)
- Prijs maximaal 175 euro
- Af en toe een klein filmpje schieten mét geluid
- Géén accu, maar batterijen
- En natuurlijk makkelijk in gebruik

Ik heb gezien dat de Panasonic Lumix DMC-LS60 best aan onze wensen voldoet, bij Bol.com kost deze camera 140euro.
Nu staat er bij Bol dat deze camera ook geluids/video opnames kan maken. Maar op de site van Panasonic zelf staat dat deze camera géén microfoon heeft :|
Mijn broertje heeft een 2-3jaar oude Sony camera en die heeft het wel, lijkt me dus erg sterk dat moderne digi cams geen microfoon hebben? Of heb ik dat mis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cheeseruler schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:37:
Omdat de vakantie periode zijn me vriendin en ik op zoek gegaan naar een digicamera. We willen;

Ik heb gezien dat de Panasonic Lumix DMC-LS60 best aan onze wensen voldoet, bij Bol.com kost deze camera 140euro.
Nu staat er bij Bol dat deze camera ook geluids/video opnames kan maken. Maar op de site van Panasonic zelf staat dat deze camera géén microfoon heeft :|
Mijn broertje heeft een 2-3jaar oude Sony camera en die heeft het wel, lijkt me dus erg sterk dat moderne digi cams geen microfoon hebben? Of heb ik dat mis 8)7
Hier in huis is ook een nieuwe olympus budget digicam en die heeft ook geen geluid, dus dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:32
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
cheeseruler schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:37:

Bijna zeker géén geluid want http://www.kieskeurig.nl/...A004D9EEDC12572B700374620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
Dankje voor de link, maar die had ik al eerder gevonden. Door die reactie ontstaat bij mij dus de verwarring :P

Is er niet toevallig een bezitter van deze camera die mij concreet antwoord kan geven? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammy959
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Matched: camera, onder, 250, dig, de
Ik heb eens flink gelezen hier op GOT over de digitale camera's onder de250,-. Zelf ben ik op zoek naar een camera die in mijn broekzak zou passen. Heeft iemand een idee? Hij moet natuurlijk ook redelijk goede plaatjes kunnen schieten, maar ik ben niet zo veeleisend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Laatst online: 11-09-2022
Matched: camera, onder, 250, dig, de
Jammy959 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:09:
Ik heb eens flink gelezen hier op GOT over de digitale camera's onder de250,-. Zelf ben ik op zoek naar een camera die in mijn broekzak zou passen. Heeft iemand een idee? Hij moet natuurlijk ook redelijk goede plaatjes kunnen schieten, maar ik ben niet zo veeleisend.
Fujifilm F31D

zie ook: Fuji F30 compacte digicam met ISO 3200

Niet de kleinste maar wel de beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
Aldi heeft nu de: Traveler DC-6900

Ziet er best leuk uit, deze camera heeft ook een ingebouwde microfoon volgens de handleiding! :9 Dus je kan filmpjes schieten mét geluid.

De ideale camera voor me meisje dus ;)
Alleen zag ik dat de ISO waarde maar 600 is ofzo, bij die Panasonic LS60 was dat veel hoger. Ga je dat echt merken bij vakantiekiekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Right, size does matter!

Ik ga (eindelijk!) ook een dig. camera kopen. natuurlijk is de F30/F31 een interesant ding. Maar de Casio Exilim EX-S770 is lekker klein. Alleen over deze laatste wordt er niet zo heel veel geroepen op got. Zijn er ervaringen mee?

Ik zal vooral point-and-shooten. En aangezien ik doorgaans wat actiever ben (lopen, fietsen, boarden etc) is het belangrijk dat ie makkelijk in een (broek/jas) zak te doen is. Any advice?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 13:24
Mediamarkt heeft dig. camera week (folder op website)

Canon Ixus 60 => 188 Euro
Canon Powershot A460 => 119 Euro
Canon Powershot A550 => 169 Euro
Nikon Coolpix L11 => 129 Euro
Fuji Finepix A800 => 159 euro

zit de specificaties al te bekijken, maar zit er nog wat leuks tussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three.doors.up
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-04 12:41
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe digitale camera, budget ligt ongeveer op 200 euro max.
nu ben ik zelf niet zo'n enorme fotograaf, dus ik zal me niet vaak (lees: bijna niet) bezig houden met handmatige instellingen, maar voornamelijk point&shoot.
Ik hecht wel waarde aan de kwaliteit van de foto's, scherpte en kleur vallen mij meestal wel goed op, en ik heb graag een camera die ik bij daglicht, maar ook redelijk in het donker goed kan gebruiken.
Wat ik zoek is een mooi smal strak klein camera'tje, dan kom je dus al snel uit bij de accu cameratjes, en nu heb ik al eens rondgekeken en vind ik zeker die grotere lcd schermpjes op de camera'tjes erg mooi.
wat ik gezien heb zijn de volgende camera's die mij wel aanspraken:

Nikon Coolpix S200
Olympus MJU 700
Casio Exilim EX-S600

verder heb ik in dit topic gelezen dat de Fujifilm Finepix F20 ook een erg goede camera is :)

Kunnen jullie mij tips, ervaringen en dergelijke kunnen geven?
Zijn deze camera's allemaal van ongeveer dezelfde kwaliteit of verschillen ze nogal, en zo ja, waarin?
Andere merken zoals Canon vind ik overigens ook prima, die heb ik zelf nog niet zien staan in mijn prijsklasse, maar dat zijn (naar mijn idee) kwalitatief ook erg goede camera's! Sony misschien?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8827

cheeseruler schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:27:
Aldi heeft nu de: Traveler DC-6900

Ziet er best leuk uit, deze camera heeft ook een ingebouwde microfoon volgens de handleiding! :9 Dus je kan filmpjes schieten mét geluid.

De ideale camera voor me meisje dus ;)
Alleen zag ik dat de ISO waarde maar 600 is ofzo, bij die Panasonic LS60 was dat veel hoger. Ga je dat echt merken bij vakantiekiekjes?
M'n ouders hebben deze camera vandaag aangeschaft.
Voelt zeker niet degelijk aan maar heeft veel opties. 512mb + tasje + 4 batterijen met oplader zitten er standaard bij.
Heb de volgende foto's even snel genomen, standaard instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.rampage.nl/public/pics/newcam/BILD0001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rampage.nl/public/pics/newcam/BILD0002.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rampage.nl/public/pics/newcam/BILD0004.JPG

De onderste foto is zeker niet erg scherp. De bovenste twee lijken redelijk goed.
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-04 10:31
Goede avond mede tweakers,
Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe camera. Zit nu nog te twijfelen tussen de
panasonic lumix fx-07 en de fuji finepix 31fd/40fd.
Waarom word er hier trouwens niet gepraat over de 40fd? Aangezien hij bekant het zelfde is als de 31fd maar dan ondersteuning voor xD én SD. Wat voor de meeste mensen een vrij belangrijke ondersteuning is. En qua prijs schelen ze niet zo veel.
Ook heeft de 40fd 8.3mp en de 31fd 6.3.

De redenen waarom ik nog zit te twijfelen:
Panasonic:
+ Een groothoeklens (28mm)
+ Image stabilisatie
- Schijnt veel ruis te hebben (groot min punt)
- Geen gezichts detectie

Fuji(40fd):
+ Nu ook met SD
+ Gezichts detectie (heeft dit veel zin?)
+ Word veel positiefs over gesproken
+ lcd scherm heeft iets meer pixels
- geen groothoeklens (36mm) (groot min punt)
- geen image stabilisatie (groot min punt)

Het grootste voordeel van de panasonic vind ik de groothoeklens en de image stabilisatie. Maar over de fuji hoor je veel meer positieve verhalen.

