Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48
hoi,

ik ben niet zo bekend met fotografie in het algemeen, maar ik was van plan om voor de vakantie een digitale camera te kopen; nu is mijn vraag, of het bij (de goedkopere) modellen ook mogelijk is om een beeldverhouding van 16:9 in te stellen.
Mijn beeldscherm is namelijk ook 16:9, en ik ben toch niet zo van plan om de foto's echt te printen. Als ik ze wil printen, bewerk ik ze dan wel.
Ook voor showen op een lcd tv, is het mooier als ze al in 16:9 zijn.

Ik heb nogmaals helemaal geen ervaring met fotografie, dus misschien is dit een hele domme vraag, weet er hier iemand meer van, en kan er eventueel ook een advies gegeven worden?

Ik ben op zoek naar een camera met een prijskaartje van rond de (onder O-) ) €150,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij het toevoegen van compactcamera's aan de Pricewatch ben ik de afgelopen jaren behoorlijk wat modellen tegengekomen die dat ondersteunen ja :)
Het is ook een spec die opgenomen is in de PW, dus daar kan je gewoon op filteren:
Compactcamera's met ondersteuning voor 16:9 resolutie in de Pricewatch

Succes met uitzoeken :P

Als je een paar modellen hebt gevonden en nog wat meer advies wilt: Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 22-06-2009 15:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Vragen zijn nooit dom. Maar veel vragen kan je met wat zoekwerk natuurlijk ook zelf beantwoorden. Iedere camera-review, bijvoorbeeld op www.dpreview.com, zal vermelden of je afwijkende beeldformaten in kan stellen en welke dat dan zijn. Een simpele zoekopdracht op Google geeft ook al wat leuke resultaten met lijsten van camera's die een 16:9 beeldverhouding ondersteunen.

Kortom, ga zelf eens op zoek en aan de slag met je vraag. We zijn geen keuze adviesbureau :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Zie Orion84, zelfs onze eigen pricewatch heeft een mooie filtermogelijkheid op 16:9 camera's :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.