Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mja... Vind 'm niet zo super. Een technisch goede foto van een liggende kat is niet echt een boeiend onderwerp.

Ben beter van je gewend ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:52:
Ik ben aan de slag gegaan in photoshop raw, vinden jullie hem mooi of ben ik te ver gegaan?
Er zat erg veel ruis in de foto dus daarom heb ik de exposure omhoog gegooid.

[afbeelding]
Goede foto, vind de achtergrond alleen wat te fel waardoor hij wat uitgebeten lijkt.

Ik doe ook weer een duit in het zakje:
Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/fotografie/almere_02.jpg

Misschien wat te donker heh, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07
@sOid: Vind je het nieuwe stadshart nou zo interessant ;) een oke foto. Meer van legoland op de plaat vastleggen is ook leuk :) Dat nieuwe Hema pand is wel oke moet ik zeggen. Misschien samen maar een keer even wat foto's nemen.

@BouBoc: Ik vind 'm goed gelukt, niks aan veranderen.

Ik zat me even zwaar te vervelen en ben maar even in de oude bestanden gedoken. Amsterdam op een zonnige zondag.

Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/misc/nieuwekerk600x.jpg

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nadroJ schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:53:
@sOid: Vind je het nieuwe stadshart nou zo interessant ;) een oke foto. Meer van legoland op de plaat vastleggen is ook leuk :) Dat nieuwe Hema pand is wel oke moet ik zeggen. Misschien samen maar een keer even wat foto's nemen.

@BouBoc: Ik vind 'm goed gelukt, niks aan veranderen.

Ik zat me even zwaar te vervelen en ben maar even in de oude bestanden gedoken. Amsterdam op een zonnige zondag.

[afbeelding]
Nou, ik was er laatst ff aan het winkelen en had m'n camera meegenomen ;) Maar er staat wel mooie architectuur trouwens. Zijn 3 foto's wel mooi gelukt, de volgende (en laatste) post ik over een paar dagen wel ;)

Enne, bij jouw foto: grote halo om die daken heen, en beetje jammer dat die mensen afgesneden zijn onderaan :P Wel goede belichting verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
sOid schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:01:
Enne, bij jouw foto: grote halo om die daken heen, en beetje jammer dat die mensen afgesneden zijn onderaan :P Wel goede belichting verder.
Een beetje extreme shadow/higlight actie haha. Ben benieuwd naar je laatste foto!

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@sOid:
Als er iets over de belichting gezegd moet worden, neig ik eerder naar telicht dan naar te donker. Best een interessant gebouw, waar ik best meer van zou willen zien (groene mensfiguurtjes op het raam?) en aansprekende kleuren. De uitsnede komt wat krampachtig krap over zo en je hebt de camera omhoog gericht, waardoor de gevel (vooral uiterst rechts) niet recht staat? Mogelijk valt er met perspectiefcorrectie nog iets te redden, maar beter is imo een nieuwe foto met een grotere beeldhoek.

@nadroJ:
Eigenlijk dezelfde opm als bij sOid: wijdere beeldhoek, zodat de mensen vooraan ook gewoon op de grond lopen of op bankjes zitten. Plus die vervorming, hoe krijg je dat voor elkaar @ 31mm? Hopelijk niet met de 17-55 gemaakt, want dan moet ik die van mij eens goed gaan nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:51:
@sOid:
Als er iets over de belichting gezegd moet worden, neig ik eerder naar telicht dan naar te donker. Best een interessant gebouw, waar ik best meer van zou willen zien (groene mensfiguurtjes op het raam?) en aansprekende kleuren. De uitsnede komt wat krampachtig krap over zo en je hebt de camera omhoog gericht, waardoor de gevel (vooral uiterst rechts) niet recht staat? Mogelijk valt er met perspectiefcorrectie nog iets te redden, maar beter is imo een nieuwe foto met een grotere beeldhoek.

@nadroJ:
Eigenlijk dezelfde opm als bij sOid: wijdere beeldhoek, zodat de mensen vooraan ook gewoon op de grond lopen of op bankjes zitten. Plus die vervorming, hoe krijg je dat voor elkaar @ 31mm? Hopelijk niet met de 17-55 gemaakt, want dan moet ik die van mij eens goed gaan nakijken.
Bedankt voor je comment. Ik had hem inderdaad beter met een grotere beeldhoek kunnen maken, zeker nu ik een 10mp camera heb en veel kan croppen, ben ik niet gewend :)

En zijn inderdaad groene mensfiguurtjes, was niet boeiend verder; daarom heb ik ze ook wat valer gemaakt, anders sprongen ze te veel in het oog. Er zat ook nog een 'te koop bord' maar die was erg storend, dus heb ik weggesoept (wat ik eigenlijk best netjes heb gedaan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Toff schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:51:
@nadroJ:
Plus die vervorming, hoe krijg je dat voor elkaar @ 31mm? Hopelijk niet met de 17-55 gemaakt, want dan moet ik die van mij eens goed gaan nakijken.
Waar zie je vervorming?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kat is idd niet zo spannend, maar toch een aardige foto vond ik. Had nog een andere leuke met wat meer actie, maar daarbij was het oortje weer net buiten beeld. Moet de foto's ook nog verder uitzoeken.

@Bouboc: Mooie foto en mooie meid. Scherpte is goed, achtergrond is idd niet mooi, zeker rechts niet.

@Soid: leuke compositie en kleuren, vind wel de lucht te donkerblauw. Perspectief is wat vreemd, lijkt wel recht te staan, maar rechterlijn is toch scheef.

