Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.820 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:11
Matched: camera, onder, dig, de
photofreak schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:54:
[...]

Meer MP is alleen goed om extra mee te croppen en dan krijg je als nog een slechter resultaat.
Over andere alternatieven voor de TZ7 misschien de Canon powershot SX200, voor de Sony WX1 de Panasonic Lumix DMC-ZX1? en de ixus 200 nog niks gevonden. Als je het nog niet heb gedaan is het misschien handig om eens langs de plaatselijke fotozaak te gaan.
Bedankt voor je reactie! (ik snap het dikgedrukte stuk alleen niet?)

Inmiddels al even wat modelletjes bekeken, de TZ7 alleen nog niet, die hadden ze niet. De Ixus 200 wel, mooi klein toestel.

Ik heb de SX200 ook gezien ja, mooie groothoeklens alleen wel een uitschuifbare flitser. Verder zie ik door de bomen het bos niet meer helaas:P maar morgen de knoop doorhakken, je zal niet zo snel een miskoop doen als ik een van de genoemde cameras aanschaf.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Matched: camera, de
Ik heb nooit dat dikgedrukte geschreven, kijk maar in mijn post en ik heb hem ook niet gewijzigd. Miskopen zijn in deze tijden met zo'n camera inderdaad zeldzaam geworden, maar er kan altijd een exemplaar tussen zitten die (snel) kapot is/gaat maar dat zijn dat gebeurd bijna nooit. over de flitser van de SX200 wordt veel kretiek geuit en is zeker een misstap die Canon hopelijk niet nog eens zal doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:11
Matched: de
Ik vroeg me trouwens af of er nog meer compacts beschikbaar komen met 1080p opname stand. Mijn Sony A200 is toch wat aan de grote kant, kijken tegen iets kleiners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Matched: onder, de
Mr.Jappe schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:08:
[...]
Ja dat is waar, maar ik wil eigenlijk een wat betere klasse, al is het vaak zo dat duurder niet beter hoeft te zijn.
Ja precies, meer betalen betekent niet betere foto's. De laatste serie zit juist een premium in omdat iedereen de nieuwste wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Don3k schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:09:
Ik vroeg me trouwens af of er nog meer compacts beschikbaar komen met 1080p opname stand. Mijn Sony A200 is toch wat aan de grote kant, kijken tegen iets kleiners :)
Tenzij je de Sony HX1 wilt maar die heeft wel 4:3 verhouding en verder is het allemaal 720P. Dit is trouwens beter dan fullHD met nabewerken 1080P kost veel geheugen en rekenkracht dus grote kans dat 95% 720p blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
Matched: camera, onder, welke, dig, de
Nou ik ben zelf opzoek naar een budget camera. Ik had eerst een Minolta F100 maar deze is met volle batterijen binnen 1 foto weer leeg. Waarbij ik vermoed dat er een los contact is maar ik krijg de schroefjes niet open :S

Maar ja dat ter zijde. Ik ben in ieder geval niet megapixel geil want een heb liever een goede 8MP ipv een middelmatige 12MP :P Nu waar het me om gaat is dat hij gewoon goede foto's maakt en beetje fatsoenlijke flits erop zit. Niet dat ik op feestjes foto's ga maken maar als ik in het donker er iets op wil hebben dan moet het wel kunnen. Verder wil ik geen Sony omdat deze memorystick gebruiken ipv SD card.

Ik heb de volgende camera's op het oog en ik vroeg me af of er 1 specifiek "beter" is. Hier onder is het lijstje van de 3 camera's.
http://tweakers.net/price.../436/231523;232142;232126

De Panasonic Lumix DMC-FS6 heeft vooral als + dat de groothoek stand iets groter is dan de andere 2 en als - minpunt dat deze iets minder MP heeft (weegt alleen niet zwaar mee).
De Nikon Coolpix L20 heeft eigenlijk alleen de prijs als voordeel. (diafragma is wat hoog vind ik)
De Nikon Coolpix S220 heeft 7x 3x zoom en is het kleinste van de 3. Maar in de groothoek stand heeft hij toch meer licht nodig dan de Lumix.

Nou verwacht ik niet echt dat ik 7x zoom goed vanuit de losse hand kan gebruiken dus of het praktisch is weet ik niet. Maar ik zou best wel eens een leuke macro willen maken met me ministatief welke ik heb. En in de telestand heeft hij net zoveel licht nodig als de Lumix.

Zoals te lezen gaat me voorkeur vooral naar de Lumix en de S220 uit maar misschien trek ik me te veel aan van de specs en zou de L20 ook genoeg voor me zijn :?

Andere betere optie zijn natuurlijk ook welkom maar ze moeten niet veel duurder gaan worden dan de aangegeven camera's.

[ Voor 0% gewijzigd door The-Source op 01-12-2009 17:25 . Reden: zoom info (s220 / s230)in de pricewatch klopte niet. ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
Iemand nog tips over het bovenstaande?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330462

Matched: camera, euro, 250, de
Ik ben aan het kijken voor een camera voor mezelf. Er is alleen zo veel keus, dat ik er niet uit kom. Ik heb er ook niet heel veel verstand van. Misschien kunnen jullie me helpen/ adviseren?

Doel: vooral foto's op vakantie, feestjes en speciale gelegenheden :)

Eisen:
- compact en stijlvol
- goede foto's, duidelijke beeldkwaliteit
- groot scherm ( niet allerbelangrijkst )
- budget is rond de 200 á 250 euro

Ik heb naar de volgende toestellen gekeken:
- Panasonic Lumix DMC-TZ7
- Panasonic Lumix DMC-TZ6
- Samsung st500/st550
- Olympus u9000
- Fujifilm FinePix F70EXR

Hebben julllie ervaring met deze toestellen? Of tips om deze vooral wel of niet te kopen?
Of misschien suggesties voor andere betere, goedkopere toestellen?

• memsys
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:24
Matched: camera, dig, de
mijn moeder wil een nieuwe camera kopen
en nu heb ik de opdracht gekregen om een goede te zoeken
aangezien er zo veel verschillende camera's zijn en mijn kennis beperkt is vraag in hier om hulp

het budget is ongeveer €100 voor een compact camera
mijn moeder maakt vaak foto's van de honden ook vaak macro foto's
en de camera moet ook makkelijk te gebruiken zijn dus ook een simple modus hebben

dan heb ik nog een vraag over batterij vs accu wat is handiger ?
batterijen zijn goedkoper en makkelijk te vervangen maar hoelang kan je ze gebruiken tot ze leeg zijn

alvast bedankt voor de hulp

Memsys

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Matched: camera, welke, de
Kijk eens wat je kan halen voor je budget en maak daaruit een keuze. Kijk welke opties ze hebben en kies de beste uit.
Je kan ook extra batterijen of een extra accu meenemen.. Hoelang ze meegaan is van zowel de camera zelf als hoe intensief je de camera gebruikt afhankelijk.

[ Voor 56% gewijzigd door sajoku op 10-12-2009 13:30 ]

Anoniem: 22659

Geen matches
Even een merge gedaan met dit topic. Dat lijkt me namelijk wel geschikt voor je vraag! ;)

• memsys
na gekeken te hebben [mijn moeder wil de camera kopen bij bcc dus het aanbod is gelimiteerd]

Samsung ES 15
Canon POWERSHOT A480
Fujifilm FINEPIX A170
Nikon L20

ik zelf nijg naar de nikon l20

iemand tips/advies/opmerkingen/ect ?

Matched: euro, de
Geen Samsung :P Die dingen zijn ongelooflijk traag!

De andere modellen heb ik geen ervaring mee, maar ik denk dat je weinig te vertellen hebt voor 100 euro. Zit er iets bij met een accu? Dat zorgt namelijk voor veel kortere laadtijden mbt je flitser. Die dan dus doen! :)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 08:56
Matched: camera, onder, euro, de
memsys schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:24:
na gekeken te hebben [mijn moeder wil de camera kopen bij bcc dus het aanbod is gelimiteerd]

Samsung ES 15
Canon POWERSHOT A480
Fujifilm FINEPIX A170
Nikon L20

ik zelf nijg naar de nikon l20

iemand tips/advies/opmerkingen/ect ?
Mocht je een beperkt budget hebben, dan is de Fujifilm A170 vandaag te krijgen voor slechts 39 euro via de Daily Mania van de Media Markt Amsterdam ArenA :)

• memsys
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:41:
[bla bla bla]

Zit er iets bij met een accu? Dat zorgt namelijk voor veel kortere laadtijden mbt je flitser. Die dan dus doen! :)
er is er een met accu dat is de Panasonic LUMIX DMC-FS4
die ik eerst had geschrapt omdat ie geen beeld stabilisatie had

maakt dit veel verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

memsys schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:42:

er is er een met accu dat is de Panasonic LUMIX DMC-FS4
die ik eerst had geschrapt omdat ie beeld stabilisatie had

maakt dit veel verschil ?
WTF? Je schrapt een camera omdat ie een beeldstabilisatie heeft? Man, dat zou juist een heel goed argument zijn om er een te kopen. Even een stukje kopieren uit een mogelijke FAQ update (beta stadium zeg maar ;) ):
quote: me, myself and I
Beeldstabilisatie

Beeldstabilisatie wordt gebruikt om de kans op een scherpe foto te vergroten. Wanneer een foto uit de hand wordt genomen met een te lange sluitertijd ontstaat er onscherpte in een foto. Een beeldstabilisator verkleint de kans dat dit plaats vindt. De duidelijkste toepassing van een beeldstabilisator is fotografie bij beschikbaar licht (en dan met name weinig beschikbaar licht). Hiervoor bestaan twee technieken: digitale en optische beeldstabilisatie.