Ik zal hem trouwens grotendeels beetje gebruiken op vakantie en in kroegen.

Alvast gigantische bedankt voor het advies!

ben al in verschillende winkels geweest maar ze spreken elkaar allemaal tegen.. weet niet echt meer wie ik moet geloven!

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
De FX30 is de opvolger van de FX07 en is een stuk verbeterd tov het ruisprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ploon schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:28:
Goede avond mede tweakers,
Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe camera. Zit nu nog te twijfelen tussen de
panasonic lumix fx-07 en de fuji finepix 31fd/40fd.
Waarom word er hier trouwens niet gepraat over de 40fd? Aangezien hij bekant het zelfde is als de 31fd maar dan ondersteuning voor xD én SD. Wat voor de meeste mensen een vrij belangrijke ondersteuning is. En qua prijs schelen ze niet zo veel.
Ook heeft de 40fd 8.3mp en de 31fd 6.3.

De redenen waarom ik nog zit te twijfelen:
Panasonic:
+ Een groothoeklens (28mm)
+ Image stabilisatie
- Schijnt veel ruis te hebben (groot min punt)
- Geen gezichts detectie

Fuji(40fd):
+ Nu ook met SD
+ Gezichts detectie (heeft dit veel zin?)
+ Word veel positiefs over gesproken
+ lcd scherm heeft iets meer pixels
- geen groothoeklens (36mm) (groot min punt)
- geen image stabilisatie (groot min punt)

Het grootste voordeel van de panasonic vind ik de groothoeklens en de image stabilisatie. Maar over de fuji hoor je veel meer positieve verhalen.

Ik zal hem trouwens grotendeels beetje gebruiken op vakantie en in kroegen.

Alvast gigantische bedankt voor het advies!

ben al in verschillende winkels geweest maar ze spreken elkaar allemaal tegen.. weet niet echt meer wie ik moet geloven!
Dan moet je je nog eens verdiepen in de F40, want het is eigenlijk de opvolger van de f20 en er wordt slecht over geschreven op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Laatst online: 04-12-2024
ik ben nu een week op onderzoek uit naar een nieuwe digicam. voornaamste eis is dat de cam een hoop handmatige instellingen heeft, sluitertijd, diafragma, iso, en het liefst ook manual focus. ik ben uitgekomen op 2 camera's :) de Fuji f30/f31d en de Canon Powershot A570IS.

de canon heeft wat meer handmatige functies dan de Fuji (handmatig focussen bijv), en die zijn ook makkelijker te bedienen (maak ik uit reviews op). ik krijg het idee dat het enigste voordeel van de Fuji is dat hij tot een wat hoger ISO waarde mooie fotos maakt zonder teveel ruis. is de beeldkwaliteit van deze 2 camera's vergelijkbaar? ik neem aan dat nachtfoto's met de Canon ook goed moet lukken met een wat langere sluitertijd en een statief?

ben nu al een paar dagen reviews aan het lezen maar ik blijf maar tobben. ik hoop eigenlijk dat er iemand is die me over de streep kan trekken doordat hij 1 of allebei van deze camera's gebruikt heeft, al zal die kans natuurlijk klein zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Iemand ook ervaringen/meningen over de Samsung Digimax I50? Ding zag ik bij Mediamarkt in de aanbieding voor +- 130 euro. Hij heeft weliswaar 'slechts' 5Mpixel, maar voor mijn doeleinden zal dat ruimschoots voldoen (vind 1.3Mpixel van mn huidige oude cameraatje al mooi genoeg).

Of kan ik voor max. 150 euro nog een betere cam nemen? Ik heb niet veel eisen, maar hij moet wel redelijk snel opstarten en een beetje snel achter elkaar foto's kunnen maken. En niet onbelangrijk: zo compact mogelijk (dat is die samsung i50 iig wel).

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 27-05-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Anoniem: 50662 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:27:
[...]

Dan moet je je nog eens verdiepen in de F40, want het is eigenlijk de opvolger van de f20 en er wordt slecht over geschreven op internet.
Dan ben ik benieuwd waar jij dat hebt gelezen? In alle reviews die ik heb gezien krijgt de F40 minimaal een 8 en soms een excellent. Ze raden de F40 allemaal aan.

http://www.dphotojournal....ew-roundup-sample-photos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 14:44

Dav0s

Hr?

GodDamage schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:27:
[...]

Dan ben ik benieuwd waar jij dat hebt gelezen? In alle reviews die ik heb gezien krijgt de F40 minimaal een 8 en soms een excellent. Ze raden de F40 allemaal aan.

http://www.dphotojournal....ew-roundup-sample-photos/
Wat dacht je van deze:

NeoCamera reviews the Fujifilm FinePix F40fd (Rating: Excellent) and writes;
“The Fuji Finepix F40fd’s image quality is among the top of its class. There are only a few ultra-compact digital cameras that produce nicer images. Those include the 6 megapixels Fuji F-series cameras like the F31fd, F30 and F20…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Dav0s schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:37:
[...]

Wat dacht je van deze:

NeoCamera reviews the Fujifilm FinePix F40fd (Rating: Excellent) and writes;
“The Fuji Finepix F40fd’s image quality is among the top of its class. There are only a few ultra-compact digital cameras that produce nicer images. Those include the 6 megapixels Fuji F-series cameras like the F31fd, F30 and F20…
Ehm beheers jij de Engelse taal niet? Hier staat dat de F40 tot de top van zijn klasse behoord en dat er maar een klein aantal ultra-compact camera's mooiere foto's produceren waaronder de F30, F31 en F20.
Dat is in mijn ogen nog geen bewering dat het om een slechte camera gaat. Sterker nog; het is een hele goeie! Vind het wel vreemd dat ze de F40 met die drie andere Fuji's vergelijken omdat die imo niet tot de ultra-compacts behoren. Ze zijn net iets te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 14:44

Dav0s

Hr?

Mijn engels is prima, ik had alleen verkeerd gelezen ;)
Dacht dat je zei dat de F40 een opvolger was van of beter is dan de F30/F31..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

Hallo,

De digicam die ik nodig heb moet goed genoeg zijn voor op feesten.
Dus dit houdt in veel licht (lasers) of net heel weinig

waar moet ik dan op letten?

greetz...

ben beetje leek in deze fotografie wereld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205784

Palomar schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:51:
Iemand ook ervaringen/meningen over de Samsung Digimax I50? Ding zag ik bij Mediamarkt in de aanbieding voor +- 130 euro. Hij heeft weliswaar 'slechts' 5Mpixel, maar voor mijn doeleinden zal dat ruimschoots voldoen (vind 1.3Mpixel van mn huidige oude cameraatje al mooi genoeg).

Of kan ik voor max. 150 euro nog een betere cam nemen? Ik heb niet veel eisen, maar hij moet wel redelijk snel opstarten en een beetje snel achter elkaar foto's kunnen maken. En niet onbelangrijk: zo compact mogelijk (dat is die samsung i50 iig wel).
Ik heb vandaag de digimax L50 gekocht. Ook in de opruiming bij kijkshop voor 135 euro. Het is een verouderd model, maar technisch geloof ik hetzelfde. 5 megapixel inderdaad, 3x optische zoom, accu(voor als je dat handig vindt). Hij maakt super mooie foto's, en snel! En met maar 2 tientjes extra koop je echt geen betere camera. :)

ow ik zie dat je de I50 bedoelde. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-04 22:18
Matched: camera, euro, 250, de
Hallo Tweakers,
Een poosje geleden heb ik een Fuji S5600 gekocht.
Heel mooi fototoestel, maar ben toch op zoek naar wat meer.
Mijn camera moet een beetje all-round zijn, maat maakt niks uit.