@nadroJ: Ik mis een beetje een onderwerp, en die kerk is ook niet op z'n best met die spandoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mss staat die gevel rechts wel echt bol en komt de rest van de naar binnen staande vertikalen wel omdat je het toestel niet recht gehouden hebt (ik hoop het maar). Als ik het perspectief probeer te corrigeren blijft er te weinig over van je foto helaas.
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/8584/aaarechtenieuwekerk1000dj3.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto gemaakt in de metro van parijs:

Afbeeldingslocatie: http://www.shoqed.nl/pb/thumbnails/thumb_20070406154351_csc_0358.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoXI
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-08 20:22
Een klein probeersel. Ik ben vandaag even in de tuin aan het spelen geweest met de camera. Hij is een klein beetje gesoept. :P
Ik hoor graag jullie reacties.

Afbeeldingslocatie: http://www.derasjes.nl/foto/macrobloem600.jpg

In het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@evaXI: onscherp is niet altijd erg, maar bij deze foto stoort het me wel. Wat zijn jou motivaties achter de keuzes (compositie, scherpte, kleuren, nabewerking (blur?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan toch met bloemen bezig zijn:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/138fs57344.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:32:
Als we dan toch met bloemen bezig zijn:

[afbeelding]
Er mag zeker wel wat meer contrast in je foto. Het lijkt wel alsof je schui tegen het licht in hebt geschoten waardoor je foto wat flets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justawitte schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:42:
[...]

Er mag zeker wel wat meer contrast in je foto. Het lijkt wel alsof je schui tegen het licht in hebt geschoten waardoor je foto wat flets is.
Nou het was met de rug naar de zon, maar je hebt gelijk. Ik denk dat het komt doordat het bijna té zonnig was, lucht was ook vrij licht.

Misschien is dit al beter:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/138fs575010.jpg

Meer contrast - minder contrast
Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/138fs575481.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je blijft me verbazen hoe je zulke mooie foto's uit een Canon A430 haalt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Afbeeldingslocatie: http://www.navalistics.tweakdsl.nl/PICT2530s.jpg
Laatst een stukkie door Rotterdam centrum gelopen met de camera

@SOid: mooie foto, kleuren springen er lekker uit. voor mij is hij niet te donker

[ Voor 25% gewijzigd door fenrir op 26-04-2007 17:45 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloys schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:28:
Je blijft me verbazen hoe je zulke mooie foto's uit een Canon A430 haalt. _/-\o_
Weet je, het verbaast mij ook nog steeds wat er uitkomt. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:50:
[...]

Nou het was met de rug naar de zon, maar je hebt gelijk. Ik denk dat het komt doordat het bijna té zonnig was, lucht was ook vrij licht.

Misschien is dit al beter:

[afbeelding]

Meer contrast - minder contrast
[afbeelding]
Gaat al de goede kant op , maar het mag imo nog wel wat extremer.
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/flower.jpg

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

fenrir schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:44:
[afbeelding]

@SOid: mooie foto, kleuren springen er lekker uit. voor mij is hij niet te donker
Briljant gezien!!!!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedijk/images/2007/IMG_0657.JPG

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje geleden min of meer dezelfde foto gepost, maar de kritiek was voornamelijk dat er te weinig van de plant op stond. Heb een paar dagen later weer een soortgelijke foto gemaakt en ik post hem dan toch maar even..

Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/7141/test11jr6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:01:
Tijdje geleden min of meer dezelfde foto gepost, maar de kritiek was voornamelijk dat er te weinig van de plant op stond. Heb een paar dagen later weer een soortgelijke foto gemaakt en ik post hem dan toch maar even..

[afbeelding]
Bij de eerste foto zie je nog een hoop van de mooie bloemetjes. Bij je foto nu is dat al een stuk minder, en dat beviel me eigenlijk wel in je eerste foto. Daarbij is je belichting vanaf de onderzijde van de plant wel erg donker. Dat kan natuurlijk ook niet makkelijk, als je de rest ook goed wil belichten. Inflitsen is in zo'n geval een goede optie, om toch je plant nog mooi te kunnen belichten.

Je zit nu tegen veel zwart en donker aan te kijken, terwijl ik liever een kleurig groene plant en vooral veel bloemen wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:17

RBH

Testfoto van mij nog. :)

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/fotofietsresize1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Deze foto heb ik afgelopen weekend gemaakt. Ik mis het onderwerp, maar elke keer als ik hem zie vind ik hem wel wat hebben:

Afbeeldingslocatie: http://images.devcorner-alain.nl/verzamel/1.jpg

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis een ondergrond.... ik vind em wel wat hebben, maar van mij mag hij wat meer kleuren differentiatie.

offtopic:
200ste bericht :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
fenrir schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:44:
[afbeelding]

Zoals al gezegd is; geniaal gezien. De uitwerking vind ik ietwat minder (hij doet ook wat onscherp aan, en de compositie had ook wel iets beter gekund denk ik) maar toch een goede foto :)
Sorry, doet me niet zo veel eigenlijk. Denk dat er teveel rood in zit, en daardoor het onderwerp moeilijk valt te onderscheiden.
Compositie niet zo sterk, maar wel erg fijne belichting en kleuren. Krijg er meteen een lente gevoel bij :)
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:01:

[afbeelding]
Leuke compositie. Kleuren en de scherpte zijn alleen niet zo super. Die vliegtuigstreep maakt hem wel apart en uniek :)
Goed gebruik gemaakt van DOF en goede kleuren. Het onderwerp is niet zo boeiend, en ik had waarschijnlijk de fiets iets meer naar rechts geplaatst zodat het minder in het midden staat.
AlainS schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:01:
Deze foto heb ik afgelopen weekend gemaakt. Ik mis het onderwerp, maar elke keer als ik hem zie vind ik hem wel wat hebben:

[afbeelding]
Ik mis inderdaad ook ondergrond, en ik heb het gevoel dat je wat meer met dat water had kunnen doen.

