Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.812 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Matched: camera, onder, de
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:36:
Je wilt even onze goedkeuring hebben? ;)

Ik weet niet of je in de US woont, maar met garantie zal dat wel lastig worden. Voor de rest heb je natuurlijk veel camera voor weinig geld.
Vooral ook omdat garantie normaliter maar 3mnd is in de VS. Als je met sommige cc's betaalt kun je dat oprekken tot 1j (geloof met amex), maar ja.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42
Matched: dig
Vrijwel alle keren dat ik garantie nodig heb gehad (niet vaak) was dat een gevalletje DOA, dus ik maak me daar geen zorgen over. Ding gewoon goed stresstesten bij ontvangst.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-02 18:17
Matched: onder, de
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:27:
@Polen: in jouw geval zou ik eerder gaan voor pricewatch: Sony Cybershot DSC-W310 Zwart. Dit model beschikt eveneens over een accu. Ik ben echter meer onder de indruk van de Sony accu's dan die van Samsung, je hebt beschikking over 4x optische zoom en je hebt 28 mm groothoek ipv 35 mm. De pricewatch: Sony Cybershot DSC-W320 Zwart heeft zelfs 26 mm ipv 28 mm groothoek.

Iets boven je budget (ik weet het) zit de pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FS10 Zilver. Deze heeft 5x optische zoom (vanaf 28mm), een Leica objectief, een optische stabilisatie en een HD filmfunctie.

[...]

Als ik hier lees dan is de performance over het algemeen goed, de features werken prima, maar de beeldkwaliteit blijft wat achter (ik vind de foto's grof en soft).
Ok bedankt, zal uit deze dan wel een een keuze maken. Vind die Panasonic ook wel heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Matched: onder, euro, dig, de
Dr. Strangelove schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:57:
[afbeelding]

Ik overweeg nu toch wel erg sterk om dit ding te gaan halen. Heeft alles wat ik nodig heb:

- veel wide angle
- veel zoom
- HD video met optische zoom
- full manual
- HDR mode
- klein formaat

De voorgangers waren erg goed maar ik ben een beetje huiverig om early adopter te worden. Prijs is goed te noemen, ik koop hem in de VS voor 380 dollar, ongeveer 280 euro (past net niet in dit topic :P ).
Weet je wel zeker dat videoformaat hetzelfde is? PAL en NSTC of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Matched: de
PAL en NTSC is naar de trash heap of history verwezen met de introductie van HD video ;)

Overigens deed mijn Ixus 30 zowel PAL als NTSC geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Matched: camera, euro, dig, de
Polen schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 05:06:

Ok bedankt, zal uit deze dan wel een een keuze maken. Vind die Panasonic ook wel heel interessant.
Vandaar dat ik hem erbij zette. Sony leverde vroeger in alle camera's rebranded Zeiss lensjes. Tegenwoordig zijn de instappers voorzien van Sony's eigen objectieven. Met de Panasonic sla je dit segment over en ga je direct naar een Leica branded objectief. Daarnaast is je zoombereik wat aantrekkelijker (met behoud van groothoek) en vind ik die HD filmfunctie zeker ook wel aardig ;) Vandaar ook mijn brutale suggestie ondanks je vrij hard geformuleerde limiet van 120 euro.
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:03:
PAL en NTSC is naar de trash heap of history verwezen met de introductie van HD video ;)
Huh? Je hebt dat verschil nog steeds hoor! PAL is een veelvoud van 25 bps en NTSC van 30 bps. Het grote verschil is dat je tv er tegenwoordig mee overweg kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het is al jaren geen probleem meer omdat zowat alle TVs van de afgelopen 25 jaar zowel PAL als NTSC gewoon begrijpen. Mijn ouwe Sony bak uit 1988 begreep het zelfs zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:07
Matched: euro, de
Iemand ervaring met de Hyundai S800?

Kost 99 euro bij K-E, en tot 10 meter waterdicht:)
Lijkt me wel grappig voor in het water van de zomer enzo :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Laatst online: 22-02 18:17
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:55:
[...]

Vandaar dat ik hem erbij zette. Sony leverde vroeger in alle camera's rebranded Zeiss lensjes. Tegenwoordig zijn de instappers voorzien van Sony's eigen objectieven. Met de Panasonic sla je dit segment over en ga je direct naar een Leica branded objectief. Daarnaast is je zoombereik wat aantrekkelijker (met behoud van groothoek) en vind ik die HD filmfunctie zeker ook wel aardig ;) Vandaar ook mijn brutale suggestie ondanks je vrij hard geformuleerde limiet van 120 euro.
En het gaat hem ook gewoon worden. Het is namelijk een cadeau voor mezelf en had in eerste instantie de hoogte van de giften wat lager ingeschat B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sapphire schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:23:
Iemand ervaring met de Hyundai S800?

Kost 99 euro bij K-E, en tot 10 meter waterdicht:)
Lijkt me wel grappig voor in het water van de zomer enzo :)
Stuur mennovanw even een DM. DIe heeft hier denk ik wel zicht op. ;) Uiteraard is het interessant als de bevindingen hier wel worden gedeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:11
Matched: onder, 250, de
TZ7 is idd goede keuze ; ben ook aan het overwegen om hem aan te schaffen.
is inmiddels ook onder de 250 verschenen dus kan mooi in dit topic worden meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet ook niet de pricewatch: Fujifilm FinePix F70EXR Zwart (weliswaar niet zo'n mooie HD filmfunctie, maar wel een enorm DR)

Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:15

Coldcat

HODL

Matched: camera, onder, welke, de
Hallo fotomannen,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een camera. Maar 1 specifieke eis: hij moet opgeladen worden via USB. Dit omdat ik op de fiets een tocht ga maken en een aantal dagen zonder 220/230V wil. Via een dynamo is stroom op te wekken dat via miniusb gedistribueerd kan worden. Maar welke camera's kunnen vanuit het toestel opgeladen worden? Ik kan dat nergens duidelijk vinden, bestaat het überhaupt wel?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij kunnen de Samsung modellen dit. Kijk even of je de contents van de doos kunt vinden en dan expliciet zoeken op het ladertype. Je kunt ze ook gewoon bellen (zie samsung.nl). Vziw doen de andere merken niet aan opladen via USB.

Zou zoiets ook iets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:51:
Volgens mij kunnen de Samsung modellen dit. Kijk even of je de contents van de doos kunt vinden en dan expliciet zoeken op het ladertype. Je kunt ze ook gewoon bellen (zie samsung.nl). Vziw doen de andere merken niet aan opladen via USB.

Zou zoiets ook iets zijn.
Volgens mij voldoet het er wel aan. Het moet namelijk op zo'n setje kunnen (http://fietsoplader.nl/vo...ding-pakket-v4i-p-17.html) En daar zit USB ondersteuning bij.

Dus daarmee zou ik dan alle accu's op kunnen laden. Dat zou wel heel erg fijn zijn want dan liggen alle keuzes open. Ga ik verder zoeken wat goede camera's zijn. Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, zoveel zijn er gemaakt en ze zijn allemaal net wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 23:07
Coldcat schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:39:
Hallo fotomannen,

Via een dynamo is stroom op te wekken dat via miniusb gedistribueerd kan worden.
Je dynamo is wisselspanning dus dat gaat niet lukken.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:04
Tijdje geleden dit gekocht:

$2 Li-ion usb battery charger

Werkte prima.

Maar een aantal dagen zonder stroom. Ik zou zeggen, koop een tweede accu en laad ze allebei op.

[ Voor 29% gewijzigd door BarôZZa op 31-03-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, de
Andere optie. Ik weet niet of deze geschikt is, maar ze bestaan zeker waarmee je li-ion accu's van camera's kunt opladen. Ik zou in ieder geval een aantal accu's meenemen. Op basis van dat gegeven zou ik niet voor een Sony gaan. Hiervoor zijn reserve accu's bovengemiddeld duur (zijn gechipt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
Matched: camera, euro, de
Dan moet je wel je camera ergens in het zonnetje kunnen leggen voor een paar uur .

Maar hij heeft dus al zo'n fietslader of is er van plan eentje te kopen. Mag overigens hopen dat hij daar geen 234 euro voor heeft gelapt.

