Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.833 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917

Matched: camera, onder, euro, dig, de
Na lange tijd te zoeken en te vergelijken heb ik toch eindelijk een keuze kunnen maken, ik heb deze week de Canon Powershot A710 IS besteld voor een kleine 200 euro. De keuze was moeilijk maar ik denk dat ik wel een goede keuze heb gemaakt! Spijtig genoeg heb ik deze keuze helemaal alleen moeten maken, zonder enige reactie op mijn vraag in het vorige topic.

BTW: Koekoek203nl, ik zou niet direct naar die man luisteren, de Powershot reeks van Canon is ongeveer de beste reeks digicams qua prijs/kwaliteit. Voor de prijs die ze vragen zal je hoogstwaarschijnlijk niet veel beter kunnen vinden! Om goede reviews te vinden over de camera's die je zoekt, ga dan even kijken op dpreview.com. Ook Cnet.com is een rijke bron aan info (inclusief video's)!

Good luck bij je zoektocht

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 142917 op 17-06-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Matched: onder, euro, de
Anoniem: 142917 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:53:
Na lange tijd te zoeken en te vergelijken heb ik toch eindelijk een keuze kunnen maken, ik heb deze week de Canon Powershot A710 IS besteld voor een kleine 200 euro. De keuze was moeilijk maar ik denk dat ik wel een goede keuze heb gemaakt! Spijtig genoeg heb ik deze keuze helemaal alleen moeten maken, zonder enige reactie op mijn vraag in het vorige topic.
soms zien mensen je reactie niet omdat er ineens heel veel mensen tegelijk hun wensen neer zetten. Gelukkig worden hier vaak vragen wel beantwoorden en daar heb je veelal ook wat aan. Kortom, je hebt het misschien alleen moeten doen, maar we hebben je misschien toch kunnen helpen met de antwoorden die we anderen gaven :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:41
Matched: dig, de
Bestaat er ook een site waar foto's zijn genomen door verschillende cams. Zou handig zijn om beetje een clue te krijgen van de kwaliteit van een d cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:18
Matched: camera, de
http://flickr.com/cameras/ << probeer dat eens, kan je je camera uitkiezen en dan zie je wat voor foto's andere mensen gemaakt hebben met die camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Geen matches
pbase.com
pixel-peeper.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Anoniem: 142917 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:53:

BTW: Koekoek203nl, ik zou niet direct naar die man luisteren, de Powershot reeks van Canon is ongeveer de beste reeks digicams qua prijs/kwaliteit. Voor de prijs die ze vragen zal je hoogstwaarschijnlijk niet veel beter kunnen vinden! Om goede reviews te vinden over de camera's die je zoekt, ga dan even kijken op dpreview.com. Ook Cnet.com is een rijke bron aan info (inclusief video's)!

Good luck bij je zoektocht
ja dat dacht ik ook al een beetje, want je ziet heel veel powershot modellen in omloop.

ik lees op dpreview een stukje over de TZ3 daar staat dat die een: Venus III Engine processor heeft.
Nou heeft die man in de winkel gister gezegt dat de processor (chip?) erg belangrijk is, maar erg veel informatie over die processor kan ik niet vinden. weet iemand hier iets meer over?

[ Voor 1% gewijzigd door kaasaanfiets op 17-06-2007 20:50 . Reden: url vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Matched: onder, de
De chip maakt niet uit, wat er uit komt wel.
Venus lll geeft overigens weerzinwekkende output (extreme noisereduction).

@iem. die een zwervend leven leidt, vooral de veehoeder op de steppe hieronder
Meer de sensors dan de NR ook hoor.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 156750 op 17-06-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Matched: de
Anoniem: 156750 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:53:
De chip maakt niet uit, wat er uit komt wel.
Venus lll geeft overigens weerzinwekkende output (extreme noisereduction).
eigenlijk jammer van panasonic, want hun lenzen zijn naar het schijnt prima en hun kleuren ook zeker, het is echt die verdraaide VenusIII die het gewoon voor ze verknalt boven iso100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Geen matches
Welk ISO moet je eigenlijk hebben om een (fatsoenlijke) foto te nemen van een ruimte met weinig licht (bijv; s’avonds een foto nemen binnen A'dam ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 21:08

_Apache_

For life.

walterg schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:41:
Vraagje: Mijn Fuji s602Zoom heeft een knopje naast de display waarmee je een rooster van twee horizontale en twee verticale lijnen op het scherm krijgt. Dit helpt om foto's symmetrisch en om een bepaald perspectief in je foto's te krijgen. Zijn er cams in dit segment die deze functie ook hebben?
Heb zelf een Canon PowerShot A530 die deze functie heeft.. ( je kijkt door een 9-vak heen zegmaar ).

Dit specifieke type word niet meer verkocht, maar wellicht heeft zijn grotere broer deze functionaliteit ook.. ( https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=5086 )

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 18-06-2007 13:31 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56

Barrycade

Through the...

Matched: camera, onder, de
ALPACINO schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:23:
Welk ISO moet je eigenlijk hebben om een (fatsoenlijke) foto te nemen van een ruimte met weinig licht (bijv; s’avonds een foto nemen binnen A'dam ofzo)
Dat heeft eigenlijk niet zo veel met iso te maken. Met iso 50 kan je zelfs knappe foto's in het donker maken. Als je sluitertijd maar lang genoeg is en je de camera stil houdt (statief). Dan moet alleen je onderwerp niet veel bewegen.

Ook kan je nog flitsen. Maar dat heeft wederom weinig met je iso te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ohh ik dacht dat het met ISO te maken had.

Ik zoek een dc die onder €150 zit en moet dus een beetje tegen bewegen kunnen want ik heb geen zin om heel tijd met een statief rondlopen :P
en ja zo hoog mp

eentje die SD ondersteunt of iets wat in de zelfde prijs van valt.

iemand een TIP ?

SAMSUNG S630 is dat wat ? of is het troep en kan net zo goed met gsm camera blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door ALPACINO op 18-06-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Matched: euro, 250, de
Wat vinden jullie van de Canon Powershot A710 is
voor rond je 250 euro ziet hij er op het eerste gezicht vrij goed uit.

ik kwam er achter dat je ook op NEXT kon klikken op de site van dpreview toen heb ik de review van de Tz1 eens doorgelezen maar daar zijn ze eigenlijk helemaal niet echt positief over.

nu ben ik een beetje aan het zoeken naar die a710 heeft iemand er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je nog even kan wachten dan zal ik je laten weten hoe hij me bevalt, heb hem even geleden besteld. Ik ben zelf echt doodnieuwsgierig want de features lijken voor mij eigenlijk 'too good to be true'. Vooral de zoom lijkt me een prachtige feature en het feit dat je met gewone AA batterijen kan werken. Je kan er standaar geen RAW mee schieten maar met dit programma op de camera lukt dat wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Matched: camera, welke, de
Anoniem: 142917 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:28:
Als je nog even kan wachten dan zal ik je laten weten hoe hij me bevalt, heb hem even geleden besteld. Ik ben zelf echt doodnieuwsgierig want de features lijken voor mij eigenlijk 'too good to be true'. Vooral de zoom lijkt me een prachtige feature en het feit dat je met gewone AA batterijen kan werken. Je kan er standaar geen RAW mee schieten maar met dit programma op de camera lukt dat wel!!!
welke camara's had jij nog meer in gedachten toen deze besteld had?
Ik moet trouwens zeggen dat ik foto's als deze:
http://dpreview-img.fotki...10is_samples/img_0297.jpg
toch wel een beetje beschamend vind, ik ben namelijk ook wel van plan foto's te schieten in het donker/of als er snel gewogen word, bij bijvoorbeeld bowlen (disco bowlen, dat is met hardere muziek en discolampen) en ik vraag me af of hij dan nog wel mooie plaatjes schiet.

moet je bij de foto hierboven schieten met een hoge iso waarde?

[ Voor 26% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-06-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, onder, dig, de
Die foto is net met een veel te hoge iso-waarde getrokken. Had de fotograaf in kwestie ipv zo een hoge iso-waarde te gebruiken gewoon de shutter speed verlaagd, dan had hij al een veel betere foto gekregen. Bij hoge iso-waarden zal je bij elk foto-toestel zo'n ruis krijgen. Bij de lumix reeks van Panasonic is dit nog erger zelfs. Dit is dus eerder een regel dan een uitzondering, hoge iso-waarden leiden momenteel nog tot abominabel slechte resultaten. Desondanks zijn er veel cameramakers die als maar hogere iso-waarden bieden als marketing stunt van 'bij ons heb je de hoogste iso-waarde'.

Als je naar de andere foto's kijkt denk ik wel dat je kan concluderen dat de A710IS echt mooie foto's maakt (als je natuurlijk weet hoe je hem in verschillende omstandigheden moet gebruiken).

Ik had tijdens het maken van mn keuze de A540, de A640 en dan de A700 en A710IS in gedachte van Canon. Ik heb ook even de superzoom reeks van Fuji in gedachte gehad maar die was uiteindelijk iets te 'bulky' voor mij. Daarnaast heb ik ook naar de LZ-reeks van Panasonic gekeken maar door de blijkbare minder goede ruisprestaties heb ik toch gekozen voor de A710. Je kan anders ook eens kijken naar Ricoh, relatief onbekend maar ook helemaal niet zo slecht. Er staat er één met een sterke zoom in de pricewatch dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Geen matches
Help !!