Goed, weer even een foto'tje van mij. Geschoten in het bos hier in de buurt, vind het zelf niet zo'n top foto maar vind het wel een mooie sprookjesachtige uitrstaling hebben, vooral door de lichtinval en de 'hars druppels' op de stam, wat voor mij een beetje het lijden van de natuur symboliseerd :P

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/fotografie/bos_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvandergeer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Deze foto van de hond van mijn vriendin (Casper) heb ik gemaakt op eerste paasdag tijdens een wandeling in het park. Heb de foto iets nabewerkt (levels, saturation) om de kleuren wat contrastrijker en frisser te maken. Ik heb de foto ook op doek laten afdrukken en hij blijft leuk om naar te kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenvandergeer.nl/pics/Casper-600.jpg

EXIF:
Sony Alpha-100
ISO 100
300mm (450)
F/6.3

Graag jullie reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
jvandergeer schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:53:
Deze foto van de hond van mijn vriendin (Casper) heb ik gemaakt op eerste paasdag tijdens een wandeling in het park. Heb de foto iets nabewerkt (levels, saturation) om de kleuren wat contrastrijker en frisser te maken. Ik heb de foto ook op doek laten afdrukken en hij blijft leuk om naar te kijken.

[afbeelding]

Graag jullie reacties...
Heh, grappig, lekkere kleuren, héél originele compositie (regels zijn niet altijd om te volgen ;) ), kijkt écht lekker weg.

Kan begrijpen dat je hem op doek hebt gezet.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

Naar aanleiding van een testcase over de Orton techniek hier een poging om dit ook eens toe te passen op een foto van mij:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/orton2.jpg

Kort gezegd: de foto is een samenstelling van tweemaal dezelfde foto, de ene geblurd en iets opgelicht en de andere scherp.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:21
@rudadude
Leuk effect en best een goede foto, alleen wat ik wat jammer vind is de donkere gebouwen op de voorgrond.

[ Voor 7% gewijzigd door silencedead op 27-04-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Rudedadude schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:23:
Naar aanleiding van een testcase over de Orton techniek hier een poging om dit ook eens toe te passen op een foto van mij:

[afbeelding]

Kort gezegd: de foto is een samenstelling van tweemaal dezelfde foto, de ene geblurd en iets opgelicht en de andere scherp.
een techniek die je wel beter kan toepassen met een wat lichtere foto, want het is op deze manier te donker èn wazig....

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:50:
[...]

een techniek die je wel beter kan toepassen met een wat lichtere foto, want het is op deze manier te donker èn wazig....
De foto is inderdaad wat donker. Ik zag dat je 2 layers hebt gebruikt. Je kunt het ook met 3 doen. Dan wordt de tweede layer een stuk lichter en de derde is voor het blur effect. Wellicht goed om deze foto nog een keer te bewerken en 'm dan weer hier te plaatsen.

In de testcase waar je het over had, heb ik bewust het effect wat minder toegepast. Net als met HDR vind ik dat je niet te ver van de originele foto vandaan moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een foto die ik vandaag heb gemaakt. Gemaakt met de flitser aan, vervolgens wat met het contrast e.d. gespeeld en vrijwel de hele achtergrond weg gefotosoept...

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/5520/masterpongportrait4fs7.jpg

Commentaar is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:55
jvandergeer schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:53:

[afbeelding]

EXIF:
Sony Alpha-100
ISO 100
300mm (450)
F/6.3

Graag jullie reacties...
Erg mooi gelukt, mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Zojuist geschoten: een zonsondergang in Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/zonsondergang.JPG

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:10

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:17:
Hier nog een foto die ik vandaag heb gemaakt. Gemaakt met de flitser aan, vervolgens wat met het contrast e.d. gespeeld en vrijwel de hele achtergrond weg gefotosoept...

[afbeelding]

prachtig, mag van mij in het showcase topic

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:17:

[afbeelding]

De concentratie straalt er vanaf, heel goed!
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:58:
Zojuist geschoten: een zonsondergang in Amsterdam.

Hij lijkt niet echt lekker scherp en jammer dat die kraan daaronder zit. Of een foto zonder kraan, of duidelijker in beeld. Meer als onderwerp zeg maar.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
@royv: schitterend!
@Sjaak_Afhaak: de compo trek ik niet zo, sorry ;)

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 28-04-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ alainS: Ik vind de foto te wazig, verder kan ik er vrij weinig over zeggen
@ SoiD: Apart. Misschien had je iets meer de nadruk kunnen leggen op het bloed van de boom en de druppels, die vallen nu iets minder op. Toch vind ik m qua kleur al wel lekker dramatisch
@ JvanderGeer: Lekkere kleuren, fris. De hond staat er goed op, maar toch mis ik wel wat. Maar wat doet het er toe :) Als het mooi staat, wie ben ik dan!
@Rudedadude: mwa.. doet mij weinig. Vind de techniek ook niet zoveel toevoegen bij deze foto. (nou vind ik die techniek zowieso niet heel spannend)
@royv: Wauw! Goede compositie, wellicht had je een andere kleur voor het batje (opgezocht in het woordenboek) kunnen kiezen.
@sjaakafhaak: Vind de foto niet echt sterk, Zit veel ruis in en is nergens echt scherp.

Oke en dan ik ook nog maar eentje. Met de macrostand van mijn Tamron 70-300 genomen.
Valt me zeker niet tegen (de rest van de probeersels vind je hier
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v465/mvanderwillik/IMG_2407.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Sharky
prachtig, mag van mij in het showcase topic
quote: Breinonline
De concentratie straalt er vanaf, heel goed!
quote: -J.W.-
@royv: schitterend!
Bedankt! :*)
quote: Marlieke
@royv: Wauw! Goede compositie, wellicht had je een andere kleur voor het batje (opgezocht in het woordenboek) kunnen kiezen.
dankje, zo'n geval heet inderdaad een batje jah :P Enigste risico wat dat (De rode kant gebruiken) met zich mee zou brengen is dat het lelijk verkleurd bij het bewerken. Ik zou het eens kunnen proberen, maar ik betwijfel of dat een beter resultaat geeft eigenlijk...

