Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.844 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Geen matches
Foto ziet er super goed uit, zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:06
Matched: de
Volgens de reviews is dit beter dan de Sony dsc s650 en de Samsung s610/s630 die nog eens ~€50 duurder zijn.

Je hebt nog eens heel veel opties van bloemen tot vuurwerk en wat ik erg goed kan gebruiken is de beeldstabilisator. Bv foto’s maken van raceauto (nog niet geprobeerd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59
De beeldstabilisator compenseert alleen jouw eigen bewegingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-03 08:53
Matched: camera, welke, euro, dig, de
Ik ben op zoek naar een digitale camera
Heb zelf een D70s met Nikkor 18-200 VR dus de kennis van camera's ontbreekt niet, wel een overzicht van allle types die aan mijn eisen voldoen.

eisen:
  • robust, er wordt elke dag in het veld me gewerkt, buiten dus heel veel zand en stof
  • scratch proof.
  • zoeker zodat bij direct zonlicht er buiten ook goed zicht is.
  • geen uitschuifbare lens zodat ie niet snel beschadigd.
  • liefst met batterijen zodat er makkelijke gewisseld kan worden en vervangen ( batterijen zijn goedkoper te vervangen dan accu's) cameras worden nl vaak half opgeladenen.
  • er wordt NIET voorzichtig met de camera omgegaan
Nu is de vraag welke cameras tot 200 Euro daar aan voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Matched: camera, onder, euro, de
ik denk niet dat je een camera onder de 200 euro met die eisen kan krijgen. De canon G7 is een hele goede robuuste camera, maarja, die is iets duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:36
Personeel persoonlijk aansprakelijk stellen voor molest, mag toch gvd vanuit gaan dat je met dure spullen van de baas gepast omgaat?

Zo worden de eisen meteen in een klap enigsinds realistisch, aangezien er heel veel kan vervallen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-03 08:53
Matched: camera
Het gaat vooral om het zand, dat is echt funest voor alle camera's die wij hebben.

Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die ervaring hebben met zulke situaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:48

YellowCube

Wait...what?

Matched: camera, onder, euro, dig, de
In hoeverre is je budget aan te passen?

Olympus heeft een hele serie camera's die stof/(spat)waterdicht zijn.
Een voorbeeld ervan is de 770SW
Kost wel 100 euro meer dan je budget toelaat, maar is volledig water en zanddicht en kan bovendien een goede stoot hebben.

Is het verder nog een optie om een goedkopere camera te pakken en te zoeken naar een onderwaterbehuizing? Denk alleen niet dat je daarmee onder de 200 euro uitkomt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Matched: camera, de
tweak_dude schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:51:
De beeldstabilisator compenseert alleen jouw eigen bewegingen ;)
mm Als ik de stabilisator aanzet dan geeft hij als info ; compenseert bewegingen van camera en het object.

Maar ja je kunt niet alles hebben voor €99,00 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Geen matches
zie boven

[ Voor 123% gewijzigd door ALPACINO op 09-07-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ALPACINO schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:48:
[...]
Maar als ik aanzet dan geeft hij als info: compenseert bewegeingen van camera en het object.

Je kunt niet alles wensen voor €99,00 :P
Budget camera's verhogen in de beeldstabilisatiestand de iso waarde
waardoor je kortere sluitertijden krijgt (en meer ruis).

Bij optische beeldstabilisatie beweegt de sensor of een element in de lens wat ingewikkelder en dus duurder is. Hiermee compenseer je de trillingen van je hand waardoor langere sluitertijden mogelijk zijn. De iso waarde verhogen (lichtgevoeligheid v/d sensor) kan altijd nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161908

Matched: camera, euro, dig, de
Heb zojuist de canon ixus 75 in de bus gekregen.

Gekocht voor 256 euro. Voor mij denk ik de perfecte camera. Compact, kwalitatief, snel, eenvoudig, groot scherm en Canon :)...

Heb al enkele mooie fotos gemaakt. Ik raad hem zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Matched: camera, onder, welke, dig, de
Het is bijna vakantietijd (griekenland :) ) en ik ben op zoek naar een budget digitale fotocamera om wat kiekjes te nemen. Vanwege de dure vakantie wordt het toestel wat minder duur. Ik zat te denken aan een budget van 130,-.

Nou zijn er een hoop camera's voor dat geld, maar welke is de beste voor het geld? Welke levert het hoogste kwaliteit foto en goede preformance?

Er zijn vast een hoop merken die goede toestellen leveren, maar ik heb alleen ervaring met Canon en Nikon. Daarom heb ik me even op die 2 merken gericht;

De canon a460 (120,-) 5MP

Over deze camera lees ik wisselende dingen, ik heb in reviews gelezen dat hij veel ruis heeft (dit zal met de verhoogde iso te maken hebben?) en preformance is ok. Overall krijgt hij een 7-.

http://www.letsgodigital.org/nl/12269/canon_powershot_a460/

De Nikon L10 (100,-) 5MP

Over deze camera nog niet veel review materiaal gevonden. Volgens mij wordt hij wel goed bevonden wat ik heb kunnen lezen. Maar hoe zit het met ruis en preformance?

http://www.letsgodigital.org/nl/12948/nikon_coolpix_l10/

Beide toestellen zijn gemakkelijk in gebruik. En er kan direct een fotoo'tje mee gemaakt worden, daarvoor wil ik hem dan ook gebruiken, zonder teveel 'gedoe'. Als beide toestellen even goed zijn neig ik naar de Nikon, deze is goedkoper en als extra'tje levert hij 30fps vga filmpjes af.

Hebben jullie nog suggesties (andere toestelle voor 130,-?) of ervaringen die wat kunnen toevoegen? Alvast bedankt!

ps; misschien is de Panasonic-Lumix-DMC-LS2 ook wel optioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 14:35

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik zit ook te kijken naar de L10. heb je al getest of die snel achter elkaar foto's kan nemen?

hoe kan je dit trouwens aan een camera zien? Of is dat gewoon iets wat je zelf moet uittesten?

[ Voor 34% gewijzigd door DNA_Saint op 16-07-2007 18:30 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Ik heb nog geen toestel zelf getest daarvan. Volgens mij zijn alle budget toestellen een beetje hetzelfde, ze leveren dezelfde kwaliteit/prestatie af. Dus dan denk ik, ga ik voor de goedkoopste, in dit geval de Nikon L10. Maar misschien zie ik iets belangrijks over het hoofd? Weet iemand hoe hij presteert tegen over de budgettoestelle van canon / panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Ik ben voor de a460 gegaan, als ik hem binnen heb zal ik ervaringen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
Matched: camera, euro, de
Hoi,

Ik zoek een camera van ongeveer rond de 200 euro

- hij moet Easy in use zijn. ik heb geen zin veel dingen in te stellen zoals ISO waardes, het zou fijn zijn als deze automatisch ingesteld zouden worden (aanpassing aan omgeving), want ik ben zelf niet een echte fotograaf met ervaring in camera's.

- Ik maak vooral foto's van auto's en omgeving. De camera moet redelijk all round zijn, en zo'n beetje overal redelijk in zijn. 10MP ofzo hoeft natuurlijk niet en dat kan ook niet met 200E denk ik , maar je begrijpt mijn punt hopelijk.

ik heb liever geen Sony omdat deze vaak met memory stick werken en ik gewoon een goedkoop SD kaartje ofzo veel beter vind.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 17:01
Matched: camera, onder, welke, euro, dig, de
Toch maar een schaamteloze dubbelpost plaatsen, misschien dat er meer Ts'ers hier kijken.

Ok dan, na weken lang topics te hebben doorgespit en vele reviews te hebben doorgelezen, ben ik uiteindelijk bij een aantal camera's uitgekomen. Echter kan ik nog geen keus maken welke beter is en daarom vraag ik jullie om advies.

Ik wil de camera tijdens mijn vakantie in Turkije gaan gebruiken om mooie vakantieshots te kunnen maken, echter heb weer geen zin om tijdens de vakantie steeds weer met instellingen te moeten gaan spelen. Aangezien dit niet echt gezellig is als je maar met ze tweeen op vakantie gaat en de ene steeds met zijn camera zit te spelen.