De minpuntjes van de S5600 zou ik natuurlijk willen rechtzetten met de nieuwe camera:

- Groter scherm, minimaal 2,5"
- Wat meer wide angle
- Prestaties in lichtrijke omgevingen. (uitgebeten wit)

Functie's die ik graag wil behouden:

- Veel zoom, hoeft geen 10x, maar wil wel een lekker bereik houden.
- Film functie. (Het liefst mét zoom en op 848x480 resolutie, al zat dat waarschijnlijk niet lukken.)
- Zelf instellen van sluitertijd/diafragma

Omdat mijn budget niet zo hoog is, wil ik gaan voor een tweede hands camera.
Daarom denk ik dat ik mijn vraag ook maar post in het forum van 250-500 euro.

Een tweedehands prijs van rond de 200 euro zit ik eigenlijk aan te denken.
Ik weet dat het niet zo veel is, maar misschien zijn er wat mogelijkheden.

Ik heb zelf gekeken, maar er is volgens mij redelijk weinig wat aan mijn eisenpakket voldoet...
Een tweedehands Fuji S6500 zou heel erg mooi zijn, helaas worden die niet zo vaak aangeboden.

Iemand andere ideeen? hoeft geen Fuji te zijn... (Ook sommige Panasonic's zien er goed uit bijvoorbeeld)

[ Voor 5% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 05-06-2007 18:40 ]

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Laatst online: 30-04 09:02
Ik zie geen andere topic waarin je dit kan stellen (misschien een idee voor een spinoff; de shopsurvey levert weinig tot niets op op dit gebied), vandaar maar hier. Kent iemand een goede fotozaak in Utrecht (of nabije omgeving) die fotocamera's verkoopt. Ik zoek een zaak waar je a la Camex gewoon deskundige antwoorden kan krijgen op je vragen en genoeg aanbod heeft. Ik ben zelf al eruit maar wil nog even zo wat kunnen informeren en zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 13:56
Matched: camera, welke, euro, dig, de
Ik wil voor 16 juni een nieuwe camera aanschaffen. nu wil ik niet meer dan 200 euro betalen. Het cameratje moet sd kaarten of memorysticks slikken. Ik heb zelf al gekeken naar de Panasonic Lumix FX10 en de Casio Exilim Z75. De Z75 kan ik komen voor 160 bij mijn werkgever en de FX10 kost 160 bij de digital street. Welke van de 2 raden jullie aan, en hebben jullie nog andere suggestie's? Voor mij belangrijk is: Kleine camera(heb hiervoor de Konica Minolta Z1 gehad, niet leuk). En goede foto's maar hoe weet ik welke camera's goede foto's maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 08:19
Matched: camera, welke, de
ECiftci schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:20:
...maar hoe weet ik welke camera's goede foto's maken...
Beste vergelijk is reviews op bijvoorbeeld www.dpreview.com lezen, men plaatst daar eigenlijk altijd wat test-foto's bij elke camera, op diverse settings.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112609

In de pricewatch staat de Panasonic DMC-FX30 EG-S (Zilver) nu voor 189 bij zerocom. Dat is volgens mij niet duur voor die camera?

Check hier de specs:

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3888|3730|654|652|4|1

of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 13:56
Zercom heeft een foutje gemaakt wat op hun website staat de FX3 ipv FX30 anders zou het wel een hele mooie aanbieding zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 30-04 21:44
Ik ben net als de meeste hier op zoek naar een compacte camera. Ik heb al een goeie Canon G5 maar het gaat mij nu om een camera die geschikt is voor het maken van foto's tijdens feestjes/uitgaan enzo (foto's in donkere omgevingen). Dus dingen waarbij ik de grotere Canon niet voor hoef mee te nemen. Na HEEL veel reviews te hebben gelezen ben ik bijna zeker van de aankoop van de Fuji F40fd. Op dpreview staat zelfs een artikel over compacte camera's met goeie ISO opties. Daar komt de Fuji F30 echt duidelijk als winnaar uit de bus. Kijk maar eens naar de test resultaten!!!:

http://www.dpreview.com/articles/compactcamerahighiso/page3.asp

De F31fd zal misschien nog ietsje beter presteren (ook door de manual optie die de F40fd niet echt heeft). Maar ik heb deze bij de mediamarkt gezien en vind hem net iets te groot/log. De F40fd moet ik nog even in het echt zien en aanvoelen maar ik begreep dat deze net iets kleiner is. En aangezien de F30 en F31 echt goed zijn ga ik er vanuit dat de F40fd ook goed (genoeg) presteerd voor mijn eisen.

[ Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 06-06-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Ik heb net een Panasonic TZ-1 gekocht.
Echt fantastisch toestel voor ron d de € 190 te koop omdat het een uitlopend model is.
Kan in deze prijsklasse echt helemaal niets tegenop naar mijn mening.
Hij is nmlk. klein, maar heeft toch 10 x optische zoom met beeldstabilisatie, kun je echt hele leuke dingen mee doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/reviews/panasonic/dmc_tz1-review/camera-front-angled.jpg

Ohja, vergeet ik nog te vermelden dat de filmpjes echt verbijsterend goed zijn voor een fototoestel.
Ook in deze filmopnamestand wordt gebruik gemaakt van de imagestabilizer.

foto's
filmpje

[ Voor 42% gewijzigd door sssensss op 07-06-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 30-04 04:02
Ik wil ook een mooie kleine digitale compactcamera.

Zal hem voornamelijk gaan gebruiken voor wat snelle vakantiekiekjes en wellicht ook wat (niet veel) avondfoto's.

Twijfel tussen de Fuji F30/31/40 of de Panasonic FX03.

Welke zal beter zijn voor snel foto's maken. Veel instelmogelijkheden hoef ik eigenlijk niet en de Fuji schijnt erg goed te zijn bij situaties met weinig licht. Maar 15a20% vn mn foto's zullen avondfoto;s zijn.
Hoe is de Panasonic? Is dat een gerenomeerd merk qua digitale camera's? Maakt die mooie foto's?

Wat ik een pluspunt vind is de OIS (image stabilisatie) volgens mij heeft de Fuji dit niet. En de Panasonic is ook wat kleiner en heeft een mooi groot beeldscherm.

Ik neig dus ook een beetje naar de FX03, maar zijn er evt nog andere opties?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:32:
Hallo Tweakers,
Een poosje geleden heb ik een Fuji S5600 gekocht.
Heel mooi fototoestel, maar ben toch op zoek naar wat meer.
Mijn camera moet een beetje all-round zijn, maat maakt niks uit.

De minpuntjes van de S5600 zou ik natuurlijk willen rechtzetten met de nieuwe camera:

- Groter scherm, minimaal 2,5"
- Wat meer wide angle
- Prestaties in lichtrijke omgevingen. (uitgebeten wit)

Functie's die ik graag wil behouden:

- Veel zoom, hoeft geen 10x, maar wil wel een lekker bereik houden.
- Film functie. (Het liefst mét zoom en op 848x480 resolutie, al zat dat waarschijnlijk niet lukken.)
- Zelf instellen van sluitertijd/diafragma

Omdat mijn budget niet zo hoog is, wil ik gaan voor een tweede hands camera.
Daarom denk ik dat ik mijn vraag ook maar post in het forum van 250-500 euro.

