Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.853 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 10:08
Matched: de
ok

ik zie net trouwens dat die fuji 50 binnenkort een nieuwe broertje bij krijgt, nl de 60... heeft iemand enig idee wanneer die effectief te koop gaat zijn?

de 50 heeft nl een beter breedhoek dan de 100 (2.8 ipv 3.3), maar heeft een slechtere continuous shoot... en juist die is bij de 60 verbeterd...

• Mastakilla
Matched: dig
aha... zie net dat ie hier al op voorraad is:
http://www.digitalstreet....80_21_29&products_id=9963

hij staat dus gewoon nog niet in pricewatch...

Anoniem: 14829

Matched: euro, de
Mag 't ook 2e hands zijn?

Voor dit soort dingen gebruik ik (als ik m'n DSLR niet mee wil nemen) een Sony DSC-V1.
5 jaar geleden uitgekomen, maar nog steeds een fantastisch dingetje:

- Mooie en redelijk lichtsterke 4x zoomlens (32-128mm kleinbeeld equivalent, F/2.8-F/4).
- Robuuste magnesium alloy behuizing.
- Prima tot ISO 400, en ISO 800 is ook nog goed bruikbaar (hoger gaat 'ie niet).
- Binnen een paar seconden schietklaar, en een nauwelijks merkbare shutter lag.
- Scherpstellen in 't pikdonker is geen probleem vanwege z'n laser focus assist (en dat werkt echt!).
- Net ingebouwde (opklap-)flitsertje, maar als dat niet genoeg is een externe flitsaansluiting (zelfs 2).
- Mogelijkheid voor infrarood opnamen (nightshot) of infrarood kadreren (nightframing).
- Naast Auto en P(rogram) ook nog S(hutter priority), A(perture priority) en M(anual).
- Enz...

Ook wel 2 nadeeltjes:
- Hij is te groot voor in een normale broekzak, maar past prima in de binnenzak van m'n jack, en hij ligt daardoor wel beter in de hand.
- Met 1.8" is 't schermpje nu erg klein, maar hij heeft wel een goede optische zoeker om dat te compenseren.

Ik heb 'm gekocht pal nadat 'ie uitkwam (voor 400 euro als ik 't me goed herinner), en er een jaar of 3 van genoten totdat 'ie gestolen werd.
Maar een paar maand geleden heb ik er eentje op Marktplaats gekocht voor 75 euro, incl. een Lowepro tasje, en ik gebruik 'm nu meer dan m'n DSLR! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Matched: camera, onder, de
2e hands ga ik ook wel overwegen
zag dat die sony dsc-v1 idd vrij goedkoop op marktplaats staat
vraag me alleen wel af of die dingen niet slijten en intussen geen zware gebreken vertonen
dat zal nl wel een beetje een gok zijn

verder heb ik eens wat ervaringen zitten lezen van mensen op dpreview over die fuji f50fd, en die zijn wel heeeeel wisselvallig

sommigen zeggen dat alles goed is, maar velen zijn ook helemaal niet tevreden van de image quality
nu weet ik wel dat die 12mpx een fabeltje is en dat dat niet beter dan een goede 6mpx p&s camera is EN dat veel mpx veel ruis meebrengt, maar ik dacht wel dat die ruis verdween als je op 6mpx ofzo fotos trekt...
maar volgens sommigen is dat dus niet bij deze fuji

ook de goede prestaties onder weinig licht zijn volgens velen niet het gevolg van goede image stabilitie (in tegendeel zelfs), maar eerder van een zeer aggressief ruis onderdrukkings programma (wat je hard ziet volgens sommigen)
zelfs fotos met voldoende licht zouden nog veel ruis bevatten en bewogen zijn

ook is de camera volgens velen slecht in de auto settings en wordt ie pas goed wanneer je manuele settings gaat gebruiken (in auto mode gebruikt ie altijd iso 800 ofzo)
dit is wel een issue voor mij, aangezien ik em vooral in auto mode wou gebruiken...

zijn dit misschien normale commentaren voor cameras in deze prijsklasse? of hoe komt het dat jullie mij hem zo aanraden, terwijl de gebruikerservaringen zo wisselvallig zijn?

ik ga iig ook even wachten op wat reviews en gebruikerservaringen van de f60fd, misschien lost die wel een hoop op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Op de Fuji F50 zit een auto-ISO mode, die je bijv. in kan stellen tot ISO 400 of ISO 800. Ook kun je het ding gewoon vastzetten op ISO100.

Anoniem: 59483

Matched: camera, dig, de
Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe digitale camera. Op het moment van schrijven heb ik een Pentax Optio S10. Mooi en compact cameratje, maar heeft nogal zijn nadelen.

- Als het maar iets té donker wordt, ontstaat er heel veel ruis in de foto's
- Onacceptabel niveau tonvervorming
- Flits komt niet echt ver

Nu ben ik op zoek naar een camera waarbij zo'n beetje de bovenstaande aspecten zijn 'weggewerkt'. Het is belangrijk dat de camera compact is.

Ik heb al gekeken naar Panasonic, die schijnen mooie en goede camera's te maken.

Ik heb een budget tot maximaal €175. Iemand suggesties?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-05 19:40
Hee mensen,

Mijn canon powershot a430 heeft nu de beruchte lens error, dus ik moet een andere.

Ik was er wel tevreden over, 4x optische zoom en 4 MP, prima opzich, alleen als ik achteraf wou zoomen was het soms te weinig. Iets meer mag dus, maar ik weet dat MP's niet zaligmakend zijn ;). Het andere dat mij tegenstond is dat hij ding er zo belachelijk lang over deed om de flitser op te laden (>5 sec, als het niet meer is). ERG klote. Komt dat doordat hij op 2 AA batterijen werkt? (ik gebruik oplaadbaar van duracell, dat zijn toch niet de minste dacht ik zo).

Verder is het een voordeel als hij wat platter is, dan is het niet zo'n bobbel in mijn broekzak :+. Verder is het gewoon voor point&shoot vakantiekiekjes :).

De vraag is dus, als ik een nieuwe canon koop die op 2 AA batterijen werkt, heb ik dan nog steeds de problemen met de flitser? Of raden jullie mij een ander merk aan of iets met meer batterijen of zelfs een accu?

[ Voor 12% gewijzigd door stefan001 op 25-09-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 15:16
Matched: camera, de
Op vakantie is mijn panasonic DMC-FX3 stuk gegaan en ben nu op zoek naar een nieuwe camera.
Ik ben gewoon een huis-tuin en keuken gebruiker en is het voornamelijk voor de vakantiekiekjes of op feestjes. Point en shoot heb ik dus genoeg aan.

Omdat de Panasonic mij erg goed bevallen is wil ik graag weer een toestel van dit merk en ik kwam dan ook de DMC-FS5 tegen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Enige wat mij een beetje tegenhoud om deze te kopen is dat er een groothoeklens op zit. Wat zijn hier precies de voor en nadelen van?

Want mn vorige had gewoon een 35mm lens.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22

Barrycade

Through the...

Groothoek op een compactcamera is juist voor vele een pré.

Je kan namelijk meer op de foto zetten dan met een lens die op 35 mm begint. Dus overzichtsfotos op verjaardagen etc.

