Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.855 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184739

Matched: camera, onder, welke, dig, de
BarôZZa schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:49:
Jammer van de witte lucht. Het lijkt me dat er juist een straalblauwe hemel was.
Nog even hierop terugkomend: gelijk heb je, maar ik zou zeggen: count your blessings :)
Vanmiddag waren we nog even in het park en allemachtig, wat is die zon genadeloos fel! En wat een extreme DR: gewoon met het blote oog sta je al te knipperen, qua camera heb je op z'n minst een FF nodig, of een Fuji S5, om nog een béétje detail terug te zien (en dat zal je dan alleen nog maar met post processing voor elkaar krijgen, vrees ik). Op de foto hierboven met de gitaarspeler zie je al duidelijk dat de camera moeite heeft met de DR. In dergelijke lichtomstandigheden zul je met welke P&S camera dan ook concessies moeten doen. Wel heb ik de indruk dat de standaard kleur-instelling van het toestelletje de zaak er niet echt beter op maakt: hieronder een straight-forward geschoten test-foto (vandaar de nog blauwe lucht), totaal onbewerkt uit de camera met die standaard kleur-instelling:

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/hjloende/park_standaard.jpg

en hier ongeveer hetzelfde kiekje, maar dan met de stand op 'neutraal'. Minder 'poppy' maar met een beetje pp valt er denk ik meer mee te beginnen:

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/hjloende/park_neutraal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-03 09:35
Matched: camera, dig, de
Na een jaartje cameraloos te zijn, lijkt het me wel weer handig eentje aan te schaffen. Mijn Trust PowerC@m 960 was traag, liep ineens leeg, had alleen digitale zoom en nog wel meer irritante dingen.

Een aantal eisen, naast het budget van ong. €200
  • Optische zoom
  • Snel (à la 'point-shoot-opbergen')
  • >=5 megapixel
  • Liefst een accu ipv losse batterijen
  • SD geheugen (daar heb ik nog een aantal van liggen)
  • 'Manual'-mode (niet vereist, maar wel handig)
  • Compact, als in broekzakformaat
  • Liefst in het zwart
In eerste instantie zal die voor vakantiekiekjes worden gebruikt en bij tripjes/verjaardagen en dat soort dingen. Daarnaast voor random foto's en toevallige huis-tuin-en-keuken plaatjes.

Een aantal camera's die ik al had bekeken en mij redelijk leken waren de Kodak Easyshare M873 (€129 bij Bol), de Nikon Coolpix L18, de Canon Digital Ixus 75 en de Casio EX Z75.
Enige is dan dat de L18 met batterijen werkt, maar wel een groter scherm heeft (3,0 inch itt 2,5 inch bij de Z75 en M873). Van iemand weet ik dat de M853 vrij traag is, dus ik ga er eigenlijk van uit dat de M873 wat sneller is. Voor de rest zit ik niet echt in het camerawereldje (dSLR weet ik wel wat van, maar compact is voor mij een onbekend terrein) dus advies is zeer welkom.

Heeft iemand goede/slechte ervaringen met een van deze camera's, of heeft iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 22:51
Geen matches
Panasonic TZ3, FX55 of Fuji Finepix F40fd misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Beste mensen ik zit met een vraagstuk, onze buitendienst heeft een nieuwe digicam nodig (ze hebben nu een 8-9jaar oude Sony DSC-S75) omdat de huidige kwa kwaliteit niet bevalt en te groot/onhandig is.

Wij zijn een bedrijf wat keukens en badkamers ontwerpt, verkoopt en monteert en bij het inmeten, opleveren en bij servicepunten worden vaak digitale foto's gemaakt en opgeslagen in een archief. De digicam gaat dus voor 99% voor binnen foto's gebruik worden, daarbij zou een "groothoek" lens van 28mm wel erg handig zijn. zoom is uiteraard minder belangrijk... ook worden er vaak detail foto's genomen van bv kleine beschadigingen dus een goede macro functie is ook wel handig. Verder geen handmatige instellingen daar hebben mijn collega's het geduld en de kennis niet voor, dus gewoon point and click.

feiten op een rij:

- handzaam formaat, dus broekzak/jaszak formaatje hoeft geen extreem klein ding te zijn.
- 28mm groothoeklens, zoom minder belangrijk 3x zoom is genoeg.
- goed werkende automatische afstelling, point en click
- goede macro functie.

Zelf zat ik aan de Panasonic TZ3 te dneken, kost nu zo'n 210,- maar misschie is dat wat overkill?

iets goedkopere camera's die misschien ook aan bovenstaande eisen voldoen:
- Casio Exilim Zoom Ex-Z8 - 150,-
- Nikon Coolpix P50 - 155,-
- Olympus FE-290 - 140,-
- Panasonic Lumix FX30 - 160,-
- Panasonic FX33 of FX55 maar die kosten bijna 190,- kan ik evengoed de TZ3 nemen.

iemand tips/advies?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:01
Matched: camera, euro, dig, de
@MrNGm:
Ik heb zelf bijna een jaar een Canon Digital IXUS 75 en ben er heel tevreden over. De foto's zien er goed uit. De accu gaat lang mee. Het toestel is vrij compact, dus makkelijk mee te nemen. Er zit een groot display op. Er zit overigens geen "zoeker" op, dus zo'n lens om doorheen te kijken. Ik was een jaar geleden zo'n 300 euro kwijt. Dat was de camera, extra accu, 2GB Kingston SD kaart, tasje.

Hiervoor heb ik 4 jaar lang een Kodak Easyshare 43** (nummer weet ik niet precies meer) gehad. Ik moet zeggen dat ik de Canon toch wel een hele verbetering vind.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 18:41
Matched: de
Is de Fuji F47 niets voor mensen met een kleiner budget? kan er weinig van vinden maar volgens mij hetzelfde als een F40 enkel met een hogere resolutie (en dus waarschijnlijk meer ruis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Matched: onder, euro, dig, de
MrNGm schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:29:
  • Liefst een accu ipv losse batterijen
[...]
Enige is dan dat de L18 met batterijen werkt,
Wat is er mis met AA batterijen? Dat zijn ook gewoon accu's hoor...
OK, m'n Samsung D75 hebbedingetje slurpt alkaline batterijen in no time leeg, maar met goede NiMH batterijen doet 'ie niet onder voor dedicated accu's. En m'n Pentax *ist DS (DSLR) haalt ook zo'n 500 foto's op 4 NiMH AA batterijen. Met 2 CR-V3 batterijen haalt 'ie het dubbele, maar die zijn dan weer niet oplaadbaar...

Die Samsung D75 voldoet overigens vrij aardig aan jouw eisen, op de accu en de snelheid na (hij heeft nogal wat shutter lag in moeilijk licht omstandigheden). Maar ja, 't ding kostte me ook maar 69 Euro... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Matched: euro, de
Vandaag op http://1dayfly.nl de Panasonic Lumix DMC-TZ5 (10x zoom, 720p moviemode) voor 249,95 euro incl verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiess
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-05 21:13
Hallo, ik ben vastgelopen in mijn zoektocht naar een camera.
Mijn budget is maximaal 200 incl tasje en kaartje en ik ga de camara gebruiken voor het maken van vakantiefoto's e.d. en foto's van bouwdetails. Dit betekent dat ik snel in alle weeromstandigheden binnen en buiten foto's moet kunnen maken en redelijk moet kunnen inzoomen. Ik ben gekomen tot de volgende modellen:

Panasonic fs3 (tot nu toe voorkeursmodel)
Sony w110/120
Pentax M40
Canon ixus 70
(powershot serie is te groot)

Wat is hieruit de beste keus qua prijs en kwaliteit. En zijn buiten deze modellen nog goede alternatieven, binnen mijn budget?

>>>> ben inmiddels de tz3 tegen gekomen, iets kleiner dan de powershots.... is deze vergelijkbaar qua snelheid??
>>>> goede foto's binnen en in donkere weeromstandigheden zijn noodzakelijk

[ Voor 12% gewijzigd door Thiess op 26-05-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zoek een camera van maximaal 200 euro, 2ehands is ook prima als ik daardoor goedkoper uit kan zijn. Ik wil graag een camera die aan de volgende eisen voldoet:
- het liefst 28mm wide (dat is een erg groot verschil met 35mm als ik het goed begrijp?)
- redelijke zoom, 3x kan eventueel maar het liefst meer (10x is leuk maar hoeft niet per se)
- formaat maakt niet heel erg uit, enigszins compact is leuk, maar als een grotere camera veel beter is, is dat prima.
- Het aantal Megapixels maakt me niet veel uit, 7 of meer lijkt me sowieso voldoende, maak me meer zorgen om ruis.

en erg belangrijk:
- ik moet er een hoop mee kunnen experimenteren door handmatige instellingen, ik wil hem niet alleen als point-n-shoot, maar ook om mee te proberen.

Een camera zoals de tz3 lijkt me perfect, maar misschien weet iemand een vergelijkbare camera die toch beter is? zo lees ik dat de tz3 aardig wat ruis heeft, en misschien nog andere onhandigheidjes?

