Nog even hierop terugkomend: gelijk heb je, maar ik zou zeggen: count your blessingsBarôZZa schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:49:
Jammer van de witte lucht. Het lijkt me dat er juist een straalblauwe hemel was.
Vanmiddag waren we nog even in het park en allemachtig, wat is die zon genadeloos fel! En wat een extreme DR: gewoon met het blote oog sta je al te knipperen, qua camera heb je op z'n minst een FF nodig, of een Fuji S5, om nog een béétje detail terug te zien (en dat zal je dan alleen nog maar met post processing voor elkaar krijgen, vrees ik). Op de foto hierboven met de gitaarspeler zie je al duidelijk dat de camera moeite heeft met de DR. In dergelijke lichtomstandigheden zul je met welke P&S camera dan ook concessies moeten doen. Wel heb ik de indruk dat de standaard kleur-instelling van het toestelletje de zaak er niet echt beter op maakt: hieronder een straight-forward geschoten test-foto (vandaar de nog blauwe lucht), totaal onbewerkt uit de camera met die standaard kleur-instelling:

en hier ongeveer hetzelfde kiekje, maar dan met de stand op 'neutraal'. Minder 'poppy' maar met een beetje pp valt er denk ik meer mee te beginnen: