Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.839 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 11:38
Matched: camera, de
Mijn zusje heeft van de week de Canon A2000 gekocht.
Het is een indirecte opvolger van de A720 van mijn ouders maar dan precies 2jaar nieuwer model, ik heb er even mee gespeeld maar ik word er niet vrolijk van.

- Oude cam is 8megapixel, nieuwe 10megapixel, maar kwa detail en ruis zijn ze precies hetzelfde.
- A2000 heeft geen manuele instellingen.
- A2000 is het focus gebied niet zelf aan te geven
- A2000 is 30,- duurder dan dat mijn ouders toentertijd (2jaar terug) voor hun A720 hebben betaald..
- Lens van de A2000 is minder lichtsterk (F3,3 ipv. F2.8)
- Filmfunctie is even slecht, zelfde resolutie en framerate bij beide camera's.

Eigenlijk is de A2000 op alle vlakken inferieur (behalve de grote van het lcd scherm...) en zelfs duurder dan dat de A720 toendertijd was, hoe komt canon hiermee weg dat ze na 2jaar 'inovatie' en alle concurentie zelfs achteruit hollen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Matched: camera, onder, de
Je draait de boel om. Canon is in staat geweest voor bijna hetzelfde geld een camera neer te zetten die niet slechter is dan de voorganger met meer pixels en een compacter formaat :P

Of was je nog in de veronderstelling dat alles beter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 11:38
Matched: camera, onder, dig, de
Ik was idd. wel in de veronderstelling dat het elk jaar beter word, chip fabriekanten stappen elke keer over op andere procedeé's, hardeschijf fabrikanten proppen meer data per inch op een schijf, solid state disks worden sneller en krijgen meer capaciteit dus alles ontwikkelt steeds en krijgt steeds meer mogelijkheiden.

Zo dacht ik ook dat ze de signaal ruisniveau aan konden pakken met compact camera's en dat ze de mogelijkheden uit zouden breiden ipv. dat ze er juist mogelijk heden uitslopen (bijv. M/AV/TV)
Ook filmt elke camera tegenwoordig 720P maar de A2000 doet VGA (640x480).
Er word ook helaas nog steeds geen controle over de ruis onderdrukking gegeven.

Zelfde teleurstelling heb ik met de 50D als ik deze vergelijk met mijn 20D of de 40D (die ik ook had), wel een verdubbeling in megapixel maar het oplossend vermogen is niet 2x zo groot, en het dynamische bereik en s/r niveau is per pixel juist slechter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 18:58
Matched: de
Ik ben ook erg teleurgesteld in de A2000. Het was voor mij reden om naar Panasonic te switchen, ondanks ik Canon altijd een heel fijn merk vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, dig, de
Nu ga je toch wel een beetje te ver. In de prijsklasse van de A2000 zijn er weinig camera's (misschien wel geen) die een HD filmfunctie hebben. Het slopen van mogelijkheden uit een camera is tegenwoordig standaard. Immers, het kost geld waardoor de camera relatief (tov de concurrent) duurder wordt. Daarnaast wordt het aantal pixels op hetzelfde of kleiner oppervlak nog steeds uitgebreid, waardoor de signaal/ ruis verhouding alleen maar afneemt. Dat het algehele ruisniveau gelijk blijft is dan een absolute winst. Het ruisniveau van een 50D is dan misschien op pixel niveau hoger dan bij de voorgangers, maar op dezelfde afdrukgrootte ziet de plaat er even goed uit. Met de 50D kun je dan gewoon nog groter afdrukken of meer croppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23346

Matched: welke, de
Nou weer een update van mij.. Hopelijk hebben de twijfelkonten zoals ik er iets aan, maar durven niet te posten oid. De kogel is door de kerk (voor mij dan). Het wordt definitief een Ixus. Ik hoor allemaal positieve berichten en daarnaast heb ik ook wat foto en video opnames gezien en die waren allemaal top.

Nu enkel nog even kiezen tussen de 95 IS en de 100 IS. De 900 serie (ben ff kwijt welke) is mij te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Mijn broertje is voor de vakantie op zoek naar een camera. Daarbij zoekt hij wel een redelijk goeie zodat hij niet elk jaar een nieuwe hoeft te kopen. We hebben zelf al wat revieuws en aanbiedingen bekeken, maar na even zoeken hielden we de volgende 2 camera's over.

- Olympus µ 9000 (€249,-)

- Canon PowerShot SX200 (€275,-)

Qua specificaties lijken ze redelijk veel op elkaar, dus ik vroeg mij af of iemand misschien ervaringen heeft met deze camera's. Of eventueel een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DPreview heeft onlangs een test gedaan van compacte superzoomcamera's. Beide modellen zijn hierin getest. Laat de Olympus lekker liggen ;) Binnenkort komt er nog een compact Casio model uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12
Net iets buiten het budget, maar is Canon PowerShot S5 IS waar voor je geld? Beetje voor het van-alles-en-nog-wat-fotografie, dus niet specifiek voor bepaalde soort fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Matched: camera, onder, welke, dig, de
Voor mijn vriendin ben ik opzoek naar een leuk cameratje. Het hoeft niks bijzonders te zijn, maar wel gewoon een degelijk toestelletje met aardige kwaliteit voor de vakantiefoto's ed. De keuze hebben we nu terug gebracht naar 2 modellen waar volgens mij niet zoveel verschil tussen zit:

- Sony DSC-W220
- Casio Exilim EX-Z270

Kwa specificaties lijken mij dit gelijkwaardige toestellen op een paar kleine verschillen na:

- Sony heeft een Carl Zeiss lens
- Casio heeft een 28mm lens, de Sony een 30mm heeft

Beide toestellen hebben verder optische beeldstabilisatie en kunnen filmen. Ze kosten ook allebei hetzelfde, € 149,- Door de Carl Zeiss lens van de Sony heb ik lichtelijk het idee dat deze wat beter zal presteren dan de Casio. Als ik echter een voorbeeld foto van de Sony zie dan zit daar toch behoorlijk wat ruis in... testfoto's van de Casio kan ik helaas niet vinden.

Heeft iemand misschien een idee welke de 'betere' van de twee is? Of zijn het gewoon echt gelijkwaardige camera's en wordt het kiezen op basis van het uiterlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: dig, de
Van de Casio weet ik niet hoe ie presteert. De Sony's schijnen behoorlijk tegen te vallen, maar dat had je zelf al gezien.

http://www.steves-digicam...sony_w230_conclusion.html

Ik dacht dat ik er nog een had gezien, maar die kan ik zo snel niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Matched: camera, euro, dig, de
Oeps, had niet verder gekeken dan m'n neus lang is :+

Ik ben op zoek naar een digitale camera. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Zoveel keus!

En ik weet niet wat nou belangrijker is. Het aantal MP of optische zoom? Iemand zei tegen mij dat er niet zoveel verschil zit in 10 of 12 MP :?, maar dat je het moet hebben van de optische zoom, als die maar ver genoeg kan.

Wat ik wil fotograferen: Mijn kat Gizmo, dagjes uit, dieren langs de weg. En ik wil ook af en toe filmpjes maken.

Spiegelreflex is te duur voor mij. Maximaal 235 euro. Maar aan de andere kant denk ik weer: Waarom zou ik een dure nemen, terwijl ik ook die W210 van Sony met 12 MP kan nemen?? Die is bij bol.com 134 euro.