Een tweedehands prijs van rond de 200 euro zit ik eigenlijk aan te denken.
Ik weet dat het niet zo veel is, maar misschien zijn er wat mogelijkheden.

Ik heb zelf gekeken, maar er is volgens mij redelijk weinig wat aan mijn eisenpakket voldoet...
Een tweedehands Fuji S6500 zou heel erg mooi zijn, helaas worden die niet zo vaak aangeboden.

Iemand andere ideeen? hoeft geen Fuji te zijn... (Ook sommige Panasonic's zien er goed uit bijvoorbeeld)
Sony H2?
Is zelfde model als de fuij, geen kleintje dus.
zoom van 12x
met beeldstabilisatie, kan fimpjes maken.
En je kan alles zelf instellen met de PASM funties.
Nieuw is die 254 euro.
Alleen heeft deze geen groot scherm.
Misschien dan de H5, die heeft een 3" scherm

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Matched: onder, de
sssensss schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:34:
Echt fantastisch toestel voor ron d de € 190 te koop omdat het een uitlopend model is.
Hij is nmlk. klein, maar heeft toch 10 x optische zoom met beeldstabilisatie, kun je echt hele leuke dingen mee doen.
Laat gerust even wat foto's zien die je gemaakt hebt. Heb 'm zelf 1 uurtje terug op ebay gekocht uit de UK.
Was vooral onder de indruk van die telefoto's van de stad, halverwege de pagina: http://www.imaging-resource.com/PRODS/TZ1/TZ1A.HTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 13:35
Matched: camera, onder, welke, dig, de
Hey allemaal zou graag jullie advies hebben.
Ben voor mijn vader aan het kijken voor een leuke compact camera met een beetje sterke zoom.
Hij heeft nu een camera zonder optische zoom. Het is voor hobby gebruik, beetje voor buiten fotos maken en in de plaatselijke sporthal.
Nu twijfel ik tussen de Sony DSC-H2 (heb ik zelf) en de Fuji FinePix S5700. Ik heb veel tegenstrijdige adviezen gekregen. Qua prijs liggen ze dicht bij elkaar. Memorystick is ietsje duurder qua geheugen maar dat is ook niet zon`punt.
gaat me vooral om beeldkwaiteit. Welke zouden jullie aanschaffen als je moest kiezen tussen deze 2?

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Matched: camera, onder, welke, de
Is het mischien niet een idee om maandelijks of per 3 maand of iets dergelijks, hier een aantal camera's in de topic start te zetten welke volgens de reviewers als beste zijn getest, net zoals de best buy computers??

dat het ook ingedeelt word in bepaalde categorieën bv compact, extra gemakkelijk te bedienen, of uitgebreide functie's, point en shoot, of juist eerst alles juist instellen.

ik vind het namelijk nogsteeds erg onduidenlijk wat nou een goede cam is, ik krijg steeds meer het idee dat je er alleen achter kan komen als je ook daadwerkelijk foto's onderling moet vergelijken van verschillende camera's.
Zodat je ze dan kan beoordelen op ruis, en kleuren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Is op zich wel een goed idee, maar de dingen die je onafhankelijk kan reviewen zoals bijvoorbeeld ruis kan je denk ik ook al terug vinden op sites als dpreview. Verder heb ik toch wel gemerkt dat het vooral aan de wensen die je zelf hebt ligt of een camera goed voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Tevens krijgen de websites zoals DPReview.com ook gewoon zo'n camera in bruikleen zodat zij hun standaard testen kunnen doen.
Het idee is prima, de uitvoering ligt helaas een stuk moeilijker.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Matched: camera, euro, 250, dig, de
Omni superens schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:32:
Is op zich wel een goed idee, maar de dingen die je onafhankelijk kan reviewen zoals bijvoorbeeld ruis kan je denk ik ook al terug vinden op sites als dpreview. Verder heb ik toch wel gemerkt dat het vooral aan de wensen die je zelf hebt ligt of een camera goed voor je is.
ja, klopt dpreview is wel een vrij goede site, maar toch kan ik maar niet toch een goed en juist besluit komen.
Terwijl ik toch al een tijdje aan het rond kijken ben, bij dingen zoals een nieuwe pc of nieuwe printer vind ik het toch een stuk gemakkelijker, maar er zijn zo verschrikkelijk veel camera's en fabrikanten op de markt dat je echt door de bomen het bos niet meer ziet, en waar ik zelf bang voor ben is dat ik een camera koop die aan mijn eisen voldoet en waar ik redenlijk blij mee ben, maar dat ik na een maand achter kom dat ik veel beter die camera X had kunnen kopen (of dat ik die misschien over het hoofd had gezien).
Tevens is mij ook niet echt duidenlijk wat het verschil in kwaliteit is tussen een camera van 150 euro en 250 euro. zijn de cameras van 150 euro nou echt beduidend slechter dan die van 250 euro of zijn de 250 euro camera's alleen zo duur omdat het toevallig de nieuwe modellen zijn.?

Mijn eisen zijn toch ook wel vrij hoog, ik wil wel graag macro kiekjes kunnen schieten, maar ook lang en goed kunnen filmen, en mooie plaatjes kunnen schieten, tevens wil ik op sommige momenten gewoon klikken een een foto schieten, maar op andere momenten wil ik ook zelf wel eens experimenteren en alles zelf instellen.
ook schiet ik wel eens foto's in donkere of (discotheek) achtige omgevingen, of bijvoorbeeld tijdens het (disco) bowlen (veel snelle bewegingen) wat toch goed en slecht vastgelegt moet worden.(hoge iso waardes voor nodig?)
Ik ga niet elke geschoten foto als behang gebruiken, dus zoveel m pixels zal ik dus ook niet gebruiken, maar aan de andere kant heb ik weer zoiets, mocht ik ooit een verschrikkelijk mooi plaatje schieten is het misschien ook wel weer leuk om het groot uit te printen.
Ik zie het een beetje als een auto, je rijd nooit 200kmh in nederland, maar een auto makkelijk 200kmh kan rijden zal ook wel snel optrekken, wat ik dan wel weer vaak doe, en als ik dan toch een keer in duitsland ben, wil ik ook gewoon lekker hard kunnen rijden, en omdat je auto het kan zal ik ook vaker een stukje duitsland intrekken om te gaan toeren.

Verder weet ik dat de lens en de chip erg belangrijk zijn, alleen dat moet ik ook nog uitzoeken, want daar begrijp ik ook niet zoveel van.

heeft iemand toevallig nog een paar goede (liefst nederlandse) site met tips e.d.?, want ik duft hier eigenlijk niet te vragen wat een goede camera voor mij is omdat ik zelf geen camara's aan kan dragen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Als je vragen hebt is hier juist de plek om vragen te stellen aangezien hier veel mensen met verstand van cameras komen. Denk dat het handigste is om eens af te vragen hoe groot wil ik dat de camera is, wil ik een viewfinder hebben of via lcd scherm foto's maken en hoedanig wil ik in kunnen zoomen. Als je op die vragen antwoord hebt kan je de lijst van mogelijke camera's flink inkorten, samen met het feit dat je zelf in staat wil zijn dingen in te stellen. En verder is natuurlijk nog belangrijk, jij maakt de mooie foto's niet je camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:27
Matched: onder, euro, 250, dig, de
madmaus schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:44:
[...]

