Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.849 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt_IA
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
Matched: camera, de
Ik heb nog een vraagje

Vaak zijn foto's met een 10 MP camera niet beter of zelfs slechter dan foto's met een 8 MP camera (als ze dezelfde grootte beeldsensor hebben) toch? Omdat de pixels zoveel kleiner moeten zijn en daarom minder effectief. Maar als je nou met een 10 MP camera in de instellingen de resolutie zet op bijvoorbeeld 8 MP, verbetert dat dan de kwaliteit van de foto's? (zoals minder ruis enzo?)
Of maakt dat geen zak uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Matched: camera, euro, dig, de
Pin me er niet op vast, maar...
Het zit niet zo zeer in het aantal pixels op de sensor (meer = meestal wel beter), maar meer in de verwerking van die pixels. Heb je een beetje 'goedkope' b-merk camera met 10 MP camera, worden vaak die extra pixels bij 'gerekend' door de processor en vaak zijn die camera's daar nou niet bepaald goed in.

Maar volgens mij betekent dit niet zo zeer dat wanneer je dan op 8 MP dus betere kwaliteit hebt, maakt geen drol uit, de camera krijgt dan nog steeds dezelfde hoeveelheid gegevens binnen op de sensor, maar er hoeft minder berekent te worden, dus minder grote bestandjes.

Daarnaast is het evenzo al dan niet nog belangrijker dat de camera van degelijke kwaliteit is qua lens en dergelijke. Vandaar dat men zegt 'staar je niet op de MP', andere dingen zijn zeker zo belangrijk!

Zo heb ik eens een midweek Parijs beetje laten verpesten door een cheap-ass digicammetje met genoeg pixels maar geen kwaliteit (gelukkig was die niet van mezelf ;) )

Overigens: trotse eigenaresse van de Canon Powershot A590 IS!

Een van de weinige, nu nog verkrijgbare pocketcams met sluitertijd / diafragma keuze die lekker betaalbaar zijn... Zelfs de opvolgers zijn er vanaf gestapt (echt jammer). En dat was voor mij echt een voorwaarde voor een pocketcam naast mn EOS 400D.

Bij bol.com besteld, 119 euro (maar had gelukkig nog wat bonnen liggen waardoor het erg aantrekkelijk werd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 23:20
Meer pixels op hetzelfde oppervlak betekent meer ruis, daar doelde Evertt waarschijnlijk op. Als je op 8MP schiet met een 10MP camera zal dat inderdaad minder ruis geven, maar dat komt gewoon omdat de foto's dan intern verkleind worden, en verkleinde foto's zijn altijd mooier dan de originelen (omdat met resizen oneffenheden wegvallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:30:
Meer pixels op hetzelfde oppervlak betekent meer ruis, daar doelde Evertt waarschijnlijk op. Als je op 8MP schiet met een 10MP camera zal dat inderdaad minder ruis geven, maar dat komt gewoon omdat de foto's dan intern verkleind worden, en verkleinde foto's zijn altijd mooier dan de originelen (omdat met resizen oneffenheden wegvallen).
Ja, maar die ruis ontstaat toch omdat de processor niet genoeg informatie binnenkrijgt voor 10 MP maar het daar wel naar toe rekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Matched: camera
Nee, een 10MP sensor is een 10MP sensor, wat jij bedoelt zijn van die goedkope camera's die maar 8MP zijn, maar dan softwarematig foto's naar 10MP vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

Matched: welke, euro, dig, de
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een waardige opvolger van de cybershot DSC-S600. Ik vind het een super goed toestel dat mooie heldere foto's kan schieten met weinig tot geen ruis en mooie kleurweergave. Om teleurstelling te voorkomen wil ik eerst degenen vragen die hier verstand van hebben welke toestel ik zou moeten nemen (ik dacht zelf aan de cybershot W170).

eisen:
- Het moet een dun toestel zijn,
- van degelijke kwaliteit.
- Kwaliteit van de foto's moet beter/ even goed zijn als die mijn huidige maakt. (Ik weet niet of het handiger is om foto's te plaatsen die mijn huidige toestel maakt)
- prijs 150 - 200 euro (goedkoper mag ook)

Ik zie reacties graag tegemoet.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Matched: de
ik heb altijd een super fijne 5mp Sony Cybershot gehad, die gejat is op vakantie.. daarna me laten verlijden tot het kopen van een Casio EX-100.. leek me een top apparaatje voor dat geld. Krijg er alleen geen fatsoenlijke foto;s uit.. ligt dat aan mij!? want ik ben nu in staat om gewoon weer een cybershot terug te kopen!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Matched: camera, onder, de
Ik ben op zoek naar een mooie Ultra Compact Camera tot ongeveer €180.

Op dit moment heb ik een aantal Casio's op het oog, waaronder de Casio Exilim EX-Z85, onder andere ook door z'n kleine formaat en felle kleuren :)

Is deze camera net zo goed als hij eruit ziet, of kan ik beter voor een andere Casio gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

De Z85 mist een beeldstabilisator en is een echt instapmodel. Recht toe recht aan, maar desalniettemin een leuk toestel. Als je een hoger budget hebt, dan zou ik nog even de Panasonic FX35/37 nakijken. Bij de kerst shootout van DPreview kwam dit model als overall winner uit de bus. Leuk toestel met een erg fijne groothoek en 720P filmmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Geen matches
Ga voor een Panasonic / Canon / Sony met optische beeldstabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: onder, de
Ik heb gekozen voor de Panasonic DMC-FX35. Mede door zijn compacte formaat, maar ook omdat hij een groothoeklens heeft.

Zat eerst te twijfelen of dat ik de DMC-FX37 zou nemen, maar na enig onderzoek bleek dat het belangrijkste verschil alleen in de 5x optische zoom zou zitten, en nog wat kleine details waar ik waarschijnlijk toch geen gebruik van zou maken. Dat vond ik het prijsverschil niet echt waard (tenzij andere mensen mijn bevindingen kunnen ontkrachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Matched: camera, onder, euro, 250, de
Komen er binnenkort ook goede camera's met ingebouwde GPS voor onder de 250 euro?
Deze komt al een beetje in de buurt, maar schijnt wel heel slechte batterijduur te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:09
Matched: camera, dig, de
Als ik t zo lees(ben zelf ook aan kijken na digi camera)kan ik ook wel de panasonic fx35 nemen ivm filmen,wil m vooral gebruiken tijdens uitgaan/dance event dus dat t geluid goed opgenomen wordt is wel vereiste ma heb nog nx gevonden. Laatst met een Fujifilm Finepix J100 gefilmd en d8 ook goed opgenomen ma dat viel ff tegen want geluid is overgemoduleerd dus kan ik nog niet nagenieten :'( en dat terwijl ik las op digicamshop.be dat er een reactie stond dat ie wel goed met opnemen van geluid was op dance events...om dus een lang verhaal kort te maken,zie 1e gedeelte :)

Btw is overgemoduleerd geluid in avi nog goed te krijgen dus dat t geluid weer beter is?