Digitale stabilisatie
Bij digitale beeldstabilisatie wordt de sluitertijd van de foto korter gemaakt, waardoor de foto korter wordt belicht en er derhalve een kleinere kans is op een bewogen foto. Aangezien een belichting bestaat uit sluitertijd, diafragma en de ISO waarde zal bij een lagere sluitertijd er gekozen moeten worden voor een groter diafragma of een hogere ISO waarde. Een groter diafragma is in veel gevallen niet mogelijk en dus kiest een digitale stabilisator voor het verhogen van de ISO waarde. Het gevolg van een hogere ISO waarde is een verkleining van het dynamisch bereik, een lagere kleurverzadiging en een toename van de beeldruis. Zoals je ziet, zijn dit allemaal zaken waardoor de beeldkwaliteit achteruit gaat. Combineer dat met het gegeven dat je zelf ook in staat bent de ISO waarde te verhogen en het is duidelijk dat een ander systeem de voorkeur geniet!

Optische (of mechanische) beeldstabilisator
Bij een optische stabilisator is er een mechanisch systeem aanwezig dat ervoor zorgt dat de lichtstralen vanuit het objectief loodrecht op de sensor vallen. Hiervoor zijn twee systemen op de markt: stabilisatie in het objectief en stabilisatie in de body. Bij stabilisatie in het objectief wordt een van de lenzen gyroscopisch opgehangen waardoor het tegengesteld beweegt aan de beweging van het objectief. Dit systeem wordt gebruikt door Canon en Nikon. De voordelen van dit systeem is dat het effectief blijft ongeacht de brandpuntsafstand en dat het beeld dat je door de zoeker ziet eveneens gestabiliseerd is. Het nadeel van dit systeem is dat ieder objectief apart voorzien moet zijn van een stabilisator. Het bijkomende probleem is dat dit duurder zou zijn dan een niet gestabiliseerde variant. In de praktijk is het echter goed mogelijk dat een lens met stabilisator van merk A goedkoper is dan een vergelijkbaar objectief zonder stabilisator van merk B.
De andere fotomerken maken gebruik van stabilisatie van de sensor. In dat geval is de sensor in staat om tegengesteld aan de beweging van de camera te bewegen en hiermee een grotere kans op een scherpe foto te realiseren. Het voordeel van dit systeem is dat ieder objectief dat op de camera wordt gezet direct gestabiliseerd is (inclusief objectieven die niet eens bestaan met stabilisator). Nadelen zijn een lagere effectiviteit bij grote brandpuntsafstanden (immers, de sensor moet verder bewegen, maar is gelimiteerd in zijn ruimte om te bewegen) en het zoekerbeeld wordt niet gestabiliseerd.

De effectiviteit van de stabilisatoren kan enorm verschillen. In de goedkoopste compactcamera's zul je alleen digitale stabilisatoren treffen (hierbij gaat het erom om te kunnen vermelden dat er een stabilisator in de camera zit). Pak je een duurder model dan kun je één stop stabilisatie verwachten. De topmodellen stabiliseren -op het moment van schrijven (2009)- maximaal een stop of twee. Bij digitale reflexen zijn op dit moment stabilisatoren die 4 stops kunnen stabiliseren.

Even voor de duidelijkheid; een beeldstabilisator helpt niet tegen bewegingsonscherpte (in dat geval is de foto zelf niet bewogen, maar alleen het onderwerp)
Moraal van het verhaal, niet meer nadenken en de Pana halen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Matched: camera, euro, 250, dig, de
Anoniem: 330462 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:42:
Ik ben aan het kijken voor een camera voor mezelf. Er is alleen zo veel keus, dat ik er niet uit kom. Ik heb er ook niet heel veel verstand van. Misschien kunnen jullie me helpen/ adviseren?

Doel: vooral foto's op vakantie, feestjes en speciale gelegenheden :)

Eisen:
- compact en stijlvol
- goede foto's, duidelijke beeldkwaliteit
- groot scherm ( niet allerbelangrijkst )
- budget is rond de 200 á 250 euro

Ik heb naar de volgende toestellen gekeken:
- Panasonic Lumix DMC-TZ7
- Panasonic Lumix DMC-TZ6
- Samsung st500/st550
- Olympus u9000
- Fujifilm FinePix F70EXR

Hebben julllie ervaring met deze toestellen? Of tips om deze vooral wel of niet te kopen?
Of misschien suggesties voor andere betere, goedkopere toestellen?
de Samsung bevat m.i. veel te veel onzin (bluetooth, 2 LCDs waar je weinig extra plezier uit haalt, WiFi) waar je wel voor betaalt, dus als het je gaat om kunnen fotograferen zou ik daar niet voor gaan. Daarnaast heeft ie ook minder zoombereik dan bijv. die Panas. Die Oly zou ik volledig links laten liggen.
de F70EXR geeft op zich wel aardige plaatjes, en geeft in low light (en bij mensenfoto's) beduidend betere resultaten dan de TZ6/7, dus als je daar je camera het meest voor wilt gebruiken zou ik daarvoor gaan.
Als dat niet je focus is zou ik echter gaan voor de TZ6 of 7. De TZ7 biedt als extra HDVideo en een groter/scherper LCDscherm, maar qua foto's is het verschil minimaal. Daarnaast bieden de Pana's meer zoombereik dan de Fuji, en als je buiten fotografeert kan dat zeker handig zijn. Maar goed, je moet dus zelf maar bedenken of je meer belang hecht aan foto's in sociale situaties/feestjes/concerten maken (Fuji) of niet. :)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330462

Okee bedankt!

De samsung en olympus had ik al zo goed als afgeschreven, maar dat kan ik nu definitief doen :)
Verder neig ik toch het meest naar de TZ6 denk ik. ( na jouw reactie en alle reviews )

Ik kwam tijdens de reviews ook nog de casio ex h-10 tegen. Dat lijkt me ook een goede compact camera. Goede beeldkwaliteit, groot 3 inch scherm en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik twijfel op dit moment tussen de TZ6 en die casio ex-h10. De rest is eigenlijk zo goed als afgevallen..

Zit er een groot verschil tussen de TZ6 en casio ex-h10? Welke zou je me adviseren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:57:
[...]

WTF? Je schrapt een camera omdat ie een beeldstabilisatie heeft? Man, dat zou juist een heel goed argument zijn om er een te kopen. Even een stukje kopieren uit een mogelijke FAQ update (beta stadium zeg maar ;) ):

[...]

Moraal van het verhaal, niet meer nadenken en de Pana halen! :P
oeps typo het is de enige die GEEN stabilisatie heefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Anoniem: 330462 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:15:
Okee bedankt!

De samsung en olympus had ik al zo goed als afgeschreven, maar dat kan ik nu definitief doen :)
Verder neig ik toch het meest naar de TZ6 denk ik. ( na jouw reactie en alle reviews )

Ik kwam tijdens de reviews ook nog de casio ex h-10 tegen. Dat lijkt me ook een goede compact camera. Goede beeldkwaliteit, groot 3 inch scherm en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik twijfel op dit moment tussen de TZ6 en die casio ex-h10. De rest is eigenlijk zo goed als afgevallen..

Zit er een groot verschil tussen de TZ6 en casio ex-h10? Welke zou je me adviseren? :)
tz6. Ik kan niet heel veel info vinden over de casio, maar wat ik zie suggereert dat de fotokwaliteit inferieur is.

[ Voor 7% gewijzigd door foppe-jan op 11-12-2009 20:50 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

memsys schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:25:

oeps typo het is de enige die GEEN stabilisatie heefd
De andere camera's ook niet of anders een digitale beeldstabilisator. Aangezien de Pana een accu heeft zou ik voor de Pana gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Ik heb het vermoeden dat mijn Ixus 970 IS defekt of vies is, ik kon geen scherpe foto maken van een xboxdvddoosje. Is het mogelijk om de lens eventueel schoon te maken? Of kan ik beter ervan afblijven mits ik nog fabrieksgarantie hebt (ben nu niet thuis) en teruggaan naar de winkel?