Misschien trouwens nog wel de makkelijkste optie: koop een camera waar je ook AA batterijtjes in kan proppen ;) . Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:39:
Andere optie. Ik weet niet of deze geschikt is, maar ze bestaan zeker waarmee je li-ion accu's van camera's kunt opladen. Ik zou in ieder geval een aantal accu's meenemen. Op basis van dat gegeven zou ik niet voor een Sony gaan. Hiervoor zijn reserve accu's bovengemiddeld duur (zijn gechipt).
Zo'n zonnelader heeft niet genoeg cappaciteit. Dus ik ben wel genoodzaakt een andere oplossing te zoeken. Het is namelijk niet alleen een camera maar ook een GPS systeem dat opgeladen moet worden. Dan voldoet zo'n zonneding niet. Ik had ook al gezien dat Sony erg duur was.
BarôZZa schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 01:24:
Dan moet je wel je camera ergens in het zonnetje kunnen leggen voor een paar uur .

Maar hij heeft dus al zo'n fietslader of is er van plan eentje te kopen. Mag overigens hopen dat hij daar geen 234 euro voor heeft gelapt.

Misschien trouwens nog wel de makkelijkste optie: koop een camera waar je ook AA batterijtjes in kan proppen ;) . Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Ik heb nog geen lader gekocht alleen dat apparaat voldoet aan alle eisen :) Alleen het enige nadeel is dat het ding vrij prijzig is. Maar daarmee ehb ik wel gewoon fulltime stroom bij me. Voor een GPS en camera is dat wel nodig. Wisselspanning maakt niet uit want als het goed is vormt die set dat om in bruikbare spanningen.

Een camera met AA batterijen is ook een optie, alleen zijn de moderne toestellen vrijwel alleen maar leverbaar met een accu. En probleem met die accu's is dat de laadduur erg lang is, dus een aantal uren op 220V. Meerdere accu's is een optie maar dan zit je dus alsnog met laadtijden. En daarnaast moet mijn GPS elke dag verse stroom hebben, daarvoor heb ik sowieso een lader nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_PANDA_I
  • Laatst online: 18-04 16:39

I_PANDA_I

Boe!

Ik wil voor op vakantie en vrije tijds gebruik een camera kopen.
In eerste instantie had ik in gedachten om een goedkoop/compact model te kopen voor onder de €100, bijvoorbeeld de Canon A495 . Maar aan de andere kant wil ik er later ook geen spijt van krijgen dat ik bezuinigd heb. Met wat meer budget zou bijvoorbeeld de Canon SX120 een optie kunnen zijn.

Maar wat ik me nou af vraag, afgezien van de extra zoom en opties op de SX120. Is het ook zo dat de kwaliteit van de foto's beter is?

Blaatschaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Geen matches
Nm.

[ Voor 98% gewijzigd door Sjah op 13-04-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I_PANDA_I schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:29:
Maar wat ik me nou af vraag, afgezien van de extra zoom en opties op de SX120. Is het ook zo dat de kwaliteit van de foto's beter is?
Plus, factor in that the picture performance of the A495 is notably little different from the more expensive IXUS 105
Kortom, de verschillen zitten hem niet in de beeldkwaliteit, maar in de bouwkwaliteit, groothoek, accu en filmfunctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_PANDA_I
  • Laatst online: 18-04 16:39

I_PANDA_I

Boe!

Matched: welke, euro, de
Met betrekking tot mijn vorige post:

Ik kwam een aanbieding van dixons tegen, de Kodak easyshare Z915 welke ongeveer gelijke specs heeft als de Canon sx120. Echter kost de Kodak maar 99 euro.

In eerste instatie spreekt Kodak mij niet aan, maar misschien is dat maar een vooroordeel.
Zijn er mensen die ervaring hebben met kodak? (Z915)

Blaatschaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 19:38
Matched: camera, onder, welke, 250, de
Beste,

Ik ben reeds sinds enige tijd opzoek naar een leuke betaalbare camera om mee op vakantie te nemen. Aanvankelijk dacht ik in de Sony DSC-H20 mijn nieuwe camera gevonden te hebben. De 720p filmpjes van de camera zijn zeer goed en de voorbeeld foto's en reviews zijn allemaal zeer positief. Zelfs het formaat van de camera valt net binnen de grenswaarden om in de broekzak te steken. Echter, de H20 heeft geen groothoeklens.. iets waar ik me waarschijnlijk na verloop van tijd aan zal gaan irriteren.

Een andere Sony die mijn aanspreekt is de HX5V. Ook deze kan videofragmenten opnemen in 720p (zelfs 1080i) en beschikt ook over 10x optische zoom (helaas maar 250mm ivp de 380mm van de H20). Aangezien deze camera nog niet zo lang op de markt is (maart 2010) zijn er nog niet veel gebruikservaringen over te lezen. Ik vraag mij bijvoorbeeld af in hoeverre de kwaliteit van de foto's en films wordt beïnvloed door de Sony G lens ten opzichte van de gewoon erg goed presterende Carl Zeiss die in de H20 zit. Daarnaast maakt de HX5V gebruik van een CMOS chip en de H20 van een CCD chip die beiden hun voor- en nadelen hebben.

Een andere mogelijkheid zou een Panasonic TZ7 zijn aangezien deze ook 720p filmt, goede foto's maakt en een redelijk zoombereik heeft (280mm). Ik sta ook wel redelijk positief tegenover deze camera alleen weet ik niet of ik dan niet beter voor het zelfde geld de HX5V kan nemen met GPS en 1080i ondersteuning.

Jullie merken waarschijnlijk al dat ik voor een lastige keuze sta. Van de ene kant wil ik ook weer niet teveel geld uitgeven aan een camera die ik niet dagelijks gebruik maar van de andere kant heb ik wel het liefst zo veel mogelijk luxe die een compactcamera kan bieden. De dingen die voor mij echt belangrijk zijn, zijn:
- Scherpe, heldere en kleurrijke foto's zowel binnen als buiten (voor zover je mag verwachten van een compactcamera).
- Snelle 'sluiter'/'verwerkings' tijd.
- Redelijk compact.
- Liefst een camera met groothoeklens.
- Minimaal 10x optische zoom met groot zoombereik.
- Minimaal 720p video-opname met optische zoomfunctie tijdens het filmen.

Dus ook de filmkwaliteit is voor mij erg belangrijk omdat ik geen filmcamera meer mee wil nemen op vakantie. De filmpjes die ik op 720p voorbij heb zien komen zien er goed genoeg uit voor een vakantie DVD.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met mijn keuze, misschien hebben jullie nog een andere camera die ik over het hoofd gezien heb of kunnen jullie uit ervaring stellen welke camera de beste beslissing zou zijn.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de
Hiervoor zijn er aparte topics Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 enWelke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4. In de laatste is pas nog een discussie geweest over de Sony HX5V.

[ Voor 40% gewijzigd door photofreak op 18-04-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, dig, de
Volgens mij heb je er goed aan gedaan om reviews te lezen en foto's en video's te bekijken. De camera's die je noemt zijn allemaal prima en verschillen tov elkaar marginaal in beeldkwaliteit. Ik zou de H20 lekker laten afvallen ivm een gebrek aan groothoek. Je hebt dan nog twee prima camera's over. 720P is bevat in een enkel frame meer informatie dan een 1080i frame, dus ik zou die 720P verkiezen boven die 1080i (men probeert gewoon 1080 beeldlijnen te halen zodat men er FullHD op kan zetten, ook al is FullHD officieel pas vanaf 1080P). Tsja en of je gadgets als GPS nodig hebt, dat kun je alleen maar zelf bepalen. Ik zou gewoon gaan voor het beste totaal plaatje op basis van de eisen die je hebt en de extra's alleen meewegen als ze echt toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 19:38
Anoniem: 22659 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:15:
Ik zou gewoon gaan voor het beste totaal plaatje op basis van de eisen die je hebt en de extra's alleen meewegen als ze echt toegevoegde waarde hebben.
Het beste totaalplaatje is voor mij erg moeilijk te bepalen vooral omdat ik filmen ook best belangrijk vind. Als je kijkt naar de specificaties dan zou je voor de HX5V gaan maar de audio-opname en beeldkwaliteit van de filmpjes die ik zo op youtube heb kunnen vergelijken is gewoon onder de maat.

Ik ben nu al de hele ochtend aan het zoeken en heb ondertussen mijn mogelijkheden overdacht. Ik denk dat de H20 inderdaad afvalt ivm de afwezigheid van de groothoeklens. Erg jammer eigenlijk want ik was erg onder de indruk van de kwaliteit van de video's en foto's. De HX5V van Sony is ook niet geheel ideaal, zoals hierboven beschreven. Dan is er nog de DSC H55 van Sony, hier is niet zo heel veel over te lezen en ik zou me hier misschien eens iets beter in moeten verdiepen. De TZ-7 is gewoon een goede camera maar heeft niet het grote zoombereik wat mij van de H20 juist zo aansprak. De Canon SX210 IS heeft dit dan wel weer en kan ook erg goed inzoomen tijdens het filmen alleen valt me van deze camera, net als van de Samsung WB600, de kwaliteit van de filmpjes weer erg tegen.

