Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.855 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249134

Matched: camera, dig, de
XiniX88 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:37:
Canon 860 heeft ook een groothoeklens (28mm), de Panasonic FS5 red 30mm, scoort daarmee iets slechter. Blijft moeilijk, maar denk dat ik voor de Canon ga, of heb jij (mekkeraar) nog een goede reden toch voor de Panasonic te gaan?

Hoe doet het toestel het bij lage lichtomstandigheden?

EDIT:
Reminder aan mezelf: druk wat sneller op die verzendknop... zelfs de n00b is me voor ;) overigens, jij raad dus de FS5 aan? is ook een compact ding, en qua zoom volgensmij niet erg anders als de Canon (of zie ik het verkeerd) (ben het lezen zat ;))
Ik heb zelf geen ervaring met een Canon-camera dus ik kan niet uit ervaring een camera aanraden. Vanuit mijn eigen 'research' heb ik uiteindelijk voor de FS5 gekozen. Daarnaast kon ik hem voor een mooie prijs bij een winkel om de hoek kopen, wat ik wel fijn vind ivm garantie/reparaties. De Canon 860 was daar weer een stukje duurder.
XiniX88 schreef:
Hahahaha zeker handig :) 3.8x zoom om 4.0x zoom... Ok ik kies gewoon de Canon; zal mijn ervaringen hier posten. Weggegooit geld zal het sowieso niet zijn, schiet nu foto's met een hele oude Olympus 3mp en de rest met mn Nokia N73.
Inderdaad, of je nou voor de Canon of de Panasonic kiest, volgensmij zal het nooit echt een miskoop zijn :)

Overigens heb ik in dit album enkele (verkleinde) foto's staan waarbij de FS5 soms tot 7x ingezoomd is (met electronische zoom).

(edit: link fotoalbum toegevoegd)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 249134 op 24-06-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 18:52
Matched: camera, de
Wel nette foto's, foto 1, foto 2, en ik het maar doen met eerst een Samsung D500 (Ja mobiele telefoon) en daarna een Nokia N73 (voornamelijk). Ik bedoel bekijk de boomtoppen (foto 2 is het helemaal duidelijk zichtbaar) het oogt gewoon niet.

Verheug me nu al. Heb zelf toch gekozen (volgensmij herhaal ik mijzelf) voor de Canon, ook al is die al bijna een jaar op de markt, was dit voor mij de beste omdat ik ook nog wel eens op festivals in het donker wil schieten. Deze schijnt beter uit de bus te komen.

Al met al wens ik de mensen die nog op zoek zijn een prettige zoektocht, ik zal in ieder geval zodra de camera binnen is mijn ervaring hier posten (toch wel minimale wat ik terug mag doen). Overigens die foto's die zijn bijgevoegd zijn puur voor de lol, 3 jaar geleden genomen.... verder geheel irrelevant.

[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 24-06-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 23:30
Ik heb afgelopen vrijdag deze gekocht. Gewoon ff bij een kijkshop in Leeuwarden. Was daar om te overnachten voor de open dag van de klu op zaterdag en was mijn camera vergeten.
Hij kostte €159,00. Heb er gelijk een 4 gyg sd kaartje bijgenomen. Foto's zijn best aardig moet ik zeggen. Je krijgt behoorlijk wat waar voor je geld. Hij gaat tot iso 3200 ook. Hoe dat precies allemaal in zijn werk gaat weet ik niet verder, maar volgens mij is dat aardig hoog.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 18:41
EvoII schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:13:
Ik heb afgelopen vrijdag deze gekocht. Gewoon ff bij een kijkshop in Leeuwarden. Was daar om te overnachten voor de open dag van de klu op zaterdag en was mijn camera vergeten.
Hij kostte €159,00. Heb er gelijk een 4 gyg sd kaartje bijgenomen. Foto's zijn best aardig moet ik zeggen. Je krijgt behoorlijk wat waar voor je geld. Hij gaat tot iso 3200 ook. Hoe dat precies allemaal in zijn werk gaat weet ik niet verder, maar volgens mij is dat aardig hoog.
ISO3200 is leuk als je een full size sensor hebt ;) niet bij een kleinbeeld camera met een extreem kleine sensor met teveel pixels ;) je zal dan enkel een bak ruis zien.

Overigens mijn mening: voor dat geld zou ik toch echt een Canon, Fuji, Panasonic halen bij een webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 00:53
Matched: camera, onder, dig, de
Jazco2nd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:40:
Ojaa sorry ik heb mijn lijsje toch uitgebreid!

Canon Ixus 80 IS
Casio Exilim EX-S10
Fuji Z20fd (opvolger van de Z10fd/Z100fd)
Panasonic

Ik heb nog flink wat reviews doorgenomen:
Canon Ixus 80 IS heeft van alle superkleine camera's de beste beeldkwaliteit, maar in vergelijking met wat grotere camera's is dit model niet de beste. Maar dat is logisch.

De Casio en Fuji leveren ook prima foto's, pas als je gaat uitprinten en dezelfde foto maar dan geschoten met de Canon ernaast legt zie je misschien dat de Canon een mooiere foto heeft opgeleverd.

Conclusie is eigenlijk: als je op zoek bent naar zo'n heel klein compact plat ding die gewoon zn werk doet en mooie foto's oplevert, zijn er geen slechte keuzes als je uit dit rijtje kiest.

De Casio en Fuji hebben geen echte beeldstabilisator dus als je dat echt belangrijk vind, kies dan de Canon of Panasonic. De canon heeft weer geen compressie bij films dus na 10min filmen is 1GB al op. Als je het belangrijk vind kies je dus niet voor de Canon.

Dus als stabilisatie/filmcompressie je niet interesseert, zou ik gewoon voor het uiterlijk gaan :)

(De reden dan Sony en Olympus ontbreken is dat ik alleen voor camera's kan kiezen die SD geheugen slikken. Zelfs de Fuji's doen dat tegenwoordig.)

Verder Ricoh en Nikon, daar kan ik gewoon geen (recente) review van vinden, alleen wat oudere die niet zo positief waren. Kodak heeft naar mijn idee geen leuke interessante camera's. Benq, ik weet niet of dat een serieuze speler is in deze markt.
Uiteindelijk voor de Casio S10 gegaan, reviews waren positief (itt tot andere Casio modellen). De Canon 80 IS en de 860 IS waren te groot en te zwaar voor het tasje van de dame. Moest gewoon een ultracompact zijn.
De Panasonic had niet bijzondere voordelen dus ging het om het uiterlijk tussen de Casio en de Fuji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 22:00

Marando

Muziekje?

Matched: dig, de
Ik ben net terug van vakantie op Rhodos en tijdens mijn vakantie ging mijn Ixus 75 aan diggelen. (viel op de grond op z'n lens.. dan is 't einde oefening!)

Aangezien we nog wel foto's wilden maken hebben we toen de Ixus 860 IS gekocht. Echter, na wat foto's gemaakt te hebben zagen we opeens dat alles aan de buitenkant krom werd. Een mooi flatgebouw leek opeens in te storten, iets wat met de Ixus 75 niet (zo duidelijk) het geval was.

Met andere woorden, de wide angel "28mm" gebeuren beviel ons niet. Dus hebben we 'm omgeruild voor de Ixus 90 IS. Deze heeft weer de gewone "35mm" lens en de rondingen aan de zijkanten van de foto's waren weer veel minder extreem, weer gewoon zoals bij de Ixus 75.

Maar even iets anders. Ik zie in deze thread dat er mensen zijn die de Canon Ixus 860 met 3,8x optische zoom vergelijken met een, bijvoorbeeld, Canon Ixus 90 met slechts 3x optische zoom. Maar in dit voorbeeld is de zoom capiciteit zowat identiek! De 860, met zijn wide angel lens, is standaard iets meer uitgezoomd zegmaar.. en die 3,8x zoom zorgt ervoor dat hij toch netzoveel kan zoomen als bijvoorbeeld de Ixus 70 en 75 (die werken met een "35mm" lens. )

Het is maar dat je 't even weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Matched: camera, onder, de
Na veel wikken en wegen wordt het (zo goed als zeker) de Sony W170. Ik zie zo op normaal formaatformaat erg weinig verschil tussen de camera's. Ik denk dat de fotograaf uiteindelijk meer verschil maakt dan de camera. De Fuji is (in zwart) een stukje duurder en slecht leverbaar. Ook is de filmmodus van beide camera's niet heel bijzonder dus dat ontloopt elkaar ook niet veel.

Wat de doorslag gaf was het uiterlijk van de camera en de goede ervaring die ik met Sony heb. (lekker subjectief dus). De menu's van de Fuji staan me ook een beetje tegen.

Van de Canon vind ik de zoom te beperkt. Ik heb ook nog even gekeken naar de Z5, maar die past niet echt lekker in je broekzak. De Sony dan maar. Ik denk dat ik hem na het weekend wel in huis zal hebben. Zal dan meteen een impressie geven.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Matched: onder, de
W170 is binnen. Hij ziet er iig erg mooi uit. Bij de reviews hadden ze het over een traag en onoverzichtelijk menu. Misschien komt het omdat ik wel meer spul van Sony heb maar traag is het niet en ook met de aparte 'menu' en 'home' knop kan ik goed overweg. Ook de plaatsing hiervan is eigenlijk heel logisch. Je kan hem perfect met 1 hand bedienen.
De kijkhoek van het scherm is horizontaal erg goed. Alleen verticaal (van onder) is deze wat minder.