Welk moet ik kiezen als je let puur op photo kwaliteit. maar ook dat je 640 x 480 filmpjes met geluid kan opnemen

1. Sony DSC 650

2. Samsung s630

3. Nikkon coolpix L11

????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
ik hoor nooit iemand in dit topic over de Exilim Z75. Is dit kwalitatief wel een goede camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Matched: euro, de
Sony DSC 650 hij staat bij IT's voor 130 euro zeer scherp prijs !! Ik denk dat deze wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 15:15
Matched: camera, euro, de
Ik denk dat ik voor de A630 ga. Ik wil goede videomogelijkheden, veel foto's buiten nemen (natuur) en dit lijkt me een geschikte camera. mijn budget ligt ook rond de 200 euro. Goed plan?

[ Voor 3% gewijzigd door yootje op 20-06-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Matched: camera, euro, 250, dig, de
koekoek2003nl schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:28:
ik ben vandaag naar 2 zaken geweest van vaszlovsky

die hadden de tz1 niet als een vervangende camera liet hij mij de Sony dsc w55 zien, leuk toestel maar volgensmij niet echt wat ik zoek

bij hun 2e vestiging zag ik een Lumix DMC-LZ6
en op internet zie ik ook al een Lumix DMC-LZ7 ze lijken veel op de tz1 weet iemand hier iets mee van af?

de verkoper zei dat toestellen van olympus niet echt heel goed waren, ook niet slecht maar de sony's vond hij beter
Verder zei hij dat de hele cannon powershot serie niet echt goed was, en dat ze allemaal plastic behuizingen hadden en snel stuk gingen, die ixus serie was volgens hem beter.

maar echt alternatieven voor een tz1 van rond de 200/250 euro had hij niet behalve die sony w55 dus
Ik had een W55, maar die heb ik na 2 weken weer verkocht.
Ik heb bijna geen enkele goede foto gemaakt als ik ergens op inzoomde.
Alles was bewogen, van net niet scherp tot super onscherp.
Ik heb daarna goed opgelet en ook in de winkel geprobeerd voor iets te kopen. zodoende uitgekomen op de TZ-1.
Deze heeft ook niet zoveel pixels als de TZ-3, waardoor ook een stuk minder ruis bij donkere opnames.

Je ziet het steeds meer, met de hoge resolutie camera's, dat ruis een probleem wordt, en waar het voorgaande model nog niet echt last van had.
Staar je dus niet blind op de pixels. 3 tot 5 megapixel is voor de meeste mensen ruim voldoende.
Wil je echt grote posters gaan afdrukken van je foto's, dan is het overwegen van een camera met meer pixels een optie.
Met de huidige camera's bijna altijd een nadeel, maar de fabrikanten moeten wel, anders blijven de camera's in de schappen liggen.
Net als bij luidsprekers, het eerste wat iemand wilt weten is "hoeveel Watt" zijn die speakers?
Of bij stofzuigers, daar wordt ook van de daken af geschreewd hoeveel Watt hij verbruikt, hoe meer hij verbruikt hoe beter hij is denken de meeste mensen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Matched: camera, dig, de
sssensss schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:39:
[...]

Ik had een W55, maar die heb ik na 2 weken weer verkocht.
Ik heb bijna geen enkele goede foto gemaakt als ik ergens op inzoomde.
Alles was bewogen, van net niet scherp tot super onscherp.
Ik heb daarna goed opgelet en ook in de winkel geprobeerd voor iets te kopen. zodoende uitgekomen op de TZ-1.
Deze heeft ook niet zoveel pixels als de TZ-3, waardoor ook een stuk minder ruis bij donkere opnames.

Je ziet het steeds meer, met de hoge resolutie camera's, dat ruis een probleem wordt, en waar het voorgaande model nog niet echt last van had.
Staar je dus niet blind op de pixels. 3 tot 5 megapixel is voor de meeste mensen ruim voldoende.
Wil je echt grote posters gaan afdrukken van je foto's, dan is het overwegen van een camera met meer pixels een optie.
Met de huidige camera's bijna altijd een nadeel, maar de fabrikanten moeten wel, anders blijven de camera's in de schappen liggen.
Net als bij luidsprekers, het eerste wat iemand wilt weten is "hoeveel Watt" zijn die speakers?
Of bij stofzuigers, daar wordt ook van de daken af geschreewd hoeveel Watt hij verbruikt, hoe meer hij verbruikt hoe beter hij is denken de meeste mensen. |:(
Klopt, dat pixel verhaal begrijp ik ook wel, alleen de Tz1 komt bij dpreview niet niet echt positief uit de bus, hoewel het een erg handig compact toestel is met 10x optische zoom. ook vaag is dat hij wel aangeraden word.
lijkt de Powershot a710 is toch iets beter uit de bus te komen, ook met manual installingen e.d. dat verschil in zoom maakt me niet zo heel veel uit. 6 vs 10
daar komt bij dat hier in sommige winkels de tz1 niet meer te krijgen is omdat het een te oud toestel is.

TZ1:
Conclusion - Pros
Unique compact with 10x image stabilized zoom
Good resolution, surprisingly sharp folded optics lens
Bright, breezy punchy results out of camera
High quality construction
Highly versatile 35-350mm zoom range
Good shot-to-shot speed
Reliable white balance with fine tuning
Generally feels fast and responsive (though see below)
High speed (and accurate) focus; near class-leading performance
Big, bright, high resolution screen
Decent movie mode with 848 x 480 pixel 30fps widescreen option
Zooming during movie clips
Image stabilization works well
Histogram in record and playback mode, full on-screen exposure information
Excellent on-screen menus and control system
Easy - and fun - to use
Conclusion - Cons
Noise - and heavy noise reduction - make ISO 200+ usable only for small prints
Noise visible in shadow areas even at ISO 80
No manual control of shutter speed or aperture
Some metering issues, particularly in backlit scenes
Default contrast and saturation quite high
Occasional exposure problems and blown highlights when shooting in very bright light
Longer than average shutter lag - up to 0.3 seconds.

A710 IS
Conclusion - Pros
Good resolution
Clean and detailed results across the frame and zoom range
Useful 35-210mm equiv. 6x zoom lens
Effective image stabilization
Fairly light noise reduction means less fine detail is lost at higher ISO settings (though see below)
Fast, reliable focus
Reliable exposure and white balance and accurate color (though a bit too 'vivid' by default)
Sophisticated and comprehensive features and controls
Good range of in-camera tonal and color adjustments
Excellent build quality for a 'budget' camera
Very little purple fringing
Compact and lightweight
Big, fairly bright (though low res) screen
Excellent battery life from 2x NiMH batteries
Good balance of noise reduction and detail retention at higher ISO settings
Excellent macro mode
Excellet movie quality
Optional add-on lenses, filters, 40m underwater case and slave flash
Good value for money
Conclusion - Cons
Highlight clipping and occasional over-exposure in bright, contrasty conditions
Combined card / battery compartment can make changing cards without losing the batteries fiddly
Zoom is a bit jumpy (not enough steps between 35 and 210mm)
No dedicated button for ISO and no custom modes / shortcuts
Our sample had occasional auto orientation errors (landscape shots being tagged for rotation unnecessarily)
Slow flash recycling (and fairly slow shot-to-shot times in general)
Low res and very slightly laggy screen
Images a bit soft viewed at 100% - benefit from a little sharpening
ISO 400 and 800 do look quite noisy

laatst genoemde heeft wel een beetje een velle kleur rood, maar dat vind ik juist wel mooi lijken hoewel het niet natuurlijk is, maarja je moet het persoonlijk ook mooi vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103633

Matched: camera, 250, dig, de
Omdat ik net in de verkeerde topic zit te kijken, nu maar in de goede ...
Persoonlijk ben ik samen met mijn broertje nu op zoek naar een camera, voor het vissen.

Dit betekend een budget van ongeveer +/- max 250 + accesoires.

Mijn eisen zijn:
Ook goed in de nacht foto's kunnen maken
Megapixels niet zo belangrijk
Zoom ook niet zo (is wel leuk om foto's te maken van vissen in het water enzo.. dan is het wel handig maar 3x dan genoeg)
Image Stabilisator

Hierbij kwam ik dan uit op de Panasonic Lumix DMC L7
Vanwege het belangrijkste .. Prijs - image stabilisator - ook leuke zoom (6x) - grotere lens in de prijsklasse...

Is dit een beetje goede camera voor deze doeleinden? Kan namelijk nergens een echte duidelijke kwalitatieve reviews vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Anoniem: 103633 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:33:
Mijn eisen zijn:
Ook goed in de nacht foto's kunnen maken
Megapixels niet zo belangrijk
Zoom ook niet zo (is wel leuk om foto's te maken van vissen in het water enzo.. dan is het wel handig maar 3x dan genoeg)
Image Stabilisator

Hierbij kwam ik dan uit op de Panasonic Lumix DMC L7
Vanwege het belangrijkste .. Prijs - image stabilisator - ook leuke zoom (6x) - grotere lens in de prijsklasse...

Is dit een beetje goede camera voor deze doeleinden? Kan namelijk nergens een echte duidelijke kwalitatieve reviews vinden
Bedoel je soms de LZ7, kan niks vinden van een L7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103633

Anoniem: 154453 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:51:
[...]

Bedoel je soms de LZ7, kan niks vinden van een L7?
Ja inderdaad, de LZ7

Zijn er misschien mensen met ervaring met deze cam? Lees er heel weinig over ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
yootje schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:56:
Ik denk dat ik voor de A630 ga. Ik wil goede videomogelijkheden, veel foto's buiten nemen (natuur) en dit lijkt me een geschikte camera. mijn budget ligt ook rond de 200 euro. Goed plan?
Deze is bij MediaMarkt Alkmaar nu 188 Euro...