Ik denk dat er niet veel anders op zit dan nog maar eens 50 reviews te lezen.. misschien vallen er dan nog een paar af. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Let er wel op dat een extra mm aan de groothoek zijde van de lens veel meer effect heeft dan een extra mm aan de telezijde van het objectief. Hier kun je een beetje spelen met het bereik van een objectief (zet hem wel even op 35 mm of fullframe) om de effecten in te schatten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RivaGT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
Medetweakers,
ik ga over 2 maanden met mijn lieve vriendin op vakantie en zoek gewoon een goed camera.
Ik weet bijna niks van camera's maar heb wel een aantal eisen:
- 720p video opnemen
- 10 of meer megapixels
- weinig ruis(?)

ik zat te denken aan:
- de panasonic lumix fs30 http://panasonic.nl/html/...verview/168582/index.html

- de Casio Ex-H10
http://www.casio-europe.com/nl/exilim/exilimhizoom/exh10/

- en de sony w350
http://www.sony.nl/product/dsc-w-series/dsc-w350

- als laatste is mijn oog gevallen op de Sony H20
http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik heb er zelf weinig verstand van, ik wil gewoon een prachtige vakantie herrinnering!

Alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door RivaGT op 19-04-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
RayMotix schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:33:
Ik denk dat er niet veel anders op zit dan nog maar eens 50 reviews te lezen.. misschien vallen er dan nog een paar af. 8)7
Anders kan je misschien ook nog eens kijken naar de Fuji FinePix F80 EXR ;) Al heb ik er nog geen uitgebreide reviews van kunnen vinden :P Of de FinePix JZ500 of de JZ300 als het nog iets goedkoper moet. Ik vraag me trouwens af in hoeverre je youtube mag vertrouwen om de kwaliteit van de filmpjes te beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:34
Matched: camera, onder, euro, dig, de
Ik ben op zoek naar een simpele goedkope (compacte) digitale camera.
Van een goed merk zoals Samsung, Kodak of Canon of Olympus.
Budget is onder de 100 euro
Liefst meer dan 10 megapixel en enigste echte vereiste is dat ie op een li-on accu werkt, dus geen AA of AAA batterijen...

Als ik in de pricewatch kijk zie ik HEEL VEEL types en merken rond de 70 euro...

Maar wat is nu het nieuwste type onder de 100 euro dat een beetje goed is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemnis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 11:30
Kun je onderbouwen waarom je meer dan 10 megapixels wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Laatst online: 27-03 08:52
Goedendag mensen van het Fotografie forum,

Ik ben al een paar weken aan het kijken voor een camera, heb wat rond gevraagd aan mensen (waarvan ik dacht dat ze verstand van compact camera's zouden hebben) maar mijn zoektocht is nog steeds in volle gang.

Deze zomervakantie zal ik naar een ver oord gaan, Peru om precies te zijn, en zal dan veel van de natuur genieten. Het punt is dat mijn camera, een olympus uit het jaar 2003 die nog met penlights werkt, zijn werk niet meer goed doet. Aangezien dit zo'n reis wordt die je ooit en nooit weer doet ben ik van plan veel foto's te maken en natuurlijk veel mooie foto's.
Zelf ben ik niet echt thuis in de fotografie wereld, alhoewel mijn vader wel fotografie school heeft gevolgd en mij uitleg kan geven over wat feature's e.d. kan ik me zelf niet echt thuis vinden in alle aspecten die thuis komen als het komt op het aantal megapixels, grootte van de lens, brandpunts afstand etc. Ik heb daarom de keuze gemaakt om hier toch een soort van hulp te vragen voor een nieuwe en goed functionerende compact camera. Mijn eisen hieraan zijn het volgende:

Budget: ong. 200 euro
Accu: verwisselbaar (vanwege trektochten die ik ga maken)
Film: Zo'n hoog mogelijke kwaliteit als het kan

Het zijn niet veel eisen maar toch wel belangrijke voor mij. Hopelijk heb ik zo genoeg informatie gegeven en als jullie nog wat meer specifiek informatie willen dan zal ik dit natuurlijk geven.

Bij voorbaat dank :)

Battle.net Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ7 Zwart

Lijkt mij de meest aangewezen keuze :)

Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Laatst online: 27-03 08:52
Bedankt voor de hulp mig29. Ik zat zelf ook al naar die camera te kijken en had er veel lovende verhalen over gelezen. Nu toch maar besteld. :D

Battle.net Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nu ja zeg, dat was makkelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Hoop morgen ook in het bezit te zijn van de TZ7, na een hoop lovende verhalen veel vergeleken met de TZ8 en TZ10 maar de 7 lijkt voldoende voor me te zijn. Toch weer een beetje spelen met fototjes na m'n SLR tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:34
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe hobby; fotograferen. :)
Ik ga gewoon op wat internetsites een gratis cursus volgen :P
En dan daarna op de computer de foto's verder bewerken!

Hiervoor ben ik op zoek naar een goede digitale fotocamera onder de 125 euro.

Wat is op dit moment het beste toestel in prijs/kwaliteit verhouding om/nabij de 125 euro.

Zelf zat ik te denken aan de Olympus FE-47 (75 euro) , Samsung ES55 (78 euro) / Samsung ES63 (70 pond) / Samsung ES70 (89 euro) of de Sony DSC-W320 (123 euro). Maar als je zelf een beter type vind is dat ook welkom! :)

Wie kan mij helpen om een beginnende fotograaf een goede fotocamera uit te zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 20-03 14:29
Ik ben op zoek naar een leuke digitale camera voor circa 100 euro. Moet het nu nog doen met een Canon 3.2MP PowerShot A410 uit de prehistorie, wat soms best een frustrerend apparaat is :+
De specificaties van de camera's worden naar je hoofd geslingerd. Het ziet er allemaal erg indrukwekkend uit, alleen zegt het mij helaas vrij weinig... Vandaar dat ik graag jullie om hulp wil vragen om niet straks met een 'miskoop' te zitten. Ik wil er namelijk toch wat jaartjes mee doen.

In principe is de camera bedoelt voor 'normaal' gebruik. Dus de reguliere vakantiekiekjes en dagjes uit die vastgelegd worden.
Met twee uitzonderingen:
- We bezoeken vaak autosport events, zou dus fijn zijn als dat ook goed op de gevoelige plaat gelegd kan worden.
- Ik rijd zelf regelmatig op het circuit, zou leuk zijn als de camera dit aardig kan filmen (onboard).

Misschien dat de laatste 2 punten lastig worden voor een camera binnen mijn budget. Ik weet ook niet of de camera's binnen mijn budget op deze punten veel verschillen.

Ik heb eens wat rondgesnuffeld in het blaadje van de Mediamarkt en op internet. Daarbij kwam ik de volgende 3 camera's tegen. Maar zoals gezegd, zeggen de meeste specificaties mij niet veel en zullen er waarschijnlijk betere alternatieven zijn die hun werk beter doen.
- Olympus FE-47
- Sony Cybershot DSC-W320
- Samsung ES70

Wat bevelen jullie mij aan? Één van bovenstaande camera's of een andere camera? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor beide gebruikers hierboven: blind de W320. Deze camera biedt een heerlijk groothoekobjectief icm een accu. Met het eerste hoef je minder naar achteren te lopen om een foto te maken met alles erop en je kunt beter een panorama vast leggen; camera's met een accu werken vlotter dan camera's met batterijen. Daarnaast maakt Sony best aardige camera's. In ieder geval beter dan die van Olympus en Samsung ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153298

Na een tijdje rond gekeken te hebben, heb ik besloten dat ik een compact camera ga kopen. Op dit moment is de Panasonic TZ7 m'n favoriet, maar het kan nooit kwaad om het nog maar eens hier te vragen, aan mensen die er verstand van hebben.

Wat ik ermee zou willen doen:
- Fotograferen/filmen op concerten. Het toestel moet dus 'snelle' foto's kunnen maken met niet al teveel licht. De geluidskwaliteit is van levensbelang bij het filmen (videokwaliteit is van minder belang). Zoom is ook erg belangrijk, omdat ik niet altijd vooraan zal staan.
- Deze zomer ga ik naar Schotland en daar wil ik het mooie landschap fotograferen.
- Verder gewoon in de buurt zo nu en dan een fotootje schieten. Een macro-stand zou ook erg fijn zijn (om er wat mee te experimenteren)

Megapixels doen me niet zoveel. 5MP is eigenlijk al genoeg.