Maar aan de andere kant heb in de loop van de jaren alle instellingen van mijn huidige Sony P72 al doorgespit en wil ik eigenlijk ook meer vrijheid mbt instellingen van de camera.

Eisen die ik dus had gesteld waren:
  • Compact/licht.
  • Goede allrounder
  • Maakt kwalitatief goede outdoors en indoors foto's, de laatste komt omdat mijn huidige camera binnenhuis toch minder scoort. (Binnenkort een symposia, dus wil ik toch wel wat leuke shots kunnen maken)
  • Mogelijkheid om met veel instellingen te kunnen spelen.
  • Maakt op auto mode goede foto's, aangezien de vriendin waarmee ik op reis ga geen fotoginiek is.
  • Zuinig met accu of batterij.
  • Min 6 megapixels
  • Min 3 x optische zoom
  • Onder de magische 300 euro grens
Wat ik heb gevonden:
  • Canon Ixus 75
  • Canon Ixus 800
  • Fujifilm 5700
  • Fujifilm 6500
Mijn gevoel zegt dat ik voor één van de Canon camera's moet gaan, deze zijn lekker compact en maken mooie foto's. Alleen kan ik geen beslissing maken of ik nou de Ixus 75 of de Ixus 800 beter vind. De eerste is een nieuwere model, maar de Ixus 800 heeft weer image stabilization. Verder hebben de Ixus 75/800 als nadeel dat de flits een beetje zwak is

Tja en dan de Fujifilm camera's, de 5700 is relatief klein, veel instellingen, maar heeft redelijk last van CA. (paarse gloed). De 6500 heeft hier weer minder last van maar is weer groot kwa formaat.

Welke advies kunnen jullie mij geven, het zijn natuurlijk twee verschillende type camera's. Twee ervan vallen onder compacte camera's en de andere twee onder superzoom. Of weten jullie betere alternatieven?

Graag jullie advies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:49
Ondanks dat ik de genoemde camera's wel héél erg appels met peren vergelijken vind wil ik er toch wel even op reageren. Heb zelf de Fuji 6500 maar da's absoluut geen point and shoot camera. Je maakt als je zelf wat settings aanpast veel en veel betere foto's dan op de automaat stand. Als je dus gewoon even wat foto's wilt maken: 6500 niet doen en gewoon een leuke kleine Ixus kopen. Je gaat je ook aan het formaat irriteren van de andere genoemde Fuji dus een Canon 800 lijkt mij de beste keuze, voor jou.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Matched: camera, welke, de
Ik zoek een ultra compacte camera, vergelijkbaar met de ixus 70, welke komen daar voor in aanmerking.
De ixus 70 zou voor mij prima voldoen, maar eigenlijk zoek ik nog kleiner en zie ik door alle bomen het bos niet meer.
Graag enkele tips, vooral van mensen die zo'n camera bezitten of er ervaring mee hebben, de rest kan ik zelf wel zoeken.

Alvast bedankt.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
fusion.fake schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:15:
Hoi,

Ik zoek een camera van ongeveer rond de 200 euro

- hij moet Easy in use zijn. ik heb geen zin veel dingen in te stellen zoals ISO waardes, het zou fijn zijn als deze automatisch ingesteld zouden worden (aanpassing aan omgeving), want ik ben zelf niet een echte fotograaf met ervaring in camera's.

- Ik maak vooral foto's van auto's en omgeving. De camera moet redelijk all round zijn, en zo'n beetje overal redelijk in zijn. 10MP ofzo hoeft natuurlijk niet en dat kan ook niet met 200E denk ik , maar je begrijpt mijn punt hopelijk.

ik heb liever geen Sony omdat deze vaak met memory stick werken en ik gewoon een goedkoop SD kaartje ofzo veel beter vind.

Alvast bedankt :)
kick :$

edit:

ik heb zelf een beetje zitten te vergelijken en heb dit gevonden:

Samsung S1050

Megapixel 10,2 megapixel
Maximale resolutie 3648 x 2736 pixels
Beeldverhouding 3:2, 4:3
Opslagmedium intern geheugen, MultiMediaCard, SDHC

Lens 38 - 190 mm
Optische zoom 5 x
Digitale zoom 5 x
Beeldstabilisator x
Scherpstelling automatisch

Zoeker LCD
LCD-scherm 3 inch

Lichtmeting meerveldsmeting, spotmeting
Diafragmavoorkeuze v
Sluitertijdvoorkeuze v
Sluitertijden 16 - 1/2000 sec.
ISO-waarden Auto, 80,100, 200, 400, 800, 1600
AE programma's portret, macro, avondopname, landschap, vuurwerk, sneeuw, strand, kinderen en huisdieren
Histogram v

Flitsen
Richtgetal flitser 5 m
Flitsprogramma auto, anti rode-ogen, invulflits, slow sync, uit
Externe flitser x

Videofunctie video met geluid
Maximale videoresolutie 800 X 600
Frames per seconde (FPS) 30

Weatherproof x
Printfunctie v
Voeding batterij(en)
Aansluiting(en) USB 2.0, video-out
Overige bijzonderheden Gezichtsherkenning
Gewicht 204 gram

alleen twijfel ik nu over de batterijen, zijn NiMh beter ?
ik twijfel tussen 2300 NiMH 4 stuks en AA batterijen 4-pack 2700

[ Voor 41% gewijzigd door fusion.fake op 24-07-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:49
Matched: camera, dig, de
Een camera met 10 megapixels en zo'n kleine sensor zal alleen bij héééél veel licht acceptabele foto's kunnen maken. Leuk voor op vakantie in de felle zon dus. Zodra het licht wat minder wordt zal deze camera, net als al zijn andere concurrenten, terugzakken tot foto's van redelijk tot wellicht zelfs erbarmelijk niveau. Ook dit zal een max ISO200 camera zijn.

Het *is* gewoon (natuurkundig) onmogelijk met zoveel pixels uit een zo kleine sensor strakke foto's te halen. Als dat bekend is en je kickt op het grote scherm en het leuke zoombereik zal het best een leuke camera zijn. Gelukkig heeft deze niet de nog kleinere sensor (1/2.5") die een hoop andere camera's in deze klasse hebben dus in vergelijking met die zal 'ie nog wel okay presteren.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
Matched: welke
welke kan je mij adviseren dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solvanora
  • Laatst online: 24-06-2021
Matched: camera, onder, 250, de
Ixus 75 of Ixus 800 IS?

800 IS!!!

De ixus 75 is voor mensen die vooral om een hip uiterlijk geven, maar technisch wat minder omdat de doelgroep van de 75 daar wat minder kritisch op is. Zo sparen ze wat productiekosten uit. Een zogenaamde Cash Cow voor canon dus.

De 800 IS heeft, jawel Image Stabilization, dat is altijd een plus. Je kunt dan langere sluitertijden gebruiken wat betekent meer belichting en dat betekent weer dat er een lagere iso waarde mogelijk is(betere beeldkwaliteit; minder ruis). Of dat een foto uberhaupt mogelijk is een erg donkere situatie zonder dat het beeld bewogen is. Bovendien is de hardware in de 800 IS beter dan die van de Ixus 75.

Zover mijn persoonlijke research over deze twee camera's.

Nu twee nieuwe camera's ter vergelijking, namelijk de zojuist genoemde Canon 800 IS en de Pentax A30.

http://www.pentax.nl/nl/p...pentax_page_id=uebersicht

Ik heb positieve dingen gelezen over de pentax:
- sluitertijden zelf in kunnen instellen
- automatische ISO waarbij je zelf de range bepaald (e.g. 100-400, dus nooit hoger dan 400)
- image stabilization (SR genaamd: Shake Reduction)
- klein en licht (kleiner dan de Canon)
- filmpjes in DivX (640x480 30fps)

Nadeel:
- korte batterij levensduur

Ik heb echter nog geen test kunnen vinden die de fotokwaliteit serieus getest heeft. De dingen die het model kan zijn voor zover ik weet superieur aan alles in de prijsklasse tot 250. Als de fotokwaliteit ook nog goed is, is dit misschien wel de beste camera in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082

Matched: camera, euro, 250, de
Hey allemaal,

Ik ga over een paar dagen op vakantie en zou graag een camera van tevoren willen aanschaffen. Mijn budget is ongeveer 200 euro (mag ook iets daarboven zijn, zeg 250 als absoluut maximum.)