Over de foto's kan ik nog niet zoveel zeggen, maar daar kom ik later nog wel op terug. En de smileshutter werkt. Erg komisch! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 28-06-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 16:07

Flapmo

and back is gigi!

Na veel verhalen hier gelezen te hebben verbaas ik mij erover dat niemand het heeft over de batterijduur (accuduur) van de modellen. Ik wil zelf binnenkort een nieuwe camera aanschaffen in deze prijsklasse maar omdat deze ook voor de vakantie gebruikt gaat worden zoek ik er een die wel netjes wat foto's kan schieten op 1 accu. Niet dat ik na 20 foto's mijn 2e accu erin moet doen en na 1 dagje rondlopen in een stad op het eind weer 2 accu's moet opladen. Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Flapmo schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:59:
Na veel verhalen hier gelezen te hebben verbaas ik mij erover dat niemand het heeft over de batterijduur (accuduur) van de modellen. Ik wil zelf binnenkort een nieuwe camera aanschaffen in deze prijsklasse maar omdat deze ook voor de vakantie gebruikt gaat worden zoek ik er een die wel netjes wat foto's kan schieten op 1 accu. Niet dat ik na 20 foto's mijn 2e accu erin moet doen en na 1 dagje rondlopen in een stad op het eind weer 2 accu's moet opladen. Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
De canon powershot serie heeft allen penlites AA waar ze op lopen. Dat doen ze erg goed, want je kan er behoorlijk wat mee maken, maar vooral, je kan erg gemakkelijk even nieuwe kopen ergens.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Dat is opzich een goede vraag.
Ik zit ook niet te wachten op een accu die er na 20 fotos al klaar mee is.
Aangezien bijna alle compact cameras een accu hebben omdat penlight te groot zijn..
Ik ga eens zoeken in de reviews.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257182

Matched: camera, welke, dig, de
Ik ben niet zo erg thuis in de wereld van (digitale) camera's maar ben op zoek naar een echte ultracompact camera: hij moet heel makkelijk in m'n broekzak passen en ik zal hem voornamelijk gebruiken op feestjes en op vakantie. Een verkoper in de winkel raadde mij de Olympus mju 700 aan. Mijn vraag is of dat volgens jullie inderdaad de beste keus is. Welke ultracompact camera zouden jullie aanraden?

Als ik rondkijk op Internet wordt de mju 700 soms ook als 'compact' ipv 'ultracompact' aangeduid, wat mij doet vermoeden dat het nog een stuk kleiner kan. Anderzijds heeft de mju 700 misschien wel een erg goede formaat/kwaliteit verhouding?

Overigens heb ik ook zitten kijken naar de Olympus mju 1200. Wat vinden jullie daarvan? Hij is ietsje groter dan de mju 700, maar heeft wel 5 megapixels meer. Is dat het waard? Ik meen wel eens gelezen te hebben dat je bij (ultra)compacte digitale camera's eigenlijk niks hebt aan dergelijk hoge megapixels, omdat door 'ruis' of iets dergelijks de kwaliteit van de foto's dan toch vrijwel niets beter is. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:14
Enorm hoge MP-waardes zijn inderdaad vrij nutteloos. Voor afdrukken op normaal formaat of canvas heb je aan 3MP al meer dan zat. Wil je haarscherpte posters afdrukken dan is het een ander verhaal, maar zelf heb ik een 7.2MP camera en schiet ik eigenlijk standaard op 3MP.
Het voordeel van meer MP is wel dat je op lagere resoluties verder kan inzoomen en je makkelijker kan croppen. De kwaliteit neemt nog steeds toe van compactcamera's, dus grote kans dat een 12MP versie het beter doet dan de vorige versie met 8MP, maar dat ligt niet puur aan de megapixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Matched: de
kijk eens een stukje hierboven over wat ik over de Casio S10 heb geschreven, de reviews zijn positief en compacter vind je ze niet. Accu gaat ook behoorlijk lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249134

Flapmo schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:59:
Toen ik op zoek was naar een nieuwe camera zag ik dat er bij de specificatie-tabellen vaak wel vermeld staat hoeveel foto's je ongeveer kan maken met één accu. Volgensmij is dat over het algemeen wel 200 a 300 foto's, afhankelijk van het gebruik en de instellingen. Bekijk anders ook reviews van camera's die je interessant vind. Daar staat het ook nog weleens bij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zoek een compacte camera voor m'n pa.
Wat zeker moet:

Groothoek (28mm of lager)
3x zoom (of meer)
Eenvoudige bediening, goede autostand dus.
minimaal 2.5" scherm
5 of meer MP.
filmpjes van 640x480, 30fps.

IS is een pré.

Heeft iemand een idee? Ik zie door de bomen het bos namelijk niet meer.

EDIT: Ixus 860 IS???

[ Voor 23% gewijzigd door Gumball op 30-06-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257182

Ik heb deze post verplaatst omdat hij denk ik beter paste in het Olympus topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30341430#30341430

[ Voor 182% gewijzigd door Anoniem: 257182 op 30-06-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Wat je in elk geval over het hoofd ziet is de sensor. Je kijkt alleen naar de megapixels. De 1200 heeft 12,4 megapixels op een minisensor van 1/1.72 inch gepropt en die van 10 heeft de pixels op een sensor van 1/2.33 geperst. Beide eigenlijk veel te klein, marketingkanonnen dus maar dat geld voor alle compactcams.

Je kan beter kijken naar de mogelijkheden en eigenschappen, ipv naar de megapixels.
De 1030 sw is duidelijk niet voor jou pa bedoelt, volg je link naar de Olympus site. Wat moet je met een camera voor onder water? Zo ziet ie er ook uit.
de 1200 lijkt een vrij kale camera zo op het eerste gezicht. Optische beeldstabilisatie bijvoorbeeld zou wel leuk zijn voor je pa. Lees de laatste pagina's in dit topic anders voor alternatieven.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 30-06-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Gumball schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:13:
Ik zoek een compacte camera voor m'n pa.
Wat zeker moet:

EDIT: Ixus 860 IS???
Ja, prima ding en zeker geen miskoop.
Ik heb zelf sinds dit weekend een Sony W170. Hier zit een speciale easy-stand voor de complete digibeet, dus hoe simpel moet het zijn?

Overigens heb ik inmiddels wat foto's geschoten met de W170 en vallen me twee dingen (negatief) op. Ten eerste schiet de ISO-waarde omhoog als het iets donkerder wordt. Handmatig kan ik dit wel bijstellen, maar vraagt een hoop extra handelingen en geprobeer.
En ten tweede draait de foto niet als ik de camera draai. Bij het maken van de foto's onthoudt hij wel de oriëntatie trouwens, dus er zit wel een soort sensor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Matched: camera, onder, euro, dig, de
eigenlijk.... wil ik naast mij DSLR nog een cameraatje erbij die beter is dan mijn huidige telefooncam :+

Ik vind het gewoon fijn om altijd een camera bij me te hebben waar ik mooie plaatjes mee kan schieten, en een DSLR die stop je niet zo maar in je rugzak erbij / vind ik bijv. op wintersport ook niet praktisch.

Nu heb ik bijna 90 euro aan bol.com bonnen (leve NIPO enquetes), en zat er aan te denken om daar een cameraatje voor 'erbij' te nemen rond de 100 euro / max 150...

Maar heb tegenwoordig geen idee meer wat de huidige cameraatjes allemaal kunnen.

Zelf ben ik bijzonder gecharmeerd van een Canon Ixus, lekker klein, redelijk wat in te in te stellen. Maar dat ligt eigenlijk boven mijn budget...
Mijn eerste compact digi cam was een olympus c320 oid waar ik hele mooie foto's mee heb gemaakt, maar dat ding was gewoon te traag en te weinig in te stellen... en eigenlijk wat te groot...

Dus mijn wensen voor dit cameraatje:

- klein
- snel
- SD
- veel handmatig in te stellen
- beetje aardig lensje
- IS zou fijn zijn ;)
- ISO 800 moeten nog aardig mooie foto's kunnen zijn / hoger kunnen zou leuk zijn / handmatig in te stellen

Iemand een goede optie voor mijn cadeaubonnen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 105262 op 02-07-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184739

Matched: euro, de
ISO 800 redelijk voor een compactje tussen de 100 en 150 Euro? Tsja, wat 'redelijk' is ligt voor iedereen waarschijnlijk anders, maar als ik jou was zou ik er niet al te veel van verwachten.

Kijk eens op http://www.fotobooms.nl/, die heeft van alle merken de compactjes mooi op een rijtje, met natuurlijk specs en prijzen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Tja, het is daarom ook geen DSLR ;)

Maar op fotobooms kom ik net zo ver als bol.com ;)

Merken die iig afvallen: Sony (vaak geen SD), Kodak, Pentax, Ricoh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Matched: camera, euro, dig, de
Anoniem: 105262 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:43:
eigenlijk.... wil ik naast mij DSLR nog een cameraatje erbij die beter is dan mijn huidige telefooncam
Nu heb ik bijna 90 euro aan bol.com bonnen (leve NIPO enquetes), en zat er aan te denken om daar een cameraatje voor 'erbij' te nemen rond de 100 euro / max 150...