De TZ7 voldoet eigenlijk wel aan al deze punten, maar waar ik een beetje mee zit is dat je daarop geen manual control hebt. Is dat echt een gemis? Of voldoen al die verschillende settings die erop zitten voor (bijna) alles? Verder zou ik een viewfinder wel leuk vinden, maar ik denk niet dat ik daarop moet rekenen bij een compact. En size gaat toch wel boven een viewfinder.

Ik wil er zo'n €200 aan uitgeven.

Alvast bedankt!

EDIT: De Samsung WB550 ziet er ook niet slecht uit, vind ik. Heeft wel manual control, goede geluidskwaliteit en de foto's zien er ook goed uit. Zit er een addertje onder het gras?

EDIT2: Even op Flickr wat concert foto's van beide bekeken. Kwaliteit is ongeveer hetzelfde (in mijn ogen), maar ik heb niet op full-res gekeken (maargoed, dat wil je sowieso niet bij compacts in low-light, dus dat maakt niet zoveel uit). Toch ben ik wel benieuwd naar dat addertje, want de TZ7 is ontzettend populair en over de WB550 hoor je bijna niets. Of is dat alleen het merkje dat erop zit?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 153298 op 02-05-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 20-03 14:29
Matched: camera, welke, dig, de
Anoniem: 22659 schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:24:
Voor beide gebruikers hierboven: blind de W320. Deze camera biedt een heerlijk groothoekobjectief icm een accu. Met het eerste hoef je minder naar achteren te lopen om een foto te maken met alles erop en je kunt beter een panorama vast leggen; camera's met een accu werken vlotter dan camera's met batterijen. Daarnaast maakt Sony best aardige camera's. In ieder geval beter dan die van Olympus en Samsung ;)
Uiteindelijk voor de w350 gegaan welke niet veel duurder is dan de w320. Deze heeft namelijk 2 grote voordelen, je kan er in 720p mee filmen en je kan bij weinig licht goed foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34
Matched: camera, onder, euro, de
Ik ben op zoek naar een camera onder de 100 euro voor een project. Wat de camera moet kunnen, is op een vast interval foto's blijven maken tot de geheugenkaart vol is. Ik dacht er aan om gewoon een camera van €50 te kopen, en de afdruk-knop te omzeilen, maar dat is ingewikkeld en misschien heeft iemand een beter idee?

-edit- eigen topic voor deze vraag geopend

[ Voor 6% gewijzigd door Devil777 op 11-05-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ischadebeste
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-04 07:23
Matched: camera, onder, euro, 250, de
Heren, dames ook.

Er is zo'n overschot aan camera's op de markt dat ik geen idee heb waar/wat te zoeken.
Ik zoek een camera om in de kroeg foto's mee te nemen onder de/rond de 250 euro. K heb al de pentax w90 op het oog, alleen is die te veel gericht op foto's in de natuur maken. Voordeel van deze is dat hij tegen een stootje en vocht (bier) kan. Iemand een goed idee voor een kroeg camera?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanno89
  • Laatst online: 21-04 13:58
Matched: camera, euro, 250, de
Voor mij hetzelfde probleem. Over een maand ga ik een half jaar naar Thailand en ik wil daar veel op camera vastleggen. Ik wil zowel goede foto's als video's maken. Helaas ben ik ben niet een expert op het gebied van fotograferen. Mijn budget ligt tussen de 200 - 250 euro. Ik heb al uren het internet afgespeurd en ik heb al veel reviews gelezen. Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de Panasonic Tz7. Heeft iemand een betere tip?
Of zijn er mensen die ook in het bezit zijn van de Panasonic Tz7 die mij deze kunnen aanbevelen?
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

ik heb al een poosje een Panasonic Lumix DMC-TZ5 in gebruik, verder prima ding..
zo af en toe wil ik een stukje filmen maar het geluid is vreselijk slecht. (soort brom)

zijn de opvolgers ( TZ7- TZ8 ) verbeterd kwa filmgeluid .. ? (wil er een kado geven)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 04-05-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forodrova
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-04 15:26
Hoi allemaal,

Ik heb hier al een beetje doorgebladerd en wat op internet gezocht. Maar door de bomen zie je bijna het bos niet meer. Het komt erop neer dat ik wel een spiegelreflex heb (doe er alleen nog wat te weinig mee, maar 1x op vakantie en dat komt weer helemaal goed) maar er voor daarnaast nog wat bijzoek. Ik merk gewoon dat als ik even ergens heenga ik niet altijd zin heb iets groots mee te nemen maar dan juist iets simpels wil dat makkelijk meegaat in een broekzak oid, dus hoe dunner en kleiner hoe beter ;)

Eigenlijk vind ik 100 tot 150 euro eraan spenderen al wel genoeg, het is tenslotte maar voor erbij en niets meer. De echt harde lijn zal meer rond de 200 zitten maar dan moet dat wel echt een meerwaarde zijn voor de kwaliteit van de foto's. Filmpjes boeien me helemaal niks want die maak ik nooit of zelden.

Ik had al wel een paar modellen van 100-150 euro gezien maar heb dus geen idee welke het beste/beter is. Dit zijn ze:
Sony W320

Pentax p80

Panasonic fs10
en de
Nikon s3000
Eerste alternatief op een ander forum voor de nikon s3000 was de Canon Powershot SD1200 alleen heb ik die nog niet op nederlandse sites gezien.

Meer naar de 200 euro lijken deze wel populair te zijn:
fujifilm f70
Casio h10
Sony h20

Is die meerprijs het nou echt waard? En als dat meevalt wat raden jullie me aan, of welke modellen worden afgeraden? Bij voorbaat dank voor welke reactie dan ook :P

[ Voor 0% gewijzigd door forodrova op 05-05-2010 12:06 . Reden: toevoeging ]

Boo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:38

Fiber

Beaches are for storming.

Matched: onder, dig, de
Voor de 'waterproof' liefhebbers: dit lijkt mij eigenlijk ook wel een erg leuke no-nonsens zon, zee, strand, vakantie en zwembad cam..... Maar ook voor in de regen langs het voetbalveld van je kinderen natuurlijk.... Jamer dat 'ie niet veel 'wide' heeft, maar dat zal met de waterproof constructie te maken hebben. 720P video onderwater is wel weer erg leuk natuurlijk! :) De gele doet mij denken aan mijn Sony Walkman die nog ergens op zolder ligt. :)
http://www.letsgodigital.org/en/25305/samsung-wp10/
http://www.samsung.com/be...e=prd_detail&tab=features
http://www.dpreview.com/r...Samsung/samsung_aq100.asp

Edit,
Eigenlijk is deze Pentax W90 ook wel leuk, Zal iets duurder worden, iets lelijker, maar wel 28mm wide! :)
http://www.dpreview.com/news/1002/10022411pentaxoptiow90.asp
http://www.imaging-resource.com/PRODS/OW90/OW90A.HTM

[ Voor 14% gewijzigd door Fiber op 05-05-2010 17:03 . Reden: Pentax W90 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RivaGT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
Matched: onder, welke, euro, dig, de
forodrova schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 01:46:
Hoi allemaal,

Ik heb hier al een beetje doorgebladerd en wat op internet gezocht. Maar door de bomen zie je bijna het bos niet meer. Het komt erop neer dat ik wel een spiegelreflex heb (doe er alleen nog wat te weinig mee, maar 1x op vakantie en dat komt weer helemaal goed) maar er voor daarnaast nog wat bijzoek. Ik merk gewoon dat als ik even ergens heenga ik niet altijd zin heb iets groots mee te nemen maar dan juist iets simpels wil dat makkelijk meegaat in een broekzak oid, dus hoe dunner en kleiner hoe beter ;)

Eigenlijk vind ik 100 tot 150 euro eraan spenderen al wel genoeg, het is tenslotte maar voor erbij en niets meer. De echt harde lijn zal meer rond de 200 zitten maar dan moet dat wel echt een meerwaarde zijn voor de kwaliteit van de foto's. Filmpjes boeien me helemaal niks want die maak ik nooit of zelden.

Ik had al wel een paar modellen van 100-150 euro gezien maar heb dus geen idee welke het beste/beter is. Dit zijn ze:
Sony W320

Pentax p80

Panasonic fs10
en de
Nikon s3000
Eerste alternatief op een ander forum voor de nikon s3000 was de Canon Powershot SD1200 alleen heb ik die nog niet op nederlandse sites gezien.

