Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.851 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 12:36
Matched: camera, onder, de
Anoniem: 184739 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:24:
[...]

Ik schreef dat ook de A590 IS als beste uit de bus kwam, letterlijk staat er: 'Best of the bunch: Canon PowerShot A590 IS, Panasonic LZ8, Sony W120'.
http://www.dpreview.com/reviews/Q408budgetgroup/page15.asp
Beetje selectief quoten.
Bij twee van de drie geteste situaties. De LZ8 behoorde in alle geteste situaties bij de besten en is dus overall de beste camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42
Matched: de
inderdaad, volgens dpreview in ieder geval :)
Je had net zogoed dit kunnen neerzetten:
"Middle of the road: Canon PowerShot A590 IS, Canon PowerShot A470"
(dat is bij Image quality: Low light / High ISO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184739

Matched: onder, euro, de
Whatever.... ;)

Als je de hele test leest en de voorbeelden goed bekijkt dan komt die A590 IS er heel goed uit, en of dat nou plaats één, twee of drie is zal me worst wezen. Het was mij er in de eerste plaats om te doen om die aanbieding van 79 Euro onder de aandacht te brengen, voor die prijs krijg je m.i.niet zo gauw iets beters. En in tijden van Sinterklaas en kredietscrisis is dat toch mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 15:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Matched: camera, de
Is inderdaad een èrg scherpe prijs, zeker de moeite waard om het in dit topic even te noemen Drom :).

Ik ken de camera en kan hem aanraden voor mensen die niet veel over fotografie weten, maar wel wat willen leren/prutsen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

Matched: euro, de
Welk toestel zouden jullie aanraden als het vooral dienst moet doen voor macrofotografie binnenshuis (voor juwelen bijvoorbeeld)?
Bij voorkeur zou het toestel dmv AA batterijen werken.
De prijs zou +- 200 euro mogen bedragen.

Dat wordt waarschijnlijk iets met hoge ISO waarden en kleine minimale focus-afstand? Enige suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 04-12-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268612

Matched: camera, euro, 250, dig, de
Oke, om mijn verhaal (deels) maar te herhalen vanuit een ander topic:

Ik ben op dit moment op zoek naar een allround camera die met name goed moet presteren tijdens het uitgaan. Dwz met weinig licht en harde muziek. Mijn budget ligt zo rond de 200-250 euro.

Even alle eisen op een rijtje:
-Camera moet het liefst zo klein en dun mogelijk zijn
-Ik wil hem o.a. gaan gebruiken bij het uitgaan, met name om filmpjes te maken. Hij moet dus goed kunnen filmen/fotograferen in het donker en op een hoge resolutie.
-Het is ook belangrijk dat het geluid goed wordt opgenomen. Dat zich dus geen harde ruis vormt door de bass, zoals op veel youtube filmpjes het geval is, dat die microfoons dus gewoon dichtslaan.

Nu heb ik begrepen dat de kwaliteit van het filmen in het donker afhangt van o.a. ISO waarden. Maar volgens mij zijn er tegenwoordig ook allerlei ingebouwde technologiën op camera's te vinden die het filmen zo veel mogelijk proberen te optimaliseren.

Oh ja, dan nog een laatste factor: HD Filmen. Ik weet niet in hoeverre dit belangrijk is en of dit voor mij van belang is.

Op dit moment neig ik naar de Panasonic Lumix DMC-FX37, o.a. door _deze_ review.
Image quality: Low light / High ISO
Shooting at anything over base ISO, and particularly when you start to get to the higher reaches of the ISO range, produces far more variation in the performance of the different models, with some clear winners and some obvious losers (though even the best ain't that good and all are suitable only for small prints) - and again the real difference in quality from best to worst isn't huge. If you do a lot of photography in low light without flash these results will be important to you:

Best of the bunch: Panasonic FX37, Pentax Optio S12, Canon PowerShot SD 790 IS
Wat denken jullie? Is deze op dit moment het meest geschikt voor mij, of zijn er betere alternatieven?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

85871

Matched: camera, onder, euro, de
Voor 60 euro kan ik van een kennis de Sony W110 overkopen. De camera is amper gebruikt en compleet in doos etc. Enigeste nadeel, onder de lens zit op de behuizing een klein krasje, vind dit persoonlijk wel zonde omdat ik zelf altijd erg zuinig ben op mijn spullen, zeker was elektronische apparatuur betreft, maar dit is aan de andere kant mierenneukerij.

Ik ga de camera gebruiken om bij feestjes wat foto's te schieten en uiteraard op vakantie. Ook wil ik in de toekomst misschien af en toe wat macro foto's schieten en meer van dat soort ongein puur voor tijdverdrijf.

Mijn vraag is nu of ik er dan goed aan doe om deze (2e hands) Sony camera te kopen? Of zouden jullie mij adviseren om een x bedrag bij te leggen en voor een andere type camera te gaan?

Anoniem: 283355

Matched: onder, euro, dig, de
Hoi,

ik heb vroeger veel gewerkt met een Minolta 7000 (analoog reflex) toestel gewerkt. Toen was dit meer een actieve hobby maar door omstandigheden ben ik er toen mee gestopt. Ik heb dit toestel nadien verkocht maar de foto's heb ik altijd geweldig goed gevonden.

Een paar jaar terug heb ik dan een digitaal toestel gekocht voor vakantiekiekjes. Dit is een HP M417

Ik ben hier niet zo tevreden van, vooral na een paar actieve vakanties. De eerste tijd heb ik dat eigenlijk nauwelijks gebruikt maar de afgelopen maanden ben ik terug aan het fotograferen gegaan. Er zitten 2 batterijen in en ik gebruik oplaadbare batterijen. Na ongeveer 100 foto's (ongeveer de helft met flits) zijn de batterijen volledig leeg. En het duurt ook telkens heel lang voor de flits laadt (zelfs bij volledig geladen batterijen). Ook het focussen lukt niet altijd en het verwerken van de fotos gaat erg langzaam.

Ik zoek nu een nieuw toestel. Voor de prijs had ik rond 300 euro gedacht maar minder mag ook.

Dus enkel vragen.
* Werk ik best met batterijen of een oplaadbare batterij zoals een GSM of zo.
* Welk merk neem ik best?
* Ik gebruik het voorlopig vooral voor het fotograferen van mensen (snapshots), vaak vrienden in 'actie'.

Voor mij is het vooral erg belangijk dat ik veel fotos kan maken zonder iedere keer tegen de beperkingen van de batterij aan te lopen want dat heb ik nu al.

Bedank voor de hulp

Anoniem: 221221

Matched: camera, dig, de
Op mijn zoektocht naar een nieuwe digitale camera, ben ik 3 camera's tegen gekomen die me erg aanspreken.
Nu twijfel ik tussen de volgende modellen:

Sony DSC-W120
7,2 megapixel
Optische zoom: 4x
32 - 128 mm

Olympus µ 840
8 megapixel
Optische zoom: 5x
36 - 180 mm

Canon Digital IXUS 80 IS
8 megapixel
Optische zoom: 3x
38 - 114 mm

Alle 3 de modellen beschikken over een image stabilizer.
kwa spec. ga ik richting de Olympus.
Maar heb altijd goede ervaringen gehad met Ixus.(vooral erg betrouwbaar)
Iemand ervaringen met 1 van deze 3 toestellen?
Gaat vooral gebruikt worden als point and shoot camera, en af en toe wat filmpjes.
Hoor graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 16:07

Flapmo

and back is gigi!

Ik zit met hetzelfde probleem als Deef, maar dan net een stapje hoger:

Sony Cybershot DSC-W170 versus Canon Digital IXUS 85.

Ik kan helaas via google geen goede vergelijkings reviews vinden. Iemand die mij kan vertellen of er een groot verschil is? Zelf vind ik de Sony iets mooier (telt toch ook een beetje mee hier, vriendin enzo..) maar dat wil ik niet ten koste laten gaan van kwaliteit :).

//edit
Camera gaat gebruikt worden op vakanties, point&shoot.

[ Voor 7% gewijzigd door Flapmo op 15-12-2008 12:35 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Laatste review van DPreview (weliswaar de W300) toont toch weer mijn gelijk mbt de kwaliteit van Sony fotocamera's (of beter het gebrek eraan). Leuk voor de laagste ISO waarde, maar erboven is niet aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 16:07

Flapmo

and back is gigi!

Hiermee is de IXUS dus een betere koop neem ik aan?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53
Kijk zelf even naar de review van Ultra-Compacts van DPreview.