Kijk hier eens zou ik zeggen. Kan je spelen met het verschil tussen 35 mm en bv 28 mm (groothoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275954

Matched: camera, onder, euro, dig, de
[b][message=30700169,noline]einsteintina! schreef op zondag 07 september 2008:
Besef me wel dat er geen handmatige functies (sluitertijd / diafragma) op zitten... maar goed, klein ding is geen DSLR ;) Tenzij iemand wel een (ultra) compact weet die dat wel kan onder de 150 euro... hoor het graag! Belangrijkste is dat ze beetje snel zijn...
Ik heb er één: de Samsung S730, kost €100,- bij Digital Street, je kan zelf de wit-balans, sluitertijd, diafragma, en nog een heleboel dingen instellen.
Het is verder ook een degelijke camera (tenminste, dat is mijn bescheiden mening 8)7 ), en is zeker niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een budget compact camera. Voornamelijk te gebruiken voor point&shoot. Smile shutters en anderszins klinken allemaal erg leuk, maar ik ga er vanuit dat ik die opties toch nooit gebruik. Het gaat mij voornamelijk om goede kwaliteitsfoto's (vooral buiten foto's), daar ik volgende maand op reis ga naar Zuid-Amerika. Mijn ogen staan gericht op deze:

Fuji FinePix F50fd € 144,-
Sony Cybershot DSC-W120 € 125,-
Casio Exilim Zoom EX-Z85 € 128,-

Eventueel zou ik een stapje 'hoger' willen gaan mocht het kwaliteitsverschil dermate zijn dat het de moeite waard is:

Canon Digital Ixus 85 IS € 177,-
Fuji FinePix F60fd € 178,-

Aangezien ik er de ballen verstand van heb en de meneer in de winkel alleen maar in Megapixels kon denken, zou ik graag advies aan jullie vragen!

Bijvoorbaat heel veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik zit zelf ook niet in de compact camera's, maar kijk ook zeker even naar deze camera:
Canon powershot A720. Mijn vorige vriendin heeft hem en die beviel zowel haar als mijzelf erg goed.
Die heb ik toen uitgekozen een 3 maanden geleden ofzo op basis van de reviews die ik toen las.

Punten voor mij van deze camera was:
ook PSAM standen (dus ook zelf mogelijkheden om dingen in te stellen)
goede houvast op de camera
goede, niet overdreven kleuren
scherpte
6x optische zoom.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 19:40

koekjah

Luctor et emergo

Matched: onder, de
Ik heb vrijdag de Fujifilm FinePix F480 gekocht..... wat een baggerding zeg, koste me 179,99 maar de foto's zijn verschrikkelijk korrelig, niet scherp en als het een beetje donker is (te donker voor zonder flits) is je foto verschrikkelijk overbelicht, als het helemaal donker is is hij onderbelicht.

Ik ga em morgen terugbrengen en waarschijnlijk ruilen voor een Canon IXUS 80 IS

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Matched: camera, euro, de
Goeie tip nomaadje, camera is al weer een tijdje uitlopend. Trek dus maar weer lekker verder naar dSLR land ;)

Nieuwe serie is een stuk minder spannend (meer budget). Ik vind zelf de Fuji Z100fd een erg interessante camera met een net 5x optisch zoomlensje en IS. Ruis is erg laag voor een compact en het lensje is behoorlijk scherp (ook in de hoeken). Verkrijgbaar voor een euro of 200 of in het roze zelfs voor 129 euro (bij pixmania geloof ik). Extra erg gave functie is de opgloeiende "Z" voorop de camera. Erg stoer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

@mig:
Heeft die ook PSAM standen? :)

Edit: volgens DPreview niet... en in de pricewatch gewoon 215 euro.... hmz...

Ik ben trouwens net zoals Nomad ook wel fan van de Powershot A720 IS, heb m ook aan mn zus aangesmeerd. Mee genomen op vakantie, lekker snel, toch je eigen instellingen kunnen gebruiken enzo, fijn :) En erg mooie foto's!

Zelfs zit ik er dus nog steeds aan te denken om er toch een kleintje bij te nemen.... nu kijk ik naar het kleinere broertje A590 IS, iets goedkoper (pw 118 euro) maar aan de andere kant vind ik hem weer net iets te groot... maar mjah, functionaliteit boven compactheid hoor! (Maar DSLR is zo lomp :P )

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 105262 op 06-10-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sry, dat deel over PSAM had ik even gemist. Dan moet je gewoon de Fuji F50 of misschien de F60 pakken ;)

Bovengenoemde Powershotjes zijn allemaal uitlopend. Momenteel alleen nog de A1000 en A2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272332

Ik ben op zoek naar een compact cameratje, mijn budget is zon 150euro. Hij gaat gebruikt worden voor in en om het huis, tijdens feestjes en stappen.

Het moet een redelijk simpele camera zijn, waarbij ikzelf weinig instellingen hoef te veranderen, hij moet gewoon mooie fotos maken op de 'auto' stand. Hij moet wel beeldstabilisatie hebben. En heb liever een camera die een accu heb ipv losse batterijen.

Nu heb ik veel in dit topic gelezen dat de Canon Ixus 860 IS word aangeraden, maar deze vind ik nog wat te duur. Ik zat zelf te denken aan de Panasonic Lumix dmc-fs3 of de fs5.

De fs3 kost 115euro en de fs5 150 euro. Is de 35euro meer het waard om te gaan voor de fs5?

Of hebben jullie nog andere suggesties voor een leuke compact camera tot 150euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:34:
Sry, dat deel over PSAM had ik even gemist. Dan moet je gewoon de Fuji F50 of misschien de F60 pakken ;)

Bovengenoemde Powershotjes zijn allemaal uitlopend. Momenteel alleen nog de A1000 en A2000.
I know dat de powershotjes eruit gaan, daarom zijn ze nu nog goedkoop ;)

Zal es kijken naar Fuji :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:25
pelt schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:25:
Ik ben op zoek naar een budget compact camera. Voornamelijk te gebruiken voor point&shoot. Smile shutters en anderszins klinken allemaal erg leuk, maar ik ga er vanuit dat ik die opties toch nooit gebruik. Het gaat mij voornamelijk om goede kwaliteitsfoto's (vooral buiten foto's), daar ik volgende maand op reis ga naar Zuid-Amerika. Mijn ogen staan gericht op deze:

Fuji FinePix F50fd € 144,-
Sony Cybershot DSC-W120 € 125,-
Casio Exilim Zoom EX-Z85 € 128,-

Eventueel zou ik een stapje 'hoger' willen gaan mocht het kwaliteitsverschil dermate zijn dat het de moeite waard is:

Canon Digital Ixus 85 IS € 177,-
Fuji FinePix F60fd € 178,-

Aangezien ik er de ballen verstand van heb en de meneer in de winkel alleen maar in Megapixels kon denken, zou ik graag advies aan jullie vragen!

Bijvoorbaat heel veel dank.
De Fuji F50fd is een fantastische camera, zeker het beste in die prijsklasse. Zit een goeie lens in, waar contrastrijke foto's uitkomen. Ook de ruiswaarden zijn dik voor elkaar. De F60 is de opvolger met een iets handigere GUI en groter scherm. Fotokwaliteit is hetzelfde. Aan jou of het de meerprijs waard is.

De Fuji F480 hierboven heeft geen superCCD en daarom veel slechtere low-light kwaliteiten. Heb je nog een beetje geld over, kijk naar de Fuji F100FD. Die heeft alle bovenstaande eigenschappen+groothoek. Wel iets duurder.

Sony heeft in zn goedkopere cams geen fantastische lenzen zitten, dit geld ook voor Casio. Dus ik zou de keuze houden tussen de superCCD fuji's. Mocht prijs een belangrijk argument zijn, dan zeker voor de F50 gaan. Topding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Matched: camera, onder, dig, de
arjandijk162 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:09:
[...]

De Fuji F50fd is een fantastische camera, zeker het beste in die prijsklasse. Zit een goeie lens in, waar contrastrijke foto's uitkomen. Ook de ruiswaarden zijn dik voor elkaar. De F60 is de opvolger met een iets handigere GUI en groter scherm. Fotokwaliteit is hetzelfde. Aan jou of het de meerprijs waard is.

De Fuji F480 hierboven heeft geen superCCD en daarom veel slechtere low-light kwaliteiten. Heb je nog een beetje geld over, kijk naar de Fuji F100FD. Die heeft alle bovenstaande eigenschappen+groothoek. Wel iets duurder.

Sony heeft in zn goedkopere cams geen fantastische lenzen zitten, dit geld ook voor Casio. Dus ik zou de keuze houden tussen de superCCD fuji's. Mocht prijs een belangrijk argument zijn, dan zeker voor de F50 gaan. Topding.
Sony heeft prima lenzen in de W-serie zitten. Ik heb zelf de W170 en ben minder tevreden over de interne software. Nogal hardnekkig de iso-waarde omhoog gooien en erg veel ruisonderdrukking er overheen gooien. Nu heb ik laatst mijn vakantiefoto's laten afdrukken op 10x15 cm en moet toch zeggen dat dit er geweldig uitziet (zonder enige vorm van bewerking), ondanks dat het er op een computerscherm wat minder uitziet. Ook de bediening ben ik erg over te spreken.