Wat ik ben vergeten te melden is, dat die foto tevens een zelf portret is. Oftewel: Camera op statief, self timer op 2 seconden (was meer dan genoeg tijd eigenlijk..) en dan positie in nemen. Heb ook geprobeerd een soort van actie foto te maken, waarop ik daadwerkelijk de service uitvoer..maar dat is niet helemaal gelukt helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
[b][message=27936757,noline]marlieke schreef op zaterdag 28 april 2007 @
Oke en dan ik ook nog maar eentje. Met de macrostand van mijn Tamron 70-300 genomen.
Valt me zeker niet tegen (de rest van de probeersels vind je
Erg mooie foto, ook die kleuren die er blijven uitspringen in het out of focus gedeelte. Erg mooi.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Marlieke: De kleuren spatten er idd uit. Alleen heeft die lens een lelijke bokeh vind ik, erg onrustig.

Afbeeldingslocatie: http://212.238.216.189/gallery/2007/Houffalize/Men/images/_MG_1164.JPG
Deze heb ik geschoten tijdens de worldcup race in Houffalize België van afgelopen weekend. Geloof het of niet, er waren duizende mensen komen kijken (alleen ff op dit stukje niet, verderop was het veel spectaculairder). Hier en hier staan de rest van de foto's.

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 28-04-2007 23:21 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
@zonoskar: je kleuren staan nog op argb (wordt dus niet goed door browsers weergegeven), ik geloof dat ik ook wat stofvlekjes zie. Zou ook even de levels beter zetten, hij is nu onderbelicht. Als je dat allemaal fixed is het een prima plaat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door - J.W. - op 28-04-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:37:Oke en dan ik ook nog maar eentje. Met de macrostand van mijn Tamron 70-300 genomen.
Valt me zeker niet tegen (de rest van de probeersels vind je hier
[afbeelding]
Jammer dat de achtergrond wat onrustig is, dat leidt net teveel af van zijn kop naar mijn idee.
zonoskar schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:19:
@Marlieke: De kleuren spatten er idd uit. Alleen heeft die lens een lelijke bokeh vind ik, erg onrustig.

[afbeelding]
Deze heb ik geschoten tijdens de worldcup race in Houffalize België van afgelopen weekend. Geloof het of niet, er waren duizende mensen komen kijken (alleen ff op dit stukje niet, verderop was het veel spectaculairder). Hier en hier staan de rest van de foto's.
In Safari zie ik de foto goed qua kleur maar hij blijft aan de donkere kant hoor. Vooral de details in de voorste fietser doen wat dichtgelopen aan. Verder een nette, warme plaat :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
breinonline schreef op zondag 29 april 2007 @ 07:44:
...In Safari zie ik de foto goed qua kleur...
Ja, Safari is de enige browser op deze wereld die rekening houdt met kleurprofielen geloof ik.
Ik vind dat best belachelijk, zo lastig kan het toch niet zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 29-04-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMasterT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:41
Rudedadude schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:23:

[afbeelding]

Ik vind het wel een leuk effect. Vraag me wel af of jou foto hier het meest geschikt voor is. Onderstaande foto met dezelfde techniek bewerkt. (Foto tijdens Rallye de Wallonie)

Afbeeldingslocatie: http://www.tmastert.nl/images/600pix/DSC_0762.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

breinonline schreef op zondag 29 april 2007 @ 07:44:
In Safari zie ik de foto goed qua kleur maar hij blijft aan de donkere kant hoor. Vooral de details in de voorste fietser doen wat dichtgelopen aan. Verder een nette, warme plaat :)
Thanks, ik was er toen wel achter gekomen waarom de EOS 30D twee 'aan' standen heeft. Ik had dus per ongeluk aan de dial gedraaid en hem 1 stop onderbelicht (en op JPG, dus niet makkelijk te fixen).

Over die kleurprofielen, ik begreep van dpreview.com dat de adobe RGB instelling op de 30D een groter kleur bereik afdekt dan de sRGB. Du sdaarom gebruik ik aRGB (en Safari, dus ik zie het probleem zelf niet).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
aRGB En sRGB dekken sowieso andere kleuren af (niet alleen op een 30D ofzo), maar deze profielen hebben ook andere toepassingsgebieden. Je moet niet alleen af gaan op het 'dekkingsgebied'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Aikon schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:27:
aRGB En sRGB dekken sowieso andere kleuren af (niet alleen op een 30D ofzo), maar deze profielen hebben ook andere toepassingsgebieden. Je moet alleen af gaan op het 'dekkingsgebied'.
Inderdaad, staat hier goed uitgelegd http://www.earthboundligh...sus-adobe-rgb-debate.html

Voor internet _altijd_ exporteren als sRGB, Safari is de enige browser die de kleurprofielen pakt. De rest doet het allemaal als sRGB.

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 29-04-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/336bdb5a7fe13098a330e3e0003dec74/full.jpg

met de D2h in de keukenhof.
Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Vind de kleuren erg puik (daar is de D2h erg goed in) en de belcihting bijna studio-achtig maar er schort iets aan. Tulp is net niet/net wel overbelicht? De rest is net wel/net niet te donker?

[ Voor 38% gewijzigd door YellowCube op 30-04-2007 18:49 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

TMasterT schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:48:
[...]