Wat ik gezien heb:
Sony DSC-W210B - 12 MP / 4 x optische zoom
Panasonic Lumix DMC-FS25 - 12 MP / 5 x optische zoom
Sony Cyber-SHOT DSC-W275 - 12 MP / 5 x optische zoom
Sony Cyber-SHOT DSC-W290 B - 12 MP / 5 x optische zoom

Wie o wie kan mij helpen? Ik weet het nml echt niet.
(Heeft iemand mss nog een andere optie? Alle tips/opties zijn welkom!)

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, welke, dig, de
Het enige dat belangrijk is bij een camera is hoe de foto's eruit zien. Dit laat zich niet in specs uitdrukken. Meer pixels is zeker niet per definitie beter. Theoretisch is het zelfs slechter, omdat daarmee de pixels kleiner worden. Hierdoor nemen fotografische eigenschappen af in kwaliteit (signaal/ruisverhouding, dynamisch bereik, kleurverzadiging, etc). Het omgekeerde is helaas ook niet waar; een camera met minder pixels heeft niet automatisch een goede beeldkwaliteit.

Het aantal keer zoom (of liever het bereik van de camera, dat zegt veel meer) is vaak een vereiste. Ik zou kijken welk bereik je wilt en daar je camera op uitzoeken. Zo is voor huis, tuin en keukenfotografie groothoek vaak fijner dan meer tele, maar ook dat kan verschillen.

De enige manier om erachter te komen is door een camera uit te zoeken die je leuk vindt, reviews te gaan lezen en kijken met welke camera's dit model wordt vergeleken. Ik zou de W210 laten afvallen wegens het ontbreken van een optische stabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Matched: camera, welke, dig, de
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:27:
Het enige dat belangrijk is bij een camera is hoe de foto's eruit zien. Dit laat zich niet in specs uitdrukken. Meer pixels is zeker niet per definitie beter. Theoretisch is het zelfs slechter, omdat daarmee de pixels kleiner worden. Hierdoor nemen fotografische eigenschappen af in kwaliteit (signaal/ruisverhouding, dynamisch bereik, kleurverzadiging, etc). Het omgekeerde is helaas ook niet waar; een camera met minder pixels heeft niet automatisch een goede beeldkwaliteit.
Dat hoe meer pixels theoretisch zelfs slechter is snap ik niet. :D Het is toch juist zo, hoe meer pixels, hoe minder blokjes in een foto? Heb ooit eens reclame gezien van een mobiel, en daar lieten ze heel mooi zien, hoe het van 1 groot blok naar 5.000.000 blokjes ging (5MP). Van welk mobieltje die reclame was weet ik niet meer. Weet wel dat ze een parachutesprong lieten zien.
Het aantal keer zoom (of liever het bereik van de camera, dat zegt veel meer) is vaak een vereiste. Ik zou kijken welk bereik je wilt en daar je camera op uitzoeken. Zo is voor huis, tuin en keukenfotografie groothoek vaak fijner dan meer tele, maar ook dat kan verschillen.
En het bereik weet ik dus niet, want ik weet nog niet wat ik allemaal wil fotograferen. (Behalve mijn kat en dagjes uit dan. Ik ga haast nooit naar een concert (doel op het inzoomen op het podium).)
De enige manier om erachter te komen is door een camera uit te zoeken die je leuk vindt, reviews te gaan lezen en kijken met welke camera's dit model wordt vergeleken. Ik zou de W210 laten afvallen wegens het ontbreken van een optische stabilisatie.
Weten jullie nog een site, waar ze allemaal foto's hebben, die met digitale camera's zijn gemaakt, om te vergelijken dus. (Zoiets heeft Flickr.)

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het klopt dat je met een foto met meer pixels meer detail in je foto hebt, de vraag is alleen wat je met al dat detail moet en of de lens in staat is om daadwerkelijk extra detail toe te voegen. Als je op drukkerskwaliteit gaat printen dan kun je maximaal 2 MP kwijt op een 10x15 afdruk. Wil je dezelfde kwaliteit, maar wil je groter afdrukken dan heb je meer pixels nodig. Wil je je foto's bekijken op een FullHD tv of beeldscherm dan zijn eenzelfde 2 MP voldoende (zij het in een iets andere verhouding). Natuurlijk wil je wat extra pixels om een uitsnede te kunnen maken of de foto even recht te zetten, maar als je weinig tot niet afdrukt in relatief kleine maten (tot A4 oid) dan heb je al snel genoeg pixels. Door meer pixels op de sensor te proppen gaat de beeldkwaliteit achteruit (niet de resolutie, maar belangrijkere zaken die tot de echte fotokwaliteit behoren).

Als je veel zoom wilt voor weinig geld dan kun je eens kijken naar de Samsung WB500 of een Panasonic TZ5 (moeilijker verkrijgbaar, want het is een model van vorig jaar!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee of het hier wel hoort, maar heeft iemand ervaringen met niet orginele accu's? Kan ik toch gewoon nemen of niet? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: dig
Zo jammer dat ik mijn eigen tekst niet kan bijwerken.. maar een:

Sandisk SecureDigital SDHC 16gb Ultra II

Is dat wat of???.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

Matched: camera, euro, 250, dig, de
Sterretje6 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:25:
Oke...
Heel verhaal, begrijp het enigszins (ben een leek). Maar het hoeft voor mij niet zo heel perfect te zijn hoor. Het is meer dat het wel ietsje beter kan dan mijn 3.2 MP mobiel camera. Hoewel ik de foto's daarvan niet verkeerd vind, voor zo'n camera. Alleen film is echt bizar slecht met veel blokken erin.

Ik denk dat ik voor 10 MP ga en dan met zoveel mogelijk optische zoom. Voor niet al teveel geld. ;) (Had m in eerste instantie per ongeluk in het verkeerde topic gezet. Moest bij digitale camera's tot 250 euro zijn.)
Zo'n Panasonic TZ5 is eigenlijk nog best wel een briljante camera voor 207 Euro.... :)
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ5 Zilver

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:18

d0s

sssst

Matched: dig
Anoniem: 23346 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:19:

Is dat wat of???.....
Ik heb daar een 4 gig van, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: euro, dig, de
Anoniem: 23346 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:12:
Geen idee of het hier wel hoort, maar heeft iemand ervaringen met niet orginele accu's? Kan ik toch gewoon nemen of niet? :$
Geen probleem. Neem gewoon niet de aller goedkoopste, maar eentje van 15 euro ofzo. Dan zit je zeer waarschijnlijk goed.
Anoniem: 23346 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:19:

Is dat wat of???.....
Zoek eens naar het volgende knopje bij je post: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

Sandisk Ultra II kaarten zijn prima. Wil je kunnen filmen in HD dan moeten ze wel class4 of hoger zijn. Recentelijk heeft Sandisk zijn UltraII kaarten terug geschroefd van class4 naar class2. Let hierop bij aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: euro, de
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:18:
[...]

