Welke van de drie (video)camera's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Hallo tweakers,

Voor 5 oktober moeten we een camera of videocamera hebben, het gaat voornamelijk om de video kant. Budget is €200 of minder. Hij moet 1080p @ 24/30 fps kunnen filmen, en natuurlijk goede beeldkwaliteit hebben. Ik heb zelf al wat geresearched, en kwam uit op deze drie camcorders/compact camera's:
  • Canon IXUS 230HS (± €150)
  • Sony Cybershot DSC-HX9V (€200, zolang 'ie nog niet uitverkocht raakt bij Dixons)
  • Toshiba Camileo X200/x400 (€150/€160)
Tenzij jullie me het ten strenge afraden om een compact als camcorder te gebruiken, ga ik waarschijnlijk voor de Canon of de Sony, want ik heb geen camcorders kunnen vinden in deze pricerange die mooier filmden dan deze twee. Die 10 minuut limiet die non-camcorders hebben kan een hinder zijn, maar ik denk dat ik dat wel over heb voor wat je krijgt met de compact camera's.

O, en of iemand die twee kan vergelijken qua beeldwaliteit en scherpte, gezien dat minder goed te zien is op de 1280x1024 monitor die ik nu heb. :) Hier wat filmpjes:

YouTube: Canon IXUS 230 HS test
YouTube: Canon IXUS 230 HS test video @ night

YouTube: Sony Cyber-Shot DSC-HX9V Photo and Video Test
YouTube: Sony HX9V - AF test movie - Night Trams in Prague

Ik neig naar de Sony, omdat de Canon wat traag autofocust en wat issues heeft met white balance aanpassingen, alleen twijfel ik over die onduidelijke videoresoluties. In de specs staat er iets in de trant van 1920x1080p/i@50fps, 1440x1080p/i@30fps. Van allebei heb ik een sample gedownload, ze zijn allebei even hoog en even breed, wat een beetje raar is dan (ik heb liever een 1080p@30 fps mode omdat youtube geen 50 fps ondersteund). Is er toevallig iemand met een HX9V die weet hoe dit zit? De precieze resoluties waar hij op kan filmen zou ik dan ook wel willen weten, want ik vind hier geen duidelijke informatie over.