Adobe premiere geprobeerd...start niet op bij mij(aan pc ligt t m niet)
Camtasia Studio wil ook niet wat ik wil
Pinnacle Studio 12 Ultimate ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:43:

Btw is overgemoduleerd geluid in avi nog goed te krijgen dus dat t geluid weer beter is?

Adobe premiere geprobeerd...start niet op bij mij(aan pc ligt t m niet)
Camtasia Studio wil ook niet wat ik wil
Pinnacle Studio 12 Ultimate ook niet
Nope, aangezien de informatie niet meer aanwezig is kun je het ook niet meer goed krijgen. Op camcorders zit vaak een attentuate stand voor zeer luide omgevingen (de gevoeligheid gaat dan 20dB naar beneden). Daarnaast kun je gebruik maken van limiters. Ik denk dat je beter op zoek kunt naar een losse recorder voor geluid als je goed geluid wilt bij een filmpje van een fotocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had de Panasonic DMC-FX35, alleen had ik hier heel veel problemen mee met foto's die niet waren gemaakt in daglicht (dus bijvoorbeeld in ruimtes met TL buizen).

Veel foto's hadden wazige plekken (objecten waren out-of-focus).

Heb de camera daarna weer teruggebracht, en heb hem nu omgeruild voor de iets duurdere Panasonic DMC-FZ5. Deze presteert echt vele malen beter. Helaas is die wel ietsje groter in formaat, maar dat compenseert zich weer door de 10x optische zoom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200262

Matched: camera, welke, de
Goede middag ik zocht een nieuwe foto camera omdat mijn ouder is overleden .
Ik wil er niet echt serieus foto's mee gaan maken maar meer voor familie foto's of vakantie foto's
Een paar punten die ik belangrijk vind :
- De foto's moeten mooie heldere kleuren hebben
- Strakke foto's maken dus geen ruis
- Een niet te groot .

In welke prijs categorie val ik dan ?
En Wat houd een beeld stabilator eigenlijk in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:09
Anoniem: 22659 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:39:
[...]

Nope, aangezien de informatie niet meer aanwezig is kun je het ook niet meer goed krijgen. Op camcorders zit vaak een attentuate stand voor zeer luide omgevingen (de gevoeligheid gaat dan 20dB naar beneden). Daarnaast kun je gebruik maken van limiters. Ik denk dat je beter op zoek kunt naar een losse recorder voor geluid als je goed geluid wilt bij een filmpje van een fotocamera.
@mig29
Ik heb een sony dsc w30 op t oog want ik ken dr 1 op partyflock en ik liep m laatst tegen t lijf aan in discotheek en toen had ie m bij zich,nou die camera heeft dan cker ook een limiter want vergeleken met de nieuwe camera wie ik bij me had(fujifilm j100)nam die t geluid zonder distortion op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 15:48
Vraagje heeft de cybershot t700 video met geluid of niet??
verder wil ik graag weten of jullie me dit toestel aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeroentjuh82 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:18:

@mig29
Ik heb een sony dsc w30 op t oog want ik ken dr 1 op partyflock en ik liep m laatst tegen t lijf aan in discotheek en toen had ie m bij zich,nou die camera heeft dan cker ook een limiter want vergeleken met de nieuwe camera wie ik bij me had(fujifilm j100)nam die t geluid zonder distortion op
Ik moest je bericht 3 keer lezen om hem goed te begrijpen. Misschien is het duidelijker om op een forum gewoon volzinnen te schrijven en niet van die MSN afkortingen te gebruiken.

Wat ik mij goed kan voorstellen tav de Sony is dat de mic op een andere plaats zat, de mic regeling (volume regeling) in de camera lager kan of er een attentuate stand ingebouwd zit. De kans dat er een limiter in de camera is ingebouwd acht ik bijzonder klein. Als jij happy bent met de kwaliteit van de Sony, moet je zeker voor die Sony gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
McDaBom schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:48:
Vraagje heeft de cybershot t700 video met geluid of niet??
www.sony.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41
Ik moet toch weer eens een camera hebben, heb een tijdje een Ixus 50 geleend maar ben daar niet over te spreken.

- Ik heb vrij trillerige handen als ik ze probeer stil te houden om een foto te maken. Het is dus erg belangrijk dat er een functie opzit die mijn bibberhandjes-effect een beetje in toom kan houden.

- Ik maak vrijwel alleen foto's als ik op stap ga. Slecht verlicht is dus vaak een euvel. Meeste camera's beschikken wel over een dusdanige flits dat het wel in orde is maar ik vind vaak dat ik de sfeer van de scene kwijtraak. Ik maak voor paar vrienden die op hun eigen clubfeesten draaien vaak foto's als ze aan het DJ'en zijn. Dat zijn foto's waar ik probeer hun in de sfeer van het feest te pakken. Lijkt me dat ik een camera nodig heb die met weinig/slechte verlichting toch een aardige foto kan maken.

- De Ixus 50 reageert vaak traag, paar seconden dat ie scherp gesteld is en de foto maakt, ik zoek eigenlijk iets van richting, en vrijwel direct schieten.

Verder, die foto's worden op zon 1600*1200 online geplaatst, nooit afgedrukt. Een bak met megapixels vind ik dus al niet belangrijk. Zoomen doe ik ook zelden dus een kleine optische zoom is voldoende.

Is er wel een compacte camera beschikbaar die heel goed aan mijn eisen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: onder, euro, 250, de
Fuji F100 (zie dpreview) ;) Lowlight monster van dit moment voorzien van beeldstabilisator. Ik heb overigens geen idee of ie onder de 250 euro verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290604

Matched: camera, euro, de
Ik ben op zoek naar een compacte camera met de volgende eigenschappen:

- Weinig ruis
- Minimaal 4x optische zoom liever 5x
- Moet redelijk snel foto's achter elkaar kunnen nemen
- Aantal MP's is niet van belang

Mijn budget ligt rond de 200 euro.

Welk toestel raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, euro, dig, de
Kaap schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 06:59:
Ik moet toch weer eens een camera hebben, heb een tijdje een Ixus 50 geleend maar ben daar niet over te spreken.

[knip]

Is er wel een compacte camera beschikbaar die heel goed aan mijn eisen voldoet?
Ik heb de Canon IXUS 80 IS gehad (IS staat voor Image Stabilization, dus beeldstabilisatie), en was erg te spreken over deze camera.

Kost tegenwoordig zo rond de 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Anoniem: 290604 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:04:
Ik ben op zoek naar een compacte camera met de volgende eigenschappen:

- Weinig ruis
- Minimaal 4x optische zoom liever 5x
- Moet redelijk snel foto's achter elkaar kunnen nemen
- Aantal MP's is niet van belang

Mijn budget ligt rond de 200 euro.