Een groothoeklens kan bij binnenfotografie zeker wel nuttig zijn, dus misschien dat je naar camera's kan kijken die dit hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 13-10-2008 15:19 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Laatst online: 26-07-2022
Matched: camera, welke, euro, dig, de
Aangezien mijn Canon A75 al meer dan een half jaar geleden is overleden wil ik graag een nieuwe compacte (denk ixus) camera. Nu ben ik al aardig rond wezen kijken en ik ben volgens mij niet zo eisend kwa specificaties maar de belangrijkste zijn:
  • makkelijk en snel foto's schieten (ik ga 95% van de tijd op auto schieten waarschijnlijk)
  • 5x zoom of meer
  • (ultra) compact (meestal niet verenigbaar met 5x zoom)
  • natuurlijk goede kwaliteit foto's
  • zoeker niet nodig
Hierdoor kwam ik uit op twee camera's (Fuji FinePix J150 en Sony DSC-W170).
Nu heb ik dus in mijn lijstje staan, makkelijk en snel foto's schieten en lijkt mij de optische beeld stabilisatie van sony ideaal. Ik heb het gezien bij de w120 (geloof ik) en daarbij beviel het me toch wel erg goed.
Toch lijkt me de Fuji een prima kandidaat, alleen is daar weinig informatie over bekend (geen reviews kunnen vinden), maar is hij wel 30 euro goedkoper dan de sony.

Welke van de twee raden jullie mij aan, ik kom er niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184739

Geen matches
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 184739 op 15-10-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: welke, de
Chewy schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:11:
Welke van de twee raden jullie mij aan, ik kom er niet uit..
De Sony heeft beeldstabilisatie èn een optisch zoekertje...ik zou het wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184739 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:21:
[...]
De Sony heeft beeldstabilisatie èn een optisch zoekertje...ik zou het wel weten :)
Ja, en het gebruik van 'dure' / vervelende Sony Memory sticks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Matched: dig, de
Anoniem: 105262 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:31:
[...]

Ik had zelf al de nodige Memorysticks liggen dus voor mij was het alleen maar een voordeel.
De macro-functie van de Sony is wel minder dan die van de Fuji, maar wel automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Matched: euro, dig, de
Anoniem: 105262 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:31:
Dat was vroeger, maar tegenwoordig heb je een 4GB MS Pro Duo kaartje vanaf ongeveer 25 euro. Lijkt me heel acceptabel, en in m'n 5MP Sony V1 kan ik er dik 1400 foto's op kwijt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
Matched: camera, welke, euro, de
Effe een ietwat minder specifieke vraag, kan ik voor zeg 100 euro meer, een (veel) betere camera kopen welke natuurlijk wel aan mijn eisen voldoet?
Ik heb namelijk zowiezo nog ff de tijd (3maanden) voordat ik er 1 koop en in die tussentijd kunnen prijzen dalen of nieuwe modellen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet onvriendelijk bedoeld hoor :) maar wat let je om je vraag over 3 maanden te updaten?

(we leven in een snel veranderende wereld...bla bla...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
Hmm, goed punt :) Maar ik ben er nu mee bezig en dan word je toch gauw nieuwsgierig. Maar ik zal proberen dit topic gewoon in de gaten te houden en over circa 3 maanden zal ik dan mijn vraag updaten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53
Matched: euro, dig, de
Anoniem: 14829 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:29:
[...]
Dat was vroeger, maar tegenwoordig heb je een 4GB MS Pro Duo kaartje vanaf ongeveer 25 euro. Lijkt me heel acceptabel, en in m'n 5MP Sony V1 kan ik er dik 1400 foto's op kwijt... ;)
Voor minder dan 20 euro koop je een SDHC van 8GB hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 03-05 14:26
Ik lees dat de sony powershot A720 goed bevalt en uit andere topics komt de fuji f100fd ook goed uit de bus.
De Fuji is wel prijziger. Alleen waar ik benieuwd naar ben is hoe deze camera's het doen in low-light situaties.

Voornamelijk maak ik foto's op feestjes en is het belangrijk dat het effect licht er goed opgezet wordt. Een flits zal ik dus weinig gebruiken. Misschien alleen als ik er een artiest bij op wil zetten.

Eigenlijk zou ik het allerbeste een DSLR kunnen aanschaffen. Alleen vind ik dat te waardevol en te groot om altijd mee te nemen.

Afbeeldingslocatie: http://danjel.bikkelsinc.nl/pics/klussen/index.php?gallery=trouwerij%20den-dolder%2F&image=trouwerij_ledvloer%2Bmovingheads.jpg&cmd=image
Dat soort foto's maak ik nu. Opzich is deze foto goed genoeg op de hoeveelheid ruis na.

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberdance.nl/div/breda_barst_2008/images/DSC02966%20(Custom).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.cyberdance.nl/div/breda_barst_2008/images/DSC03026%20(Custom).JPG
Dat soort foto's wil ik eigenlijk kunnen maken. Dat het allemaal een beetje blurry is maakt mij niet zo hele veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 18:41
Matched: camera, welke, de
Bovenstaande foto's kan je met de gemiddelde telefoon ook in deze kwaliteit maken. Dus denk niet dat het voor jou veel uit zal maken welke camera jij koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 03-05 14:26
Matched: camera, welke, de
n00bs schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:38:
Bovenstaande foto's kan je met de gemiddelde telefoon ook in deze kwaliteit maken. Dus denk niet dat het voor jou veel uit zal maken welke camera jij koopt ;)
Nou blijkbaar niet. De bovenste foto maak ik met een k800i. Destijds een van de betere al dan niet beste telefoon cams. Er zijn nu allang weer nieuwe telefoons met cam. Alleen ik kies mijn telefoon niet op camera.

Ik wil gewoon het best haalbare in de omschreven condities met een compact cam. Dus ik denk dat het zeker wel uitmaakt wat voor camera ik koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Matched: camera
Het ging toch over een camera, niet over een telefoon? In vrijwel alle telefoons zit namelijk simpelweg een te klein CCD voor al die pixels. Dus: korrelig/ruis.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Matched: camera, euro, dig, de
Op mijn werk hebben we een nieuwe cam nodig, geen hoge eisen, ding moet simpel in bediening zijn en dus gewoon point en click! :) breedhoek van 28mm is wel een verseiste.

Prive heb ik een Panasonic TZ5 die me prima bevalt, vandaar dat ik als eerste bij Panasonic ben gaan kijken,

En dan kom je uit bij de TZ4, Fx35 of FX55 want deze zitten allemaal in het budget van tegen de 200 euro. /qua specs lijken ze erg op elkaar? de eerste heeft een dikke zoom maar dat is eigenlijk niet nodig, bijna alle foto's zullen binnenhuis genomen worden.

Wat wel een handige optie zou zijn is dat het opladen direct via een adapter in de camera zelf zou kunnen... maar volgens mij zie je dit tegenwoordig niet meer zoveel?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

@ Danjel: Voor zulke omstandigheden is het fijn als je de lichtgevoeligheid omhoog kunt gooien. Daarbij zou ik een groothoekige (vanaf ~28mm) wel aanraden. De F100fd lijkt mij een zeer geschikte kandidaat, kijk eens in de reviews op dpreview.com naar de hoge ISO prestaties van vergelijkbare modellen.
@Chaoss: De Panasonics ben ik niet zo in thuis, sorry. Ook over het in-cam opladen kan ik weinig zinnigs zeggen. Afhankelijk van het voorwerp dat gefotografeerd wordt kan wat tele-afstand toch zeker van pas komen (detailopname waar je niet dicht bij kan komen, bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Matched: camera, euro, 250, dig, de
dag allemaal,

ik wil ook maar eens op zoek naar een leuke compactcamera. ben na mijn samsung digimax 301 van een heeeeel aantal jaren geleden vorig jaar overgestapt op SonyEricsson Cybershots K800i en de daarop volgende K850i met 5MP en enkel optische zoom. Deze maken op zich nog prima foto's, maar ik zoek voor concerten en dergelijke een leuke camera die snel, compact (in broekzak passen) en scherp is. Ik hoef geen enorme formaten foto's te hebben, 5 tot 7 MP is het minimum. Daarnaast zie ik graag minimaal 5x optische zoom, is groothoek wenselijk en mag de prijs niet hard boven de250 gaan.
Wat ik zelf heb ontdekt is de Sony DSC-W170. Deze is voor een kleine 200 euro verkrijgbaar, heeft 10,1 MP en 5x optische zoom. Wel is deze al bijna een jaar op de markt, en daarom misschien verouderd?