Hoe lang heeft een canon ixus garantie? Ik neem aan 1 jaar bij de winkel en 1 jaar bij de fabrikant? (gekocht bij wehkamp overigens, was een superaanbieding destijds)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 11-12-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is een ixus970 nog geen twee jaar oud, dus garantie zul je nog wel hebben. Met een microvezel doekje kun je makkelijk de lens reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gok erop dat ik hem in mei 2008 heb aangeschafd aan de hand van mijn laatste reactie in dit topic.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 12-12-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:23:
Is het mogelijk om de lens eventueel schoon te maken? Of kan ik beter ervan afblijven mits ik nog fabrieksgarantie hebt (ben nu niet thuis) en teruggaan naar de winkel?
Dus ja, wat te doen, afblijven of toch proberen met microvezeldoekje zoals mig29 schreef?
Hoe lang heeft een canon ixus garantie? Ik neem aan 1 jaar bij de winkel en 1 jaar bij de fabrikant? (gekocht bij wehkamp overigens, was een superaanbieding destijds)
Ik gok ook op 2 jaar maar ik neem aan dat ik canon zelf moet kontakteren omdat ie nu in 2e jaar zit? Zijn er goede ervaringen met de service van canon?

Ik ga morgen naar mijn eigen huis, en wil voorbereid met kennis thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Serieus, als je praat over de frontlens (dus het ding aan de buitenkant van de lens) dan kun je die prima met een zachte, niet pluizende doek (microvezeldoekje, of brillendoekje zonder vloeistof) schoonmaken. Je onderneemt anders een trip naar de fotoboer van jan met een hele korte achternaam. Als je moet gaan schroeven/breken/slaan/boren of andersoortige acties moet ondernemen dan kun je bij de verkoper twee jaar garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Geen matches
offtopic:
Gaat dit niet een beetje offtopic? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Op advies van Rave17 gaan we weer on-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 22:04
Toch nog even offtopic riskeren...
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:23:
Ik heb het vermoeden dat mijn Ixus 970 IS defekt of vies is, ik kon geen scherpe foto maken van een xboxdvddoosje.
Kan het niet gewoon zijn dat je het doosje te dicht hebt proberen te fotograferen? :+ Dan kan de camera niet scherpstellen met een wazige foto tot gevolg ;) Even de macro activeren of wat meer afstand nemen. Daarna kan je de foto nog croppen.
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:47:
[...]

De andere camera's ook niet of anders een digitale beeldstabilisator. Aangezien de Pana een accu heeft zou ik voor de Pana gaan :)
Misschien een domme vraag maar waarom zie je een accu als een voordeel?

[ Voor 28% gewijzigd door D-Three op 14-12-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is opgelost, het was mijn manier van fotograferen wat verkeerd was. Een closeup van een (licht) spiegelend iets is iets anders dan een closeup van een gezicht. Bedankt voor alle tips en hulp
Laagvliegerke schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:40:
Accu heeft naar mijn mening voordeel dat het lichter is dan een rijtje batterijen en accu is kleiner wat het compacter maakt.

Geen idee of hij daar ook zo over denkt, maar ik wou toch iets ontopic plaatsen en dus dan maar dit :)

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 15-12-2009 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laagvliegerke schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:40:

Een accu heeft imo twee voordelen. Ten eerste is het materiaal (li-ion of li polymeer) beter dan NiMH of NiCd van batterijen. Het is makkelijker met opladen en krachtiger per volume. Een tweede voordeel van een accu is dat deze een hogere spanning heeft dan batterijen. Het gevolg hiervan is dat het spanningsverval bij ontladen groter is (effectief gaat ie dus langer mee) en condensatoren van je flitser ed sneller geladen zijn. Dit komt het nemen van een tweede foto met flits e.d. ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Bedankt voor de info. Ik dacht dat het verschil eigenlijk nog mee viel vandaar dat m'n voorkeur altijd uit ging naar batterijen. Als ze leeg zijn en je hebt de camera nodig dan kan je altijd nog wel ergens een setje scoren. En zijn ze stuk dan kan je ze zonder problemen vervangen, iets wat ik al heb moeten doen bij mijn huidige digitale camera (die eigenlijk al straatoud is naar de huidige maatstaven;)). En dat terwijl het toch geen goedkope batterijen waren! :) Moet ik dan geen problemen verwachten met accu's na een aantal jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 15:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi topic dit! Na enkele jaren met een DSLR geschoten te hebben zoeken we er een kleine compactcamera bij, voor even snel mee te nemen en zo, je kent het wel. Items als beeldkwaliteit en dergelijke kun je wel aardig uit reviews halen, maar ik zoek vooral een camera die snel opstart en ook een snelle autofocus heeft. Dat zou me het meeste irriteren als dat te traag zou zijn. Heeft iemand op dit vlak goede ervaringen met een bepaald type?

Ik heb het topic al doorzocht op 'snelle' en 'focus' maar deze vraag wordt niet vaak gesteld, of het zijn posts uit 2007. Alvast dank!

[ Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-12-2009 12:27 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
Matched: dig, de
Ik denk dat qua snelheid Casio tot de top behoort. Qua beeldkwaliteit niet, al zijn de filmpjes wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen 2 camera's.

Namelijk de Canon IXUS 100 IS en de Canon IXUS 120 IS.

Volgens mij zijn de beeldsensors van beide camera's gelijk, en is het grootste verschil van de IXUS 120 IS de 28 mm groothoeklens en de 4x optische zoom.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Matched: onder, euro, de
Hier trouwens goeie ervaringen met de Fujifilm A180, die via de DailyMania (Media Markt ArenA) slechts 39 euro was. Qua snelheid, scherm en gemak doet hij niet onder voor mijn Fujifilm F31fd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 15:22
Matched: camera, onder, de
Ik ben op zoek naar een compacte camera (lekker in de broekzak zonder er last van te hebben) om foto's van mensen te maken tijdens feesten ('houseparties', hoe je t ook wil noemen :)). 720p filmpjes met goed geluid zou ook mooi zijn, maar t voornaamste is klein en snel foto's maken van mensen ;) Ik heb de laatste paar pagina's hier wel doorgenomen, maar ja; sluitend advies is er niet uit op te maken. Er zijn vast meerdere lui naar zoiets op zoek :) Kan iemand mij helpen? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliwalli
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de
Beste deskundigen,

Het volgende probleem heeft zicht voorgedaan.
Mijn oude Sony T7(nooit in Europa verkocht) compactcamera is gesneuveld (CCD sensor kapot, bekend probleem).

Nu ben ik aan het kijken naar een aantal nieuwe camera's, en aangezien ik nu een compacte camera wil waarbij de lens wel uit de behuizing kan (betere kwaliteit dan interne optische zoom als bij de T serie van Sony).

Ik heb inmiddels al veel rondgekeken en bij de MM de producten bekeken die mijn interesse wel hadden.
Het budget ligt tot max € 250,- dus wat dat betreft zit ik hier goed. Maar omdat ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie 8)7 vraag ik jullie hierbij om hulp, mede ook omdat er elders niet goede vergelijkbare tests te vinden zijn..

Doel: Leuke kiekjes maken zonder de dSLR mee te slepen.
Oftewel hij moet compact, snel en goede resultaten weergeven.
Ook zal er af en toe mee gefilmd gaan worden (HD filmpjes lijkt mij het handigst aangezien dit de nieuwe standaard wordt/is)

Tot op heden heb ik een 4-tal opties.
Mijn oog is onder andere gevallen op:

-Canon ixus 100 is ( 163,- )
-Canon ixus 120 is ( € 239,- )
-Panasonic TZ6 ( € 199,- )
-Panasonic TZ7 ( € 258,- )

Graag jullie reactie welke camera kwalitatief het beste is met het oog op gebruiksgemak, behuizing, foto/filmkwaliteit. Uiteraard sta ik open voor alternatieven !

Alvast bedankt ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 15:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wat ik begrijp uit een recente zoektocht is de Panasonic TZ7 een heel goed toestel met uitstekende beeldkwaliteit maar weinig handmatige functies. De filmkwaliteit van de Canon SX200 IS (een directe concurrent van de TZ7) wordt geroemd in reviews (720p). Die camera kent ook meer handmatige settings dan de TZ7. IN reviews zijn die twee toestellen aan elkaar gewaagd.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliwalli
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:54:
Wat ik begrijp uit een recente zoektocht is de Panasonic TZ7 een heel goed toestel met uitstekende beeldkwaliteit maar weinig handmatige functies. De filmkwaliteit van de Canon SX200 IS (een directe concurrent van de TZ7) wordt geroemd in reviews (720p). Die camera kent ook meer handmatige settings dan de TZ7. IN reviews zijn die twee toestellen aan elkaar gewaagd.
Oke, ik heb even goed naar de afmetingen gekeken, maar ik vind 4cm toch wel erg dik voor in een broekzak o.i.d. Ik zoek dus iets wat makkelijk en eenvoudig mee te nemen is met een max dikte van ongv. 2cm.. dat lijkt mij ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:31

Pixeltje

Woo-woohoo!