Welk toestel raden jullie mij aan?
tz5 ?
neem aan dat je het over ruis hebt omdat je in low-light wilt fotograferen, (en daar is de tz5 niet ideaal voor) maar enige verdere specificatie van het doel waarvoor je het ding wilt gebruiken is op zich wel nuttig :)

[ Voor 17% gewijzigd door foppe-jan op 11-02-2009 15:18 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217295

Weet er hier misschien iemand wat de opvolger van de cybershot w300 word?Mijn cybershot N1 is echt aan vervanging toe omdat ik er enkel vrij korrelige foto's uitkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem aan dat je de kerstspecials van DPreview hebt gelezen? Ik vond de resultaten van de W300 nou niet bepaald aantrekkelijk (en dat is nog een understatement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:45:
Ik neem aan dat je de kerstspecials van DPreview hebt gelezen? Ik vond de resultaten van de W300 nou niet bepaald aantrekkelijk (en dat is nog een understatement).
Neen ik heb eigenlijk niets gelezen,maar mijn lokale fotoboer gaf aan dat de w300 er dus uitgaat.Ik heb wel een paar webshops gevonden waar hij heel goedkoop aangeboden word zeker in vergelijking met mijn N1 want die heb ik 500 € betaald.En ik wil nu wel een goede vervanger en ik dacht dat ie w300 een goede vervanger was,jij dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, 250, dig, de
Ik heb de Panasonic DMC-TZ5 nu iets langer dan een week in mijn bezit, en ben er erg positief over.

De camera maakt echt haarscherpe foto's, en de zoom is echt super.

Het is helaas wel lastig om goed scherp te stellen als je erg ver inzoomt, maar je kunt uiteindelijk wel goede foto's schieten op 10x zoom.

Ik heb de accu opgeladen op de dag dat ik de camera heb gekocht, en we zijn inmiddels 250 foto's verder, en de battery indicator is pas voor de helft leeg, dus volgens mij kun je aardig wat foto's schieten met een volle accu. Uiteraard heb ik wel een extra accu aangeschaft, al dan niet een originele van Panasonic, maar eentje van Jupio (3rd party accu fabrikant uit Groningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels is de nieuwe W serie zelfs gelanceerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 217295 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:46:
[...]

En ik wil nu wel een goede vervanger en ik dacht dat ie w300 een goede vervanger was,jij dus niet?
Dpreview niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Matched: onder, de
Anoniem: 217295 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:46:
[...]

Neen ik heb eigenlijk niets gelezen,maar mijn lokale fotoboer gaf aan dat de w300 er dus uitgaat.Ik heb wel een paar webshops gevonden waar hij heel goedkoop aangeboden word zeker in vergelijking met mijn N1 want die heb ik 500 € betaald.En ik wil nu wel een goede vervanger en ik dacht dat ie w300 een goede vervanger was,jij dus niet?
Op Got gaan we er vanuit dat je pas iets vraagt als je er zelf ècht niet uit komt. Jij heb overduidelijk dit niet zelf flink zitten uitpluizen om tot een antwoord te komen.
Daarom mijn vriendelijk doch dringende verzoek om eerst zelf op onderzoek uit te gaan, alvorens hier je vraag neer te zetten.

Mocht je, na flink zelf zoeken, er echt niet uit komen, dan helpen we je graag.
Maar laat dan duidelijk zien wat je al zelf geprobeerd hebt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: 250, dig, de
@Nomad,ik geef toe dat ik in de wereld van fotografie geen groot licht ben,maar ik heb echt wel moeite gedaan en het enige waar ik op uit kwam was de nieuwe G3...dus ik dacht laat mij een topic openen daar word ik dan weggejaagd omdat ik in dit topic "minder dan 250€" mijn ding maar vragen,waarom?weet ik niet want mijn huidige N1 zit daar ver boven en de vervanger zal ook wel boven dit bedrag vinden.Maar goed,ik heb de fotograaf gebeld en die wist mij te vertellen dat de nieuwe reeks voorgesteld ging worden,en ik vond het echt niet,ma ook nu is het weer niet goed.Bedankt aan de mensen die geholpen hebben ik dnek dus dat de 290 wel een vervanger kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 217295 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:09:
@Nomad,ik geef toe dat ik in de wereld van fotografie geen groot licht ben,maar ik heb echt wel moeite gedaan
Als iemand zegt dat die W serie waardeloos is volgens Dpreview, kun je dat natuurlijk even googelen, en de DPreview review lezen. Je hoeft dan niet te vragen "Volgens jou is hij niet zo goed?" Je ziet dan meteen waarom hij niet goed is.

Of was er een andere reden dat je dat niet wilde doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neen,maar ik heb ook vele reviews gelezen waar ze er heel tevreden over waren...dus in een review had ik echt geen zin meer,de mening van julie is meestal objectief en vandaar die vraag.Nogmaals sorry,kzal in het vervolg beter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Anoniem: 217295 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 01:18:
neen,maar ik heb ook vele reviews gelezen waar ze er heel tevreden over waren...dus in een review had ik echt geen zin meer,de mening van julie is meestal objectief en vandaar die vraag. Nogmaals sorry, kzal in het vervolg beter zoeken.
nah ja, niet om het een of het ander, maar als het gaat om reviews zijn er weinig sites die beter zijn dan dpr (vandaar ook de vele verwijzingen ernaar in deze thread), en ik betwijfel dat er een nederlandstalige site is die zelfs maar vergelijkbare reviews doet.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Matched: camera, onder, euro, de
Toch snap ik niet waarom de W230 nu weer uitgebracht wordt. Als ik het sec bekijk zie ik een toestel dat qua specificaties (en reviews) lager scoort dan de W170/190 van Sony. Of zie ik dit nu verkeerd?

Verder ben ook ik nog steeds op zoek naar een camera. De pricedrop van de F100fd (naar €199) stemt mij positief, maar ik zit ook nog steeds met de Canon Ixus 90IS en de Sony W170 in mn hoofd.

w170: €150 (prijsvoordeel plus veel zoom + groothoek)
Ixus90: €185 (ik lees veel goede dingen over Canon, maar nadeel is de lower specs en enigzins de prijs)
F100fd: €199 (ik hoorde iets over goede foto's in t donker. Nadeel is uiterlijk en prijs)

Iemand die mij kan helpen met een keuze maken? Want mensen hebben het wel over ruis etcetera, maar ik vraag me af hoeveel je hiervan merkt. Elke euro is voor mij wat waard, daar ik eigenlijk geen geld heb voor een camera op dit moment. Ik wil echter wel betere foto's maken dan met mijn 5MP SE K850i terwijl ik in Ierland zit. Het gaat mij vooral op landscapes, close zooms (waterdruppels die opspatten wil ik kunnen zien in perfecte stabilisatie) en als het kan foto's tijdens concerten (dus wel donkere ruimtes). Deze laatste (tijdens concerten) hoeven niet perfect te zijn, maar gewoon scherp en acceptabel van kwaliteit zodat ik ze kan bekijken zonder dat ik erbij moet zetten waar t was omdat t niet te zien is ;-).
Dus als ik hulp zou krijgen zou t fijn zijn.

edit:

Ik zit nu net nog even te vergelijken, en zie dat de Ixus 85 zo'n 40 euro goedkoper is dan de Ixus 90. Wat is het grote verschil tussen deze twee camera's?
En de Fuji's (f100fd en f60fd) hebben beiden een grotere sensor. Is dat zoveel beter?