Sony H2?
Is zelfde model als de fuij, geen kleintje dus.
zoom van 12x
met beeldstabilisatie, kan fimpjes maken.
En je kan alles zelf instellen met de PASM funties.
Nieuw is die 254 euro.
Alleen heeft deze geen groot scherm.
Misschien dan de H5, die heeft een 3" scherm
Om je keuze nog iets uit te breiden:

Ik ben zelf tevreden met mijn Panasonic FZ7. Kost nieuw (als je hem nog ergens kan vinden) iets van 280,-... Omdat je evt ook wel 2ehands zoekt is dit wel mogelijk voor minder dan 250,- lijkt mij.

Je wilt graag zelf dingen instellen, met de FZ7 kun je erg veel instellen. De FZ7 gebruikt gewone SD kaartjes, ook weer goedkoper dan Sony kaartjes volgens mij.

Maakt filmpjes op 848x480, heeft een lcd van 2,5"

Meeste ervaringen op het net zijn ook positief over deze cam.

Specs:

6 Megapixel
LEICA DC Vario-Elmarit lens
Mega Optical Image Stabiliser
High Sensitivity mode (ISO 800 - 1600)
12x Optische zoom/16.5x Extra optische zoom (3 Mp)
Venus Engine II
Extra helder, 6.5 cm Power LCD scherm met High-angle mode (tevens uitgerust met kleurenzoeker)
Gebruiksvriendelijke joystick bediening
Ingebouwde pop-up flitser
Snelle auto-focus: 1 punt/1 punt high-speed/
3 punt high-speed/9 punt/spot
Auto-focus assist lamp
SD Memory Card
JPEG/TIFF foto's (Fine/standard)/
max. resolutie: 2816 x 2112 pixels
Mega Burst Shooting/Onbeperkt opéénvolgend foto's maken
Scene modes (o.a. soft skin/sport/panning/
voedsel/party/vuurwerk/baby/sneeuw)
HELP functie
Reisdatum indicatie/kalender functie
Opname bewegende beelden (Wide VGA/848 x 480/30 fps)

[ Voor 33% gewijzigd door Gadgeteer op 08-06-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 30-04 04:02
Matched: camera, onder, welke, dig, de
Qosmic schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:29:
Ik wil ook een mooie kleine digitale compactcamera.

Zal hem voornamelijk gaan gebruiken voor wat snelle vakantiekiekjes en wellicht ook wat (niet veel) avondfoto's.

Twijfel tussen de Fuji F30/31/40 of de Panasonic FX03.

Welke zal beter zijn voor snel foto's maken. Veel instelmogelijkheden hoef ik eigenlijk niet en de Fuji schijnt erg goed te zijn bij situaties met weinig licht. Maar 15a20% vn mn foto's zullen avondfoto;s zijn.
Hoe is de Panasonic? Is dat een gerenomeerd merk qua digitale camera's? Maakt die mooie foto's?

Wat ik een pluspunt vind is de OIS (image stabilisatie) volgens mij heeft de Fuji dit niet. En de Panasonic is ook wat kleiner en heeft een mooi groot beeldscherm.

Ik neig dus ook een beetje naar de FX03, maar zijn er evt nog andere opties?
iemand?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Waarom de TZ-1 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Matched: onder, dig, de
Anoniem: 154453 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:36:
[...]

Laat gerust even wat foto's zien die je gemaakt hebt. Heb 'm zelf 1 uurtje terug op ebay gekocht uit de UK.
Was vooral onder de indruk van die telefoto's van de stad, halverwege de pagina: http://www.imaging-resource.com/PRODS/TZ1/TZ1A.HTM
Ik heb hiervoor een hele tijd een Sony DCS-F717 gehad.
Die had ik 4 jaar geleden gekocht.
Ik heb de Sony verkocht om er een klein handzaam toestelletje voor terug te kopen, die je in je broekzak/jaszak kunt stoppen, zodat je het toestel ook nog eens gebruikt als je van huis weg bent.
Ik heb eerst een Sony DSC W55 gekocht, maar daar kun je eigelijk aalleen maar foto's mee nemen als je de optische zoom niet gebruikt, anders bijna altijd onscherp. Ik heb echt wel 100 foto's gemaakt met bijv. 2 of 3 keer optische zoom, waren er niet meer dan 2 of 3 scherp!
Toen gaan kijken naar beeldstabilisatie. Kwam uit bij de TZ-1.
De TZ-3 is een nog wat leuker toestel, met ook nog eens groothoek, een leuke extra mogelijkheid.
Maar het toestel kost ongeveer het dubbele, zodoende dus gekozen voor de TZ-1, vanwege zijn super prijs/kwaliteit verhouding.

Ik maak nu regelmatig foto's met 10 keer zoom, bijna altijd scherp.

Ik zal nog even een voorbeeld geven van het zoombereik.
Gisteren heeft mijn vrouw een paar foto's gemaakt op de kinderboerderij,
daar waren jonge varkentjes.
Zoals je op de foto ziet is een beetje zoom dan wel handig.

Afbeeldingslocatie: http://i196.photobucket.com/albums/aa48/ssenss/biggetjes1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i196.photobucket.com/albums/aa48/ssenss/biggetjes2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i196.photobucket.com/albums/aa48/ssenss/biggetjes3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i196.photobucket.com/albums/aa48/ssenss/biggetjes4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt sssensss, verder tevreden? Heb jij last van lens flare vanaf 4x zoom? Image recource's review vond 't een minpunt, contrast in het centrum zou er erg onder lijden.
http://www.imaging-resource.com/PRODS/TZ1/TZ1A.HTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 30-04 22:04
Matched: camera, euro, 250, dig, de
koekoek2003nl schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:52:
[...]

ja, klopt dpreview is wel een vrij goede site, maar toch kan ik maar niet toch een goed en juist besluit komen.
Terwijl ik toch al een tijdje aan het rond kijken ben, bij dingen zoals een nieuwe pc of nieuwe printer vind ik het toch een stuk gemakkelijker, maar er zijn zo verschrikkelijk veel camera's en fabrikanten op de markt dat je echt door de bomen het bos niet meer ziet, en waar ik zelf bang voor ben is dat ik een camera koop die aan mijn eisen voldoet en waar ik redenlijk blij mee ben, maar dat ik na een maand achter kom dat ik veel beter die camera X had kunnen kopen (of dat ik die misschien over het hoofd had gezien).
Tevens is mij ook niet echt duidenlijk wat het verschil in kwaliteit is tussen een camera van 150 euro en 250 euro. zijn de cameras van 150 euro nou echt beduidend slechter dan die van 250 euro of zijn de 250 euro camera's alleen zo duur omdat het toevallig de nieuwe modellen zijn.?

Mijn eisen zijn toch ook wel vrij hoog, ik wil wel graag macro kiekjes kunnen schieten, maar ook lang en goed kunnen filmen, en mooie plaatjes kunnen schieten, tevens wil ik op sommige momenten gewoon klikken een een foto schieten, maar op andere momenten wil ik ook zelf wel eens experimenteren en alles zelf instellen.
ook schiet ik wel eens foto's in donkere of (discotheek) achtige omgevingen, of bijvoorbeeld tijdens het (disco) bowlen (veel snelle bewegingen) wat toch goed en slecht vastgelegt moet worden.(hoge iso waardes voor nodig?)
Ik ga niet elke geschoten foto als behang gebruiken, dus zoveel m pixels zal ik dus ook niet gebruiken, maar aan de andere kant heb ik weer zoiets, mocht ik ooit een verschrikkelijk mooi plaatje schieten is het misschien ook wel weer leuk om het groot uit te printen.
Ik zie het een beetje als een auto, je rijd nooit 200kmh in nederland, maar een auto makkelijk 200kmh kan rijden zal ook wel snel optrekken, wat ik dan wel weer vaak doe, en als ik dan toch een keer in duitsland ben, wil ik ook gewoon lekker hard kunnen rijden, en omdat je auto het kan zal ik ook vaker een stukje duitsland intrekken om te gaan toeren.