Matched: camera, euro, 250, dig, de
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een betaalbare digitale camera. Ze doen het nu met een HP camera, van een aantal jaar oud. In principe is er met de foto's niet zoveel mis, maar de batterijen lopen in 10 minuten leeg (lekspanning?) en - vrouwen.. - mijn moeder kan er geen scherpe foto's mee maken.

Ik ben zelf niet thuis in de wereld van fotografie, maar kan jullie alvast vertellen dat er geen hoogstaande capriolen mee uitgehaald gaan worden. De camera is in-en-rond-het-huis-fotografie, vakanties en daarnaast voor mijn ma, om 'dingen' (lees:Beestjes, bloems, you-name-it) mee te fotograferen die ze vervolgens kan na-aquarellen. Wat ik wel weet, is dat het aantal MegaPixels geen garantie is voor goede foto's, dat hangt ook af van de kwaliteit/soort sensor, en natuurlijk de fotograaf.

In eerste instantie ben ik ervan uitgegegaan dat ze een budget hebben van 350 tot 400 euro, en daar heb ik dus ook in gezocht. Ik heb me gericht op compactcamera's, omdat ik denk dat een spiegelreflex niet alleen overkill is, (zowel in geld als in nooit-gebruikte-functies) maar dat het gewoon te lastig is om er een simpele foto mee te maken.

Ik heb een selectie gemaakt van drie modellen, die in de PW goed worden aangeschreven, kwam in de Mediamarkt krant ook een aanbieding tegen van de Panasonic Lumix Dmc TZ6: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ6 Zwart, voor 222 euro.

De andere modellen:
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ7 Zwart (broertje van de tz6?)
pricewatch: Canon Powershot S90 Zwart (buiten de prijscategorie, maar even ter vergelijk..)

Vanaf hier weet ik zelf niet meer wat de dingen zijn om op te letten, en daarom vraag ik jullie hulp. De prijzen van de camera's hierboven lopen wat uiteen, dat geef ik toe, maar daar gaat het niet om. Het belangrijkste is dat mijn ma er scherpe foto's mee kan maken, ofwel: gebruiksgemak staat voorop.

--
Ik had in eerste instantie het 250-500 euro forum bezocht, maar daar werd me aangeraden om het hier te proberen, omdat het in dit segment makkelijk mogelijk moet zijn om een goede camera te kopen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Bescheiden schopje :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zowel TZ6 als TZ7 zijn prachtige camera's. Mooi bereik en lekkere performance. Je kunt ze blind kopen. Zie voor een goede test dpreview. De verschillen tussen beide modellen zijn klein; een megapixeltje hier en daar en de TZ7 kan in 720P filmen (volgens mij ook nog de grootte van het LCD, maar dat moet je even nakijken).

De Canon is een camera voor de veeleisende fotograaf. Hij heeft een bescheiden aantal pixels icm een grote sensor. Dit verhoogt de fotokwaliteit. Verder heeft de camera meer instellingen dan de meeste compactmodellen (a la dSLR). Qua fotokwaliteit beter, qua zoombereik aanzienlijk minder.

Tip: download een paar originele bestanden van beide camera's en laat ze afdrukken. Zoek vervolgens de verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Matched: onder, euro, dig, de
Met dank! Dat die canon overkill was vermoedde ik al, maar heb hem ertussen gezet om te vergelijken. De Tz6 en Tz7 komen eigenlijk op alle fronten overeen, behalve de beeldstabilisatiemethode, en het diagonaal van de LCD. Nu is die laatste niet zo belangrijk, als er maar een normale zoeker op zit is het al snel goed.

Zoals je uit mijn verhaal misschien hebt kunnen opmaken is het belangrijk dat eer goede, automatische stabilisatiefunctie opzit, zodat mijn ma gewoon foto's kan schieten zonder dat ze teleurgesteld wordt met onscherpe foto's. Zijn deze toestellen daar goed in? En is er een/zijn er alternatieven?

Heb nog zitten kijken naar de Canon Powershot G10, maar die is met 500 euro wel erg duur, en heeft veel functies die niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stabilisatie is hetzelfde tussen de TZ modellen, dus dat klopt niet. Voordat ik alternatieven kan aandragen wil ik wel even weten wat je belangrijk vindt. Overigens hebben zeer weinig modellen nog een optische zoeker. De TZ6/6 en S90 hebben het in ieder geval niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

De Tz6:
Sensor
Cameraresolutie 10,1M
Sensor type CCD
Lens
Optische zoom 12x
Zoom (wide) 25mm
Zoom (tele) 300mm
Diafragma 3.3-4.9
Stabilisatie Mega O.I.S.
Scherm
Schermdiagonaal 2,7"
En de Tz7:
Sensor
Cameraresolutie 10,1M
Sensor type CCD
Beeldverhouding 3:2, 4:3, 16:9
Lens
Optische zoom 12x
Zoom (wide) 25mm
Zoom (tele) 300mm
Diafragma 3.3-4.9
Stabilisatie Optische Stabilisatie
Scherm
Schermdiagonaal 3"
Megapixels zijn gelijk, beide CCD sensor (wat volgens mij, en wikipedia prima is?)
De tz7 kan meer beeldformaten aan zo te zien. Diafragma en zoom zijn gelijk, alleen de stabilisatie is anders (of wordt anders genoemd), en het diagonaal van het scherm is 0.3" groter bij de Tz7. Wat mij betreft zijn dat prima waarden, maar ik heb er lang niet zoveel verstand van als de meesten hier. Ik heb geen idee van het nut van een diafragma, daar ga ik nu naar op zoek.
Met het diafragma kun je de belichting instellen. Gevonden;)

Wat belangrijk is op een rijtje:
Optische zoom!
Automatische beeldstabilisatie (aka: makkelijk scherpe foto's)
Optische zoeker (als ik daarmee de zoektocht niet grandioos verziek)
USB aansluiting naar computer.

Zoals gezegd; de camera moet fatsoenlijke foto's kunnen maken als er iemand mee op pad gaat die niet constant op wil letten welke flits ze moet gebruiken bijvoorbeeld. Maar duidelijk beter dan mijn Kodak camera (gekregen, doe je niks aan) die met 9.2MP echt wanstaltige foto's op je scherm tovert.
Kun je hier wat mee, of wil je meer/uitgebreidere informatie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De term OIS staat voor optical image stabilizer; ofwel optische beeldstabilisatie! ;)

Een groot zoombereik icm een optische zoeker bestaat niet. Daarnaast heeft iedere digitale camera een USB aansluiting naar de computer. Aangezien je zoom en OIS op plek 1 en 2 hebt staan zou ik lekker voor een van beide Pana's gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 22659 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:19:
De term OIS staat voor optical image stabilizer; ofwel optische beeldstabilisatie! ;)

Een groot zoombereik icm een optische zoeker bestaat niet. Daarnaast heeft iedere digitale camera een USB aansluiting naar de computer. Aangezien je zoom en OIS op plek 1 en 2 hebt staan zou ik lekker voor een van beide Pana's gaan :)
Nice, ik ga mijn pa even inlichten, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:41
Matched: camera, euro, dig, de
Onze hond heeft onze digitale camera opgegeten... Dus nu ben ik ook op zoek naar een nieuwe, en eigenlijk zijn er maar twee eisen:

Eis 1: Het budget is max. 300 Euro
Eis 2: Hij moet tijdens de sportlessen van mijn vriendin (zwak verlicht, veel beweging) toch (enigszins) scherpe foto's kunnen maken.

Onze Olympus Mju1010 (nu opgegeten) kon dat duidelijk niet :/. Ook vielen de kleuren redelijk tegen van die camera. Nét ietsjes te 'washed out'. Dus iedere tip is welkom!

En nog een algemene vraag: Waarom hebben camera's eigenlijk altijd zo'n felle witte flits, die, als je hem aanzet, de boel echt heel fout verlicht? Zijn er ook camera's die een iets warmere flits hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:32

Vis

Matched: camera, onder, euro, dig, de
redah schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:45:
Onze hond heeft onze digitale camera opgegeten... Dus nu ben ik ook op zoek naar een nieuwe, en eigenlijk zijn er maar twee eisen:

Eis 2: Hij moet tijdens de sportlessen van mijn vriendin (zwak verlicht, veel beweging) toch (enigszins) scherpe foto's kunnen maken.

Onze Olympus Mju1010 (nu opgegeten) kon dat duidelijk niet :/. Ook vielen de kleuren redelijk tegen van die camera. Nét ietsjes te 'washed out'. Dus iedere tip is welkom!

En nog een algemene vraag: Waarom hebben camera's eigenlijk altijd zo'n felle witte flits, die, als je hem aanzet, de boel echt heel fout verlicht? Zijn er ook camera's die een iets warmere flits hebben?
Spaar even verder, en zoek voor een 2ehands instap dSLR camera... daarmee kan je gerust de ISO omhoog gooien zonder teveel in te leveren op de kwaliteit... (omdat er een grotere sensor in de camera zit)

En ideaal voor sportlessen in een zaal.. zonder dat er dus geflitst mag worden.. ook schiet je veel sneller met een spiegelreflex, dus actie foto's worden makkelijker!