Ik vind het wel een leuk effect. Vraag me wel af of jou foto hier het meest geschikt voor is. Onderstaande foto met dezelfde techniek bewerkt. (Foto tijdens Rallye de Wallonie)

[afbeelding]
Deze foto is er nog ongeschikter voor imho. Het lijkt me zowieso een niet al te vaak toe te passen techniek.
YellowCube schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:46:
[afbeelding]

Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Vind de kleuren erg puik (daar is de D2h erg goed in) en de belcihting bijna studio-achtig maar er schort iets aan. Tulp is net niet/net wel overbelicht? De rest is net wel/net niet te donker?
Tja, de kleurtjes zijn wel fijn inderdaad maar de compositie is niet spannend (te veel eenheidsworst) en door de twee lichte plekken lijkt de rest van de bloemen saai donker. Ik denk niet dat het wat is, sorry :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedijk/images/2007/IMG_0799.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

breinonline schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:58:
Tja, de kleurtjes zijn wel fijn inderdaad maar de compositie is niet spannend (te veel eenheidsworst) en door de twee lichte plekken lijkt de rest van de bloemen saai donker. Ik denk niet dat het wat is, sorry :p
een droom in duigen, dat begrijp je wel.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@YellowCube:
Fijne kleuren en mooi licht op de tulpen. Wat er "mis" zou kunnen zijn met je plaat is mss die lichte vlek in de blauwe druifjes. Daar wordt een deel van de aandacht naartoegetrokken, terwijl de plek zelf niet interessant is - zelfs onscherp. Crop hem maar eens vierkant, dan zie je wat ik bedoel, al is de compo die je dan overhoudt niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

YellowCube schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:29:
[...]

Een droom in duigen, dat begrijp je wel.
Ik zei niet voor niets sorry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
[afbeelding]
Tulp is net niet/net wel overbelicht? De rest is net wel/net niet te donker?
Ik vind die lichte puntjess juist zo mooi aan die foto. Volgens mij is juist dat het 'iets' wat die foto heeft :P

Meteen een vraagje. Waar lijken de kleuren van 'mijn' tulpen zo flets t.o.v. die van jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:54
@yc: ik snap je dilemma. De kleuren zijn erg fijn, maar toch mist er iets op de plaat. Ik zou deze plaat vierkant croppen, zodat je een half/half verdeling hebt.
@jant: ik vind de plaat te rommelig. De roze tulpen zijn het onderwerp, maar er zit te veel 'rommel' om heen wat afleidt. Bovendien is de achtergrond te onrustig.

Blijft toch leuk zo'n zonsondergang.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/zonsondergang003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Dit vind ik zelf toch een aardig goed gelukte foto van mijn hongerige poes.
Mijn eerste foto, wees genadig :P Wat kan ik hier verbeteren?

Afbeeldingslocatie: http://82.95.9.148/img/poesklein.jpg

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

relonky schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:42:

[afbeelding]
Zeker als je er zo'n mooie foto van maakt!
daPet schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:13:
Dit vind ik zelf toch een aardig goed gelukte foto van mijn hongerige poes.
Mijn eerste foto, wees genadig :P Wat kan ik hier verbeteren?

[afbeelding]
De poes er helemaal opzetten, zowel oor als staart. Foto is wel leuk, maar de ogen van het beest maken juist het verschil. Staan die er goed op, dan "spreekt" een foto veel meer. Maar vooral doorgaan.

[ Voor 47% gewijzigd door ajhaverkamp op 30-04-2007 21:49 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09 21:45
Hij staat ook al als topic (foutje bedankt) maar post mijn eerste solo foto. Het is mijn eigen hondje en de foto is de mooiste uit de geschoten reeks. Graag jullie mening.

Afbeeldingslocatie: http://i8.photobucket.com/albums/a10/An4An/tn_DSCF1235.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door CamelNLD op 01-05-2007 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Toff schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:33:
@YellowCube:
Fijne kleuren en mooi licht op de tulpen. Wat er "mis" zou kunnen zijn met je plaat is mss die lichte vlek in de blauwe druifjes. Daar wordt een deel van de aandacht naartoegetrokken, terwijl de plek zelf niet interessant is - zelfs onscherp. Crop hem maar eens vierkant, dan zie je wat ik bedoel, al is de compo die je dan overhoudt niet optimaal.
zal er eens naar kijken. Wellicht dat het "ontwijken" van de lichten plekken in de nabewerking hetzelfde oplevert.
jant schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:27:
[...]

Ik vind die lichte puntjess juist zo mooi aan die foto. Volgens mij is juist dat het 'iets' wat die foto heeft :P

Meteen een vraagje. Waar lijken de kleuren van 'mijn' tulpen zo flets t.o.v. die van jou ?
allereerst de kleur van de tulpen zelf en de achtergrond. Contrasteert lekker.
Verder een klein stukje nabewerking. De camera in kwestie levert zelf al goed verzadigde platen op en die zijn vrij straffeloos met een beetje nabewerking (contrast verhogen etc) op te krikken.
@yc: ik snap je dilemma. De kleuren zijn erg fijn, maar toch mist er iets op de plaat. Ik zou deze plaat vierkant croppen, zodat je een half/half verdeling hebt.
@jant: ik vind de plaat te rommelig. De roze tulpen zijn het onderwerp, maar er zit te veel 'rommel' om heen wat afleidt. Bovendien is de achtergrond te onrustig.

[afbeelding]
't is weer een fijne foto. Paaltjes erop maken de zaak af.

[ Voor 50% gewijzigd door YellowCube op 01-05-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:46
Bezit nu anderhalve week mn nieuwe camera, en maar eens naar een motocross event geweest.
Veel modder, veel adrenaline en voor de 1e keer, wel aardige foto's. Wat vinden jullie ervan?
Heb nog een aantal andere waar ik tevreden over ben, maar nu toch even deze gekozen.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/175/478165359_ad40e09b35.jpg

eventueel voor groter: klik

[ Voor 10% gewijzigd door Tomino op 01-05-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind je foto iets overbelicht, of wellicht.... In ieder geval vind ik de kleuren erg flets overkomen.
Ik verwacht bij zo een event toch dat de kleuren van de motoren en de kleding van de rijders meer van je foto "afspatten".

Zelf zou ik mij meer geconcentreerd hebben op een iets kleiner groepje crossers, bijvoorbeeld de vier in het midden, maar tja, ik weet natuurlijk niet of je daar de mm's voor had.