Iemand een goede optie voor mijn cadeaubonnen?
Is dit iets?
http://www.trustedreviews.../Casio-Exilim-EX-Z1080/p1

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266712

Matched: camera, 250, dig, de
Vraagje.. ik heb op dit moment de Samsung Digimax 4100 (4 megapixels, en 3x optische zoom)

Nu wil ik graag een andere camera aanschaffen. Ik heb er echter weinig verstand van en hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Soort: Compact
Prijsklasse: max 250
MP: liefst rond de 8 a 10
Optische zoom: 5 a 10
GEEN batterijen
Liefst eentje waar Micro SD kaartje in kan

Wil de camera gebruiken voor concert bezoek, foto's van familie en vrienden tijdens dagjes uit of in de kroeg :) en wil er natuurlijk ook mooie vakantie foto's mee kunnen maken, zowel overdag als savonds.

Het hoeft geen professionele camera te zijn.. vind het zonde om voor opties te betalen die ik toch nooit zal gebruiken.

Een kameraad heeft mij deze aangeraden, Sony DSC H10.. maar ik vraag mij af of die niet TE is..

Alle suggesties zijn welkom!! :)

*edit* Nu kwam ik zelf deze nog tegen.. Canon Powershot SX100is . Maar het 'nadeel' is dat ie op batterijen werkt. Hoe lang gaan bij jullie batterijen mee? Had die Samsung afgelopen weekend mee naar Concert At Sea en dan ben ik zo 4 batterijen kwijt.. Zijn dan wel goedkope en geen oplaadbare misschien dat het daar aan ligt.. Maar dat heeft er eigenlijk wel voor gezorgd dat ik nu op zoek ben naar een met een accu. Maar eigenlijk weet ik de voordelen en/of nadelen niet eens. :/

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 266712 op 02-07-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Matched: camera, euro, 250, de
Na veel zoeken wegen en wikken ben ik tot deze cameras gekomen:
Casio Exilim EX-Z1080
http://www.trustedreviews.../Casio-Exilim-EX-Z1080/p4

Fujifilm Finepix F100fd
http://www.trustedreviews...ujifilm-Finepix-F100fd/p4

Canon IXUS 860 IS
http://www.trustedreviews...1/27/Canon-IXUS-860-IS/p4

Nu springt de casio met een prijs van 154 euro er prijstechnisch nogal uit.
En de reviews liegen er ook niet om.

De Fuije is qua spec op en top maar wel een stuk duurder 254 euro.

De Canon is natuurlijk vertrouwd omdat het canon is.
Leuke prijs en vol positieve reviews. Maar hij is al even uit en ik ben bang dat ik dan achter de feiten aanloop als ik hem koop.

Heeft iemand nog advies over deze modellen.

Prijs max tot de 250 euro.
Doel: mooie fotos maken ;) ook in donkere ruimtes.
Afmeting; Broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Achter de feiten aanlopen? nu kan ik weinig zinnigs zeggen over Casio omdat ik nooit een fan was van de kwaliteit van de foto's, maar hoe dat tegenwoordig is? (vergelijk dit op dpreview.com).

Oudere camera's vind ik tot nu toe bijna altijd betere foto's geven dan nieuwe camera's. Hoe nieuwer de camera hoe kleiner de sensor en hoe meer pixels: dus hoe meer ruis, meer colorbleeding, minder dynamiek. Al die fabricanten willen alleen maar veel winst maken met die kleine sensortjes.
Daarnaast zoals gezegd is die Canon 860 een stuk sneller met alles dan mijn nieuwe Panasonic TZ5. Dus daar zou ik je zeker niet druk om maken.

Maar vergelijk gewoon samples die buiten en binnen zijn gemaakt op dpreview, pak daar de slechte en positieve punten. Kijk naar de gemiddelde score van de eindgebruikers en eventuele opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Matched: welke, de
Ook hier een vraagstuk: mijn zusje wil een compact. Nu heb ik een poos geleden ook een geschikt model gezocht voor mijn broer en toen kwam ik uit op de F30 van Fuji. Destijds bijna revolutionair te noemen qua IQ. En dat is gelijk het punt waar ik nu op stuit. Mijn zusje heeft de voorkeur voor een wijdere lens (zeg 28mm i.p.v. de 36mm van de F30) dus vallen de F30, F31 en F50 af. Nu heeft Fuji ook nog een F100. Helaas maar begrijpelijk is men meegegaan in de mp-race en qua IQ vind ik de F50 en F100 eigenlijk een beetje een achteruitgang in vergelijking met de F30. Welke compact geeft mij een minstens vergelijkbare IQ als de F30? Het is bijna triest te noemen dat dit aspect niet verder ontwikkeld is de laatste jaren...

De eisen:
- +/- €200
- v.a. 28mm (tele maakt niet uit)
- IQ als de F30
- compact, handzaam broekzakformaat

Wie helpt mij de goede kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forodrova
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-04 15:26
Matched: camera, onder, welke, 250, de
Hoi, ik had ook een vraag over wat voor camera. Op dit moment zit ik op curacao en heb ik een Konica Minolta DiMage Z10. Het is alweer bijna 3 of 4 jaar geleden dat ik deze camera had gekocht. Toendertijd een best fijn dingetje. Het probleem waar ik nu vooral tegen aanloop is dat als ik de foto's vergelijk met foto's gemaakt met camera's van nu dat de kleuren van mijn camera minder goed gelukt lijken te zijn. Ook met weinig licht foto's is er veel ruis. Ook mis ik het gemak van een stabilisatie functie aangezien het erg lastig is om de camera (welke camera dan ook) precies goed stil te houden.

Ik had al even op internet gekeken maar kwam er niet echt uit welke camera het meest geschikt zou zijn. Maar ik heb nog niks gevonden. Ik heb wel een aantal eisen.

- Prijs: Max €300 liever onder de250 te blijven (is maar een hobby iets dus moet leuke foto's geven voor niet teveel geld en als er een echt goede foto tussenzit wat leuks mee doen).
- Low light/nacht foto's moeten ermee gemaakt kunnen worden
- Het liefst een bridge model (dslr-like)
- goede zoom
- gebruik maken van Ni-Mh (of een soort van accu's als het maar lang mee kan gaan en niet na 2 uur alweer op is
-opslag op SD

Ik had al een aantal camera's gezien namelijk de volgende:
http://www.pixmania-pro.n...anon/powershot-s5-is.html

http://www.pixmania-pro.n...umix-dmc-fz18-zilver.html

http://www.pixmania-pro.n.../lumix-dmc-fz8-zwart.html

http://www.pixmania-pro.n...uji/finepix-s8000-fd.html

Er was ook nog een analoge spiegelreflex..misschien ook wel leuk:
http://www.pixmania-pro.n...os-300x-ef-28-90-iii.html

Boo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

End of life, maar wellicht is de S9600 van Fuji een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb zelf de FZ18 waar ik erg tevreden over ben, de FZ8 is EOL en nog maar beperkt beschikbaar. Van de Fuji S8000 vind ik de fotokwaliteit nogal tegenvallen.
Met de S9600 heb ik even mogen spelen, zit qua functies en layout erg dicht tegen een DSLR aan maar je kunt soms wel merken dat ie toch al weer 2 jaar op de markt is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268010

Hallo Tweakers!

Graag zou ik een beroep doen op jullie ervaringen.

Aangezien mijn huidige camera (Canon Powershot A75) hard achteruit gaat ben ik op zoek naar een nieuwe.
Door het grote aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer.
Daarom jullie hulp gevraagd!

Ik heb wel een aantal wensen/eisen;

Merk maakt niet uit maar ik vind de Canon wel makkelijk te bedienen.
Betaalbaar (liefst tot ongeveer 150,- maar max. 200,-)
Makkelijk te bedienen
Goede optische zoom (minimaal 3x, liefst meer)
Snel reageren met het afdrukken

En het belangrijkste; zo goed mogelijke foto's op de automatische stand, vooral binnen (en zonder flits)
Ik heb ervaring met 2 digi-compactcamera's; mijn Canon, en de Samsung D830 van mijn ouders, bij beiden vind ik dat de kwaliteit van de foto's binnen en met weinig licht te wensen overlaat (bij de Canon heb ik het idee dat dat komt doordat hij op zijn eind is).
Zonder flits zijn de foto's bewogen, korrelig en donker.
Met flits zijn ze overbelicht, vooral als de foto's van niet te grote afstand (paar meter) genomen zijn.

Ik ben dus op zoek naar een leuke camera voor snapshots van mijn zoontje bijvoorbeeld.
Een camera die ik er snel bij kan pakken, die goede foto's maakt op automatisch (dus waar niet niet persé vanalles op in moet stellen) en die snel reageert om de leuke momenten niet te missen.

Wie heeft, of kent een camera die aan mijn wensen/eisen voldoet?

Alvast vriendelijk bedankt voor het reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 268010 op 15-07-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, euro, de
Anoniem: 268010 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:34:
Wie heeft, of kent een camera die aan mijn wensen/eisen voldoet?
Canon A590 IS, of vind meer reviews via Google. De camera kost rond de 140 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28373

Matched: euro, 250, dig, de
Heeft iemand wat tips voor mij ?

Ik zoek ook het liefst een Canon, mag ook wat anders zijn.
Tot ongeveer 250 euro.

En het liefst met een zo goed mogelijke videofuntie.
Hoeft geen digicam te zijn uiteraard maar 1 waar je redelijk mee zou kunnen filmen, en tegelijkertijd ook goed mee kan fotograferen.

Gewoon huis tuin en keuken kiekjes, mag ouder model zijn.
Wie heeft een goede tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213388

Matched: camera, onder, welke, de
Hier ook een hulpvrager!!!

