Hallo Medetweakers,
Ik kom even aan het vreemdgaan in dit subforum; PMG, V&B, TCO, DOC : de pc hardware fora kom ik normaal.
Ik ben op zoek naar een digicam waaraan de volgende eisen worden gesteld in volgorde van belangrijkheid:
- Eenvoudig te gebruiken (door alle medewerkers van een magazijn)
- Lichtgevoeligheid aangezien er foto,s gemaakt moeten worden van beschadigde producten in een matig verlichte hal, binnen dus. Het liefst zonder flits en extra lampen meesjouwen wordt hem niet.
- Geen nabewerking nodig voor goed resultaat; zal namelijk nooit worden gedaan.
- macrofunctie voor foto's <50cm afstand (voor bijv opname rot fruit, schimmelvorming etc.)
- werkt op penlites
- niet gek duur (max €500?) maar goedkoper = beter
Andere bijzonderheden:
- megapixels boeien niet aangezien meer dan 1 mp zelden gebruikt zal worden.
- beetje rubuste camera zou mooi zijn.
- liever geen kleine knopjes
- liever geen zand-overgevoeligheid als bijv vroegere Canon ixus modellen. (Ik weet niet of dat inmiddels beter is, maar is ook te klein)
- DSLR is way to complicated voor de gebruikers.
Nu heb ik al uren lang allerlei camera's zitten bekijken bij panasonic en canon, maar ik wordt overweldigd door de keus en zaken als lichtgevoeligheid vind je niet veel over.
Ik ben geen fotografie kenner (heb nog een mavica fd-81, al jaren ongebruikt.
) maar ook geen foto noob. 
Wie kan mij een bepaald merk en type point & shoot camera aanraden welke goed/redelijk detail kan vastleggen en het goed doet bij minder licht?
Ik kom even aan het vreemdgaan in dit subforum; PMG, V&B, TCO, DOC : de pc hardware fora kom ik normaal.
Ik ben op zoek naar een digicam waaraan de volgende eisen worden gesteld in volgorde van belangrijkheid:
- Eenvoudig te gebruiken (door alle medewerkers van een magazijn)
- Lichtgevoeligheid aangezien er foto,s gemaakt moeten worden van beschadigde producten in een matig verlichte hal, binnen dus. Het liefst zonder flits en extra lampen meesjouwen wordt hem niet.
- Geen nabewerking nodig voor goed resultaat; zal namelijk nooit worden gedaan.
- macrofunctie voor foto's <50cm afstand (voor bijv opname rot fruit, schimmelvorming etc.)
- werkt op penlites
- niet gek duur (max €500?) maar goedkoper = beter
Andere bijzonderheden:
- megapixels boeien niet aangezien meer dan 1 mp zelden gebruikt zal worden.
- beetje rubuste camera zou mooi zijn.
- liever geen kleine knopjes
- liever geen zand-overgevoeligheid als bijv vroegere Canon ixus modellen. (Ik weet niet of dat inmiddels beter is, maar is ook te klein)
- DSLR is way to complicated voor de gebruikers.
Nu heb ik al uren lang allerlei camera's zitten bekijken bij panasonic en canon, maar ik wordt overweldigd door de keus en zaken als lichtgevoeligheid vind je niet veel over.
Ik ben geen fotografie kenner (heb nog een mavica fd-81, al jaren ongebruikt.
Wie kan mij een bepaald merk en type point & shoot camera aanraden welke goed/redelijk detail kan vastleggen en het goed doet bij minder licht?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 17:16 ]