Ik moet voor mijn werk een niet al te veel kostende nieuwe digitale fototoestel uitzoeken. Er zullen vooral foto's mee gemaakt worden (duh) bij conferenties en evenementen (binnen) Mijn oog viel ook op deze A630 van canon omdat ik goede ervaringen heb met mijn eigen A75. Of zijn er betere camera's voor het zelfde geld verkrijgbaar?

De hoofdzakelijke eisen zijn dus:
  • makkelijk te bedienen door niet-technische collega's
  • Rond de 250 Euro,
  • In de auto stand dus goede binnen foto's maken.
Of hebben jullie andere suggesties?

Zal altijd beter zijn dan die Ricoh 8MP ding die we nu hebben...

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: euro, 250, de
Pin0 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:43:
[...]
  • Rond de 250 Euro,

Canon A710is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pin0 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:43:
[...]

Deze is bij MediaMarkt Alkmaar nu 188 Euro...

Ik moet voor mijn werk een niet al te veel kostende nieuwe digitale fototoestel uitzoeken. Er zullen vooral foto's mee gemaakt worden (duh) bij conferenties en evenementen (binnen) Mijn oog viel ook op deze A630 van canon omdat ik goede ervaringen heb met mijn eigen A75. Of zijn er betere camera's voor het zelfde geld verkrijgbaar?

• Rond de 250 Euro,

Ricoh 8MP? Lijkt me dan toch wel een redelijk moderne camera! Wat is er dan mis mee dat je het als 'Ricoh 8MP ding' omschrijft? De A630 lijkt me een hele goede keuze, maar misschien kan je ook even kijken naar de A540 tot A 570. In sé allemaal dezelfde camera, gewoon verschillende hoeveelheid megapixels en ik denk dat het formaat vh schermpje ook varieert. Een 540 lijkt me een heel degelijke camera en die kan je voor een betere prijs dan de A630 op de kop tikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 18:20
Anoniem: 142917 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:37:
[...]
A630 lijkt me een hele goede keuze, maar misschien kan je ook even kijken naar de A540 tot A 570. In sé allemaal dezelfde camera, gewoon verschillende hoeveelheid megapixels en ik denk dat het formaat vh schermpje ook varieert. Een 540 lijkt me een heel degelijke camera en die kan je voor een betere prijs dan de A630 op de kop tikken!
Een A630 is zeker geen A540. Een simpel voorbeeld is het scherm, bij de A630 draaibaar, bij de A540 zit hij vast.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:07:
[...]

Klopt, dat pixel verhaal begrijp ik ook wel, alleen de Tz1 komt bij dpreview niet niet echt positief uit de bus, hoewel het een erg handig compact toestel is met 10x optische zoom. ook vaag is dat hij wel aangeraden word.
lijkt de Powershot a710 is toch iets beter uit de bus te komen, ook met manual installingen e.d. dat verschil in zoom maakt me niet zo heel veel uit. 6 vs 10
daar komt bij dat hier in sommige winkels de tz1 niet meer te krijgen is omdat het een te oud toestel is.

TZ1:
Conclusion - Pros
Unique compact with 10x image stabilized zoom
Good resolution, surprisingly sharp folded optics lens
Bright, breezy punchy results out of camera
High quality construction
Highly versatile 35-350mm zoom range
Good shot-to-shot speed
Reliable white balance with fine tuning
Generally feels fast and responsive (though see below)
High speed (and accurate) focus; near class-leading performance
Big, bright, high resolution screen
Decent movie mode with 848 x 480 pixel 30fps widescreen option
Zooming during movie clips
Image stabilization works well
Histogram in record and playback mode, full on-screen exposure information
Excellent on-screen menus and control system
Easy - and fun - to use
Conclusion - Cons
Noise - and heavy noise reduction - make ISO 200+ usable only for small prints
Noise visible in shadow areas even at ISO 80
No manual control of shutter speed or aperture
Some metering issues, particularly in backlit scenes
Default contrast and saturation quite high
Occasional exposure problems and blown highlights when shooting in very bright light
Longer than average shutter lag - up to 0.3 seconds.

A710 IS
Conclusion - Pros
Good resolution
Clean and detailed results across the frame and zoom range
Useful 35-210mm equiv. 6x zoom lens
Effective image stabilization
Fairly light noise reduction means less fine detail is lost at higher ISO settings (though see below)
Fast, reliable focus
Reliable exposure and white balance and accurate color (though a bit too 'vivid' by default)
Sophisticated and comprehensive features and controls
Good range of in-camera tonal and color adjustments
Excellent build quality for a 'budget' camera
Very little purple fringing
Compact and lightweight
Big, fairly bright (though low res) screen
Excellent battery life from 2x NiMH batteries
Good balance of noise reduction and detail retention at higher ISO settings
Excellent macro mode
Excellet movie quality
Optional add-on lenses, filters, 40m underwater case and slave flash
Good value for money
Conclusion - Cons
Highlight clipping and occasional over-exposure in bright, contrasty conditions
Combined card / battery compartment can make changing cards without losing the batteries fiddly
Zoom is a bit jumpy (not enough steps between 35 and 210mm)
No dedicated button for ISO and no custom modes / shortcuts
Our sample had occasional auto orientation errors (landscape shots being tagged for rotation unnecessarily)
Slow flash recycling (and fairly slow shot-to-shot times in general)
Low res and very slightly laggy screen
Images a bit soft viewed at 100% - benefit from a little sharpening
ISO 400 and 800 do look quite noisy

laatst genoemde heeft wel een beetje een velle kleur rood, maar dat vind ik juist wel mooi lijken hoewel het niet natuurlijk is, maarja je moet het persoonlijk ook mooi vinden denk ik.
Het zou mooi zijn als je in een winkel is wat kunt testen met die 2. Dan kun je zelf beslissen wat je het fijnst vindt. Toch behoorlijk persoonlijk.
Succes ermee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ja maar de vraag is of dat een gewenste extra feature is want naast het draaibare schermpje is de 630 quasi exact dezelfde camera. De sensor is iets groter maar dit geeft amper een kwaliteitsverschil. Het is dus de vraag of voor deze beperkte extra features ook extra geld op tafel gelegd wilt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Anoniem: 142917 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:09:
Ok ja maar de vraag is of dat een gewenste extra feature is want naast het draaibare schermpje is de 630 quasi exact dezelfde camera. De sensor is iets groter maar dit geeft amper een kwaliteitsverschil. Het is dus de vraag of voor deze beperkte extra features ook extra geld op tafel gelegd wilt worden!
Ik zeker wel iig, ik heb een vaste en zo een camera met flexibel scherm. Als de zon in dat vaste scherm komt krijg je reflectie -> slecht beeld.

Dat lossen scherm kan je dan makkelijk draaien en als je bijvoorbeeld macro opnames wil maken van paddestoelen(onderaf) of iets dan is een draaischerm nog handiger.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb vandaag een Canon Ixus 70 besteld... Ik wilde al een tijdje een extra camera, en dan 1 die ik gewoon in mn broekzak kan stoppen, maar toch leuke foto's kan maken.

Toevallig begon mijn zusje er vandaag ook over dat ze een kleine digicam wilde hebben, dus zo konden we het mooi 50/50 doen ;)

Heb ook nog naar de fuji F40 fd gekeken, maar die was toch weer iets groter, en mn zusje vond de ixus mooier... (vrouwen 8)7 )
Ook gaven ze op dpreview de ixus wat meer punten voor gebruiksgemak, en dat is voor mijn zusje wel belangrijk natuurlijk!

Zodra ik de cam binnen heb, post ik mijn bevindingen!

[ Voor 11% gewijzigd door GeleFles op 20-06-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 142917 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:37:
[...]

Ricoh 8MP? Lijkt me dan toch wel een redelijk moderne camera! Wat is er dan mis mee dat je het als 'Ricoh 8MP ding' omschrijft? De A630 lijkt me een hele goede keuze, maar misschien kan je ook even kijken naar de A540 tot A 570. In sé allemaal dezelfde camera, gewoon verschillende hoeveelheid megapixels en ik denk dat het formaat vh schermpje ook varieert. Een 540 lijkt me een heel degelijke camera en die kan je voor een betere prijs dan de A630 op de kop tikken!
Het is vast geen echte 8MP maar één die software matig vergroot oid. Er zijn nu een aantal keer foto's mee gemaakt, en er zijn er altijd heel veel onscherp, bewogen en binnen zijn ze dat ook maar dan met een gele waas erover. Bovendien moet de flitser die er in zit naar mijn idee te lang opladen... en dat is irritant als je een podium op moet om foto's te maken...

Ik zal ook eens kijken naar die andere camera's die je daar noemt...

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208913

Ik wil eigenlijk nog een iets goedkoper cameraatje kopen.... :P

Ik wil gewoon een klein en makkelijk ding, waar ik niet teveel mee hoef te kloten en die ik kwijt kan raken zonder dat ik moet huilen. Ik twijfel zelf tussen de volgende twee:

- Canon Ixus Wireless (170,- bij Bol)
http://kieskeurig.nl/prod...AE184C12570C8003B9A57.htm
Wireless lijkt me ook wel een leuke gimmick....

- Casio EX-Z75 (170,- bij Chear!)
http://kieskeurig.nl/prod...D0FD2C125727A00374694.htm

Iemand advies, of misschien betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223796

Hallo,

Ik ben erg gecharmeerd van het design van de NV serie van samsung. Nu heb ik weinig verstand hiervan en probeer ik erachter te komen wat voor mij de beste keus is? Of misschien tot de conclusie moet komen dat samsung helemaal niets is.....