Welke zal ik kiezen?
Graag wil ik een hele compacte camera met het liefst een groothoek (mits het een goede is natuurlijk), video met geluid, snelle camera, scherpe foto's.

- casio exilium ex-z100
- panasonic fx55
- fujifilm f50fd
- panasonic fs5

of zonder:
casio z1080
sony w80

Wie kan er mij een goed advies geven?
Zijn die panasonics zo ruisgevoelig en de casio's ook...dus is het eigenlijk beter als ik naar een canon kijk?
Ik ben ook benieuwd hoe die casio's presteren want er zijn vrijwel geen reviews van.

Graag jullie reactie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dapo1981: Sorry ben ik niet in thuis.
@moguvo: De nieuwere Casio's trekken ook mijn aandacht, maar er is nog weinig over te vinden. Ikzelf kijk naar de Z200 voor mijn zusje, en de algehele opinie aangaande IQ is dat het ding wat softe platen levert (op 100% gezien). De Panasonics ben ik niet zo'n fan van, hun NR staat me niet aan. De Fuji F50 heeft geen groothoek à la 28mm (vanaf 36mm) en heeft een teveel aan MP's. De IQ is ongeveer gelijkwaardig aan de F30 (en die was erg goed voor zijn tijd, zijn klasse). De F100 kan wellicht nog op je lijstje verschijnen: F50-sensor, vanaf 28mm, maar dit model heeft last van een 'pink banding' issue (meer op de forums van dpreview).
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Voor al die vragen hierboven :D
Canon ixus 860 is het antwoord ;) of even nog een maand wachten op de nieuwe modellen of eventueel een minder compacte A serie nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor je input. De 860 komt inderdaad in de buurt, zeker qua specs.
Maar IQ telt voor mij veel zwaarder dan allerlei luxe features, mooi design en steviger bouw.
Hier een vergelijking tussen de 860 en de 850 @ ISO400
Hier een vergelijking tussen de F31fd en de 850 @ ISO400
De Fuji heeft hier toch een streepje (of enkele strepen?) voor op de Canon's. En dan te bedenken dat de F31fd gelijkwaardig presteert aan de F30, een camera die bijna twee-en-een-half jaar geleden is geintroduceerd... Gewoon balen dat dit aspect zo verwaarloost wordt (eigenlijk ook door Fuji zelf, zie F50 / F100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:18:
Voor al die vragen hierboven :D
Canon ixus 860 is het antwoord ;) of even nog een maand wachten op de nieuwe modellen of eventueel een minder compacte A serie nemen ;)
Hoi n00bs,

Jouw naam ken ik van het tz5 forum. Dus jij hebt zelf de canon ixus 860?
Bevalt deze dus goed? Goede beeldkwaliteit/scherp?
Is hij snel? kan hij snel een volgende flitsfoto maken?
en heb je nog meer goede/slechte dingen over dit toestel?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, onder, welke, dig, de
Anoniem: 180355 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:32:
Ook hier een vraagstuk: mijn zusje wil een compact. Nu heb ik een poos geleden ook een geschikt model gezocht voor mijn broer en toen kwam ik uit op de F30 van Fuji. Destijds bijna revolutionair te noemen qua IQ. En dat is gelijk het punt waar ik nu op stuit. Mijn zusje heeft de voorkeur voor een wijdere lens (zeg 28mm i.p.v. de 36mm van de F30) dus vallen de F30, F31 en F50 af. Nu heeft Fuji ook nog een F100. Helaas maar begrijpelijk is men meegegaan in de mp-race en qua IQ vind ik de F50 en F100 eigenlijk een beetje een achteruitgang in vergelijking met de F30. Welke compact geeft mij een minstens vergelijkbare IQ als de F30? Het is bijna triest te noemen dat dit aspect niet verder ontwikkeld is de laatste jaren...

De eisen:
- +/- €200
- v.a. 28mm (tele maakt niet uit)
- IQ als de F30
- compact, handzaam broekzakformaat

Wie helpt mij de goede kant op?
Zojuist besteld (want binnenkort een stage in het buitenland), dus hier de uitkomst. De keuze is toch gevallen op de F100 van Fuji. Iets boven het budget, maar daar komen we wel over heen. Wel een bereik vanaf 28mm en een IQ die de F30 het meest benaderd. Op hogere ISO's vond ik de concurrentie (in de vorm van bijv. een Ixus 860IS) niet opgewassen tegen de sensor van de F100. Jammer van het te hoge aantal MP's en het gebrek aan een eenvoudige Tv en Av mode (maar mijn zusje zal het toestel zal voornamelijk gebruiken als P&S camera, gewoon klikken en kijken zonder al teveel knopjes of wieltjes te moeten verstellen).
Wellicht zijn er mensen die hier wat aan hebben voor hun keuze. Ik zal binnenkort eens een vergelijk maken tussen de F30 van mijn broer en deze F100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263013

Ook hier een dilemma. De zoektocht naar een nieuwe camera is gestrand en er zijn nu nog 3 camera's over. S1000fd, S8000fd en de S9600. De eerste vraag is; wat precies het verschil is tussen de S1000fd en de S8000fd?, behalve het bereik. De winnaar van die twee zal het dan moeten opnemen tegen de S9600, die bij konijnenberg nu 275 euri kost. De tweede vraag is dan; is de S9600 het prijsverschil waard? Voordeel van de S9600 is natuurlijk de zoomring en sensor. Wat zijn de voordelen van de S1000fd/S8000fd tov de S9600 behalve groter display? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klik hier voor een specificatievergelijk tussen de drie genoemde camera's. Nu zie je gelijk het verschil tussen de S1000 en de S8000. De S1000 en S8000 gaan beide mee met de MP-hype en de ík-heb-zoveel-zoom-hype' (tot 18x!!!). Om tussen één van beide te kiezen is de vraag of je groothoek (27mm) wil voldoende.
Wanneer je kijkt bij het kopje 'pixel density' zie je dat de S9600 hier veel lager (= positief!) scoort dan beide alternatieven. De zoomrange is beperkter (wel vanaf 28mm).
Over het algemeen zal de S9600 meer input vergen. Het is qua design maar vooral ook qua bediening meer een SLR-like camera dan de alternatieven. Wil je lekker veel zoom en voor de rest niet teveel moeten prutsen: pak dan de S1000 of S8000. Wil je je verder verdiepen in je toestel en maximale controle over je fotografie-output dan ben je beter af met de S9600. Dit is echter wel een camera die inmiddels vervangen is (maar de foto's worden er niet minder van...). Voor een review kun je op bovengenoemde pagina zoeken naar de S9000 (= hier S9500 = voorganger met minimale verschillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263013

Matched: euro, dig
Heb zojuist een S9600 bij konijnenberg besteld voor 262 euro. Dus geen advies meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, welke, de
(Sorry Henkert, hier ben ik weer ;) )

Hoi allemaal!

Na vandaag zeer teleurgesteld te zijn geweest in de casio S10 (veel ruis!!!) weet ik dat ik voor de CANON ixus serie ga! Eindelijk heb ik een richting! Panasonic wil ik ook niet meer, want die staan ook bekend om hun ruis.

Ik heb dus een aantal vragen over de IXUS serie.
Ik zit te twijfelen tussen de canon ixus 85is OF de canon 860is!!!

De groothoek van de 860is spreekt me erg aan...maar is deze camera snel??? Ik wil wel een snelle camera en het liefst ook snel opgeladen na het flitsen voor een volgende flits etc etc.
En hoe is de beeldkwaliteit???
Is de beeldkwaliteit van de 85is zoveel beter dan die van de 860is??? Is er meer ruis in de foto's van de 85is?

Welke vinden jullie beter of raden jullie me aan...mijn gevoel zegt me dat die 85 beter is, want zijn voorlopers waren ook top...maar die groothoek van die 860 lijkt me ook zo makkelijk.

Dus....de 860is of de 85is....prijs maakt me niets uit....het gaat er mij om welke beter is naar jullie mening

(of zijn de vorige van ixus beter, zoals de 80 en 75?)

Graag jullie ervaringen en mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkert zei dit...@moguvo: De nieuwere Casio's trekken ook mijn aandacht, maar er is nog weinig over te vinden. Ikzelf kijk naar de Z200 voor mijn zusje, en de algehele opinie aangaande IQ is dat het ding wat softe platen levert (op 100% gezien).

Ik heb van de gekochte casio s10(die ik dus terug heb gebracht) buiten ook meerdere foto's gemaakt van de tuin, maar het beeld was gewoon wazig op sommige plekken! BInnen was het helemaal niks...ook actie niks....Ik vergeet die casio voor altijd nu! Ben te kritisch geworden na de sony h2...die echte scherpe foto's maakte.

Ga dus nu voor een IXUS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik twijfel tussen de Canon 860is en de sony W170. Daar ben ik niet de enige in:)

Maar ik lees iets over de ixus xxxis serie en de problemen die er mee zijn, wat is daar van waar?
Canon heeft altijd fraaie kleuren, hoe is dat bij de sony? (vergelijkbaar?) Als je filmt met de sony kan je dan zoomen? > hoe heet die functie.

Iemand nog een voordeel voor de één of ander?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
Matched: euro, dig, de
een maand terug een fuji s5800 gekocht bij de saturn hier voor 149 euro (-20 euro korting omdat de doos "stuk" was ;-)) en ontzettend blij mee!
Goede zoom, goede foto's bij weinig licht, erg snel en kan ook goed meerdere foto's achter elkaar maken en ongelofelijk zuinig met batterijen! Heb nu denk ik 300 foto's genomen met de meegeleverde batterijen de afgelopen maand en het waarschuwingsteken is nog niet eens in beeld geweest!!