[ Voor 16% gewijzigd door Jazzle op 26-05-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263013

Matched: camera, onder, euro, 250, dig, de
Ook ik zou graag wat advies hebben. Ik fotografeer nu met een HP photosmart E317. Echt een basic camera zonder autofocus of optische zoom. Ik heb me de laatste jaren aardig verdiept in fotografie en nu is mijn camera dus de beperkende factor. Mijn budget ligt tussen de 200 en 300 euro het liefst onder de 250. Enkele eisen:
- Moet lekker 'grippen'
- Groothoek, 28mm als het effe kan
- Telebereik is minder belangrijk
- Grootte maakt niet uit, hoeft geen handzaam formaat te zijn.
- Volledig handmatig instelbaar (echt een must)
- Lange sluitertijden mogelijk (30sec. ofzo)
- Weinig ruis, goede sensor (fuji's superccd?)
Een tijdje geleden heb ik voor dezelfde keuze gestaan. Toen heb ik een ander gadget gekocht. Ik heb er nu flink spijt van dat ik toen niet een S6500fd heb gekocht want nu zijn ze nergens meer te koop |:( Op marktplaats kon ik er maar 3 vinden. Heeft iemand een idee hoe ik nog een s6500fd kan bemachtigen?
Is het aan te raden om een DSLR 2e hands te kopen? bijvoorbeeld een 300D, is ook mogelijk voor dat budget. Zelf kom ik uit op een FZ8 of een S1000FD. Wat is de beste keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Edit: Oke, de tz3 valt helaas af omdat hij te weinig handmatig ingestelt kan worden, jammer want verder is hij erg mooi. Ik heb nu de volgende 3 op het lijstje staan: Canon sx100, Fuji s1000fd, Panasonic fz8. Erg moeilijk vergelijken deze 3 en er zijn er vast nog wel meer. IS het gemis van beeldstabilisatie op de fuji erg groot? zoja dan kan ik het lijstje alvast inkorten.

[ Voor 74% gewijzigd door Jazzle op 26-05-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _knakker_
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:54
Jazzle schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:45:
Ik zoek een camera van maximaal 200 euro, 2ehands is ook prima als ik daardoor goedkoper uit kan zijn. Ik wil graag een camera die aan de volgende eisen voldoet:
- het liefst 28mm wide (dat is een erg groot verschil met 35mm als ik het goed begrijp?)
- redelijke zoom, 3x kan eventueel maar het liefst meer (10x is leuk maar hoeft niet per se)
- formaat maakt niet heel erg uit, enigszins compact is leuk, maar als een grotere camera veel beter is, is dat prima.
- Het aantal Megapixels maakt me niet veel uit, 7 of meer lijkt me sowieso voldoende, maak me meer zorgen om ruis.

en erg belangrijk:
- ik moet er een hoop mee kunnen experimenteren door handmatige instellingen, ik wil hem niet alleen als point-n-shoot, maar ook om mee te proberen.

Een camera zoals de tz3 lijkt me perfect, maar misschien weet iemand een vergelijkbare camera die toch beter is? zo lees ik dat de tz3 aardig wat ruis heeft, en misschien nog andere onhandigheidjes?
Ik ben zelf ook op zoek naar een leuke camera en heb vergelijkbare eisen als jij. Een verschil is dat ik per sé een (ultra) compact camera wil hebben. Daarbij kwam ik ook de Panasonic DMC-FX55 tegen, die ook binnen jouw budget past en voldoet aan een groot deel van je andere eisen.

Review op DCRecource: http://www.dcresource.com...c_fx55-review/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 15:39
Matched: camera, euro, 250, de
Ik heb dezelfde afweging gemaakt en ga nu voor de SX100, omdat de TZ3/4/5 helemaal niet handmatig instelbaar zijn. Als alleen de lange sluitertijd (meer dan 1 seconde) ingesteld had kunnen worden dan was ik waarschijnlijk voor de TZ-serie gegaan. Ik wil persé enigszins fatsoenlijke nachtfoto's kunnen maken en dat vind ik daarvoor de minimale vereiste. Bovendien kent de SX100 naast de sluitertijd nog veel meer handmatige instellingen. Nadeeltje vind ik dat de SX100 toch wel weer wat aan de grote kant wordt (de TZ is nog lekker compact), dat de behuizing van plastic is (persoonlijk heb ik liever metaal), en dat batterijtijd wat schijnt tegen te vallen. Maar ik zorg voor genoeg goede NiMH-penlites, dan zal 't wel meevallen. Ik heb er nog een compacte Canon Ixus 700 naast, dus die kan ik altijd nog in m'n broekzak stoppen als ik de SX100 in sommige situaties te groot vind om mee te nemen.

Ik had alleen deze modellen op m'n lijstje staan omdat ik een compacte tot redelijk compacte camera zoek die wel veel telezoom heeft (minimaal 250mm). Ik ga voor de zwarte Canon Powershot SX100 :).

Bij Konijnenberg hebben ze nu trouwens voor de SX100 ook één of andere 30 Euro cashback-actie. Ik denk dat 't landelijk is, maar heb er verder nog niet naar gekeken eerlijk gezegd.

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter! op 27-05-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:40
Wouter! schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:13:
Ik heb dezelfde afweging gemaakt en ga nu voor de SX100, omdat de TZ3/4/5 helemaal niet handmatig instelbaar zijn. Als alleen de lange sluitertijd (meer dan 1 seconde) ingesteld had kunnen worden dan was ik waarschijnlijk voor de TZ-serie gegaan. Ik wil persé enigszins fatsoenlijke nachtfoto's kunnen maken en dat vind ik daarvoor de minimale vereiste.
Daar heb je scene modes voor op de TZ3/4/5, daar bereik je hetzelfde mee dan zelf priegelen met shutter-priority modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Matched: camera, de
catchingfire schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:05:
[...]

Daar heb je scene modes voor op de TZ3/4/5, daar bereik je hetzelfde mee dan zelf priegelen met shutter-priority modes.
M'n Ixus heeft ook wel van die scene-modes, maar daar bereik je echt niet hetzelfde mee. Wat die functies namelijk meestal ook doen is de ISO-waarde opschroeven ... en dat wil ik juist niet met dit soort camera's vanwege de enorme berg ruis die je dan ziet.

Ik heb bijvoorbeeld de volgende foto gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/pano_manh_small.jpg

8 foto's, op een statiefje, ISO100 en 2 seconden sluitertijd.
Daarom wil ik dus ook zelf de lange sluitertijden kunnen instellen ;). Ik vind 't erg jammer dat de TZ5 dat niet kan, want zelfs m'n Ixus 700 kan dat (handmatig instellen van sluitertijden langer dan 1 seconde).

M'n ouders hebben geprobeerd eenzelfde soort foto te maken met de automatische instellingen van de S5, en die is lang niet zo mooi geworden.

[ Voor 37% gewijzigd door Wouter! op 27-05-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184468

@Wouter:

Heb je die met de nieuwe SX100 gemaakt of met de Ixus?

Ik zit ook te twijfelen over de SX100. Vooral het "ruisprobleem" en de genoemde lange laadtijd van de flitser werpen bij mij vraagtekens op.

Heb jij hier al ervarigen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Anoniem: 184468 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:47:
@Wouter:

Ik zit ook te twijfelen over de SX100. Vooral het "ruisprobleem" en de genoemde lange laadtijd van de flitser werpen bij mij vraagtekens op.

Die heb ik met de Ixus gemaakt. Omdat de lange sluitertijd ingesteld kon worden kon ik de ISO-waarde laag houden.

Ik heb de SX100 nog niet, ik ga 'm deze week waarschijnlijk aanschaffen. Ik maak betrekkelijk weinig foto's met flits, dus ik ben me bewust van het mogelijke probleem ... maar vind dat niet het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wouter! schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:58:
M'n Ixus heeft ook wel van die scene-modes, maar daar bereik je echt niet hetzelfde mee. Wat die functies namelijk meestal ook doen is de ISO-waarde opschroeven ... en dat wil ik juist niet met dit soort camera's vanwege de enorme berg ruis die je dan ziet.
Dan heb je echt een zwaar beroerde scene mode met dat gedrag.

De TZ4/5 heeft verschillende "night" modes (night scenery, starry sky, fireworks) waar je naast de shutter speed ook de ISO zelf nog kunt limiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 184468 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:47:
@Wouter:

Zelfde hier, verder ben ik razend enthousiast over het scrollwheel samen met een hoop handmatige instellingen (zie ook deze review: http://www.digitalcamerai...16125/Control-Options.htm) je kan dingen als shutter speed, focus en diafragma dus allemaal met het scrollwheel bedienen :)

Ik vraag me alleen af hoe hij presteert ten opzichte van grotere camera's in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Matched: onder, euro, 250, de
Wat vinden jullie van Panasonic DMC-FS5 , hij was al onder de 250 euro te vinden op internet en hij is net wat goedkoper geworden

10MP, 4x zoom etc....

[ Voor 29% gewijzigd door jeanj op 27-05-2008 15:33 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263217

zelf heb ik de Casio EXILIM Zoom EX-Z1080 besteld,
krijgt goeie waarderingen overal en is te krijgen voor een leuk prijsje, ik zelf heb hem besteld bij norrod voor 165 euro.

Totale cameraresolutie (megapixels) 10.3
Maximum resolutie 3648 x 2736 pixels
Digitale zoom 4 x
Optische zoom 3 x
Camera sluitertijd 1/2 - 1/1000 s
ISO-gevoeligheid 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200
Batterijtechnologie Lithium-Ion

lijkt me een goeie qua prijs kwaliteits verhouding, google maar ff voor wat meer specs en toeters en bellen die er bij zitten.

lijkt mij persoonlijk ook het overwegen waard als je budget gebonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Matched: camera, euro, de
Ik heb sinds vanmiddag een Kodak ZD710. Ben er erg blij mee. Aanrader voor iedereen die iets verder wil dan een compact camera. 149 euro bij bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
catchingfire schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:57:
[...]

Dan heb je echt een zwaar beroerde scene mode met dat gedrag.