Afijn, Ik heb het idee dat de Samsung s1050, die voor 180 euro word aangeboden een goede deal is. Dit omdat deze camera een Iso heeft tot 1600 en dat je een diafragma-voorkeuze en een sluitertijd-voorkeuze. Deze zaken zie je metname op de betere camera's toch? En je kunt er een gewone baterij in doen

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik de nv 10 mooier vindt alleen heeft deze camera de bovengenoemde zaken niet. Het enigste wat wa de nv 10 wel heeft is de schneider lens? Nu komt de nv11 (ook 5 x zoom) volgens mij dichter in de buurt van de s1050 alleen kost deze 120 euro meer!

Nogmaals ik moet nog erg veel leren....Maar als iemand mij een beetje op weg kan helpen waardeer ik dat zeer! (oh ja,... voorgaande post doorgelezen alleen niks over de s1050?)

Alvast bedankt Antoine.
lopezdijkstra wijzigde dit bericht 21-06-2007 16:17 (3%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Ik ben erg gecharmeerd van het design van de NV serie van samsung. Nu heb ik weinig verstand hiervan en probeer ik erachter te komen wat voor mij de beste keus is? Of misschien tot de conclusie moet komen dat samsung helemaal niets is.....

Afijn, Ik heb het idee dat de Samsung s1050, die voor 180 euro word aangeboden een goede deal is. Dit omdat deze camera een Iso heeft tot 1600 en dat je een diafragma-voorkeuze en een sluitertijd-voorkeuze. Deze zaken zie je metname op de betere camera's toch? En je kunt er een gewone baterij in doen

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik de nv 10 mooier vindt alleen heeft deze camera de bovengenoemde zaken niet. Het enigste wat wa de nv 10 wel heeft is de schneider lens? Nu komt de nv11 (ook 5 x zoom) volgens mij dichter in de buurt van de s1050 alleen kost deze 120 euro meer!

Nogmaals ik moet nog erg veel leren....Maar als iemand mij een beetje op weg kan helpen waardeer ik dat zeer! (oh ja,... voorgaande post doorgelezen alleen niks over de s1050?)

Alvast bedankt Antoine.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het hangt natuurlijk in hoofdzaak af van waar je je camera voor wilt gebruiken. Zou je een sterke zoom nodig hebben, trek je veel foto's in slecht belichte situaties, ...

Ga eens kijken op dpreview.com en cnet.com, daar vind je verschillende reviews en op cnet vind je zelfs een buyers-guide! Over de Samsung NV10 is dpreview een beetje kritisch over de kwaliteit van de foto's, op deze link vind je voorbeeldfoto's. Als je nog vragen hebt, stel ze maar gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:14:
Het hangt natuurlijk in hoofdzaak af van waar je je camera voor wilt gebruiken. Zou je een sterke zoom nodig hebben, trek je veel foto's in slecht belichte situaties, ...

Ga eens kijken op dpreview.com en cnet.com, daar vind je verschillende reviews en op cnet vind je zelfs een buyers-guide! Over de Samsung NV10 is dpreview een beetje kritisch over de kwaliteit van de foto's, op deze link vind je voorbeeldfoto's. Als je nog vragen hebt, stel ze maar gerust!
Mijn vriendin heeft een eos 30D dus ik wil deze camera gebruiken voor vakantie en dagjes uit, maar dan wel met met een beetje goeie kwaliteit zodat stel je maakt die top foto..... De NV10 reviews heb ik helemaal doorgespit. maar als ik dan naar de speciificatie kijk dan staat volgens mij de 1050 gelijk aan de nv11 en is dus veel beter dan de NV10. Aangezien er geen reviews zijn van de 1050 weet ik dat niet helemaal zeker? Dus een deskundig oordeel is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, als je vriendin een EOS30D heeft betekent dat denk ik toch wel dat zij wat verstand heeft van het nemen van foto's. Misschien kan zij ook even helpen met de keuze. Waar je je zeker niet op mag baseren is de iso-waarde die een camera aankan. Dit is eerder een marketing tool dan wat anders. Iso-waarden hoger dan 400 zijn vaak al niet meer zo mooi en boven de 1000 zijn ze gewoon onbruikbaar bij ELKE compact-camera. Je moet je ook niet baseren op het aantal megapixels. 6mp is meer dan voldoende voor gewone familie en vakantiefoto's.

Ik heb de 1050 eens vergeleken met de nv10 en het grootste verschil lijkt mij de zoom, groter lcd en de 1050 werkt op gewone batterijen ipv accu (altijd handig). Als ik moest kiezen tussen deze 2 zou ik persoonlijk voor de 1050 gaan. In de pricewatch is de 1050 goedkoper en hij heeft meer en betere features dan de NV10. Maar kijk toch nog even rond op de hierboven vermelde sites, wie vind je wel iets beter voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:50:
Mja, als je vriendin een EOS30D heeft betekent dat denk ik toch wel dat zij wat verstand heeft van het nemen van foto's. Misschien kan zij ook even helpen met de keuze. Waar je je zeker niet op mag baseren is de iso-waarde die een camera aankan. Dit is eerder een marketing tool dan wat anders. Iso-waarden hoger dan 400 zijn vaak al niet meer zo mooi en boven de 1000 zijn ze gewoon onbruikbaar bij ELKE compact-camera. Je moet je ook niet baseren op het aantal megapixels. 6mp is meer dan voldoende voor gewone familie en vakantiefoto's.

Ik heb de 1050 eens vergeleken met de nv10 en het grootste verschil lijkt mij de zoom, groter lcd en de 1050 werkt op gewone batterijen ipv accu (altijd handig). Als ik moest kiezen tussen deze 2 zou ik persoonlijk voor de 1050 gaan. In de pricewatch is de 1050 goedkoper en hij heeft meer en betere features dan de NV10. Maar kijk toch nog even rond op de hierboven vermelde sites, wie vind je wel iets beter voor je geld!
Bedankt voor het kijken, duidelijk verhaal! Vind je dat een diafragma-voorkeuze en een sluitertijd-voorkeuze doorslaggevend is. Ik ben namenlijk nu nog al een amateur maar zou deze camera ook graag als opstapje gebruiken en wie weet hou ik er wel een hobby aan over?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zijn zeker features die leuk zijn om mee te experimenteren en om te leren omgaan met de shutterspeed en de apperture. Als opstap naar een hobby lijkt met dit een goede camera, ik ben persoonlijk net iets meer fan van de Powershot reeks van Canon (heb zelf een A710 IS in bestelling). Maar als je de Samsung mooier vindt dan moet je die kopen! De keuze is moeilijk hé :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:17:
Het zijn zeker features die leuk zijn om mee te experimenteren en om te leren omgaan met de shutterspeed en de apperture. Als opstap naar een hobby lijkt met dit een goede camera, ik ben persoonlijk net iets meer fan van de Powershot reeks van Canon (heb zelf een A710 IS in bestelling). Maar als je de Samsung mooier vindt dan moet je die kopen! De keuze is moeilijk hé :p
YEpp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik was vannavonnd bij de mediamarkt in groningen en ik kon de powershot a710 is niet vinden, hebben ze die niet bij de mediamarkt? (het was verschrikkelijk druk dus ik kon het niet vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Is er een faq of iets dergelijks waar je moet opletten wanneer een cam koopt ? of is er iemand zo vriendelijk om eentje te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ALPACINO schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:27:
Is er een faq of iets dergelijks waar je moet opletten wanneer een cam koopt ? of is er iemand zo vriendelijk om eentje te maken :)
Ga eens even kijken op cnet, daar hebben ze wel een goeie Buyers Guide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Het is niet helemaal de juiste plaats om te vragen, maar ik stel hem toch even.

Wat is een gebruikte Canon Ixus 50 waard? (Powershot SD400)

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_sd400.asp
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/reviews/canonSD400/images/3q-001.jpg

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

[quote]Anoniem: 142917 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:53:
Na lange tijd te zoeken en te vergelijken heb ik toch eindelijk een keuze kunnen maken, ik heb deze week de Canon Powershot A710 IS besteld voor een kleine 200 euro.

Mag ik misschien vragen waar je deze camera voor dat bedrag hebt besteld ? goedkoopste winkel die ik zie is hij 235 .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Over de A710: deze camera is in NL niet meer bestelbaar sinds afgelopen week. Aangezien Canon hem niet op voorraad heeft komt hij waarschijnlijk nooit meer binnen bij de Nederlandse fotowinkels (uiteraard inclusief electronicawinkels als MM, BCC en dixons).

Over de waarde van een tweedehands ixus50: een ixus60 kun je (of kon je) voor ongeveer 200 euro scoren. Bereken zelf maar wat je dan voor een tweedehands ixus50 wilt betalen. (overigens koop je een nieuwe Sony DSC W55 voor 159 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

wat? de a710 IS niet meer beschikbaar? :|

maar waar heb je hem nou weg voor 200euro.... dat word er namelijk gevraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:37
Ik wilde naast mijn Canon G5 ook nog een compacte camera om mee te nemen naar feesten en wat dan ook. Na lang zoeken ben ik uitgekomen op de Fujifilm F40fd. Vroeger was Fujifilm nog af te raden maar de nieuwe modellen zijn erg goed! Vooral de hoge ISO (met weinig ruis!) is echt een groot pluspunt voor mij. Ik kan in donkere omgevingen echt prima foto's maken. Verder heeft die weinig manuele opties maar bijna alle foto's zien er prima uit! Hij kost op dit moment 235,- dus binnen je budget!

ps. in de winkel lijkt hij een beetje groter dan de meeste compacte camera's maar dit is gezichtsbedrog! Zet deze camera maar eens naast een een kleinere camera en je zal zien dat het bijna niks scheelt. Ik heb nu een origineel F40fd camerahoesje en hij is echt klein genoeg (om makkelijk in je broekzak te doen).