De Panasonic FX-37 en de Canon Ixus 90 zijn de winnaars in deze categorie bij outdoor/daylight en bij Low light/High ISO en Flash performance.

Bij Low light/High ISO behoort de Pentax Optio S12 ook tot de winnaars en bij flash performance behoort de Sony T700 ook tot de winnaars. Je moet wel erg verzot zijn op het uiterlijk of al Sony geheugenkaartjes hebben want er zijn dus betere en goedkopere alternatieven.

Ik vind het jammer dat alle Panasonic en Canon ultracompacts ALTIJD hetzelfde uiterlijk hebben. Vooral Panasonic brengt regelmatig een nieuwe uit maar deze ziet er exact hetzelfde uit als de oude. Als ik een mooie camera zou willen zou ik geen van deze kiezen, dan ga ik veel liever voor een Casio S10 (dunste camera ooit) in een mooi kleurtje of een Sony of een ander leuk model.

Maar voor nu wordt het toch een Canon (want mn ouders hebben al een oude Panasonic en ik wil niet anno 2008 een camera kopen die eruit ziet als de camera die 3,5 jaar geleden is gekocht), tenzij ik in de winkel die 25-125 zoom van de Panasonic even kan uitproberen, dan wil ik misschien toch de Panasonic. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 17-12-2008 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46
Ja, want een goeie camera laat je gewoon in de winkel liggen omdat hij eruit ziet als een model van 3 jaar geleden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Matched: camera, euro, dig, de
Ik heb de voorgaande berichten met interesse gelezen, maar toch zie ik nog punten waarop er bij mij twijfels blijven bestaan. En wel tussen de volgende camera's: de Sony W170 en de Canon Ixus 90 IS.
Over de laatste is DPreview erg tevreden, maar als ik puur naar de specs kijk zie ik toch dat de zoom van de W170 beter is (5x vs 3x) en de ISO waarden van de Ixus 90 IS ook minder hoog gaan (3200 vs 1600). Daarbij is de W170 30 euro goedkoper in de pricewatch.

Maar wat is nu jullie oordeel? Waar scoort de Sony dan minder op dan de Ixus, en is dat zo duidelijk dat die 30 euro veel uitmaakt?

Ik wil graag goede foto's maken (wel P&S) op vakanties en tijdens concerten. Een ruige zoom is daarom voor mij wel handig, daar je soms niet altijd even vooraan staat. Het gebrek aan een fatsoenlijke zoomkwaliteit is ook hetgene dat mij ergert bij mijn huidige 5MP camera.

Ik hoop op een goed advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hogere ISO wil op een compact (in deze prijsklasse) meestal niet veel zeggen. Je wilt echt niet hoger dan 400 gaan, anders verga je van de ruis of krijg je door de post-processing een aquarel ipv een foto. :)

Ik gok dat de Canon betere beeldkwaliteit geeft dan de Sony.
De Sony heeft dan weer een grotere zoom.

'T is maar wat je belangrijk vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 02-05 09:15
Matched: camera, euro, dig, de
deejaylethal schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:36:
Ik heb de voorgaande berichten met interesse gelezen, maar toch zie ik nog punten waarop er bij mij twijfels blijven bestaan. En wel tussen de volgende camera's: de Sony W170 en de Canon Ixus 90 IS.
Over de laatste is DPreview erg tevreden, maar als ik puur naar de specs kijk zie ik toch dat de zoom van de W170 beter is (5x vs 3x) en de ISO waarden van de Ixus 90 IS ook minder hoog gaan (3200 vs 1600). Daarbij is de W170 30 euro goedkoper in de pricewatch.

Maar wat is nu jullie oordeel? Waar scoort de Sony dan minder op dan de Ixus, en is dat zo duidelijk dat die 30 euro veel uitmaakt?

Ik wil graag goede foto's maken (wel P&S) op vakanties en tijdens concerten. Een ruige zoom is daarom voor mij wel handig, daar je soms niet altijd even vooraan staat. Het gebrek aan een fatsoenlijke zoomkwaliteit is ook hetgene dat mij ergert bij mijn huidige 5MP camera.

Ik hoop op een goed advies. :)
Voor concerten zou ik voor een fuji met superccd gaan. Een f50fd,f60fd of f100fd. Bij die toestellen is iso 800 nog goed aanvaardbaar en 1600 soms zelf nog bruikbaar.
En zoals hierboven gezegd: het is niet omdat compacts die hoge iso's aankunnen dat die ook werkelijk bruikbaar zijn. De maximale isowaarde is een marketingpraatje dat nergens op slaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Teun_2 op 20-12-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera voor mijn moeder (bijna 70 en enthousiast fotografe). Ze gebruikt nu mijn bijna 2 jaar oude Nikon 5 megapixel doosje, maar die is erg traag als het gaat om meerdere foto's nemen. Nu kwam die camera met heel positieve reviews toendertijd, en werd dit "gebrek" niet genoemd; helaas.

Verder moet de camera simpel te bedienen zijn, en liefst op AA batterijen werken, en als het kan SD kaartjes aankunnen. Resolutie is niet zo belangrijk, het gaat om familiefoto's e.d.

Ik ga zelf ook aan de slag met zoeken, maar zijn er camera's die aanbevolen worden? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52

Fiber

Beaches are for storming.

Weet iemand uit ervaring hoe het zit met de kwaliteit van die 'Traveler' cameraatjes die de Aldi soms verkoopt? Bijvoorbeeld nu weer deze:
http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_51/OFF05.SHTML
http://www.traveler-service.de/dc-x5sued/index.htm
Waar voor je geld als point and shoot familiekiekjes en vakantiecameraatje of weggegooid geld? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Is er dan ook iemand die weet of je bij de W170 van Sony de ISO handmatig aan kunt passen? Of draait dit puur automatisch zodat ik al mn foto's verpest in t donker? :P

Verder ben ik benieuwd naar gebruikerservaringen met de Sony W170 en de Canon Ixus 80, 85 of (vooral) 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deejaylethal schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:17:
Is er dan ook iemand die weet of je bij de W170 van Sony de ISO handmatig aan kunt passen? Of draait dit puur automatisch zodat ik al mn foto's verpest in t donker? :P

Verder ben ik benieuwd naar gebruikerservaringen met de Sony W170 en de Canon Ixus 80, 85 of (vooral) 90.
Ixus90
W300 & Fuji F100

In de eerste review zit ook de Sony T700, dus met een beetje fantasie kun je de W170 er wel bij denken. Mijn conclusie tov de W170:
Voor jouw doeleinden zonde van je geld. De W150 biedt hetzelfde alleen zonder een betere variant van een Dynamic range optimizer die je binnen niet gebruikt. Daarnaast is de menubediening van de W serie een drama en gebruikt de camera de eigen Sony memory stick. Tot slot presteert de camera middelmatig bij minder licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-07-2023
Hoi,

Ik ben op zoek naar een geschikte camera voor vakantie en andere dingen.

Ik heb zeer beperkte kennis van digitale fotocamera's. Maar dat terzijde.

Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze camera's. Misschien dat een van jullie mij op de juiste pad kan wijzen.

De prijs komt net ietsjes boven de 250 euro uit. Hopelijk is dat geen probleem.

Olympus µ 1030 SW Groen

Panasonic Lumix DMC-TZ5 Zwart

Mijn voorkeur gaat toch uti naar de Panasonic, maar goed ik weet niet zeer weinig van af. Maar aan de specs te zien "lijkt" hij beter.

In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 20:03
Een mooie test op DPreview

[ Voor 3% gewijzigd door pinojo123 op 24-12-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 20:03
Fiber schreef op woensdag 24 december 2008 @ 03:11:
Weet iemand uit ervaring hoe het zit met de kwaliteit van die 'Traveler' cameraatjes die de Aldi soms verkoopt? Bijvoorbeeld nu weer deze:
http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_51/OFF05.SHTML
http://www.traveler-service.de/dc-x5sued/index.htm
Waar voor je geld als point and shoot familiekiekjes en vakantiecameraatje of weggegooid geld? O-)
Als je nou toch niet veel geld wilt uitgeven ga dan voor een Panasonic LZ8 125€ @ digicamshop
Ik heb hem zelf ook en ben er zéér tevreden mee.
Ik heb nog nooit ergens gelezen dat een onbekend merk een geweldige camera uitbrengt.

[ Voor 6% gewijzigd door pinojo123 op 24-12-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 10:54
gambieter schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:01:
Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera voor mijn moeder (bijna 70 en enthousiast fotografe). Ze gebruikt nu mijn bijna 2 jaar oude Nikon 5 megapixel doosje, maar die is erg traag als het gaat om meerdere foto's nemen. Nu kwam die camera met heel positieve reviews toendertijd, en werd dit "gebrek" niet genoemd; helaas.