Hij is wel wat groter maar voor zo weinig geld kan je je echt geen buil vallen in ieder geval, mega tevreden!

edit: ohja waar ik wel erg teleurgesteld over was, hij roteert foto's niet vanzelf? Toch wel een handige feature waarvan ik dacht dat ze dat tegenwoordig wel allemaal hadden.. niet dus.

[ Voor 14% gewijzigd door wessel99 op 20-07-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Op Ibood is nu de Olympus Mju 790 SW te koop voor 140 euro. Nu vind ik dit geen geld, maar de weinige info die ik erover kan vinden is niet echt positief over deze camera. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 14:48
Matched: welke, euro, de
Voor de mensen in groningen. Er ligt een ixus pakket met de canon Ixus 70, 2 accu's, oplader en een leren hoes voor 169euro.

Ben zelf na veel reviews te bekijken overgehaald dit toestel te kopen, ondanks de paar slechte gebruikersreviews op www.kieskeurig.nl welke de reviews tegenspreken.

Ben erg te spreken over het toestel, super gebruiksvriendelijk, supersnel, en erg mooie fotos. Zelfs met 12x maakt hij nog erg scherpe fotos, de normale zoom is "slechts" tot 3x. Voor deze prijs echt een super toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 15:39
Matched: camera, welke, euro, dig, de
SCIxX schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:45:
Voor de mensen in groningen. Er ligt een ixus pakket met de canon Ixus 70, 2 accu's, oplader en een leren hoes voor 169euro.

Ben zelf na veel reviews te bekijken overgehaald dit toestel te kopen, ondanks de paar slechte gebruikersreviews op www.kieskeurig.nl welke de reviews tegenspreken.

Ben erg te spreken over het toestel, super gebruiksvriendelijk, supersnel, en erg mooie fotos. Zelfs met 12x maakt hij nog erg scherpe fotos, de normale zoom is "slechts" tot 3x. Voor deze prijs echt een super toestel.
Ik heb vorig jaar ergens een Ixus 70 (of 75 ... weet ik niet meer) voor m'n ouders gekocht en 'm 3 dagen later weer teruggebracht omdat ik de kwaliteit t.o.v. mijn Ixus 700, die weliswaar een betere lens heeft maar wel aanzienlijk ouder is, vond tegenvallen. Niet dat ie slecht presteert ... maar ik had gewoon wat meer verwacht.

12x :?
Bedoel je de digitale zoom? Dat zegt vrij weinig over de kwaliteit van de camera (hooguit iets over de processor). Je kunt digitale zoom het beste vergelijken met het croppen en resamplen van een foto in Photshop ofzo (sterker nog: 't is precies hetzelfde). Ik zou de digitale zoom gewoon uitzetten en niet gebruiken, of hooguit alleen voor de fun gebruiken..

Desondanks een mooi compact en compleet cameraatje in dit pakket voor een leuk prijsje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:23
Naast mijn 400D zoek ik een ultra compact camera. Ik heb nu een Sony P93 die op zich nog aardige foto's maakt, maar niet meer biedt wat ik eis.

Mijn oog is gevallen op de Nikon Coolpix S700. Op diverse sites lees ik goede reviews over deze camera. Voor 190 euro is het ook niet een achterlijk dure camera.

Zijn er mensen hier op tweakers die ervaring met deze cam hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160765

Beste Tweakers,

Ook deze keer zou ik graag gebruik maken van jullie kennis en ervaringen om mij een advies te geven over een camera.

Ik zal eerst even kort uitleggen wat voor soort fotograaf ik ben:
Ik heb nog geen eigen digitale camera gehad en ik was al blij met de 2MP _/-\o_ camera in mijn SE W800i. Nu heb ik een HTC Touch met een nog slechtere camera en ik ben dus eigenlijk wel opzoek naar een leuke digitale camera.

Hieruit kun je al opmaken dat ik nul komma nul verstand heb van camera's

Natuurlijk heb ik een heel eisenpakket waaraan mijn digi cam moet gaan voldoen en waarvoor ik hem wil gaan gebruiken.

Namelijk:

Ik ga in september beginnen bij een luchtvaartschool en het lijkt me leuk om al "lerende" foto's te gaan maken. Zowel binnen als buiten en voornamelijk van vliegtuigen, mensen en omgevingen zoals luchthavens.

Daarom heb ik een aantal voorkeuren:
  • Compact model(vooral makkelijk meeneembaar)
  • Prijs zo rond de €200, goedkoper mag, duurder liever niet
  • Hij zal soms hele dagen in mijn tas zitten dus hij moet tegen een stootje kunnen.
    Komt te zitten bij spullen zoals laptop, bril ed.
  • Gebruik van accu ipv. batterijen
  • Het design is niet belangrijk maar ik vind sommige modellen wel mooier als andere
  • Verder ben ik niet merkgeil maar goede support/garantie is welkom indien nodig
Ik hoop voldoende aanwijzingen te hebben gegeven,

Ik laat me graag adviseren :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, welke, dig, de
Advies? Dat willen mensen volgens mij wel meer hier... je kan advies natuurlijk ook krijgen in een winkel door een verkoper, maar dat is altijd een wat 'gekleurd' beeld bij sommige winkels...

Ik vind het tegenwoordig ook erg moeilijk hoor met die kleine cameraatjes, ze lijken allemaal op elkaar, ook qua functies en omdat de modellen zo snel veranderen, zie je weinig goeie reviews met kwaliteit van de foto's, of wat ik ook belangrijk vind, de snelheid van de camera...

Wat je wel kan proberen is kijken welke camera's er evt. binnen je budget liggen en voldoen aan je keuze, en kijk dan naar topics van het specifieke model, of een vergelijkbaar model. Volgens mij werkt dat de laatste tijd hier het beste...

Dus, das mijn advies :Y)

Anders:
Ik ben wel gecharmeerd van kwaliteit van Canons (met name eigenlijk de powershot A-series, niet verkeerd voor zo'n compact camera en alle functies die erop zitten kan je als iets verder gevorderde fotograaf bent). Ixusjes zijn mooi... lensjes iets minder.

Olympus erg mooie foto's mee geschoten toen ik net begon met fotograveren, maar erg traag en weinig functies.

Nikon ben ik alleen DSLR gewend, maar plaatjes die ik van compact heb gezien zijn zeker niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: onder, dig, de
Anoniem: 160765 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:44:
Natuurlijk heb ik een heel eisenpakket waaraan mijn digi cam moet gaan voldoen en waarvoor ik hem wil gaan gebruiken.
Wil je er een optische zoeker bij of voldoet slechts het LCD-schermpje? Ook bij veel andere verlanglijstjes mis ik dit punt. Misschien vinden mensen het onbelangrijk, zelf zou ik niet zonder optische zoeker willen, ook al zijn ze op compactjes meestal minder betrouwbaar. Het is één van de redenen dat ik voor de Canon A590 IS gekozen heb. Fotografisch gezien vind ik het kieken vanaf zo'n schermpje teruggaan naar het jaar nul, maar goed, als iedereen er blij mee is.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-05 13:30
Wouter! schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:55:
[...]

Ik heb vorig jaar ergens een Ixus 70 (of 75 ... weet ik niet meer) voor m'n ouders gekocht en 'm 3 dagen later weer teruggebracht omdat ik de kwaliteit t.o.v. mijn Ixus 700, die weliswaar een betere lens heeft maar wel aanzienlijk ouder is, vond tegenvallen. Niet dat ie slecht presteert ... maar ik had gewoon wat meer verwacht.

12x :?
Bedoel je de digitale zoom? Dat zegt vrij weinig over de kwaliteit van de camera (hooguit iets over de processor). Je kunt digitale zoom het beste vergelijken met het croppen en resamplen van een foto in Photshop ofzo (sterker nog: 't is precies hetzelfde). Ik zou de digitale zoom gewoon uitzetten en niet gebruiken, of hooguit alleen voor de fun gebruiken..

Desondanks een mooi compact en compleet cameraatje in dit pakket voor een leuk prijsje :).
is dit nog geldig? en waar in groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 14:48
Mediamarkt. Of ze er nog steeds zijn weet ik niet, ze lagen aan de kop van de digitale camera stelling, een hele stapel met ixus 70 collection kits.

Ben nog steeds erg tevreden over de camera, makkelijk in gebruik, goede fotos, accu gaat lang mee. Heb hem zojuist meegehad op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211363

Heeft er al iemand ervaringen met de:

Fujifilm S1000fd -> is het gemis van beeldstabilisatie een groot gemis
Kodak Z1012is -> hoe is de kwaliteit van deze camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik hoor weinig meer over de Canon SX100 IS, toch wil ik m aanraden aan iedereen die op zoek is naar een camera die zowel voor pint-n-click gebruikt kan worden als het handmatig instellen van alles (sluitertijd, diafragama, focus, etc). Hij is íets groter dan de standaard pocket camera, maar het valt reuze mee, hij past prima in de op 1 na kleinste crumpler (Pretty Boy XXS).
10x zoom, Beeldstabilisatie, face recognition, handmatige instellingen, batterijen (ik kan je niet precies vertellen hóe lang, maar met 2 2800mah gp'tjes erin kan ik meerdere keren op stap om foto's te maken zonder op te laden tussendoor). énige nadeel: trage flits, maar voor mooie foto's zal je die meestal toch niet gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Jazzle op 01-08-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Goedemiddag deze persoon hiero wilt een mooie camera voor max 150 euro kopen, heb nu de volgende camera`s op het oog:

- Kodak ZD710
- Fuji Finepix S5800
- Canon PowerShot A590 IS

Doel: Vakantie foto`s en Treinspotten. Heb expres deze genomen, omdat ik niet zo hou van die kleine dingetjes, (ok de PowerShot kan dan nog:)) ook al hebben ze een geweldig resultaat.