Hoop dat jullie mij hier kunnen helpen, daar ik verstand heb van telefoons, mp3-spelers, tv's, laptops en pc's maar niet van digicams. Bedankt tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
Matched: camera, onder, euro, 250, dig, de
Dit gaat geloof ik mijn 1e post in het fotografie forum worden in vele jaren actief GoT-lidmaatschap.
Daarmee is dus gelijk duidelijk hoeveel ik ervan af weet. Niks.
Ik heb me de afgelopen dagen wel wat in zitten lezen, maar het is allemaal nog 1 groot doolhof.

Goed, ik wil dus mijn 1e digitale camera ooit gaan aanschaffen.
Het doel ervan is kijken of het wat voor me is, of ik er een hobby van kan gaan maken. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor simpele point & shoot fotografie en af een toe een kort filmpje.
Ik wil wel dat het goede kwaliteit foto's oplevert, maar aangezien het dus echt uitproberen is moet hij niet te duur zijn. 250 euro mag hij wel kosten. Maar als je een prima camera voor 150,- kunt krijgen geniet dat de voorkeur.

Ik wil de camera over het algemeen altijd bij me dragen en daarom is ultra-compact wel handig, zonder dat dit ten kostte gaat van het gebruiksgemak. Hij moet iig in m'n broekzak passen.

Tevens moet hij wel stevig zijn, niet dat ik er extreem voorzichtig mee om moet gaan omdat anders het lcd-schermpje afbreekt o.i.d.

Verder heb ik geen specifieke voorkeuren, gebruiksgemak is het belangrijkste. Als ik het fotograferen idd zo leuk vind als ik denk dan kan ik later altijd voor een duurdere camera gaan, maar ik zal het voorlopig wel bij deze houden.

[ Voor 3% gewijzigd door UltraR-pc op 12-11-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 02-05 09:15
Danjel schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:31:
Ik lees dat de sony powershot A720 goed bevalt en uit andere topics komt de fuji f100fd ook goed uit de bus.
De Fuji is wel prijziger. Alleen waar ik benieuwd naar ben is hoe deze camera's het doen in low-light situaties.

Voornamelijk maak ik foto's op feestjes en is het belangrijk dat het effect licht er goed opgezet wordt. Een flits zal ik dus weinig gebruiken. Misschien alleen als ik er een artiest bij op wil zetten.

Eigenlijk zou ik het allerbeste een DSLR kunnen aanschaffen. Alleen vind ik dat te waardevol en te groot om altijd mee te nemen.

[afbeelding]
Dat soort foto's maak ik nu. Opzich is deze foto goed genoeg op de hoeveelheid ruis na.

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat soort foto's wil ik eigenlijk kunnen maken. Dat het allemaal een beetje blurry is maakt mij niet zo hele veel uit.
Een ixus 860 is daar heel geschikt voor in mijn ervaring. Relatief weinig ruis, grotehoek die hele handig is als je wat weinig plaats hebt en IS. Die is is ook erg onmisbaar. En bovendien ook stevig. Een groot lcdscherm om je foto's dan meteen te laten zien is ook, leuk meegenomen. Enkele foto's:

Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v349/233/10/703131824/n703131824_1387186_1181.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v349/233/10/703131824/n703131824_1337700_6981.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v349/233/10/703131824/n703131824_1337704_8233.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v319/233/10/703131824/n703131824_1260304_6324.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Teun_2 op 12-11-2008 22:23 . Reden: check images... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

deejaylethal schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:28:
dag allemaal,

Wat ik zelf heb ontdekt is de Sony DSC-W170. Deze is voor een kleine 200 euro verkrijgbaar, heeft 10,1 MP en 5x optische zoom. Wel is deze al bijna een jaar op de markt, en daarom misschien verouderd?
Deze is volgens mij nog geen half jaar beschikbaar. En in de tussentijd zijn er ook niet heel veel nieuwe modellen uitgekomen van Sony of andere fabrikanten. Ik heb deze en er staan in dit topic wel wat gebruikerservaringen van mij tussen. Zou je even moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-05 15:59

mennovanw

Canon? You can!

Matched: camera, onder, 250, dig, de
Panasonic FX 35 serie is ook buitengewoon capabel en zelfs iets goedkoper dan de ixus 860 met een 25-100 lens (dus een flink wijdere groothoek dan de 860). Is qua lens en qua stabilisatie ook een iets fijner beestje.. De ruis-iso verhouding scheelt tegenwoordig heel weinig nog met camera's gebaseerd op een Sony chipje. Het toestel is nog iets kleiner ook dan de Ixus. Persoonlijk mijn compact aanrader onder de 250 bal.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Matched: dig
Opvolger van 860 is toch ook al aangekondigd, of zelfs al te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Shiver23 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:48:
Opvolger van 860 is toch ook al aangekondigd, of zelfs al te koop?
Ja, de 870, maar die is een stuk duurder en biedt op de specs afgaande niet zoveel meer. Ik had voor de 860 een 60. Echt een wereld van verschil. Bij mij is de lens wel zonder aanwijsbare reden stuk gegaan, viel wel binnen garantie. Ik heb die dan maar veruild voor een nikon d50. Ik mis hem echter wel. Zo'n dslr pak je niet zomaar mee naar feestjes. Ik denk dat ik nog een beetje ga sparen om hem of de opvolger opnieuw te kopen. Geweldige camera.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Twijfel tussen de Pana FZ5 en Fuji F60d .
Ik kan jammer genoeg geen shoot outs tussen deze twee (of de F50d) vinden.

Iemand toevallig deze twee camera's in bezit gehad?
Ben vooral benieuwd naar verschil in scherpte en ruis en prestaties gedurende schemering en binnenshuis.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kheb op mijn werk een Panasonif FX35 besteld en vandaag binnen gekregen! leuk ding, erg klein. Lijkt verder veel op mijn TZ5, echter is het beeldscherm kleiner, minder zoom en wat minder opties, voor de rest prima dingetjes voor maar 195,-

Kheb 1 probleem, kan via usb via de verkenner geen foto's verwijderen, verkenner geeft dan de melding dat het geheugen write-protected is. Dit klopt uiteraard niet want er worden wel foto's opgeslagen, verwijderen via de camera zelf gaat wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik stel na lang zoeken toch een vraag. Voor mijn ouders zoek ik:

- een eenvoudig/simpel te bedienen compact, niet veel groter dan broekzakformaat
- met snelle respons (zowel ontspanner als scherpstellen)
- nederlands menu (daar voldoen de meeste wel aan)
- liefst een beetje groothoek en tevens redelijke zoom (zeg minimaal 4x).
- en liefst redelijke prestaties binnenshuis
- beeldstabilisatie
- en budget < 250 euro (dus Canon G10, Panasonic LX3 etc vallen of, te duur)

De meeste camera's voldoen wel aan nederlands menu+groothoek+redelijke zoom (bijv Panasonic TZ5, Fuji F100fd), maar dan.. de automaat en menu structuur van de TZ5 is 'beter' dan de Fuji (als ik de reviews mag geloven), maar scherpstellen is (soms) traag, en ruis.... De F100fd heeft wel weer een grotere sensor (minder ruis, alhoewel de reviews op dit gebied elkaar tegenspreken), maar daar is de menu structuur weer lastiger, en de automaat van Fuji minder (point & shoot). De Canons komen en gaan zo rap, daar word je helemaal dol van. De A590IS is al lastig te krijgen. De Ixus 870IS is weer duurder, en ook weer ruizig. Sony heeft de W300, maar daar kan ik verder weinig over vinden aan reviews.