Afbeeldingslocatie: http://image.blog.livedoor.jp/applebrothers/imgs/8/0/80269ce8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kingfriko schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:50:
[quote]Anoniem: 142917 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:53:
Na lange tijd te zoeken en te vergelijken heb ik toch eindelijk een keuze kunnen maken, ik heb deze week de Canon Powershot A710 IS besteld voor een kleine 200 euro.

Mag ik misschien vragen waar je deze camera voor dat bedrag hebt besteld ? goedkoopste winkel die ik zie is hij 235 .
Heb hem aan groothandelsprijs kunnen kopen via een een vriend :Y) Als ik de btw er dan nog aftrekt dan komt het op minder dan 210 euro. Zo zie je dus maar hoe laag de marges zijn van sommige webwinkels, als ze de cam al voor slechts 230 euro aanbieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik ben (na aanschaf van een DSLR) toch "in de markt" voor de compact.
(mijn oude minolta analoge slr met lens was gewoon veel kleiner, zo klein dat ik hem altijd in mijn rugzak bij heb, iets wat ik niet kan doen met de D80. (ik wil voor "alles" naar digitaal, behalve als ik van te voren weet dat ik zwart-wit analoog foto's wil maken))
Natuurlijk blijft de D80 wel mijn primaire camera, maar het is fijn om altijd iets bij te hebben wat foto's kan maken.

Weet iemand een (fatsoenlijke, goedkope) digitale compact die aan de volgende eisen voldoet?
- flitsvoetje op de camera
- zoomlens die begint op 28mm fov equivalent of weider
- redenlijke performance op de laagste iso-waarde
- een mogelijkheid om alle settings met de hand in te stellen (diafragma, sluitertijd, iso, focus).

[ Voor 7% gewijzigd door qadn op 28-06-2007 12:07 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met dat flitsvoetje bedoel je toch zo een aansluit 'bracket' waar je een aparte flash op kan zetten hé? Lijkt me nogal moeilijk om zo een camera te vinden, als je nu die voorwaarde van dat flitsvoetje laat vallen dan zal je waarschijnlijk verschillende alternatieven vinden maar anders weet ik het toch niet.

--Edit--

Ik heb even rondgekeken op dpreview en in de pricewatch en daar heb ik de Fujifilm FinePix s6000fd gevonden. Het is geen compact maar ik denk wel dat hij kleiner is dan je D80 en dus ook iets draagbaarder zal zijn. Hij heeft alle mogelijke instelmogelijkheden en een heel sterke zoom (10x). Hij ligt net iets buiten budget, in de pricewatch staat hij te koop voor €266.

Misschien het overwegen waard dus!

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 142917 op 28-06-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

tjah, het flitsvoetje is toch echt een harde eis.
De oncamera-flitsers van de compacts voldoen gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

qadn:
Die bestaat de P5000 van Nikon namelijk.
Nikon Filtsmount dus je flitser van de D80 past er op.
échte VR, 10 MP , zo'n zelfde dial als de D80 dus ook M, P, A etc enuit ervaring weet ik dat er mooie platen uitkomen. (Ik heb mijn zus en vriend deze geadviseerd)
Alleen een 35-115 lens en rond de €350 te koop, maar met die specs die jij wilt zit je toch echt verkeerd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Het hoeft geen nikon-flitsvoetje te zijn, elk normaal flitsvoetje zal prima zijn (ben prima in staat mijn flitsers op manual te gebruiken).
Me dunkt dat zo'n camera toch zou moeten bestaan? En tegenwoordig moet dat ook wel goedkoop kunnen.
5 of 6 MP is voor mijn doeleinden hiermee plenty.
De lens is overigens een minder harde eis, met een begin van 35 of 50 kan ik prima leven. Hell met een vaste focale lengte kan ik ook leven (als deze in het 28-50 berijk valt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ik ga morgen de Kodak Easy Share C633 halen hij is bij blokker voor €100.

Kan iemand een goed reden geven om deze cam niet te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/c663.html

En pricewatch: pricewatch: Kodak Easyshare C663 (6MP, 3x zoom, 34-102mm, f/2.7-4.6)

Lijkt me geen slechte deal. Opstarten duurt nogal lang blijkbaar, maar hij heeft weinig shutterlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Opstarten is geen groot probleem voor mij, heb alle tijd :P

Alleen ze zijn allemal op en de nieuwe lading moet nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24

The_Scarabial

MTB for life!

Anoniem: 142917 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:14:
[...]

Heb hem aan groothandelsprijs kunnen kopen via een een vriend :Y) Als ik de btw er dan nog aftrekt dan komt het op minder dan 210 euro. Zo zie je dus maar hoe laag de marges zijn van sommige webwinkels, als ze de cam al voor slechts 230 euro aanbieden!
ik heb hem vandaag ook gekocht voor 249,-

eerste indruk van de camera is erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

The_Scarabial schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:07:
[...]

ik heb hem vandaag ook gekocht voor 249,-

eerste indruk van de camera is erg goed :)
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05

Cheezus

Luiaard

littlejoannes schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:50:
http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/c663.html

En pricewatch: pricewatch: Kodak Easyshare C663 (6MP, 3x zoom, 34-102mm, f/2.7-4.6)

Lijkt me geen slechte deal. Opstarten duurt nogal lang blijkbaar, maar hij heeft weinig shutterlag.
ALPACINO had het over de C633, niet de C663.
Bij nader inzien zit ik zelf ook bij de specs van de C663 te kijken, de C633 staat helemaal niet op de kodak site 8)7

Voor m'n vriendin ben ik ook op zoek naar een low-budget point&shoot camera.
Ik zag voor 99 euro de C613 staan bij block, die ziet er best leuk uit, vrij compact.
Als ik de C613 en de C633 naast elkaar zet (C633 heeft dezelfde prijs) kom ik hier op uit:

C633:
Geen uitgebreide specs te vinden (zat naar C663 te kijken).

C613
+
In zwart verkrijgbaar (ziet er een stuk beter uit :P)
-
Geen optische zoeker
geen reviews te vinden

Daarnaast zat ik nog te kijken naar een canon A460, deze is vergelijkbaar met de C613 maar dan met iets meer zoombereik, verder is ie iets groter en duurder.

Ik neig zelf naar de C613, alleen weet ik niet wat voor plaatjes hieruit komen..
Heeft iemand nog andere suggesties? Het budget ligt tussen de 100 en 150 euro (max).

[ Voor 18% gewijzigd door Cheezus op 30-06-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Matched: camera, welke, euro, dig, de
Ik moest ff voor een digitale camera camera voor mn ouders gaan kijken. Nu zijn ze totaal niet technisch, dus willen ze een simpel dingetje. Nu hebben ze wel een eisenlijst, met behoorlijk wat eisen. Hier volgenze:

simpele bediening
goede en sterke flits
niet te veel moeilijke handelingen verrichten bij het maken van foto (ze laten hem dus altijd op auto-functie staan)
groothoeklens
grote knoppen
beeldstabalisator
flinke zoom (optische zoom)
optische zoeker

Het budget hiervoor is max. 350 euro incl. tasje, accu, kaartje etc.

Heeft er een van jullie tips welke goede camera aan deze eisen voldoet?

Bij voorbaat dank! :*

Ik zat zelf te denken aan de canon a710is. Heeft er nog iemand een beter idee

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 157478 op 30-06-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

de a710 IS heeft geen groothoek lens volgensmij?
e de optische zoeker heb je volgenmij ook niet zo heel veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224814

Matched: camera, welke, euro, de
Ik ben ook op zoek naar een camera. Ik wil rond de 200 euro besteden. Ik heb nu 2 camera's op het oog, namelijk de Casio Z-75 en de Sony DSC-W55.
De cameras hebben bijna dezelfde specificaties, dus ik weet niet welke ik moet kiezen.
Heeft iemand misschien nog een tip of advies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Matched: camera, onder, welke, euro, dig, de
Anoniem: 224814 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:07:
Ik ben ook op zoek naar een camera. Ik wil rond de 200 euro besteden. Ik heb nu 2 camera's op het oog, namelijk de Casio Z-75 en de Sony DSC-W55.
De cameras hebben bijna dezelfde specificaties, dus ik weet niet welke ik moet kiezen.
Heeft iemand misschien nog een tip of advies? :?
Doe jezelf een lol, leg er 80 euro bij en koop een A710 IS, die heb je bij Dixons incl. 2 GB SD kaartje (als je een oude flutcamera inlevert, het zijn de camera-inruil weken).

Ben zelf aan vervanging toe van mijn Kodak DX 3900 (hou hem er nog wel bij trouwens). Ben al weken reviews aan het lezen en voor onder de 300 euro is de A710 IS de beste camera. Er komen een paar anderen in de buurt, maar als je iets zoekt met: Redelijke zoom + stabilisatie, Optische zoeker, LCD scherm, >6 miljoen pixels en wat ook nog een beetje mooie foto's maakt, zowel in panorama als macro. Verder kan je het fotograferen net zo ingewikkeld maken als je zelf wilt.