[ Voor 8% gewijzigd door deejaylethal op 18-02-2009 15:06 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 02-05 09:15
Als ik jou was zou ik de ixus 90 dan maar meteen laten afvallen. Het gebrek aan een grotehoekslens ga je in ierland zeker missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een grotere sensor vangt meer licht en presteert dus beter! Vandaar dat de reviews ook aangeven dat ie op hogere iso waardes betere prestaties neerzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:53:
Een grotere sensor vangt meer licht en presteert dus beter! Vandaar dat de reviews ook aangeven dat ie op hogere iso waardes betere prestaties neerzet!
Maar hoe presteert de f60fd dan ten opzichte van de Sony w170?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fujifilm has launched the FinePix F60fd, an update to the FinePix F50fd .Packed with all the features of the F50fd (such as its twelve megapixel sensor, ISO 1600 full size), this camera has a few extras such as a larger 3.0” LCD screen, upgraded Face Detection and Auto- Scene Recognition mode.
Zoals je ziet is hij bijna identiek aan de F50fd. Op iedere grote fotowebsite staat wel een review van de F50 en de W170. Bekijk de voorbeelden, lees de commentaren en je weet welke je moet nemen.

• deejaylethal
Matched: welke, de
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:28:
[...]

Zoals je ziet is hij bijna identiek aan de F50fd. Op iedere grote fotowebsite staat wel een review van de F50 en de W170. Bekijk de voorbeelden, lees de commentaren en je weet welke je moet nemen.
Ik snap dit allemaal, maar het gaat me nu (zoals je kon lezen) vooral om het feit of dit nou echt voor mij persoonlijk ook zo verschillend is. Voor techfreaks en mensen die de allerhoogste kwaliteit en precisie verwachten bestaan er andere maten dan voor mensen die "gewoon" goede kwaliteit verlangen.

Ik zou nog graag antwoord krijgen op mijn vraag wat het grote verschil is tussen de Ixus 85 en de Ixus 90? Is dit enkel het scherm dat maar 0,5 inch groter is? En verschilt dit verder nog in zienbare kwaliteit?

Verder zou ik graag een advies krijgen betreffende de beeldkwaliteit van de Sony w170 en de Ixus 85/90. Dat je een andere memorystick moet hebben maakt me dus niet uit, dat speelt voor mij geen rol. Ik wil alleen weten wat volgens jullie de beste koop is gezien de specs en de image quality.

Anoniem: 159816

Lees de reviews op dpreview etc. Daar staan ook vaak foto's op in dezelfde situaties. Kan je mooi 2 camera's vergelijken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248725

Bij de mediamarkt een DSC-W130 voor 99 euro gezien.
Ik zoek een leuke camera voor vakantie/dagjes gebruik met een budget van +- 100 euro.

Reviews zijn positief maar ik vraag mij af of ik met dit budget een betere camera kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Denk het niet. Overigens wel een erg lage prijs, weet je wel zeker dat het niet zo'n "Ik-ben-het-laatste-model"-geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, onder, euro, dig, de
Anoniem: 248725 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:50:
Ik zoek een leuke camera voor vakantie/dagjes gebruik met een budget van +- 100 euro.

Reviews zijn positief maar ik vraag mij af of ik met dit budget een betere camera kan kopen.
Volgens mij ga je in deze prijsklasse niet iets vinden dat onder de 100 euro:
-voorzien is van een accu
-aardig lensje
-4x optische zoom
-beeldstabilisator
-8 megapixels
en ook nog eens een A merk.

Volgens mij is het wel een aanbieding, dus je moet even het krantje nakijken. Als ie daarin staat loopt de aanbieding tot en met zaterdag/ zondag (afhankelijk of het filiaal zondag open is). Maandag iig niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184739

Matched: onder, euro, dig, de
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:53:
[...]Volgens mij ga je in deze prijsklasse niet iets vinden dat onder de 100 euro:
-voorzien is van een accu
-aardig lensje
-4x optische zoom
-beeldstabilisator
-8 megapixels
en ook nog eens een A merk.
Jawel hoor....nou ja, bijna, alleen geen accu (en iets boven de 100), de Canon Powershot A590IS:
http://www.kieskeurig.nl/...s/prijzen/213685/#prijzen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 184739 op 20-02-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaar punt 1, plus dat de camera erg traag is met het nemen van foto's met flits achter elkaar. Dat doet de Sony veel beter!

Edit: en ten tweede, de camera is al een paar maanden end of life.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 20-02-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248725

Geen matches
Heb hem gekocht. :)
Zover ik kan zien is hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 23:43
Anoniem: 248725 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:50:

Weet iemand ook tot wanneer de actie is?

Na heel wat uitgezocht te hebben kan ik geen alternatief vinden voor deze camera. Ik zoek namelijk een compacte camera die goeie foto's overdag en 's avonds kan schieten voor een kleine prijs (het is voor op vakantie dus een dure camera zie ik niet zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 21:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Matched: camera, 250, dig, de
Hebben jullie tips voor een compactcamera met minstens de volgende specs:
  • Compact, liefst ultracompact
  • Beeldstabilisator
  • Groothoek (28mm of kleiner) met minstens 4x zoom
  • 720p filmpjes kunnen maken is een pré
  • Goed geluid
Goed geluid vind ik erg belangrijk, m'n huidige compact (Ixus 30) valt genadeloos door de mand wanneer ik bij concerten filmpjes maak, het geluid is dan zwaar overstuurd. Helaas is dit aspect bij reviews bijna nooit terug te vinden.

Iets duurder dan €250 kan ook eventueel, maar niet boven de €300.

Ik heb de volgende camera's op het oog:
Canon IXUS 870 IS
Panasonic Lumix DMC-FX37
Casio Exilim Zoom EX-Z300

Iemand ervaring met één van deze camera's (en specifiek het geluid bij filmpjes :P ). Zijn er nog andere vergelijkbare camera's die zijn aan te raden?

[ Voor 11% gewijzigd door Tourniquet op 11-03-2009 16:55 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
De 860is is ook een ramp op het gebied van geluid in luide omgevingen, ik neem aan dat dat bij de 870 niet veel beter zal zijn. De micro's zijn in dit soort camera's gewoon te klein. Misschien moet je een echte videocamera maar eens overwegen? Of een aparte geluidsrecorder oid?

[ Voor 37% gewijzigd door Teun_2 op 11-03-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Mijn ervaring met de W170 is dat het geluid juist erg goed is. Bij concerten blijft het goed verstaanbaar. Geen 720p, maar volgens mij komen de nieuwe Sony's nu ook met 720p opname. Misschien interessant om in de gaten te houden.