De TZ4/5 heeft verschillende "night" modes (night scenery, starry sky, fireworks) waar je naast de shutter speed ook de ISO zelf nog kunt limiteren.
Ik ben net even bij de MediaMarkt wezen kijken, en ik kom nu toch wel weer heel erg aan het twijfelen hoor. De SX100 is toch alweer vrij groot en dik, terwijl de TZ5 nog steeds heel compact is. Tezamen met de tegenvallende batterijduur van de SX100 sta ik nu toch weer voor een dilemma ... al is de TZ5 wel bijna 100 Euro duurder, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet meteen het belangrijkst.

Kun je me iets meer vertellen over de werking van die night modes dan? In hoeverre kun je de ISO waarde en sluitertijd daar zelf beïnvloeden? Ik heb namelijk even een denkfoutje gemaakt. M'n Ixus gaat op de automatische stand maar tot 1 seconde sluitertijd, en gezien de foto's die daaruit komen wilde ik dus die langere sluitertijd kunnen instellen ... maar de Panasonic gaat tot 8 seconden, en da's natuurlijk genoeg :). Ik ging er domweg vanuit dat de automatische stand dus maar tot 1 seconde gaat, en daarom wilde ik daarboven handmatig kunnen instellen. Dit verandert de zaak alweer :).

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 28-05-2008 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ben net even wezen kijken bij de lokale fotowinkel, het verschil in formaat tussen de tz3 en sx100 valt reuze mee. Denk dat ik dan toch liever voor de sx100 ga, alleen lijken alle foto's wat dof en grijzig, kan ik dat alleen met nabewerking oplossen of ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiess
Bij gebrek aan reacties nog een keer. Ik ben intussen verder wezen zoeken en kom op de volgende compact modellen:

Panasonic FS3 (positief toch http://www.cameras.co.uk/reviews/panasonic-dmc-fs3.cfm)
Panasonic FX33
Canon IXUS 75
Sony W130

Ik kom niet verder dan dit, ik heb veel reviews gelezen maar vind het moeilijk
essentiele verschillen te ontdekken. Kan iemand een suggestie doen (buiten deze
vier mag ook) de camera moet een stabilisator hebben,het liefst een groothoek lens en binnen
en buiten goede foto's maken (binnen mogelijkheden budget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wouter! schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:32:
Kun je me iets meer vertellen over de werking van die night modes dan? In hoeverre kun je de ISO waarde en sluitertijd daar zelf beïnvloeden? Ik heb namelijk even een denkfoutje gemaakt. M'n Ixus gaat op de automatische stand maar tot 1 seconde sluitertijd, en gezien de foto's die daaruit komen wilde ik dus die langere sluitertijd kunnen instellen ... maar de Panasonic gaat tot 8 seconden, en da's natuurlijk genoeg :). Ik ging er domweg vanuit dat de automatische stand dus maar tot 1 seconde gaat, en daarom wilde ik daarboven handmatig kunnen instellen. Dit verandert de zaak alweer :).
Ik stel voor dat je effe een manual van de TZ5 op-google'd, daar staat precies in beschreven wat er mogelijk is met de verschillende scene modes. Volgens mij kun je in de starry sky mode zelfs tot 60sec sluiter gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Heb net dan toch de Canon SX100 IS gekocht, €198 in de pricewatch :)
Met een beetje geluk is hij er vrijdag, en krijg ik ook nog eens €30 terug via de Canon cashback .

Zodra ik hem binnen heb maar eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Matched: euro, dig, de
Ik heb ook voor de SX100 gekozen en heb 'm vanmiddag bij Konijnenberg opgehaald :). €211,- ... en daar gaat dus nog 30 Euro vanaf. Ik heb de zwarte gekozen en moet zeggen dat die er ook een stuk beter uit ziet dan de zilveren. Het is net alsof de afwerking beter is ... (maar da's uiteraard onzin).

Het verschil met de TZ5 was me uiteindelijk toch veel te groot (€329,-). Voor datzelfde geld heb ik er nu een snellader, extra accus, tasje, 4GB sD-card en 4 jaar uitgebreide garantie bij :P.

En de maat valt toch ook wel mee :). De groothoek van de TZ5 zal wellicht een groot voordeel zijn, maar m'n Ixus gaat net als de SX100 ook vanaf 35mm, en daar heb ik het nooit zo zeer gemist (of maakte een panorama). Bovendien is de SX100 verder wel volledig handmatig in te stellen, en de TZ5 helemaal niet. Wat ook wel lekker is is dat de bediening vrijwel identiek is aan m'n Ixus, het vergt dus nauwelijks gewenning.

Al met al toch een goede keuze denk ik :).

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter! op 28-05-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Heb hem inmiddels binnen, zo op het eerste gezicht een top camera!
Moet de handleiding maar eens goed gaan doorlezen :) (jammer dat deze op cd staat en dus zelf moet uitprinten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123512

Hallo tweakers,

Ik wou me zelf binnenkort ook een Canon SX100 IS aanschaffen, maar een vriend van me wilt wel zijn Fujifilm E900 aan me verkopen voor 100€.

Ik ben zelf geen pro user van cameras, ik gebruik ze alleen als ik ergens op reis ga.

Dus toch wel een koopje toch? Want deze heeft zels 1 megapixel meer...

Zit er weinig verchil tussen deze en de SX 100IS?

Wat denken jullie?

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

die megapixels zegt echt helemaal niets. Het zijn 2 hele verschillende camera's en mijn voorkeur gaat uit naar de camera die 3 jaar nieuwer is ;), en ja, de vooruitgang is te merken van 3 jaar ja :P.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 14:12
Nomad schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:47:
die megapixels zegt echt helemaal niets. Het zijn 2 hele verschillende camera's en mijn voorkeur gaat uit naar de camera die 3 jaar nieuwer is ;), en ja, de vooruitgang is te merken van 3 jaar ja :P.
Zit er vooruitgang in compacts dan? Megapixels deden toch alles?

:+

Nee, serieus... vergeet de megapixels, alles dat boven de 4 MP zit, ga je op een compact nauwelijks merken. Pak die drie jaar innovatie... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 31-05-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Bovendien heeft de SX100 een zoombereik van 36-360mm (10x optische zoom) en de E900 maar van 32-128 (3,4x optische zoom). Op dit punt zijn ze dus niet echt te vergelijken.

Als je vandaag de SX100 nog ergens kunt krijgen, bijv. bij MediaMarkt voor 213 Euro (afgelopen woensdag), dan krijg je zelfs nog 30 Euro teruggestort op je bankrekening: http://www.canon.nl/For_Home/Acties/PowerShot7Daagse.asp

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 31-05-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wouter! schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:25:
Bovendien heeft de SX100 een zoombereik van 35-350mm (10x optische zoom) ...
36-360mm (bagger-groothoek dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik had tot nu toe een Nikon Coolpix L11, maar vondt deze camera eerlijk gezegd wat aan de trage kant, en de camera was nogal groot.

Dus ging ik op zoek naar een veel compactere camera, die tevens ook sneller zou zijn.

De aandachts punten die ik had opgesteld waren:

- Klein/Compact
- Minimaal 6 megapixels
- Li-ion accu, geen AA batterijen
- SDHC compatible
- Budget tot €200

Veel eisen stelde ik er dus niet aan. De zoom boeit me weinig.

Na wat winkels te hebben bezocht, kwam ik hier in Utrecht uit bij Foto Boekhorst. Na wat camera's te hebben bekeken, heb ik besloten de Pentax Optio S10 te nemen. De camera kostte €169.

Het merk Pentax kon ik verder niet, maar de camera, het menu en de foto's zagen er redelijk uit.

Inmiddels heb ik deze camera gekocht in combinatie met een Sandisk Ultra II 4 GB SDHC kaartje, en heb eigenlijk weinig te klagen.

Ik schiet mijn meeste foto's op maximaal ISO200 (de camera kan nog redelijk schieten tot ongeveer ISO400), en deze zien er vrijwel ruisloos uit.

Conclusie: Mooi cameratje, voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
catchingfire schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:04:
[...]

36-360mm (bagger-groothoek dus)
Kan beter inderdaad, maar zoals ik al eerder zei had ik dat met m'n huidige camera ook en ervaar ik dat persoonlijk niet echt als vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiess
Thiess schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:50:
Bij gebrek aan reacties nog een keer. Ik ben intussen verder wezen zoeken en kom op de volgende compact modellen:

Panasonic FS3 (positief toch http://www.cameras.co.uk/reviews/panasonic-dmc-fs3.cfm)
Panasonic FX33
Canon IXUS 75
Sony W130

Ik kom niet verder dan dit......
Ik heb me er nog wat verder in verdiept, de ixus heeft geen IS en de sony heeft duurdere kaartjes ed, klopt het dat de FS3 de beste keus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Als de 200 euro echt je maximum is inclusief tasje en geheugen dan lijkt de FS3 de beste keus uit dat rijtje. De Canon ixus 80is kost als los toestel al 200 euro maar vind ik toch net wat interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik zou voor de FX33 gaan. Model van vorig jaar maar met 28mm groothoek lensje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 00:53
Matched: camera, onder, de
Laatste keer dat ik echt op zoek ging naar een camera (minimaal echte beeldstabilisator en 28mm én weinig ruis/last van teveel ruisonderdrukking) was een half jaar geleden ofzo. Er zijn nu een hoop camera's uitgekomen maar nog steeds is het maar een zooitje marketing onzin. Panasonic heeft nog steeds mpeg movies (ipv mpeg4) en dezelfde sensor (ik heb de fx03, erg leuk ding en erg mooie foto's, maar foto's binnenshuis en met een tikkeltje minder licht hebben op mijn pc-scherm toch zoveel 'troep' in het beeld, duidelijk de ruisonderdrukking. Zelfs mijn oude Fuji APS camera maakt veeel mooiere foto's in die situaties.)