Verder moet de camera simpel te bedienen zijn, en liefst op AA batterijen werken, en als het kan SD kaartjes aankunnen. Resolutie is niet zo belangrijk, het gaat om familiefoto's e.d.

Ik ga zelf ook aan de slag met zoeken, maar zijn er camera's die aanbevolen worden? :)
Zelf heb ik alleen wat ervaring met compacte camera's. Maar mijn advies is om even bij het merk Canon te kijken. Uit ervaring merk ik dat Canon eenvoudig te bedienen is (Mijn ouders gebruiken ook mijn camera om foto's te maken). Mischien iets in de buurt van een goedkopere Powershot serie? Deze zijn rond deze tijd ook nog eens in de aanbieding. De camera's gebruiken overigens 2xAA batterijen en supporten SD kaartjes. In automatische stand kun je er aardig mooie foto's mee maken. Mocht je moeder dat alsnog niet goed vinden, dan is er zelfs een mogelijkheid om alles handmatig in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PCMedic schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:41:
Zelf heb ik alleen wat ervaring met compacte camera's. Maar mijn advies is om even bij het merk Canon te kijken. Uit ervaring merk ik dat Canon eenvoudig te bedienen is (Mijn ouders gebruiken ook mijn camera om foto's te maken). Mischien iets in de buurt van een goedkopere Powershot serie? Deze zijn rond deze tijd ook nog eens in de aanbieding. De camera's gebruiken overigens 2xAA batterijen en supporten SD kaartjes. In automatische stand kun je er aardig mooie foto's mee maken. Mocht je moeder dat alsnog niet goed vinden, dan is er zelfs een mogelijkheid om alles handmatig in te stellen.
Thanks. Ik zat ook al bij Canon te kijken, en ben net naar de winkels geweest, maar dat was allemaal uitverkocht. Later meer :)

Edit: Het is uiteindelijk een Canon Ixus80 geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 01-01-2009 21:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 23:07
Matched: dig, de
Even een opmerking bij de mensen die perse AA batterijen erin willen kunnen doen:
Ik heb zelf toch gemerkt dat een toestel met lithium accu (ik heb zelf een panasonic TZ5) meer dan 200 foto's kan schieten met 1 acculading. Dus in principe hoeft een niet-AA accu helemaal geen probleem te zijn.
Voordat ik m kocht heb ik er nog aan gedacht om een 2e accu erbij te kopen, maar dat is dus niet echt nodig.
Mijn oude waar 4 AA's in moesten, die haalde dat helemaal niet.
Daarnaast zijn die oplaadbare AA accu's altijd leeg of bijna leeg als het toestel een tijdje ligt. Met een lithium accu heb je dat probleem niet. Hoevaak vergeet je niet om de batterijen op te laden de dag voordat je ergens heen gaat?

Anoniem: 213388

Matched: camera, onder, 250, de
Hoi allemaal,

Ik wil een camera met veel groothoek (min 30) en een goede videofunctie. En het liefst niet te groot.
Ook moet hij binnen goede foto's met de flits kunnen maken!!!

Nu zat ik te zoeken en kwam ik uit op 5 modellen
+ canon ixus 870is (video geen hd)
+ panasonic fx35 (veel ruis??)
+ panasonic fx500 (bijna onder de 250:) (veel ruis?)
+ sony w170 (veel ruis?)
+ panasonic tz5 (als de anderen echt niet goed zijn)

Wat raden jullie me aan???????????

De panasonic tz5 heb ik al een keer uitgeprobeerd thuis en was hierover zeer te spreken, maar hij is toch iets te groot. Hebben jullie zelf de andere modellen??? Velen praten over de vele ruis bij deze toestellen, vooral bij de pansonic fx35 en fx500....wat zijn jullie ervaringen???
Ik heb alle reviews van vele internationale websites al gelezen, maar zou graag nog eens gebruikerservaringen willen horen voor ik zelf weer op onderzoek uitga.

Alvast bedankt.

groetjes

Anoniem: 184739

hondapower schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:28:
Daarnaast zijn die oplaadbare AA accu's altijd leeg of bijna leeg als het toestel een tijdje ligt. Met een lithium accu heb je dat probleem niet. Hoevaak vergeet je niet om de batterijen op te laden de dag voordat je ergens heen gaat?
Setje Eneloops of Powerex aanschaffen en ook dat probleem is alweer opgelost :)

Anoniem: 211069

Matched: camera, onder, 250, dig, de
Anoniem: 213388 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:29:
Ik wil een camera met veel groothoek (min 30) en een goede videofunctie. En het liefst niet te groot.
Ook moet hij binnen goede foto's met de flits kunnen maken!!!

Nu zat ik te zoeken en kwam ik uit op 5 modellen
+ canon ixus 870is (video geen hd)
+ panasonic fx35 (veel ruis??)
+ panasonic fx500 (bijna onder de 250:) (veel ruis?)
+ sony w170 (veel ruis?)
+ panasonic tz5 (als de anderen echt niet goed zijn)

Wat raden jullie me aan???????????
Ik zou toch zeker kijken naar de Fujifilm f100fd. Deze camera heeft een groothoek van 28mm, heeft een goede flits en heeft die zelfs in vrij donkere omstandigheden niet eens nodig. Zoals hierboven al beschreven maakt hij zonder flits met ISO400 en zelfs ISO800 vrijwel ruisloze foto's! Met flits moet je wel heel goed kijken voor ruis! Deze camera is ook niet al te groot. Zit wel een videofunctie op, maar is niet veel bijzonders (geen HD of zo). Spreek trouwens uit ervaring, bezit zelf een f100fd en aangeschaft omdat dit DE camera is voor binnenfoto's met zo weinig mogelijk ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
hondapower schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:28:
Even een opmerking bij de mensen die perse AA batterijen erin willen kunnen doen:
Ik heb zelf toch gemerkt dat een toestel met lithium accu (ik heb zelf een panasonic TZ5) meer dan 200 foto's kan schieten met 1 acculading. Dus in principe hoeft een niet-AA accu helemaal geen probleem te zijn.
Voordat ik m kocht heb ik er nog aan gedacht om een 2e accu erbij te kopen, maar dat is dus niet echt nodig.
Mijn oude waar 4 AA's in moesten, die haalde dat helemaal niet.
Allemaal leuk en aardig, maar je mist volgens mij wel het grootste voordeel van AA batterij. AA batterijen zijn overal verkrijgbaar of je hier in Nederland bent of ergens in een verre land. Daarnaast doet een goed setje oplaadbare batterijen echt niet onder voor een accu. Zelf heb ik een setje oplaadbare batterijen van Varta. Koste mij incl snellader 15 euro. Kan jij voor 15 euro een nieuwe accu bestellen? (Overigens schiet ik met mijn Canon Powershot A720, makkelijk 300 foto's op een setje oplaadbare batterijen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Toch zweer ik ook bij een accu. Natuurlijk kan je overal ter wereld batterijen kopen. Maar dat is juist het mooie van een accu. Die hoef je nergens eerst te halen voordat je foto's kan maken.

1x opladen thuis en je kan zowat een week foto's maken. Hooguit nog 1x opladen op je bestemming. Als je ziet datie 3kwart leeg is kan je gewoon opladen zodat je weer een week vooruit kan. Dus een moment missen is er niet bij. 2e accu is dus ook niet nodig. Die kans is in elk geval niet groter dan de kans dat je extra batterijen bent vergeten/ook leeg zijn.
De acculader kan alle voltages aan, een verloopstekker heb je ook nodig bij je batterijlader. Dus ik zou niet weten waarom ooit nog een camera met batterijen kopen.

en daarnaast gaat een accu (li-ion of polymeer) stukken langer mee dan de beste oplaadbare batterijen, al helemaal als je een snellader gebruikt voor je batterijen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 01-01-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Matched: camera, onder, dig, de
Jazco2nd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:45:
Toch zweer ik ook bij een accu. Natuurlijk kan je overal ter wereld batterijen kopen. Maar dat is juist het mooie van een accu. Die hoef je nergens eerst te halen voordat je foto's kan maken.