Oh ik zie dat je budget 300,- is.. daar heb je al een nieuwe D3000 van Nikon voor! (wel nog even een objectief erbij kopen ;) ) Die zijn er ook al voor rond de 100 euro... standaard lenzen..

http://www.kieskeurig.nl/...y/prijzen/343972/#prijzen

[ Voor 24% gewijzigd door Vis op 13-01-2010 16:04 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Geen matches
Okee dan toch nog een 3e eis, hij moet toch iets compacter dan een DSLR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:32

Vis

Waarom wil je compactheid boven kwaliteit? Ik durf te wedden dat je nooit meer terug wilt naar een compact zodra je aan een slr begint... ;)

En zo groot is de D3000 ook weer niet, oke hij past niet in je broekzak.. maar wat is er mis met bijv. een snuittas?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

redah schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:45:

Je kan bij veel camera's de flits zachter zetten, maar echt lekker flitsen kan pas met een losse flitser. Als je in slecht licht beweging wilt vastleggen kom je al snel uit op een dslr met een snelle prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Vis schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:21:
Waarom wil je compactheid boven kwaliteit? Ik durf te wedden dat je nooit meer terug wilt naar een compact zodra je aan een slr begint... ;)
Omdat m'n vriendin hem het meest gebruikt :) Als het aan mij lag, prima, ik heb ook met een Konica Minolta Z5 ofzoiets rondgewandeld, geen DSLR, maar wel een niet-compact ding :) Vriendin moet iets hebben wat in een etuitje past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Vandaag een Lumix TZ-6 aangeschaft, we moesten toch wat, en reviews zijn lovend.

Wat een ont-zet-tend slechte camera zeg! Zodra de flits uit is kan hij helemaal niks meer. En zelfs met flits aan, of een foto overdag... Ik heb nog nooit zoveel ruis gezien in een camera. Ongeveer 200 foto's geschoten, en de kwaliteit was echt beduidend slechter dan onze oude Olympus Mju 1010, die kon met flits aan tenminste wel nog, ik weet niet... een fatsoenlijke foto maken.

Onze dobermann pup, waarbij je met de Olympus mooie zwarte haartjes zag, lijkt wel compleet geairbrushed door de Panasonic. En van onze grindvloer snapt ie al helemaal niks, die is helemaal niet om aan te zien. Ik snap daadwerkelijk niet waar die goede reviews vandaan komen :(

Voorbeeldje van de Olympus (klik voor origineel):
Afbeeldingslocatie: http://www.suusenredah.nl/PB013865-klein.jpg

Voorbeeldje van de Panasonic (klik voor origineel):
Afbeeldingslocatie: http://www.suusenredah.nl/P1000028-klein.jpg

Je ziet echt heel erg duidelijk 'noise' op de vloer en overal, en mijn hond... Ja, die lijkt wel van klei...

[ Voor 34% gewijzigd door redah op 15-01-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81294

Matched: camera, onder, 250, dig, de
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:26:
Mooi topic dit! Na enkele jaren met een DSLR geschoten te hebben zoeken we er een kleine compactcamera bij, voor even snel mee te nemen en zo, je kent het wel. Items als beeldkwaliteit en dergelijke kun je wel aardig uit reviews halen, maar ik zoek vooral een camera die snel opstart en ook een snelle autofocus heeft. Dat zou me het meeste irriteren als dat te traag zou zijn. Heeft iemand op dit vlak goede ervaringen met een bepaald type?

Ik heb het topic al doorzocht op 'snelle' en 'focus' maar deze vraag wordt niet vaak gesteld, of het zijn posts uit 2007. Alvast dank!
zork schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:03:
Ik ben op zoek naar een compacte camera (lekker in de broekzak zonder er last van te hebben) om foto's van mensen te maken tijdens feesten ('houseparties', hoe je t ook wil noemen :)). 720p filmpjes met goed geluid zou ook mooi zijn, maar t voornaamste is klein en snel foto's maken van mensen ;) Ik heb de laatste paar pagina's hier wel doorgenomen, maar ja; sluitend advies is er niet uit op te maken. Er zijn vast meerdere lui naar zoiets op zoek :) Kan iemand mij helpen? O+
Hier ben ik, en veel anderen met mij, dus ook naar opzoek. Een snelle (!), compacte camera, die geen probleem heeft foto's in een donkere ruimte (kroeg, houseparty) te maken voor onder de250,-.
Dingen als zoom en hoge resoluties zijn dus compleet onbelangrijk. Maar de camera moet wel acceptabel mooie foto's maken (met beeldstabilisatie en zo) en goeie filmpjes zijn ook wel een pré.

In feite kun je dan dus uit deze camera's kiezen. Maar snelheid wordt nooit echt aangekaart.

Zijn er misschien een paar goeie review site's die jullie aanraden? En in hoeverre gaat duurder = beter hier op. Kan ik er in feite vanuit gaan dat een camera voor € 200 met een lage optische zoom goeie plaatjes gaat schieten?

Tot nu toe ben ik op deze 2 uitgekomen:
Fujifilm FinePix F70EXR
Fujifilm FinePix F200EXR
Helaas is bij beide de film functie niet echt om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:38

Fiber

Beaches are for storming.

Matched: onder, welke, de
redah schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:43:
.........
Ik snap daadwerkelijk niet waar die goede reviews vandaan komen :(
.........
Een foto met flits en zonder flits vergelijken is sowieso niet eerlijk. Welke instellingen heb je gebruikt? Volgens mij is dit gewoon bewegings-onscherpte. :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113283

Wat is momenteel een goede camera voor simpele vakantie kiekjes (voor me moeder) ? Foto's schieten voor in het donker is belangrijk.

Zat eerst te denken aan de fuji f200 , maar deze schijnt niet super gebruiksvriendelijk te zijn en de kwaliteit bij daglicht minder. In het donker is hij wel super.

Ook heb ik de Sony w290 op het oog, maar hier is niet veel over te vinden. Vind het wel een erg mooie camera en hij kan op hoge resolutie filmen. Iemand bekend met de kwaliteit van sony w290?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Matched: camera, onder, welke, dig, de
Fiber schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:15:
Een foto met flits en zonder flits vergelijken is sowieso niet eerlijk. Welke instellingen heb je gebruikt? Volgens mij is dit gewoon bewegings-onscherpte. :z
Nope, zoals gezegd heb ik ruim 200 foto's geschoten, zowel met als zonder flits. En het detail is gewoon erg slecht op 100% grootte. Sterker nog, je ziet op Internet best een aantal mensen die terug zijn gekomen op hun TZ6/TZ7 aankoop. De fotowinkel waar ik geweest ben meldde ook dat Panasonic gewoon een probleem heeft met hun CCD in hun compactcamera's, en dat je daar niet al te veel van moet verwachten. Zelfs als je op dpreview.com de voorbeeld foto's eens op 100% grootte zet, zie je overal 'vlekken'. En volgens mij kunnen de dpreview mensen wel n plaatje schieten ;). Dus, 'overall' zal het vast een leuke camera zijn voor die prijs, maar voor mijn doel absoluut niet goed.
Anoniem: 113283 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:15:
Wat is momenteel een goede camera voor simpele vakantie kiekjes (voor me moeder) ? Foto's schieten voor in het donker is belangrijk.

Zat eerst te denken aan de fuji f200 , maar deze schijnt niet super gebruiksvriendelijk te zijn en de kwaliteit bij daglicht minder. In het donker is hij wel super.

Ook heb ik de Sony w290 op het oog, maar hier is niet veel over te vinden. Vind het wel een erg mooie camera en hij kan op hoge resolutie filmen. Iemand bekend met de kwaliteit van sony w290?
Uiteindelijk ben ik voor de Sony Cyber-shot DSC-WX1 gegaan. Het stickertje gaf aan dat hij goed presteert in omstandigheden met weinig licht, en: Dit klopt. De foto's zijn stuk voor stuk gedetailleerd en mooi, en hebben bij 100% zoom het detailniveau van mijn oude Olympus camera. Hij kost helaas wel €279 bij de MediaMarkt, dus dat is meer dan de W290 kost.

Bovendien heeft hij ook allemaal leuke snufjes die niet moeilijk in te stellen zijn zoals gezichtsherkenning, glimlachherkenning, een panoramafunctie, en thuis kwam ik erachter dat hij ook nog eens in 720p video kan opnemen. En ook dat doet hij erg goed, ook in het donker, hij blijft dan continu focussen (niet vervelend) voor een scherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225682

Matched: welke, euro, dig, de
hey tweakers,
Ik ga over een halfjaar een jaar backpacken in australie, en ben op zoek naar een goed en betaalbaar fototoestel binnen de prijscategorie 100-150 euro.. evt ietsjes meer voor een veel betere prijs/kwaliteit verhouding is geen probleem.