Verder weet ik dat de lens en de chip erg belangrijk zijn, alleen dat moet ik ook nog uitzoeken, want daar begrijp ik ook niet zoveel van.

heeft iemand toevallig nog een paar goede (liefst nederlandse) site met tips e.d.?, want ik duft hier eigenlijk niet te vragen wat een goede camera voor mij is omdat ik zelf geen camara's aan kan dragen. :$
Het verschil tussen een camera van 150 euro en er eentje van 250 euro zit hem niet alleen in de beeldkwaliteit van de foto's. OVer het algemeen heb je bij camera's van 150 euro eerder gewone AA(A) batterijen die erin gaan, terwijl je bij de duurdere een accu hebt. Ook zijn die filmpjes vaak veel slechter bij goedkopere: de duurdere hebben tegenwoordig wel 640x480/30fps, terwijl je anders met 15fps zit of zelfs 320x240. Daarnaast heb je nog de algemene snelheid van de camera(paar seconde wachten tot de camera aan is, of gelijk kunnen schieten?), beeldkwaliteit in het donker etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Anoniem: 154453 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:54:
Bedankt sssensss, verder tevreden? Heb jij last van lens flare vanaf 4x zoom? Image recource's review vond 't een minpunt, contrast in het centrum zou er erg onder lijden.
http://www.imaging-resource.com/PRODS/TZ1/TZ1A.HTM
Het is mij nog nooit echt opgevallen. Ik ben overall gewoon erg tevreden met de kwaliteit van foto's.
Ik moet ook zeggen dat ik niet echt heel kritisch naar dat soort zaken kijk.
Het gaat mij erom dat ik mooie foto's kan maken.
Zoals vorige week; met de familie naar de kermis. Als je dan thuiskomt, blijken er gewoon heel veel mooie foto's bij te zitten.
Dat is waar ik een camera op beoordeel in deze prijsklasse, niet op een kleine meetbare afwijking, of het moeten natuurlijk hele grove afwijkingen/fouten zijn zodat de foto's niet meer mooi zijn.
Ik heb op de kermis zo'n 100 foto's genomen en ik heb er nu nog zo'n 80 over die mooi zijn. Dat is voor mij belangrijk. Ook de filmpjes zijn erg mooi gelukt.
Het is allemaal niet perfect, maar gewoon erg goed voor deze prijsklasse.

Afbeeldingslocatie: http://i196.photobucket.com/albums/aa48/ssenss/Kermis2007-33.jpg

Ik ga zelf binnenkort waarschijnlijk een DLSR aanschaffen.
Als het goed is, kun je daarmee nog veel mooiere en betere foto's maken, maar dan is alleen de lens al minimaal even duur als dit complete toestel, en trouwens ook even groot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Voor een vriendin ben ik op zoek naar een nieuwe digitale camera, maar nu twijfel ik tussen de Panasonic DMC-FX3 en DMC-FX10. Op het eerste gezicht lijkt er weinig verschil (zelfde body, allebei 6MP, 3x zoom, etc), weet iemand of er veel verschil is tussen deze twee camera's?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

sssensss schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:12:
[...]

Het is mij nog nooit echt opgevallen. Ik ben overall gewoon erg tevreden met de kwaliteit van foto's.
Ik moet ook zeggen dat ik niet echt heel kritisch naar dat soort zaken kijk.
Het gaat mij erom dat ik mooie foto's kan maken.
Zoals vorige week; met de familie naar de kermis. Als je dan thuiskomt, blijken er gewoon heel veel mooie foto's bij te zitten.
Dat is waar ik een camera op beoordeel in deze prijsklasse, niet op een kleine meetbare afwijking, of het moeten natuurlijk hele grove afwijkingen/fouten zijn zodat de foto's niet meer mooi zijn.
Ik heb op de kermis zo'n 100 foto's genomen en ik heb er nu nog zo'n 80 over die mooi zijn. Dat is voor mij belangrijk. Ook de filmpjes zijn erg mooi gelukt.
Het is allemaal niet perfect, maar gewoon erg goed voor deze prijsklasse.

[afbeelding]

Ik ga zelf binnenkort waarschijnlijk een DLSR aanschaffen.
Als het goed is, kun je daarmee nog veel mooiere en betere foto's maken, maar dan is alleen de lens al minimaal even duur als dit complete toestel, en trouwens ook even groot. ;)
de tz1 ziet er ook goed uit, de ingezoomde foto's zijn ook erg scherm, paar de foto die jij nu post, van dat jongetje op de kermis vind ik toch erg slecht en niet scherp.
Kun je de kwaliteit van de filmpjes laten zien?

de tz2 heeft: 28 mm - 280 mm (10x) zoom lens +- 300euro
de tz1 heeft: 35 mm - 350 mm (10x) zoom lens +- 190euro
Kan iemand mij uitleggen wat dat precies zegt?
Omni superens schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:03:
Als je vragen hebt is hier juist de plek om vragen te stellen aangezien hier veel mensen met verstand van cameras komen. Denk dat het handigste is om eens af te vragen hoe groot wil ik dat de camera is, wil ik een viewfinder hebben of via lcd scherm foto's maken en hoedanig wil ik in kunnen zoomen. Als je op die vragen antwoord hebt kan je de lijst van mogelijke camera's flink inkorten, samen met het feit dat je zelf in staat wil zijn dingen in te stellen. En verder is natuurlijk nog belangrijk, jij maakt de mooie foto's niet je camera's.
de grote maakt me niet heel erg veel uit. dus het hoeft niet perce een heel compact toestel te zijn.
zoomen is wel mooi en handig, maar ik denk dat ik niet meer dan 3 of 4x gebruik. (maar de lumix tz1 zoals hierboven heeft 10x optische zoom, en is ook niet echt duur 190)
viewfinder? dat is dat kijkgaatje toch? dat hoeft niet, via lcd lijkt me makkelijker.

wat ik toch wel belangrijk vind is dat de foto's gewoon scherm zijn als ik ze bijvoorbeeld maar in een discotheek, en als ik snel bewegende dingen moet fotograveren, (race auto's, vliegtuigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Foto van de kermis is niet helemaal scherp, dat klopt.
Komt omdat ze in dat ding zitten wat ronddraait.
Filmpje van de tz1 staat iets naar boven in een reactie van mij een link naar een filmpje.

Je vraag over de tz2 t.o.v. de tz1:
De tz2 heeft iets minder zoombereik, maar wel een groothoekstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44
Ik zoek een dunne camera, met een ingebouwde batterij bij voorkeur die lang meegaat. Budget is max 200,-. Ik dacht zo aan de Casio Exilim EX-Z75, strak, dun, groot LCD scherm en 7MP. Iemand hier goed over te spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-04 19:22

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Matched: euro, 250, dig, de
Met de zomervakantie op komst ben ik (weer) op zoek naar een digicam. Omdat ik een student ben zoek ik deze in de prijsklasse tot €250,- (dan zit ik hier dus goed).

Tot vorig jaar fotografeerde ik met een Canon Powershot A60, tot bij deze het lensmechanisme kapot ging en de hele cam onbruikbaar werd. Afgezien hiervan was ik verder positief over deze cam. Vooral het feit dat ik de cam zowel voor 'point-and-shoot'-werk kon gebruiken maar ook zelf veel in kon stellen sprak me erg aan.