Overigens voer dat concentreren ook niet te veel door, want de stofstorm achter de crossers voegt natuurlijk wel veel actie toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een Tafeltennis-zelf-portrait. Self time gebruikt en vervolgens op de computer bewerkt. In tegenstelling tot mijn vorige foto, niets express zwart gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/3376/masterpong123dn2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 18:03

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afgelopen Zondag naar de horsedrive geweest in oldenzaal, nu heb ik persoonlijk weinig met paarden maar het is weer eens wat anders. Best leuke/spectaculaire plaatjes schieten iig.

Tis al weer een tijdje geleden dat ik uberhaupt gefotografeerd heb dus ik ben benieuwd naar jullie commentaar

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/da6b880fe622c7ab147c5ff92eb3d550/full.jpg
Fullsize klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4823af6f4212d7fb100fc8b424a09189/thumb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door HaterFrame op 02-05-2007 00:48 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Be gentle with me, het is me eerste foto die ik hier op tweakers post.

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs18/300W/i/2007/122/9/6/Guinea_pig_by_Tenbult.jpg

Binnenkort zullen er nog wat meer komen. Kritiek commentaar is natuurlijk van harte welkom!
P.s. de foto is klikbaar!

[ Voor 3% gewijzigd door Silvermoon op 02-05-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
[afbeelding]

Ik vind het juist wel wat hebben dat donkere en dat lichte. Ik vind die tulp precies goed zo...
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:19:
Nog een Tafeltennis-zelf-portrait. Self time gebruikt en vervolgens op de computer bewerkt. In tegenstelling tot mijn vorige foto, niets express zwart gemaakt.

[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik het wel een oke foto vind, maar hij lijkt me (erg/te) donker? Was dat je bedoeling ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat was idd mijn bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Dit is een testfoto van vandaag. Ik begin het begrip Zwart/wit steeds meer te respecteren. :)

Hopen dat jullie het ook wat vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/fotoschaakbord1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Vandaag met m'n 50mm f/1.8 en de hond zitten experimenteren..

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/50mm/dog2.jpg

Het is deel van 'n serie... waarschijnlijk had ik een kleiner diafragma kunnen gebruiken, maar vond het wel leuk uitzien zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:19:

[afbeelding]
Ik vond de vorige mooier :)
MaNiC_MiNd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:46:
Afgelopen Zondag naar de horsedrive geweest in oldenzaal, nu heb ik persoonlijk weinig met paarden maar het is weer eens wat anders. Best leuke/spectaculaire plaatjes schieten iig.

Tis al weer een tijdje geleden dat ik uberhaupt gefotografeerd heb dus ik ben benieuwd naar jullie commentaar

[afbeelding]
Fullsize klikbaar
[afbeelding]
Misschien iets te weinig detail in de donkere gebieden. Verder is de compositie en het moment goed.
Silvermoon schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:09:
Be gentle with me, het is me eerste foto die ik hier op tweakers post.

[afbeelding]

Binnenkort zullen er nog wat meer komen. Kritiek commentaar is natuurlijk van harte welkom!
P.s. de foto is klikbaar!
Lekker scherp en wel een lieve foto O+ Jammer van het watermerk in de grote versie.
RBH schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:29:
Dit is een testfoto van vandaag. Ik begin het begrip Zwart/wit steeds meer te respecteren. :)

Hopen dat jullie het ook wat vinden.

[afbeelding]
Nee, sorry. Deze doet het niet voor mij. De DOF is me te klein en ligt op een stuk waar andere stukken voor staan. Mijn oog leidt dan ook meteen naar de onscherpe stukken op de voorgrond. Samen met de iets onrustige achtergrond maakt dat de foto niet echt interessant.
De_Bastaard schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:42:

[afbeelding]

Het is deel van 'n serie... waarschijnlijk had ik een kleiner diafragma kunnen gebruiken, maar vond het wel leuk uitzien zo ;)
Aparte compositie. De DOF is wel heel klein, misschien toch wel iets te. Heb je de foto gedraaid? Ik krijg het gevoel dat ik op mijn kop kijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
breinonline schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:09:

Lekker scherp en wel een lieve foto O+ Jammer van het watermerk in de grote versie.
Thanks! Ik vond hem wel redelijk goed gelukt! Het watermerk, tja...
Ik vond de eerste inderdaad ook mooier! Ik weet niet, ik heb niet het gevoel dat ie eruit springt... Voor de rest zou ik het niet beter kunnen ;)

Nog eentje maar dan van een poos terug, ik heb het gevoel dat ie ietsjes overbelicht is.

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs17/300W/i/2007/121/c/4/Snake_eyes_by_Tenbult.jpg

Commentaar/Kritiek van harte welkom!

[ Voor 33% gewijzigd door Silvermoon op 02-05-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
breinonline schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:09:
iet echt interessant.

[...]

Aparte compositie. De DOF is wel heel klein, misschien toch wel iets te. Heb je de foto gedraaid? Ik krijg het gevoel dat ik op mijn kop kijk :)
Nope, de hond lag op d'r rug :)

Overigens, deze heb ik ook geschoten. Hier had ik volgens mij beter op haar oog kunnen scherpstellen :?