1x opladen thuis en je kan zowat een week foto's maken. Hooguit nog 1x opladen op je bestemming. Als je ziet datie 3kwart leeg is kan je gewoon opladen zodat je weer een week vooruit kan. Dus een moment missen is er niet bij. 2e accu is dus ook niet nodig. Die kans is in elk geval niet groter dan de kans dat je extra batterijen bent vergeten/ook leeg zijn.
De acculader kan alle voltages aan, een verloopstekker heb je ook nodig bij je batterijlader. Dus ik zou niet weten waarom ooit nog een camera met batterijen kopen.

en daarnaast gaat een accu (li-ion of polymeer) stukken langer mee dan de beste oplaadbare batterijen, al helemaal als je een snellader gebruikt voor je batterijen.
Je logica ontgaat mij een beetje. Zoals je nu alles beschrijft heeft de accu nog steeds een groot nadeel tegenover een goede setje oplaadbare batterijen. Wat als je vergeten bent om je accu op te laden? Een setje oplaadbare batterijen worden meestal per 4 verkocht. Aangezien er meestal maar 2 in een camera gaan, blijft er dus nog twee opgeladen over. (meeste camera tasjes hebben nogeens een extra vakje om batterijen/accu/geheugenkaartjes in te stoppen) Uiteindelijk hoe je het ook bekijkt of beoordeeld, ook al zal ik vergeten zijn de batterijen op te laden, is het een kwestie van de batterijen vervangen en deze bij terugkomst op te laden.

Wat betreft de acculader, als je nou eens op internet rondkijkt. Dan merk al gauw dat bijna alle batterijladers een voltage van 110/240 50/60Hz aan kunnen. Dus dat moet dan ook geen probleem zijn. Vervolgens je argument over een verloopstekker. Hoe laadt jij je accu op? Via je camera of acculader? en waar is deze mee verbonden?

Als laatste, je verhaal over dat je accu langer meegaat dan welk andere (beste)oplaadbare batterij. Heb je hier een bron van, dus iets van een vergelijking tussen jouw accu en het beste oplaadbare batterij?
Verder wil ik je nog een vraag stellen, wat als je accu ineens defect raakt tijdens je vakantie en er alleen een supermarkt/kiosk in de buurt is. Wat doe je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:36
Heb al wat dagen rondgeklikt op het wereld wijde web, maar vind het erg lastig om een mening te vormen aangaande al dan niet kopen van een nieuwe digicam :)

Heb nu een Canon Ixus 60 en ben niet zo heel erg tevreden over foto's die bij nacht gemaakt worden of in slecht verlichte ruimtes. Foto's die overdag met of met voldoende licht genomen worden ben ik wel zeer over te spreken.
Nu vroeg ik mij af of dit met een nieuwe generatie cam in deze prijsklasse te verbeteren is. Met andere woorden, zijn de compact-cams van nu zoveel beter in deze omstandigheden dat ze een flinke verbetering opleveren tov de Ixus 60.
Ook is het natuurlijk mogelijk om met een statief te gaan fotograferen in het donker, wat de onschepte bij beweging doet afnemen. Wellicht is mijn doel daarmee ook bereikt..

Lastig lastig. Wellicht hebben jullie een idee, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@nachtapotheker: een paar posts boven je staat de camera van je keuze al genoemd; de Fuji F100 :P

DPreview heeft voor het kerstseizoen een groot aantal camera's met elkaar vergeleken. Deze camera staat in de groep dure compactcamera's oid.

@jazco2nd: een snellader is zelfs absoluut aan te raden voor het opladen van NiMh batterijen. Zie hiervoor het topic over oplaadbare batterijen. Hierin staat een mooie grafiek waarbij je bij een goede laadstroom precies kunt zien wanneer de batterijen vol zijn. Bij druppelladen is overladen haast onvermijdelijk. De optimalce laadstroom is 0.5C, waarbij C de capaciteit van de batterij is.

Naar mijn mening zijn twee goede redenen om voor een accu te gaan:
1) hogere spanning, waarmee de flister bijna gegarandeerd sneller is opgeladen voor het volgende shot (zie review van de A1000/A2000).
2) flexibeler met het tussentijds opladen van de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 22:36
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:53:
@nachtapotheker: een paar posts boven je staat de camera van je keuze al genoemd; de Fuji F100 :P

DPreview heeft voor het kerstseizoen een groot aantal camera's met elkaar vergeleken. Deze camera staat in de groep dure compactcamera's oid.
Dat had ik gezien ja ;) Hoe is deze cam echter bij voldoende licht... Landschappen in de zon bijvoorbeeld.. zijn de foto's dan net zo mooi als de Ixus?
Zal de reviews er nog wel eens op naslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286102

Ik heb zojuist maar gekozen voor de (ibood) Panasonic Lumix DMC-LZ10. Zat al een tijd te kijken naar de Lumix serie, aangezien deze erg goed bekend staan. Eerst wilde ik nog voor de hierboven genoemde Panasonic TZ5 gaan, maar toch een vrij dure camera en HD opnemen zal ik voorlopig toch niet doen. Nou maar hopen dat hij niet tegenvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Ik zit nu nog te twijfelen tussen de Fuji f100fd, de Canon Ixus 870 IS en de Ixus 90 IS. Heeft iemand gebruikerservaring met deze camera's? Of een ander mooi inzicht?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Matched: camera, euro, de
deejaylethal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:49:
Ik zit nu nog te twijfelen tussen de Fuji f100fd, de Canon Ixus 870 IS en de Ixus 90 IS. Heeft iemand gebruikerservaring met deze camera's? Of een ander mooi inzicht?

Bedankt!
De 90IS is voor 166 euro in de aanbieding bij een aantal Mediamarkten (staat in het aanbiedingenkrantje van deze week). Misschien helpt het je keuze te versimpelen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Shiver23 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:23:
[...]

De 90IS is voor 166 euro in de aanbieding bij een aantal Mediamarkten (staat in het aanbiedingenkrantje van deze week). Misschien helpt het je keuze te versimpelen.
Dat weet ik, dank je, maar ik vraag me af of de 50 euro het waard is om een "betere" camera te kopen.
Ik vind de 90IS eigenlijk een te zwakke zoom hebben... Hoewel, zo lijkt het mij met 3x zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

deejaylethal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:02:
[...]

Dat weet ik, dank je, maar ik vraag me af of de 50 euro het waard is om een "betere" camera te kopen.
Ik vind de 90IS eigenlijk een te zwakke zoom hebben... Hoewel, zo lijkt het mij met 3x zoom.
Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je wil zoomen :)
90IS is compacter en meer point-and-shoot. F100 en 870 kan je meer aan instellen en is wat geavanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286880

Hallo,

Ik wil een digitale camera van rond de €100 kopen, maar is het dan beter om een camera van 12mp en 3x optische zoom te kopen, of een camera van 8.3mp en 5x optische zoom?

Groetjes Nout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:29

Spotmatic

Ken sent me

Matched: camera, welke, de
Over het algemeen geldt: hoe minder megapixels, hoe minder ruis, dus hoe cleaner de foto's zijn. Maar dat zegt niets als de 5x lens minder scherp/contrastrijk is.

Om welke camera's gaat het en wat wil je met de foto's doen? Afdrukken of alleen gebruiken voor op het web?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je snelle reactie!
Het gaat om de:

Samsung Digimax S830 - 8.3mp - 5x optische zoom
FujiFilm Finepix F50fd - 12.0mp - 3x optische zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Matched: welke, de
Wat wil je met de foto's gaan doen? Hoe groot wil je afdrukken? Hoe belangrijk is zoom voor jou? Welke objecten wil je gaan fotograferen? Als je iets meer informatie geeft kunnen wij iets beter adviseren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Volgens mij maakt het geen reet meer uit boven de 6-7 megapixels, of je nou 8 of 12 hebt, het drukt allemaal tot zeker 1,5 meter goed af.

Maar een andere tip: ga naar je lokale fotoboer en hou ze allebei in je handen, voel welke fijner in de hand ligt, welke intuïtiever werkt en baseer dáár je keuze op.

[ Voor 11% gewijzigd door NickH op 13-01-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O sorry, dat had ik nog niet gezegd idd. Maar ik wil de camera niet echt voor fotografie gebruiken enzo, maar gewoon om leuke foto's te maken met uitstapjes enzo. Ik wil de foto's gewoon op normaal formaat (10x15 dacht ik) afdrukken. Maar ik vind het wel leuk om ver in te zoomen op dingen, zonder dat de kwaliteit heel erg achteruit gaat, dus zijn dan megapixels belangrijker of optische zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Anoniem: 286880 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:30:
O sorry, dat had ik nog niet gezegd idd. Maar ik wil de camera niet echt voor fotografie gebruiken enzo, maar gewoon om leuke foto's te maken met uitstapjes enzo. Ik wil de foto's gewoon op normaal formaat (10x15 dacht ik) afdrukken. Maar ik vind het wel leuk om ver in te zoomen op dingen, zonder dat de kwaliteit heel erg achteruit gaat, dus zijn dan megapixels belangrijker of optische zoom?
Dan zou ik voor minder megapixels gaan en meer zoom..