Canon heeft nu eindelijk ook IS geintroduceert bij hun Ixus serie(er was bijna een soort hype in dit topic over de Ixus 70/75, begrijp nog steeds niet waarom), maar helaas nog geen 28mm en ook nog steeds mpeg movies ipv gewoon mpeg4.

Fuji heeft ook wat modellen die SD kaartjes slikken, maar deze modellen leveren niet wat je zou verwachten van Fuji. Er zijn wel een aantal erg mooie en sjieke modellen waar ik in een winkel zo verliefd op zou worden en kopen.

Casio heeft een paar erg leuke modellen. Maar een reviewer die net zo positief is over deze modellen als over een gemiddelde Canon heb ik nog niet gevonden.
Maarja, als ze maar verkopen...

Ik zou nu (puur naar specs kijkend) voor de Ixus 80 of een kleine Panasonic gaan (met 28mm of flinke zoom). Maar qua uiterlijk zou het een Fuji worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiess
oke de huidige stand:

De groothoek vind ik wel belangrijk, ga morgen kijken wat het werkelijk verschil is, en als het echt de moeite is wil ik mijn budget wel wat opschroeven die paar 10tjes moeten kunnen;

* De ixus 80 heeft geen groothoek en geen grote zoom --> FS5 beter?

panasonic lijkt me nog steeds wel wat:
* fx33 niet optimaal in het donker? en slechte fotokwaliteit
http://www.cameras.co.uk/reviews/panasonic-dmc-fx33.cfm
* fx50 kom goed uit de test
* fx55 1 mp meer, verder gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Matched: camera
Panasonic heeft met zijn Lumix lijn ook mooie, goeie camera's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Jazco2nd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 02:06:
..., maar foto's binnenshuis en met een tikkeltje minder licht hebben op mijn pc-scherm toch zoveel 'troep' in het beeld, duidelijk de ruisonderdrukking. Zelfs mijn oude Fuji APS camera maakt veeel mooiere foto's in die situaties.).
... en bekeek je die foto's uit je oude Fuji APS toen ook op een vergelijkbare grootte zoals je nu doet, of op 9x13cm of maar liefst 10x15cm formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb de meeste op CD laten zetten en bekijk ze gewoon op mn scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik ben eigenlijk niet een fotograaf maar opzoek naar een camera om mijn zelfgemaakte meubels goed erop te zetten, verder zoek ik een camera met veel zoom omdat ik wel van plan ben een beetje te experimenteren :P ik wil ook graag detailshots van meubels binnen kunnen maken en ook van dingen buiten. ik heb al reviews zitten lezen op dpreviews.com, en ik heb ook al een aantal kanidaten:

Panasonic Lumix DMC-FZ18 (294)
Fujifilm FinePix S8000fd (204)
Olympus SP-560 UZ (244)
Sony DSC-H7 (224)

mijn voorkeur gaat uit naar de fuji echter zit ik een beetje met het feit dat hij 4 batterijen slikt i.p.v. een speciale accu, de Olympus heeft hetzelfde probleem en accepteerd alleen xD geheugenkaartjes en de sony heeft weer een negatieve review en minder zoom. Daarintegen heeft de Panasonic een positieve review maar is ook weer een stuk duurder.

Kunnen jullie mij een raad geven? Geld is voor mij niet het belangrijkste punt(dan maar maandje langer wachten) en uiterlijk ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
Geen matches
kick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik ben op zoek naar een camera voor me moeder. Zoals de meeste hier speciale eisen hebben heb ik die ook, al zullen die een stuk anders zijn.

Ik zoek een camera die gewoon degelijke foto's kan maken, niks bijzonders. Hij moet erg makkelijk te bedienen zijn omdat me moeder nogal moeite heeft om zulke dingen te leren.

Momenteel heeft ze een Fujifilm camera maar daarbij zijn ongeveer een kwart van de foto's altijd wazig. Dit ligt niet aan de bediening maar is gewoon echt een slechte camera.

Dus wat is de meest gebruiksvriendelijke camera die mooie beelden levert voor een mooie prijs?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De Panasonic kan wel iets goedkoper http://www.gsmtrend.nl/in...etail&acid=354&refer_id=7 (maar niet op voorraad).
Als ik moest kiezen uit jouw rijtje zou ik de Panasonic nemen (naar aanleiding van dpreview en het fz18 topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
wenze schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:12:
Ik ben op zoek naar een camera voor me moeder. Zoals de meeste hier speciale eisen hebben heb ik die ook, al zullen die een stuk anders zijn.

Ik zoek een camera die gewoon degelijke foto's kan maken, niks bijzonders. Hij moet erg makkelijk te bedienen zijn omdat me moeder nogal moeite heeft om zulke dingen te leren.

Momenteel heeft ze een Fujifilm camera maar daarbij zijn ongeveer een kwart van de foto's altijd wazig. Dit ligt niet aan de bediening maar is gewoon echt een slechte camera.

Dus wat is de meest gebruiksvriendelijke camera die mooie beelden levert voor een mooie prijs?
Ik heb zojuist voor mijn vader de Canon Ixus 860 gehaald: http://www.dpreview.com/reviews/canonsd870is/ en kan deze zeker aanraden. Gewoon point-en-shoot ziet er erg goed uit, mooie gebalanceerde kleuren, snelle focus, weinig lag, 3" scherm, optische beeldstabilisatie en auto iso shift zorgen ervoor dat er met weinig licht ook een scherpe foto gemaakt kan worden en daarnaast de gezichtsherkenning (ook als de mensen rondlopen), klein van formaat met een redelijke accu.

[ Voor 28% gewijzigd door n00bs op 04-06-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
LlamaWereldOver schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:53:
Ik ben eigenlijk niet een fotograaf maar opzoek naar een camera om mijn zelfgemaakte meubels goed erop te zetten, verder zoek ik een camera met veel zoom omdat ik wel van plan ben een beetje te experimenteren :P ik wil ook graag detailshots van meubels binnen kunnen maken en ook van dingen buiten. ik heb al reviews zitten lezen op dpreviews.com, en ik heb ook al een aantal kanidaten:

Panasonic Lumix DMC-FZ18 (294)
Fujifilm FinePix S8000fd (204)
Olympus SP-560 UZ (244)
Sony DSC-H7 (224)

mijn voorkeur gaat uit naar de fuji echter zit ik een beetje met het feit dat hij 4 batterijen slikt i.p.v. een speciale accu, de Olympus heeft hetzelfde probleem en accepteerd alleen xD geheugenkaartjes en de sony heeft weer een negatieve review en minder zoom. Daarintegen heeft de Panasonic een positieve review maar is ook weer een stuk duurder.

Kunnen jullie mij een raad geven? Geld is voor mij niet het belangrijkste punt(dan maar maandje langer wachten) en uiterlijk ook niet echt.
Overweeg ook de Canon SX100 http://www.dpreview.com/reviews/canonsx100is/ (rond de 180 Euro)
en de Canon S5 http://www.dpreview.com/reviews/canons5is/ (rond de 260 Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
maar de fz18 zit dan weer qua prijs zo dicht bij de Nikon D40 kit met een 18-55 lens dat dat ook heel interessant wordt :P maarjah dan zit je wel weer met maar 3X zoom.. totdat ik genoeg heb voor een flinke telelens :P in hoeverre zal ik zoom missen puur voor het foto's maken(spelen apart gehouden :P )

de fz18 is ook heel slecht met iets hogere iso waarden en dat schrikt me ook een beetje af, aan de andere kant hebben zijn tegenhangers hetzelfde in iéts mindere mate maar ook nog het probleem dat ze een lens hebben die zichzelf ook een beetje prisma voelt :P.

maar denken jullie dat de stap naar een d40 wel de moeite waar is? ik bedoel bij elkaar kom je toch op de prijs van 2 fujifilm s8000fd's uit tegen de tijd dat je een extra lens hebt. Ik heb dezelfde vraag ook al in het help ik wil een dslr camera topic gesteld maar daar wordt ik negeert omdat ik advies zoek en geen goedkeuring :P

edit:
Canon als merk spreekt mij niet zo gigantisch aan, verder zie ik dat die ook heel slecht met minder licht omgaat en een beetje bezuinigd heeft op zn extra's

ik weet wel dat ze bij dpreview.com waarschijnlijk ongelofelijke zeikerds zijn dus in hoeverre is het allemaal echt zo'n ramp wat ze allemaal te klagen hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door Hrugnir op 04-06-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Ik vind sowieso de kwaliteit van de Canon sensor een stuk beter dan die van de Panasonic, maar goed ieder zijn eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246088

n00bs schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:18:
[...]

Ik heb zojuist voor mijn vader de Canon Ixus 860 gehaald: http://www.dpreview.com/reviews/canonsd870is/ en kan deze zeker aanraden. Gewoon point-en-shoot ziet er erg goed uit, mooie gebalanceerde kleuren, snelle focus, weinig lag, 3" scherm, optische beeldstabilisatie en auto iso shift zorgen ervoor dat er met weinig licht ook een scherpe foto gemaakt kan worden en daarnaast de gezichtsherkenning (ook als de mensen rondlopen), klein van formaat met een redelijke accu.
Jammer dat hij (voor mij dan :+ ) toch wel aardig prijzig is.
Waar ik steeds op terug val is dat de mooie compacte cameras (Ex-100 en 200 bijvoorbeeld) vaak een toch ergens zeer gebrekkig zijn (die 2 maken bijvoorbeeld zulke fletse foto's) en dat de camera's in deze prijsklasse die wel goede kwaliteit leveren weer erg dik zijn.