Eisen:
- snel en gemakkelijk ff een mooie foto kunnen maken met een goede kwaliteit
- niet superduur, ten eerste vanwege me budget, ten tweede met het oog op diefstal.
- grote of in ieder geval goed uitbreidbare opslagcapaciteit.. maar dat zal met de huidige opslagkaartjes etc niet zo'n probleem zijn.
- veel handmatige instellingen zijn niet nodig, ben niet zo professioneel, als ie maar gewoon automatisch een scherpe foto maakt. degelijke film mogelijkheid zou mooi zijn aangezien ik als ik terug ben hem ook wel eens mee zal nemen naar rockconcerten.
+ evt. goed tegen een stootje kunnen.

welke toestel/toestellen raden jullie me aan? O+

Edit:
ik heb me de Panasonic FS62 aan laten praten bij de mediamarkt voor 111 euro... was dat een beetje een goede deal? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 225682 op 21-01-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320813

Ik zou als ik jouw was eens naar de ixusreeks kijken. Dat zijn simpele modelletjes die nette foto's maken en stevig en klein zijn.

Ik ben op zoek naar een toestel in dezelfde prijsklasse. Eisen in volgorde van belangrijkheid:
- breedhoek (minstens 28, 25 of 24 is ideaal),
- ixus-formaat
- redelijke ruisprestaties,
- redelijk stevig
- F/2.8 lens op breedste hoek

Ben wat aan het zoeken geweest, maar 24-25 mm heb je niet voor dat bedrag, of zie ik over een modelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Vergeet niet dat als je een Canon Powershot koopt je gebruik kan maken van CHDK.

Ik heb een paar maanden terug de SX200 IS gekocht en samen met CHDK is dit zowat een "volwaardige" dslr geworden. (zelfs filmen in 1080p word een realiteit)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 04-02 09:11
quartex schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:06:
(zelfs filmen in 1080p word een realiteit)
Is de kwaliteit wel gangbaar?

[ Voor 23% gewijzigd door Don3k op 23-01-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb de canon powershot SX 200 op het oog. Op internet zijn de reviews heel goed, is hier de ervaring dat ook?
Ik gebruik het vooral voor natuurfoto's, dus de macro-functie moet sowieso goed zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Beroemdheid op 23-01-2010 20:38 ]

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328701

Beste tweaker,

Ik heb zelf totaal geen kaas gegeten van digitale fototoestellen. Ik wil mijn vriendin semi verrassen (ze weet dat ik op zoek ben naar een fototoestel, maar niet dat het voor haar is.. lief he! jaja)...
Heb een uurtje zitten googlen, expert reviews gelezen. Uiteindelijk kwam ik op 2 toestellen uit:
+ Panasonic lumix dmc-fs62
+ Panasonic lumix dmc-fs7

Prijs verschil is een paar tientjes, maar wat is het verschil en is dit verschil de extra paar tientjes waard?

Alvast bedankt voor je tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Anoniem: 328701 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 01:01:
+ Panasonic lumix dmc-fs62
+ Panasonic lumix dmc-fs7
Een side by side vergelijking op dpreview, zo te zien is de fs62 4 maanden nieuwer en heeft face detection terwijl de fs7 een hdmi uitgang heeft... en de kleur is anders :)
http://www.dpreview.com/r...anasonic_dmcfs62&show=all

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 03-02-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, welke, dig, de
redah schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:31:
[...]

Uiteindelijk ben ik voor de Sony Cyber-shot DSC-WX1 gegaan. Het stickertje gaf aan dat hij goed presteert in omstandigheden met weinig licht, en: Dit klopt. De foto's zijn stuk voor stuk gedetailleerd en mooi, en hebben bij 100% zoom het detailniveau van mijn oude Olympus camera. Hij kost helaas wel €279 bij de MediaMarkt, dus dat is meer dan de W290 kost.

Bovendien heeft hij ook allemaal leuke snufjes die niet moeilijk in te stellen zijn zoals gezichtsherkenning, glimlachherkenning, een panoramafunctie, en thuis kwam ik erachter dat hij ook nog eens in 720p video kan opnemen. En ook dat doet hij erg goed, ook in het donker, hij blijft dan continu focussen (niet vervelend) voor een scherp beeld.
Mij heb je verkocht! Ik ga er zo een halen. :D

Edit: Ik moet mijn camera bij de Dixons halen omdat ik daar nog zo'n waardebon van heb. Maar ze zeggen daar dat ie uit het assortiment is omdat er (waarschijnlijk) een vervangend model komt... Hoe kom ik er nou achter welke dat is? Er is iig geen WX2 ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 81294 op 06-02-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even gezocht, maar de Cybershot DSC-Wx1 is duidelijk het top model van de W-serie. Deze kost namelijk €235,- volgens de pricewatch en de alternatieven kosten W390 (€209), W380(€177), W360(??) en W350(€149).

Ik vind het wel opmerkelijk dat deze allemaal 14MP hebben terwijl de Wx1 10MP foto's maakt. Waar ik ze voor gebruik zijn foto's van 1920x1080 (2MP) trouwens al dikke prima, dus zulke draken van bestanden vind ik alleen maar vervelend.

Maar als ik nu bijvoorbeeld een W380 koop, hoe weet ik nou zeker dat ik dan het niet een miskoop is...?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 81294 op 07-02-2010 15:58 . Reden: vreemde zins opbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Anoniem: 81294 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:03:
Maar als ik nu bijvoorbeeld een W380 koop, hoe weet ik nou zeker dat ik dan het niet een miskoop is...?
De grotere internetshops hebben de wx1 gewoon op voorraad. Hij is pas uit.
Het voordeel lijkt mij de betere sensor, 10mp ruist minder dan 14mp.
De dixons bon kan je vast nog wel ergens anders voor gebruiken. Geheugenkaartje ofzo die zijn bij sommige internetshops vrij prijzig.

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 07-02-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bouwfraude schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:42:
[...]

De grotere internetshops hebben de wx1 gewoon op voorraad. Hij is pas uit.
Het voordeel lijkt mij de betere sensor, 10mp ruist minder dan 14mp.
De dixons bon kan je vast nog wel ergens anders voor gebruiken. Geheugenkaartje ofzo die zijn bij sommige internetshops vrij prijzig.
Het is een waardebon van €120,- voor een camera die ik van mijn lieftallige ouders had gekregen, maar waarvan de foto's amper tegen die van mijn mobiel op konden. Maar ik heb net even op de site gekeken. En hij is wel te koop bij Dixons maar alleen met een crappy accessoirekit erbij en dan is ie €320 euro. En tegenover de €242 van Digitalstreet.nl is dat behoorlijk weggegooid geld....

Ik ga 'm idd maar via internet kopen. Bedank voor het advies allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312978

Matched: camera, welke, euro, de
Beste Tweakers,

naar aanleiding van een vraag van mijn vader over camera X ben ik voor hem op zoek geweest naar een compact camera tussen de 140 en 180 euro voor het volgende specifieke gebruik:
- Natuurfotografie, zowel landschappen als macro
- Random andere foto's

En met de volgende specifieke eisen:
- Gebruiksvriendelijk (cq. mijn moeder moet ermee om kunnen gaan)
- SD-card

Ik heb de keuze al gereduceerd tot 3 camera's, waarvan er één te krijgen is via een aanbieding van de dixons* en de andere twee 'random' door mij gekozen zijn.

Camera 1*:
Fujifilm finepix S2000HD

Camera 2:
Canon Powershot SX120 IS

Camera 3:
Nikon Coolpix L100

Mijn vraag aan jullie is nu dus welke camera het beste aan de vooraf gestelde randvoorwaarden voldoet en/of mensen hier ervaring hebben met deze of soortgelijke camera's. Ik begrijp ook dat jullie niet voor mij kunnen kiezen, dat is ook de bedoeling niet, maar mocht ik iets cruciaals over het hoofd zien dan hoop ik op een corrigerende tik ;)

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
Voor een opkomende studiereis en voor de rest van mijn studie wil ik een nieuwe camera kopen. Ik wil voornamelijk productshots maken, redelijk veel macro's en op vakantie/vrije tijd point & shoot foto's van landschappen, steden, festivals. Verder is de HD video functie super, aangezien ik die ook veel zal moeten gaan gebruiken. Ik wil hierdoor een camera die toch makkelijk is te gebruiken en wel wat handmatige instellingen aanbiedt.

Afbeeldingslocatie: http://image.cellbazaar.com/37ba9d55-310f-4621-b29e-bcd978d63dc8.jpg

Mijn oog viel op een Sony DSC-H20, vanwege de prijs op dit moment (195,-) en de specificaties die je ervoor terugkrijgt:
+ Design ( simpel, strak, net een mini DSLR)
+ HD video
+ Zoom opties
+ Easy interface + manual options
- Geen wide angle lens

Wat ik eventueel ook nog had gezien was de Panasonic TZ6/7 serie, maar die zijn eigenlijk net iets te duur naar mijn mening. In tegenstelling tot de Sony heeft die wel een wide angle lens (25mm ipv 38mm van de sony), maar bevalt de kleurentint/design en prijs mij niet echt als ik het vergelijk met de Sony. Verder heb ik bijna alle accessoires voor de Sony al liggen (2de accu, geheugenkaartjes, extra datakabel).