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

12mp op zo'n klein kutsensortje is nergens voor nodig, dus ga voor die andere.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Okee bedankt voor jullie tips!!
Dan ga ik voor die met meer optische zoom.

Nogmaals bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Matched: welke, dig, de
OneUp schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:31:
[...]

Dan zou ik voor minder megapixels gaan en meer zoom..
Hier ben ik het mee eens. Als je niet groter wilt afdrukken dan een bepaalde grens (je noemt zelf al 10x15) dan zijn meer megapixels niet direct nodig. Optische zoom is vele malen beter dan digitale zoom (welke je gewoon het beste nooit kunt gebruiken).

Een trip naar de fotozaak om beide toestellen te bekijken is ook een goede tip inderdaad. Stel je verder nog eisen aan het opslagtype, type accu / batterij etc?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 17:27

ThunderNet

Flits!

Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de
Lees dit topic eens door, hier is al veel informatie te vinden:
Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3

:) Daarnaast geef je het antwoord eigenlijk al zelf. Als je graag ver wilt inzoomen, is het handig dat je ook echt kunt inzoomen, en dus ben je optische zoom nodig. Om op 15x10cm af te drukken is 6 megapixel al meer dan voldoende.

Kijk dus even in het topic waar ik net naar linkte, mocht je verdere vragen hebben kun je ze daar stellen. Echter let er dan even op, dat je er dan bij vermeld wat je zoals al zelf gezocht en gevonden hebt, want over dit onderwerp is meer dan genoeg informatie te vinden:)

Succes en welkom op GoT!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
ik wil de camera niet echt voor fotografie gebruiken enzo, maar gewoon om leuke foto's te maken
Volgens mij valt leuke foto's maken ook onder fotografie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
megapixels zijn beter geschikt om mee te patsen bij je vrienden dan zoom, dat kan ook iets zijn om rekening mee te houden

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het grappige is dat normaliter de vergelijking opgaat meer pixels, meer ruis.

Blijkbaar heeft nog niemand gekeken naar de camera's die TS op het oog heeft. De Fuji F50 is een van de meest ruisvrije camera's op de markt. Dit 12 mp model staat tegenover een Samsung camera waarbij ik moet zeggen dat ik van dit laatste merk nog nooit een ruisvrije camera ben tegen gekomen.

Daarnaast hebben we nog de discussie AA batterijen vs accu, lenskwaliteit, bouwkwaliteit, etc etc.

Zonder enige vorm van reservering zeg ik dat de Fuji F50 een veeeeeel betere camera is dan de Samsung S830

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 13-01-2009 15:48 . Reden: niet de S850, maar de S830 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 15:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Matched: dig
Een zooitje posts meegenomen naar dit topic. Nout15 had zijn eigen topic geopend, maar dat was niet nodig.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Laatst online: 18-04-2024
Hallo allemaal. Ik wil een camera kopen rond de 100 euro. (tussen de 90 en 120 euro ofzo), maar ik heb er niet echt verstand van. Kunnen jullie mij helpen?

Ik wil een compacte camera (redelijk dun) om leuke foto's mee te kunnen maken bij bijvoorbeeld feestjes, uitgaan, etc. Dus naast mooie foto's bij daglicht, ook mooie foto's in het donker met de flits.
Ik ga de foto's waarschijnlijk nooit afdrukken, maar alleen op mijn computer of tv oid bekijken.
Verder wil ik graag een zwarte camera omdat ik dat gewoon mooi vind :*) \
Ook wil ik niet met ingewikkelde instellingen te hoeven spelen (ISO ofzo? :P), maar gewoon in elke situatie direct foto's kunnen maken. En als het even kan, zou het ook lekker zijn als hij een beetje snel is qua menuutjes en foto's maken.

Er zijn zoveel camera's waar ik uit kan kiezen dat ik de bomen door het bos niet meer zie. Hieronder een paar die me wel leuk leken, maar als jullie nog andere suggesties hebben hoor ik het graag!

Sony Cybershot DSC-W120 (voor rond de 120 euro te krijgen):
Link

Exilim Ex-Z80 (rond de 120 euro)
Link

Olympus FE-20 (100 euro)
Link

[ Voor 8% gewijzigd door bartos88 op 17-01-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou voor de Casio Z85 gaan (is verkrijgbaar voor dezelfde prijs volgens mij) of voor de Sony W120. Verschil zit hem in het zoombereik 3x tegen 4x, MS Duo vs SD kaarten, formaat, bedieningsgemak, schermgrootte. Beide zijn leuke capabele camera's in die prijscategorie. Eveneens een interessante camera is de Fuji Z100 die eveneens in dezelfde prijscategorie verkrijgbaar is (5x zoom, beeldstabilisator, accu, SD kaarten, etc). Kortom prima keuzes en weinig verschil in kwaliteit. Kies degene die je het leukst vindt, aantrekkelijkste specs vindt hebben, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
thanks voor de snelle reactie. Denk je dat de Sony SteadyShot-beeldstabilisatie echt duidelijk verschil geeft? De W115 is namelijk ietsjes goedkoper en ook nog inclusief een tasje, maar die heeft geen steadyshot beeldstabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: onder, euro, de
Voor die paar euro altijd een model kiezen met een beeldstabilisator! Het scheelt bij Sony ongeveer 1.5 stop; dat betekent dat je met circa 40% van de hoeveelheid licht nog een scherpe foto kunt nemen van niet bewegende onderwerpen. Een 3th party tasje kost je misschien een tientje. Niet te moeilijk over doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Thanks voor de info. De olympus, de fuji en de W115 zijn voor me afgevallen. Nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen de Casio Exilim EX-Z85 en de Sony CyberShot W120.
De Casio is dunner, dus handiger om in mn zak te doen ofzo, maar de Sony heeft SteadyShot-beeldstabilisatie. Verder schijnt de Carl Zeiss lens van de Sony heel goed te zijn.

Nog even over brainstormen dan maar :)

[ Voor 5% gewijzigd door bartos88 op 17-01-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Je hebt ook de W125, dat is dezelfde camera, maar mét tasje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
deejaylethal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:49:
Ik heb een ixus 870, mooi compact, goudkleurig was een tientje goedkoper, past in canon tasje in broekzak. (dockers, geen spijkerbroek) Ik heb ook een Crumpler tasje gepast, dat was niks.
Vlot in de bediening. Lensje gaat van 5-20mm (30-118mm kleinbeeld equiv. volgens picasa)
Als je opnames veraf maakt de focus op oneindig zetten, er is geen diaframa voorkeur je schiet altijd wide-open.
f/2.8 tot f/5.8 op zich niet erg je wil de ISO toch zo laag mogelijk houden, kleiner diafragma geeft diffractie en de scherptediepte is groot genoeg.
10MP is teveel, ruis is al zichtbaar op ISO100 (niet storend) bij ISO400 blijft er al weinig detail over.
Ik heb hem op 6MP staan geeft wat kleinere bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartos88 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:47:

De Casio is dunner, dus handiger om in mn zak te doen ofzo, maar de Sony heeft SteadyShot-beeldstabilisatie. Verder schijnt de Carl Zeiss lens van de Sony heel goed te zijn.
De Casio heeft eveneens een beeldstabilisator dmv CCD-shift. Het verschil zit hem dus in grootte van de camera, bediening, type geheugenkaart, 4x zoom vs 3x zoom en filmkwaliteit. Verder ben ik het met je oneens dat een Zeiss lens het verschil maakt. Er is niks mis met het lensje in de W120, maar als je kijkt naar de W300 daar valt die lens keihard door de mand. Het is dus een kwestie van branding. Voorheen gebruikte Casio Pentax objectieven en ik denk dat zij dat nog steeds doen. Bij diverse Casio modellen vind ik de kwaliteit van het objectief dik in orde; bij dit specifieke model weet ik het niet, maar ga ervan uit dat ie goed is.

Succes en niet te lang nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Anoniem: 22659 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:52:
[...]

De Casio heeft eveneens een beeldstabilisator dmv CCD-shift.
Nogmaals bedankt, maar ik heb nog 1 vraagje :)

Is dat CCD-shift een softwarematige stabilisatie? of echt een optische? Ik las namelijk in een review dat de z85 geen optische stabilisatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bewijs dat ie CCD-shift stabilisatie heeft.