Zit ik aan de verkeerde modellen te denken? Heeft iemand een beter advies? Of bestaat de ideale compact nog steeds niet (te veel megapixels, wanneer komt er iets met een verbeterde dynamic range, en bijv. max 8MP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
kdekker schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:56:
Ik stel na lang zoeken toch een vraag. Voor mijn ouders zoek ik:

- een eenvoudig/simpel te bedienen compact, niet veel groter dan broekzakformaat
- met snelle respons (zowel ontspanner als scherpstellen)
- nederlands menu (daar voldoen de meeste wel aan)
- liefst een beetje groothoek en tevens redelijke zoom (zeg minimaal 4x).
- en liefst redelijke prestaties binnenshuis
- beeldstabilisatie
- en budget < 250 euro (dus Canon G10, Panasonic LX3 etc vallen of, te duur)

De meeste camera's voldoen wel aan nederlands menu+groothoek+redelijke zoom (bijv Panasonic TZ5, Fuji F100fd), maar dan.. de automaat en menu structuur van de TZ5 is 'beter' dan de Fuji (als ik de reviews mag geloven), maar scherpstellen is (soms) traag, en ruis.... De F100fd heeft wel weer een grotere sensor (minder ruis, alhoewel de reviews op dit gebied elkaar tegenspreken), maar daar is de menu structuur weer lastiger, en de automaat van Fuji minder (point & shoot). De Canons komen en gaan zo rap, daar word je helemaal dol van. De A590IS is al lastig te krijgen. De Ixus 870IS is weer duurder, en ook weer ruizig. Sony heeft de W300, maar daar kan ik verder weinig over vinden aan reviews.

Zit ik aan de verkeerde modellen te denken? Heeft iemand een beter advies? Of bestaat de ideale compact nog steeds niet (te veel megapixels, wanneer komt er iets met een verbeterde dynamic range, en bijv. max 8MP).
Zoalng je geen geavanceerde dingen wil doen met die fuji, dan voldoet de f100fd echt wel. De ixus 860is is voorlopig ook nog goed te krijgen. Die heeft wat minder megpixels dan de 870, is een beetje breder, maar minder lang en niet echt veel ruis. Kijk ook zker eens naar de panasonic fx35, die schijnt ook erg goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Zoutvat schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:58:
[...]

Zoalng je geen geavanceerde dingen wil doen met die fuji, dan voldoet de f100fd echt wel. De ixus 860is is voorlopig ook nog goed te krijgen. Die heeft wat minder megpixels dan de 870, is een beetje breder, maar minder lang en niet echt veel ruis. Kijk ook zker eens naar de panasonic fx35, die schijnt ook erg goed te zijn.
Ik ga zaterdag w.s. bij KE kijken wat ze hebben en uitproberen waar mijn ouders een beetje mee uit de voeten kunnen. Ik ga vragen of we een paar toestellen uit mogen proberen, de resultaten op m'n USB stickje te zetten, en dan kijken welk toestel de beste impressie heeft. Ik zag wel dat er al een FX37 is (opvolger van de FX35, beide wel erg mooi 25mm groothoek, en de FX37 heeft iets meer telebereik), maar ook een FX500 heeft soortgelijke specs. Heb je (of iemand anders) zelf ervaring met 1 v.d. genoemde cameras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Matched: camera, onder, euro, de
@kdekker, zie mijn eerdere post:
Chaoss schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:10:
Kheb op mijn werk een Panasonif FX35 besteld en vandaag binnen gekregen! leuk ding, erg klein. Lijkt verder veel op mijn TZ5, echter is het beeldscherm kleiner, minder zoom en wat minder opties, voor de rest prima dingetjes voor maar 195,-

Kheb 1 probleem, kan via usb via de verkenner geen foto's verwijderen, verkenner geeft dan de melding dat het geheugen write-protected is. Dit klopt uiteraard niet want er worden wel foto's opgeslagen, verwijderen via de camera zelf gaat wel :?
De foto's zijn wel van mindere kwaliteit dan mijn Tz5 die ik privé gebruik, maar die kost dan ook 100 euro meer. Voordeel is dat de FX35 lekker klein is, maar daar lever je qua beeldscherm en zoom weer op in,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:21:
[...]
De foto's zijn wel van mindere kwaliteit dan mijn Tz5 die ik privé gebruik, maar die kost dan ook 100 euro meer. Voordeel is dat de FX35 lekker klein is, maar daar lever je qua beeldscherm en zoom weer op in,
- Is de FX35 sneller (onspan vertraging & focus snelheid) dan de TZ5 (die langzaam zou focussen op tele/weinig licht)?
- beetje offtopic: Waarom heb je niet de FX37 voor je werk genomen (iets meer tele).
- De FX500 heeft wat meer manual controls (Av/Tv mode) vergeleken met de FX35/37 (zegt de dpreview side-by-side compare)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:46
(jarig!)
Matched: camera, onder, euro, 250, de
na een zoektocht op internet toch maar hier uitgekomen.
Ik ben opzoek naar een camera, voor onder de 250 euro ;)
Mijn eisen:

- Redelijke foto's in het donker, over grote afstand (op feesten / festivals)
- Groot scherm om foto's direct te bekijken
- Redelijke macro foto's
- Mogelijkheid om flits uit te zetten
- Optische zoom minimaal 3 x
- snelle respons, voor scherpstellen en foto nemen

Ik heb gekeken naar 85IS, 90IS en 870 (alle canon ixus).. maar enige verschil wat ik kan ontdekken tussen 85IS en 90IS is groter scherm (pluspunt). Wat is nou beter? de 870 of de 90?

[ Voor 14% gewijzigd door Felke op 18-11-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
De 870 heeft een grotere sensor, grotere lens en grotehoekslens. Die is ook een stukje groter dan de 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Felke schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:30:
Ik heb gekeken naar 85IS, 90IS en 870 (alle canon ixus).. maar enige verschil wat ik kan ontdekken tussen 85IS en 90IS is groter scherm (pluspunt). Wat is nou beter? de 870 of de 90?
Ik heb ook naar (een paar van) deze cameras gekeken. Vergelijken gaat makkelijk, klik. De type nummers in VS wijkens iets af, maar het gaat om de door jou genoemde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
(jarig!)
kdekker schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:59:
[...]

Ik heb ook naar (een paar van) deze cameras gekeken. Vergelijken gaat makkelijk, klik. De type nummers in VS wijkens iets af, maar het gaat om de door jou genoemde modellen.
mag ik vragen waar de keuze bij jou op gevallen is en waarom?

hier zie ik toch niet dat de 870 een grotere sensor heeft... volgens deze site zijn ze voor alle drie de modellen gelijk?

Grotere lens betekend meer licht opvangen dus betere foto's bij minder licht?

[ Voor 10% gewijzigd door Felke op 18-11-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Felke schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:37:
[...]
Enige verschil lijkt de groothoeklens te zijn die begint bij de ixus 870 / sd880 / is920 (drie namen voor een camera is Canon wel goed snik?) bij 28mm. Je krijgt meer op een foto op 28mm.
Diafragma begint bij beide op f/2.8.

En de 870 is wat nieuwer digic IV ipv III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
(jarig!)
oke.. ik ga denk ik voor de 870IS.

Nu is mijn vraag wat voor geheugenkaart ik erbij moet nemen.

ik SD en SDHC... met verschillende klasses. Wat is geschikt voor deze camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
[...]
Ik heb nog niet gekozen, dus mijn keuze staat nog niet vast (of beter, die van mijn ouders). Mijn vergelijking stond er voor Felke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Matched: camera, onder, euro, 250, de
kdekker schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:06:
[...]