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/50mm/dog1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Nee, sorry. Deze doet het niet voor mij. De DOF is me te klein en ligt op een stuk waar andere stukken voor staan. Mijn oog leidt dan ook meteen naar de onscherpe stukken op de voorgrond. Samen met de iets onrustige achtergrond maakt dat de foto niet echt interessant.
Oké, bedankt. Ik dacht eigenlijk als ik hem nou in het midden scherpstelde dat dan automatisch via de onscherpe beelden op de voorgrond je ogen naar het scherpe gedeelte zou trekken. Helaas niet gelukt dus. Over die onrustige achtergrond: Daar kan ik wel inkomen, maar veel kon ik er niet aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[img=http://img205.imageshack.us/img205/4234/p5025501jk6.th.jpg]

Zegt U 't maar

E-500
F.4,5
1/1000

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
De_Bastaard schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:42:

[afbeelding]

Ik vind het juist een leuke foto, en ik vind het juist niet op de kop lijken. Jammer dat ie een beetje onscherp is.. Vind het juist wel orgineel! Heb je onder je hond gelegen of hoe heb je precies die foto gemaakt?
Jammer, dat juist het onderwerp waarover het gaat (die roestige schroef) een beetje donker is! Misschien had je van de andere kant een foto moeten nemen zodat de schroef er daadwerkelijk uitspringt. Just my 2 cents... ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Silvermoon op 03-05-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
De_Bastaard schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:30:
[...]

Nope, de hond lag op d'r rug :)

Overigens, deze heb ik ook geschoten. Hier had ik volgens mij beter op haar oog kunnen scherpstellen :?

[afbeelding]
ik heb dat ook heel vaak met me 50mm op 1.8, misfocus (niet de lens maar ikzelf ;) ), zelfs op 2.8 wil het nog wel is voorkomen dat je net een belangrijk stukje onscherp hebt! kwestie van goed oefenen en weten waar je dof ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Het is een schroef. En een moer.

Even serieus: je foto is i.m.o. een nogal recht-toe-recht-aan registratie van een alledaags voorwerp. Het kan best dat je plotseling wordt getroffen door de schoonheid daarvan (heb ik ook regelmatig), maar probeer dat dan in je foto tot uitdrukking te brengen, door een andere compositie, beeldhoek, belichting, nabewerking of wat dan ook.

[ Voor 35% gewijzigd door Daaaaf op 03-05-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mss kan je even checken hoe je een plaatje hier plaatst?
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/4234/p5025501jk6.th.jpg
Als je imageshack gebruikt, kan je beter de onderste code overnemen, zonder "php", ander wordt je foto sowieso getrashed hier ivm pop-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
relonky schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:42

[afbeelding]
Zeer aangename plaat waar je ook langer naar kunt kijken.

Wat ik me afvraag, hoe heb je de sterke overgang in blauwtinten in de lucht voor elkaar gekregen? Ik ga er niet van uit dat dit nabewerking is, maar de bovenkant is ook weer veel te donker voor een polafilter. Heb je een ND grad filter gebruikt? Of je hand er voor gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
Hmm, deze kwam ik weer eens tegen op me computer... misschien is het wel wat?

Afbeeldingslocatie: http://tn3-1.deviantart.com/fs18/300W/i/2007/124/4/5/A_dawn_in_January_by_Tenbult.jpg

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Afgelopen weekend even naar buiten geweest met het mooie weer:

Afbeeldingslocatie: http://photoblog.solcer.biz/images/20070501222844_img_0281.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Muse op 04-05-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 10:13

mlt

Hier dan even een foto die ik persoonlijk erg mooi vind:

Afbeeldingslocatie: http://marijn.homeip.net/dump/TreinRijswijkKlein.jpg

Deze foto is gemaakt op het NS station in Rijswijk en dat met een hele simpele camera:
Canon Ixus 430.

Kom maar op met jullie commentaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

@Muse: Scherpte is goed, kleuren zijn lekker. Leuk meanderend paadje wat je door de foto leidt. maarrrr:iets minder voorgrond zou betenr zijn geweest en jammer van de erg opvallende vuilnisbak.

@Mlt: misschien iets met PS aan de kleurbalans doen? Komt nu een beetje groening over.

[ Voor 1% gewijzigd door Barrycade op 04-05-2007 16:17 . Reden: typo aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 10:13

mlt

Ik heb mijn foto nu inderdaad ietsje geshopt...het enige dat ik veranderd heb is de kleur, ik heb de foto ietsje roder gemaakt. Inderdaad lijkt de foto nu een stuk mooier.

En inderdaad, ik heb de tweede keer een oud stinkprogramma gebruikt om te resizen, omdat ik even niets anders had. De foto is nu "netjes" ge-resized.

Nogmaals: bedankt voor de tip LittleJoannes en Muse.

Afbeeldingslocatie: http://marijn.homeip.net/dump/Bewerkt-TreinRijswijkKlein.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door mlt op 04-05-2007 17:49 . Reden: URL naar foto aangepast... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
littlejoannes schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:45:
@Muse: Scherpte is goed, kleuren zijn lekker. Leuk meanderend paadje wat je door de foto leidt. maarrrr:iets minder voorgrond zou beten zijn geweest en jammer van de erg opvallende vuilnisbak.
Bedankt voor de feedback. :)

De prullenbak...tja, daar ontkom je helaas niet meer aan in dat gebied. Bij ieder bankje kom je tegenwoordig zo'n ding tegen. De verdeling is wel iets waar ik op kan gaan letten.

@mlt: je tweede versie is qua kleuren wel beter, maar je hebt iets geks gedaan met resizen volgens mij...al je lijnen zijn gekarteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Muse schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:11:
Afgelopen weekend even naar buiten geweest met het mooie weer:

[afbeelding]
Mag ik je exif weten? En welke lichtmeting heb je gebruikt? Ik vind het moeilijk om zelf zo'n soortgelijke foto te maken, met én blauwe lucht, én de rest niet onderbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
sOid schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:09:
[...]

Mag ik je exif weten? En welke lichtmeting heb je gebruikt? Ik vind het moeilijk om zelf zo'n soortgelijke foto te maken, met én blauwe lucht, én de rest niet onderbelicht.
Natuurlijk mag dat:
1/250
F/11
ISO100
Average metering

Ik moet ook zeggen dat de lucht behoorlijk goed blauw was die dag. Meestal is het een beetje vaal blauw, en dan wordt de lucht bij mij ook snel flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Muse schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:29:
[...]