Ik heb wel een filmpje van een concert in Picasa staan: http://picasaweb.google.n...LXs5DorwE&feat=directlink
Hoge kwaliteit en het geluid wordt nog iets beter.

[ Voor 42% gewijzigd door Shiver23 op 11-03-2009 18:33 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Na heel wat sites en camera's te hebben bezocht, heb ik vijf camera's overgehouden. Nu kom ik er echt niet meer uit :| Hopelijk kan iemand me helpen :)

Ik wil de camera voornamelijk voor de vakantie gebruiken, en gewoon af en toe wat 'snelle' plaatjes schieten.

Mijn eisen:
- Minimaal 4x optische zoom
- Minimaal 8MP
- 'Behoorlijke' filmpjes maken
- Klein, compact
- Groot duidelijk scherm

De volgende heb ik nog op het oog:
Sony Cybershot DSC-T300
Sony Cybershot DSC-T700
Panasonic Lumix DMC-TZ5
Panasonic Lumix DMC-FX37
Panasonic Lumix DMC-FX500

Hopelijk kan iemand me helpen met mijn keus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Matched: dig, de
Er zit nogal wat variatie in, de sony's zijn klein maar hebben geen groothoek (vanaf 35mm)
De TZ5 heeft een groot zoombereik van 28-280mm maar past niet in je broekzak.
De FX37 en FX500 lijken een aardige tussenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Shiver23 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:26:
Mijn ervaring met de W170 is dat het geluid juist erg goed is. Bij concerten blijft het goed verstaanbaar. Geen 720p, maar volgens mij komen de nieuwe Sony's nu ook met 720p opname. Misschien interessant om in de gaten te houden.

Ik heb wel een filmpje van een concert in Picasa staan: http://picasaweb.google.n...LXs5DorwE&feat=directlink
Wat ik dus bedoel, de geluidskwaliteit noem ik hier imho toch nog steeds verre van goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Matched: camera, welke, dig, de
bouwfraude schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:08:
[...]

Er zit nogal wat variatie in, de sony's zijn klein maar hebben geen groothoek (vanaf 35mm)
De TZ5 heeft een groot zoombereik van 28-280mm maar past niet in je broekzak.
De FX37 en FX500 lijken een aardige tussenweg.
Bedankt voor je reactie. Twee camera's zijn er nu afgevallen. (TZ5, inderdaad een beetje te groot. En de FX37 omdat het scherm relatief klein is vergeleken met de andere)

Wat wordt er eigenlijk precies bedoeld met de groothoek? Heeft dit echt gevolgen op de kwaliteit van de foto's? Of iets anders?

Ook nog een puntje over de sluiterstijd. Ik wil graag snel een foto kunnen klikken... De FX500 heeft een sluiterstijd van 1/2000 - 60 sec. De Sony's beide 1/1000 - 1/4 sec. Welke is nu precies sneller? En ga ik dit verschil merken...

Ik moet nu dus een keuze maken tussen de Sony T300 óf T700 en de Panasonic FX500... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Een groothoek wil zeggen dat je nog dat ietsje meer kan uitzoomen. En sluitersnelheid heeft niets met 'snel focussen en lichtmeting doen' te maken. Hiervoor kan je best kijken naar reviews, maar over het algemeen geldt wel dat je best de knop best eerst half indrukt, waardoor de camera alvast scherpstelt en het lichtmeet en de juiste instellingen bepaalt, zodat als je de knop eenmaal indrukt je de foto meteen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 14:40
Veel groothoek is erg handig en ik vind het een positieve ontwikkeling dat het in compactcamera's steeds vaker te vinden is. Wat het in de praktijk betekent is dat je minder ver naar achteren hoeft te stappen om een geheelfoto van iets te maken; dat is bijvoorbeeld reuzehandig bij groepsfoto's en dergelijke :)

Daarnaast hou ik persoonlijk erg van het effect van groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Shiver23 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:26:

Het geluid is in ieder geval niet zo heel overstuurd, dat is al positief. Ik zal de W170 (of zijn opvolger) bij deze aan m'n lijstje toevoegen.

Dit filmpje is gemaakt met een Sony DSC-T70 een hier vind ik het geluid (en beeld) wel prima, veel meer verwacht ik ook niet van een compactcamera!

En nee, een videocamera is geen optie. Die kun je niet in je broekzak stoppen en bij de meeste concerten mag je die sowieso niet meenemen en gebruiken. Ik zoek echt een fotocamera maar dan wel één waarmee ik ook goede filmpjes kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Oké, duidelijk.

De Sony T700 heeft een groothoek van 35mm, de T300 33mm en de FX500 25mm.

Mijn voorkeur gaat momenteel toch uit naar de T700, ondanks dat deze €50 duurder is dan de andere 2. De pluspunten vind ik namelijk:
- 3.5" (921.000 pixels) scherm
- 4GB intern geheugen, dus in principe geen extra geheugenkaart nodig. (is het interne geheugen trouwens evensnel als gewoon een externe geheugenkaart?)
- Erg klein, compact design
- De groothoek is dus groter, wellicht handig

Minpunt is de 4x optische zoom, ipv. 5x van de andere 2. Verder heb ik in een aantal reviews gelezen over 'wazige' foto's... maar ik weet niet hoezeer ik dit ga merken.

Dus wat denken jullie, de Sony T700 een goede keuze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Qua groothoek... hoe lager het getal hoe meer groothoek. De T700 heeft dus de minste groothoek van de drie. Eigenlijk kun je pas van groothoek spreken als de brandpuntsafstand minder is dan 35mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Aii, stom... ik dacht juist andersom :| Maargoed, lijkt het jullie verder ook wel een goede keus? Ik wil dus geen professionele foto's gaan schieten, maar gewoon op vakantie en af en toe tussendoor. (moeten natuurlijk wel gewoon van goede kwaliteit zijn)

Of is de FX500 (of een andere) stukken beter om te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250985

@Zeromussov/Tourniquet: Ik had zo'n beetje dezelfde eisen als jullie. Naast de kwaliteit van de plaatjes, vond ik belangrijk dat de camera niet te kleine knopjes had (kleine knopjes op een kleine kamera ... ieks). En dan wordt de spoeling wel dun. Www.dcviews.com is een uitstekende site waar links naar duizenden camera reviews worden weergegeven. Een van de reviews waar naar wordt gelijkt is deze: http://www.dpreview.com/reviews/Q408premiumgroup/. DPREVIEW is een van de beste camera review sites. Als hier staat dat het een goede camera is, dan is het ook een goede camera. Zo ben ik aan mijn Canon 870 gekomen. De Canon 870 is een zeer stijlvolle, snelle, kleine, maar goed hanteerbare camera, die ook nog een hele mooie plaatjes knipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Thanks. Die sites heb ik inderdaad ook doorzocht. Moet zeggen dat die Canon 870 een mooie camera is.