Meer naar de 200 euro lijken deze wel populair te zijn:
fujifilm f70
Casio h10
Sony h20

Is die meerprijs het nou echt waard? En als dat meevalt wat raden jullie me aan, of welke modellen worden afgeraden? Bij voorbaat dank voor welke reactie dan ook :P
Tja, wat zal ik zeggen, sinds 2 weken in bezit van mijn sony H20 en mijn vader heeft de Panasonic TZ7.
Ik zal eerlijk zijn, de sony dendert er in onze ogen zonder pardon over heen.
de macro stand op de H20 is ideaal, het is de meerprijs zeker waard, bekijk anders dit filmpje op youtube dan zie je hoe goed hij is(vind ik dan) http://www.youtube.com/watch?v=mL7HKCBFDEM.

ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen, 720P video, en 10 keer optische zoom is toch wel handig als iets ver weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Matched: camera, euro, 250, dig, de
Ik zoek een camera voor mijn moeder. Gewoon een digitale camera budget max 200-250 euro. Hoofdzakelijk voor leuke vakantiefoto's en foto's van haar eerste kleinkind.

Hij moet dus niet al te ingewikkeld te bedienen zijn en ook smal/klein zijn.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:40
Matched: dig, de
De Canon Ixus serie is lekker compact en absoluut niet moeilijk te bedienen. Iets als pricewatch: Canon Digital Ixus 120 IS Zilver lijkt mij geen slechte keuze. pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FS25 Zilver is een ongeveer gelijkwaardig alternatief. Hierbij is de Canon iets lichtsterker en heeft de Panasonic iets meer telebereik. De 120IS kan ook nog in 720p filmen. Met allebei heb je dan nog genoeg geld over voor een tasje, geheugenkaart en eventueel een extra accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Matched: camera, welke, euro, 250, dig, de
Ik ben op zoek naar een nieuwe compact camera.
Na verscheidene winkels langs te zijn gegaan en veel op internet gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet uit welke camera ik moet kopen.

Allereerst mijn 'eisen':
- tot 250 euro
- handzaam (vandaar compactcamera), ik heb de wens hem in mijn broekzak te kunnen stoppen als deels opgegeven
- goed zoom bereik (in ieder geval meer dan 5x, zelf denk ik aan 10x+)
- goede fotokwaliteit in verschillende omstandigheden
- hoeft geen GPS in te zitten
- enigzins degelijk, moet de nodige reizen toch weten te overleven

Ik wil hem kunnen gebruiken voor vakanties in verre landen (waar ik dus mooie foto's aan wil overhouden)
en voor de rest als allround camera (keer feestje of tripje ergens heen).

Zelf kwam ik uit op:
Panasonic tz7 / tz8
Fuji F80EXR

panasonic is erg populair en lees er veel goeds over, maar Fuji schijnt toch scherpere foto's te maken?

Graag hoor ik tips en adviezen van kenners. Ook compleet andere camera's zijn welkom.
alvast hartstikke bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door justinnn op 09-05-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:38

Fiber

Beaches are for storming.

Geen idee of ze beter zijn, maar kijk ook eens naar de pricewatch: Sony Cybershot H55 Zwart en de pricewatch: Samsung WB550 Zwart# en de pricewatch: Casio Exilim Hi-Zoom EX-H15 Zwart

Zijn allemaal hetzelfde type 'travelzoom' cams in deze prijsklasse. :) Voor mijn gevoel maakt het qua fotokwaliteit allemaal niet zo heel veel uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 09-05-2010 01:40 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Laatst online: 29-04 20:55
Op dit moment ben ik opzoek naar een compactcamera.

Het eerste oog valt op een Panasonic, maar ik zit helemaal niet in de wereld van camera's. Mijn broer heeft zelf een Panasonic Lumix DMC-FX37, deze maakt mooie foto's en filmt in 720p (super!), maar is helaas niet meer te koop. Daarom zoek ik naar een vergelijkbaar of betere camera.

Eisen:
- Tot 160-170 euro
- Compactcamera
- Goede kwaliteit foto's
- Redelijk goede kwaliteit video

Ik heb op de Panasonic site een beetje vergeleken van camera die mij wel aanspraken:
http://www.panasonic.nl/h...ZX1&p=DMC-FX40&p=DMC-FS30 (actuele prijs van Pricewatch afgehaald).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen dmv adviezen. :)

Edit: De camera zal ik voornamelijk gebruiken voor vakanties en speciale gelegenheden.
Het zou ook mooi zijn als de camera het goed doet op korte afstand (bloemen fotograferen; paar cm afstand) voor bijvoorbeeld een wallpaper.

[ Voor 13% gewijzigd door loopezz op 09-05-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Na redelijk wat reviews te hebben gelezen en testfoto's te hebben gezien, denk ik dat de ZX1 een goede prijs/kwaliteit heeft.
Echter weet ik niet of er nog andere camera's zijn die kunnen concurreren (budget van rond 165 euro). Mocht iemand nog adviezen hebben, dan laat maar weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
PowerUp schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:35:
De Canon Ixus serie is lekker compact en absoluut niet moeilijk te bedienen. Iets als pricewatch: Canon Digital Ixus 120 IS Zilver lijkt mij geen slechte keuze. pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FS25 Zilver is een ongeveer gelijkwaardig alternatief. Hierbij is de Canon iets lichtsterker en heeft de Panasonic iets meer telebereik. De 120IS kan ook nog in 720p filmen. Met allebei heb je dan nog genoeg geld over voor een tasje, geheugenkaart en eventueel een extra accu.
Het gaat de canon Ixus 130 worden. Nu alleen nog even een geheugenkaartje erbij. Ik ken alleen scandisk maar die is wel een stukje duurder dan bijvoorbeeld Kingston. Is scandisk dat geld waard of is kingston ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Sandisk (scandisk is de schijfcontrole in Windows :+ ) is een goed merk, maar een beetje overpriced naar mijn mening. Een kaartje van Kingston of Transcend met dezelfde snelheid is vaak goedkoper. Hardware.info heeft hiervoor wel een aardige test online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Geen matches
Een 4 GB class 4 of een class 6 kaartje is lijkt me wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Tnx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Hallo,

Ik ben opzoek naar een Camera om goeie foto's mee te nemen, ik heb eigenlijk het oog al op de Sony Cybershot DSC W350 laten vallen, hier voor had ik interesse in de Sony DSC W320, maar de W350 is slecht 20 euro duurdere en heeft buiten naar mijn idee een mooiere design ook nog de functie om 720P filmtjes te maken, en heeft een Boinz processor, zover ik begreep komt dat kwaliteit van foto's ten goede.

Op eerste ogenblik zou je zeggen verschil is alleen 720P flimen, maar in de vergelijking is verschil grotere.

http://www.sony.nl/produc...=DSC-W320&models=DSC-W350

De prijzen verschillen nogal per kleur, maar ik wil het zilver model

pricewatch: Sony Cybershot DSC-W350 Zilver

Ik vroeg me af of er nog goedkopere merken zijn die even goed zijn als de Sony Cybershot DSC W350.

En ik vroeg me af hoeveel GB ik aan memorycard nodig heb, ik heb op ebay namelijk een class 6 sdhc cardje gevonden voor 32 euro, wel van een onbekend merk, en totale grote is 32GB, echter zou een 4GB kaartje ook voldoen? Of heb ik minimaal 8 nodig? Op reis neem ik toch mijn laptop mee dus kan ze op de computer zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 11-05-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:57
Ook ik ben op zoek naar een klein camera'tje nu m'n Canon A80 wat slechter wordt.
Het is de bedoeling de nieuwe aanwinst te gebruiken voor huis-tuin-en keukengebeurtenissen, als het meeslepen van de Sony Alpha 350 even niet aan de orde is. Voor het maken van filmpjes heb ik een videocamera, maar een incidenteel filmpje is natuurlijk leuk.

Het liefst zou ik een camera zonder accu, dus met gewone batterijen, hebben. Handig tijdens kampeervakanties (penlights zijn overal te koop) en scheelt weer een extra accu kopen. Maar de populaire camera's lijken dat niet te hebben.

Ik lees veel goeds over panasonic lumix, maar 300 euro vind ik op het moment eigenlijk even te duur voor een cameraatje erbij. Ook over de Sony w320 zijn mensen enthousiast, maarja, zit een accu in. Ook over de H20 van Sony las ik goede verhalen.