Ik zal de camera voornamelijk gebruiken voor gewoon een beetje foto's maken (doh }:O ), ik bedoel natuurlijk dat ik er niets speciaals mee van plan ben. Gewoon een huis-tuin-en-keuken cameraatje die overal mooie foto's van schiet.

Wat ik belangrijk vind:
- Lekker klein en dun (al moet er wel een beetje scherm inpassen, zie punt 2)
- Lekker groot scherm (2.5" of 3" is mooi)
- Hij moet snél zijn. Ik had hiervoor een Nikon Coolpix en dat duurde een halve seconde voordat de foto was genomen, en voordat je een nieuwe foto kon nemen duurde het nog eens 5 seconden. Dit is wel het belangrijkste punt.
- Een beetje merk van formaat (Canon Ixus vind ik persoonlijk erg mooie camera's, maar zijn ze ook snel? En hoe zit het met dat ze geen beeldstabilisatie hebben?)
- Mooi design!

Camera's die ik mooi vind:
- Sony camera's
- Canon Ixus modellen (bijv Ixus 70)

Willen jullie mij helpen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb net een Fujifilm FinePix A820 gekocht. Wat mee gespeeld en ben er heel blij mee.

Ik zocht een goedkope en simpele camera waar een prutser zoals ik toch nog leuke dingen kan doen.
Mijn vriendin is erg gecharmeerd van Fuji. Mooie natuurlijke kleuren vind ze.

Na een paar details en reviews gelezen te hebben besloot ik voor de A820 te gaan.
De A900 is iets duurder en heeft als enige verschil (voor zover ik kon zien) 0,8 MP meer.

een paar stomme shots:

Afbeeldingslocatie: http://xs317.xs.to/xs317/07305/DSCF0004.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs317.xs.to/xs317/07305/DSCF0008.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs317.xs.to/xs317/07305/DSCF0011.JPG.xs.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door yGiDoRp op 27-07-2007 21:58 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917

Ik heb (eindelijk) mn Canon Powershot A710 IS, heb er net zomaar wat foto's mee genomen. Echt een heerlijke camera, een echte aanrader!!!

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 142917 op 22-10-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
Matched: camera, onder, de
Anoniem: 142917 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:02:
Ik heb (eindelijk) mn Canon Powershot A710 IS, heb er net zomaar wat foto's mee genomen. Hieronder één van de beter gelukte 'test-shoots'

Beiden onbewerkt!
Leuke plaatjes..wou ff in de exif kijken maar die is gone ?
Kun je die exif info uit of aan zetten in de camera ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154981

Anoniem: 118082 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:56:
Wat ik belangrijk vind:
- Lekker klein en dun (al moet er wel een beetje scherm inpassen, zie punt 2)
- Lekker groot scherm (2.5" of 3" is mooi)
- Hij moet snél zijn. Ik had hiervoor een Nikon Coolpix en dat duurde een halve seconde voordat de foto was genomen, en voordat je een nieuwe foto kon nemen duurde het nog eens 5 seconden. Dit is wel het belangrijkste punt.
- Een beetje merk van formaat (Canon Ixus vind ik persoonlijk erg mooie camera's, maar zijn ze ook snel? En hoe zit het met dat ze geen beeldstabilisatie hebben?)
- Mooi design!

Camera's die ik mooi vind:
- Sony camera's
- Canon Ixus modellen (bijv Ixus 70)

Willen jullie mij helpen? :>
De Fuji F40fd is voor zo'n 220 euro te vinden (kan met SD kaartjes gebruikt worden). Moet er wel bij zeggen dat de opvolger, de F50fd eraan komt... maarja die is te laat voor je vakantie en in eerste instantie boven je budget.

Canon is prima, zo niet de beste, voor SLR camera's maar voor compacts zou ik er niet voor kiezen.

Kijk verder eens op www.dpreview.com of www.dcresource.com voor wat reviews
(zie vooral de voorgangers van de F40fd, zoals de F30 en F31fd)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 154981 op 31-07-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fotojunk schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:06:
[...]

Leuke plaatjes..wou ff in de exif kijken maar die is gone ?
Kun je die exif info uit of aan zetten in de camera ?
Ik denk dat dit aan Picasa ligt, ik heb de foto's via Picasa gepubliceerd op mn Gmail-account. Picasa heeft mn foto's dan eerst geresized en dan ge-upload. Ik heb voorlopig nog geen "exif-on/off" functie gevonden op de camera dus ik ga er van uit dat dit ook niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 11:51
yGiDoRp schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:29:
Ik heb net een Fujifilm FinePix A820 gekocht. Wat mee gespeeld en ben er heel blij mee.
Ik zocht een goedkope en simpele camera waar een prutser zoals ik toch nog leuke dingen kan doen.
Mijn vriendin is erg gecharmeerd van Fuji. Mooie natuurlijke kleuren vind ze.
Hoe is het als je foto's buiten maakt in de zon? Is er oop het schermpje dan nog wat te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik ben weer op zoek naar een kleine compacte camera voor max 250 euro. Omdat ik altijd Canon koop zijn er nog twee modellen waar ik tussen twijfel.

De IXUS 70 of de IXUS 75.
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.com.sg/presscentre/pics/ixus70_75.jpg

Klopt het dat de 75 in Nederland niet officieel verkrijgbaar is in het zilver?

Ixus 70:
Afbeeldingslocatie: http://www.roadmogul.com.au/images/alproduct/CIXUS70S_lg.H269.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wilkinson.co.uk/store/productDetailImages/d_1047.jpg

Ixus 75:
Afbeeldingslocatie: http://www.otticafontani.com/images/fotocamere_digitali/compatte/75%20davanti.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.photoreview.com.au/reviews/slimline/IXUS75_back.jpg

219 euro versus 247 euro, Qua design is de 70 net iets mooier maar het 3 inch scherm van de 75 doet het hem.
Ik vind ze beiden veel mooier in het zilver dan in het zwart.

Afbeeldingslocatie: http://imagebank.ipcmedia.com/imageBank/c/Canon-Digital-IXUS-70.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraworld.co.uk/images/products/large/Canon%20Ixus%2075%20280.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 05-08-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3JL
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05-2024

3JL

Als ik het goed begrijp is het verschil tussen de IXUS 70 en IXUS 75 alleen de afmeting van het scherm? Verderrest is het voor de prijs een prima camera toch? (Zoek nog even bevestiging voor ik hem aan ga schaffen! :) )
Groeten.
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154981

jasperlevink schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:42:
Als ik het goed begrijp is het verschil tussen de IXUS 70 en IXUS 75 alleen de afmeting van het scherm? Verderrest is het voor de prijs een prima camera toch? (Zoek nog even bevestiging voor ik hem aan ga schaffen! :) )
Groeten.
Jasper
De IXUS 70 heeft een viewfinder, de IXUS 75 heeft deze niet. Voor sommigen is een viewfinder een must, voor anderen niet (omdat het LCD scherm niet goed in de zon leesbaar kan zijn). Verder is de IXUS 70 5 gram zwaarder, maar is de IXUS 75 juist weer iets groter en heeft ie afgeronde hoeken ;)

naast elkaar:
http://www.dpreview.com/r...00%2Ccanon_sd750&show=all

Verder een review van de IXUS 70: http://www.dcresource.com...sd1000-review/index.shtml
(qua beeldkwaliteit geldt deze review ook voor de IXUS 75)

Als je (zoals ik) de viewfinder nooit gebruikt, zou ik lekker voor de IXUS 75 gaan, mooi groot scherm ;) hoewel ik de 70 net wat mooier vind qua uiterlijk.

Oja ze heten in de VS anders, maar zijn dezelfde camera's
IXUS 70 = SD1000 en IXUS 75 = SD750

Zelf ben ik overigens meer Fuji fan en zou voor een F40fd of de toekomstige F50fd gaan, die zijn goed bij weinig licht, maar hebben ook weer hun eigen nadelen (zie de reviews).

Succes en veel plezier ermee straks!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 154981 op 07-08-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

jasperlevink schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:42:
Groeten.
Jasper
Wel verschil in grootte maar niet in aantal pixels, 230.000 stuks.
Ik ga zelf dan toch maar voor de klassieker, de IXUS 70, (wel in silver), mooier, kleiner, en met viewfinder.
En goedkoper!