Nu zat ik weer te denken aan een Canon Powershot. Ik heb goede recensies gelezen over de A640, maar hierin las ik ook dat de A630 vrijwel identiek is (alleen minder MP, maar dat is voor mij geen probleem). De A630 zit momenteel beneden de 200 euro, dus prima binnen budget. Mijn vraag is alleen of er ook nog serieuze alternatieven zijn. Even een overzichtje van mijn eisen en waarvoor ik de cam ga gebruiken:
- voornamelijk gebruik voor landschap- en portret-foto's
- goede auto-mode maar ook instelbaar
- degelijke bouw (hiermee doel ik vooral op mechanieken die niet na 2 jaar kapot gaan, verder ben ik altijd heel zuinig op digicams)
- liefst ook een redelijke video-functie (altijd leuk...)

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44
wat is trouwens het verschil tussen de Z11 en de Z75 van Casio? Qua uiterlijk hetzelfde, qua innerlijk ook? Bij dixons nu voor zelfde prijs als Z75 maar incl tasje en extra batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-04 13:19
Ik zoek een kleine digitale camera om vooral mee te nemen naar concerten en feestjes en om gewoon regelmatig bij je te houden als je eens wat ziet. Ik heb al een D80 met van alles erbij (grip, sb600, tele etc) maar om dat allemaal mee te slepen naar sommige situaties (feestjes, kleine stadswandelingetjes etc) is wat teveel gedoe.

Nu zoek ik een camera rond de 200 euro die een goede beeldkwaliteit heeft. Zoom, groothoek, scenes enz. vind ik wat minder belangrijk. Wel moet hij diafragma en sluitertijd handmatig kunnen instellen. Ik had al gekeken naar de Fuji F31 en de Canon A570IS. Eigenlijk is de A570IS al iets te groot, het moet echt een broekzakmodelletje wezen. Zijn er naast de Fuji F31 momenteel nog betere cameras voor rond de 200 euro waar je goede foto's (lees: weinig ruis, weinig artifacts, blown highlights) mee kan schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Binnenkort wil ik een digitale camera halen.

Eisen:

- Maximaal €150

- Pixels ja zo hoog mogelijk (is altijd beter toch ?)

- Video functie met geluid

- lagtime(?); als ik op de opnameknop druk moet hij niet pas over 2 sec foto nemen

- (autofocus?) Als iemand loopt en ik neem foto van hem/haar, moet de foto niet wazig zijn zoals bij een GSM foto

- De geheugenkaart moet een goedkoop formaat zijn bijv. een SD card (als mogelijk)

- Verder een lcd scherm van normale grootte maar is standaard toch ?

Wat raden jullie mij aan ? (het wordt mijn eerste echte digitale camera dus ben een noob)

Edit: Fujifilm's FinePix A700 7.3 mp voor 120 op inet goed deal ? of is het een gaar camera

[ Voor 19% gewijzigd door ALPACINO op 12-06-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-04 13:19
Die A700 is nu ook in de aanbieding bij het kruidvat. Is die qua fotokwaliteit vergelijkbaar met een F31??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ja idd heb net ook gezien maar ik weet niet of de a700 wel een goed cam is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Matched: euro, de
is de samsung nv10 een goede optie, of zijn er betere alternatieven beneden de 229 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf heb ik een aantal specs bovenaan gezet, bijvoorbeeld hoge optische zoom, optische stabilisatie, filmpjes maken met geluid.
Kijk dan wat er te krijgen is voor de prijs die jij wil uitgeven, en zoek er reviews bij. Kijk veel naar voorbeeld foto's, forums op foto review sites. Check ebay en andere veilingsites, je budget kan soms veel meer camera opleveren.
http://www.imaging-resource.com/
http://www.steves-digicams.com/default.htm Best camera's
http://dcresource.com/reviews/cameraList.php
http://www.megapixel.net/html/reviews.php
http://www.dpreview.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Anoniem: 154453 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:48:
Zelf heb ik een aantal specs bovenaan gezet, bijvoorbeeld hoge optische zoom, optische stabilisatie, filmpjes maken met geluid.
Kijk dan wat er te krijgen is voor de prijs die jij wil uitgeven, en zoek er reviews bij. Kijk veel naar voorbeeld foto's, forums op foto review sites. Check ebay en andere veilingsites, je budget kan soms veel meer camera opleveren.
http://www.imaging-resource.com/
http://www.steves-digicams.com/default.htm Best camera's
http://dcresource.com/reviews/cameraList.php
http://www.megapixel.net/html/reviews.php
http://www.dpreview.com/
heb jij je tz1 inmiddels al van ebay?

kun je er het 1 en ander over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koekoek2003nl schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:23:
[...]

Helaas, het duurt altijd te lang. Is gister verzonden uit de UK, 3-5 dagen, :O
En dan kan ik 'm gelijk afgeven want het is een verjaardagskado voor de vrouw. Maar heb tot zondag om 'm in te werken en een en ander voor te doen (want dan neemt ze 'm mee op vakantie), dus als ie op tijd is zal ik het je vertellen en wat shots laten zien. Als ie te laat is ook natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 24-04 19:12
ALPACINO schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:15:
- Pixels ja zo hoog mogelijk (is altijd beter toch ?)
Nee, meer pixels op dezelfde grote van de sensor betekend meer licht per pixel en zo meer ruis omdat het beeld versterkt moet worden.
Als je alleen kleinere dingen uitprint is een ruisvrije 4 mp zeker genoeg, dat heb ik dan liever dan eentje met meer pixels maar daardoor heel veel ruis. Er zijn altijd uitzonderingen trouwens want de sensors worden natuurlijk ook verbeterd, maar dingen boven de 5 megapixel is redelijk overdreven voor standaard 15x10 printjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

-DG- schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:06:
[...]

Nee, meer pixels op dezelfde grote van de sensor betekend meer licht per pixel en zo meer ruis omdat het beeld versterkt moet worden.
Als je alleen kleinere dingen uitprint is een ruisvrije 4 mp zeker genoeg, dat heb ik dan liever dan eentje met meer pixels maar daardoor heel veel ruis. Er zijn altijd uitzonderingen trouwens want de sensors worden natuurlijk ook verbeterd, maar dingen boven de 5 megapixel is redelijk overdreven voor standaard 15x10 printjes.
hoe kom je er dan achter wanneer een camera veel ruis geeft?

en kan het ook zijn dat je een 8mp camera hebt, waarvan de fotos ruis vertonen,
maar die je ook op 5mp kan zetten waarbij de camara geen ruis vertoont???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

sssensss schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:34:

[afbeelding]

Ohja, vergeet ik nog te vermelden dat de filmpjes echt verbijsterend goed zijn voor een fototoestel.
Ook in deze filmopnamestand wordt gebruik gemaakt van de imagestabilizer.

foto's
filmpje
even een oude post van jou terug gehaald, dat filmpje ziet er idd wel goed uit, hoe lang kun je filmen?
en is dat op de hoogste kwaliteit?

weet jij zo een aantal vergelijkbare toestellen want de foto's zien er vrij goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-03 23:31
Ik ben op zoek naar een degelijke camera mét optische zoom voor minder dan 100 €. Hij gaat dienen voor gelegenheidsfoto's, festivals, vakanties, enzovoort. Het gewone point-and-shoot werk dus.