- Is de FX35 sneller (onspan vertraging & focus snelheid) dan de TZ5 (die langzaam zou focussen op tele/weinig licht)?
- beetje offtopic: Waarom heb je niet de FX37 voor je werk genomen (iets meer tele).
- De FX500 heeft wat meer manual controls (Av/Tv mode) vergeleken met de FX35/37 (zegt de dpreview side-by-side compare)
Ik heb zelf geen last van een langzame focus, jah soms op de macro-stand, zelf heb ik het nooit als storend ondervonden. FX35 focust voor mijn gevoel niet sneller.

Kheb de FX35 genomen omdat die nog zo'n 40-50 euro goedkoper is dan de FX37 en telelens is voor ons gebruik totaal niet belangrijk, zijn nagenoeg alleen maar binnen foto's.

als ik een budget van rond de 250 zou hebben zou ik zeker voor de TZ5 gaan (volgens mij is die inmiddels al zoveel in prijs gedaald). Tenzij je echt veel waarde hecht aan een kleine camera... de FX35/37 is echt een stuk kleiner... voordeel is wel dat de TZ5 een stuk lekkerder in de hand ligt... komt allemaal wat minder priellerig over. Kheb de TZ5 nu dik een half jaar en die bevalt me gewoon erg goed. kheb er, vooral op vakantie, prachtige foto's mee geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
(jarig!)
kdekker schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:49:
[...]

Ik heb nog niet gekozen, dus mijn keuze staat nog niet vast (of beter, die van mijn ouders). Mijn vergelijking stond er voor Felke..
ik moet zeggen dat die TZ5 ook wel mooi is... Het wordt of de 870.. of de tz5.
De 870 is wat compacter, meer megapixel (maar dat is te verwaarlozen). De TZ5 heeft wel betere video functie, 10 keer optische zoom.

Weet het nog niet.. moeilijk moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 08:04
Sorry voor offtopic
@zoutvat

Zijde gij van wommelgem of omstreken?
Ik heb die mense op de foto's al meer gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
[...]

hier zie ik toch niet dat de 870 een grotere sensor heeft... volgens deze site zijn ze voor alle drie de modellen gelijk?

Mijn foutje, ze zijn idd even groot.

en voor hierboven: Ik ben inderdaad van Wommelgem. Evelyne en Nele heten die meisjes.Die foto is van after summer fest. Mijn naam is teun, zegt je dat iets?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voor de twijfels hier wat foto's van mijn TZ, gewoon op de AI-stand dus geen gekloot met instellingen point en click:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak6.jpg

• Felke
(jarig!)
ik lees in reviews dat de tz5 last heeft van ruis bij weinig licht? Hoe erg is dit nu eigenlijk?
Qua mogelijkheden biedt deze camera gewoon meer dan de ixus 870 van canon, zeker gezien het feit dat er HD video mee opgenomen kan worden!

Vind de keuze toch lastig, daarom morgen even langs de winkel om ze beide te bekijken.
Qua specs lijkt de TZ5 toch de overhand te hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Felke op 20-11-2008 12:44 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hmmmm ik maak niet zo vaak foto's int donker/schemer... zal eens kijken of ik daar ook een voorbeeld van heb.

die video opname van de TZ5 is echt uber, beter dan de beeldkwaliteit mijn 5 jaar oude non-HD digitale videocamera, geluid is niet echt super maar dat geld voor de meeste fototoestellen.

• kdekker
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:33:
Voor de twijfels hier wat foto's van mijn TZ, gewoon op de AI-stand dus geen gekloot met instellingen point en click:
Mooie plaatjes!
Heb je geen verdere nabewerking gedaan?

• Felke
(jarig!)
Chaoss schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:08:
hmmmm ik maak niet zo vaak foto's int donker/schemer... zal eens kijken of ik daar ook een voorbeeld van heb.

die video opname van de TZ5 is echt uber, beter dan de beeldkwaliteit mijn 5 jaar oude non-HD digitale videocamera, geluid is niet echt super maar dat geld voor de meeste fototoestellen.
ik lees op dpreview dat dit 5,1 mb/sec is (op 720p resolutie).. betekent dit dat ik een class 6 kaartje moet hebben? (6 mb/s).

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kdekker schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:15:
[...]

Mooie plaatjes!
Heb je geen verdere nabewerking gedaan?
alleen lichter/donkerder/ en/of hardheid harder/zachter in sommige gevallen, geen echte foto-bewerking dus. als ik nou echte psp of fotoshop skills had konden ze prolly nog wel mooier. Overigens is er niets mis met foto bewerking... vriend van mij is redelijk professioneel bezig met DSLR en dikke lenen enzo en die bewerkt nagenoeg elke foto!
Felke schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:19:
[...]

ik lees op dpreview dat dit 5,1 mb/sec is (op 720p resolutie).. betekent dit dat ik een class 6 kaartje moet hebben? (6 mb/s).
euh ik gebruik die meest standaard hd-sd kaaartjes, geen problemen met filmen, moet wel zeggen dat ik noit extreem alg achter elkaar gefilmd heb... alleen kortje stukjes van max 1 minuut ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 20-11-2008 13:31 ]

• Felke
(jarig!)
Overigens is er niets mis met foto bewerking... vriend van mij is redelijk professioneel bezig met DSLR en dikke lenen enzo en die bewerkt nagenoeg elke foto!
Natuurlijk is er niks mis met het bewerken van foto's. Maar het is wel logisch dat het gevraagd wordt; kan nogal een verschil maken namelijk.
Dus om het echte kunnen van de camera te laten zien moet er niet teveel aan de foto's geklooit zijn snappie ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah dat snap ik ook wel :) maarrrr imho zieje de kwaliteit van een goeie opname pas als je hem verbeterd met fotobewerking, want dan merk je pas echt of de foto's in de basis goed zijn... een profi fotograaf zal ook altijd in RAW formaat schieten om te zorgen dat de basis zo goed mogelijk is. Bedoelde het dan ook niet als verwijd dat het gevraagd is... ik dacht misschien zijn er mensen in de veronderstelling dat foto's van de perfecte camera nooit enige bewerking nodig hebben, dat is dus absoluut niet waar.

maar nogmaals deze foto's zijn dus _niet_ zwaar bewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 20:36
Mijn vriendin zoekt een nieuwe camera.
We hebben al een beetje rondgekeken en gezien haar budget zaten we een beetje in de richting van de Canon IS80 of de Panasonic FS3.

Haar budget is eigenlijk voor de camera zelf max 150 euro. Ze zitten er allebei in, ze is alleen van huis uit een Canon fan en neigt daarom voor de Canon te gaan.

Is dit een verstandige keuze? Of is de FS3 beter? Ik kon geen review vinden waar ze direct naast elkaar stonden, of zien we misschien nog modellen over het hoofd?

Ze wilt hem voornamelijk voor vakanties en dagjes uit gebruiken, met uitgaan zal ze hem (zegt ze) weinig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
(jarig!)
zo.. toch maar de TZ5 aangeschaft. Moet wel zeggen dat ik bij het heen en weer bewegen behoorlijke vegen in me scherm krijg.. had ik minder verwacht.
Zoom is echt ideaal, ongekent. HD video opnemen helemaal super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 11:54
Ik kon hier op GOT nog niks over vinden over dit toestel, maar na dagen van reviews lezen en een dag lang in de stad hangen heb ik eindelijk een andere camera gekocht. De Fuji Finepix S2000hd. Het is een superzoom met o.a. 15x optische zoom, dubbele beeldstabilisator, 10MP en HD video opname. Ik heb nog zitten twijfelen tussen de Fuji en de Panasonic TZ5. Ook echt geweldig, maar omdat ik voor mijn studie ook met fotografie bezig ga (extra colleges fotografie en grafisch ontwerpen) heeft de Fuji de mogelijkheid zelf meer in te stellen als dat aan bod komt.