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Matched: camera, onder, welke, 250, dig, de
Een paar uur geleden hebben mijn ouders mij gevraagd om te helpen een leuke digicam uit te zoeken om mee te nemen op reis.

De eisen zijn zo ongeveer:
  • Megapixels niet echt belangrijk (laat ons zeggen >4)
  • Compact camera
  • Weinig shutter-lag, snelle auto-focus
  • Veel optische zoom is niet nodig
  • Bruikbaar in diverse lichtomstandigheden (ook 's nachts niet te veel ruis)
  • Auto-modus moet goed werken voor de point&shoot momenten, maar liefst ook de mogelijkheid om manueel het een en ander in te stellen
  • Viewfinder is geen vereiste
  • Bij voorkeur SD kaartjes als opslagmedium
  • budget: 200-250 € max
Na het lezen van een aantal reviews en topics hier kom ik terecht op een Fuji F31fd (helaas met xD, anders leek mij dit de ideale camera) of een Canon PowerShot A710 IS.

De moeilijkheid zit hem er in dat mijn ouders woensdagnacht reeds op reis vertrekken, dus dat ze op zijn allerlaatst de camera dinsdag in huis moeten hebben. Gezien de vertraging die er toch wel af en toe is bij het bestellen via een internetwinkel, en ze liever niet zonder camera vertrekken zal de camera in een echte winkel gehaald worden. Helaas is daar het assortiment meestal niet zo uitgebreid als in een internet-shop, en een hele dag rondrijden op zoek naar deze specifieke modellen is niet echt een optie. ;)
Vandaar mijn vraag aan diegenen die beter op de hoogte zijn van de markt dan ikzelf: welke andere modellen camera's voldoen ook grotendeels aan deze eisen, zodat ik een uitgebreider lijstje met potentiële camera's kan meenemen naar de winkel?

[ Voor 3% gewijzigd door The Bad Seed op 18-08-2007 01:57 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 18:29
ga voor de fujifilm finepix s5600 ofzo 10x optische zoom 5mp en super super kwaliteit foto's
kheb um zelf ook :P .. of je moet een super klein dingetje willen hebben voor in je jaszak
dan heb je hier niks aan alhoewel als je grote zakken hebt lukt het wel ofcourse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Matched: camera, onder, de
De camera hoeft niet super compact te zijn. Ze hebben ook al eens mijn powershot A85 (ondertussen overleden) meegenomen op reis en daar heb ik geen klachten over het formaat gehoord, maar ik vrees dat ze een S5600 toch te groot zullen vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, euro, 250, dig, de
The Bad Seed schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:53:
Een paar uur geleden hebben mijn ouders mij gevraagd om te helpen een leuke digicam uit te zoeken om mee te nemen op reis.

De eisen zijn zo ongeveer:
  • Megapixels niet echt belangrijk (laat ons zeggen >4)
  • Compact camera
  • Weinig shutter-lag, snelle auto-focus
  • Veel optische zoom is niet nodig
  • Bruikbaar in diverse lichtomstandigheden (ook 's nachts niet te veel ruis)
  • Auto-modus moet goed werken voor de point&shoot momenten, maar liefst ook de mogelijkheid om manueel het een en ander in te stellen
  • Viewfinder is geen vereiste
  • Bij voorkeur SD kaartjes als opslagmedium
  • budget: 200-250 € max
Ik lees IXUS 70 hier. 219 euro in de winkel en 200 euro inc verzend via het internet (kijk op kieskeurig of de pricewatch)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 18-08-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:48
Geen matches
.

[ Voor 168% gewijzigd door koentjuh op 18-08-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: euro, de
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:19:
Ik lees IXUS 70 hier. 219 euro in de winkel en 200 euro inc verzend via het internet (kijk op kieskeurig of de pricewatch)
[edit]
net de Ixus 70 gehaald bij de MM A'dam voor maar 188 euro, goedkoopste winkel/internetprijs in Europa, aanbieding geldt in ieder geval morgen nog, een koopje.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 18-08-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:19:
[...]

Bedankt voor de tip, die kwam inderdaad ook in aanmerking, maar het is toch een Fuji F31fd geworden, die was 209 € vs 260 € voor de IXUS 70 (en mijn ma vond de grijs-met-zwarte IXUS 70 in de winkel te lelijk :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe het met de beschikbaarheid van de Canon A710IS is? Ik zie nogal verschillende berichten erover websites, iemand ervaring met online bestellen of in de winkels kopen kwa levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170903

Ik heb niet zo lang geleden de Panasonic lumix LZ 5 gekocht. Goed apparaat voor een lage prijs (heb hem in de Media Markt gekocht voor 155 euro). Ik denk één van de weinige compacte fototoestellen met 6x optische zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Laatst online: 08:02
Matched: camera, onder, euro, 250, dig, de
Mijn oog is gevallen op de Canon A570 IS.
Lijkt me een pracht camera.
Viervoudige zoom lens, beeldstabilisatie, DIGIC III processor, ...
Elke review die ik er van gelezen heb was laaiend enthousiast, zoals dpreview & dcresource.
En dat allemaal voor 190 euro!
Hoe komt het dat deze camera hier relatief weinig aandacht krijgt?
Mij lijkt het de beste koop onder 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phobosdeimos schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:02:
Mijn oog is gevallen op de Canon A570 IS.
Lijkt me een pracht camera.
Viervoudige zoom lens, beeldstabilisatie, DIGIC III processor, ...
Elke review die ik er van gelezen heb was laaiend enthousiast, zoals dpreview & dcresource.
En dat allemaal voor 190 euro!
Hoe komt het dat deze camera hier relatief weinig aandacht krijgt?
Mij lijkt het de beste koop onder 250 euro.
Is die wel compact genoeg?
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalreview.ca/cams/pics/Canon_A560_frontside.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Laatst online: 08:02
Geen matches
Ja hoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a570-review/camera-inhand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yo-L schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:25:
Weet iemand hoe het met de beschikbaarheid van de Canon A710IS is? Ik zie nogal verschillende berichten erover websites, iemand ervaring met online bestellen of in de winkels kopen kwa levertijd?
Ik weet dat je hem nog zonder problemen kan krijgen in Photohall en blijkbaar is de A710IS zelfs al beschikbaar in FNAC aan 279 euro!!! De camera is een echte aanrader, alle verschillende instelmogelijkheden zijn echt heerlijk, vooral de manual focus vind ik echt handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

ik heb nu de canon powershot A520
ik ben tevreden over de functies,zowel een auto functie als diverse dingen waar je zelf mee kan pielen.
TOTALE afknapper vind ik de ruis,met name op donkere of zwarte dingen die ook op de foto staat valt het enorm op,ik merk het zelfs al op iso50...daarboven hoef ik het niet eens te proberen.

maar wat is goede?
ik zoek:

-een goede auto modus,maar ook dingen die je zelf kan instellen en waar je lekker mee kan experimenteren.
-MP onbelangrijk,alles boven de 3 vind ik zat.
-geen ruis,het liefst ook niet als de iso een beetje omhoog gaat.
-geschikt voor dag en nacht

Anoniem: 231525

Geen matches
spam bla

[ Voor 92% gewijzigd door Remy op 30-08-2007 21:26 ]

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:45
Matched: camera, welke, dig, de
Ik ben op het moment ook aan het kijken voor een digitale camera. Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Casio EX-Z75 en de Pentax Optio M40.

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/39/pentax-optio-m40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/7/casio_exilim_exz75_zoom1.jpg

Het is voor mij in ieder geval belangrijk dat ie snel reageert (geen moment missen zegmaar) , dat ie goed overweg kan met donkere situaties (wil m vooral gebruiken voor partypics enzo zegmaar.) en dat ik m makkelijk in mn broekzak mee kan nemen.

Iemand nog tips voor welke ik zou moeten gaan? Of misschien ideeën voor een andere camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Twee absolute toppers die het vernoemen waard zijn voor de twijfelende medemens:

Canon Powershot A720 IS : 210 euro (!!!) opvolger van de meer dan geslaagde 710IS

Canon PowerShot A570 IS: 180 euro (!!) IS, SD kaartjes, enz...