Deze heeft in principe dezelfde specificaties als de Sony T700. (misschien dat de Canon íets betere foto's maakt? Moet ik nog even uitzoeken) Wat ik echter persoonlijk een pluspunt vind, is het grote 3.5" touch scherm van de Sony. (niet iedereen zal het even fijn vinden..)

Dus voor nu gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de Sony T700. Het enige wat me nog een beetje tegenhoudt is de kwaliteit van de foto's, zijn deze bij bijv. de Canon 870 echt stukken beter, of is het verschil verwaarsloosbaar...

-edit:
Inmiddels heb ik toch maar de Sony T700 gekocht. Hopelijk bevalt die :) Ik zal het nog wel even laten horen!

[ Voor 8% gewijzigd door zeromussov op 12-03-2009 18:55 . Reden: T700 gekocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Matched: camera, onder, welke, dig, de
Om nog even terug te komen op mijn vorige reactie. Ik heb de camera inmiddels binnen en hij bevalt super. Als eerste is de camera echt héél erg klein. Verder is de zoom uitstekend en het Touchscherm erg mooi.

Ik moet wel zeggen dat je het 'touchscreen' echt moet indrukken, het werkt dus niet als je het heel licht aanraakt. Verder heb ik een aantal test foto's gemaakt, de meeste hebben toch aardig wat ruis. Maar dit moet ik eerst nog verder onderzoeken!

Ik heb een vraag over de instellingen van de megapixels, Ik zit te twijfelen of ik 10MP (3:4) ga gebruiken óf 7MP (16:9) Het laatste heeft als voordeel dat de foto's beter passen op mijn (16:10) computer scherm, en de camera gebruikt dan heel het LCD scherm tijdens foto's maken.

Nu weet ik dat het beter is om 3:4 te gebruiken als je foto's gaat afdrukken, maar dat ben ik eigenlijk niet van plan. Ook vraag ik me af of je merkbaar kwaliteit verliest als je 7MP gebruikt ipv 10MP. Is 7MP (16:9) overigens meer toekomst gericht? (HD) of maakt dat verder niet uit...

Hopelijk kan iemand een antwoord geven welke instelling het slimste is om te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De 16:9 functie zal waarschijnlijk gewoon 4:3 foto's croppen tot 7MP. Je verliest dus beeldinformatie, dus ik zou lekker de 4:3 10MP-functie gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door MarcoC op 15-03-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 13:29
Ik heb misschien een wat vreemde vraag. In het verleden heb ik een Canon Powershot A60 gehad (2MP broertje van de A70), maar die is inmiddels overleden. Ik was altijd wel vrij tevreden over de camera, de kleuren vind ik ook vrij mooi als ik die vergelijk met die van een Olympus cameraatje die ik nu tijdelijk gebruik. Ik wil dus wel weer een Canon.

Nu heb ik een beperkt budget, ik wil hooguit 100 euro uitgeven. Nu kan ik daar nieuw een Powershot A470 of Powershot A580 voor halen, maar ook tweedehands een Canon G3 (4MP). In mijn herinnering was dat vroeger een topcamera, maar inmiddels al een ruim 7 jaar oud model (al werd ie nog wel verkocht tot aan 2004).

Zal zo'n G3 een betere beeldkwaliteit geven dan een nieuwe moderne budget camera? Natuurlijk hangt dit af van de fotograaf, in dat opzich ben ik vrij amateuristisch en gebruik voornamelijk de auto mode. Maar ik ben bereid wat te oefenen met handmatige instellingen.

De vraag is dus eigenlijk, kan een moderne budget camera op tegen de kwaliteit van een 7 jaar oude top camera?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinDiGaTor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05-2013
BackSlash schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:00:
Ik heb misschien een wat vreemde vraag. In het verleden heb ik een Canon Powershot A60 gehad (2MP broertje van de A70), maar die is inmiddels overleden. Ik was altijd wel vrij tevreden over de camera, de kleuren vind ik ook vrij mooi als ik die vergelijk met die van een Olympus cameraatje die ik nu tijdelijk gebruik. Ik wil dus wel weer een Canon.

Nu heb ik een beperkt budget, ik wil hooguit 100 euro uitgeven. Nu kan ik daar nieuw een Powershot A470 of Powershot A580 voor halen, maar ook tweedehands een Canon G3 (4MP). In mijn herinnering was dat vroeger een topcamera, maar inmiddels al een ruim 7 jaar oud model (al werd ie nog wel verkocht tot aan 2004).

Zal zo'n G3 een betere beeldkwaliteit geven dan een nieuwe moderne budget camera? Natuurlijk hangt dit af van de fotograaf, in dat opzich ben ik vrij amateuristisch en gebruik voornamelijk de auto mode. Maar ik ben bereid wat te oefenen met handmatige instellingen.

De vraag is dus eigenlijk, kan een moderne budget camera op tegen de kwaliteit van een 7 jaar oude top camera?
ik denk dat het antwoord hierop vrij duidelijk is, hetgeen er effectief toedoet is u sensor binnenin, en toen zal dat zeker een degelijke camera geweest zijn, maar het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat hij gaat opkunnen tegen een moderne budget camera. (bv Canon Powershot E1, is recent als beste koop uit testaankoop gekomen en voor 135euro..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 01-05 16:24
Matched: euro, dig, de
Ik ben op zoek naar een compact met de volgende eisen:
- Rond de 100 euro, goedkoper is beter
- Compact / makkelijk mee te nemen vorm
- Optische zoeker
- leefbare shutter lag
- ik wil handmatig sluitertijd/iso/witbalans in kunnen stellen

Ik kom dan zelf op de powershot 590 uit, maar misschien heeft iemand nog andere tips?
Vooral de optische zoeker lijkt een zeldzaamheid te worden tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat, icm handmatige sluitertijd en je budget en je komt inderdaad bij de oudere modellen van de A serie uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Matched: euro, de
Ik dacht dat de A590 bij de kruidvat stond voor 89 euro of zo... alleen kruidvat.nl doet het nu niet...
Voor dat bedrag kun je inderdaad geen buil vallen aan de A590..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Matched: onder, euro, de
kdekker schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:11:
Ik dacht dat de A590 bij de kruidvat stond voor 89 euro of zo... alleen kruidvat.nl doet het nu niet...
Voor dat bedrag kun je inderdaad geen buil vallen aan de A590..
Dat idee had ik ook al, volgens mij kun je je er voor 100 onmogelijk echt een buil aan vallen.
Thx, ik ga eens even shoppen binnenkort. Kruidvat zal ik ook eens even checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: euro, de
Kruidvat had de A590 IS voor 99 euro, maar die is uitverkocht. Ik zag in dit topic dat hij bij de BCC voor 89 euro te krijgen is (moet je wel de goeie bcc hebben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36594

Hulp gezocht bij het uitzoeken van een camera voor mijn zusje :)