Bronnen:
http://www.letsgodigital....ra/review/120/page_1.html
http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=254
http://www.dcresource.com...on/powershot_a710-review/
http://reviews.cnet.com/d...4505-6501_7-32065685.html
http://www.dpreview.com/reviews/canona710is/
http://kieskeurig.nl/prod...4E44DC12571D80036A697.htm

De mijne gisteren besteld, in Apeldoorn in 10 zaken geweest, overal uitverkocht. Zegt genoeg lijkt me.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224814

Matched: camera, euro, dig, de
ik heb deze A710 IS eens opgezocht, maar ik ben het hier niet mee eens. Deze camera is een stuk groter en dikker, en zal anders gebruikt worden. Bovendien vind ik 170 euro of 240 euro een aardig verschil.
Heeft iemand meer advies over die Casio Z75 en Sony W55? Of is er een andere camera die beter is en in deze prijsklasse valt?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
Ik zie ook heel vaak de Z75 in de aanbieding, is dit een beetje een goeie cam? Qua batterij iig wel :P Maar qua foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Matched: camera, euro, dig, de
Anoniem: 224814 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:29:
ik heb deze A710 IS eens opgezocht, maar ik ben het hier niet mee eens. Deze camera is een stuk groter en dikker, en zal anders gebruikt worden. Bovendien vind ik 170 euro of 240 euro een aardig verschil.
Heeft iemand meer advies over die Casio Z75 en Sony W55? Of is er een andere camera die beter is en in deze prijsklasse valt?
Alvast bedankt
w55 heb ik ook even in de handen gehad, lekker klein, heel snel mooi lcd schermpje
maar niet wat ik zocht,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24

The_Scarabial

MTB for life!

fotokonijnenberg

Ik heb hem nog niet heel uitbundig getest, maar de mogelijkheden zijn erg goed vind ik zelf, je kan veel zelf instellen, LCD scherm is ook lekker duidelijk en makkelijk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 20:26
Ik heb de Z75 van Casio gehad en de camera weer snel retour gedaan. Ik heb nu een F40 van Fuji en die is VEEL beter. Wat mij vooral tegenviel aan de Casio waren de lage resolutie van het schermpje ook al is de maat behoorlijk groot en de slechte gruizelige foto's binnenshuis.
De Sony W55 ken ik niet uit de eerste hand maar die slikt alleen van die dure memorystick kaartjes. De F40 heeft XD en SD kaartjes voor opslagmogelijkheden. De foto's zijn echt heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135440

Matched: camera, onder, euro, 250, dig, de
Ik ben ook opzoek naar een camera.

Hoofdeisen:

- Moet tegen een stootje kunnen (gebruik met snowboarden)
- "Goede" videoopname kwaliteit met geluid (als bonus)
- Beeldstabilisator, of iets wat daar bij in de buurt komt
- Compact (moet goed in broekzak kunnen zitten)
- Moet behoorlijk wat functies hebben zodat ik ook echt een keer "de echte fotograaf" kan gaan uit hangen...:)

Nou is hier iedereen lyrisch over de Canon A710 IS. Hij is compact, heeft een beeldstabilisator, fatsoenlijke videoopname. En het is canon dus hij zal zeker niet meteen uit elkaar vallen.

Maar uiteraard ben ik verder gaan kijken naar andere alternatieven.

Even bij Canon blijvend, ze hebben naast de Powershot serie ook de Ixus serie. Nou schijnt de Ixus serie toch wat beter uit de verf te komen? (Moet eerlijk zeggen dat ik niet al die reviews heb gelezen, teveel keuze...). Deze zijn wel in de wat duurdere prijsklasse in te delen volgens mij. Waarom de powershot ipv de Ixus? Enkel de prijs?

De eerste eis dat ie tegen een stootje moet kunnen bracht me bij de Olympus 720SW/770SW. (zelfs onderwater foto's, vet :P). Maar het schijnt dat hier de foto kwaliteit toch behoorlijk van tegen valt (heb geen voorbeelden kunnen vinden). Wat is de mening hierover?

De andere olympus toestellen zien er trouwens zeer stijlvool uit wat ook niet geheel onbelangrijk is. Maar dat even ter zijde.

Daarna ben ik via via bij de Panasonic DMC-TZ1 gekomen. Het geweldige hieraan was het super kleine formaat in combinatie met 10x optische zoom. Kan ik mijn fotoskills tot mijn max uitbuiten, of anders gezegd, ik kan er lekker mee spelen. Of ik het ook echt nodig heb is een tweede vraag. cnet is er zelf redelijk negatief over, maar de gebruikers/lezers zijn er helemaal lyrisch over (score 9,7 van de 10 --> check comments).

Toen begon ik een beetje verzadigd te worden met allemaal modellen (Fuji F40, Sony W55 en allemaal varianten op deze en eerder genoemde toestellen). Nadeel van de W55 was de geheugenkaartimput als ik het goed heb onthouden, hier konden alleen dure kaartjes in? Maar dat is geen reden om hem af te schrijven.
De fuji F40/F30/F31/Fweetikveel heb ik behoorlijk wat positieve dingen over gelezen.

Probleem is dat ik er gewoon te weinig van af weet om te gaan selecteren en meer modellen erbij halen het alleen nog maar lastiger maakt voor mij. 250 euro is niet per definitie mijn max, maar ik zou het er toch wel graag onder willen houden.

Graag jullie mening, bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Matched: welke, dig, de
de DMC-TZ1 en de a710 IS zitten een beetje in dezelfde categorie

de w55 en de Fuji F40 lijken me net weer even wat compacter.

ik zelf heb voor de a710 IS gekozen(is in bestelling)

welke cam je precies wilt hebben ligt er aan wat je ermee wilt, handigste is om ze uit te proberen in een winkel (heb ik niet gedaan :x maarja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: welke, dig, de
koekoek2003nl schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:51:
de DMC-TZ1 en de a710 IS zitten een beetje in dezelfde categorie

de w55 en de Fuji F40 lijken me net weer even wat compacter.

ik zelf heb voor de a710 IS gekozen(is in bestelling)

welke cam je precies wilt hebben ligt er aan wat je ermee wilt, handigste is om ze uit te proberen in een winkel (heb ik niet gedaan :x maarja)
Betere keus, die a710is, als die TZ1 niet zoveel ruis had, was het die, vanwege de zoom.. Nou weer twijfel tussen A710is en Panasonic FZ8
Comparometer, enkele modellen op fotokwaliteit vergeleken.:
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161908

hey iedereen, ik wil al een tijdje een compacte point&shoot digicam kopen maar ik kan de knoop maar niet doorhakken.

Na enig opzoekwerk ben ik uitgekopen op deze 3 modellen:
- Canon ixus 75 => (grote 3" inch scherm spreekt me aan en is nieuwer als de 800is)
- Canon ixus 800is => (is goed ontvangen op dpreview)
- Sony dsc-w80 => (kennis heeft hier goede ervaringen mee)

De camera zal gebruikt worden om af en toe mee te nemen op reis, kleinkinderen mee te fotograferen en dergelijke. Niet om alle dagen te gebruiken dus.

Mijn budget is ongeveer 250euro. Ik ben geneigd om de ixus 75 samen met een SD ultra2 2GB te kopen. Zou dit een goede keuze zijn?

Wat is volgens jullie de beste keuze???
pls reply :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Matched: camera, onder, euro, 250, dig, de
Voor hen die nog naar een leuke camera onder de 250 euro op zoek zijn:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a2a036c81b84d6658d170c837910dca2/full.jpg
Nikon Coolpix S6

Ik was eigenlijk hoogst verbaasd dat de camera in nagenoeg geen enkel topic terug te vinden is. Hij krijgt op diverse websites een goede beoordeling en voor 230 euro kun je jezelf eigenlijk geen buil vallen.

een aantal features:
• 6 MP. Genoeg om nettte scherpe foto's te maken, maar niet zoveel dat je met tig GB aan geheugen op stap moet om een dagje foto's te maken. Op een 2GB SD kaart zou ik volgens de camera zo'n 1400 foto's op kunnen slaan.
• Groot 3"LCD scherm (geen zoeker)
• een keur aan mogelijkheden en instellingen zoals gezichtsherkenning en allerlei hulpjes voor het maken van portretten, panorama's, landschapsfoto's etc etc. Zeer uitgebreid dus.
• Alles instellingen worden gedaan met een handvol knopjes en een multifunctionele scrollwiel
• WiFi ondersteuning: ik had nooit echt over de optie nagedacht, maar het is eigenlijk wel erg leuk. Foto's en filmpjes die genomen zijn kunnen vrij eenvoudig via het draadloze netwerk direct naar een pc geladen worden. Je kunt verschillende WiFi profielen aanmaken. Dit moet je echter wel doen door 'm eerst met een PC te verbinden en via de bijgeleverde software de profielen aan te maken en in te stellen (niet superhandig, maar altijd nog beter dan op je camera alles bij elkaar te moeten pielen).
• Docking station: ook erg handig. Wordt gebruikt om de camera op te laden en te verbinden met TV/PC
Degelijke en netjes afgewerkte metalen behuizing
• compact en licht (mijn QTek telefoon is groter en zwaarder).
• Stijlvol ('t is maar hoeveel waarde je er aan wilt hechten).

Ik heb er een dag mee rondgestapt en tot nu toe bevalt de camera mij zeer goed (let hierbij wel op dat ik de camera puur "voor erbij" heb en ik de echt veeleisende foto's wel aan m'n andere camera's overlaat)
De kwaliteit van de foto's is gewoon goed. Kleuren zijn ok, scherpte is ok, niets op aan te merken.
Ruisniveau's blijven binnen de perken, maar neemt bij ISO 400 (wat ook gelijk de maximale ISO waarde is) wel toe.
De camera doet er ongeveer 2 seconden over om op te starten en is dan direct klaar voor gebruik. Ook de shutterlag (vertraging na het indrukken van de ontspanknop) is bijzonder kort. De meeste tijd gaat zitten in het focussen. Bij gewoon daglicht is het nagenoeg direct, bij donkere situaties kan het wat langer duren (hooguit 2 seconden viel mij op, daarna wordt de melding gegeven dat scherpstellen niet lukt).
Batterijduur kan ik nog weinig over zeggen. Ik heb de camera uit de doos direct opgeladen en ben daarna op stap gegaan. Hij is de hele dag door op normale wijze gebruikt (foto's nemen, flitsen, kijken, iemand die tussendoor even alle genomen foto's bekijkt en met wat filmpjes speelt etc) en de eindscore was 190 foto's. De camera gaf toen wel aan dat de accu op z'n eindje zat maar sloeg nog niet af. Qua totaal niet indrukwekkend, maar gezien het gebruik door de dag heen en het feit dat de Li-Ion batterij pas 1 keer opgeladen was (waardoor ie nog niet z'n max. capaciteit heeft) viel het mij helemaal niet tegen.