Edit: hm, pricewatch scheelt toch wel weer flink met bol. Hier ga ik morgen even goed naar kijken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 246088 op 04-06-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:14
LlamaWereldOver schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:22:
maar de fz18 zit dan weer qua prijs zo dicht bij de Nikon D40 kit met een 18-55 lens dat dat ook heel interessant wordt :P maarjah dan zit je wel weer met maar 3X zoom.. totdat ik genoeg heb voor een flinke telelens :P in hoeverre zal ik zoom missen puur voor het foto's maken(spelen apart gehouden :P )

de fz18 is ook heel slecht met iets hogere iso waarden en dat schrikt me ook een beetje af, aan de andere kant hebben zijn tegenhangers hetzelfde in iéts mindere mate maar ook nog het probleem dat ze een lens hebben die zichzelf ook een beetje prisma voelt :P.

maar denken jullie dat de stap naar een d40 wel de moeite waar is? ik bedoel bij elkaar kom je toch op de prijs van 2 fujifilm s8000fd's uit tegen de tijd dat je een extra lens hebt. Ik heb dezelfde vraag ook al in het help ik wil een dslr camera topic gesteld maar daar wordt ik negeert omdat ik advies zoek en geen goedkeuring :P

edit:
Canon als merk spreekt mij niet zo gigantisch aan, verder zie ik dat die ook heel slecht met minder licht omgaat en een beetje bezuinigd heeft op zn extra's

ik weet wel dat ze bij dpreview.com waarschijnlijk ongelofelijke zeikerds zijn dus in hoeverre is het allemaal echt zo'n ramp wat ze allemaal te klagen hebben?
Een low-end DSLR van Nikon(of Canon) is natuurlijk nog altijd beter dan pakweg elke compactcamera dan ook. Dat de reviews niet altijd positief zijn komt doordat deze uiteraard vergeleken worden met andere DSLR's. Compactcamera's zijn uiteraard weer gebruiksvriendelijker, kleiner en hebben bijvoorbeeld weer videofuncties, dus het ligt maar net aan je eisen. Maar als je puur naar fotokwaliteit kijkt is een DSLR natuurlijk superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
hoelang zal de gemiddelde gebruiker erover doen om de functies van een dslr onder de knie te krijgen dan? Ik ben best bereidt moeilijk te doen hoor :P maarjah dat van videofuncties wist ik bijvoorbeeld nog niet maar vind ik ook niet zo heel belangrijk, mijn vriendin is ook van plan een camera te kopen(waarschijnlijk panasonic tz3) dan mag zij lekker video's voor me maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184739

Matched: camera, onder, euro, dig, de
wenze schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:12:

Tijdje geleden heb ikzelf de Canon A590 IS aangeschaft, voor naast m'n dSLR. Kan me niet voorstellen dat kiekjes maken nòg simpeler zou kunnen zijn. De fotokwaliteit is ook dik in orde, zeker als je kijkt naar de prijs, zo rond de 150 Euro. Misschien iets voor je. Als je even googelt op 'review canon A590 IS' kom je ook al de nodige reviews tegen, deze bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiess
Ik heb mijn zoektocht weer hervat met nieuwe inzichten:

Een groothoeklens is voor mij een grote pré en kijk nu naar de volgende opties:

Sony W150
Ricoh R6 (prijs/kwaliteit)
Panasonic Fx33

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245723

Heb zelf thuis de Ricoh Caplio R6, ben hier tevreden over en ook een redelijke groothoek, ook heb je 7x optische zoom. Maar van de R6 is er ook alweer een opvolger de R7, deze is maar iets van 50 euro duurder dus je kunt hier ook nog naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiess
kun je aangeven waarom je voor die camera hebt gekozen? en dan als het kan in relatie tot mijn andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Er is inmiddels al een Caplio R8 http://www.dpreview.com/reviews/ricohr8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Thiess schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:14:
Ik heb mijn zoektocht weer hervat met nieuwe inzichten:

Een groothoeklens is voor mij een grote pré en kijk nu naar de volgende opties:

Sony W150
Ricoh R6 (prijs/kwaliteit)
Panasonic Fx33

Wat raden jullie aan?
Panasonic TZ5? :+ Of is die te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
catchingfire schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:55:
[...]

Panasonic TZ5? :+ Of is die te groot?
Dan zit je alleen net rond de 282 Euro op zijn goedkoopst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiess
dat wordt me te duur.. mijn max ligt op 200
Hoe zijn de camera's bij situaties met weinig licht,
ik lees dat de panasonic en de ricoh er moeite mee
hebben.

[ Voor 57% gewijzigd door Thiess op 10-06-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245723

Thiess schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:38:
kun je aangeven waarom je voor die camera hebt gekozen? en dan als het kan in relatie tot mijn andere opties.
Simpel, hier de pricewatch, mocht maximaal 200 euro kosten, min. 7.2MP en 7x optische zoom, en heeft ook meerdere standen voor sport, strand, portret en dergelijke. Ook zit er gezichtsherkenning op. Via de pricewatch met deze eisen bleef er toen (bijna jaar geleden) niet zo veel over aan keuze. Paar reviews gelezen en die waren wel postitief. Zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Laatst online: 21-04 10:52
Hoop echt dat iemand me kan helpen. Afgelopen week is mijn Cybershot W50 gestolen in het buitenland en ben nu dus druk op zoek naar een ander klein modelletje.

Heb al flink wat op internet en hier door de topics lopen struinen en ben tot de volgende selectie gekomen.

Sony Cybershot W120 +- 156 euro
  • 7.4 mp
  • 88.2x57.2x22.9
  • Vooral omdat ik best tevreden was over die W50, verder nergens om, wil eigenlijk kleiner!
Canon Ixus 75 +- 157 euro
  • 7.1 mp
  • 85.9x53.5x19.4
  • De naam, en een aantal collega's laaiend enthousiast.
Nikon Coolpix S210 +- 164 euro
  • 8.0 mp
  • 90x56x18
  • Kwam bij een aantal testjes er goed uit en is netjes klein.
Casio Exilim Card EX-S10 +- 210 euro
  • 10.1 mp
  • 15 mm dik
  • Kwam ook meer dan behoorlijk uit test, is de kleinste camera maar ook de duurste. Deze is eigenlijk alleen een optie als ik voldoende terug krijg van de verzekering
Alvast super bedankt! _/-\o_

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 09:10
Rosmalen schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:13:
Canon Ixus 75 +- 157 euro
  • 7.1 mp
  • 85.9x53.5x19.4
  • De naam, en een aantal collega's laaiend enthousiast.
Daar heb ik ook naar zitten kijken... Mooi dingetje die ixus 75... Nou liep ik gister bij Mediamarkt en daar hadden ze ook de nieuwere modellen: 80 enz.. Is er, in de praktijk, veel verschil? Persoonlijk vond ik bij de ixus 80 de schermkwaliteit iets beter...Maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
De ixus 70/75 is zowat een hype (geweest) terwijl er modellen zijn die gewoon beter zijn en tenminste IS hebben. Nu de ixus 80 uit is, zou ik niet weten waarom je nog de 70/75 zou willen. De 80/85/90 heeft beeldstabilisatie.

Maar waarom is er een Ixus 80, Ixus 85, Ixus 90? Kijk & vergelijk op de Canon site.
Het verschil: de 85/90 hebben een 1/2.3" sensor maar 2MP meer dus dat boeit niet. Verder geen verschil gevonden.

Ik vind het echt raar dat Canon films nog steeds opslaat zonder compressie. Of je filmen nou een nuttige feature vind of niet (volgens mij zijn de meeste youtube shorts wel met dit soort cameras gemaakt), anno 2007/8 een camera uitbrengen zonder enige compressie is toch stom.

Ik moet nu weer een cameraatje uitzoeken, hij moet echt klein en licht zijn:
Canon Ixus 80IS
Casio S10 (kleinste en lichtste)
Panasonic .. (die van rond de 200e)

(Panasonic bekijkt het lekker, ik wordt niet meer wijs uit al hun FXnummers. echt vaag geworden. Bovendien heb ik er zelf 1 uit 2006 en om nou een nieuwe te kopen 2 jaar later die er vrijwel identiek uitziet, voor iemand die ik regelmatig zie en mee op de foto ga, nope.)

Reviews van goede sites (dpreview) gaan vrijwel alleen maar over merken die zij leuk vinden. Zo reviewt DPreview nooit een Casio. Daarom kan ik die micro Casio niet echt vergelijken met de Ixus 80. Iemand ervaringen met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
Jazco2nd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:33:
De ixus 70/75 is zowat een hype (geweest) terwijl er modellen zijn die gewoon beter zijn en tenminste IS hebben. Nu de ixus 80 uit is, zou ik niet weten waarom je nog de 70/75 zou willen. De 80/85/90 heeft beeldstabilisatie.

Maar waarom is er een Ixus 80, Ixus 85, Ixus 90? Kijk & vergelijk op de Canon site.
Het verschil: de 85/90 hebben een 1/2.3" sensor maar 2MP meer dus dat boeit niet. Verder geen verschil gevonden.

Ik vind het echt raar dat Canon films nog steeds opslaat zonder compressie. Of je filmen nou een nuttige feature vind of niet (volgens mij zijn de meeste youtube shorts wel met dit soort cameras gemaakt), anno 2007/8 een camera uitbrengen zonder enige compressie is toch stom.