[ Voor 71% gewijzigd door miles op 12-05-2010 10:40 . Reden: onzin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 18:42
kan iemand kort de duidelijke en merkbare verschillen uitleggen tussen de TZ7 en de TZ8.
de TZ8 is maar 20 euro duurder maar ik weet niet welke beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wd200 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:12:
kan iemand kort de duidelijke en merkbare verschillen uitleggen tussen de TZ7 en de TZ8.
Welke verschillen heb je zelf gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

wd200 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:12:
http://www.panasonic.nl/h....html?p=DMC-TZ7&p=DMC-TZ8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:24:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een Camera om goeie foto's mee te nemen, ik heb eigenlijk het oog al op de Sony Cybershot DSC W350 laten vallen, hier voor had ik interesse in de Sony DSC W320, maar de W350 is slecht 20 euro duurdere en heeft buiten naar mijn idee een mooiere design ook nog de functie om 720P filmtjes te maken, en heeft een Boinz processor, zover ik begreep komt dat kwaliteit van foto's ten goede.

Op eerste ogenblik zou je zeggen verschil is alleen 720P flimen, maar in de vergelijking is verschil grotere.

http://www.sony.nl/produc...=DSC-W320&models=DSC-W350

De prijzen verschillen nogal per kleur, maar ik wil het zilver model

pricewatch: Sony Cybershot DSC-W350 Zilver

Ik vroeg me af of er nog goedkopere merken zijn die even goed zijn als de Sony Cybershot DSC W350.

En ik vroeg me af hoeveel GB ik aan memorycard nodig heb, ik heb op ebay namelijk een class 6 sdhc cardje gevonden voor 32 euro, wel van een onbekend merk, en totale grote is 32GB, echter zou een 4GB kaartje ook voldoen? Of heb ik minimaal 8 nodig? Op reis neem ik toch mijn laptop mee dus kan ze op de computer zetten.
Ik heb eigenlijk al mijn keuze gemaakt voor de Sony Cybershot DSC W350, dus ga voor deze, en zal op ebay een sdhc kaartje plukken, de sd kaartjes werken ook, maar kan zijn dat die dan te langzaam zijn voor opnemen van 720.

http://cgi.ebay.nl/KINGST...Cards&hash=item335a84dd6c

8 gb voor 15 euro ongeveer.

Maar voor 35 euro heb ja al 32gb

http://cgi.ebay.nl/32GB-G...Cards&hash=item1c1262c940

Maar dat vindt ik wel wat veel geld. Dus vraag me wel af wat beste is 4gb of 8 of 16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
16 GB, want die is groter 8)

Nu serieus: in de link die je zelf aanhaalt staat dat de W350 minimaal een Class 4 kaart nodig heeft. Verder gebruikt de W350 bij het filmen op de hoogste kwaliteit 9 Mbps = 1,1 MB/s. Met een kwartiertje filmen ben je dan ongeveer 1 GB kwijt. 8 GB lijkt mijzelf dan ruim voldoende tenzij je heel fanatiek wil gaan filmen. Dan nog is een tweede kaartje van 8 GB misschien de betere keuze, als er eentje corrupt/kapot raakt ben je maar de helft kwijt ipv alles :)
Overigens is pricewatch: Kingston 8GB SDHC Class 4 Flash Card in Nederland nauwelijks duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja inderdaad 16GB is grotere, maar als ik 2x 8 gb koop, dan is dat even duur als die 32GB http://cgi.ebay.nl/32GB-G...Cards&hash=item1c1262c940

En dat is zelfs een class 6, maar met 8GB kun je dus ongeveer 2 uur filmen op hoogsten kwaliteit, maar met 32GB is 480 Euro, en die 32GB kost totaal 35,25. Dus als ik ruime opslag wil dan zal 32 wel goed zijn, maar teveel van goeie, de baterij van die camera red het zolang ja niet.

Trouwens wat is nog meer een goedkoop merk dat sdhc kaartjes verkoopt?

Btw, ze zijn nog goedkoper te krijgen, en ze geven er ook nog eens 24% korting met een promotie code, dus ik heb Kingston 8GB dshc besteld voor 11,97, die winkel had ook voor 10,76 maar dat merk is niet zo bekend, dus voor euro meer ga ik voor een vertrouwd merk waar benchmarks van zijn.

http://www.dsr4.nl/

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 13-05-2010 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359690

Hoi Allemaal,

Ik ga binnenkort een maand backpacken in thailand en nu ik een nieuwe camera kopen. In reviews heb ik veel goede verhalen gelezen over de Panasonic TZ-7 en aan dit toestel zit ik nu ook te denken. Maar op mediamarkt is de TZ-6 bijna € 50 goedkoper en dit vind ik toch wel veel schelen. Nu vroeg ik mij alleen af wat nou precies de verschillen zijn tussen de Tz-6 en de TZ-7. Volgens mij zit het verschil in het beeldscherm (6,9 cm TZ6 en 7,6 cm TZ-7) en in de sensorgrootte (10,2 mm TZ-6 en 10,9 mm TZ-7). Weten jullie of er nog andere verschillen zijn? En maakt het verschil in sensorgrootte veel uit? Ik ben op dit gebied echt een leek, dus ik ga niet veel sleutelen aan de instellingen en achteraf aan de foto's. Is dit dan ook een goede camera of hebben jullie andere voorstellen, dus beter zijn qua prijs/kwaliteit-verhouding?

Groeten Becata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
De TZ7 kan ook nog in HD filmen met stereo geluid. De sensorgrootte maakt verder niks uit. van de 0.7 mm merk je niks in de praktijk. Het is misschien ook nog handig om naar de TZ8 te kijken. Maar die heeft alleen alles van de TZ7 plus 2MP extra. En groeten is niet nodig op tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik uit m'n hoofd op kan noemen:
- De TZ7 heeft een knopje waarmee je gelijk kunt filmen. De TZ6 (en TZ8) heeft dit niet. Waarschijnlijk moet je dan door een menuutje heen.
- De TZ6 en TZ8 kunnen alleen in Motion JPGEG filmen. Dit is alleen handig vanwege de makkelijke bewerkbaarheid, maar neemt wel erg veel ruimte in. Ook kun je maximaal 8 minuten filmen. Met de TZ7 kun je nog in een ander formaat schieten, dat minder groot is (maar wel even mooi) en je kunt er 29 minuten per filmpje mee schieten.
Voor filmen wil je dus echt de TZ7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Ok, ik ging voor de ZX1, omdat de prijs scherp was bij Redcoon (voor 176 euro incl. verzendkosten). Echter hebben ze die niet meer, op de rode kleur na.

Het is dus nu de keuze tussen de ZX1 of de TZ7, is het die extra 25 euro waard voor de TZ7?
Type Kleur Prijs (incl. verzendkosten)
ZX1Rood179
ZX1Zilver/zwart191.90
TZ7Zilver216,48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286903

Anoniem: 359690 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:10:

Is dit dan ook een goede camera of hebben jullie andere voorstellen, dus beter zijn qua prijs/kwaliteit-verhouding?
Als alternatief kun je denken aan de Casio Exilim EX-H10; heeft ook een 10x zoom (24-240mm,wat leuk is op reis en niet veel minder dan de 25-300mm van de tz-7) en bovendien de beste accu van allemaal; 1000 foto's naar verluidt voor je weer op hoeft te laden. Een voordeel voor backpackers.

Qua filmen (niet stereo maar mono en alleen motion j-peg formaat dus grotere bestanden) is hij minder geschikt als de tz-7 en de conclusie is algemeen dat de foto's van de tz-7 ook beter uit de camera komen, maar... hij kost wel een pak minder; voor 170 euro bij de Saturn deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359801

Matched: camera, welke, de
Welke camera is beste voor lange vakanties ver weg als je een leek bent? De canon powershot sx200 IS of de panasonic lumix dmc TZ7? Ik heb gelezen dat bij de canon de randen van de foto's vager kunnen worden, maar is dit voor ervaren fotograven of voor leken die alleen met vakanties en evenementen foto's maken. Een automatische instelling lijkt me ook wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 18:42
Matched: camera, welke, dig, de
wat mij bij de vergelijking opvalt
De TZ7 filmt dus makkelijker.
De TZ8 heeft meer MP

uit de specs staat bij rode ogen correctte TZ7 FOTO en bij Tz8 staat niks, heeft deze dan geen rode ogen reductie ?

uit de specs kan ik nog een vraag niet halen (wellicht omdat ik een beetje een leek ben)
welke camera is sneller met het maken van foto's door veelvuldig klikken (of vasthouden is sport / burst mode)

Nog een vraag heeft een (of beide) camera de optie om in het donker een soort rood / groen ledje te laten schijnen om een beter beeld te krijgen wat je op de foto's hebt omdat het scherm vaak te donker is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Jeetje ik begrijp niet dat mensen dSLR's moeilijk vinden....en compactje vinden is pas een ramp :|

Net lekker door de PW zitten spitten voor een camera voor m'n vader, hij begint enig sinds in te zien dat zijn Powershot A20 misschien eventueel ooit eens aan vervanging toe is.