Er bestaat CCD-shift en lens-shift stabilisatie. Beide zijn even effectief in dit zoombereik, maar bij een groter zoombereik is lens-shift effectiever (nogmaals bij dit bereik maakt het geen verschil). Voor de duidelijkheid: het betreft dus een optische stabilisatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275688

Ik begin nu meer naar de z85 te neigen. Ook omdat de website van de z85 heel enhousiasmerend is :P.

Maar ik betwijfel nog steeds of hij wel echt CCD shift stabilisatie heeft. Ik heb het idee dat 1 review-site het per ongeluk in de specs heeft opgenomen en dat andere sites het hebben overgenomen ofzo. Want op de Casio site zelf staat bij nieuwere modellen heel prominent bij de key features dat hij CCD shift image stabililization heeft, maar bij de z85 wordt er helemaal niks over gezegd :S

Volgende week maar even in de winkel beiden bekijken, maar ik denk dat het feit dat de z85 dunner is, en gebruik maakt van SD kaarten de doorslag gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben het met je eens. Het lijkt erop alsof hij idd geen stabilisator heeft. Vreemd. Je moet zelf maar even bedenken in welke mate de beeldstabilisator de doorslag kan geven. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275688

Geen matches
Yes, thanks voor je hulp iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03
Matched: camera, 250, de
Hier wordt een hele zwik goedkope camera's getest, en de Sony komt als beste uit de bus. De Casio is dan wel niet meegenomen in de test, maar met de Sony zal je zeker weten geen miskoop doen. Beeldstabilisator is echt een functie die het verschil kan maken.

Overigens lezen jullie niet goed, op dpreview gaat het stukje met CCD-shift over de Z300 en Z250, de Z85 heeft een apart kopje met nieuwe features, en daar staat geen CCD-shift bij. Bij de specificaties staat idd wel dat de Z85 CCD-shift heeft, volgens mij heeft dpreview hun eigen stukje niet goed gelezen :D .

[ Voor 34% gewijzigd door MarcoC op 19-01-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

Matched: camera, 250, dig, de
MarcoC schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:38:
Hier wordt een hele zwik goedkope camera's getest, en de Sony komt als beste uit de bus. De Casio is dan wel niet meegenomen in de test, maar met de Sony zal je zeker weten geen miskoop doen. Beeldstabilisator is echt een functie die het verschil kan maken.

Overigens lezen jullie niet goed, op dpreview gaat het stukje met CCD-shift over de Z300 en Z250, de Z85 heeft een apart kopje met nieuwe features, en daar staat geen CCD-shift bij. Bij de specificaties staat idd wel dat de Z85 CCD-shift heeft, volgens mij heeft dpreview hun eigen stukje niet goed gelezen :D .
Hoe is die Sony dan met focus in low light situaties? Dat is met mijn huidige Canon Powershot echt waardeloos :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Je kan de focus eventueel handmatig instellen :). Op 1 meter, 3 meter, 7 meter en oneindig ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
MarcoC schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:22:
Je kan de focus eventueel handmatig instellen :). Op 1 meter, 3 meter, 7 meter en oneindig ofzo.
Mijn W110 heeft geen optie voor mf, dus ik neem aan dat de 120, wat dezelfde camera is, maar met is, dat ook niet heeft. Focus gaat in het donker op mijn w110 relatief vlot. Volledig uitgezoomd wel veel sneller dan ingezoomd.

[ Voor 6% gewijzigd door Teun_2 op 20-01-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Kan je wel aannemen, maar ik heb de W120 en ik zeg dat hij het wel kan :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282840

Hey ik ben nu al een tijdje geïnteresseerd in fotografie en rij regelmatig door een lading weilanden en zie daar dan een paar honden vogels zitten en dan denk ik dat zou ik wel eens mooi op de foto willen zetten. Heb alleen nog helemaal geen echte ervaring in fotografie. Wel eens wat foto's gemaakt voor de fun met camera van ouders en telefoon. Maar nooit echt op dingen zoals sluitertijd en alles wat er bij kan komen kijken gelet. Dus beetje huis tuin en kuiken fotografie :)

Nu lijkt het me erg leuk om te doen. Maar om gelijk nou camera van paar honderd euro te kopen als arme student vind ik beetje te gek. Dus wil graag beginnen met cameratje van 100-150 euro. Ben opzoek naar een compacte camera die ik zo in me tas kan doen en overal mee kan nemen. Dus niet eentje van 20 kilo met een 30 cm lange lens >:)

Wat wil ik gaan doen met de camera:
  1. Dingen in openlucht fotograferen, dus bijvoorbeeld een vogel in een boom. Of een lading vogels in de weilanden. Een vogel in de lucht zou ook mooi zijn maar denk niet dat dat makkelijk te doen is voor een beginnende iemand als mij en ook niet met een camera van dit budget
  2. Dingen in huis fotograferen, zoals een plantebak of een macro foto van een lamp.
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een beetje een all-round camera.

Ik kwam zelf bij deze camera: Canon Powershot a590
Ook vraag ik me af of het merk camera er nog toe doet of dat alle merken redelijk gangbaar zijn bij de low-budget camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:53

IkWilbert

Het is mij!

ik zit met een dilemma, heb op dit moment een casio exilim camera, deze bevalt me echt niet... maakt gewoon slechte foto's. Nu ben ik dus aan het kijken naar een nieuwe. Maar wat is goed?

Ik ben geen die-hard fotograaf maar wil wel leuke plaatjes schieten op zijn tijd. Wat is aan te raden? Wil ongeveer 150 euro uitgeven.

Is deze misschien iets? Of moet ik ergens anders naar kijken.

Canon IXUS 80 IS?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Ik lees ondertussen ook even mee. Ben ook op zoek naar een camera van rond de 100-150.
Hoor over Casio erg verschillende verhalen. De Lumix van de buurvrouw ziet er ook erg goed uit.
Heb zelf vaak Canon gehad en ben daar ook erg over te spreken.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 154173 op 22-01-2009 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Anoniem: 282840 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:25:
Hey ik ben nu al een tijdje geïnteresseerd in fotografie en rij regelmatig door een lading weilanden en zie daar dan een paar honden vogels zitten en dan denk ik dat zou ik wel eens mooi op de foto willen zetten. Heb alleen nog helemaal geen echte ervaring in fotografie. Wel eens wat foto's gemaakt voor de fun met camera van ouders en telefoon. Maar nooit echt op dingen zoals sluitertijd en alles wat er bij kan komen kijken gelet. Dus beetje huis tuin en kuiken fotografie :)

Nu lijkt het me erg leuk om te doen. Maar om gelijk nou camera van paar honderd euro te kopen als arme student vind ik beetje te gek. Dus wil graag beginnen met cameratje van 100-150 euro. Ben opzoek naar een compacte camera die ik zo in me tas kan doen en overal mee kan nemen. Dus niet eentje van 20 kilo met een 30 cm lange lens >:)

Wat wil ik gaan doen met de camera:
  1. Dingen in openlucht fotograferen, dus bijvoorbeeld een vogel in een boom. Of een lading vogels in de weilanden. Een vogel in de lucht zou ook mooi zijn maar denk niet dat dat makkelijk te doen is voor een beginnende iemand als mij en ook niet met een camera van dit budget
  2. Dingen in huis fotograferen, zoals een plantebak of een macro foto van een lamp.
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een beetje een all-round camera.

Ik kwam zelf bij deze camera: Canon Powershot a590
Ook vraag ik me af of het merk camera er nog toe doet of dat alle merken redelijk gangbaar zijn bij de low-budget camera's.
Voor vigels en honden en zo'n dingen ga je toch echt wel wat zoom kunnen gebruiken. Helaas vind je dei enkel op het het hogere segment cameras. Als ik jou was dan zou ik of mijn budet wat optrekken of een tweedehandse camera overwegen.

Aan de mensen hierboven. Met een ixus 80 is doe je iig niets verkeerd. Goede prijs/kwaliteit imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:53

IkWilbert

Het is mij!

Ik zit te twijfelen tussen de canon ixus IS 80 en de Sony cybershot WS-130. Wat is de beste keuze?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22

Barrycade

Through the...

Zijn ze bij Sony al van de memorysticks afgestapt? Anders is sowieso de Canon een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:42

Vis

Heeft er iemand ervaring met de Sony DSC H10?