Ik moet nu weer een cameraatje uitzoeken, hij moet echt klein en licht zijn:
Canon Ixus 80IS
Casio S10 (kleinste en lichtste)
Panasonic .. (die van rond de 200e)

(Panasonic bekijkt het lekker, ik wordt niet meer wijs uit al hun FXnummers. echt vaag geworden. Bovendien heb ik er zelf 1 uit 2006 en om nou een nieuwe te kopen 2 jaar later die er vrijwel identiek uitziet, voor iemand die ik regelmatig zie en mee op de foto ga, nope.)

Reviews van goede sites (dpreview) gaan vrijwel alleen maar over merken die zij leuk vinden. Zo reviewt DPreview nooit een Casio. Daarom kan ik die micro Casio niet echt vergelijken met de Ixus 80. Iemand ervaringen met beide?
Wow dankje!
Ik had wel op de site gekeken en op wat reviewsites, maar ik ben niet zo technisch op fotogebied dus al die mooie info zei me niet zoveel. Ik ben gewoon op zoek naar een kleine camera voor op vakantie. (Nou DAT is pas een standaard rede.) Ik was niet van plan er superhoogstaande foto's mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ojaa sorry ik heb mijn lijsje toch uitgebreid!

Canon Ixus 80 IS
Casio Exilim EX-S10
Fuji Z20fd (opvolger van de Z10fd/Z100fd)
Panasonic

Ik heb nog flink wat reviews doorgenomen:
Canon Ixus 80 IS heeft van alle superkleine camera's de beste beeldkwaliteit, maar in vergelijking met wat grotere camera's is dit model niet de beste. Maar dat is logisch.

De Casio en Fuji leveren ook prima foto's, pas als je gaat uitprinten en dezelfde foto maar dan geschoten met de Canon ernaast legt zie je misschien dat de Canon een mooiere foto heeft opgeleverd.

Conclusie is eigenlijk: als je op zoek bent naar zo'n heel klein compact plat ding die gewoon zn werk doet en mooie foto's oplevert, zijn er geen slechte keuzes als je uit dit rijtje kiest.

De Casio en Fuji hebben geen echte beeldstabilisator dus als je dat echt belangrijk vind, kies dan de Canon of Panasonic. De canon heeft weer geen compressie bij films dus na 10min filmen is 1GB al op. Als je het belangrijk vind kies je dus niet voor de Canon.

Dus als stabilisatie/filmcompressie je niet interesseert, zou ik gewoon voor het uiterlijk gaan :)

(De reden dan Sony en Olympus ontbreken is dat ik alleen voor camera's kan kiezen die SD geheugen slikken. Zelfs de Fuji's doen dat tegenwoordig.)

Verder Ricoh en Nikon, daar kan ik gewoon geen (recente) review van vinden, alleen wat oudere die niet zo positief waren. Kodak heeft naar mijn idee geen leuke interessante camera's. Benq, ik weet niet of dat een serieuze speler is in deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
"Altijd beeldstabilisatie nemen" zei de heer Parkinson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109441

Ik ben zelf ongeveer een maand nu eigenaar van een Casio S10 en aangezien veel mensen hier er geinteresseerd in zijn, zal ik even een korte review ervan geven.

Het eesrte grote pluspunt van de camera is zijn vormgeving. Hij is ontzettend dun en zeer elegant weergegeven. Ik heb hem zelf in het zwart en ik moet zeggen, het is echt een beauty om te zien.

Vervolgens vind ik zijn batterylife een groot pluspunt. Ik kan me altijd heel erg ergeren aan portable producten die fantastische features hebben, maar die om de dag aan de lader moeten. Met de Casio kun je zeker zo'n 2 tot 300 foto's maken voor hij pas weer aan de lader hoeft.

Verder is het 2,7 inch LCD achterop werkelijk fantastisch. Het is super scherp en is zelfs in volle zon nog prima af te lezen.

Dan nu over de fotokwaliteit. Ik heb helaas zeer weinig waarmee ik de foto's kan vergelijken aangezien de vorige camera die ik gebruikte nog een Canon Ixus 400 was. Dat is niet echt objectief vergelijkings materiaal. Wel kan ik echter zeggen dat ik de foto's ontzettend mooi vind. Vooral foto's die buiten zijn gemaakt spatten echt van het scherm. Foto's van binnenshuis kunnen nog wel eens een klein beetje ruis bevatten. Echter, deze ruis is zeer gering en totaal geen reden om de camera links te laten liggen.

Over de filmkwaliteit (848*480) ben ik verder ook goed te spreken. Alles is duidelijk te zien en ook het geluid bij de filmpjes is zeer acceptabel. Minpuntje is wel dat de camera niet scherpstelt tijdens het filmen, maar dan een vast brandpunt heeft. Dit zorgt ervoor dat je niet van heel dichtbij scherp kunt opnemen. In donkere ruimtes filmt de camera trouwens ook nog vrij goed. Je kunt er dus ook heel goed filmpjes mee maken als je op stap bent.

Tsja, zoals je ziet kan ik dus eigenlijk maar heel weinig minpunten verzinnen. Ik heb voor het aanschaffen van de camera ook veel research en ben toen een aantal minpunten in reviews tegengekomen die ik hier graag zou willen ontkrachten:
- Onhandige klein knopjes achterop -> Ik heb zelf vrij dikke vingers en heb absoluut geen moeite met de knoppen achterop te bedienen. Wellicht als je echt boomstammen als vingers hebt dat het moeilijk word, maar dit minpunt vind ik onzin.
- Zwakke flitser -> Het mag misschien niet de meest sterke flitser zijn, maar ik neem de camera altijd mee tijdens het stappen en heb nog nooit meegemaakt dat de flitser niet toereikend was. Ook dit argument vind ik dus vrij onzinnig.
- Onscherpe foto's -> Ondanks het ontbreken van IS maak ik nauwelijks onscherpe foto's. Overigens moet wel vermeld worden dat er electronische IS opzit, maar dat deze vrij waardeloos is. Vooral tijdens het filmen zorgt deze electronische IS er eigenlijk alleen maar voor dat het beeld wazig word. Bij mij staat hij dan ook permanent uit.

Al met al ben ik dus ontzettend tevreden met deze camera. Als je echt puur en alleen voor de perfecte foto's gaat zijn er vast wel nog wat betere camera's te vinden dan deze, ook voor dit budget. Zoek je echter een zeer mooie, uiterst compacte camera die ook nog eens zeer goede foto's en filmpjes produceert dan is de Casio naar mijn mening een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:14
Als je puur qua beeldkwaliteit kijkt weet ik niet of Casio's de beste keuze zijn. Zelf ben ik nog wel uiterst tevreden vanwege de combinatie van design, gebruiksgemak, redelijk tot goede kwaliteit foto's en een erg goede videofunctie, maarmee ik al meerdere vakantiedvd'tjes heb samengesteld.

Tijdens het filmen zelf kan je inderdaad niet scherpstellen of (optisch) zoomen, maar dat kan naar mijn weten geen enkele compactcamera. Je kan wel van tevoren zoomen of macromode inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Laatst online: 08:46
Matched: camera, onder, dig, de
Ik heb dit topic wat doorgespit, wat naar specs en reviews gekeken.
Toch heb ik twifjels over de camera die ik wil gaan kiezen.

Mijn wensen:
Budget ± € 200,- (mag wat meer)
Compact (broekzak)
Groothoek (28mm....)

Mijn gebruik:
Vakantie, wintersport, festival/stappen en dan wil ik ook nog wel eens wat filmen

Opties die ik zo tegen ben gekomen en heb bekeken:
- Canon Digital Ixus 860 IS
- Ricoh Caplio (R7?)
- Panasonic FX33 / FX55 (FX100 / FX30)

Dan zou de Casio EX-Z100 en EX-Z200 nog kunnen
Van Fuji kwam ik ook nog iets tegen....

Over de Canons (ook dit model) lees je wisselende negatieve verhalen qua kwaliteit...
Ricoh, mooi cam que specs (oa vanwege de grote zoom), maar ik ken het niet zo goed. Reviews zijn ook wisselend.

Panasonic heeft zoveel modellen die volgens mij heel veel op elkaar lijken. Ik kan er maar amper wijs uit of het verschil is echt minimaal.... Onderling vergelijk van reviews heb ik van deze cams nog niet gdaan.
FX30 is wat ouder en ook wat minder qua specs
FX100 heeft een hogere resolutie.
FX55 een 3" scherm wat FX33 niet heeft

Wellicht kan iemand mij wat meer vertellen over het verschil in de Panasonic's.

Wie kan mij adviseren en/of helpen in mijn keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Ik heb zelf in die prijsklasse laatst lang naar een camera voor mijn vader gezocht en voor de Canon Digital Ixus 860 IS gegaan. Fantastisch snelle camera, point-en-shoot werkt erg goed, zeer snelle en goede gezichtsherkenning (veel beter dan bij mijn eigen Panasonic TZ5), snelle autofocus, weinig lag, groot scherm, weinig ruis voor een compact camera, natuurgetrouwe kleuren, goede white balance en zeer goede indoor kwaliteit (beter dan mijn TZ5)... alleen wel erg compact wat ik weer wat lastiger vind om echt stevig vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
Zojuist nog eens op DPReview.com wat rond gesnuffeld. Een miskoop zal ik met geen van de camera's doen.

Over de Ricoh lees ik dat deze wat minder is in het donker. Ondanks de mooie zoom valt deze daardoor af.