Ik heb een beetje in pricewatch zitten grasduinen en google allerlei lastige vragen gesteld en ben gekomen tot deze toestellen:

- Fuji FinePix A500 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/3.3-5.5)
- Nikon Coolpix L10 (5MP, 3x zoom, 37-112mm, f/2.8-5.2)

Dpreview compare

Wat kunnen jullie me aanbevelen/afraden?

Of raden jullie me aan van een totaal andere camera te kopen? De Fuji FinePix A700 kost 118 €. Is die camera stukken beter? Zelfde verhaal met de Nikon Coolpix L11. Ik ben geneigd naar Nikon te gaan ivm SD <=> xD kaartjes...

[ Voor 34% gewijzigd door kcRogue op 14-06-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-11-2023
Matched: camera, 250, dig, de
Is er ook een overzicht ergens waarbij je kunt zien wat ongeveer de beste keus is voor een bepaalde richtprijs i.p.v. alle posts doorlezen en alle posts tegen elkaar te moeten vergelijken en wegstrepen? :P

Ikzelf ben namelijk op zoek naar 2 digitale camera's. voor een kennis van mij die van 150 tot max 200 wil gaan. En voor mijzelf tot ongeveer 250 of ietsje hoger mocht het nodig zijn. Voor beide geld eigenlijk gewoon point-n-click. uiteraard met zo'n ruisloos en best mogelijke kwaliteit foto's :) tevens zo klein mogelijk a la canon digital ixus, exilim, etc... nou heb ik gekeken bij de lokale winkels om modellen zelf te zien maar je wordt gewoon gek van het aanbod. kan iemand 2 winnaren adviseren?

[ Voor 7% gewijzigd door X1pheR op 15-06-2007 01:50 ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koekoek2003nl schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:23:
Wordt steeds gekker hier. Na mijn paypal betaling ineens op "money order" te zien staan (10 day hold), gelijk om uitleg gevraagd. Woensdag bericht "camera is dinsdag verzonden". Mazzeltje, bericht had ik dubbel verstuurd, komt in pool, andere medewerker beantwoordt 2de mail dag later met: "sorry, UK manager is in USA tot maandag, hij zal het a.s. maandag versturen". Boel gelijk gecanceld, foutje kan, liegen niet, want manager verstuurt net na mij gesloten veilingen wel gewoon uit het UK magazijn. Kan hem nu niet meer voor zaterdag (laatste bezorgdag voor vrouw's vakantie) krijgen, dus.......Verder zoeken, andere camera's ook maar weer onder de loupe nemen, directe aankoop is nu niet meer van belang. :(
Pas dus op met EBESTDEAL4U, aka globalpct.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kcRogue schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:38:
Ik ben op zoek naar een degelijke camera mét optische zoom voor minder dan 100 €. Hij gaat dienen voor gelegenheidsfoto's, festivals, vakanties, enzovoort. Het gewone point-and-shoot werk dus.

Ik heb een beetje in pricewatch zitten grasduinen en google allerlei lastige vragen gesteld en ben gekomen tot deze toestellen:

- Fuji FinePix A500 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/3.3-5.5)
- Nikon Coolpix L10 (5MP, 3x zoom, 37-112mm, f/2.8-5.2)
Moeilijke keuze uit die 2, zou zelf voor de nikon gaan, sd kaartjes t.o.v. dure XD, betere filmfunctie. Voor point and shoot is een optische stabilizer voor mijzelf wel een must, kan het je aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
  • Laatst online: 22-03 15:15
Ik wil een camera voor iets minder dan 200 euro kopen, maar ik twijfel tussen de DMC-TZ1 en de Fuji FinePix S5600.

Wat ik wil:

Leuke foto's kunnen maken, vooral van natuur. Ik ben geen professionele fotograaf en daar is mijn budget ook niet naar, maar ik vind het wel heel leuk. Kortom: ik wil ervaring opdoen, dus dat de camera van kwaliteit is vind ik belangrijk, zo goed als dat mogleijk is in die prijsklasse natuurlijk.

Filmpjes maken: Ik ga een tijd naar Noorwegen en het leek me leuk een soort videodagboek te maken. kwaliteit hoeft niet geweldig te zijn natuurlijk.

Vergelijking van de TZ1 en de S5600:

De TZ1 heeft betere videomogelijkheden (640x480px vs 848 x 480 px)
De S5600 maakt van xD-kaartjes gebruik, dat vind ik een nadeel
De S5600 lijkt betere foto mogelijkheden te hebben, maar daar kan ik me in vergissen, ben niet zo'n expert.

wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

de tz1 en de s5600 lijken me toch vrij verschillende camera's die tz1 is een stuk handzamer, de s5600 ziet er vrij groot uit
Morgen ga ik in Groningen naar Vazlovsky een grote video/camera zaak eens even rondkijken en vragen.

Kan iemand mij nog uitleggen wat:
Zoom groothoek (mm): 35mm of 28mm
Zoom tele (mm) 350mm of 105mm
Wat is het verschil daar tussen, wat betekend dat?
(Lumix tz1 vs Cybershot DSC W80)

[ Voor 53% gewijzigd door kaasaanfiets op 16-06-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koekoek2003nl schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:49:
Kan iemand mij nog uitleggen wat:
Zoom groothoek (mm): 35mm of 28mm
Zoom tele (mm) 350mm of 105mm
Wat is het verschil daar tussen, wat betekend dat?
(Lumix tz1 vs Cybershot DSC W80)
Stel je moet met 1 oog kijken door een gat in een muur. Je kunt je voorstellen dat, als je 28 mm met je oog van het gat bent, dat je zicht iets wijder is (grotere hoek van uiterst links naar rechts), dan wanneer die afstand 35 mm is. De afstand van je oog (opnamechip) t.o.v. het gat bepaald de wijdte van je blik. Einde van je zoom bij 35 mm x 10x zoom = 350 mm, en daarmee samenhangend een smal blikveld, alsof je van 350 mm door het gat moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189737

Ik ga dalijk eens naar de MM om te kijken voor een nieuwe digitale camera. Ik ben best wel veeleisend qua kwaliteit, maar m'n budget is niet al te groot.

Een camera onder de €240,-, die vooral ook heel erg compact is. De Fuji F40 had ik al gezien, nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Anoniem: 189737 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:18:
Ik ga dalijk eens naar de MM om te kijken voor een nieuwe digitale camera. Ik ben best wel veeleisend qua kwaliteit, maar m'n budget is niet al te groot.

Een camera onder de €240,-, die vooral ook heel erg compact is. De Fuji F40 had ik al gezien, nog andere tips?
Ik denk dat, aangezien je veeleisend bent, de andere opties bestaan uit de Canon Ixus serie (60, 70 en 75 hoewel die laatste net niet in dit topic thuis hoort :) )
Ikzelf heb de F40 van Fuji gekocht na lang gezocht te hebben op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ik ben vandaag naar 2 zaken geweest van vaszlovsky

die hadden de tz1 niet als een vervangende camera liet hij mij de Sony dsc w55 zien, leuk toestel maar volgensmij niet echt wat ik zoek

bij hun 2e vestiging zag ik een Lumix DMC-LZ6
en op internet zie ik ook al een Lumix DMC-LZ7 ze lijken veel op de tz1 weet iemand hier iets mee van af?

de verkoper zei dat toestellen van olympus niet echt heel goed waren, ook niet slecht maar de sony's vond hij beter
Verder zei hij dat de hele cannon powershot serie niet echt goed was, en dat ze allemaal plastic behuizingen hadden en snel stuk gingen, die ixus serie was volgens hem beter.

maar echt alternatieven voor een tz1 van rond de 200/250 euro had hij niet behalve die sony w55 dus
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.