Twee topcamera's als je het mij vraagt voor een scherpe prijs.
Niet in de supercompact klasse maar daar net boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232303

Matched: euro, 250
een fz8 van panasonic ?
ik vindt het een super ding.
heb hem nu 3 weken en al erg leuke foto's mee gemaakt.
was 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:12
Matched: camera, 250, dig, de
Binnenkort (of hij is er al) komt de Canon SX100, een mooie camera die net boven de 250 geprijsd is.
Toch valt ie wat mij betreft wel in dit topic, omdat prijzen toch vrij snel zakken.

Waar ik alleen als beginnende digitale foto hobbyist tegenaanloop is de techniek van lenzen en afstanden enzo. Waar kan ik een duidelijk verhaaltje vinden (behalve in de faq) over wat nou normaal is en wat eigenlijk wel veel of weinig is?

Bijvoorbeeld bij deze SX100 is het bereik van de lens 35 - 350 mm. Dat is 10x optische zoom. Maar hoe verhoudt zich dat nu met een ouderwetse camera, die bijv. 35 - 110 mm zoom heeft. Zijn deze waardes 1 op 1 te vergelijken, of moet het omgerekend worden ? :)

verder, een mooie cam, die zeker op m'n wishlist staat. Ben op zoek naar een niet al te compacte cam en deze is denk ik mooi. De Ixus heb ik vandaag in de hand gehad, maar die vind ik echt veel te klein. Hij moet niet heel groot zijn, maar ook niet zo klein als deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
hoe verhoudt zich dat nu met een ouderwetse camera, die bijv. 35 - 110 mm zoom heeft. Zijn deze waardes 1 op 1 te vergelijken, of moet het omgerekend worden ? :)
nee is al omgerekend, echter het perspectief komt niet overeen. met de omrekenfactor is al rekening gehouden. 350mm is echt vette zoom, en 35 mm is redelijk wijdhoek, maar meer dan ideaal 28mm.

[ Voor 12% gewijzigd door Zandor op 28-09-2007 17:54 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
Mijn vriendin gaat overmorgen naar ibiza op vakantie en ik wil haar een camera meegeven.
Nu ben ik driftig aan het rondkijken en in eerste instantie gevallen voor de samsung s630: TOT ik er achter kwam dat er penlights ingaan. (+-100euro)

eisen voor de camera van mijn vriendin
rond de 100 euro
beetje optische zoom
Dedicated batterij, geen penlights ! dit vind ik belangrijk
vanaf 4 mpixels.
enigzins compact.
SD is een plus (heb nog 1gb liggen)

Kan nergens een selectie maken van camera's zonder penlites. Zou iemand die er in zit een aantal modellen kunnen noemen, ben ik iig dankbaar voor. Ik ben er wel achter dat de goedkopere camera vaak penlites hebben.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:37
casio z65, samsung L630 zijn te vinden tussen de 140 en 160 euro en voldoen aan je wensen.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
die casio ziet er goed uit, (die samsung kan ik niet vinden van dat type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:34

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb al in dit topic gezocht, maar kan nergens iets vinden over de Olympus FE-280. Wel het broertje, de FE180/190, en daar is men redelijk over te spreken, op het gebruik van xDkaartjes na dan (duur en traag?).
Hij is voor mijn vriendin, die hem voornamelijk gebruikt voor haar vakantiekiekjes en af en toe wat paarden (=actiefoto, misschien filmpje?). Het hoeft dus absoluut geen dure spiegelreflexcamera te zijn met ingebouwde hoekfunctie-in-het-kwadraad, gewoon een goede vrije tijds camera :).

Afbeeldingslocatie: http://www.chear.nl/products/7096439I.gif
Specs:
Beeldchip: 8 megapixel
Beeldverhouding: 4:3
Verwisselbaar objectief: nee
Geheugenslot: XD
Buffer: -
Flitser: ja
Display: 2,5 inch
Gewicht: 108 gram
Focus: AF
Max. resolutie: 3264 x 2448
TV-out: ja
Batterij: lithium-ion
PC-aansluiting: USB 2.0
Geheugen: 48 MB (intern)
Bestandsformaat: JPEG
Pictbridge: ja
Handleiding: Nederlands
Objectief: Ja
Garantietermijn: 12 maanden
Max. sluitertijd: 1/2000 sec
Continue opnamen: -
Optische zoom: 3 x
Afmetingen: 91,8x55,7x19,1 mm
Video functie: ja, met geluid
Belichtings programma's: Automatisch, Veiling, Documenten,
Hoge ISO-waarde, Keuken, Achter glas,
Portret, Vuurwerk, Zonsondergang,
Landschap, Zelfportret, Kaarslicht,
Nachtscène met portret,
Sport, Binnenopname
Externe flitser: nee
Weersbestendig: nee
Beeldstabilisator: nee
Prijs is ongeveer 170-200 euro.

Nou heeft die camera geen ooggat waardoor je kunt kijken, is dit noodzakelijk als je in de volle zon een foto wilt maken, of is het schermpje goed te lezen? En hij heeft geen beeldstabilisator, is dat tegenwoordig een "must" bij een camera van 200 euro, of niet? Maw: kan ze beter gaan voor een met beeldstab. of maakt het niet veel uit?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 22:24
Matched: camera, welke, dig, de
Robert89 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:18:
Ik ben op het moment ook aan het kijken voor een digitale camera. Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Casio EX-Z75 en de Pentax Optio M40.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is voor mij in ieder geval belangrijk dat ie snel reageert (geen moment missen zegmaar) , dat ie goed overweg kan met donkere situaties (wil m vooral gebruiken voor partypics enzo zegmaar.) en dat ik m makkelijk in mn broekzak mee kan nemen.

Iemand nog tips voor welke ik zou moeten gaan? Of misschien ideeën voor een andere camera?
M'n zusje heeft die Casio, ik vind hem persoonlijk tegenvallen. Vooral in het donker. Er zit geen hulplicht op dus hij flits voluit, dus witte hoofden. Iso geeft ook veel ruis. Hij is wel klein en handig en overdag maakt hij zeer mooie foto's.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209666

Hoi,

Ik heb niet veel verstand van fotocamera's maar ik wil graag foto's maken van voetbalstadions aangezien ik altijd mee ga naar uitwedstrijden van mijn favo team. Hij mag in totaal niet meer dan 250 euro kosten. En ik denk dat het wel een fotocamera moet zijn die goed in donker maar ook in fel licht moet kunnen fotograferen. Graag zou ik ook nog wat simpele sportfoto's maken van de tribune's. En dat hoeft dan echt niet professioneel maar ze moeten wel duidelijk zijn maar het gaat in principe om de stadions. Daar kan ik dan een hele website rond gaan maken :)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228062

Ik ben op zoek naar een camera tot 220 euro die vooral heel snel is, waarmee je lekker door kan schieten.. en zich goed in situaties met minder licht weet te redden. MP's zijn niet heel belangrijk en ook andere aspecten zijn ook minder belangrijk voor mij tegenover snelheid en het omgaan met licht. Ik heb aardig wat van deze thread gelezen maar heb nog niet zo veel over snelheid gelezen, ik had een tijdje de casio exfilm op het oog maar hoorde via veel verschillende forums dat deze erg slecht in het donker is.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 228062 op 02-10-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 01-05 15:09

Fjeze

AllesPerfect!

Matched: camera, 250, de
Ik zit te kijken naar de Sony W80 of W90, deze zijn beide voor tussen de € 200,- en € 250,- te vinden.
Ik lees hier echter zeer weinig over deze camera's, mijn vraag is waarom? Als ik wat reviews lees komen deze camera's zeer goed uit de verschillende tests.
Waarom worden deze camera's hier (bijna) niet besproken? zijn er problemen mee bekend of wat?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Matched: onder, de
Heb geen ervaring met de genoemde toestelletjes. Dit al gelezen? Onderaan de review staat wat hij er van vind én wat mogelijke andere opties zijn. Wellicht interessante lectuur.