Geen probleem. Neem gewoon niet de aller goedkoopste, maar eentje van 15 euro ofzo. Dan zit je zeer waarschijnlijk goed.
Okai, Hij is 11,50

[...]
[b]mig29 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:18

Zoek eens naar het volgende knopje bij je post: [afbeelding]
Ik zie enkel view en quote en dat komt dus omdat ik dus niet ingelogd ben.. thanks!
[b]mig29 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:18

Sandisk Ultra II kaarten zijn prima. Wil je kunnen filmen in HD dan moeten ze wel class4 of hoger zijn. Recentelijk heeft Sandisk zijn UltraII kaarten terug geschroefd van class4 naar class2. Let hierop bij aanschaf!
Ehm hoe kom ik daarachter als het niet aangegeven staat in de specificaties? Dan toch maar kopen bij een andere winkel? of ik kan ook de Silicon Power SDHC 16GB (class 6) nemen...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23346 op 01-07-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23346 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:48:

Ik zie enkel view en quote en dat komt dus omdat ik dus niet ingelogd ben.. thanks!
Blijkbaar log je pas in als je post. Gewoon even ingelogd blijven en hij staat naast die twee knopjes.
Ehm hoe kom ik daarachter als het niet aangegeven staat in de specificaties? Dan toch aar kopen bij een andere winkel?
Op een forum vragen? Bellen? Mailen?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Is de Panasonic TZ5 ook goed in het donker?

Ik begin een beetje af te stappen van het idee dat ik 12 MP wil, omdat dat "het beste" is. Ik was daar zo van overtuigd. 8)7
Oef ben zo bang om de verkeerde keuze te maken. :P

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: welke, dig, de
Sterretje6 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:53:
Zo herkenbaar....

Canon NB-6L accu niet origineel CANON IXUS 85
Canon Digital IXUS 95 IS Grijs
Canon DCC-85 originele tas

Ook al staat de DCC-85 niet voor bruikbaar tasje voor de 95 IS. Hij past er wel in (Toch?) en heeft een zijvak. Het tasje welke wel voor de 95 IS beschikbaar is heeft dat niet en is voor mij gelijk onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begin een beetje af te stappen van het idee dat ik 12 MP wil, omdat dat "het beste" is. Ik was daar zo van overtuigd. 8)7
http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/
http://www.dpreview.com/reviews/q209grouplongzoom/page6.asp

Vergeet niet naar de voorbeeld foto's te kijken! Die zijn het belangrijkste. Je kunt natuurlijk deze foto's ook downloaden en laten afdrukken om te kijken of je ze mooi vindt.

Als je eenmaal de foto's hebt bekeken online, dan hoef je niet bang te zijn dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt aangezien je de foto's online mooi vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308516

Matched: camera, welke, euro, de
Ik ben opzoek naar een camera.
Het is een tijd geleden dat ik er een had, maar ben nu opzoek naar een compact camera tussen de 180-230 euro.
Wat ik erin wil hebben zijn:
- een accu
- mogelijkheid tot handmatig instellen diafragma en sluitertijd (aan de bovenkant doormiddel van een wieltje)
- optische zoom van 8x of meer

Wat adviseren jullie mij?
Ik heb zelf een beetje rond gekeken en kwam op het moment op deze camera's uit.
Sony cybershot dsc-h50
kodak easyshare Z1015 LS
Canon Powershot sx100 IS

Zijn dit goede keuzes en welke is dan het beste? Of kan ik beter een andere nemen?
En welk merk is het beste?

Heel erg bedankt in ieder geval alvast voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:15

De panasonic is even goed (al zou ik zeggen even slecht) als de gemiddelde camera in dat segment. Ruis is bij iso 100 al zichtbaar. Hoger dan 200 ga ik eigenlijk niet met dat ding. Voor de prijs is hij nu eigenlijk wel een no-brainer. Ik heb er deze week 120 voor betaald en heb er geen spijt van gehad, enkel de ruisprestaties slaan een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 12:18
Zoutvat schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:56:
[...]

De panasonic is even goed (al zou ik zeggen even slecht) als de gemiddelde camera in dat segment. Ruis is bij iso 100 al zichtbaar. Hoger dan 200 ga ik eigenlijk niet met dat ding. Voor de prijs is hij nu eigenlijk wel een no-brainer. Ik heb er deze week 120 voor betaald en heb er geen spijt van gehad, enkel de ruisprestaties slaan een beetje tegen.
120? waar heb je m gehaald dan??

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:20:
[...]

http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/
http://www.dpreview.com/reviews/q209grouplongzoom/page6.asp

Vergeet niet naar de voorbeeld foto's te kijken! Die zijn het belangrijkste. Je kunt natuurlijk deze foto's ook downloaden en laten afdrukken om te kijken of je ze mooi vindt.

Als je eenmaal de foto's hebt bekeken online, dan hoef je niet bang te zijn dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt aangezien je de foto's online mooi vond.
Bij die TZ-5 kan ik geen foto's vinden hoor. :?
En bij die andere maar 2 foto's, vind ik een beetje te weinig om er echt over te kunnen oordelen.

Ik denk trouwens dat ik voor de Sony H20 ga.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Sterretje6 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 06:41:
[...]

Bij die TZ-5 kan ik geen foto's vinden hoor. :?
En bij die andere maar 2 foto's, vind ik een beetje te weinig om er echt over te kunnen oordelen.

Ik denk trouwens dat ik voor de Sony H20 ga.
http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/page11.asp
Daar staan al 36 foto's van de TZ-5
En http://www.flickr.com/cameras/panasonic/dmc-tz5/

Dus snap niet dat jij geen foto's van de TZ-5 kan vinden, een beetje zoeken wordt wel van je verwacht.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een kleine tip, weet niet of deze al genoemd is: als je je registreerd op Vimeo.com dan kun je de originele filmpjes downloaden. Ideaal om sample filmpjes te zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Matched: onder, euro, dig, de
wiljums schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 07:54:
[...]

120? waar heb je m gehaald dan??
Fnac in Wijnegem shoppingcenter. Er stond nog één modelletje een zwarte, voor 120 euro, omdat die in de winkel tentoon gestaan had. mij best, ik vroeg om die in te pakken, maar aan de kassa scande die 299. De verkoper zei dat het een foutje was, en dat er nog een andere, blauwe in het magazijn stond die wel in het systeem voor 119,66 stond. Die was nog volledig ingepakt, geen demomodel. een verkoper moet dus de prijs hebben verlaagd van het verkerde toestel. Ik mocht desondanks gewoon het blauwe, niet-demomodel hebben voor 120 euro inclusief gratis 2 GB sd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Gumball schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:22:
Een kleine tip, weet niet of deze al genoemd is: als je je registreerd op Vimeo.com dan kun je de originele filmpjes downloaden. Ideaal om sample filmpjes te zoeken dus.
Helaas niet altijd, het is an de uploader om te beslissen of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Zoutvat schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:32:
[...]

Helaas niet altijd, het is an de uploader om te beslissen of dat mogelijk is.
Oh, ben tot nu toe nog geen video's tegen gekomen die geen download mogelijkheid hebben.

Mede de film functie heeft me er toe besloten mijn Sony alpha 200 dSLR om te ruilen voor een Sony Cybershot H20. Lekker veel telezoom en zeer compact. En de filmpjes zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Ik heb ook de Sony Cybershot DSC H20 gekocht. En ben er superblij mee! Mooi cameraatje, maakt goede foto's en zeer mooie filmpjes.