Zit te twijfelen tussen deze 3, de Finepix heeft wel las ik, last van kleuren en paarse randen.

Alvast bedankt :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jazzle schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:46:
Ik hoor weinig meer over de Canon SX100 IS, toch wil ik m aanraden aan iedereen die op zoek is naar een camera die zowel voor pint-n-click gebruikt kan worden als het handmatig instellen van alles (sluitertijd, diafragama, focus, etc). Hij is íets groter dan de standaard pocket camera, maar het valt reuze mee, hij past prima in de op 1 na kleinste crumpler (Pretty Boy XXS).
10x zoom, Beeldstabilisatie, face recognition, handmatige instellingen, batterijen (ik kan je niet precies vertellen hóe lang, maar met 2 2800mah gp'tjes erin kan ik meerdere keren op stap om foto's te maken zonder op te laden tussendoor). énige nadeel: trage flits, maar voor mooie foto's zal je die meestal toch niet gebruiken.
Bedankt voor de tip! Ik was de afgelopen dagen al op zoek naar camera's en deze is voor zijn prijs erg interessant. Wel jammer dat deze geen 28 mm ondersteund en er gebruik wordt gemaakt van batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
jvdgeest schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:32:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik was de afgelopen dagen al op zoek naar camera's en deze is voor zijn prijs erg interessant. Wel jammer dat deze geen 28 mm ondersteund en er gebruik wordt gemaakt van batterijen.
De 28mm heb je helemaal gelijk in, alhoewel ik het niet echt mis.
De batterijen zijn juist een pluspunt! ik gebruik gewoon oplaadbare batterijen (gaan er 2 in), waarmee ik heel lang kan doen. Mocht ik onverhoopt nou toch met lege batterijen komen te zitten, dan pak ik wel gewone penlites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is de Europese benaming toevallig de pricewatch: Canon Digital Ixus 80 IS Zilver ?

Zo niet, is dit een redelijk knappe point-and-shoot camera?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Nee, de Ixus 80 is de Europese benaming voor de PowerShot SD1100 IS. Beetje verwarrend allemaal, maar in de US gebruiken ze nou eenmaal andere namen voor deze camera's. Je kunt dat overigens makkelijk zelf uitvinden op dpreview.com. Staat tevens een uitgebreide review van de camera op.

Edit 3-aug: Even terugkomend op de SX100, ik heb erg zitten twijfelen tussen deze en de PowerShot A720, maar heb besloten nog maar eventjes af te wachten op de nieuwe release-lijn van Canon. Nu Panasonic een aantal camera's heeft geïntroduceerd met super-zoom, 24mm lens en nog andere interessante snufjes zou Canon binnenkort ook wel haar nieuwe camera's moeten introduceren (dat vaak rond augustus gebeurd overigens).

[ Voor 41% gewijzigd door Nordlys op 03-08-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Anoniem: 213388 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:53:
Henkert zei dit...@moguvo: De nieuwere Casio's trekken ook mijn aandacht, maar er is nog weinig over te vinden. Ikzelf kijk naar de Z200 voor mijn zusje, en de algehele opinie aangaande IQ is dat het ding wat softe platen levert (op 100% gezien).

Ik heb van de gekochte casio s10(die ik dus terug heb gebracht) buiten ook meerdere foto's gemaakt van de tuin, maar het beeld was gewoon wazig op sommige plekken! BInnen was het helemaal niks...ook actie niks....Ik vergeet die casio voor altijd nu! Ben te kritisch geworden na de sony h2...die echte scherpe foto's maakte.

Ga dus nu voor een IXUS!
Ik heb totaal andere ervaringen met de Casio S10. Errug tevreden mee. Al meer dan 400 foto's gemaakt, buiten binnen en in het bos. De Ixus modellen vind ik karig (zeker de overdreven populaire 70/75) de 80 IS is ook een erg leuk toestel maar eigenlijk is dit geen ultracompact en dus niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

na lang zoeken dacht ik een goeie keus gevonden te hebben voor m'n ma, de canon ixus 80 IS:
- Niet te duur (189,--)
- Beeld stabilisator
- Shoot & Click levert (meestal) zeer mooie resultaten

Nu wil zij echter een echte compact camera, en is deze volgens sommige hier nog wat fors.
Is dit echt zo, en is er anders een alternatief voor deze camera die wel ultracompact is, voor dezelfde prijs (of goedkoper?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Anoniem: 126470 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:59:Nu wil zij echter een echte compact camera, en is deze volgens sommige hier nog wat fors.
Is dit echt zo, en is er anders een alternatief voor deze camera die wel ultracompact is, voor dezelfde prijs (of goedkoper?)
Wie zijn wij om dat te bepalen... Ik vind hem zelf wel erg compact, maar in de ogen van je ouders zou hij te groot kunnen zijn. Pak de afmetingen erbij (staat bijv. op dpreview.com aangegeven) en je weet een beetje wat je kunt verwachten. Het beste is natuurlijk om naar een winkel te gaan en zelf een indruk te krijgen van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Anoniem: 126470 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:59:

Nu wil zij echter een echte compact camera, en is deze volgens sommige hier nog wat fors.
Echt compact is alleen de Casio S10. Ik zou gewoon niet teveel luisteren naar meningen van gebruikers maar er gewoon een review bij pakken. Overigens is de Ixus 80 niet bepaald een grote camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excal
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 10:15
Na zo'n 5 jaar trouwe dienst ben ik nu van plan mijn Canon O+ A60 te vervangen :'( .
Na dit forum grondig doorzocht te hebben en het een en ander aan reviews gelezen te hebben is mijn keus inmiddels terug gebracht naar 2 opties:
- Canon IXUS 85 IS
- Canon IXUS 860 IS
Het probleem is echter dat ik echt niet meer kan bepalen wat het betere toestel is en er uit review ook geen duidelijke winnaar komt. Ik ben geneigd om te kiezen voor de 85 omdat dit het nieuwere toestel is. Ik kan alleen niet bepalen of dit echt veel voordeel heeft.

Aan de andere kant spreekt de 28mm lens van de 860 mij erg aan, ook al zijn daar ook weer negatievere reacties over te vinden waarvan ik niet weet of dit echt terecht is of overdreven. Verder heb ik met mijn A60 altijd een 35mm lens gehad en weet dus niet of 28mm een wereld van verschil gaat maken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het "luxe probleem" of een half jaar ontwikkeltijd opweegt tegen de 28mm(met minder kwaliteit in het breed hoek bereik??)lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ieder groothoekobjectief is lastig te maken. Vandaar dat men over het algemeen niet is te spreken over de groothoekstand van camera's. Er is echter een verschil tussen wel of geen groothoek hebben. Als je er eenmaal aan bent gewend, wil je nooit meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: onder, dig, de
Excal schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:27:
Na zo'n 5 jaar trouwe dienst ben ik nu van plan mijn Canon O+ A60 te vervangen :'( .
Na dit forum grondig doorzocht te hebben en het een en ander aan reviews gelezen te hebben is mijn keus inmiddels terug gebracht naar 2 opties:
- Canon IXUS 85 IS
- Canon IXUS 860 IS
Het probleem is echter dat ik echt niet meer kan bepalen wat het betere toestel is en er uit review ook geen duidelijke winnaar komt. Ik ben geneigd om te kiezen voor de 85 omdat dit het nieuwere toestel is. Ik kan alleen niet bepalen of dit echt veel voordeel heeft.

Aan de andere kant spreekt de 28mm lens van de 860 mij erg aan, ook al zijn daar ook weer negatievere reacties over te vinden waarvan ik niet weet of dit echt terecht is of overdreven. Verder heb ik met mijn A60 altijd een 35mm lens gehad en weet dus niet of 28mm een wereld van verschil gaat maken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het "luxe probleem" of een half jaar ontwikkeltijd opweegt tegen de 28mm(met minder kwaliteit in het breed hoek bereik??)lens?
HOI,

Heb de 860 uitgeprobeerd.
Die groothoek scheelt heel veel! En het scherm van de 860 is ook nog groter dan die van de 85 is, meen ik. (3 inch is groot enlekker duidelijk) mooie kleuren heeft hij ook.

de 85 ken ik niet, maar die ixus serie blijkt ook goed te zijn,maar idd zonder groothoek en ookkleiner schermpje.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 14:55
Erg grappig te moeten constateren dat iedereen hier twijfelt tussen bepaalde camera's voor andere redenen. Zo ben ik de bezitter van een Canon D400, maar wil graag nog wat kleins erbij hebben. Twijfel tussen de Canon Ixus 80 en de Casio Z200.
De zaken die ik meeweeg zijn:
Canon pluspunten: kwaliteit foto (subjectief), beeldprocessor
Canon minpunten: tijdsduur batterij, 8MP (niet echt belangrijk)

Casio pluspunten: groothoeklens (errug bruikbaar), film-resolutie, 10MP
Casio minpunten: geen orientation sensor (errug makkelijk)

Ik neig naar de Canon, maar waarom weet ik niet echt goed. Heb nog steeds een enorm oude Casio die erug mooie foto's maakt (opstarttijd echter 30seconden en te groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 09:15
Hey allen,

Mijn ixus heeft het, net buiten garantie helaas begeven. De batterij gaat supersnel op (zelfs als hij uitstaat) en de flits doet het niet meer.