FX33 vs FX55, dan wordt het de FX55 vanwege het grotere beelscherm (afhankelijk van de prijs in de winkel, prijsverschil in de pricewatch is erg klein)

Dus dan wordt het
FX55 vs Ixus 860

Iemand nog opmerkingen, tips etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
raoel schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:03:
Zojuist nog eens op DPReview.com wat rond gesnuffeld. Een miskoop zal ik met geen van de camera's doen.

Over de Ricoh lees ik dat deze wat minder is in het donker. Ondanks de mooie zoom valt deze daardoor af.

FX33 vs FX55, dan wordt het de FX55 vanwege het grotere beelscherm (afhankelijk van de prijs in de winkel, prijsverschil in de pricewatch is erg klein)

Dus dan wordt het
FX55 vs Ixus 860

Iemand nog opmerkingen, tips etc?
Tip: kijk bij onder andere dpreview bij de sample foto's en probeer gelijke foto's onder relatief gelijke omstandigheden van beide camera's te vergelijken. Kijk wat jij het mooiste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:45:
...., zeer snelle en goede gezichtsherkenning (veel beter dan bij mijn eigen Panasonic TZ5), s
Dan hebben ze er zeker nog flink aan gesleuteld... de face detection van m'n TZ5 is vele malen beter en sneller dan die van m'n Canon S5is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
Matched: dig, de
Pfff... Heb weer een hoop gelezen (ook bedankt voor de info hier!) en ik zit nu te twijfelen tussen een:

- Canon Digital IXUS 80 IS
- Olympus - µ 850 SW
- Panasonic FX55

Ik weet t niet meer.. Geen van 3en is een miskoop, voorzover ik nu overal op t net heb kunnen lezen. Ik neig naar de Canon, al heb ik daar niet echt een argument voor...
Heeft iemand van jullie nog tips? Of maakt het ECHT allemaal niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
catchingfire schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:10:
[...]

Dan hebben ze er zeker nog flink aan gesleuteld... de face detection van m'n TZ5 is vele malen beter en sneller dan die van m'n Canon S5is.
Dan zou je serieus eens de Canon 860 moeten proberen ;) camera van bijna een jaar oud. Echt mega snelle herkenning en ook bij beweging, mijn TZ5 maakt er niks van in vergelijking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
Vandaag even bij de mediamarkt geweest om te kijken wat ze daar hadden.

Ook even naar de TZ5 gekeken, maar vin die echt te groot. FX33 hadden ze en diverse ixus cams. Dat is het formaat waar ik voor wil gaan. Helaas hadden ze de 860 niet en ook de FX55 niet.

Wel zag ik nog de volgende 2
Sony DSC-W170
Fuji F100fd

Die Sony lijkt me heel mooi, maar ik zie nauwelijks reviews (ook geen reacties hier op tweakers) en wat ik lees is niet alles. Wellicht verklaart dat het één en ander...

Die fuji (is wel wat duurder), maar schijnt wel een hele goede camera te zijn. Daar ga ik nu nog wat over zoeken. Wat is het toch vervelend dat er zoveel types zijn :P
Opties op dit moment:
Ixus 860
FX55
F100fd

[edit] typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
Vanmiddag een camera gekocht... het is een Olympus - µ 850 SW geworden.. 222 euro bij de MM in Alkmaar. Ik zal hier later eens wat bevindingen zetten. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Wombat13 op 20-06-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Laatst online: 21-04 10:52
Kheb gister de EX-Z100 gekocht, nog niet veel gekke dingen mee gedaan. Maar het eerste gevoel is goed :)

Afbeeldingslocatie: http://blog.steadymart.com/wp-content/uploads/2008/03/casio02.jpg

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:26
raoel schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:59:

Die Sony lijkt me heel mooi, maar ik zie nauwelijks reviews (ook geen reacties hier op tweakers) en wat ik lees is niet alles. Wellicht verklaart dat het één en ander...
Zie http://www.steves-digicams.com/2008_reviews/sony_w170.html
en
http://www.imaging-resource.com/PRODS/W170/W170A.HTM
Despite all the fancy features and the attractive body, what makes the W170 a Dave's Pick is its image quality. Don't take a loupe to these 10.1-megapixel images, but print them and you'll see what we mean. Good color and detail at large print sizes. And that, after all, is what you buy a camera for.
De canon lijkt me ook wel aardig , de SD870 is= amerikaanse benaming..: http://www.dpreview.com/reviews/canonsd870is/ en hier nog een uitgebreidere mét video's.

en nog een review op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Mitu6yDL2po
This, combined with good image quality (at low ISO, anyway), and a control method that has been carefully refined over previous generations of camera makes the SD870 IS well worth short listing if you're after a wideangle ultra compact camera that you can rely on to produce the goods without asking too much of the operator.
Voor de meeste Mpixels :P de (al wat verouderde) W200 link € 189,- of de nieuwere: W300, maar daar is nog bar weinig info over te vinden..

Het blijft zoeken.. maar een echte foute keuze is er niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pendulum op 22-06-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
Ik heb vrijdagmiddag de Canon IXUS 860 besteld, en had um gister middag in huis.
Gisteravond en vandaag wat foto gemaakt en de camera bevalt me tot nu toe heel goed.

Heb nog geen foto's op de PC gezet en kan zo niks over de kwaliteit daarvan zeggen.
Mijn bevindingen:
- Snel
- Helder beeldscherm (foto's zien er daar iig al goed uit)
- Bediening is erg fijn
- Aardig aantal mogelijkheden mbt instellingen voor zo''n kleine camera

Dinsdag ochtend vertrek ik voor mijn vakantie naar rhodos. Na de vakantie zal ik nogmaals mijn bevindingen komen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Matched: onder, dig, de
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe digicam.

Eisen:
-broekzakformaat
-behoorlijke zoomlens
-'goede' filmopname mogelijkheid

Ik heb de nodige reviews gelezen maar ik kan toch moeilijk kiezen.
Momenteel heb ik mijn keuze beperkt tot: (aangepast na onderstaand bericht)
Sony Cybershot DSC-W150
Sony Cybershot DSC-W170
Canon Ixus 860
Canon Ixus 950
Fuji F100d
Panasonic F5 / F20

De verschillen tussen de 860 en 950 zijn mij niet helemaal duidelijk. Vergeleken met de Sony's hebben ze een kleiner zoombereik wat ik wel jammer vind. En kan je met de Canon's wel zoomen tijdens filmpjes? Bij de Sony's kan dit niet wat ik wel erg jammer vindt. De W170 heeft een iets ander bereik van de lens en dus 2MP meer. Die megapixels vind ik niet zo interessant, vraag me eerder af of je dan meer last krijgt van ruis. 28mm lens lijkt tegenwoordig een beetje het toverwoord, terwijl de W150 een 30mm lens heeft. Hoe groot is dit verschil? Verder komt de Sony er in de reviews erg goed uit. Memorystick maakt me niet uit.

Daarbij kijk ik ook nog met een half oog naar de Nikon S550 en Casio Z200. De Casio metname vanwege de H264 opnamemogelijkheid en andere specs, maar in de reviews komt wel naar voren dat hij gewoon geen mooie foto's maakt. De Nikon komt er op papier ook goed vanaf met 5x zoom maar daar kan ik weinig reviews over vinden.

Zijn er mensen die me verder kunnen adviseren?

[ Voor 20% gewijzigd door Shiver23 op 23-06-2008 17:56 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Matched: camera, euro, 250, de
Ik zoek zelf ook een compact camera. Het standaard verhaaltje geld ook voor mij.
Broekzak, goede fotos, niet te duur etc etc.

Nu kijk ik altijd op de Daily Hardware Reviews en ben zodoende deze site tegengekomen:
http://www.trustedreviews.com/

Nu heb ik even de zoekfunctie gebuikt en kom ik op deze opsomming:
http://www.trustedreviews...0&submit.x=13&submit.y=14

Dit zijn Camera's tot de 250 pond (beetje duurder als 250euro maarja) .
Met een minimum reviewcijfer 8.
De soort camera staat op Compact van elke merk.

In ieder geval veel leesvoer wat ik met jullie wilde delen. :)

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Leuke link om de keuze weer wat lastiger te maken :)
Ik heb nog even naar de Ricoh gekeken, maar de foto's daarvan spreken met totaal niet aan. Inmiddels wel twee extra opties erbij gekregen:
Fuji Finepix F100d
Panasonic FS5 (of 20, met 3" scherm :9~)

Ik heb de Sony even in handen gehad en vond metname de draaiknop erg klein en stug. Verder een mooi degelijk toestel. Fotokwaliteit ziet er op Flickr ook wel goed uit, maar op DPReview zijn er toch wel wat (vage) klachten dat het tegenvalt. De 860 of 950 hadden ze niet. Ik heb wel even bij de (te) dure 970 gekeken wat ik ook wel een leuk toestel vindt. Voordeel van Canon vind ik de draaiknop die wél werkt.

Maar inmiddels heb ik dus twee nieuwe opties gevonden. De Fuji F100d komt qua fotokwaliteit (en daar gaat het toch om?) erg goed uit de bus. Ik heb wel het idee dat deze qua features behoorlijk achterblijft bij de rest, dus even bedenken wat ik belangrijker vindt.
Panasonic FS5/20 heeft ondanks dat ze bekend staand om hun ruis ook wel indruk gemaakt. Net zoals de Fuji een stuk beperkter qua 'foefjes' zoals smile-detectie e.d.

Heeft iemand ervaring met de Fuji of de Panasonic?

@Oscar. Tnx! 950 gaat dus een streep door.
@Gianni Rombios: Super! Tnx.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 23-06-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Shiver23 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:08:
De verschillen tussen de 860 en 950 zijn mij niet helemaal duidelijk.
860 is groothoek en 950 niet. Ik heb zelf de 850 en ik moet zeggen dat ik een groothoeklens echt een uitkomst vind. In kamers hoef je niet in onmogelijke posities te gaan staan om er iets op te krijgen en ook bij fotograferen grote objecten merk je ook snel de voordelen.