Ik heb bij tegenlicht wel last van paarse strepen op het scherm. Maar dat is niet zo'n heel groot probleem, vind ik. Heb eigenlijk nog niet uitgetest of dat ook op de foto's verschijnt als ik een foto maak.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Matched: camera, welke, euro, 250, dig, de
Sterretje6 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:17:
Ik heb ook de Sony Cybershot DSC H20 gekocht. En ben er superblij mee! Mooi cameraatje, maakt goede foto's en zeer mooie filmpjes.

Ik heb bij tegenlicht wel last van paarse strepen op het scherm. Maar dat is niet zo'n heel groot probleem, vind ik. Heb eigenlijk nog niet uitgetest of dat ook op de foto's verschijnt als ik een foto maak.
Heb 'm ook besteld binnen. Zit nu op m'n werk dus kan 'm niet testen. Zal 'm vanavond testen en een review schrijven.

Wat de paarse strepen betreft, dan schijnt normaal te zijn. Ik heb ze ook gehad op m'n vaders TZ5.
Is op GoT ook al eens over gesproken:
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Dat komt door het gebruik van een CCD sensor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

De analoge camera van mijn moeder heeft een paar maanden geleden de geest gegeven. Nu wil ik haar voor haar verjaardag een nieuwe, digitale, camera cadeau doen. Ze fotografeert niet veel, eigenlijk alleen tijdens vakanties, weekendjes weg, enzovoort.
Ze heeft eigenlijk maar 1 (lastige) eis: de camera moet een optische zoeker hebben. Natuurlijk met zoom, anders is er niet goed mee te werken.
Verder hoeven er geen filmpjes mee gemaakt te worden, worden de foto's alleen op normaal formaat afgedrukt dus geen enorme hoeveelheden megapixels en voornamelijk buiten dus geen geweldige ISO prestaties nodig.
Ik vind zelf wel dat er een beetje mee gezoomd moet kunnen worden en IS zou een pre zijn.

Ik heb zelf een DSLR van Canon dus ben allereerst bij Canon gaan kijken en kwam toen op de Ixus 95 IS of Powershot A1000 IS uit. Als ik echter naar het formaat van de zoekertjes kijk vraag ik me af of dit lekker kijkt. Bij Panasonic, Olympus en Nikon kom ik eigenlijk helemaal niks met zoeker tegen.

Heeft iemand suggesties voor andere camera's binnen dit budget met een optische zoeker of heeft er iemand ervaring met de zoekers van bovenstaande camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

Mijn oog is zojuist gevallen op een Sony DSC-H20 die hier vrij goed uit de test komt.
Het rare is alleen dat deze camera geen wide-angle lens heeft.

Ga ik dit missen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hangt van je vorm van fotografie af, maar ik denk dat als je de camera eenmaal hebt, je er niet meer over na denkt. Ik vind het vanuit een ontwerpoogpunt wel een extreem slechte en vreemde beslissing. Ik zou niet zonder kunnen, maar 9 op de 10 mensen denk ik wel (als ik kijk naar de verkoopcijfers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

Binnenkort ga ik op vakantie naar turkije, en voor die tijd wil ik nog een digitale camera kopen.
Echt veel eisen heb ik niet, alleen dat:

* Moet mooie scherpe foto's maken
* Compact zijn

Verder zal ie gebruikt worden voor famliegelegenheden vakanties enz.
Ik heb al een beetje rond gekeken ..... maar ik word er gek van zoveel camera's zijn er.... en de ene review is weer postief en de andere weer negatief.

Ik zou graag rond de 175 euro willen besteden ... mag ook iets meer .. 200 of natuurlijk lager

1: Casio Exilim EX-Z1
2: Sony DSC-W230
3: Sony DSC-W290
4: Olympus MJU-5000

Tussen deze twijfel ik een beetje .... of heeft iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Naja het mag ook iets meer .... en me oog is ook gevallen op:

Canon IXUS 100 IS
en
panasonic fs7 of 15

moelijk ....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 08:03
Matched: onder, de
Hier is de kogel door de kerk. Het is de Panasonic FX37 geworden. Het prijs/prestatie verschil met de FX40 vond ik te groot/klein. Nog even over de FX150 getwijfeld, maar de groothoek/maat heeft de doorslag gegeven. Denk dat ik een goede ondersteuning voor de D90 heb nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En is het belangrijk hoeveel Optische zoom je hebt?
Want de canon 100 nog wat is 3x zoom ... is dat wel genoeg? of kan je beter 4 of 5 x hebben?

of ik moet gewoon voor deze gaan http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/panasonic/dmc-fs7/

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 13-07-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Chiron

Moderator Discord
Ligt er maar net aan waar je hem het meest voor gaat gebruiken...

Ik ga vanavond richting de MM, hopelijk om nog een fuji f100fd te scoren, en anders een ixus870.. eisen zijn: zo klein mogelijk, groothoek, en goeie ruisprestaties.

[ Voor 17% gewijzigd door Chiron op 13-07-2009 14:47 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor op vakanties, familiegelegenheden enz ....
En er is een camera bijgekomen...

1: http://www.cameras.co.uk/reviews/canon-ixus-100-is.cfm
en
2: http://www.cameras.co.uk/reviews/panasonic-dmc-fs7.cfm
3: http://www.cameras.co.uk/reviews/panasonic-dmc-fs15.cfm

Zou 3x zoom genoeg zijn, of is het beter 4 of 5 te nemen?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 13-07-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265639

Anoniem: 40554 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:58:
Voor op vakanties, familiegelegenheden enz ....
En er is een camera bijgekomen...

1: http://www.cameras.co.uk/reviews/canon-ixus-100-is.cfm
en
2: http://www.cameras.co.uk/reviews/panasonic-dmc-fs7.cfm
3: http://www.cameras.co.uk/reviews/panasonic-dmc-fs15.cfm

Zou 3x zoom genoeg zijn, of is het beter 4 of 5 te nemen?
Ik heb drie weken terug een zwarte ixus 100 gekocht, vooral vanwege het formaat en het uiterlijk. Het is echt een super kleine en stevige camera! Daarom is de optische zoom denk ik ook "slechts" 3x. Voor mij is 3x zoom genoeg, maar het is wel vrij beperkt. Ik weet alleen niet hoeveel verschil er zit tussen 3x en 4 of 5x. Wil je echt ver in kunnen zoomen dan moet je denk ik eerder aan 10x gaan denken.

Mijn ouders hebben een panasonic fx33. Het voordeel daarvan is de breedhoeklens. Over de kwaliteit van de foto's ben ik bij beide te spreken, maar de reviews zijn dan ook over het algemeen positief.

Dus een keuze tussen die drie camera's is erg persoonlijk. De kwaliteit van de foto's zijn goed, maar wat vind jij belangrijk? Iets meer zoom bereik, kleiner formaat en/of een breedhoeklens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dankjewel.
Uiterlijk van de canon 100 vind ik ook heeel mooi.
En ik heb ook geen flauw idee hoeveel verschil er tussen de 3 4 of 5 x zoom zit. En ik heb geen flauw idee wat een breedhoeklens is ... dus zo belangrijk zal het wel niet zijn voor mij !

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 13-07-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede motivatie :?