Hij ligt lekker in de hand, maar is zeker te klein als je redelijk grove handen hebt. Wel een aanrader voor de amateur die iets meer wil. Voor dit budget kon ik niet snel iets anders vinden. Bij mediamarkt te krijgen voor 280, maar bij digicamshop.nl voor 249, dus valt net binnen dit topic.
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/news/0808/Fuji/s2000hd_front_left_flash001.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door chrisr5gt op 22-11-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 12:29
Anoniem: 22659 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:35:
Ik vind zelf de Fuji Z100fd een erg interessante camera met een net 5x optisch zoomlensje en IS. Ruis is erg laag voor een compact en het lensje is behoorlijk scherp (ook in de hoeken). Verkrijgbaar voor een euro of 200 of in het roze zelfs voor 129 euro (bij pixmania geloof ik). Extra erg gave functie is de opgloeiende "Z" voorop de camera. Erg stoer 8)
Zijn er mensen die de Fuji Z100fd in hun bezit hebben, en wat zijn de ervaringen?
Momenteel is deze bij kijkshop te koop voor 109 euro, interessante prijs lijkt me....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirxess
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-04 11:08
Voor mijn vader ben ik op zoek naar een camera voor een vrij specifiek doel. De camera zal gebruikt worden om wonden, moedervlekken en andere huidgerelateerde verschijnselen te fotograferen. De omgeving waarin dit gebeurt is een huisartsenpraktijk en zal vooral met kunstlicht verlicht zijn. Een lage belichting dus. De plekken die gefotografeerd zullen worden zullen in grootte variëren van ongeveer een halve centimeter tot 15 cm.

De eigenschappen die van de camera verlangd worden zijn:
- een goede macrofunctie waarbij de flitser zich goed aanpast aan de afstand tot het object
- goede foto's in lage belichtingsomstandigheden
- niet een te hoge prijs, liever niet duurder dan 150 euro

Zelf heb ik al een optie gevonden: de Panasonic Lumix DMC-FX10 (+- €140)

Kennen jullie andere camera's die voldoen aan de gewenste eigenschappen? En wat vinden jullie van deze Panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281563

Matched: camera, welke, euro, de
Al een tijdje ben ik opzoek naar een vervanger voor mijn minolta dimage 7 (die gestolen was in italie...).
ik wil nu graag een point en shoot camera hebben van rond de €150 euro, die ook s' avonds (bij uitgaan, concerten etc.) ruisloos scherpe foto's maakt.

mijn eisen zijn:
weinig (niet te veel) mp's
handmatige iso instelling
scherpe en ruisloze foto's
rond de €150

welke camera raden jullie mij aan?
(ik zat te denken aan de canon ixus 80-is)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 281563 op 24-11-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

wat die megapixels betreft, die kunje altijd lager isntellen... een 10mp camera kan ook op 5mp.

en compleet ruisloos in het donker is neit haalbaar in deze prijsklasse, de ccd's zijn gewoon niet groot/gevoelig genoeg om heel goed in het donker foto'ste maken, ISO moet omhoog dus op een gegeven moment heb je altijd ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Heb net zoals veel andere 2 camera’s uitgekozen voor een compacte camera. Het zijn de Canon Ixus 870 IS en de Panasonic Lumix DMC TZ5. Zelf heb ik al jaren goede ervaring met Canon, ben helemaal gewend aan de interface. Vandaar dat ik ook voorkeur heb voor de Canon camera’s.

Als moet wel gezegd worden dat de specificaties niet mis zijn van de Panasonic TZ5. 10 x optische zoom, en HD-video. Alleen de camera is wel 1,5 x zo dik als de canon (36 mm t.o.v. 24 mm). Ook een min punt is de plaatsing van het gat in de camera, voor de plaatsing op een statief. Bij canon zit deze mooi midden in de camera, waardoor de camera beter in balans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah die dikte is uiteraard het gevolg vand e impressive 10x optische zoom... die lens is ingetrokken bijna zo dik als dat de camera diep is.

wat die interface van de Panasonic betreft, hij bevalt mij prima, je hebt hem zo onder de knie. de meest voorkomende instellingen zitten onder het quick-menu, dit is een menu balkje wat boven in beeld komt over het beeld van de lens heen waar je van links naar rechts doorheen bladert, erg overzichtelijk en gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
(jarig!)
Anoniem: 41187 schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:14:
Heb net zoals veel andere 2 camera’s uitgekozen voor een compacte camera. Het zijn de Canon Ixus 870 IS en de Panasonic Lumix DMC TZ5. Zelf heb ik al jaren goede ervaring met Canon, ben helemaal gewend aan de interface. Vandaar dat ik ook voorkeur heb voor de Canon camera’s.

Als moet wel gezegd worden dat de specificaties niet mis zijn van de Panasonic TZ5. 10 x optische zoom, en HD-video. Alleen de camera is wel 1,5 x zo dik als de canon (36 mm t.o.v. 24 mm). Ook een min punt is de plaatsing van het gat in de camera, voor de plaatsing op een statief. Bij canon zit deze mooi midden in de camera, waardoor de camera beter in balans is.
Ik vond toch dat de TZ5 meer te beiden had.. Heb tussen dezelfde camera's getwijfelt als jij...
Vooral de 10 keer optische zoom en de HD video mogelijkheid hebben mij overgehaald.
Menu's van de panasonic zijn super simpel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik ben op het moment in het bezit van een fujifilm s5500, welke ik denk ik al 4 tot 5 jaar in bezit heb.

Het enigste waar ik me echt aan stoor bij dit model en wat beter moet zijn op mijn volgende toestel is;

- Overall prestaties bij weinig licht situaties
- snelheid van focussen

Ik heb van allerlei modellen bekeken, maar hoe dan ook blijf ik kwa functionaliteit neigen naar de s serie van fuji, maar deze zijn niet echt compact maar wel leuke toestellen gezien prijs kwaliteit

Ook heb ik de t77 en t700 serie vast mogen houden van sony welke ook mijn aandacht trok ( al hoewel ik nooit voorstander ben geweest van dit merk)Maar lekker compact... en weinig knopjes..... tja accu snel leeg?

De z20fd van fuji spreekt me ook erg aan omdat deze zo klein lijkt

Verder lees ik veel over de 870 van Canon.

Ik zoek dus een opvolger voor mijn Fuji s5500 welke het liefst kleiner is, maar zeker een betere fuctionaliteit binnen heeft en bij slechte licht situaties. Uiteraard ben ik zo min mogelijk kwijt... Helaas kan ik uit de specificaties allemaal weinig opmaken, en de ervaring leert dat een nieuwer toestel per definitie geen betere foto's maakt dan het toestel wat ik nu heb.

Graag hoor ik jullie ideeën, wat een verbetering kan zijn tov mijn s5500

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• kdekker
  • Niet online
Matched: camera, welke, 250, dig, de
fvandenreek schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:30:
Ik ben op het moment in het bezit van een fujifilm s5500, welke ik denk ik al 4 tot 5 jaar in bezit heb.
Het enigste waar ik me echt aan stoor bij dit model en wat beter moet zijn op mijn volgende toestel is;

- Overall prestaties bij weinig licht situaties
- snelheid van focussen
Ik heb de S6500fd en loop in ieder geval ook tegen de snelheid (of beter traagheid) van focussen. Ik denk dat de huidige generatie bridge-camera's sneller is, maar... de prijs van zo'n ding loopt al zo snel richting die van de goedkoopste klasses spiegelreflexen, zodat m.i. het enige alternatief een SLR wordt (en je krijgt er een hele hoop mogelijkheden bij). Wat bij een SLR (in principe/goedkoopste categorie) afvalt is film/live view. Naast Fuji hebben ook Panasonic & Casio bridge camaras (Olympus misschien ook). Casio promoot de snelheid van zijn bridge camera in advertenties, maar de prijs ligt ook - denk ik - boven de 250... Ik heb verder geen ervaring van de goedkopere bridge cameras van Fuji (S1000, S2000, S8000 etc).

• fvandenreek
Tja

Het probleem is ook een beetje appels met peren vergelijken als je alle spec bekijkt
En ik geloof idd dat de s6500 gevoelsmatige... het zelfde probleem kent...

Kijk als er geen toegevoegde waarde is voor een bridge dan liever niet... liever een compacte als het er over uit gaat.