De mogelijkheden zelf zijn vrij eindeloos. Er is een hele bak aan preset-scenes in te stellen (party, beach, snow, fireworks, macro, panorama, etc) en daar kun je verder nog naar hartelust aan tweaken en en rotzooien en dat alles is mede door het scrollwiel makkelijk en snel in te stellen.
Flitser is ok. Niet al te krachtig, maar met het kiezen van de juiste instellingen zijn er prima platen uit te halen.
De camera is verder voorzien van het zogenaamde D-lighting systeem. Die houdt in dat foto's met sterke tegenlicht situaties nog even digitaal opgekrikt worden. De donkere delen worden dan lichter gemaakt, zonder dat de lichte delen overbelicht raken. Werkt wonderwel en als je geen zin hebt om na te denken over je belichting en zodoende in te flitsen is het een leuke optie.

Al met al een aanradertje.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Alleen heeft die ook lens die erg veel lens op de lens van me telefoon. Voor zelfde prijs heb je ook een super zoom camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Niemand die wil reageren om mijn vorige post?

Ik zou je zeer dankbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Anoniem: 91634 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:01:
Alleen heeft die ook lens die erg veel lens op de lens van me telefoon. Voor zelfde prijs heb je ook een super zoom camera ;)
ik vond 3X optische zoom meer dan genoeg.
Anoniem: 161908 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:09:
Niemand die wil reageren om mijn vorige post?

Ik zou je zeer dankbaar zijn :)
kleinkinderen fotograferen.
Zorg dan wel voor een camera die enigzins snel reageert als je de foto wilt nemen, want kinderen zijn meestal in no-time weer weg.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat de door jou genoemde camera's elkaar zo weinig ontlopen dat het een beetje om het even is.
Sony's heb ik zelf links laten liggen bij het zoeken naar een camera. Ik word persoonlijk altijd een beetje simpel van het feit dat Sony dingen op z'n eigen manier wil doen (bijv. de eigen MemoryStick)

[ Voor 59% gewijzigd door YellowCube op 02-07-2007 12:56 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kleinkinderen fotograferen.
Zorg dan wel voor een camera die enigzins snel reageert als je de foto wilt nemen, want kinderen zijn meestal in no-time weer weg.
Niet degene die opgesloten zitten in hun park :)
Maar ik denk eerlijk gezegd dat de door jou genoemde camera's elkaar zo weinig ontlopen dat het een beetje om het even is.
Dus volgens jou zijn ier niet echt grote verschillen in kwaliteit tussen de 3 camera's?

Dan ga ik denk ik voor de ixus 75. Dat 3" scherm geeft voor mij de doorslag.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 161908 op 02-07-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57041

Nou ben ik voor me vriendin opzoek naar een nieuwe camera omdat deze gister of kwijt geraakt of gestolen is waar ze niet echt blij mee was toen ze daar achter kwam dus dacht ik laat ik is naar een nieuwe kijken.

Wat ze had was een canon powershot A520.

Nou zit ik erg te twijfelen of ik de zelfde weer zal halen of een nieuwere serie aangezien ik niet zo veel weet van camera's dacht ik laat ik hier eens een vraag los laten.

Ik zit dus te denken aan de volgende camera's

Canon powershot A520 (als deze nog te krijgen zijn)
Canon powershot A560
Canon powershot A630
PANASONIC Lumix DMC-LZ7

Of missschien zijn er nog andere goede camera's liefst met SD kaart omdat ze die al heeft liggen nog van de oude camera.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57041 op 02-07-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-04 20:58
Matched: camera, welke, dig, de
ik zat een beetje rond te kijken naar een kleine digitale camera.
ik ben van plan om de camera's voor diverse doeleinden te gebruiken (vakantie, autobeurs, landschap, feestjes overdag en snachts). ik zal waarschijnlijk nooit iets handmatig instellen en vooral de auto-focus gebruiken.

ik had 4 camera's op het oog:
canon digital ixus 70;
canon digital ixus 75;
canon digital ixus 800:
fujifilm f31.

- wat is eigenlijk het verschil tussen de ixus 70 en de 75, behalve de grote van het scherm?
- de ixus 800 IS heeft een lagere iso waarde en de oudere (?) digic ll processor, is deze dan slechter dan de ixus 70 en 75?

de fujifilm is een goede camera (vooral als het iets donkerder is) met een goede accu maar hij heeft een xd slot en hij is volgens mij iets groter dan de canons.
ik ben een beetje pro-canon maar ik heb veel goeds over deze camera gehoord.

welke camera zal ik nemen? het is volgens mij een beetje dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135440 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:31:
Ik ben ook opzoek naar een camera.

Even bij Canon blijvend, ze hebben naast de Powershot serie ook de Ixus serie. Nou schijnt de Ixus serie toch wat beter uit de verf te komen? (Moet eerlijk zeggen dat ik niet al die reviews heb gelezen, teveel keuze...). Deze zijn wel in de wat duurdere prijsklasse in te delen volgens mij. Waarom de powershot ipv de Ixus? Enkel de prijs?
De Ixus-reeks is vooral Point-and-Shoot terwijl de Powershot reeks meer instelmogelijkheden biedt. Je zou kunnen zeggen dat Ixus gewoon familie-foto's en dergelijke is terwijl powershot ook voor hobbyisten bruikbaar is. Met de powershot reeks is het mogelijk om meer controle te krijgen over de foto's die je trekt en dus in bepaalde situatie's betere foto's te trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135440

Anoniem: 154453 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:15:
[...]

Betere keus, die a710is, als die TZ1 niet zoveel ruis had, was het die, vanwege de zoom.. Nou weer twijfel tussen A710is en Panasonic FZ8
Comparometer, enkele modellen op fotokwaliteit vergeleken.:
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
Bedankt, valt de TZ1 dan iig af, maar de FZ8 staat erbij op mijn lijstje -_-.
Ook relaxe site :)
Anoniem: 142917 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:53:
[...]

De Ixus-reeks is vooral Point-and-Shoot terwijl de Powershot reeks meer instelmogelijkheden biedt. Je zou kunnen zeggen dat Ixus gewoon familie-foto's en dergelijke is terwijl powershot ook voor hobbyisten bruikbaar is. Met de powershot reeks is het mogelijk om meer controle te krijgen over de foto's die je trekt en dus in bepaalde situatie's betere foto's te trekken!
Dank u zeer! Fijne uitleg. Dan wordt het waarschijnlijk eentje uit de powershot reeks.

Dan nog een vraagje, je hebt van die extreme zoom camera's waar 12x optische zoom opzit ofzo (!!). Dat klinkt echt te mooi om waar te zijn.
DeA710IS heeft volgens mij 3 of 4x optische zoom. Dit is wat me een beetje aan het twijfelen brengt.

Voorbeelden van die camera's zijn zoals badPritt al mee kwam de panasonic FZ8 en FZ50 (boven budget) bijvoorbeeld. Deze zijn alleen net iets te groot ben ik bang.
Daarbij schijnt het dat die 12x optische zoom helemaal geen 12x is. Hij wordt na een tijdje gewoon gecropped of hoe je dat ook noemt. Van de 6,7 of 8 mp dat het fototoestel heeft blijven er bij 12x optische zoom nog maar 3 van over. Beetje nep dus?
In hoeverre raden jullie het aan om deze richting op te gaan? 12x optische zoom is voor mij niet voor te stellen maar klinkt wel geweldig. Of is 3 of 4x optische zoom meer dan genoeg? (Ligt er uiteraard aan wat je wil fotograferen...maar gewoon om het fotograferen onder de knie te krijgen).
En daarbij de vraag of er nog alternatieven zijn die wel in je broekzak passen (denk het niet namelijk en dan houdt het snel op).

Edit: A710 IS blijkt 6x optische zoom te hebben. Staat ook letterlijk in de review:
Is the A710 a good choice for those who want something in-between a compact and ultra zoom camera?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 135440 op 03-07-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Man, besef je wel wat 12x optische zoom is? Ik had vroeger nog een analoge camera en die had een zoom die het equivalent was van 5x zoom. Ik heb daar prachtige foto's mee genomen in Zuid-Afrika in verschillende wildparken en geloof mij, daar kan je al aardig mee inzoomen! Een 6x optische zoom is voor quasi elke consument meer dan genoeg. 12x is echt pure gore overkill, dat kan je enkel gebruiken als je spion bent of zo :p

De vraag is dan nog maar of je voorbij die 6x zoom nog serieuze foto's kan maken, vanaf zo een zoom-vermogen kan je niet anders dan met een statief werken, de allerkleinste beweging kan dan al tot een onscherpe foto leiden!