Het is natuurlijk "maar" 28 mm versus 35 of soms 37 (laatste heeft Sony dacht ik regelmatig), maar dat is echt al een fors verschil vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Matched: camera, welke, euro, 250, dig, de
@shiver23: is de fuji f100d toch hetzelfde als de f100td? Daarover vind je wel heel wat in het wat duurdere topic Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 18:52
Ben zelf ook op zoek naar een goede digitale camera, heb ook bovenstaande lijst maar aangenomen, voorzien van wat linkjes voor reviews

Sony Cybershot DSC-W170 Fotoreeks 93.7 x 58.0 x 24.0 mm
Canon Ixus 860 (cijfer: 9 ) image quality: 8 Fotoreeks 92.6 x 58.8 x 25.9 mm
Fuji F100fd (cijfer: 9 ) image quality: 9 98 x 59 x 23 mm
Panasonic FS5 (cijfer: 8 ) 94.9 x 53.4 x 22.5 mm

Reden doorstrepen van de Sony Cybershots is toch de groothoeklens, voor mij zelf ook belangrijk dat ik me niet in de meest grote bochten hoef te wringen om iedereen op de foto te krijgen.

Na het bekijken van de review van de Panasonic FS5 begin ik ook te twijfelen aan dit toestel, met name het wegvallen van details (zie pagina 6), hier heeft de Canon minder last van. Daarbij heeft de canon ook weer net even iets leukere afmetingen in vergelijking met de fuji, keuze blijft moeilijk. Iemand anders nog leuke input?

Die sony ziet er ook netjes uit, komt ook leuk uit de bus, jammer dat er weinig goede reviews zijn te vinden...

[ Voor 30% gewijzigd door XiniX88 op 23-06-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De Sony's hebben ook een groothoeklens. 30mm voor de W150 en 28mm voor de W170.

Formaten van de toestellen ontlopen elkaar niet heel veel.
Even grof aan het strepen geweest :) Nog maar 3 keuzes over.

[ Voor 64% gewijzigd door Shiver23 op 23-06-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Ja en 3 die het heel goed tegen elkaar opnemen. Plus/min punten (dus waarin ze opvallen ten opzichte van de andere 3 toestellen).

Fuji F100fd:
+ tot ISO 12.800; tot 3200 is volgens de reviewer zelfs nog goed te doen
+/- flitser
Foto in donker (16 feet afstand): Foto
ISO 1600
ISO 800
ISO 400
Normale foto

Canon lxus 860:
+ Erg goede kwaliteit foto's tot ISO 400 (superb volgens reviewer)
+ Flitser
- kwaliteit boven ISO 400 valt tegen
ISO 1600
ISO 800
ISO 400
Normale foto

Sony Cybershot DSC-W170:
+ Styling
+ Goede ISO tot 1600
- trage startup (in tegenstelling tot de rest, die binnen 1 sec klaar zijn te gebruiken)
- flitser zwak
ISO 1600
ISO 800
ISO 400
Normale foto

Vergelijk meer afbeeldingen en zie de review (van dezelfde site, dus zelfde soort afbeeldingen):
- Sony
- Fuji
- Canon

Genoeg vergelijkingsmateriaal lijkt me zo. Overigens zie je bij de normale foto dat de sony er erg matig uit komt (vooral de details die je nog ziet in de stenen muur). De fuji doet het hier gelijk met de canon aardig, echter verliest de fuji het weer bij de nachtfoto. De ISO doet het daarentegen weer wat slechter op de Canon, maar tot ISO800 blijft het redelijk.

[ Voor 86% gewijzigd door XiniX88 op 24-06-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249134

Matched: camera, onder, euro, de
@Shiver23 en XiniX88

Ik heb afgelopen vrijdag de Panasonic FS5 gekocht bij de Nebo voor 219 Euro. Mijn lijstje bestond in eerste instantie uit de Canon 860, Canon 85 en de Panasonic FS5, maar nadat ik was overtuigd van het nut van een groothoeklens viel mijn keus al vrij snel op de Panasonic. Vooral de 'intelligente mode' waarbij de camera zelf ziet wat voor foto je maakt (portret, landschap, enz) vond ik heel interessant.

Ik heb hem nu dus een paar dagen in gebruik en ik ben best wel onder de indruk. De stabilisatie vind ik echt heerlijk, want dat had ik op mijn vorige camera niet (een Olympus C-220 met 2MP). Ik heb enkele foto's met electronische zoom (3 MP) gemaakt en die waren nog behoorlijk scherp.
Verder reageert hij redelijk snel (hoewel de Canon net iets eerder reageert volgens de testen/reviews) en vind ik dat hij een goede duidelijke bediening heeft. Als point&shoot camera vind ik hem best lekker werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Matched: camera, onder, euro, de
Anoniem: 249134 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:59:
@Shiver23 en XiniX88

Ik heb afgelopen vrijdag de Panasonic FS5 gekocht bij de Nebo voor 219 Euro. Mijn lijstje bestond in eerste instantie uit de Canon 860, Canon 85 en de Panasonic FS5, maar nadat ik was overtuigd van het nut van een groothoeklens viel mijn keus al vrij snel op de Panasonic. Vooral de 'intelligente mode' waarbij de camera zelf ziet wat voor foto je maakt (portret, landschap, enz) vond ik heel interessant.

Ik heb hem nu dus een paar dagen in gebruik en ik ben best wel onder de indruk. De stabilisatie vind ik echt heerlijk, want dat had ik op mijn vorige camera niet (een Olympus C-220 met 2MP). Ik heb enkele foto's met electronische zoom (3 MP) gemaakt en die waren nog behoorlijk scherp.
Verder reageert hij redelijk snel (hoewel de Canon net iets eerder reageert volgens de testen/reviews) en vind ik dat hij een goede duidelijke bediening heeft. Als point&shoot camera vind ik hem best lekker werken :).
De 860 heeft ook een 28mm lens ;) gezichtsherkenning is bij de Canon toch echt vele malen sneller en beter dan bij de Pannies, automodus met herkenning van de juiste omgeving en belichting doet Canon al jaren (full auto), stabilisatie vind ik ook van de Canon beter. In ieder geval zal je vast wel blij zijn met de aankoop. en bezit ik nu zelf ook een Pannie... maar dit simpelweg omdat bij de compact Canon's de rest van de functionaliteit en gemis van een zoomlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Canon 860 heeft ook een groothoeklens (28mm), de Panasonic FS5 red 30mm, scoort daarmee iets slechter. Blijft moeilijk, maar denk dat ik voor de Canon ga, of heb jij (mekkeraar) nog een goede reden toch voor de Panasonic te gaan?

Hoe doet het toestel het bij lage lichtomstandigheden?

EDIT:
Reminder aan mezelf: druk wat sneller op die verzendknop... zelfs de n00b is me voor ;) overigens, jij raad dus de FS5 aan? is ook een compact ding, en qua zoom volgensmij niet erg anders als de Canon (of zie ik het verkeerd) (ben het lezen zat ;))

[ Voor 31% gewijzigd door XiniX88 op 24-06-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
XiniX88 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:37:
Canon 860 heeft ook een groothoeklens (28mm), de Panasonic FS5 red 30mm, scoort daarmee iets slechter. Blijft moeilijk, maar denk dat ik voor de Canon ga, of heb jij (mekkeraar) nog een goede reden toch voor de Panasonic te gaan?

Hoe doet het toestel het bij lage lichtomstandigheden?

EDIT:
Reminder aan mezelf: druk wat sneller op die verzendknop... zelfs de n00b is me voor ;) overigens, jij raad dus de FS5 aan? is ook een compact ding, en qua zoom volgensmij niet erg anders als de Canon (of zie ik het verkeerd) (ben het lezen zat ;))
Handig :) http://www.dpreview.com/r...%2Cpanasonic_fs5&show=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Hahahaha zeker handig :) 3.8x zoom om 4.0x zoom... Ok ik kies gewoon de Canon; zal mijn ervaringen hier posten. Weggegooit geld zal het sowieso niet zijn, schiet nu foto's met een hele oude Olympus 3mp en de rest met mn Nokia N73.

Ook al denk ik dat het de olympus niet snel zal overtreffen. De canon doet het sowieso goed in lage lichtsomstandigheden zover ik zie op de review (ja ik schiet vaak in half verlichte omgevingen, iets waar mn N73 al heel snel afhaakt).

[ Voor 22% gewijzigd door XiniX88 op 24-06-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik vind de beperkte zoom van de Canon toch wel een groot minpunt. Verschil in megapixels maakt me weinig uit. Waar ik bij de Canon ook last van heb is het idee dat het model alweer een tijdje uit is. Volkomen irrelevant, maar ik ben bang voor een opvolger binnen korte tijd.

Behalve het uiterlijk heb ik momenteel het liefste de Fuji, maar die is wel weer een stukje duurder dan de anderen en slecht leverbaar (zeker in zwart). De Fuji heb ik nog niet in de winkel gezien helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door Shiver23 op 24-06-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Het allerbelangrijkste blijft het vergelijken van de foto's in gelijkwaardige situaties op www.dpreview.com, http://www.imaging-resource.com, http://www.dcresource.com, http://www.steves-digicams.com de de gebruikerservaringen lezen op dpreview, got, kieskeurig.

Daarmee krijg je denk ik een beter beeld dan puur op specificaties afgaan.
Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.