Hier een indicatie van wat groothoek voor je kan doen!
Afbeeldingslocatie: http://i.pbase.com/g6/73/410473/2/71828237.t0d3zkDz.jpg

Je dient hiervoor de brandpuntafstanden van het objectief te weten. Bij Canon beginnen die meestal bij 35 of 38 mm. Je ziet dat meer groothoek zeker voordelen heeft. Sterker nog, een paar mm groothoek extra levert een veel groter effect op dan een paar mm extra tele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bHm
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-03 12:57

bHm

hoi,

Ik ben op zoek naar een camera rond de € 150- a € 200-
Voor mij zijn de eisen dat de camera direct op het moment van klikken de foto maakt.
Dus het liefst geen enkele vertraging, zie ik nog erg vaak bij dig. camera 's dat de foto pas na een halve seconde geschoten wordt.
En kwaliteit foto's moeten redelijk zijn, ook in het donker.
Ik ben aardig nieuw op dit gebied dus iemand die me kan helpen?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210500

Hallo,

ook ik wil nu toch maar eens een digitale camera kopen.. Het is toch niet te vergelijken met de kwaliteit van de camera's op mobiele telefoons! Nu heeft Mediamarkt deze week een aanbieding

De Panasonic Lumix DMC-FS15 voor € 179,-.

Het is een camera met 12 megapixel, 5x optische zoom en Leica lens.

Zijn er mensen die dit toestel hebben?? En vinden jullie dit een goede prijs voor de camera?

Alvast bedankt voor de reacties!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
In de pricewatch staat hij voor 181, dus prijs is wel ok. Heb verder geen ervaring met de camera, probeer reviews op internet te lezen.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje voor de uitleg, en de Lumix DMC-FS15 lijkt me ook een goede camera.
Heeft deze een breedhoeklens? of hoe heet dat in het engels?

http://www.letsgodigital....articles/story_21168.html
en
http://www.letsgodigital.org/nl/2009/fujifilm/review1.html

-edit-

voor 2 tientjs meer heb je de DMC-FS25

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 14-07-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand het verschil tussen bovengenoemde?
Ik kan het verschil niet vinden tussen de 15 en 25 serie van panasonic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een Ixus 95 IS gekocht en vraag me af of de accu geladen wordt wanneer de USB kabel er aan hangt. Zie geen indicator oid en google is niet mijn beste vriend :) Zou namelijk handig zijn want ik heb gedurende mijn vakantie geen 230 tot mijn beschikking, maar alleen 12V (motorfiets). Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

Ok, ik ben eruit.
Ik ga voor de Olympus E-420.

Deze DSLR heeft alleen geen beeldstabilisatie ingebouwd in de body, ga ik hier veel van merken bij bijv. 2x zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Geen matches
met een 200-400mm lens wel, met een standaard kitlens niet nee ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bHm
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-03 12:57

bHm

Iemand enig idee of de nieuwere compact camera's snel reageren bij het maken van een foto.
Dus bij drukken op de knop ook meteen de foto maken?
En is er misschien een term die hiervoor gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ontspanvertraging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:06
bHm schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:33:
Iemand enig idee of de nieuwere compact camera's snel reageren bij het maken van een foto.
Dus bij drukken op de knop ook meteen de foto maken?
En is er misschien een term die hiervoor gebruikt wordt?
Je kunt dit voor veel camera's opzoeken bij Dpreview, hier bvb voor de LX3 : http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/page5.asp

In het engels heet het trouwens 'shutter lag'.

En hier nog een leuke tabel : http://www.cameras.co.uk/html/shutter-lag-comparisons.cfm

[ Voor 13% gewijzigd door WVL_KsZeN op 16-07-2009 15:44 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:25:
met een 200-400mm lens wel, met een standaard kitlens niet nee ;)
Ok thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265639

Anoniem: 40554 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:00:
Dankje voor de uitleg, en de Lumix DMC-FS15 lijkt me ook een goede camera.
Heeft deze een breedhoeklens? of hoe heet dat in het engels?

http://www.letsgodigital....articles/story_21168.html
en
http://www.letsgodigital.org/nl/2009/fujifilm/review1.html

-edit-

voor 2 tientjs meer heb je de DMC-FS25
In het engels is het een wide angle lens. De Nederlandse vertaling is eigenlijk groothoeklens, zie Wikipedia: Groothoeklens. In de link die jij er neer zet staat duidelijk dat de FS15 een groothoeklens heeft.

Het verschil tussen de verschillende merken en types weet ik ook niet. Zolang de reviews positief zijn, denk ik dat je aan al deze camera's geen echte miskoop kan doen. Ga anders eens langs een winkel om ze in het echt te bekijken en/of voor advies.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 265639 op 16-07-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke dankjewel :)
De 25 zal wel de opvolger van de 15 zijn ....

Ik denk dat ik voor de 25 versie ga ...! bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Matched: camera, onder, welke, euro, dig, de
Goed, voor mijn vriendinnetje ben ik ook opzoek naar een leuk cameraatje.

Budget: Max. 180 euro.
Formaat: Compact
Doel: Voornamelijk leuke vakantiekiekjes en dat soort snap-shots. Weinig eisen wat betreft macro-fotografie enzo.
Fotograaf: Uitpakken en gebruiken
Potentiële kanshebbers: In mijn zoektocht naar een model wat in de prijscategorie valt en toch ook nog redelijke foto's maakt zijn er eigenlijk 3 kanshebbers:

Panasonic Lumix DMC FS7
Canon Digital IXUS 95 IS
Sony Cybershot DSC W230 of eventueel de W220.

Bijzondere eisen: Hij moet roze zijn. :X, en mijn voorkeur gaat uit naar de Panasonic of de Canon omdat ik daar nog plenty geheugenkaarten voor heb liggen, welke ik er bij de Sony apart bij moet kopen.

Over de Panasonic is nog niet bijster veel te vinden, maar hetgeen wat ik vind is zeer positief. De Canon is volgens mij een prima toestelletje alleen wat ik begreep is de fotokwaliteit minder dan de Panasonic.

[ Voor 4% gewijzigd door Pizzaman op 20-07-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

aangezien mijn 7? jaar oude canon a300 kuren begint te vertonen (strepen enzo) ben ik langzaam ook op zoek naar iets anders:

Budget: Max. 100-200eur (liever 100 dan 200)
Doel: Voornamelijk leuke vakantiekiekjes en dat soort snap-shots. geen andere eisen
nice to have accu ipv batterijen, goedkoop geheugenopslag
Potentiële kanshebbers:

Panasonic DMC-FS6 - € 127,-

merkenvoorkeur:

-canon
-nikon
-panasonic
-olympus

liever niet, maar niet uitgesloten:
-de rest

kom dus van een (nu) crappy camera en hoef niet heel veel vooruit, als ie maar minstens zulke goeie foto's maakt. :)

Heb voor canon ixus 95is gekozen. Was snel leverbaar en een prima prijs :)

[ Voor 12% gewijzigd door thejoker80 op 24-07-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik ben ook op zoek naar een leuke camera met ongeveer de volgende eisen:

min 5x optische zoom
een goede stabilisatie
hd filmopname mogelijkheid
compact
zo min mogelijk ruis uiteraard.
foto's met iets minder licht moeten ook goed zijn.

dit bracht mij eigenlijk op de volgende camera's:
panasonic Lumix DMC-TZ5
Fuji F100fd

nu valt de eerste helaas af omdat hij behoorlijk dik blijkt te zijn (geen broekzak formaat meer) en de tweede valt af omdat hij de hd film functionaliteit niet heeft.
heeft iemand nog een goede tip voor een leuke camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Matched: camera, welke, euro, 250, dig, de
Gumball schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:40:
[...]