De eisenlijst is erg kort: het moet foto's maken punt.
De overige eisen die we konden verzinnen zijn dat de camera niet te klein moet zijn, hij is nu die baksteen van een A20 gewend maar laat de Nikon L4 van m'n moeder liggen omdat die veel te klein is voor zijn grote handen.
Geen flitsende kleuren, dat is voor vrouwen dus hou het maar gewoon op zwart, grijs en eventueel zilver.
En niet te moeilijk, dus gewoon point & shoot eigenlijk.

Budget staat opzich niet vast maar laten we max. 175 euro aanhouden, dan kan er nog een setje batterijen eventueel bij en een SD'tje. Maar gezien de enorme eisenlijst en het niet gebruiken van zo'n beetje alle features op een moderne camera is lager beter :+

Zelf heb ik oa. de Canon powershot A1100 IS gevonden. Camera is relatief dik nog, schijnt beginners-proof te zijn, is er in het zilver, is niet duur en heeft IS wat altijd meegenomen is. Kost minimaal 107 euro in de PW (of 99 bij KE voor een groene :? ).

Iemand anders nog ideeën/tips voor een camera/serie/lijn camera's om naar te kijken ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
[b][message=33990037,noline]Trouwens wat is nog meer een goedkoop merk dat sdhc kaartjes verkoopt?

Btw, ze zijn nog goedkoper te krijgen, en ze geven er ook nog eens 24% korting met een promotie code, dus ik heb Kingston 8GB dshc besteld voor 11,97, die winkel had ook voor 10,76 maar dat merk is niet zo bekend, dus voor euro meer ga ik voor een vertrouwd merk waar benchmarks van zijn.

http://www.dsr4.nl/
Even 3 tellen gegoogled op deze winkel, veel negatieve reacties. Extreem trage levering (vanuit Engeland), slechte communicatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, onder, welke, de
LVGH schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 01:31:
[...]
Even 3 tellen gegoogled op deze winkel, veel negatieve reacties. Extreem trage levering (vanuit Engeland), slechte communicatie..
Ja wat maakt dat uit, mijn Sony Cybershot DSC-W350 komt vanuit Nederland en dit kaartje kwam uit Engeland en de Camera komt pas 29 Mei uiterlijk, want leverdatum is weer eens uitgesteld, maar kaartje is er al en heb op Kingston gecheckt en hij is origineel, na dat voor 11,97 wie doet je wat?

Welke webshop heeft wel goeie communicatie? Als een webshop traag levert zullen ze er alles aandoen om te zorgen dat je niet je geld terug eist, dus ik vindt helemaal niet zo'n slechte ervaring, maar ik heb met credit card betaald en dan zijn je aankopen verzekerd.

Ik zou dus gewoon doen, bij mij was kaartje er al Dinsdag en ik had Donderdag besteld, op de Camera moet ik 2 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 18:29
Kan iemand mij misschien vertellen hoe lang de accu meegaat van de Lumix TZ7 ? En dan voornamelijk bij continu in HD opnemen. En hoeveel ruimte die op het SD kaartje in beslag neemt? Kan het nergens even terug vinden of het kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Hoe kom je aan die promotiecode SeekerNL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh staat gewoon op frontpage in zo'n banner je moet ''24r4s'' in typen bij kortings code, dan krijg je 24% korting, btw kan ik deze shop hier geen review geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169536

Matched: euro, dig, de
loopezz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:03:
Ok, ik ging voor de ZX1, omdat de prijs scherp was bij Redcoon (voor 176 euro incl. verzendkosten). Echter hebben ze die niet meer, op de rode kleur na.

Het is dus nu de keuze tussen de ZX1 of de TZ7, is het die extra 25 euro waard voor de TZ7?
Type Kleur Prijs (incl. verzendkosten)
ZX1Rood179
ZX1Zilver/zwart191.90
TZ7Zilver216,48
Ik zit met hetzelfde dillema. Als ik de specs van de TZ-7 en de ZX-1 naast elkaar zet kom ik zelfs tot de conclusie dat de ZX-1 door de POWER O.I.S. (beter stabilisatie systeem) en meer megapixels de betere keuze is. Het blijkt ook uit de test van digitalkamera.de. De ZX-1 kreeg 88/100 voor beeldkwaliteit. De TZ-7 slechts 75/100.

De TZ-7 heeft als voordeel op de ZX-1 dat het schermpje iets groter is en een betere resolutie heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 169536 op 19-05-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:00:
oh staat gewoon op frontpage in zo'n banner je moet ''24r4s'' in typen bij kortings code, dan krijg je 24% korting, btw kan ik deze shop hier geen review geven?
Nee ik zie 'm hier niet tussen staan. Maar jij hebt je kaartje dus wel snel ontvangen? Het is inderdaad wel goedkoop, bijna te mooi om waar te zijn namelijk ;) Een paar dagen wachten is niet zo'n ramp maar pas na maanden en vele pogingen tot e-mailcontact iets ontvangen heb ik geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LVGH schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:44:
[...]

Nee ik zie 'm hier niet tussen staan. Maar jij hebt je kaartje dus wel snel ontvangen? Het is inderdaad wel goedkoop, bijna te mooi om waar te zijn namelijk ;) Een paar dagen wachten is niet zo'n ramp maar pas na maanden en vele pogingen tot e-mailcontact iets ontvangen heb ik geen trek in.
Ja was inderdaad erg goedkoop dus daarom ook direct nagekeken of het echt was, want als een ding echt niet namaak mag zijn is het een SDHC kaartje, wat mij wel aan deze website is opgevallen dat ze bij geen enkele thuiswinkel orginisatie aangesloten zijn, dus had direct van zoiets laat ik maar met mijn Mastercard betalen want dan zijn je aankopen verzekerd.

Ik heb rest op ebay gekocht, een camera case voor 2,79, wie doet je wat, alleen ik baal er behoorlijk van dat Modern.nl pas 29 Mei kan leveren, alsof het rechtstreeks uit Tokyo komt, maar ben bij Mediamarkt geweest en daar was die Sony Cybershot DSC-W350 149 euro dus dan heb ik hem nog goedkoper, maar hij is inderdaad heel compact deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Anoniem: 169536 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:51:
[...]

Ik zit met hetzelfde dillema. Als ik de specs van de TZ-7 en de ZX-1 naast elkaar zet kom ik zelfs tot de conclusie dat de ZX-1 door de POWER O.I.S. (beter stabilisatie systeem) en meer megapixels de betere keuze is. Het blijkt ook uit de test van digitalkamera.de. De ZX-1 kreeg 88/100 voor beeldkwaliteit. De TZ-7 slechts 75/100.

De TZ-7 heeft als voordeel op de ZX-1 dat het schermpje iets groter is en een betere resolutie heeft.
Ik heb zo net de ZX1 gekocht op eBay voor 145 euro (incl. verzendkosten). Het is wel een 'Refurbished to new by Panasonic' toestel. Ik hoop dat PayPal snel werkt dan gegeven is (4-6 werkdagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loopezz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:01:
[...]

Ik heb zo net de ZX1 gekocht op eBay voor 145 euro (incl. verzendkosten). Het is wel een 'Refurbished to new by Panasonic' toestel. Ik hoop dat PayPal snel werkt dan gegeven is (4-6 werkdagen).
Handige van een credit card koppelen aan je paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:21:
[...]

Handige van een credit card koppelen aan je paypal.
Tjah, ik heb geen credit card, dus dat gaat moeilijk. :P Gister wel aangemeld voor "gecontroleerde gebruiker" en vandaag waren de 2 kleine bedragen van PayPal gestort op mijn bankrekening, dus daar maar meteen mee verder gegaan en uiteindelijk besteld.

[ Voor 7% gewijzigd door loopezz op 19-05-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om maar weer even on-topic te gaan ;) :
Anoniem: 169536 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:51:
Meer MP is juist slecht (als de sensor even groot is, wat het geval is). Hoe meer MP, hoe meer ruis er in de foto komt. Als je die eruit wilt hebben, moet je zoveel noise-reduction gebruiken dat je ook details gaat verliezen.
En zeg zelf, waar heb je een een afbeelding van 4000x3000 nou voor nodig?