Waar ik naar op zoek ben:
- Compacte camera (geen dslr dus)
- Stevige behuizing (metaal)
- Optische stabilisatie
- Geen idiote zoom lens, maar een lichtsterke lens met een fatsoenlijke groothoek.
- 3x zoom is genoeg
- fatsoenlijke ruisprestaties (tot 400 iso zeker)

Niet belangrijk:
- ultrazooms, megapixels, ultra compactness

Tweedehands is een optie. Ik zit te denken aan de canon G serie. Nog meer suggesies?

edit: Damn die panasonic LX3, dat is em gewoon. Wel ver boven het budget. K*t.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 36594 op 23-03-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Anoniem: 36594 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:58:
Hulp gezocht bij het uitzoeken van een camera voor mijn zusje :)

Waar ik naar op zoek ben:
- Compacte camera (geen dslr dus)
- Stevige behuizing (metaal)
- Optische stabilisatie
- Geen idiote zoom lens, maar een lichtsterke lens met een fatsoenlijke groothoek.
- 3x zoom is genoeg
- fatsoenlijke ruisprestaties (tot 400 iso zeker)

Niet belangrijk:
- ultrazooms, megapixels, ultra compactness

Tweedehands is een optie. Ik zit te denken aan de canon G serie. Nog meer suggesies?

edit: Damn die panasonic LX3, dat is em gewoon. Wel ver boven het budget. K*t.
G serie is wel vet, ik heb er wel eens mee mogen spelen (weet niet meer welke het was, 7 of 9 volgens mij).
Zijn wel forse dingen trouwens, ik zou ze iig niet als compact omschrijven.

Ik heb zelf trouwens mijn powershot 590 te pakken. Alleen nog niet de kans gehad hem behoorlijk te testen

[ Voor 5% gewijzigd door Charly op 24-03-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214956

Matched: camera, welke, euro, de
Ik ben ook op zoek naar een nieuw compact camera voor mijn zus (welke ik zelf ook zal gebruiken naast mijn Canon 350D) Hiervoor hadden wij een Canon Powershot A75 die het na ong 4 jaar plezierig gebruikt uiteindelijk heeft opgegeven...

- Wij willen het liefst een compact Canon camera (eventueel een Nikon of Sony)
- Butget ongeveer 175 euro (maximaal 200)
- De camera zal gebruikt worden tijdens vakantie, feestjes, uitgaan etc.
- Minimaal 6, maximaal 10 megapixel.
- Goede ruisprestaties
- Metalen behuizing
- Opslagmedium: Compactflash (niet noodzakelijk!)
- Oplaadbare accu batterij

Nu hebben wij de Canon ixus 85 van mijn vriendin mogen uittesten. Ik vind het verder wel een leuke camera, maar mijn zus heeft liever een nét iets betere. (Ze vind de camera zelf ook veelste klein in de hand liggen) Ik zie dat we behoorlijk veel keus hebben op het gebied van compacte camera's van Canon. Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen de Ixus en de Powershot?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 214956 op 25-03-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Anoniem: 214956 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:57:
Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen de Ixus en de Powershot?
Volgens mij ziet de ixus serie er over het algemeen wat slicker uit met een zo basic mogelijke bediening.
De powershot serie is dan weer wat meer plastic maar heeft wel wat meer instel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uw selectie is zojuist terug gebracht naar 0 modellen!

Je zult even wat dingen los moeten laten. Waarom wil je minimaal 6 en maximaal 10 mp? Waarom wil je perse CF (SD kost niks meer). En op welke vlakken moet ie beter zijn dan het geprobeerde ixus model?

Algemene tip: kijk eens naar de Panasonic FX37 en naar DPreview (holliday tests).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214956

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:15:
[...]

Waarom wil je perse CF (SD kost niks meer).
Eigenlijk om de CF kaart in de oude A75 nog te kunnen gebruiken. Maar op zich niet een belangrijke eis, een SD kaartje moet ook wel kunnen.
[...]

Waarom wil je minimaal 6 en maximaal 10 mp?
Minimaal 6 omdat we nog redelijk grote foto's willen en 10 mp vanwege de feit dat er dan veel ruis kan ontstaan :)
[...]

En op welke vlakken moet ie beter zijn dan het geprobeerde ixus model?
Met de ixus 85 hadden we toch vaak wazige foto's en behoorlijk veel ruis tijdens een concert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Matched: camera, onder, 250, de
Anoniem: 214956 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:26:
[...]

Met de ixus 85 hadden we toch vaak wazige foto's en behoorlijk veel ruis tijdens een concert..
Concert = weinig light. In combinatie met een relatief kleine lens en sensor betekent dit dat je altijd bewogen foto's met ruis zal hebben met een compactcamera onder de250. Je kunt de natuurwetten niet tarten. De Ixus 85 is één van de beste compactcamera's die er is, ik denk dat je die camera wel kunt beschouwen als het maximale wat je momenteel uit compactcamera's kunt halen. Als je betere foto's wilt zul je toch naar een grotere camera met grotere lens moeten kijken, maar dan zit je ook wel een segment hoger.

[ Voor 43% gewijzigd door MarcoC op 25-03-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214956 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:26:

Minimaal 6 omdat we nog redelijk grote foto's willen en 10 mp vanwege de feit dat er dan veel ruis kan ontstaan :)

Ok, je eisen zijn dus niet het aantal megapixels, maar ruisarme foto's.

Ik zou eens gaan kijken naar de
quote: Fuji F100
. Overall winner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167999

Guys (en girls natuurlijk),

Ik ben eigenlijk helemaal niet thuis in de digitale camera’s, maar mijn vriendin is binnenkort jarig, nu wil ik haar een digitale camera cadeau doen. Mijn budget is tot 150 EUR. Het moet gewoon een point en shoot cameraatje worden, die standaard gewoon goede foto’s geeft. Een groothoek lens zou wel leuk zijn.

Zouden jullie misschien wat suggesties hebben voor me?? Ik zag ook al voorbij komen..

- Panasonic Lumix DMC-FS3
- Sony W120
- Sony W130

Ik sta open voor suggesties.. Thx alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 167999 op 08-04-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 20:03
Waarom niet de Panasonic LZ8, die heeft een groter zoom bereik.
Ik heb er zelf één en ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou vind het design niet echt je van het. Moet wel een compact dingetje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Die camera's die je noemt zijn allemaal prima, kies de mooiste of goedkoopste uit :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

top!

dan wordt het de 120 of de 130.. ff kiekn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
"Goede foto's" is natuurlijk wel een relatief begrip :P Verwacht niet dat ze ineens dezelfde foto's maakt als Annie Leibovitz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 167999 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:11:
top!

dan wordt het de 120 of de 130.. ff kiekn..
Ik heb zelf de W125, dat is de W120 maar dan met een bijgeleverd leren hoesje. Erg stevig en sjiek vind ik. Bij Kamera-Express gekocht. Maar jouw vriendin zal waarschijnlijk liever een soort roze sokje hebben :P .