Heb 'm ook besteld binnen. Zit nu op m'n werk dus kan 'm niet testen. Zal 'm vanavond testen en een review schrijven.

Wat de paarse strepen betreft, dan schijnt normaal te zijn. Ik heb ze ook gehad op m'n vaders TZ5.
Is op GoT ook al eens over gesproken:
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3
Review (bijna) af:

productreview: Sony Cybershot DSC-H20 Zwart review door Gumball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:00
De Pana TZ5 is een leuk beestje voor 220 euro. Goede zoom, HD filmpjes maken. In het donker wat minder et als alle compacts. Nu komt die Fujifilm eraan F70EXR die beloofd hetzelfde maar wel veel betere beelden in slecht licht, eindelijk :)
Dmv van oa 2 pixels gebruiken ipv 1 pixel per beeldpunt dus meer licht zeggen zij plus 4 beelden in een burst nemen en die achter elkaar plakken tot 1 beeld om zo een helderder beeld te krijgen. Zou dit eindelijk wat kunnen zijn, is het de moeite nog even op de F70 te wachten die over 1.5 maand uitkomt en 280 dollar ksot dus waarschijnlijk 240 euro hier. :)

Of is het allemaal marketingpraat en zal het net zo slecht presteren als andere compacts met weinig licht. Kortom zonde van de tijd om hier nog op te wachten.

Denken jullie eigenlijk dat met al die nieuwe truukjes die op de compacts worden geplaatst om meer licht te vangen dat ze ooit net zo goed worden als DSLR nu of blijft het allemaal marketing als het op slechte lichtomstandigheden aankomt. De zon schijnt nu eenmaal niet de hele dag en niet iedereen wil 1000 euro voor een lichtsterke lens uitgeven :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Matched: camera, onder, euro, dig, de
ErikRo schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:54:
De Pana TZ5 is een leuk beestje voor 220 euro. Goede zoom, HD filmpjes maken. In het donker wat minder et als alle compacts. Nu komt die Fujifilm eraan F70EXR die beloofd hetzelfde maar wel veel betere beelden in slecht licht, eindelijk :)
Dmv van oa 2 pixels gebruiken ipv 1 pixel per beeldpunt dus meer licht zeggen zij plus 4 beelden in een burst nemen en die achter elkaar plakken tot 1 beeld om zo een helderder beeld te krijgen. Zou dit eindelijk wat kunnen zijn, is het de moeite nog even op de F70 te wachten die over 1.5 maand uitkomt en 280 dollar ksot dus waarschijnlijk 240 euro hier. :)

Of is het allemaal marketingpraat en zal het net zo slecht presteren als andere compacts met weinig licht. Kortom zonde van de tijd om hier nog op te wachten.

Denken jullie eigenlijk dat met al die nieuwe truukjes die op de compacts worden geplaatst om meer licht te vangen dat ze ooit net zo goed worden als DSLR nu of blijft het allemaal marketing als het op slechte lichtomstandigheden aankomt. De zon schijnt nu eenmaal niet de hele dag en niet iedereen wil 1000 euro voor een lichtsterke lens uitgeven :)
Ik ben zojuist bij de mediamarkt even wezen kijken naar wat formaten, waaronder de tz6 (ongeveer even groot als de tz5). ik vond hem toch eigenlijk net van het compacte af. de fs15 daarin tegen was wel een vrij aardig naar mijn idee. Tot nu toe staat de fuji f100fd boven aan mijn lijstje, helaas mist hier wel de hd filmfunctie. Zijn er eigenlijk nog andere compact camer's die deze functie hebben?

Edit:
Is er eigenlijk ook een camera van panasonic die eigenlijk hetzelfde is als de tz5 maar met 5x zoom en die dus compacter is? Dus met hd film functie etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Avvd op 27-07-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
ErikRo schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:54:
Ik heb een tijdje geleden getwijfeld tussen de F200EXR en de LX3, en het is toch de LX3 geworden. Het enige dat echt beter werkt bij de Fuji F200EXR is het extra dynamische bereik en daarvan vind ik het eigenlijk toch echt wel jammer dat ik dat niet in mijn camera heb. De perfect camera moet helaas nog worden gemaakt, maar ik denk wel dat die F70 een mooie camera gaat worden! Zo goed als een DSLR wordt het natuurlijk nooit, want die worden ook alsmaar beter ;)
Blueone schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:07:
[...]Edit:
Is er eigenlijk ook een camera van panasonic die eigenlijk hetzelfde is als de tz5 maar met 5x zoom en die dus compacter is? Dus met hd film functie etc.
U vraagt, panasonic draait :

http://www.dpreview.com/news/0907/09072705panazx1.asp

http://www.dpreview.com/news/0907/09072702panafx60.asp

[ Voor 18% gewijzigd door WVL_KsZeN op 27-07-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik zie nu dat de fx37 en fx40 ook diezelfde functionaliteit hebben. ik kan eigenlijk niet veel verschil ontdekken behalve dat de prijs van de fx37 70 euro lager ligt (170 euro). is de fx37 ook een goede all-round camera?

die zx1 en fx60 zijn helaas nog niet verkijgbaar (ik heb hem voor mijn vakantie nodig + het feit dat ze waarschijnlijk buiten mijn budget zijn).

[ Voor 25% gewijzigd door Avvd op 27-07-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Volgens mij hebben de fx37 en de fx40 geen HD movies.. Je kunt anders ook eens zoeken op de camera-vergelijker van DPreview, maar er lijken op dit moment maar een paar camera's met 5x zoom, compacter dan tz6 en hd-clips.

Ik zie net dat de Panasonic DMC-FX500 ook voldoet :) en de FX550 ook. De TS-1 voldoet bijna.

Verder via de feature search van wat andere fabrikanten, namelijk : Casion EX-H10, Pentax optio W80 en W60, Sony w290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
volgens deze review:
http://www.letsgodigital....panasonic-lumix-dmc-fx37/

heeft de fx37 wel de hd film functionaliteit. Deze camere lijkt me ook de beste prijs/kwaliteit verhouding te hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Avvd op 27-07-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Krijg nou tieten! Dan staat het fout in de feature lijst bij dpreview, want daar staat max 848xnogwat voor de fx40 en fx37, en dat is geen HD. Ik heb het nog even opgezocht bij Panasonic zelf, en daar staat ook gewoon 1280 voor de fx40.. woeptiedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
wat is eigenlijk het verschil tussen de fx37 en fx40, het enige verschil wat ik kan vinden is het feit dat de fx40 2mp meer heeft voor de rest zijn ze eigenlijk exact hetzelfde of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij gaat de lens van de FX37 tot maximaal 100mm en die van de FX40 tot 125 mm. Verschil met de FX550 is dat deze laatste kan zoomen tijdens het filmen (+touchscreen + veel meer functies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
mja die fx550 is tenopzicht van de fx37 ook zo'n 110 euro duurder. Wat houd dat verschill tussen 100mm en 125mm precies in? Heeft het met zoom te maken of met foto kwaliteit?