Waar ik nu het meeste over twijfel is het feit of ik veel zal gaan missen door de wide angle lens?

k5052 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 01:54:
Waar ik nu het meeste over twijfel is het feit of ik veel zal gaan missen door de wide angle lens?
Imo is een camera als deze zonder groothoek objectief alleen geschikt voor de telegebruiker (dus sport, detail en dieren). Voor landschappen, steden en binnenfotografie is groothoek een absolute must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hmm, mooi toestel, ik kende het niet. De specs (behalve de wide) lijken prima, misschien ga ik maar eens wat reviews zoeken/lezen... Alleen jammer van de memory stick. M'n huidige toestel is ook 38mm dus als je daar eens een foto zou van willen ;) Als je echt zeer veel landschapsfoto's maakt dan zal je je misschien toch gaan ergeren. En dan is het toch jammer dat je er geld aan uitgegeven hebt. Anderzijds, wat heeft jouw huidig toestel van specs? Want wat je niet hebt, kan je ook niet gaan missen. ;)
redah schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:31:
[...]

Nope, zoals gezegd heb ik ruim 200 foto's geschoten, zowel met als zonder flits. En het detail is gewoon erg slecht op 100% grootte. Sterker nog, je ziet op Internet best een aantal mensen die terug zijn gekomen op hun TZ6/TZ7 aankoop. De fotowinkel waar ik geweest ben meldde ook dat Panasonic gewoon een probleem heeft met hun CCD in hun compactcamera's, en dat je daar niet al te veel van moet verwachten. Zelfs als je op dpreview.com de voorbeeld foto's eens op 100% grootte zet, zie je overal 'vlekken'. En volgens mij kunnen de dpreview mensen wel n plaatje schieten ;). Dus, 'overall' zal het vast een leuke camera zijn voor die prijs, maar voor mijn doel absoluut niet goed.

[...]

Ik had de TZ6/TZ7 op het oog maar je doet me nu twijfelen! :( :D Heb je de TZ6 dan terug gebracht en ingeruild voor die DSC-WX1? Mijn huidige toestel heeft ook 10x zoom en daarom had ik de Panasonic op het oog. Maar ik erger me ook verschrikkelijk aan ruis in foto's, iets wat jammergenoeg veel blijkt voor te komen bij compactcamera's. Mag ik ook vragen waarom je de Mju 1010 hebt vervangen want zo oud is die toch ook nog niet?

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 12-02-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
Laagvliegerke schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:27:
Hmm, mooi toestel, ik kende het niet. De specs (behalve de wide) lijken prima, misschien ga ik maar eens wat reviews zoeken/lezen... Alleen jammer van de memory stick. M'n huidige toestel is ook 38mm dus als je daar eens een foto zou van willen ;) Als je echt zeer veel landschapsfoto's maakt dan zal je je misschien toch gaan ergeren. En dan is het toch jammer dat je er geld aan uitgegeven hebt. Anderzijds, wat heeft jouw huidig toestel van specs? Want wat je niet hebt, kan je ook niet gaan missen. ;)
Je hebt gelijk, ben net terug van een lange dag werk en heb het toestel toch maar meegenomen. Ik heb nog nooit eerder een camera gehad (afgezien van een zeer oude fuji a180 en hp nog wat) , dus ik denk dat dit sowieso wel een goed begin is. Merk zelf niets aan de groothoek omdat ik het zelf nooit heb gehad. Nu alleen wachten totdat mijn accessoires binnen stromen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88009

Matched: camera, euro, de
In augustus vertrek ik voor 3 maanden naar de VS voor een rondreis (NY, DC, Miami, New Orleans, LA, SF)
Nu wil ik, uiteraard, een fotocamera meenemen. Ik ben echter een complete leek op het gebied van fotografie en ik zou jullie dan ook vriendelijk willen verzoeken om mij advies te geven m.b.t. tot een aankoop.

Wat ik zoek is:

- Een fototoestel met een redelijke groothoek en zoomfunctie (veel landmarks uiteraard)
- Toestel hoeft niet té geavanceerd te zijn qua functies, zoals ik zeg, ik ben een leek, ik ben niet van plan om me flink te gaan verdiepen in fotografie en ik zal me dus beperken tot de functies die noodzakelijk zijn om enigszins fatsoenlijke foto's te maken. Ik zal zoveel mogelijk gebruik maken van automatische functies (belichting, automatische scherpstelling ed.)
- Ik ben wel gevorderd met photoshop en ik vind het dan ook leuk om achteraf flinke panaroma's samen te voegen, wellicht dat dit uitmaakt.

Wat ik mee neem in mijn overwegingen:

- Mijn budget ligt om en nabij de 200 euro
- Het is in principe bedoeld voor deze rondreis. Ik ben verder geen fotografiehobbyist (achter misschien wel) Dus tenzij jullie zeggen van jóh, je zal echt voor een spiegelreflex moeten gaan van 650, wil ik dit budget ook niet te ver overschrijden. Kans is dus dat het toestel na de reis een half jaar in een kast ligt te verstoffen
- Enigzins een robuust toestel.

Ik kwam zelf de Sony DSC-H20 al tegen, maar zag dat deze negatief beoordeeld wordt op groothoek.

Kunnen jullie me op basis van deze informatie een geschikt toestel aanraden?

Alvast bedankt voor het advies!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 88009 op 13-02-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beremboy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik zoek een camera waarmee je zeer goede fotos kan maken en een goed filmpje mee kan opnemen.
Gewoon voor de leuke momenten vast te leggen en niet om speciale dingen te doen (geen artistieke beelden of mooie panorama's).

Ik heb al veel de pricewatch van tweakers gebruikt, maar wordt uiteindelijk toch altijd wat uit het lood geslagen door alle specificaties. Bij een pc heb ik er geen problemen mee, maar van camera's ken ik niks !

Nu twijfel ik eigenlijk tussen :

Panasonic Lumix DMC-FS15

en

Canon Powershot SX200 IS

Die laatste is pak duurder maar je krijgt er precies niet zoveel meer voor, behalve een diepere zoom ?
Of zie ik technieken over het hoofd ? Mega O.I.S tegenover Optische Stabilisatie ? of is dit hetzelfde ?

Ik had al nieuw topic gemaakt maar dit is vrij terecht weer gesloten. Dus ik wacht hiet wel geduldig op antwoord :) !

[ Voor 51% gewijzigd door Beremboy op 22-02-2010 23:48 ]

• Beremboy
*snip* Iedereen kan de prijzen van de producten vinden in de http://tweakers.net/pricewatch/

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 25-02-2010 14:38 ]

• PowerUp
  • Laatst online: 18:40
Een aantal verschillen tussen de FS15 en SX200:
Bereik: 29-145 mm voor de FS15 en 28-336 mm voor de SX200
Video: 848*480 30 fps voor de FS15 en 1280*720 30 fps voor de SX200

De SX200 heeft dus vooral veel meer telebereik en kan in hogere resolutie filmen. Het verschil tussen Mega OIS en Canon IS zou ik zo niet weten, waarschijnlijk zit er niet veel verschil in.

Maar zoek eens naar reviews van beide toestellen, die laten de verschillen waarschijnlijk duidelijk zien :)
Om je op weg te helpen: hier is een review van de SX200 (samen met andere kandidaten) en hier een review van de FS15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 18:42
ik zoek een beetje een allround camera voor zoveel mogelijk gebruiken.

hij moet leuke vakantie foto's maken
leuke detail foto's (van bv mijn auto)
scherp kunnen zoomen

hij hoeft niet te kunnen filmen
geheugen geen voorkeur
accu of batt geen voorkeuren

Ik heb nu mijn oog laten vallen op de wb550 door zijn groothoek lens.
ik heb al even lopen googlen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
hebben jullie tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
De WB550 zal waarschijnlijk prima voldoen aan je voorkeuren. Met 24-240 mm een mooi bereik van groothoek tot tele, en gestabiliseerd. Met googlen heb je waarschijnlijk deze review ook gevonden? Daar staan ook alternatieven voor deze camera vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348510

Matched: camera, euro, de
Camera-kenners,

Ik heb de afgelopen dagen besteedt aan het uitpluizen van oa dit topic en vele andere, maar het wordt me eigenlijk alleen maar onduidelijker, ook omdat ik sommige dingen wel en andere juist niet belangrijk vind. In het kort: ik heb een Sony DSC S950 maar daar is een golf zeewater overheen gegaan en dus dood. Ik was er best tevreden over, hoewel het allemaal wel wat sneller, kleiner en lichter mag. Waar het mij met name om gaat is:
- absoluut goede kwaliteit foto's
- filmmogelijkheid
- toestel zelf dus liefst klein en licht
- minimaal 4x zoom
- panorama-optie zoals ik bij enkele Sony's zag zou leuk zijn

Ik gebruik een camera voor de huis, tuin en keukenfotografie: vakanties, zomaar, uitgaan etc. en heb totaal geen verstand van ISO, diafragma etc.