Mijn pa is van plan een nieuwe camera te kopen, omdat zijn oude Sony DSC (welk type, geen idee) kapot is..
En hij heeft nog memory pro duo kaartjes over die hij wil gebruiken.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Matched: onder, de
IkWilbert schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:59:
Ik zit te twijfelen tussen de canon ixus IS 80 en de Sony cybershot WS-130. Wat is de beste keuze?
Geen idee, zoek eens wat reviews? Houd er inderdaad ook rekening mee dat ed geheugenkaartjes voor de sony zo'n 4x duurder zijn dan die voor de canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Matched: camera, onder, dig, de
Vis schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:14:
Heeft er iemand ervaring met de Sony DSC H10?

Mijn pa is van plan een nieuwe camera te kopen, omdat zijn oude Sony DSC (welk type, geen idee) kapot is..
En hij heeft nog memory pro duo kaartjes over die hij wil gebruiken.
Ligt eraan hoe groot die kaartjes zijn maar tegenwoordig zijn de bestanden van de nieuwere cams groter waardoor er minder op zo'n kaartje past... Daarnaast is SD echt rete goedkoop, dus minder reden om aan sony te blijven hangen ;)

(Tenzij die sony die je noemt een goeie is en geen problemen hebt met memory sticks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 105262 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:22:
[...]

Ligt eraan hoe groot die kaartjes zijn maar tegenwoordig zijn de bestanden van de nieuwere cams groter waardoor er minder op zo'n kaartje past... Daarnaast is SD echt rete goedkoop, dus minder reden om aan sony te blijven hangen ;)

(Tenzij die sony die je noemt een goeie is en geen problemen hebt met memory sticks)
Het is niet zo dat Memorystick zo enorm duur is. Relatief gezien misschien wel maar voor een paar euro meer heb je ook een 4GB MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282840 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:25:
Hey ik ben nu al een tijdje geïnteresseerd in fotografie en rij regelmatig door een lading weilanden en zie daar dan een paar honden vogels zitten en dan denk ik dat zou ik wel eens mooi op de foto willen zetten......
Zoals al eerder aangegeven heb je hiervoor veel meer zoom nodig dan dat de door jou genoemde camera kan bieden. De belangrijkste specificatie hierbij is het aantal mm's in de telestand. Dit moet minimaal ca 300 mm in kleinbeeld zijn, maar liever veel meer dan dat. Ik denk dat je eens moet beginnen met kijken naar de Panasonic TZ4, wellicht een goedkope Fuji ultrazoom of een Kodak toestel (die ik zou laten liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Matched: onder, de
Zoutvat schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:16:
[...]

Geen idee, zoek eens wat reviews? Houd er inderdaad ook rekening mee dat ed geheugenkaartjes voor de sony zo'n 4x duurder zijn dan die voor de canon.
Valt best mee, zou het eerder op anderhalf keer zo duur houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77543

Matched: camera, welke, euro, 250, dig, de
Bijna op wintersport, en toch geen zin om mijn D10 op de piste mee te slepen.
Mijn budget is +- 250 euro.

Ik heb een aantal kandidaten die mij zelf erg aanspreken:

Fuji FinePix F100fd
Canon Digital Ixus 870 IS
Panasonic Lumix DMC-TZ5

Ik wil graag een camera met groothoek lens, dat bieden deze allemaal. Ze passen allemaal binnen het buget, uiteraard zal ik er nog een benodigde geheugenkaart moeten aanschaffen. Alle toestellen komen goed uit de reviews die ik heb bekeken, uiteraard hebben ze allemaal hun goede & zwakke punten.

De panasonic is met zijn 10x zoom natuurlijk op dat opzicht de uitblinker, alleen is dit geen vereiste.
Wat is zoek voor mijn gebruik is een camera die niet alleen voor deze aankomende wintersport goed is.

Ik zou hem graag gebruiken bij buiten activiteiten, maar daar verwacht ik toch weinig grote kwaliteitsverschillen, maar ook op feestjes, en tijdens het uitgaan wil ik toch leuke kiekjes kunnen schieten, en hier zitten vaak de grote verschillen, flitsende discolampen, weinig licht. Welke camera presteerd het best?

Zie ik bij een van de toestellen iets over het hoofd, ik wil graag een camera die op alle punten goed kan meekomen, en niet uitblinkt op één terrein. Dus buiten, binnen, feestjes. Het moet allemaal kunnen.

Is er dan echt een afvaller? Of ontlopen ze elkaar allemaal niet veel? Of heb ik een camera die dit wellicht nog beter kan over het hoofd gezien?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 77543 op 25-01-2009 12:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt_IA
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
Matched: camera, onder, euro, dig, de
Ik zoek een camera voor niet meer dan 200 euro. Ik gebruik hem zelf voor vakantiefoto's enzo, en mijn vader wil hem gebruiken voor z'n werk (hij moet dan foto's maken van meubelstukken in (kleine) kamers bijv.)

Ik zoek al een tijdje zelf, maar de eisen die ik heb kan je niet invullen op van die vergelijk-sites. XD

Ik heb geleerd dat je bij een camera goed moet opletten op de grootte van de beeldsensor en dan niet teveel megapixels op die beeldsensor.

Mijn eisen zijn dus:
onder de 200 euro
grote beeldsensor (het liefst groter dan 0,43 inch al weet ik niet of dat bestaat voor deze prijsklasse)
niet meer megapixels dan 7,3 ofzo, maar ook zeker niet minder dan 5
Beeldstabilisator
automatische focus
video-opnamen met geluid (ook van een beetje kwaliteit het liefst, dus meer dan 15fps)

Optionele eisen (van belangrijkste naar minst belangrijk):
Groothoek, is nodig voor de foto's die mijn pa voor z'n werk moet maken.
Eventueel een beetje goed merk voor de lens, ik weet niet hoe belangrijk dat is bij compacts.
Een grote optische zoom is soms misschien wel handig (groter dan 4x)
Serie-opnamen zijn wel leuk, maar hoeft niet.
Ik zag dat olympus een waterdichte had, da's misschien ook wel leuk, maar zeker geen hoge eis

Ik weet dat ik veel eisen heb, maar als je de optionele weghaalt valt het toch nog wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, onder, euro, 250, de
Hoi,

Ik wil graag een compactcamera kopen en zou graag jullie advies willen.

Ik wil graag een camera die binnen met flits mooie foto's maakt en het liefst met een groothoek en sluitertijdinstelmogelijkheden (dan krijg ik tenminste alles scherp).
Ik ben vanaf augustus al bezig met zoeken, dus ik weet inmiddels wel wat er op de markt is.

Ik zoek een camera tot 200 euro (internet)
Ik twijfel nu tussen een

+ fuji finepix f50d of f60d, hierbij kan ik de sluitertijden instellen, helaas geen groothoek (zoooo jammer is dat he, anders wist ik het al wel)...ik zag ook dat deze camera in het donker met en zonder flits mooie foto's maakt.

+panasonic fx35...hierbij kan ik de sluitertijd in een menuutje toch op 1/250 instellen . Ook heeft het een groothoek van 25mm....helaas vond ik dat hij donkere foto's maakt. Leuk dat hij hd movies maakt. En niet zoomen tijdens het filmen.

+panasonic tz5...weer wat groot, ...ook hierbij de sluitertijd in te stellen op 1/250. Ook groothoek van 28mm en je kunt zoomen, ook tijdens het HD- filmen (is toch ook weer leuk).

+panasonic fx500 is er ook nog, maar die is weer wat duurder. Alles in te stellen

Graag jullie advies!!! Ik weet het echt niet meer!!!!!!
Eerst wilde ik de panasonic tz5...door het zoomen en de groothoek en toch de sluitertijdkeuze.
Toen weer de panasonic fx35 doordat hij zo makkeljik klein is, de groothoek en met ook sluitertijdkeuze.
En nu weer de fujipinepix f50d of f60d omdat blijkt dat die binnen met en zonder flits erg mooie foto's maakt....en ik maak namelijk veel foto's binnen!!!...Ook is hier van alles in te stellen,,,dus een fuji f100d valt voor mij af, want die heeft geen sluiterkeuzemogelijkheden.

Qua beste camera is de canon g10 weer de beste natuurlijk...die heeft alles, maar is weer te duur.
Ook een sony h50 is goed, maar die is weer groot. Prijs is wel goed en is supersnel!!!