Natuurlijk mag dat:
1/250
F/11
ISO100
Average metering

Ik moet ook zeggen dat de lucht behoorlijk goed blauw was die dag. Meestal is het een beetje vaal blauw, en dan wordt de lucht bij mij ook snel flets.
Bedankt, die instellingen zou ik ook gebruiken (iig iso, metering mode en diafragma, shutterspeed prolly ook onder die omstandigheden :P )

Ik schiet in RAW en dan is er vaak nog wel wat moois uit de lucht te halen (hurray for Lightroom!), maargoed ik doe dus niets fout in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
sOid schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:46:
[...]

Bedankt, die instellingen zou ik ook gebruiken (iig iso, metering mode en diafragma, shutterspeed prolly ook onder die omstandigheden :P )

Ik schiet in RAW en dan is er vaak nog wel wat moois uit de lucht te halen (hurray for Lightroom!), maargoed ik doe dus niets fout in ieder geval :P
Hier is ook Lightroom aan te pas gekomen hoor. ;) Ideaal programma, veel functies uit Photoshop gewoon onder handbereik. Nabewerken is zoveel leuker sinds ik Lightroom ontdekt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online

[afbeelding]
Oeioeioei, deze foto bewijst maar weer eens dat een cliché-onderwerp nog geen saaie foto hoeft op te leveren. Prachtig. Ga jij eens even heel snel naar het showcasetopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/215/474541899_68686692a9.jpg

beetje met m'n nieuwe camera aan het uitvogelen. Graag commentaar! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Tomino op 04-05-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Muse schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:19:
[...]

Hier is ook Lightroom aan te pas gekomen hoor. ;) Ideaal programma, veel functies uit Photoshop gewoon onder handbereik. Nabewerken is zoveel leuker sinds ik Lightroom ontdekt heb.
Inderdaad, hoewel ik voor eventuele extra sharpening wel in PS doe (USM), virtual copies in lightroom zijn ook erg handig, evenals de snapshots die we al kennen uit photoshop (hoewel het daar dacht ik anders heet?)
Tomino schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:43:
[afbeelding]

beetje met m'n nieuwe camera aan het uitvogelen. Graag commentaar! :)
Hmm... Wel een lekkere foto. Toch krijg ik het gevoel dat de highlights ietwat blown-out zijn, speel eens met je levels/curves. Ook zou ik het contrast wat omhoog gooien en misschien wat vignettering toevoegen, past denk ik wel bij deze foto :)

Bedenk me net nog dat je het diafragma misschien wat groter had kunnen zetten (dus kleiner getal) waardoor je wellicht een DOF krijg die hier mooi bij zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 04-05-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
sOid schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:29:
[...]

Inderdaad, hoewel ik voor eventuele extra sharpening wel in PS doe (USM), virtual copies in lightroom zijn ook erg handig, evenals de snapshots die we al kennen uit photoshop (hoewel het daar dacht ik anders heet?)
Dat lijkt heel erg op mijn eigen workflow. ;)
Ik importeer de raws in Lightroom, bewerk ze, open ze via Lightroom in PS om vervolgens nog te croppen, resizen, USM en opslaan naar jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Muse schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:51:
[...]

Dat lijkt heel erg op mijn eigen workflow. ;)
Ik importeer de raws in Lightroom, bewerk ze, open ze via Lightroom in PS om vervolgens nog te croppen, resizen, USM en opslaan naar jpg.
Bij mij:

RAW --> Lightroom --> Bewerken (witbalans, curves, saturation etc ) --> Openen via Lightroom als Copy naar Photoshop --> USM en eventuele andere bewerkingen (wat wegsoepen bijvoorbeeld) --> Opslaan in Photoshop --> Openen in Lightroom --> Rating toepassen&eventueel zo'n kleurding, croppen (vind de cropfunctie van Lightroom prettiger dan die van Photoshop!) en als laatste eventueel vignettering toevoegen (in de TIFF dus) --> Export in whatever :)

Zo gaat het meestal bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Net terug van mijn vakantie in Thailand.
Dit is 1 van de foto's die ik er gemaakt heb. Graag commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/pic/langnek-thailand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Bedankt voor je commentaar,
Ik heb hem ietsie vignet meegegeven, weer wat geleerd, en iets contrast maar niet te veel. Bord werd dan te veel wit.

Is dit beter naar jouw idee?
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/194/484058229_2fc50331e1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hurricane schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:14:
Net terug van mijn vakantie in Thailand.
Dit is 1 van de foto's die ik er gemaakt heb. Graag commentaar.

[afbeelding]
Goede kleuren, hoewel wat donker. Ik denk dat je alleen beter iets naar links had kunnen stappen zodat je meer het gezicht van de vrouw erop kon krijgen, en wat meer op het hoofd inzoomen zodat je mooie bokeh zou krijgen :)
Tomino schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:20:
Bedankt voor je commentaar,
Ik heb hem ietsie vignet meegegeven, weer wat geleerd, en iets contrast maar niet te veel. Bord werd dan te veel wit.

Is dit beter naar jouw idee?
[afbeelding]
Ja een stuk beter! De vignetting is nu wel wat té, ik weet niet welk programma je gebruikt, maar probeer eens te spelen met de midpoint en amount slider (zowel Photoshop als Lightroom, in Photoshop zit hij onder Filters>Disort>Lens Corrections), de midpoint wat lager zetten dan de amount, gewoon ff proberen :) Maar het leuke van dat bord nu, is dat je ziet dat het ook oud is (door die krassen enzo).

[ Voor 24% gewijzigd door sOid op 04-05-2007 19:48 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aangezien dit een leertopic is, is het nuttig als mensen feedback krijgen op hun foto's.
Dus mocht je de neiging hebben commentaar te geven op een foto, laat dit dan vooral niet na.