[ Voor 11% gewijzigd door MarcoC op 14-04-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha, nou denk dat het de blauwe w120 wordt, met een mooi roze tasje :P.. neeh dat moet ze zelf maar bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

MarcoC schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:22:
[...]
Ik heb zelf de W125, dat is de W120 maar dan met een bijgeleverd leren hoesje. Erg stevig en sjiek vind ik. Bij Kamera-Express gekocht. Maar jouw vriendin zal waarschijnlijk liever een soort roze sokje hebben :P .
HAHAHAHAHAHA TRUE TRUE!!!!!!

Ik zat te kijken naar de T700, behoorlijk duur, maar wel een superdesign. Iemand enig idee over de batterij?
Met zo een grote touchscreen en lcd gaat het denk ik niet lang mee.
Hoe is sony trouwens op camera gebied qua techniek? loopt het voor op de rest of is het eingelijk allemaal hetzelfde? (is het de mercedes Benz van de digitale camera's?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Matched: camera, onder, dig, de
Anoniem: 114361 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:19:
[...]

HAHAHAHAHAHA TRUE TRUE!!!!!!

Ik zat te kijken naar de T700, behoorlijk duur, maar wel een superdesign. Iemand enig idee over de batterij?
Met zo een grote touchscreen en lcd gaat het denk ik niet lang mee.
Hoe is sony trouwens op camera gebied qua techniek? loopt het voor op de rest of is het eingelijk allemaal hetzelfde? (is het de mercedes Benz van de digitale camera's?)
Ik heb de T700 nu ongeveer een maand, ben er zeer tevreden mee :)

Afgelopen weekend behoorlijk wat foto's gemaakt en een aantal filmpjes, de batterij was nog ongeveer voor de helft vol. (zoals die het aangaf, ik had de batterij van te voren wel helemaal opgeladen)

Kwalitieit, tja... bedoel je hiermee de kwaliteit van de foto's etc? De kwaliteit van het toestel is iig uitstekend! (foto's ook hoor... hij zal niet onderdoen voor zijn concurrenten, al zijn er wellicht goedkopere camera's te vinden met dezelfde foto-kwaliteit. Voor design betaal je nu eenmaal ook wat...)

[ Voor 9% gewijzigd door zeromussov op 17-04-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

Ik heb het woord kwaliteit niet gebruikt ;)
Voor iets met 10.1 Megapixel geloof ik wel dat hij mooie foto's kan maken!
Goed dat de batterij ook aardig lang mee gaat.
Vraag me af hoe de touchscreen is. Is deze net zo goed werkend als de iPhone? Want ik heb mijn twijfels over touchscreen sinds mijn HTC touch.

----edit---
de T700 kan GEEN filmpjes maken? is wel belangrijk voor mij dat dit kan.....

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 114361 op 18-04-2009 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Hallo iedereen
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera.
Mijn budget gaat tot zo'n 350€. Ik heb al eens wat rondgezocht op internet en gezien dat de Canon Ixus 990 een nieuwe camera is, die aan mijn verwachtingen voldoet. Helaas kan ik nergens een review van deze camera vinden, waarschijnlijk omdat hij nog te nieuw is.
Enkele aandachtspunten:
- tamelijk compact
- geen touchscreen
- makkelijk te bedienen
- minstens 4x optische zoom
- ben er nog niet uit of ik al dan niet groothoek wil. Zorgt dit ervoor dat al mijn foto's in 16:9 staan en niet in 4:3?
- HD-filmpjes opnemen is ook leuk

Hebben jullie nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Anoniem: 114361 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:35:
Ik heb het woord kwaliteit niet gebruikt ;)
Voor iets met 10.1 Megapixel geloof ik wel dat hij mooie foto's kan maken!
Goed dat de batterij ook aardig lang mee gaat.
Vraag me af hoe de touchscreen is. Is deze net zo goed werkend als de iPhone? Want ik heb mijn twijfels over touchscreen sinds mijn HTC touch.

----edit---
de T700 kan GEEN filmpjes maken? is wel belangrijk voor mij dat dit kan.....
Ik doelde hierbij op de 'techniek'.

Anyway, het touchscreen is niet zoals bij de iPhone... je moet toch wel 'drukken' ipv aanraken. Echter werkt het wel goed als je er eenmaal aan gewent bent. (en niet te grote handen hebt)

Verder kan die gewoon filmpjes maken hoor ;) Nog van goede kwaliteit ook... (vind ik persoonlijk dan)

Voor een review & filmpje kan je op YouTube kijken:
http://www.youtube.com/watch?v=VtCTrQHvKlE
http://www.youtube.com/watch?v=TLrfCo-5bNY
http://www.youtube.com/watch?v=a3MD1NDl0og

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 19:19
laurensi1 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:45:
Hallo iedereen
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera.
Mijn budget gaat tot zo'n 350€. Ik heb al eens wat rondgezocht op internet en gezien dat de Canon Ixus 990 een nieuwe camera is, die aan mijn verwachtingen voldoet. Helaas kan ik nergens een review van deze camera vinden, waarschijnlijk omdat hij nog te nieuw is.
Enkele aandachtspunten:
- tamelijk compact
- geen touchscreen
- makkelijk te bedienen
- minstens 4x optische zoom
- ben er nog niet uit of ik al dan niet groothoek wil. Zorgt dit ervoor dat al mijn foto's in 16:9 staan en niet in 4:3?
- HD-filmpjes opnemen is ook leuk

Hebben jullie nog suggesties?
Groothoek betekend alleen maar dat je ver kunt uitzoomen. Het geeft zeg maar aan hoeveel je op je foto ziet in de meest uitgezoomde stand. Het heeft dus niets met de beeldverhouding te maken, de meeste compactcamera's hebben een beeldverhouding 3:2.

Als je een 5x zoom camera hebt met 38-190mm lens of een 5x zoom camera met een 24-120mm lens dan heeft die 2e meer groothoek. Dat is gunstig als je gezelschappen wilt fotograveren of gebouwen, maar het betekend wel dat je minder ver kunt inzoomen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Beeldverhouding (digitaal, niet breedbeeld) is toch wel 4:3. 3:2 is de oude analoge verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Ja, inderdaad. Mijn voorlopige keuze, canon ixus 990, heeft 12,1 MP, en maakt dus foto's op 4000 px x3000 px. 4:3 dus.
De ixus 110 (groothoek, 4x zoom) zoomt dus tot 112 mm en de ixus 990 (=SD970) (normale lens, 5x zoom) zoomt tot 185 mm. Dat is een serieus verschil. Bedankt voor de uitleg.
Canon is een goed merk en de Powershots zien er niet bepaald camera's uit die je 1-2-3 uit je broekzak haalt. Daarom dat ik voor de Ixus ben gegaan. Bij de andere merken zie ik door de bomen het bos niet meer...
Verder nog andere suggesties?
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.