Graag jullie adviezen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattia
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-11-2020
Matched: camera, onder, euro, dig, de
Die 'grote beeldsensor' eis is denk ik ietwat aan de optimistische kant, en minder dan 10MP op een huidige generatie camera is haast niet te vinden (helaas). Met een budget van rond de 200 zou ik gaan voor de Fuji FinePix F100d (zie de premium compacts group test bij DPreview, waar die als winnaar uit de bus kwam) - goed in laag licht, redelijke groothoek (28mm), prima zoom range voor zo'n compactje, beeldstabilisatie, video 30FPS (wel VGA kwaliteit). Andere optie zou de f60d zijn van Fuji, iets goedkoper, echter minder groothoek.

Je andere optie -wel wat mindere laag licht performance dan de Fujis, die toch nog steeds vrij bijzonder zijn in dit prijssegment - is de Panasonic Lumix FX37 - echte groothoek (25mm), goede zoom, betere video (720p), betere image stabilisation, Leica lens, lekker compact, mooi hebbedingetje, momenteel bij MyCom te bestellen voor net onder de 200 euro. Panasonic maakt juweeltjes van cameras tegenwordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, 250, de
Voor EVERTT en DOT_CRAZY

IVoor Dot_crazy.
k zou de Panasonic tz5 nemen...hierbij kun je de sluitertijd in een bepaald menuutje toch instellen op 1/250, zodat je bij beweging geen wazige beelden krijgt! Bij de andere kun je dit niet instellen.
Ik heb zelf de 860 is geprobeerd, de voorloper van de 870is, maar hierbij kreeg ik buiten bij beweging wazige beelden. Bij de panasonic tz5 was dat toch beter omdat de sluitertijd daar dus in te stellen was.
De f100d komt bij cameras.co.uk niet goed uit de bus

Voor evertt
Panasonic tz5...redelijk compact...zoomen tot 10x, groothoek van 28 mm en de sluitertijd is in te stellen op 1/250 ...Hij is ook niet te klein, maar toch goed in een tas mee te nemen.

Succes metjullie keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: 250, de
Voor dot_crazy.
En je kan natuurlijk de fx35 nemen....de voorloper van de fx37... Hierbij ook de sluitertijd in te stellen in een bepaald menuutje tot 1/250...en heeeel klein, dus ideaal voor bij het uitgaan...makkelijk mee te nemen. En zoomen tot 4x.(niet bij het filmen..dat kun je bij de tz5 wel)..Filmt in hd.
Uit reviews vonden de experts, als ik het me goed herinner...de fx35 beter dan de fx37.

Succes....

Kunnen jullie mij advies geven trouwens???? Boven staat mijn vraag!!!! Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De fx35/37 is inderdaad ook een prachtig toestelletje, zeker gezien hij lekker klein is. Dit opent toch weer andere mogelijkheden, zeker aangezien hij "maar" 22mm dik is, in tegenstelling tot de 36mm van de tz5. Wat het "broekzak comfor" natuurlijk ten goede komt. Ik zal me goed af moeten vragen of 5x optische zoom niet ruim voldoende is. Aangezien de 10x zoom van fz5 me ook erg naar dat toestel doet neigen.

De f100fd zou in dat geval ook nog prima mee kunnen doen met zijn dikte van 23,5mm.

Ik vind het best raar dat er toch verschillende meningen over de f100fd zijn, de ene site kiest hem als beste in zijn klasse, en bij een andere site komt hij weer als "slechtere" uit de bus. Toch lees ik over het algemeen dat hij in donkere omstandigheden de "uitblinker" in zijn prijsklasse is. Is er iemand die wellicht "party" pics tot zijn/haar beschikbaar heeft van zowel de fx35/37 & f100fd?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 77543 op 25-01-2009 20:32 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt_IA
Ok, ik denk dat ik voor de TZ5 ga.
Van alle sample-images die ik tot nu toe gevonden heb van de verschillende camera's zien die van de TZ5 er toch wel het beste uit. Hij komt ook net iets beter uit in reviews en de specificaties zien er ook gewoon heet uit.

Het zou kunnen dat die net boven de 200 uitkomt, maar dat is niet erg. Mijn vader betaald hem en wilde het liefst onder de 200, dus alles wat er boven komt betaal ik dan wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Evertt_IA op 25-01-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt_IA
*kick*

Nog even een vraagje.
Ik lees veel geklaag over dat de TZ5 veel ruis geeft bij hoge ISO (bijvoorbeeld bij weinig licht dus).
Maar als je dan gewoon de ISO op 100 zet en de sluiter heel lang open, krijg je dan wel een acceptabele foto met weinig tot geen ruis? Ik zou het niet weten omdat ik nog nooit een eigen camera heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Matched: camera
Ja. Maar sowieso geven alle camera's met een relatief kleine lens en veel megapixels (dus elke compactcamera eigenlijk) veel ruis. Ik zou er niet te zwaar aan tillen.

[ Voor 96% gewijzigd door MarcoC op 27-01-2009 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Laatst online: 30-04 08:09

fabulaus

Ja toch

In automatische stand hebben compact camera's altijd de neiging om een overdreven hoge ISO te gebruiken. Speel hier gewoon een beetje mee in de handmatige stand en je zult snel merken dat de ISO veel lager kan en hierdoor dus de ruis voorkomt of in ieder geval een stuk vermindert.
Wat ook wel van belang is bij de aanschaf is het letten op een niet te diep gelegen en grote lens.. Bij sommige camera's ligt de lens diep in de behuizing en/of is deze erg klein. Het gevolg hiervan is minder licht in de lens waardoor je met hogere ISO moet gaan werken en dus meer kans op ruis krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De hoge ISO-waarde wordt vaak gekozen omdat de camera er van uitgaat dat men liever scherpe dan zuivere foto's heeft. Opzich niet geheel onterecht, in het compactcamera-segment zijn relatief weinig mensen die de kwaliteit op 100% belangrijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Anoniem: 77543 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:30:
De fx35/37 is inderdaad ook een prachtig toestelletje, zeker gezien hij lekker klein is. Dit opent toch weer andere mogelijkheden, zeker aangezien hij "maar" 22mm dik is, in tegenstelling tot de 36mm van de tz5. Wat het "broekzak comfor" natuurlijk ten goede komt. Ik zal me goed af moeten vragen of 5x optische zoom niet ruim voldoende is. Aangezien de 10x zoom van fz5 me ook erg naar dat toestel doet neigen.

De f100fd zou in dat geval ook nog prima mee kunnen doen met zijn dikte van 23,5mm.

Ik vind het best raar dat er toch verschillende meningen over de f100fd zijn, de ene site kiest hem als beste in zijn klasse, en bij een andere site komt hij weer als "slechtere" uit de bus. Toch lees ik over het algemeen dat hij in donkere omstandigheden de "uitblinker" in zijn prijsklasse is. Is er iemand die wellicht "party" pics tot zijn/haar beschikbaar heeft van zowel de fx35/37 & f100fd?
dpreview is toch wel zo'n beetje dé camera review site. Wat daar wordt aanbevolen mag je blind op vertrouwen. Zie de grote reviews van hun eind december. In de klasse "Premium Compact" camera's wint de f100fd van de panasonic en de canon. Aangezien de camera vrij klein is zou je hem ook winnaar van de ultracompacts kunnen noemen (daar is de ixus90 de winnaar maar die is haast even groot en niet zo ultracompact).
En aangezien deze ook gewoon SDHC slikt, kunnen Panasonic/Canon gebruikers probleemloos overstappen. Alleen compressie bij films ontbreekt bij deze Fuji.. verder kan je hem alleen om zn uiterlijk afwijzen.

PS: als je de review bekijkt (de conclusie) begrijp je direct waarom sommige sites hem net niet de beste noemen, maar hij wint het op de meeste punten en op de andere punten is er weinig verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 28-01-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik er wel uit ben. De TZ5 gaat afvallen, hij is toch wat te groot om op zak mee te nemen, en die 10x zoom ga ik op de piste en tijdens een feestje echt niet nodig hebben. In de gevallen waar ik veel zoom nodig heb heb ik altijd mijn Canon D10 + 300mm nog.

Ik ben toch wel erg gecharmeerd van de F100fd, mede dankzij de uitslag van de compact camera test van december op dpreview en gewoon de foto's die ik tegenkom die gemaakt zijn met het toestel.

Leuk bijkomend voordeel is dat hij op het moment voor €203 excuus €264 bij bol.com alleen is hij dan niet direct leverbaar. Voor 213 wel. Dan houd ik nog geld over voor een grote SDHC kaart en een tasje, en wellicht extra accu (aangezien de accuduur één van de minpunten is). Al zal ik dan wel over de 250 euro gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 77543 op 31-01-2009 01:52 . Reden: wijziging ]

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.