EDIT:
volgens de tweakers pricewatch heeft de fx37 ook een tot 125mm lens:

pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FX37 Zilver

[ Voor 39% gewijzigd door Avvd op 27-07-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

Blueone schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:56:
mja die fx550 is tenopzicht van de fx37 ook zo'n 110 euro duurder. Wat houd dat verschill tussen 100mm en 125mm precies in? Heeft het met zoom te maken of met foto kwaliteit?
Met zoom, met 125mm kan iets verder inzoomen dan met 100mm, al is het verschil niet groot.

De fotokwaliteit valt helaas niet in een objectief meetbaar getal te vatten. Dit hangt van te veel factoren af, het soort foto's wat je er mee wilt maken, en in zeker mate ook van persoonlijke voorkeuren. Hoge megapixel getallen en hoge ISO getallen zeggen niets over de kwaliteit, meer is zeker niet altijd beter. Daarom worden er uitgebreide reviews geschreven van diverse toestellen en is het aan jouw te bepalen of de kwaliteiten van toestel overeen komen met wat jij zoekt, en of je met de minder punten van het toestel kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
BUMP

Omdat mijn Powershot SX110 IS opgestuurd moet worden ter reparatie, zoek ik op zeer korte termijn (moet hem deze vrijdag of zaterdag kopen) een camera in de prijsklasse van rond de 100 euro. Eind deze week ga ik meevliegen in een propellorvliegtuigje en dan is mijn camera uitgerekend vlak daarvoor defect. :(

De camera die ik zoek moet van het "broekzak formaat" zijn. Omdat ik deze later (als mijn Powershot weer gerepareerd is) wil gebruiken als camera voor portretfoto's van vrienden bij feestjes en dergelijke.

Heb geen hoge eisen, hoeft niet enorm lichtgevoelig te zijn (vlieg alleen bij mooi weer), maar:
  • De ISO waarde moet handmatig kunnen worden ingesteld.
  • De sluitertijd moet handmatig kunnen worden ingesteld.
  • Het diafragma moet handmatig kunnen worden ingesteld.
  • Er moet een manuele focus op zitten, een autofocus die ik kan locken of een "landschap/oneindig" stand.
Edit:

En het mag géén Sony zijn i.v.m. hele smerige ruisonderdrukking en relatief dure MS kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

De Canon Powershot A590 IS komt denk ik nog het dichtst in de buurt. Handmatigie controls zijn duur tegenwoordig.

pricewatch: Canon Powershot A590 IS Zwart

Of, iets duurder, Panasonic Lumix DMC-LZ8

pricewatch: Panasonic Lumix DMC-LZ8 Zilver

http://www.dpreview.com/r...panasonic_dmclz8&show=all

http://www.dpreview.com/reviews/Q408budgetgroup/

[ Voor 41% gewijzigd door Fiber op 28-08-2009 11:10 . Reden: Pana toegevoegd ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Matched: camera, onder, 250, de
Voor mijn opleiding ben ik op zoek naar een camera. In dit blok richten we ons op o.a. fotografie buiten, maar veder in de opleiding zullen we ook hier en daar wat film gaan schieten.

Helaas heb ik geen idee wat ik nu moet kopen. Ga ik voor een betere instap spiegelreflex zonder film mode, of koop ik een goeie compact camera met video functie. Zelf neig ik naar een spiegel reflex om vervolgens nog wel te zien hoe ik het film probleem op los. Of zeggen jullie dat ik in de prijsklasse 200 a 250 genoeg te vinden is wat aan mijn eisen voldoet?

(Normaal lees ik me met dit soort zaken goed in d.m.v. reviews, maar helaas kwam deze opdracht onverwachts en heb ik ver alleen een 2mp telefoon camera...)

[ Voor 32% gewijzigd door Ronwiel op 02-09-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 14-04 16:39
Jape schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:38:
[...]
De A590 IS ligt nu voor 79 ex BTW bij de makro, wordt dus 94 inclusief. Ik ga er morgen een halen.
Nu 48 ex bij Makro Dordt :)

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb sinds gisteren deze Digitale Camera in beheer: Canon PowerShot SX120 IS

Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/news/0908/Canon/SX120/PowerShot-SX120-ISFSL_001.jpg

Moet zeggen, fantastische camera. 219,- euries maar.
Is mijn eerste camera en ben niet zo'n ster erin maar de foto's die deze camera kan maken zijn subliem :9

Nu ben ik ergens aan het uitvogelen dat hij foto's maakt met een tijd moment. Dus ik stel hem in en dat hij na 10sec de foto maakt. (haat handleidingen lezen :P)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Ik was eigenlijk opzoek naar een HD video camera (pocket cam) maar de enigste "goedkope" camera's hadden of geen zoom, maakte slechte opname (photo & video) of hadden een slecht IS.
(Ik heb gekeken naar de Toshiba Camileo serie, de Kodak Zi8 en de Flip Mino serie)

Nu vraag ik me af of het mischien niet beter is gewoon een goede dig. camera te kopen met HD video mogelijkheden (720p), het liefst tussen de 150 en 200 euro.

Ik kwam onder meer uit op de Sony DSC-H20, vooral voor de zoom en de mooie HD output.
Maar is er mischien een betere/goedkopere optie?

Om het samen te vatten, ik zoek;
  • HD (720p) video recording
  • Goede IS voor de video
  • Meer dan 7x zoom
  • 16:9 (foto & video)
  • Rond de 150 - 200 euro
Ik ben geen proffesionele fotograaf, het zal vooral gebruikt worden voor nature-shots van Noorwegen (foto's & timelapse), dus Point & Click voor foto's is genoeg voor mij =]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
quartex schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:11:
Nu vraag ik me af of het mischien niet beter is gewoon een goede dig. camera te kopen met HD video mogelijkheden (720p), het liefst tussen de 150 en 200 euro.
...
Ik ben geen proffesionele fotograaf, het zal vooral gebruikt worden voor nature-shots van Noorwegen (foto's & timelapse), dus Point & Click voor foto's is genoeg voor mij =]
wat dacht je van een goede tweedehands en dan gelijk uitproberen bij die winkel/bij iemand thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-05 15:51
Goedenavond beste heren,

Mijn vriending wil graag een nieuwe digitale camera en aangezien ik er niet heel veel van wist dacht ik, ik vraag het aan de experts. Ze gaat hem vooral gebruiken om planten en dieren te kunnen maken. Ze zat te denken aan een Samsung WB500 want die heeft een groothoeklens, zodat ze dicht bij de plantjes kan komen :P .

Iemand wat aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Dr. Horrible schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:42:
Goedenavond beste heren,

Mijn vriending wil graag een nieuwe digitale camera en aangezien ik er niet heel veel van wist dacht ik, ik vraag het aan de experts. Ze gaat hem vooral gebruiken om planten en dieren te kunnen maken. Ze zat te denken aan een Samsung WB500 want die heeft een groothoeklens, zodat ze dicht bij de plantjes kan komen :P .

Iemand wat aanraders?
Misschien Panasonic TZ6 of TZ7 of de WB550? misschien wat meer macro met de FZ38 of de SX20 IS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324610

photofreak schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:09:
[...]

Misschien Panasonic TZ6 of TZ7 of de WB550? misschien wat meer macro met de FZ38 of de SX20 IS?
Lijkt me niet erg moeilijke keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 11:25
Matched: camera, welke, euro, de
Ik ben aan het kijken voor een camera voor mezelf, zie door de bomen het bos niet meer zo. Misschien zouden jullie me een beetje kunnen adviseren?