Ik ben dus op zoek naar een vervanger. Voor mij zijn belangrijk (in die volgorde):
-klein (ixusachtig formaat dus)
-stevig
-beeldkwaliteit (en dan vooral in het relatief donker)

De ixus die ik had voldeet zeker aand e eerste twee eisen. Mijn grootste ergernis was de ruis. Afgaande op de review van dpreview.com ou ik voor de fuji fd50 willen gaan. De 30 of 31 is nergens meer te rkijgen. De fuji f50 kan ik het goedkoopst in belgië krijgen voor 169 euro. In de mediamarkt in antwerpen staan er nog een paar ixus 950is voor 220 euro, ook een goede deal. is de ixus de meerprijs waard, of zou ik toch beter bij de fuji f50fd blijven? Of iemand een andere suggestie?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zoutvat schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:57:
Hey allen,

Mijn ixus heeft het, net buiten garantie helaas begeven. De batterij gaat supersnel op (zelfs als hij uitstaat) en de flits doet het niet meer.
Wat is buiten garantie? Je weet dat er meer dan 1 jaar op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Geen matches
PWM schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:11:
[...]

Wat is buiten garantie? Je weet dat er meer dan 1 jaar op zit?
Om exact te zijn: 2 jaar, een maand en twee dagen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadConnection
  • Laatst online: 09:33
Matched: camera, 250, de
Hoi

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera en nu heeft de postbank (langleve de rentepunten -O- )een
fuji Finepix z200fd in het assortiment voor 139 euries (adviesprijs is 250) is dit een goede aankoop of zijn er betere alternatieven.Ik kon eigenlijk nergen een knappe review vinden.

Specificaties Ultraslanke (20 mm) stijlvolle metalen behuizing
10 megapixels
5x optische zoom (33 mm-165 mm)
Dubbele beeldstabilisatie
Gezichtsherkenning met rode-ogenverwijdering
6,86 cm lcd-scherm met versterkte glaslaag te voorkoming van krassen
Infrarood communicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03 11:34
Hoi allemaal,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een betaalbare camera, voor een studentenvereniging. Dit houdt vooral in dat de camera goed moet kunnen presteren onder slechte lichtomstandigheden. Ook moet de camera een beetje stootvast zijn, en goed tegen vuil en vocht kunnen. Het budget is vrij beperkt, dus waarschijnlijk zit een DSLR er niet in.
Ik kan op deze markt (digitale compactcamera's) door de bomen het bos niet meer zien, en als er iemand is die al ervaring heeft met hetzelfde voorval wil ik die kennis graag benutten..

alvast bedankt, Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 21:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Jelle E schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 01:28:
Hoi allemaal,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een betaalbare camera, voor een studentenvereniging. Dit houdt vooral in dat de camera goed moet kunnen presteren onder slechte lichtomstandigheden. Ook moet de camera een beetje stootvast zijn, en goed tegen vuil en vocht kunnen. Het budget is vrij beperkt, dus waarschijnlijk zit een DSLR er niet in.
Ik kan op deze markt (digitale compactcamera's) door de bomen het bos niet meer zien, en als er iemand is die al ervaring heeft met hetzelfde voorval wil ik die kennis graag benutten..
Ik heb zelf een paar weken terug voor een schappelijk bedrag (€200 incl. verzendkosten) de Panasonic DMC-FZ8 gekocht, en ik ben er zeer tevreden mee. Het is een crossover of superzoom-model (wel een type van een jaar oud, maar toen wel één van de beste volgens dpreview.com). Misschien een optie voor jou? Dan heb je in ieder geval wel de handmatige instelmogelijkheden van een dSLR.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Hoi allemaal,

alvast bedankt, Jelle
Mijn ixus60 deed het op cantussen altijd wel erg goed. Zie vooral ook dat je een stevige camera hebt die je in een niet al te nuchtere bui ook nog goed kan bedienen. Een extra verzekering is misschien ook wel geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03 11:34
De camera wordt als het aan mij ligt zo goed mogelijk behandeld, dat mensen ook verantwoordelijkheid nemen over het apparaat. Natuurlijk zal ik proberen een D40 te krijgen, maar mocht dit er niet doorkomen een compactcamera..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi allemaal,

alvast bedankt, Jelle
http://www.olympus.co.uk/...mera_mju_850_sw_18595.htm

• Hitman-47-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03-2020

Hitman-47-

Codaname-47-

Matched: camera, onder, euro, 250, dig, de
Ik zit op dit moment voor 5 maanden in Zweden voor de studie. Zonder camera echter en dat is toch wel erg jammer. Vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar een betaalbare (compact) camera, bij de lokale MM om een beetje een indruk te krijgen. Echter als ik die duurdere camera's zie begin het toch wel iets te kriebelen. Het heeft me altijd al wel leuk geleken om een beetje te beginnen met foto's maken, echter tot nu toe is er nog niks van gekomen. Omdat de grootte van de camera mij niet echt uitmaakt, leek het me daarom misschien verstandiger om een 'full-size/normal-size' camera te kopen (voor dezelfde prijs, betere kwaliteit?)

Wat ik zoek:

- Een camera van maximaal 250-300 Euro (kan je hier een leuke camera van kopen, voor de beginnende hobby'er, om te kijken of het wat is?).
- Grootte maakt niet uit, ik heb eigenlijk liever een iets grotere camera. Ik ben zelf ook aardig groot en met zo'n kleine camera vind ik het eigenlijk allemaal een beetje priegelig :P .
- Belangrijkste is voornamelijk gewoon de fotokwaliteit en indien mogelijk enige beeld stabilisatie is ook altijd fijn.
- Liefst een optical zoom van minimaal 6x.

In compact camera's ben ik nog wel een beetje thuis (daar ben ik ook eerst mee bezig geweest om er één te zoeken), maar in non-compact camera's niet (echt).. Maar in dit topic kwam ik al wel:

Fujifilm FinePix S9600
Panasonic Lumix DMC-FZ18

tegen, die toch voor een leek op het eerste gezicht mogelijke kandidaten zouden kunnen zijn. Heeft iemand nog goed advies of kan me een duwtje de goede richting op geven? _/-\o_

Mijn website: J&J

Kijk ook eens (voorzover je dat nog niet gedaan hebt) naar de Canon A720 IS. Zelf heb ik de A590 IS, als niet-zo-kleine-compact naast m'n dSLR, en die bevalt me prima, met z'n 4 x zoom. De A720 IS heeft 6 x zoom. Als je reviews wilt lezen vind je een overzicht op http://www.dcviews.com/_canon/a720.htm

• Nordlys
  • Niet online
Anoniem: 184739 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:32:
Kijk ook eens (voorzover je dat nog niet gedaan hebt) naar de Canon A720 IS. Zelf heb ik de A590 IS, als niet-zo-kleine-compact naast m'n dSLR, en die bevalt me prima, met z'n 4 x zoom. De A720 IS heeft 6 x zoom. Als je reviews wilt lezen vind je een overzicht op http://www.dcviews.com/_canon/a720.htm
Die begint - of is al - aan het uitrollen. Weinig leveranciers die deze nog kunnen of willen leveren. Canon komt op Photokina zelf waarschijnlijk met een opvolger voor deze camera.

Ik raad je een Panasonic TMC-TZ5 aan, een erg fijne camera met 10x zoom en 28mm groothoek. Zie je in de Canon modellen niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Laatst online: 11:06
jvdgeest schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:50:
[...]

Die begint - of is al - aan het uitrollen. Weinig leveranciers die deze nog kunnen of willen leveren. Canon komt op Photokina zelf waarschijnlijk met een opvolger voor deze camera.

Ik raad je een Panasonic TMC-TZ5 aan, een erg fijne camera met 10x zoom en 28mm groothoek. Zie je in de Canon modellen niet terug.
Opvolgers zijn zelfs al bekend gemaakt: dpreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Om exact te zijn: 2 jaar, een maand en twee dagen. |:(
Komt mij bekend voor, mijn Canon A610 begin augustus 2006 gekocht en het (uitklapbaar) lcd-scherm doet het nu ineens niet meer.

@ Jazco2nd: kun je bij de Casio S10 de sluitertijd beinvloeden/instellen? Ik kon er niets over vinden in de manual.
Ik heb bv de Dom van Milaan van binnen gefotografeerd zonder flits en een paar sec. sluitertijd.
Maar ja, zonder lcd-scherm kan ik niks meer instellen dus mijn Canon is nu gedegradeerd tot een lompe point en shoot camera (in de "auto" stand)...
Ik zit evt nog te denken aan de A650 maar ik ben nu een beetje huiverig voor een uitklapbaar lcd scherm geworden. Ik wil tijdens het wielrennen onderweg ook plaatjes schieten maar daar is de A650 weer een beetje te groot voor om mee te nemen ^_^

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nivado schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:03:
[...]Opvolgers zijn zelfs al bekend gemaakt: dpreview.com
Als je het tempo, waarin Canon nieuwe modellen uitbrengt, wil bijhouden moet je wel een bom duiten meenemen. Daarbij vind ik het a bloody shame dat Canon de optische viewfinder uit de A 2000IS gehaald heeft...zo'n schermpie is, fotografisch gezien, toch terug naar het jaar nul... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: onder, euro, de
Ik ga het gewoon nog een keer proberen.