W80 plaatjes
W90 plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190838

Mijn zusje zou graag een compacte camera aanschaffen en mijn moeder zag toevallig een aanbieding in een folder voor een camera.
Nu wilde ik eigenlijk een beetje onderzoeken wat nou een goede camera is, maar aangezien ik me totaal niet verdiept heb in digitale compact camera's, maar meer in slr's voor mezelf tijdje terug, weet ik niet waar ik moet zoeken met zoveel aanbod.

Wat wil mijn zusje ermee doen en wat zijn de eisen.
Ze wil er tijdens concerten foto's mee kunnen maken, meestal mag er dan niet geflitst worden en dus zal die lichtsterk moeten zijn, weinig ruis bij hogere iso's dus ook.(verder de huis, tuin en keuken kiekjes en feestjes bij vrienden)
- Lichtsterk
- weinig ruis bij hogere iso's
- 6mp of hoger.
- Budget: 250 euro +/-

De aanbieding die in de folder staat is de:
- Sony DSC S800S voor 199,- euro.

Een verkoper in een andere winkel raadde deze 2 camera's aan:
- Sony W80 (te vinden voor rond de 200 euro)
- Panasonic TZ2 of TZ3 (hangt af van prijs verschil, allebei rond de 250 euro vind ik in de pricewatch)

Heeft iemand anders aan de hand van de eisen een betere camera in gedachten? Hoop dat iemand mij kan helpen met een licht gevoelige camera uit te zoeken :)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235412

Ik wil een nieuwe camera aan gaan schaffen.
Na wat speurwerk denk ik dat ik voor de Casio EXILIM EX-S880 wil gaan of de Olympus µ 820.
Kan iemand hier nog iets van advies geven over de juiste keuze?
Bijvoorbaad dank.

apart topic gemerged met dit topic. Het is wellicht ook handig als je even aangeeft wat je zoal wilt doen met de camera.

[ Voor 23% gewijzigd door YellowCube op 04-10-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de
Probeer het anders hier eens: Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Laatst online: 07-03 17:27
Matched: camera, onder, welke, 250, dig, de
Je zou eens in de topics Welke digitale camera onder de 250 of tussen 250 en 500 EUR kunnen kijken naar dingen waarop je kunt letten. Alhoewel deze camera's volgens mij niet specifiek voorkomen.

Als ik zo naar de specificaties kijk en de series een beetje ken, lijkt me er vrij weinig verschil tussen zitten. De Olympus heeft wat meer zoom en gebruikt een SD kaart, verder zijn het apparaten met ruwweg eenzelfde omvang, hetzelfde gewicht, dezelfde doelgroep. Het is een beetje afhankelijk van wat je zoekt, maar de camera's zullen volgens mij weinig voor elkaar onderdoen.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235412

Wil zelf graag voldoende opties hebben om een beetje te kunnen experimenteren met instellingen.
Daar in tegen moet het voor mijn vriendin weer makkelijk en goed bedienbaar zijn.
Wij willen graag compact,voldoende opties, en minimaal 2.7 inch lcd.
Ik heb ook nog aan de Ixus 75 gedacht, maar vond deze toen ik hem in mijn handen had qua uiterlijk en bediening wat goedkoop aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116551

Hallo allemaal, graag zou ik wat advies willen.

Ik ben op dit moment in het bezit van een Canon Powershot a80. Hij is nu een jaar of drie a vier oud en hij begint slecht te worden.
Sinds vier maanden heb ik een dochtertje, wat uiteraard nu mijn favo foto object is. Probleem is alleen dat ik geen scherpe foto's meer uit mn canon krijg! Als ik 25 foto's maak (op de auto stand) dan zijn er misschien 3 goed.

Ik wil dus een nieuwe camera aanschaffen. Wat zijn mijn eisen:

Point en shoot camera die gewoon scherpe foto's opleverd.
Mn canon heeft een heel klein schermpje, iets groter zou dus leuk zijn.

Mn budget is tussen de 150 en 200 euro.

Met mn canon kan ik van alles en nog wat instellen, maar ik gebruik het nooit, dus ik vind het eigenlijk alleen maar lastig.

Wie weet raad?! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
  • Laatst online: 26-03 00:58
Anoniem: 131051 schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:13:
Twee absolute toppers die het vernoemen waard zijn voor de twijfelende medemens:

Canon Powershot A720 IS : 210 euro (!!!) opvolger van de meer dan geslaagde 710IS

Canon PowerShot A570 IS: 180 euro (!!) IS, SD kaartjes, enz...

Twee topcamera's als je het mij vraagt voor een scherpe prijs.
Niet in de supercompact klasse maar daar net boven.
Er valt inderdaad veel goeds te lezen over deze camera's. Maar als je ze vergelijkt bij dpreview zijn de verschillen minimaal. De A570 heeft maar 4x zoom en de A720 6x. Verder kan de A720 iets beter macro-opnames maken (1 cm vs 5 cm), iets sneller foto's maken (1,3 ipv 1,7 / s), heeft 8 ipv 7 MP en een iets andere Aperture range. De A570 is iets kleiner en lichter, maar wel weer een half jaar ouder. Die verschillen lijken mij zo klein dat je beter voor de goedkopere A570 kan gaan. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209666

Anoniem: 209666 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:07:
Hoi,

Ik heb niet veel verstand van fotocamera's maar ik wil graag foto's maken van voetbalstadions aangezien ik altijd mee ga naar uitwedstrijden van mijn favo team. Hij mag in totaal niet meer dan 250 euro kosten. En ik denk dat het wel een fotocamera moet zijn die goed in donker maar ook in fel licht moet kunnen fotograferen. Graag zou ik ook nog wat simpele sportfoto's maken van de tribune's. En dat hoeft dan echt niet professioneel maar ze moeten wel duidelijk zijn maar het gaat in principe om de stadions. Daar kan ik dan een hele website rond gaan maken :)

Alvast bedankt
Iemand een idee of moet ik gewoon langs een winkel gaan en daar advies vragen...
Ik denk dat altijd dat ik dan geen serieus antwoord krijgt en dat ze mij een toestel willen verkopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Anoniem: 209666 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:28:
[...]

Iemand een idee of moet ik gewoon langs een winkel gaan en daar advies vragen...
Ik denk dat altijd dat ik dan geen serieus antwoord krijgt en dat ze mij een toestel willen verkopen :D
Kijk eens op
http://www.imaging-resource.com/WB/WB.HTM?view=dp_sports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 15:14
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe camera.

Toevallig zie ik nu dat de Fuji F47fd en F50fd beide al te koop zijn.
Iemand toevalig al revieuws gevonden, of ervaring met deze toestellen?

De F47fd zou een 1/1.6" CCD moeten hebben net zoals de F50fd. Klopt dit?

Persoonlijk vind de ik de 12.1MP van de F50fd wat overkill, ik zoek een leuke compacte camera tot 250,- die in extreme lichtomstandigheden (binnen of buiten in sneeuw) nog leuke resultaten oplevert.

Mijn voorkeur gaat uit naar de F47fd, zeker als hij ook die 1/1.6" CCD zou hebben.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226996

hallo allemaal,

ik zoek een goede camera met een goede lens voor o.a. sportfotografie.

Nu heb ik een "Kodak easyshare ZD710" gezien. Hij lijkt mij erg mooi (10x optische zoom, 7.1 megapixel) maar is hij ook goed?

de camera kost bij bol.com 175 euro, maar ik koop hem het liefst hier in de stad bij de dixons ofzo voor net geen 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:52
Anoniem: 226996 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:34:
hallo allemaal,

ik zoek een goede camera met een goede lens voor o.a. sportfotografie.

Nu heb ik een "Kodak easyshare ZD710" gezien. Hij lijkt mij erg mooi (10x optische zoom, 7.1 megapixel) maar is hij ook goed?

de camera kost bij bol.com 175 euro, maar ik koop hem het liefst hier in de stad bij de dixons ofzo voor net geen 200 euro.
Ben zelf ook opzoek naar een camera. Heb nu een Z740 van Kodak en ik ben blij met de 10x optische zoom maar beeldstabilisatie is echt een gebrek. Heb sportfoto's ermee kunnen maken maar je hebt ook best wel wat mislukte (zoals normaal). Ik vind hem tevens effe te dik wil dus een dunne camera. Heb zelf gekeken naar de A920 van Fuji. En dan de black versie omdat ik die mooier vind kwa kleur. Nadeel is geen beeldstabilisator... En dat vind ik toch wel een belangrijk punt.. Mijn Kodak z&40 die ik nu heb is eigenlijk dus goe dbehalve van dat punt. Als je gewoon wat inzoomt dan heb je aan een beeldstabilisator gewoon veel. Ik doe althans niet alles op een statief.. Iemand een mooie tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-04 08:27
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een degelijke digitale camera ( bezit nu een goedkope camera, waar niet echt professionele plaatjes uit te krijgen zijn ). Nou ligt mijn budget rond de 200 euro, en ik kwam mede door dit topic uit op de Canon Powershot A720 IS, voor €204 op te halen hier in de buurt. Ik denk dat dit een erg goede camera is, maar ben wat dat betreft door mijn oude toestel niet echt op de hoogte van allerlei technische snufjes.