Doel: hobby foto's

Eisen:
- Metalen behuizing(stevig)
- compact en stijlvol
- lekker groot scherm
- goede foto's (goed is hierbij; gewoon netjes, weinig beeldruis!! Ixus V welke ik nu gebruik is prima (2MP)

Slachtoffers:
- Canon IXUS 100IS; precies wat ik zoek opzich, scherm wat wel wat groter
- Canon IXUS 120IS; lijkt hetzelfde als de 100IS echter groter scherm en meteen 80 euro (!!) voor 0,2" duurder (?)

Wie heeft er nog een ander idee wat ik leuk zou vinden? Budget is rond de 200 euro, maar als hij echt veel leuker is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Een metalen behuizing zou je niet snel vinden bij een andere compact camera, maar bij normaal gebruik en bij een degelijke camera is een kuntstof body toch ook goed? ik heb zelf een goedkoop kunstof compact cameraatje, vaak laten vallen en hooguit een paar krasjes. (ja tijdens fotograferen uit handen laten vallen, soms vergeet ik polsbandje.) Bij veel compact camera's krijg je boven ISO 400 te veel ruis. Wat vind je een lekker groot scherm? 2.5 inch, 2.7 inch, 3.0 inch.?

Tot nu toe is de IXUS 100 IS nog gewoon verkrijgbaar, maar dat zijn dan de laatste voorraden. Dus of je moet hem binnen een paar weken aanschaffen of je wacht nog even tot dat de 120IS wat in prijs is gezakt.
(Die 'metalen' behuizing stelt eigenlijk alleen ook niks voor, het is vooral omdat het mooi is.)

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik zoek een cameraatje, zo goedkoop mogelijk waarmee ik naast goede foto's ook 720p filmpjes kan maken. Ik heb al een Creative VADO HD geprobeerd maar ik vind de belichting en huidtonen nogal slecht.

Ik heb de Casio EXILIM Card EX-S12 gevonden maar de reviews zijn niet al te positief.

Iemand een beter idee?

-Budget max. € 180 maar liever goedkoper
-goede foto's
-redelijke 720p filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Matched: onder, euro, de
Philflow schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:07:
-Budget max. € 180 maar liever goedkoper
-goede foto's
-redelijke 720p filmpjes.
Ik heb zelf nog de casio EX-Z90 gevonden. 119 euro.. niet slecht (edit: toch wel, reviews zeggen slecht)
http://www.youtube.com/watch?v=22-CfrK3Zzk

Iemand nog een andere (betere) suggestie?

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 20-11-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-04 21:11
Matched: camera, euro, 250, dig, de
Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale compactcamera voor mijn vader. Verder zijn er weinig eisen, handmatige instellingen bijvoorbeeld zijn niet nodig. Gewoon een mooie kleine camera die weer een tijdje meegaat :)

Budget: Rond de 250 euro, iets meer, iets minder is geen probleem.
Doel: Voornamelijk vakantiefoto's
Mogelijke keuzes:

Canon Ixus 200 : komt goed uit alle tests, is mooi klein en 12 MP.
Sony WX1: groot scherm, iets minder MP dan de Canon, maar verder goede specs.
Panasonic TZ7: komt net als de Canon goed uit de tests, maar de Canon lijkt het toch te winnen. Panasonic heeft 12x zoom, groot voordeel?

Deze drie kandidaten had ik in gedachten, maar ik vind de keuze toch erg moeilijk. Daarom vraag ik naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
het verschil qua grote maakt niet zoveel uit tussen alle drie, het aantal megapixels 10 of 12 maakt ook niks uit dus dan blijft over beeldkwaliteit. Of je hebt 5x optische en dan moet je croppen of digitale zoom gaan gebruiken of de TZ7 en je hebt 12x optische en je komt gelijk een stuk verder in bereik. Her enige bij de TZ7 is dat bij 12x tele de lens er 4 cm uit komt, maar dan heb je wel wat. heb zelf ervaring met de TZ6 en die twee verschillen alleen in HD-video en stereogeluid. En als je wilt dat ie lang mee gaat kan je misschien ook 3 jaar garantie erbij kopen. Dan ben je ongeveer 50 euro kwijt en je krijgt bij bijna alle soorten schade het volledige aankoopbedrag terug.

• Mr.Jappe
photofreak schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:41:
het verschil qua grote maakt niet zoveel uit tussen alle drie, het aantal megapixels 10 of 12 maakt ook niks uit dus dan blijft over beeldkwaliteit. Of je hebt 5x optische en dan moet je croppen of digitale zoom gaan gebruiken of de TZ7 en je hebt 12x optische en je komt gelijk een stuk verder in bereik. Her enige bij de TZ7 is dat bij 12x tele de lens er 4 cm uit komt, maar dan heb je wel wat. heb zelf ervaring met de TZ6 en die twee verschillen alleen in HD-video en stereogeluid. En als je wilt dat ie lang mee gaat kan je misschien ook 3 jaar garantie erbij kopen. Dan ben je ongeveer 50 euro kwijt en je krijgt bij bijna alle soorten schade het volledige aankoopbedrag terug.
Okay, dus meer MP is meer een marketingpraatje dan dat het daadwerkelijk verschil maakt?

Heb jij verder nog alternatieven voor deze 3 kandidaten?

Anoniem: 264913

Nikon Coolpix S570

Afbeeldingslocatie: http://www.simonscameras.com/items/images/nikon_coolpix_s570_black_l.jpg

Hallo iedereen,

Sinds vandaag heb ik de Nikon Coolpix S570 voor €168,-

Deze compact camera heeft een zeer goede prijs/inhoud verhouding!

Zwart | ook verkrijgbaar in Zilver, Blauw, Rood,

12 megapixel | 5x optische zoom | 4x digitale zoom | SD(HC)-geheugenkaart

Lees meer bij http://www.letsgodigital.org/nl/22754/nikon-coolpix-s570/
Deze review is ook goed http://reviews.cnet.com/d..._7-33765486.html?tag=rnav

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 264913 op 26-11-2009 14:37 . Reden: prijs vergeten te vermelden/ extra review ]

• Philflow

Philflow

Mr.Jappe schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:55:
[...]
Okay, dus meer MP is meer een marketingpraatje dan dat het daadwerkelijk verschil maakt?

Ixus 100 schijnt een topper te zijn. Bespaar je nog een hoop geld ook.

• Mr.Jappe
Philflow schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:34:
[...]

Ixus 100 schijnt een topper te zijn. Bespaar je nog een hoop geld ook.
Ja dat is waar, maar ik wil eigenlijk een wat betere klasse, al is het vaak zo dat duurder niet beter hoeft te zijn.

• photofreak
Matched: onder, dig, de
Mr.Jappe schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:55:

Meer MP is alleen goed om extra mee te croppen en dan krijg je als nog een slechter resultaat.
Over andere alternatieven voor de TZ7 misschien de Canon powershot SX200, voor de Sony WX1 de Panasonic Lumix DMC-ZX1? en de ixus 200 nog niks gevonden. Als je het nog niet heb gedaan is het misschien handig om eens langs de plaatselijke fotozaak te gaan.
Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.