Ik dacht dat Sony best een ok merk was, maar daar begin ik een beetje over te twijfelen na alles wat ik gelezen heb (hoewel eea elkaar ook regelmatig tegenspreekt). Budget is 100-200 euro. Wie kan me een shortlist geven waaruit ik een keuze kan maken?

Veeeeel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Anoniem: 348510 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:44:
Camera-kenners,
Waar het mij met name om gaat is:
- absoluut goede kwaliteit foto's
Alle merken hebben genoeg modellen met goede kwaliteit, hoewel compacts bij weinig licht allemaal wat minder presteren.
- filmmogelijkheid
Filmmogelijkheid hebben ze allemaal wel, hoewel er een verschil is tussen VGA (640x480) en 720p wat ook een hoop compacts kunnen.
- toestel zelf dus liefst klein en licht
Dat zijn ze ook bijna allemaal.
- minimaal 4x zoom
Idem
- panorama-optie zoals ik bij enkele Sony's zag zou leuk zijn
Dit zou je per camera moeten bekijken. Er zijn dus Sony's die het automatisch aan elkaar plakken. Ik heb een Canon die er een hulpje voor heeft, maar een apart programmaatje moet het nog aan elkaar breien. Ten slotte zijn er nog freeware programmaatjes te vinden die ongeacht merk foto's aan elkaar kunnen plakken.

Echt een shortlist geven kan ik je niet, maar kijk eens rond in de Pricewatch en als je een interessant model vind kijk dan naar reviews op internet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beremboy
Geen matches
Ja en bovenaan staat een shortlist e, voor als je het niet gemerkt had :d !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Ben opzoek naar een hele kleine cam om naast mn EOS 40D te gebruiken. Het gaat dus echt om point-and-shoot en dus zo klein mogelijk.

Automatisch neig ik naar nog een Canon, de ixus 100. Op DPReview lees ik dat de camera last heeft van de kou en geen scherpe foto's maakt bij temperaturen onder het vriespunt.

Heeft iemand zn Ixus 100 mee op wintersport gehad? Dit zal het moment zijn dat ik hem het meest gebruik.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348510

De shortlist had ik idd niet gezien, anders had ik er niet naar gevraagd. Het leek me meer een gesponsorde link.

Maar goed, het is een Panasonic ZX1 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Matched: camera, welke, euro, dig, de
Beste tweakers,

Na veel gebruik van me oude digitale camera (eigenlijk van me zusje:)) heeft deze het begeven.
Echter ben ik nu opzoek naar iets anders.

Mijn eisen:
- Veel foto's van close-ups van hardware
- Ook gebruik voor vakanties etc.

Budget : 180 euro incl verzend kosten

Wat ik al heb gezien:
Canon PowerShot SX120 iS
Nikon CoolPix S620 (black),

Nadeel van de canon is geen accu, prijzen van beide 160 euro

Jullie suggesties en evt een kleine tip richting welke te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Er zit nogal een verschil tussen deze twee modellen. De Nikon is wat compacter, meer groothoek maar minder telebereik (specs in de Pricewatch kloppen niet!). De Canon is iets logger, minder groothoek maar veel meer telebereik. Misschien dat dit voor de vakantiefoto's nog uit kan maken, vooral met landschappen is groothoek erg welkom.
Of het ontbreken van een accu een nadeel is daar verschillen de meningen nogal over. Oplaadbare batterijen zijn wat zwaarder en gaan minder lang mee, maar zijn wel op elke hoek van de straat te koop. Accu's gaan langer mee, maar zijn veel duurder en moeilijk verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ja, dat ben ik niet helemaal met je eens. Over het algemeen genomen kun je prima kloon accu's krijgen voor weinig geld. In geval van bovenstaand model kom ik dan bijvoorbeeld bij http://kamera-express.nl/...age=product&product=29874 uit. Een setje AA is inderdaad goedkoper, maar het voordeel van een accu is een hogere spanning (camera is sneller klaar voor de volgende foto; zeker in geval van flits) en een accu is fysiek kleiner. Daarnaast is Li-ion te verkiezen boven NiMH.

Het goede nieuws is dat het de meeste camera's een prima macro mogelijkheid hebben. De Canon kan scherpstellen vanaf 1 cm van de lens en de Nikon moet het doen met 2 cm. Beide gevallen zijn extreem dichtbij en je zult zien dat je dan in je eigen licht aan het werk bent. Kortom, daarin verschillen ze niet echt. Bedenk jezelf liever nog even welke aspecten je nog meer in een camera wilt zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Oja, nog een voordeel voor de accu die ik nu erg merk nu ik mijn compact met AA's gebruik als backup. Oplaadbare batterijen lopen langzaam leeg, als ik de camera dan een keer pak moet ik ze eerst opladen. Li-ion accu's hebben dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu is daar ook wel weer een oplossing voor: Sanyo Eneloop batterijen. Nadeel daarvan is echter weer een lagere capaciteit. Kortom, lekker bij een accu blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-02 18:17
Ok ik ben op zoek naar een simpele digitale camera. Ik kwam als eerst een Samsung ST45 tegen, ik ben geen foto techneut, maar die zag er wel goed uit. Is dit een goed ding? Of zijn er (veel) betere camera's in die categorie (specificaties/ prijs - max. 120)

Wat wil ik er mee gaan doen? Ik ben niet zo'n persoon die overal foto's van maakt, maar binnenkort ga ik naar Canada en China, daar wil ik toch wel aan overhouden. Kwaliteit hoeft echt niet super te zijn.. (maarja, wat is 'niet super' verschilt per persoon). Ik wil er in ieder geval niet veel meer aan uitgeven dan 120 EUR.

[ Voor 38% gewijzigd door Polen op 16-03-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Zijn er hier al bezitters van de Nikon Coolpix S8000?
Enne zo ja, wat zijn jullie globale ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Polen: in jouw geval zou ik eerder gaan voor pricewatch: Sony Cybershot DSC-W310 Zwart. Dit model beschikt eveneens over een accu. Ik ben echter meer onder de indruk van de Sony accu's dan die van Samsung, je hebt beschikking over 4x optische zoom en je hebt 28 mm groothoek ipv 35 mm. De pricewatch: Sony Cybershot DSC-W320 Zwart heeft zelfs 26 mm ipv 28 mm groothoek.

Iets boven je budget (ik weet het) zit de pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FS10 Zilver. Deze heeft 5x optische zoom (vanaf 28mm), een Leica objectief, een optische stabilisatie en een HD filmfunctie.
Tooooony schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:04:
Zijn er hier al bezitters van de Nikon Coolpix S8000?
Enne zo ja, wat zijn jullie globale ervaringen?
Als ik hier lees dan is de performance over het algemeen goed, de features werken prima, maar de beeldkwaliteit blijft wat achter (ik vind de foto's grof en soft).

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 18-03-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Dank voor je antwoord.
Je zegt dat de beeldkwaliteit wat achterblijft.
Ten opzichte van een camera uit dezelfde prijsklasse, of meer in z`n algemeenheid?
Ik heb nu een Olympus van 125,- (FE nogwat...) en de kwaliteit vind ik prima.
Nu is hij helaas alleen kapot gevallen en moet er dus een nieuwe komen.
Wat versta je onder "grof" en "soft"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met name p3 van de review is even voor je van belang. Bekijk gewoon wat voorbeeld foto's en als deze voor je voldoen is het een prima camera. Ik ben gewend met een dSLR te werken en vind de foto's behoorlijk veel ruis bevatten (grof) en vind ze niet optimaal scherp (soft), maar dat is in vergelijking met mijn reflex :)

Lees de review om te zien wat anderen ervan zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
OK, ik had de review al helemaal doorgespit en had de beslissing eigenlijk al genomen.
Ik ga nu eens wat foto`s naast elkaar leggen.
Op Youtube is ook wel wat te vinden.
Thanks in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:42
Matched: euro, dig, de
Afbeeldingslocatie: http://www.imaging-resource.com/PRODS/ZS7/zimages/z-front.jpg

Ik overweeg nu toch wel erg sterk om dit ding te gaan halen. Heeft alles wat ik nodig heb:

- veel wide angle
- veel zoom
- HD video met optische zoom
- full manual
- HDR mode
- klein formaat

De voorgangers waren erg goed maar ik ben een beetje huiverig om early adopter te worden. Prijs is goed te noemen, ik koop hem in de VS voor 380 dollar, ongeveer 280 euro (past net niet in dit topic :P ).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je wilt even onze goedkeuring hebben? ;)

Ik weet niet of je in de US woont, maar met garantie zal dat wel lastig worden. Voor de rest heb je natuurlijk veel camera voor weinig geld.
Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.