De dingen wat ik ermee wil gaan doen:

Een paar leuke "vakantiekiekjes" maken, in sommige momenten snel een fotootje kunnen schieten. Voor de rest macro-opnames van natuurdingen en panoramafoto's van landschappen. Nou ben ik zelf best handig met programma's als Photoshop, maar ik heb er genoeg van gekregen om steeds alles op de PC nog aan te moeten passen. Vandaar ook een camera waarbij dat vanuit het toestel zelf al grotendeels gebeurt.

Is die Canon die ik op het oog had een goede keuze voor dit budget of zijn er andere ( bekende! ) merken die deze camera voorbij streven. Ik ben namelijk niet van die goedkope merkloze toestellen.

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
  • Laatst online: 26-03 00:58
yzf1kr schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:12:
...
De F47fd zou een 1/1.6" CCD moeten hebben net zoals de F50fd. Klopt dit?

Persoonlijk vind de ik de 12.1MP van de F50fd wat overkill, ik zoek een leuke compacte camera tot 250,- die in extreme lichtomstandigheden (binnen of buiten in sneeuw) nog leuke resultaten oplevert.

Mijn voorkeur gaat uit naar de F47fd, zeker als hij ook die 1/1.6" CCD zou hebben.
Ja hij heeft die 1/1.6'' CCD. Maar hij heeft iit de F50fd geen image stabilization en geen aperture en shutter priority.

[ Voor 6% gewijzigd door wallum op 14-10-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Canon Powershot A720 is erg intressant maar ben bang te dik... Wel goede stabilisator lees ik.
Kan deze ook de nieuwe SD-HC kaartjes aan? Ik wil namelijk een SD kaartrje van 4GB in mijn nieuwe camera gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
Ik heb zelf een keer de A710 IS in m'n handen gehad, en vond het qua dikheid zelf wel meevallen. Maar nou ben ik zelf ook de dikte van een oud rolletjes-toestel gewend, dus qua dikte kan ik niet oordelen. Je kan hem het beste aanschaffen met een extra tasje, want in je broekzak past hij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Dat tasje vind ik niet erg.. Dat ben ik toch wel van plan maar wil wel dat hij makkelijk in mijn jaszak ofzo past zonder een giga bobbel daar te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
Daar is de A710 IS denk ik te groot voor. Het is toch nog een redelijk toestelletje dat je in je hand hebt ( vooral qua dikte. Qua lengte/hoogte vond ik persoonlijk wel meevallen vanwege het 2.5" scherm dat erop zit ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
Matched: camera, onder, welke, dig, de
Maar kan iemand mij helpen met het maken van een definitieve keuze voor een camera? Ik heb namelijk de Canon Powershot A720 IS op het oog, maar ik weet dus niet waar ik het beste op kan letten. Veel megapixels is natuurlijk belangrijk, maar mijn vader heeft mij geadviseerd ook duidelijk te letten op het aantal keren optische zoom. Ik denk dat de Canon met zijn 8 Mp en 6x Optische Zoom een mooi toestel is voor die prijs, maar ik had ook de Sony DSC-S800 gezien, met 8,1 Mp en 6x Optische zoom. Wat is jullie ervaring wat betreft deze 2 camera's en welke is verstandiger te nemen in mijn geval?

Wat ik met mijn camera wil doen is wat simpele kiekjes maken, maar ook mooie macro-opnamen van planten en bloemen ( vandaar de Canon, die heeft 1 cm Macro ). Voor de rest landschapsfoto's. Het liefste zou ik foto's maken in een widescreen formaat ( wat met die Canon kan ). Ik heb namelijk het idee dat de Canon veel meer naar mijn eigen hand in te stellen is wat betreft kleuren, en ik denk dat die paar dingetjes die de Sony beter is dan de Canon daar niet aan kunnen tippen.
Ook op kieskeurig krijgt de Canon een 9,5 t.o.v. de Sony, die een 8,7 haalt.

Ikzelf zou zonder advies voor de canon gaan, maar als jullie nog doorslaggevende tips hebben kan dat natuurlijk altijd veranderen.
Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Vandaag een Kodak C613 gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41yHrrdc2vL.jpg
Niet voor mezelf, maar voor m'n moeder wiens Aldi-kwaliteit cameraatje pas geleden gestolen/verloren is.
Heb me nooit zo verdiept in toestellen in deze prijsklasse (hou 't bij m'n Pentax DSLR), maar petje af voor Kodak over hoeveel functionaliteit ze in zo'n klein dingetje weten te proppen! En 't ding voelt ook nog 's onverwacht degelijk aan, zeker als je bedenkt dat 'ie 99 Euro kost.
En voor de doelgroep zijn de instellingen, menu-opties, knopjes, etc. ook prima gedoseerd (m'n moeder is dik 70 jaar, dan wil je geen PASM opties, etc.). Grootste nadeel voor mij zou de shutter lag zijn (op dat gebied word je als DSLR gebruiker nogal verwend), maar ik vermoed dat m'n moeder 't niet eens gaat merken... :)

Fantastisch dingetje, en 137 gram zonder 2 AA batterijen en SD-kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Matched: dig, de
Gydeon schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:40:
maar ik weet dus niet waar ik het beste op kan letten. Veel megapixels is natuurlijk belangrijk, maar mijn vader heeft mij geadviseerd ook duidelijk te letten op het aantal keren optische zoom.
Sorry to butt in, maar veel megapixels zijn in deze prijsklasse (en 't formaat van de sensor) juist niet belangrijk. 8MP of meer proppen op een 1/2.5" of 1/1.8" sensor gaat ten koste van de lichtgevoeligheid van de sensor en zorgt al gauw voor storende ruis bij minder ideale lichtomstandigheden. En dat terwijl 4MP al uitstekend geschikt is voor haarscherpe afdrukken op 20x30cm...

Het aantal keren optische zoom is wel van belang: hoe minder zoom, des te minder compromissen er bij het lensontwerp moeten worden gemaakt, en dat komt ten goede aan de beeldkwaliteit. Dus als je kunt leven met 3x zoom, dan is 't onzin om een 10x of 12x zoom aan te schaffen. Je bent goedkoper uit, en de optische kwaliteit is gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik ben op zoek naar 'n leuke digi-cam, met 'n prijs richting de 200,-
3 tientjes meer mag ook, maar zo veel extra keus krijg je dan niet dus zodoende...

De digi-cams die ik op het oog heb zijn de:
Nikon S200 en de Casio EX-Z77

De Nikon kost 190,- inclusief tasje en 1GB SD-kaartje, de Casio kost zo'n 180,-

Nikon: Volgens verschillende tests: deze of deze goed toestel :)
Casio: Gevonden reviews oa Deze en deze: Ook goed toestel!

Afbeeldingslocatie: http://aycu33.webshots.com/image/32112/2000311896845762979_rs.jpg

Voornaamste functies die de camera moet hebben:
-Goed foto's maken :9
-Filmen met 'n lekkere framerate en geluid
-Lekker compact en gebruiksvriendelijk zijn
-Gewoon lekker snelle opstarttijd/ fotomaaktijd

Iemand die wat over de S200/ EX-Z77 weet, omdat hij/zij 'm heeft of 'm zeker aan- of af kan raden?
Specs zijn nagenoeg gelijk voor zover ik 't allemaal weet... dus de vraag is eigenlijk Nikon of Casio?