Nu heb ik 3 cams op het oog:
Nikon S550 - 149 euro
Nikon P60 - 129 euro
Panasonic DMC-FS3 - 129 euro

Besef me wel dat er geen handmatige functies (sluitertijd / diafragma) op zitten... maar goed, klein ding is geen DSLR ;) Tenzij iemand wel een (ultra) compact weet die dat wel kan onder de 150 euro... hoor het graag! Belangrijkste is dat ze beetje snel zijn...

Of zal ik toch een flitser kopen voor mn 400D? Dat is tenminste een beetje waardevast...
*dilemma*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 08:57
Anoniem: 184739 schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:38:
[...]

Als je het tempo, waarin Canon nieuwe modellen uitbrengt, wil bijhouden moet je wel een bom duiten meenemen. Daarbij vind ik het a bloody shame dat Canon de optische viewfinder uit de A 2000IS gehaald heeft...zo'n schermpie is, fotografisch gezien, toch terug naar het jaar nul... 8)7
Het ergste wat ze eruit hebben gehaald zijn de manual settings! Geen diafragma en sluitertijden instellen meer, alleen nog presets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 14:18
Anoniem: 105262 schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:45:
Nu heb ik 3 cams op het oog:
Nikon S550 - 149 euro
Nikon P60 - 129 euro
Panasonic DMC-FS3 - 129 euro

Of zal ik toch een flitser kopen voor mn 400D? Dat is tenminste een beetje waardevast...
*dilemma*
Juist, je twijfelt tussen een compactcam of een flitser, omdat die waardevaster is. WTF? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naja, flitser is al iets wat ik heel lang wil hebben...
Maar compactcam is toch ook wel fijn om 'erbij' te hebben... dus...

Plusje voor flitser is dat ik het geld voor groot deel terug kan krijgen...
Compactcam daarentegen heb je 'meer' aan dan flitser, naja, je kan er meer mee doen ;) en dat ding op mn telefoon wil ik het maar niet over hebben...

Dus... what to do?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 14:18
Koop gewoon wat je echt nodig hebt, of zet dat geld desnoods op de bank. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajacied
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Matched: camera, onder, euro, 250, de
Heeft iemand een idee of de Canon Powershot SX 110 IS een beetje goede camera is?
Is toch een camera onder de 250 euro en hoor daar bijna niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 24-04 15:39
Matched: camera, onder, euro, 250, de
Ajacied schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:50:
Heeft iemand een idee of de Canon Powershot SX 110 IS een beetje goede camera is?
Is toch een camera onder de 250 euro en hoor daar bijna niemand over.
Is die inmiddels al verkrijgbaar dan? Als ik de specs zo zie dan is 't niet heel erg vernieuwend t.o.v. de SX100. Die heb ik zelf en die bevalt uitstekend! Vooral het verre zoombereik is een verademing. De batterijduur valt me ook enorm mee. Ik heb 'm 6 weken meegehad op vakantie waarbij ik dagelijks veel foto's maakte en ik hoefde gemiddeld maar één à maximaal tweemaal per week batterijen te wisselen denk ik. Met wat reserve batterijen op zak totaal geen probleem. Gebruik wel goede NiMH-accu's en geen alkaline-batterijen! Ik heb een Ixus 700 met accupack en een SX100 met batterijen. Het heeft allebei wat voor- en nadeeltjes, maar voor mijzelf is dit in elk geval geen criterium meer bij de keuze voor een camera. Alleen de flitser is soms wat traag, maar dat valt op zich ook nog wel mee. Da's eigenlijk alleen bij de eerste foto als je de flits lange tijd niet hebt gebruikt of als de batterijen bijna aan vervanging toe zijn.

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 10:08
Matched: camera, onder, euro, dig, de
Hallo,

Ik ga binnen een maand naar Nieuw Zeeland en wou misschien nog een digitaal cameraatje kopen

Momenteel heb ik een Sony Cybershot K810 GSM met een 3.2mpx camera
Zolang er voldoende licht is, werkt die wel redelijk. Maar als het begint te schemeren trekt het op niets meer...
Ook heeft ie geen optische zoom...
Verder werkt die xenon flits maar goed tot 1 a 1,5 meter ver...

Vandaar dat ik eens wou kijken of er tegenwoordig niets redelijk te krijgen is voor een cheape prijs

Hieronder een lijstje van wensen met de belangrijkste bovenaan:

1) Heb weinig zin om al te veel met instellingen te prutsen, dus een goede auto modus lijkt me wel fijn
2) Redelijk cheap, maar ook niet "te" cheap... dacht zo tussen de 100 a 200 euro (tot 300 euro mocht het echt een uber camera zijn die heeeeeel lang mee gaat)
3) Bovenstaande eisen sluiten volgens mij een DSLr al uit
4) Voor zover mogelijk, eentje die redelijke foto's bij weinig licht kan trekken (zonder statief). Ik denk dat dit betekend dat er iets van image stabilisatie op moet zitten. Ik weet ook dat ISO waarden niet veel betekenen aangezien er niet bij wordt gezegd wat voor foto's eruit komen bij die hoge ISO waarden (extreem veel ruis ofzo)
5) Klein en niet te zwaar, voor zover mogelijk....
6) Optische zoom (vanaf 4x of zo kan denk ik al voldoende zijn... meer is uiteraard leuk)
7) flits die verder gaat dan 1 meter :)
8) beetje degelijk (bestand tegen stootje, stof / zand of wat spettertjes
9) goede respons tijd, dat ik niet pas na 10 sec 1ste foto kan trekken

tenslotte zou ik volgende zaken ook leuk vinden, maar niet noodzakelijk:
1) spotgoedkope onderwater case verkrijgbaar
2) instelbare sluitertijd
3) een redelijke breedhoek
4) redelijke videomodus
5) redelijke continuous shoot (desnoods bij lagere resolutie)

Zou fijn zijn als iemand me een paar hints kan geven :)

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Geen matches
Volg dit topic en wellicht vind je een antwoord.

• Mastakilla
Matched: onder, de
JWfx schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:52:
Volg dit topic en wellicht vind je een antwoord.
die had ik idd net gelezen en stonden idd al veel leuke tips in, maar op enkele punten verschillen zijn wensen nogal van de mijne, vandaar deze nieuwe topic

Ik weet niet hoeveel dit uitmaakt, maar ik zal bijvoorbeeld niet veel foto's trekken van appels enzo :) maar meer van landschappen en personen.

Anoniem: 159816

Een DSLR sluit 1 niet uit hoor. En voor 300,- heb je ook een D40. Als het niet extreem klein moet zijn lijkt mij dat gewoon een goede optie.

• arjandijk162
  • Laatst online: 02-05 11:25
kijk naar Fuji camera's met een superccd, die zijn lichtgevoelig sensoren en er zitten goede lenzen op deze camera's. Kijk naar F50fd en F100FD.

In het duitse blad ColorFoto van augustus staat een uitgebreide test van digitale compacts waarbij blijk dat de lens van de Fuji 50% meer detail laat zien (oplossend vermogen) dan de rest uit de test. Ook de verschillen bij hogere ISO waardes zijn groot. Er staan voorbeeldfoto's van elke camera bij ISO 100 en iso 400 en alleen bij de Fuji zie je geen verschil, bij de rest van de camera's holt de kwaliteit achteruit.

http://www.colorfoto.de/T...test-Kameras_3534001.html

[ Voor 6% gewijzigd door arjandijk162 op 11-09-2008 16:07 ]

• Mastakilla
Matched: camera, welke, euro, dig, de
een dikke 300 euro voor een dslr is idd vrij "goedkoop"... voor een dslr :)

maar voor mij is het toch nog wat aan de hoge kant, aangezien er ook nadelen bij komen:
1) groter en zwaarder: dus meer moeite om mee te sleuren
2) "dure" grap als ie gestolen wordt
3) kan gewoon helemaal geen filmpjes maken

toch een leuke tip :)

die Fuji cameras zie ik idd veel goede commentaar over, ik ga ze nog maar wat verder bestuderen :)

Hoewel ik zelf niet veel camera ervaring of kennis heb, viel me (een dik jaar geleden ofzo) wel hard op dat de sony camera (weet niet meer dewelke, maar een "normale", niet superkleine, niet dslr) van mijn maat, veel beter in het donker trok dan de (nog oudere) hp r707 van mijn ouders
die sony was in die tijd ook wel 500 euro, dus ik weet niet wat die dingen nu nog kosten...

Maar die Fuji cameras zijn dan nog beter bij minder licht dan gelijk geprijsde sony's? (of is sony tegenwoordig sowieso helemaal het noorden kwijt?)

• arjandijk162
  • Laatst online: 02-05 11:25
Let wel op dat je voor een type gaat en niet voor een merk. Sony heeft baggercamera's in het budget (<200) segment, maar heeft ook hele goede die zich meten met SLRs (R1). Dus merk zegt niks, maar het om de types. De fuji F serie staat goed aangeschreven.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf50fd/page15.asp
Je kunt het met deze sony vergelijken en die verliest

http://www.dpreview.com/reviews/sonyw80/page8.asp

Deze sony is beter en duurder en wint

http://www.dpreview.com/reviews/SonyDSCR1/page25.asp

Je moet dus echt naar types gaan zoeken
Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.