6x is meer dan genoeg, trust me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 142917 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:47:
Man, besef je wel wat 12x optische zoom is? Ik had vroeger nog een analoge camera en die had een zoom die het equivalent was van 5x zoom. Ik heb daar prachtige foto's mee genomen in Zuid-Afrika in verschillende wildparken en geloof mij, daar kan je al aardig mee inzoomen! Een 6x optische zoom is voor quasi elke consument meer dan genoeg. 12x is echt pure gore overkill, dat kan je enkel gebruiken als je spion bent of zo :p

De vraag is dan nog maar of je voorbij die 6x zoom nog serieuze foto's kan maken, vanaf zo een zoom-vermogen kan je niet anders dan met een statief werken, de allerkleinste beweging kan dan al tot een onscherpe foto leiden!

6x is meer dan genoeg, trust me :)
Even deze post nuanceren, want daar klopt geen steek van.

Ten eerste zegt optische zoom niet zoveel, omdat het maar net eraan ligt waar de lens begint. Hiermee bedoel ik dat een lens die een bereik heeft van 28mm tot 280mm 10x optische zoom heeft, terwijl een lens van 50mm tot 500mm ook 10x optische zoom heeft. Een 58mm tot 280mm camera heeft 5x optische zoom, maar kan heeft net zoveel tele als die 28mm tot 280mm lens (s9600 van fuji bijv.) Nu beginnen de meeste compact camera's rond de 35mm en zijn ze dus redelijk vergelijkbaar, maar het kan prima zijn dat de 1 camera helemaal geen groothoek heeft en de andere camera wel. Kortom, niet allen kijken naar die 6x of 10x, maar ook naar zijn bereik in mm's.

Een camera met 10x optische zoom als de S9600 of Fz-50 of S5 ofzo zijn echt wel vast te houden. Sommige van deze camera's hebben stabilisatie, dat helpt je al een stuk. Daarnaast heb je gewoon wat kortere sluitertijden nodig wanneer je ver inzoomt, maar overdag is dat vaak geen probleem, als het echt bewolkt of donker is, ja dan is dat een ander verhaal.

Verder kun je als consument best wel 10x optische zoom nodig hebben, het is fijn in de dierentuin bijvoorbeeld.
Kortom, het ligt er gewoon aan wat je wilt.
Maar probeer dus niet te denken in xx optische zoom, maar gewoon in bereik, dat is veel objectiever omdat dat echt het bereik is, de ander is slechts een verschil tussen maximaal ingezoomd en maximaal uitgezoomd (max/min is optische zoom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216756

We gaan over een paar weken op vakantie en wil wel graag wat leuke kiekjes maken. Maar behalve voor de vakantie wil ik wat natuurfotografie met de camera gaan maken (denk aan macrofoto's en dieren). Het liefst een flinke zoom (d.w.z.: groter dan 5x, liefst 10x). Mijn budget is <€200.-

Ik heb al wat research verricht en dit zijn de kandidaten:

Fujifilm S5700 (Gezien de cons is de S5600 een betere optie)

Pro: 7 megapixel
Paarse randen bij foto's

Con: slechte scherpstelling
waardeloos ontwerp

Kodak Z710

Pro: 10x optische zoom voor weinig geld
7 MP

Con: draaiknopje aan de achterkant (...?...)
traag
geen stabilisatie

Samsung S850

Pro: zo'n mooi ontwerp
veel MP's (of denk ik nu op MediaMarkt-niveau?)
groot scherm

Con: slecht met licht

Wie weet er nog een goed alternatief met een hoog bang-for-buck-gehalte?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 216756 op 03-07-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
Panasonic DMC-TZ1
10x optische zoom (35-350mm)
5 MP (zat als je niet groter dan a4 wilt afdrukken)

Kost minder dan 200 Euro.
Nadeel is voornamelijk ruis geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:06:
[...]

Even deze post nuanceren, want daar klopt geen steek van.
Vind ik een beetje overdreven maar ja, ieder zijn mening. Je moet naar mijn mening toch al een heel stabiele hand hebben om een perfecte foto te trekken op het einde van je 12x zoom. Het gaat hier nog steeds over de gewone consument en niet over professionele fotografen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 142917 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:02:
[...]

Vind ik een beetje overdreven maar ja, ieder zijn mening. Je moet naar mijn mening toch al een heel stabiele hand hebben om een perfecte foto te trekken op het einde van je 12x zoom. Het gaat hier nog steeds over de gewone consument en niet over professionele fotografen!
Mijn vriendin fotografeert ook wel eens met mijn camera en die past prima in je doelgroep en op 450mm omgerekent zit je verder dan de meeste camera's in het compacte segment en ze trekt er prima plaatjes mee. Ik denk dat de meeste consumenten de camera rustig genoeg houden als het weer ook een beetje helder is. Ze zien voordat ze de foto maken al dat een kleine beweging tot flinke effecten leid, dus zullen ze proberen goed vast te houden of ergens tegen aan leunen. "Pro fotografen" doen dat echt niet anders.
Ik denk dat de consument het best vast kan houden, zij het met misschien wat oefenen maar dat merken ze snel genoeg. Ik kan in de schemer ook geen 450mm vast houden, je hebt met die bereiken gewoon genoeg licht nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 20:26
Matched: camera, welke, dig, de
rp87 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:22:
ik zat een beetje rond te kijken naar een kleine digitale camera.
ik ben van plan om de camera's voor diverse doeleinden te gebruiken (vakantie, autobeurs, landschap, feestjes overdag en snachts). ik zal waarschijnlijk nooit iets handmatig instellen en vooral de auto-focus gebruiken.ik had 4 camera's op het oog:
canon digital ixus 70;
canon digital ixus 75;
canon digital ixus 800:
fujifilm f31.

de fujifilm is een goede camera (vooral als het iets donkerder is) met een goede accu maar hij heeft een xd slot en hij is volgens mij iets groter dan de canons.
ik ben een beetje pro-canon maar ik heb veel goeds over deze camera gehoord.

welke camera zal ik nemen? het is volgens mij een beetje dezelfde prijs.
Als je niet veel instellingen nodig hebt, dan moet je eens naar de F40FD kijken ipv de F31 van Fuji. Deze heb ik ook en dit is echt een perfecte cam voor de dingen die je opnoemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Matched: camera, onder, welke, euro, dig, de
Na een paar maanden mee gelezen te hebben is dit mijn eerste post, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Mijn eerste digitale camera is aan vervanging toe. Het is een HP 735, 3,2 MP, 3x optische zoom. Het schermpje wordt slecht en de binnenfoto's zijn stuk slechter geworden.

Nu mag ik een nieuwe camera uitzoeken van rond de 200 euro.

Gebruik:
- Maak regelmatig foto's van bouwprojecten, overzicht foto's tot detail foto's
- Hobbymatig maak ik graag foto's van auto's op beurzen en evenementen
- Daarnaast de nodige foto's van uitjes met vriendin en/of vrienden
- Geen fotobewerking, hoogstens wat snijwerk

Wensen:
- A-merk
- Minimaal 5mp
- Minimaal 3x optische zoom (liever meer, digitale zoom niet belangrijk)
- Optische zoeker (vind ik gewoon prettiger fotograferen)
- Geschikt voor binnen en buiten
- Niet super compact (heb geen kleine handen)
- Geen uitgebreide/lastige menu's (beetje instellen is wel leuk, maar moet niet te gek worden)

Heb zelf al zitten kijken naar de Sony W35 en W55, deze lijken aan mij eisen te voldoen, maar niet alle recensies zijn even positief. Om zelf wat onderzoek te verrichten vind ik ook helemaal niet erg, maar er is zoveel keus dat ik de draad een beetje kwijt ben, ik weet niet eens welke merken ik moet vermijden.

Kortom:

- Naar welke merken moet ik kijken en welke helemaal niet?
- Welke modellen kunnen jullie aanraden? (die enigszins overeenkomen met mijn wensen/gebruik)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor optische zoeker zit je in ieder geval al bij de Canon Powershot reeks. Eén van de weinige (om niet te zeggen de enige) die nog een optische zoeker inbouwt!!! Nu zou ik mij niet te hard concentreren op de optische zoeker, met een lcd kan je evengoed mooie foto's maken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
@deef_Vg: Bedankt, dat geeft mij tenminste een beetje een richting waaraan ik kan denken.

Veel sites waarop je camera's kan vergelijken geen niet duidelijk aan of die optische zoeker aanwezig is. Via een zoeker zijn bij mij de foto's gewoon beter, bovendien is een LCD niet altijd goed 'leesbaar' bij veel zonlicht.

Ik zal komende weekend mij gaan verdiepen in de Canon Powershot-serie.

Toch nog wat vragen:
- Weet er iemand nog andere modellen/merken waaraan kan denken?
- Is die Sony W55 werkelijk zo slecht als dat sommige mensen beweren? (ik lees voornamelijk over problemen/scherpte van de foto bij inzoomen) Heeft er iemand van hier ervaring met deze camera?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Matched: euro, dig
http://www.pcpro.co.uk/la...w35.html?searchString=w35
PcPro vindt die Sony W35 geweldig. Hij kost ook maar 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:18
Geen matches
Zelf net een W50 aangeschaft, zal snel laten weten wat ik er van vind, maar ik heb wel al positieve reviews gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Uiteindelijk heb ik de Kodak c613 voor €99,00 gekocht.

Tot nu toe maakt hij uitstekende foto's :D alleen vind ik dat de batterij wat langer mee mag gaan.

vb foto van een slak;

http://img256.imageshack.us/img256/2016/1000193ok4.jpg

resize je plaatje even naar max 600px breed, upload 'm opnieuw en pas je post aan

[ Voor 16% gewijzigd door een moderator op 09-07-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Geen matches
misschien even foto verkleinen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Geen matches
hij is toch al klein ? (op got)

Ik zou niet weten hoe ik moet verkleinen
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.