[ Voor 97% gewijzigd door CLB op 11-11-2007 20:00 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Geen matches
Iemand? Wil 'm namelijk nog voor 't weekend aanschaffen ivm weekendje Belgie!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Geen matches
Geen Canon Powershot A720IS ?

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm vind ik eerlijk gezegd echt 'n 'bakbeest' qua uiterlijk/ gewicht en logheid...
Ik wil 'n klein cameraatje, wat nog leuke foto's/ filmpjes kan maken en gewoon lekker simpel/ snel is!

Tevens moet ik 'm vandeweek nog binnenhebben, dus koop liever in 'n echte winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ikzelf heb ook een budget van 250 euro of minder en zit verschrikkelijk te twijfelen.
Ben geen fotografie freak, maar vind fotograferen best leuk. Heb altijd compact camera's gehad tot nu toe en altijd met optische zoeker oftewel echt kijken door een gaatje.

Ik merk steeds meer dat de huidige camera's geen optische zoeker meer hebben.
Ik maak me zorgen over het goed kunnen zien van het beeld op het LCD display van de camera bij veel licht of de zon van achter ?

Zit na erg lang zoeken en nadenken sterk te twijfelen tussen de Panasonic Lumix DMC-TZ3 (zonder optische zoeker) en de Canon PowerShot A720 IS Digital (met optische zoeker).

De TZ3 komt er beter uit in veel reviews, vooral het fotograferen met slecht licht en in de shot2shot tijd is de A720 veel slechter, om maar niet te spreken van de 10x zoom ipv. 6x op de A720.

En nog een linkje met een mooi overzicht en zeer uitegbreide reviews: http://www.digitalcamerai...atingsGroup=PointandShoot

Wie helpt deze verstokte optische-zoeker gebruiker van zijn angst af om een camera zonder te kopen ?

Zit nou weer op DPreview te kijken en daar hebben ze weer de voorkeur voor de FZ8 van Panasonic of op digital camera info de Sony Cyber-shot DSC-H7 ....zucht |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Righteye op 14-11-2007 14:02 . Reden: Zitten accu's in, ik wil batterijen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik neig toch meer naar de Nikon S200... iemand nog op/ aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:16:
Ik neig toch meer naar de Nikon S200... iemand nog op/ aanmerkingen?
Laatste kick voordat ik 'm aan ga schaffen... Doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Matched: onder, euro, 250, de
Ik ga nog effe wachten op een fatsoenlijk review van de Fuji FinePix S5800, ziet er ook veelbelovend uit.

Hier nog effe mijn eisen voor als iemand nog suggesties heeft...

- Optische zoeker (of vet goed groot LCD)
- >= 7 Megapixel
- >= 6x optische zoom
- batterijen
- onder de 300 euro (liefst onder de 250)
- beeldstabilisatie
- moet redelijk goed op hoge iso zijn, wil binnen fotograferen, zonder flits

Mogelijke kandidaten:
Canon Powershot A720IS
Fuji FinePix S5800
Canon PowerShot SX100 IS

[ Voor 68% gewijzigd door Righteye op 14-11-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Matched: dig, de
Eindelijk na 2x ruilen een goede S200 binnen, en hij is moooi zeg :)

Afbeeldingslocatie: http://aycu08.webshots.com/image/32887/2002781114564340170_rs.jpg

Beeldchip : 7.1 megapixel
Beeldverhouding : 4:3
Verwisselbaar objectief : nee
Geheugenslot : SecureDigital
Flitser : ja
Display : 2.5 inch
Gewicht : 125 gram
Focus : AF
Max. resolutie : 3072 x 2304 pixels
TV-out : ja
Batterij : Lithium-ion
PC-aansluiting : USB 2.0
Geheugen : 20 MB (intern)
Bestandsformaat : JPEG
Pictbridge : ja
Handleiding : Nederlands
Objectief : ja
Garantietermijn : 12 maanden
Max. sluitertijd : -
Continue opnamen : -
Optische zoom : 3 x
Afmetingen : 91,5x56,5x18,5 mm
Video functie : ja, met geluid
Belichtings programma's : -
Externe flitser : nee
Weersbestendig : nee
Beeldstabilisator : ja

Mooi groot display, veel functies, maakt snel foto's op zeeeeer goede kwaliteit!
Filmpjes zijn echt onwijs leuk en van goede resolutie! Is suuuuperklein en is geruisloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
CLB schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 02:13:
Eindelijk na 2x ruilen een goede S200 binnen, en hij is moooi zeg :)

[afbeelding]

Mooi groot display, veel functies, maakt snel foto's op zeeeeer goede kwaliteit!
Filmpjes zijn echt onwijs leuk en van goede resolutie! Is suuuuperklein en is geruisloos!
Kan je wat test foto's plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Nou....ga aankomende zaterdag naar de Mediamarkt samen met de vrouw eens wat camera's uitproberen en vasthouden (zie 2 posts hierboven).

Ben er nog steeds niet uit....de ideale camera is moelijk te vinden, met elke camera is wel wat mis.
Zodra ik hem gekocht heb laat ik het weten met een aantal testfotos.

Verder wil ik iedereen nog effe wijzen op www.digi2u.nl...hele mooie aanbiedingen, o.a. de A720 voor 174 euro en de SX100 voor 222 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

PCMedic schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:57:
Kan je wat test foto's plaatsen?
Afbeeldingslocatie: http://aycu02.webshots.com/image/32441/2002687830029015406_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu23.webshots.com/image/32742/2002690365325498166_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu31.webshots.com/image/36190/2002657889292857851_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/34932/2002613042054253802_rs.jpg

Wat macro'tjes:
Afbeeldingslocatie: http://aycu22.webshots.com/image/34021/2002676850480519338_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/34466/2002691271484370878_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/32945/2002621188930188796_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu30.webshots.com/image/33469/2002668911020500164_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu33.webshots.com/image/33992/2002680108756797310_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu37.webshots.com/image/32596/2002629698412490858_rs.jpg
-uiteraard allemaal clickable-

Grote versies zijn wel 'maar' 2400x1800 zie ik... Terwijl de originelen 3072x2304 pixels zijn!
Ligt misschien aan allyoucanupload ofzo... De echt grote versies kan ik wel naar je toemailen...

[ Voor 88% gewijzigd door CLB op 18-11-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Netjes!
Deze camera staat op mijn lijstje, alleen beetje jammer van die rode ogen. Maar dat kan wel opgelost worden met Photoshop. Marco foto's zien er ook redelijk goed uit, alleen die flits, is deze ook handmatig uit te zetten?

Nu nog mijn oude camera op Markplaats verpatsen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door PCMedic op 19-11-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Die eerste 4 fotos zijn gemaakt door m'n moeder (zonder enig benul qua hoe of wat qua instellingen)
Je kan dus ook rode-ogen reductie aanzetten, waardoor hij eerst 'n kleine flits geeft, waardoor je dus geen rode ogen meer hebt en dergelijke! Ook heeft hij gezichtsherkenning wat erg goed werkt!!

De flits is uiteraard handmatig aan/ uit te zetten of op 'auto' te zetten..
Aangezien 't donker was heb ik alle macro-foto's gemaakt met flits aan!

Maak er zometeen nog wel wat meer, nog ff testen en ik heb nu 'goed' licht :)

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 19-11-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hallo mijn mede Tweakers!

Ik ben -totaal- nieuw op het gebied van Digi camera's. Daarom ook dat ik hier kom! Voor mijn hobby (modelauto's) ben ik op zoek naar mijn eerste eigen Digitale camera. Mijn vader zijn 3.2 mp camera voldoet gewoon niet meer om de details van de wagens goed weer te geven!

Daarom ben ik nu zelf op zoek naar een mooi toestel. Mijn budget ligt eigenlijk vrij laag, omdat het simpelweg mijn eerste camera gaat worden en ik niet gelijk klauwen met geld wil uitgeven. Daarom was mijn voorstel de Samsung S730 of de S750. Maar ik kan eigenlijk geen verschillen tussen die 2 ontdekken, weet iemand dat precies?

Mijn eisen zijn vrij simpel. Moet niet een al te groot toestel zijn, (Macro) foto's moeten goed scherp zijn. Liefst tussen de 100-150 euro. Hopelijk is dit mogelijk!

Ik hoor het wel.

Merci!

Daniel

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.