Maar ik hoor graag van mensen welke deze ervaring ook hebben bij mindere licht situaties en de snelheid van focussen, wat dan leuke alternatieven zijn, moet ik dan kijken naar een t serie van sony of bijvoorbeeld een 870 van canon, of is alles beter en sneller als wat ik gewend ben?

Want namelijk gezien ruis ed. zie ik van de nieuwere toestellen wel eens foto's bij vrienden die echt dramatisch te noemen zijn.

• Fire69
  • Laatst online: 00:46
Ik heb de opdracht gekregen om voor een tante een klein toestelletje te zoeken, indien mogelijk iets dat in een broekzak past. Specs maken niet uit, liefst met maar 2 knoppen op, Power en ontspanner :P
Budget: 100€

Iemand suggesties? Is de Sony Cybershot DSC-W110 wat? Die is precies 100€.

Niet de camera met de handigste bediening maar hij voldoet wel. Kijk desnoods nog even naar de W120; die heeft een beeldstabilisator (scheelt weer 1.5 stop licht).

• Fire69
Die is maar 15€ duurder, da's een goeie tip! Thanx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 26-01 10:36
dpreview heeft 9 budget modellen getest:
* Canon Powershot A470
* Canon Powershot A590 IS
* Fujifilm FinePix Z20fd
* Kodak Easyshare C1013
* Nikon Coolpix L18
* Olympus FE-360
* Panasonic Lumix DMC-LZ8
* Samsung L210
* Sony Cybershot DSC-W120
http://www.dpreview.com/reviews/Q408budgetgroup/

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Handig, net wat ik zocht!
Of eigenlijk niet, want ik was niet van plan hier veel zoektijd in te steken. :P

Het wordt dus de W120 of de LZ8...
Iemand argumenten voor of tegen beide? DPReview kiest de LZ8 als winnaar blijkbaar.
5x zoom en SD ipv MS, dat zijn al 2 duidelijke voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Bij de conclusie staan ook een aantal punten waar ze naar kijken. Check dat even en beslis wat het belangrijkste voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, zoals ik in mijn eerste post al zei, het is niet voor een tante die gewoon wil richten en klikken.
Ik ga dus afgaan op wat voor haar het belangrijkste zal zijn... de afmetingen! :P
W120 it is then.
Bedankt voor de handige link, Wijnands! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Geen matches
We please to aim.

Als je tante 'm heeft kun je dan dat ding even lenen en een paar plaatjes posten? Ben wel benieuwd wat je voor zo weinig geld nog krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
De selectie is inmiddels terug gedrongen naar de
fujifilm f60d ( ipv de canon 970/980)
zijn de indoor prestaties van dit toestel echt zo goed?

En de sony dsc t77, zeker doordat onboard geheugen, en door dat de hele collectie als tumbnail op het toestel blijft.

Het enigste min punt wat ik me blijf afvragen bij dit toestel is hoe de indoor prestaties zijn.

Wat is de beste opvolger voor mijn fujifilm s5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
fvandenreek schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:25:

En de sony dsc t77, zeker doordat onboard geheugen, en door dat de hele collectie als tumbnail op het toestel blijft.
lang leve de kelkoo site... met foute specs scheelt maar 4081mb... is dus alleen op de t700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wijnands schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:00:
We please to aim.

Als je tante 'm heeft kun je dan dat ding even lenen en een paar plaatjes posten? Ben wel benieuwd wat je voor zo weinig geld nog krijgt.
No problemo. Ik zal'm toch moeten halen/opladen/instellen, dus dan probeer ik hier wel wat plaatjes te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 20:03
@Wijnands,fire69
Ik heb zelf de pana lz8 besteld bij digicamshop.
De lz8 heeft volledige manuele controle A, S, M, batterijen vind ik ook een voordeel t.o.v. accu.
De Canon A590is zou je ook in overweging kunnen nemen.
De resolutie van het pana schermpje is ook 2x zo hoog

Filmpje over techniek in de LZ8

Vergelijking specs

[ Voor 6% gewijzigd door pinojo123 op 30-11-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
fvandenreek schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:25:
De selectie is inmiddels terug gedrongen naar de
fujifilm f60d ( ipv de canon 970/980)
zijn de indoor prestaties van dit toestel echt zo goed?

Het enigste min punt wat ik me blijf afvragen bij dit toestel is hoe de indoor prestaties zijn.

Wat is de beste opvolger voor mijn fujifilm s5500
De paar modellen van de sony t-reeks die ik mijn handen heb gehad maakten op zich mooie foto's met mooie kleuren, maar van zodra de iso omhoog ging, kwam er veel ruis te voorschijn. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat de laatste die ik heb vastgehad een modelletje van een jaar of twee geleden was. Geen idee of de kwaliteit verbeterd is. klein en smal zijn ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Matched: camera, welke, euro, 250, de
Grappig dat opeens de LZ8 aandacht krijgt. Ik heb sinds een week de LZ10, welke voor een groot deel hetzelfde is, echter iets meer groothoek en 10mpix. Ik kon op GoT niks vinden over beide camera's ;)

Ik vind de LZ10 een fijne camera en voor de prijs (ik heb er incl verzenden via ibood 103 GBP voor betaald, 123 euro) hoor je mij niet klagen. Superveel handmatige instellingen en de de batterijduur is super. Er wordt geschreven over 160 foto's met standaard alkaline batterijen, en 460 met nimh batterijen, maar met het bijgeleverde setje panasonic aa batterijen zit ik al op 230 foto's/filmpjes en de camera geeft aan dat de batterij nog altijd vol is. Ik ben benieuwd hoever ik kom op een setje 2500mah batterijen, maar de 500 foto's moet te halen zijn ;)

Wat ik ook waardeer aan deze camera is auto exposure bracketing, goede aanpassing van flitser aan afstand tot object (in tegenstelling tot mn sony ericsson k850i camera telefoon geen 'uitgebleekte' gezichten), resolutie van de filmpjes, resolutie van het scherm, 5 FPS shooting op 2.5 mpix stand (voor LZ8 is dit anders) en de mogelijkheid om de lens wel 60 seconden open te laten (niet dat ik dat ooit gebruikt heb tot nu toe).

Om toch ook iets te noemen wat beter had gekund: het laagste diafragmagetal is 3.3 en dat had op zich 2.8 mogen zijn. Zoomen tijdens het filmen kan niet, maar dat mis ik niet echt. De camera is iets groter dan een ixus maar past nog altijd in mn broekzak.

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 01-12-2008 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op bovengenoemde site http://www.dpreview.com/reviews/Q408budgetgroup/ komt ook de Canon A590 IS als beste uit de bus. Mocht iemand daar belangstelling voor hebben: vandaag zag ik dat ie bij Polectro voor € 79,- over de toonbank gaat, na € 20,- cash-back van Canon, geldig t/m 5 december a.s. Geen geld voor zo'n fijn cameraatje, lijkt mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zal inderdaad ook best een fijne camera zijn, maar volgens mij staat in dat artikel niet de A590 als winnaar:
Best pocket point and shoot camera: Sony Cyber-Shot W120
Overall winner: Panasonic Lumix LZ8

Niet dat het er veel toe doet natuurlijk :) (bij het maken van mijn keuze vond ik het nadeel van de A590 de filmpjes: 640x480 met 20 FPS ipv 30 FPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb toch maar de Pana LZ8 besteld, gewoon voor de extra zoom en de SD-kaartjes :P

Gisteren aangekomen, maar ik heb nog geen tijd gehad om uit de doos te halen. Ik hoop dit weekend wat fototjes te kunnen maken als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marteltor schreef op donderdag 04 december 2008 @ 00:10:
Zal inderdaad ook best een fijne camera zijn, maar volgens mij staat in dat artikel niet de A590 als winnaar
Ik schreef dat ook de A590 IS als beste uit de bus kwam, letterlijk staat er: 'Best of the bunch: Canon PowerShot A590 IS, Panasonic LZ8, Sony W120'.
http://www.dpreview.com/reviews/Q408budgetgroup/page15.asp
Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.