Let vooral niet op de MP, 8 is al veel meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153298 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:03:
Om maar weer even on-topic te gaan ;) :

[...]
Meer MP is juist slecht (als de sensor even groot is, wat het geval is). Hoe meer MP, hoe meer ruis er in de foto komt. Als je die eruit wilt hebben, moet je zoveel noise-reduction gebruiken dat je ook details gaat verliezen.
En zeg zelf, waar heb je een een afbeelding van 4000x3000 nou voor nodig?

Let vooral niet op de MP, 8 is al veel meer dan genoeg.
En waarom zouden ze dan 14MP camera's verkopen? Ik ga er toch vanuit dat die compact camera's op alle vlakken vooruit gaan en niet meer megapixels, en ik heb begrepen dat meer megapixel betekend dat je foto grotere uit kunt printen of juist bij verkleinen is ie heel scherp.

Er zal wel niet veel verschil in zitten, maar mag toch echt hopen dat een nieuwe camera ook wat betere is dan een oudere model, meer MP is ook natuurlijk niet voor niks, want dat betekend meer details ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan niet precies uitleggen waarom het zo is (iets in de trand van: meer pixels, maar elke pixel krijgt minder nauwkeurige informatie), maar het is wel zo.
Het "leuke" is alleen dat veel mensen denken 'meer MP = beter (het is een hoger getalletje)' en daar spelen de fabrikanten op in. Ze moeten wel, omdat anders de meerderheid denkt dat de camera van de concurrentie beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Laatst online: 14:27
Is Dit een goede keus? En wat is het verschil tussen deze en de Wb650, behalve de GPS functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Anoniem: 153298 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:35:
Ik kan niet precies uitleggen waarom het zo is (iets in de trand van: meer pixels, maar elke pixel krijgt minder nauwkeurige informatie), maar het is wel zo.
Het "leuke" is alleen dat veel mensen denken 'meer MP = beter (het is een hoger getalletje)' en daar spelen de fabrikanten op in. Ze moeten wel, omdat anders de meerderheid denkt dat de camera van de concurrentie beter is.
Volgens mij zit in het verhaal van SeekerNL toch een kern van waarheid. Mij lijkt het logisch dat de scherpte van een foto vooruit gaat wanneer je deze verkleint, want het aantal pixels per oppervlakte wordt groter, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Laatst online: 16-10-2024
Wanneer de sensor gelijk blijft maar het aantal MP vooruit gaat gaat het aantal pixels / oppervlakte sensor toenemen wat dus meer ruis gaat opleveren. Het aantal MP is bij de meeste compacts gewoon marketingpraat en komt de beeldkwaliteit niet ten goede. Er zijn effectief ook camera's waarvan de voorlopen betere beeldkwaliteit had dan de opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is Samsung niet een goed merk in Camera's maar goed vraag me niet waarom.
Anoniem: 153298 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:35:
Het enige wat ik weet is dat meer MP betekend dat je foto's op nog grotere posters kunt afdrukken, maar je hoeft niet standaard de hoogste MP te gebruiken, maar ik geloof echt niet dat fabrikanten meer MP zouden toevoegen als dat geen verbetering zou geven.

Wikipedia: Megapixel

Wat ik er van begrijp is dat megapixel gewoon resolutie waarop foto wordt gemaakt, dus hoe grotere hoe beter print resultaat zou worden als je het groot uitprint, het heeft niet zo zeer met de kwaliteit van de foto te maken, want daar zorgen andere dingen in camera voor geloof ik.

Je kunt dat vooral terug zien bij mobiele foto camera's sommige camera's hebben meer mp dan mijn iphone 3g en toch zijn foto's van mijn iphone 3g beter dan die van mobile fotocamera met 3mp bijvoorbeeld.
loopezz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:48:
[...]

Volgens mij zit in het verhaal van SeekerNL toch een kern van waarheid. Mij lijkt het logisch dat de scherpte van een foto vooruit gaat wanneer je deze verkleint, want het aantal pixels per oppervlakte wordt groter, of niet?
Ja natuurlijk is dat zo, ik kan me niet voorstellen dat fabrikanten zoals Sony dat alleen doen voor marketing, dus ja meer mp houdt in dat scherpte van foto vooruit gaat wanneer deze verkleint wordt, moet je maar eens kijken bij zo'n foto hij wordt standaard niet op voledige grote getoond, en als je voledige grote toont zie je meer detail, maar ook ruis soms, maar door meer MP zal hij bij normale afdruk gewoon heel scherp uit zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 19-05-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Megapixels zijn grotendeels gewoon pure marketing hoor, zeker bij compactjes. Als of een gemiddelde consument posters afdrukt op A2 of groter. Die kijken alleen naar megapixels, want meer is beter ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sapphire schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:16:
Megapixels zijn grotendeels gewoon pure marketing hoor, zeker bij compactjes. Als of een gemiddelde consument posters afdrukt op A2 of groter. Die kijken alleen naar megapixels, want meer is beter ;)
Full hd ook, en toch is dat beter dan DVD, ik dacht in begin ook oh dat full hd is pure marketing, maar als je een groot scherm heb dan heb je toch liever full hd, wat heeft met elkaar te maken? Het zijn beide resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

Matched: camera, onder, dig, de
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:58:

Ja natuurlijk is dat zo, ik kan me niet voorstellen dat fabrikanten zoals Sony dat alleen doen voor marketing, dus ja meer mp houdt in dat scherpte van foto vooruit gaat wanneer deze verkleint wordt, moet je maar eens kijken bij zo'n foto hij wordt standaard niet op voledige grote getoond, en als je voledige grote toont zie je meer detail, maar ook ruis soms, maar door meer MP zal hij bij normale afdruk gewoon heel scherp uit zien.
Je gaat er voor het gemak even vanuit dat die megapixels ook allemaal gebruikt worden. Helaas is dat niet zo. De resolutie van de sensor (=aantal megapixels) en effectieve resolutie (bijvoorbeeld MTF50-waarde) onder zelfs zeer goede omstandigheden zijn een wereld van verschil. Het detail dat je effectief uit een compactcamera haalt, zit niet eens in de buurt van de 4 MP! Door de combinatie van in-camera bewerkingen (ruisreductie, moiré-filter, verscherping en compressieartefacten) en de lens haal je maar bedroevend weinig (op het eerste gezicht) detail uit een foto. En zodra je de ISO ook maar iets verder opschroeft, is het huilen met de pet op bij een compactcamera.

Dus, megapixels zijn definitief, volledig en helemaal marketingpraat bij compacts. Bij grotere sensoren hebben ze nut, daar dragen ze vaak goed bij aan de totale apparent image quality, maar bij compacts hebben ze al sinds het 6MP-tijdperk geen fotografische waarde meer.

Gelukkig hebben megapixels op CCD-sensoren ook geen bijzonder negatieve invloed op de beeldkwaliteit. Meer megapixels is enkel en alleen negatief in die zin dat het onnodig veel grotere bestanden oplevert. In principe hoef je nooit naar het aantal megapixels te kijken bij het uitzoeken van een camera, het is voor zover je makkelijk statistieken over compactcamera's kunt vinden verreweg het minst belangrijke getalletje.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik persoonlijk heb voor het merk gekozen en niet de MP, en ik heb merk vakere in handen gehad heb, dus zijn niet alleen mooie gadget gehalte camera's maar maken ook mooie foto's. Dus wat voor MP zou beste zijn zodat ik scherpe foto's krijg als ik ze op A4 zou uitprinten?

Want ik snap dat hogere MP vooral als nadeel is dat de bestandsgrote is, ik weet het van Sony Camera die ik handen gehad had, mijn ex verwijderd wat foto's en zette MP op 4 ofzo.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 19-05-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:20:
[...]

Full hd ook, en toch is dat beter dan DVD, ik dacht in begin ook oh dat full hd is pure marketing, maar als je een groot scherm heb dan heb je toch liever full hd, wat heeft met elkaar te maken? Het zijn beide resoluties.
Dat is dus totaal geen vergelijking, ik hoop dat je dat zelf ook snapt.

Maargoed voor A4 is zo'n beetje alles wat op de markt te krijgen is al genoeg, toen ik 5 jaar terug een 4megapixel cameraatje had kon ik al met gemak A4 afdrukken.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Laatst online: 24-04 18:29
Door alle reacties is die van mij een beetje te niet gegaan dus hier nogmaals mijn vraag:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe lang de accu meegaat van de Lumix TZ7 ? En dan voornamelijk bij continu in HD opnemen. En hoeveel ruimte die op het SD kaartje in beslag neemt? Kan het nergens even terug vinden of het kan aan mij liggen.

En nu heb ik gelezen dat de TZ7 maximaal 15 minuten per keer op kan nemen, althans de europese versie :S. Is dit echt serieus?
Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.